Volgens de BMIbaby website is het ¤19quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:28 schreef Sharapova het volgende:
Elke tas 40 euro?! Ik dacht dat ryanair erg wasmaar dit slaat dus alles
Ongeveer wat ryanair ook rekent.quote:A Baggage Fee is charged for the carriage of each item of Checked Baggage. Baby buggies, wheelchairs, scooters and walking frames are carried free of charge. The baggage fee may be prepaid at the current discounted internet rate of £7.99/¤12.78 per item of baggage/per one way flight when making your reservation online. If you wish to add baggage to your booking at a later date you can do this via the ‘manage your bookings’ section of the website, the call centre or when you arrive at the airport. Please note a £12.00/¤19.00 charge per item will apply per one way flight for any bags added by the call centre or at the airport.
Tsja, via internet inchecken vereist een server oplossing al dan niet met wat eigen IT personeel. Op het vliegveld inchecken vereist het huren van incheckbalies, het inhuren van personeel en het huren van het incheck computersysteem. Via de absurd hoge prijzen, wil men dit laatste ontmoedigen. (zelfde met het meenemen van bagage)quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vind het in elk geval belachelijk veel... en zeker de kosten voor het inchecken op het vliegveld (een handeling van een minuut) en het online boeken van je eigen stoel, om nog maar niet te spreken van de kosten van het voedsel aan boord en het feit dat je niet je eigen meegebrachte drinken mag nuttigen
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:03 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens de BMIbaby website is het ¤19
[..]
Ongeveer wat ryanair ook rekent.
Klopt, maar is dus nog steeds ongeveer wat ryanair rekent en dat was waar het om ging..quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
19 euro per one way flight dus x2 = 38 euro.
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.quote:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:59 schreef Radjesh het volgende:
[..]
Volgens mij doet de JAL Amsterdam altijd aan met een 777. 1 keer gezien dat ze met een 747 kwamen aanzetten.
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt. Dagelijks een 777-200 met heel soms een 777-300. De 747-400 is een zeldzaamheid geworden op de AMS-NRT route.
777-200 is alle behalve een krappe baggerkist hoorquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
check even op www.seatguru.comquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dan was de 777-300 zeker de luxe kist op de heenweg, en de 777-200 de krappe baggerkist op de terugweg.
Ow, dat is nieuw voor me. Hebben ze hun 772's zeker gisteren verkocht?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:15 schreef Proximo het volgende:
Terug vloog je zeker 3-3-3, dat kan krapper aanvoelen als 2-4-2 opstelling
JAL vliegt overigens geen 777-200, alleen 300
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog ergerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan niet alleen krapper aanvoelen zo'n 3-3-3 opstelling, het is ook gewoon krapper dan een 2-4-2 opstelling! (In plaats van 9 op een rij dan maar 8 stoelen op een rij wat de breedte van de stoel tegoede zal komen).
Ik wist trouwens niet dat JAL vloog in een 777 met 2-4-2 opstelling, daar kan KLM wat van leren, want zij hebben bedacht dat je ook in een 3-4-3 opstelling in een 777 kan vliegen. (Met als argument dat Emirates dat ook doet, wat ze er dan niet bij vermelden is dat de seatpitch bij KLM gewoon 31 inch is gebleven en bij Emirates 34 inch is). Helaas is de kans klein dat ik met JAL zou vliegen, Japan staat niet echt op mijn bestemmingenlijst...
Als je met z'n 2-en vliegt en ook zo'n 2-tje kan bemachtigen is het juist perfectquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:41 schreef Proximo het volgende:
[..]
American heeft de geniale opstelling 2-5-2, nog erger
Jakarta mag wat mij betreft schoner en moderner zijn: de parkeerplaats was een grote vuilnisbuilt en de toilletten stonken zwaar naar de urine. De international terminal is dan nog redelijk, maar de domestic terminal reikt naar een absoluut dieptepunt....quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 17:29 schreef GoodGawd het volgende:
[Iets over de luchthavens?[/b]
Schiphol weet iedereen. Jakarta is een degelijke luchthaven, niet super lux of mooi. Het is gewoon goed en je hoeft nooit ver te lopen. Oh btw we hebben nog een fuel stop gemaakt in Kuala Lumpur, vliegveld zag er zeer netjes uit, verder niet veel van gezien.
Dat is inderdaad waar. In mijn geval kreeg ik het tafeltje amper volledig uitgevouwen. Wat betreft de catering, dat was als, ik het me nog goed kan herinneren, slechts een aantal koeken (die je kon kopen).quote:Veels te weinig beenruimte. Die kist is echt ingericht voor kleine Aziaten. Ik ben zelf 1.88m dus dat was vrij krap. Vond het net een busrit, niet veel aan dus. Normaal vind ik de vlucht wel leuk, al die service etc maar deze mocht van mij snel over zijn.
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:05 schreef Sharapova het volgende:
Je hebt meteen wel de grootste cockpit gezien trouwens(tenminste.. dat neem ik aan met een 747)
Als kind een keer of 3 in die cockpit van de md-11 wezen kijken, vond dat toen superquote:Op zondag 24 augustus 2008 07:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt zwaar tegen... Wacht maar tot je het verschil ziet tussen een MD11 en een B747, de eerste is een balzaal...
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Ik heb een vraag over luchtvaartmaatschappij American Airlines. We hebben nu een vlucht van Dusseldorf via Londen naar NYC. Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf dan vliegen naar Londen om 07:00 en daarna mogen we 7 uur lang op Londen gaan wachten om door te vliegen naar NYC. We vermoedden dat omboeken erg duur is (schijnt 180 euro te kosten), maar nu had iemand de geniale ingeving om een paar dagen eerder naar Londen te gaan en dan daar op onze vlucht te stappen. Voordeel: extra daagjes vakantie in Londen en geen superbrakke overstap. Alleen nu kan ik nergens op hun website vinden of het überhaupt is toegestaan om een deel van je vlucht te missen of waar je dan aan zou moeten geven dat je wel van Londen naar NYC wilt vliegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je niet op het eerste deel van de reis aanwezig bent, annuleren ze de rest van je reis automatisch.
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:13 schreef Hartendame het volgende:
Eerst gaan we vanuit Groningen met de bus naar Dusseldorf
quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef Hartendame het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor, dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Kan ik niet zelf dat eerste stukje annuleren en de rest houden?
Kan daar ook geen informatie over vinden op hun website
Dit lijkt me erg onaangenaamquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:34 schreef Spohr het volgende:
Type vliegtuig?
Boeing 737-400
Traject?
Frankfurt - Johannesburg v.v.
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAMquote:Op zaterdag 6 september 2008 11:30 schreef Blik het volgende:
Fijn, al die afkortingen waar je niks van begrijpt. Noem het beestje gewoon bij zijn naam als het geen bekende luchthavens zijn. LHR is Heathrow. Maar wat SPL, YVR (Vancouver?), YYC (Calgary?), YQL voor moeten stellen is mij geheel onduidelijk? (als SPL Schiphol is, noem het dan gewoon AMS)
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...quote:Op zaterdag 6 september 2008 12:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
SPL is geen code voor schiphol. Zeg idd of AMS of EHAM
.... en dus heeft hij gelijkquote:Op zaterdag 6 september 2008 12:18 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vroeger was de IATA code voor Schiphol wel degelijk SPL, maar dat is al een tijd niet meer het geval...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL, en zowel de grote als kleinere vliegvelden in deze trip zijn gewoon ronduit kut. Onduidelijke bewegwijzering, totaal geen logica in loopbanden vs 'gewoon' lopen, slechte faciliteitenvoorziening, gates waarbij je pal naast de omroepster moet staan om uberhaupt te kunnen horen wat er gezegd wordt..Leuk dat instappen per vliegtuigdeel, maar als 90% van de passagiers al blij moet zijn als ze uberhaupt hebben weten op te pikken dat er geboard kan worden, werkt dat dus voor geen meter
En ik kon m'n ogen niet geloven hoe onbeschoft het personeel op Calgary omging met een bejaard stel. Die hadden er allemaal wat moeite mee, en in de chaos van de onduidelijkheid met instappen hadden ze hun paspoort niet op de goede bladzijde open. Die werden dus uit de rij gezet en moesten wachten totdat alle andere passagiers ingestapt waren, WTF?
![]()
![]()
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bochtPleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging
Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Ik ook, maar ik neem aan dat 1:45 genoeg moet zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 12:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
:Ik heb nu al zin in mijn overstap op LHR
quote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
En LHR als transfer is een ramp, als er iets slecht verzorgd is dan is het wel de gateinformatie met waar je moet zijn. Sowieso, het uitstappen alleen al - Kom je in zo'n slurf, en aan het einde van die slurf moet je via een soort smalle, stijle en donkere keldertrap naar beneden - met scherpe bochtPleur die slurf dan gewoon in de container en laat ons buiten uitstappen, dan heb je tenminste ruimte voor je tas en gewoon 1 stuk. En dan dat gezeik met die kutbussen en een buschauffeur die rustig ff buiten gaat staan chillen terwijl er een complete vliegtuiglading aan mensen moet overstappen vanuit een vlucht met maximale vertraging
Zit je daar met zn allen te wachten, terwijl je op je horloge de verstreken minuten sinds de boarding deadline zit op te tellen. Ik ben echt blij dat m'n terugvlucht via Frankfurt gaat, veel kutter dan LHR kan het toch bijna niet zijn.
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachtenquote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Valt wel mee. Er gaat om de zoveel minuten een trein van T5 naar T1,2,3.quote:Op zondag 7 september 2008 14:29 schreef Proximo het volgende:
[..]
Is het een beetje goed te doen van Terminal 5 naar een andere ? of moet ik ellende verwachten?
Hier stopte ik met lezenquote:Op vrijdag 5 september 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
Hoe komt het trouwens dat er zoveel vliegvelden zijn die verschrikkelijk zuigen in vergelijking met Schiphol?
Ik heb laatst een vlucht gemaakt SPL-LHR-YVR en YVR-YYC-YQL
Terminal 5quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT?quote:Op zondag 7 september 2008 14:50 schreef Casparovvv het volgende:
Ik kwam aan via terminal 5 en vertrok via terminal 5, (CPT-LHR-AMS) maar dat ding is zo bizar groot dat je eerst met de trein gaat, vervolgens 100 roltrappen op en af moet, door de security heen, door het winkelcentrum heen, weer naar beneden, weer met de trein, en vervolgens weer 100 roltrappen op en af om bij je gate te komen.
CPT: Cape Town; Kaapstad.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon!quote:Op zondag 7 september 2008 15:10 schreef Gummibeer79 het volgende:
Voor dit jaar:
Maatschappij:
Cathay Pacific
Traject:
Amsterdam-Hong Kong-Cebu (en vice versa)
Vertraging heenweg:
Geen
Vertraging terugweg:
3 uur (viel mee, typhoon Nuri op hun dak gekregen)
Eten:
Heenweg: bedroevend. Eten van keuze op elke vlucht op en kwaliteit onder de maat. (i.t.t. eerdere Cathay-ervaringen)
Terugweg: Njammie. Zoals ik ze weer ken (is toch een 5-sterren airline...)
Inflight entertainment:
Heenweg: prima in orde, lekker filmpjes kijken
Terugweg: Cebu-Hong Kong: Prima
Hong Kong-Amsterdam: Vanaf mijn rij tot achterin: alle schermpjes kapot! Bedroevend!!!
Personeel:
Vriendelijk en behulpzaam (en niet lelijk)
Bijzonderheden:
Hiernaast op de heenweg tussen HK en CEB ook nog een kapotte airco gehad, die halverwege de vlucht pas aansloeg. Verder was dit een behoorlijk uitgewoond toestel.
Ik heb (op 1 keer na) al mijn lange vluchten met Cathay gevlogen vanwege nette vliegtuigen, goede service en prima eten. Dit jaar waren de ervaringen dermate bedroevend dat ik de volgende keer, hoogstwaarschijnlijk, een andere airline kies.
Tevens:
Philippine Airlines: Tagbilaran - Manilla
Net vliegtuig, véél beenruimte! korte vlucht, toch prima eten. Alles werkte en service (personeel was erg goed)
Manilla - Ormoc:
Ormoc is een nieuw, érg klein vliegveldje (landingsbaan en huisje ernaast). Derhalve gevlogen met een Bombardier Q300. Weer véél beenruimte, geen inflight entertainment (maar wat geeft het: propellorvliegtuig en het prachtigste uitzicht dat ik ooit heb gezien!!!)
Bij Philippine Airlines géén vertraging gehad.
Vliegen zij ook op Schiphol? Zoja, dan ga ik ABSOLUUT de volgende keer een lange afstand proberen!
Even voor de mede-Fok!ers: Hier hebben we het dus over:quote:Op zondag 7 september 2008 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb dat Ormoc Airport even gegoogeld..echt lachwekkend gewoon!Schitterend ook eigenlijk, zou er ook wel eens willen landen. Neem aan dat daar alleen propellor vliegtuigjes landen?
Capetown.quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.quote:
Komt intelligent over?quote:Op zondag 7 september 2008 14:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
CPT?
Waarom gebruiken jullie die gare afkortingen toch?
Het is een paar letters korter, daar wordt degene die het typt echt niet beter op. Tegen de tijd dat de user in kwestie de afkortingen weer uit zijn/haar geheugen opgevist heeft had je de plaatsnaam al minimaal 5x kunnen typen. Inderdaad zeer irritant om het op te moeten zoeken.quote:Op zondag 7 september 2008 17:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Komt intelligent over?Maar het is ook korter dan Kaapstad. Tis wel irritant dat je dan de afkortingen weer moet gaan opzoeken die je niet kent.
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.quote:Op zondag 7 september 2008 17:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat had ik al door, werd eerder al vermeld. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag.
Graag weer een beetje ontopic.quote:Op zondag 7 september 2008 18:26 schreef Blik het volgende:
De SPL, YYC, YVR en YQL afkorting zijn natuurlijk wel belachelijk. Helemaal omdat SPL geen afkorting is van Schiphol
AMS inderdaad wel. En bij LHR kan ik me iets bedenken jaquote:Op zondag 7 september 2008 18:11 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Het spijt me zeer Leo. Ik had het niet zo bedoeld. In het vervolg zal ik ze uitschrijven, hoewel ik er min of meer van uit ga dat afkortingen als LHR en AMS wel bekend zijn.
Zo, idd. Dat lopen!quote:Op zondag 7 september 2008 13:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik vloog via terminal 5, wat een gaar systeem zeg. Hypermoderne trams, winkelcentrum e.d, maar nog steeds een bizar lange wachtrij bij security, en je loopt je ondanks alle moderniteiten alsnog een breuk. Bovendien zijn de toiletten om te huilen, ik kreeg de handenfohn niet aan de praat.
Vorig jaar Amsterdam - Washington gevlogen met United. Op zich een goede ervaring met ze. Vlucht vertrok op tijd, goed eten, en redelijke keus uit films onderweg. Nadeel is wel dat je in het midden met 5 man op een rij zit. Alleen vloog ik met een 777, en op dit moment zit er een 767 op die route. En ik weet niet hoe het daarmee met de IFE zit.quote:Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Pure-Poison het volgende:
Iemand ervaring met Amsterdam-Orlando via Washington met United Airlines? Wij gaan over een paar maanden en ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn.
quote:Op zondag 7 september 2008 21:28 schreef Pure-Poison het volgende:
Bij mijn reservering staat dat er met een 777 word gevlogen,we gaan ook pas in januari hoor.Hoop echt dat we met een 777 vliegen. Wat is een eigen IFE?
Heb wel begrepen dat er vanaf 1oktober geen gratis maaltijden meer bij de vlucht zitten.
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoorquote:Op zondag 7 september 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
Gratis maaltijden heb je wel gewoon hoorde maatschappij die dat op intercontinentale vluchten eruit gaat gooien moet nog uitgevonden worden
![]()
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.quote:Op zondag 7 september 2008 23:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
United had het bijna geschrapt op vluchten vanuit -ik geloof- Washington hoorMaar dat kwam ze op veel kritiek te staan en is snel weer teruggedraaid
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.quote:Op maandag 8 september 2008 08:32 schreef Blik het volgende:
[..]
vanuit Washington binnen de rest van Amerika waarschijnlijk, op nationale vluchten. Niet vanuit Washington naar bijvoorbeeld Europa. Wat al gezegd is, de eerste airliner die maaltijden afschaft op een intercontinentale vlucht moet nog gemaakt worden.
quote:United is considering charging $24 (2 meals on a typical 14 hour flight) for their standard economy meal I think people's tolerance for crap is pretty high when the food is complimentary. But when you start charging that much money for the same shit, people are going to protest.
lolquote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Waar eindigt het bezuinigen?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
betalen om je tas in te kunnen checken.
Ik denk dat je eerder moet klagen over de oorzaken ipv de gevolgen.quote:Op maandag 8 september 2008 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waar eindigt het bezuinigen?Wordt elke maatschappij nou ineens een lowcost-maatschappij waar je voor alles moet gaan lappen?
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!!quote:Op maandag 8 september 2008 18:35 schreef Proximo het volgende:
Continental serveert zowel Domestic als International flights in alle classes nog een maaltijd![]()
United gaat de US airways toer op zie ik....
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepterenquote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Neem aan dat je vanuit europa vliegt & ook weer terugkomt?quote:Op maandag 8 september 2008 18:53 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
Gelukkig vlieg ik Continental in januari. Jammie!!!Maar wel een goede maatschappij verder!!
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die toeslag op koffers? Ik heb mn ticket al geboekt en nu las ik ergens dat Continental vanaf oktober ook toeslag gaat vragen voor check-in bagage. Doen ze dat ook als je je ticket al geboekt hebt??
Dit heb ik dus ook,heel raar net alsof het niet echt is.quote:Op maandag 8 september 2008 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
ik vind het een beetje "onzeker". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik een ticket heb, en heb altijd het gevoel dat ze het uitgeprinte papiertje niet accepteren
Betalen om mijn tas te kunnen inchecken? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? Mijn handbagage, moet ik daar voor betalen ofzo?quote:Op maandag 8 september 2008 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vluchten binnen de USA krijg je sowieso al niks meer gratis en moet je ook bij de grotere maatschappijen -Continental, American, US Airways, United, Delta, Northwest- betalen om je tas in te kunnen checken.
Het plan van United was echt om maaltijden op internationale vluchten af te schaffen uit kostenbesparing.
[..]
Hoe werkt het precies als je geen e-ticket hebt?quote:Op maandag 8 september 2008 19:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van die e-tickets?
Aan de ene kant vind ik het praktisch, aan de andere kant mis ik het 'tastbare' en betekent het geprinte tocket voor mij al een beetje voorpret. En dat mis ik nu wel een beetje
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Ryanairquote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar bij welke maatschappijen moet je daar voor betalen dan? Ook bij Ryanair en andere luchtvaartmaaschappijen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Onur Air.
En de volgende stap is de grootte en gewicht van handbagage inperken zodat je meer moet inchecken hetgeen extra omzet betekent ?quote:Op maandag 8 september 2008 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Nee ingecheckte bagage is bagage die je afgeeft bij de balie en die meegaat het ruim in
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!quote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ryanair
Easyjet
SkyEurope
Sterling
Vueling
AirAsia
BMIBaby
WizzAir
United/Delta/Northwest/Continental/US Airways Domestic
Het is bij lowcosts eerder regel dan uitzondering
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:02 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Sorry maar hebt dit nog nooit meegemaakt,zit dat al bij je ticket inbegrepen of moet ik daar aan de balie afrekenen ofzo? Heb er echt nog nooit over gehoord of meegemaakt!
We zullen wel even bellen of we dat stukje van de heenreis kunnen laten vervallen. Hoe we naar Londen komen lijkt me geen probleem, je kan al tickets kopen van 50e of met de bus vanaf 21e en dat hebben we er best voor over om een paar dagen eerder in Londen te zijn. De terugreis willen we niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat als je op Dussedorf niet incheckt en naar London vliegt, je geoormerkt wordt als no-show hetgeen betekent dat ook het stuk Londen-NYC zal komen te vervallen.
De enige mogelijkheid is de luchtvaartmaatschappij te bellen of je het stuk Dusseldorf-London niet kan laten vervallen, maar dan zit je nog met de terugreis en met hoe je met een alternatief naar Londen komt.
En de bus Groningen - Dusseldorf word inderdaad een gehuurde bus, we gaan met 20 man die kant naar NY toe, waarvan een gedeelte dus via Londen vliegt. Bus wordt geregeld door dezelfde mensen als degene die onze tickets geboekt hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar. Is dit een gehuurde bus oid? Lijndiensten heb ik alleen naar Bremen en Oldenburg gezien.
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij?
Clickair
Traject
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
Prijs
¤ 72,00
Comfort?
De Airbus 320 is uitgevoerd in de Sardinecan uitvoering met 180 stoelen. Op de heenweg zat ik eerst aan het raam ingesloten door 2 personen naast mij, er bleek echter 1 rij van 3 stoelen leeg te zijn, en nadat iedereen ingestapt was direct naar deze rij gegaan. (Een beetje assertief zijn helpt).
Op de terugweg was ondanks de vrij drukke bezettting mijn rij nu helemaal leeg waardoor ik ook nu 3 plekken voor mezelf had wat een stuk beter zit.
Loadfactor?
Outbound 76%
Inbound 83%
Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken, maar doordat we na de landing de startbaan afreden en echt direct aan de gate stonden, 4 minuten na touchdown stond ik al in de terminal van Barcelona.
Terug op tijd vertrokken, helaas moest je redelijk ver naar de startbaan taxiën, en door de avondaankomst in Schiphol wordt er geland op de Polderbaan en sta je pas 18 minuten na touchdown in de terminal.....
Vriendelijk personeel?
De heenweg prima, op de terugweg had de crew met de piloot afgesproken om de 'fasten seatbelt' knop aan te laten zodat zij snel de verkoop konden doen.
Heb ik opzich geen bezwaar tegen, maar als na 45 minuten in de vlucht de fasten seatbelt signs nog aan zijn verliest dat zijn geloofwaardigheid....
Lekker eten?
Nks gekocht, heenweg reeds een flesje water in mijn bezit, terug een flesje cola, en ik vind het toch vrij prijzig wat ze aanbieden aan boord...
Entertainment?
2x een raamplaats, en bij het opstijgen in Barcelona altijd een mooi uitzicht, zeker nu omdat zowel het landen als opstijgen langs de kust ging!
Landen op Schiphol is ondanks het gebruik van de Polderbaan altijd een mooi gezicht in de avond.
Algehele indruk?
Beenruimte is dramatisch, maar voor de prijs mag je niet klagen, wel moet je goed optijd boeken wil je deze goedkope tarieven kunnen bemachtigen.
Ik ben alleen bang als ze met Vueling samengaan dat de prijzen ook omhoog zullen gaan....
Iets over de luchthavens?
B / C terminals op Schiphol kom ik eigenlijk zelden, daarom altijd wel leuk om mee te maken. Beveiligingscontrole was goed ingereicht, opzich was er een rij, alle poortjes waren echter open en langer dan 5 minuten heb ik niet hoeven wachten.
Barcelona Airport is efficiënt, geen rij bij de beveiliging, en voldoende winkels om je te vermaken. Na landing sta je altijd zo aan de gate, bij vertrek rij je echt het hele vliegveld over waardoor je wat vertraging oploopt, met de nieuwe terminal zal dit voor een deel van de vluchten overigens verholpen zijn.
Loadfactors zijn af te lezen tijdens boarden, gezien ik altijd als een van de laatste aan boord ga lukt dat bijna altijd. (Je ziet dan het aantal ingecheckte passagiers, als er een paar mensen wel geboekt hebben maar niet op komen dagen kan de loadfactor iets hoger zijn).quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heb jij de vlucht goed geanalyseerd zeg! Ik bedoel, hoe kom je aan die procenten bij de load factor? En 18 minuten na touchdown was je in de terminal. Heb je dat geklokt?
Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Boek eens op de site van (bijvoorbeeld) ryanair een ticket naar bestemming X. Voordat je uiteraard alles bevestigd, krijg je een overzicht te zien van extra toeslagen, zoals inchecken op het vliegveld (10 euro) als eerste aan boord (10 euro), 1 tas inchecken (30 euro), 2 tassen inchecken (70 euro), 3 tassen inchecken (110 euro)..
En zo is het bij veel maatschappijen tegenwoordig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |