abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60803766
Traject?
Toronto - Amsterdam

Maatschappij?
KLM

Toestel?
747-400

Vertraging?
Nope, we moesten wel even wachten bij de landingsbaan omdat het druk was met opstijgen. De rest zijn we mooi op tijd vertrokken en geland

Vriendelijk personeel?
Iets oudere stewardessen, maar geen problemen mee gehad. Voor ons zat bij landing en daling een stewardess, en hebben nog wat verteld. Bij de landing was de vrouw de hele tijd in slaap aan het vallen.

Lekker eten?
Wederom de keuze uit kip en vegatarisch. Ik koos wederom kip. Je kreeg er wat rijst en broccoli bij.
Uurtje voor landing kregen we nog een ontbijtje in de vorm van yoghurt en een broodje. Ze liepen voldoende rond met drinken, dus heb geen dorst gehad.

Entertainment?
Geen eigen schermpje deze keer, dus overhead tv`s. We hadden nog voldoende boekjes in voorraad, maar ik heb toch vooral naar de tv gekeken. Ook nog wat gratis kranten gepakt. Eerst kregen we BBC News te zien, daarna 2 afleveringen van series, vervolgens Kung Fu Panda en daarna nog een aflevering van Mr. Bean, die ik al 20 keer gezien had.

Algehele indruk?
Vlucht verliep goed en we hadden qua beenruimte die ideale plaats. We zaten bij een nooduitgang en de volgende rij stoelen was pas 2 meter voor ons. Enig nadeel was wel dat we naast de wc`s zaten, dus na ieder rondje drinken stonden er wat mensen in de rij om te zeiken/schijten.

Iets over de luchthavens?
Toronto is niet al te groot, maar wel overzichtelijk. We zaten in Terminal 3, en volgens mij hebben ze aan de zijkant daarvan nieuwe balies gemaakt. De meeste passagiers vertrekken vanuit de middelste rij balies en daarom is die douane doorgaang behoorlijk druk. Aan de zijkant was niemand te bekennen, dus we waren binnen 3 minuten erdoor.

-----------------------------------------------

Traject?
Amsterdam - Maastricht

Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 50

Vertraging?
Nope, op tijd vertrokken en 10 minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
2 jeugdige dames van een jaartje of 23.

Lekker eten?
Een Prince koekje en een bekertje jus de orange.

Entertainment?
Gratis kranten en de motor naast me.

Algehele indruk?
Zoals eerder gezegd, het is een oud ding, en het wiebelt als de ziekte.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam was die morgen behoorlijk druk, je moest de rij voor de Starbucks eens zien. Maastricht kwamen we aan, en nog geen 5 minuten later zaten we al in de auto.
pi_60877096
Traject?
Amsterdam - East Midlands v.v.

Maatschappij?
Bmibaby

Toestel?
Boeing 737-300

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuutjes omdat er nog getankt moest worden, terug niet.

Vriendelijk personeel?
3 typisch Engelse dames, niet bijzonder knap.

Lekker eten?
Het was niet gratis, dus niets gekocht.

Entertainment?
Terug prachtig uitzicht, verder niets.

Algehele indruk?
Op zich prima, maar eigenlijk best wel duur. De prijzen zijn helemaal niet 'tiny', zoals ze zelf suggereren, en je moet werkelijk voor alles bijbetalen (op het vliegveld inchecken is 6 euro, zelf online je plaats kiezen is 12 euro, elke tas kost 40 euro, etc.)

Iets over de luchthavens?
EMA is best mooi, bij het aankomen sta je heel snel buiten, en bij het vertrekken zijn er behoorlijk wat winkels om je te vermaken.
Op Schiphol was het idioot druk, en op een of andere manier kwam ik terecht in een afgesloten gebied bij de bagagebanden, waar ik helemaal niet had kunnen komen, volgens de douanemeneer... maarja, bij het volgen van de bordjes kon ik nergens anders heen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_60883662
Elke tas 40 euro?! Ik dacht dat ryanair erg was maar dit slaat dus alles
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_60884408
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:28 schreef Sharapova het volgende:
Elke tas 40 euro?! Ik dacht dat ryanair erg was maar dit slaat dus alles
Volgens de BMIbaby website is het ¤19
quote:
A Baggage Fee is charged for the carriage of each item of Checked Baggage. Baby buggies, wheelchairs, scooters and walking frames are carried free of charge. The baggage fee may be prepaid at the current discounted internet rate of £7.99/¤12.78 per item of baggage/per one way flight when making your reservation online. If you wish to add baggage to your booking at a later date you can do this via the ‘manage your bookings’ section of the website, the call centre or when you arrive at the airport. Please note a £12.00/¤19.00 charge per item will apply per one way flight for any bags added by the call centre or at the airport.
Ongeveer wat ryanair ook rekent.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60900813
Ik vind het in elk geval belachelijk veel... en zeker de kosten voor het inchecken op het vliegveld (een handeling van een minuut) en het online boeken van je eigen stoel, om nog maar niet te spreken van de kosten van het voedsel aan boord en het feit dat je niet je eigen meegebrachte drinken mag nuttigen
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_60902056
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het in elk geval belachelijk veel... en zeker de kosten voor het inchecken op het vliegveld (een handeling van een minuut) en het online boeken van je eigen stoel, om nog maar niet te spreken van de kosten van het voedsel aan boord en het feit dat je niet je eigen meegebrachte drinken mag nuttigen
Tsja, via internet inchecken vereist een server oplossing al dan niet met wat eigen IT personeel. Op het vliegveld inchecken vereist het huren van incheckbalies, het inhuren van personeel en het huren van het incheck computersysteem. Via de absurd hoge prijzen, wil men dit laatste ontmoedigen. (zelfde met het meenemen van bagage)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60912768
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Volgens de BMIbaby website is het ¤19
[..]

Ongeveer wat ryanair ook rekent.
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_60917518
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.
Klopt, maar is dus nog steeds ongeveer wat ryanair rekent en dat was waar het om ging..

'T is inderdaad schandalig duur...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_60918670
Traject?
Amsterdam - Tokyo

Maatschappij?
JAL

Toestel?
Boeing 777-300

Vertraging?
Nope. Keurig op tijd vertrokken en 10 uur later geland op Narita International Airport in Tokyo.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk, bijna slaafs naar de Japanse passagiers toe. Veel buigen bij alles wat ze komen brengen/halen. Voor de wat meer gerichte vragen van westerlingen was er één Nederlandse stewardess aan boord die engels spraak.

Lekker eten?
Uitstekend. Warm eten waren allemaal uitstekende Japanse hapjes. Hielp zeker om in de stemming te komen. Daarnaast een paar keer kleine hapjes en nootjes gekregen, en er werd continu drank ingeschonken. JAL heeft een of ander huisdrankje met citrus wat erg lekker wegdrinkt.

Entertainment?
Eigen schermpje met een ruime keuze aan films, TV-series, games en radiozenders. Leuk tijdschriftje om doorheen te bladeren. Voor de rest had ik zelf mijn iPod en Nintendo DS mee. De vlucht vloog letterlijk en figuurlijk voorbij.

Algehele indruk?
Prachtig modern vliegtuig. We hadden een soort kuipstoeltjes waarin je redelijk diep kon wegzakken zonder de mensen achter je tot last te zijn. Ook zaten we vlak achter de afscheiding naar de business class (rij 17) waardoor we wat extra beenruimte hadden. De stoelen waren in een 2-3-2 opstelling geplaatst waardoor het in de breedte net ook iets ruimer was. Zoals gezegd was het eten uitstekend en het personeel vriendelijk. Prettigste vlucht die ik heb gehad sinds ik met Swiss Air naar Los Angeles ben gevlogen en totaal niet te vergelijken met wat bij de KLM voor service doorgaat. Ik kreeg zelf pantoffels.

Iets over de luchthaven?
Schiphol blijft een overzichtelijk en efficiënt vliegveld. De balie van JAL op Schiphol was toen we aankwamen nog nagenoeg leeg dus inchecken was zo gebeurt. Daarna vlot door de douane gelopen en in een soort bruin café gezeten tot het tijd was om in te checken.

--------------------------------------------------

Traject?
Fukuoka - Tokyo

Maatschappij?
JAL

Toestel?
Geen idee.

Vertraging?
Nee. Op tijd vertrokken en anderhalf uur later in Tokyo geland.

Vriendelijk personeel?
Viel mee. Niet echt zichtbaar aanwezig.

Lekker eten?
Geen eten. Wel nootjes en drinken. Wederom het citrusdrankje van JAL.

Entertainment?
Geen. Redelijk zicht op Japan door het raampje.

Algehele indruk?
Korte binnenlandse vlucht. Je zit nauwelijks in de lucht waarna je de landing weer inzet.

Iets over de luchthaven?
Fukuoka is een kleine lokale luchthaven waar ze duidelijk niet berekend zijn op grote groep westerlingen. Na eindelijk de goede balie te hebben gevonden verliep het inchecken tergend langzaam waarbij de procedure voor het checken van de bagage nogal omslachtig was (3 keer heen en weer). Na een system crash kregen we na anderhalfuur eindelijk onze boarding passes. Toen moeten rennen naar de gate om de vlucht te halen aangezien het inchecken al was begonnen. Later bleek dat we op de korte binnenlandse vlucht naast elkaar zatten, maar op de lange vlucht naar Schiphol weer niet.

--------------------------------------------------

Traject?
Tokyo - Amsterdam

Maatschappij?
JAL

Toestel?
Boeing 777-iets

Vertraging?
1 uur vertraging vanwege heftige regenbuien.

Vriendelijk personeel?
Wederom erg vriendelijk, veel buigen. Deze keer geen (goed) engels sprekende stewardess aan boord. Wel een pluspunt was de stewardess die de aankondigingen in het Engels deed. Ze las gewoon een briefje voor, maar ze deed het met een dusdanige zachte en zwoele stem dat ze zo had kunnen gaan werken bij een sexlijn!

Lekker eten?
Vergeleken met de heenweg kwalitatief een stuk minder. Warm eten (2x wegens de lengte van de vlucht) was niet te vreten, toetje ook niet en het brood was oud.

Entertainment?
Eigen schermpje. Maar blijft belabberde kwaliteit. Kung Fu Panda en Iron Man gekeken.

Algehele indruk?
Een stuk minder dan de heenweg. Dit vliegtuig moest de moderniseringsslag zeker nog maken. In tegenstelling tot de kuipstoeltjes van de heenweg hadden we nu normale “krappe” stoeltjes in een 3-3-3 opstelling, stoelen die je normaal alleen bij binnenlandse vluchten aantreft. Zowel qua beenruimte als in de breedte was de ruimte verre van riant. Zeker als de voorpassagier zijn stoel naar achter deed. Eigenlijk was alles aan de terugvlucht kwalitatief een stuk minder dan op de heenweg. Opvallend dat er zoveel verschil kan zitten tussen twee vliegtuigen die hetzelfde traject afleggen. Misschien was dit een invaltoestel? De terugvlucht leek in elk geval een stuk langer te duur dan de heenvlucht. Oh ja, geen pantoffels deze keer.

Iets over de luchthaven?
Narita International Airport in Tokyo is een mooi, moderne luchthaven met goede faciliteiten. Opvallend is de Akihabara store waar je nog een keer wordt verleid om alle souvenirs te kopen waar je gedurende de vakantie weerstand aan heb kunnen bieden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Strolie75 op 18-08-2008 11:32:51 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:59:24 #110
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_60930706
quote:
[b]Op maandag 18 augustus 2008 11:18 schreef Strolie75 het volgende:

Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:47:28 #111
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60935668
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:59 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60936668
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:54:32 #113
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_60937677
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
777-200 is alle behalve een krappe baggerkist hoor
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:57:52 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_60937793
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
check even op www.seatguru.com
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:15:59 #115
155616 Proximo
For god, king & country
pi_60940023
Terug vloog je zeker 3-3-3, dat kan krapper aanvoelen als 2-4-2 opstelling

JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_60947624
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:01:45 #117
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60948380
Transavia:
A'dam- Salzburg
Personeel: zeeer slechte service en onvriendelijke personeel
Vliegveld Salzburg is klein en prettig, personeel erg vriendelijk. Schiphol probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
Een korte vlucht, dus overige vragen zijn niet van toepassing.

Opmerking: een paar keer met Transavia gevlogen, maar ik betaal liever meer voor betere service. Personeel leek rechtstreeks uit de kroeg te komen. Ja sorry, ik houd van professionals en correcte omgang.

......kan even niet op naam komen (dochtermaatschappij van Austrian Airlines)
ADAM-SALZ
Personeel uitstekend.
Vertraging: een dag (in 2004), maar alles werd prima geregeld (overnachting, eten), en kreeg de helft van de ticket terug nadat ik ze had geschreven dat ik mijn werkafspraak niet na kon komen en om refund vroeg.
____

Tip: kijk eens over de grens, vliegveld Dusseldorf, en eentje daar dichtbij (Weeze?), heel prima te bereiken, soms goedkoper.

Voor Azië-vluchten: Singapore Airline, het personeel is niet alleen mooi, maar ook zoooo lief. Service waar Nederlandse maatschappijen een puntje aan kunnen zuigen.
____
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:26:13 #118
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_60956575
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
Ow, dat is nieuw voor me. Hebben ze hun 772's zeker gisteren verkocht?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:12:21 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60962360
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
Terug vloog je zeker 3-3-3, dat kan krapper aanvoelen als 2-4-2 opstelling

JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).

Ik wist trouwens niet dat JAL vloog in een 777 met 2-4-2 opstelling, daar kan KLM wat van leren, want zij hebben bedacht dat je ook in een 3-4-3 opstelling in een 777 kan vliegen. (Met als argument dat Emirates dat ook doet, wat ze er dan niet bij vermelden is dat de seatpitch bij KLM gewoon 31 inch is gebleven en bij Emirates 34 inch is). Helaas is de kans klein dat ik met JAL zou vliegen, Japan staat niet echt op mijn bestemmingenlijst...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:41:33 #120
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61027287
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).

Ik wist trouwens niet dat JAL vloog in een 777 met 2-4-2 opstelling, daar kan KLM wat van leren, want zij hebben bedacht dat je ook in een 3-4-3 opstelling in een 777 kan vliegen. (Met als argument dat Emirates dat ook doet, wat ze er dan niet bij vermelden is dat de seatpitch bij KLM gewoon 31 inch is gebleven en bij Emirates 34 inch is). Helaas is de kans klein dat ik met JAL zou vliegen, Japan staat niet echt op mijn bestemmingenlijst...
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog erger
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:05:49 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_61032023
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:41 schreef Proximo het volgende:

[..]

American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog erger
Als je met z'n 2-en vliegt en ook zo'n 2-tje kan bemachtigen is het juist perfect
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:29:00 #122
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_61045065
Traject?
Amsterdam - Jakarta (FuelStop Kuala Lumpur)

Maatschappij?
KLM

Toestel?
747-400

Vertraging?
Neen

Vriendelijk personeel?

Ja heel vriendelijk personeel, goede service etc.

Lekker eten?
Ik reisde economy class, maar kreeg de business class maaltijd. (reden vertel ik later)

Entertainment?
Geen eigen schermpje, gewoon een tv aan het plafond. Verder wel headsetje gekregen waarmee je radio kanalen kon selecteren. Ze hadden Arrow Classic Rock, geweldig dus

Algehele indruk?
Wat ik van KLM verwacht had, gewoon goed en degelijk. Had ook genoeg beenruimte.
Maar nu komt het! Bij het instappen van het vliegtuig sprak mijn moeder de stewardess aan die bij de deur stond. Ze vertelde haar dat ik Aviation studeer in Amsterdam en of ik even een kijkje mocht nemen in de cockpit (wist ik niks van dat ze dat ging vragen), de stewardess antwoorde dat het na 11 september niet meer mag en dat het een kleine kans was dat het mocht.
Later..... Tijdens de vlucht om een uur of 11 savonds toen ik rustig op mijn plaats zag ik opeens de piloot aan komen lopen hij babbelde even tegen de steward (hele vriendelijke jongen moet ik er nog bij vermelden), ik zag ze al pratend naar mijn richting kijken. Mijn hartje begon al wat sneller te tikken, vervolgens kwam de piloot mijn richting op lopen en zei: "Hey jij studeert toch Aviation?" Ik: "Ja dat klopt!" Hij: "Okay...nou kom dan maar even mee een kijkje nemen in de cockpit. Ik: (Met een heel snel tikkend hart) "Ok!"
Inmiddels waren we naar boven langs de business class gelopen en kwam de cockpit deur inzicht. De deur werd geopend en we liepen naar binnen. Het was ontzettend cool om dit tijdens de vlucht mee te maken, ik heb gezellig met de piloten gebabbeld ,vragen gesteld en dingen over mijn studie verteld en mijn ambitie om piloot te worden. Leuk om te zien dat ze niet alleen het vlieggebeuren regelen maar ook het defecte flight entertainment system (hehe). De sfeer was zeer ontspannen, ze hadden borrelnootjes, koekjes en nog meer spul staan kheb een paar collatjes gedronken en ook met hun een business maaltijd genuttigd. Na drie in de cockpit geweest te zijn besloot ik maar afscheid te nemen omdat ik ook even slaap nodig had!

Iets over de luchthavens?

Schiphol weet iedereen. Jakarta is een degelijke luchthaven, niet super lux of mooi. Het is gewoon goed en je hoeft nooit ver te lopen. Oh btw we hebben nog een fuel stop gemaakt in Kuala Lumpur, vliegveld zag er zeer netjes uit, verder niet veel van gezien.


Traject?
Jakarta - Ambon

Maatschappij?
Lion Air

Toestel?
737-900ER

Vertraging?
Neen

Vriendelijk personeel?

Ze zagen er zeer netjes Aziatisch uit, verder waren ze wel vriendelijk. Ze zeiden niet bepaald veel...

Lekker eten?
Geen, moest je kopen.

Entertainment?
Geen, nada niks nopes. Mijn raam en uitzich op de flaps was mijn entertainment.

Algehele indruk?
Veels te weinig beenruimte. Die kist is echt ingericht voor kleine Aziaten. Ik ben zelf 1.88m dus dat was vrij krap. Vond het net een busrit, niet veel aan dus. Normaal vind ik de vlucht wel leuk, al die service etc maar deze mocht van mij snel over zijn.

Iets over de luchthavens?

Jakarta, zie boven. Ambon, Pattimura Airport leuk vliegveldje ziet er netjes uit. Geen roltrap helaas wel een trap Klein maar fijn, niks op aan te merken.


Traject?
Ambon - Ujung Pandang(Sulawesi)

Maatschappij?
Lion Air

Toestel?
737-900ER

Vertraging?
Neen

Vriendelijk personeel?

Ze zagen er zeer netjes Aziatisch uit, verder waren ze wel vriendelijk. Ze zeiden niet bepaald veel...

Lekker eten?
Geen, moest je kopen.

Entertainment?
Geen, nada niks nopes. EN DIT KEER OOK GEEN RAAM! Ik zat op zo'n rot plek waar net geen raam zat! Gelukkig viel ik als een blok in slaap, omdat het 7 uur sochtends was en ik die nacht niet had geslapen omdat we een afscheidsfeest van de familie hadden.

Algehele indruk?
Zie boven.


Iets over de luchthavens?

Zie boven.


Traject?
Ujung Pandang - Denpasar (Bali)

Maatschappij?
Lion Air

Toestel?
737-400

Vertraging?
Neen, transit.

Vriendelijk personeel?

Ze zagen er zeer netjes Aziatisch uit, verder waren ze wel vriendelijk. Ze zeiden niet bepaald veel...

Lekker eten?
Geen, moest je kopen.

Entertainment?
Geen, nade niks nopes. Saai krot ding die 400. Weer geen beenruimte.

Algehele indruk?
Zie boven.


Iets over de luchthavens?

Zie boven. Denpasar was een degelijke luchthaven niets bijzonders, geen problemen daar. Vond alleen die karretjes waar je bagages opzet zo krot die reden voor geen meter.


Traject?
Denpasar - Jakarta

Maatschappij?
Lion Air

Toestel?
737-400 (dacht ik)

Vertraging?
Neen

Vriendelijk personeel?

Ze zagen er zeer netjes Aziatisch uit, verder waren ze wel vriendelijk. Ze zeiden niet bepaald veel...

Lekker eten?
Geen, moest je kopen.

Entertainment?
Geen, nada niks nopes. Saai krot ding die 400. Weer geen beenruimte.

Algehele indruk?
Zie boven.


Iets over de luchthavens?

Zie boven


Traject?
Jakarta - Yogyakarta

Maatschappij?
Batavia

Toestel?
737-800

Vertraging?
Neen

Vriendelijk personeel?

Vriendelijk, bereid voor een praatje. Niet zo traditioneel gekleed als lion air. Voelde me wel meer op me gemak. Zat op rij 1, lekker veel beenruimte dus.

Lekker eten?
Een zoet bolletje met water. (Vlucht duurt ook maar een uur, al wel beter dan Lion air)

Entertainment?
Niks, kom me wel vermaken dat ene uurtje.

Algehele indruk?
Nice, beetje Transavia like.


Iets over de luchthavens?

Yogyakarta, weer klein maar fijn. Niks op aan te merken


Traject?
Yogyakarta - Jakarta

Maatschappij?
Batavia
Toestel?
737-800

Vertraging?
Half uur

Vriendelijk personeel?

Zie boven.

Lekker eten?
Zie boven.

Entertainment?
Zie boven.
Algehele indruk?
Zie boven.


Iets over de luchthavens?

Zie boven.

Traject?
Jakarta - Singapore

Maatschappij?
Singapore

Toestel?
777-300

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?

Iedereen weet het al, heel vriendelijk dus. Geen negatief puntje.

Lekker eten?
Ja Nasi koening (Gele rijst dus) pasta salade en nog wat zoete broodjes. Was lekker.

Entertainment?
Eigen entertainments schermpje. Beetje zitten spelen met dat ding, nog nooit gezien. Alles een beetje uitgetest en spelletjes zitten spelen. Vlucht duurde helaas maar 1,5 uur, mocht van mij langer duren.

Algehele indruk?
Great! Veel beenruimte ik voelde me eindelijk helemaal thuis.


Iets over de luchthavens?

Jakarta, zie boven. Singapore, mijn god dat is gigantisch volgens mij, moest een heel eind lopen en met de sky train (oid) naar mijn volgende vlucht. Zag er verder zeer goed uit! Free internet


Traject?
Singapore - Amsterdam

Maatschappij?
KLM

Toestel?
777-200

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?

Ja gewoon weer Nederlandse degelijkheid, niks op aan te merken. Maar Singapore vind ik cooler.

Lekker eten?
Ja weer van alles, vond alleen de salade niet te eten.

Entertainment?
Weer eigen entertainment system. Eindelijk super lange vlucht dus nu kon ik goed dat ding gebruiken. Twee films gekeken, Batman Begins, (Had deel 2: Batman The Dark Knight daarvoor in Jakarta in de Bioscoop gekeken) en Narnia nogwattes. Leuke films heb me vermaakt, helaas met een rot gevoel weer naar Nederland.

Algehele indruk?
Vlucht was gewoon goed niks op aan te merken, sinds gisteren weer terug. Het lieftst ga ik zo weer terug naar Ambon, Bali en Jakarta vakantie. Heb niks gemist hier in Nederland, behalfv mijn gitaar dan.


Iets over de luchthavens?

Read above.


Thanks for reading, VOLGEND JAAR WEER MAAR DAN nog langer op vakantie... Mmmm...heb er al weer zin in.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_61073889
Zo dat zijn een hoop vluchten!
Echt wel lucky trouwens.. dat je in de cockpit mocht kijken! Ik kan het me ook nog herrinneren ooit toen ik op vakantie ging, want ik geloofde niet dat er ijs op het raam zat dus dat ging de piloot me toen even laten zien. Maar tegenwoordig natuurlijk veel strengere controle op die dingen. Je hebt meteen wel de grootste cockpit gezien trouwens (tenminste.. dat neem ik aan met een 747)
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
pi_61075883
Ik heb in Augustus nu 5 keer gevlogen. Madrid - Amsterdam - Las Palmas - Amsterdam (Ik wilde in eerste instantie met Spanair vliegen van Las Palmas naar Madrid ) - Madrid - Eindhoven.

Niet echt bijzonder om daar allemaal iets over te vertellen.

Madrid - Eindhoven
Normaal vlieg ik altijd met KLM, en ik dacht van laat ik maar eens vliegen met Ryanair. Aangezien mijn vrienden er toch positief over zijn. Nou ik had beter niet kunnen luisteren, ten eerste het inchecken, kan ik met KLM altijd meteen doorlopen (Op Barajas) nu stond er een rij van wel 100 meter. Ongeveer een uur moeten wachten. Vervolgens vertrokken we wel zonder vertraging. Maar moest er voor het eten en drinken betaald worden Ik had ook totaal geen beenruimte. Maar de nacht ervoor was ik nog tot 3 uur uitgeweest (aangezien ik toch om 4 uur op het vliegveld moest zijn) dit zorgde ervoor dat ik vrij snel lag te pitten. En pas wakker werd toen het vliegtuig was geland op Eindhoven Airport. Nouja een vliegveld kan je het niet echt noemen. De eerste en laatste keer dat ik met Ryanair vlieg.
pi_61077029
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:29 schreef GoodGawd het volgende:
[Iets over de luchthavens?[/b]

Schiphol weet iedereen. Jakarta is een degelijke luchthaven, niet super lux of mooi. Het is gewoon goed en je hoeft nooit ver te lopen. Oh btw we hebben nog een fuel stop gemaakt in Kuala Lumpur, vliegveld zag er zeer netjes uit, verder niet veel van gezien.
Jakarta mag wat mij betreft schoner en moderner zijn: de parkeerplaats was een grote vuilnisbuilt en de toilletten stonken zwaar naar de urine. De international terminal is dan nog redelijk, maar de domestic terminal reikt naar een absoluut dieptepunt....
quote:
Veels te weinig beenruimte. Die kist is echt ingericht voor kleine Aziaten. Ik ben zelf 1.88m dus dat was vrij krap. Vond het net een busrit, niet veel aan dus. Normaal vind ik de vlucht wel leuk, al die service etc maar deze mocht van mij snel over zijn.
Dat is inderdaad waar. In mijn geval kreeg ik het tafeltje amper volledig uitgevouwen. Wat betreft de catering, dat was als, ik het me nog goed kan herinneren, slechts een aantal koeken (die je kon kopen).

Het valt me trouwens op dat jij geen vertraging hebt gehad op al je indo vluchten... ik heb anders meegemaakt.
pi_61079967
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 22:05 schreef Sharapova het volgende:
Je hebt meteen wel de grootste cockpit gezien trouwens (tenminste.. dat neem ik aan met een 747)
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:16:54 #127
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61082166
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 07:57 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...
Als kind een keer of 3 in die cockpit van de md-11 wezen kijken, vond dat toen super


Eigenlijk nu nog wel
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61211307
  • Maatschappij?

    VLM

  • Traject?

    Amsterdam - London city

  • Toestel

    Fokker 50

  • Prijs

    Geloof ik 75 euro voor een enkeltje

  • Vertraging?

    niks, netjes op tijd aangekomen

  • Vriendelijk personeel?

    jazeker

  • Lekker eten?

    Een lekker broodje en twee kopjes thee.

  • Entertainment?

    Het uitzicht, in zo'n fokker 50 vlieg je relatief laag, dus zie je veel meer. Landing is erg leuk om te zien, omdat je midden in London land.

  • Algehele indruk?

    Prima vlucht, goede beenruimte en fijne stoelen. Prima maatschappij

  • Iets over de luchthavens?

    Schiphol kennen we wel, London city is vrij klein, binnen tien minuten na de landing waren we buiten, en dat terwijl we nog door de douane heenmoesten en bagage op moesten halen.


  • Maatschappij?

    Easyjet

  • Traject?

    London Stansted - Amsterdam

  • Toestel

    Airbus 3119

  • Prijs

    44 euro

  • Vertraging?

    Niet, precies op tijd geland

  • Vriendelijk personeel?

    Jazeker

  • Lekker eten?

    Broodje gekocht, was prima

  • Entertainment?

    De blik uit het raampje (wolken wolken en nog eens wolken)

  • Algehele indruk?

    Goede vlucht, maar niet super.

  • Iets over de luchthavens?

    London stansted is een mooie nieuwe luchthaven, we hadden een lange rij bij de check in.
  • "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
      vrijdag 5 september 2008 @ 09:23:28 #129
    137173 YPrue
    Message in a bottle...
    pi_61393929
    Maatschappij?
    Air Malta.

    Type vliegtuig?
    Op de heenreis was het een A-319. Deze zat niet helemaal vol.
    Op de terugreis was het vliegtuig een A-320. Deze zat wel helemaal vol.

    Traject?
    Düsseldorf - Luqa (Malta).
    Luqa - Düsseldorf.

    Vertraging?
    Nee, mooi op tijd vertrokken en ook op de geplande tijd geland (23.35 uur) daar.
    Op de terugreis hetzelfde: om 8.00 uur vetrokken en ietsje eerder geland dan gepland: 10.42 uur in plaats van 10.50 uur.

    Vriendelijk personeel?
    Best wel.

    Lekker eten?
    Ik vond dat we nog aardig wat eten kregen aan boord, en dat voor een maatschappij die niet zo heel dure tickets heeft. Op de heenweg kregen we gegrilde kip met groenten (sperziebonen, ui, paprika, kool en tomaat), twee broodjes, een smeerkaasje, een dadelcakeje en ze kwamen twee keer langs om drinken uit te delen.
    Op de terugweg kregen we een ontbijt: twee broodjes, aardbeienjam, boter, kaas, salami, ham, tomaat, mozarrella, sla, sinaasappelsap en een muffin. Ook kwamen ze weer twee keer langs met drinken.

    Entertainment?
    Alleen wat korte tekenfilmpjes, de vluchtroute en wat informatiefilmpjes over Malta. En er was een In flight magazine over Malta. De terugreis hetzelfde.

    Algehele indruk?
    Zeer nette prestatie voor deze maatschappij, vooral als je bekijkt dat de ticketprijs niet zo heel duur is.

    Iets over de luchthavens?
    Düsseldorf is heel relaxed, niet zo massaal als Schiphol en gelukkig ook niet zo druk daar.
    Luqa is klein, maar groot genoeg voor het eiland Malta. Er zitten een aantal winkeltjes en wat cafe's.
    The Police 08-06-2008
    pi_61399917
    Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
      Moderator vrijdag 5 september 2008 @ 13:19:34 #131
    45833 crew  Fogel
    pi_61400138
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
    Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_61400196
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
    Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.

    De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_61400215
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:19 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.
    Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?
    Kan daar ook geen informatie over vinden op hun website
      vrijdag 5 september 2008 @ 13:25:40 #134
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61400333
    bel even anders naar 020-2013610, is van AA. werkt alleen niet helemaal ok, maar misschien dat je het daar kan vragen.
    pi_61400687
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
    Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf
    Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 5 september 2008 @ 17:34:10 #136
    14453 Spohr
    music was my first love...
    pi_61407337
    Maatschappij?
    Lufthansa

    Type vliegtuig?
    Boeing 737-400

    Traject?
    Frankfurt - Johannesburg v.v.

    Vertraging?
    Terug 1,5 uur. Nog mazzel dat het vliegtuig van Frankfurt naar Amsterdam ook een half uur vertraging had, anders was m'n bagage wat later geweest (en ik waarschijnlijk ook ).

    Vriendelijk personeel?
    Ja

    Lekker eten?
    Ging wel, had meer problemen met de tijdstippen. Waarom om half 1 's nachts nog een diner?

    Entertainment?
    Film die ik verder niet heb gevolgd, en daarna voortdurend de vluchtinformatie. Na de tiende keer heb ik dat echt wel gezien.

    Algehele indruk?
    Weinig beenruimte (economy class). Schijnt Lufthansa trouwens om bekend te staan. Op de heenweg is minstens 1 steward en een medepassagier bijna over m'n benen gestruikeld die in het gangpad lagen.

    Iets over de luchthavens?
    Ik kwam op de terugreis rond half 7 in Frankfurt, had ik de pech om bij de paspoortcontrole in de verkeerde rij te gaan staan: de controleur was volgens mij nog niet droog achter z'n oren en het ging echt retetraag, vergeleken met z'n collega's. Frankfurt en Johannesburg zijn verder best gezellig. Het is in J'burg alleen een takke-end lopen naar het deel voor binnenlandse vluchten (ik moest heen nog verder naar Kaapstad).
    Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
      vrijdag 5 september 2008 @ 19:21:28 #137
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61410228
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef Hartendame het volgende:

    [..]

    Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?
    Kan daar ook geen informatie over vinden op hun website
    Dit zal niet toegestaan zijn omdat je zal worden aangemerkt als no-show.

    Veel maatschappijen doen dit om te voorkomen dat men goedkope tickets in het buitenland boekt en dan pas op bijvoorbeeld de overstapluchthaven opstapt.
    Je kunt altijd nog met de Tube London in als je 7 uur overstaptijd hebt, je kan dan niet heel veel zien, maar de tube doet er zo'n 45 minuten over ofzo, dus kan je toch nog ongeveer 3 uur rondhobbelen in London....

    Ik had trouwens bij het boeken wel naar overstaptijden gekeken, aankomende september heb ik ook 7 uur in Frankfurt, maar dat is overdag, en ik wilde ook wel eens Frankfurt zien....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_61411772
    Maatschappij?
    Transavia.com

    Traject?
    Heen: Amsterdam Schiphol - Kos, Griekenland
    Terug: Kos, Griekenland - Lesbos, Griekenland - Amsterdam Schiphol

    EDIT: Toestel
    Een Boeiing 737-800

    Vertraging?
    Mja, op de heenweg was er iets nog niet in orde op de landingsbaan ofzo, en daarom kon het toestel pas een kwartiertje later opstijgen.

    Vriendelijk personeel?
    Op de heenweg was de steward en waren de stewardessen niet zo enthousiast, maar dat was misschien omdat het 5 uur 's ochtends was. Op de terugweg was het personeel enthousiaster, en er was een leuke steward met ontzettend mooie, bruine ogen

    Lekker eten?
    Tja, ik heb flesjes mineraalwater en sandwiches op. Deze moest je zelf betalen (Prijsniveau: ¤2,- voor een flesje mineraalwater van 0,5 l en ¤1,50 voor 2 plakjes Peijnenburg ontbijtkoek) maar waren wel lekker.

    Entertainment?
    Op de heenweg was er geen film e.d. op de terugweg was er wel een film, maar er was iets mee, en daardoor stopte de film telkens, en klapte de beeldschermpjes telkens in, en dan werd er weer gerommeld door een steward, en dan deed ie het weer eventjes. Ik heb geen behoefte aan tv-kijken tijdens mijn vlucht, dus erg vond ik het niet.
    Verder werden er zowel op de heen- als terugvlucht kussentjes uitgedeeld (deze kussentjes stelden niet veel voor, maar toch was het wel fijn).

    Algehele indruk?
    Goed. Ideale low-cost maatschappij voor de kortere vluchten binnen Europa.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol: we all know: Een fabriek! Schiphol is bijna een stad op zichzelf.
    Kos: Héél klein, geen slurf zoals op Schiphol, maar je stapt via een trap het toestel uit. Ook véél primitiever: de bagage-labels werden bijvoorbeeld gewoon met de hand geschreven . Er werd omgeroepen in het Grieks en in het Engels, maar de omroepster had zo'n zwaar accent, dat ik haar Engels amper verstond.
    Lesbos (tussenlanding): Toen we een tussenlanding maakte op Lesbos, moesten we het toestel uit. De luchthaven hier was echt piepklein: net een kippenhok.

    [ Bericht 2% gewijzigd door zweedse_muppet op 05-09-2008 20:41:48 ]
      vrijdag 5 september 2008 @ 20:29:48 #139
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_61412175
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 17:34 schreef Spohr het volgende:
    Type vliegtuig?
    Boeing 737-400

    Traject?
    Frankfurt - Johannesburg v.v.
    Dit lijkt me erg onaangenaam
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_61413312
    Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?

    Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL, en zowel de grote als kleinere vliegvelden in deze trip zijn gewoon ronduit kut. Onduidelijke bewegwijzering, totaal geen logica in loopbanden vs 'gewoon' lopen, slechte faciliteitenvoorziening, gates waarbij je pal naast de omroepster moet staan om uberhaupt te kunnen horen wat er gezegd wordt.. Leuk dat instappen per vliegtuigdeel, maar als 90% van de passagiers al blij moet zijn als ze uberhaupt hebben weten op te pikken dat er geboard kan worden, werkt dat dus voor geen meter En ik kon m'n ogen niet geloven hoe onbeschoft het personeel op Calgary omging met een bejaard stel. Die hadden er allemaal wat moeite mee, en in de chaos van de onduidelijkheid met instappen hadden ze hun paspoort niet op de goede bladzijde open. Die werden dus uit de rij gezet en moesten wachten totdat alle andere passagiers ingestapt waren, WTF?

    En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bocht Pleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
      zaterdag 6 september 2008 @ 11:30:51 #141
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61423048
    Fijn, al die afkortingen waar je niks van begrijpt. Noem het beestje gewoon bij zijn naam als het geen bekende luchthavens zijn. LHR is Heathrow. Maar wat SPL, YVR (Vancouver?), YYC (Calgary?), YQL voor moeten stellen is mij geheel onduidelijk? (als SPL Schiphol is, noem het dan gewoon AMS)
      zaterdag 6 september 2008 @ 12:10:12 #142
    157428 GoodGawd
    This is your captain speaking!
    pi_61423765
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 11:30 schreef Blik het volgende:
    Fijn, al die afkortingen waar je niks van begrijpt. Noem het beestje gewoon bij zijn naam als het geen bekende luchthavens zijn. LHR is Heathrow. Maar wat SPL, YVR (Vancouver?), YYC (Calgary?), YQL voor moeten stellen is mij geheel onduidelijk? (als SPL Schiphol is, noem het dan gewoon AMS)
    SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAM
    Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
    pi_61423911
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef GoodGawd het volgende:

    [..]

    SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAM
    Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      zaterdag 6 september 2008 @ 12:30:33 #144
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61424102
    quote:
    Op zaterdag 6 september 2008 12:18 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...
    .... en dus heeft hij gelijk
      zondag 7 september 2008 @ 12:36:08 #145
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61445378
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
    Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?

    Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL, en zowel de grote als kleinere vliegvelden in deze trip zijn gewoon ronduit kut. Onduidelijke bewegwijzering, totaal geen logica in loopbanden vs 'gewoon' lopen, slechte faciliteitenvoorziening, gates waarbij je pal naast de omroepster moet staan om uberhaupt te kunnen horen wat er gezegd wordt.. Leuk dat instappen per vliegtuigdeel, maar als 90% van de passagiers al blij moet zijn als ze uberhaupt hebben weten op te pikken dat er geboard kan worden, werkt dat dus voor geen meter En ik kon m'n ogen niet geloven hoe onbeschoft het personeel op Calgary omging met een bejaard stel. Die hadden er allemaal wat moeite mee, en in de chaos van de onduidelijkheid met instappen hadden ze hun paspoort niet op de goede bladzijde open. Die werden dus uit de rij gezet en moesten wachten totdat alle andere passagiers ingestapt waren, WTF?

    En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bocht Pleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.

    :Ik heb nu al zin in mijn overstap op LHR
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zondag 7 september 2008 @ 13:17:24 #146
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61446100
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 12:36 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    :Ik heb nu al zin in mijn overstap op LHR
    Ik ook, maar ik neem aan dat 1:45 genoeg moet zijn.
    pi_61446108
    Maatschappij: Comair

    Traject: Johannesburg (OR-Tambo) - Harare international

    Toestel: 737-400

    Personeel: Zuid Afrikaans, relaxte lui dus. Praatje gemaakt met een stewardess die net als ik in Zimbabwe gewoond had, oprecht geïnteresseerd.

    Overig: heb het traject 6 keer gevlogen op verschillende tijden, en had altijd een maaltijd (lasagne, met lam of rund. Best smakelijk). In Johannesburg altijd op tijd vertrokken, in Harare consequent een uur te laat vertrokken. Dat laatste is overigens een prestatie, omdat er maar 5 of 6 vluchten per dag vertrekken vanuit Harare. De luchthaven van Harare is modern, nieuw, ruimtelijk en comfortabel, en bovendien een oase van rust. De 6 keren dat ik daar vertrok of aankwam, was mijn vlucht altijd de enige vlucht die er op dat moment aankwam of vertrok. Grappig detail, er zijn toch wel minimaal 20 incheckbalies. Johannesburg daarentegen is bizar groot en niet zo gezellig, bovendien is het vanwege alle bouw werkzaamheden erg hinderlijk om telkens 20 minuten van international arrivals naar domestic departures te moeten lopen met al je bagage. Bagagesjouwers vermijden, zoals overal in Zuid Afrika. Ze lichten je op en zijn hondsbrutaal.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
    pi_61446205
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:


    En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bocht Pleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.

    Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 7 september 2008 @ 14:29:55 #149
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61447758
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]


    Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
    Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten ?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zondag 7 september 2008 @ 14:38:57 #150
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_61447973
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:29 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten ?
    Valt wel mee. Er gaat om de zoveel minuten een trein van T5 naar T1,2,3.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_61448208
    Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 7 september 2008 @ 14:51:36 #152
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61448233
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
    Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?

    Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL
    Hier stopte ik met lezen
    pi_61448319
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
    Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
    Terminal 5

    Denk je dat er wel iets verbeterd is in tegenstelling tot de grotten die de andere terminals moeten voorstellen... not. Terminal 5 is een duidelijke kopie van Schiphol, alleen mislukt. Een groot winkelcomplex, waardoor de gates bijna onvindbaar zijn en inderdaad loopafstanden waar je niet goed van wordt
      zondag 7 september 2008 @ 14:56:11 #154
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61448320
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
    Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
    CPT?

    Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
      zondag 7 september 2008 @ 15:10:36 #155
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61448580
    Voor dit jaar:

    Maatschappij:
    Cathay Pacific

    Traject:
    Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)

    Vertraging heenweg:
    Geen

    Vertraging terugweg:
    3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)

    Eten:
    Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
    Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)

    Inflight entertainment:
    Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
    Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
    Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!

    Personeel:
    Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk )

    Bijzonderheden:
    Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
    Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.

    Tevens:

    Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
    Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)

    Manilla - Ormoc:
    Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)

    Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.

    Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
    Ik ben een eckte rapnegert
      zondag 7 september 2008 @ 15:19:23 #156
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_61448735
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    CPT?

    Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
    CPT: Cape Town; Kaapstad.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      zondag 7 september 2008 @ 15:25:23 #157
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61448953
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 15:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
    Voor dit jaar:

    Maatschappij:
    Cathay Pacific

    Traject:
    Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)

    Vertraging heenweg:
    Geen

    Vertraging terugweg:
    3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)

    Eten:
    Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
    Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)

    Inflight entertainment:
    Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
    Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
    Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!

    Personeel:
    Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk )

    Bijzonderheden:
    Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
    Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.

    Tevens:

    Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
    Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)

    Manilla - Ormoc:
    Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)

    Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.

    Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
    Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
      zondag 7 september 2008 @ 15:30:53 #158
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_61449090
    Maatschappij?
    Cyprus Airways (samenwerking met onze eigenste KLM

    Traject?
    Paphos - Amsterdam - Paphos

    Vertraging?
    Geen, schijnt redelijk uitzonderlijk te zijn trouwens

    Vriendelijk personeel?
    Absoluut

    Lekker eten?
    Voor vliegtuigvoer was het goed te doen

    Entertainment?
    Ruk met een hoofdletter. Het was of nagesynchroniseerd of in het Grieks ondertiteld.

    Algehele indruk?
    Voor herhaling vatbaar al was het alleen maar vanwege de directe verbinding en de schappelijke tijden waarop er gevlogen wordt. Easejet vliegt inmiddels ook op Cyprus, het kan zijn dat die maatschappij nu mijn voorkeur gaat krijgen vanwege het kostenaspect.

    Iets over de luchthavens?
    Paphos is een luchthaven in aanbouw. Het is eenvoudig, doch redelijk efficient. Voor laptop gebruikers is er achter de douane wifi. Er is verder gelegenheid tot tax-free (voor zover het tax-free mag heten) shoppen en ook kun je er een hapje eten en of wat drinken. Binnen nu en een half jaar schijnt er een extra hal (weet zo niet of het aankomst of vertrek betreft) geopend te worden waardoor er meer passagiers verwerkt kunnen worden. Parkeren is goed te doen en als je een beetje handig bent kan het zelfs gratis
    Neerkomen wel!
      zondag 7 september 2008 @ 15:44:59 #159
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61449483
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 15:25 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon! Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
    Even voor de mede-Fok!ers: Hier hebben we het dus over:



    Inderdaad alleen prop's. De bagage-afhandeling is trouwens ook geniaal:
    Je rijdt de kar met koffers het huisje in en je laadt de spullen eraf! geniaal in al z'n eenvoud!
    Ik ben een eckte rapnegert
    pi_61451878
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    CPT?

    Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
    Capetown.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 7 september 2008 @ 17:40:45 #161
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61452348
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 17:25 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Capetown.
    Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
    pi_61452522
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    CPT?

    Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
    Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 7 september 2008 @ 17:51:41 #163
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61452821
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Komt intelligent over? Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
    Het is een paar letters korter, daar wordt degene die het typt echt niet beter op. Tegen de tijd dat de user in kwestie de afkortingen weer uit zijn/haar geheugen opgevist heeft had je de plaatsnaam al minimaal 5x kunnen typen. Inderdaad zeer irritant om het op te moeten zoeken.
    En ik vind het niet intelligent, het staat nl. op de bagagesticker en boarding pass enzo. Die krijg je dus altijd. Mijn neefje van 6 kan die afkoringen nog wel onthouden als hij er is geweest.
    pi_61453252
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 17:40 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
    Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
    Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
    Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
      zondag 7 september 2008 @ 18:26:32 #165
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61453561
    De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
      zondag 7 september 2008 @ 18:49:47 #166
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61454101
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Blik het volgende:
    De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
    Graag weer een beetje ontopic.
    Gezanik over codes: open er een topic over.
    Ik ben een eckte rapnegert
      zondag 7 september 2008 @ 18:54:42 #167
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61454215
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 18:11 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]

    Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
    AMS inderdaad wel. En bij LHR kan ik me iets bedenken ja

    Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om die codes in een topic als deze te gebruiken. Ook omdat het geen enkele meerwaarde heeft. Om excuses heb ik niet gevraagd hoor

    Ach ja, zo leer ik ook wat bij. Wie weet wanneer je het nodig kunt hebben
    pi_61455059
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:

    [..]


    Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
    Zo, idd. Dat lopen! Voor mij was het dan meer rennen geworden Maar dat was echt verschrikkelijk idd. Ik heb een halve marathon afgelegd daarzo

    Oh, en sorry voor de afkortingen Ik ken er zelf best veel, vandaar
      zondag 7 september 2008 @ 19:55:45 #169
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_61455737
    Maatschappij?
    Ukraine International Airlines

    Traject?
    Amsterdam Schiphol (AMS) - Kiev Boryspil International Airport (KBP) en weer terug

    Toestel
    Boeing 737-500 en Boeing 737-300

    Vertraging?
    Op de heenweg anderhalf uur vertraging omdat het vliegtuig te laat op Schiphol aankwam. Op de terugweg ook vertraging, ongeveer 40 minuten.

    Vriendelijk personeel?
    Ja, niets op te aan te merken.

    Lekker eten?
    Er was een complete maaltijd inbegrepen, vond ik best netjes voor een vliegreis van 3 uur. Het was gewoon typisch vliegtuigvoedsel, niet bijzonder, maar best goed te eten. Ik had van te voren via email een vegetarische maaltijden besteld en dat was beide keren goed geregeld.

    Entertainment?
    Alleen wat magazines.

    Algehele indruk?
    Vertraging op zowel de heen- als terugreis gaf natuurlijk een niet al te beste indruk, maar behalve dat was er niets op aan te merken; gewoon prima.

    Iets over de luchthavens?
    Boryspil International Airport: ligt een eindje buiten Kiev. Aankomsthal is nogal klein en krap met niet heel veel voorzieningen, en doet erg Oost-Europees aan. Als je eenmaal hebt ingechecked wordt het beter, dat gedeelte is een stuk nieuwer gok ik. Lekker ruim en rustig. Er was ook daar nog niet zo heel veel aan shop- en eetmogelijkheden, maar er werd nog verbouwd, dus dat komt wellicht nog.

    [ Bericht 4% gewijzigd door edsuit op 07-09-2008 20:01:43 ]
    pi_61455855
    Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
    01-08-2008
      zondag 7 september 2008 @ 20:07:40 #171
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_61456091
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Pure-Poison het volgende:
    Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
    Vorig jaar Amsterdam - Washington gevlogen met United. Op zich een goede ervaring met ze. Vlucht vertrok op tijd, goed eten, en redelijke keus uit films onderweg. Nadeel is wel dat je in het midden met 5 man op een rij zit. Alleen vloog ik met een 777, en op dit moment zit er een 767 op die route. En ik weet niet hoe het daarmee met de IFE zit.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      zondag 7 september 2008 @ 21:14:37 #172
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61458556
    Zowel united 767-300 WorldWide 1 als WorldWide 2 heeft eigen IFE
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_61459135
    Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
    Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.
    01-08-2008
      zondag 7 september 2008 @ 21:45:29 #174
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61459760
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 21:28 schreef Pure-Poison het volgende:
    Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
    Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.

    IFE = inflight entertainment, met andere woorden: een eigen tv schermpje in de stoel voor je waarop je (bij united) 9 kanalen met films hebt waaruit je kan kiezen om te kijken (vaak zit er ook wat muziek etc bij)

    Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoor de maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
    Alleen gratis alcohol heb je niet meer bij united, tenminste ik neem aan dat je geen business/first class vliegt
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_61463534
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:

    [..]


    Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoor de maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
    United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 8 september 2008 @ 08:32:40 #176
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61466944
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoor Maar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
    vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
    pi_61468674
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:

    [..]

    vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
    Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

    Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
    quote:
    United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 8 september 2008 @ 10:40:28 #178
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61468765
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

    Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
    [..]


    lol

    $24 voor 2 ranzige maaltijden? Zijn ze helemaal gek geworden ofzo. Dan is het goedkoper om wat op het vliegveld te kopen en dat in het vliegtuig op te eten, en ook nog eens veel lekkerder
    pi_61470248
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
    betalen om je tas in te kunnen checken.
    Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 8 september 2008 @ 12:52:29 #180
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_61471484
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Waar eindigt het bezuinigen? Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
    Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.

    stomme olie
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 8 september 2008 @ 18:35:10 #181
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61479022
    Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

    United gaat de US airways toer op zie ik....
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 8 september 2008 @ 18:53:21 #182
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_61479598
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
    Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd

    United gaat de US airways toer op zie ik....
    Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

    Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
    No Worries Mate!!!
    pi_61479951
    Voorwaarden gelden voor nieuw 'geprinte' tickets. Dus als ze het vanaf oktober invoeren geldt het voor tickets die vanaf oktober geprint worden en heb jij nergens last van
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 8 september 2008 @ 19:36:00 #184
    217128 Gummibeer79
    Woordenbroekenlol
    pi_61480849
    Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
    Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
    Ik ben een eckte rapnegert
      maandag 8 september 2008 @ 19:52:31 #185
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_61481332
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
    Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
    Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
    ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
      maandag 8 september 2008 @ 19:58:32 #186
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_61481503
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:

    [..]

    Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!! Maar wel een goede maatschappij verder!!

    Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
    Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?

    In dat geval heb je er geen last van, voor domestic flights berekenen ze die toeslag wel
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_61482499
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:

    [..]

    ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
    Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.
    01-08-2008
    pi_61482591
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.

    Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
    [..]


    Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?
    01-08-2008
    pi_61485157
    Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_61486133
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
    Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
    Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
    Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt? Ik vlieg altijd met e-tickets, vindt het geweldig
      maandag 8 september 2008 @ 22:16:37 #191
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61486169
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
    Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
    Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
    pi_61486554
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
    Ryanair
    Easyjet
    SkyEurope
    Sterling
    Vueling
    AirAsia
    BMIBaby
    WizzAir
    United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



    Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_61491837
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
    Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
    En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_61493954
    quote:
    Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Ryanair
    Easyjet
    SkyEurope
    Sterling
    Vueling
    AirAsia
    BMIBaby
    WizzAir
    United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic



    Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
    Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
    01-08-2008
    pi_61494049
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:

    [..]

    Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
    Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

    En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_61498522
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.

    De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
    We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
    En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:46:47 #197
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61507025
    Maatschappij?
    Clickair

    Traject
    Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

    Prijs
    ¤ 72,00

    Comfort?
    De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
    Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

    Loadfactor?
    Outbound 76%
    Inbound 83%

    Vertraging?
    Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
    Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

    Vriendelijk personeel?
    De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
    Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

    Lekker eten?
    Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

    Entertainment?
    2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
    Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

    Algehele indruk?
    Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
    Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

    Iets over de luchthavens?
    B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
    Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:24:33 #198
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61508239
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
    Maatschappij?
    Clickair

    Traject
    Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

    Prijs
    ¤ 72,00

    Comfort?
    De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
    Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.

    Loadfactor?
    Outbound 76%
    Inbound 83%

    Vertraging?
    Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
    Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....

    Vriendelijk personeel?
    De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
    Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....

    Lekker eten?
    Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...

    Entertainment?
    2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
    Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.

    Algehele indruk?
    Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
    Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....

    Iets over de luchthavens?
    B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
    Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
    Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:38:23 #199
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_61508664
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
    Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).

    Qua timing.. tja ik had voor de verandering eens een horloge om, en kijk er dan bijna elke minuut op, en ik wilde wel eens weten of mijn gevoel echt klopte dat je nadat je geland bent op de Polderbaan je nog 15 minuten moet taxiën naar de gate, nu valt dat mee, het zijn er 'slechts' 12.....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_61509732
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..

    En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
    Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
    01-08-2008
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')