abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2008 @ 23:44:04 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57662975
Is Wilders na FITNA nog serieus te nemen? Hij wilde aantonen dat het 2 voor 12 is wmb moslims. Integreren of opzouten en het liefst opzouten. Grote woorden van Wilders. Niks geen hulp voor de integratie dus want de film stelt geen reet voor.

Is Wilders en zijn integratiediscussie of Wilders sowieso nog serieus te nemen?
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:45:00 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_57663001
Uh ik heb hem persoonlijk echt nooit serieus genomen en alles wat hij door de jaren heen deed versterkte bij mij alleen maar dat gevoel...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_57663021
Hij was het er voor niet, en nu nog steeds niet. Wat een debiel filmpje
pi_57663022
Ik nam/neem hem nooit serieus.
Degene die hem hiervoor al serieus namen
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:45:55 #5
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_57663023
Hij wilde een punt maken, dat punt heeft ie gemaakt.

Of je hem serieus neemt of niet heeft niets met die film te maken lijkt me.

Wat ik me afvraag is hoe lang het nog duurt voor er een aanslag op hem wordt gepleegd
pi_57663030
Natuurlijk niet. Alles wat je aandacht geeft groeit, en op deze wijze zal integratie nooit slagen. Ja, er is een probleem en ja, daar moet iets aan gedaan worden, maar dit is niet de manier.

Sowieso zijn al die beelden fokking oud, kom dan met iets nieuws. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_57663042
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:45 schreef OssieMan het volgende:
Hij wilde een punt maken, dat punt heeft ie gemaakt.

Of je hem serieus neemt of niet heeft niets met die film te maken lijkt me.

Wat ik me afvraag is hoe lang het nog duurt voor er een aanslag op hem wordt gepleegd
Welk punt?
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_57663051
als iemand stemmen krijgt + betrokken achterban dan is dat een serieuze zaak in ieder geval. Dat de man verder veel blaat en amper wol toont maakt wel dat zijn uitspraken idd met een aardige korrel zout genomen mogen worden.
underground forever baby
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2008 @ 23:47:29 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57663066
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:45 schreef OssieMan het volgende:
Na die film niet meer, nu denkt iedereen: och, het is Wilders maar met zn stokpaardjes
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:49:31 #10
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_57663119
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:46 schreef Insomaniac het volgende:

[..]

Welk punt?
Dat de islam fout is
Kortgezegd
pi_57663173
Dat was hij al niet.

Maar los daarvan, wat hadden mensen dan van de film verwacht? Ik snap de kritiek niet zo...
pi_57663185
hij heeft z'n kleine neefje een filmpje in elkaar laten flansen met windows movie maker, en dat met veel bombarie aangekondigd.
uiteindelijk blijkt het een schandelijk broddelwerk te zijn, ik vraag me af wat hij met al het geld heeft gedaan wat dat jip en janneke verhaaltje zogenaamd gekost zou moeten hebben.

ik nam hem hiervoor al niet serieus, nu al helemaal niet meer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:53:18 #13
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_57663223
Als je de doodsverwensingen op marokko.nl leest is Wilders nog altijd een groot kwaad dat alle aandacht en haat van de wereld verdient...

... geen flauw idee waarom dat klootjesvolk daar flipt om een mislukt filmpje... maar hoe harder ze flippen, hoe meer waarde ze geven aan Wlders en zijn praatjes.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 maart 2008 @ 23:58:11 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57663370
Ik nam hem al niet al te serieus, maar na deze 'film' is dat nog veel minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57663431
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:53 schreef Cairon het volgende:
Als je de doodsverwensingen op marokko.nl leest is Wilders nog altijd een groot kwaad dat alle aandacht en haat van de wereld verdient...

... geen flauw idee waarom dat klootjesvolk daar flipt om een mislukt filmpje... maar hoe harder ze flippen, hoe meer waarde ze geven aan Wlders en zijn praatjes.
Ik begrijp ook niet waarom ze flippen..dit is toch precies wat ze graag willen zien...ongelovigen die worden vermoord, verbrand, afgeschoten en koppen laten rollen...

Wilders zal wel degelijk serieus genomen worden, ook na Fitna. Er zijn nog heel wat volksstammen die op hem blijven stemmen...en zolang dat zetels met zich mee brengt...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57663531
Film toverde een glimlach op mijn gezicht. Altijd leuk om te zien hoe mensen volledig in het geloof kunnen opgaan en zichzelf vervolgens volstrekt belachelijk kunnen maken. Rondlopen met borden als "De echte holocaust komt er an !" (Of iets in die strekking). Hetzelfde als Wilders doet dus, over en weer geschreeuw om een boek (!). Kleuters zijn het allemaal.

En dan die gozer met dat zwaard, bwahahahah.. hou toch op.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:07:55 #17
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57663574
He is clever underground...
je moet het begrijpen. Dit is iets voor intellectuelen.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:08:29 #18
209360 Druuna
pi_57663587
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:05 schreef tequi3 het volgende:
Film toverde een glimlach op mijn gezicht. Altijd leuk om te zien hoe mensen volledig in het geloof kunnen opgaan en zichzelf vervolgens volstrekt belachelijk kunnen maken. Rondlopen met borden als "De echte holocaust komt er an !" (Of iets in die strekking). Hetzelfde als Wilders doet dus, over en weer geschreeuw om een boek (!). Kleuters zijn het allemaal.

En dan die gozer met dat zwaard, bwahahahah.. hou toch op.
Met dat zwaard? eh?
dan een atoom."
pi_57663639
Eigenlijk vind ik de reacties op Fitna niet terecht. Het gaat ook helemaal niet om wat er Fitna gezegd wordt, het gaat erom hoe moslims omgaan met kritiek op hun geloof. Blijkbaar zijn er toch een hoop moslims die zich erg opwinden over een onbeduidend filmpje. Al wisten we dat eigenlijk al na de spotprenten in Denemarken. Als het aan die moslims lag dan was er vrijheid van meningsuiting, behalve als het kritiek op de islam betreft.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57663652
Hetgeen mij , als "buitenstaander" van Nederland, wel opvalt is dat het bericht op de FP, waarin jullie GroenLinks stelt, dat hetgeen Wilders aanhaalt in zijn film, feiten zijn die al lang bekend zijn.

Dan stel ik mij de natuurlijk de vraag, waarom blijft GroenLinks dan zo hypocriet doen dat er helemaal geen probleem is op dat vlak?

En ik vind zelf dat Wilders het niet beter had kunnen doen.
"Iedereen" verwachtte een extreme film en dat heeft hij net niet gebracht.
Eigenlijk is Wilders meer een soort van zelf-vervullende-profeet.
pi_57663653
Ik vind de film provorcerend maar het is tot op zekere hoogte geen leugen. Ik snap niet dat er zo'n afkeer is op fok tegen deze film. Hij heeft voor een groot deel gelijk, niemand kan die beelden ontkennen, alleen provorceert hij expres, en dat is fout.

En inderdaad, dat de regering al "bang" is voor de reacties geeft al aan hoe die religie het land al in een greep heeft. Ik ben het ook met Wilders eens dat hij tegen de islam is, dat ben ik ook. Maar then again ben ik tegen alle geloven, en niet alleen de islam. De mensen die dat geloof volgen zijn inderdaad meestal mensen waar ik goed mee overweg kan, heb ook niets tegen die mensen, alleen ik heb iets tegen religies zelf.
Lambo of Rekt
pi_57663670
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:08 schreef Druuna het volgende:

[..]

Met dat zwaard? eh?
Hij was aan het preken over de ongelovigen, dat ze afgeslacht moesten worden. Vervolgens haalt hij doodleuk zijn zwaard uit de hoes (Of hoe dat in zwaard-termen heet) en begint hij er mee te zwaaien. Starwars goes Islam ofzo.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:12:32 #23
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57663690
Tuurlijk. Die film is niet provocerend maar gewoon gebasseerd op feiten.
Ik zeg niet dat Moslims gek zijn of weg moeten of whatever, maar hun geloof staat gewoon haaks op de rest.
Ook werden er heel vroeger mensen gestenigd door Christenen en dat was ook geen normaal geloof maar die is in de loop van de tijd bijgeschaaft tot iets degelijks. De islam loopt in feite nog gewoon 1000 jaar achter.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:13:02 #24
209360 Druuna
pi_57663701
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:44 schreef SunChaser het volgende:
Is Wilders na FITNA nog serieus te nemen? Hij wilde aantonen dat het 2 voor 12 is wmb moslims. Integreren of opzouten en het liefst opzouten. Grote woorden van Wilders. Niks geen hulp voor de integratie dus want de film stelt geen reet voor.

Waar zegt Wilders dat ze moeten oprotten? Dat maak jij er zelf van!
Hij waarschuwt voor het feit dat dit kan escaleren in iets heel fouts.
Toen ik die beelden zo zag dacht ik ineens, stel reincarnatie bestaat, nu zitten die nazi;s allemaal in een moslim velletje...
Daar schrok ik wel ff van
dan een atoom."
pi_57663723
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef Chiwakka het volgende:
Hetgeen mij , als "buitenstaander" van Nederland, wel opvalt is dat het bericht op de FP, waarin jullie GroenLinks stelt, dat hetgeen Wilders aanhaalt in zijn film, feiten zijn die al lang bekend zijn.

Dan stel ik mij de natuurlijk de vraag, waarom blijft GroenLinks dan zo hypocriet doen dat er helemaal geen probleem is op dat vlak?
Volgens mij is er niemand die beweert dat er geen probleem is met de radicale islam. Behalve wellicht de radicale islam zelf.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:17:59 #26
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57663837
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:07 schreef Druuna het volgende:
He is clever underground...
je moet het begrijpen. Dit is iets voor intellectuelen.

LOL
pi_57663890
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:11 schreef EggsTC het volgende:

En inderdaad, dat de regering al "bang" is voor de reacties geeft al aan hoe die religie het land al in een greep heeft. Ik ben het ook met Wilders eens dat hij tegen de islam is, dat ben ik ook. Maar then again ben ik tegen alle geloven, en niet alleen de islam. De mensen die dat geloof volgen zijn inderdaad meestal mensen waar ik goed mee overweg kan, heb ook niets tegen die mensen, alleen ik heb iets tegen religies zelf.
Ik ben niet religieus, maar als iemand wil geloven in God, Allah of Roze Olifanten dan moet die persoon dat geheel zelf weten. Scheiding van kerk en staat betekent dat de staat zich niet gaat mengen in religiezaken en dus niet bepaalde religies wel toestaat en andere religies niet. De islam heeft wat mij betreft gewoon een plaats in Nederland. Uiteraard moeten ook moslims zich wel houden aan de wetten die we hebben, maar dat geldt net zo goed voor de mensen die in Roze Olifanten geloven.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:21:08 #28
196697 Heathen.
Its No Game
pi_57663907
Doel van de film zou zijn: de islam is fascistisch.
Gehaald? nee.
kutfilm dus.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:24:53 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57663994
Het erge is juist dat je Wilders, en met name de vele stemmers op z'n beweging (geen partij) wel serieus moet nemen. Hij vertolkt nu eenmaal de onderbuikgevoelens van nogal wat mensen.
Niet zozeer vanwege z'n kortzichtige, populistische uitspraken, maar wel vanwege de angst en onrust die hij verspreidt.
Gelukkig heeft Wilders aangekondigd nu het land in te willen gaan voor debatten, dus kom maar op hier in de buurt, dan ga ik wel het debat met Geert aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57664022
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:20 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Ik ben niet religieus, maar als iemand wil geloven in God, Allah of Roze Olifanten dan moet die persoon dat geheel zelf weten. Scheiding van kerk en staat betekent dat de staat zich niet gaat mengen in religiezaken en dus niet bepaalde religies wel toestaat en andere religies niet. De islam heeft wat mij betreft gewoon een plaats in Nederland. Uiteraard moeten ook moslims zich wel houden aan de wetten die we hebben, maar dat geldt net zo goed voor de mensen die in Roze Olifanten geloven.
Als je natuurlijk de rationele beginsels van het menszijn gaat verwarren met het "praktische kader" van de maatschappij, dan ben je inderdaad verkeerd bezeg. En daar ligt gewoon de fout.
pi_57664070
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:24 schreef golfer het volgende:
Het erge is juist dat je Wilders, en met name de vele stemmers op z'n beweging (geen partij) wel serieus moet nemen. Hij vertolkt nu eenmaal de onderbuikgevoelens van nogal wat mensen.
Niet zozeer vanwege z'n kortzichtige, populistische uitspraken, maar wel vanwege de angst en onrust die hij verspreidt.
Gelukkig heeft Wilders aangekondigd nu het land in te willen gaan voor debatten, dus kom maar op hier in de buurt, dan ga ik wel het debat met Geert aan.
Ik weet niet zo zeker dat je weet waar je dan aan begint, eerst en vooral debatteer je dan niet met Geert over Geert, maar met Geert over de Islam, waarbij hij jou in zo een positie kan duwen waarin jij de Islam gaat moeten verdedigen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:33:00 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57664176
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef Chiwakka het volgende:

Ik weet niet zo zeker dat je weet waar je dan aan begint, eerst en vooral debatteer je dan niet met Geert over Geert, maar met Geert over de Islam, waarbij hij jou in zo een positie kan duwen waarin jij de Islam gaat moeten verdedigen.
Ik weet prima waar ik het over heb.
Ik wil helemaal niet met Geert over Geert debatteren, ik wil juist inhoudelijk over zijn standpunten en met name z'n oplossingen (die ik nog niet gehoord heb) voor de door hem vermeende problemen debatteren met hem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57664491
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik weet prima waar ik het over heb.
Ik wil helemaal niet met Geert over Geert debatteren, ik wil juist inhoudelijk over zijn standpunten en met name z'n oplossingen (die ik nog niet gehoord heb) voor de door hem vermeende problemen debatteren met hem.
Stel dat hij zegt: "daar heb ik geen oplossing voor"

Dat neemt niet weg dat jij, hij en ik weet dat er daadwerkelijk toch een probleem is.
Dus denk ikzelf ook dat het eerst en vooral belangrijk is een gewaarwording te creëren over de huidige toestand, en vervolgens met alle partijen een oplossing te zoeken.

(phase 1: Denial)
-> Dit is ook zo bij medische therapiën, zolang de "zieke" persoon de ziekte ontkent, moet je echt niet gaan beginnen om al een oplossing te vinden.

just my two cents
pi_57664553
Ik heb Wilders nooit serieus genomen, maar dat Fitna zo'n misbaksel zou worden had waarschijnlijk niemand verwacht...
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:56:32 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57664573
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:50 schreef Chiwakka het volgende:

-> Dit is ook zo bij medische therapiën, zolang de "zieke" persoon de ziekte ontkent, moet je echt niet gaan beginnen om al een oplossing te vinden.
Wilders onderkent wel degelijk z'n ziekte: islamofobie.
Dus wordt het hoog tijd om oplossingen te zoeken met hem in een debat.
Poef.....gone! ©golfer
pi_57664577
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:45 schreef oh-oh het volgende:
Uh ik heb hem persoonlijk echt nooit serieus genomen en alles wat hij door de jaren heen deed versterkte bij mij alleen maar dat gevoel...
Dat dus...

hoezo "Is Wilders na FITNA nog serieus te nemen?"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  † In Memoriam † vrijdag 28 maart 2008 @ 03:11:58 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_57665638
Wel serieus nemen, geen extra aandacht aan geven.

Serieus nemen betekent bijvoorbeeld hem niet zomaar wat laten roepen en het wel best vinden of het weglachen, maar hem aanspreken op hetgeen wat hij zegt.

Wat overigens moeilijk zal gaan want hij mijdt ieder debat als de ziekte.
pi_57666671
Zijn point was om aan te tonen wat voor een hysterisch volkje er tegenwoordig in NL woont. Kabinetsleden die al in hun broek schijten omdat ze bang zijn de waarheid nog te vertellen. Moslims die al schuimbekkend de straat op gaan om te protesteren. En voor wat? Voor niets!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:51:55 #39
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57666743
Nog steeds niet.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 08:55:57 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57666796
Wilders wilde aantonen dat Moslims een gevaar zijn, er alleen op uit zijn haat te zaaien en niet willen integreren maar ons allemaal willen doodmaken.

En wat blijkt, er gebeurt niks, mensen schudden hun hoofd, geen verbrande vlaggen, geen dode mensen. Rechts is gewoon lekker op zn nummer gezet, ze hadden al die tijd ongelijk.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 08:58:34 #41
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57666842
"Ze"zijn nog niet wakker?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:00:20 #42
130803 Gripper
Get a grip
pi_57666860
De film nog niet gezien, maar afgaande op alle verhalen erover: ik zal hierna Wilders vast niet serieuzer gaan nemen dan ik dat daarvoor al deed

Vanavond maar eens even kijken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:00:26 #43
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_57666861
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 08:55 schreef SunChaser het volgende:
Wilders wilde aantonen dat Moslims een gevaar zijn, er alleen op uit zijn haat te zaaien en niet willen integreren maar ons allemaal willen doodmaken.

En wat blijkt, er gebeurt niks, mensen schudden hun hoofd, geen verbrande vlaggen, geen dode mensen. Rechts is gewoon lekker op zn nummer gezet, ze hadden al die tijd ongelijk.
Dude .. wacht maar af .. in pakistan moeten ze nog wakker worden
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_57666868
Rechts is niet gelijk aan Wilders he lieverd Ook al zou het je wel goed uitkomen om mensen zo weg te zetten. Je zou toch zeggen dat juist jij terughoudend zou moeten zijn bij het in de hoek zetten van een bepaalde groep mensen...
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57666870
Wilders was voor Fitna ook al niet serieus te nemen. De man is doorgedraaid.
Dat moet ook wel als je met zo'n kapsel de straat op durft.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:27:15 #46
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57667175
quote:

Het duurde een half jaar voordat sommige personen gingen rellen over die spotprentjes

Over deze film kan jaren worden gereld alleen al omdat het een politiek figuur is die het gemaakt heeft

Zal ook om de zoveel tijd uit de kast worden getrokken als het de vlaggen verkoop weer slecht loopt in islamitische landen denk ik
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:30:17 #47
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_57667211
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:27 schreef Buschetta het volgende:

[..]

...sommige personen...
Ergo: Wilders' ongelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_57667301
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:00 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Dude .. wacht maar af .. in pakistan moeten ze nog wakker worden
Uhm, daar zijn ze juist eerder wakker dan hier hoor.
pi_57667359
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:20 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Ik ben niet religieus, maar als iemand wil geloven in God, Allah of Roze Olifanten dan moet die persoon dat geheel zelf weten.
Inderdaad, dit moeten ze allemaal zelf weten, al willen ze geloven dat ze zelf god zijn. Couldn't care less. Wat wél kwalijk genomen kan worden is dat zij bevolkingsgroepen uit willen roeien die niet gelovig zijn. Zij nemen ook mensen kwalijk dat ze niet gelovig zijn en gieten hun kinderen vol met onzin dat de westerse wereld het lagere volk is en zij het "hogere" volk (ubermensch/untermensch, anyone?). Dat is het kenmerkende verschil tussen "geloven in iets" en het te ver doortrekken daarvan.
quote:
Scheiding van kerk en staat betekent dat de staat zich niet gaat mengen in religiezaken en dus niet bepaalde religies wel toestaat en andere religies niet. De islam heeft wat mij betreft gewoon een plaats in Nederland. Uiteraard moeten ook moslims zich wel houden aan de wetten die we hebben, maar dat geldt net zo goed voor de mensen die in Roze Olifanten geloven.
Eens.
Lambo of Rekt
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:42:49 #50
136 V.
pi_57667392
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Uhm, daar zijn ze juist eerder wakker dan hier hoor.
Ja, maar je weet toch dat alle moslims fundamentalistisch werkschuw tuig zijn?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 09:43:58 #51
163650 Greys
pi_57667410
quote:

Staat je auto er nog?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:46:09 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57667440
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:00 schreef FJD het volgende:
Rechts is niet gelijk aan Wilders he lieverd Ook al zou het je wel goed uitkomen om mensen zo weg te zetten. Je zou toch zeggen dat juist jij terughoudend zou moeten zijn bij het in de hoek zetten van een bepaalde groep mensen...
Jullie stellen links gelijk aan socialistisch/communistisch...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57667472
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:46 schreef Klopkoek het volgende:
Jullie stellen links gelijk aan socialistisch/communistisch...
Goeie redenatie Als je zelf weet dat het fout is dan ga je het niet anders doen nee dan ga je het alsnog nadoen

Los daarvan voel ik me helemaal niet huis in de "jullie" waar jij het over hebt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57667585
Wat een grappig topic
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:15:19 #55
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_57667954
ik heb net het filmpje van Geert eens bekeken. Vraag me alleen af waarom hij geen foto van Mo heeft geplaatst maar die rapper. Opzet of dommigheid?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_57667955
Het gezeik en het gedreig en ja, zelfs het verbranden van vlaggen VOORDAT Fitna uit was gebracht bewijst al het gelijk van 'rechts'.
pi_57667970
Ik vind juist dat links voor schut is gezet. Zij waren juist degenen die er zo'n ophef maakten.

Wilder heeft in november 2007 al gezegd wat voor film het zou worden en dat hij zich aan de wet zou houden en na het zien van de film kan ik dat beamen.
pi_57668037
Was Wilders voor FITNA wel serieus te nemen dan?
pi_57668191
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:00 schreef venomsnake het volgende:
Wilders was voor Fitna ook al niet serieus te nemen. De man is doorgedraaid.
Dat moet ook wel als je met zo'n kapsel de straat op durft.
Ah, dat is nou nog eens originele, belangrijke en intelligente kritiek; zeuren over zijn kapsel...

pi_57668254
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ah, dat is nou nog eens originele, belangrijke en intelligente kritiek; zeuren over zijn kapsel...

Maar wel zeuren dat JP er niet uitziet
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 10:30:20 #61
4530 crew  Crazy Harry
pi_57668297
Men blijft zo rustig omdat Wilders veel verstandiger is gebleken dan velen vantevoren dachten en een gematigde film gepubliceerd heeft ten opzichte van de waanideeen die men er vantevoren over had.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_57668330
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Maar wel zeuren dat JP er niet uitziet
Ik? Dan moet je me de quote toch even laten zien...
pi_57668356
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik? Dan moet je me de quote toch even laten zien...
Ik heb het niet over jou. Maar één van de (vele) kritiekpunten op JP is zijn uiterlijk (uitstraling), dan is het niet zo vreemd dat Venom dat ook over Wilders zegt.
pi_57668368
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
hij heeft z'n kleine neefje een filmpje in elkaar laten flansen met windows movie maker, en dat met veel bombarie aangekondigd.
uiteindelijk blijkt het een schandelijk broddelwerk te zijn, ik vraag me af wat hij met al het geld heeft gedaan wat dat jip en janneke verhaaltje zogenaamd gekost zou moeten hebben.

Nou, geloof me maar dat dat geen windows moviemaker is, dit is best een knap staaltje Vegas of Premiere.
Lambo of Rekt
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:33:58 #65
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57668378
Fitna kijken is als masturberen na de kerk op zondag, een hoop geile verwachtingen, maar na de daad spijt en schuldbesef
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:36:41 #66
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57668402
Ik heb de film na 5 minuten afgezet. Ik vond er geen reet aan, niks boeiends. Een beetje bij elkaar geraapte oude beelden, nou en.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_57668406
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ach ja, zeuren is een groot woord.... Het kapsel past wel bij zijn bijzondere persoonlijkheid. De man is een beetje apart zullen we maar zeggen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57668486
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou. Maar één van de (vele) kritiekpunten op JP is zijn uiterlijk (uitstraling), dan is het niet zo vreemd dat Venom dat ook over Wilders zegt.
Dat vind ik jammer, ook bij Balkenende maar zeker bij Wilders is er genoeg inhoudelijke kritiek te geven. Uiterlijk gaan aanvallen vind ik een beetje zwak en kinderachtig.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:41:43 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_57668494
Dan ben je wel super-kortzichtig in je waarneming.

Dan ben je de vele 'incidenten' waar ze zich beslist niet zo beheerst opstelde vergeten?

Een zwaluw maakt nog geen zomer, oid?
&lt;signature here&gt;.
pi_57668723
quote:

euhm, het plannen van 9/11 duurde maanden, het plannen van de metro aanslagen duurde maanden, de moord op theo was gepland...

over een paar maanden bekijken we dit topic nog eens!!

Ennuh sunchaser, alle vlaggen hadden ze vóór het uitkomen van de film al verbrand....

oneensch met TS dus
I'm not the man you think I am!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:54:13 #71
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_57668754
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer, ook bij Balkenende maar zeker bij Wilders is er genoeg inhoudelijke kritiek te geven. Uiterlijk gaan aanvallen vind ik een beetje zwak en kinderachtig.
Geldt het kritiek over het dragen dragen van een burka ook?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_57668802
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ben ik het zeker mee eens.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:58:59 #73
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57668857
Je impliceert dat Wilders ooit serieus te nemen was.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:01:37 #74
136 V.
pi_57668911
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef Crazy Harry het volgende:
Men blijft zo rustig omdat Wilders veel verstandiger is gebleken dan velen vantevoren dachten en een gematigde film gepubliceerd heeft ten opzichte van de waanideeen die men er vantevoren over had.
Ik vind de film helemaal niet gematigd. Dat de beelden bekend zijn -die overigens door iedereen wel veroordeeld worden- maakt het verdraaien van koranteksten voor eigen gewin niet anders dan het verdraaien van koranteksten door moslimfundi's.

Daarmee is het dus gewoon eenvoudigweg oorlogspropaganda van een net zo dogmatische fundamentalist. Niet meer en niet minder.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:03:25 #75
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57668949
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eigenlijk vind ik de reacties op Fitna niet terecht. Het gaat ook helemaal niet om wat er Fitna gezegd wordt, het gaat erom hoe moslims omgaan met kritiek op hun geloof. Blijkbaar zijn er toch een hoop moslims die zich erg opwinden over een onbeduidend filmpje. Al wisten we dat eigenlijk al na de spotprenten in Denemarken. Als het aan die moslims lag dan was er vrijheid van meningsuiting, behalve als het kritiek op de islam betreft.
Dus eigenlijk doet Wilders niet veel meer dan wijzen naar een boom en zeggen....

....tromgeroffel....

"Dat is een boom."

De man is werkelijk waar een visionair.
pi_57668958
quote:

Toch heeft Wilders wel een punt laten zien...namelijk de hele Moslimwereld op zijn kop als je er een vinger naar uitsteekt...zijn film was niet eens noodzakelijk geweest. Hij had ook op 1 april kunnen zeggen; er is geen film, maar kijk de Islam eens boos zijn alleen al om het feit dat ik een film wilde maken.

Is er een dergelijke ophef geweest nadat Iran de holocaust tentoonstelling openstelde? Ja, wat gemor uit Israël en wat hoofdschuddende mensen aan deze kant van Europa...maar geen verbrande vlaggen of doodsbedreigingen...
The best way to tune up a VW Golf is 9,8 m/s^2
pi_57669065
Het is wel een beetje waar, op zich had Wilders zijn film nooit hoeven uitbrengen. De overtrokken reacties na voor mensen uberhaupt wisten wat erin zat gaven al aan dat er toch een paar dingen niet kloppen met sommige Moslims...
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 11:09:07 #78
4530 crew  Crazy Harry
pi_57669072
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:01 schreef Verbal het volgende:
Ik vind de film helemaal niet gematigd. Dat de beelden bekend zijn -die overigens door iedereen wel veroordeeld worden- maakt het verdraaien van koranteksten voor eigen gewin niet anders dan het verdraaien van koranteksten door moslimfundi's.
Je moet wel lezen wat ik schrijf:
en een gematigde film gepubliceerd heeft ten opzichte van de waanideeen die men er vantevoren over had.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 11:10:10 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57669095
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:52 schreef l3laster het volgende:

[..]

euhm, het plannen van 9/11 duurde maanden, het plannen van de metro aanslagen duurde maanden, de moord op theo was gepland...

over een paar maanden bekijken we dit topic nog eens!!
En als Wilders nog leeft heeft rechts wel ongelijk?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:21:21 #80
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57669341
In dat geval heeft Mohammed B. het ongelijk van links Nederland bewezen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:25:34 #81
136 V.
pi_57669417
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:09 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Je moet wel lezen wat ik schrijf:
en een gematigde film gepubliceerd heeft ten opzichte van de waanideeen die men er vantevoren over had.
Ja. Ik lees ook dat jij schrijft dat de mensen kalm blijven omdat Wilders betrekkelijk verstandig is geweest. Wat is Wilders eigenlijk goed, he, dat hij dat allemaal kan regelen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_57669422
Rechts heeft altijd al gelijk gehad en blijft natuurlijk gewoon gelijk hebben...

'Fitna' als film staat daar verder buiten, als een soort van geestelijk gehandicapt broertje waarover enkel leuk gesproken kan worden als het gastje zelf maar boven in zn kamer aan zn bed vastgebonden blijft.
De huidige situatie is toch een beetje alsof dat mongooltje zich heeft weten los te rukken en nu opeens naakt middenin te kamer staat te masturberen voor alle gasten die net nog grote en ietwat overdreven verhalen hebben gehoord over hem.

maar wel bewijst Wilders toch maar weer eens dat alle creatieve mensen die bij professionele media-organisaties werken duidelijk 'links' zijn en dat er geen rechtse personen zijn die een beetje goed ogende film in elkaar kunnen schroeven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_57669466
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

En als Wilders nog leeft heeft rechts wel ongelijk?
Ik geef alleen aan dat ik het heel naief van je vind om te zeggen dat de moslim wereld niet van zich heeft laten horen ná de film. Nee dat hebben ze van te voren al massaal gedaan...

wilders heeft dus gewoon een punt maar weer aangetoond, en dat is dat de moslims erg snel op hun teentjes zijn getrapt..

Als madonna aan het kruis word genageld blaten er 3 fanatieke christenen... als moslims geconfronteerd worden met beelden/geluidsfragmenten van hun eigen imams beginnen ze als 100 opgefokte geiten te blaten....Ok de vergelijking is niet helemaal evenredig... maar je snapt mijn punt wel...

overgens ben ik geen wilders aanhanger, maar deel wel zijn gedachte dat we de multi culti problemen niet moeten ontkennen zoals balkenellende en cohen dat doen met hun thee-uurtjes
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:28:20 #84
136 V.
pi_57669477
Het enige dat deze film bewijst is dat iedereen harder WELLES en NIETES tegen mekaar aan het roepen is. Niemand verandert door dit sippe broddelwerkje van mening.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:29:21 #85
136 V.
pi_57669502
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:27 schreef l3laster het volgende:

opgefokte geiten
Stoere woordspeling, dude

Bijna net zo creatief als Fitna...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_57669602
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Stoere woordspeling, dude

Bijna net zo creatief als Fitna...

V.
Nee, dan de verbrande wilders pop in afganistan... over een creatief hoogstandje gesproken
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:14:34 #87
136 V.
pi_57670388
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:33 schreef l3laster het volgende:

[..]

Nee, dan de verbrande wilders pop in afganistan... over een creatief hoogstandje gesproken
...dus jij dacht, kom, laat ik ook eens slap uit de hoek komen... Okee dan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 12:22:17 #88
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_57670541
De aanloop naar Fitna's publicatie heeft ons de kleur laten zien van onze huidige regering.
De beproeving zit niet zo zeer in de inhoud van de film.
Als je dit zou zien als een examenonderdeel tbv het opkomen voor je eigen normen en waarden, dan scoort Balkenende een dikke 0.

Tijdens de verkiezingen had hij de mond vol over normen en waarden, over het gezin als hoeksteen van de samenleving.

Nu heeft Balkenende laten zien dat hij onze normen en waarden inclusief zijn hoekstenen in de uitverkoop doet.
Hij verkoopt dan nog niet eens zo zeer aan de hoogstbiedende, maar aan de gene die het hardste kan schreeuwen en of dreigen.

Wilders heeft via Fitna de zittende regering kleur laten bekennen.
Zelfs de Nederland Bekent Kleur organisatie heeft laten zien dat Rood-Wit-Blauw niet de kleur is die hun voorstaan.

Fitna heeft overduidelijk bewezen wat er zou gebeuren als er ooit écht een oorlogssituatie zich zou voordoen.

Of rechts nederland gelijk heeft ?
Niet zo zeer dat de Moslims of de Islam de ultieme bedreiging vormt voor de Nederlandse normen en waarden.

De grootste bedreiging is de respectloze knik en buig mentaliteit van onze eigen regering.

De grootste bedreiging is alle energie, middelen, en mogenlijkheden die onze regering heeft aangewend om publicatie te voorkomen.

De grootste bedreiging is alle energie, middelen, en mogenlijkheden die onze regering heeft aangewend om mogendheden met een overtuiging die 180 graden op de normen en waarden van Nederland staan naar de mond te praten.

De grootste bedreiging is alle energie, middelen, en mogenlijkheden die onze regering heeft aangewend om nu het wel meevalt met de inhoud van die film, Wilders op alle mogenlijke manieren aangeklaagd te krijgen.
Het verstrekken van voorbedrukte aangifte formulieren zijn hier een voorbeeld van.

De huidige regering laat zien wat een haat zij koestert tegen individuen die hun machtspositie eventueel zou kunnen bedreigen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:51:16 #89
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57671107
harry64, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

De inhoud van de film doet er helemaal niet toe. De boodschap is al tijden duidelijk. En als je denkt dat je na een halve dag al kunt concluderen dat er dus geen reactie komt ben je wel erg naief. Zolang Nederland niks doet aan vooral de radicale Imams welke de Moslimgemeenschap verder ophitsen, is ons landje gedoemd uiteen te vallen of erger.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:52:36 #90
136 V.
pi_57671124
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:51 schreef MrDice het volgende:
Zolang Nederland niks doet aan vooral de radicale Imams welke de Moslimgemeenschap verder ophitsen, is ons landje gedoemd uiteen te vallen of erger.
...en terwijl Wilders een filmpje maakt, doen diverse partijen voorstellen in die richting.

Maar 'Nederland doet niets', hoor.

Nog even een paar linkjes, puur ter info. Misschien dat je daarna een keer gehinderd door enige kennis kunt meediscussiëren

http://www.depers.nl/binn(...)-radicale-imams.html

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=3472

http://www.nd.nl/htm/doss(...)rtikelen/070809a.htm

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:03:27 #91
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57671340
Wilders is zeker nog wel serieus te nemen. Hij heeft feilloos aangetoont dat er vooral in bestuurlijke kringen in Moslimlanden erg veel mis is. Dreigen, geweld, het mag allemaal maar kennelijk. En onze premier maar ja-knikken en sorry zeggen.

Wilders zijn methode is niet goed te praten, en veel van zijn denkbeelden sporen niet. Maar hij durft tenminste zijn nek uit te steken. Nu duidelijk de grens trekken tussen probleemgroep en algehele religie/bevolkingsgroep en vanaf vandaag echt aan een oplossing werken. (Imams het land uit, harder optreden, stoppen met theedrinken).

Lang leve Wilders!
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_57671387
Beide mag ik niet eigenlijk, Meneer balkenende steekt z'n kop in't zand 24/6 en roept dat alles peis en vree is.
Wilders daarentegen schreeuwt het van de daken dat alle moslims fout bezig zijn en dergelijke ..

de waarheid zal wel ergens in het midden zijn..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 13:16:46 #93
4530 crew  Crazy Harry
pi_57671595
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:25 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja. Ik lees ook dat jij schrijft dat de mensen kalm blijven omdat Wilders betrekkelijk verstandig is geweest. Wat is Wilders eigenlijk goed, he, dat hij dat allemaal kan regelen.

V.
Echt, woorden verdraaien is het enige dat je lijkt te kunnen, lees nu nog eens goed wat ik schreef:
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:30 schreef Crazy Harry het volgende:
Ik zeg dus niet hoe goed Wilders het gedaan heeft maar hoe slecht anderen hem projecteren.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:21:37 #94
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57671691
Je kunt best regels en wetten opstellen om 'haatdragende Imams' uit te zetten en dergelijke moskeëen te sluiten. Zolang je Imams 'op de vingers tikt', of na een goed gesprek met een kopje thee niet aanmerkt als dergelijke haatdragend of radicaal, blijven het volstrekt loze wetten.

Engeland
quote:
In Engeland

Twee dagen geleden werd Engeland opgeschrikt door een undercover reportage over extremistische prekers in diverse als gematigd bekend staande moskeeën. De reportage wekte een uiterst beangstigend beeld dat niemand onberoerd kan laten. Met een verborgen camera werden opnames gemaakt van prekers die oproepen tot huwelijken voor de puberteit zoals die ook in sommige islamitische landen plaatsvinden, die de Taliban lof toezwaaien en die oproepen tot een flink pak slaag voor vrouwen zonder nikaab of burqa. Ook kinderen die niet bidden moeten een flinke tik hebben. Een preker pleit voor een religieuze politie naar Saoedi-Arabisch model.

Homo’s zijn ‘geperverteerde smerige honden’
Een van de prekers klaagt dat hij in Engeland niet mag zeggen dat ‘homo's geperverteerde smerige honden zijn die vermoord moeten worden’. Ook worden de toehoorders opgeroepen om ‘een staat in de staat’ te vormen en om mee te doen aan de ophanden zijnde jihad. De huidige democratische samenleving is in hun ogen een ‘kuffrocracy’ (van ‘kuffar’ of ongelovige), die zo snel mogelijk afgeschaft moet worden. De DVD’s die van deze preken worden gemaakt, vinden gretig aftrek.
Om maar aan te geven dat ik het naief vind om te denken dat het allemaal wel meevalt en goedkomt. Nee, Moslims zijn niet slecht, maar er zit een in mijn ogen serieus grote hoeveelheid rotte appels hoog in de boom welke absoluut veel en veel harder dienen te worden aangepakt. Of dacht je dat dergelijke dingen niet in Nederland gebeuren, maar alleen in Engeland?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:24:17 #95
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57671748
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:52 schreef Verbal het volgende:
Nog even een paar linkjes, puur ter info. Misschien dat je daarna een keer gehinderd door enige kennis kunt meediscussiëren

V.
Dit is trouwens nog wel het mees trieste van je hele reactie, met je belerende vingertje wijzen.. gadver. Schijnpolitiek noem ik het waar je naar linkt. Doen alsof er in oplossingen wordt gedacht, maar intussen met loze wetten aankomen.
pi_57671768
Het zou best grappig, een film over extreem fundamentalistisch islam dat aanzet tot meer haat, Beetje filmpje van Al-jazera doet hetzelfde.
Als Wilders zo'n ophef had gemaakt als Balkenende deed over die film was Wilders helemaal afgekraakt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_57672011
Wilders hoeft geen ophef te maken over de film daar de film zelf de ophef is en dat is afkomstig van hem. Wilders heeft dus wel degelijk ophef gemaakt.
Grappig is dat rechts nu Balkenende aanvalt, dat hij juist voor onrust heeft gezorgd. En zo hebben beide kanten deze situatie naar hun voordeel gepraat. Lekker makkelijk.
pi_57675816
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:35 schreef Taurus het volgende:
Wilders hoeft geen ophef te maken over de film daar de film zelf de ophef is en dat is afkomstig van hem. Wilders heeft dus wel degelijk ophef gemaakt.
Grappig is dat rechts nu Balkenende aanvalt, dat hij juist voor onrust heeft gezorgd. En zo hebben beide kanten deze situatie naar hun voordeel gepraat. Lekker makkelijk.
Rechts valt balkenellende aan omdat hij onnodig voor onrust heeft gezorgd... Hij wist dat die wilders niet tegen kon houden, waarom maakte die er dan gelijk een groot huilie drama van...

Wilders wil alleen aangeven dat de tijd van thee-kransjes enzo voorbij moet zijn...
pi_57676113
quote:
Links is gewoon lekker op zn nummer gezet, ze hadden al die tijd ongelijk over de film.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:02:17 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57677652
quote:

GEEN VERBRANDE VLAGGEN!? GEEN RELLEN!? Dream on, vent.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:07:16 #101
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57677715
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:25 schreef longinus het volgende:
Het zou best grappig, een film over extreem fundamentalistisch islam dat aanzet tot meer haat, Beetje filmpje van Al-jazera doet hetzelfde.
Als Wilders zo'n ophef had gemaakt als Balkenende deed over die film was Wilders helemaal afgekraakt.
Weet je wat ik nou zo kanker irritant vind? Dat het westen alleen maar de moslims verdedigd, terwijl de moslims ( Assad the bunny, anyone) kleine kindjes indoctrineren met moord en doodslag omdat er een spotprentje door de Denen zijn uitgedraagd.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:59:47 #102
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57678742
Schop
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:16:17 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57679154
Ja, serieuzer dan dit kabinet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 28 maart 2008 @ 19:46:02 #104
163650 Greys
pi_57679773
Is dit nou het centrale Fitna topic geworden eigenlijk? Ik ben de weg een beetje kwijt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57680431
Mooie post harry64.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:28:21 #106
182269 sneakypete
On the edge
pi_57680739
Dat balkenende bijv Sarkozy even belt om af solidariteit te regelen, mocht er wél een rel -of erger- komen (zie denemarken, boycots in het M-O beginnen nu ook al, hoorde ik op het nieuws) vind ik verstandig.

Dat Balkenende Wilders vrijlaat in een film maken, doch hem oproept tot verstand ipv gevoel, vind ik ook verstandig.

Balkenende mag dan een 'watje' gevonden worden, hij heeft het verstand en de anticipatie aan zijn kant - want wat als er morgen een bom valt en de regering blijkt niets gedaan te hebben??-, terwijl Geert met een fortuin aan staatsbeveiliging ongegeneerd doorgaat en zijn rechten uitbuit. Tóch ben ik niet tegen de film, net gekeken. Schokkend, ogenopenend. Bewijst voor mij vooral waar religie (niet alleen de islam) toe kan gaan leiden, icm bepaalde omstandigheden (zoals armoede). Maar nog steeds geen enkele reden om op een populist en eenzijdig politicus te stemmen.
pi_57681147
De sponsoren van het islamistisch terrorisme zijn lekker buiten schot gebleven, net als neocon- vriend Bush loopt ook Wilders met een boog om de Saoudisch heen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:19:50 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57682230
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 19:46 schreef Greys het volgende:
Is dit nou het centrale Fitna topic geworden eigenlijk? Ik ben de weg een beetje kwijt
volgens mij kunnen ze beter naar een centraal wilders forum gaan
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:22:02 #109
182269 sneakypete
On the edge
pi_57682328
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 21:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

volgens mij kunnen ze beter naar een centraal wilders forum gaan
Dat is hier toch?

Ach al zou ik nooit stemmen op zijn ideeën het lijkt me een sympathieke man.
pi_57685313
Uit 't AD:
quote:
Fitna na dreigementen van site gehaald
RIJSWIJK - De film Fitna van Geert Wilders is vrijdagavond van de internetsite Liveleak.com verwijderd.

De verklaring op Liveleak.com.
Dat staat in een verklaring op de website te lezen. Volgens de verklaring zouden medewerkers van de site zijn bedreigd. Het zou gaan om ernstige bedreigingen.

,,Dit is een droeve dag voor de vrijheid van meningsuiting,’’ aldus medewerkers van de website. ,,Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen, is te hoog.’’

Wilders betreurt het dat Fitna van Liveleak.com is verwijderd. De PVV-leider noemt het ,,vreselijk dat bedreigingen de vrijheid van meningsuiting een zware klap toebrengen.’’ Hij beraadt zich op de consequenties van de verwijdering, maar zegt dat de veiligheid van het personeel van Liveleak.com boven alles gaat.

Over de precieze aard van de dreigementen laat de verklaring van de provider zich niet uit. De website was sinds donderdagavond de plek waar miljoenen mensen Fitna hebben bekeken. Op allerlei andere sites, waaronder AD.nl en Youtube.com, was de film vrijdagavond nog wel te zien.

Het kabinet toonde zich vrijdag blij met de eerste bemoedigende reacties van moslims op de nu breed verspreide film van Wilders. Desondanks waarschuwt het dat nog moet blijken of het rustig blijft.

,,Soms is er pas na maanden zicht op de werkelijke consequenties,’’ zei premier Jan Peter Balkenende vrijdag na afloop van de ministerraad. Enkele weken geleden sprak hij nog over een ,,crisissituatie.’’ Of die nu voorbij is, zal volgens hem nog moeten blijken.

Balkenende wees kritiek van de hand als zou het kabinet de mogelijke gevolgen van de film hebben overdreven. ,,Het is juist goed dat we buitengewoon alert zijn geweest.’’ Het kabinet heeft in binnen- en buitenland steeds nadrukkelijk uitgedragen dat de mening van Wilders niet het standpunt van Nederland is. Daarnaast waarschuwde Balkenende op de mogelijkheid dat de film tot geweld van moslimextremisten zou kunnen leiden.

Volgens Wilders zou Balkenende zich ,,dood moeten schamen’’ over alles wat hij de afgelopen tijd heeft gezegd over de film. Moslims stellen zich in zijn ogen een stuk verantwoordelijker op dan de premier. ,,Wat dat betreft hulde aan de moslims.’’ Balkenende kaatste daarop terug dat dit compliment van Wilders een ,,ontkrachting van zijn eigen film’’ is.

Een dag na publicatie van de film via internet bleken vrijwel alle CDA-bewindslieden om verschillende redenen Fitna nog niet te hebben bekeken. Ministers van PvdA en ChristenUnie hadden dat wel allemaal gedaan.

Fouad Sidali, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen in Nederland, noemde het overleg ,,een van de positieve uitwerkingen van Fitna,’’ omdat de mensen die écht met elkaar willen samenleven, elkaar in deze tijd heel snel zouden weten te vinden. De Vereniging van Imams zei het vrijdaggebed te gebruiken om moskeegangers aan te geven de rust te bewaren.

Het Landelijk Beraad Marokkanen in Nederland overweegt juridische stappen tegen Wilders ,,De boodschap van Wilders is dat de islam erop uit is om de westerse beschaving te vernietigen. En dat wij als moslims erop uit zijn de Nederlandse samenleving te vernietigen. Zijn boodschap is niet alleen angstwekkend, maar ook haatzaaiend,’’ zei voorzitter Mohammed Rabbae.

In een kort geding vroeg de Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) vrijdag aan de voorzieningenrechter in Rotterdam om de uitspraken van Wilders aan banden te leggen. De uitspraak is over anderhalve week.

Kabinetsleden toonden zich tevreden over de gematigde reacties van moslims in Nederland. Balkenende sprak over een ,,waardige’’ manier. Het kabinet is volgens hem ,,trots’’ op mensen die op deze manier inspelen op de film.

De eerste 24 uur na publicatie van de film verliepen in ons land zonder incidenten. Ook bij de Nederlandse militairen in de Afghaanse provincie Uruzgan is het vooralsnog rustig.

De Tweede Kamer debatteert dinsdag met Balkenende over de verklaring die hij donderdag kort na verschijning van de film aflegde. Coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie willen het debat omdat er volgens hen, gezien de ervaringen met de Deense cartooncrisis, alle reden is om maximaal alert te blijven. Ook willen ze dan met Wilders in debat.

(ANP)
Kortom, Sunchaser heeft te vroeg gejuicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 29-03-2008 01:22:13 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:36 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57685468
quote:
En wat blijkt, er gebeurt niks
Als er niks gebeurt, men zich enkel beledigd voelt dan gaat er toch iets mis want mening moslim mag best eens zeggen ;; "joh, die WIlders heeft gelijk er staat een hoop opruiends in de Koran en menig moslim laat zich er nog door leiden ook. Misschien moet ik eens tegengas geven. Die Christenen kunnen wel heel releaxt met de Bijbel omgaan"..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_57688847
Uit 't AD:
quote:
Auto’s in brand bij rellen om Fitna
Door NILS DE KRUIJFF

UTRECHT - Op het Maasplein in Rivierenwijk in Utrecht zijn vrijdagavond rellen uitgebroken naar aanleiding van de Wildersfilm Fitna.

Op muren hebben jongeren 'De dood voor Wilders' gekliederd. FOTO NILS DE KRUIJFF
Rond kwart over negen staken jongeren twee auto’s in de brand. Op muren en bouwcontainers hadden de jongeren leuzen als: ‘Fitna Maasplein Hamas’ en ‘De dood voor Wilders’ gekliederd.

De brandweer had het vuur snel geblust en de politie kon verdere rellen voorkomen. Marokkaanse jongeren die vrijdagavond na de brand nog op straat rondliepen, zeiden dat de rellen zeker te maken hadden met het verschijnen van de film Fitna op internet. ,,Het is een waardeloze kutfilm,’’ reageerde een jongen op het Maasplein.

,,Maar het is wel beledigend voor ons. Ik denk dat Wilders vroeger gepest is door Marokkanen en dat hij nu zo gefrustreerd is dat hij zo is geworden,’’ aldus een van de jongens op het Maasplein.

Marokkaanse buurtvaders die ook op straat kwamen kijken, zeiden niet te begrijpen wat er aan de hand was. Hoewel het wel vaker onrustig is op het Maasplein, hadden ze geen rellen verwacht naar aanleiding van de film.

Meneer Blokzijl, eigenaar van een in de brand gestoken auto, zag het gelaten aan. ,,Om een uur of negen liepen er opeens wat jochies met fakkels langs. Ze sloegen de ramen van mijn auto in en gooiden de fakkel naar binnen. Het is een oude auto, dus van de verzekering zal ik niets terugkrijgen. Waarom moeten ze mij hebben? Ik heb toch niets met die film te maken.’’ Kort daarop werden zijn auto en de andere in de brand gestoken auto weggesleept.

De politie spreekt van kwajongensstreken en wil geen verband leggen met de leuzen die aangebracht zijn op muren en containers van het Maasplein.
Kortom, Sunchaser heeft te vroeg gejuicht (ik begin me af te vragen hoe veel artikelen ik hier kan plaatsen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 29-03-2008 01:22:33 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:19:00 #113
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57688932
Vergeet niet dat brandende auto's volgens Cohen en co helegaar geen probleem waren. Nu vast wel...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 29 maart 2008 @ 09:37:13 #114
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57691446
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:03 schreef MrDice het volgende:
Wilders is zeker nog wel serieus te nemen. Hij heeft feilloos aangetoond dat er vooral in bestuurlijke kringen in Moslimlanden erg veel mis is.
Dat is allemaal al decennia bekend.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 maart 2008 @ 09:40:54 #115
163650 Greys
pi_57691478
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:19 schreef PJORourke het volgende:
Vergeet niet dat brandende auto's volgens Cohen en co helegaar geen probleem waren. Nu vast wel...
Zou Cohen nu een kopje thee met Wilders gaan drinken en 'foei!' zeggen?
Want die uitgebrande auto's komen nu allemaal op het conto van Wilders, niet van de mensen met de lucifers uiteraard...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57691584
Ik snap het niet, die opluchting over de "gematigde reacties" uit moslimhoek. Je brengt een film uit met daarin de ene na de andere moslim die de achterlijke passages uit dat boek letterlijk interpreteert en uitdraagt cq uitvoert. De moslimorganisaties vinden de film meevallen, en iedereen haalt opgelucht adem?

Natuurlijk kent iedereen de beelden al. Natuurlijk houdt Balkenende de discussie graag over hoe verwerpelijk Wilders wel niet is. Maar is er in moslimhoek nou niet iemand die met een normale reactie kan komen? Een openbare brief van alle prominenten om zich te distantieren van de opruiende passages in de koran? Een "islam bekent kleur" op de dam om het terrorisme van hun moordende geloofsgenoten aan de kaak te stellen? Acties om nu eens zelf haatzaaiende imams uit hun moskees verwijderd te krijgen?

Ik ben helemaal niet opgelucht. Ik ben me rot geschrokken van de rare kapriolen van Balkenende: de man is een incompetente huichelachtige pleefiguur. Ik schrik me rot hoe de media deze man en het establishment dat hij vertegenwoordigt steunen. Het enige lichtpunt is dat we nog steeds een parlementarier hebben die op een normale manier zegt waar het op staat.
pi_57691753
Eensch met Baedeker.
pi_57691882
Moslims zijn net kuddedieren, ze kijken wat de leider doet, dan kijken ze wat de rest doet en doen dan maar mee om later niet opgegeten te worden als ze buiten de kudde vallen.
als ik het zo bekijk, het is eigenlijk typisch menselijk gedrag, alleen doden wij niet degenen die er buiten vallen.
Dat is ook het enge van die gasten die hun achterban opzwepen, en dat liet Wilders duidelijk zien in zijn filmpje, Ook hier zond de NMO eens zulke toespraken uit, totdat het ging opvallen en nu zijn ze heel gematigd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:30:45 #119
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_57691941
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:37 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat is allemaal al decennia bekend.
Ja dat is bekend, maar niemand die er wat aan doet, of iets van zegt.
Wilders doet dat nu wel, en wordt door diegene die dat hoorde te zeggen teruggefloten.
Kortom, we leven in een wereld waar een stel radicalen idioten met zwaarden ons bedreigen, een stel leiders die het daarvan in de broek doen en ons oproepen om die mensen vooral te begrijpen ( ) en een volk die als makke lammetjes achter een schijt regering waggelt. Waarom zou ik dan nog enig begrip opbrengen voor de islam? Als iedereen anti-Wilders filmpjes mag maken, en niemand die daar over kraait. Maar als Wilders een keurig filmpje maakt over die radicale idioten, nou dan staat opeens de hele wereld in de brand. En dan moeten we allemaal tegen Wilders zijn. Ik hoop dat er ooit een dag komt dat die radicalen idioten alle moslims oproepen om iedereen die niet in de islam gelooft te doden. En dat diegene die nu als makke schapen Wilders uitmaken voor idioot, dat die mensen dan beseffen dat ze dan fout zaten. En geloof me die tijd gaat er zeker komen. Het bedenken, het verspreiden, het aankondigen, en het uitvoeren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:40:37 #120
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_57692057
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:50 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

Stel dat hij zegt: "daar heb ik geen oplossing voor"

Dat neemt niet weg dat jij, hij en ik weet dat er daadwerkelijk toch een probleem is.
Dus denk ikzelf ook dat het eerst en vooral belangrijk is een gewaarwording te creëren over de huidige toestand, en vervolgens met alle partijen een oplossing te zoeken.

just my two cents
Dan ken ik er nog één:

1. First, it is ridiculed.
2. Second, it is violently opposed.
3. Third, it is accepted as being self-evident

Quote van Arthur Schopenhauer (1788 - 1860), Duits filosoof

Hetgeen je dus precies hier ziet gebeuren op dit forum
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_57692159
Die man is al tijden niet serieus te nemen. Maar het is niet Wilders die de film zo belangrijk heeft gemaakt...
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:54:25 #122
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57692259
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:30 schreef wolferl het volgende:
Ja dat is bekend, maar niemand die er wat aan doet, of iets van zegt.
Misschien zit jij in een parallel universum ofzo, maar de kranten staan al jaren vol met zin en onzin over islam en moslims.
quote:
Wilders doet dat nu wel, en wordt door diegene die dat hoorde te zeggen teruggefloten.
Aha, dus jij vindt dat de leiders van ons land op staatsbezoek moeten in bv Iran om ze te gaan vertellen dat ze er achterlijke gebruiken op na houden?
quote:
Kortom, we leven in een wereld waar een stel radicalen idioten met zwaarden ons bedreigen, een stel leiders die het daarvan in de broek doen en ons oproepen om die mensen vooral te begrijpen ( ) en een volk die als makke lammetjes achter een schijt regering waggelt.
O.
quote:
Waarom zou ik dan nog enig begrip opbrengen voor de islam? Als iedereen anti-Wilders filmpjes mag maken, en niemand die daar over kraait. Maar als Wilders een keurig filmpje maakt over die radicale idioten, nou dan staat opeens de hele wereld in de brand.
Staat de wereld in brand? Da's ook gek, ik krijg er helemaal niks van mee. Mis ik iets?
quote:
En dan moeten we allemaal tegen Wilders zijn. Ik hoop dat er ooit een dag komt dat die radicalen idioten alle moslims oproepen om iedereen die niet in de islam gelooft te doden. En dat diegene die nu als makke schapen Wilders uitmaken voor idioot, dat die mensen dan beseffen dat ze dan fout zaten. En geloof me die tijd gaat er zeker komen. Het bedenken, het verspreiden, het aankondigen, en het uitvoeren.
Je hebt dus liever gelijk dan dat er geen oorlog komt. Aardig freaky.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 11:11:03 #123
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_57692499
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:54 schreef ErikT het volgende:

[quote]

Misschien zit jij in een parallel universum ofzo, maar de kranten staan al jaren vol met zin en onzin over islam en moslims.
Je geeft hieronder al het antwoord wat ik je wil geven.
quote:
Aha, dus jij vindt dat de leiders van ons land op staatsbezoek moeten in bv Iran om ze te gaan vertellen dat ze er achterlijke gebruiken op na houden?
Ik dacht meer aan een boycot vanuit de EU en mogelijk Amerika.
quote:
Staat de wereld in brand? Da's ook gek, ik krijg er helemaal niks van mee. Mis ik iets?
Waarom neem je het letterlijk zo aan, ik had ook kunnen zeggen dat nu de rapen gaar zijn bij die radicalen.
Maar dan zou je als antwoord hebben gezegd dat je geen rapen ziet liggen.
quote:
Je hebt dus liever gelijk dan dat er geen oorlog komt. Aardig freaky.
Die oorlog is er al. Amerika die doelbewust de 'Democratie' wil invoeren in die islamitische landen. Die islamitische landen erkennen geen democratie, en alles wat westers is, is voor hun uitschot. Dus voeren zij nu een oorlog. Alleen het word straks nog erger, het wordt de islam tegen de rest.
pi_57693136
Ik vind de film wel een aantal punten hebben waarover we een dialoog zouden kunnen hebben met de mensen die hierin geloven. Dus ja. Ik ben van mening dat we hem nog zeker (zo nu en dan) serieus kunnen nemen
pi_57693483
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:03 schreef ErikT het volgende:
Dus eigenlijk doet Wilders niet veel meer dan wijzen naar een boom en zeggen....

....tromgeroffel....

"Dat is een boom."

De man is werkelijk waar een visionair.
Niets is natuurlijk zo pijnlijk als de waarheid.
Door de waarheid (de voor de hand liggende interpretatie) over de Koran te vertellen tref je de moslims het diepst.

Als de Deense Catoonist Mohammed met een aureool had afgebeeld ipv een bom, dan had iedereen gelachen (behalve de (naive)moslims, die hadden het voor waar gehouden).
Maar die cartoon is eigenlijk helemaal geen karikatuur het is de waarheid (en daarom zo pijnlijk)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_57693484
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:11 schreef wolferl het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan een boycot vanuit de EU en mogelijk Amerika.
[..]
Misschien moet je even de Olie-crisis pagina gaan lezen op de Wiki, om te kijken hoe een boycot zou aflopen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:18:33 #127
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57693694
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 11:11 schreef wolferl het volgende:
Waarom neem je het letterlijk zo aan, ik had ook kunnen zeggen dat nu de rapen gaar zijn bij die radicalen.
Maar dan zou je als antwoord hebben gezegd dat je geen rapen ziet liggen.
Ik zie het verschil niet tussen gisteren en vandaag. Of tussen vorige week en vandaag. Of tussen 5 jaar geleden en vandaag. Ik zie vandaag niet meer ellende in de wereld veroorzaakt in de wereld door moslims dan 5 of tien of 20 jaar geleden. Jij wel blijkbaar.
quote:
Die oorlog is er al. Amerika die doelbewust de 'Democratie' wil invoeren in die islamitische landen. Die islamitische landen erkennen geen democratie, en alles wat westers is, is voor hun uitschot. Dus voeren zij nu een oorlog. Alleen het word straks nog erger, het wordt de islam tegen de rest.
Gaat lekker he, in Irak. 1.000.000 doden staat de teller inmiddels op. En waarom gingen ze ook alweer naar Irak? O ja, voor de massavernietigingswapens. Maar die waren er niet. Dus gingen ze om het land beter te maken. 1.000.000 doden in 4 jaar. Een aantal waar Saddam Hoessein niet aan kan tippen...
Vervolgens kregen we aanslagen in Madrid en Londen. Omdat ze in Irak aan het knokken waren, volgens de plegers van de aanslagen. Omdat ze ons willen vernietigen, volgens 'ons'. Tja, niet zo gek dat ze een beetje pissig zijn op ons daar. Wij doen bij hen precies hetgeen waarvoor we bang zijn dat zij het bij ons gaan doen.
pi_57696026
Onderstaande heeft Eigenheimer op de website van geenflauwekul.nl gepubliceerd:

[qoute]Ik heb gisteren`naar de film Fitna van Geert Wlders zitten kijken om hier een kritisch oordeel te kunnen geven. Ik probeer naar aanleiding van deze film een zo neutraal mogelijk beeld neer te zetten. Dit artikel is niet geschreven om bepaalde hokjesdenkers gelijk te geven, want niemand heeft ooit voor 100% gelijk. Echter zit ook nooit iemand voor 100% fout.

De film begint met de aanslagen van elf september. Aanslagen waarvan in ieder geval zeker is dat Bush deze met opzet liet gebeuren en zelfs in het ergste geval zelf liet opblazen. Dit houdt in dat Wilders niet meegaat in de mogelijkheid dat deze hele zaak opgezet spel is. Dat zal ook niemand verbazen gezien het feit dat Wilders een graag geziene gast is in Amerika en Israël. Dit telkens door de media uitgekauwde onderdeel kunnen we dus "buitenspel" zetten vanwege een gebrek aan objectiviteit.

Vervolgens komen de vreselijke aanslagen van Madrid aan bod waarbij veel onschuldige burgers omgekomen zijn. Een vreselijke afschuwelijke daad waarvoor bij wijze van spreken zelfs de doodstraf te humaan zou zijn. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat de bomaanslagen in Madrid en Londen een vergeldingsactie waren voor de bombardementen op Irak, waarbij tevens vele onschuldige slachtoffers vielen. Of tellen deze plotseling niet meer mee? Natuurlijk waren de aanslagen van Madrid en Londen vreselijk, maar waren zij vreselijker dan de door Amerika, Engeland en Spanje gedode burgers in Irak?

Daarna zagen we allerlei haatdragende sura's (hoofsstukken uit de koran) en extreme uitlatingen van moslims die uitroepen tot geweld tegen het westen en Joden. Over één ding kunnen we het eens zijn, moslims in óns land die zich op dusdanige wijzeg gedragen dat er aangezet wordt tot haat tegen het "westen", dienen onmiddellijk met het vliegtuig terug te worden gestuurd naar het land van herkomst (desnoods gedropt per parachute). Voor de moslims in het midden-oosten is de situatie toch heel anders, omdat zij al tientallen jaren onderdrukt worden door het "westen" en de zionisten. Laatstegenoemde groep (waar Wilders overigens zo vreselijk van weg is) heeft zelf de meest vreselijkste passages in hun Talmud staan. Passages die zelfs nog vele malen erger zijn dan die in de koran, maar waarvan je maar beter niets kunt zeggen omdat je anders het stempel "antisemiet" opgedrukt zou kunnen krijgen. En dit stempel zorgt ervoor dat je gegarandeerd nooit meer een baan kunt vinden. Waarom horen we Wilders nooit over de extreme kant van het Jodendom? (zionisme en de talmud) of over bijvoorbeeld het reformatisme.

De moord op Theo was als volgende thema aan de beurt. Natuurlijk een vreselijke laffe daad om iemand eerst dood te schieten en hem daarna een groot mes in zijn lichaam te duwen. De straf die Mohammed B kreeg is natuurlijk veel te laag voor zo'n daad. Aan de andere zijde is het toch wel erg vreemd dat Theo van Gogh moslims ongestraft uit mag maken voor "geiteneukers" en hij allah en mohammed voor rotte vis uit mocht maken. Dit terwijl een jongen van 17 jaar wél werd veroordeeld omdat hij de islam een "gezwel" noemde. Natuurlijk een geval van enorme klassejustitie.

De film eindigde met een oproep aan de hier aanwezige moslims om de haatdragende pagina's uit de koran te scheuren. Daar zijn we het natuurlijk roerend mee eens. Maar we verwachten op zijn minst dat Wilders als volgende naar de Israëlische ambassade gaat (waar ie kind aan huis is) om daar te vragen of de beledigende passages die gericht zijn aan goyim (allen die niet joods zijn) ook uit de talmud geschrapt zouden kunnen worden.

Conclusie: De film voegde eigenlijk weinig toe aan het alreeds bestaande namelijk dat Nederland niets te maken heeft met het conflict dat plaatsvindt tussen joden en arabieren. Daarom willen wij een beroep doen op de overheid om de haat niet verder te laten escaleren en een oplossing te zoeken voor de problemen die hier in Nederland bestaan tussen moslims en westelingen voordat de vlam écht in de pan slaat.Iets waar niemand op zit te wachten. Laten we aan de andere zijde niet vergeten dat deze problemen veroorzaakt zijn door 30 jaar pvda/cda/vvd/groenlinks en d66. Door het verzwijgen en het minimaliseren van de problemen die ontstonden tussen allachtonen en autochtonen en door het nazificeren van een ieder die het niet eens was met dat beleid. Laten we de zaak nog proberen te redden en deze politici ter verantwoording roepen voor hun daden.

En laten we vooral denken aan die oproep van Geert Wilders om die haatdragende pagina's er uit te scheuren. Niet alleen uit de koran, maar ook uit de talmud, het oude testament en andere geloofsboeken. Laten we elkaar nu een hand geven en aanschuiven om de problemen op te lossen. Geloof mag nooit uitmonden in verdrukking en haat!

Geschreven door Eigenheimer voor Geenflauwekul.nl[/qoute]

Bron: http://www.geenflauwekul.nl
Kijk ook eens op geenflauwekul.nl
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:05:16 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57700592
quote:

Ik wil nog steeds een antwoord, hoe kom je er in godsnaam op dat die moslims GEEN vlaggen hebben verbrand? Kom onder die fucking steen weg, vent.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:18:11 #130
209360 Druuna
pi_57700871
dan een atoom."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 19:20:51 #131
209360 Druuna
pi_57700932

En dit is ook een optie...
dan een atoom."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:19:24 #132
46960 StefanP
polemicist
pi_57706816
-edit-
Flame

[ Bericht 96% gewijzigd door Montov op 29-03-2008 23:25:03 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_57707180
om antwoord te geven op de topic-titel

ik denk dat je hem serieus moet nemen in die zin, dat hij heeft laten zien een publiek te kunnen bespelen

en dat hij een gevaarlijke boodschap heeft... dus in dat opzicht .. zeker serieus nemen

maar inhoudelijk, nee.. hij heeft nu wel voor eens en altijd laten zien, inhoudelijk niet veel voor te stellen

tenminste, als je het moet beoordelen naar de inhoud van de film, die simplistisch,ongenuanceerd en generaliserend is

de rechter zal zijn film dan ook zeker wel gaan verbieden denk ik, immers de film roept op tot haat
pi_57707667
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Niets is natuurlijk zo pijnlijk als de waarheid.
Door de waarheid (de voor de hand liggende interpretatie) over de Koran te vertellen tref je de moslims het diepst.
De waarheid is altijd "de voor de hand liggende interpretatie"? Dat is lekker makkelijk. Ook raar, omdat "voor de hand liggen" bij iedereen anders kan zijn.

Ik dacht dat de waarheid iets is wat je kan meten. En ik 'meet' geen relatie tussen een gemiddelde moslim in NL en de WTC-kapers.
quote:
Als de Deense Catoonist Mohammed met een aureool had afgebeeld ipv een bom, dan had iedereen gelachen
Ik snap de grap niet.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:09:46 #135
209360 Druuna
pi_57708349
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:19 schreef StefanP het volgende:
-edit-
Flame
Ik word bijna nieuwsgierig
dan een atoom."
pi_57731273
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:52 schreef MissyMirjaM het volgende:

Dat vind ik ook zo raar. De aankondiging op Internet, en het logo van de film ziet er wel redelijk professioneel uit. En dan de film.....zo ´n amateuristisch knip en plakwerk. ZOu het niet zo kunnen zijn dat hij in eerste instantie een mooiere (professioneel gezien dan) film zou hebben gemaakt, maar die veel harder was. En dat hij na gesprekken met bijvoorbeeld Tjibbe Joustra misschien dacht dat ie te ver was gegaan ? En dus in allerijl wat in elkaar heeft geflanst ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 31 maart 2008 @ 11:11:40 #137
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_57733228
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:44 schreef SunChaser het volgende:

Ik ben bang van wel, Wilders is in de peilingen weer gestegen.
pi_57738753
Toch kunnen we zeggen wat we willen, maar ik vind dit filmpje toch wat meer inhoud hebben:

Bekijk deze YouTube-video
pi_57749402
Gisteren zag ik de voorpagina van treinkrantje Metro voorbij komen, met daarop een poll.
Stelling: "Fitna is een heel slechte film"
Iets wat iedereen met een beetje verstand van journalistiek of gevoel voor esthetiek toch makkelijk met een volmondig JA kan beantwoorden. Tot mijn verbazing waren de resultaten alsvolgt:
Ja - 21%
Nee - 79%

!!! WTF!?!? Hebben we het hier over dezelfde film??? Fitna is mijn inziens een grotere belediging voor de journalistiek dan voor de Islam. Het is beschamende pulp. Als een scholier ermee aan kwam zetten zou je 'm uitlachen. En dan zijn er nog mensen die beweren dat deze film zo slecht nog niet is!?

Nou weet ik dat Metro-lezers niet de hele Nederlandse samenleving vertegenwoordigen, maar het blijft een schrikbarend percentage.
pi_57764543
Jammer dat Wilders-aanhangers niet naar het debat kijken, anders zouden ze meteen afhaken.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 18:48:48 #141
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57764635
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:42 schreef SCH het volgende:
Jammer dat Wilders-aanhangers niet naar het debat kijken, anders zouden ze meteen afhaken.
Het is inderdaad ENORM triest dat de politiek hier mee bezig is. Kinderachtige mensen daar in Den Haag.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 18:50:23 #142
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57764657
Het gaat nu pas beginnen. Einde aan de islamisering!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 19:49:46 #143
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57765737
quote:
Volgens Wilders zou Balkenende zich ,,dood moeten schamen’’ over alles wat hij de afgelopen tijd heeft gezegd over de film. Moslims stellen zich in zijn ogen een stuk verantwoordelijker op dan de premier. ,,Wat dat betreft hulde aan de moslims.’’ Balkenende kaatste daarop terug dat dit compliment van Wilders een ,,ontkrachting van zijn eigen film’’ is.
OMG, Balkenende die niet WIl zien dat Wilders in dit geval toch echt gelijk heeft, bah.
pi_57766366
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

OMG, Balkenende die niet WIl zien dat Wilders in dit geval toch echt gelijk heeft, bah.
Hoezo???
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 20:51:35 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57766779
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo???
Omdat

Moslims stellen zich in zijn ogen een stuk verantwoordelijker op dan de premier. ,
pi_57766857
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Omdat

Moslims stellen zich in zijn ogen een stuk verantwoordelijker op dan de premier. ,
Que ? Het was Wilders zelf die suggereerde dat zijn film dingen zou laten zien die moslims flink over de zeik zouden helpen met als summum "dat er iets met het hoofd van Mohammed zou gebeuren". Niemand mocht de film zien vantevoren, dan kan je als kabinet toch enkel van het ergste uit gaan ? En nu Wilders waarschijnlijk onder maatschappelijk druk z'n film wat suggestiever heeft gemaakt is het de schuld van Balkenende dat ie waarschuwde voor de gevolgen ? Alsjeblieft zeg ....
pi_57766896
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 20:51 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Omdat

Ja, dat heb ik gehoord en gelezen. Maar waarom vind je dat hij daarin gelijk heeft?

De premier heeft zich toch juist heel verantwoordleijk opgesteld?
pi_57768734
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_57769022
200 jaar geleden had men wilders opgehangen wegens het vertellen van de onwelkome waarheid
pi_57769098
Hij heeft gewoon alles bij elkaar gelogen blijkt nu uit het debat
pi_57769425
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:01 schreef henkway het volgende:
Ach nog 30 jaar en dan loopt iedereen in een burka
Right...
  woensdag 2 april 2008 @ 22:42:48 #153
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_57792542
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:52 schreef SCH het volgende:
Hij heeft gewoon alles bij elkaar gelogen blijkt nu uit het debat
joh, jij had altijd wat te zeiken gehad;.

Fitna extreem "Wilders kwetst en beledigt maar raak"
Geweld na Fitna." Wilders had moeten luisteren naar de adviezen "

Verder, het bewijs is een briefje gemaakt door de ambtenaren die afhankelijk zijn van de politieke leiding. Objectief?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:38:48 #154
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57846584
quote:
Hirsch Ballin: Wilders beledigt heel Nederland
zaterdag 5 april 2008 11:31

'Geert Wilders beledigt met zijn film Fitna niet alleen moslims, maar ons allemaal.' Dat zegt minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie zaterdag in dagblad Trouw.

Hij heeft deze uitspraak overigens niet zelf verzonnen, zegt hij, maar zijn echtgenote. Hirsch Ballin noemt het ‘een perfecte samenvatting van wat ik bedoel.’

In een gesprek met de krant kijkt de minister terug op het bizar verlopen spoeddebat over Fitna afgelopen donderdag. Dat hij door PVV-leider Wilders werd uitgemaakt voor leugenaar, raakt hem niet. ‘Op de lange duur zullen de feiten spreken. Meer dan wat ook.’

Tevreden
Verder zegt Hirsch Ballin tevreden te zijn over kabinet-Balkenende IV. ‘Dit kabinet is nodig voor het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken die zich nu voordoen. Het kan beter dan het vorige reageren op de interculturele problemen in de samenleving.’
Bron
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 april 2008 @ 11:41:41 #155
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_57846622
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:08 schreef webfreak het volgende:

[..]

Right...
Hee Henkway is deel van het electoraat van Geert Wilders. Die moet je serieus nemen!
pi_57847101
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 11:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
quote:
Hij heeft deze uitspraak overigens niet zelf verzonnen, zegt hij, maar zijn echtgenote. Hirsch Ballin noemt het ‘een perfecte samenvatting van wat ik bedoel.’
dus z'n vrouw verzint zijn samenvattingen voor hem.
hij is echt volledig van god los.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')