ja, dat is mogelijk.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:11 schreef Sloggi het volgende:
Is het niet mogelijk om, in het geval van een 'verwacht' overlijden, iedere dag het maximale bedrag te pinnen gedurende een x aantal weken?
Over harteloos gesproken. Er gaat iemand familielid dood en binnen 5 dagen ligt er een blauwe enveloppe in de busquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
Jawel, alleen die investering (zijn aandelen) zijn van hem, en die vormen dus gewoon onderdeel van de belastte nalatenschapquote:Op zondag 30 maart 2008 17:46 schreef Accordtje het volgende:
In geval van verwacht overlijden kan je misschien als kind zijnde een eigen zaak opstarten en dan je vader al zijn geld laten investeren in het bedrijf. Vervolgens dan je bedrijf daarna weer opheffen....
Is zoiets niet mogelijk dan?
Ja dat snap ik. Maar dan op de manier zonder dat hij aandeel heeft in de zaak. Dus gewoon zegt: ik investeer mijn geld in jouw bedrijf, maar ik hoef geen rendement ervan....quote:Op zondag 30 maart 2008 18:12 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Jawel, alleen die investering (zijn aandelen) zijn van hem, en die vormen dus gewoon onderdeel van de belastte nalatenschap
Dan is het geen investering, want op een investering verwacht je altijd rendement. Verwacht je dat niet, dan is het dus een gift en ook dat is belastquote:Op zondag 30 maart 2008 18:34 schreef Accordtje het volgende:
Ja dat snap ik. Maar dan op de manier zonder dat hij aandeel heeft in de zaak. Dus gewoon zegt: ik investeer mijn geld in jouw bedrijf, maar ik hoef geen rendement ervan....
Dus je moet het eigenlijk een benaming zien te geven waar geen rendement of belasting uit voort komt...quote:Op zondag 30 maart 2008 22:02 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dan is het geen investering, want op een investering verwacht je altijd rendement. Verwacht je dat niet, dan is het dus een gift en ook dat is belast
Het maakt niet echt hoe je het noemtquote:Op dinsdag 1 april 2008 19:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus je moet het eigenlijk een benaming zien te geven waar geen rendement of belasting uit voort komt...
Krijg zelf anders even kanker zeg.quote:Op zondag 30 maart 2008 09:13 schreef Salvad0R het volgende:
kanker belasting dienst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |