abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57882502
haha, die Sjak
pi_57882531
hehe sjak, ook aan de nintendo?

Ik ben weer bezig geweest via ebay wat spelletjes erbij te bestellen alvast voor de kraamperiode/zwangerschapsverlof

Nou, ik maak me sinds gisteren toch redelijk 'druk' over de bevalling, niet over het bevallen zelf, maar ik had onlangs al toegezegd dat mijn ouders en schoonouders erbij mochten zijn; maar nu gister een gesprek met m'n schoonmoeder dat als vriendlief het af laat weten (want die had zoiets van als je moeilijk gaat doen hoop ik niet dat ik boos terug ga worden) dat zij me dan wel helpt, want zij heeft er zelf immers 2 op de wereld gezet. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik dat niet wil. Ze mogen erbij zijn, maar geen gedraai allemaal om me heen. Vriendlief er direct bij, de verloskundige, en niemand anders, en al helemaal geen gefrut aan m'n lijf, denk dat ik dan de hele boel bij elkaar ga schreeuwen. (Ben sinds gister zowieso al niet te genieten, slecht slapen, zere schouder uit het niets, warm). Ik voel me een erg verwend nest op het moment, kan weinig verdragen, hormonen maar weer? Nee; denk het niet, eerder slaap tekort, de vorige periode dat ik zo slecht sliep had ik een nog korter lontje.
Vriendlief ontdekte voor zichzelf gisteren dat als ik veel te doen heb happy ben (klussen, verbouwen, alles in orde maken), en dat als we het rustig houden ik me dan snel verveel en humeurig wordt.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_57882546
Ik vind het al heel wat dat je je (schoon)ouders erbij laat zijn! Ik vind de mijne heel erg lief, maar ik hoef ze écht niet bij mijn bevalling.
TARA is erbij en dat is wat mij betreft genoeg De enige reden om er nog iemand bij te vragen zou zijn als TARA er tegenop ziet dat hij dan niemand heeft om steun bij te zoeken, maar daar heb ik hem nog niet over gehoord

Ik denk dat je dan ook best heel duidelijk je grenzen aan kan geven hoor (van te voren! Nu dus!) Zo van: dat is jullie hoekje en daar komen jullie NIET uit.
Als je het ook aan de verloskundige en kraamverzorgster aangeeft, komt het helemaal wel goed, die hebben op zo'n moment wat meer autoriteit om ze ook daadwerkelijk weer in hun hoekje terug te duwen
pi_57882591
Idd Llwella, nu al duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt tijdens je bevalling zodat je je daar niet druk over gaat lopen maken.
Hier heb ik ook al heel duidelijk aangegeven hoe ik er tegenaankijk en wat ik absoluut niet wil hebben
Ouders en schoonouders worden gebeld zodra de kleine er is en dan mogen ze natuurlijk direct komen, maar niet eerder dan dat.

En ik ga er vanuit dat je vriend het niet zomaar laat afweten toch...stel je voor dat jij dat zou doen, zou t toch een lastig verhaal worden
  maandag 7 april 2008 @ 07:59:36 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_57882773
Hier wisten zowel mijn ouders als mijn schoonouders wanneer het zou gaan gebeuren, maar er was ook van te voren afgesproken dat ze niet op de gang zouden gaan wachten, maar dat we zouden bellen. Mijn moeder was er wel bij, die had ik namelijk zelf er erg graag bij. Ze heeft echter wel aangegeven dat als ik tijdens het bevallen het niet prettig zou vinden, dat ik dat dan moest zeggen Ook moest ik van te voren aangeven of ik wilde dat ze bij het persen aanwezig zou zijn. Mijn antwoord daarop was dat ik daar nog even over na zou denken en voordat we het wisten was Ruben er En juist omdat ze er was hebben we mooie foto's! Het was voor mij erg prettig, maar voor de rest had ik er ook niemand bij moeten hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 april 2008 @ 08:01:33 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57882779
Goedemorgen, ik heb nog even lekker geslapen hoor. Ook wel een rustig idee dat het allemaal weer klaar ligt. Morgen is wel een mooie dag 4-8-4, vinden jullie ook niet

Llewella, waarom wil je je ouders en schoonouders erbij? Ik denk niet dat je vriend boos op je gaat worden tijdens de bevalling. Ze zien maar al te goed waar je dan mee bezig bent, ze zijn eerder totaal onder de indruk en flabbergasted. Ik was blij dat alleen hij er was na de bevalling. Samen hebben we echt even liggen kijken naar onze dochter. We hebben toen de ouders wel gebeld maar gezegd dat ze pas om 14.00 uur konden komen. Even een momentje rust, en dat hadden we ook wel nodig!
Lekker douchen!
pi_57882896
8-4-8 bedoel je

Lijkt mij een prachtige dag Sjak
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 7 april 2008 @ 08:42:28 #108
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57883054
Ook goedemorgen sjak Dank snoopy, uiteraard bedoel ik 8-4-8!

Ik ben trouwens bang dat ik aangestoken ben door Jetske, zere keel, hoofdpijn. Ik zal vast ook wel gaan snotteren

[ Bericht 41% gewijzigd door sjak op 07-04-2008 08:59:02 ]
Lekker douchen!
pi_57883389
Llewella, ik wilde ook graag mijn moeder en mijn zus er bij maar ik begon weer te twijfelen toen het bijna zover was. Wat wij toen hebben afgesproken is dat we ze zouden bellen als we behoefte hadden aan hun steun en dat we ze ook weer zó zonder scheve gezichten weg zouden kunnen sturen. Uiteindelijk is mijn moeder er bijna vanaf het begin bij geweest en mijn zus stond standby. In eerste instantie wilde ik haar er plotseling niet meer bij hebben, ik was te druk met het opvangen van de weeën maar toen ik eenmaal een ruggenprik kreeg en wat bij begon te komen heb ik haar toch gebeld en zij heeft het laatste stukje gelukkig nog mee mogen maken.

Misschien is het een goed idee om een onderscheid te maken tussen de mensen die je er graag bij wil hebben omdat ze jou/jullie kunnen steunen en de mensen die je er graag bij wil hebben omdat je het ze gunt om een bevalling te zien of omdat je wil dat ze het kindje zo snel mogelijk kunnen zien.

Want een complete bevalling is helemaal niet zo mooi en leuk om mee te maken. Het grootste gedeelte is namelijk weeën opvangen, pas het laatste (hopelijk korte) stukje is "interessant" omdat er dan zichtbaar een kindje ter wereld komt.
Het eerste gedeelte ben je vooral met jezelf bezig en meer het je lukt om op jezelf te concentreren hoe makkelijker het zal gaan. Dan kunnen veel omstanders soms zelfs tegenwerken. Je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je de omstanders belt op het moment dat ook de kraamverzorgster gebeld zal worden. Dan is er een kans dat ze te laat zijn, maar de kans is ook groot dat ze net het laatste stukje mee kunnen maken.

Je bent tijdens een bevalling heel kwetsbaar en hoogstwaarschijnlijk ook best wel een beetje onzeker. Als je ook maar een klein beetje het vermoeden hebt dat je bij bepaalde mensen niet helemaal 300% jezelf kan zijn dan zou ik die niet bij de bevalling vragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door owlet op 07-04-2008 09:58:11 ]
pi_57884000
Ik zie mijn schoonmoeder al tijdens de persweeën haar hoofd om de deur stoppen *gruwel*
pi_57884097
Gisteravond, we waren bij mijn vader voor een etentje, stootte ik een net gezette kop thee over mn buik. Het deed natuurlijk erg pijn, dus ik schrok heel erg. En toen schrok ik weer heel erg van het feit dat ik zo was geschrokken. Meteen steken in mijn buik en sindsdien een gespannen buik.

Ik denk dat ik zo bang ben om te schrikken omdat mijn vader verteld heeft dat zijn moeder een miskraam heeft gehad omdat ze heel erg geschrokken was.
  maandag 7 april 2008 @ 10:32:59 #112
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57884592
Marie wat geweldig dat je een goede echo gehad hebt! Super!!

Mibos wat leuk dat het een meid lijkt te zijn!

Sjak wat erg haha

Reinhilde dat is inderdaad schrikken dan, zijn de harde buiken al wat minder geworden?
pi_57884595
He Reinhilde, wat vervelend. Een miskraam omdat je schrikt lijkt me héééél onwaarschijnlijk, ik zou niet te veel waarde hechten aan het verhaal van je vader.
pi_57886932
quote:
Op maandag 7 april 2008 10:33 schreef owlet het volgende:
He Reinhilde, wat vervelend. Een miskraam omdat je schrikt lijkt me héééél onwaarschijnlijk, ik zou niet te veel waarde hechten aan het verhaal van je vader.
Dat was ook mijn eerste gedachte
Als je een miskraam krijgt, koppel je dat al snel aan iets wat daarvoor is gebeurd (bijvoorbeeld schrikken) terwijl dat er niets mee te maken hoeft te hebben.

Ik had vandaag een beetje een verontwaardigde leidinggevende (overigens een schát van een mens verder). Reden: Ik had vanwege het mooie weer een witte (enkellange) dik katoenen rok aangetrokken zonder panty oid eronder, met daaronder hoge gympen.

Zij vond het onverantwoordelijk om 'met deze kou' in een rok te gaan lopen En dan vooral omdat ik zwanger was en toch beter zou moeten weten en dergelijke. Ze was echt best verontwaardigd dat ik dat zomaar deed zonder om de kleine te denken.
En 'straks krijg je weer blaasontsteking! Ik maak me gewoon bezorgd!'

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat je absoluut géén blaasontsteking krijgt van kou, dat ik het niet koud had en dat de beeb zichzelf uitstekend warm kan houden, maar ik kwam niet echt over geloof ik :/

Uiteindelijk maar beloofd niet met rokken en blote benen op het werk te verschijnen tot het warmer was buiten

Echt, sommige mensen die denken te weten wat goed voor je is zijn doodvermoeiend Ze heeft al meer van die "zou je dat nou wel doen" uitspraken gedaan over dingen die écht geen probleem zijn.
  maandag 7 april 2008 @ 12:34:57 #115
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57887020
Reinhilde, dat is mij deze zwangerschap overkomen. Eerst een kop thee, gevolg schrikken, huilen, grote brandplek op buik. Daarna nog een keer hard gevallen, erg geschrokken (weer huilen) gevolg vooral veel blauwe plekken en een paar dagen spierpijn. Nu ben ik 39 weken zwanger.

Echt, ga je nu niet nog meer zorgen maken dan nodig!

Freecell, jij luistert echt naar dat soort non-adviezen. Wat schattig Ik zou morgen een minirok aandoen als ik jou was
Lekker douchen!
  maandag 7 april 2008 @ 12:35:02 #116
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57887023
Freecell héél herkenbaar.. Krijg hier ook opmerkingen van dat ik nog alles met fiets doe.. breng smorgens zelfs mijn meisje met de fiets naar school.. en owee ik zou ook geen trappen meer mogen doen.. Mijn eerste reactie was, oh ja op de sofa slapen is zo lekker...

Ze bedoelen het allemaal goed, maar i kdenk dat je zelf wel aanvoelt wat je kunt en niet

Sjak idd 8-4-8 is een mooie datum..

voor de llm's
  maandag 7 april 2008 @ 12:37:31 #117
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57887081
Ik breng Jetske ook nog met de fiets naar de creche (het gaat niet snel maar in ieder geval beter dan lopen). Beweging is juist hartstikke goed voor je! Waar halen "ze" die nonsens toch allemaal vandaan. En waar halen ze het lef vandaan om jou de wet te gaan voor schrijven. Pffff. Gelukkig weten ze in mijn omgeving wel beter. Ze hebben het wel geprobeerd...
Lekker douchen!
pi_57887137
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:34 schreef sjak het volgende:

Freecell, jij luistert echt naar dat soort non-adviezen. Wat schattig Ik zou morgen een minirok aandoen als ik jou was
Nou, luisteren niet echt
Ik wéét dat het grote onzin is, maar ik heb ook geen zin in iemand die de hele dag naar me kijkt of ik zwanger een fles port achterover sla, dus dan maar geen rok. Zo vaak draag ik nu ook weer niet een rok.
pi_57887399
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:34 schreef sjak het volgende:
Reinhilde, dat is mij deze zwangerschap overkomen. Eerst een kop thee, gevolg schrikken, huilen, grote brandplek op buik. Daarna nog een keer hard gevallen, erg geschrokken (weer huilen) gevolg vooral veel blauwe plekken en een paar dagen spierpijn. Nu ben ik 39 weken zwanger.

Dank Sjak, voel me al iets geruster. Ik weet ook wel (ergens) dat ik me er niet zo druk om moet maken en dat de stress juist erger is, maar ik krijg het niet uit mn kop.

Over het verhaal van mijn vader: Mijn oma is opgegroeid aan de Prinsengracht in A'dam, en woonde toen vlak na haar huwelijk met mijn opa in een klein, bouwvallig boerderijtje op de hei. (Mijn opa was vaak weg op oefening (hij zat in het leger) en dan was mijn oma daar alleen. Ze heeft, toen ze een keer alleen was, een rat gezien in huis, en is daar zo van geschrokken dat ze het vruchtje is verloren. Nou weet ik ook wel dat dat een heel andere situatie is, maar toch

[ Bericht 22% gewijzigd door Reinhilde op 07-04-2008 13:00:11 ]
  maandag 7 april 2008 @ 13:02:25 #120
105850 Fuente
mamamuts
pi_57887572
Reinhilde, niet te druk maken meis! Van heel erg schrikken gebeurt er niet meteen wat. Voor je geruststelling, ik was 14 weken zwanger van Sara toen we gingen verhuizen, ik struikelde met een verhuisdoos en viel echt plat op m'n buil. Ik schrok me echt helemaal lens, maar er was echt niets aan de hand

Freecell Wat een advies zeg

Ik ging net boodschappen doen, liep langs een kaas/notenwinkel, blegh wat een geur! normaal vind ik dat dus lekker ruiken
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57887664
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:02 schreef Fuente het volgende:
Ik ging net boodschappen doen, liep langs een kaas/notenwinkel, blegh wat een geur! normaal vind ik dat dus lekker ruiken
Ja vies he! Ik ging zaterdag echt kokhalzen toen ik langs eerst de kaasboer en toen de notenbar liep.

En ik ga proberen me niet zo veel zorgen meer te maken, word er zelf ook lichtelijk gestoord van.
Ik ga nu even op de bank liggen, mn oogjes vallen bijna dicht.
  maandag 7 april 2008 @ 13:40:04 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57888243
Nou ehm... andere situatie of niet, ik denk dat het gewoon een ongelukkig toeval was van je oma, ik zou me daar nou echt niet drukker om gaan maken.
  maandag 7 april 2008 @ 13:52:05 #123
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57888448
Reinhilde, wat de rest al zegt!

En Freecell, ik zou daar serieus pissig om worden. Stomme geloof dat je van kou een blaasontsteking krijgt... Ik heb vandaag ook een rok aan zo! Boven de knieeen ha! En geen panty! Ik pas die rot dingen nooit omdat ik te langen benen heb en gewoon al lang ben, dat kruis hangt altijd ergens halverwege mijn bovenbenen. Volgens mij is Leeloo blij als ik het draag, want ik heb het de godsganze dag bloedheet. Kijk al uit naar de eerste 20 graden dagen.

Oh ik wil wel weer eens slapen ofzo. Gewoon, zonder er tig keer uit te moeten om te plassen of wakker te worden van pijn ijn mijn schaambeen en de rest van mijn bekken als ik mij wil omdraaien. Of me weer eens te verslikken en een hoestbui te krijgen.

Zucht... Is het al juni?
Nee hoor, verder vind ik de zwangerschap nog steeds heerlijk!
  maandag 7 april 2008 @ 13:55:52 #124
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57888512
quote:
Op maandag 7 april 2008 03:06 schreef sjak het volgende:
Hier een portie nachtelijke nesteldrift en onzekerheden....
Fototoestel moet ineens in orde zijn, nintendo moet ineens klaargelegd worden. Lievelingsspulletjes van Jetske op een stapeltje. In de tussentijd ook maar even een kopje thee zetten. Heb ik echt alles in mijn ziekenhuistas gedaan (zeg maar koffer inmiddels).
Ik was ervan overtuigd dat ik alles bij me had toen ik mijn tas ingepakt had. In het ziekenhuis bleek ik geen schoon ondergoed bij me te hebben, geen sokken, geen slippers (ik was voor het vertrek met blote voeten in mijn gympen gestapt . ) geen tweede outfit voor het kind (want ik zou immers gelijk weer naar huis gaan . ) geen boekjes om te lezen, etc. Het enige wat ik wel had was een pyjama en één setje kleren voor het kind. En een tandenborstel, die ik pas vond toen ik thuis was de volgende dag. Dus dubbelchecken kan helemaal geen kwaad .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57888578
Hehe, handig k_i_m ! Bestaat er nergens (online?) zo'n tas-voor-het-ziekenhuis checklist?
pi_57888581
Silmarwen, foei!
Zelfs blote knieën !? Oei, als dat maar goed gaat

Tjonge jonge, Freecell..ik zou uit protest juíst vanaf nu veel rokkeng aan dragen
wat een irritante bemoeienis zeg.
pi_57889224
Ik ben niet in een recalcitrante bui, anders zou ik het zeker doen
  maandag 7 april 2008 @ 14:39:38 #128
54772 Silmarwen
pi_57889304
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:59 schreef marit1978 het volgende:
Silmarwen, foei!
Zelfs blote knieën !? Oei, als dat maar goed gaat

Tjonge jonge, Freecell..ik zou uit protest juíst vanaf nu veel rokkeng aan dragen
wat een irritante bemoeienis zeg.
Baldadig he!
pi_57889584
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?

* toiletartikelen zoals deodorant, tandpasta, haarborstel, shampoo e.d. Zeep is in het ziekenhuis aanwezig;
* ondergoed, pyjama, ochtendjas, goede bh, schone kleding;
* ponskaartje van het ziekenhuis;
* fototoestel
* babykleertjes (in de meeste ziekenhuizen krijgen de baby’s kleertjes van het ziekenhuis zelf aan, pas als je met de baby naar huis gaat, krijgt hij z’n eigen kleren aan);
* iets te lezen of zo.

http://www.babyopkomst.nl/index.php?login=public&_part=onderwerpen&item=Bevalling&lnk=print_file.php?id=88&submenu=Wat%20neem%20je%20mee%20naar%20het%20ziekenhuis?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57889890
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:58 schreef Vlindur het volgende:
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?

* toiletartikelen zoals deodorant, tandpasta, haarborstel, shampoo e.d. Zeep is in het ziekenhuis aanwezig;
* ondergoed, pyjama, ochtendjas, goede bh, schone kleding;
* ponskaartje van het ziekenhuis;
* fototoestel
* babykleertjes (in de meeste ziekenhuizen krijgen de baby’s kleertjes van het ziekenhuis zelf aan, pas als je met de baby naar huis gaat, krijgt hij z’n eigen kleren aan);
* iets te lezen of zo.
huh? in welk ziekenhuis is dat?
  maandag 7 april 2008 @ 15:18:00 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57889982
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
pi_57890146
Hoeveel babykleertjes raden jullie nu aan voor zo de eerste week (bij bevalling in het ziekenhuis in België blijf je daar 'n week) en de eerste maand? En wat precies. Mijn man dacht dat het kleintje de hele week gewoon in een rompertje kon liggen, maar dat lijkt me behoorlijk zielig. Maar wat doe je het dan aan? Pyamatjes, gewone kleertjes?
pi_57890197
pyjamatjes deden we hier niet aan, eigenlijk werden vooral de rompertjes verschoond en wat minder frequent de kleertjes zelf. (geluk dat ilse nauwelijks spuugde!)
  maandag 7 april 2008 @ 15:42:48 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57890430
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
Dat was hier redelijk standaard, kleren van het ziekenhuis. Weet niet of het nu nog zo is. Maar het bestaat of bestond dus wel degelijk. Persoonlijk vond ik er geen fluit aan, en had ik lekker eigen kleren mee. Alledrie hetzelfde pakje aangehad. (lekker handig verdelen ook, voor later maar daar heb ik toen niet over nagedacht...)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 april 2008 @ 15:45:56 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57890480
Het is echt nieuw voor mij, ik zou dat iig even informeren voor je dat meeneemt in je overwegingen wat wel en niet mee te nemen.
pi_57890550
In noodgevallen zullen ze vast wel iets hebben liggen. Maar volgens mij is het wel de bedoeling dat je zelf kleertjes meeneemt als je op een redelijk 'normale' manier in het ziekenhuis gaat bevallen.
  maandag 7 april 2008 @ 16:21:54 #137
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57891212
ik zou liever toch de eigen kleertjes aan doen denk ik...

pyamaatjes werden enkel gebruikt voor snachts.. door de dag had ze al echt mini kleertjes aan en dat zal nu ook gebeuren.. ik telde minimum dus 7 pakjes mee naar ziekenhuis (5 dagen in ziekenhuis) en je krijgt toch nog kleertjes meestal kadoo.. maar in totaal had ik toen zeker voor 14 dagen kleren...

Maar NU de kast puilt uit maar ja beter te veel dan te weinig hé
pi_57891282
Toen ik met mijn zus een rondleiding had in het ziekenhuis raadden ze zelfs aan om de kleren van het ziekenhuis te gebruiken, zodat je je eigen kleertjes niet kwijt kon raken. Maar volgens mij waren dat echt hele saaie kleertjes, niet echt leuk dus.
Maar weet niet of dat ook zo is als je langer blijft. Althans Lieke heeft gewoon haar eigen kleertjes aangehad. Ze hadden wel reserve kleertjes voor als de eigen kleertjes vies werden op de couveuseafdeling.
Maar zou er ook niet vanuit gaan dat je daar kleertjes hebt. En lijkt me ook minder leuk dan je eigen kleertjes trouwens
  maandag 7 april 2008 @ 16:42:15 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57891617
Oh ik zou niet meteen de halve garderobe voor de baby meenemen hoor... Als je een aantal dagen moet blijven in het ziekenhuis, zal je man/vriend neem ik aan ook nog wel eens langs huis gaan en die kan altijd extra kleertjes meenemen als dat nodig is. Zo hebben wij dat in elk geval wel gedaan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57892140
Hier in het ziekehuis hadden ze ook kleertjes klaarliggen die je mocht gebruiken, maar toch liever het eigen spul hoor
Ga maar gauw zelf weer ene lijstje maken van wat mee moet nu, gelukkig blijft Lucas lekker thuis met oma.

Ik had zelf bij mijn bevalling mijn moeder en haar partner erbij, mijn moeder voor mijn steun en haar partner voor haar steun Ben wel blij dat ze de uitdrijving net gemist hebben
  maandag 7 april 2008 @ 17:34:12 #141
105850 Fuente
mamamuts
pi_57892613
Pfff, afgelopen nacht nog gedroomd dat de test van moeders voor moeders ineens negatief zou zijn Maar gelukkig, alles doet het nog
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57893954
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:34 schreef Fuente het volgende:
Pfff, afgelopen nacht nog gedroomd dat de test van moeders voor moeders ineens negatief zou zijn Maar gelukkig, alles doet het nog
[ afbeelding ]
Volgens mij is iederéén daar ergens wel bang voor. Dat die test dan opeens negatief is
Gelukkig was alles goed.

De afgelopen 2 dagen roept opeens iedereen dat ik zo hard groei, dus blijkbaar een buikspurtje hier
pi_57896046
Over bevallen en (schoon)ouders erbij;

Ik had meteen zoiets van ik zou het heel fijn vinden als m'n ouders en m'n schoonouders erbij zijn. Niet direct om bovenop m'n lip te zitten, maar ik wil ze er wel graag bij. Ook omdat het voor mij de eerste is, en het (semi)eerste kleinkind is.
Maar zowieso wordt ik op het moment graag vertroeteld door vooral mijn eigen ouders Die voorstelling had ik er ook van met m'n schoonouders, totdat er voor mij een beetje beslist werd eigenlijk, of zo voelt het (begon al gister met dat m'n schoonzus had geregeld dat m'n schoonmoeder een pan soep zou maken voor a.s. zaterdag als ze bij ons komen eten, terwijl er met mij al iets anders afgesproken was, euh euh; niet doen bij zwangere vrouwen en vervolgens dus het bevallingsverhaal)

Maar m'n schoonmoeder kan dan net even te enthousiast zijn, en ze bedoeld het goed, maar ik ben iemand die heel erg sterk zijn eigen wensen heeft dus daar niet zomaar in mee gaat. Dus idd wil ik het van te voren nog even heel duidelijk krijgen, want anders is het huis hier zometeen te klein Ik weet namelijk dat als het niet gaat zoals ik wil in dat soort gevallen (dat ik weinig kan hebben door pijn), dat ik dan niet echt lief ben voor mijn omgeving

Vanavond m'n stiefmoeder gesproken, en die was het absoluut met mij eens, maar die weet dat ook wel goed aan te voelen en te plaatsen.
M'n vader wil er trouwens niet bij zijn; die vluchtte al weg bij de inwendige echo

Naja, zaterdag komen m'n schoonouders dus, dus dan zullen we het er nog wel uitgebreid over hebben.

Freecell; tjeetje, dat je commentaar op je rok kreeg!

Sil; warm en slapenloze nachten, komt me bekend voor

Nog 11 dagen werken en dan zwangerschapsverlof (hehe, 2 dagen in de week, 19 mei dus )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_57896438
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:18 schreef Llewella het volgende:
M'n vader wil er trouwens niet bij zijn; die vluchtte al weg bij de inwendige echo
het idee

mijn vader bij een inwendige echo

help

trouwens, ouders en/of schoonouders bij mijn bevalling...echt niet
  maandag 7 april 2008 @ 21:18:40 #145
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57897284
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Ik kreeg echt helemaal niks. Ze vroegen zelfs nog of ik zelf een flesje mee had genomen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 7 april 2008 @ 21:35:01 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57897650
Echt k_i_m? Dat vind ik echt wel heel erg raar!
  maandag 7 april 2008 @ 21:44:10 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_57897905
Hier een mutsje van het ziekenhuis en spuugdoekjes en dergelijke. Flesjes waren ook geregeld, ook de kolf was geregeld. Er waren ook warme omslagdoeken en een hele voorraad gele zwitsalflesjes met elke smaak die je je maar kunt bedenken. En Pampers met plasstrip

Mutsje hebben we overigens gewoon weg laten gooien, lelijk ding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 april 2008 @ 21:52:53 #148
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57898133
Bij mij is ook aangegeven dat er een kolf aanwezig is. Kleertjes neem ik zelf wel mee, dat vind ik ook veel leuker. Vorige keer heb ik ook niet na hoeven te denken over luiers en kregen we ook een mutsje van het ziekenhuis. Die heb ik voor Jetske wel bewaard, die zit in haar eerste dingen kistje

Morgenochtend ga ik lekker voor een massage en een voetreflexbehandeling. Even ontspannen nog deze laatste week I

Oh, en vanochtend heb ik een aflevering van de verloskundigepraktijk liggen kijken. Een tip voor als je wat verder in de zwangerschap bent: NIET DOEN!!! Ik durf niet meer......
Lekker douchen!
pi_57898549
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:52 schreef sjak het volgende:

Morgenochtend ga ik lekker voor een massage en een voetreflexbehandeling. Even ontspannen nog deze laatste weekI bevallen !!!

Ik heb trouwens ook de ziekenhuismutsjes bewaard, net als de naambandjes
pi_57900466
Kim kreeg wel ziekenhuiskleertjes aan toen ze net geboren was. Ik weet nog dat ik dacht, huh waar komen die kleertjes vandaan? Die zijn niet van mij.
Ziekenhuismutsje is kwijt.Naambandjes heb ik nog wel.
pi_57900676
Mijn schoonloeder erbij... moet er niet aan denken zeg!!! Die is in staat om het kind tussen mijn benen vandaan te rukken om het eerst even aan anderen te laten zien onder het motto "jij moet toch eerst de OK in"... Ik zie er al tegenop om thuis te komen na de bevalling omdat ik zo goed als zeker weet dat ZIJ de baby wel even aan mijn andere kinderen voor gaat stellen. En dat is iets wat ik heel graag samen met mijn man wil doen, zonder pottekijkers erbij. Maar nog geen idee hoe ik dat regel. Er zijn al zo weinig mensen beschikbaar om op mijn kids te passen tijdens een bevalling (omdat ze veelal zelf kinderen hebben of te ver weg wonen).

Hier bij de 1e een ziekenhuismutsje gekregen en bewaard, net als het naambandje. Van de 2e vind ik het eigenlijk jammer dat die geen ziekenhuismutsje heeft gekregen maar een eigen mutsje ophad! Wel naambandje bewaard. Volgens mij is het hier zo dat ze alleen voor noodgevallen kleertjes voor de baby hebben. (Een gedachte die bij mij opkwam dat verwisseling ook gemakkelijker zou zijn als alle baby's dezelfde ziekenhuiskleren aan zouden hebben. ) Maar goed, in Nederland hoef je ook geen week standaard te blijven, behalve in het geval van een keizersnee, dan 5 dagen. Ik zou in dat geval boxpakjes meenemen, die zitten lekker comfortabel en staan ook nog eens schattig.
  dinsdag 8 april 2008 @ 00:27:44 #152
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_57901644
In het Carolus kregen kindjes wel kleren van het ziekenhuis aan als ouders dat niet bij hadden, mutsje was volgens mij standaard.

Poeh bevallen met ouders of schoonouders erbij.... nou ik liever niet.

Mijn moeder is nogal een zenuwpees, schoonmoeder nogal nieuwsgierig en betweterig (op de lieve manier), en ik was toen vrij koel en kon weinig personen om me heen hebben, de enige die ik echt nodig had waren mijn man, en de verpleegster die me hielpen puffen en zuchten.
De rest is me ten tijde van de weeen echt ontgaan, tijdsbesef alles verdween.
Alles bij elkaar met weeen, ks, hechten enz duurde het krap 5 uur, maar voor mij leek (en lijkt) het nog steeds of alles 1 uurtje aan me voorbij is gekomen.
Het is dus maar goed dat er foto's zijn en een man die naderhand je ff bij praat en je een tijdslijn kan geven.
Uiteindelijk waren toen Isa ter wereld kwam, mijn schoonouders nog op het strand in Spanje aan het bakken dus konden ze ook niet binnen 15 minuten aanwezig zijn
Mijn moeder was er dus als eerste en enige bij en dat was dan ook precies de persoon die ik op dat moment wilde zien.

Maar ik vind dat een bevalling iets is dat je moet doen op de plek, en met de mensen waarbij jij je het beste voelt. Ontspannen en proberen te ontspannen is het halve werk, als je tijdens de weeen geen geluidje durft te maken bang om wat je (schoon)moeder/vader er wel niet van denken moet..... das niet de bedoeling natuurlijk. Spreek dus van te voren af wat je onder "erbij" zijn verstaat.
Mama van Isa en Ties
pi_57903453
Mammietje, dat lijkt me echt heel lastig..natuurlijk wil je haar er niet bij als je de nieuwe baby aan de anderen laat zien!
Zijn de kinderen bij haar in huis als jij bevalt? Dan kan je partner ze misschien daar ophalen en dan zonder oma naar huis komen?
Of, kinderen naar ziekenhuis laten komen, maar oma even op gang laten wachten tot jullie even als gezinnetje samen zijn geweest?

Hihi, ik voel me haast een muts
maar ik had dus hetzelfde dilemma rondom de hond
In mijn hoofd werd mijn schoonmoeder zo'n bemoeial dat zelfs kennismaking met hond/baby zonder mijn aanwezigheid zou zijn.
In werkelijkheid was ze er op dat moment niet eens (ander verhaal )
en was ik echt overal bij betrokken. Maarja, de angst van te voren he.
Krijg ik straks vast rondom ilse en baby ook wel weer.
Geef je me dan tips?
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:10:40 #154
105850 Fuente
mamamuts
pi_57903558
Wat een schoonmoederellende Lijkt me echt heel erg naar!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:22:44 #155
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57903680
Lees straks graag bij over de schoonmoeders...nu even melden, ben nog niet aan het bevallen dus ga me maar laten masseren. Sorry snoopy
Lekker douchen!
  dinsdag 8 april 2008 @ 08:39:23 #156
54772 Silmarwen
pi_57903824
Mijn schoonouders en ouders zijn waarschijnlijk gewoon hier in huis, ligt eraa hoe snel het gaat natuurlijk. Ik heb al gezegd tegen beide kanten dat ik zal bellen als de weeen er zijn enzo, dan kijken we wel weer, maar ik wil beiden er wel bij hebben en met Leeloo pochen. Als ik ze zat ben schop ik ze er wel uit of verstop ik me wel in de wc.

Ik maak me er eerlijk gezegd helemaal niet zo'n zorgen om eigenlijk. We zien het allemaal wel, nu er over stressen is ook zo zinloos.
pi_57903884
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 08:22 schreef sjak het volgende:
Lees straks graag bij over de schoonmoeders...nu even melden, ben nog niet aan het bevallen dus ga me maar laten masseren. Sorry snoopy
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:03:33 #158
105850 Fuente
mamamuts
pi_57904124
De dag is nog lang Sjak Misschien helpt de massage wel!

Mijn buik groeit echt hard voor mijn gevoel, ik heb er last van, vooral 's nachts, flink bandenpijn, dus ik slaap op m'n zij met de dekens tussen m'n benen gepropt voor wat steun. Overdag als ik zit of loop gaat het beter!
Nou ja, hoort er allemaal bij Maar ik vind het wel frappant hoe anders het nu is, vergeleken met Sara toen, echt heel anders.
Sara
Merel
Ukje
pi_57904535
Mijn schoonmoeder is een verschrikkelijk lief mens, maar waarschijnlijk vindt ze de baby ook dusdanig leuk dat, als mijn schoonmoeder er eenmaal is, ik er niet op hoef te rekenen dat ik de baby het komende uur terug bij mij te hebben. Hierna zullen er waarschijnlijk ongeveer 300 foto's genomen worden en zal ze waarschijnlijk langer blijven dan ik wil

Nuja, de man van mijn schoonmoeder, mijn schoonvader en zijn vrouw en mijn eigen ouders, daar verwacht ik verder helemáál geen problemen mee, dat scheelt.

We gaan dan ook pas mensen bellen dat de baby er is, als die er al is, ik schoon en fris in bed lig en klaar ben voor een beetje bezoek. Mijn schoonmoeder was erg geshockeerd dat ik haar niet ging bellen als de weeën begonnen, maar dat ga ik dus écht niet doen. Het idee dat er ergens anders iemand loopt te stressen lijkt me verschrikkelijk.
pi_57904556
Deze ochtend stond ik op met een natte plek ter hoogte van mijn linkertepel . Kan het dat ik nu al lek?
Ik ben bijna 19 weken...
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:39:07 #161
105850 Fuente
mamamuts
pi_57904678
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Deze ochtend stond ik op met een natte plek ter hoogte van mijn linkertepel . Kan het dat ik nu al lek?
Ik ben bijna 19 weken...
Jeps
Sara
Merel
Ukje
pi_57904825
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik ben bijna 19 weken...
Jahoor
Ik heb in de eerste 4 weken wat gelekt (ik lek trouwens sowieso wel eens een beetje als ik erg laat ongesteld word en dat terwijl ik nog niet eens een kind heb ) En het is nu net weer terug. Eigenlijk alleen als ik onder de douche ga staan gelukkig
pi_57904881
Hebben jullie trouwens ook botte opmerkingen gekregen? En dan echt perongeluk?

Hier 2 die ik jullie niet zou willen onthouden: (misschien wel een eigen topic waard ook, dit type opmerkingen)

Ik logeerde afgelopen week een dagje bij mijn zus
Er was ook even een mevrouw op visite bij mijn zus die ik redelijk goed ken en we hadden het wat over zwangerschap en dat ik af en toe nog wel wat misselijk was en dergelijke.
Toen ze weg ging zei ze: "Veel succes met de zwangerschap en ik hoop dat het gauw over is!"
Je kon mijn zus en mij echt opdweilen, en zij maar uitleggen dat ze de misselijkheid bedoelde en wij maar lachen Ze moet zich echt zo uitgelachen gevoelt hebben

Toen mijn zus zwanger was van de tweeling kreeg ze van iemand de volgende opmerking:
"Ow, wat leuk, een tweeling! Er stond gisteren ook een geboren tweeling in de krant, ook dood!"
Mijn zus heeft haar gezicht in de plooi kunnen houden tot ze bij deze persoon weg was en heeft daarna héééél hard gelachen
pi_57904963
Mijn buikje gaat hier trouwens de laatste 2-3 weken ook heel erg hard freecell . Veel mensen zeggen dat ook en vragen of ik zwanger ben van een tweeling of denken dat ik al veel verder ben dan ik eigenlijk ben . En een maand geleden was ik nog aan het zeuren dat je niks zag .
pi_57905004
Nou freecell ben blij dat je er kan om lachen , ik zou -afhankelijk van welke hormonen de overhand hebben- best evengoed een potje kunnen gejankt hebben (zeker met alle familiale gebeurtenissen hier)...
pi_57905192
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 09:54 schreef OooLizaooO het volgende:
Mijn buikje gaat hier trouwens de laatste 2-3 weken ook heel erg hard freecell . Veel mensen zeggen dat ook en vragen of ik zwanger ben van een tweeling of denken dat ik al veel verder ben dan ik eigenlijk ben . En een maand geleden was ik nog aan het zeuren dat je niks zag .
Van die uitspraak ben ik écht heel zat! Hoevaak zou een gemiddelde zwangere dat nou horen?
"Weet je zeker dat het er maar één is? "
"JA! "

En ik vond de uitspraak echt té grappig, dat zijn niet de dingen waar ik om kan janken.

Waar ik trouwens wél van baal: Mijn schoonmoeder blijft maar baby-dingetjes (kleertjes, spulletjes) e.d. voor me kopen, want ze wordt OMA!
Maar ze heeft een totáál andere smaak dan ik en ik wil ook graag zélf dingen kopen en dat maakt ze serieus bijna onnodig! Hoe maak ik haar duidelijk dat ze te ver gaat in haar enthousiasme
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:08:27 #167
54772 Silmarwen
pi_57905237
Dat heb ik ook veel gehad in het begin. "Is het echt geen tweeling?" of "Ja maar je hebt al zo'n dikke buik!"
Het is er echt maar eentje.
pi_57905298
freecell, ik zou dat één keer heel duidelijk maken:
"ik snap dat je het fantastisch vindt om oma te worden...maar als je dat wil uiten door het kopen van dingen ga ik liever een keer samen met je op stap zodat ik mee kan helpen uitzoeken!"
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:11:39 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905300
Ik heb die vraag nooit gehad gelukkig, ik zou in staat geweest zijn mensen te gaan meppen.

freecell, misschien gewoon dit bij haar aangeven? gewoon zoals je het nu zegt? dat het helemaal niet nodig is dat ze zoveel koopt en dat je straks tijdens je verlof ook zelf nog wat wilt kunnen kopen zonder te weten dat je kleintje het nooit aan zal hebben omdat het al een complete garderobe heeft gekregen van oma? de smaak zou ik even achterwege laten.

Overigens zijn hier ook een aantal kleertjes beland die echt compleet mijn smaak niet zijn, maar die zijn inmiddels te klein
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57905393
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:11 schreef marit1978 het volgende:
freecell, ik zou dat één keer heel duidelijk maken:
"ik snap dat je het fantastisch vindt om oma te worden...maar als je dat wil uiten door het kopen van dingen ga ik liever een keer samen met je op stap zodat ik mee kan helpen uitzoeken!"
Nou, ik heb iets dergelijks gezegd, iets voorzichtiger wel trouwens, maar nu heeft ze het plan opgevat om van haar vakantiegeld samen met mij babyspulletjes te gaan kopen.
Smaakprobleem half opgelost (ze duwt namelijk alsnog haar smaak nogal door dan ) maar ik wil ook gewoon met een goede vriendin of mijn mijn eigen moeder en natuurlijk met TARA aan het shoppen. En niet met haar haar hele vakantiegeld er aan uit geven Ik wil best een dagje met haar shoppen hoor en wat kleine dingetjes kopen, maar niet op deze manier.

Sowieso wil ik niet zoveel van hun krijgen, écht niet.

Oja, en gewoon tegen haar zeggen is wat lastig. Ze is zo iemand die zich dan ernstig beledigd helemáál terugtrekt en daar vind ik haar werkelijk te lief voor.
pi_57905415
sjak hup bevallen jij

freecell zeggen wat je op het hart ligt.
mijn schoonmoeder kocht een keer een jasje maar goed dat ding was zo dik dat je kind een rolmops erin leek dus dat ding heb ik haar meegeven naar hongarije voor een babytje daar

ik heb geen last van schoonmoeder ze heeft de kleine hier nog steeds niet gezien.
maar bevallen met ouders en schoonouders erbij? echt niet, mijn moeder moest nu als kraamverzorgende spelen maar om nou mijn vader en de anderen erbij te hebben nee dat zou ik echt niet kunnen.

mammietje schoonmoeder de deur uitwippen en lekker met zijn 5-en genieten van jullie gezinnetje.

alle llm's succes!!!
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:19:22 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_57905450
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:16 schreef freecell het volgende:
Oja, en gewoon tegen haar zeggen is wat lastig. Ze is zo iemand die zich dan ernstig beledigd helemáál terugtrekt en daar vind ik haar werkelijk te lief voor.
En als Tara haar wat in haar oor fluistert? of heb je dan hetzelfde probleem?

Ik laat tegenwoordig Bert alle heisa met zijn familie oplossen. Ik begin er niet meer aan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:20:38 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57905470
Ik heb die vraag wel een paar keer gehad, maar daar kon ik me echt niet druk om maken eigenlijk. Alleen maar leuk, al die aandacht voor die mooie buik!
pi_57905548
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:19 schreef Troel het volgende:

[..]

En als Tara haar wat in haar oor fluistert? of heb je dan hetzelfde probleem?
Dat is echt een heel goed idee van je
Ten eerste is hij veel subtieler dan ik en ten tweede pikt zijn moeder véél meer van hem dan van mij Goed idee!
Normaal doet hij de (ernstige) communicatie naar zijn ouders en ik die naar mijn ouders, omdat dat gewoon beter werkt, maar daar had ik deze keer niet aan gedacht, omdat de communicatie vanaf haar al via mij verliep.
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:32:03 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57905662
ik heb een nieuw buurkindje (buuv moest om 8 uur voor keizersnede)

het vervelende is alleen: ik weet nog helemaal niks zooo irritant!!'
waarom heeft meneer buurman niet ff iets op t raam gehangen ofzo naam, gekleurde slingers.. maar nee hoor, nog niks
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57905829
Ik zou t ook door TARA laten uitleggen op een subtiele manier Freecell
Hij kan altijd nog zeggen dat hij graag met je gaat shoppen voor de kleine, daar kan ze toch niet beledigd door raken

Hier heb ik daar gelukkig geen "last" van, ik krijg wel gergeld dingetjes voor de kleine, maar de oma's weten hoe ik ben en zijn heel voorzichtig omdat ze niks willen opdringen en ons ook onze gang willen laten gaan

Ik kreeg in t begin trouwens ook wel eens de vraag of het er niet stiekem 2 waren, maar de laatste 2/3 weken hoor ik steeds vaker dat ik zo mooi zwanger ben

Nog 2 nachtjes en dan vertrek mijn vriendje naar las vegas
Wat wel lief is is dat iedereen me bezig wilt gaan houden en ik overal kan gaan eten hihi
pi_57905862
Pfff wat een vader nog niet eens slingers .
Ik vind het niet erg eigenlijk hoor die "wat ben je dik" en "zijn het er geen twee"? Ik ben lekker trots op m'n tonnetje en steek m soms nog wat extra vooruit .
Communciatie met schoonmoeder via manlief ! Meestal veeeeel effectiever!
Hier nog niks van de schoonmama's zelfs ander uiterste! M'n neefje kreeg van schoonmama iets voor zijn verjaardag "maar het moest bij haar thuis blijven staan zodat ons kindje er ook kon mee spelen later", nu dat vond ik behoorlijk zielig voor hem ('t is zijn verjaardag en zijn speelgoed, kom nou) en schoonzus werd er ook niet bepaald blij van (al leek ze meer kwaad op ons dan op haar moeder, terwijl wij er niet veel konden aan doen ).
pi_57905952
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nog 2 nachtjes en dan vertrek mijn vriendje naar las vegas
Wat wel lief is is dat iedereen me bezig wilt gaan houden en ik overal kan gaan eten hihi
Beetje vervelend, maar wel heel lief van die andere mensen!
Ik zit ook 'n week alleen in Amsterdam -zelfs vandaag op m'n verjaardag- , maar niemand bij wie ik even kan langsgaan ...
pi_57906058
zelfs op je verjaardag, dat is helemaal niet leuk
als ik in de buurt had gewoont had ik je meegenomen voor thee en taart

In elk geval gefeliciteerd met je verjaardag en verwen jezelf maar goed dan vandaag
  dinsdag 8 april 2008 @ 10:59:59 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57906204
Heb je dat dan toen niet gewoon ook gezegd Liza? Zo van 'het is toch voor zijn verjaardag, niet speciaal voor beide kindjes'?
Zou ik wel gedaan hebben denk ik, want ik vind het maar raar hoor.
Mijn ouders hebben dat bijv. wel met de smurfen van de ah gedaan enzo, maar verjaardagskadootjes zijn toch iets heel anders?
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:16:59 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_57906513
Liza gefeliciteerd! Ik zit wel in Amsterdam, maar helaas op mijn werk anders konden we wat afspreken Neem anders een lekker boek / tijdschrift mee en trakteer jezelf op iets lekker bij de Bakkerswinkel. Daar zat ik vaak tijdens mijn zwangerschapsverlof

Werden jullie ook niet helemaal getikt van de vraag: en weet je al wat het wordt????? En dat zo'n 80 x per dag

Op het laatst zei ik maar: waarschijnlijk een baby, maar dat is nog niet zeker... Ik snapte best wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik was die vraag echt ZO zat.
pi_57906584
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:16 schreef Stiemie het volgende:

Werden jullie ook niet helemaal getikt van de vraag: en weet je al wat het wordt????? En dat zo'n 80 x per dag

Op het laatst zei ik maar: waarschijnlijk een baby, maar dat is nog niet zeker... Ik snapte best wel dat mensen het goed bedoelen, maar ik was die vraag echt ZO zat.
Ook een goede om te onthouden!

TARA zei laatst ook al tegen iemand: "Mja, jongen, meisje, konijn... en als het een konijn is, eten we hem met kerst! "
Dan kijken mensen best raar Ze verwachten ook niet dat hij zo uit de hoek komt
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:23:59 #183
54772 Silmarwen
pi_57906619
Ik zou echt lichtelijk panisch worden als Knut nu weg zou gaan eigenlijk.
Wat wel sneu is voor hem, normaal gaat hij elk jaar met zijn vader naar Le Mans, de 24 uurs race daar. En drie maal raden wanneer Leeloo zich behoort aan te kondigen. Ja juist ja, precies in dat vaderdags/Le Mans weekend. Geen Le Mans dit jaar dus.
pi_57906620
quote:
Op maandag 7 april 2008 23:30 schreef Mammietje het volgende:
Mijn schoonloeder erbij... moet er niet aan denken zeg!!! Die is in staat om het kind tussen mijn benen vandaan te rukken om het eerst even aan anderen te laten zien onder het motto "jij moet toch eerst de OK in"...
Volgens mij heb jij mijn schoonloeder !!!!
Ondanks dat ik nog in het andere topic ben helaas moest ik gewoon even reageren op je. De mijne is net zoals de jouwe. Ze trekt ook overal haar eigen plan op word je gek van
Ze heeft jaren geleden al het idee opgevat dat ze de geboorte van haar eerste kleinkind gaat filmen niet dat ze ooit heeft gevraagd wat ik wil, of wat mijn wil.
Ik beval in het ziekenhuis, en al moet godzilla persoonlijk voor die deur gaan liggen ze komt er gewoon niet bij
pi_57908928
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je dat dan toen niet gewoon ook gezegd Liza? Zo van 'het is toch voor zijn verjaardag, niet speciaal voor beide kindjes'?
Zou ik wel gedaan hebben denk ik, want ik vind het maar raar hoor.
Mijn ouders hebben dat bijv. wel met de smurfen van de ah gedaan enzo, maar verjaardagskadootjes zijn toch iets heel anders?
Ja heb het gezegd! Dat het toch voor zijn verjaardag was! Dat hij het toch mocht meenemen naar huis, maar is ook schoonloeder met zeer apart eigen willetje...

En dankjewel voor alle verjaardagswensen !

Manlief heeft ook productie moeten afzeggen die vlak rond de uitgerekende datum viel. Zelf wou hij wel gaan, maar ik vond de afstand Amsterdam - Gent zelfs al te ver
pi_57909642
Hey allemaal.

Ik ben een tijdje afwezig geweest. Ik hang nu al een week op de bank met een emmertje. Vandaag gaat het weer wat beter. Ik kan iig het scherm van mijn laptop weer verdragen.

Ik heb pilletjes gehad van een homeopate die is gespecialiceerd in zwangerschap. Zij is een echte aanrader!
Wees verstandig en denk voor dat je roept!
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:33:26 #187
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57910185
Opmerkingen... Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de vraag of ik wel zwanger was.. omdat ik geen buik had.. dat is pas frustrerend.. vond ik...

en idd de vraag van en wat wordt het... is ook zo'n bekende vraag.. maar reageer daar niet meer op..

Hier voel ik ook al paar dagen terug groeipijnen.. zeker smorgens... maar beebje trekt zich er niks van aan.. Juist terug van shoppen... Luna wordt volgende week woensdag al "5" en moest nog kadootjes gaan kopen.. het is allemaal van prinsesjes geworden, ze zal weer tevreden zijn...

Hier ook geen last van schoonouders.. weet wel dat ik gewoon doe zoals bij eerste bevalling.. pas bellen als beebje er is.. want mijn zussen kunnen op dat vlak "goed bellen en sms'en" tot vervelens toe
pi_57910240
Hier in België ga je gewoon lekker met je hubbie naar het ziekenhuis en dan bel je wel als de kleine er is , kunnen ze dan op bezoek komen. Ook handig met die beperkte bezoekuren en als je borstvoeding moet geven ofzo, wordt het bezoek vriendelijk verzocht even op de gang te wachten !
pi_57911567
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:36 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier in België ga je gewoon lekker met je hubbie naar het ziekenhuis en dan bel je wel als de kleine er is , kunnen ze dan op bezoek komen. Ook handig met die beperkte bezoekuren en als je borstvoeding moet geven ofzo, wordt het bezoek vriendelijk verzocht even op de gang te wachten !
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen
pi_57911577
Oeh Leana, vervelend dat je zo heftig misselijk bent!
fijn wel dat je iets hebt dat wat lijkt te helpen

Stiemie, goede tip! 'een baby waarschijnlijk '
Die ga ik echt onthouden

Waar ik vorige keer niet goed van werd was de opmerking: wat een bescheiden buikje!
ik had dan echt zoiets van "verdomme...ik ben zwanger en ik ben trots op mijn buik..KIJK dan!"
Maar nu ... kwam ik bij de vk binnen, doe mijn jas uit en ze kijkt me echt verbaasd/geschrokken aan en roept uit dat mijn buik echt al heel groot is voor 14weken
Whihiiii..jippie
Vervolgens kwam ze met de geruststelling dat dit niet al betekent dat het kindje bij de bevaling heel groot is. Duh!? Dat had ik me ook nog geen seconde bedacht. Uiteraard zegt dit nu helemaal niets, behalve dan dat mijn buikspieren bagger zijn en dus lekker makkelijk meeveren met de druk van binnenuit
Ook vertelde ze over dat de weeën bij tweede vaak wel meteen heftig genoeg zijn (en niet uuuuuren lange slome aanloop als bij ilse) en dat het overtijd lopen ook wel mee zal vallen.
ik durf nog nieteens aan de bevalling te denken, dus ben maar snel overgegaan op de vraag of mijn bloedonderzoek goed was.
En dat was goed gelukkig. Kansberekening n.a.v. nekplooimeting is ook zeer gunstig gelukkig.

Dus...weer lekker thuis nu en gewoon al bijna 15weken zwanger!!
pi_57911778
15 weken al weer, wat ga je snel!
pi_57911805
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:
Ik krijg anders nog steeds kriebels van die aflevering van 'de Pfaffs' waarin de hele familie in het ziekenhuis met zijn oor tegen de deur van de verloskamer staat terwijl een van de dochters binnen ligt te bevallen
ik moet er ook niet aan denken
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:40:56 #193
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57911866
Ik ben vandaag 30 weken zwanger, voelt toch wel als een mijlpaaltje!

We zijn gisteren naar de verloskundige geweest
Alles was opzich goed, wel is mijn baarmoedermond iets meer verweekt als de vorige keer en ze twijfelde of er begin van ontsluiting was, maar nu nog niks om me echt zorgen over te maken.
Wel iets wat ze in de gaten wil houden.
Ze drukte me ook op het hart dat ik echt rustig aan moet doen! maar dat geeft mijn lichaam zelf ook wel aan.

En een groot voordeel van dit alles, ik heb geen angst voor de bevalling en kijk er zelfs naar uit.

Bij onze bevalling zal mijn man zijn en de beide oma's in de huiskamer, dit was bij Demi ook zo alleen dat was van te voren niet afgesproken, maar achteraf gezien vond ik het wel prettig zo, dus dit keer weer zo als het kan.
pi_57911967
Waarom lijkt het bij iedereen behalve bij mij zo snel te gaan
grapje hoor, ik heb niets te klagen. Maar het valt me wel op hoe de weken voordat ik zwanger was zo snel leken te gaan en nu ik aan het aftellen ben naar de eerste echo ben ik elke keer weer verbaasd als het er steeds maar weer drie blijken te zijn
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:47:37 #195
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57912045
ach owlet, iedereen vind het bij mij snel gaan behalve wijzelf!
Voor mij duurde deze zwangerschap kwa gevoel zeker 2x zo lang als die van Demi ( en ik ben er nog niet), maar die van Demi was ook echt puur genieten, helaas deze niet maar weet zeker dat het het helemaal waard is!
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:55:52 #196
105850 Fuente
mamamuts
pi_57912246
Fijn dat alles goed was KD

Owlet, straks, als wij op het eind zeggen we vast dat we het snel vonden gaan
Sara
Merel
Ukje
pi_57912564
Leuk dat goed nieuws allemaal .

En de Pfaffs... da's ook een ras apart , niet bepaald de gemiddelde vlaming haha!
pi_57912651
ik vind DePfaffs echt geweldig om naar te kijken !
zo'n apart ras inderdaad dat het gewoon leuk vermaak is

Owlet, voor anderen gaat het altijd sneller
pi_57912687
Ik ben sinds de geboorte van Lucas ook bij een bevalling geweest en ik snap niet dat mensen daar zo voor staan te springen Ik zou het zelfs Berry niet kwalijk nemen als ie dit keer met een boek op de gang gaat zitten...
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:16:13 #200
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57912755
Leana, fijn dat het weer iets beter gaat!

Wij hebben gewoon afspraken gemaakt met de ouders en schoonouders. Zeker ook omdat ze vorige keer zo in onzekerheid hebben gezeten. We brengen jetske nu weg (of ze wordt gehaald) naar mijn ouders omdat die het dichtst bij wonen. Mocht er voor de uitgerekende datum iets gebeuren dan hebben we mijn schoonouders beloofd een sms-je te sturen, zodat ze weten dat er "iets" gaande is. Dat vonden ze wel prettig.

Na de bevalling gaat Schanulleke Jetske ophalen zodat zij als eerste met de baby kennis kan maken. Dat willen we met z'n drieeen doen. En onze ouders komen dan gewoon wat later.
Wat mij en Schanul het best helpt in dit soort situiaties is gewoon duidelijk en eerlijk zijn. Als iets niet goed voelt dan zeg ik dat liever dan dat ik er mee blijf lopen. En dat hoeft niet tot ruzies te leiden, als je het maar rustig brengt.

Daarnaast lijkt het me ook belangrijk om te doen wat Owlet al zei. Als op het moment zelf blijkt dat alle afspraken die je gemaakt had niet werken, dan moet je de mogelijkheid hebben om ze allemaal anders te maken. Dat is ook gewoon een afspraak die je maakt. Gewoon zeggen hoor allemaal
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:29 schreef snoopy het volgende:

[..]

Oh in die aflevering was ook dat stukje waar 1 van de familie vraagt: "Is dat onze zus die daar zo ligt te schreeuwen? Nee, dat is dien anderen, die wilde het zonder epiduraal doen"

30 weken alweer KD. Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat. Je klinkt in ieder gevaal zeer optimistisch. Enne, luisteren naar ze, doe wat rustiger aan!

Owlet, die eerste weken duren ook zo lang. Zeker als je het al zo vroeg weet. Na de eerste echo gaat het vaak qua gevoel wat sneller. En voor je het weet....

Ik ben vandaag alweer 39 weken! Ongelovelijk. Nog een weekje.
Vandaag heb ik me heerlijk laten masseren en een voetreflexmassage gehad. Ze heeft het een en ander geprobeerd te stimuleren maar dat lijkt niet echt te werken. Ik merk in ieder geval niets nu. Eigenwijs kindje dit hoor Het was wel erg fijn en ze heeft me een aantal trucjes geleerd om beter te ontspannen. Het voelde echt goed en ik denk dat het voor mij een goede voorbereiding was op de pijn die gaat komen. Vanavond Schanul maar eens goed instrueren.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')