quote:Op donderdag 3 april 2008 10:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Banaan was geloof ik om de magnesium inderdaad.
Ik was de eerste 12 weken echt constant dood en dood moe. Echt in slaap vallen tijdens mijn pauze enzo. Daarna vol energie en sinds ongeveer 28 weken slaap ik 's middags graag nog een uurtje.quote:Op donderdag 3 april 2008 11:18 schreef KD-fotografie het volgende:
Hebben/hadden jullie ook zo'n last van moezijn?
Ik lag gisterenavond iets voor 23.00 uur in bed, kwam er rond 9.00 uur pas uit...
En nu ben ik echt moe, zou zo kunnen gaan slapen.
Terwijl ik normaal al genoeg zou hebben aan 6/7 uur slaap op een nacht.
Ik herken dit helemaal niet vergeleken met de zwangerschap van Demi eigenlijk.
Raar lijfquote:Op donderdag 3 april 2008 18:41 schreef Reinhilde het volgende:
Wel nog steeds zo misselijk dat als ik alleen al kijk naar iets eetbaars, ik mn maag al voel omdraaien.
Het enige wat ik kan eten zonder dat ik daarna nog misselijker ben zijn Golden Delicious appels. Andere appels werkt niet.
Dat had ik echt super erg de eerste 12 weken. Ik kon de koelkast niet openen zonder te kokhalzen, of de vaatwasser.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef Fuente het volgende:
Is jullie reuk ook zo enorm? Ik ruik echt alles en daar word ik nou juist beroerd van
Check!quote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef Fuente het volgende:
Is jullie reuk ook zo enorm? Ik ruik echt alles en daar word ik nou juist beroerd van
Dat had m'n moeder ookquote:Op donderdag 3 april 2008 19:26 schreef freecell het volgende:
Mijn lijf wilde op een gegeven moment eigenlijk steeds sinaasappelsZijn nétten doorheen gegaan in de eerste paar weken.
Komt me bekend voor, maar dan met mandarijnen.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:26 schreef freecell het volgende:
Mijn lijf wilde op een gegeven moment eigenlijk steeds sinaasappelsZijn nétten doorheen gegaan in de eerste paar weken.
hier ook manderijnen, en meloen!!!!!quote:Op donderdag 3 april 2008 21:15 schreef Kaar het volgende:
[..]
Komt me bekend voor, maar dan met mandarijnen.
Ja! En idd, koelkast opendoen, de vuilnisbak, als de onderbuurvrouw een shag rookt, bahquote:Op donderdag 3 april 2008 19:11 schreef Fuente het volgende:
Ahhh doe eens foto's showen??? Foto`s van de kinderkamers deel 16quote:Op donderdag 3 april 2008 15:07 schreef Llewella het volgende:
Denk zo maar eens tutten in de babykamer, hemeltje moet nog opgehangen worden, en vandaag is het schattige theekopjes mobieltje binnengekomen wat ik op kosten van m'n schoonouders heb uitgezocht.
En nu zal je zien dat je er ook nog een hele stapel krijgt als kraamcadeautjequote:Op vrijdag 4 april 2008 12:29 schreef FoN het volgende:
Had ergens het idee vandaan gehaald dat ik maar weinig pyjamatjes had, dus heb er zes bijgekocht, nu heb ik drie stapels van ongeveer 7/8 pyjama's...
Yep, daar was ik al van op de hoogte en heb al uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe de risico's in te perken.quote:Op vrijdag 4 april 2008 12:29 schreef FoN het volgende:
Wel uitkijken met de reptielen en hygiene. Veel reptielen dragen salmonellabacterien met zich mee en dat is voor ee n klein babytje heel erg gevaarlijk.
Wij moeten nog beginnenquote:Op vrijdag 4 april 2008 12:54 schreef Llewella het volgende:
Foto's van de babykamer zal ik denk van het weekend maken; een voorlopig resultaat, want nog niet alles is af.
Mijnquote:Op zaterdag 5 april 2008 10:22 schreef Reinhilde het volgende:
ik heb vannacht gedroomd dat ik een tweeling kreeg
jeetje sjak, bijna zo ver he! je 2e kindje komt er aan! ik duim voor een hele voorspoedige bevalling meid! ik post niet zo veel meer hier, maar ik denk aan je!quote:Op zaterdag 5 april 2008 08:58 schreef sjak het volgende:
meldt! Alles goed en rustig hier.
Daar heb ik echt een nacht behoorlijk vlinderig door geslapenquote:Op zondag 6 april 2008 08:37 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb 7 mei de 1e echo!! Echt superspannend!
Dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op maandag 7 april 2008 10:33 schreef owlet het volgende:
He Reinhilde, wat vervelend. Een miskraam omdat je schrikt lijkt me héééél onwaarschijnlijk, ik zou niet te veel waarde hechten aan het verhaal van je vader.
Nou, luisteren niet echtquote:Op maandag 7 april 2008 12:34 schreef sjak het volgende:
Freecell, jij luistert echt naar dat soort non-adviezen. Wat schattigIk zou morgen een minirok aandoen als ik jou was
Dank Sjak, voel me al iets geruster. Ik weet ook wel (ergens) dat ik me er niet zo druk om moet maken en dat de stress juist erger is, maar ik krijg het niet uit mn kop.quote:Op maandag 7 april 2008 12:34 schreef sjak het volgende:
Reinhilde, dat is mij deze zwangerschap overkomen. Eerst een kop thee, gevolg schrikken, huilen, grote brandplek op buik. Daarna nog een keer hard gevallen, erg geschrokken (weer huilen) gevolg vooral veel blauwe plekken en een paar dagen spierpijn. Nu ben ik 39 weken zwanger.
Ja vies he! Ik ging zaterdag echt kokhalzen toen ik langs eerst de kaasboer en toen de notenbar liep.quote:Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef Fuente het volgende:
Ik ging net boodschappen doen, liep langs een kaas/notenwinkel, blegh wat een geur! normaal vind ik dat dus lekker ruiken
Ik was ervan overtuigd dat ik alles bij me had toen ik mijn tas ingepakt had. In het ziekenhuis bleek ik geen schoon ondergoed bij me te hebben, geen sokken, geen slippers (ik was voor het vertrek met blote voeten in mijn gympen gestaptquote:Op maandag 7 april 2008 03:06 schreef sjak het volgende:
Hier een portie nachtelijke nesteldrift en onzekerheden....
Fototoestel moet ineens in orde zijn, nintendo moet ineens klaargelegd worden. Lievelingsspulletjes van Jetske op een stapeltje. In de tussentijd ook maar even een kopje thee zetten. Heb ik echt alles in mijn ziekenhuistas gedaan (zeg maar koffer inmiddels).
Baldadig he!quote:Op maandag 7 april 2008 13:59 schreef marit1978 het volgende:
Silmarwen, foei!
Zelfs blote knieën !? Oei, als dat maar goed gaat
Tjonge jonge, Freecell..ik zou uit protest juíst vanaf nu veel rokkeng aan dragen
wat een irritante bemoeienis zeg.
huh? in welk ziekenhuis is dat?quote:Op maandag 7 april 2008 14:58 schreef Vlindur het volgende:
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?
* toiletartikelen zoals deodorant, tandpasta, haarborstel, shampoo e.d. Zeep is in het ziekenhuis aanwezig;
* ondergoed, pyjama, ochtendjas, goede bh, schone kleding;
* ponskaartje van het ziekenhuis;
* fototoestel
* babykleertjes (in de meeste ziekenhuizen krijgen de baby’s kleertjes van het ziekenhuis zelf aan, pas als je met de baby naar huis gaat, krijgt hij z’n eigen kleren aan);
* iets te lezen of zo.
Dat was hier redelijk standaard, kleren van het ziekenhuis. Weet niet of het nu nog zo is. Maar het bestaat of bestond dus wel degelijk. Persoonlijk vond ik er geen fluit aan, en had ik lekker eigen kleren mee. Alledrie hetzelfde pakje aangehad.quote:Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
Volgens mij is iederéén daar ergens wel bang voor. Dat die test dan opeens negatief isquote:Op maandag 7 april 2008 17:34 schreef Fuente het volgende:
Pfff, afgelopen nacht nog gedroomd dat de test van moeders voor moeders ineens negatief zou zijnMaar gelukkig, alles doet het nog
[ afbeelding ]
het ideequote:Op maandag 7 april 2008 20:18 schreef Llewella het volgende:
M'n vader wil er trouwens niet bij zijn; die vluchtte al weg bij de inwendige echo
Ik kreeg echt helemaal niks. Ze vroegen zelfs nog of ik zelf een flesje mee had genomenquote:Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
Ik heb trouwens ook de ziekenhuismutsjes bewaard, net als de naambandjesquote:Op maandag 7 april 2008 21:52 schreef sjak het volgende:
Morgenochtend ga ik lekker voor een massage en een voetreflexbehandeling. Even ontspannen nog deze laatste weekI bevallen !!!
quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:22 schreef sjak het volgende:
Lees straks graag bij over de schoonmoeders...nu even melden, ben nog niet aan het bevallen dus ga me maar laten masseren. Sorry snoopy
Jepsquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Deze ochtend stond ik op met een natte plek ter hoogte van mijn linkertepel. Kan het dat ik nu al lek?
![]()
Ik ben bijna 19 weken...
Jahoorquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Deze ochtend stond ik op met een natte plek ter hoogte van mijn linkertepel. Kan het dat ik nu al lek?
![]()
Ik ben bijna 19 weken...
Van die uitspraak ben ik écht heel zat! Hoevaak zou een gemiddelde zwangere dat nou horen?quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:54 schreef OooLizaooO het volgende:
Mijn buikje gaat hier trouwens de laatste 2-3 weken ook heel erg hard freecell. Veel mensen zeggen dat ook
en vragen of ik zwanger ben van een tweeling
of denken dat ik al veel verder ben dan ik eigenlijk ben
. En een maand geleden was ik nog aan het zeuren dat je niks zag
.
Nou, ik heb iets dergelijks gezegd, iets voorzichtiger wel trouwens, maar nu heeft ze het plan opgevat om van haar vakantiegeld samen met mij babyspulletjes te gaan kopen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:11 schreef marit1978 het volgende:
freecell, ik zou dat één keer heel duidelijk maken:
"ik snap dat je het fantastisch vindt om oma te worden...maar als je dat wil uiten door het kopen van dingen ga ik liever een keer samen met je op stap zodat ik mee kan helpen uitzoeken!"
En als Tara haar wat in haar oor fluistert? of heb je dan hetzelfde probleem?quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef freecell het volgende:
Oja, en gewoon tegen haar zeggen is wat lastig. Ze is zo iemand die zich dan ernstig beledigd helemáál terugtrekt en daar vind ik haar werkelijk te lief voor.
Dat is echt een heel goed idee van jequote:Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef Troel het volgende:
[..]
En als Tara haar wat in haar oor fluistert? of heb je dan hetzelfde probleem?
Beetje vervelend, maar wel heel lief van die andere mensen!quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog 2 nachtjes en dan vertrek mijn vriendje naar las vegas![]()
Wat wel lief is is dat iedereen me bezig wilt gaan houden en ik overal kan gaan eten hihi
quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:
Werden jullie ook niet helemaal getikt van de vraag: en weet je al wat het wordt????? En dat zo'n 80 x per dag![]()
Op het laatst zei ik maar: waarschijnlijk een baby, maar dat is nog niet zeker... Ik snapte best wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik was die vraag echt ZO zat.
Volgens mij heb jij mijn schoonloeder !!!!quote:Op maandag 7 april 2008 23:30 schreef Mammietje het volgende:
Mijn schoonloeder erbij... moet er niet aan denken zeg!!!Die is in staat om het kind tussen mijn benen vandaan te rukken om het eerst even aan anderen te laten zien onder het motto "jij moet toch eerst de OK in"...
![]()
Ja heb het gezegd! Dat het toch voor zijn verjaardag was! Dat hij het toch mocht meenemen naar huis, maar is ook schoonloeder met zeer apart eigen willetje...quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je dat dan toen niet gewoon ook gezegd Liza? Zo van 'het is toch voor zijn verjaardag, niet speciaal voor beide kindjes'?
Zou ik wel gedaan hebben denk ik, want ik vind het maar raar hoor.
Mijn ouders hebben dat bijv. wel met de smurfen van de ah gedaan enzo, maar verjaardagskadootjes zijn toch iets heel anders?
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallenquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:36 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier in België ga je gewoon lekker met je hubbie naar het ziekenhuis en dan bel je wel als de kleine er is, kunnen ze dan op bezoek komen. Ook handig met die beperkte bezoekuren en als je borstvoeding moet geven ofzo, wordt het bezoek vriendelijk verzocht even op de gang te wachten
!
ik moet er ook niet aan denkenquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen![]()
Oh in die aflevering was ook dat stukje waar 1 van de familie vraagt: "Is dat onze zus die daar zo ligt te schreeuwen? Nee, dat is dien anderen, die wilde het zonder epiduraal doen"quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen![]()
het klinkt eerder als mijn moederquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:24 schreef Basimah het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mijn schoonloeder !!!!
Ondanks dat ik nog in het andere topic ben helaas moest ik gewoon even reageren op je. De mijne is net zoals de jouwe. Ze trekt ook overal haar eigen plan op word je gek van![]()
Ze heeft jaren geleden al het idee opgevat dat ze de geboorte van haar eerste kleinkind gaat filmenniet dat ze ooit heeft gevraagd wat ik wil, of wat mijn
wil.
Ik beval in het ziekenhuis, en al moet godzilla persoonlijk voor die deur gaan liggen ze komt er gewoon niet bij
En waarom zou je dat niet kunnen doen? Ik geloof dat Isa Hoes en Antony Kamerling zelfs een week lang geen bezoek wilden ontvangen toen hun jongste is geboren. Zodat ze de eerste week aan elkaar konden wennen en de kleine ook bij kon komen van de stress van de bevalling.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:35 schreef Mammietje het volgende:
Ik bid alleen maar dat ik beval op een dag dat mijn vriendin haar 'kinderloze' dagen heeft (co-ouderschap) zodat ze op de mijne kan passen of dat ik nog tijd en gelegenheid heb om ze weg te brengen naar andere vrienden van ons (die zelf geen auto hebben). Maar dat wordt kritiek, denk ik, want mijn eerste was er binnen 3 uur, de tweede binnen 2 uur en ik moet ook nog op tijd in het ziekenhuis zien te komen.![]()
Bekentenis: ik heb zelfs al meerdere keren gedacht dat ik helemaal geen zin heb om de 1e dag wie dan ook te bellen dat de kleine er is!Ik zou het liefst eerst een dagje alleen met ons gezinnetje willen genieten... Maar dat kan je niet maken he?! Toch...?
![]()
![]()
Ik ben vandaag officieel 33 weken EN ik ben het vandaag officieel helemaal ZAT!Mijn buik zakt verder en verder, het buikvelletje doet net zo'n pijn als mijn rug, slaap steeds slechter, een wandelingetje van 100 meter naar de supermarkt nekt me al, heb om de haverklap harde buiken en kan om 11 uur smorgens mijn kinderen het bed wel inkijken zodat ik zelf ook maffen kan! BAH!
Sowwww... da's eruit!
Dat kun je wel degelijk maken! Het is jouw bevalling en jouw gezin, dus doe wat jou het beste lijkt. Ikzelf hoef ook echt geen kraambezoek de eerste paar dagen, een week of wat later plannen we een feestje waarop iedereen welkom is, zijn we in 1 klap van alles afquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:35 schreef Mammietje het volgende:
Bekentenis: ik heb zelfs al meerdere keren gedacht dat ik helemaal geen zin heb om de 1e dag wie dan ook te bellen dat de kleine er is!Ik zou het liefst eerst een dagje alleen met ons gezinnetje willen genieten... Maar dat kan je niet maken he?! Toch...?
![]()
![]()
[
Ik heb het al eens eerder gepost, maar moet je je voorstellen dat jouw kind net een kind gekregen heeft. Zou je het dan helemaal prima vinden als je pas na een dag of wat even langs mocht komen?quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:12 schreef FoN het volgende:
[..]
Opa's en oma's moeten je maar gewoon geloven als je ze zegt dat alles goed/minder goed is gegaan en dat je nu even tijd voor elkaar neemt.
dan had ze dat 'verlossende belletje' dus gewoon nog niet moeten krijgen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:16 schreef k_i_m het volgende:
Ja, of je hebt mijn schoonmoeder die bij het verlossende belletje gelijk in de auto sprong. Zat ik daar, nog geen 10 minuten daarvoor weer bij elkaar genaaid, onder de groene aangekoekte rommel en bloed want ik mocht nog niet eens douchen. hoor ik háár daar op de gang, terwijl we zouden bellen als ik weer aanspreekbaar was
.
Zelfs mijn eigen moeder heeft keurig gewacht totdat ik zelf belde dat ik weer schoon was. Als er ooit nog één komt, worden zij niet gebeld totdat ik er klaar voor ben, aangezien er iets mis is met hun oren
.
Mijn broer was er bij Freek ook een paar uur na de geboorte, en nu hebben we ook wel zo'n band dat als ik hem vriendelijk verzocht had om op te rotten, dat ook geen enkel probleem had opgeleverdquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:19 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vraag ik me ook af Leah. Ik vind toch dat grootouders en ooms en tantes (dus mijn eigen zus bijvoorbeeld) er wel bij horen hoor, niet hele dagen, maar wel zo snel mogelijk om even te komen kijken.
Dat vind ik dan ook weer niet kunnen. Ze hebben niet te pronken met jouw versgebaarde kindquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:22 schreef Troel het volgende:
wat ik vooral not done vond was dat er foto's gemaakt werden die vervolgens zonder overleg of keuring vooraf naar familie werden gemaild.
Ja, sommige mensen zijn nou eenmaal door het dolle van enthousiasme. Ik vind eigenlijk dat je ze dat niet kwalijk kan nemen. Ondanks dat je anders had afgesproken of wat dan ook.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:22 schreef bixister het volgende:
[..]
dan had ze dat 'verlossende belletje' dus gewoon nog niet moeten krijgen.
hier kwamen ze ook zo snel mogelijk, ik vond 't heerlijk. ik weet niet eens meer of ik al wel of niet gedouched was.
Dat is dan weer het voordeel van een spoedcurretage, hechten voel je niets van!quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:07 schreef FoN het volgende:
Lol, allemaal knipjes, wordt een hoop hechtingen
De kleine heeft hier meerdere keren per dag de hik, zo'n maf gevoel
dat had ik dus ook. Maar na 4 of 5 keer eruit en die pijn mijn schaambeen ging het wat moeilijker.quote:Op woensdag 9 april 2008 06:38 schreef freecell het volgende:
KLinkt positief Sil!
Ik moet er tegenwoordig ook 's nachts uit, maar ik hup er uit, er weer in en tuk weer verder. Helemaal geen last van.
Mooi echo's CrazyMoon! Leuk om te zien, aangezien we maar een dag schelen (ik ben 27 okt uitgerekend) ik was namelijk heel erg benieuwd hoe groot het dan ongeveer is...quote:Op woensdag 9 april 2008 12:56 schreef CrazyMoon het volgende:
jadit hadden we nog niet eerder gezien! met Sarah hadden we alleen een echo met 7weken gehad en daarna pas na 30 weken. Dus dit was echt geweldig. Mijn vriend en ik keken onze ogen uit
quote:Op woensdag 9 april 2008 13:45 schreef FoN het volgende:
Ik merk wel dat ik nu tegen het einde begin te lopen, val heel moeilijk in slaap, en ben rond 7/8 klaarwakker. Gelukkig geeft de nesteldrang een beetje energie, anders moest ik er om 12 uur weer in denk ik
inderdaadquote:Op woensdag 9 april 2008 17:40 schreef Basimah het volgende:
En vaak als je probeert om het te voelen dan voel je het juist niet :S
Dat je dat beter niet kunt doenquote:Op donderdag 10 april 2008 21:47 schreef sjak het volgende:
Dit weekend gaan we pannenkoeken eten denk ik...(ben benieuwd wat de diabetesverpleegkundige daarvan zou zeggen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |