Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef Dezzzperado het volgende:
Heeft de belastingdienst toegang tot medische gegevens waarin staat "pa/ma van TS overleden om 13:00"
terwijl om 13:05 geld is overgestort naar rekening TS?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:00 schreef vrouwtje het volgende:
Het zou opzich wel kunnen.
Als je nou weet dat je pa of ma stervende is, moet je dat soort dingen natuurlijk van te voren regelen.
Ik vind het sowieso belachelijk, successierechten. De persoon in kwestie heeft al jaren betaald aan de belasting, en dan moet er over dat geld NOG een keer belasting betaald worden.
Dat! En van tevoren regelen heeft ook weinig zin aangezien een ouder maar een beperkt bedrag per jaar mag 'schenken' aan het kind.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:04 schreef OA het volgende:
Reken maar dat de belastingdienst vragen gaat stellen...
Als er veel geld is dan weet de belastingdienst dat. Als het dan ineens is overgemaakt op de dag dat je ouder overlijdt, dan zullen ze heus niet zeggen "Wat toevallig!Nou ja, kan gebeuren!"
iemand met een praktische insteek. Diegene die overleden is, heeft er niks meer aan, en zag denk ik liever dat hun hard verdiende geld naar iemand ging die het kan geb ruiken, in plaats van belasting, waarna het toch weer verkwanseld word aan nutteloze projecten, of om een raamambtenaar te betalen. Dat vind ik vele malen schunniger, eigenlijkquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
Lutser. Het is harteloos van onze overheid dat ze 68% belasting willen hebben over de erfenisquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
belasting op giften is ook best aardig. Je mocht iemand maximaal 8000 euro belasting vrij schenken? Ik weet het bedrag niet meer precies.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:08 schreef l3laster het volgende:
je ouders kunnen toch zo ie zo maar 1 keer in hun leven een "gift" geven van 20.000 euro aan hun kiddo's zonder belasting te betalen... daarna moet dat wel...
dus denkt dat het maar beperkt opgaat de redenatie van TS
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon het geld verspreid over een bepaalde periode uit een automaat trekken en contant houden. Dan kunnen ze echt niks vinden en je niks maken
Ja, ze zijn gek dus daar trappen ze in.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:11 schreef Dezzzperado het volgende:
Kan je niet zeggen dat je ouder nog voor z'n dood nog effe snel een leuke advertentie van me op marktplaats zag en wel 20.000 overhad voor m'n gsm en het snel effe overmaakte?
[..]
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?
Helaas dusquote:Schenkingen kort voor het overlijden
Schenkingen die door de erflater binnen 180 dagen voor het overlijden zijn gedaan, worden voor de berekening van het successierecht gezien als verkrijging uit de nalatenschap. Deze schenkingen worden opgeteld bij de eventuele overige verkrijgingen uit de nalatenschap. Het schenkingsrecht dat over deze schenkingen is betaald, kan in bepaalde gevallen worden verrekend met het successierecht. Dergelijke schenkingen worden niet gezien als verkrijgingen uit de nalatenschap als het gaat om:schenkingen door een ouder aan een kind, waarbij een beroep is gedaan op de voor een kalenderjaar verhoogde vrijstelling; giften waarover bij de verkrijger inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen, loon- of dividendbelasting wordt geheven; schenkingen die gedaan zijn om te voldoen aan een natuurlijke verbintenis.
Rekening moet je zelf laten blokkeren (heb je akte van overlijden voor nodig)quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:11 schreef Dezzzperado het volgende:
Kan je niet zeggen dat je ouder nog voor z'n dood nog effe snel een leuke advertentie van me op marktplaats zag en wel 20.000 overhad voor m'n gsm en het snel effe overmaakte?
[..]
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?
edit, je ouders mogen toch ook geld aan je lenen, belastingsvrij.
hoef je dan ook nooit meer terug te betalen want ze zijn toch dood.
dit lijkt me een goeie oplossing.
Als je dan dit soort uitspraken gaat doen, zorg dan in ieder geval dat je goed geinformeerd bent. Successierecht voor kinderen is een progressieve schaal, beginnend bij 5% en oplopend tot 27% voor het deel van de erfenis boven een bepaald bedrag (enkele tonnen, heb de exacte bedragen niet bij de hand). De 68% die jij noemt is het toptarief voor niet-familie.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:08 schreef Daniel1976 het volgende:
Lutser. Het is harteloos van onze overheid dat ze 68% belasting willen hebben over de erfenis
ik ook niet bij het overlijden van ons mamquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:42 schreef tonja het volgende:
Lukt inderdaad niet. Toen mijn pa wist dat hij zou overlijden heeft hij ons met zijn pas geld op laten nemen. Dat had geen zin vertelde zijn accountant ons later.
Wij hebben trouwens destijds helemaal geen successie betaald, maar dat is weer een ander verhaal
Waarom werkt dat niet? Als je het geld contant en verborgen houdt, hebben ze toch geen enkel bewijs waar het is?quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:42 schreef tonja het volgende:
Lukt inderdaad niet. Toen mijn pa wist dat hij zou overlijden heeft hij ons met zijn pas geld op laten nemen. Dat had geen zin vertelde zijn accountant ons later.
Wij hebben trouwens destijds helemaal geen successie betaald, maar dat is weer een ander verhaal
Mijn pa was de laatste ouder die overleed. Het was een foutje van de belastingen dat we niet hoefden te betalen, er was net een nieuwe erfrechtwet ingevoerd, en bij de belastingen hadden ze dat niet helemaal door.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:48 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik ook niet bij het overlijden van ons mam
plus dat dan erbij kwam bij het overlijden van ons pap 16 jaar later dat je weer dat inclussief rente mag overtrekken van het geen wat we toen uiteindelijk erfden
Tsja, dat weet ik ook niet. Onze accountant zei dat destijds.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarom werkt dat niet? Als je het geld contant en verborgen houdt, hebben ze toch geen enkel bewijs waar het is?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:42 schreef tonja het volgende:
Zie linkje en quote van mij eerder in het topicquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:59 schreef LaTiNo het volgende:
klopt, volgens mij moet je successierechten betalen over al het geld dat je 180 dagen voor iemands dood hebt gegeven.
Geldt dat ook als TS beheerder van die rekening is?quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:59 schreef LaTiNo het volgende:
En pinnen na de dood is zowieso een misdrijf!
[..]
Nee, dat is gewoon om fraude te voorkomen, bijvoorbeeld icm euthenasiewetquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:01 schreef twentemeisje het volgende:
En dan die 180-dagen regeling, dat is toch echt ook te gek om los te lopen? Een nalatenschap is toch pas een nalatenschap als iemand dood is? Dit is puur en alleen omdat ze bang zijn evt. wat stuivers mis te lopen...
ook iets "positiefs" zeg maarquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:54 schreef tonja het volgende:
[..]
Mijn pa was de laatste ouder die overleed. Het was een foutje van de belastingen dat we niet hoefden te betalen, er was net een nieuwe erfrechtwet ingevoerd, en bij de belastingen hadden ze dat niet helemaal door.
Na een hoop heen en weer geschrijf tussen belastingdienst en notaris is er vastgelegd dat we niets hoefden te betalen.
Grote mazzel dus. Hoe het precies zat weet ik niet meer, het is alweer bijna 5 jaar geleden.
Er zou helemaal geen fraude gepleegd hoeven worden. Die belasting op erfenissen is al godsgeklaagd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon om fraude te voorkomen, bijvoorbeeld icm euthenasiewet
Eerst al je geld overboeken, en een dag later een spuitje krigen is ook niet helemaal eerlijk tov mensen die een natuurlijke dood sterven
dan moet jij kunnen bewijzen dat je die lening ooit aan hen gegeven hebt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:22 schreef Phoenix78 het volgende:
Wat als je nou zou zeggen dat het geld wat je van je ouders krijgt een terugbetaling is van een lening die je aan hun hebt verstrekt? Dan is het geen gift /schenking, maar een betaling van iets wat ze jou nog verschuldigt zijn.
.
Is dat misschien een methode om de succesie rechten te ontduiken ?
Dan kom je in de problemen, mijn pa is afgelopen november overleden en toen ik de rekening van de crematie/uitvaart betaalde namen ze gelijk het pasje in, met het verzoek om een notaris in te schakelen om iemand een volmacht te verlenen om het resterende geld te innen. Mocht er in die tussentijd toch geld opgenomen zijn van die rekening, zou je in problemen kunnen komen verklaarde de bank.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef Dezzzperado het volgende:
Ik vroeg me af he, omdat ik op het nieuws zag dat de belasting op erfenissen omlaag gaat,
Stel je laatst levende ouder gaat dood en jij bent de enige erfgenaam en je beheert de rekening van je ouder.
Kan je dan snel nog even gaan pinnen zodat je de successierechten kan omzeilen?
Of bv. even snel via internet bankieren even de rekening leeghalen en alles op jouw rekening storten.
Heeft de belastingdienst toegang tot medische gegevens waarin staat "pa/ma van TS overleden om 13:00"
terwijl om 13:05 geld is overgestort naar rekening TS?
Gaat de belastingdienst dan moeilijk doen?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:59 schreef Muncky het volgende:
Wat is dit nou weer voor kuttopic..?? Ga je je pa of ma opruimen?
Deze opmerking wordt al meteen tegengesproken door je volgende:quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:30 schreef KlappernootatWork het volgende:
Na inschakelen van een notaris (duur!, je zou het ook via een accountantskantoor kunnen regelen) kan het geld opgenomen worden.
Die verklaring van erfrecht moet door een notaris opgesteld worden (kostte ons zo'n E425, niet echt spectaculair.) Overigens was het bij ons zo dat we een formulier + akte van overlijden naar de bank stuurden. Rekeningen (zoals bijvoorbeeld de uitvaart) moesten we aan de nabestaandendesk van de bank sturen en die betaalden het voor ons.quote:je hebt een verklaring van erfrecht nodig dus..
Zemblablaquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Check deze aflevering van Zemblabla eens
Wie nam de pas in, de bank of het bedrijf achter de crematie/uitvaart?quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:30 schreef KlappernootatWork het volgende:
Dan kom je in de problemen, mijn pa is afgelopen november overleden en toen ik de rekening van de crematie/uitvaart betaalde namen ze gelijk het pasje in, met het verzoek om een notaris in te schakelen om iemand een volmacht te verlenen om het resterende geld te innen. Mocht er in die tussentijd toch geld opgenomen zijn van die rekening, zou je in problemen kunnen komen verklaarde de bank.
Na inschakelen van een notaris (duur!, je zou het ook via een accountantskantoor kunnen regelen) kan het geld opgenomen worden.
je hebt een verklaring van erfrecht nodig dus..
Klopt, t'is 4412 euro.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:14 schreef Espex het volgende:
Belasting vrije bedrag ligt onder de 5000,-- voor de duidelijkheid. En het gaat je niet lukken om die succesie rechten zomaar te ontduiken. Beste is dat je pa+ma even een paar weken voor tijd naar spanje emigreert dacht ik, dan krijg je al je geld zonder belasting betaling.
quote:Een en/of-rekening
De bank blokkeert alleen de passen en creditcards op naam van de overleden rekeninghouder. De overblijvende rekeninghouder mag over het tegoed van de rekening blijven beschikken. De bank blokkeert de en/of-rekening na het overlijden van een rekeninghouder in beginsel dus niet.
Ik geloof dat ik laats hoorde van mijn econmie leeraar, hoorde dat niet meer mogenlijk was, dat het wel een reeel bedrag moest zijn en niet iets van 1 euroquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:03 schreef cultheld het volgende:
Als je ouders een huis hebben, dan kun je die natuurlijk kopen voor een symbolisch bedrag.
En wat als 2 kinderen het huis van hun ouders met een hypotheek van ongeveer 70k voor bijv. 30 k overnemen? Dan kan de geschatte waarde van dat huis wel 400k zijn, maar volgens mij kan de belasting dįįr niets aan doenquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:28 schreef First het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik laats hoorde van mijn econmie leeraar, hoorde dat niet meer mogenlijk was, dat het wel een reeel bedrag moest zijn en niet iets van 1 euro.
Daar zal de belasting wel iets heel moois op gevonden hebben, zodat je gewoon naar de WOZ of wat dan ook belasting moet betalen.......quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
En wat als 2 kinderen het huis van hun ouders met een hypotheek van ongeveer 70k voor bijv. 30 k overnemen? Dan kan de geschatte waarde van dat huis wel 400k zijn, maar volgens mij kan de belasting dįįr niets aan doen.
Ik vraag me af wat ze er dan wel niet op gevonden hebben. Maar we hebben nog alternatieven genoeg. M'n vader kan er natuurlijk ook voor kiezen om elk jaar het maximale schenkingsbedrag aan ons te geven (mijn ouders willen graag dat wij hun kapitaal overnemen) nadat ie z'n huis heeft verkochtquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:55 schreef basset het volgende:
[..]
Daar zal de belasting wel iets heel moois op gevonden hebben, zodat je gewoon naar de WOZ of wat dan ook belasting moet betalen.......
Dat ze beiden kunnen beschikken over het geld wil nog niet zeggen dat het geld ook van haar is. Er moet dan dus gewoon belasting over betaalt worden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:13 schreef saul_tigh het volgende:
Dit kun je toch ook doen? heeft mij vriendin gedaan, gezamelijk rekening met haar pa.
Precies. Ook al boek je het 3 maanden voor ze overlijden naar je rekening, belasting betaal je er toch wel over. En 5 minuten na iemands dood geld van zijn rekening halen is strafbaar. Na een overlijden wil de bank namelijk een overlijdensverklaring van je hebben, en als daarop staat dat de rekeninghouder om 13u00 is overleden en er is om 13u05 geld van de rekening gehaald ben je de lul.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:06 schreef MikeyMo het volgende:
grote transacties worden zowiezo al in de gaten gehouden en zodra je boven de 4000,- zit, zit je boven het schenkingsrecht en wordt er alsnog belasting geheven
Tot 2020 (dan word je 35) mogen ze je ook eenmalig EUR 22.379,- schenken, bovenop de jaarlijkse schenkingquote:Op donderdag 20 maart 2008 15:57 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af wat ze er dan wel niet op gevonden hebben. Maar we hebben nog alternatieven genoeg. M'n vader kan er natuurlijk ook voor kiezen om elk jaar het maximale schenkingsbedrag aan ons te geven (mijn ouders willen graag dat wij hun kapitaal overnemen) nadat ie z'n huis heeft verkocht.
dat dusquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:07 schreef koudhier het volgende:
alsof op schenkingen geen hoge belasting zit...
Alleen dan heb je meestel niet de toegang tot de rekening van de ouderquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:02 schreef Dezzzperado het volgende:
[..]
uiteraard, als je ouder nog maar 3 maanden te leven heeft o.i.d. kan je dat van te voren wel regelen.
Maar stel je ouder is nog springlevend maar loopt per ongeluk onder de bus of trein....
Dan heeft m'n truukje wellicht wel zin.
bankquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:52 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wie nam de pas in, de bank of het bedrijf achter de crematie/uitvaart?
hangt van situatie tot situatie af. Mijn ouders hebben volmachten op al mijn rekeningen, en ik op al hun rekeningen. Nog zo gemakkelijk als er eens iets geregeld moet worden.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:59 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
[..]
Alleen dan heb je meestel niet de toegang tot de rekening van de ouder
Controleer de Belastingdienst juist niet via de rekeningen, of zou het gewoon mogen op deze manier?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:22 schreef koudhier het volgende:
Slechts op papier. Het geld blijft op de rekening van de ouder.
Als dat kan zou het ideaal zijn, maar ik vrees dat zo'n lening ook dmv transacties onderbouwd dient te worden...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:22 schreef koudhier het volgende:
Als je maximaal wil profiteren werkt het als volgt:
De ouder schenkt tijdens zijn leven (op papier) ieder jaar het maximale bedrag dat een ouder belastingvrij mag schenken aan zijn kind(eren).
Slechts op papier. Het geld blijft op de rekening van de ouder. Na het overlijden staan de ouders dus in schuld bij het kind, vervolgens wordt dit bedrag inclusief de opgelopen rente belastingvrij betaald.
Als je dit bijvoorbeeld 20 jaar achter elkaar doet kan het bedrag aardig oplopen.
Over de rest van de nalatenschap betaal je uiteraard wel successierechten.
Je vrees is ongegrond. Men noemt dit een c.p. levering.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als dat kan zou het ideaal zijn, maar ik vrees dat zo'n lening ook dmv transacties onderbouwd dient te worden...
Dit mag gewoon. Er is niks illegaals of dubieus aan. Een ouder mag jaarlijks tot een bepaald bedrag belastingvrij schenken aan zijn kind.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Controleer de Belastingdienst juist niet via de rekeningen, of zou het gewoon mogen op deze manier?
Ja maar die rente moet wel elk jaar daadwerkelijk overgemaakt worden.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:19 schreef koudhier het volgende:
[..]
Dit mag gewoon. Er is niks illegaals of dubieus aan. Een ouder mag jaarlijks tot een bepaald bedrag belastingvrij schenken aan zijn kind.
Of de levering al dan niet direct plaatsvind doet er verder niet toe. Het wordt juist aantrekkelijker wanneer niet direct geleverd wordt, omdat dan een schuld van de ouder naar het kind ontstaat. Over deze schuld mag je vervolgens wettelijke rente rekenen.
Ik begreep van de lokale bankmedewerker hier dat men heel vaak het geld opneemt voordat zij van iets weten. Scheelt veel gezeur.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:30 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Dan kom je in de problemen, mijn pa is afgelopen november overleden en toen ik de rekening van de
Ik zie het al helemaal voor me:quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:02 schreef Dezzzperado het volgende:
[..]
uiteraard, als je ouder nog maar 3 maanden te leven heeft o.i.d. kan je dat van te voren wel regelen.
Maar stel je ouder is nog springlevend maar loopt per ongeluk onder de bus of trein....
Dan heeft m'n truukje wellicht wel zin.
Klopt, wou ik ook gaan posten..quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:13 schreef saul_tigh het volgende:
Dit kun je toch ook doen? heeft mij vriendin gedaan, gezamelijk rekening met haar pa.
[..]
Lijkt er wel opquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:59 schreef Muncky het volgende:
Wat is dit nou weer voor kuttopic..?? Ga je je pa of ma opruimen?
Je eerste zin klopt niet... Bij een en/of rekening is het geld wel degelijk van beide personen anders zou zo'n rekening weinig nut hebben he.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:07 schreef CraZaay het volgende:
Dat ze beiden kunnen beschikken over het geld wil nog niet zeggen dat het geld ook van haar is. Er moet dan dus gewoon belasting over betaalt worden.
Dan zou je alle ingewikkelde constructies met stichtingen e.d. kunnen laten zitten en zou heel Nederland een en/of rekening openen. Of denk je echt dat de Belastingdienst zegt "ah, mevrouw de dochter heeft een en/of rekening met haar vader, die is dood, dus die 3 miljoen die erop staat is niet belast met successierecht, ook al is dit geld ingebracht door vader"?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:15 schreef Poit- het volgende:
[..]
Je eerste zin klopt niet... Bij een en/of rekening is het geld wel degelijk van beide personen anders zou zo'n rekening weinig nut hebben he.
Een volmacht komt bij overlijden automtisch te vervallen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:13 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hangt van situatie tot situatie af. Mijn ouders hebben volmachten op al mijn rekeningen, en ik op al hun rekeningen. Nog zo gemakkelijk als er eens iets geregeld moet worden.
Hoe het dan met succssierecht zit zal ik dan toch eens navragen. Maar ik denk dat veel mensen er helemaal niet zo bij nadenken als onze lieve TSquote:Bij en/of-rekeningen mogen de banken de rekening niet blokkeren als er nog een nabestaande is die recht heeft op het gebruik van de rekening (het is dus niet raadzaam de banken in te lichten). Wordt de rekening geblokkeerd dan zijn de pasjes, creditcards en pincodes van de overledene niet meer bruikbaar.
Bron: http://www.uitvaartinfotheek.nl/bijzonderheden/financien.html
Borreltafelpraat over wat er niet allemaal kan met stichtingen, terwijl dat in de praktijk zwaar tegenvalt. De wet geeft aan dat stichtingen geen uitkeringen aan oprichters of andere personen mogen doen, tenzij degene die de uitkeringen ontvangt, daarmee een ideėle of sociale strekking hebben. (Art. 2:285 BW)quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:18 schreef Nachtdier het volgende:
Nee hoor, gewoon een stichting oprichten. Daar het geld naar toe storten en met de stichting afspraken maken dat het terugbetaald wordt aan jouw.
Zoiets kan, is legaal en bespaart klauwen met geld.
True. Daarom moet je een nalatenschap ook gewoon bij leven goed regelenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:42 schreef Poit- het volgende:
De meeste mensen zijn bezig met het verwerken van de overledene en of ze nou 2 miljoen of 1,7 miljoen erven dat zal ze op dat moment een zorg wezen volgens mij.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Lijkt er wel op
Ik lees ook geen enkele emotie ofzo, ts de bd is een op geld belust type
schijnbaar
ja, dat is mogelijk.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:11 schreef Sloggi het volgende:
Is het niet mogelijk om, in het geval van een 'verwacht' overlijden, iedere dag het maximale bedrag te pinnen gedurende een x aantal weken?
Over harteloos gesproken. Er gaat iemand familielid dood en binnen 5 dagen ligt er een blauwe enveloppe in de busquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jawel, alleen die investering (zijn aandelen) zijn van hem, en die vormen dus gewoon onderdeel van de belastte nalatenschapquote:Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef Accordtje het volgende:
In geval van verwacht overlijden kan je misschien als kind zijnde een eigen zaak opstarten en dan je vader al zijn geld laten investeren in het bedrijf. Vervolgens dan je bedrijf daarna weer opheffen....
Is zoiets niet mogelijk dan?
Ja dat snap ik. Maar dan op de manier zonder dat hij aandeel heeft in de zaak. Dus gewoon zegt: ik investeer mijn geld in jouw bedrijf, maar ik hoef geen rendement ervan....quote:Op zondag 30 maart 2008 18:12 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Jawel, alleen die investering (zijn aandelen) zijn van hem, en die vormen dus gewoon onderdeel van de belastte nalatenschap
Dan is het geen investering, want op een investering verwacht je altijd rendement. Verwacht je dat niet, dan is het dus een gift en ook dat is belastquote:Op zondag 30 maart 2008 18:34 schreef Accordtje het volgende:
Ja dat snap ik. Maar dan op de manier zonder dat hij aandeel heeft in de zaak. Dus gewoon zegt: ik investeer mijn geld in jouw bedrijf, maar ik hoef geen rendement ervan....
Dus je moet het eigenlijk een benaming zien te geven waar geen rendement of belasting uit voort komt...quote:Op zondag 30 maart 2008 22:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dan is het geen investering, want op een investering verwacht je altijd rendement. Verwacht je dat niet, dan is het dus een gift en ook dat is belast
Het maakt niet echt hoe je het noemtquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus je moet het eigenlijk een benaming zien te geven waar geen rendement of belasting uit voort komt...
Krijg zelf anders even kanker zeg.quote:Op zondag 30 maart 2008 09:13 schreef Salvad0R het volgende:
kanker belasting dienst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |