Je hebt duidelijk naar iets anders gezocht dan ik op de beurs...quote:Op maandag 7 april 2008 12:02 schreef ranja het volgende:
Band uit Derby, UK. Maakte in de 90s 2 albums voor een indielabel waarna ze bij Geffen tekenden. Daar nog 1 album uitgebracht en daarna ontslagen en gestopt.
Dat verbaast me niksquote:Op maandag 7 april 2008 12:09 schreef MadMaster het volgende:
Je hebt duidelijk naar iets anders gezocht dan ik op de beurs...
Damn! Yeah!quote:Op maandag 7 april 2008 13:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Da's Bivouac, daar heb ik nog een t-shirt van.Gekocht op lowlands '94.
Newbie +1quote:Op maandag 7 april 2008 13:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Òh, die naam ken ik daarvan ook. Niet gezien overigens.quote:Op maandag 7 april 2008 13:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Gecontroleerd en klopt.quote:Op maandag 7 april 2008 14:43 schreef schaap001 het volgende:
Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
Ook nog een hitje gehad met 'Him', maar die was ik dus zelf ook vergeten...quote:Op maandag 7 april 2008 14:43 schreef schaap001 het volgende:
Rupert Holmes - Escape (The Pina Colada Song)
quote:Op maandag 7 april 2008 15:28 schreef Thealexfiles het volgende:
Linda Ronstadt
Fragment van welk nummer?quote:My Maserati
Does one eighty-five
I lost my license
Now I don't drive
Legendarische uitzending van Married with Children waarin Al op zoek gaat naar dat nummer maar niet weet van wie het is. Is-ie in een platenzaak gaat-ie het voorneurien... nah nah him...quote:Op maandag 7 april 2008 15:30 schreef MadMaster het volgende:
Ook nog een hitje gehad met 'Him', maar die was ik dus zelf ook vergeten...
Gevonden (al is dit niet de 'Him' van Rupert Holmes...):quote:Op maandag 7 april 2008 15:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Legendarische uitzending van Married with Children waarin Al op zoek gaat naar dat nummer maar niet weet van wie het is. Is-ie in een platenzaak gaat-ie het voorneurien... nah nah him...
oh is't een andere, nou jaquote:Op maandag 7 april 2008 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gevonden (al is dit niet de 'Him' van Rupert Holmes...):
quote:My Maserati
Does one eighty-five
I lost my license
Now I don't drive
I have a limo
Ride in the back
I lock the doors
In case I'm attacked
quote:"" is a 1978 track by
, which first appeared on the soundtrack to the film FM. It was released as a single and appeared on
's album But Seriously Folks. In it, he satirically reflects on the rockstar lifestyle ("My Maserati does 185 / I lost my license, now I don't drive"). Antics of all rockers of the era are reflected, such as the nod to Keith Moon and others: "I live in hotels/Tear out the walls." The 1979 Rolling Stone Record Guide called it "riotous", and "[maybe] the most important statement on rock stardom anyone has made in the late Seventies."
quote:
Als er geen beter antwoord komt krijg je het puntje maarquote:Op maandag 7 april 2008 19:09 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dan is het Joe Walsh, want dat album heb ik op vinyl. Zou alleen het nummer niet weten....![]()
![]()
![]()
Ben niet zo'n Eagles-fan en alles wat met ze te maken heeft: dit album staat VER achterin de kast...
Ja die is het dus wel.quote:Op maandag 7 april 2008 20:18 schreef cafca het volgende:
Tja dat But Seriously Folks van Joe Walsh was, wist ik ook nog, maar het enige nummer wat ik daarvan kan bedenken, is Life's been good to me, en die is het volgens mij niet, of toch?
Goed genoeg.quote:Op maandag 7 april 2008 21:04 schreef Burnett het volgende:
flying burrito brothers
the byrds
led zeppelin
u2
b52's
hooverphonic
housemartins
pixies
black crowes
counting crows
Die had ik dan inderdaad verwacht, Sydney had ik wel, ik was alleen de naam vergeten.quote:Op maandag 7 april 2008 22:19 schreef schaap001 het volgende:
Opera House, Sydney?
Ander continentquote:Op maandag 7 april 2008 22:33 schreef belsen het volgende:
[..]
Die had ik dan inderdaad verwacht, Sydney had ik wel, ik was alleen de naam vergeten.
De Budokan in Tokyo?
quote:Op maandag 7 april 2008 22:36 schreef schaap001 het volgende:
Metropolitan Opera House, New York dan maar...
quote:Op maandag 7 april 2008 23:00 schreef slaveloos het volgende:
sit on my face?
quote:Big Lizard in my Backyard — 1985
Eat Your Paisley — 1986
Bucky Fellini — 1987
Beelzebubba — 1988
Metaphysical Graffiti — 1990
Soul Rotation — 1992
Not Richard, But Dick — 1993
Stoney's Extra Stout (Pig) — 1995
quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:13 schreef ranja het volgende:
... ik ook alleen van naam eigenlijk.
Dan wordt het lastig denk ik, had nog een beetje op jou gerekend.quote:
Ook maar opgezocht: ik ken ze wel. Had alleen hun discografie niet herkend.quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:13 schreef ranja het volgende:
opgezocht, denk niet dat veel deze band kennen... ik ook alleen van naam eigenlijk.
quote:De interactieve internetsite van Trots op Nederland (TON) van Rita Verdonk is bezweken onder een stortvloed van onzin. In plaats van discussies over vreemdelingen en het fileprobleem, wordt er op de site vooral gedebatteerd over aambeien, landingsbanen voor ruimteschepen en het bestaansrecht van de band. De site van TON is tot nader order buiten werking.
Wacht maar tot het media-offensief weer begint... het nieuwe album komt er namelijk aan.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:58 schreef ranja het volgende:
Tijd voor een tegenbeweging, TOK (trots op Kane)?
Mjah.... een tijdje geleden dook Dinand op tv ook al op bij de VPRO (24 uur met...). Het wordt zo langzamerhand toch lastig om die man 100% te ontwijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:03 schreef tong80 het volgende:
Dan moet je radio-3 mijden
Doe ik toch al.
Je kunt 'm open laten staan (parkeren) of meer hints geven (zoals bijvoorbeeld een rebus met foto's): er duikt meestal toch wel iemand op die het weet. Maar als de vraag te lang open staat (en er geen nieuwe post van de vragensteller komt), mogen de anderen doorgaan. Anders loopt de boel dood. Vandaar een nieuwe vraag van mijn kant...quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:08 schreef slaveloos het volgende:
ik weet bijna nooit vragen de hier gesteld worden, en als ik dan een vraagje stel, weet niemand het.
Ik ben bang dat de smaken een beetje teveel uit elkaar lopen
hoe werkt het nu, geef ik het juiste antwoord of moet ie open blijven staan?
Tja, dat is een algemeen probleem, moet je je niet teveel van aantrekken. Ik stel ook wel eens een vraag waarvan ik denk: die is zo opgelost, en die moet je er dan gaan inlepelen met een Rebus ofzo.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:08 schreef slaveloos het volgende:
ik weet bijna nooit vragen de hier gesteld worden, en als ik dan een vraagje stel, weet niemand het.
Ik ben bang dat de smaken een beetje teveel uit elkaar lopen
En dat is volgens mij ook het goede antwoord. Alle drie hebben dat nummer gecoverd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:28 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Heeft het iets te maken met "Kids in America"?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dat is volgens mij ook het goede antwoord. Alle drie hebben dat nummer gecoverd.
Klopt, al is het niet Yo La Tengo maar The Muffs (voor de soundtrack van Clueless)quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En dat is volgens mij ook het goede antwoord. Alle drie hebben dat nummer gecoverd.
edit: al weet ik dat niet zeker van Yo La Tengo, trouwens. Als het die band uberhaupt is.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:02 schreef ranja het volgende:
[..]
The Muffs (voor de soundtrack van Clueless)
Dat is 'm.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:39 schreef Myrna1989 het volgende:
'When I Was Cruel' van Elvis Costello, yep!
mwah, d'r zitten maar 25 jaar, en 23 genre's tussenquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:47 schreef Burnett het volgende:
[..]
my aim is true/when i was cruel, close call but no sigar..., game on!
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:55 schreef cafca het volgende:
[..]
mwah, d'r zitten maar 25 jaar, en 23 genre's tussen
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:11 schreef schaap001 het volgende:
Coveren allebei Running Up That Hill
van Kate Bush dus
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef Berkery het volgende:
Eerste nummer 1 van een vrouw met een zelfgeschreven nummer?
Berkery + 1quote:It quickly reached number one in the UK Singles Chart, staying there for four weeks, and propelled the singer to fame. Its release unwittingly pitted Bush against another female vocalist, also charting with her first hit: Debbie Harry with her band Blondie, and their single "Denis." Amid much public discussion about the two singers' merits, Bush came out on top, while Blondie stalled at number two.
In reaching number one, Bush became the first woman to write and perform a UK chart-topper.
Goed zo! Ze is toch ook gewoon geweldig?quote:Heb nog steeds een zwak voor Kate en haar muziek
Ik wel. Zaten we voor de buis gekluisterd voor Avro's TopPop. Zaten we onder andere te hopen op Bohemian Rhapsody (jaja: in de tijd dat je nog met je oren stond te klapperen als je die hoorde!), Iggy's legendarische Lust For Life, Bowie, Blondie en dus Kate Bush.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:41 schreef Myrna1989 het volgende:
[..]
Goed zo! Ze is toch ook gewoon geweldig?
Ik heb dat ook, terwijl ik haar hoogtijdagen helemaal niet bewust heb meegemaakt.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:14 schreef ranja het volgende:
zoon van Michael Hutchence?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 16:17 schreef cafca het volgende:
Baxter Dury?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:03 schreef Burnett het volgende:
kleindochter woodie guthrie?
TheSilentEnigma +1quote:
Moest denken aan Under The Iron Sea van Keane: maar die is het niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:06 schreef cafca het volgende:
Ik heb hem wel eens gezien volgens mij, maar dan houdt het verder ook wel op bij mij
Die heb ik nog nooit gezienquote:Op woensdag 9 april 2008 10:14 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Moest denken aan Under The Iron Sea van Keane: maar die is het niet.
[ afbeelding ]
Da's de band, maar dan zonder streepje: Death From Above 1979. Album heeft nog een titel. Anyone?quote:Op woensdag 9 april 2008 10:47 schreef Z het volgende:
Death From Above - 1979
Nou, vooruit dan maar: om de gang er een beetje in te houden. You're a Woman, I'm a Machine, heet 'ie.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:03 schreef Z het volgende:
Ik had de vervolgvraag al klaar staan overigens
Haha, neequote:Op woensdag 9 april 2008 12:03 schreef UIO_AMS het volgende:
M People zonder die kale producer / toetsenist.
quote:Pumping out bass-heavy dance beats laced with unlikely samples and paired with goofy but salacious raps,are one of the first acts on Brazil's funk carioca (or baile funk) scene to gain an international audience.
quote:In the late '60s, a new Brazilian popular music arose in direct reaction to social complacency stemming from the coup of 1964 and the musical clichés of pop music. The music that arose, ... , is bound together more by an ideology of social awareness and the drive to be musically creative than by any single set of musical characteristics. Comparing the songs of ... musicians, it can be discerned that the greatest common bond is in the lyrics, which are well thought-out, keyed to musical events of the accompaniment, poetic, elegant, and above all, socially aware. But ...lasted for only a few years -- the style expanded and is better known today as musica popular Brasileira (MPB) .
Mag ik dit antwoord nog inwisselen voor 'zouk'?quote:Op woensdag 9 april 2008 12:27 schreef MadMaster het volgende:
Komt 'kaseko' oorspronkleijk uit Brazilië?
quote:Anybody wondering what happened to Tom Waits after Franks Wild Years or Radiohead after OK Computer need look no further than. The sextet are about as far from conventional as one could imagine (Eastern European folk music filtered through an apocalyptic post-rock prism), so it comes as a bit of surprise that their third full-length recording bears the stamp of Universal Records.
quote:Formed in the late '90s in the city of Bergen, the band consists of Jan Ove Ottesen and Geir Zahl on vocals/guitar/oil barrel, Helge Risa on pump organ, Øyvind Storesund on accordion and bass, guitarist/percussionist Terge Vinterstøen, and Rune Solheim on the drums
Tuurlijk! Burnett +1quote:Op woensdag 9 april 2008 14:31 schreef Burnett het volgende:
kaizers orchestra
Namens TSE, en laat de o.i.d. maar weg:quote:Op woensdag 9 april 2008 14:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
De hoes van TSE is Arab Strab - The Red Thread (o.i.d.)
Die van Ryan heb ik: die van Bryan hoef ik niet.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:16 schreef Z het volgende:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:3vfqxqtaldke
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:39fqxzrjldke
Schaap +1
Ryan was eerder.
quote:Op woensdag 9 april 2008 16:35 schreef MadMaster het volgende:
Cheapt Trick (staat op de gitaarhals, maar zonder dat had ik die ook nog wel herkend met de bebrilde drummert en de geblondeerde zangert...) vs. Styx?
quote:Op woensdag 9 april 2008 16:50 schreef MadMaster het volgende:
De helft van Chicago?
De man met blonde haren rechts lijkt op Peter Cetera...
quote:
Nee, maar die winkel bestaat absoluut!quote:
Ik heb ze niet allemaal onthoudenquote:En de mooiste uit de uitzending van Giel Beelen gisteren heb je niet genoemd, de rest bijna allemaal wel...
Het wereldmerk Dizzy:quote:Op woensdag 9 april 2008 19:36 schreef peaceman het volgende:
Nee, maar die winkel bestaat absoluut!
http://www.dizzymode.nl/ (Vage site, dat wel)
Wat wordt er dan onder de naam Dizzy geproduceerd?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:42 schreef peaceman het volgende:
De vraagstelling was merknaam, niet wereldmerk
http://www.ummelsreklame.nl/websiteummels/kleding%20jassen.htmquote:Op woensdag 9 april 2008 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat wordt er dan onder de naam Dizzy geproduceerd?
Hebben ze meerdere filialen zoals bijv. C&A?
Laat ik het anders stellen: Hoe kom je in hemelsnaam op het 'merk' Dizzy als je tig andere keuze's hebt?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:51 schreef peaceman het volgende:
Je kunt er flauw over doen wat je wilt hoor... maar onbekend maakt gewoon onbemind.
Ik heb in die buurt gewoond.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: Hoe kom je in hemelsnaam op het 'merk' Dizzy als je tig andere keuze's hebt?
Ow jawel, maar als je niet op een 11e kunt komen, zo vlak voor het eten...quote:Je had niet zoiets van 'Dat zal die MM vast niet goed rekenen' of zo...?
Nu je het zegt, die had Giel gisteren wel...quote:Op woensdag 9 april 2008 20:23 schreef cafca het volgende:
En dan vergeten ze gewoon met z'n allen the Smiths
R.E.M. - Accelerate?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik heb vandaag sinds jaren weer een nieuwe laatste cd in mijn cd-kast. Wie raad er even welke dat is?
Nee, maar Zeromancer is wel tot vandaag de laatste geweest (ZZYXZ ofzo, die was nieuwer). Volgens mij is de gevraagde bij de meeste platenzaken ook de laatste in de rijquote:Op woensdag 9 april 2008 21:15 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zeromancer - Eurotrash?
En de titel?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
zZz dan maar?
Het zal toch niet Mescalero van ZZ Top zijn: is een paar jaar oud, maar nog steeds hun laatste?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, maar Zeromancer is wel tot vandaag de laatste geweest (ZZYXZ ofzo, die was nieuwer). Volgens mij is de gevraagde bij de meeste platenzaken ook de laatste in de rij
quote:Op woensdag 9 april 2008 21:48 schreef Burnett het volgende:
zz en de maskers - dracula
Da's niet Nico Haak, da's Don van Vlietquote:Op woensdag 9 april 2008 23:19 schreef MadMaster het volgende:
Wist niet dat hij Boxy Foxtrot samen met Nico Haak had gedaan...
quote:Op donderdag 10 april 2008 09:44 schreef Berkery het volgende:
Als rechts Badfinger is dan is de link zeker en vast 'Without you'
Nee, maar warm, het betreft twee verschillende covers, daar zit weer een link tussen.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:21 schreef schaap001 het volgende:
Ze doen allebei dezelfde cover (is een gok: zal wel niet Easy zijn...) ?
In de zin van een zeiknummer dan?quote:Op donderdag 10 april 2008 10:29 schreef Berkery het volgende:![]()
Je moet meer denken in de richting van het nummer uit de vorige vraag.
quote:Op donderdag 10 april 2008 10:39 schreef Burnett het volgende:
allebei een cover uit Midnight Cowboy??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |