Ik las op een ander forum over iemand die uit nood een keer met een kindje stevig in de doek op haar rug moest fietsen (ziek kind van school halen dus leeg achterstoeltje er op, jongste was nog te jong voor het stoeltje.). Zij is toen aangehouden maar mocht doorfietsen omdat er wél een stoeltje aanwezig was op de fiets.
Oftewel: je MOET als je je kind vervoert op de fiets een goedgekeurd stoeltje hebben maar het kind hoeft er niet persé in te zitten
Ik heb het zelf één keer gedaan toen Ronja nog te klein was voor het voorstoeltje en ik echt op tijd op het postkantoor moest zijn.
Wel gaat ze nu twee keer per week in de framerugdrager met helm bij M. op zijn rug tijdens de vijf minuutjes die hij moet fietsen van KDV naar huis.
Eerst nam hij het stoeltje op zijn fiets maar dat was echt onveilig omdat hij dan niet zo snel af kon stappen.
Officieel mag het dus niet, maar ik vind haar steviger zitten dan in het fietsstoeltje en als er gevallen wordt maakt ze hoe dan ook een klap. Dan heb ik nog de hoop dat M. zich tijdens een val veilig kan draaien i.t.t. de fiets.