Druidegrafquote:
Maar je hebt in dat kwartier tijd toch wel meer tijd om het verhaal nou ja...verhaalquote:Op woensdag 2 april 2008 14:41 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmm moeilijk, moeilijk, als een halve gare er een flimpje van een kwartier over kan maken, dan moet een fotootje toch ook wel lukken?
De eerste pakt veel meer dan de tweede. De tweede is wat gewoontjes.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:16 schreef pauld het volgende:
hmm dit heb ik in het archief liggen, maar het kriebelt weer, dus ik ga voor wat nieuws!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2008 23:38 schreef pauld het volgende:
hmm ik krijg meer een kerst gevoel ER dan een associatie met geloof.
quote:Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga binnenkort maar eens even de stigmata ontvangen. Of hoe zeg je zoiets.
April - Geloof - standaard photoshopregelsquote:Op zaterdag 5 april 2008 00:24 schreef kvdv het volgende:
Mag zoiets eventueel?
[ afbeelding ]
Of is het teveel bewerkt?
Mocht het mogen dan ga ik nog even verder het e.e.a. wegwerken
Edit: definitieve versie:
[ afbeelding ]
Maja wordt 'm waarschijnlijk niet... gok ik zo![]()
hier staat het origineel
Wegens godslastering?quote:Op maandag 7 april 2008 13:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
April - Geloof - standaard photoshopregels
Kvdv, het is een leuk experiment, maar wordt per direct door de Wedstrijdleiding gediskwalificeerd.
Jammer de pammer
je eerste foto doet t niet.quote:Op maandag 7 april 2008 17:48 schreef P_B het volgende:
Met als onderschrift:
...en het licht Gods daalde neder op Aard.
of
Deze foto wordt vergezeld met een Hemels "Aaaaahhhhhh". Batterijen niet inbegrepen.
[ afbeelding ]
Maar of ik er mee wegkomen en punten scoor vraag ik me af...![]()
De radertjes in mijn hoofd moeten nog maar even hun werk gaan doen.
Volgens mij hoort er ook maar 1 foto te zijnquote:Op maandag 7 april 2008 18:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
je eerste foto doet t niet.
en de tweede... ben bang dat ik m niet echt voel. t geloof althans
k heb hier ook nog zo'n foto waar je een aureooltje bij wil tekenen
[ afbeelding ]
en ja hijs niet goed scherp
De tweede vind ik beter in het thema passen.. De eerste vind ik dan qua compositie weer veel mooier.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:07 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Welke vinden jullie beter?
#1.
[ afbeelding ]
#2.
[ afbeelding ]
Ah oke, ik twijfelde al, omdat het idd in het gebied lijkt te vallen wat niet meer scherp is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:20 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
De puntjes zijn trouwens meeuwen die in grote groepen richting zee vlogen.
daar is het gat van de deurquote:Op woensdag 9 april 2008 22:30 schreef Sugar het volgende:
Ik zet hier ook even een tvp neer.
[ afbeelding ]
2quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:07 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Welke vinden jullie beter?
#1.
[ afbeelding ]
#2.
[ afbeelding ]
1940-1945 Joodsgeloof...quote:Op zondag 13 april 2008 17:36 schreef tonja het volgende:
Ik snap hem niet![]()
Ik vind het wel een hele mooie foto.
Ik vind de tweede sterker maar idd dan wel scherp.quote:Op maandag 14 april 2008 06:53 schreef Sugar het volgende:
Prupke, dankje voor je reactie. Ik zou inderdaad nummer 2 dan nog overdoen voor de scherpte. Ik denk dat ik daar nog even mee aan de slag ga, vind het idee van 2 zelf beter dan van 1.
Iemand wees me op deze post, ik lees niet (meer) mee.quote:Op zondag 13 april 2008 23:18 schreef Tha_Erik het volgende:
@Shark.Bait (als ie überhaupt meeleest); ik zie dat je dezelfde foto hebt ingestuurd die in 2005 bij het onderwerp religie gewonnen heeft en ik moet je toch echt even melden dat ik dit niet vind getuigen van veel stijl of creativiteit. Ik heb het mee naar achter genomen om te kijken of we het wel toestaan om dezelfde winnende foto nogmaals in te sturen.
Ja dat hoorde ik ook, op de radio toen ik alweer van het zuiden in noord was gearriveerd, terwijl ik mijn hele uitrusting met me mee had naar Limburgquote:Op maandag 14 april 2008 15:49 schreef Ynske het volgende:
heel apart, dit
kom er vanmorgen achter dat gister de kloosters van de nonnen open dag hadden in Zuid Limburg
quote:Op maandag 14 april 2008 15:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Iemand wees me op deze post, ik lees niet (meer) mee.
Zwak om als modje het falen van je eigen systeem zo bias vormend aan te kaarten. Ik heb de foto ingestuurd op verzoek van een mede fokker.
De foto voldoet 100% aan de policy voorwaarden, het is overigens niet hetzelfde ding als toen, de grootte is iig anders.
ach. waaromquote:Op maandag 14 april 2008 20:13 schreef tonja het volgende:
Zou het policy overschrijdend zijn als een van de modjes in het wedstrijd topic erbij vermeld dat deze foto al eerder heeft meegedaan en gewonnen?
dat jij er niet op zal stemmen is iets naar jouw gevoelquote:Op maandag 14 april 2008 20:21 schreef tonja het volgende:
Ik vind het flauw. En het zal zeker mijn stem beinvloeden. Het is inderdaad een hele mooie foto, maar omdat ik weet hoe het zit zal ik er niet op stemmen. En dat vind ik eigenlijk ook weer lullig, omdat ik bij het stemmen op de foto wil beoordelen.
De inzending is volgens de letter van de regels, niet volgens de intentie ervan.
heb je nou nog geen bril ?quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Sugar het volgende:
Aaargh, weer dat laptopverhaal in combi met mijn ogen. Bedankt voor het melden, weer.
Damn, goed dat je dat zegt. Op mijn tft schermpje is dat niet te zienquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:10 schreef prupke het volgende:
zo komt hij beter over, maar (pardon mijn miereneukerij) nu zie ik om de vingertoppen soortementen van halo's (of hoe noem je dat ) wat er niet beter van word...
(wijs, middel en ringvinger )
piep piep halo, piep piep halo : calibrerenquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:12 schreef kvdv het volgende:
[..]
Damn, goed dat je dat zegt. Op mijn tft schermpje is dat niet te zien.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:14 schreef prupke het volgende:
piep piep hoi
sorrie mensen (ook ik ben wel eens in een melige bui )
Op mijn laptop ook onscherp hoorquote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Sugar het volgende:
Aaargh, weer dat laptopverhaal in combi met mijn ogen. Bedankt voor het melden, weer.
Dat zou ook niet nodig hoeven zijn!! Het is gewoon een flauwe zet om een foto die al eens heeft meegedaan aan een wedstrijd opnieuw in te zenden. En dan maakt het mij niet eens uit of die destijds gewonnen heeft of niet. Het heeft gewoon met integriteit te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Archiefwerk is inderdaad toegestaan, maar ik persoonlijk (!) had er nog niet eens aan gedacht dat iemand een winnende foto nog eens in zou sturen om het in de regels te zetten.
Kut ik ben het wederom eens met Equote:Op dinsdag 15 april 2008 01:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat zou ook niet nodig hoeven zijn!! Het is gewoon een flauwe zet om een foto die al eens heeft meegedaan aan een wedstrijd opnieuw in te zenden. En dan maakt het mij niet eens uit of die destijds gewonnen heeft of niet. Het heeft gewoon met integriteit te maken.
Ik zal er niet op stemmen in ieder geval.
Ja, da's wel kut ja....quote:
[quote:
ja dat gebeurt iedereen wel eensquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Kut, hele reply getypt voor Shark.Bait en wat andere comments daarop, klik ik de tab weg.
ik ben het met je eens. Neem het maar mee in de regels voor volgende maand.quote:Magoed, de strekking van wat ik wilde zeggen, mijn commentaar op de inzending was meer een usergebaseerde dan een modgebaseerde. Ik sprak me als user uit. Het mee naar achter nemen over de (eventuele uitsluiting van) deelname was wellicht wat overhaast gesproken, maar doet niks af aan de twijfels die ik zet bij het insturen van een foto in in dezelfde wedstrijd met nu een onderwerp dat er op lijkt al een keer gewonnen heeft.
Archiefwerk is inderdaad toegestaan, maar ik persoonlijk (!) had er nog niet eens aan gedacht dat iemand een winnende foto nog eens in zou sturen om het in de regels te zetten.
Nou ja, je weet dat je een oude foto instuurt, dan moet je er ook maar tegen kunnen als dat hier gezegd wordt hoorquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:20 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ben het met je eens. Neem het maar mee in de regels voor volgende maand.
Overigens vind ik het onderwerp, omdat het al eens voorbij gekomen is, niet creatief-de reden waarom ik, nadat men het mij vroeg, hem ingestuurd heb.
Ik stel het op prijs als je volgende keer even via emailt/msn (zie fobo) ageert als er iets is aan mijn inzending.
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Ja, de opdrachten zijn niet allemaal helemaal origineel (niet heel gek met zoveel jaar wedstrijden, het toegankelijk willen houden, en bovendien zijn er genoeg users die niet al eeuwen meedoen), maar dan is het minstens zo veel je eigen taak om er mee aan de slag te gaan. Zelfs met een volledig ander onderwerp kan het zo zijn dat er een oude foto ingestuurd wordt. Dus het gebrek aan creativiteit (wat ik overigens niet echt zie over het algemeen gezien) is niet alleen maar aan de onderwerpen te wijten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:30 schreef ..bennie het volgende:
Ben het daar ook wel enigszins mee eens, als de mods meer creativiteit willen, zullen ze dat toch ook echt met nieuwe creatieve opdrachten moeten bewerkstelligen.
Duh, dat is toch een geheel andere insteek!! Als jouw beste foto van het jaar toevallig een foto is die al eerder gewonnen heeft blijft het jouw beste foto van het jaar. Compleet ander soort wedstrijd. In de beste foto van het jaar zend bijna iedereen een foto in die al eerder heeft meegedaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:29 schreef -Marjo- het volgende:
Wacht even hoor. In de Beste Foto van het Jaar wedstrijd heb ik ook een al een winnende foto ingezonden. Toen viel er niemand over.
