Mee eens, maar wie of wat is [HOMO]?quote:Op zondag 6 april 2008 19:55 schreef wonderer het volgende:
Ik ben door [HOMO] geconditioneerd
Laposter maakt nieuw topic![]()
Verkapte tvp?quote:Op maandag 7 april 2008 00:18 schreef compier het volgende:
ons huis staat er ook nog steeds
Ik was druk.quote:Op zondag 6 april 2008 21:20 schreef wonderer het volgende:
Ik had popo een PB gestuurd maar hij wilde niet
Oja, vrij streng geregeld indd!quote:Op zondag 6 april 2008 21:28 schreef wonderer het volgende:
Check mijn postgeschiedenis es, dat verklaart een hoop
Oh, ik dacht dat dit linkje naar subforum Seksualiteit ging!quote:Op maandag 21 april 2008 10:41 schreef Fogel het volgende:
Kent/gebruikt iemand een Slingbox?
Heeft iemand ervaringen met de 'SlingBox'?
Zal ik 'm gauw even van subforum veranderen?quote:Op maandag 21 april 2008 11:51 schreef Fogel het volgende:
Voor de sceptici onder ons, de link gaat naar DIG en de SlingBox is een apparaat waarmee je via Internet TV kan kijken (en dat zijn dan de kanalen die je thuis hebt... of iemand die in Nederland woont en een dikke internet lijn heeft natuurlijk)
Nou, we hebben woord gehouden, zie je wel?!quote:Op zondag 6 april 2008 02:40 schreef Fogel het volgende:
Sloooooooooooooooooooow chat kan hier weer verder gaan.
En niet zo snel als op het einde van het vorige topic hè!
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 03:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nou, we hebben woord gehouden, zie je wel?!
Thanks, Wonderer.quote:Op woensdag 9 juli 2008 04:51 schreef wonderer het volgende:
Je bent goed bezig, BB!
Was inderdaad wel intiem, daar hebben jullie gelijk in.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:06 schreef Prego het volgende:
@Libris, de reeks het was wat intiemer op een of andere manier..
Tuurlijk, zit op het moment wat minder op Fok vanwege het werk dat een beetje aan de drukke kant isquote:Op donderdag 10 juli 2008 00:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Was inderdaad wel intiem, daar hebben jullie gelijk in.
Aan de andere kant vind ik KAA zoiezo nog wel één van de intiemere hoekjes van Fok!, als je de subfora onderling vergelijkt.![]()
Ik hoop dat je je nog steeds een beetje welkom voelt, Libris... [ afbeelding ]
Vooruit, voor deze ene keer mag het nu alvast!quote:Op zondag 13 juli 2008 17:10 schreef Euc- het volgende:
Oe, nog iets meer dan een week en ik mag hier ook officieel mee posten
Wow! Ik ben er special voor gaan zitten. Net als voor deze postquote:
Siquote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:00 schreef Fogel het volgende:
Zolang ze er Spaans spreken vind je het goed?
Volgens mij slaat die "globale verwarming" (quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:43 schreef Lyrebird het volgende:
* Lyrebird is enjoying global warming while it lasts
Hier is het juist super weer, misschien zelfs iets te super met temperaturen die overdag boven de 50 graden uit komen. Maar over een maand of 2 wordt het langzaam aangenamerquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:53 schreef wonderer het volgende:
Hier is het ook kutweer. Paar km naar het oosten waren tornado's.
Rustig!quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:17 schreef Draz het volgende:
Have fun in NLik ga pas weer in spetember, met aanhang deze keer voor verjaardagen.
Is het bij jullie ook zo rustig op het werk door vakanties? Of juist druk?
Op het werk wat rustiger..... maar op de wegen een stuk drukker, met name omdat je allemaal van die verdwaalde toeristen hebt die van het vliegveld naar Disneyland proberen te komen en zich in de afslag vergissen enzo...quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:17 schreef Draz het volgende:
Is het bij jullie ook zo rustig op het werk door vakanties? Of juist druk?
Hier hetzelfde, de halve expat bevolking is op vakantie lijkt het, en voor de meeste touristen is het te warm, de enkele diehards uitgezonderdquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:33 schreef Fogel het volgende:
Rustig op het werk en rustig in de stad hier.
Ik zit hier voor mijn afstudeerstage, voor 7 maanden. Zit nog te twijfelen wat ik hierna precies ga doen, moet zowieso even terug naar Nederland voor mijn diploma etc, maar tot nu toe bevalt Dubai eigenlijk heel erg goed, maar ik heb ook nog de optie om naar de USA te gaan..quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:27 schreef Fogel het volgende:
Waarom zit je eigenlijk in Dubai? Is het tijdelijk?
50C... niet fijn, alles boven de 25C vind ik al niks (gelukkig wordt het de komende tijd 15-20 graden hier).
Het warmste wat ik meegemaakt heb, was 42 graden met een hoge luchtvochtigheid. Niet echt ideaal weer om 6flags te bezoeken, maar toch maar gegaan. Ik was extreem blij dat ik de auto met airco weer in kon daarna!
Zodra de humidity omlaag gaat, is het buiten een stuk leefbaarder iddquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:43 schreef Fogel het volgende:
Aangenaam voor jou is 'slechts' 40 graden?
In Death Valley (Californië / Nevada, als ik het goed heb) is ook wel lekker heet (lees: een echte oven), voor mens en auto.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:30 schreef maartena het volgende:
Warmste wat ik heb meegemaakt is 128 Fahrenheit, ofwel 53.3 Celcius, in Blythe, California op de grens tussen deze staat en Arizona.
Yep, maar toen was het er niet zo heet als in Blythe. Desalniettemin is Death Valley met recht de heetste plek op aarde, heter dan bijv. de Sahara of de Sahel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:36 schreef Bora-Bora het volgende:
In Death Valley (Californië / Nevada, als ik het goed heb) is ook wel lekker heet (lees: een echte oven), voor mens en auto.
Heb je daar al eens rondgecrossed in de zomermaanden?
quote:Dit was overigens dit voorjaar in Utah, om half 7 's avonds:
[ afbeelding ]
(44°C)
Lekker temperatuurtje wel!
Ik sta er eerder voor op en ga later naar bed. Ben dan ook een sportfreak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:24 schreef Lyrebird het volgende:
Het leeft hier best, maar ik heb zelf nog geen wedstrijdminuut gezien.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 02:56 schreef Libris het volgende:
In Singapore zijn vooral badminton, tafel tennis en zwemmen populair. Singapore heeft een trauma omdat ze sinds de jaren 60 geen medaille meer hebben gehaald. En zoals het er nu naar uit ziet, komt daar dit jaar geen verandering in. Ondanks dat ze sporters uit China genatrualiseerd hebben om een medaille voor Singapore te halen...
Grinnn...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:28 schreef Fogel het volgende:
Het zou kunnen dat ze het verkeerde plaatje hebben, wat litchis liggen hier gewoon in de supermarkt zonder dat de brandweer eraan te pas komt.
Tak skal du ha'quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:34 schreef TallMan het volgende:
Hier in Sønderborg valt het met het weer behoorlijk mee, redelijk veel zon momenteel.
Veel plezier in Legoland.
En wie wil dat?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:47 schreef Fogel het volgende:
Maar dat is alleen belangrijk als je terug naar Nederland wil?
Zelfs med de nedbør radar van dmi.dk is het niet te voorspellen die buien duiken echt uit het niets op. 5 minuten megadouche en dan weer droog en 5 minuten later weer zon. Nouja, dan moet de vrouw maar met de hond lopenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:48 schreef Draz het volgende:
[..]
Tak skal du ha'
Net op dmi.dk gekeken, en het ziet er naar uit dat het nog best mooi weer wordt. In ieder geval droog, dat is het belangrijkste.
Hier in Høje Taastrup goot het net, en nu schijnt de zon. Lekker wisselvallig
Ik ga bij schoonmoe zwemmen, 5 minuten verderop. Heeft ook z'n nadelen, schoonmoe zo dichtbij.... maar een prive zwembad is toch wel weer een voordeel.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:23 schreef Lyrebird het volgende:
Als ik dadelijk naar huis ga, dan ga ik lekker zwemmen in het zwembad dat bij mijn complex hoort. Als het een beetje meezit, dan ben ik de enige zwemmer.Ik kan me nog die vreselijke zomers in Eindhoven herinneren, waarbij je de keuze hebt tussen het E-3 strand en Aquabest. En als je dan bij het strand komt, dan is het poepdruk. jippie.
![]()
Yep, da's waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:47 schreef Fogel het volgende:
Oh hellup!!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:23 schreef Lyrebird het volgende:
Zo zwemmen ze trouwens in China:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou het was best wel spannend....quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:18 schreef maartena het volgende:
Tafeltennis..... nog zo'n garagesport die eigenlijk niet op de OS thuis hoort.
En dan halen ze baseball eruit.
Maar dan nog zit je met teveel (vreemde) mensen in een bad.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En wie wil dat?
Als ik dadelijk naar huis ga, dan ga ik lekker zwemmen in het zwembad dat bij mijn complex hoort. Als het een beetje meezit, dan ben ik de enige zwemmer.![]()
De durian is zowat de nationale vrucht hier, en hij is op een flink aantal plaatsen verboden vanwege de stank, bijvoorbeeld hotelkamers of het openbaar vervoer. En dat is maar goed ook, ze ruiken flinkquote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:38 schreef Bora-Bora het volgende:
O nee, die duriandingen zijn veel groter dan litchi's (maar dat zie je niet op de foto van het artikel! (effe gegoogeld)
Heel iets anders. Ze schijnen indd vréselijk te stinken, ja!
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:23 schreef flipsen het volgende:
De hamvraag is natuurlijk: is het ook lekker? Ik kan het me niet voorstellen met zo´n doordringende stank (van horen zeggen)
Van harte welkom hier, AKnynke! En hartstikke veel plezier + succes daar in Zweden toegewenst!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:00 schreef AKnynke het volgende:
Ik mag hier ook meeposten vanaf nu!
Eergister in Zweden aangekomen, ik ga hier voor minstens 2 jaar zitten, om m'n masters hier te halen.
was nog nooit in zweden geweest, maar wat ik tot nu toe gezien heb (de E4, en een stukje van Uppsala) zitten er hele mooie stukjes, en ook hele lelijke stukjes tussen!
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:07 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar!
Heeft iemand hier die vrucht al eens geproefd? (Durian)
Thanks!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 23:07 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar!
Heeft iemand hier die vrucht al eens geproefd? (Durian)
[..]
Van harte welkom hier, AKnynke! En hartstikke veel plezier + succes daar in Zweden toegewenst!
quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:39 schreef AKnynke het volgende:
Toen jullie net verhuisd waren, hadden jullie ook zo'n last van vermoeidheid?
Nope.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee, als je in het buitenland blijft, krijg je volgens mij nog wel AOW over de periode dat je vanaf je 15e tot het moment van emigratie in Nederland hebt gewoond.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:47 schreef Fogel het volgende:
En we zijn weer terugquote:Op donderdag 14 augustus 2008 23:54 schreef TallMan het volgende:
[..]
Zelfs med de nedbør radar van dmi.dk is het niet te voorspellen die buien duiken echt uit het niets op. 5 minuten megadouche en dan weer droog en 5 minuten later weer zon. Nouja, dan moet de vrouw maar met de hond lopen
Mojn (zoals we hier in het zuiden zeggen)
Ja, dat had ik ook. Het komt denk ik door alle indrukken, maar ook door de periode waar je in zit/doorheen bent gegaan. Alles regelen, afscheid, etc. En nu zit je er en komt het eruit. Gewoon jezelf eraan overgeven en dan komt het allemaal goedquote:Op zondag 17 augustus 2008 15:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 21e vertrokken en zou dan dus maar liefst 12% AOW krijgen?quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, als je in het buitenland blijft, krijg je volgens mij nog wel AOW over de periode dat je vanaf je 15e tot het moment van emigratie in Nederland hebt gewoond.
Dus stel, dat je op je dertigste vertrekt. Krijg je dus een korting van 65 - 30 * 2% = 70%. Maar hou je dus nog wel 30% AOW over
Dat gaat in ieder geval niet in 2008 plaatsvinden, op zijn vroegst tijdens jullie winter in 2009quote:Op maandag 18 augustus 2008 14:31 schreef flipsen het volgende:
Fogel, ik mis ´Buenos Aires (?)´ in je sig
Heb je goed gezienquote:Op maandag 18 augustus 2008 14:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 21e vertrokken en zou dan dus maar liefst 12% AOW krijgen?
Tegen de tijd dat ik er recht op ga hebben, is het vast al afgeschaft. En zo niet, denk ik dat ik niet veel meer dan een pakje kauwgum kan kopen van 12% Nederlandse AOW in Noorwegen
Heb het even opgezicht, en hier is het te berekenen wat je kan verwachten: http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/aow_pensioen/index.jspquote:Op maandag 18 augustus 2008 15:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb je goed gezien. Zo snel wordt die AOW niet afgeschaft hoor, ik verwacht de komende 200 jaar geen meerderheid in het parlement die het aandurft om het af te schaffen
.
Ik denk dat het aan maandafrondingen te maken heeft dat ze op 14% uitkomen ipv 12.quote:Op basis van de gegevens die u heeft ingevuld, krijgt u als u 65 wordt een AOW-pensioen, dat 14% van het volledige pensioenbedrag is.
Met de geldende AOW-bedragen komt dat neer op 141,68 euro bruto per maand voor een alleenstaande en 97,63 euro bruto per maand als u gehuwd of ongehuwd samenwonend bent. Deze bedragen worden periodiek aangepast en kunnen dus anders zijn als u 65 wordt.
Daarnaast kent de AOW een vakantie-uitkering. Deze wordt per maand opgebouwd en jaarlijks in de maand mei uitgekeerd.
Deze bedragen kunt u zien als een momentopname. Er zijn factoren die de hoogte van het AOW-pensioen kunnen beïnvloeden zoals vrijwillige verzekering, schuldige nalatigheid of de verzekeringsloopbaan van een partner. Hiermee hebben we nog geen rekening gehouden.
Nu zijn er landen waarmee Nederland een overeenkomst heeft. Australie weet ik zeker, Noorwegen zou ik niet zo uit mijn hoofd weten. Stel, je krijgt van Nederland 14% en van je huidige woonland 86% van het daar geldende pensioen, nu zijn er afspraken met bijv. Australie waardoor een en ander wordt overgeheveld zodat je 100% pensioen krijgt (wat op de achtergrond dus uit 2 delen bestaat).quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb het even opgezicht, en hier is het te berekenen wat je kan verwachten: http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/aow_pensioen/index.jsp
[..]
Ik denk dat het aan maandafrondingen te maken heeft dat ze op 14% uitkomen ipv 12.
141¤ zet niet echt zoden aan de dijk (gaat nog geen 2 dagen mee hier met mijn huidige uitgavenpatroon), maar is natuurlijk altijd leuk om te krijgen
Ik zie het tegen die tijd wel. Ben niet echt van plan om van dat geld afhankelijk te moeten zijn (zowel het Noorse als Nederlandse)quote:Op maandag 18 augustus 2008 15:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nu zijn er landen waarmee Nederland een overeenkomst heeft. Australie weet ik zeker, Noorwegen zou ik niet zo uit mijn hoofd weten. Stel, je krijgt van Nederland 14% en van je huidige woonland 86% van het daar geldende pensioen, nu zijn er afspraken met bijv. Australie waardoor een en ander wordt overgeheveld zodat je 100% pensioen krijgt (wat op de achtergrond dus uit 2 delen bestaat).
Dat viel me ook altijd op in Zweden....grote supermarkten...veel non food...heel veel knackebrod (en andere soorten droog brood) veel diepvries...eigenlijk gewoon van veel van weinig keus.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:39 schreef AKnynke het volgende:
Zostraks even een grote mall opgezocht, met 2 reuze-supermarkten erin. Geweldig om rond te snuffelen, vreemde producten te bekijken, en prijzen te vergelijken. Het vooroordeel over Zweden is echt waar, er zijn hele rijen met alleen maar knackebrod!
Mjamm!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:39 schreef breaky het volgende:
Dan kan me hier op de ochtend markt me helemaal uitleven. Vanochtend lagen er gedroogde ratten en hadden ze grote bruin/groene wormen in de aanbieding.
Vooral erg veel diepvries inderdaad, weinig vers vlees (en Duur!), en ook heel veel groenten eten ze uit de diepvries.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:39 schreef breaky het volgende:
[..]
Dat viel me ook altijd op in Zweden....grote supermarkten...veel non food...heel veel knackebrod (en andere soorten droog brood) veel diepvries...eigenlijk gewoon van veel van weinig keus.
Dan kan me hier op de ochtend markt me helemaal uitleven. Vanochtend lagen er gedroogde ratten en hadden ze grote bruin/groene wormen in de aanbieding.
Maar ze hebben wel lekkere aardappel balletjes uit de diepvries!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Vooral erg veel diepvries inderdaad, weinig vers vlees (en Duur!), en ook heel veel groenten eten ze uit de diepvries.
Vlees is spotgoedkoop in Zweden, niet zeuren jijquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Vooral erg veel diepvries inderdaad, weinig vers vlees (en Duur!), en ook heel veel groenten eten ze uit de diepvries.
Ik zou ook kunnen zeggen: <naam product> is spotgoedkoop in <naam land>, niet zeurenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vlees is spotgoedkoop in Zweden, niet zeuren jij
Moet je in Noorwegen ook naar een staatswinkel voor je wijntje of een goede fles rum? In Zweden had je een literpak wijn vanaf 50 kronen geloof ik. Eentje die je in Nederland bij de ALDI voor een euro nogwat kon kopenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zou ook kunnen zeggen: <naam product> is spotgoedkoop in <naam land>, niet zeuren
Het heeft zo zijn 'voordelen' om in een van de duurste landen ter wereld te wonen, waar ik ook ga of sta, is het goedkoper
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef breaky het volgende:
[..]
Moet je in Noorwegen ook naar een staatswinkel voor je wijntje of een goede fles rum? In Zweden had je een literpak wijn vanaf 50 kronen geloof ik. Eentje die je in Nederland bij de ALDI voor een euro nogwat kon kopen
Tjeemig...Noren zijn nog gekker dan Zweden!quote:
Ik durfde de systembolaget nog niet in...Binnekort toch maar wel eens doen!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef breaky het volgende:
[..]
Moet je in Noorwegen ook naar een staatswinkel voor je wijntje of een goede fles rum? In Zweden had je een literpak wijn vanaf 50 kronen geloof ik. Eentje die je in Nederland bij de ALDI voor een euro nogwat kon kopen
http://www.systembolaget.se/hem/quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:08 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik durfde de systembolaget nog niet in...Binnekort toch maar wel eens doen!
Dat moet je in Canada ook. Althans, daar is het per provincie geregeld, in in Ontario moet je naar OF "The Beer Store" (naam zegt het al), OF naar de LCBO-Winkel (Liquor-Control Board of Ontario) - alhoewel de laatste jaren er meer winkels zijn die toestemming hebben voor alcohol.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:42 schreef breaky het volgende:
Moet je in Noorwegen ook naar een staatswinkel voor je wijntje of een goede fles rum?
Bijna $10 voor een six pack Grolsch vind ik niet schappelijkquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier in California kun je 24/7 drank kopen tegen schappelijke prijzen.
Tja, we betalen tegenwoordig $5 voor tien plakken kaas... Een tijd geleden was ik bij Target en ik kocht daar een gloedjenieuw broodrooster voor $9.99. Voor een niet al te groot stuk kaas betaal je net zo veel. Toen dacht ik even dat alle verhoudingen zoek waren.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Bijna $10 voor een six pack Grolsch vind ik niet schappelijk
I wish... voor één halve liter blik betaal je hier zo'n $5.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:07 schreef Shivo het volgende:
[..]
Probeer dan ook eens wat vaker lokale Microbreweries in plaats van duur importbier.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:07 schreef Shivo het volgende:
Broodrooster: Made in China door 16 jarige tienermeisjes die aan de lopende band werken voor $4 per dag.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:14 schreef Lyrebird het volgende:
Tja, we betalen tegenwoordig $5 voor tien plakken kaas... Een tijd geleden was ik bij Target en ik kocht daar een gloedjenieuw broodrooster voor $9.99. Voor een niet al te groot stuk kaas betaal je net zo veel. Toen dacht ik even dat alle verhoudingen zoek waren.
Jah ik gelukkig ook niet. Ik ga wel eens een flesje "Grey Goose" of een goede Single Malt halen, en dan ben ik toch $30 kwijt voor een goede fles.... - wat in mijn ogen schappelijk is gezien de kwaliteit. En meestal doe ik er ook een jaar mee, met zo'n fles. Maar dan zie ik ook wel eens van die verwarde mensen die gewoon 2 plastic Gallon-flessen supergoedkope Vodka op de toonbank zetten a $9.99 per fles....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:21 schreef flipsen het volgende:
Blij dat ik geen drankverslaving heb... Hoewel het goedkoper is dan cola volgens mij
Tja, er zijn dan ook enorm grote verschillen. Hier kan men van $50 per maand nog redelijk leven. Helaas zie ik de boeren hier nog niet zo gauw kaas maken met hun waterbuffels!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Broodrooster: Made in China door 16 jarige tienermeisjes die aan de lopende band werken voor $4 per dag.
Kaas: Afkomstig van een Amerikaanse Boer in Wisconsin of Minnesota (of California) die prijzen vraagt voor zijn melk waar HIJ en zijn gezin fatsoenlijk van kunnen leven, en later van pensioen kan gaan.
Misschien moesten we de kaas ook maar gaan outsourcen...
Mozarella! Gat in de markt!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:43 schreef breaky het volgende:
Helaas zie ik de boeren hier nog niet zo gauw kaas maken met hun waterbuffels!
Ik had eigenlijk gedacht aan aardbeien en cacao enzoquote:Op donderdag 6 november 2008 02:36 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mozarella! Gat in de markt!
Doet me denken aan een project op het gebied van zuivel, jaren geleden, in een uithoek van Kazachstan. Niets wilde, niets sloeg aan. Op een dag -de wanhoop straalde ervan af- kwam er een mailtje: "misschien moeten we maar kaas gaan maken". Ik kon me daar helemaal niets bij voorstellen (het is nou niet zo dat je van slechte melk opeens goede kaas kunt maken), en belde de specialist die er zat om te vragen hoe het zat met z'n melkkwaliteit. Het antwoord was [insert geweldig Iers accent]: "Oh dear..... that's not milk...... that's meat". En dat was het einde van het kaas-idee
Naja, heb je tenminste een uitdagingquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:10 schreef breaky het volgende:
...maar inderdaad buffel mozarella....niet dat die Lao hier echt kaas van gegeten (en zelf eten) hebben trouwens.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 06:13 schreef jeroen1976 het volgende:
Oh no! Het is pas 12 October en het sneeuwt, 10 cm vandaag!Het is weer winter in Saskatchewan...
![]()
Onze zonnebloemen in de achtertuin
[ afbeelding ]
Onze voortuin![]()
[ afbeelding ]
Mijn auto![]()
[ afbeelding ]
Mijn vriendin hard aan ut werk![]()
[ afbeelding ]
Onze driveway aan het shovelen![]()
[ afbeelding ]
Deze dingen kopen:quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:57 schreef AKnynke het volgende:
het hele kleine laagje sneeuw dat hier 2 dagen geleden gevallen is is behoorlijk bevrozen, ik glibber nu overal heen!
Oh ja dat scheelt weer.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:39 schreef Fogel het volgende:
Nee, sneeuwruimen betalen we voor
De voordeur ging wat lastig open vanochtend omdat er vrij veel sneeuw tegenaan lag, en dat terwijl het nog onder een afdak zit!
Hier doet de 'gemeente' het. Maar veel mensen met een pickup truck hebben ook een schuiver dus die zie je al snel rondrijden. Het lijkt wel een wedstrijd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:39 schreef Fogel het volgende:
Nee, sneeuwruimen betalen we voor
De voordeur ging wat lastig open vanochtend omdat er vrij veel sneeuw tegenaan lag, en dat terwijl het nog onder een afdak zit!
De prive parkeerplaats voor de garage doe ik zelf, handmatig.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:48 schreef Fogel het volgende:
Openbare ruimtes worden door de gemeente gedaan, prive wegen natuurlijk niet. Onze VVE heeft een prive weg, inclusief een afrit naar de (verwarmde) parkeerkelder (die eigenlijk asfaltverwarming zou moeten hebben, maar dat bleek vorige winter dus 'vergeten' te zijn door de aannemer), waar we dus zelf het sneeuwruimen moeten bekostigen.
Het kost ongeveer 4000¤ per winter, en gedeeld op 25 huizen valt dat heel erg mee.
Het is vast de gewoonte om het zelf te doen, maar in deze VVE vinden we het niet erg om een beetje te betalen om het niet zelf te doen
Idem hier.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:58 schreef popolon het volgende:
[..]
De prive parkeerplaats voor de garage doe ik zelf, handmatig.En daar is plek voor een auto of zes maar ik doe het graag, beetje schuiven, frisse neus halen zeg maar. Iedereen heeft een 'snowblower' behalve ik.
Het is een gezamelijke parkeergarage voor 25 autos, zou een beetje lomp zijn als de eerste die zijn auto nodig heeft de hele meuk weg moet schuivenquote:Op zaterdag 22 november 2008 23:58 schreef popolon het volgende:
[..]
De prive parkeerplaats voor de garage doe ik zelf, handmatig.En daar is plek voor een auto of zes maar ik doe het graag, beetje schuiven, frisse neus halen zeg maar. Iedereen heeft een 'snowblower' behalve ik.
Gekke Hollander!quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach, het zegt niet zoveel... Hier in Bariloche, het grootste wintersportgebied van Zuid Amerika (!) is het ook een chaos als er sneeuw is gevallen. Electriciteitsnet vaak weer plat omdat de sneeuw te zwaar is voor de bovenleidingen. Waarom toch nog steeds overal electricteits- en telefoonkabels bovengronds, ik snap het niet hoor...quote:Op maandag 24 november 2008 04:32 schreef vicz het volgende:
Ik zie dat het in NL al gesneeuwd heeft... misschien moeten we een hulp actie met voedselpakketten gaan starten om de nederlanders te helpen de winter door te komen...
Blijf jij toch lekker in de zon zitten? Omdat jij in dat saaie droge klimaat zit kunnen anderen niet van sneeuw houden?quote:Op maandag 24 november 2008 04:15 schreef maartena het volgende:
Sneeuwschuiven....
Net weekendje weg geweest, hotelletje in La Quinta (4 sterren), overdag 85 F (30 C), beetje door de natuur wezen cruisen (Joshua Tree NP), heerlijk uitrusten bij het zwembad met een ijskoude Corona, s'avonds op een terras Mexicaans eten.... heerlijk gerelaxed. Net thuis, en morgen ook nog een extra dag vrij. In Orange County is het morgen een heerlijke 22/23 graden.
En dan beweren dat je liever sneeuw aan het schuiven bent.
Hè Pop, tut tut tut...quote:Op maandag 24 november 2008 21:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Blijf jij toch lekker in de zon zitten? Omdat jij in dat saaie droge klimaat zit kunnen anderen niet van sneeuw houden?
Maar goed, vrij onzinning ook verder: Vakantie vergelijken met dagelijks werk.
Je vergat ook nog te vermelden dat je HDTV hebt trouwens.
Van sneeuw houden is wat anders dan handmatig je oprit te moeten ontdoen van sneeuw.quote:Op maandag 24 november 2008 21:14 schreef popolon het volgende:
Blijf jij toch lekker in de zon zitten? Omdat jij in dat saaie droge klimaat zit kunnen anderen niet van sneeuw houden?
Dat hebben sommige mensen dus met zon en warmte.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:26 schreef maartena het volgende:
Doe mij die sneeuw maar als ik lekker vakantie heb ofzo.
Zelfs dat niet...quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat hebben sommige mensen dus met zon en warmte.
Heeft het bij jullie al gesneeuwd wonderer? Ik heb mijn skipas binnen, volgende week gaan we voor het eerst skieen.quote:Op zondag 23 november 2008 00:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Idem hier.
Maar ik was het na een paar maanden wel goed zat
ja inderdaad.. alles met muts en sjaal over straat.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:34 schreef Gaoxing het volgende:
Wanneer vertrek jij ook al weer jpjedi?
Hier loopt iedereen in wollen truien en jassen. Het is dan ook maar 30 graden, zo af en toe....
Echt je weet niet wat je ziet man.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:46 schreef popolon het volgende:
30 graden met muts en sjaal over straat.
Zo zie ja maar wat een verschillen er zijn. Op een mooie heldere dag met -10 loop ik vrolijk buiten in een t-shirt.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Echt je weet niet wat je ziet man.
Beetje idee van de Indo`s in Nederland.. toen ik bij de luchtmacht werkte liepen die ook rond met de parka in de zomer.
Was er al bang voor. We zouden eerst naar Loon gaan, maar dat is inmiddels Sunday River in Maine geworden. Hopelijk is het daar wat beter. Heb enorm veel zin. Dit jaar voor het eerst een seizoenspas gekocht (met name vanwege de korting van bijna 70% voor MIT staff).quote:Op woensdag 26 november 2008 17:17 schreef wonderer het volgende:
Nope. Regen hier, sorry.
Ik doe het je niet na, maar er zijn veel studenten hier die er geen problemen mee hebben. Als het net boven het vriespunt is en er is een zonnetje, dan zie je meteen studenten in korte broeken en slippers rondlopen.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zie ja maar wat een verschillen er zijn. Op een mooie heldere dag met -10 loop ik vrolijk buiten in een t-shirt.
Pas wel op voor ijs! Een collega van me ging regelmatig in Maine en New Hampshire snowboarden, en kwam een keer terug met een verbrijzelde pols. Te veel ijs onder de kunstsneeuw.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:35 schreef Shivo het volgende:
[..]
Was er al bang voor. We zouden eerst naar Loon gaan, maar dat is inmiddels Sunday River in Maine geworden. Hopelijk is het daar wat beter. Heb enorm veel zin. Dit jaar voor het eerst een seizoenspas gekocht (met name vanwege de korting van bijna 70% voor MIT staff).
Yep hier ook.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik doe het je niet na, maar er zijn veel studenten hier die er geen problemen mee hebben. Als het net boven het vriespunt is en er is een zonnetje, dan zie je meteen studenten in korte broeken en slippers rondlopen.
quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Hier is het overdag een graad of 22 en zelfs ik heb het fris. Desalniettemin loop ik wel in T shirt, soms met lange mouwen. De Mexicanen echter lopen in winterjassen en het rare is, iedereen klaagt over de kou, maar de airco laten ze wel hoog aanstaan op kantoor. Dus iedereen zit onder de airco te bibberen van de kou, met hun truien aan. Vreemd...
In de zomer is dat hier ook een probleem. Er is een winkel in ons centrum en als je daar voorbij loopt, dan krijg je het koud omdat de airco naar buiten staat te blazen. Mijn >150kg wegende collega wil ook altijd de airco aanhebben. Afgelopen zomer zat ik onderkoeld achter mijn PC en toen bleek dat de thermostaat op 60F stond...quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Hier is het overdag een graad of 22 en zelfs ik heb het fris. Desalniettemin loop ik wel in T shirt, soms met lange mouwen. De Mexicanen echter lopen in winterjassen en het rare is, iedereen klaagt over de kou, maar de airco laten ze wel hoog aanstaan op kantoor. Dus iedereen zit onder de airco te bibberen van de kou, met hun truien aan. Vreemd...
Een airco op stand MAX is nou eenmaal cool...letterlijk en figuurlijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Pffffff, "iedereen" gaat naar de malediven, op 't ogenblik....quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:16 schreef Prego het volgende:
ik heb vakantie![]()
vanavond eten in een kasteel, morgen racletten met vrienden en maandag naar de Malediven
Ik werk en heb gewerkt op zowel international schools als op reguliere scholen en moet zeggen dat, als mijn dochter de schoolgerechtigde leeftijd krijgt, mijn voorkeur uitgaat naar een reguliere school.quote:Op zondag 30 november 2008 20:55 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die kinderen hebben: zitten ze op een public school of op een (internationale) prive school?
Wat waren de argumenten voor de keuze voor het ene of het andere?
Hmmmm.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:45 schreef Fogel het volgende:
Kick
popo, leeft je schoonmoeder nog?
Hart gevonden in wasstraat
prive schoolquote:Op zondag 30 november 2008 20:55 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die kinderen hebben: zitten ze op een public school of op een (internationale) prive school?
Wat waren de argumenten voor de keuze voor het ene of het andere?
met dat laatste ben ik het zeker eensquote:Op zaterdag 20 december 2008 00:44 schreef StarmanFR het volgende:
Dit gaat niet over permanent wonen MAAR vanaf 11 mei vertrek ik voor een periode van 5 maanden (dus tot oktober) naar Zuid-Frankrijk om stage te lopen in een hotel waarschijnlijk in Cannes of Antibes. Maar deze overgang zal voor mij waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn omdat ik van Franse afkomst ben en veel familie heb wonen in Frankrijk, mijn moeder is ook Frans. Ik heb veel zin in een stage aan de zonnige en warme Côte d'Azur en aangezien ik Frankrijk heel goed ken verlang ik er ook naar om daar te werken.![]()
Waarschijnlijk hoor ik na de kerstvakantie waar ik definitief ga, naar welke plaats en naar welk Hotel!
Dat is trouwens toch best wel spannend voor mij, want ik ben pas 19 en nooit lang weggeweest van mijn ouders
Maar idereen zegt dat stage lopen in het buitenland een echte aanrader is
Same here. Maar niet zozeer 'helaas': aangezien we niet permanent hier blijven wonen is een enigszins stabiele lijn belangrijk, en een internationale school bijna niet te vermijden. Nu zijn er in BKK een aantal topscholen, en ik ben erg blij met onze keus voor het PYP-MYP-IB systeem.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:04 schreef qwerty_x het volgende:
prive school
vanwege het enorme kwaliteits verschil (helaas)
Arme kindertjes, wat heb je nou aan Portugees in Latijns-Amerikaquote:
dan moet je maar in een ècht land gaan wonenquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Offtopic: kut, het is hier koud en het stormt
Het wordt via mijn school geregeld (ik zit nu op MBO niveau 3 leerjaar 3) en in principe kan ik in het buitenland, in dit geval Frankrijk naartoe gaan waar ik wil. Ik zat nog te denken aan Nice of eventueel nog aan Bordeaux maar mijn voorkeur gaat vooral naar deze 2 plaatsen uit. In ieder geval wil ik graag in een omgeving werken waar het lekker warm is en waar ik in mijn vrije tijd lekker van het strand en de zee kan genietenquote:Op zaterdag 20 december 2008 12:23 schreef Prego het volgende:
[..]
met dat laatste ben ik het zeker eens
ik heb zelf in een hotel in Cannes gewerkt, leuke tijd maar ik vind Cannes zo has been... de vergane glorie druipt er van af. welke opties heb je nog meer?
quote:Op maandag 5 januari 2009 09:52 schreef Fogel het volgende:
Godt nytt år!
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gott nytt år!
Een wereld van verschil, inderdaad!!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef TallMan het volgende:
Godt nytår
Ik begrijp dat je computer het niet doet ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef maartena het volgende:
Zat ik vandaag gewoon om 03:00 op mijn werk na om 02:30 uit mijn bed gebeld te zijn wegens een redelijk groot netwerk probleem..... Automatische failover van ISP #1 naar backup ISP #2 werkte niet omdat de lijn van ISP #1 nog gewoon 100% up was, alleen in hun datacenter was geen internet verkeer meer....
Moest ik toch even handmatig overschakelen naar de backup lijn.
Zit nog steeds op werk (07:50 intussen), ga straks maar eens lekker naar huis om bij te slapen.
Alles draait weer in ieder geval, ISP #1 en #2.![]()
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:59 schreef jpjedi het volgende:
Ik begrijp dat je computer het niet doet ofzo?![]()
We hebben hier nog een tijdje een software pakket gehad dat werd gesupport door servicedesk uit India....brengt weer allemaal herinneringen naar bovenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.
(Zwaar Indiaas accent) "Hello, my name is Steve, how may I help you?"
Ik zie het helemaal voor je ja. Een collega uit Engeland had ook iemand uit India aan de lijn bij een helpdesk. Die vertelde ook een dergelijk verhaal.. "No you are not Michael"quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.
(Zwaar Indiaas accent) "Hello, my name is Steve, how may I help you?"
Ik ben Popo wel niet, maar: "MCB makes no warranty as to current or future existence of mold in this property and is not liable for teh potentially harmful effects thereof."quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Fogel het volgende:
Popo, what's the catch? (behalve dat het blijkbaar in slechte buurten ligt)
Nee, goed, het is duidelijk dat je geen top huis krijgt voor dat geld. Ik denk dat je eerder doodgaat aan een drive-by shooting dan aan de effecten van de eventuele schimmelsquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ben Popo wel niet, maar: "MCB makes no warranty as to current or future existence of mold in this property and is not liable for teh potentially harmful effects thereof."
Ook als er staat "Sold 'AS IS' ", dan is het van binnen waarschijnlijk compleet vernaggeld omdat de vorige bewoners hun huis zijn uitgezet en voor vertrek even alles onbewoonbaar hebben gemaakt...quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Fogel het volgende:
Goedkoop vakantiehuis nodig? sla je slag: http://www.realtor.com/search/searchresults.aspx?loc=Detroit%2cMI&mxp=3000
Stond vandaag in een online krant hier... 3000 USD voor een huis!? Ik betaal dat per maand ofzo al aan vaste lasten hier.
Popo, what's the catch? (behalve dat het blijkbaar in slechte buurten ligt)
Ik neem dat ook in de VS zo'n executieveiling/-verkoop altijd 'as is' is? In Duitsland is dat in ieder geval wel zo, ook als het huis verhuurd is of leegstaat.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ook als er staat "Sold 'AS IS' ", dan is het van binnen waarschijnlijk compleet vernaggeld omdat de vorige bewoners hun huis zijn uitgezet en voor vertrek even alles onbewoonbaar hebben gemaakt...
Het probleem is dat er op 't ogenblik nogal veel uitzettingen zijn, door de crisis.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem dat ook in de VS zo'n executieveiling/-verkoop altijd 'as is' is? In Duitsland is dat in ieder geval wel zo, ook als het huis verhuurd is of leegstaat.
Maar als de eigenaar er nog in woont is dat risico zeker aanwezig ja.
En dat net nadat ik heel Europa opgekocht hadquote:Op zondag 1 februari 2009 23:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Yep!![]()
Evenals dat mega "Wereld"-project waarbij alle landen en werelddelen vertegenwoordigd zijn.
dat is toch de reden waarom m'n series niet uitgezonden worden deze week?quote:Op maandag 2 februari 2009 01:15 schreef compier het volgende:
superbowl!
Nah, Superbowl is maar 1 dag..... Bij de World Series (die met 7 wedstrijden en reisdagen toch minstens 10 dagen duurt) heb je meestal wel een week of twee dat er geen series worden uitgezonden.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:23 schreef Prego het volgende:
[..]
dat is toch de reden waarom m'n series niet uitgezonden worden deze week?![]()
Nee, de winst gaat met 50% omlaag, wat inhoud dat je dan nog 75% winst hebt als je vroeg hebt gekocht. De nieuwbouwprojecten gaan wel omlaag, maar de huren blijven nog altijd idioot hoog (300 euro per maand voor "bedspace", een kamer die je deelt met 3 anderen is eerder regel dan uitzondering).quote:Op zondag 1 februari 2009 22:29 schreef Bora-Bora het volgende:
De prijzen in Dubai beginnen blijkbaar ook flink te zakken, nu... (25-50% naar het schijnt!)
Dus je bent nu eigenlijk een illegaal?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:46 schreef Fogel het volgende:
Ik herinnerde me net dat ik mijn verblijfsvergunning nog op moet halen. Kreeg in mei bericht dat ik dat zsm moest doen. Maargoed, kan ik meteen een nieuwe (permanente deze keer) aanvragen, scheelt twee keer in de rij staan
Nee, ik ben legaal, maar ik heb alleen het bewijs daarvan nog niet in mijn paspoort gelijmd zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:52 schreef breaky het volgende:
[..]
Dus je bent nu eigenlijk een illegaal?
Ja irritant hè? Franse paspoorten zijn ook 10 jaar geldig. En ik maar constant zo'n nieuw boekje halen..... (en betalen...)!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:10 schreef maartena het volgende:
Doet me er aan denken dat ik ergens dit jaar mijn Nederlandse paspoort weer moet verlengen. Of was het nou 2010? Waarom zijn die krengen niet gewoon 10 jaar geldig, net zoals de Amerikaanse....
Dan lag het aan de stakingen, het voetbal of het tennis.....quote:Op maandag 2 februari 2009 18:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nah, Superbowl is maar 1 dag..... Bij de World Series (die met 7 wedstrijden en reisdagen toch minstens 10 dagen duurt) heb je meestal wel een week of twee dat er geen series worden uitgezonden.
Er zitten wel meer pauzes in het uitzenden van series. Maar volgen ze in Frankrijk ook dezelfde pauzes dan?
Heb je eigenlijk een probleem als je de Nederlandse niet op tijd verlengt? Ben je dan bijvoorbeeld automatisch je nationaliteit kwijt omdat je ook een andere nationaliteit hebt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:10 schreef maartena het volgende:
Doet me er aan denken dat ik ergens dit jaar mijn Nederlandse paspoort weer moet verlengen. Of was het nou 2010? Waarom zijn die krengen niet gewoon 10 jaar geldig, net zoals de Amerikaanse....
Wie is er nu weer aan het staken daar, en waarom?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:55 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dan lag het aan de stakingen, het voetbal of het tennis.....![]()
De superbowl heb ik niks van op TV gezien.
Als je een andere nationaliteit hebt naast de Nederlandse, dan kun je als je 10 jaar lang je paspoort niet verlengd de Nederlandse nationaliteit kwijtraken, tenzij je een "verklaring van Nederlanderschap" aanvraagt middels het consulaat. Ben je alleen Nederlander, dan raak je die nationaliteit nooit kwijt natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:01 schreef Fogel het volgende:
Heb je eigenlijk een probleem als je de Nederlandse niet op tijd verlengt? Ben je dan bijvoorbeeld automatisch je nationaliteit kwijt omdat je ook een andere nationaliteit hebt?
De (Noorse) passen van mijn kinderen zijn maar 2 jaar geldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |