LGM-118A Peacekeeperquote:Op woensdag 2 april 2008 13:44 schreef RonaldV het volgende:
Leuk plaatje, die laatste, maar wat is het?
hee.. de laatst is in wallpaper formaat!quote:Op woensdag 2 april 2008 14:24 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die blijf ik indrukwekkend vinden.quote:
boze studenten en mensen in china, wilde zaken anders.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:28 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Die blijf ik indrukwekkend vinden.
Heb deze al zo vaak gezien maar ik weet nog steeds niet het verhaal erachter, wat speelde er zich nou eigenlijk af?
Ja laten we al die fotos die daar zijn gepost hier postenquote:Op woensdag 2 april 2008 22:39 schreef Andyy het volgende:
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=128623
dat topic kunnen jullie hier op Fok! nooit overtreffen
als je dat al cool vindt..quote:Op woensdag 2 april 2008 14:27 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hee.. de laatst is in wallpaper formaat!
Een B2 Spirit.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
als je dat al cool vindt..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grand Prix van Afghanistanquote:
quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:24 schreef Halvor het volgende:
[ afbeelding ]
5 F-15's gevolg door een F-22
Panama City Beach in Florida, de vliegtuigen zijn afkomstig van de Tyndall Air Force Base.quote:
Jaquote:Op zondag 6 april 2008 14:54 schreef Bob-B het volgende:
De A10wat een machtig mooi en goed vliegtuig.
denk het wel.quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Seto, welke heli is dat op die eerste foto? Een NH90?
zeker weten geen NH 90, wat het wel is weet ik dan weer nietquote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Echt geen idee, sorry.quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind het meer op een Puma lijken eerlijk gezegd/quote:Op zondag 6 april 2008 14:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Alleen de Puma heeft de stabilisator aan de andere kant zittenquote:Op zondag 6 april 2008 16:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik vind het meer op een Puma lijken eerlijk gezegd/
Hmm, volgens mij zit íe bij de Puma net als op deze foto links...quote:Op zondag 6 april 2008 18:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Alleen de Puma heeft de stabilisator aan de andere kant zitten
de NH90 heeft niet zo'n ronde neus, maar een hele alternatieve, herkenbare vind ikquote:Op zondag 6 april 2008 16:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoezo zeker weten geen NH90 dan? Ik vind 'm er verdomd veel op lijken.
Fok staat op de Imageshack ban-lijst. Probeer een andere hoster alsjeblieft.quote:
erg gave foto'squote:Op zondag 6 april 2008 20:40 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 april 2008 00:42 schreef MaxiTitan het volgende:
Zeker weten, de Akula/Typhoon onderzeeër fascineert mij al vanaf jongs af aan, ik heb mij daarom in het verleden verdiept in deze onderzeeër. Deze onderzeeër stond gewoon teen tot teen met de Amerikaanse Ohio class tijdens de Koude Oorlog. De onderzeeër is zo groot dat het een klein zwembad heeft voor de bemanning, bijna niet te geloven als je al die apparatuur in een gemiddelde onderzeeër ziet.
Je hoort vaak patriottische praatjes over Amerikaans materieel maar die Russen konden er ook wat van en soms nog beter ook.
Dat laatste ja, leef je uit!quote:Op maandag 7 april 2008 02:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik wil er alles over weten..
deel de feitjes, en alles wat je weet, of open een topic ( nog beter! )
Ik ben bezig om wat moois te verzamelen voor een Typhoon topic... ...ik hoop hem deze week nog te openen.quote:
Dude wtf heeft dat met Defensie te maken. Dat soort plaatjes moeten in KPD.quote:
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:27 schreef Pumatje het volgende:
zulke foto's lijkt me niet geschikt.
dat is gewoon schokerend en niet iedereen zit erop te wachten lijkt me
dat kan ook op een andere manier duidelijk worden gemaakt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.
Prachtige wapens brengen nu eenmaal automatisch een enorme vloed aan pijn, walging en intens verdriet met zich mee.
quote:
wapens worden gemaakt met 1 reden en dat is anderen te doden of te verwonden. zo simpel is het, erg leuk zo'n staaltje techniek, maar een kapotgeschoten kind, man, vrouw, soldaat is het beoogde resultaat. er is niks moois aan wapens.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:49 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat kan ook op een andere manier duidelijk worden gemaakt.
dat meisje bijvoorbeeld is gewoon simpel schokkerend en dat wil niet iedereen zien.
het topic is voor iedereen toegankelijk en er staat nergens vermeld dat zulke foto's zichtbaar zijn.
dus ook kinderen e.d kunnen het zien.
niet geschikt, of geef een linkje?
nee.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:08 schreef seto het volgende:
Ga ff ergens anders de moraalridder uithangen Laton.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:23 schreef Laton het volgende:
bullshit. het is gewoon de andere en onlosmakelijk met dit onderwerp verbonden kant van de zaak. deal with it.
quote:Het is overigens niet de bedoeling van dit topic om zware content te posten die op Rotten.com had kunnen staan.
niet gezien, heb de onderste weggehaald. topic gaat over indrukwekkende fotos en wat mij betreft horen slachtoffers daarbij belicht te worden. als er stond post hier je uberleete tank/vliegtuig was het anders geweest.quote:
Dan nog hoef je er niet voor te kiezen om bloederige fotos te laten zien. De fotos die jij post zijn puur effectbejag. Een serie fotos van een veteranen zienehuis in de VS is minstens zo aangrijpend. Fotos van de enorme vernietiging die oorlog veroorzaakt ook. Fotos van een strand vol dode sodaten (D-Day), de Vietnam memorial of de begraafplaats in bijvoorbeeld Arlington zijn IMHO veel indrukwekkender. Tijdens de Golfoorlog (1991) werd een foto gemaakt van een gewonde en huilende sergeant in een helicopter die de World Press Photo 1991 werd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:12 schreef Laton het volgende:
[..]
niet gezien, heb de onderste weggehaald. topic gaat over indrukwekkende fotos en wat mij betreft horen slachtoffers daarbij belicht te worden. als er stond post hier je uberleete tank/vliegtuig was het anders geweest.
Ik zie er het probleem niet van. Oorlog is geen grapje en al dat mooie wapentuig wordt juist ontwikkeld om het iets humaner te maken, maar het is en blijft oorlog. En inderdaad, dit is een topic voor indrukwekkende foto's. Nu vind ik wat bebloede mensen niet echt heel indrukwekkend, maar anderen duidelijk wel dus het moet prima gepost kunnen worden idd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk vrij normaal dat als je mooie plaatjes van wapens plaatst, je ook in het achterhoofd blijft houden wat die wapens aanrichten. Dit soort foto's zorgen eerder voor een wat betere balans in het topic.
Prachtige wapens brengen nu eenmaal automatisch een enorme vloed aan pijn, walging en intens verdriet met zich mee.
Inderdaad, dit zet het gepraat van de politici dan toch wel even in perspectief.. Niks daarover verder, maar zo komt het ineens wel een stuk dichterbij. Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen, en krijgen ze de gepaste eer die ze op de meest zware manier verdiend hebben...quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:11 schreef Pumatje het volgende:
juistem,
mooie post saviour
tranen schieten in mijn ogen.
De Amerikanen hebben dan ook een veelvoud aan troepen in A'stan en Irak.quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Godzijdank is het bij de Nederlanders nog geen lopende band werk geworden zoals bij de Amerikanen
Die deed me meteen aan Larry Burrows denken...quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:34 schreef RonaldV het volgende:
Tijdens de Golfoorlog (1991) werd een foto gemaakt van een gewonde en huilende sergeant in een helicopter die de World Press Photo 1991 werd.
idd speciale lenzen heb je jaquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Wow, die foto van die Australische sniper. Geweldig! Iemand enig idee hoe je zo'n foto maakt? Met een speciale groothoeklens ofzo?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:14 schreef hollandFTW het volgende:
ik vind die Capa foto's ook nog steeds indrukweekend:
de meest beroemde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Heeft die fotograaf het ook overleefd? Ik wist niet eens dat zulke foto's bestonden. Hebben wel een ENORME historische waarde natuurlijk.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
nederlandse verliezen in afghanistan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is dezelfde dame die 2 foto's later haar been kwijt is. Ze leeft nog. Gelukkig.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
Nederland heeft toch geen vrouwelijk militair verloren in Afghanistan
Tijdens het ontwikkelen is er iets mis gegaan waardoor het grootste deel van de fotos verloren ging. Capa's fotos die van de invasie bekend werden kregen door deze fout onbedoeld een dramatisch tintje, want ze lijken allemaal zwaar bewogen. Maar dat is dus een ontwikkelfout.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:08 schreef Scaurus het volgende:
Burrows heeft prachtige foto's gemaakt in Vietnam. Heeft hij echt Capa's D-Day foto's om zeep geholpen?
klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:35 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ja. Capa verloor het leven toen hij in (naar ik dacht) Vietnam tijdens de Franse oorlog aldaar op een mijn stapte.
quote:Op woensdag 2 april 2008 18:14 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Zo hard als die foto het doet lijken kan je daar niet rijden hoor lijkt me.
Niet helemaal juist. De SR-71A Blackbird werd in 1989 uit het actieve bestand van de USAF gehaald, nadat de USAF in 1988 geweigerd had om 6 operationele toestellen en een trainer in vliegwaardige opslag te plaatsen. Aangezien het toestel omgeven was door een waas van geheimzinnigheid was het sowieso al een wonder dat het 22 jaar dienst had gedaan, want de USAF gebruikte het SR-71 programma vooral als wisselgeld voor andere programmas die ze in leven wilde houden, zoals de B-1 en de B-2. Toen Desert Shield en Desert Storm plaatsvonden was het toestel net in opslag gezet, maar Washington weigerde toestellen beschikbaar te maken, alhoewel er vliegwaardige exemplaren binnen enkele weken beschikbaar konden zijn, en er nog gekwalificeerd personeel rondliep.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:30 schreef AryaMehr het volgende:
[ afbeelding ]
Lockheed SR-71B Blackbird. Het toestel is het hoogst en snelst vliegend en bemande toestel dat operationeel is geweest. Het hoogterecord staat op 25.929 m. Andere vliegtuigen hebben deze hoogte ook bereikt, maar alleen terwijl ze recht omhoog klommen, niet in een horizontale vlucht. Op 6 maart 1990 maakte de SR-71 zijn laatste vlucht, waarbij het vliegtuig een topsnelheid bereikte van 3607,38 km/u. De gemiddelde snelheid van deze vlucht kwam neer op 3418 km/u. Ondanks de grote hoogte en hoge snelheden waarmee het vliegtuig vloog, was het toch in staat een foto van een kentekenplaat van een auto te nemen.
Wel degelijk hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat de verhalen over de mogelijkheden betreft: de HYCON Technical Objective Camera (TEOC), was de beste camera die er ooit in heeft gezeten. Deze camera had een oplossend vermogen van 6 inch vanaf 83.000voet (oftewel: je kon de lijnen van de parkeerplaats zien liggen vanaf een hoogte van bijna 28km) waarbij het toestel fotos kon schieten vanaf 45 graden linksonder het toestel tot 45 graden rechtsonder. Lang niet slecht, maar het lezen van een kentekenplaat behoorde dus niet tot de mogelijkheden. Er waren er twee van aan boord, en een flinke hoeveelheid andere sensoren zoals een side looking radar (waarmee je bijvoorbeeld in een hangaar kon kijken als de deuren open stonden) en electronica voor het ontvangen van radio- en radar-signalen.
quote:The SR-71 remained the world's fastest and highest-flying operational manned aircraft throughout its career. From an altitude of 80,000 ft (24 km), it could survey 100,000 square miles per hour (72 square kilometers per second) of the Earth's surface. In addition, it was accurate enough to take a picture of a car's license plate from this altitude.
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze konden de platen vast nog net onderscheiden op de foto.
zonde dat die dingen niet meer vliegen, zijn zeker gave speeltjes. Ook vreemd dat Google (earth) nog geen interesse heeft getoond, als die dingen een beetje sip een een museum worden gezet heb je er ook niks aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 23:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat weer overeenkomt met het oplossend vermogen van 6 inch vanaf 28 km.
staat vast nog wel ergens in mijn MyAT.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:29 schreef nietzman het volgende:
Ik had vroegah een heel tof A-10 topic, maar die vind je natuurlijk nergens meer terug eh.
quote:Op maandag 14 april 2008 15:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Ergens vorig jaar werd er een topic omhoog geschopt dat een heel archief WO2 foto's bevatte.
Het was een archief van 3 gig met meer dan 1400 foto's erin (extreme res ingescand). Ik heb even snel een paar foto's geresized.
Er zitten hele mooie foto's tussen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |