abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58112570
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:50 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja, dus?
Dus, met een capo benader je het origineel het meest als je het naspeelt.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_58124715
Vandaag ook m'n eerste gitaar gekocht, aantal maanden terug al van plan, maar na toen wat financiele tegenvallers is het er toch van gekomen
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:22:57 #53
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_58126814
el of acoust?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:24:00 #54
157428 GoodGawd
pi_58126837

[ Bericht 100% gewijzigd door GoodGawd op 18-04-2008 00:24:23 ]
pi_58133319
Akoustisch
Krijg eerst een paar keer les van een vriend van me, ga daarna kijken of ik ook bij een leraar les ga nemen
pi_58157508
Heb mijn post in andere topic gepost omdat hij daar beter past

[ Bericht 90% gewijzigd door JustJap op 19-04-2008 14:29:10 ]
わたしはヤスパーです!
pi_58163251
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:39 schreef Arnoutvanh het volgende:
lang leve de powerchords!
Inderdaad!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zaterdag 19 april 2008 @ 20:49:30 #58
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_58165673
een goedenmiddag allemaal. Een vriend heeft mij vanmiddag de basis van het gitaar spelen geprobeerd bij te brengen, en het leren lezen van die tabs enzo, en nou wil ik wel wat verder oefenen om te kijken of ik het wat vind. Hebben jullie ergens een lijst met liedjes die je in chronologische volgorde kan oefenen? beginnend bij heel makkelijk natuurlijk. Is die lijst uit de OP wat? met die gejatte liedjes 1 en 2?
ff wachten nog
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:26:50 #59
157428 GoodGawd
pi_58169238
Ga hier anders eens kijken: http://www.justinguitar.com/

Techniek alles wat je nodig hebt om een goede gitarist te worden.
pi_58182995
Ben nu bezig met Alice's Restaurant leren, is dat ff lastig zeg

zondag 20 april 2008 @ 19:14:52 #61
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58185166
quote:
Op zondag 20 april 2008 17:37 schreef Dylanesque het volgende:
Ben nu bezig met Alice's Restaurant leren, is dat ff lastig zeg

zijn het geen 2 gitaren die je hoort?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_58185656
Even een vraagje over de theorie. Ben weer eens bezig met scales onder de knie te krijgen, beginnend met de major scale. Nu snap ik dat de stappen van deze scale tone-tone-semi-tone-tone-tone-semi zijn, en je daar voor elke key een reeks noten krijgt binnen een octaaf. Is het nou nuttig om deze noten te gaan onthouden? Zoja krijg je toch een gigantische hoeveelheid aan reeksen? Of is het zinniger om vanaf elke noot de volgende noot in de scale te kunnen vinden, en je dus eigenlijk het patroon van elke scale onthoud? Dan zou ik eigenlijk eerst alle noten blindelings op de hals moeten kunnen vinden, wat ook een uitdaging op zich is
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_58188730
quote:
Op zondag 20 april 2008 19:14 schreef qu63 het volgende:

[..]

zijn het geen 2 gitaren die je hoort?
Jawel, eentje doet inderdaad rhythm volgens mij. Maar het is wel te spelen op 1, hoewel het dan uiteraard minder vol klinkt.

Ik ga voor de grap eens een fimpje maken van hoever ik er nu mee ben anders Vind 't een geweldig loopje, en sowieso geniaal nummer. Alleen kon ik de originele opname niet vinden op youtube, dus postte ik even een liveversie (zo'n 40 jaar na dato).

- pfiew, ik ga nog eens een stukje gitaarspel filmen zeg, als ik iets opneem gaat 't beduidend slechter dan als ik gewoon een beetje zit te oefenen filmpje is dus maar even heel kort, 2 x t beginnetje, met kanttekening dat ik hier in t 'gitaar-leren'-topic zit en voor een gedeelte m'n eigen invulling aan dit kleine stukje heb gegeven (en als ik 't terughoor ben ik er helemaal niet blij mee -

-2e edit, the day after: ik blijf het stug proberen, en voorlopig wordt t niet veel beter dan dit -

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 24% gewijzigd door Dylanesque op 21-04-2008 16:22:09 ]
pi_58206556
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:26 schreef GoodGawd het volgende:
Ga hier anders eens kijken: http://www.justinguitar.com/

Techniek alles wat je nodig hebt om een goede gitarist te worden.
Justin is echt koning
me > you
  maandag 21 april 2008 @ 18:24:36 #65
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_58207168
ik ga een van mn broertje zijn gitaren eens pikken om wat te oefenen
ff wachten nog
  maandag 21 april 2008 @ 18:58:23 #66
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_58207867
Moet je doen!
pi_58360916
Mijn gitaarleraar canceld (t) drie weken achter elkaar

Druk met school

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2008 15:56:18 ]
  maandag 28 april 2008 @ 17:31:59 #69
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_58362620
Is je gitaarleraar zestien?
En met de vakantie zul je ook wel geen gitaarles krijgen..
Dat zuigt!
pi_58363535
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:31 schreef Mistaken het volgende:
Is je gitaarleraar zestien?
En met de vakantie zul je ook wel geen gitaarles krijgen..
Dat zuigt!
Zo rond de 25.
Moet een musical oefenen ofzo
  maandag 28 april 2008 @ 21:10:35 #71
157428 GoodGawd
pi_58367184
Uhm waarom regelt ie geen vervanger?
Mijne deed dat wel, hij was namelijk twee weken weg. Repeteren met Gino Vanelli( Wie? ).

Ja Gino Vanelli. Schijnt een goeie geweest te zijn vroeger, maar binnenkort geef ie weer een wereldtour.
pi_58382601
De mijne heeft nu een weekje vakantie, dus is hij er ook 1 keer niet.
pi_58414146
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:28 schreef GoodGawd het volgende:
Zijn jullie allemaal akoustisch bezig?
Nee, maar tis wel gaaf.

Check deze dude:

Fight for the honour
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:10:39 #74
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58414396
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:59 schreef xtheduellistx het volgende:

[..]

Nee, maar tis wel gaaf.

Check deze dude:

Dat kan ik ook een stukje
die roffel op de body
It's Time To Shine
  zaterdag 3 mei 2008 @ 10:35:14 #75
157428 GoodGawd
pi_58451230
  zaterdag 3 mei 2008 @ 11:24:11 #76
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58451686
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:35 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Was het maar zo makkelijk!
It's Time To Shine
pi_58451777
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 10:35 schreef GoodGawd het volgende:
[ afbeelding ]
Dat gebeurt pas na Hey There Delilah hoor
pi_58451801
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:59 schreef xtheduellistx het volgende:

[..]

Nee, maar tis wel gaaf.

Check deze dude:

Die gast heeft er wel nog een beetje reverb enz. overheen gegooid als ik het zo hoor.

Niks mis mee natuurlijk, daar kan het heel wat mooier door klinken
  zaterdag 3 mei 2008 @ 11:40:52 #79
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58451893
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 11:31 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Dat gebeurt pas na Hey There Delilah hoor
Daar kan ik de basis van spelen!

Maar nog geen meisje wat zich spntaan voor me uitkleed
It's Time To Shine
  zaterdag 3 mei 2008 @ 22:31:27 #80
157428 GoodGawd
pi_58461889
Wat zijn de grote verschillen tussen een strat een tele een een les paul model?

En voor welk type muziek style gebruik je ze?
pi_58464185
Uit mijn topic.
quote:
Eigenlijk loop ik al jaren met idee rond om gitaar te gaan spelen. Uiteinderlijk had ik dat continu maar uitgesteld onder het mom van "tijd te kort".

Tegenwoordig heb ik weer wat meer tijd voor hobby's en gezien ik nogal wat saaie dagen heb te vullen heb ik vanmiddag de knoop doorgehakt en een Ibanez gitaar gekocht i.c.m. een Vox amp op aanraden van de betreffende winkel.

Het feit op dit moment alleen nog is dat ik nog niet eens weet welke snaar wat is, dus bij deze de vraag. Weet iemand een goede DVD o.i.d. die me tot in de puntjes de basics uitlegt op een lekenmanier?
In het kader van, het past beter hier dan in een eigen topic. Werd op dit topic gewezen door mod.
  zondag 4 mei 2008 @ 13:38:30 #82
128398 EvilWasp
Awesome.
pi_58470585
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 22:31 schreef GoodGawd het volgende:
Wat zijn de grote verschillen tussen een strat een tele een een les paul model?

En voor welk type muziek style gebruik je ze?
Een strat en tele hebben over het algemeen single coil pickups en les pauls (en SG's ook overigens) hebben bijna altijd humbucker pickups. Humbuckers geven een wat 'dikker' geluid vind ik zelf. Een beetje modderiger ook.

Een tele heeft meer twang, een beetje scherper geluid zeg maar. Veel britpop/indie bandjes gebruiken teles (We Are Scientists, The Wombats, The Enemy etc.).

Les Pauls worden over het algemeen voor het stevigere werk gebruikt. Slash gebruikt bijna altijd Les Pauls, in die richting moet je een beetje denken
  zondag 4 mei 2008 @ 13:49:51 #83
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_58470828
heeft iemand nog een lijst met vrij eenvoudige liedjes die je ale uber noob gitarist wel kan leren? ik word een beetje ziek van wonderwall/come as you are/smoke on the water/die andere van nirvana en een of ander nummer van the offspring
ff wachten nog
  zondag 4 mei 2008 @ 19:38:57 #84
157428 GoodGawd
pi_58477003
quote:
Op zondag 4 mei 2008 13:38 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Een strat en tele hebben over het algemeen single coil pickups en les pauls (en SG's ook overigens) hebben bijna altijd humbucker pickups. Humbuckers geven een wat 'dikker' geluid vind ik zelf. Een beetje modderiger ook.

Een tele heeft meer twang, een beetje scherper geluid zeg maar. Veel britpop/indie bandjes gebruiken teles (We Are Scientists, The Wombats, The Enemy etc.).

Les Pauls worden over het algemeen voor het stevigere werk gebruikt. Slash gebruikt bijna altijd Les Pauls, in die richting moet je een beetje denken
Okay dus als ik een beetje Guns n roses wil spelen of Jimi Hendrix achtig(Blues/Rock) dan is een les paul de beste optie?
pi_58477614
quote:
Op zondag 4 mei 2008 13:49 schreef Game_Error het volgende:
heeft iemand nog een lijst met vrij eenvoudige liedjes die je ale uber noob gitarist wel kan leren? ik word een beetje ziek van wonderwall/come as you are/smoke on the water/die andere van nirvana en een of ander nummer van the offspring
Zoek gewoon tabs op van liedjes die je leuk vind. Ik vond destijds bijna alles van oasis leuk, en die hebben hele simpele rifjes dus dat kwam mooi uit. Verder begon ik met there she goes van the la's, there is a light that never goes out van the smiths, hey hey my my van neil young en weapon of choice van black rebel motorcycle club.
  zondag 4 mei 2008 @ 20:34:46 #86
128398 EvilWasp
Awesome.
pi_58478275
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:38 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Okay dus als ik een beetje Guns n roses wil spelen of Jimi Hendrix achtig(Blues/Rock) dan is een les paul de beste optie?
Jimi Hendrix gebruikte Stratocasters Stratocasters zijn heel erg veelzijdig en zijn eigenlijk altijd wel aan te raden voor een beginner.

Verder moet je gewoon een beetje kijken waar je budget ligt en je kunt op internet heel veel reviews lezen over allerlei gitaren. En áls je de kans hebt moet je zeker gewoon naar een winkel gaan waar je wat gitaartjes kunt uitproberen.
  zondag 4 mei 2008 @ 23:23:52 #87
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_58482383
quote:
Op zondag 4 mei 2008 20:08 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Zoek gewoon tabs op van liedjes die je leuk vind. Ik vond destijds bijna alles van oasis leuk, en die hebben hele simpele rifjes dus dat kwam mooi uit. Verder begon ik met there she goes van the la's, there is a light that never goes out van the smiths, hey hey my my van neil young en weapon of choice van black rebel motorcycle club.
main theme van pirates of the carribean leek me wel wat, maar die blijkt netwat te moeilijk. ik ga denk ik wat van coldplay proberen, die hebben niet hele moelijke gitaar stukken hoop ik
ff wachten nog
  maandag 5 mei 2008 @ 20:16:51 #88
157428 GoodGawd
pi_58497595
quote:
Op zondag 4 mei 2008 20:34 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Jimi Hendrix gebruikte Stratocasters Stratocasters zijn heel erg veelzijdig en zijn eigenlijk altijd wel aan te raden voor een beginner.

Verder moet je gewoon een beetje kijken waar je budget ligt en je kunt op internet heel veel reviews lezen over allerlei gitaren. En áls je de kans hebt moet je zeker gewoon naar een winkel gaan waar je wat gitaartjes kunt uitproberen.
Is een Telecaster niet een beetje een tussenweg van een Stratocaster en een Les Paul type? Or vloek ik nu ?
pi_58498666
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:16 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Is een Telecaster niet een beetje een tussenweg van een Stratocaster en een Les Paul type? Or vloek ik nu ?
Hangt er een beetje vanaf wat voor Telecaster je neemt. Er zijn ook telecasters met humbuckers die natuurlijk meer als les pauls klinken dan een gewone single coil telecaster.

Maarre, ik weet ook maar zóveel van verschillende gitaargeluiden, ga eens youtuben jullie !
  maandag 5 mei 2008 @ 23:04:04 #90
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_58501964
Het idee om gitaar te leren spelen zit al een tijdje bij mij te kriebelen en ik vermoed dat ik er deze zomer ruim de tijd voor ga hebben. Ik zie hier al genoeg cursussen langs komen, maar vroeg mij af of mensen misschien een aanrader hebben qua instapmodel voor gitaar, evenals een goeie shop om het te kopen. De gitaar hoeft dus geen topkwaliteit te zijn, zo lang ik maar wel vanaf het begin het er daadwerkelijk goed op kan leren (dus geen verkeerde houding erop aanneem).
Overigens zoek ik vooralsnog naar een akoestisch model, wil wel mijn buren te vriend houden .

Edit:
laat ik er nog even bij vertellen dat ik iets in de omgeving randstad zoek. Voor aangeraden winkels wil ik best een stukje reizen .

[ Bericht 15% gewijzigd door Trannellius op 05-05-2008 23:53:11 ]
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_58503499
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:04 schreef Trannellius het volgende:
Het idee om gitaar te leren spelen zit al een tijdje bij mij te kriebelen en ik vermoed dat ik er deze zomer ruim de tijd voor ga hebben. Ik zie hier al genoeg cursussen langs komen, maar vroeg mij af of mensen misschien een aanrader hebben qua instapmodel voor gitaar, evenals een goeie shop om het te kopen. De gitaar hoeft dus geen topkwaliteit te zijn, zo lang ik maar wel vanaf het begin het er daadwerkelijk goed op kan leren (dus geen verkeerde houding erop aanneem).
Overigens zoek ik vooralsnog naar een akoestisch model, wil wel mijn buren te vriend houden .

Edit:
laat ik er nog even bij vertellen dat ik iets in de omgeving randstad zoek. Voor aangeraden winkels wil ik best een stukje reizen .
Qua akoestische gitaren is Casa Benelly ( http://www.casabenelly.nl/scripts/default.asp?cat=1 ) denk ik de beste speciaalzaak in Den Haag. Zeker kwaliteit, vriendelijk personeel, ruime keuze, maar misschien niet de goedkoopste voor instapmodellen. Rockpalace in het centrum is dan misschien beter.

En verder reikt mijn kennis niet
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:27:54 #92
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_58512218
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:21 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Qua akoestische gitaren is Casa Benelly ( http://www.casabenelly.nl/scripts/default.asp?cat=1 ) denk ik de beste speciaalzaak in Den Haag. Zeker kwaliteit, vriendelijk personeel, ruime keuze, maar misschien niet de goedkoopste voor instapmodellen. Rockpalace in het centrum is dan misschien beter.

En verder reikt mijn kennis niet
Hartelijk dank voor je tips, ga er morgen eens even langs .
Na wat speurwerk op het internet kwam ik voorlopig op het "Dean Tradition Acoustic Pack" uit. Iemand op/aanmerkingen hierover? Als ik dit zou kopen, zou ik er dan nog een paar dingen erbij moeten hebben (bv. plectrum en dergelijke)?
pi_58512908
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:27 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je tips, ga er morgen eens even langs .
Na wat speurwerk op het internet kwam ik voorlopig op het "Dean Tradition Acoustic Pack" uit. Iemand op/aanmerkingen hierover? Als ik dit zou kopen, zou ik er dan nog een paar dingen erbij moeten hebben (bv. plectrum en dergelijke)?
Buren te vriend houden en dan een pack kopen met een versterker er in? Je hebt als beginner ook helemaal geen versterker nodig, dat is alleen leuk als je op een podium zou staan en dannog...

In principe kan je op een elektrische gitaar veel zachter spelen dan op een akoestische, zeker omdat je, des noods, een koptelefoon op kan zetten.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 15:07:01 #94
159354 Trannellius
Rekenwonder
pi_58513088
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:58 schreef Goover het volgende:

[..]

Buren te vriend houden en dan een pack kopen met een versterker er in? Je hebt als beginner ook helemaal geen versterker nodig, dat is alleen leuk als je op een podium zou staan en dannog...

In principe kan je op een elektrische gitaar veel zachter spelen dan op een akoestische, zeker omdat je, des noods, een koptelefoon op kan zetten.
Ik ben van plan om over 30 dagen mijn eerste optreden te geven .

Nee, even serieus, ik ben vanmorgen naar een winkel in amsterdam geweest en daar raadden ze mij dit aan. nu ik erover nadenk is die versterker inderdaad wel overkill.
pi_58514402
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 15:07 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Ik ben van plan om over 30 dagen mijn eerste optreden te geven .

Nee, even serieus, ik ben vanmorgen naar een winkel in amsterdam geweest en daar raadden ze mij dit aan. nu ik erover nadenk is die versterker inderdaad wel overkill.
Ik ben zelf ook geen Guitar Hero, maar ik denk dat dit de enige dingen zijn die je nodig hebt als Guitar Zero:

- Gitaartje
- Plectrum(s)
- Stem apparaatje
- Setje snaren

Dan ben je echt al wel redelijk compleet, als je wil zou je dan later nog kunnen uitbreiden naar allerlei fancy spullen (Capo's, bottleneck's, versterkers etc etc).

Ik zou zeggen, stap een winkel in, laat je adviseren, doe dat bij 2 a 3 winkels en kies wat uit! Probeer wel goed te kiezen tussen het type gitaar, ik weet niet precies hoe het zit, maar de een heeft een dikkere hals dan de ander (snaren staan verder uit elkaar boven de frets oid? ). iig heb ik een oude akoust staan van mijn pa, en die hals is duidelijk breder dan mijn elektrische gitaar...
pi_58514653
Waarom een setje snaren? Die zaten altijd op mijn gitaar hoor toen ik die kocht.
En een capo is ook wel handig om te hebben, ik zit er nu vaak tegenaan dat er een leuk liedje is om te spelen maar dan heb ik geen capo.

Ík ben zelf met een elektrische een jaartje terug begonnen. Deze heb ik nu ingeruild voor een akoestische.
Handig voor mijn gitaarles.

Succes met gitaren!
pi_58514667
Akoestische gitaren hebben meestal een bredere hals dan elektrische gitaren. Bij nylon snaren (klassieke of spaanse gitaar) is de nek vaak breder dan bij staalsnarige gitaren (western).

Een elektrische gitaar heeft vaak dunnere snaren (speelt lichter), maar om er ook een beetje geluid uit te krijgen is een versterker toch wel vereist. In plaats van een versterker kan je trouwens ook gebruik maken van een USB-versterkertje (denk StealthPlug of Guitarport)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_58514710
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:40 schreef Leonos het volgende:
Waarom een setje snaren? Die zaten altijd op mijn gitaar hoor toen ik die kocht.
Toen ik voor het eerst een gitaar vast hield had ik binnen een dag een snaar gebroken... Dat werkt zo ontmoedigend als je dan al snaren moet gaan halen
quote:
En een capo is ook wel handig om te hebben, ik zit er nu vaak tegenaan dat er een leuk liedje is om te spelen maar dan heb ik geen capo.
Handig, maar niet echt noodzakelijk geloof ik.
quote:
Ík ben zelf met een elektrische een jaartje terug begonnen. Deze heb ik nu ingeruild voor een akoestische.
Handig voor mijn gitaarles.

Succes met gitaren!
Handig voor je les? Hoe dat zo? Mijn elek gaat gewoon mee op les, daar staan genoeg amps om in te prikken en lekker mee te scheuren!
pi_58514774
Ik heb nog maar 1x in mijn gitaar carriere een snaar gebroken
En ik heb les boven een kroeg en daar staat niks. Alleen een paar stoelen en een tafel.

Wel bier in de buurt
pi_58514802
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 16:53 schreef Leonos het volgende:
Ik heb nog maar 1x in mijn gitaar carriere een snaar gebroken
En ik heb les boven een kroeg en daar staat niks. Alleen een paar stoelen en een tafel.
Ik ook
quote:
Wel bier in de buurt

Ik heb les op een 'Popschool' 2 lokaaltjes op een zoldertje boven een loods. Best goed te doen daar. PS2 met Guitar Hero
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')