Klopt in zijn geheel.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Duh, dat is toch een geheel andere insteek!! Als jouw beste foto van het jaar toevallig een foto is die al eerder gewonnen heeft blijft het jouw beste foto van het jaar. Compleet ander soort wedstrijd. In de beste foto van het jaar zend bijna iedereen een foto in die al eerder heeft meegedaan.
Ok tofquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat mij betreft wel. Gewoon insturen (of als je opeens een goddelijke ingeving krijgt een nieuwe foto maken
), maar deze mag gewoon.
Ja, ik had er zelf ook moeite om de verf aan te brengen, het zat me dit keer ook niet helemaal mee.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:21 schreef ElizabethR het volgende:
Hmmm Erik, hoewel de foto zeker sfeer uitdraagt vind ik het niet echt stigmata, met andere woorden, je waterverf is niet goed aangebracht. Het lijkt meer op iemand die geknoeid heeft met verven.
Je kunt de grime beter omdraaien, eerst het rood, en als dat is ingedroogd met het zwart de gaten doen (of liever nog (donker)bruin, want dat heeft op de foto nog tekening, waarom denk je anders dat zwarte pieten op de tv altijd bruine pieten zijn!! Anders valt hun hele gezicht weg)
Daarna het rood voorzichtigjes aandeppen met vaseline zodat het op de foto vloeibaar lijkt, en vers.
Dat moet je ook laten doen door een beeldschone en stoere grimeur!!quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, ik had er zelf ook moeite om de verf aan te brengen, het zat me dit keer ook niet helemaal mee.
quote:
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:56 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Heb gisterenavond nog even een nieuwe poging gedaan.
Nu nog een keuze maken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand nog een uitgesproken voorkeur?
26 april 2008 is Wereld Tai Chi dagquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningMaar dan met een Tai-chïende dame of zo
Ik ga overigens ook voor #2
Mijn voorkeur ging uit naar een groep Tibetaanse monniken, maar die kon ik zo snel niet vinden...quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningMaar dan met een Tai-chïende dame of zo
Ik ga overigens ook voor #2
Helaas...dan ben ik al verhinderdquote:
Ik vind hem leukquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie foto's Starfighter! Ik vind de onderste de mooiste maar daar zou ik de bovenkant van af croppen.
Ik zit er aan te denken om voor bijgeloof te gaan
[ afbeelding ]
Het is inderdaad een foto waar je zonder tekst even over na moet denken, maar wie de moeite neemt om goed te kijken, zou het zonder tekst ook wel zien. Met tekst maakt het net wat duidelijker voor de luie medemensch denk ikquote:Op zaterdag 19 april 2008 09:36 schreef Vliegvrager het volgende:
goed bedacht en mooi dat het kruis buiten het scherptegebied ligt. Mijn twijfel zit wel bij het feit dat de foto pas de juiste lading krijgt door de tekst. Dat is tegelijkertijd de kracht en zwakte van de foto. Het kan erop duiden dat de foto te vergezocht of te subtiel is.
Niets mis met subtiel trouwens.
Hij is idd goed bedacht zoals VV al zeiquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vind hem leukLekker andere invalshoek, mooie dof en grappig
Ik heb vandaag ook even buiten gespeeld. Denk dat dit hem gaat worden al ga ik morgen wellicht nog een poging doen maar dan met macro-voorzetlens. Dus tips wat nog beter kan zijn welkom
[ afbeelding ]
Zoiets had ik al gedacht iddquote:Op maandag 21 april 2008 09:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een stuk papier gepakt, daar een kruis uit geknipt. Van de bovenkant licht doorheen laten schijnen, en daaronder lag de bijbel. Een beetje mikken met de lichtvlek en dat je niet in je eigen licht hangt en dan schieten maar.
quote:Op maandag 21 april 2008 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb dat ook hoor. En ik wil ook altijd wel vertellen hoe ik het gedaan heb (dan kan ik ook nog eens lachen om mijn amateurisme
).
Ik moest even 2 keer kijken, maar toen ik hem zag vond ik hem heel erg sterk!quote:Op maandag 21 april 2008 22:40 schreef Sugar het volgende:
Ik heb vanavond nog wat geprobeerd, maar ai ai, nog niet al te best geworden.
[ afbeelding ]
quote:Inzenden kan tot woensdag 26 april 2008 22.00 uur.
Ik denk dat we zaterdag bedoelen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:15 schreef Ireth het volgende:
eehhmmm.. tot wanneer kunnen we nu inzenden?
[..]
Jawel! Wat je moet doen is een lange sluitertijd pakken en je cam op het eind laten flitsen. Vergt ook wat oefening, maar het werkt wel. Om de beweging van je hand goed te blijven zien, zou je bijv een klein lampje in je hand kunnen houden...quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:52 schreef Sugar het volgende:
Hihi, misschien krijgen anderen hem beter, maar IK niet.Met zo'n lange sluitertijd krijg ik geen bewegingsloze en dus scherpe foto.
![]()
Dat heb ik altijd een leuke foto gevondenquote:Op woensdag 23 april 2008 07:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Jawel! Wat je moet doen is een lange sluitertijd pakken en je cam op het eind laten flitsen. Vergt ook wat oefening, maar het werkt wel. Om de beweging van je hand goed te blijven zien, zou je bijv een klein lampje in je hand kunnen houden...
Dit is het effect dat ik bereikte:
[ afbeelding ]
Ik heb hier een sluitertijd van 10 seconden gepakt. Ben op de wc pot gaan zitten met doek er achter. En gedurende de tien seconden ben ik met een lichtje om me heen gaan draaien en ten de filts kwam stil gaan zitten.
Succes!
normaliter, maar niet hierquote:Op woensdag 23 april 2008 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Eh, probleempje, Dervisjen zijn normaliter mannen ;0
Moet je PK eens aan het draaien zetten
heb ik ook gehadquote:Op woensdag 23 april 2008 13:01 schreef PankPinther het volgende:
Staat er net een mannetje van TNT voor de deur met de prijs van vorige maand (gelukkig staken ze nog niet)
Ik denk nog 'goh, lekker groot' (60x90)
hmm, wacht eens... ik had toch een vierkante foto opgestuurd?
ach, de rest zal wel vulling zijn.
maak ik em open, gewoon een derde van de foto af gesneden![]()
die lege ruimte aan de zijkant vonden ze blijkbaar onnodig ofzo![]()
ja ik weet het, gegeven paard enzo![]()
vond het gewoon een beetje suf.
verder mooi ding hoor
Mocht de winnaar van de komende maand(en) veel lege ruimte in z'n foto hebben, vermeld er dan even bij dat dat zo hoort
quote:Op woensdag 23 april 2008 10:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd een leuke foto gevondenEn ik moet altijd lachen als ik bedenk dat die op de wcpot gemaakt is
Daar is ook een topic voorquote:Op woensdag 23 april 2008 23:10 schreef An24 het volgende:
[..]
Je had helemaal gelachen als je had gezien hoe ik aan mijn blauwe plekken ben gekomen. Ik heb heel wat foto's met alleen een been of een hand in beeld gehad
![]()
Ik vind de eerste fotografisch veel beterquote:
Thanks! Ik ben zelf ook heel tevreden met de eerste, en dat van die string das natuurlijk met opzet om het geheel een flinkequote:Op vrijdag 25 april 2008 05:59 schreef Sugar het volgende:
Hahahaha, die string erbovenuit!![]()
Idee vind ik wel echt heel goed en compo van 1 het beste.
Maar die string kan echt niet, vind ik.
Hmmm.. you've got a point there. Maar ik denk niet dat het nog lukt om voor zondag een nieuwe foto te maken met gepaste kleding.quote:Op vrijdag 25 april 2008 06:17 schreef Sugar het volgende:
Maar die knipoog maakt hem wel veeeeeeel minder sterk, vind ik. Voor deze wedstrijd dan.
Dat is een kwestie van smaak hoor, ik vind het juist een ab-so-luut pluspunt. Waarom zou een wedstrijdfoto geen humor mogen bevatten?quote:Op vrijdag 25 april 2008 06:17 schreef Sugar het volgende:
Maar die knipoog maakt hem wel veeeeeeel minder sterk, vind ik. Voor deze wedstrijd dan.
Ik zou de eerste kiezen. Hij lijkt iets onscherp? Toch een toffe foto en de kleurtjes doen het goed.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:31 schreef Ynske het volgende:
@Castor, t idee en uitvoering zijn idd leuk
maar die string vind ik meer afbreuk doen aan de foto dan iets anders
Iemand nog iets over de mijne te zeggen? [Wedstrijddiscussietopic] April - Geloof
Je eerste foto heeft idd mooie kleuren maar ik mis een stukje diepte. Ik kan bijna niet zien of het nu een schildering is of dat het beeldhouwkunst is. Je tweede foto is een stuk sterker, ik vind de eenvoud en sereniteit van die foto erg goed.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:31 schreef Ynske het volgende:
@Castor, t idee en uitvoering zijn idd leuk
maar die string vind ik meer afbreuk doen aan de foto dan iets anders
Iemand nog iets over de mijne te zeggen? [Wedstrijddiscussietopic] April - Geloof
Leuke foto! Goede compositie en gebruik van licht.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:13 schreef P_B het volgende:
Net even een uurtje ge-crea-beaat en dit is er uit gekomen. En nu maar wat schietgebedjes dat de foto ook zegt wat ik wel dat ie zegt...
[ afbeelding ]
quote:The kingdom of God is within you and all around you. It is not within buildings of wood or stone. Split a piece of wood and you will find me. Look beneath a stone and I am there.
Nog eentje uit dezelfde serie, maar nu zonder de 'techniek van opnames door elkaar heen'quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:28 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind die met de string absoluut briljant!!De tegenstelling komt zo wel heel goed tot uitdrukking, het enige waar ik niet zo kapot van ben is die techniek van opnames door elkaar heen, maar dat is puur persoonlijk.
Ik geloof daar niets vanquote:Op maandag 28 april 2008 09:25 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Meid,het leven glipt je door de vingers
*vlieg heeft stemstemgedaan
quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Het werpt zn vruchten wel af.
Is er een speciale reden voor dat je deze wedstrijd zo, hoe zal ik het noemen, onsportief bezig bent?
als mensen met elkaar afspreken om niet te stemmen op die ene foto, wat echt bijzonder flauw is, sja...quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:08 schreef Shark.Bait het volgende:
omdat jullie mijn legale foto boycotten.
Dat is niet gebeurd. Ik heb gewoon gezegd dat ik het flauw vind dat iemand een winnende foto nog eens instuurt, en ik heb aangegeven dat het vanaf volgende maand niet meer toegestaan is.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
als mensen met elkaar afspreken om niet te stemmen op die ene foto, wat echt bijzonder flauw is, sja...
Ach, bekijk het van de positieve kant, hij zegt zelf niet meer mee te doen (ik zou hem dus ook niet meer mee tellen..), en er wordt nu een keer wel flink op de foto's gestemd.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Het werpt zn vruchten wel af.
Is er een speciale reden voor dat je deze wedstrijd zo, hoe zal ik het noemen, onsportief bezig bent?
ik heb het niet over jou lieverdquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd. Ik heb gewoon gezegd dat ik het flauw vind dat iemand een winnende foto nog eens instuurt, en ik heb aangegeven dat het vanaf volgende maand niet meer toegestaan is.
Nooit heb ik opgeroepen om niet te stemmen op Shark.Bait's foto, nooit heb ik stemafspraken gemaakt met iemand anders dan mijzelf. Dus als jullie het over mij hebben, dan graag een goede bron daarvoor.
En als jullie het over iemand anders hebben, dan zou ik erg graag willen weten wie zodat die aangesproken kan worden, want hoe flauw ik Shark.Baits inzending ook vind, als men er op wil stemmen dan moet dan ook kunnen.
Ohquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb het niet over jou lieverd
Dit blok komt een paar keer voorbij. Ik weet zelf van niets (danny kan altijd mn pm's even nakijkenquote:1 Shark.Bait (5 punten)
2 Freud (4 punten)
3 LeeHarveyOswald (3 punten)
4 sugar (2 punten)
5 Ynske (1 punt)
quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit blok komt een paar keer voorbij. Ik weet zelf van niets (danny kan altijd mn pm's even nakijken).
Ik vind het een beetje zielig worden eigenlijkquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begin me eigenlijk ook wel af te vragen in hoeverre het "stem op mij" gedeelte zich laat kennen als "stem op deze personen," aangezien er in een vrij kort tijdsbestek een vrij groot aantal mensen op precies dezelfde mensen stemt. Kan toeval zijn, natuurlijk, maar ik zet er mijn persoonlijke (!) twijfels bij.
[code]quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik doelde meer op het laatste deel van je post
Verplicht onderbouwd stemmen op bijv. de eerste drie foto's.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje zielig worden eigenlijkZoveelste keer dat er gerotzooi is met het stemmen. Kan er niet gewoon tegen worden opgetreden?
Ik dacht meer aan het diskwalificeren van al die stemmen? Zelfs een mod doet eraan meequote:Op dinsdag 29 april 2008 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Verplicht onderbouwd stemmen op bijv. de eerste drie foto's.
Ik heb het onder de aandacht gebracht bij mijn medemods en bij de FA's. Ik baal hier ook erg van (zowel het anti-shark.baitfront als de reactie daarop, beiden resulteren in oneerlijk stemgedrag), en zoek naar een passende manier om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje zielig worden eigenlijkZoveelste keer dat er gerotzooi is met het stemmen. Kan er niet gewoon tegen worden opgetreden?
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aan de users die dat blokje gepost hebben te zien, is er ook een crewlid (joolz) betrokken. Misschien is dat een betrouwbare bron om wat info uit te persen?
euhm, ik weet niet hoor, wat voor nieuwe info verwacht je eruit te persen dan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:08 schreef Shark.Bait het volgende:
ik geef toe, ik heb reclame gemaakt omdat jullie mijn legale foto boycotten.
Zoals HM2 een keer deed toen ik 2e werd. zie mijn sig.
ik hoef de eerste prijs niet trouwens, die mag je aan de nummer 2 geven
Ik wil vooral weten wie er onder die "jullie" valt. Als ik naar de stemresultaten kijk, dan kreeg S.B best nog wel punten (nog voordat hij reclame maakte).quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
[..]
euhm, ik weet niet hoor, wat voor nieuwe info verwacht je eruit te persen dan?
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
en ach, laten we wel wezen, FOT heeft natuurlijk altijd wel te lijden gehad onder dat vreselijke kliekjesgedrag, dit soort dingen komen gewoon eens in de zoveel tijd langs..
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat is dit schokkend flauw gedrag zeg. Het wordt weer tijd om de wedstrijd onder de loep te nemen, begrijp ik?
Jij bent gewoon de fot kliek , snap dat nou eens . het ligt allemaal aan jouquote:Op dinsdag 29 april 2008 17:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]Wat eens in de zo veel tijd langs komt, zijn vooral opmerkingen van onnozelaars over vermeende kliekjes. Maar uit wie deze oh zo machtige kliek dan bestaat en hoe we hun vreselijke gedrag kunnen herkennen, daar hoor ik dan weer nooit iemand over. Degene die erin geslaagd is de kliekjes-mythe de Fok!-wereld in te helpen verdient met recht een Effie.
Waarom dan niet alle 5 van commentaar voorzien? Zoveel extra moeite kost dat toch niet?quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:35 schreef Jep. het volgende:
Ik ben 't eens met Harvey, bij de top 3 ofzo moet je gewoon kritiek geven waarom die foto's in je top 3 staan.
Ah well.
Die foto roept bij mij associaties op aan concentratiekampen tijdens WO2. De gaskamers... denk ik. Dus joden > geloof... zoiets?quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:47 schreef problematiQue het volgende:
Met het risico op een groot ah, natuurlijk!-moment; wat heeft de foto van -Robbedoes- met geloof te maken?
Je hebt gelijk, dit is volwassen, gerechtvaardigd, en alles behalvee flauw gedrag. What the héll was I thinking?quote:Oh ja, en FA's die je hier alleen ziet als het weer tijd is voor een rondje FOT-bashen, die komen ook eens in de zo veel tijd langs.
[..]
Dat is ook wat er in mij opkwam, maar dat is dan wel een béétje vergezocht.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:57 schreef Castor het volgende:
[..]
Die foto roept bij mij associaties op aan concentratiekampen tijdens WO2. De gaskamers... denk ik. Dus joden > geloof... zoiets?
Ja precies, het is wel een mooie foto, maar het thema 'geloof' spat er niet echt vanaf.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is ook wat er in mij opkwam, maar dat is dan wel een béétje vergezocht.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dit is volwassen, gerechtvaardigd, en alles behalvee flauw gedrag. What the héll was I thinking?
Tja, die dingen gebeuren. Triest maar waar. Internet is een plaats vol zielige kneuzen, waarbij het dubbel zielig is dat die kneuzen IRL vaak heel erg mee (lijken te) vallen. Organiseer iets op internet, en je kunt wachten tot er kneuzen de grenzen op komen zoeken. Dan kun je heel stoer binnen komen vallen en roepen dat het tijd wordt iets 'op de schop' te nemen, maar daar zitten die kneuzen niet mee. Wie er wel mee zit, weet ik eigenlijk ook niet.quote:Dat gehele kliekgedoe kan me niets schelen, het gaat me om de wedstrijd waarin het blijkbaar nodig is om te sjoemeln.
Inhoudelijk zitten we op 1 lijn, dat dan weer wel.quote:Of dat is om stemmen te krijgen of mensen te boycotten boeit me net zo min. Ik ga geen bedrijf mailen voor een prijs die met zulk gedrag verkregen of van iemand af gehouden is, dát is mijn punt.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:08 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik hoef de eerste prijs niet trouwens, die mag je aan de nummer 2 geven
Shark.Bait laat nu gewoon zien hoe volwassen die is met zijn "stem op mij" actie en hij laat zien hoe creatief die is door zich zelf te kopiëren en met een foto van 3 jaar geleden mee te doen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:15 schreef Tha_Erik het volgende:
vanaf volgende maand komt er een nieuwe regel:
Winnende foto's uitgesloten van toekomstige deelname in FOT-wedstrijden (met uitzondering van "mooiste foto van het jaar"-wedstrijd)
In theorie komt mijn foto door dit "grapje" op de tweede plek, en wint Freud.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:03 schreef Kamermans het volgende:
Is het hele probleem niet eigenlijk al lang opgelost? Shark.Bait hoef de prijs toch niet als die eerste wordt.:
[..]
En in het vervolg zullen er geen foto's die al keertje iets gewonnen hebben mee doen, dus dan wordt er niemand geboycot:
[..]
Shark.Bait laat nu gewoon zien hoe volwassen die is met zijn "stem op mij" actie en hij laat zien hoe creatief die is door zich zelf te kopiëren en met een foto van 3 jaar geleden mee te doen.
Ik val er een beetje in hoor, ik heb het gelukkig niet gevolgd, maar de winnende foto destijds was meen ik in een witte achtergrond en derhalve niet hetzelfde. Verder vraag je er natuurlijk om als je winnende foto's niet uitsluit maar wel omde haverklap dezelfde onderwerpen selecteert.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Het begon met een inzending van Shark.Bait, die een foto inzond die in 2005 al gewonnen had met een FOT-wedstrijd.
Fotowedstrijd oktober 2005 [centraal topic]quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:35 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik val er een beetje in hoor, ik heb het gelukkig niet gevolgd, maar de winnende foto destijds was meen ik in een witte achtergrond en derhalve niet hetzelfde. Verder vraag je er natuurlijk om als je winnende foto's niet uitsluit maar wel omde haverklap dezelfde onderwerpen selecteert.
Ja leuk joh, komt het allemaal neer op 1 persoon.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:47 schreef -Robbedoes- het volgende:
s het geen optie om het stemmen helemaal achterwege te laten en het bedrijf dat de prijs beschikbaar stelt de beste eruit te laten kiezen?
Dat er andere mensen stemmen die nooit in fot komen is een goed tekenquote:Op dinsdag 29 april 2008 22:47 schreef -Robbedoes- het volgende:
Als ik nu eens niet stem hoor ik ook niet bij een kliekje.
Jemig wat staan er een hoop namen in het rijtje stemmers van mensen die je hier normaal nooit ziet.
Een beetje jammer.
Is het geen optie om het stemmen helemaal achterwege te laten en het bedrijf dat de prijs beschikbaar stelt de beste eruit te laten kiezen?
Ik zie dat probleem niet zo.quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:50 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ja leuk joh, komt het allemaal neer op 1 persoon.
En krijgen we ook allemaal leuk commentaar enzo...
alles is partijdig......quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:15 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ik zie dat probleem niet zo.
In het discusie topic is er ruimte genoeg voor commentaar.
Dat gebeurt nu ook.
Bij andere wedstrijden is er gewoon een jury die beslist.
En om een en ander nu een beetje onpartijdig te laten verlopen leek mij deze optie niet zo vreemd
Ja dan nemen we de meest afwijkende fotoquote:Op woensdag 30 april 2008 00:10 schreef prupke het volgende:
[..]
alles is partijdig......
zelfs de moderators van FOT komen hier niet uit (kleine gok )
of je diskwalificeerd gewoon het hele gebeuren voor deze maand (pech voor de winnaar, maar die komt er ook wel overheen)
of een andere oplossing.....vertel het maar
dat was die van marjoquote:Op woensdag 30 april 2008 00:22 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ja dan nemen we de meest afwijkende foto
Ik vond het juist wel prettig dat de boel niet helemaal dichtgetimmerd hoefde te worden met regeltjes, maar dat mensen zich gewoon sportief en volwassen wisten te gedragen. Trieste aktie, ditquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:35 schreef Schanulleke het volgende:
Verder vraag je er natuurlijk om als je winnende foto's niet uitsluit maar wel omde haverklap dezelfde onderwerpen selecteert.
Dank je voor de punten, PKquote:2 Gaoxing de muis doet het hem, zie alleen zo snel niet de achterliggende gedachte van de foto.
Mwoah, op dit moment staat Tha_Eric op de tweede plek achter shark.bait. Daarachter weer Starfighter_Pilot...quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In theorie komt mijn foto door dit "grapje" op de tweede plek, en wint Freud.
Vaak zijn de meest simpele dingen het mooist.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:21 schreef prupke het volgende:
OK ik weet het de maand is nog niet om
mar ik zit nu al te denken voor het volgende onderwerp.......
Verlangen naar.....
= hoopvol kijken naar iets?
euhm... verder kom ik nog nie
ja een foto maken van een prachtig huis waar ik graag zou willen wonen maar dat is zo simpel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou ik ook kunnen.....Als ik het kon
www.robkaag.nl
http://denieuweavonturenvanrobbedoes.blogspot.com/
quote:Op woensdag 30 april 2008 23:25 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Vaak zijn de meest simpele dingen het mooist.kloptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
maar hoe zet je iets simpels hoopvol op de plaat?
Thank Drunk I'm a Goddess!
waren de bijdehandjes lekker??quote:
Bijdehandjes kun je niet eten.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:44 schreef prupke het volgende:
[..]
waren de bijdehandjes lekker??
ps mijn camera heeft geen optie : hoopvol
Ik krijg in enen het idee om een schap met anti rimpel creme te gaan fotograferenquote:Op woensdag 30 april 2008 23:50 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Bijdehandjes kun je niet eten.
Alleen je bips wordt er lekker zacht van![]()
[ afbeelding ]
Ja met een leuk oud rippelig dametje er naastquote:Op woensdag 30 april 2008 23:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik krijg in enen het idee om een schap met anti rimpel creme te gaan fotograferen
dank je voor je inspiratiequote:Op woensdag 30 april 2008 23:55 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Ja met een leuk oud rippelig dametje er naast
quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Dames en heren,
Deze wedstrijd heeft altijd geprobeerd open en eerlijk plaats te vinden. Dat lukt vrijwel altijd. Deze maand helaas niet. We hebben vernomen dat het stemmen niet eerlijk is gegaan. Groepen mensen hebben afspraken gemaakt om collectief wel of niet op anderen te stemmen. Dat gaat in tegen het idee van deze wedstrijd, en daarom zijn we, de FOTmods en (F)A's tot de conclusie gekomen dat deze maand de wedstrijd ongeldig wordt verklaard. Sjoemelen met de stemmen heeft dus negatieve gevolgen voor iedereen.
Dat betekent dat er geen puntenlijst komt, geen winnaar en ook geen prijs.
Wel wil ik graag alle inzenders enorm bedanken, het resultaat deze maand was erg goed en het spijt me zeer dat het zo moet aflopen. Ik hoop ten zeerste dat volgende maand weer net als normaal kan gaan.
Beetje jammer dat het nodig is om het zo af te handelen. De schuld ligt niet bij de organisatie. De schuld ligt bij degenen die het stemmen zodanig beinvloeden dat er echt geen sprake is van eerlijkheid.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:20 schreef freud het volgende:
Welke fotowedstrijd is ooit verlopen zonder dat er op vriendjes is gestemd, users werden geronseld of afspraken zijn gemaakt? De fotowedstrijd was net zo eerlijk als een Eurovisie songfestival.
Beetje jammer dat er nu zo gereageerd is. Zou ook graag iets meer onderbouwing willen voor welke fraude er dan gepleegd is, welke afspraken er dan waren, en waarom men de wedstrijd dan plat legt? Door deze opzet moet je accepteren dat dergelijke zaken kunnen gebeuren.
Nogmaals: jammer dat het afgeblazen is, om redenen die imo vaker voorgekomen zijn zonder ingrijpen. Waarom nu wel ineens?
Volgens mij is het toch altijd aardig goedgegaan (misschien een paar uitzonderingen daargelaten )quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:20 schreef freud het volgende:
Welke fotowedstrijd is ooit verlopen zonder dat er op vriendjes is gestemd, users werden geronseld of afspraken zijn gemaakt? De fotowedstrijd was net zo eerlijk als een Eurovisie songfestival.
Beetje jammer dat er nu zo gereageerd is. Zou ook graag iets meer onderbouwing willen voor welke fraude er dan gepleegd is, welke afspraken er dan waren, en waarom men de wedstrijd dan plat legt? Door deze opzet moet je accepteren dat dergelijke zaken kunnen gebeuren.
Nogmaals: jammer dat het afgeblazen is, om redenen die imo vaker voorgekomen zijn zonder ingrijpen. Waarom nu wel ineens?
Mja, het is niet echt leuk om een lijst te kopieren, maar het mag wel. Als je naar de regels kijkt, is er niets overtreden. Dat de stemming niet netjes is op die manier, dat snap ik, maar hey, het leven is niet eerlijk. Als men op die manier een ludieke actie uit wil halen, why not? Nu speel je ze alleen maar in de kaart zo.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het nodig is om het zo af te handelen. De schuld ligt niet bij de organisatie. De schuld ligt bij degenen die het stemmen zodanig beinvloeden dat er echt geen sprake is van eerlijkheid.
Waarom er nu wel is ingegrepen en eerder niet? Geen idee. Ik kan niet spreken voor de moderators die de wedstrijd voor mij regelde. Mij viel nu in ieder geval op dat een blok mensen elkaars lijstje kopiëerde en op die manier dus de eerlijkheid onderuit haalde.
Natuurlijk komt het vaker voor dat men afspraakjes maakt (wat ik niet snap, want hoeveel plezier haal je nou uit een onsportieve wedstrijd
), maar op deze schaal en in deze vorm valt het niet te negeren. Daarom is er gekozen om zo te handelen.
Wat is dat toch dat alles maar in de regels moet staan. Ik dacht ook wel min of meer uit te kunnen gaan van gezond verstand, van eerlijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:37 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, het is niet echt leuk om een lijst te kopieren, maar het mag wel. Als je naar de regels kijkt, is er niets overtreden. Dat de stemming niet netjes is op die manier, dat snap ik, maar hey, het leven is niet eerlijk. Als men op die manier een ludieke actie uit wil halen, why not? Nu speel je ze alleen maar in de kaart zo.
Het boeit mij ook niet wie er wint, als het maar op een normale manier gedaan wordt.quote:Mar goed, jullie zijn de MODjes, en een van de spelregels van het forum is, is dat het een geleide democratie is. Jullie goed recht dus om een fotowedstrijd af te kappen als er niet gestemd wordt naar wat jullie voor ogen hebben. Hoop dat het de volgende keer wel naar wens gaat.
PS
Neem de organisatie niets kwalijk hoor. De users ook niet. Wilde alleen mijn zegje even doen. Boeit me verder niet wie er wint.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Door die dus!!quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
en ach, laten we wel wezen, FOT heeft natuurlijk altijd wel te lijden gehad onder dat vreselijke kliekjesgedrag, dit soort dingen komen gewoon eens in de zoveel tijd langs..
Mwjah...ik durf niet te vragen wat of wie die kliek dan eigenlijk is, maar als je naar de posts kijkt dan zie ik alleen maar onbekenden elke keer hetzelfde rijtje stemmen. Dat lijkt me toch niet echt meer kliekjeswerk he!quote:Op vrijdag 2 mei 2008 01:54 schreef ElizabethR het volgende:
Door die dus!!
Er is maar één oplossing, alles anoniem. Je mag de foto die je instuurt niet meer posten in een of ander topic, en hij wordt anoniem geplaatst. Maar ja, de kliek zal dan wel gaan lopen PMmen, die en die foto is van mij. Kortom, stoppen met die wedstrijden. Laat de kleuters onderling maar lekker een westrijdje organiseren. Dan kunnen ze fijn op elkaar blijven stemmen.
Zou goed kunnenquote:Op vrijdag 2 mei 2008 05:50 schreef mrSPLIFFY het volgende:
goh! ben blij dat ik deze keer niet meegedaan heb!!
Trouwens PdeHoog, liep jij over de phoenixstraat op K-dag rond 5en?
zon beetje bij de ouwe bioskoop...?
Van mij hoeft dat ook niet. Vind de huidige opzet leuk zoals ie is.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 05:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het lijkt me echt niet nodig om nou gelijk weer een totaal andere aanpak van de wedstrijd te gaan overwegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |