LGM-118A Peacekeeperquote:Op woensdag 2 april 2008 13:44 schreef RonaldV het volgende:
Leuk plaatje, die laatste, maar wat is het?
hee.. de laatst is in wallpaper formaat!quote:Op woensdag 2 april 2008 14:24 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die blijf ik indrukwekkend vinden.quote:
boze studenten en mensen in china, wilde zaken anders.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:28 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Die blijf ik indrukwekkend vinden.
Heb deze al zo vaak gezien maar ik weet nog steeds niet het verhaal erachter, wat speelde er zich nou eigenlijk af?
Ja laten we al die fotos die daar zijn gepost hier postenquote:Op woensdag 2 april 2008 22:39 schreef Andyy het volgende:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=128623
dat topic kunnen jullie hier op Fok! nooit overtreffen
als je dat al cool vindt..quote:Op woensdag 2 april 2008 14:27 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hee.. de laatst is in wallpaper formaat!
Een B2 Spirit.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
als je dat al cool vindt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grand Prix van Afghanistanquote:
quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:24 schreef Halvor het volgende:
[ afbeelding ]
5 F-15's gevolg door een F-22
Panama City Beach in Florida, de vliegtuigen zijn afkomstig van de Tyndall Air Force Base.quote:
Jaquote:Op zondag 6 april 2008 14:54 schreef Bob-B het volgende:
De A10wat een machtig mooi en goed vliegtuig.
denk het wel.quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Seto, welke heli is dat op die eerste foto? Een NH90?
zeker weten geen NH 90, wat het wel is weet ik dan weer nietquote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Echt geen idee, sorry.quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind het meer op een Puma lijken eerlijk gezegd/quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Alleen de Puma heeft de stabilisator aan de andere kant zittenquote:Op zondag 6 april 2008 16:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik vind het meer op een Puma lijken eerlijk gezegd/
Hmm, volgens mij zit íe bij de Puma net als op deze foto links...quote:Op zondag 6 april 2008 18:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Alleen de Puma heeft de stabilisator aan de andere kant zitten
de NH90 heeft niet zo'n ronde neus, maar een hele alternatieve, herkenbare vind ikquote:Op zondag 6 april 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo zeker weten geen NH90 dan? Ik vind 'm er verdomd veel op lijken.
Fok staat op de Imageshack ban-lijst. Probeer een andere hoster alsjeblieft.quote:
erg gave foto'squote:Op zondag 6 april 2008 20:40 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 april 2008 00:42 schreef MaxiTitan het volgende:
Zeker weten, de Akula/Typhoon onderzeeër fascineert mij al vanaf jongs af aan, ik heb mij daarom in het verleden verdiept in deze onderzeeër. Deze onderzeeër stond gewoon teen tot teen met de Amerikaanse Ohio class tijdens de Koude Oorlog. De onderzeeër is zo groot dat het een klein zwembad heeft voor de bemanning, bijna niet te geloven als je al die apparatuur in een gemiddelde onderzeeër ziet.
Je hoort vaak patriottische praatjes over Amerikaans materieel maar die Russen konden er ook wat van en soms nog beter ook.
Dat laatste ja, leef je uit!quote:Op maandag 7 april 2008 02:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik wil er alles over weten..
deel de feitjes, en alles wat je weet, of open een topic ( nog beter! )
Ik ben bezig om wat moois te verzamelen voor een Typhoon topic... ...ik hoop hem deze week nog te openen.quote:
Dude wtf heeft dat met Defensie te maken. Dat soort plaatjes moeten in KPD.quote:
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:27 schreef Pumatje het volgende:
zulke foto's lijkt me niet geschikt.
dat is gewoon schokerend en niet iedereen zit erop te wachten lijkt me
dat kan ook op een andere manier duidelijk worden gemaakt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.
Prachtige wapens brengen nu eenmaal automatisch een enorme vloed aan pijn, walging en intens verdriet met zich mee.
quote:
wapens worden gemaakt met 1 reden en dat is anderen te doden of te verwonden. zo simpel is het, erg leuk zo'n staaltje techniek, maar een kapotgeschoten kind, man, vrouw, soldaat is het beoogde resultaat. er is niks moois aan wapens.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:49 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kan ook op een andere manier duidelijk worden gemaakt.
dat meisje bijvoorbeeld is gewoon simpel schokkerend en dat wil niet iedereen zien.
het topic is voor iedereen toegankelijk en er staat nergens vermeld dat zulke foto's zichtbaar zijn.
dus ook kinderen e.d kunnen het zien.
niet geschikt, of geef een linkje?
nee.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:08 schreef seto het volgende:
Ga ff ergens anders de moraalridder uithangen Laton.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:23 schreef Laton het volgende:
bullshit. het is gewoon de andere en onlosmakelijk met dit onderwerp verbonden kant van de zaak. deal with it.
quote:Het is overigens niet de bedoeling van dit topic om zware content te posten die op Rotten.com had kunnen staan.
niet gezien, heb de onderste weggehaald. topic gaat over indrukwekkende fotos en wat mij betreft horen slachtoffers daarbij belicht te worden. als er stond post hier je uberleete tank/vliegtuig was het anders geweest.quote:
Dan nog hoef je er niet voor te kiezen om bloederige fotos te laten zien. De fotos die jij post zijn puur effectbejag. Een serie fotos van een veteranen zienehuis in de VS is minstens zo aangrijpend. Fotos van de enorme vernietiging die oorlog veroorzaakt ook. Fotos van een strand vol dode sodaten (D-Day), de Vietnam memorial of de begraafplaats in bijvoorbeeld Arlington zijn IMHO veel indrukwekkender. Tijdens de Golfoorlog (1991) werd een foto gemaakt van een gewonde en huilende sergeant in een helicopter die de World Press Photo 1991 werd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:12 schreef Laton het volgende:
[..]
niet gezien, heb de onderste weggehaald. topic gaat over indrukwekkende fotos en wat mij betreft horen slachtoffers daarbij belicht te worden. als er stond post hier je uberleete tank/vliegtuig was het anders geweest.
Ik zie er het probleem niet van. Oorlog is geen grapje en al dat mooie wapentuig wordt juist ontwikkeld om het iets humaner te maken, maar het is en blijft oorlog. En inderdaad, dit is een topic voor indrukwekkende foto's. Nu vind ik wat bebloede mensen niet echt heel indrukwekkend, maar anderen duidelijk wel dus het moet prima gepost kunnen worden idd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.
Prachtige wapens brengen nu eenmaal automatisch een enorme vloed aan pijn, walging en intens verdriet met zich mee.
Inderdaad, dit zet het gepraat van de politici dan toch wel even in perspectief.. Niks daarover verder, maar zo komt het ineens wel een stuk dichterbij. Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen, en krijgen ze de gepaste eer die ze op de meest zware manier verdiend hebben...quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:11 schreef Pumatje het volgende:
juistem,
mooie post saviour
tranen schieten in mijn ogen.
De Amerikanen hebben dan ook een veelvoud aan troepen in A'stan en Irak.quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen
Die deed me meteen aan Larry Burrows denken...quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:34 schreef RonaldV het volgende:
Tijdens de Golfoorlog (1991) werd een foto gemaakt van een gewonde en huilende sergeant in een helicopter die de World Press Photo 1991 werd.
idd speciale lenzen heb je jaquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Wow, die foto van die Australische sniper. Geweldig! Iemand enig idee hoe je zo'n foto maakt? Met een speciale groothoeklens ofzo?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:14 schreef hollandFTW het volgende:
ik vind die Capa foto's ook nog steeds indrukweekend:
de meest beroemde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft die fotograaf het ook overleefd? Ik wist niet eens dat zulke foto's bestonden. Hebben wel een ENORME historische waarde natuurlijk.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
nederlandse verliezen in afghanistan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is dezelfde dame die 2 foto's later haar been kwijt is. Ze leeft nog. Gelukkig.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nederland heeft toch geen vrouwelijk militair verloren in Afghanistan
Tijdens het ontwikkelen is er iets mis gegaan waardoor het grootste deel van de fotos verloren ging. Capa's fotos die van de invasie bekend werden kregen door deze fout onbedoeld een dramatisch tintje, want ze lijken allemaal zwaar bewogen. Maar dat is dus een ontwikkelfout.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:08 schreef Scaurus het volgende:
Burrows heeft prachtige foto's gemaakt in Vietnam. Heeft hij echt Capa's D-Day foto's om zeep geholpen?
klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.
quote:Op woensdag 2 april 2008 18:14 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo hard als die foto het doet lijken kan je daar niet rijden hoor lijkt me.
Niet helemaal juist. De SR-71A Blackbird werd in 1989 uit het actieve bestand van de USAF gehaald, nadat de USAF in 1988 geweigerd had om 6 operationele toestellen en een trainer in vliegwaardige opslag te plaatsen. Aangezien het toestel omgeven was door een waas van geheimzinnigheid was het sowieso al een wonder dat het 22 jaar dienst had gedaan, want de USAF gebruikte het SR-71 programma vooral als wisselgeld voor andere programmas die ze in leven wilde houden, zoals de B-1 en de B-2. Toen Desert Shield en Desert Storm plaatsvonden was het toestel net in opslag gezet, maar Washington weigerde toestellen beschikbaar te maken, alhoewel er vliegwaardige exemplaren binnen enkele weken beschikbaar konden zijn, en er nog gekwalificeerd personeel rondliep.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:30 schreef AryaMehr het volgende:
[ afbeelding ]
Lockheed SR-71B Blackbird. Het toestel is het hoogst en snelst vliegend en bemande toestel dat operationeel is geweest. Het hoogterecord staat op 25.929 m. Andere vliegtuigen hebben deze hoogte ook bereikt, maar alleen terwijl ze recht omhoog klommen, niet in een horizontale vlucht. Op 6 maart 1990 maakte de SR-71 zijn laatste vlucht, waarbij het vliegtuig een topsnelheid bereikte van 3607,38 km/u. De gemiddelde snelheid van deze vlucht kwam neer op 3418 km/u. Ondanks de grote hoogte en hoge snelheden waarmee het vliegtuig vloog, was het toch in staat een foto van een kentekenplaat van een auto te nemen.
Wel degelijk hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat de verhalen over de mogelijkheden betreft: de HYCON Technical Objective Camera (TEOC), was de beste camera die er ooit in heeft gezeten. Deze camera had een oplossend vermogen van 6 inch vanaf 83.000voet (oftewel: je kon de lijnen van de parkeerplaats zien liggen vanaf een hoogte van bijna 28km) waarbij het toestel fotos kon schieten vanaf 45 graden linksonder het toestel tot 45 graden rechtsonder. Lang niet slecht, maar het lezen van een kentekenplaat behoorde dus niet tot de mogelijkheden. Er waren er twee van aan boord, en een flinke hoeveelheid andere sensoren zoals een side looking radar (waarmee je bijvoorbeeld in een hangaar kon kijken als de deuren open stonden) en electronica voor het ontvangen van radio- en radar-signalen.
quote:The SR-71 remained the world's fastest and highest-flying operational manned aircraft throughout its career. From an altitude of 80,000 ft (24 km), it could survey 100,000 square miles per hour (72 square kilometers per second) of the Earth's surface. In addition, it was accurate enough to take a picture of a car's license plate from this altitude.
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze konden de platen vast nog net onderscheiden op de foto.
zonde dat die dingen niet meer vliegen, zijn zeker gave speeltjes. Ook vreemd dat Google (earth) nog geen interesse heeft getoond, als die dingen een beetje sip een een museum worden gezet heb je er ook niks aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.
staat vast nog wel ergens in mijn MyAT.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Ik had vroegah een heel tof A-10 topic, maar die vind je natuurlijk nergens meer terug eh.
quote:Op maandag 14 april 2008 15:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Ergens vorig jaar werd er een topic omhoog geschopt dat een heel archief WO2 foto's bevatte.
Het was een archief van 3 gig met meer dan 1400 foto's erin (extreme res ingescand). Ik heb even snel een paar foto's geresized.
Er zitten hele mooie foto's tussen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit hier nog een verhaal achter/bij ?quote:Op donderdag 17 april 2008 15:38 schreef Prosac het volgende:
Deze vind ik ook nog altijd erg indrukwekkend, vermoeide duitse soldaat die moet blijven vechten.[ afbeelding ]
Neen. De foto is (zeer) bekend, is genomen ten tijde van het Ardennen Offensief.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:52 schreef Prosac het volgende:
Beetje onbekend, foto is gemaakt in Frankrijk, volgens mij omtrent de laatste dagen van de slag om Normandie, tijdens de terugtrekking door de "pocket" bij Falaise.
Zeker weten doe ik het helaas niet. Ben ook al regelmatig in verschillende boeken dezelfde foto's uit de WO tegengekomen, maar dan weer bij een andere slag/verhaal.
Hij stond bij mij dus in een rijtje "Normandie endfase"quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Neen. De foto is (zeer) bekend, is genomen ten tijde van het Ardennen Offensief.
tijdje geleden waren 2 A-10's op vlb soesterberg. zo'n vette apparatenquote:Op woensdag 16 april 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Ik had vroegah een heel tof A-10 topic, maar die vind je natuurlijk nergens meer terug eh.
Ik lees nu pas deze post. Man, veel gelopen en gelegen PRECIES op die stukken strand die je ziet op deze foto, afgelopen zomerquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:34 schreef Halvor het volgende:
[..]
Panama City Beach in Florida, de vliegtuigen zijn afkomstig van de Tyndall Air Force Base.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:22 schreef seto het volgende:
[..]
Oh nee hoor, totaal niet. Het is alleen dat op fok deze connectie snel wordt gemaakt
Ik heb ze nu ook allemaal binnen, zitten echt geweldig mooie tussen!quote:Op maandag 14 april 2008 15:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Ergens vorig jaar werd er een topic omhoog geschopt dat een heel archief WO2 foto's bevatte.
Het was een archief van 3 gig met meer dan 1400 foto's erin (extreme res ingescand). Ik heb even snel een paar foto's geresized.
Er zitten hele mooie foto's tussen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
All the usual suspectsquote:Senior United States military officials preparing to discuss the possibility of invasion, including Undersecretary of Defense Paul Wolfowitz, Gen. Colin Powell, Secretary of Defense Dick Cheney, and Gen. Norman Schwarzkopf.
Haha, prachtig plaatje! Die grijns van Cheney.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:08 schreef SuperbDeLux het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastisch plaatje uit de Golfoorlog,
[..]
All the usual suspectsNotice ook dat er iemand nog van plan was om alle kabels aan de tafel vast te tapen en hij alvast stukjes tape had afgescheurd en op de tafelrand had geplakt, fantastisch.
Dat klopt dan niet.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hij stond bij mij dus in een rijtje "Normandie endfase"
Klopt.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit nou dezelfde gozer (links)? Of ligt dat aan mij?
Gevondenquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:57 schreef Sinat het volgende:
Heeft iemand nog die foto van een Nederlandse soldaat die zijn zoon gedag gezegd op Eindhoven op de dag dat ze naar Afghanistan vertrekken. Gastje was een jaar of 5, maar van die blik in zijn ogen kreeg ik toch een flinke brok in mijn keel! Foto heeft ergens in een krant gestaan, maar weet niet meer welke.
Mostergas WO1 al die soldaten zijn blind geworden, als ik me goed kan herinneren.quote:
quote:Is dit nou dezelfde gozer (links)? Of ligt dat aan mij?
Ook heeft hij een Duitse 'Trench knife' uit de 1e Wereldoorlog bij zijn borst hangen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:12 schreef Dreetje74 het volgende:
[..]
Klopt,..is dezelfde persoon.
En grappig detail die op de onderste foto links te zien is dat hij geen Duitse Luger,.Maar en buitgemaakte Colt M1911 heeft.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 april 2008 01:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
op welke foto is hij ook zichtbaar
kan de 2e foto niet openen namelijk
Sterke OP, zitten zeker hele indrukwekkende foto's tussen. Vooral die van Tony Nave raakt me.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit topic is bedoeld voor indrukwekkende en emotionele foto's die op één of andere manier iets te maken hebben met defensie/oorlog etc.
Het is overigens niet de bedoeling van dit topic om zware content te posten die op Rotten.com had kunnen staan.
[ afbeelding ]
Dutch soldiers carrying the the casket of their fallen comrade through the streaming rain.
[ afbeelding ]
Tony Nave hugs a teddy bear after a funeral service for his father, US Marine Major Kevin G Nave, who was killed in Iraq.
[ afbeelding ]
Die blik van vermoeidheid en alles, tijdloos.quote:
Is naar mijn mening 1 van de mooiste wapens.quote:Fusil dAssaut de la Manufacture dArmes de St-Etienne
Wat ik me altijd afvraag bij het zien van die foto's is hoe het die persoon is vergaan.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Twintig Nederlanders zijn tegenover de Sint-Lambertuskerk aan de Oostzeedijk Beneden door de Duitsers gefusilleerd, als represaillemaatregel voor het neerschieten van een politieman door het verzet.
Hehe... dat ziet er leuk uitquote:Op donderdag 24 april 2008 08:30 schreef IJsmuts het volgende:
israelische chickies van 18 tijdens dienstplicht, hanteren een m16 net zo makkelijk als een mobieltjeniet echt indrukwekkend, wel "weird" ofzo..., zulke meisjes zouden toch eigenlijk iets anders moeten doen
Appart om te zien maar het is in Israel bittere noodzaak.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker hoor, die Israelische meiden met guns
Meen je dat laatste nou? Da's wel heel apart hahaquote:Op donderdag 24 april 2008 10:54 schreef HarryP het volgende:
[..]
Appart om te zien maar het is in Israel bittere noodzaak.
Als je overigens in dienst bent in Israel moet je je wapen volgens mij altijd (ook met verlof) meenemen. Dus dansende jeugd in de disco met M16 is geen gek gezicht in Israel.
Verhalen van soldaten op (die) foto's kan ik je helaas niet helpen, maar aangezien ik het ook interessant vind kan ik je wel aan het volgende helpen. (Er is niet echt een directe verbinding maar wellicht vindt je het interessant.):quote:Op donderdag 24 april 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
Israel en de dienstplicht is inderdaad een bijzonder gegeven, maar volgens mij is iedereen ook dermate trots op het land dat ze het graag doen. Dat iedereen in dienst is geweest en dus feitelijk reservist is, maakt het voor de palestijnen schijnbaar ook makkelijker verteerbaar om aanslagen op burgers te plegen. Maar goed, die discussie wil ik niet aangaan hier.
Ik zag een tijdje geleden een documentaire over de israelische checkpoints. Volgens mij heet het ook Checkpoint echter op uitzending gemist staat het niet omdat ze dat niet mochten doen. Iemand die weet waar ik die vinden kan?
Verder in de stijl van het topic:
Het meest met Vietnam verbonden stuk materieel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de evacuatie massaal in de zee gedumpt na landing op een carrier, zoals de onderste foto laat zien.
Verder ben ik ook altijd wel benieuwd naar de vervolg verhalen van soldaten op foto's, maar meestal zijn die niet te vinden helaas.
Informatie & verhalen over alle vermiste soldaten uit het Vietnam tijdperk (incl. Laos, Cambodja etc.)quote:Click on the letter of the Last name to go to those listings
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Beetje zo'n foto van wij-zijn-op-schoolkamp-en-we-zijn-een-beetje-brak-want-we-hebben-gister-tot-laat-zitten-zuipen-met-meester-wim-en-nu-gaan-we-pim-pam-petten-want-buiten-regent-het, maar dan met een m16 over de schouderquote:
Precies.quote:Op woensdag 23 april 2008 22:34 schreef RonaldV het volgende:
Het is maar een heel kleintje, maar bedoel je deze?
[ afbeelding ]
via
Israëliers zijn inderdaad nogal op hun land gesteld. Maar dat is ook niet gek als er 20 landen om je heen liggen die je het liefst in zee zien verdwijnen..quote:Op donderdag 24 april 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
Israel en de dienstplicht is inderdaad een bijzonder gegeven, maar volgens mij is iedereen ook dermate trots op het land dat ze het graag doen. Dat iedereen in dienst is geweest en dus feitelijk reservist is, maakt het voor de palestijnen schijnbaar ook makkelijker verteerbaar om aanslagen op burgers te plegen. Maar goed, die discussie wil ik niet aangaan hier.
Ik zag een tijdje geleden een documentaire over de israelische checkpoints. Volgens mij heet het ook Checkpoint echter op uitzending gemist staat het niet omdat ze dat niet mochten doen. Iemand die weet waar ik die vinden kan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de evacuatie massaal in de zee gedumpt na landing op een carrier, zoals de onderste foto laat zien.
Verder ben ik ook altijd wel benieuwd naar de vervolg verhalen van soldaten op foto's, maar meestal zijn die niet te vinden helaas.
Waarom de zee in dumpenquote:Op donderdag 24 april 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat hier om foto's gemaakt tijdens de evacuatie van Saigon in 1975 (meen ik)!quote:Op donderdag 24 april 2008 22:54 schreef Cahir het volgende:
Zonde.
Hoe zijn ze dan in Vietnam gekomen?
Er werden niet alleen Hueys overboord gezet tijdens de val van Saigon (operatie Frequent Wind). ik weet van Army Chinooks, USAF Super Stallions, en zelfs een VNAF Cessna O-1 Bird Dog observatievliegtuig die naar de carriers werden gevlogen. Hier vind je fotos die op 29 en 30 april 1975 zijn gemaakt op de USS MIdwayquote:Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef TheSpaceman het volgende:
[..]
Het gaat hier om foto's gemaakt tijdens de evacuatie van Saigon in 1975 (meen ik)!
Toe Saigon viel werd massaal met behulp van helicopters van het Amerikaanse leger en Air America geevacueerd. Er waren zoveel helicopters, dat ze niet in één keer allemaal meegenomen konden worden op de carriers. Om ruimte te maken werden ze dus in zee gedumpt. Op dat moment waarschijnlijk de beste en makkelijksteoplossing.
Wat betreft die 'paar' helicopters, viel het nog wel mee. Ik heb wel eens ergens gelezen, dat de Amerikanen alleen al aan 'Huey's', 5000 stuks zijn verloren in de Vietnam oorlog. Ik weet dit echter niet helemaal zeker. Maar toch, dat zijn best veel helicopters!
Machssomim heet ie, Engelse naam inderdaad Checkpoint. Is wel te vinden bij uw lokale torrent-boerquote:Op donderdag 24 april 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
Heel kort gezegt, jaquote:Op zaterdag 26 april 2008 00:01 schreef Remco026 het volgende:
Over landen op een carrier gesproken, is de operatie in de film Pearl Harbor echt gebeurd? (dat opstijgen met een bommenwerper vanaf een carrier)
Check je linkje nog eens?quote:Op vrijdag 25 april 2008 23:57 schreef TheSpaceman het volgende:
In het kort kwam het er op neer dat de US Navy wilde testen of een C-130 kon landen op een vleigdekship, zodat grote hoeveelheden vracht tegelijk kon worden vervoerd. De C-130 is één keer geland (zonder haak!!)en daarna ook weer opgestegen. De test was succesvol, maar het was dermate riskant, dat besloten werd kleinere toestellen te gebruiken. Zie de link voor meer info.
Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Ik dacht echt dat ze het maar één keer hadden gesprobeerdquote:Op zaterdag 26 april 2008 02:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Check je linkje nog eens?
Altogether, the crew successfully negotiated 29 touch-and-go landings, 21 unarrested full-stop landings, and 21 unassisted takeoffs at gross weights of 85,000 pounds up to 121,000 pounds.
Ik zou zeggen: da's meer dan één landing
Heb je adres nog van dat museum?quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ben in Ieper in een oorlogsmuseum geweest.. de loopgraven liepen er nog achter. Binnen hadden van die houte bakken staan, met foto's erin.. die zag je dan in een soort 3D. Je moest draaien. Die foto's die er in zitten zijn origineel, die houten kijkbakken stonden er ook al 80 jaar ofzo. Hele rauwe, echte foto's. Erg indrukwekkend.
In het Britse National History Museum hebben ze loopgraven nagebouwd en dat zag er toch ook heel stoer uit. Daarnaast hadden ze er wat toffe tanks staan waaronder de Jagdpantherquote:Op zaterdag 26 april 2008 10:40 schreef Oksel het volgende:
Ik ben in Ieper in een oorlogsmuseum geweest.. de loopgraven liepen er nog achter. Binnen hadden van die houte bakken staan, met foto's erin.. die zag je dan in een soort 3D. Je moest draaien. Die foto's die er in zitten zijn origineel, die houten kijkbakken stonden er ook al 80 jaar ofzo. Hele rauwe, echte foto's. Erg indrukwekkend.
Canadalaan 26quote:
Helaas.. geen idee meer. Dat "museum" was geniaal. Heel klein, heel lelijk, en heel oud. En te duur. Soort woonkamer zegmaar. Maar de loopgraven waren echt. Dat was wel tof. En de foto's ook. Dat maakte het zo uniek. Ik denk een stuk of.. 15 van die kastjes, met elk 20-30 foto's erin.quote:
Filmpjequote:Op vrijdag 25 april 2008 23:57 schreef TheSpaceman het volgende:
Ik vind zelf de foto's van de Hercules C-130 die op de USS Forrestal landde in 1963 wel erg indrukwekkend. Zo'n groot vliegtuig op zo'n klein dek is wel erg gaaf om te zien.
Dat filmpje bedoel ik inderdaad. Echt vet om te zien. Het hele vliegdek is ook leeg. Niet heel gek trouwensquote:
De voorwaartse snelheid van de Forestal geeft natuurlijk ook al wat extra's mee.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:47 schreef TheSpaceman het volgende:
[..]
Dat filmpje bedoel ik inderdaad. Echt vet om te zien. Het hele vliegdek is ook leeg. Niet heel gek trouwens
Valt me trouwens op dat ze bij de start geen JATO raketten gebruiken, had ik eigenlijk wel verwacht!! Weet iemand toevallig waarom ze dit niet zouden doen, lijkt me een stuk veiliger....
JATO (of eigenlijk RATO, want het zijn geen Jets maar Rockets) is niet zo veilig als het lijkt. Die dingen kunnen ontploffen, losschieten (niet erg fijn als je dekbemanning bent) en bovendien produceert het veel hitte, waar het dek van een carrier niet best mee omgaat.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:47 schreef TheSpaceman het volgende:
[..]
Dat filmpje bedoel ik inderdaad. Echt vet om te zien. Het hele vliegdek is ook leeg. Niet heel gek trouwens
Valt me trouwens op dat ze bij de start geen JATO raketten gebruiken, had ik eigenlijk wel verwacht!! Weet iemand toevallig waarom ze dit niet zouden doen, lijkt me een stuk veiliger....
Wisten jullie dat de moeder van de soldaat op de derde foto haar zoon pas herkende ergens in de 60-er jaren.? Hij heeft het niet overleeft maar de foto stond nogmaals in Time en plots zag ze dat het haar eigen zoon was. Ontroerend verhaal weer.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:14 schreef hollandFTW het volgende:
ik vind die Capa foto's ook nog steeds indrukweekend:
de meest beroemde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is toneel. opgezet voor een propaganda film uit 1942.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:59 schreef Gewas het volgende:
[ afbeelding ]
Duitse soldaat die een granaat gooit tijdens Operatie Barbarossa (volgens mij).
2006, op Volkelquote:Op maandag 5 mei 2008 00:10 schreef Slappy het volgende:
Van welke jaartaal is die F16 crash?
Dat is ook precies de bedoelingquote:Op zondag 4 mei 2008 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Sovjet Unie had vroeger ook parades waar je u tegen zei. Ik vind het altijd wel indrukwekkend om te zien
die komen weer terugquote:Op zondag 4 mei 2008 20:31 schreef don-diablo het volgende:
Sovjet Unie had vroeger ook parades waar je u tegen zei. Ik vind het altijd wel indrukwekkend om te zien
Gelukkig waren er ook nog mensen die op een andere manier functioneel waren met hun rechterarmquote:
De zon uit z'n ogen houdenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:11 schreef Pumatje het volgende:
ik zie niet wat hij doet..
Deze?:quote:Op zondag 11 mei 2008 04:19 schreef ROG het volgende:
Heeft iemand die foto van die Amerikaanse marinier achter het gebroken/beschoten raam van z'n Humvee? Was in Ramadi geloof ik, paar dagen later is hij daar gesneuveld op een kruispunt in een ambush o.i.d.
Volgens mij vochten de Russen tijdens WOII met de Finnen. De Russen claimden land op de Finnen. Rusland en Duitsland waren toen tijdens WOII bondegenoten totdat Duitsland Rusland binnenviel natuurlijk. De Russen leden grote verliezen tegen de Finnen.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:15 schreef Geerd het volgende:
Uhmzz even vraag hoe zat dat precies met Finland, hun hebben toch ook een moment met de duiters samen tegen de russen gevochten?
Hoe zat dat precies heeft iemand hier wat meer info over?
30 november 1939 – 13 maart 1940 Ook wel bekend als de Winteroorlog. Fascinerende oorlog, zwaar in de minderheid brachten de Finnen zware verliezen toe aan de Russen.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:17 schreef HPoi het volgende:
[..]
Volgens mij vochten de Russen tijdens WOII met de Finnen. De Russen claimden land op de Finnen. Rusland en Duitsland waren toen tijdens WOII bondegenoten totdat Duitsland Rusland binnenviel natuurlijk. De Russen leden grote verliezen tegen de Finnen.
Je zou toch zeggen dat de Russen toch wel van oorlog voeren in de kou wel kaas gegeten haddenquote:Op maandag 12 mei 2008 23:33 schreef franske19 het volgende:
Meer door de winter dan door de oorlog overigens.
Meer het gebruik van de winter ,quote:Op maandag 12 mei 2008 23:33 schreef franske19 het volgende:
Meer door de winter dan door de oorlog overigens.
Winter is wel een enorm goede hulp voor ingegraven en verdedigende troepen. Statistisch hebben verdedigende legers (mits kundig ingegraven) sowieso al een betere kans dan aanvallende legers, in een winter omgeving is dat nog beter. Ingegraven verdedigende legers beschikken doorgaans over elementaire zaken als sanitair en verwarming en een vriendelijk gezinde bevolking. Aanvallende troepen moeten dat ontberen om hun mobiliteit niet te verliezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 01:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Meer het gebruik van de winter ,
"winter" is geen garantie voor overwinning
De militaire geschiedenis na 1939 is aan je voorbijgegaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:59 schreef RonaldV het volgende:
Statistisch hebben verdedigende legers (mits kundig ingegraven) sowieso al een betere kans dan aanvallende legers, in een winter omgeving is dat nog beter. Ingegraven verdedigende legers beschikken doorgaans over elementaire zaken als sanitair en verwarming en een vriendelijk gezinde bevolking. Aanvallende troepen moeten dat ontberen om hun mobiliteit niet te verliezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4quote:Op maandag 12 mei 2008 20:24 schreef Prosac het volgende:
[..]
30 november 1939 – 13 maart 1940 Ook wel bekend als de Winteroorlog. Fascinerende oorlog, zwaar in de minderheid brachten de Finnen zware verliezen toe aan de Russen.
Rusland
1,000,000 man
6,541 tanks
3,800 vliegtuigen
Finland
250,000 man
30 tanks
130 vliegtuigen
verliezen Rusland
126.875 doden en vermisten
264.908 gewonden
5.600 gevangenen
± 2,268 tanks verloren
Finland
26.662 doden
39.886 gewonden
1000 gevangenen
Voor wie meer wil weten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
Deze krengen blijven leukquote:
Uiteraard. Daarom verloren de Russen de Tweede Wereldoorlog ook. De Duitsers konden ondanks de barre winters gewoon doorlopen totaan de Oeral.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:13 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De militaire geschiedenis na 1939 is aan je voorbijgegaan.
Je gaat mij toch niet vertellen dat de oorlog aan het Oostfront illustreert hoe verdediging superieur is aan aanval? De Duitsers sneden als een mes door de boter in 1941. Het had zeer weinig gescheeld of ze hadden de Russen verslagen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:23 schreef RonaldV het volgende:
Uiteraard. Daarom verloren de Russen de Tweede Wereldoorlog ook. De Duitsers konden ondanks de barre winters gewoon doorlopen totaan de Oeral.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:13 schreef mando_diao het volgende:
CH-47..."You call, we haul"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige foto's zeg. Ik zou het formaat van de dia's wel eens willen zien.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:30 schreef nietzman het volgende:
Ik kwam net shorpy.com tegen, vol met hele oude highres foto's. (Veel van de Amerikaanse burgeroorlog.) En een kwaliteitje waar je u tegen zegt.
[ afbeelding ]
Groot.
Matrozen op de Monitor;
http://www.shorpy.com/node/3231?size=_original
Afgebrand stuk stad;
http://www.shorpy.com/node/2464?size=_original
Het Capitool onder constructie;
http://www.shorpy.com/node/667?size=_original
Het hangen van een aantal van de Lincoln conspirators;
http://www.shorpy.com/node/480?size=_original
Gewoon 35mm denk ikquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:45 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Prachtige foto's zeg. Ik zou het formaat van de dia's wel eens willen zien.
Waterlandingen? Dat wordt zelfs met Cougars getraind en is in Afghanistan in 2007 gebruikt om honderden Afghanen van de verdrinkingsdood te redden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja da's echt vet. Helaas doen de Nederlandse Chinooks dat niet
Afghanistan... verdrinken...?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 01:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Waterlandingen? Dat wordt zelfs met Cougars getraind en is in Afghanistan in 2007 gebruikt om honderden Afghanen van de verdrinkingsdood te redden.
Het landen van een Chinook op alleen de achterwielen wordt ook regelmatig getraind. Heb ergens nog wel een foto van Irak waar een Nederlandse Chinook die op een dergelijke manier troepen afzet.
Wat een geweldige sitequote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:30 schreef nietzman het volgende:
Ik kwam net shorpy.com tegen, vol met hele oude highres foto's. (Veel van de Amerikaanse burgeroorlog.) En een kwaliteitje waar je u tegen zegt.
[ afbeelding ]
Groot.
Matrozen op de Monitor;
http://www.shorpy.com/node/3231?size=_original
Afgebrand stuk stad;
http://www.shorpy.com/node/2464?size=_original
Het Capitool onder constructie;
http://www.shorpy.com/node/667?size=_original
Het hangen van een aantal van de Lincoln conspirators;
http://www.shorpy.com/node/480?size=_original
ik weet dat het er pingpong ballen kan hagelen enz. stonden niet voor niets veel smileys achterquote:
http://www.luchtmacht.nl/(...)17_overstroming.htmlquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:47 schreef Esses het volgende:
[..]
ik weet dat het er pingpong ballen kan hagelen enz. stonden niet voor niets veel smileys achter
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.luchtmacht.nl/(...)17_overstroming.html
[ afbeelding ]
Zal wel meevallen. Je gebruikt niet zoveel antennes om meer vermogen uit te stralen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:39 schreef Pumatje het volgende:
, als ie nu zou worden aangezet , krijg je dan spontaan brakende mensen of valt dat wel mee?
[ afbeelding ]
Een van de meest gebouwde (ca. 36.000) en neergeschoten vliegtuig is de IL-2.quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:09 schreef TheSpaceman het volgende:
[..]
Wat betreft die 'paar' helicopters, viel het nog wel mee. Ik heb wel eens ergens gelezen, dat de Amerikanen alleen al aan 'Huey's', 5000 stuks zijn verloren in de Vietnam oorlog. Ik weet dit echter niet helemaal zeker. Maar toch, dat zijn best veel helicopters!
Finse taktieken waren veel beter. En ja, de Russen hebben tijdens heel wo2 met grote getallen gespeeld. Met de Fokker D.XXI hebben ze de hoogste kill/loss ratio ooit gehaald. En cijfers van toestellen die ze net aan het einde van die oorlog kregen wijzen uit dat ze ook met die (vaak beteere) teostellen dergelijke prestaties zouden halen als ze die op tijd hadden gehad.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:24 schreef Prosac het volgende:
[..]
30 november 1939 – 13 maart 1940 Ook wel bekend als de Winteroorlog. Fascinerende oorlog, zwaar in de minderheid brachten de Finnen zware verliezen toe aan de Russen.
Rusland
1,000,000 man
6,541 tanks
3,800 vliegtuigen
Finland
250,000 man
30 tanks
130 vliegtuigen
verliezen Rusland
126.875 doden en vermisten
264.908 gewonden
5.600 gevangenen
± 2,268 tanks verloren
Finland
26.662 doden
39.886 gewonden
1000 gevangenen
Voor wie meer wil weten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
Ik kom net dit topic tegen, die Duitse oorlogsfoto's vind ik bijzonder indrukwekkend.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:46 schreef Martinaz het volgende:
Als we het dan toch over babes hebben
[ afbeelding ]
En een paar die we niet mogen missen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In t kamp
[ afbeelding ]
allemaal nederlanders geloof ik.
Nederlander in Uruzghan die geraakt is
[ afbeelding ]
Tussen 2 voertuigen geplaatst om te verzorgen
[ afbeelding ]
Nederlands vliegtuig crash
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een paar die niet mogen ontbreken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogal erg moedig
[ afbeelding ]
Ik heb tijdens de openlandmachtdagen voor de ME gestaan als gewoon demonstratie. Maar zelfs dan is het behoorlijk indrukwekkend en angstaanjagend.
[ afbeelding ]
Deze is erg mooi want een artiest heeft van alle soldaten die omgekomen waren poppetjes gemaakt en zo zie je hoe veel het zijn(weet niet of hij hier al tussen staat)
[ afbeelding ]
Deze 2 zijn écht eng indrukwekkend. Dat van china hier in het topic is behoorlijk veel, maar op deze zien we wel erg veel dicipline en gelijkheid
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |