quote:The size of the sling is dependent on the size and weight of the person doing the carrying. It does of course make sense for the sling to fit the person who will be wearing it most best.
If, for example, a woman is less than 1.75 m in height or 70 kg in weight, but her partner is much taller and heavier, you don't necessarily need the maxi sling. The maxi sling is probably only worth considering if the partner really does do a lot of carrying. Otherwise we recommend the long sling (approx. 4.60 m). Even a large man (for example 1.95 m / 95 kg) can still tie the sling in the simple cross-carry or the simple rucksack-carry styles.
Misschien heel dom hoor. Maar mischien gewoon om haar lekker tegen je aan te hebben. Zodat ze je voelt en ruikt. Aangezien haar gehoor (bijna) weg is. Is denk ik toch een stukje extra veiligheid voor haarquote:
Vorige keer liep het uit op een keizersnee. Hoeft dit keer niet, maar kan wel.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:33 schreef owlet het volgende:
Goed idee, Macka! Ik heb mijn fleeceding ook veel gebruikt, dat zat zo lekker!
Verwacht je lang in het ziekenhuis te moeten blijven of is het meer voor het geval dat?
Veel mensen zijn nog van mening dat je kindje zo verwend wordtquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:08 schreef Ardenlyn het volgende:
Gelukkig zijn de meeste reakties leuk en lachen ze vaak maar er zijn mensen die toch denken dat het niet goed is ofzo.
Heb ook geen idee waarom.
quote:Op zondag 24 februari 2008 19:36 schreef YPPY het volgende:
Je kunt hem voor bijna evenveel geld doorverkopen, hij gaat jaren mee, ook handig als hangmat en zonnescherm. Makkelijk om een kralenspiraal mee aan tafel te binden (he, PM). Gewoon doen.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had trouwens afgelopen weekend nog een grappige draagdoek-ervaring. Sasha lag heerlijk bij mij te slapen in de supermarkt en toen kwam er dus in de rij bij de kassa een meisje/vrouw van mijn leeftijd kijken 'oh wat leuk, wat schattig, dat hadden ze niet toen ik zwanger was' etc. etc. Dus ik heel trots Sasha showen enzo. Zij nog d'r zoontje optillen enzo. 2 tellen later komt haar man er aan lopen en zij zegt 'Kijk XXX, hoe schattig', dus ik kijk op met een breed stralende lach op mijn gezicht, kijk ik recht in het gezicht van een ex-vriendje van me.![]()
Wow gaaaaaaaaaaaf! Die wil ik ook!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:45 schreef KD-fotografie het volgende:
wie is er bekend met de minimonkey draagdoek? of is deze al geweest?
http://www.minimonkey.nl/
Ik wil 'm nietquote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Wow gaaaaaaaaaaaf! Die wil ik ook!![]()
Ik zou hem ook alleen gebruik voor heupzit, voor nu dus. En als mijn volgende kleintje zou komen, voor dat hangmatje.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik wil 'm niet
Gevulde rand, smalle draagband, gespen gedoe op schouder en rug. Weinig steun voor het kind in de buikzit. Kind dat in banaanligging en kangoeroezit wat mij betreft niet hoog genoeg kan tegen me aan kan liggen met het hoofdje. Nee, geef mij dan maar een ringsling of korte knoopdoek. (En hee,die heb ik al)
In december is er kort over gepost:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:45 schreef KD-fotografie het volgende:
wie is er bekend met de minimonkey draagdoek? of is deze al geweest?
http://www.minimonkey.nl/
De minimonkey is wel mooi, maar ik denk ook dat een sling handiger is omdat je die kan aanpassen en die draagt ook iets breder op de schouders.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:13 schreef mrien het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze babysling?
http://www.minimonkey.nl/dutch/minimonkey-producten/114
Vind hem er wel mooi en handig uitzien, wel lastig is dat die maar in 1 maat te verkrijgen is
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had trouwens afgelopen weekend nog een grappige draagdoek-ervaring. Sasha lag heerlijk bij mij te slapen in de supermarkt en toen kwam er dus in de rij bij de kassa een meisje/vrouw van mijn leeftijd kijken 'oh wat leuk, wat schattig, dat hadden ze niet toen ik zwanger was' etc. etc. Dus ik heel trots Sasha showen enzo. Zij nog d'r zoontje optillen enzo. 2 tellen later komt haar man er aan lopen en zij zegt 'Kijk XXX, hoe schattig', dus ik kijk op met een breed stralende lach op mijn gezicht, kijk ik recht in het gezicht van een ex-vriendje van me.![]()
Silmarwen, misschien zou je tzt een Ergo drager kunnen huren bij Beginnings om eens uit te proberen. De Ergo biedt veel steun door een stevige heupband, het is een keer banden en gespen goed instellen en vervolgens is je rug altijd op dezelfde manier belast. Het gewicht is ideaal te verdelen over rug en heupen. Ik kon Lucie in het begin niet in de doek dragen omdat ik erg veel last had van de gevolgen van een spoedkeizersnee, maar in de Ergo ging het prima!quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:46 schreef Silmarwen het volgende:
Woorden als "vrij comfortable" stellen me niet heel erg gerust eigenlijk en "meest rugvriendelijke" manier.... Ik heb een hernia gehad en nu bekkeninstabiliteit dus ik weet het niet zo. Zal het eens vragen aan de fysiotherapeut wat die er nou van vindt.
ja he? dat viel mij ook opquote:Op donderdag 13 maart 2008 21:26 schreef PM-girl het volgende:
Je ziet er altijd zo liefdevol uit als je op de foto naar je buik/manneke kijkt!
Dat had ik vandaag dus ook na het doen van een paar boodschapjes. Iew.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag nog een flink stuk gelopen met Sasha in de draagzak maar ik heb bij thuiskomst de doek en mijn shirt gelijk in de wasmachine gestopt!Ik zweet me echt kapot in dat ding, en zonder jas vind ik nu nog te koud, dan kan ik Sasha helemaal niet meer afschermen zeg maar. Die zit ook al zonder jas want die heeft het zweet soms op zijn wangetje staan.
Heel laag. L1 en S5 dacht ik... Maar dat weet ik niet meer zeker.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:57 schreef vamperotica het volgende:
Silmarwen... Ik heb ook een hernia gehad....
Waar zat ie bij jou? ( Volgens mij hebben we 't daar al eens eerder over gehad...) Ik vind het voor mn rug niet erg zwaar...Als ik al ergens last heb is het tussen mn schouderbladen!
Daar zat ie bij mij ook...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Heel laag. L1 en S5 dacht ik... Maar dat weet ik niet meer zeker.Ik weet alleen dat het erg laag zit. Ik denk ook niet dat dat veel problemen gaat opleveren. Wel de bekken.
We gaan er waarschijnlijk sowieso wel eentje kopen voor Knut, die kan ik dan ook gewoon gebruiken.
Hij is binnen en hij is zo prachtig!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:45 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb een Storchewiege Ulli gekocht! Hij moet nog binnen komen maar ik ben al zo![]()
en ik ben niet eens zwanger en dat zit er op korte termijn ook nog niet aan te komen![]()
Waar heb je hem besteld?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:45 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb een Storchewiege Ulli gekocht! Hij moet nog binnen komen maar ik ben al zo![]()
en ik ben niet eens zwanger en dat zit er op korte termijn ook nog niet aan te komen![]()
Ik heb hem 2e hands van marktplaats. Hij is dus al enkele malen gedragen maar geen slijtplekken erin. Hij ziet er uit als nieuw maar wel redelijk soepel. Ik had geen moeite om hem te knopenquote:
quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:26 schreef k_i_m het volgende:
Ik ga straks als ze wakker is wel even kijken of ik haar erin krijg. En als er ook maar iets niet naar mijn zin gaat breng ik hem terug. Dan kijk ik over een paar weken wel voor een andere, als het minder kwaad kan.
BE, Hilversum. Is niet het eind van de wereld, maar ook niet direct in de buurt.
Deze dan..quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:53 schreef Webkim het volgende:Ik heb nog een babietje nodig! Wat geweldig is dit dan!
En Kim, een tricotslen is erg fijn en heel gemakkelijk om te knopen, want zelfs als je -em bijvoorbeeld wat strakkig hebt kan je door de rek toch nog heel makkelijk je kindje erin doen. Thomas is een heel stevige baby, maat het gaat allemaal prima en hij vindt het heerlijk. Vandaag zijn we even naar de winkel geweest met hem in de kikkerhouding in de doek. Hij had een capuchonvestje aan en zijn koppie, met kikkergroen mutsje van zijn vest erop, piepte nog net boven de doek uit.Tja, dan heb je dus inderdaad wel bekijks.
Oh, dit is niet mijn, maar ik had eens zitten joetjoeben op tricot slen, draagdoek, baby sling etc. en papa's met een doek zijn absolutely adorable.
![]()
Nahjaaaaquote:Op vrijdag 4 april 2008 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb daar morgenmiddag een verjaardag! Dus... ik zou eventueel even met doek (en Sasha) bij je langs kunnen rijden voor een snelle demo. Kan je iig even kijken of je het wat vindt. Zeg het maar?
hahahaha heb hem gekopieerd je adres en alleen het [apenstaartje] veranderd in @.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Heb je het met of zonder de tikfout gedaan.die 'd' moet uiteraard een 's' zijn.
Ik PM je mijn gewone mailadres wel even.
Ik lijk daar ook nog niet zo op mezelf hoorquote:Op zaterdag 5 april 2008 06:53 schreef Ardenlyn het volgende:
Webkim:. Toch elke keer apart als ik een foto zie van een user dat ik dan een heul ander beeld voor me had.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:00 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, ben ik dan de enige die behalve met een beer ook met een zak aardappels oefende?Dit gewicht leek me realistisch, net zoals het zwaartekrachtidee ervan!
Nee, dat heb ik natuurlijk verboden!quote:
...................quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Misschien nog ooit een beer openen, vulling eruit en aardappels erin als oefenpop!
quote:Op zaterdag 5 april 2008 14:00 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, ben ik dan de enige die behalve met een beer ook met een zak aardappels oefende?Dit gewicht leek me realistisch, net zoals het zwaartekrachtidee ervan!
quote:Op donderdag 10 april 2008 15:41 schreef Macka66 het volgende:
Icicle, ik zou ook ongegeneerd staren als ik jullie tegenkwam hoor![]()
Totaal offtopic, maar dat gele van de eerste dagen zagen wij ook pas op de foto's terugquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:45 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Och als ik dat zo zie zie ik ook pas hoe vreselijk geel ze nog was en snap ook het bloedprikken nu wel goed.
En dat ze zich zo niet kunnen afschermen voor de vele indrukken die op hen afkomen...quote:Op donderdag 10 april 2008 18:56 schreef p_iglet het volgende:
Hier word Pepijn ook regelmatig door Papa gedragen.
Wel veel minder vaak als door mij, maar toch nog wel regelmatig.
Vandaag nog is Pepijn bij papa in de draagdoek naar een begrafenis geweest.
Met de buik naar voren gebeurt hier niet. Pepijn zal het ongetwijfeld erg leuk vinden, maar ze zitten dan zo onnatuurlijk dat dat echt niet goed voor rug en heupjes is. Ze kunnen dan niet om jou heenvouwen, met een bolle rug en de beentjes gebogen langs je.. maar zitten met holle rug en gestrekte benen in de doek..
Wel gaan we zodra het geen jassen weer meer is proberen om Pepijn op de rug te knopen
6 knoopdoeken (verschillende lengtes, een tricot, anderen geweven), 2 niet-knoop doeken (beiden zelfgemaakt), 5 voorgevormde dragers (waarvan twee gekregen).quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:19 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Macka!
Dit zet de teller van door jou in bezit aantal doeken op?
en nu willen we natuurlijk een rijtje foto's.. eentje van elke doekquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
6 knoopdoeken (verschillende lengtes, een tricot, anderen geweven), 2 niet-knoop doeken (beiden zelfgemaakt), 5 voorgevormde dragers (waarvan twee gekregen).
Valt best mee toch?Van alles bij elkaar heb ik alleen twee knoopdoeken en een drager nieuw gekocht. Rest van de knoopdoeken en dragers is tweedehands.
Maar je zal mij niet meer horen zeggen dat ik geen nieuwe doek meer zal kopen![]()
Ellaroo is heel luchtigquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:51 schreef E.T. het volgende:
Wat is trouwens de ultieme doek die koeler is dan de tricot?
De tricot (met kind erin) vind ik best warm en ik kan me voorstellen dat als het straks lekkerder weer is, dat het dan best zweten is..
Een koelere variant zoek ik dus.. voor een kind van een maand of 3
quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:06 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ellaroo is heel luchtigVerkooppunt in Nederland
Ook luchtige doeken maar geen distributie in Nederland: Bära Barn (uit Zweeeeden) en Vatanai (uit Tsjechië).
De meeste tricot doeken zijn 6m lang. En ze zijn inderdaad vooral geschikt voor kleinere babies. Als je 5.20m te lang vindt dan is 6m geen goede optie. Maar als die doek nou echt erg mooi is... Je kunt 'm natuurlijk zelf inkorten tot 5m ofzo. Maak je van die ene meter een opbergtasje of babymutsje en -slofjesquote:Op zondag 13 april 2008 21:38 schreef Asyniur het volgende:
Even een vraagje over een tricot doek. Welke lengte is gebruikelijk?
Ik heb namelijk een hele mooie gezien. Hij is echter 6 meter lang.
Ik heb een Storchewiege van 5.20m en die vind ik al behoorlijk lang. Na knopen houd ik nog behoorlijk wat eind over. Nu kan ik me voorstellen dat dat handig is als je kind groter is, maar in een tricotdoek draag je toch over het algemeen de kleine baby's?
Ik ben ongeveer 1.65m en heb kledingmaat 40/42. Ga ik er spijt van krijgen als ik deze 6m lange doek aanschaf?
Experts alvast bedankt voor jullie antwoord!
Dan zou je vast voor je aankomende babietje een korte (maatR-2.70 m of maat XS-3.60 m) LaRae kopen bij een Amerikaanse webshop nu de dollar zo laag staatquote:Op maandag 14 april 2008 09:07 schreef owlet het volgende:
Oh..... LaRae....Ik mag van mezelf geen doek kopen maar áls ik er toch een zou kopen....
Hoe goed is je Duits, Troel? Ik vind dat de Didymos site wel goede adviezen geeft over vanaf wanneer welke houding kan. En van een aantal houdingen geven ze ook een duidelijke knoophandleiding. *klik*quote:Op maandag 14 april 2008 11:16 schreef Troel het volgende:
Ruben vindt het kikkeren maar niets meer, hij begint te miepen dat ie niets kan zien. Welke andere methoden kan ik op dit moment gebruiken? Hij is morgen drie maanden? Als ik kijk dan zou hij met zijn beentjes wijd kunnen, maar is dat al wel verstandig?
quote:Op maandag 14 april 2008 10:57 schreef p_iglet het volgende:
dat moet je anders zien ardenlyn.
een 2e is super handig, voor als de 1e ondergespuugd word, in de was zit etc..
of een andere maat of stof kopen, voor andere draagsituaties.
Wat een goede tip! Een korte doek! Ik dacht al, wat mist er nou zo in mijn leven maar dat is gewoon een korte doekquote:Op maandag 14 april 2008 10:50 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dan zou je vast voor je aankomende babietje een korte (maatR-2.70 m of maat XS-3.60 m) LaRae kopen bij een Amerikaanse webshop nu de dollar zo laag staat![]()
die maten zijn in Nederland en Duitsland niet verkrijgbaar
en ik wil zelf heel erg géén Vatanai Maruyama
Ik zat ook al te zoeken..quote:Op maandag 14 april 2008 14:11 schreef texelonia het volgende:
Over welke Amerikaanse webshop hebben jullie het nu?
Niet een in het bijzonder, maar je zou bijvoorbeeld deze of deze even moeten vermijden als je geen Ellaroo wiltquote:Op maandag 14 april 2008 14:11 schreef texelonia het volgende:
Over welke Amerikaanse webshop hebben jullie het nu?
Via thebabywearer.com was ik inmiddels inderdaad bij Carry me away geweest. mocht ik iets willen bestellen dat denk ik dat ik het via hun doe. En aangezien we zojuist een heuse boon met knipperend en klinkend hartje hebben mogen aanschouwen vind ik dat ik voldoende reden heb om dat te vieren met een mooie doekquote:Op maandag 14 april 2008 14:49 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Niet een in het bijzonder, maar je zou bijvoorbeeld deze of deze even moeten vermijden als je geen Ellaroo wilt
en veel van die anderen met een apenstaart ervoor op de Ellaroo verkoopadressen pagina
Ik ben gewoon een hebbert.quote:Op maandag 14 april 2008 10:52 schreef Ardenlyn het volgende:
BE: die doek is wel erg mooi!
Wil eigenlijk een andere met mooiere kleuren maar deze die ik heb is nog goed![]()
Beetje zonde om een nieuwe te kopen lijkt mij maarja........
quote:Op maandag 14 april 2008 15:33 schreef p_iglet het volgende:
Thx owlet daar kan ik wat mee!!
Filmpjes met bewegende baby's geeft toch iets reëler beeld dan zo'n promotieknoopgids
jordan's back carry variation dit lijkt me wel wat
Vooral met zo'n beweeglijk kind wat ondertussen de magneetjes van de koelkast probeert te plukken
Nu niet zo veel behalve dan 's avonds op de bank liggen met de Storch om hem soepel te krijgen (op aanraden van o.a. owlet).quote:
Ja,ikquote:Op maandag 14 april 2008 21:23 schreef owlet het volgende:
Zeg, nu we toch aan het Ellaroo-en zijn, heeft er iemand hier een Majia?
Op sommige foto's op Thebabywearer lijkt hij mooi ijzig blauw maar op andere foto's lijkt er weer veel groen en paars door te zitten.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |