quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:41 schreef Isegrim het volgende:
- gemarineerde terrine van eendenlever en pekelvlees met kweeperengelei met vinaigrette van rode wijn ()
- krokant gebakken kalfszwezerik met toffee van appel, krokante pancetta en saus van vin santo (alleen iets te zout)
- crème brûlée van zoethout met warme compôte van appel met vanille en sorbetijs van groene appel ()
Ja hoi. Geef eens wat meer info, want dit klinkt goed.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 00:03 schreef -Mellow- het volgende:
probeerseltje van lamsvlees, linzen, bonen, verse koriander en een bende andere kruiden.
En het is verdomde lekker, zeker na een dag staan
Sonja heeft best goede recepten! Tis alleen zo ontzettend weinig, als ik die hoeveelheden aan zou moeten houden dan zou mijn gezin sterven van de honger vrees ik (overigens volg ik geen dieet, maar ik heb wel ooit in haar kookboeken gebladerd).quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Net 2 boterhammen met kipfilet en tomaat. Daarbij lekkere kippensoep, uit een blikje
Vanavond nog weer witlof.
Morgen een paasdiner alla S. Bakker, ik ben altijd principieel tegen dat wijf maar mijn schoonmoeder zweert erbij en gaat voor ons koken. En het klonk best lekker dus dat gaat wel goedkomen.
uitje fruiten, knof erbij, veul komijn, cayenne en laurier ff meebakken. Lam erbij doen en kopje rode linzen, nog even bakken. Groentebouillon in de pan, aan de kook brengen en half uurtje lekker laten pruttelen. Als laatste verse koriander erbij, en...geheel tegen mijn gewoonte en principes in, witte bonen UIT EEN POTJE.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 01:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja hoi. Geef eens wat meer info, want dit klinkt goed.
Vanavond fajitas gegetenDie lust ik bijna elke dag wel, we eten ze echt vaak
Knabbel nu op winterwortel en drink een immens glas ranja; als dat op is en mijn werk af, neem ik een stevig glas pastis met veel ijs
Dat ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 23 maart 2008 21:59 schreef Tezz het volgende:
Vandaag dus uitgebreide brunch (foto's)
Laat in de middag diverse soorten brood met verschillende kaasjes, druiven en noten.
Vroeg in de avond wat restanten van de brunch.
oeh, heb je een recept van dat bulgur en kabeljauw gerecht?quote:Op maandag 24 maart 2008 12:07 schreef DarkElf het volgende:
nu ontbijt. nou ja lunch maken: bruschetta met tomaat en bruschetta met avocado/limoen/peterselie.. glas verse jus erbij.
vanavond maken we courgettekoekjes en kaaspakketjes dan bulgur-tomaat salade met gemarineerde kabeljauw en sinaasappelpudding toe
tuurlijkquote:Op maandag 24 maart 2008 13:20 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
oeh, heb je een recept van dat bulgur en kabeljauw gerecht?
Ga je mee dan? Haha, Mr CF wil mij echt niet meenemen als hij een mannen-uitje heeftquote:Op maandag 24 maart 2008 14:21 schreef Sylvana het volgende:
kip madras
edit: Mn vriend belt net op dat ze met een stel van het elftal willen gaan wokken, dus ik ga zo ook maar richting de voetbal dan
laat die jongen lekker met zijn maten op stap gaan joh.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:21 schreef Sylvana het volgende:
kip madras
edit: Mn vriend belt net op dat ze met een stel van het elftal willen gaan wokken, dus ik ga zo ook maar richting de voetbal dan
Ik heb daar vaker mensen over gehoordquote:
oh die puddingquote:Op maandag 24 maart 2008 16:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb daar vaker mensen over gehoord![]()
Het klinkt echt heel eng. En ik ben nota bene dol op selderij.
Ik maak voor het avondeten een salade van lollo rosso, avocado, granaatappel, gerookte kip en munt. Met een citrusdressing.
Toetje is in dezelfde trant: sinaasappelpudding met granaatappel. Maar ik ben nou eenmaal dol op die knisperige, vuurrode pitten
ik ben dus niet de énigequote:Op maandag 24 maart 2008 16:34 schreef SHE het volgende:
Ik wil ook pudding lusten! Ik vind het er altijd zo fantastisch uit zien, maar ik ben er bang voor.
Dat drilligerige, wiebelige..it scares the shit out of me
OK. Ik vind het nog steeds vies klinken, maar ik geloof je. Ik heb Mr CF gebeld, die was toch al onderweg naar de Turk, en hij neemt bleekselderij mee. Nader bericht volgtquote:Op maandag 24 maart 2008 16:27 schreef SHE het volgende:
Eng? Het is fantastisch! Orgastisch! Verslavend!
De bittere kick van de selderij met de pikant-zoet-zoute smaak van de pindakaas zorgt voor stimulering van al je smaakpapillen. Immers, elke smaak komt aan bod.
Proberen! Is echt de moeite waard en een supergezonde snack.
Het is echt zalig: de zachte, licht zure pudding, met stukjes sinaasappel erin, de knisperende zoete granaatappelpitten en dan de slagroom erbijquote:Op maandag 24 maart 2008 16:34 schreef SHE het volgende:
Ik wil ook pudding lusten! Ik vind het er altijd zo fantastisch uit zien, maar ik ben er bang voor.
Dat drilligerige, wiebelige..it scares the shit out of me
Haha, het is geen garantie hoor! Maar ik kreeg het als kind al. Gewoon een stengel in de hand en wat pindakaas in een kommetje. Veel plezier ermeequote:Op maandag 24 maart 2008 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
OK. Ik vind het nog steeds vies klinken, maar ik geloof je. Ik heb Mr CF gebeld, die was toch al onderweg naar de Turk, en hij neemt bleekselderij mee. Nader bericht volgt
ja dat dus...quote:Op maandag 24 maart 2008 16:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het is echt zalig: de zachte, licht zure pudding, met stukjes sinaasappel erin, de knisperende zoete granaatappelpitten en dan de slagroom erbij
Het vult wel als een malle, trouwens
OK, het is inderdaad verrassend lekker. En nu is de pindakaas opquote:Op maandag 24 maart 2008 16:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Haha, het is geen garantie hoor! Maar ik kreeg het als kind al. Gewoon een stengel in de hand en wat pindakaas in een kommetje. Veel plezier ermee
In mijn optiek zijn er ook 2 dingen die het proberen waard zijn; de selderij-pindakaas dip en de witte boterham met pindakaas, banaan en chocoladepasta of praline.
Die laatste is natuurlijk niet zo fraai, maar het is evenzo orgastisch.
Zie, ik zei het toch!quote:Op maandag 24 maart 2008 16:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
OK, het is inderdaad verrassend lekker. En nu is de pindakaas op
Het klinkt als de sinasappel pudding uit het boek van Claudia Roden, niet in de winkel te koopquote:Op maandag 24 maart 2008 19:14 schreef sieske het volgende:
klinkt heerlijk, oblivion!
Muck, welke sinaasappelpudding bedoel je? Welk merk? Ik ken alleen sinaasappelyoghurt van almhof en die is zooooooooooo lekker!!!!!!! Maar sinaasappelpudding ken ik eigenlijk niet.
quote:Op maandag 24 maart 2008 19:37 schreef marcb1974 het volgende:
Hokkien Mie met kip en garnalen
Klinkt veelbelovend. Receptje??quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Net een witloftaart op.
Wij leven op dat spul. Althans, ik heb manlief erop gezet. Die dronk zoveel sap op een dag dat het te gek werd. Nu is hij verslaafd aan de gewone groene thee variant.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:08 schreef Adelante het volgende:
ik vind het prima te drinken, de mint-versie het lekkerst en er zit veel minder suiker in dan de normale green tea variant....
Yepquote:
Klinkt wel goed (althans zonder de bleekselderie danquote:
Ja precies, ben nou eenmaal dol op wilofquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Klinkt wel goed (althans zonder de bleekselderie dan). Eigenlijk kun je overal hartige taart van maken natuurlijk............
Goeie sex doet ook wonderen Bluezziequote:Op woensdag 26 maart 2008 02:11 schreef Bluezz het volgende:
Nog maar een wijntje erin giet in de hoop dat ik zo wel kan slapen
oeh, doe eens vertellen hoe je dat precies maaktquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:09 schreef SHE het volgende:
op verzoek van meneer; nachos con todos
Ik eet het eens per jaar mee; dat spul is zo belachelijk dat ik erna alleen nog maar kan knikken en waggelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
jé-zús.. dat doe ik wel als in een paar kilo's bufferzone heb![]()
Uhm, bel een pizzeria en bestel pizza salami zoals ik zojuist heb gedaanquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik weet het werkelijkwaar vandaag niet
Iemand ideeen voor een maaltijd van 4 personen en lekker makkelijk(ben wel student)
Voor 4 personen is dat teveel geldquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:51 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Uhm, bel een pizzeria en bestel pizza salami zoals ik zojuist heb gedaan
Yum!quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:32 schreef SHE het volgende:
Voor de gril :
[ afbeelding ]
en na molestatie:
[ afbeelding ]
Wij eten.
Ik kan me niets voorstellen bij die ananas in een pastagerecht, maar ik houd ook eigenlijk niet van warm fruit door mijn eten.quote:Op woensdag 26 maart 2008 20:37 schreef Tezz het volgende:
SHE, dat ziet er echt goddelijk uit hoor!
Wij aten trouwens ook lekker, klaargemaakt door husband:
Uitgebakken spekjes, ui, knofje, kipfilet, ananasblokjes, beetje ananassap, bekertje creme fraiche erdoor en mozzerella en later aan tafel wat basilicum erdoor. Met penne erbij!
Nou, het plan was om de frietpan aan te slingeren vanavond. Maar toen ik vanmorgen in de kast/koelkast/diepvries keek dacht ik: goh, doe eens gek. En het was echt heeeeeel lekker! Ik grill trouwens ook wel eens ananas voor op een tartaartje of zo. Of bij een tosti. Errug lekker!quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik kan me niets voorstellen bij die ananas in een pastagerecht, maar ik houd ook eigenlijk niet van warm fruit door mijn eten.
Ik heb gebakken camembert op met sla
Godverdomme, wat een feestquote:Op donderdag 27 maart 2008 10:51 schreef TheChemeng het volgende:
Chilli Krab met boontjes, ei en ui
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en na de molestatie
[ afbeelding ]
jaloers is!quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:06 schreef Qwea het volgende:
ik heb een hamburger in de oven gepleurd omdat ik anders de frituur moest aandoen en das me teveel werkdus broodje hamburger zometeen
quote:
Dat heb je er toch wel voor over?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:24 schreef Qwea het volgende:
[..]hij was nog lekker ook. En het meeste vet zit op mn bakplaat nu
vet oplosser ftwquote:
Als het niet ineens heel troebel is niet, nee. Lijkt mij tot op zekere hoogte zelfconserverend.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:40 schreef minilotje het volgende:
Het is niet zo erg als rode wijnazijn twee maanden over de datum is hè? Toch? Toch?
Ja, daar is -ie uitermate geschikt voor!quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga zo de Thaise rosbiefsalade maken, kan wel een lekker vitamineshotje gebruiken
Wij hadden de kalkoenhaas met truffel variant uit die serie, ook erg lekker met een fruitig Italiaans wijntje.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:45 schreef computergirl het volgende:
ik had vanavond iets uit de paas-excellent serie van AH. Was met 35% korting, dus de gok gewaagd.
Ik had de kipfilet met ham, ei en (3) asperges (ovenschotel). Was veel lekkerder dan verwacht, ondanks dat gekookt ei in een ovenschotel niet echt geslaagd is.
[ afbeelding ]
Ja ze waren uiteindelijk (na veel vloeken en tieren) wel lekker !Ik had wel een beetje gesmokkeld met het recept: zo heb ik knoflook toegevoegd en andere kruiden gebruikt (peterselie, tijm en gedroogde dille). Maar het is gewoon echt een kwestie van geduld: pas proberen te keren als de onderkant echt mooi goudbruin gebakken is ! (alleen erg jammer dat ik dat bij de laatste pas doorhad).....quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:18 schreef SeaOfLove het volgende:
Waren de courgette-koekjes lekker Tezz?
Die wilde ik dus eigenlijk nu hebbenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:41 schreef Oblivion het volgende:
Een bruine bam, met daarop zelfgemaakte mayo, ijsberg sla, tomaat en hard uitgebakken panchetta.
Oftewel, een BLT deluxe...![]()
Was heerlijk!
Mijn truuk is om de courgette eerst uit te knijpen, voor ik 'm door de rest gooi.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:45 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja ze waren uiteindelijk (na veel vloeken en tieren) wel lekker !Ik had wel een beetje gesmokkeld met het recept: zo heb ik knoflook toegevoegd en andere kruiden gebruikt (peterselie, tijm en gedroogde dille). Maar het is gewoon echt een kwestie van geduld: pas proberen te keren als de onderkant echt mooi goudbruin gebakken is ! (alleen erg jammer dat ik dat bij de laatste pas doorhad).....
Nu drink ik een kop senseo met slagroom
SHE, nog bedankt voor de inspiratie! Morgen maak ik lekkere chili en daar bouw ik een mooie nacho toren van........Lekkere guacamole er nog bij en een mooie salade van tomaat/ui/koriander/limoen: kan niet missen!quote:
Sorryquote:
Ja tuurlijk, gooi je muesli nog maar even in de strijd.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:55 schreef Tezz het volgende:
[..]
Sorry![]()
Ik heb nu al zin om lekker morgenmiddag een hele middag chili op te hebben staan, heerlijke geuren van komijn, bruine suiker en rode peper..........jummie !
Shit nu doe ik het weer......![]()
Oh, ik ga trouwens ook nog even een goede musli voor morgenvroeg klaarzetten: yoghurt, geraspte appel, havermout, noten, fruit (en dan een nachtje laten intrekken)..........
Het staat lekker te worden in de koelkast. Wat is eten toch een feest!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, gooi je muesli nog maar even in de strijd.
Bitch.
Yes hier ook!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:11 schreef shiNinG_staR het volgende:
Vandaag een hoop honger kweken want vanavond dus nacho's!
Het staat hier!quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:10 schreef littledrummergirl het volgende:
oee tezz( linkje naar het recept?
)
wij hebben net gewokte tong met roerbakgroenten en gegrilde aardappeltjes met schil
Was het bij jou ook zo'n geklieder?? Of heb ik echt iets fout gedaan met mijn courgettekoekjes van gisteren??quote:Op zaterdag 29 maart 2008 18:28 schreef SeaOfLove het volgende:
Tezzje dat ziet er geweldig uit![]()
Bij mij zijn de eerste courgettekoekjes gelukt, en ze smaken heerlijk
geen geklieder hier, alle koekjes zijn geluktquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:22 schreef Tezz het volgende:
[..]
Was het bij jou ook zo'n geklieder?? Of heb ik echt iets fout gedaan met mijn courgettekoekjes van gisteren??
En, alhoewel ik een week niet mocht eten van mezelf, heb ik toch maar even een erg slecht toetje gemaakt:
griekse yoghurt, aardbeien, bruine suiker en slagroom!
fotootjes van het eindresultaatquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:03 schreef SeaOfLove het volgende:
Voor vanaaf wordt het:
-courgettebootjes gevuld met tabbouleh
-courgettekoekjes
-kofta
Ben benieuwd
Bij de Xenos hadden ze wasabi voor 1 euro nog wat en nori voor 1,50 euro per pakje (daar zitten dan 10 velletjes in).quote:Op zondag 30 maart 2008 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
sushi![]()
dat gaan wij vrijdag weer doen geloof ik
Ik neem aan dat je het spul wat je eruit haalt ook meebakt of laat je dat erbuiten?quote:Op zondag 30 maart 2008 15:05 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gevulde portobello's.
Uithollen, gesneden bosuitjes, knoflook, zongedr. tomaatjes, rundergehakt even bakken in roomboter
Dan de porto's vullen en een kwartiertje in de oven.
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaanquote:Op zondag 30 maart 2008 18:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Bij de Xenos hadden ze wasabi voor 1 euro nog wat en nori voor 1,50 euro per pakje (daar zitten dan 10 velletjes in).
Onze toko vraagt voor dezelfde nori zeker een euro of drie.Om over de wasabi nog maar te zwijgen.
Ik heb maar meteen flink ingeslagen, want de Xenos verkoopt het niet altijd.
Wasabi? Die japanse mosterd? Is die zo lekker dan?quote:Op zondag 30 maart 2008 18:42 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
* SeaOfLove morgen naar de Xenos rent om wasabi in te slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |