abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57905829
Ik zou t ook door TARA laten uitleggen op een subtiele manier Freecell
Hij kan altijd nog zeggen dat hij graag met je gaat shoppen voor de kleine, daar kan ze toch niet beledigd door raken

Hier heb ik daar gelukkig geen "last" van, ik krijg wel gergeld dingetjes voor de kleine, maar de oma's weten hoe ik ben en zijn heel voorzichtig omdat ze niks willen opdringen en ons ook onze gang willen laten gaan

Ik kreeg in t begin trouwens ook wel eens de vraag of het er niet stiekem 2 waren, maar de laatste 2/3 weken hoor ik steeds vaker dat ik zo mooi zwanger ben

Nog 2 nachtjes en dan vertrek mijn vriendje naar las vegas
Wat wel lief is is dat iedereen me bezig wilt gaan houden en ik overal kan gaan eten hihi
pi_57905862
Pfff wat een vader nog niet eens slingers .
Ik vind het niet erg eigenlijk hoor die "wat ben je dik" en "zijn het er geen twee"? Ik ben lekker trots op m'n tonnetje en steek m soms nog wat extra vooruit .
Communciatie met schoonmoeder via manlief ! Meestal veeeeel effectiever!
Hier nog niks van de schoonmama's zelfs ander uiterste! M'n neefje kreeg van schoonmama iets voor zijn verjaardag "maar het moest bij haar thuis blijven staan zodat ons kindje er ook kon mee spelen later", nu dat vond ik behoorlijk zielig voor hem ('t is zijn verjaardag en zijn speelgoed, kom nou) en schoonzus werd er ook niet bepaald blij van (al leek ze meer kwaad op ons dan op haar moeder, terwijl wij er niet veel konden aan doen ).
pi_57905952
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog 2 nachtjes en dan vertrek mijn vriendje naar las vegas
Wat wel lief is is dat iedereen me bezig wilt gaan houden en ik overal kan gaan eten hihi
Beetje vervelend, maar wel heel lief van die andere mensen!
Ik zit ook 'n week alleen in Amsterdam -zelfs vandaag op m'n verjaardag- , maar niemand bij wie ik even kan langsgaan ...
pi_57906058
zelfs op je verjaardag, dat is helemaal niet leuk
als ik in de buurt had gewoont had ik je meegenomen voor thee en taart

In elk geval gefeliciteerd met je verjaardag en verwen jezelf maar goed dan vandaag
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:59:59 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57906204
Heb je dat dan toen niet gewoon ook gezegd Liza? Zo van 'het is toch voor zijn verjaardag, niet speciaal voor beide kindjes'?
Zou ik wel gedaan hebben denk ik, want ik vind het maar raar hoor.
Mijn ouders hebben dat bijv. wel met de smurfen van de ah gedaan enzo, maar verjaardagskadootjes zijn toch iets heel anders?
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:16:59 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57906513
Liza gefeliciteerd! Ik zit wel in Amsterdam, maar helaas op mijn werk anders konden we wat afspreken Neem anders een lekker boek / tijdschrift mee en trakteer jezelf op iets lekker bij de Bakkerswinkel. Daar zat ik vaak tijdens mijn zwangerschapsverlof

Werden jullie ook niet helemaal getikt van de vraag: en weet je al wat het wordt????? En dat zo'n 80 x per dag

Op het laatst zei ik maar: waarschijnlijk een baby, maar dat is nog niet zeker... Ik snapte best wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik was die vraag echt ZO zat.
pi_57906584
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Werden jullie ook niet helemaal getikt van de vraag: en weet je al wat het wordt????? En dat zo'n 80 x per dag

Op het laatst zei ik maar: waarschijnlijk een baby, maar dat is nog niet zeker... Ik snapte best wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik was die vraag echt ZO zat.
Ook een goede om te onthouden!

TARA zei laatst ook al tegen iemand: "Mja, jongen, meisje, konijn... en als het een konijn is, eten we hem met kerst! "
Dan kijken mensen best raar Ze verwachten ook niet dat hij zo uit de hoek komt
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:23:59 #183
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57906619
Ik zou echt lichtelijk panisch worden als Knut nu weg zou gaan eigenlijk.
Wat wel sneu is voor hem, normaal gaat hij elk jaar met zijn vader naar Le Mans, de 24 uurs race daar. En drie maal raden wanneer Leeloo zich behoort aan te kondigen. Ja juist ja, precies in dat vaderdags/Le Mans weekend. Geen Le Mans dit jaar dus.
pi_57906620
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:30 schreef Mammietje het volgende:
Mijn schoonloeder erbij... moet er niet aan denken zeg!!! Die is in staat om het kind tussen mijn benen vandaan te rukken om het eerst even aan anderen te laten zien onder het motto "jij moet toch eerst de OK in"...
Volgens mij heb jij mijn schoonloeder !!!!
Ondanks dat ik nog in het andere topic ben helaas moest ik gewoon even reageren op je. De mijne is net zoals de jouwe. Ze trekt ook overal haar eigen plan op word je gek van
Ze heeft jaren geleden al het idee opgevat dat ze de geboorte van haar eerste kleinkind gaat filmen niet dat ze ooit heeft gevraagd wat ik wil, of wat mijn wil.
Ik beval in het ziekenhuis, en al moet godzilla persoonlijk voor die deur gaan liggen ze komt er gewoon niet bij
pi_57908928
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je dat dan toen niet gewoon ook gezegd Liza? Zo van 'het is toch voor zijn verjaardag, niet speciaal voor beide kindjes'?
Zou ik wel gedaan hebben denk ik, want ik vind het maar raar hoor.
Mijn ouders hebben dat bijv. wel met de smurfen van de ah gedaan enzo, maar verjaardagskadootjes zijn toch iets heel anders?
Ja heb het gezegd! Dat het toch voor zijn verjaardag was! Dat hij het toch mocht meenemen naar huis, maar is ook schoonloeder met zeer apart eigen willetje...

En dankjewel voor alle verjaardagswensen !

Manlief heeft ook productie moeten afzeggen die vlak rond de uitgerekende datum viel. Zelf wou hij wel gaan, maar ik vond de afstand Amsterdam - Gent zelfs al te ver
pi_57909642
Hey allemaal.

Ik ben een tijdje afwezig geweest. Ik hang nu al een week op de bank met een emmertje. Vandaag gaat het weer wat beter. Ik kan iig het scherm van mijn laptop weer verdragen.

Ik heb pilletjes gehad van een homeopate die is gespecialiceerd in zwangerschap. Zij is een echte aanrader!
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:33:26 #187
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57910185
Opmerkingen... Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de vraag of ik wel zwanger was.. omdat ik geen buik had.. dat is pas frustrerend.. vond ik...

en idd de vraag van en wat wordt het... is ook zo'n bekende vraag.. maar reageer daar niet meer op..

Hier voel ik ook al paar dagen terug groeipijnen.. zeker smorgens... maar beebje trekt zich er niks van aan.. Juist terug van shoppen... Luna wordt volgende week woensdag al "5" en moest nog kadootjes gaan kopen.. het is allemaal van prinsesjes geworden, ze zal weer tevreden zijn...

Hier ook geen last van schoonouders.. weet wel dat ik gewoon doe zoals bij eerste bevalling.. pas bellen als beebje er is.. want mijn zussen kunnen op dat vlak "goed bellen en sms'en" tot vervelens toe
pi_57910240
Hier in België ga je gewoon lekker met je hubbie naar het ziekenhuis en dan bel je wel als de kleine er is , kunnen ze dan op bezoek komen. Ook handig met die beperkte bezoekuren en als je borstvoeding moet geven ofzo, wordt het bezoek vriendelijk verzocht even op de gang te wachten !
pi_57911567
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:36 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier in België ga je gewoon lekker met je hubbie naar het ziekenhuis en dan bel je wel als de kleine er is , kunnen ze dan op bezoek komen. Ook handig met die beperkte bezoekuren en als je borstvoeding moet geven ofzo, wordt het bezoek vriendelijk verzocht even op de gang te wachten !
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57911577
Oeh Leana, vervelend dat je zo heftig misselijk bent!
fijn wel dat je iets hebt dat wat lijkt te helpen

Stiemie, goede tip! 'een baby waarschijnlijk '
Die ga ik echt onthouden

Waar ik vorige keer niet goed van werd was de opmerking: wat een bescheiden buikje!
ik had dan echt zoiets van "verdomme...ik ben zwanger en ik ben trots op mijn buik..KIJK dan!"
Maar nu ... kwam ik bij de vk binnen, doe mijn jas uit en ze kijkt me echt verbaasd/geschrokken aan en roept uit dat mijn buik echt al heel groot is voor 14weken
Whihiiii..jippie
Vervolgens kwam ze met de geruststelling dat dit niet al betekent dat het kindje bij de bevaling heel groot is. Duh!? Dat had ik me ook nog geen seconde bedacht. Uiteraard zegt dit nu helemaal niets, behalve dan dat mijn buikspieren bagger zijn en dus lekker makkelijk meeveren met de druk van binnenuit
Ook vertelde ze over dat de weeën bij tweede vaak wel meteen heftig genoeg zijn (en niet uuuuuren lange slome aanloop als bij ilse) en dat het overtijd lopen ook wel mee zal vallen.
ik durf nog nieteens aan de bevalling te denken, dus ben maar snel overgegaan op de vraag of mijn bloedonderzoek goed was.
En dat was goed gelukkig. Kansberekening n.a.v. nekplooimeting is ook zeer gunstig gelukkig.

Dus...weer lekker thuis nu en gewoon al bijna 15weken zwanger!!
pi_57911778
15 weken al weer, wat ga je snel!
pi_57911805
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen
ik moet er ook niet aan denken
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:40:56 #193
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57911866
Ik ben vandaag 30 weken zwanger, voelt toch wel als een mijlpaaltje!

We zijn gisteren naar de verloskundige geweest
Alles was opzich goed, wel is mijn baarmoedermond iets meer verweekt als de vorige keer en ze twijfelde of er begin van ontsluiting was, maar nu nog niks om me echt zorgen over te maken.
Wel iets wat ze in de gaten wil houden.
Ze drukte me ook op het hart dat ik echt rustig aan moet doen! maar dat geeft mijn lichaam zelf ook wel aan.

En een groot voordeel van dit alles, ik heb geen angst voor de bevalling en kijk er zelfs naar uit.

Bij onze bevalling zal mijn man zijn en de beide oma's in de huiskamer, dit was bij Demi ook zo alleen dat was van te voren niet afgesproken, maar achteraf gezien vond ik het wel prettig zo, dus dit keer weer zo als het kan.
pi_57911967
Waarom lijkt het bij iedereen behalve bij mij zo snel te gaan
grapje hoor, ik heb niets te klagen. Maar het valt me wel op hoe de weken voordat ik zwanger was zo snel leken te gaan en nu ik aan het aftellen ben naar de eerste echo ben ik elke keer weer verbaasd als het er steeds maar weer drie blijken te zijn
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:47:37 #195
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57912045
ach owlet, iedereen vind het bij mij snel gaan behalve wijzelf!
Voor mij duurde deze zwangerschap kwa gevoel zeker 2x zo lang als die van Demi ( en ik ben er nog niet), maar die van Demi was ook echt puur genieten, helaas deze niet maar weet zeker dat het het helemaal waard is!
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:55:52 #196
105850 Fuente
mamamuts
pi_57912246
Fijn dat alles goed was KD

Owlet, straks, als wij op het eind zeggen we vast dat we het snel vonden gaan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57912564
Leuk dat goed nieuws allemaal .

En de Pfaffs... da's ook een ras apart , niet bepaald de gemiddelde vlaming haha!
pi_57912651
ik vind DePfaffs echt geweldig om naar te kijken !
zo'n apart ras inderdaad dat het gewoon leuk vermaak is

Owlet, voor anderen gaat het altijd sneller
pi_57912687
Ik ben sinds de geboorte van Lucas ook bij een bevalling geweest en ik snap niet dat mensen daar zo voor staan te springen Ik zou het zelfs Berry niet kwalijk nemen als ie dit keer met een boek op de gang gaat zitten...
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:16:13 #200
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57912755
Leana, fijn dat het weer iets beter gaat!

Wij hebben gewoon afspraken gemaakt met de ouders en schoonouders. Zeker ook omdat ze vorige keer zo in onzekerheid hebben gezeten. We brengen jetske nu weg (of ze wordt gehaald) naar mijn ouders omdat die het dichtst bij wonen. Mocht er voor de uitgerekende datum iets gebeuren dan hebben we mijn schoonouders beloofd een sms-je te sturen, zodat ze weten dat er "iets" gaande is. Dat vonden ze wel prettig.

Na de bevalling gaat Schanulleke Jetske ophalen zodat zij als eerste met de baby kennis kan maken. Dat willen we met z'n drieeen doen. En onze ouders komen dan gewoon wat later.
Wat mij en Schanul het best helpt in dit soort situiaties is gewoon duidelijk en eerlijk zijn. Als iets niet goed voelt dan zeg ik dat liever dan dat ik er mee blijf lopen. En dat hoeft niet tot ruzies te leiden, als je het maar rustig brengt.

Daarnaast lijkt het me ook belangrijk om te doen wat Owlet al zei. Als op het moment zelf blijkt dat alle afspraken die je gemaakt had niet werken, dan moet je de mogelijkheid hebben om ze allemaal anders te maken. Dat is ook gewoon een afspraak die je maakt. Gewoon zeggen hoor allemaal
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:

[..]

Oh in die aflevering was ook dat stukje waar 1 van de familie vraagt: "Is dat onze zus die daar zo ligt te schreeuwen? Nee, dat is dien anderen, die wilde het zonder epiduraal doen"

30 weken alweer KD. Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat. Je klinkt in ieder gevaal zeer optimistisch. Enne, luisteren naar ze, doe wat rustiger aan!

Owlet, die eerste weken duren ook zo lang. Zeker als je het al zo vroeg weet. Na de eerste echo gaat het vaak qua gevoel wat sneller. En voor je het weet....

Ik ben vandaag alweer 39 weken! Ongelovelijk. Nog een weekje.
Vandaag heb ik me heerlijk laten masseren en een voetreflexmassage gehad. Ze heeft het een en ander geprobeerd te stimuleren maar dat lijkt niet echt te werken. Ik merk in ieder geval niets nu. Eigenwijs kindje dit hoor Het was wel erg fijn en ze heeft me een aantal trucjes geleerd om beter te ontspannen. Het voelde echt goed en ik denk dat het voor mij een goede voorbereiding was op de pijn die gaat komen. Vanavond Schanul maar eens goed instrueren.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')