Druidegrafquote:
Maar je hebt in dat kwartier tijd toch wel meer tijd om het verhaal nou ja...verhaalquote:Op woensdag 2 april 2008 14:41 schreef Vliegvrager het volgende:
hmmm moeilijk, moeilijk, als een halve gare er een flimpje van een kwartier over kan maken, dan moet een fotootje toch ook wel lukken?
De eerste pakt veel meer dan de tweede. De tweede is wat gewoontjes.quote:Op woensdag 2 april 2008 22:16 schreef pauld het volgende:
hmm dit heb ik in het archief liggen, maar het kriebelt weer, dus ik ga voor wat nieuws!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 april 2008 23:38 schreef pauld het volgende:
hmm ik krijg meer een kerst gevoel ER dan een associatie met geloof.
quote:Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga binnenkort maar eens even de stigmata ontvangen. Of hoe zeg je zoiets.
April - Geloof - standaard photoshopregelsquote:Op zaterdag 5 april 2008 00:24 schreef kvdv het volgende:
Mag zoiets eventueel?
[ afbeelding ]
Of is het teveel bewerkt?
Mocht het mogen dan ga ik nog even verder het e.e.a. wegwerken
Edit: definitieve versie:
[ afbeelding ]
Maja wordt 'm waarschijnlijk niet... gok ik zo![]()
hier staat het origineel
Wegens godslastering?quote:Op maandag 7 april 2008 13:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
April - Geloof - standaard photoshopregels
Kvdv, het is een leuk experiment, maar wordt per direct door de Wedstrijdleiding gediskwalificeerd.
Jammer de pammer
je eerste foto doet t niet.quote:Op maandag 7 april 2008 17:48 schreef P_B het volgende:
Met als onderschrift:
...en het licht Gods daalde neder op Aard.
of
Deze foto wordt vergezeld met een Hemels "Aaaaahhhhhh". Batterijen niet inbegrepen.
[ afbeelding ]
Maar of ik er mee wegkomen en punten scoor vraag ik me af...![]()
De radertjes in mijn hoofd moeten nog maar even hun werk gaan doen.
Volgens mij hoort er ook maar 1 foto te zijnquote:Op maandag 7 april 2008 18:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
je eerste foto doet t niet.
en de tweede... ben bang dat ik m niet echt voel. t geloof althans
k heb hier ook nog zo'n foto waar je een aureooltje bij wil tekenen
[ afbeelding ]
en ja hijs niet goed scherp
De tweede vind ik beter in het thema passen.. De eerste vind ik dan qua compositie weer veel mooier.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:07 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Welke vinden jullie beter?
#1.
[ afbeelding ]
#2.
[ afbeelding ]
Ah oke, ik twijfelde al, omdat het idd in het gebied lijkt te vallen wat niet meer scherp is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:20 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
De puntjes zijn trouwens meeuwen die in grote groepen richting zee vlogen.
daar is het gat van de deurquote:Op woensdag 9 april 2008 22:30 schreef Sugar het volgende:
Ik zet hier ook even een tvp neer.
[ afbeelding ]
2quote:Op zaterdag 12 april 2008 14:07 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Welke vinden jullie beter?
#1.
[ afbeelding ]
#2.
[ afbeelding ]
1940-1945 Joodsgeloof...quote:Op zondag 13 april 2008 17:36 schreef tonja het volgende:
Ik snap hem niet![]()
Ik vind het wel een hele mooie foto.
Ik vind de tweede sterker maar idd dan wel scherp.quote:Op maandag 14 april 2008 06:53 schreef Sugar het volgende:
Prupke, dankje voor je reactie. Ik zou inderdaad nummer 2 dan nog overdoen voor de scherpte. Ik denk dat ik daar nog even mee aan de slag ga, vind het idee van 2 zelf beter dan van 1.
Iemand wees me op deze post, ik lees niet (meer) mee.quote:Op zondag 13 april 2008 23:18 schreef Tha_Erik het volgende:
@Shark.Bait (als ie überhaupt meeleest); ik zie dat je dezelfde foto hebt ingestuurd die in 2005 bij het onderwerp religie gewonnen heeft en ik moet je toch echt even melden dat ik dit niet vind getuigen van veel stijl of creativiteit. Ik heb het mee naar achter genomen om te kijken of we het wel toestaan om dezelfde winnende foto nogmaals in te sturen.
Ja dat hoorde ik ook, op de radio toen ik alweer van het zuiden in noord was gearriveerd, terwijl ik mijn hele uitrusting met me mee had naar Limburgquote:Op maandag 14 april 2008 15:49 schreef Ynske het volgende:
heel apart, dit
kom er vanmorgen achter dat gister de kloosters van de nonnen open dag hadden in Zuid Limburg
quote:Op maandag 14 april 2008 15:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Iemand wees me op deze post, ik lees niet (meer) mee.
Zwak om als modje het falen van je eigen systeem zo bias vormend aan te kaarten. Ik heb de foto ingestuurd op verzoek van een mede fokker.
De foto voldoet 100% aan de policy voorwaarden, het is overigens niet hetzelfde ding als toen, de grootte is iig anders.
ach. waaromquote:Op maandag 14 april 2008 20:13 schreef tonja het volgende:
Zou het policy overschrijdend zijn als een van de modjes in het wedstrijd topic erbij vermeld dat deze foto al eerder heeft meegedaan en gewonnen?
dat jij er niet op zal stemmen is iets naar jouw gevoelquote:Op maandag 14 april 2008 20:21 schreef tonja het volgende:
Ik vind het flauw. En het zal zeker mijn stem beinvloeden. Het is inderdaad een hele mooie foto, maar omdat ik weet hoe het zit zal ik er niet op stemmen. En dat vind ik eigenlijk ook weer lullig, omdat ik bij het stemmen op de foto wil beoordelen.
De inzending is volgens de letter van de regels, niet volgens de intentie ervan.
heb je nou nog geen bril ?quote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Sugar het volgende:
Aaargh, weer dat laptopverhaal in combi met mijn ogen. Bedankt voor het melden, weer.
Damn, goed dat je dat zegt. Op mijn tft schermpje is dat niet te zienquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:10 schreef prupke het volgende:
zo komt hij beter over, maar (pardon mijn miereneukerij) nu zie ik om de vingertoppen soortementen van halo's (of hoe noem je dat ) wat er niet beter van word...
(wijs, middel en ringvinger )
piep piep halo, piep piep halo : calibrerenquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:12 schreef kvdv het volgende:
[..]
Damn, goed dat je dat zegt. Op mijn tft schermpje is dat niet te zien.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:14 schreef prupke het volgende:
piep piep hoi
sorrie mensen (ook ik ben wel eens in een melige bui )
Op mijn laptop ook onscherp hoorquote:Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef Sugar het volgende:
Aaargh, weer dat laptopverhaal in combi met mijn ogen. Bedankt voor het melden, weer.
Dat zou ook niet nodig hoeven zijn!! Het is gewoon een flauwe zet om een foto die al eens heeft meegedaan aan een wedstrijd opnieuw in te zenden. En dan maakt het mij niet eens uit of die destijds gewonnen heeft of niet. Het heeft gewoon met integriteit te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Archiefwerk is inderdaad toegestaan, maar ik persoonlijk (!) had er nog niet eens aan gedacht dat iemand een winnende foto nog eens in zou sturen om het in de regels te zetten.
Kut ik ben het wederom eens met Equote:Op dinsdag 15 april 2008 01:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat zou ook niet nodig hoeven zijn!! Het is gewoon een flauwe zet om een foto die al eens heeft meegedaan aan een wedstrijd opnieuw in te zenden. En dan maakt het mij niet eens uit of die destijds gewonnen heeft of niet. Het heeft gewoon met integriteit te maken.
Ik zal er niet op stemmen in ieder geval.
Ja, da's wel kut ja....quote:
[quote:
ja dat gebeurt iedereen wel eensquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Kut, hele reply getypt voor Shark.Bait en wat andere comments daarop, klik ik de tab weg.
ik ben het met je eens. Neem het maar mee in de regels voor volgende maand.quote:Magoed, de strekking van wat ik wilde zeggen, mijn commentaar op de inzending was meer een usergebaseerde dan een modgebaseerde. Ik sprak me als user uit. Het mee naar achter nemen over de (eventuele uitsluiting van) deelname was wellicht wat overhaast gesproken, maar doet niks af aan de twijfels die ik zet bij het insturen van een foto in in dezelfde wedstrijd met nu een onderwerp dat er op lijkt al een keer gewonnen heeft.
Archiefwerk is inderdaad toegestaan, maar ik persoonlijk (!) had er nog niet eens aan gedacht dat iemand een winnende foto nog eens in zou sturen om het in de regels te zetten.
Nou ja, je weet dat je een oude foto instuurt, dan moet je er ook maar tegen kunnen als dat hier gezegd wordt hoorquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:20 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ben het met je eens. Neem het maar mee in de regels voor volgende maand.
Overigens vind ik het onderwerp, omdat het al eens voorbij gekomen is, niet creatief-de reden waarom ik, nadat men het mij vroeg, hem ingestuurd heb.
Ik stel het op prijs als je volgende keer even via emailt/msn (zie fobo) ageert als er iets is aan mijn inzending.
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Ja, de opdrachten zijn niet allemaal helemaal origineel (niet heel gek met zoveel jaar wedstrijden, het toegankelijk willen houden, en bovendien zijn er genoeg users die niet al eeuwen meedoen), maar dan is het minstens zo veel je eigen taak om er mee aan de slag te gaan. Zelfs met een volledig ander onderwerp kan het zo zijn dat er een oude foto ingestuurd wordt. Dus het gebrek aan creativiteit (wat ik overigens niet echt zie over het algemeen gezien) is niet alleen maar aan de onderwerpen te wijten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:30 schreef ..bennie het volgende:
Ben het daar ook wel enigszins mee eens, als de mods meer creativiteit willen, zullen ze dat toch ook echt met nieuwe creatieve opdrachten moeten bewerkstelligen.
Duh, dat is toch een geheel andere insteek!! Als jouw beste foto van het jaar toevallig een foto is die al eerder gewonnen heeft blijft het jouw beste foto van het jaar. Compleet ander soort wedstrijd. In de beste foto van het jaar zend bijna iedereen een foto in die al eerder heeft meegedaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:29 schreef -Marjo- het volgende:
Wacht even hoor. In de Beste Foto van het Jaar wedstrijd heb ik ook een al een winnende foto ingezonden. Toen viel er niemand over.
Klopt in zijn geheel.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Duh, dat is toch een geheel andere insteek!! Als jouw beste foto van het jaar toevallig een foto is die al eerder gewonnen heeft blijft het jouw beste foto van het jaar. Compleet ander soort wedstrijd. In de beste foto van het jaar zend bijna iedereen een foto in die al eerder heeft meegedaan.
Ok tofquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat mij betreft wel. Gewoon insturen (of als je opeens een goddelijke ingeving krijgt een nieuwe foto maken
), maar deze mag gewoon.
Ja, ik had er zelf ook moeite om de verf aan te brengen, het zat me dit keer ook niet helemaal mee.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:21 schreef ElizabethR het volgende:
Hmmm Erik, hoewel de foto zeker sfeer uitdraagt vind ik het niet echt stigmata, met andere woorden, je waterverf is niet goed aangebracht. Het lijkt meer op iemand die geknoeid heeft met verven.
Je kunt de grime beter omdraaien, eerst het rood, en als dat is ingedroogd met het zwart de gaten doen (of liever nog (donker)bruin, want dat heeft op de foto nog tekening, waarom denk je anders dat zwarte pieten op de tv altijd bruine pieten zijn!! Anders valt hun hele gezicht weg)
Daarna het rood voorzichtigjes aandeppen met vaseline zodat het op de foto vloeibaar lijkt, en vers.
Dat moet je ook laten doen door een beeldschone en stoere grimeur!!quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:22 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, ik had er zelf ook moeite om de verf aan te brengen, het zat me dit keer ook niet helemaal mee.
quote:
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:56 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Heb gisterenavond nog even een nieuwe poging gedaan.
Nu nog een keuze maken...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand nog een uitgesproken voorkeur?
26 april 2008 is Wereld Tai Chi dagquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningMaar dan met een Tai-chïende dame of zo
Ik ga overigens ook voor #2
Mijn voorkeur ging uit naar een groep Tibetaanse monniken, maar die kon ik zo snel niet vinden...quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
DAT...staat bij mij ook nog een keer op de planningMaar dan met een Tai-chïende dame of zo
Ik ga overigens ook voor #2
Helaas...dan ben ik al verhinderdquote:
Ik vind hem leukquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:17 schreef Schanulleke het volgende:
Mooie foto's Starfighter! Ik vind de onderste de mooiste maar daar zou ik de bovenkant van af croppen.
Ik zit er aan te denken om voor bijgeloof te gaan
[ afbeelding ]
Het is inderdaad een foto waar je zonder tekst even over na moet denken, maar wie de moeite neemt om goed te kijken, zou het zonder tekst ook wel zien. Met tekst maakt het net wat duidelijker voor de luie medemensch denk ikquote:Op zaterdag 19 april 2008 09:36 schreef Vliegvrager het volgende:
goed bedacht en mooi dat het kruis buiten het scherptegebied ligt. Mijn twijfel zit wel bij het feit dat de foto pas de juiste lading krijgt door de tekst. Dat is tegelijkertijd de kracht en zwakte van de foto. Het kan erop duiden dat de foto te vergezocht of te subtiel is.
Niets mis met subtiel trouwens.
Hij is idd goed bedacht zoals VV al zeiquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik vind hem leukLekker andere invalshoek, mooie dof en grappig
Ik heb vandaag ook even buiten gespeeld. Denk dat dit hem gaat worden al ga ik morgen wellicht nog een poging doen maar dan met macro-voorzetlens. Dus tips wat nog beter kan zijn welkom
[ afbeelding ]
Zoiets had ik al gedacht iddquote:Op maandag 21 april 2008 09:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb een stuk papier gepakt, daar een kruis uit geknipt. Van de bovenkant licht doorheen laten schijnen, en daaronder lag de bijbel. Een beetje mikken met de lichtvlek en dat je niet in je eigen licht hangt en dan schieten maar.
quote:Op maandag 21 april 2008 21:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb dat ook hoor. En ik wil ook altijd wel vertellen hoe ik het gedaan heb (dan kan ik ook nog eens lachen om mijn amateurisme
).
Ik moest even 2 keer kijken, maar toen ik hem zag vond ik hem heel erg sterk!quote:Op maandag 21 april 2008 22:40 schreef Sugar het volgende:
Ik heb vanavond nog wat geprobeerd, maar ai ai, nog niet al te best geworden.
[ afbeelding ]
quote:Inzenden kan tot woensdag 26 april 2008 22.00 uur.
Ik denk dat we zaterdag bedoelen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:15 schreef Ireth het volgende:
eehhmmm.. tot wanneer kunnen we nu inzenden?
[..]
Jawel! Wat je moet doen is een lange sluitertijd pakken en je cam op het eind laten flitsen. Vergt ook wat oefening, maar het werkt wel. Om de beweging van je hand goed te blijven zien, zou je bijv een klein lampje in je hand kunnen houden...quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:52 schreef Sugar het volgende:
Hihi, misschien krijgen anderen hem beter, maar IK niet.Met zo'n lange sluitertijd krijg ik geen bewegingsloze en dus scherpe foto.
![]()
Dat heb ik altijd een leuke foto gevondenquote:Op woensdag 23 april 2008 07:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Jawel! Wat je moet doen is een lange sluitertijd pakken en je cam op het eind laten flitsen. Vergt ook wat oefening, maar het werkt wel. Om de beweging van je hand goed te blijven zien, zou je bijv een klein lampje in je hand kunnen houden...
Dit is het effect dat ik bereikte:
[ afbeelding ]
Ik heb hier een sluitertijd van 10 seconden gepakt. Ben op de wc pot gaan zitten met doek er achter. En gedurende de tien seconden ben ik met een lichtje om me heen gaan draaien en ten de filts kwam stil gaan zitten.
Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |