Leana, fijn dat het weer iets beter gaat!
Wij hebben gewoon afspraken gemaakt met de ouders en schoonouders. Zeker ook omdat ze vorige keer zo in onzekerheid hebben gezeten. We brengen jetske nu weg (of ze wordt gehaald) naar mijn ouders omdat die het dichtst bij wonen. Mocht er voor de uitgerekende datum iets gebeuren dan hebben we mijn schoonouders beloofd een sms-je te sturen, zodat ze weten dat er "iets" gaande is. Dat vonden ze wel prettig.
Na de bevalling gaat Schanulleke Jetske ophalen zodat zij als eerste met de baby kennis kan maken. Dat willen we met z'n drieeen doen. En onze ouders komen dan gewoon wat later.
Wat mij en Schanul het best helpt in dit soort situiaties is gewoon duidelijk en eerlijk zijn. Als iets niet goed voelt dan zeg ik dat liever dan dat ik er mee blijf lopen. En dat hoeft niet tot ruzies te leiden, als je het maar rustig brengt.
Daarnaast lijkt het me ook belangrijk om te doen wat Owlet al zei. Als op het moment zelf blijkt dat alle afspraken die je gemaakt had niet werken, dan moet je de mogelijkheid hebben om ze allemaal anders te maken. Dat is ook gewoon een afspraak die je maakt. Gewoon zeggen hoor allemaal
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:[..]
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen
Oh in die aflevering was ook dat stukje waar 1 van de familie vraagt: "Is dat onze zus die daar zo ligt te schreeuwen? Nee, dat is dien anderen, die wilde het zonder epiduraal doen"
30 weken alweer KD. Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat. Je klinkt in ieder gevaal zeer optimistisch. Enne, luisteren naar ze, doe wat rustiger aan!
Owlet, die eerste weken duren ook zo lang. Zeker als je het al zo vroeg weet. Na de eerste echo gaat het vaak qua gevoel wat sneller. En voor je het weet....
Ik ben vandaag alweer 39 weken! Ongelovelijk. Nog een weekje.
Vandaag heb ik me heerlijk laten masseren en een voetreflexmassage gehad. Ze heeft het een en ander geprobeerd te stimuleren maar dat lijkt niet echt te werken. Ik merk in ieder geval niets nu. Eigenwijs kindje dit hoor

Het was wel erg fijn en ze heeft me een aantal trucjes geleerd om beter te ontspannen. Het voelde echt goed en ik denk dat het voor mij een goede voorbereiding was op de pijn die gaat komen. Vanavond Schanul maar eens goed instrueren.