Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:28 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Ik heb dit linkje in mijn bookmarks staan en kijk ook altijd even voor vertrek. Meestal verandert er niks tussen vertrek en aankomst (mits je binnen europa vliegt). Misschien een aanrader zodat je je van te voren mentaal kan opladen voor de rit van Haarlem naar Amsterdam (oftewel, polderbaan):
http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
Eens. Vreselijk irritant dat je vanaf Londen naar Schiphol maar 45 minuten onderweg bent maar vervolgens nog wel 20 minuten aan het taxiën bent. Beetje jammer maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om een of andere reden land ik altijd op die baan en ik vind dat altijd zo'n teleurstelling; dan denk je dat je er bent, moet je nog 20 mnts.
Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sinds 28 maart is de voorkeur voor het gebruik van de banen veranderd. Nu land men, indien mogelijk qua wind, in noordelijke richting (aalsmeer- en kaagbaan). Vetrekken diet men dan vanaf de kolder- en de zwanenburgbaan.
Weet je zeker dat het niet de kaagbaan was waarop hij landde? Dat gebeurt wel vaker namelijk. (scheelt taxitijd). Van de buitenvelderd naar de aalsmeerbaan is vrijwel onmogelijk...quote:Op woensdag 2 april 2008 00:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zag vanmiddag wat aparts op Spl: Buitenveldert was open voor landing, maar een RJ schoot niet op en toen switchde een F70 naar de Aalsmeerbaan om geen g/a te doen. Doen ze dit wel vaker?!
Zat je op rij 11 of hoger toevallig?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 08:55 schreef Strolie75 het volgende:
Maatschappij?
KLM
Toestel?
Fokker 70
Algehele indruk?
Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.
Ergens in het midden, bij de nooduitgang.quote:
quote:Op zondag 25 mei 2008 17:36 schreef Jaguarized het volgende:
Loadfactor
129/149 = 86%
Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
quote:Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.![]()
"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Op los angeles had je een video bord bij de gate met hoeveel stoelen er waren in het vliegtuig en hoeveel mensen er waren ingechecked voor de vlucht.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.![]()
"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Nog een report incl. foto's op A.net deze keer?quote:
Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.quote:Op maandag 28 april 2008 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
Vlucht 1
Maatschappij?
Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)
Traject?
Las Vegas - Chicago
Vliegtuig?
Airbus A320
Vertraging?
3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.
Personeel?
Normaal, niet echt mee gepraat
Lekker eten?
Geen.
Entertainment?
Window seat was het enige.
Algehele indruk?
Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.
Iets over de luchthavens?
Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft![]()
Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:07 schreef Zephyrus het volgende:
In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
Ja, dat bedoelde ik, misschien een beetje dubbelzinnig geformuleerd. Mooi vliegveld in ieder geval, als de vliegtuigen er niet staan zou je zo geloven dat het geobuw midden in een park staat.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 06:29 schreef -marz- het volgende:
[..]
Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iigmet name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
Ja, stukje mee gevlogen van Singapore naar Kuala Lumpur. Echt Japans met alles wat daarbij hoort. Dus goed om in de stemming te komen als je naar Japan vliegt.quote:
Hier in Manilla is dat redelijk snel te noemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:
Maatschappij?
Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:
Iets over de luchthavens?
Jakarta, zoals altijd ongezellig en niet echt van internationaal niveau. Singapore Changi daarentegen is geweldig schoon, bekleed met tapijt, aangename sfeer en tal van voorzieningen, zoals computers met gratis internet. Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
Minder ruimte verwacht? Logisch als je bij de nooduitgang zit. Was blij dat ik zowel heen als terug daar zat want de overige beenruimtes zagen er niet bepaald riant uitquote:Op vrijdag 27 juni 2008 07:42 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Algehele indruk?
Beter dan ik verwacht had! Had van RyanAir slechtere vliegtuigen en minder ruimte verwacht, maar viel reuze mee!
De slome controle en de lange rijen die er stonden en het maakten het dan vast tot een uitzondering. Op de terugweg liep ik langs het soort atrium met de paspoortcontrole (terminal 1, waar men naar beneden moet), toen was het stil.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
De immigratie in Thailand duurt langer!
Vorig jaar ook 1x geweest en toen verbaasd over de enorme snelheid... ik had ondervragingen, visumproblemen etc verwacht, maar ik liep de trap af naar immigration en binnen een minuut was ik er langs, had een stempel in m'n paspoort en m'n koffer van de band gehaald.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:
Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
De immigratie in Thailand duurt langer!
In de US kun je het beste continental vliegen, die hebben nog gewoon gratis maaltijd etcquote:Op woensdag 28 mei 2008 03:17 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.
Kwam op mij echt lowcost over; ouwe zooi, van binnen (beetje vergane bekleding enzo..) ; niet of nauwelijks dekens beschikbaar; niks te eten indd; weinig contact met het personeel....
Een seat tussen 2 andere in, is bovendien écht afzien.
Verder geen vertragingen, als ik me goed herinner.
De Las Vegas luchthaven is gààf, met al die gokmachines!
Tip voor de volgende keer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:21 schreef Blik het volgende:
Iets over de luchthavens?
Schiphol: Vertrokken vanaf de M-pier. En dat vind ik echt een hele slechte pier. Is afgesloten van de rest waardoor je dus niet bij de Mac (ofzoiets dergelijks) kunt eten. Erg prettig als je rond etenstijd op Schiphol aankomt. Het enige winkeltje waar je iets kunt kopen rekent enorme woekerprijzen, 13 euro voor een broodje, salade en saucijzenbroodje. drinken vanaf 2,50 (bier = 4 euro)
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroketquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:40 schreef arrebar het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer.
Als de rijen bij de security meevallen dan kun je het beste na in inchecken nog even niet door de security gaan maar een eettentje elders op schiphol zoeken.
Ja dat is echt ironisch.. ik woon ongeveer 20 km vanaf schiphol, en hoor dus de hele dag vliegtuigen overgaan die op de kaagbaan landen. En werkelijk íedere keer als ik vanaf schiphol vlieg, landt ik op de klote polderbaanquote:Op donderdag 31 juli 2008 21:57 schreef Jaguarized het volgende:
Iets over de luchthavens?
Helaas blijft de Polderbaan een populaire start- en landingsbaan, dit keer duurde het 20 minuten voordat we eindelijk eens de lucht in gingen! Wat een teringeind taxiën is het toch ook zeg.Op de terugweg ging het allemaal een stuk sneller via de Zwanenburgbaan en gate D44 en 20 minuten na het landen zat ik dan in de trein richting het Noorden.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroketHet was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.
Volgens mij is het daar bij de M-pier nooit superdruk bij security, zoveel vluchten kunnen er niet vertrekken vanaf die paar gates.
Dat is absoluut allemaal waar, de volgende keer dat ik via de M-pier reis zal ik ook lekker laat aanwezig zijn. Mar nu wist ik het gewoon niet vantevoren en was dus verplicht om tegen woekerprijzen te etenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.
Wel ben ik eens dat de prijzen op de M-pier absurd zijn, en gewoon niet goed te praten zijn, deze zijn dan ook hoger dan op de rest van Schiphol achter de beveiliging. (Kijk ik snap dat ze een flesje water niet verkopen voor 50 eurocent zoals in de supermarkt, maar 2,75 voor 0,5 liter water komt dicht in de buurt van diefstal)... (Zeker omdat ze deze officieël bij de beveiligingscontrole moeten afnemen mocht je deze gevuld van thuis willen meenemen, leeg mag overigens wel).
quote:Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef ozzietukker het volgende:Als er niet gevraagd wordt door de persoon voor mij of de stoel naar achteren kan, (En dan heb ik het niet over een nachtvlucht, want dan is het vanzelfspreken dat dat kan), dan gaat deze resoluut weer naar voren.
Mochten ze het daarna alsnog proberen kan je het aardig blokkeren met je knie, en met je handen de hoofdsteun naar voren duwen gaat prima. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen zonder netjes te vragen of rekening houdend met een ander de stoel naar achteren plaatsen. Wat voor een stukje Barcelona - Dusseldorf eigenlijk overbodig is.
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
onzinquote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door,
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand me vroeg of de stoel naar achter kon. En ik vlieg redelijk wat (dit jaar tot nu toe 27 vluchten). Misschien dat dit op vakantie vluchten normaal is, maar op zakelijke vluchten zeker niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 08:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)
quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:38 schreef DABAMaster het volgende: De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....![]()
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaalquote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaal
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdfquote:The aural alert, BANK ANGLE, sounded as the aircraft passed 35 degrees right bank.
Aha dat verklaart een hoop. Inderdaad, soms lijkt het erg scheef te gaan. Ik vind het in ieder geval wel leuk, dat maakt het vliegen wat spannenderquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).
Niet omdat het vliegtuig dat niet aan kan, maar omdat ten eerste dit geheel buiten elke operationele procedures gaat en ten tweede is er een grote kans dat er een alarm afgaat (zeker als de hoek nog groter wordt dan 45 graden), iets wat zeker in de moderne vliegtuigen meteen geregistreerd wordt en na de vlucht door de vliegers uit te leggen zal moeten worden.
En gezien het feit dat het buiten de standaard procedures valt, kan het niet uitgelegd worden, tenzij het een noodsituatie betreft.
[..]
Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.
Een hoek van groter dan 30 graden is wel degelijk speciaal, het gaat buiten alle procedures. Hierdoor gaat de minimale snelheid van een vliegtuig ook snel omhoog, wat het gevaar met zich meebrengt dat het vliegtuig te langzaam gaat vliegen.
In onderstaande ongevallenverslag staat ondermeer:
[..]
http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdf
30 graden hellingshoek is in principe voor verkeersvliegtuigen de "limiet", zonder extreem goede reden gaat men daar niet over heen, haast is geen goede reden, ook niet bij low budget airlines.
Wat vaak de illusie geeft van steile bochten is dat als je naar buiten kijkt, je niet evenwijdig aan de dwarsas kijkt, maar al wat naar beneden. Elke bocht wordt daardoor steiler dan hij werkelijk is.
Nogmaals, het lijkt mij stug, maar wie weet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:17 schreef DABAMaster het volgende:
The Stranger, ik heb op mijn flesje water de angle afgetekend, nameten gaf 45,2 graden
Volgens de BMIbaby website is het ¤19quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:28 schreef Sharapova het volgende:
Elke tas 40 euro?! Ik dacht dat ryanair erg wasmaar dit slaat dus alles
Ongeveer wat ryanair ook rekent.quote:A Baggage Fee is charged for the carriage of each item of Checked Baggage. Baby buggies, wheelchairs, scooters and walking frames are carried free of charge. The baggage fee may be prepaid at the current discounted internet rate of £7.99/¤12.78 per item of baggage/per one way flight when making your reservation online. If you wish to add baggage to your booking at a later date you can do this via the ‘manage your bookings’ section of the website, the call centre or when you arrive at the airport. Please note a £12.00/¤19.00 charge per item will apply per one way flight for any bags added by the call centre or at the airport.
Tsja, via internet inchecken vereist een server oplossing al dan niet met wat eigen IT personeel. Op het vliegveld inchecken vereist het huren van incheckbalies, het inhuren van personeel en het huren van het incheck computersysteem. Via de absurd hoge prijzen, wil men dit laatste ontmoedigen. (zelfde met het meenemen van bagage)quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het in elk geval belachelijk veel... en zeker de kosten voor het inchecken op het vliegveld (een handeling van een minuut) en het online boeken van je eigen stoel, om nog maar niet te spreken van de kosten van het voedsel aan boord en het feit dat je niet je eigen meegebrachte drinken mag nuttigen
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de BMIbaby website is het ¤19
[..]
Ongeveer wat ryanair ook rekent.
Klopt, maar is dus nog steeds ongeveer wat ryanair rekent en dat was waar het om ging..quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.quote:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:59 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.
777-200 is alle behalve een krappe baggerkist hoorquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
check even op www.seatguru.comquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
Ow, dat is nieuw voor me. Hebben ze hun 772's zeker gisteren verkocht?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
Terug vloog je zeker 3-3-3, dat kan krapper aanvoelen als 2-4-2 opstelling
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog ergerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).
Ik wist trouwens niet dat JAL vloog in een 777 met 2-4-2 opstelling, daar kan KLM wat van leren, want zij hebben bedacht dat je ook in een 3-4-3 opstelling in een 777 kan vliegen. (Met als argument dat Emirates dat ook doet, wat ze er dan niet bij vermelden is dat de seatpitch bij KLM gewoon 31 inch is gebleven en bij Emirates 34 inch is). Helaas is de kans klein dat ik met JAL zou vliegen, Japan staat niet echt op mijn bestemmingenlijst...
Als je met z'n 2-en vliegt en ook zo'n 2-tje kan bemachtigen is het juist perfectquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:41 schreef Proximo het volgende:
[..]
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog erger
Jakarta mag wat mij betreft schoner en moderner zijn: de parkeerplaats was een grote vuilnisbuilt en de toilletten stonken zwaar naar de urine. De international terminal is dan nog redelijk, maar de domestic terminal reikt naar een absoluut dieptepunt....quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:29 schreef GoodGawd het volgende:
[Iets over de luchthavens?[/b]
Schiphol weet iedereen. Jakarta is een degelijke luchthaven, niet super lux of mooi. Het is gewoon goed en je hoeft nooit ver te lopen. Oh btw we hebben nog een fuel stop gemaakt in Kuala Lumpur, vliegveld zag er zeer netjes uit, verder niet veel van gezien.
Dat is inderdaad waar. In mijn geval kreeg ik het tafeltje amper volledig uitgevouwen. Wat betreft de catering, dat was als, ik het me nog goed kan herinneren, slechts een aantal koeken (die je kon kopen).quote:Veels te weinig beenruimte. Die kist is echt ingericht voor kleine Aziaten. Ik ben zelf 1.88m dus dat was vrij krap. Vond het net een busrit, niet veel aan dus. Normaal vind ik de vlucht wel leuk, al die service etc maar deze mocht van mij snel over zijn.
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:05 schreef Sharapova het volgende:
Je hebt meteen wel de grootste cockpit gezien trouwens(tenminste.. dat neem ik aan met een 747)
Als kind een keer of 3 in die cockpit van de md-11 wezen kijken, vond dat toen superquote:Op zondag 24 augustus 2008 07:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf
quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef Hartendame het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?
Kan daar ook geen informatie over vinden op hun website
Dit lijkt me erg onaangenaamquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:34 schreef Spohr het volgende:
Type vliegtuig?
Boeing 737-400
Traject?
Frankfurt - Johannesburg v.v.
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAMquote:Op zaterdag 6 september 2008 11:30 schreef Blik het volgende:
Fijn, al die afkortingen waar je niks van begrijpt. Noem het beestje gewoon bij zijn naam als het geen bekende luchthavens zijn. LHR is Heathrow. Maar wat SPL, YVR (Vancouver?), YYC (Calgary?), YQL voor moeten stellen is mij geheel onduidelijk? (als SPL Schiphol is, noem het dan gewoon AMS)
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAM
.... en dus heeft hij gelijkquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL, en zowel de grote als kleinere vliegvelden in deze trip zijn gewoon ronduit kut. Onduidelijke bewegwijzering, totaal geen logica in loopbanden vs 'gewoon' lopen, slechte faciliteitenvoorziening, gates waarbij je pal naast de omroepster moet staan om uberhaupt te kunnen horen wat er gezegd wordt..Leuk dat instappen per vliegtuigdeel, maar als 90% van de passagiers al blij moet zijn als ze uberhaupt hebben weten op te pikken dat er geboard kan worden, werkt dat dus voor geen meter
En ik kon m'n ogen niet geloven hoe onbeschoft het personeel op Calgary omging met een bejaard stel. Die hadden er allemaal wat moeite mee, en in de chaos van de onduidelijkheid met instappen hadden ze hun paspoort niet op de goede bladzijde open. Die werden dus uit de rij gezet en moesten wachten totdat alle andere passagiers ingestapt waren, WTF?
![]()
![]()
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bochtPleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging
Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Ik ook, maar ik neem aan dat 1:45 genoeg moet zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 12:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
:Ik heb nu al zin in mijn overstap op LHR
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bochtPleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging
Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachtenquote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Valt wel mee. Er gaat om de zoveel minuten een trein van T5 naar T1,2,3.quote:Op zondag 7 september 2008 14:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |