abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57332369
Silmarwen, een draagdoek is best ergonomisch, de draagpunten zitten goed verdeeld:

Dit pluk ik bijvoorbeeld van www.doekentheek.be (zit die al in de openingspost? Of draagt hij niet zoveel bij?Er staan de voor- en nadelen op van de verschillende draagdoeken)
"De knoopdoek of wikkeldoek is eigenlijk de meest ergonomische en veelzijdige van alle doeken: het gewicht wordt verdeeld over je schouders, je rug en je bekken. Zeker mensen met rugklachten zullen deze doek als vrij comfortabel ervaren, zeker wanneer ze hun baby hoog en dicht genoeg bij hun lichaam dragen."

Als je hem goed knoopt dan zit de baby tegen het zwaartepunt van je lichaam (sowieso de meest rugvriendelijke manier om dingen te tillen, dicht bij je zwaartepunt) en het gewicht wordt verdeeld over je schouders, rug en bekken door de manier waarop je de doek omhebt. Natuurlijk, als je een hele dag op pad bent met de doek, dan voel je dat wel aan je rug.
Maar normaal gezien start je met een klein gewicht (pasgeboren baby) en bouwen je rug- en borstspieren mee op met het frequent dragen en zwaarder worden van je baby. Ze kunnen meer aan dan.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:46:46 #82
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57332434
Woorden als "vrij comfortable" stellen me niet heel erg gerust eigenlijk en "meest rugvriendelijke" manier.... Ik heb een hernia gehad en nu bekkeninstabiliteit dus ik weet het niet zo. Zal het eens vragen aan de fysiotherapeut wat die er nou van vindt.
pi_57332684
Dat kan je het beste doen... ik vermoed dat hij je al heel wat tips heeft gegeven rond tillen. (want hoe dan ook, dat doe je vaak met een baby)
Je kan eens informeren wat hij vindt van dragen in jouw individuele geval. Het is in elk geval heerlijk en misschien, als je echt wil, kan je voor een korte wandeling toch de doek om?
Is een wandelwagen in jouw geval meer aangewezen, dan ben je evengoed een goede moeder, begrijp me niet verkeerd... maar ik denk dat ik net als vele dragende mama's een draagdoek een beetje promoot omdat ik het zo fijn vind.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:29:26 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57333437
Icicle! Wat is hij leuk!
Nu heb ik helemaal spijt dat ik het niet gedaan heb...
*twijfelt...
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:33:52 #85
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57336344
Oooo, Icicle!! Wat een lief bolletje daar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 22:40:15 #86
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57338596
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:46 schreef Silmarwen het volgende:
Woorden als "vrij comfortable" stellen me niet heel erg gerust eigenlijk en "meest rugvriendelijke" manier.... Ik heb een hernia gehad en nu bekkeninstabiliteit dus ik weet het niet zo. Zal het eens vragen aan de fysiotherapeut wat die er nou van vindt.
Silmarwen, misschien zou je tzt een Ergo drager kunnen huren bij Beginnings om eens uit te proberen. De Ergo biedt veel steun door een stevige heupband, het is een keer banden en gespen goed instellen en vervolgens is je rug altijd op dezelfde manier belast. Het gewicht is ideaal te verdelen over rug en heupen. Ik kon Lucie in het begin niet in de doek dragen omdat ik erg veel last had van de gevolgen van een spoedkeizersnee, maar in de Ergo ging het prima!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57338704
Silmarwen, het gaat er denk ik in jouw geval niet zo om of een draagdoek wel goed voor je rug is maar of het voor jou verstandig is om je kind veel te dragen. Een goed geknoopte draagdoek is van alle draagmethodes misschien wel het beste voor je rug maar als je sowieso niet veel moet tillen/dragen dan zou ik niet een draagmethode kiezen.
Overigens heb ik niet de ervaring dat ik holler ging staan.
pi_57344934
Bedankt voor jullie tips! Ik heb gisteravond meteen even geprobeerd om 'm hoger te dragen, maar vond het eigenlijk minder comfortabel voor mezelf. Op de foto lijkt het misschien ook lager te hangen omdat hij van bovenaf is genomen, maar hij hangt inderdaad niet zo hoog als Saartje.

Tot hoe lang kunnen kindjes met opgetrokken knieën gedragen worden? En is dat echt wel zo comfortabel voor die kleintjes? Ik denk het wel, omdat ze in de buik ook zo zitten, maar Baby hier blijft maar strekken als ik hem probeer op te vouwen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_57345046
Vanaf een maand of drie, Icicle. Maar met opgetrokken knietjes is er ook nog een hoop te variëren, misschien vindt hij het prettiger om wat meer zijwaarts te liggen (alsof je hem in wiegehouding in je armen hebt) of wil hij juist graag zo rechtop mogelijk.

Je zal vanzelf merken wat het prettigst werkt, helemaal als hij wat zwaarder gaat worden. Lager knopen betekent meestal automatisch dat de doek wat losser zit en dan hangt hij meer naar voren waardoor jij meer uit je middelpunt wordt getrokken en het minder comfortabel is.
Gewoon lekker experimenteren
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:43:12 #90
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57346806
Ik word helemaal hebberig van al die foto's hier.
Draag Zoë eigelijk altijd in de doek in iedergeval 4x per dag naar en van school, als ik boodschappen doe, als ik met het openvaarvervoer moet of gewoon als ik ff zin heb om te tutten maar ook op verjaardagen als ik niet wil dat iedereen de hele tijd in haar zit te frutten en haar vast heeft. Vooral toen ze nog zo slecht in haar vel zat door de reflux en heel onrustig was was dat een uitkomst.

Nu en ik aan het kijken voor een nieuwe doek een rekbare maar ook 1 die niet rekt zodat ik Mara er ook nog eens in kan stoppen. Ze is dan wel 4 maar weegt een kilo of 14 a 15 dus dat moet nog lukken.

Vroeg me wel af hoe lang het duurt voordat de rek doeken teveel gaan rekken dus te soepel worden.

Dan nog een vraagje ik heb een ringsling en ik kan niet met dat ding overweg iemand ervaring daar mee?
pi_57347086
Silmarwen... Ik heb ook een hernia gehad....
Waar zat ie bij jou? ( Volgens mij hebben we 't daar al eens eerder over gehad...) Ik vind het voor mn rug niet erg zwaar...Als ik al ergens last heb is het tussen mn schouderbladen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_57350423
Icicle: die doek is erg mooi!!

Vandaag gaat Maarten ook weer in de doek en gaan we fijn samen stofzuigen
pi_57351956
iemand tips hoe je een actieve 6,5 maander in een rekbare doek op de rug krijgt?
het lukt noch met de stappen uit de handleiding van babylonia noch volgens de methode op draagdoek.nl

En het is veel handiger om het huishouden te doen dan de houding met de beentjes buiten de doek...
pi_57356883
Beste impulsaankoop ooit: tricot slen!

En dat netjes knopen, dat leer ik nog wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Webkim op 13-03-2008 19:01:08 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_57357160
lief, Webkim!
Wat zit er niet netjes dan? Hij zit mooi hoor!
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:26:03 #96
94046 PM-girl
pi_57360870
Webkim, mooie kleur!
Je ziet er altijd zo liefdevol uit als je op de foto naar je buik/manneke kijkt!
*
  vrijdag 14 maart 2008 @ 08:53:32 #97
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57368004
Wat Webkim!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:21:22 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57372102
Webkim, wat lief!
pi_57372220
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:26 schreef PM-girl het volgende:
Je ziet er altijd zo liefdevol uit als je op de foto naar je buik/manneke kijkt!
ja he? dat viel mij ook op
pi_57372732
Ik ben ook gewoon zo verliefd op -em.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57373553
wat een heerlijke foto's om naar te kijken.
Met Sarah heb ik geen draagdoek gebruikt maar voor de volgende ga ik er zeker eentje kopen!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:41:22 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57373888
Mag je trouwens met een kindje in de draagdoek fietsen?
Ik snap dat het niet de veiligste manier van vervoer is, maar heel soms kan je mss niet anders. Maar ik vroeg me af of het uberhaupt wel mocht.
pi_57374381
Ik las op een ander forum over iemand die uit nood een keer met een kindje stevig in de doek op haar rug moest fietsen (ziek kind van school halen dus leeg achterstoeltje er op, jongste was nog te jong voor het stoeltje.). Zij is toen aangehouden maar mocht doorfietsen omdat er wél een stoeltje aanwezig was op de fiets.
Oftewel: je MOET als je je kind vervoert op de fiets een goedgekeurd stoeltje hebben maar het kind hoeft er niet persé in te zitten

Ik heb het zelf één keer gedaan toen Ronja nog te klein was voor het voorstoeltje en ik echt op tijd op het postkantoor moest zijn.

Wel gaat ze nu twee keer per week in de framerugdrager met helm bij M. op zijn rug tijdens de vijf minuutjes die hij moet fietsen van KDV naar huis.
Eerst nam hij het stoeltje op zijn fiets maar dat was echt onveilig omdat hij dan niet zo snel af kon stappen.
Officieel mag het dus niet, maar ik vind haar steviger zitten dan in het fietsstoeltje en als er gevallen wordt maakt ze hoe dan ook een klap. Dan heb ik nog de hoop dat M. zich tijdens een val veilig kan draaien i.t.t. de fiets.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:13:34 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57374637
Ja, dat idee heb ik dus idd ok. Ik kan nog proberen hem te beschermen, als hij op de fiets zou zitten dan moet je maar zien wat er gebeurd.
Nou ja goed, ik kijk nog wel even wat ik doe.
Ik wil van de week met de trein naar Den Haag, en in Gouda heb je geen liften, alleen zo'n suffe traplift en moet je dus mensen gaan vragen.
Dus ik dacht met de draagzak te gaan, maar ja... dan moet ik dus nog wel naar het station. En ik vind het wat suf om dat met de auto te doen zeg maar.
Dan maar eerder weg en lopen naar het station ofzo.
pi_57375960
Ah, een bekend probleem. Onvoorstelbaar dat ze dat nog steeds niet opgelost hebben.
Gelukkig wonen wij dicht bij station Goverwelle dus dat loop ik nu dan meestal maar toen ik nog last van mijn bekken had was dat ook niet te doen. Toen zat ik dus steeds in de bus.
Ik geloof alleen niet dat ik met een kindje van een paar maanden oud in de doek zou fietsen. Los van stuurklappen heeft hij ook nog een nekje dat niet echt hobbel/rem-proof is lijkt me.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:28:05 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_57376426
Dan zou je je kind ook niet mee moeten nemen in de auto, want daar heb je ook hobbels en remmen en dat vangt de maxi-cosi ook echt niet allemaal op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57376697
Niet allemaal nee. Maar ik denk dat de hobbels die een baby bij een autoritje te verduren krijgt een stuk milder zijn dan op een fiets.
Het is niet voor niets dat ze pas vanaf zes maanden in het fietsstoeltje mogen

edit: waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik vind dat je daarom niet met een kind in een draagdoek moet fietsen. Ik vind het alleen een puntje om mee te nemen als je de afweging moet maken om te fietsen met een kind in een draagdoek.

[ Bericht 17% gewijzigd door owlet op 14-03-2008 16:45:49 ]
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:24:12 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57381364
In de cosy ligt je kinde ook nog eens en kan het hoofdje dus niet knikken terwijl dat in een doek wel kan, ondanks dat het met zijn bol in de doek zit.

Ik ga denk ik maar met de auto naar Goverwelle idd en dan daar met de lift omhoog. Ik kan van daaruit zowel naar Utrecht (morgen stofjes kopen ) en Den Haag.

Ik heb trouwens vanmiddag nog een flink stuk gelopen met Sasha in de draagzak maar ik heb bij thuiskomst de doek en mijn shirt gelijk in de wasmachine gestopt! Ik zweet me echt kapot in dat ding, en zonder jas vind ik nu nog te koud, dan kan ik Sasha helemaal niet meer afschermen zeg maar. Die zit ook al zonder jas want die heeft het zweet soms op zijn wangetje staan.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 21:37:15 #109
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57384629
Met een draagdoek moet je echt nooit gaan fietsen hoor. Ook niet met zo een zak.
Het is heel gevaarlijk. Ten eerste voor het nekje maar wat dacht je als je aangereden word dan is je kind je airback jij klapt met al je gewicht op je kind kind zit klem tussen stoel/stuur en jou en dat overleeft je kind niet.
Verder is het ook niet veilig als je valt met de fiets. het word wel gedaan maar volgens mij staat het ook in de gebruiksaanwijzing dat je er niet mee moet fietsen.

BE kan je niet met het ov naar het station?
Mag ik vragen waar in den haag je moet zijn?

groetjes klein_spookje
pi_57386209
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag nog een flink stuk gelopen met Sasha in de draagzak maar ik heb bij thuiskomst de doek en mijn shirt gelijk in de wasmachine gestopt! Ik zweet me echt kapot in dat ding, en zonder jas vind ik nu nog te koud, dan kan ik Sasha helemaal niet meer afschermen zeg maar. Die zit ook al zonder jas want die heeft het zweet soms op zijn wangetje staan.
Dat had ik vandaag dus ook na het doen van een paar boodschapjes. Iew. Dat wordt nog wat van het voorjaar en van de zomer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57386441
Ach, in de zomer is het ook weer zo warm dat je echt geen jas aan hoeft. Nou is het ook niet mijn hobby om in de bloedhitte in een doek gepakt te zitten, maar juist dit tussenweer (te warm voor doek+jas, te koud voor allen de doek) vind ik vervelend.
Zo'n pashmina achtige, soepele shawl vind ik altijd wel lekker om om mijn bovenarmen te slaan als een jas net te warm is. Of ik trok de zijkanten van de doek over mijn armen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 23:07:50 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57386786
Ja, het is nu van dat half-half weer Owlet.
Ik vind mijn winterjas in de winkels ook veel te warm, maar buiten is het toch wel lekker met die gure wind soms.

Spookje, ik moet bij de Koninklijke Bibliotheek zijn, dat is echt pal naast CS.
En ik zou hier met de bus naar het station kunnen, maar dat vind ik weer zo'n gehannes met de wagen de bus in. En dan nog werkt het op het station van Gouda zelf niet. Ik wil niet de gok nemen dat er wel iemand is die me de trap op helpt. Dus ik ga gewoon lekker met de auto naar Gouda Goverwelle, daar kan je gratis parkeren en is een lift naar het perron. Die trein kom ik dan wel in, dat is niet zo'n probleem volgens mij.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:25:04 #113
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57457927
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:57 schreef vamperotica het volgende:
Silmarwen... Ik heb ook een hernia gehad....
Waar zat ie bij jou? ( Volgens mij hebben we 't daar al eens eerder over gehad...) Ik vind het voor mn rug niet erg zwaar...Als ik al ergens last heb is het tussen mn schouderbladen!
Heel laag. L1 en S5 dacht ik... Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik weet alleen dat het erg laag zit. Ik denk ook niet dat dat veel problemen gaat opleveren. Wel de bekken.

We gaan er waarschijnlijk sowieso wel eentje kopen voor Knut, die kan ik dan ook gewoon gebruiken.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:35:55 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57464261
Vanmiddag even naar de supermarkt om de hoek met Sasha in de draagdoek en prompt viel hij in slaap net voor we thuis waren.
Heb hem toen nog maar even laten hangen en met hem op mijn buik de aardappels staan schillen, het is echt zo'n fijn gevoel.

Hij begint ook vaak heel hard te brullen als ik hem eruit haal.
Ik vraag me af of dat is omdat hij het warme plekje dan mist of omdat er iets klem gezeten heeft en dat het ontspannen dan ineens zeer doet ofzo.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:29:22 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_57465598
Ik denk het eerste BE, want het is toch heerlijk om dicht bij je mama te zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57493878
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Heel laag. L1 en S5 dacht ik... Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik weet alleen dat het erg laag zit. Ik denk ook niet dat dat veel problemen gaat opleveren. Wel de bekken.

We gaan er waarschijnlijk sowieso wel eentje kopen voor Knut, die kan ik dan ook gewoon gebruiken.
Daar zat ie bij mij ook...
[sub][geloof ik /sub]

Hier bij de eerste twee totaal geen bekkenklachten gehad...
Vanaf de derde wel.
Nu ook weer veel pijn, maar ik weet eik nie of dat met het bekken te maken heeft.
Als ik maar denk aan uit een bank opstaan voelt het ontzettend "stijf", net boven mn kont.

Maar lopen met die draagdoek vind ik dus wel heeeeerlijk!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 20 maart 2008 @ 09:58:08 #117
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57494738
BE ik vind de draagdoek ook zo heerlijk. OP de een of andere manier kan ik geen afstand om moeilijk afstand doen van mijn kleine meisje en vervoer haar het liefste in de doek. Ik gebruik hem overal en sleep hem ook overal mee naar toe. Verjaardagen ideaal niet iedereen die aan je kind plukt en prikt, op mijn werk, kleine stukjes, lange stukjes heerlijk. Zelf zo dat als ik net als afgelopen maandag naar mijn schoonmoeder ga en de kinderwagen mee moet omdat ze daar dan in slaapt en ik met openbaar vervoer moet dan stouw ik mijn tas en zooi in de bugaboo hang Zoë in de doek en Mara aan de wagen of hand en dan gaan we naar de tram in de tram en daarna naar oma lopen. Zoë kijkt nu af en toe om zich heen en slaapt de rest van de tijd. En een bekijks dat je dan hebt zeg wauw normaal met de doek al. Van ach wat zielig tot jemig wat handig of lief. Maar dan nog met wagen erbij jaja ik heb heel veel kinderen en iedereen moet even kijken of er in de wagen nog een baby ligt of niet. hihi.

Ik heb trouwens tricot stof besteld (nou ja proefstukje is onderweg) en als het stevig genoeg is gaat mijn schoonmoeder een doek maken voor me. In de kleurtjes die ik wil heel leuk met bloempjes.

Trouwens dragen jullie allemaal de kleintjes in kikkerhouding. Zoë wilde nooit in de komma houding en nu wel nu kan ze dan lekker zitten en kijken om het stukje doek en er op kauwen ok dat doet ze ook graag. Maar ik hang haar nu ook wel eens met de beentjes buiten de doek vind ze ook wel prettig geloof ik.

Nou ik ga weer groetjes joyce
  zaterdag 22 maart 2008 @ 08:45:11 #118
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57534994
Ik heb een Storchewiege Ulli gekocht! Hij moet nog binnen komen maar ik ben al zo

en ik ben niet eens zwanger en dat zit er op korte termijn ook nog niet aan te komen
pi_57536065
Wij zijn sinds kort in het bezit van een Storchenwiege Inka Zooo heerlijk!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_57536166
Vanmiddag Maarten met de beentjes buiten de doek laten bungelen (zeg ik dat zo goed?)
Zag er wel erg lief uit
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:53:10 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57649274
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 08:45 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb een Storchewiege Ulli gekocht! Hij moet nog binnen komen maar ik ben al zo

en ik ben niet eens zwanger en dat zit er op korte termijn ook nog niet aan te komen
Hij is binnen en hij is zo prachtig!
Kan niet wachten tot er een babietje in kan (maar ik zal wel moeten )
Ach ja, kan ik in elk geval heel goed oefenen van tevoren
pi_57650603
Gaaf he, de Ulli. Je kunt hem ook gebruiken voor een wedstrijdje touwtrekken met vrienden of voor op het strand als je geen handdoek bij je hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57650784
En als je nu al begint met knopen, vlechten, wassen, er op zitten en hem voor zoveel mogelijk dingen gebruiken dan heb je straks een superzachte doek
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:27:08 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57651230
Wie had toen toch dat linkje met al die geweldige voorbeelden van wat je allemaal met een draagdoek kan doen (behalve je baby/kind er in te dragen).

Oh wacht, ik heb 'm zelf al gevonden!
http://www.storchenwiege.com/afterbabyuses.htm
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_57651300
Wat hebben jullie kindjes aan in de doeken?
Ik heb een tricot slen en neem Thomas gewoon in kleertjes, zonder jas, mee naar buiten in de doek. Maar dan wel lekker beschut onder mijn jas.
Soms draag ik hem ook binnenshuis en ik twijfel of ik hem dan niet beter alleen in zijn romper kan dragen. Zelf vind ik het iig aan de warme kant, zo'n kindje en drie lagen stof tegen me aan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57651414
Ik zou zelf iever Thomas wat warmer aankleden en dan je jas open dan een kindje onder de jas in de draagdoek. Dat kan al snel warm worden en kleine babietjes kunnen dan nog niet zelf waarschuwen.
Ronja droeg alleen haar gewone kleertjes en een mutsje geloof ik, ik had dan mijn jas open of alleen het onderste stuk, onder haar billen, dichtgeritst. Toen ze met haar beentjes er uit bungelde droeg ze ook wel beenwarmers of een maillot.
Ik droeg ook liever een sweater dan een echte jas, eventueel met een sjaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 27-03-2008 17:46:39 ]
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:43:58 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57651564
Als ik het me goed herinner staat dat ook in de beschrijving van mijn doek. Dat idd binnenshuis alleen in een rompertje voldoende moet zijn.

Ik heb hem buiten ook niet een jasje aan, we hebben vaak beide het zweet in onze nek staan sowieso al. Alleen soms een mutsje op als hij wakker is want dan steekt hij liever zijn bol uit.
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:49:09 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57651673
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 08:45 schreef Asyniur het volgende:

Waar heb je hem besteld?
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:13:41 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_57653627
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waar heb je hem besteld?
Ik heb hem 2e hands van marktplaats. Hij is dus al enkele malen gedragen maar geen slijtplekken erin. Hij ziet er uit als nieuw maar wel redelijk soepel. Ik had geen moeite om hem te knopen moest het natuurlijk even uitproberen met een beer

Owlet, mag de doek eigenlijk in de droger?
pi_57654164
In huis dan doe ik alles uit behalve z'n romper en buiten huis dan z'n kleertjes en muts maar geen jasje.
  donderdag 3 april 2008 @ 13:47:56 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57803652
Ik probeerde net te oefenen, maar vond 't nog niet echt wat. Nou denk ik dat mijn katoenen trui ook niet meewerkt (dat 'glijdt' niet en dan is die ene schouderband weer omhoog doen best lastig als je je kind ook nog wilt ondersteunen met een hand).
Nienke vond 't ook nog niet geweldig, als ze d'r hoofd draaide zat ze met d'r gezichtje tegen de doek en dat vond ze maar niks dus dat was brullen.

Misschien maar eens oefenen met een strakker en dunner shirtje (geen plooien van m'n trui eronder) en de babyborn van Saskia.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 april 2008 @ 21:55:02 #132
3011 E.T.
pi_57814832
Die buitenste schouderband weer omhoog krijgen vind ik nog wel lastig, maar Nienke lag net prinsesheerlijk in de doek
Door de beperkte ruimte had ze haar duim al snel gevonden (het is een echte ras-duimer... nu al kwaad als ze dr duimpje niet in die mond krijgt door gebrek aan motoriek) ze lag echt gelukzalig om zich heen te kijken (als ik zo klaar ben met voeden zal ik ff het kabeltje van de camera zoeken)

Ik hoop dat t morgenochtend net zo soepeltjes gaat als ik Saskia naar school moet brengen, de duo-wagen het stoepje voor de schooldeur op krijgen lijkt me nl. een redelijke mission impossible, de enkele met Tijn er in lukt net.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 april 2008 @ 22:25:44 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57816000
Ik wilde al om een foto vragen, maar toen las ik het zinnetje tussen de haakjes!
Wat fijn dat het wat beter ging de 2e keer.
Ik heb dat ook wel hoor, zeker toen hij nog zo klein was en veel wiebeliger was het lastig. Nu hij wat groter is vind ik het makkelijker om me te bewegen terwijl hij er half in hangt.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:12:52 #134
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57817654
E.T. ik ben benieuwd naar foto's!
Mijn doek ligt in mijn auto, die op zijn beurt weer bij de garage staat. Ik voel me helemaal onthand.

Vraagje, ik kan nergens een filmpje vinden over het knopen met de tricotslen waarbij het kindje naar voor kijkt, van je af dus. Iemand? (Ik heb op draagdoek.nl gezocht en op wat linkjes uit de OP. ik neem aan dat ik mijn hersens ook in de auto heb laten liggen?)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57821960
Lishe, het is geen filmpje, maar wel de gebruiksaanwijzing van de slen. Het is gewoon de basisknoop die je gebruikt, alleen schuif je het kindje er lichtjes anders in:
http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf (p6)

Ik heb deze houding nog niet zelf geprobeerd, ga het binnenkort misschien wel doen voor de korte stukjes (bij langere uitstapjes valt Liande nog vaak in slaap in de doek, en dat kan niet in die houding natuurlijk.

We hebben trouwens een sling! Een hele mooie van dharitri...binnenkort een fotootje
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:05:17 #136
3011 E.T.
pi_57822471
Ok, dreumes in de wagen en baby in de doek trekt wel een hoop bekijks De doek beschermt trouwens wel prettig tegen opdringerige kleuterhandjes
Ben even laag gaan zitten in de klas om de kleuters te laten kijken, maar op deze manier konden ze er natuurlijk niet aankomen

En weer meteen die duim in dr mond

(dit was gisteravond trouwens)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 april 2008 @ 09:07:53 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57822499
hij doet t
wat een schatje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:31:10 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57822863
Wat lief E.T.! Dat duimpje!
  vrijdag 4 april 2008 @ 09:42:00 #139
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57823045
Wat lief!
Saartje
pi_57824412
ow wat ziet dat er geweldig uit zo lief
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:45:27 #141
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57825652
Aw ET wat onwijs lief...dat duimpje ook!
pi_57826292
Meende net even grote boodschappen te gaan doen. Gwen in de draagdoek en wat een bekijks. Voor het weekend is het al druk in supermarkt, maar nu zat er om de haverklap iemand in de draagdoek te kijken en dan royaal die handen erin he. Leek wel of men nog nooit zoiets had gezien. Lopen er natuurlijk ook weinig met een doek, een vriendinnetje van me gebruikte altijd een doek, en laatst kwam ik ook iemand tegen met een doek, maar wij zijn een zeldzaam ras.
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:20:53 #143
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57826505
Tot wanneer moet je je kind zijwaarts dragen eigenlijk? Mag het met 2 weken ook buik tegen buik?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57826607
Je mag ze ook buik op buik hoor. De kommahouding en de kikkerhouding kun je meteen doen. Het is ook maar net wat het kindje fijner vind. Merlijn heeft nooit in de kommahoudin gelegen, maar juist altijd de kikkerhouding vond hij fijner. Gwen heeft wel regelmatig in de komma gelegen. Kan eigenlijk niet wachten tot ik haar met de beentjes eruit of met haar gezicht naar voren mag dragen. Maar dat mag pas weer mer 3 maanden nog even wachten.
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:32:39 #145
14746 k_i_m
pi_57826751
Maar hoe moet dat dan als de doek onder de kont moet kruisen? Gaat het er dan om dat je de laatste flap om de benen heenslaat? .
In my life
Why do I smile
pi_57827018
Hoe bedoel je Kim?

De kikkerhouding gaat best wel hetzelfde als de kommahouding alleen zet je je kind rechtop in plaats van liggen voor je in de schouderband, buitenste schouderband erover en dan de buitenste (flap) omhoog trekken voorde stevigheid. Als de beentjes eruit mogen kruis je tussen de beentjes door en valt de buitenste flap in de knieholtes.
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:55:43 #147
14746 k_i_m
pi_57827210
Ja, okee. Dus dat kruisen is pas vanaf 3 maanden. Dus je stopt het kind eigenlijk aan één kant er helemaal in, dan de andere kant eroverheen.

ik heb ook een doek gekocht, maar daar bleek niks aan informatie bij te zitten . Ik heb al wel wat op internet gevonden, maar ik wil niet het risico lopen dat ze iets aan haar rug krijgt omdat ik die doek verkeerd gebruik, dus ik ben er erg spastisch over .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:59:47 #148
3011 E.T.
pi_57827286
Kim, deze link had BE een stukje terug gepost: http://draagdoek.nl/download-a20.html

Daar staat de uitvoerige handleiding die bij Draagdoek.nl geleverd wordt.
Zelf heb ik ook nog het boekje van Babylonia in pdf, daar staan sommige dingen net ff anders in..
Die kan ik evt. wel mailen als je wilt LInkje: http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:08:15 #149
14746 k_i_m
pi_57827470
Behalve dan dat ik zo slim was om dit topic niet eerst te lezen voor de daadwerkelijke aanschaf, en ik qua ogenschijnlijk gebruiksgemak een doek uit 3 delen (combi-cotti) gekocht heb. Vandaar waarschijnlijk ook de twijfel, ik zie nergens ervaringen met dat ding. Misschien ga ik hem toch maar ruilen en zo'n Tricot-slen halen .
In my life
Why do I smile
pi_57827676
http://www.babydraagdoeken.nl/gebruik-1.htm hier staan voorbeelden van d combi-cotti, heb je misschien wat aan.
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:20:47 #151
3011 E.T.
pi_57827756
Volgens mij had BM ook een combi-cotti in het begin Wellicht dat zij nog handigheidjes weet
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:21:10 #152
14746 k_i_m
pi_57827764
Daar staat dus dat je met 3 weken al met de benen buiten de doek mag (vandaar mijn vraag over het kruisen) .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:22:33 #153
14746 k_i_m
pi_57827793
Ik wil gewoon niet per ongeluk mijn kind stukmaken .
In my life
Why do I smile
pi_57827831
Ik doe liever niet de beentjes naar buiten voor 3 maanden. Weleens gehoord dat het niet zo goed is voor de heupjes. Magneet draagt Gwen hier ook nog niet in de buikdrager omdat ik het niks vind.
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:53:39 #155
94046 PM-girl
pi_57829737
K_i_m ik heb ook in het begin een 3 delige doek gehad, van Prenatal. Dat was dus fout nummer 1, bij prenatal advies vragen over draagdoeken (ze verkopen daar enkel die driedelige of babybjorns, ik heb daar nog wel eens met mijn storch staan showen!)
Ik ben ietsje later gaan dragen, waardoor ik al vrij vlug de beentjes eruit kon doen, met 12 weken. De kikkerzit kan ook, de zwarte knoopband moet je dan gewoon heel strak om de billetjes en de rug doen, zodat het goed blijft zitten. De kruisbanden zijn waarschijnlijk nog te ruim om dat alleen te kunnen doen.

Een tricotdoek uit een stuk is fijner, die kun je in zijn geheel strakker zetten. Hoeft niet duur te zijn, bij de stoffenhal een meter of tricot halen en laten omzomen door oma/buurvrouw.

En kijk kleine Nienke daar!
*
  vrijdag 4 april 2008 @ 14:58:21 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57829852
k_i_m, lastig he, al die doeken!
Ik kan je van harte de doek van 'draagdoek.nl' aanraden. Hele fijne doek, in elke kleur die je wil en een duidelijke gebruiksaanwijzing erbij.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn favoriet natuurlijk.

Waar woon je ergens? Ik zou best evt. eens mijn doek willen komen brengen zodat je het eens zou kunnen proberen. De mei-meeting is net weer een paar weekjes te ver weg om te wachten.
  vrijdag 4 april 2008 @ 17:26:35 #157
14746 k_i_m
pi_57832617
Ik ga straks als ze wakker is wel even kijken of ik haar erin krijg. En als er ook maar iets niet naar mijn zin gaat breng ik hem terug. Dan kijk ik over een paar weken wel voor een andere, als het minder kwaad kan .

BE, Hilversum. Is niet het eind van de wereld, maar ook niet direct in de buurt .
In my life
Why do I smile
pi_57833073
Ik heb nog een babietje nodig! Wat geweldig is dit dan!
En Kim, een tricotslen is erg fijn en heel gemakkelijk om te knopen, want zelfs als je -em bijvoorbeeld wat strakkig hebt kan je door de rek toch nog heel makkelijk je kindje erin doen. Thomas is een heel stevige baby, maat het gaat allemaal prima en hij vindt het heerlijk. Vandaag zijn we even naar de winkel geweest met hem in de kikkerhouding in de doek. Hij had een capuchonvestje aan en zijn koppie, met kikkergroen mutsje van zijn vest erop, piepte nog net boven de doek uit. Tja, dan heb je dus inderdaad wel bekijks.

Oh, dit is niet mijn , maar ik had eens zitten joetjoeben op tricot slen, draagdoek, baby sling etc. en papa's met een doek zijn absolutely adorable.

[ Bericht 34% gewijzigd door Webkim op 04-04-2008 18:20:54 ]
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:22:14 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57833527
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:26 schreef k_i_m het volgende:
Ik ga straks als ze wakker is wel even kijken of ik haar erin krijg. En als er ook maar iets niet naar mijn zin gaat breng ik hem terug. Dan kijk ik over een paar weken wel voor een andere, als het minder kwaad kan .

BE, Hilversum. Is niet het eind van de wereld, maar ook niet direct in de buurt .

Ik heb daar morgenmiddag een verjaardag! Dus... ik zou eventueel even met doek (en Sasha) bij je langs kunnen rijden voor een snelle demo. Kan je iig even kijken of je het wat vindt. Zeg het maar?
pi_57833621
Oeh, k_i_m, Sahsa op visite, daar kan je toch simpelweg geen nee tegen zeggen?!
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')