Inderdaad, dit zet het gepraat van de politici dan toch wel even in perspectief.. Niks daarover verder, maar zo komt het ineens wel een stuk dichterbij. Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen, en krijgen ze de gepaste eer die ze op de meest zware manier verdiend hebben...quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:11 schreef Pumatje het volgende:
juistem,
mooie post saviour
tranen schieten in mijn ogen.
De Amerikanen hebben dan ook een veelvoud aan troepen in A'stan en Irak.quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen
Die deed me meteen aan Larry Burrows denken...quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:34 schreef RonaldV het volgende:
Tijdens de Golfoorlog (1991) werd een foto gemaakt van een gewonde en huilende sergeant in een helicopter die de World Press Photo 1991 werd.
idd speciale lenzen heb je jaquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Wow, die foto van die Australische sniper. Geweldig! Iemand enig idee hoe je zo'n foto maakt? Met een speciale groothoeklens ofzo?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:14 schreef hollandFTW het volgende:
ik vind die Capa foto's ook nog steeds indrukweekend:
de meest beroemde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft die fotograaf het ook overleefd? Ik wist niet eens dat zulke foto's bestonden. Hebben wel een ENORME historische waarde natuurlijk.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
nederlandse verliezen in afghanistan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is dezelfde dame die 2 foto's later haar been kwijt is. Ze leeft nog. Gelukkig.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nederland heeft toch geen vrouwelijk militair verloren in Afghanistan
Tijdens het ontwikkelen is er iets mis gegaan waardoor het grootste deel van de fotos verloren ging. Capa's fotos die van de invasie bekend werden kregen door deze fout onbedoeld een dramatisch tintje, want ze lijken allemaal zwaar bewogen. Maar dat is dus een ontwikkelfout.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:08 schreef Scaurus het volgende:
Burrows heeft prachtige foto's gemaakt in Vietnam. Heeft hij echt Capa's D-Day foto's om zeep geholpen?
klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.
quote:Op woensdag 2 april 2008 18:14 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo hard als die foto het doet lijken kan je daar niet rijden hoor lijkt me.
Niet helemaal juist. De SR-71A Blackbird werd in 1989 uit het actieve bestand van de USAF gehaald, nadat de USAF in 1988 geweigerd had om 6 operationele toestellen en een trainer in vliegwaardige opslag te plaatsen. Aangezien het toestel omgeven was door een waas van geheimzinnigheid was het sowieso al een wonder dat het 22 jaar dienst had gedaan, want de USAF gebruikte het SR-71 programma vooral als wisselgeld voor andere programmas die ze in leven wilde houden, zoals de B-1 en de B-2. Toen Desert Shield en Desert Storm plaatsvonden was het toestel net in opslag gezet, maar Washington weigerde toestellen beschikbaar te maken, alhoewel er vliegwaardige exemplaren binnen enkele weken beschikbaar konden zijn, en er nog gekwalificeerd personeel rondliep.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:30 schreef AryaMehr het volgende:
[ afbeelding ]
Lockheed SR-71B Blackbird. Het toestel is het hoogst en snelst vliegend en bemande toestel dat operationeel is geweest. Het hoogterecord staat op 25.929 m. Andere vliegtuigen hebben deze hoogte ook bereikt, maar alleen terwijl ze recht omhoog klommen, niet in een horizontale vlucht. Op 6 maart 1990 maakte de SR-71 zijn laatste vlucht, waarbij het vliegtuig een topsnelheid bereikte van 3607,38 km/u. De gemiddelde snelheid van deze vlucht kwam neer op 3418 km/u. Ondanks de grote hoogte en hoge snelheden waarmee het vliegtuig vloog, was het toch in staat een foto van een kentekenplaat van een auto te nemen.
Wel degelijk hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat de verhalen over de mogelijkheden betreft: de HYCON Technical Objective Camera (TEOC), was de beste camera die er ooit in heeft gezeten. Deze camera had een oplossend vermogen van 6 inch vanaf 83.000voet (oftewel: je kon de lijnen van de parkeerplaats zien liggen vanaf een hoogte van bijna 28km) waarbij het toestel fotos kon schieten vanaf 45 graden linksonder het toestel tot 45 graden rechtsonder. Lang niet slecht, maar het lezen van een kentekenplaat behoorde dus niet tot de mogelijkheden. Er waren er twee van aan boord, en een flinke hoeveelheid andere sensoren zoals een side looking radar (waarmee je bijvoorbeeld in een hangaar kon kijken als de deuren open stonden) en electronica voor het ontvangen van radio- en radar-signalen.
quote:The SR-71 remained the world's fastest and highest-flying operational manned aircraft throughout its career. From an altitude of 80,000 ft (24 km), it could survey 100,000 square miles per hour (72 square kilometers per second) of the Earth's surface. In addition, it was accurate enough to take a picture of a car's license plate from this altitude.
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze konden de platen vast nog net onderscheiden op de foto.
zonde dat die dingen niet meer vliegen, zijn zeker gave speeltjes. Ook vreemd dat Google (earth) nog geen interesse heeft getoond, als die dingen een beetje sip een een museum worden gezet heb je er ook niks aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.
staat vast nog wel ergens in mijn MyAT.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Ik had vroegah een heel tof A-10 topic, maar die vind je natuurlijk nergens meer terug eh.
quote:Op maandag 14 april 2008 15:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Ergens vorig jaar werd er een topic omhoog geschopt dat een heel archief WO2 foto's bevatte.
Het was een archief van 3 gig met meer dan 1400 foto's erin (extreme res ingescand). Ik heb even snel een paar foto's geresized.
Er zitten hele mooie foto's tussen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit hier nog een verhaal achter/bij ?quote:Op donderdag 17 april 2008 15:38 schreef Prosac het volgende:
Deze vind ik ook nog altijd erg indrukwekkend, vermoeide duitse soldaat die moet blijven vechten.[ afbeelding ]
Neen. De foto is (zeer) bekend, is genomen ten tijde van het Ardennen Offensief.quote:Op vrijdag 18 april 2008 08:52 schreef Prosac het volgende:
Beetje onbekend, foto is gemaakt in Frankrijk, volgens mij omtrent de laatste dagen van de slag om Normandie, tijdens de terugtrekking door de "pocket" bij Falaise.
Zeker weten doe ik het helaas niet. Ben ook al regelmatig in verschillende boeken dezelfde foto's uit de WO tegengekomen, maar dan weer bij een andere slag/verhaal.
Hij stond bij mij dus in een rijtje "Normandie endfase"quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Neen. De foto is (zeer) bekend, is genomen ten tijde van het Ardennen Offensief.
tijdje geleden waren 2 A-10's op vlb soesterberg. zo'n vette apparatenquote:Op woensdag 16 april 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Ik had vroegah een heel tof A-10 topic, maar die vind je natuurlijk nergens meer terug eh.
Ik lees nu pas deze post. Man, veel gelopen en gelegen PRECIES op die stukken strand die je ziet op deze foto, afgelopen zomerquote:Op zaterdag 5 april 2008 19:34 schreef Halvor het volgende:
[..]
Panama City Beach in Florida, de vliegtuigen zijn afkomstig van de Tyndall Air Force Base.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:22 schreef seto het volgende:
[..]
Oh nee hoor, totaal niet. Het is alleen dat op fok deze connectie snel wordt gemaakt
Ik heb ze nu ook allemaal binnen, zitten echt geweldig mooie tussen!quote:Op maandag 14 april 2008 15:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Ergens vorig jaar werd er een topic omhoog geschopt dat een heel archief WO2 foto's bevatte.
Het was een archief van 3 gig met meer dan 1400 foto's erin (extreme res ingescand). Ik heb even snel een paar foto's geresized.
Er zitten hele mooie foto's tussen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
All the usual suspectsquote:Senior United States military officials preparing to discuss the possibility of invasion, including Undersecretary of Defense Paul Wolfowitz, Gen. Colin Powell, Secretary of Defense Dick Cheney, and Gen. Norman Schwarzkopf.
Haha, prachtig plaatje! Die grijns van Cheney.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:08 schreef SuperbDeLux het volgende:
[ afbeelding ]
Fantastisch plaatje uit de Golfoorlog,
[..]
All the usual suspectsNotice ook dat er iemand nog van plan was om alle kabels aan de tafel vast te tapen en hij alvast stukjes tape had afgescheurd en op de tafelrand had geplakt, fantastisch.
Dat klopt dan niet.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hij stond bij mij dus in een rijtje "Normandie endfase"
Klopt.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dit nou dezelfde gozer (links)? Of ligt dat aan mij?
Gevondenquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:57 schreef Sinat het volgende:
Heeft iemand nog die foto van een Nederlandse soldaat die zijn zoon gedag gezegd op Eindhoven op de dag dat ze naar Afghanistan vertrekken. Gastje was een jaar of 5, maar van die blik in zijn ogen kreeg ik toch een flinke brok in mijn keel! Foto heeft ergens in een krant gestaan, maar weet niet meer welke.
Mostergas WO1 al die soldaten zijn blind geworden, als ik me goed kan herinneren.quote:
quote:Is dit nou dezelfde gozer (links)? Of ligt dat aan mij?
Ook heeft hij een Duitse 'Trench knife' uit de 1e Wereldoorlog bij zijn borst hangen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:12 schreef Dreetje74 het volgende:
[..]
Klopt,..is dezelfde persoon.
En grappig detail die op de onderste foto links te zien is dat hij geen Duitse Luger,.Maar en buitgemaakte Colt M1911 heeft.
quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 april 2008 01:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
op welke foto is hij ook zichtbaar
kan de 2e foto niet openen namelijk
Sterke OP, zitten zeker hele indrukwekkende foto's tussen. Vooral die van Tony Nave raakt me.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit topic is bedoeld voor indrukwekkende en emotionele foto's die op één of andere manier iets te maken hebben met defensie/oorlog etc.
Het is overigens niet de bedoeling van dit topic om zware content te posten die op Rotten.com had kunnen staan.
[ afbeelding ]
Dutch soldiers carrying the the casket of their fallen comrade through the streaming rain.
[ afbeelding ]
Tony Nave hugs a teddy bear after a funeral service for his father, US Marine Major Kevin G Nave, who was killed in Iraq.
[ afbeelding ]
Die blik van vermoeidheid en alles, tijdloos.quote:
Is naar mijn mening 1 van de mooiste wapens.quote:Fusil dAssaut de la Manufacture dArmes de St-Etienne
Wat ik me altijd afvraag bij het zien van die foto's is hoe het die persoon is vergaan.quote:Op maandag 21 april 2008 17:18 schreef LoggedIn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Twintig Nederlanders zijn tegenover de Sint-Lambertuskerk aan de Oostzeedijk Beneden door de Duitsers gefusilleerd, als represaillemaatregel voor het neerschieten van een politieman door het verzet.
Hehe... dat ziet er leuk uitquote:Op donderdag 24 april 2008 08:30 schreef IJsmuts het volgende:
israelische chickies van 18 tijdens dienstplicht, hanteren een m16 net zo makkelijk als een mobieltjeniet echt indrukwekkend, wel "weird" ofzo..., zulke meisjes zouden toch eigenlijk iets anders moeten doen
Appart om te zien maar het is in Israel bittere noodzaak.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:25 schreef Lightning_NL het volgende:
Lekker hoor, die Israelische meiden met guns
Meen je dat laatste nou? Da's wel heel apart hahaquote:Op donderdag 24 april 2008 10:54 schreef HarryP het volgende:
[..]
Appart om te zien maar het is in Israel bittere noodzaak.
Als je overigens in dienst bent in Israel moet je je wapen volgens mij altijd (ook met verlof) meenemen. Dus dansende jeugd in de disco met M16 is geen gek gezicht in Israel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |