sexpostquote:Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
En wat moet je dan zeggen als je de zesde post hebt?.
quote:Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
En wat moet je dan zeggen als je de zesde post hebt?.
* Viking84 is het spoor bijster.
Ik ben met statistiek bezig en ik snap er de ballen van. Gelukkig is mijn personal coach bijna klaar met douchen en dan krijg ik hulp.
quote:
quote:Op zondag 17 februari 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij is Sushi helemaal om ineenshij heeft gedurende de hele film op schoot gelegen
Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:25 schreef Jeipod het volgende:
vanavond russische stroganoff eten, nog nooit gehad, dus even zien wat het is (gratis vd super monopoly kaarten)
-edit: ow en mn broeken beginnen wat losser te zitten en heb 2 kledingstukken erbij, niet maatje L maar M![]()
![]()
ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekkerquote:Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.
En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meerik draag dus vaak geen broek
![]()
ja het ziet er altijd wel lekker uit (al ben ik daar al vaak genoeg de mist mee in gegaanquote:Op zondag 17 februari 2008 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekker![]()
alleen doen we er iets meer bij dan alleen paprika, maar ook broccoli en prei enzo
het is snel te maken, en eetbaar, dus staat het hier meestal 'voor het geval dat' klaar
Ja op die 1e 2 wel eigenlijk? Niet wat ik zou verwachten bij 87 kgquote:Op zondag 17 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
@Principessa
had je het nou over de foto's in mijn fotoboek dat ik er SLANK uitzag?![]()
Neuh..vind van niet, eigenlijk.. onderkinnen ftw
![]()
maar het meeste gaat naar mijn buik en bovenbenen
Huh, mocht je willen!quote:Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Did i sound like conleche
Gefeliciteerdquote:Op zondag 17 februari 2008 20:00 schreef Bagel het volgende:een contractverlenging!!! Had t wel al n btje verwacht, maar ben er alsnog blij mee!
Ik heb lijntechnisch een vreselijk weekend gehad, maar het was wel leuk! gelukkig maar dat ik volgende week met vakantie ga, dan ga ik weer helemaal sportief doen. (mountainbiken op texel, boarden, zwemmen etc)
zal voor de grap morgen nog ff op de weegschaal springen en dan volgende week maandag weer, mij benieuwen of er echt wat af gaat!
Tot volgende week!
mja het was goed en snel te maken en op zich wel lekker =) als ik es geld over heb, met biefstuk doen ipv varkensfilet.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.
En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meerik draag dus vaak geen broek
![]()
Mijn broeken zijn ook te groot alleen vind ik riemen zo irritantquote:Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef Chicolate het volgende:
Ik koop mijn broeken altijd een paar maten te groot... en als ik verder afval gaat er een riem in ... zal vast heel onvrouwelijk zijn, maar hoef ik tenminste niet steeds nieuwe kleren te kopen ...
En ik begin opeens te vrezen dat ik het misschien wel niet voor wintersport red om in die broek te passen, te onregelmatig ritme komende week (herkansingen, dus een hele dag thuis + leren = veel eten en een slecht humeur) ... Bleh, blij dat ik die andere broek nog hebDie past zeker wel, zat bij 71,5 nog ruim namelijk
Wel fijn dat je niet aangekomen bentquote:Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Tine.
Nou vanochtend toch weer even op de weegschaal gestaan en als hij het tenminste goed aangaf ben ik niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.
Ik moet echt weer even streng zijn voor mezelf, want anders gebeurt er niks. Ga vanaf vandaag ook weer een eetdagboek bijhouden en vanavond weer hardlopen.
Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuurquote:Op maandag 18 februari 2008 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!!
Heb heel het weekend keihard gestudeerd, op een uurtje in het park za. en 3 kwartier hardlopen zondag (heerlijk, en niet eens echt koud) na. Het gekke is dat ik me helemaal volstouw normaal in zo'n weekend, nu vergat ik zelfs tussendoortjes te nemen en heb dus 2 dagen net iets meer dan 1000/dag op gok ikEigenlijk te weinig natuurlijk....
M'n smalste buikomtrek is weer 72 cm, dat ziet er echt weer mooier uit dan vlak na de feestdagen![]()
Heb van het weekend broodjes avocado gemaakt en dat was heerlijkBedankt voor de tip conleche!
Ohja ik vroeg me laatst af of een 'appelfiguur' wel echt bestaat, of dat je dan eigenlijk gewoon een te dikke buik hebt? Wat denken jullie ervan?
Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuur
Maar hoeft niet te betekenen dat je een dikke buik moet hebben, maar dat er in verhouding daar meer vet zit
Als ik weer 30 kilo zou aan komen zou ik nog geen dikke buik hebben omdat ik nu eenmaal een zandloperfiguur heb
Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?quote:Op maandag 18 februari 2008 10:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hoop dat als ik "appel af" ben dat ik dan zandloper word
tuurlijk kan iedereen uiteindelijk een buikomtrek krijgen maar bij mij zal dat veel later zijn (als ik boven een bmi van de 40 zit) terwijl iemand met een bmi van 25 al een verhoogd buikomtrek heeft, en dat heeft met het figuur te makenquote:Op maandag 18 februari 2008 10:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.
Die laatste zin van je is niet relevant op zich, maar uiteindelijk kan iedereen een verhoogde buikomtrek krijgen denk ik wel. In verhouding zou het echter niet zo dik lijken.
Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:12 schreef Miss_S het volgende:
Net gelunched met 2 volkoren pistoletjes met slankie kaas, tomaat en komkommer![]()
Vanmiddag naar stage dus eet een paar uur later, hopelijk krijg ik dan ook minder trek in de avond
Ik hou niet zo van broodquote:Op maandag 18 februari 2008 12:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.
Dan bevatten jouw pistoletjes veel minder cal. dan die van mij (of die van mij zijn groter, dat kan natuurlijk ook!)quote:Op maandag 18 februari 2008 12:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van broodde meeste dagen eet ik dan ook niets wat daar op lijkt
En de dagen dat ik het wel eet zijn het vaak pistoletjesen nog geen 300kcal voor lunch vind ik niet zo heel veel eerlijk gezegd (120 per bruin pistoletje)
Kom dan met moeite aan 1200kcal op een dag
Hé, we zijn het een keer eensquote:Op maandag 18 februari 2008 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is dat ik geen dagcrème gebruik, maar anders had ik 't wel meegenomen
quote:Op maandag 18 februari 2008 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.
Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
quote:Op maandag 18 februari 2008 14:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Purol (oid) scheelt ook een hoop qua lipuiterlijk, dat plakt ook nog eens niet zo op je lippen als gloss.
moet nu echt weer gaan studerenstuderen
Al het vet zit op m'n buik/zwembandjesquote:Op maandag 18 februari 2008 10:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?
Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot? Dan lijkt je buik in verhouding ook wat dikker, maar dan kan je nog wel degelijk taille hebben.
Ik moet wel want heb eczeem soms.. en vaak hele droge pijnlijke trekkende huid alsof ie niet meer elastisch is en een maatje te kleinquote:Op maandag 18 februari 2008 14:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Hé, we zijn het een keer eens![]()
Ik smeer ook geen dagcrème. Alleen als het heel hard vriest, of als ik de hele dag met m'n kop in de zon ben geweest, op het strand of zo. Ik ben van mening dat je huid lui wordt, als je iedere dag smeert.
Je kan ook kiezen voor de luie-huid optie en dus er voor zorgen dat je huid altijd vol crème zit, dat is waarschijnlijk ook goed, maar dat is voor mij om 2 redenen geen optie:
1. ik ben slordig en vergeetachtig, dus ik zou het toch de helft van de tijd vergeten
2. ik vind zo'n glimmend vet gezicht ook niet zo heel charmant, dan maar een rimpeltje extra(en dat laatste denk ik dus niet dat gebeurd, ik heb heul nog niet veel rimpels en ik ben al vrij oud
)
Een echt appeltje ben je niet volgens mij... een appel heeft vrijwel altijd grote borsten. Volgens mij ben jij gewoon heel slank gebouwd.quote:Op maandag 18 februari 2008 15:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Al het vet zit op m'n buik/zwembandjes
en ik heb geen heuepen.
Dus heb ik een appelfiguur
onder mn heubot is bijna geen vet daarboven wel
snap niet helemaal wat je bedoeld met: Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot?
mijn interpretatie van de body typesquote:Op maandag 18 februari 2008 16:05 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Een echt appeltje ben je niet volgens mij... een appel heeft vrijwel altijd grote borsten. Volgens mij ben jij gewoon heel slank gebouwd.
Het vet op je heupbot herken ik wel, dat heb ik zelf ook
Dan ben ik nog minder mevrouwigquote:Op maandag 18 februari 2008 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.
Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
Oeh, dat recept wil ik welquote:Op maandag 18 februari 2008 14:57 schreef mordradead het volgende:
Ik heb iedere dag Nivea creme op m'n gezicht, na het douchen altijd een verrekte droge huid dus dan mag het van mezelf wel
Net even m'n moeder gevraagd voor het recept van Sajur Boontjes, Sajur Lodeh recept gaf ze me toen (zitten oa boontjes in) als je wilt post ik die wel even, ik eet het nu vanavond ook
quote:Op maandag 18 februari 2008 16:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
mijn interpretatie van de body types
[ afbeelding ]
Hmm, volgens mij zit ik dan tussen peer en zandloper in, maar ik heb dan ook nog overgewicht. Ben wel benieuwd wat het wordt bij een gezond gewicht, ik hoop iig dat mijn bovenlichaam dan niet meer klein is vergeleken met mijn kont/bovenbenenquote:Op maandag 18 februari 2008 16:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
mijn interpretatie van de body types
[ afbeelding ]
klinkt lekker! Heb je een receptje? Mijn zus doet er ook salami en spekjes bijquote:Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef freecell het volgende:
Vanavond zelfgemaakte stampot zuurkool met ananas gehad
Zonder worst![]()
We hadden een lekkere rookworst, maar de binnenverpakking bleek gescheurd en de worst was lichtelijk groen en pluizig
En make-up gebruik ik alleen bij bijzondere gelegenheden
Nope niets erbij, maar moet zeggen wil die ananas wel onthouden. Lijkt me lekkerquote:Op maandag 18 februari 2008 18:44 schreef freecell het volgende:
De meeste mensen schijnen zuurkool te eten met iets van vlees erbij. Draadjesvlees of iets dergelijks.
Heb ik nooit zo goed begrepenGewoon lekker met ananas en worst
En zonder ananas vind ik het altijd een beetje kaal. Dus het lijkt me helemaal saai zonder vlees én zonder ananas
Helemaal niets erbij miss-s? Gewoon alleenn aardappels, zuurkool en stampen maar?
Simpelquote:Op maandag 18 februari 2008 18:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
klinkt lekker! Heb je een receptje?
Had je er nou wel of niet iets bij?quote:Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nope niets erbij, maar moet zeggen wil die ananas wel onthouden. Lijkt me lekker
En we hadden wel iets anders van vlees erbij hoor
quote:Op maandag 18 februari 2008 18:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Had je er nou wel of niet iets bij?
Met ananas is erg lekker inderdaad
Ik ken ook mensen die er 1 of 2 bananen doorheen stampenDat heb ik zelf nog nooit aangedurfd, maar voor de dappere mensen hier misschien een idee?
Dat verklaartquote:Op maandag 18 februari 2008 18:51 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou ik had er wel iets bij maar niet er doorheenzo klopt het
En bananen......misschien ook wel lekker ja
Dank je. Spekjes en salami kan je er bij bakken en er later bij doen ipv de worst. Ook lekkerquote:Op maandag 18 februari 2008 18:47 schreef freecell het volgende:
[..]
Simpel
Voor ongeveer 2 á 3 personen
1 groot blikje ananasstukjes
1 pak zuurkool
aardappels (ongeschild ongeveer een kilo)
De zuurkool opzetten in het sap van de ananas
De aardappels koken in water en met de worst er op (als die niet groen is)
Als de aardappels gaar zijn, is de zuurkool ook klaar. Door elkaar gooien, stampen.
Daarna de ananas erdoor roeren en eventueel nog een half kopje hete melk.
Klaar
Ananasquote:Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef freecell het volgende:
Vanavond zelfgemaakte stampot zuurkool met ananas gehad
Zonder worst![]()
We hadden een lekkere rookworst, maar de binnenverpakking bleek gescheurd en de worst was lichtelijk groen en pluizig
Dus dan maar zonder worst... (allebei nog ziekig, dus geen zin om er speciaal voor naa de winkel te fietsen)
En make-up gebruik ik alleen bij bijzondere gelegenheden
quote:Op maandag 18 februari 2008 19:47 schreef Chicolate het volgende:
Ik ken mensen die banaan met mayo eten, en het nog lekker vinden ook... of appelmoes met slagroom ... koffie met mayo ... mijn broertje vindt dat soort eetexperimenten altijd wel leuk ... gekste combi die ik ooit heb gemaakt is dropfruitduo's met naturelchips. Dat is ook alleen rond 3 uur 's nachts lekker
Iets van tartaarquote:Op maandag 18 februari 2008 18:59 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat verklaart
Wat voor vlees eet je er dan bij?Misschien inspiratie voor de volgende keer hier
En banaan... tja ik weet het niet. Dan moet ik wel een hele dappere bui hebben hoor!
knoflook, bier, kruidnagelen.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat is er ingewikkeld aan. Je hebt er vijf minuten werk van en dan na 20 minuten is het klaar
. Gepofte aardappels: 8 minuten in de magnetron, 10 minuten laten liggen, ook klaar. Zure room: kant en klaar uit een bakje. Spekjes uitbakken: tien minuten in een pannetje. Hopla
.
En voor mijn recept hoef je tenminste geen aardappels te schillenwant daar heb ik toch zo'n hekel aan!
oeh, daar ben ik ook altijd wel voor inquote:Op maandag 18 februari 2008 19:47 schreef Chicolate het volgende:
Ik ken mensen die banaan met mayo eten, en het nog lekker vinden ook... of appelmoes met slagroom ... koffie met mayo ... mijn broertje vindt dat soort eetexperimenten altijd wel leuk ... gekste combi die ik ooit heb gemaakt is dropfruitduo's met naturelchips. Dat is ook alleen rond 3 uur 's nachts lekker
Knoflook is hier heel alledaags. Koken met bier niet, maar met wijn wel!quote:Op maandag 18 februari 2008 20:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
knoflook, bier, kruidnagelen.
Niet echt alledaags hè.
En het allerfijnste van de duurdere cremes is dat je ze terug kan brengen als je er niet tegen kanquote:Op maandag 18 februari 2008 14:20 schreef Razztwizzle het volgende:
De Lancome werkt op zich wel fijn, maar is echt niet te betalen. Het fijne van wat duurdere cremes is wel dat ik een testertje mee kan krijgen om te zien of ik er tegen kan, net als bij de Body Shop. Dan zit ik niet met alemaal aangebroken potjes die ik weer weg kan gooien.
die drie dingen zijn best alledaags.. vooral knoflookquote:Op maandag 18 februari 2008 20:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
knoflook, bier, kruidnagelen.
Niet echt alledaags hè.
Straight of met een klontje ijs??quote:Op maandag 18 februari 2008 21:19 schreef motorbloempje het volgende:
bier drink ik niet elke dagknoflook nagenoeg wel
shaken, not stirredquote:Op maandag 18 februari 2008 22:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Straight of met een klontje ijs??
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:16 schreef conleche het volgende:
Mogge!
Heb niet zoveel te melden, maar wil laten zien dat ik ook wel es vroeg m'n bed uit ben
I share your pain, sisterquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ziek. Nog steeds keelpijn, maar ook koortsig en spierpijn. Griepje?
Helaas heb ik een verplicht college en ik moet proefpersonen werven voor mijn onderzoek, dus ik zal wel op pad moeten.
Maar misschien ga ik ook wel alleen naar college en morgen proefpersonen werven, als ik me dan beter voel, that is. Maar even kijken hoe het zo gaat.
Dat dus al een paar dagen hierquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Ik ben ziek. Nog steeds keelpijn, maar ook koortsig en spierpijn. Griepje?
Nu moet je wel met een hele goede smoes op de proppen komen waarom je niet langs bent gegaanquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:00 schreef Sylvana het volgende:
Waar zit jouw galerie trouwens Conleche, heb je wel eens verteld, maar ik ben er misschien wel langsgelopen zondag
Uhm, omdat ik niet weet waar hij zit? Anders hoefde ik het ook niet te vragenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu moet je wel met een hele goede smoes op de proppen komen waarom je niet langs bent gegaan.
Uiteraardquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm, omdat ik niet weet waar hij zit? Anders hoefde ik het ook niet te vragen
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik zit me hier een partij te steunen en te kreunen. Volgens Mark ben ik een dramaqueen, maar ik ben echt heul zielig, hoor
.
Hahaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Hee, herkenbaar. M'n vriend vond het maar stom dat ik morgen niet ga lesgeven. Hij ging toch ook werken ondanks dat hij niet zo lekker is...
Een dagje bijbaantje-bij-de-bank kan ik nog wel trekken met griep, een beetje rustig aan doe enzo. Maar met een griepje zes uren lesgeven en dan ook nog vergaderen, nee danku. Komt ook nog bij dat ik dan minstens 90 kinderen kan aansteken en een paar collega's, dat is wel even wat anders dan vier klanten en een pinautomaat besmetten.
Zeur maar een end raak hoor! Dan ben jij 't kwijt en als wij d'r geen zin in hebben, nou, dan lezen we er over heenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:40 schreef Chicolate het volgende:
Haha op het idee gebracht?![]()
.. ik leef nog, saaie schooldag, niets bijzonders te melden en eigenlijk gewoon strontchagarijnig. Zometeen sporten (wordt erger als dat ook niet lukt, of als ik thuisblijf) en dan maar snel slapen. Morgen hele dag herkansingen leren, kijk er nu al naar uit.
Zo, lang geleden dat ik zó chagarijnig was (merk het nu pas echt goed, loop te zeuren enzo) ga jullie weer even met rust laten denk ik.
Ja dat beeeld is wel traag..quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:10 schreef Isabeau het volgende:
De 6 komt bij mij steeds dichterbijAlleen vind ik mezelf nog steeds héél erg dik
Als ik naar mijn buik en benen kijk denk ik: 'jee, wat een blubbervet' en dan vraag ik me serieus af hoe dik ik nou egenlijk was, 30 kg geleden...het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ook al was het wel vreemd dat AL mn kleren toch steeds te heet gewassen werden
Kijk naar foto's van 30 kilo geleden; dan zie je heus het verschil wel!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:10 schreef Isabeau het volgende:
De 6 komt bij mij steeds dichterbijAlleen vind ik mezelf nog steeds héél erg dik
Als ik naar mijn buik en benen kijk denk ik: 'jee, wat een blubbervet' en dan vraag ik me serieus af hoe dik ik nou egenlijk was, 30 kg geleden...het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
Dan kan ik net zo goed mijn hele priveleven en al mn eventuele relatieproblemen of andere kleine probleempjes hier neer gaan gooien, is beetje complex enzoquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Zeur maar een end raak hoor! Dan ben jij 't kwijt en als wij d'r geen zin in hebben, nou, dan lezen we er over heen
You should be!!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil nog 10 kg afvallen, conlecheAlleen maakt het tempo me niet zoveel meer uit, ik ben nu op zich al heel erg trots op mezelf
Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar dan moet ik er ook echt wat aan gaan doen, en niet meer aan omgekeerde psychologie doen (ik heb gesport, dan mag ik best een chocolaatje...)
Dat heb ik dus ook, en het werkt idd twee kanten op, of ik nou dikker wordt of dunner. ik ging van 77 naar 62 en vond mezelf nog steeds dik, terwijl iedereen om me heen steeds zei dat ik te mager was en meer moest etenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:10 schreef Isabeau het volgende:
het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
Ik heb afgelopen week leuke 'voor'foto's gevonden en 'na'foto's maak ik pas als ik op mijn streefgewicht benquote:Op woensdag 20 februari 2008 01:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Isa:
dat vraagt eigenlijk om voor en na foto's? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Ik ben al met al ook 30 kg kwijt en wil er nu nog 10-15 ...
![]()
Hij heeft een beetje een raar ritmequote:Op woensdag 20 februari 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
om 4:00 nasi maken?Wat was de gedachte dáár dan achter?
Hier nog steeds op normaal gewichtWel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
Nou, dus nietquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:
Inmiddels ben ik weer beter, dus morgen weer gewoon werken. Vandaag nog even thuisgebleven en wat dingen opgeruimd in m'n nieuwe ladekast.
Welkom hier en veel succesquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:37 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal!
Ben toch maar eens in dit topic beland... Heb momenteel een BMI van 22, prima dus. Maarrrr, ik wil toch iets van 4 kg kwijt. Vooral mijn bovenbenen zijn me wat aan de maat. Maargoed, ik ga dus proberen wat minder te snoepen en wat meer te bewegen (ulgh!!)
Dat is toch ook gewoon heel goed? Je bent echt wel een slanke meid, hoor.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!
Hoe was het gister in het ziekenhuis?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Welkom hier en veel succes
Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hoe was het gister in het ziekenhuis?
Ik niet, ben noooooit ziek!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier.
Idd, ik zou hem maar snel afkloppenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik niet, ben noooooit ziek!![]()
(gevaarlijke uitspraak..)
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
Frambozen. Veel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoepKan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....
Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
Klinkt echt verrukkelijkquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Frambozen. Veel.
Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
Gewoon met de hand persen, de frambozen even laten weken in de jus en dan met een pollepel de hele zwik door een zeef drukken. Of een passevite gebruiken, of, of, gewoon wat klonten framboos in je jus laten zitten en later oplepelen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
[..]
Klinkt echt verrukkelijkAlleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
Druiven! Daar kan je ook echt van 'snoepen', zoals bij een gewone zak snoep. (en als je wel perse snoep wil: suikervrij drop, liefst hele zoute. Dat spul laxeert joh ... laat je volgende keer wel uit je hoofd om een zak leeg te etenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoepKan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.
Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de arts natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Klopt, ik had laatst knoflook en rode peper in de sla en ik heb 3 dagen last van mijn buik gehadquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.
Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchtenEn daar ben ik nou juist zo dol op
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaarquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchtenEn daar ben ik nou juist zo dol op
Smokkel gewoon een paar boterhammen mee van het ontbijt: prima vervanging voor frites!quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar(stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan
)
Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig. In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
Ik ben meer dan 25 kwijt :pquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Wow, 30 kilo, Isa!.
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt.
dit is best wel onzinquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar(stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan
)
Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig. In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef Liejannuh het volgende:
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.
Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
Dat hebben we in het begin al meerdere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Ok, nouja dan hoop ik voor je dat het uiteindelijk lukt met die tests en uitslagen, ik weet hoe slopend dat hele onderzoek kan zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Dat hebben we in het begin al meredere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.
Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
Wat lekker is en erg mager als broodbeleg: gerookte kipfilet, rosbief, filet americain. Achterham valt ook nog wel mee volgens mij (is vooral erg lekker van de versafdeling van de AH).quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Miss_S het volgende:
Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
Pedagogische Wetenschappenquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?
Na die MRI moet ik ook iets met veel suiker meenemen, omdat ik een stof krijg toegediend die mn bloedsuikerspiegel verlaagd, dus ik neem wel gewoon een lekkere chocoladereep mee. Eet verder nooit chocola, maar nu heb ik een keer een goed excuusquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
Ik word ook altijd heel draaierig/duizelig op bergen (2km) dacht dat het gebrek aan conditie wasquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
quote:Als iemand hyperventileert, geeft hij te veel koolzuurgas af en neemt hij, doordat er te
diep geademd wordt, te veel zuurstof op. Hierdoor verandert het evenwicht tussen
zuurstof en koolzuur in het bloed, er ontstaat een tekort aan koolzuur in het bloed en de
weefsels, waardoor je als het ware een 'zuurstofvergiftiging' krijgt.
Zou kunnen dat dat er mee te maken heeft, maar ik moet er in het dagelijks leven ook op letten! Maar op skivakantie ben je natuurlijk de hele dag aan het sporten op grote hoogte, dus dat zal de boel wel versnellen,quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:06 schreef freecell het volgende:
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
Ik schiet spontaan in de lach, niet om jou, maar om wat er vorig jaar gebeurd was ... zo'n snowboardleraar had ook pakjes sinaasappelsap/ander drinken bij zich, en was gevallen bij het springen van een klein schansje ... op zijn rug, dus op zijn tas en alle pakjes waren uit elkaar gespat, hele tas natquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig wordquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:20 schreef Jeipod het volgende:
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controlemaar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo
wat het weer erger maakt.
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerderquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker.Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
Oeeh klinkt lekkerquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!![]()
Ja, vind je? Hoe godsgruwelijk veel ik ook van chocolade hou, ik prefereer bij die koekjes toch echt de variant zonder chocoladelaagje. Om de een of andere reden proef ik daarbij vooral de (niet bijzondere) chocolade, en merk ik niks meer van het stoere, heerlijke tarwesmaakje van het koekje zelf.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder![]()
Glaasje zout water is niet eens zo gekquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef conleche het volgende:
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......
O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
Jazeker! Het is wel heeeeeeeeeel citroenig, en daar moet je van houden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oeeh klinkt lekkerHeb je een receptje?
ja, dat zal het zijn geweest ja, vaak komen die 2 dingen samen. Gelukkig was het alleen een periode en heb ik er nu weinig last meer van. Heb het ook maar 2x zo erg als dat ik beschreef gehad. De eerste keer was ik in het buitenland en gebeurde het midden in de nacht en ben ik zelfs opgenomen geweest in eht ziekenhuis. Had dan ook veel rare bacterien in mn lichaam bleek. Magoed, 2e keer meteen de eerste avond nadat ik thuis was uit het buitenland nog aan d emedicijnen enzo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word. Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb
...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet.
Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaanquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over?Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker
en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb
Ghehe zoiets heb ik ook twee keer gehad, maar nooit flauwgevallen gelukkig (had niets met ademhaling te maken): warme dag, 30 graden, wezen fietsen en de hele dag nog niets gedronken ... stonden in de rij bij de supermarkt om water te kopen en begon alles te draaien. Moest gaan zitten van mijn moeder, maar ik wilde eerst de winkel uit ... alles was zwart, maar ik bleef doorlopen. Toen omvergetrokken door mn moeder, moest gaan zitten ... paar slokken water en het was weer okquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampenOf nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken
Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar![]()
Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
Heus niet! Het is best leuk, als het maar wat verder gaat dan een T-toetsquote:
Ik ben best slim schatquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn.
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen.
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken.
Utrecht heeft de beste pedagogiekopleiding van Nederland.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaan
Maar goed eerst goed overal kijken en dan beslissen
Maar is Nijmegen dan gewoon meer georienteerd op wiskunde? omdat ze dat bij Leiden en Utrecht helemaal niet vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |