abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57033275
Gut ja, want dan zouden een teveel krijgen aan.... eh.... aan wat eigenlijk? Liefde? Warmte? Geborgenheid?
Of gaat het er om dat ze niet zelf leren lopen? Want da's natuurlijk wel een punt, je wil wel dat je baby van twee maanden oud zo veel mogelijk zelf loopt

lekker laten kijken en kletsen, dat soort mensen
pi_57033780
Nee, ze moeten zo snel mogelijk zelfstandig tegenwoordig he, alleen op ene slaapkamertje zodra ze de baarmoeder uit zijn etc... Al dat gedoe met lekker bij mama (en papa) daar worden ze soft en afhankelijk van...
pi_57033795
Nu op dit moment heb ik hem ook weer in de doek. Heb net een kast opgeruind en ondertussen Maarten in de doek.
Hij slaapt half. Af en toe wakker en dan ff lekker op z'n bips petsen en dan ligt hij zo lekker te genieten
Vanmiddag als mijn man weer thuiskomt dan met z'n 3en naar de C1000 lopen en de kinderwagen blijft mooi thuis.

Mensen denken blijkbaar mss dat baby's in een kinderwagen horen en nergens anders.

EDIT: Hij heeft anderhalf maand bij ons op de slaapkamer geslapen....ik draag hem in die doek....ik laat hem niet te lang doorhuilen....en zo zullen er vast nog meer dingen zijn.
Ik kweek dus een mietje

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2008 13:36:36 ]
pi_57034623
Hihi... Hier is elke keer als er een monster geboren wordt al van te voren bekend dat ie de kraamtijd sowieso aan mama vast geplakt zit... Zelfs zo erg dat paps soms even moet komen zeuren om zn kind vast te mogen houden...Daarna gaat het langzaam aan beter!!

We hadden een tijdje geleden een dubbele wandelwagen van marktplaats geplukt.... Maar dat ding is zo lomp en zwaar ( rijdt wel heerlijk overigens) en die draagdoek is zo fijn...
Wagen gaat binnenkort weer op marktplaats! Nu op zoek naar zo'n leuk driewielertje met duwstang voor monster nr 4... Dan hoeft ie zelf ook niet de hele tijd in de wagen als we de rest van t zooitje naar school gaan brengen en tegen de tijd dat t kleinste monstertje te zwaar wordt om lange stukken te dragen kan er een meerijdtplankje achter de wagen die we nu hebben en kan iedereen weer tevreden mee!

Ik heb inderdaad een paar traantjes gelaten omdat ik niet eerder "aan de draagdoek" ben gegaan!! Zo heerlijk...Zo'n tevreden mormeltje tegen je aan! Bij de andere monsters liep ik constant met ze op mn arm rond te zeulen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_57048325
floortje
pi_57078649
Saartje hangt nu lekker tegen me aan in de draagdoek. Het zit geweldig en ze ligt intens tevreden te krorren met af en toe een oog open Puur genieten dit ^_^

[ Bericht 0% gewijzigd door Maneki.Neko op 01-03-2008 12:25:13 ]
Saartje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:13:30 #57
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57078692
Foto!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57079037
Ik moet nog wel ff netjes leren knopen geloof ik

en lachen ja
Saartje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:35:01 #59
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57079155
Wat lief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:35:14 #60
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_57079162
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:36 schreef YPPY het volgende:
Je kunt hem voor bijna evenveel geld doorverkopen, hij gaat jaren mee, ook handig als hangmat en zonnescherm. Makkelijk om een kralenspiraal mee aan tafel te binden (he, PM ). Gewoon doen.

Ik moet zeggen dat ik nog maar weinig draag, sinds Simon zo goed loopt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:35:17 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57079163

Maar wel lekker knus hoor!
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:43:08 #62
94046 PM-girl
pi_57079326
O kijk, wat mooi!
*
pi_57113238
agossie wat lief Maneki, zo'n klein saartje

Nieuwe draagdoek in gebruik...
Een iets groter frummeltje, vandaag toch nog even slapend in de doek op het strand

† In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 21:28:03 #64
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57113419
Staat jullie goed, die kleurtjes!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57120697
Super al die foto's

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2008 10:48:00 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:45:23 #66
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57149991
wie is er bekend met de minimonkey draagdoek? of is deze al geweest?

http://www.minimonkey.nl/
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:47:50 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_57150039
Ik heb een zelfgemaakte versie van mijn tante daarvan hier liggen en ik vind het zelf een stuk minder prettig dan mijn andere doeken. Maar met het snel in een doek hangen omdat je gaat stofzuigen is het wel handig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:10:19 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57151793
Hij doet mij een beetje denken aan de shelter van Lodger, maar er zijn meer van dit soort schuine doeken.
Ik heb hem zelf nooit gebruikt, maar de verhalen die ik hoor zijn niet zo overwegend positief als die over de normale draagdoeken.

Trouwens wel grappig, kennisje had mijn draagdoek een keer geprobeerd en het leek haar wel wat, maar toen ze het er met haar man over had, had die zoiets van 'echt niet dat ik met zo'n doek om ga lopen, ik wil zo'n 'echte' draagzak'.
Ik moet daar wel een beetje om lachen eigenlijk want ik vind de draagdoeken ook bij mannen geweldig staan, ze zijn vele malen knusser volgens mij en ook nog eens stukken goedkoper.

Ik had trouwens afgelopen weekend nog een grappige draagdoek-ervaring. Sasha lag heerlijk bij mij te slapen in de supermarkt en toen kwam er dus in de rij bij de kassa een meisje/vrouw van mijn leeftijd kijken 'oh wat leuk, wat schattig, dat hadden ze niet toen ik zwanger was' etc. etc. Dus ik heel trots Sasha showen enzo. Zij nog d'r zoontje optillen enzo. 2 tellen later komt haar man er aan lopen en zij zegt 'Kijk XXX, hoe schattig', dus ik kijk op met een breed stralende lach op mijn gezicht, kijk ik recht in het gezicht van een ex-vriendje van me.
pi_57152037
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had trouwens afgelopen weekend nog een grappige draagdoek-ervaring. Sasha lag heerlijk bij mij te slapen in de supermarkt en toen kwam er dus in de rij bij de kassa een meisje/vrouw van mijn leeftijd kijken 'oh wat leuk, wat schattig, dat hadden ze niet toen ik zwanger was' etc. etc. Dus ik heel trots Sasha showen enzo. Zij nog d'r zoontje optillen enzo. 2 tellen later komt haar man er aan lopen en zij zegt 'Kijk XXX, hoe schattig', dus ik kijk op met een breed stralende lach op mijn gezicht, kijk ik recht in het gezicht van een ex-vriendje van me.

ik vind een doek ook veel knusser lijken dan die babybjorn(?) en andere draagzakken.

Wanneer is nou een niet rekkende doek beter?
Maarten weegt denk ik al dik 7 kilo en hij past nog prima in die rekkende doek maar is een bepaalde gewicht beter om een niet rekkende te nemen?
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:25:56 #70
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57155670
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:45 schreef KD-fotografie het volgende:

Wow gaaaaaaaaaaaf! Die wil ik ook!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † dinsdag 4 maart 2008 @ 22:37:11 #71
141844 Macka66
pi_57161160
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 19:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Wow gaaaaaaaaaaaf! Die wil ik ook!
Ik wil 'm niet
Gevulde rand, smalle draagband, gespen gedoe op schouder en rug. Weinig steun voor het kind in de buikzit. Kind dat in banaanligging en kangoeroezit wat mij betreft niet hoog genoeg kan tegen me aan kan liggen met het hoofdje. Nee, geef mij dan maar een ringsling of korte knoopdoek. (En hee,die heb ik al )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 5 maart 2008 @ 08:17:52 #72
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57166454
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 22:37 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik wil 'm niet
Gevulde rand, smalle draagband, gespen gedoe op schouder en rug. Weinig steun voor het kind in de buikzit. Kind dat in banaanligging en kangoeroezit wat mij betreft niet hoog genoeg kan tegen me aan kan liggen met het hoofdje. Nee, geef mij dan maar een ringsling of korte knoopdoek. (En hee,die heb ik al )
Ik zou hem ook alleen gebruik voor heupzit, voor nu dus. En als mijn volgende kleintje zou komen, voor dat hangmatje. Ik heb een mei tai, een lange draagdoek en een korte. Die houd ik gewoon voor de volgende
pi_57166660
Lieve/leuke foto's van kleintjes in de draagdoek!
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:45 schreef KD-fotografie het volgende:

In december is er kort over gepost:
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 16:13 schreef mrien het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze babysling?
http://www.minimonkey.nl/dutch/minimonkey-producten/114
Vind hem er wel mooi en handig uitzien, wel lastig is dat die maar in 1 maat te verkrijgen is
De minimonkey is wel mooi, maar ik denk ook dat een sling handiger is omdat je die kan aanpassen en die draagt ook iets breder op de schouders.
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:10 schreef Brighteyes het volgende:

Ik volg ook even mee ivm die doek voor zwaardere kindjes... hier eentje dat 7,5 kg weegt en de rekbare doek weegt af en toe door op de schouders.
Ik weet dat er niet-rekbare bestaan, maar jullie lijken allemaal al experts in knopen enzo. Ik durf niet zomaar een doek van draagdoek.nl bestellen want dat knopen hè... de foetushouding en kangeroehouding waren hier al niet zo'n succes in het begin, het knopen met de rekbare doek wilde niet goed lukken, dus laat staan een niet rekbare... laat staan rond je kind knopen ipv eerst de doek knopen en dan kind erin...hoe doen jullie dat toch allemaal? Stelletje natuurtalenten
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:48:16 #74
108648 cattie
lieve moeder
pi_57182166
Overgaan naar een niet rekkende doek kun je het best doen als je merkt dat de rekkende doek niet meer lekker zit. Ive ging constant achterover leunen in de rekkende doek en hing er dan half uit. Strakker knopen ging echter niet. Wij zijn toen over gegaan op een mei tai.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:56:56 #75
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57182393
Het is maar goed dat onze grote knuffelbeer flexibel is, anders was hij meerdere keren gebroken tijdens het oefenen Iksje.
*OUD heilige*
pi_57326200

Dit is 'm geworden dan, mooooi he
Maar ik weet nog niet wat ik er van vind.. Moet nog even wennen denk ik.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_57326336
leuk!! Erg leuk geworden zo met die ster en kleurtjes... En zo'n kleintje erin

Je kunt iig proberen iets hoger te knopen. Als je kleintje erin zit dan moet je makkelijk een zoentje op het bolletje kunnen geven.
pi_57326547
Aaaaahhhh Icicle, wat lief! Ik was al zo benieuwd naar een foto en nu heb ik in ieder geval zijn hoofdje al gezien!
De doek zal vast een stuk prettiger dragen als hij wat hoger geknoopt is
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:25:19 #79
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_57327456
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:34:47 #80
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57327619
Is dat eigenlijk niet heel slecht voor je rug om die draagdoek veel te gebruiken. Je gaat toch holler staan enzo.
pi_57332369
Silmarwen, een draagdoek is best ergonomisch, de draagpunten zitten goed verdeeld:

Dit pluk ik bijvoorbeeld van www.doekentheek.be (zit die al in de openingspost? Of draagt hij niet zoveel bij?Er staan de voor- en nadelen op van de verschillende draagdoeken)
"De knoopdoek of wikkeldoek is eigenlijk de meest ergonomische en veelzijdige van alle doeken: het gewicht wordt verdeeld over je schouders, je rug en je bekken. Zeker mensen met rugklachten zullen deze doek als vrij comfortabel ervaren, zeker wanneer ze hun baby hoog en dicht genoeg bij hun lichaam dragen."

Als je hem goed knoopt dan zit de baby tegen het zwaartepunt van je lichaam (sowieso de meest rugvriendelijke manier om dingen te tillen, dicht bij je zwaartepunt) en het gewicht wordt verdeeld over je schouders, rug en bekken door de manier waarop je de doek omhebt. Natuurlijk, als je een hele dag op pad bent met de doek, dan voel je dat wel aan je rug.
Maar normaal gezien start je met een klein gewicht (pasgeboren baby) en bouwen je rug- en borstspieren mee op met het frequent dragen en zwaarder worden van je baby. Ze kunnen meer aan dan.
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:46:46 #82
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57332434
Woorden als "vrij comfortable" stellen me niet heel erg gerust eigenlijk en "meest rugvriendelijke" manier.... Ik heb een hernia gehad en nu bekkeninstabiliteit dus ik weet het niet zo. Zal het eens vragen aan de fysiotherapeut wat die er nou van vindt.
pi_57332684
Dat kan je het beste doen... ik vermoed dat hij je al heel wat tips heeft gegeven rond tillen. (want hoe dan ook, dat doe je vaak met een baby)
Je kan eens informeren wat hij vindt van dragen in jouw individuele geval. Het is in elk geval heerlijk en misschien, als je echt wil, kan je voor een korte wandeling toch de doek om?
Is een wandelwagen in jouw geval meer aangewezen, dan ben je evengoed een goede moeder, begrijp me niet verkeerd... maar ik denk dat ik net als vele dragende mama's een draagdoek een beetje promoot omdat ik het zo fijn vind.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:29:26 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57333437
Icicle! Wat is hij leuk!
Nu heb ik helemaal spijt dat ik het niet gedaan heb...
*twijfelt...
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:33:52 #85
94046 PM-girl
pi_57336344
Oooo, Icicle!! Wat een lief bolletje daar!
*
  † In Memoriam † woensdag 12 maart 2008 @ 22:40:15 #86
141844 Macka66
pi_57338596
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:46 schreef Silmarwen het volgende:
Woorden als "vrij comfortable" stellen me niet heel erg gerust eigenlijk en "meest rugvriendelijke" manier.... Ik heb een hernia gehad en nu bekkeninstabiliteit dus ik weet het niet zo. Zal het eens vragen aan de fysiotherapeut wat die er nou van vindt.
Silmarwen, misschien zou je tzt een Ergo drager kunnen huren bij Beginnings om eens uit te proberen. De Ergo biedt veel steun door een stevige heupband, het is een keer banden en gespen goed instellen en vervolgens is je rug altijd op dezelfde manier belast. Het gewicht is ideaal te verdelen over rug en heupen. Ik kon Lucie in het begin niet in de doek dragen omdat ik erg veel last had van de gevolgen van een spoedkeizersnee, maar in de Ergo ging het prima!
pi_57338704
Silmarwen, het gaat er denk ik in jouw geval niet zo om of een draagdoek wel goed voor je rug is maar of het voor jou verstandig is om je kind veel te dragen. Een goed geknoopte draagdoek is van alle draagmethodes misschien wel het beste voor je rug maar als je sowieso niet veel moet tillen/dragen dan zou ik niet een draagmethode kiezen.
Overigens heb ik niet de ervaring dat ik holler ging staan.
pi_57344934
Bedankt voor jullie tips! Ik heb gisteravond meteen even geprobeerd om 'm hoger te dragen, maar vond het eigenlijk minder comfortabel voor mezelf. Op de foto lijkt het misschien ook lager te hangen omdat hij van bovenaf is genomen, maar hij hangt inderdaad niet zo hoog als Saartje.

Tot hoe lang kunnen kindjes met opgetrokken knieën gedragen worden? En is dat echt wel zo comfortabel voor die kleintjes? Ik denk het wel, omdat ze in de buik ook zo zitten, maar Baby hier blijft maar strekken als ik hem probeer op te vouwen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_57345046
Vanaf een maand of drie, Icicle. Maar met opgetrokken knietjes is er ook nog een hoop te variëren, misschien vindt hij het prettiger om wat meer zijwaarts te liggen (alsof je hem in wiegehouding in je armen hebt) of wil hij juist graag zo rechtop mogelijk.

Je zal vanzelf merken wat het prettigst werkt, helemaal als hij wat zwaarder gaat worden. Lager knopen betekent meestal automatisch dat de doek wat losser zit en dan hangt hij meer naar voren waardoor jij meer uit je middelpunt wordt getrokken en het minder comfortabel is.
Gewoon lekker experimenteren
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:43:12 #90
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57346806
Ik word helemaal hebberig van al die foto's hier.
Draag Zoë eigelijk altijd in de doek in iedergeval 4x per dag naar en van school, als ik boodschappen doe, als ik met het openvaarvervoer moet of gewoon als ik ff zin heb om te tutten maar ook op verjaardagen als ik niet wil dat iedereen de hele tijd in haar zit te frutten en haar vast heeft. Vooral toen ze nog zo slecht in haar vel zat door de reflux en heel onrustig was was dat een uitkomst.

Nu en ik aan het kijken voor een nieuwe doek een rekbare maar ook 1 die niet rekt zodat ik Mara er ook nog eens in kan stoppen. Ze is dan wel 4 maar weegt een kilo of 14 a 15 dus dat moet nog lukken.

Vroeg me wel af hoe lang het duurt voordat de rek doeken teveel gaan rekken dus te soepel worden.

Dan nog een vraagje ik heb een ringsling en ik kan niet met dat ding overweg iemand ervaring daar mee?
pi_57347086
Silmarwen... Ik heb ook een hernia gehad....
Waar zat ie bij jou? ( Volgens mij hebben we 't daar al eens eerder over gehad...) Ik vind het voor mn rug niet erg zwaar...Als ik al ergens last heb is het tussen mn schouderbladen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_57350423
Icicle: die doek is erg mooi!!

Vandaag gaat Maarten ook weer in de doek en gaan we fijn samen stofzuigen
pi_57351956
iemand tips hoe je een actieve 6,5 maander in een rekbare doek op de rug krijgt?
het lukt noch met de stappen uit de handleiding van babylonia noch volgens de methode op draagdoek.nl

En het is veel handiger om het huishouden te doen dan de houding met de beentjes buiten de doek...
pi_57356883
Beste impulsaankoop ooit: tricot slen!

En dat netjes knopen, dat leer ik nog wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Webkim op 13-03-2008 19:01:08 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_57357160
lief, Webkim!
Wat zit er niet netjes dan? Hij zit mooi hoor!
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:26:03 #96
94046 PM-girl
pi_57360870
Webkim, mooie kleur!
Je ziet er altijd zo liefdevol uit als je op de foto naar je buik/manneke kijkt!
*
  vrijdag 14 maart 2008 @ 08:53:32 #97
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57368004
Wat Webkim!
*OUD heilige*
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:21:22 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57372102
Webkim, wat lief!
pi_57372220
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:26 schreef PM-girl het volgende:
Je ziet er altijd zo liefdevol uit als je op de foto naar je buik/manneke kijkt!
ja he? dat viel mij ook op
pi_57372732
Ik ben ook gewoon zo verliefd op -em.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')