Van sneeuw houden is wat anders dan handmatig je oprit te moeten ontdoen van sneeuw.quote:Op maandag 24 november 2008 21:14 schreef popolon het volgende:
Blijf jij toch lekker in de zon zitten? Omdat jij in dat saaie droge klimaat zit kunnen anderen niet van sneeuw houden?
Dat hebben sommige mensen dus met zon en warmte.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:26 schreef maartena het volgende:
Doe mij die sneeuw maar als ik lekker vakantie heb ofzo.
Zelfs dat niet...quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat hebben sommige mensen dus met zon en warmte.
Heeft het bij jullie al gesneeuwd wonderer? Ik heb mijn skipas binnen, volgende week gaan we voor het eerst skieen.quote:Op zondag 23 november 2008 00:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Idem hier.
Maar ik was het na een paar maanden wel goed zat
ja inderdaad.. alles met muts en sjaal over straat.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:34 schreef Gaoxing het volgende:
Wanneer vertrek jij ook al weer jpjedi?
Hier loopt iedereen in wollen truien en jassen. Het is dan ook maar 30 graden, zo af en toe....
Echt je weet niet wat je ziet man.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:46 schreef popolon het volgende:
30 graden met muts en sjaal over straat.
Zo zie ja maar wat een verschillen er zijn. Op een mooie heldere dag met -10 loop ik vrolijk buiten in een t-shirt.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Echt je weet niet wat je ziet man.
Beetje idee van de Indo`s in Nederland.. toen ik bij de luchtmacht werkte liepen die ook rond met de parka in de zomer.
Was er al bang voor. We zouden eerst naar Loon gaan, maar dat is inmiddels Sunday River in Maine geworden. Hopelijk is het daar wat beter. Heb enorm veel zin. Dit jaar voor het eerst een seizoenspas gekocht (met name vanwege de korting van bijna 70% voor MIT staff).quote:Op woensdag 26 november 2008 17:17 schreef wonderer het volgende:
Nope. Regen hier, sorry.
Ik doe het je niet na, maar er zijn veel studenten hier die er geen problemen mee hebben. Als het net boven het vriespunt is en er is een zonnetje, dan zie je meteen studenten in korte broeken en slippers rondlopen.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zie ja maar wat een verschillen er zijn. Op een mooie heldere dag met -10 loop ik vrolijk buiten in een t-shirt.
Pas wel op voor ijs! Een collega van me ging regelmatig in Maine en New Hampshire snowboarden, en kwam een keer terug met een verbrijzelde pols. Te veel ijs onder de kunstsneeuw.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:35 schreef Shivo het volgende:
[..]
Was er al bang voor. We zouden eerst naar Loon gaan, maar dat is inmiddels Sunday River in Maine geworden. Hopelijk is het daar wat beter. Heb enorm veel zin. Dit jaar voor het eerst een seizoenspas gekocht (met name vanwege de korting van bijna 70% voor MIT staff).
Yep hier ook.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik doe het je niet na, maar er zijn veel studenten hier die er geen problemen mee hebben. Als het net boven het vriespunt is en er is een zonnetje, dan zie je meteen studenten in korte broeken en slippers rondlopen.
quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Hier is het overdag een graad of 22 en zelfs ik heb het fris. Desalniettemin loop ik wel in T shirt, soms met lange mouwen. De Mexicanen echter lopen in winterjassen en het rare is, iedereen klaagt over de kou, maar de airco laten ze wel hoog aanstaan op kantoor. Dus iedereen zit onder de airco te bibberen van de kou, met hun truien aan. Vreemd...
In de zomer is dat hier ook een probleem. Er is een winkel in ons centrum en als je daar voorbij loopt, dan krijg je het koud omdat de airco naar buiten staat te blazen. Mijn >150kg wegende collega wil ook altijd de airco aanhebben. Afgelopen zomer zat ik onderkoeld achter mijn PC en toen bleek dat de thermostaat op 60F stond...quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Hier is het overdag een graad of 22 en zelfs ik heb het fris. Desalniettemin loop ik wel in T shirt, soms met lange mouwen. De Mexicanen echter lopen in winterjassen en het rare is, iedereen klaagt over de kou, maar de airco laten ze wel hoog aanstaan op kantoor. Dus iedereen zit onder de airco te bibberen van de kou, met hun truien aan. Vreemd...
Een airco op stand MAX is nou eenmaal cool...letterlijk en figuurlijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:20 schreef Vogue het volgende:
Pffffff, "iedereen" gaat naar de malediven, op 't ogenblik....quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:16 schreef Prego het volgende:
ik heb vakantie![]()
vanavond eten in een kasteel, morgen racletten met vrienden en maandag naar de Malediven
Ik werk en heb gewerkt op zowel international schools als op reguliere scholen en moet zeggen dat, als mijn dochter de schoolgerechtigde leeftijd krijgt, mijn voorkeur uitgaat naar een reguliere school.quote:Op zondag 30 november 2008 20:55 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die kinderen hebben: zitten ze op een public school of op een (internationale) prive school?
Wat waren de argumenten voor de keuze voor het ene of het andere?
Hmmmm.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:45 schreef Fogel het volgende:
Kick
popo, leeft je schoonmoeder nog?
Hart gevonden in wasstraat
prive schoolquote:Op zondag 30 november 2008 20:55 schreef Fogel het volgende:
Voor de mensen die kinderen hebben: zitten ze op een public school of op een (internationale) prive school?
Wat waren de argumenten voor de keuze voor het ene of het andere?
met dat laatste ben ik het zeker eensquote:Op zaterdag 20 december 2008 00:44 schreef StarmanFR het volgende:
Dit gaat niet over permanent wonen MAAR vanaf 11 mei vertrek ik voor een periode van 5 maanden (dus tot oktober) naar Zuid-Frankrijk om stage te lopen in een hotel waarschijnlijk in Cannes of Antibes. Maar deze overgang zal voor mij waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn omdat ik van Franse afkomst ben en veel familie heb wonen in Frankrijk, mijn moeder is ook Frans. Ik heb veel zin in een stage aan de zonnige en warme Côte d'Azur en aangezien ik Frankrijk heel goed ken verlang ik er ook naar om daar te werken.![]()
Waarschijnlijk hoor ik na de kerstvakantie waar ik definitief ga, naar welke plaats en naar welk Hotel!
Dat is trouwens toch best wel spannend voor mij, want ik ben pas 19 en nooit lang weggeweest van mijn ouders
Maar idereen zegt dat stage lopen in het buitenland een echte aanrader is
Same here. Maar niet zozeer 'helaas': aangezien we niet permanent hier blijven wonen is een enigszins stabiele lijn belangrijk, en een internationale school bijna niet te vermijden. Nu zijn er in BKK een aantal topscholen, en ik ben erg blij met onze keus voor het PYP-MYP-IB systeem.quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:04 schreef qwerty_x het volgende:
prive school
vanwege het enorme kwaliteits verschil (helaas)
Arme kindertjes, wat heb je nou aan Portugees in Latijns-Amerikaquote:
dan moet je maar in een ècht land gaan wonenquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Offtopic: kut, het is hier koud en het stormt
Het wordt via mijn school geregeld (ik zit nu op MBO niveau 3 leerjaar 3) en in principe kan ik in het buitenland, in dit geval Frankrijk naartoe gaan waar ik wil. Ik zat nog te denken aan Nice of eventueel nog aan Bordeaux maar mijn voorkeur gaat vooral naar deze 2 plaatsen uit. In ieder geval wil ik graag in een omgeving werken waar het lekker warm is en waar ik in mijn vrije tijd lekker van het strand en de zee kan genietenquote:Op zaterdag 20 december 2008 12:23 schreef Prego het volgende:
[..]
met dat laatste ben ik het zeker eens
ik heb zelf in een hotel in Cannes gewerkt, leuke tijd maar ik vind Cannes zo has been... de vergane glorie druipt er van af. welke opties heb je nog meer?
quote:Op maandag 5 januari 2009 09:52 schreef Fogel het volgende:
Godt nytt år!
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:04 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gott nytt år!
Een wereld van verschil, inderdaad!!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef TallMan het volgende:
Godt nytår
Ik begrijp dat je computer het niet doet ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef maartena het volgende:
Zat ik vandaag gewoon om 03:00 op mijn werk na om 02:30 uit mijn bed gebeld te zijn wegens een redelijk groot netwerk probleem..... Automatische failover van ISP #1 naar backup ISP #2 werkte niet omdat de lijn van ISP #1 nog gewoon 100% up was, alleen in hun datacenter was geen internet verkeer meer....
Moest ik toch even handmatig overschakelen naar de backup lijn.
Zit nog steeds op werk (07:50 intussen), ga straks maar eens lekker naar huis om bij te slapen.
Alles draait weer in ieder geval, ISP #1 en #2.![]()
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:59 schreef jpjedi het volgende:
Ik begrijp dat je computer het niet doet ofzo?![]()
We hebben hier nog een tijdje een software pakket gehad dat werd gesupport door servicedesk uit India....brengt weer allemaal herinneringen naar bovenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.
(Zwaar Indiaas accent) "Hello, my name is Steve, how may I help you?"
Ik zie het helemaal voor je ja. Een collega uit Engeland had ook iemand uit India aan de lijn bij een helpdesk. Die vertelde ook een dergelijk verhaal.. "No you are not Michael"quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Hmmm..... je doet je Indiase tech support collega's eer aan, die weten ook geen moer van computers.
(Zwaar Indiaas accent) "Hello, my name is Steve, how may I help you?"
Ik ben Popo wel niet, maar: "MCB makes no warranty as to current or future existence of mold in this property and is not liable for teh potentially harmful effects thereof."quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Fogel het volgende:
Popo, what's the catch? (behalve dat het blijkbaar in slechte buurten ligt)
Nee, goed, het is duidelijk dat je geen top huis krijgt voor dat geld. Ik denk dat je eerder doodgaat aan een drive-by shooting dan aan de effecten van de eventuele schimmelsquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ben Popo wel niet, maar: "MCB makes no warranty as to current or future existence of mold in this property and is not liable for teh potentially harmful effects thereof."
Ook als er staat "Sold 'AS IS' ", dan is het van binnen waarschijnlijk compleet vernaggeld omdat de vorige bewoners hun huis zijn uitgezet en voor vertrek even alles onbewoonbaar hebben gemaakt...quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Fogel het volgende:
Goedkoop vakantiehuis nodig? sla je slag: http://www.realtor.com/search/searchresults.aspx?loc=Detroit%2cMI&mxp=3000
Stond vandaag in een online krant hier... 3000 USD voor een huis!? Ik betaal dat per maand ofzo al aan vaste lasten hier.
Popo, what's the catch? (behalve dat het blijkbaar in slechte buurten ligt)
Ik neem dat ook in de VS zo'n executieveiling/-verkoop altijd 'as is' is? In Duitsland is dat in ieder geval wel zo, ook als het huis verhuurd is of leegstaat.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ook als er staat "Sold 'AS IS' ", dan is het van binnen waarschijnlijk compleet vernaggeld omdat de vorige bewoners hun huis zijn uitgezet en voor vertrek even alles onbewoonbaar hebben gemaakt...
Het probleem is dat er op 't ogenblik nogal veel uitzettingen zijn, door de crisis.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem dat ook in de VS zo'n executieveiling/-verkoop altijd 'as is' is? In Duitsland is dat in ieder geval wel zo, ook als het huis verhuurd is of leegstaat.
Maar als de eigenaar er nog in woont is dat risico zeker aanwezig ja.
En dat net nadat ik heel Europa opgekocht hadquote:Op zondag 1 februari 2009 23:06 schreef Bora-Bora het volgende:
Yep!![]()
Evenals dat mega "Wereld"-project waarbij alle landen en werelddelen vertegenwoordigd zijn.
dat is toch de reden waarom m'n series niet uitgezonden worden deze week?quote:Op maandag 2 februari 2009 01:15 schreef compier het volgende:
superbowl!
Nah, Superbowl is maar 1 dag..... Bij de World Series (die met 7 wedstrijden en reisdagen toch minstens 10 dagen duurt) heb je meestal wel een week of twee dat er geen series worden uitgezonden.quote:Op maandag 2 februari 2009 17:23 schreef Prego het volgende:
[..]
dat is toch de reden waarom m'n series niet uitgezonden worden deze week?![]()
Nee, de winst gaat met 50% omlaag, wat inhoud dat je dan nog 75% winst hebt als je vroeg hebt gekocht. De nieuwbouwprojecten gaan wel omlaag, maar de huren blijven nog altijd idioot hoog (300 euro per maand voor "bedspace", een kamer die je deelt met 3 anderen is eerder regel dan uitzondering).quote:Op zondag 1 februari 2009 22:29 schreef Bora-Bora het volgende:
De prijzen in Dubai beginnen blijkbaar ook flink te zakken, nu... (25-50% naar het schijnt!)
Dus je bent nu eigenlijk een illegaal?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:46 schreef Fogel het volgende:
Ik herinnerde me net dat ik mijn verblijfsvergunning nog op moet halen. Kreeg in mei bericht dat ik dat zsm moest doen. Maargoed, kan ik meteen een nieuwe (permanente deze keer) aanvragen, scheelt twee keer in de rij staan
Nee, ik ben legaal, maar ik heb alleen het bewijs daarvan nog niet in mijn paspoort gelijmd zitten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:52 schreef breaky het volgende:
[..]
Dus je bent nu eigenlijk een illegaal?
Ja irritant hè? Franse paspoorten zijn ook 10 jaar geldig. En ik maar constant zo'n nieuw boekje halen..... (en betalen...)!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:10 schreef maartena het volgende:
Doet me er aan denken dat ik ergens dit jaar mijn Nederlandse paspoort weer moet verlengen. Of was het nou 2010? Waarom zijn die krengen niet gewoon 10 jaar geldig, net zoals de Amerikaanse....
Dan lag het aan de stakingen, het voetbal of het tennis.....quote:Op maandag 2 februari 2009 18:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Nah, Superbowl is maar 1 dag..... Bij de World Series (die met 7 wedstrijden en reisdagen toch minstens 10 dagen duurt) heb je meestal wel een week of twee dat er geen series worden uitgezonden.
Er zitten wel meer pauzes in het uitzenden van series. Maar volgen ze in Frankrijk ook dezelfde pauzes dan?
Heb je eigenlijk een probleem als je de Nederlandse niet op tijd verlengt? Ben je dan bijvoorbeeld automatisch je nationaliteit kwijt omdat je ook een andere nationaliteit hebt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:10 schreef maartena het volgende:
Doet me er aan denken dat ik ergens dit jaar mijn Nederlandse paspoort weer moet verlengen. Of was het nou 2010? Waarom zijn die krengen niet gewoon 10 jaar geldig, net zoals de Amerikaanse....
Wie is er nu weer aan het staken daar, en waarom?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:55 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dan lag het aan de stakingen, het voetbal of het tennis.....![]()
De superbowl heb ik niks van op TV gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |