abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56787368

Het vorige deel: Slank de lente in # 127

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56787425
FiPo
pi_56787429
SePo
pi_56787456
TriPo!
Ja doei.
pi_56787582

Mn moeder zit nog steeds in de psychose, maar het is allemaal wat minder heftig dan vrijdag, ze is wat rustiger, maar spreekt nog wel steeds wartaal en heeft nog wel waanideëen enzo, maar ze rent niet meer hysterisch het hele huis door ofzo Morgen heeft ze om half 12 gesprek met crisisdienst, ze vonden het nou niet nodig om der gelijk op te nemen, dus maar ff afwachten wat daar uitkomt

Ik ben al sinds 7 uur wakker, Peter zou om 9 uur moeten voetballen, maar toen we aankwamen, bleek dat het niet doorging.

Aangezien ik geen zin had om de hele dag thuis te zitten, gaan we nu maar impulsief een dagje naar Amsterdam
pi_56787594
Quadruppeloooo!!

-edit- O,nee shoot; cinqueldepopo
  zondag 17 februari 2008 @ 11:36:26 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56787631
En wat moet je dan zeggen als je de zesde post hebt? .
* Viking84 is het spoor bijster.
Ik ben met statistiek bezig en ik snap er de ballen van. Gelukkig is mijn personal coach bijna klaar met douchen en dan krijg ik hulp .
Niet meer actief op Fok!
pi_56787648
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
sexpost
Ja doei.
pi_56787661
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 is het spoor bijster.
Ik ben met statistiek bezig en ik snap er de ballen van. Gelukkig is mijn personal coach bijna klaar met douchen en dan krijg ik hulp .

Sexxxxxtoto
pi_56787673
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sexpost
Haha, die van jou is leuker!
pi_56787716
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sexpost

Het is koud buiten! Vanmorgen was mn haar bevroren! (ik stond om 8 uur naast mn bed en om 9 uur fietste ik buiten, met nog nat haar ... 5 minuten later was dat bevroren) ... doe mij de zomer maar weer, hoef ik me niet druk te maken over nat haar
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56787749
Ik heb vandaag een mini-mini-meet met Greys en Maes van FF! Best spannend
pi_56787821
Goedebijnamiddag Allen .
Mijn goede voornemens beginnen altijd op zondagen, gek is dat. Het ging de afgelopen weken helemaal niet lekker met lijnen, sta nog wel stil qua gewicht gelukkig.

Dus wat gaan we doen? Juist! Opletten! Gezond eten! Chocola verdelen onder huisgenoot en vriend! Morgen veel fruit inslaan en vandaag lekker balansen!

Gisteren na het chinees eten (ik had inktvis en garnalen in een hele hete zwarte saus lekker met mie) 's avonds laat nog wat druiven en een kaasplankje gehad, helemaal niet verantwoord maar oh wat lekker en wat was het lang geleden.

Vanmorgen al weer lekker gesport (ik vind het wel erg vervelend als het heel druk is in de sportschool, en dat mensen dan ook nog eens op de crosstrainer naast je de meest oninteressante gesprekken met elkaar gaan voeren...).

Sylvana, heel veel plezier in Amsterdam, even lekker tijd voor jezelf en nergens aan denken, dan kun je wel goed gebruiken volgens mij .
pi_56787945
Mijn goede voornemens (meer fruit, minder chocola ) beginnen ook altijd op zondag.
Zéker na het feestje van gisteravond.

Voordeel: ik ben ziek, dus heb géén behoefte aan chocola
pi_56787977
Bij mij begint alles altijd op maandagochtend. Hoewel ik na gisteravond ook even geen chocola meer hoef......
pi_56788161
Ik ben nu bezig met klussen, en heb ineens geen zin meer om te sporten. Heb nu al 3 weken niet mer gesport, en ben 2 kilo aangekomen. Wat een ellende
  zondag 17 februari 2008 @ 12:11:24 #17
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56788193
Gisteren heb ik 5 biertjes gehad, maar ook 12 uren gewerkt dus het mocht wel van mij en normaliter is het nog meer ook
Bernie en ik zijn tof.
pi_56788650
Ik wil wel hardlopen maar het is zo koud buiten
pi_56788788

Wat hebben jullie toch allemaal met koud? Hier in het hoge Noorden is het hartstikke mooi weer!
pi_56788905
Ja, 't is schitterend weer, ook hier in het Gooi .
Maar het is wel stervenskoud !!
pi_56789312
Het is hier ook prachtig weer, maar ik zit in de galerie ook te vernikkelen van de kou. Ik ga de boel maar es omhangen, dan word ik misschien wel warm.......

Greys smste net dat er iemand voor de trein was gesprongen waar ze inzat Dat lijkt me zo erg voor de machinist hè, dat je zo iemand ziet staan en je kan de trein niet meer stoppen.
pi_56789430
Ik kan na het sporten vanmorgen helemaal niet warm worden dus ik heb maar een flinke pan pompoensoep gemaakt, en daar zit ik nu lekker een kom van leeg te eten. Met extra sambal erdoor .
pi_56789536
Ik heb net zelfgemaakt ijs gegeten
  zondag 17 februari 2008 @ 13:40:11 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56789820
Zo, ik heb m'n statistiek af en de opdrachten gingen heul goed.
Gevoel van zelfverzekerheid stijgt flink nu .

Ben nu een eitje aan het eten en ik wil morgen idd ook weer echt op m'n eten gaan letten, want het gaat maar waardeloos. Ga weer echt streng zijn. Geen tussendoortjes, geen eten bestellen (max 1 keer in de 2 wk), meer groente, meer fruit en opschrijven wat ik eet, zodat ik een beter overzicht heb. Ik heb me al weken niet meer gewogen (omdat de weegschaal volgens mij stuk is), maar m'n broeken gaan niet strakker zitten oid (heb zelfs t idee dat ze losser gaan zitten), dus de schade valt kennelijk mee, maar ik wil toch weer serieus opletten .

Nu ga ik even op het balkon kijken of het hier (ook in Groningen, net als Freecell) inderdaad zo mooi weer is of dat ik beter achter het raam van de zon kan genieten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56790174
hello

Ik ga vandaag denk ik maar mijn jurkje ruilen, maat 38 was te groot Ik pak toch nog steeds een grotere maat uit het rek, en hou ook niet van passen

Gister kreeg ik uit het niets allemaal complimentjes van mijn collega's, dat ik zo'n mooi figuur had en dat ik goed ben zo, dus was wel even happy
pi_56790630
ook leeuwentemmers ?
pi_56790727
zo ook hier minder opgelet de laatste dagen, visite uit oostenrijk gehad ... toastje met kruidenboter erbij (man, dat is echt mijn zwakte > kruidenboter)
voor de rest ook niet al te gek gemaakt, dus de schade valt hopelijk mee.
Als mn vriend van de wc afkomt gaan we een stuk lopen. Even van het zonnetje genieten.

Dinsdag wss naar stage fietsen ... woensdag weer eens naar de pabo, dus lopen vanaf en naar het station, dus heb wel weer wat beweging deze week. Wie weet nog wel mer, maar dat ligt er even aan hoe lui ik deze week ben

vanavond russische stroganoff eten, nog nooit gehad, dus even zien wat het is (gratis vd super monopoly kaarten )

-edit: ow en mn broeken beginnen wat losser te zitten en heb 2 kledingstukken erbij, niet maatje L maar M
pi_56790753
zooooow

lekker filmpje gekeken net en nu hard aan de studie

moet nog een taak maken voor 'beweren en bewijzen' en een security-artikel vinden voor 'research & developement'

alleen heb ik niet veel interessante artikelen kunnen vinden tot op heden

daarbij is Sushi helemaal om ineens hij heeft gedurende de hele film op schoot gelegen
Ja doei.
pi_56790893
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ook leeuwentemmers ?
klopt
pi_56792381
Net een warm me foccatia met pesto, pomedori tomaat, buffelmozerella.. Een snufje zout en peper en een druppeltje olijfolie gegeten

Zo boodschappen doen want ik heb trek in een warm stokbroodje met krabsalade, avocado, gerookte zalm met een paar druppels citroen
pi_56792407
Did i sound like conleche
pi_56792590
@Principessa

had je het nou over de foto's in mijn fotoboek dat ik er SLANK uitzag?
Neuh.. vind van niet, eigenlijk.. onderkinnen ftw

maar het meeste gaat naar mijn buik en bovenbenen
Ja doei.
pi_56792614
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij is Sushi helemaal om ineens hij heeft gedurende de hele film op schoot gelegen

Wat super!

Succes met het studeren verder
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56792888
TVP

De koorts wil maar niet weg hier, dag tentamen van morgen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56793292
ik ben er ook weer na een paar dagen valentijnsdag en verjaardag vieren
pi_56793449
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:25 schreef Jeipod het volgende:
vanavond russische stroganoff eten, nog nooit gehad, dus even zien wat het is (gratis vd super monopoly kaarten )

-edit: ow en mn broeken beginnen wat losser te zitten en heb 2 kledingstukken erbij, niet maatje L maar M
Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.

En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meer ik draag dus vaak geen broek
pi_56793680
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.

En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meer ik draag dus vaak geen broek
ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekker alleen doen we er iets meer bij dan alleen paprika, maar ook broccoli en prei enzo

het is snel te maken, en eetbaar, dus staat het hier meestal 'voor het geval dat' klaar
Ja doei.
pi_56793892
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekker alleen doen we er iets meer bij dan alleen paprika, maar ook broccoli en prei enzo

het is snel te maken, en eetbaar, dus staat het hier meestal 'voor het geval dat' klaar
ja het ziet er altijd wel lekker uit (al ben ik daar al vaak genoeg de mist mee in gegaan ) maar van de week toch eens proberen dan
pi_56795729
Als ik had geweten hoe mijn avondeten van vanavond gemaakt was, had ik het ook wollig kunnen beschrijven ... want alles was vers en mn moeder had alles helemaal zelfgemaakt.

Zelfgemaakte visburgers (dus vis in de keukenmachine, maar wij hebben geen keukenmachine, dus handmatig moeten kneden enzo en zelf paneren ed) op een superbruin broodje met een blaadje sla en een yoghurtsausje (met italiaanse kruiden, maar heb ik heb de kruidenvrije versie genomen) ... en sla met zelfgemaakte oliedressing, pijnboompitten, zongedroogde tomaatjes, verse tomaat en parmezaanse kaasschaafsel.
Toetje ... iets met lange vingers en kwark+gelatine en mandarijntjes ... zag er wel maf uit.

Maar vooral: het was enorm lekker ... in tijden niet zo lekker gegeten ... (en dan te bedenken dat het sonja bakker recepten waren )
pi_56795745
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
@Principessa

had je het nou over de foto's in mijn fotoboek dat ik er SLANK uitzag?
Neuh.. vind van niet, eigenlijk.. onderkinnen ftw

maar het meeste gaat naar mijn buik en bovenbenen
Ja op die 1e 2 wel eigenlijk? Niet wat ik zou verwachten bij 87 kg
pi_56796902

Vandaag helaas niet kunnen hardlopen, was bij een vriendin om aan onze scriptie te werken. Zij doet aan Sonja Bakker, dus ik heb de hele dag Sonjaproof gegeten Het was gelukkig wel lekker, maar ik maak van mijn avondeten maar even een feestje . Vanavond ga ik nog naar de bios met m'n lief, zin in!
pi_56797526
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Did i sound like conleche
Huh, mocht je willen!
pi_56798402
een contractverlenging!!! Had t wel al n btje verwacht, maar ben er alsnog blij mee!

Ik heb lijntechnisch een vreselijk weekend gehad, maar het was wel leuk! gelukkig maar dat ik volgende week met vakantie ga, dan ga ik weer helemaal sportief doen. (mountainbiken op texel, boarden, zwemmen etc )

zal voor de grap morgen nog ff op de weegschaal springen en dan volgende week maandag weer, mij benieuwen of er echt wat af gaat!

Tot volgende week!
pi_56800928
Net nog een stukje taart op en dan morgen weer lekker gezond doen
Als het goed is de komende tijd geen feestjes en vanalles dus dat is mooi
Alleen tijd en zin maken voor hardlopen, morgen les 9 van Evy
pi_56801260
ik kan morgen uitslapen

hoef pas om half 1 op de uni te verschijnen

maar moet zodadelijk nog steeds een artikel vinden... moet écht de juiste zoekkanalen voor mijn studie nog even gaan ontdekken Gelukkig heeft pas 1 iemand van onze groep van 4 artikelen aangeleverd dus heel schuldig voel ik me niet dat ik nog aan het zoeken ben.

Wel ga ik niet al te laat opstaan, want morgen even mijn bijdrage voor Fok! Idols inzingen
Heb het al ingezongen, opzich, maar het moet met een youtube-filmpje, dus die ga ik morgen even maken van dit liedje: http://www.faithy.nl/files/my_immortal.wav

Heerlijk gegeten vanavond. Kipjes lekker gegrild met lekkere kruiden en een lading gemengde sla met wat gebakken aardapeltjes in olijfolie met een klein beetje knoflookmayo (zelfgemaakt, weer met heel veel knoflook, zodat je geen lik mayo op de aardappeltje doet )

Vind dat ik er écht goed uit begin te zien.. als ik in de spiegel kijk denk ik ook: jeetje, je buik is al een stuk minder. Idem voor mijn bovenbenen trouwens wat een beetje geluk + sporten wel niet voor je kan doen
Deze week kom ik nog onder de 80, daar ben ik van overtuigd! En dan blijf ik er ook onder! Tenzij ik misschien onverhoopt ooit zwanger word, maar die kans acht ik heel klein

I feel goooooood, tudududududu
Ja doei.
pi_56801283
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:00 schreef Bagel het volgende:
een contractverlenging!!! Had t wel al n btje verwacht, maar ben er alsnog blij mee!

Ik heb lijntechnisch een vreselijk weekend gehad, maar het was wel leuk! gelukkig maar dat ik volgende week met vakantie ga, dan ga ik weer helemaal sportief doen. (mountainbiken op texel, boarden, zwemmen etc )

zal voor de grap morgen nog ff op de weegschaal springen en dan volgende week maandag weer, mij benieuwen of er echt wat af gaat!

Tot volgende week!
Gefeliciteerd en veel plezier! Geniet ervan
Ja doei.
pi_56801337
Trouwens nog een discussie met mijn vriendje gehad wie er een hoger bmi had
Hij was overtuigd dat die van hem hoger was maar dat geloofde ik niet, en bleek ook dat mijn bmi een halve punt hoger is
pi_56801728
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

mja het was goed en snel te maken en op zich wel lekker =) als ik es geld over heb, met biefstuk doen ipv varkensfilet.

hehe, ja dat is wel rottig met je broeken, ik draag eigenlijk zelf alleen maar broeken ... ik kan maar niet wennen aan rokjes enzo. Af en toe wel eens aan, maar dan leer ik het ook weer snel af ...
pi_56802419
Ik koop mijn broeken altijd een paar maten te groot ... en als ik verder afval gaat er een riem in ... zal vast heel onvrouwelijk zijn, maar hoef ik tenminste niet steeds nieuwe kleren te kopen ...

En ik begin opeens te vrezen dat ik het misschien wel niet voor wintersport red om in die broek te passen, te onregelmatig ritme komende week (herkansingen, dus een hele dag thuis + leren = veel eten en een slecht humeur) ... Bleh, blij dat ik die andere broek nog heb Die past zeker wel, zat bij 71,5 nog ruim namelijk
pi_56803170
ik koop mijn kleren ook altijd veel te groot maar dat komt doordat ik mezelf als 'echt heel dik' zie

gelukkig is dat de afgelopen 2 maanden minder geworden

Ik heb twee hele leuke onderzoeksvragen aangeleverd, al zeg ik het zelf, voor Research & Developement:

Een over een nationale CV en levensloop-database en wat daarbij aan (privacy) beveliging komt kijken (koppeling met DigiD bijvoorbeeld). Aan te passen door de persoon over wie het gaat, en door scholen, universiteiten en werkgevers in te kijken met toestemming van de 'eigenaar' van het profiel. Geef je bijvoorbeeld bepaalde info wel, zodat je potentiele werkgevers kunt 'trekken? En kunnen ze een volledig profiel opvragen?

De ander over de beveiliging van de steeds geavanceerdere mobiele telefoons, die helaas niemand nog als een volwaardige 'pc' ziet: pc's worden tot in den treure beveiligd voor ALLES, terwijl (smart)telefoons het onderspit delven. Wat zijn de risico's, hoe verklein je ze en hoe maak je dat de (gemiddelde) gebruiker duidelijk?

vind het zeer stoer, al zeg ik het zelf, dat we zelf nieuwe dingen mogen gaan bedenken die we misschien ooit écht gaan uitvoeren.. Universiteit roeleert!

En nu slapen, want mijn taken zijn áf

fijne nachtrust allemaal, inclusief de mooie dromen
Ja doei.
pi_56803223
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef Chicolate het volgende:
Ik koop mijn broeken altijd een paar maten te groot ... en als ik verder afval gaat er een riem in ... zal vast heel onvrouwelijk zijn, maar hoef ik tenminste niet steeds nieuwe kleren te kopen ...

En ik begin opeens te vrezen dat ik het misschien wel niet voor wintersport red om in die broek te passen, te onregelmatig ritme komende week (herkansingen, dus een hele dag thuis + leren = veel eten en een slecht humeur) ... Bleh, blij dat ik die andere broek nog heb Die past zeker wel, zat bij 71,5 nog ruim namelijk
Mijn broeken zijn ook te groot alleen vind ik riemen zo irritant
Ik hou het maar bij mijn rokjes
pi_56806125
Hallo allemaal,

Ik ben Tine, 21 jaar & uit Belgie. Mijn doel is om 5 kilo af te vallen, eigelijk is dit al bijna 2 jaar mijn doel, maar het komt er nooit van, ik heb dus nu besloten om het eens echt te doen en hoe kan dat beter via dit topic

Ik ben tot nu toe eigelijk nog helemaal niet heel actief op het forum, maar daar moet maar eens verandering in komen.
Ik ben wel gemotiveerd om af te vallen, ik ga ook eens beginnen sporten, en stoppen met de koekjes (en de paaseieren, die nu alweer beginnen te komen, daar ga ik het moeilijk mee hebben )

Het ziet er hier alvast een leuke boel uit, hopelijk helpt het om vol te houden !
pi_56808247
Succes
pi_56808302
Welkom Tine, wil je ook in het lijstje ?

Vanmorgen werd ik ook blij van mijn weegschaal na zo'n lang weekend met feestjes had ik we verwacht dat ik was aangekomen, maar ik woog een kilo minder dan afgelopen maandag.
Nu is maandag niet mijn weegdag dus ben ik benieuwd of ik ook ben afgevallen dan
  maandag 18 februari 2008 @ 08:38:03 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56808346
Welkom Tine .

Nou vanochtend toch weer even op de weegschaal gestaan en als hij het tenminste goed aangaf ben ik niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.
Ik moet echt weer even streng zijn voor mezelf, want anders gebeurt er niks. Ga vanaf vandaag ook weer een eetdagboek bijhouden en vanavond weer hardlopen .
Vandaag een rustig dagje. Ik heb nu drie scholen bereid gevonden mee te doen met mijn onderzoek . Nu nog eentje zien te vinden, daar ga ik morgen even achteraan . Dan ben ik verder ook weer gerust . Na de voorjaarsvakantie even die vragenlijsten uitdelen, een week later weer ophalen en klaar is Renske . Het schiet nu allemaal lekker op en het moment dat ik daadwerkelijk afstudeer komt nu steeds dichterbij .
Niet meer actief op Fok!
pi_56808407
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Tine .

Nou vanochtend toch weer even op de weegschaal gestaan en als hij het tenminste goed aangaf ben ik niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.
Ik moet echt weer even streng zijn voor mezelf, want anders gebeurt er niks. Ga vanaf vandaag ook weer een eetdagboek bijhouden en vanavond weer hardlopen .
Wel fijn dat je niet aangekomen bent
Ik wil vandaag ook weer echt beginnen, alleen kan ik voorlopig nog geen zin maken om te hardlopen misschien over 3 uur.
Moet toch eerst vanalles lezen voor school.
pi_56808427
verkoopt hier iemand toevallig een iPof shuffle ?
pi_56809400
nee, sorry, maar ik zou wel een mp3speler met wat meer geheugen willen hebben

net lekker rustig opgestaan, verwarming aangezet en mijn muesli met yoghurt (en kleine stukjes banaan) opgegeten..

Weegschaal gaf 5 ons meer aan lang leve schommelen, dus dit weekend onder de 80 gaat niet lukken, maar ik schommel niet meer BOVEN de 81, vind ik dús, eind van de week onder de 80 gaat wél lukken, daar ben ik van overtuigd

3 keer hardlopen en een rondje spinnen staan op het programma deze week, heb er zin in!
Nu even een pot thee zetten en die nuttigen terwijl ik wat laatste dingen doe voor mijn taken, en dan op weg naar Nijmegen! Met twee volkoren bammetjes en een appel
Ja doei.
pi_56809540
Goedemorgen!!
Heb heel het weekend keihard gestudeerd, op een uurtje in het park za. en 3 kwartier hardlopen zondag (heerlijk, en niet eens echt koud) na. Het gekke is dat ik me helemaal volstouw normaal in zo'n weekend, nu vergat ik zelfs tussendoortjes te nemen en heb dus 2 dagen net iets meer dan 1000/dag op gok ik Eigenlijk te weinig natuurlijk....
M'n smalste buikomtrek is weer 72 cm, dat ziet er echt weer mooier uit dan vlak na de feestdagen
Heb van het weekend broodjes avocado gemaakt en dat was heerlijk Bedankt voor de tip conleche!

Ohja ik vroeg me laatst af of een 'appelfiguur' wel echt bestaat, of dat je dan eigenlijk gewoon een te dikke buik hebt? Wat denken jullie ervan?
Het mooi kotsende meisje.
pi_56809648
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!!
Heb heel het weekend keihard gestudeerd, op een uurtje in het park za. en 3 kwartier hardlopen zondag (heerlijk, en niet eens echt koud) na. Het gekke is dat ik me helemaal volstouw normaal in zo'n weekend, nu vergat ik zelfs tussendoortjes te nemen en heb dus 2 dagen net iets meer dan 1000/dag op gok ik Eigenlijk te weinig natuurlijk....
M'n smalste buikomtrek is weer 72 cm, dat ziet er echt weer mooier uit dan vlak na de feestdagen
Heb van het weekend broodjes avocado gemaakt en dat was heerlijk Bedankt voor de tip conleche!

Ohja ik vroeg me laatst af of een 'appelfiguur' wel echt bestaat, of dat je dan eigenlijk gewoon een te dikke buik hebt? Wat denken jullie ervan?
Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuur
Maar hoeft niet te betekenen dat je een dikke buik moet hebben, maar dat er in verhouding daar meer vet zit
Als ik weer 30 kilo zou aan komen zou ik nog geen dikke buik hebben omdat ik nu eenmaal een zandloperfiguur heb
pi_56809682
Ik ken wel degelijk mensen die hun armen en benen normaal hebben en hun buik echt mega in verhouding.
Ik ken ook mensen met eenr edelijk strakke buik en grote heupen en kont. (peer)

Dus volgens mij bestaan de figuren wel degelijk, je valt dan gewoon makkelijker af op de ene plaats dan op de andere.

Ik heb zelf als basismodel zandloper, dat is wel mazzel Al komt dat basismodel er nu eigenlijk pas uit
Maar zelfs met 90 KG had ik nog een taille.
Een vriendin van mij heeft een echt appelfiguur en is een kléin beetje te dik (maar veel minder dan ik was) en zij heeft absoluut geen taille.
pi_56809692
Goeiemorgen

Gister dagje Amsterdam geweest, en totaal niet gelet op mn eten, maar dat is sowieso al lastig de laatste tijd, heb al genoeg andere dingen om aan te denken.

Hadden voor in de trein een zak schepsnoep, in Amsterdam bij de Subway een broodje gegeten en 's avonds uit eten geweest, had een mixed grill met entrecote, biefstuk, kipfilet en kalsfsschnitzel, was wel erg lekker allemaal

En in Amsterdam natuurlijk wel veel rondgelopen, dus wel veel kcal verbrand
pi_56809783
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuur
Maar hoeft niet te betekenen dat je een dikke buik moet hebben, maar dat er in verhouding daar meer vet zit
Als ik weer 30 kilo zou aan komen zou ik nog geen dikke buik hebben omdat ik nu eenmaal een zandloperfiguur heb
Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.

Die laatste zin van je is niet relevant op zich, maar uiteindelijk kan iedereen een verhoogde buikomtrek krijgen denk ik wel. In verhouding zou het echter niet zo dik lijken.
pi_56810017
Ik heb echt een appelfiguur Want op die foto's die ik vorg topic liet zien is van m'n armen en benen volgens mij niks afgegaan 10kg van m'n buik alleen.. wattt
pi_56810033
Ik hoop dat als ik "appel af" ben dat ik dan zandloper word
pi_56810079
Ik heb gister met Isabeau even onze maten vergeleken en we hebben redelijk dezelfde maten. Haar benen zijn echter iets slanker en dat terwijl zij er van overtuigd was dat ik veel dunner zou zijn.
Komt vast door de lengte (ben ruim 10 cm langer) en mijn platte buik ofzo.

Maar afijn, de vriendin met wie ik naar India ben, heeft dus gewoon een hogere tailleomtrek dan ik! En dat terwijl ze echt 3 kledingmaten kleiner heeft (en minstens 15 cm kleiner is).
Maar geen hele dikke buik ofzo en ze heeft dus duidelijk een heel ander figuur.
pi_56810137
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hoop dat als ik "appel af" ben dat ik dan zandloper word
Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?
Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot? Dan lijkt je buik in verhouding ook wat dikker, maar dan kan je nog wel degelijk taille hebben.
pi_56810670
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.

Die laatste zin van je is niet relevant op zich, maar uiteindelijk kan iedereen een verhoogde buikomtrek krijgen denk ik wel. In verhouding zou het echter niet zo dik lijken.
tuurlijk kan iedereen uiteindelijk een buikomtrek krijgen maar bij mij zal dat veel later zijn (als ik boven een bmi van de 40 zit) terwijl iemand met een bmi van 25 al een verhoogd buikomtrek heeft, en dat heeft met het figuur te maken

En dat dat bij jou van een appel naar peer gaat vind ik eigenlijk raar, maar dat kan misschien aan het appelfiguur liggen
Een zandloperfiguur zal niet snel veranderen
pi_56810797
Ik ben geen appel maar ik zou niet weten wat voor figuur ik heb verder..ik had met 77 kilo nog wel een taille hoewel niet echt duidelijk, in ieder geval zijn mijn heupen in verhouding altijd breder en mijn bovenlichaam smaller.

Van een appel naar een peer of zandloper kan denk ik wel, ik heb tenminste een vriendin waarvan haar bovenlichaam altijd een stuk dikker en ronder was dan haar onderlichaam, maar dat is nu een beetje bijgetrokken en je ziet nu toch meer heupen en ook taille.
pi_56811179
Je ziet vaak bij mensen met een alcoholprobleem een echt appelfiguur: hele dúnne armpjes en beentjes en dan zo'n rondje in het midden. Als zo'n M&M poppetje zeg maar

Ik denk ook wel dat er echt verschillende figuren bestaan, toen ik op m'n dikst was, had ik veel meer buikvet, rugvet en grotere borsten en mijn benen waren maar nauwelijks dikker dan nu. Ik heb ook geen brede heupen in vergelijking met mijn taille. (dat klinkt positiever dan om te zeggen dat ik weinig taille heb )
Máár wat veiligheidsspeldje zegt is ook waar: als appeltjes afvallen, komt er vaak toch ook wel een taille te voorschijn. Maar dat is altijd minder dan als iemand met een peerfiguur zou afvallen. VS heeftt bijvoorbeeld nu een omtrek van 72 en ik denk Miss_S ook, terwijl die toch nog 12 kilo (of zo) zwaarder is.
pi_56811850
Net gelunched met 2 volkoren pistoletjes met slankie kaas, tomaat en komkommer

Vanmiddag naar stage dus eet een paar uur later, hopelijk krijg ik dan ook minder trek in de avond
pi_56811853
Als je 10 cm heup hebt, zou je je waarschijnlijk zeker 5 kg meer kunnen permitteren voor eenzelfde beeld. Voor kleding geloof ik dan weer wel dat niet te brede heupen handig is.

Ik bedoel wel dat er verschillende figuren zijn, maar daarbij wordt altijd uitgegaan van de breedte van botten: de verhouding borstkas en heup geeft dan een recht, peer of zandlopervormig figuur. Alleen bij de appel wordt het bepaald door de hoeveelheid vet, daarom dacht ik dat je dan eigenlijk (abdominaal gezien) 'te dik voor je figuur' bent.
pi_56812069
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:12 schreef Miss_S het volgende:
Net gelunched met 2 volkoren pistoletjes met slankie kaas, tomaat en komkommer

Vanmiddag naar stage dus eet een paar uur later, hopelijk krijg ik dan ook minder trek in de avond
Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.
pi_56812108
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.
Ik hou niet zo van brood de meeste dagen eet ik dan ook niets wat daar op lijkt
En de dagen dat ik het wel eet zijn het vaak pistoletjes en nog geen 300kcal voor lunch vind ik niet zo heel veel eerlijk gezegd (120 per bruin pistoletje)
Kom dan met moeite aan 1200kcal op een dag
pi_56812330
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van brood de meeste dagen eet ik dan ook niets wat daar op lijkt
En de dagen dat ik het wel eet zijn het vaak pistoletjes en nog geen 300kcal voor lunch vind ik niet zo heel veel eerlijk gezegd (120 per bruin pistoletje)
Kom dan met moeite aan 1200kcal op een dag
Dan bevatten jouw pistoletjes veel minder cal. dan die van mij (of die van mij zijn groter, dat kan natuurlijk ook!)
Welk "merk" koop jij? Dan ga ik die ook maar eens halen, want ik vind de korst van zo'n broodje als het net uit de oven komt echt erg lekker! (ik pluk ook vaak het middenbrood eruit, zodat ik alleen maar korst overhoud
pi_56812506
Ik heb gelunched met 1 tosti ( 2 sneëen brood) en heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten, moet nog boodschappen doen. Vanavond wel weer lekker zwemmen
  maandag 18 februari 2008 @ 13:35:24 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56813390
Ik heb geluncht met drie korenlanders zonne bammetjes met hero delight jam. Tussen het ontbijt en lunch door nog 2,5 ons worteltjes gegeten, dus heb m'n groente voor vandaag ook weer binnen (ontbreekt bij de avondmaaltijd). Vond ik wel erg lekker, dus moet er maar even een gewoonte van maken om, als ik geen groente eet bij het avondeten, dan in ieder geval op een ander moment van de dag wat groente te eten.
Ik heb last van keelpijn en altijd als ik iets heb, denk ik dat mijn gebrek aan groente daar debet aan is of de boel verergert. Misschien valt het wel mee, maar het kan geen kwaad om dat te denken . Ga zo even naar de stad. Overleg met de prof en dan nog even naar de Xenos om een nieuwe voorraad vanillethee in te slaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_56813440
brood héérlijk.. vooral vers brood, bruin met pitjes!

Of een nog warme witte boterham met hagelslag of kaas

weet niet wat ik zonder brood zou moeten

Net dan ook twee volkorenbammetjes op met knoflookzooi en straks tussendoor nog een appel.. Gelukkig 'mag' ik weer hardlopen vandaag, les 19! Het gaat wel hard zo
Ja doei.
pi_56813517
Pfffff ik ben de hele ochtend al aan het klooien met m'n MacBook . Ben sinds een week helemaal over op Apple, maar moet echt nog wennen aan sommige dingen.

Vanmiddag weer verder met de scriptie. Lekker in m'n joggingkloffie, want volgens mij heb ik iets onder de leden; ik ben bibberig en m'n rug doet zeer. Hoop niet dat ik zo vlak voor de voorjaarsvakantie nog ziek word! Maar het zou me niets verbazen, met al die snotterende leerlingen in de klas.

Wel lekker gegeten in ieder geval, ontbeten met dikke yoghurt en een banaan en een grote mok koffie, en net geluncht met een salade van druiven, rucola en een plakje blauwe kaas, met wat walnotenolie en balsamicoazijn en een geroosterde boterham met sambal en komkommer en gebakken uitjes.

Voor vanmiddag heb ik nog wat kiwi's en lekkere groente thee, dus ik kom de dag wel door. Misschien wandel ik nog wel even naar het dorp, moet nog op zoek naar een nieuwe dagcreme voor een supergevoelige huid (heb er nu wel één maar die is veeeel te duur...) - dus als iemand nog tips heeft: graag!
pi_56813653
De dagcreme van de Aldi van 2,50 is in een onafhankelijke test als beste getest van alle in Nederland verkrijgbare crème's
pi_56813699
Ja, die heb ik al eens geprobeerd. Rode bulten en vlekken als resultaat .
Het is echt een ramp bij mij. Ik gebruik nu Hydra Zen van Lancome, maar die is 55 euro ( ) per heel klein potje.

Ik heb wel een testertje van de Body Shop gekregen, van de Aloe Vera lijn, die ga ik morgenochtend maar eens proberen.

Oh, en niks smeren is ook geen optie want dan barst/jeukt/ontploft de boel.
pi_56813715
het is dat ik geen dagcrème gebruik, maar anders had ik 't wel meegenomen
Ja doei.
pi_56813856
Ik heb ontbeten met 2 volkoren vezelcrackers met filet A. en ui en net gelunched met een salade van:

pittige slamelange
ui
wortel
zoete paprika
komkommer

Allemaal heel fijn gesneden. Ipv dressing een eetlepel light-mayo erdoor en een geroerbakt eitje. Verse peper en wat zout erover en je hebt een heerlijke, koolhydraatarme lunch!

Ik ga deze week een beetje op de koolhydraten letten, want ik was de laatste tijd weer een behoorlijke verslaving naar zoetigheid aan het creeeren en als ik dan even wat minder koolhydraten eet, wordt die drang naar zoet een stuk minder
pi_56814044
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is dat ik geen dagcrème gebruik, maar anders had ik 't wel meegenomen
Hé, we zijn het een keer eens

Ik smeer ook geen dagcrème. Alleen als het heel hard vriest, of als ik de hele dag met m'n kop in de zon ben geweest, op het strand of zo. Ik ben van mening dat je huid lui wordt, als je iedere dag smeert.

Je kan ook kiezen voor de luie-huid optie en dus er voor zorgen dat je huid altijd vol crème zit, dat is waarschijnlijk ook goed, maar dat is voor mij om 2 redenen geen optie:

1. ik ben slordig en vergeetachtig, dus ik zou het toch de helft van de tijd vergeten
2. ik vind zo'n glimmend vet gezicht ook niet zo heel charmant, dan maar een rimpeltje extra (en dat laatste denk ik dus niet dat gebeurd, ik heb heul nog niet veel rimpels en ik ben al vrij oud )
  maandag 18 februari 2008 @ 14:02:50 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56814077
Ik smeer ook geen dagcrème. Heb vaak wel een erg droge huid (ws omdat ik elke dag douche) en smeer 's avonds wel eens een beetje Dove op, maar that's it. Ik ga maar plakken van die zooi .
Niet meer actief op Fok!
pi_56814091
*grin*

ik ben pas 22 zie niet in waarom ik nu al aan de cremetjes zou beginnen

daarbij.. het enige wa tik gebruik is mascara en een klein beetje oogschaduw..
Ik heb geen lippenstift, geen lipliner, geen foundation, geen cremetjes, geen dure shampoo's enzo..
Voel me soms net een nepvrouw

Moet al de hele tijd naar de wc, eigenlijk.. maar heb geen zin om op te staan..
Ja doei.
pi_56814092
Ik smeer geen dagcreme op, maar verdere verzorgingsproducten ( reiniging/lotion, facewash, gezichtsscrub) gebruik ik altijd van Dr. van der Hoog, die vind ik ook erg goed, is ook wel prijzig, maar niet zo heel erg dat je 55 euro per potje betaal ofzo
pi_56814121
* veiligheidsspeldje smeert ook niet dat soort spulletjes, hoogstens nivea soft creme als het erg droog is
- die glimmende huid inderdaad, niet mooi
- het is vaak irriterend, ook al staat er 'gevoelige huid'.
- ben er niet consequent in, dus kan het net zo goed niet doen.
- in de zomer ben ik wel consequent met zonnebrand en aftersun, dat zal allicht ook wat schelen

Razz: als je echt zo veel last hebt van veel smeersels, kan je dan niet een allergietest laten doen? Dan krijg je een lijstje met ingredienten die je kan wegstrepen mee.
pi_56814169
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.

Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
pi_56814252
Ik smeer ook niet
In de zomer wel consequent met factor 60, maar dat gebruik ik dan op mijn hele lijf (huidtype 1 met rood haar en sproetvorming )

scrubben en lekkere dingen voor onder de douche/in bad vind ik wel heerlijk. En als ik er aan denk is bodylotion ook wel lekker, maar dat vergeet ik altijd
  maandag 18 februari 2008 @ 14:11:00 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56814258
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.

Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
.

Dat is echt slecht voor je ogen . Ik heb soms echt zere ogen, omdat ik de zooi 's avonds niet van m'n gezicht haal. Ik doe ook niet aan mascara, wel aan eye-liner en soms oogschaduw . Lipgloss moet ik ook eens doen, want ik heb superonaantrekkelijke lippen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56814313
Purol (oid) scheelt ook een hoop qua lipuiterlijk, dat plakt ook nog eens niet zo op je lippen als gloss.

moet nu echt weer gaan studerenstuderen
pi_56814487
Ja, zo'n allergietest is natuurlijk best een idee, ik zal het eens aan de huisarts vragen. Ik heb het vroeger wel gedaan, maar daar kwam niets uit. Kan je ook op latere leeftijd allergisch worden?

Het probleem met mijn huid is trouwens voornamelijk aanwezig in de winter. Dan krijg ik eczeem op m'n rug, handen, oren en ellebogen/knieholtes. Veel smeren dus, goed vet houden (of droog, als het nat eczeem is). Dagcreme heb ik dan ook nodig omdat zelfs als ik niet douche en niets smeer m'n huid gewoon breekt en enorm schilfert op sommige plekken (onder m'n ogen, tussen m'n ogen, onder m'n lippen, en op m'n slapen). De hormoonzalf tegen eczeem wil ik niet op m'n gezicht smeren, en de vette basiszalf is te vet en te verstikkend, waardoor ik weer uitslag krijg (jaja, verzin het maar eens ).

De Lancome werkt op zich wel fijn, maar is echt niet te betalen. Het fijne van wat duurdere cremes is wel dat ik een testertje mee kan krijgen om te zien of ik er tegen kan, net als bij de Body Shop. Dan zit ik niet met alemaal aangebroken potjes die ik weer weg kan gooien. De meeste cremes die beweren natuurlijk of zonder toevoegingen te zijn vallen nog vies tegen, of er staat gewoon niet goed op vermeld wat er in zit. Als ik spul pak voor een droge huid dan krijg ik bulten, en bij dingen voor een gevoelige huid wordt het vaak nog droger

De Aloe-Vera lijn van de Body Shop werd me aangeraden door een vriendin die ook een moeilijke huid heeft, dus daar ga ik vanaf morgen maar eens mee beginnen. Het ruikt vies, maar meestal is dat wel een goed teken .

En verder ken ik na een leven met eczeem het standaard rijtje wel niet te lang/vaak/heet douchen, geen zeep, shampoo niet over m'n gezicht laten lopen bij het uitspoelen, weinig make-up, goede vetten eten (olijfolie ) en smeren (babyolie ) en veel water drinken. En niet boos worden als mensen zeggen dat je niet mag krabben .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 14:30:03 ]
pi_56814645
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Purol (oid) scheelt ook een hoop qua lipuiterlijk, dat plakt ook nog eens niet zo op je lippen als gloss.

moet nu echt weer gaan studerenstuderen

Ja als ik zeg lipgloss bedoelde ik eigenlijk een tubetje van Clarins, wat een soort lippen balsem is. Tubetje is wel een tientje of zoiets, maar je doet er erg lang mee.

@Razztwizzle: ik denk wel dat je op latere leeftijd allergisch kan worden, zo heb ik tot mijn 20e ongeveer gewoon oorbellen gedragen en toen ineens kon ik het niet meer verdragen! (alleen 24 karaats goud dus ik heb nu nog maar 1 paar oorbellen )

Ook mijn hooikoorts kwam pas toen ik een jaar of 13 was.
pi_56814771
Het was wel een hele lange post zie ik nu Weet je waarom ik dat doe? Vaak krijg ik zoveel "adviezen" van mensen als het aankomt op m'n huid. Er was zelfs ooit iemand die zei dat het m'n eigen schuld was dat ik eczeem had, want dan had ik maar niet zoveel moeten smeren met zonnebrand (.....).
Dus meestal raffel ik het hele rijtje even af om mensen te laten weten dat ik echt wel weet waar ik het over heb. Eigenlijk een beetje hetzelfde als met diëten .

De allergietest heb ik gedaan toen ik 11 was, en ik ben nu 22. Misschien een idee om het weer eens aan te vragen. En dan ga ik nu aan de Spa rood en scriptie .
  maandag 18 februari 2008 @ 14:57:16 #96
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56815175
Ik heb iedere dag Nivea creme op m'n gezicht, na het douchen altijd een verrekte droge huid dus dan mag het van mezelf wel
Net even m'n moeder gevraagd voor het recept van Sajur Boontjes, Sajur Lodeh recept gaf ze me toen (zitten oa boontjes in) als je wilt post ik die wel even, ik eet het nu vanavond ook
Bernie en ik zijn tof.
pi_56815223
Na het douchen smeer ik ook nivea dagcreme, heb ook nacht creme maar die gebruik ik eigenlijk niet
Verder ben ik wel heel erg van de lekkere badspullen, make up eigenlijk alleen mascara en lipgloss (balsem)
pi_56816222
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?
Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot? Dan lijkt je buik in verhouding ook wat dikker, maar dan kan je nog wel degelijk taille hebben.
Al het vet zit op m'n buik/zwembandjes
en ik heb geen heuepen.
Dus heb ik een appelfiguur
onder mn heubot is bijna geen vet daarboven wel

snap niet helemaal wat je bedoeld met: Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot?
pi_56816304
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:01 schreef conleche het volgende:

[..]

Hé, we zijn het een keer eens

Ik smeer ook geen dagcrème. Alleen als het heel hard vriest, of als ik de hele dag met m'n kop in de zon ben geweest, op het strand of zo. Ik ben van mening dat je huid lui wordt, als je iedere dag smeert.

Je kan ook kiezen voor de luie-huid optie en dus er voor zorgen dat je huid altijd vol crème zit, dat is waarschijnlijk ook goed, maar dat is voor mij om 2 redenen geen optie:

1. ik ben slordig en vergeetachtig, dus ik zou het toch de helft van de tijd vergeten
2. ik vind zo'n glimmend vet gezicht ook niet zo heel charmant, dan maar een rimpeltje extra (en dat laatste denk ik dus niet dat gebeurd, ik heb heul nog niet veel rimpels en ik ben al vrij oud )
Ik moet wel want heb eczeem soms.. en vaak hele droge pijnlijke trekkende huid alsof ie niet meer elastisch is en een maatje te klein Als m'n gezicht goed voelt doe ik er niets op
pi_56816403
Ik gebruik normaal geen créme oid. Soms als mijn huid wel erg droog is.

Qua make-up: mascara, oogschaduw en soms wat concealer als ik erge wallen heb. Bijna al het spul wat ik gebruik is van Clinique. Ik wil weer wat nieuw spul kopen, moet nog oogpotlood, eyeliner, poeder, blush en andere oogschaduw aanschaffen.

Ik vind het heerlijk om me op te tutten, maar ik sta nooit langer dan 5 minuten voor de spiegel.

En luxe badspulletjes
pi_56816457
ik gebruik waterporoof chanel mascara omdat ik heel lui ben en je er mee kan zwemmen en in de regen lopen en slapen en zo
pi_56816458
quote:
Op maandag 18 februari 2008 15:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Al het vet zit op m'n buik/zwembandjes
en ik heb geen heuepen.
Dus heb ik een appelfiguur
onder mn heubot is bijna geen vet daarboven wel

snap niet helemaal wat je bedoeld met: Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot?
Een echt appeltje ben je niet volgens mij... een appel heeft vrijwel altijd grote borsten. Volgens mij ben jij gewoon heel slank gebouwd.

Het vet op je heupbot herken ik wel, dat heb ik zelf ook
pi_56817421
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:05 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Een echt appeltje ben je niet volgens mij... een appel heeft vrijwel altijd grote borsten. Volgens mij ben jij gewoon heel slank gebouwd.

Het vet op je heupbot herken ik wel, dat heb ik zelf ook
mijn interpretatie van de body types

pi_56817430
Ik doe niet aan make-up .. geen tijd om het op te doen en wrijf te vaak in mn ogen , dus mijn gezicht is puur natuur ... Cremes heb ik ook niet, vergeet het toch weer op te doen. Enige wat ik op dit moment doe is tonic van de huisarts (tegen acne), als ik er aan denk wasgel 's avonds en iedere avond bodylotion op mn benen (omdat ze vol met wondjes en littekens zitten, nu 4 weken niet geschoren en wel bodylotion en eindelijk begint het wat minder vlekkerig te worden) ... waarom bodylotion? Omdat ik die fles ergens terugvond

En ik heb werkelijk geen idee wat voor figuur ik heb. Dikke bovenbenen, stevige kont, brede heupen (maar wel duidelijk zichtbare heupbotten, dus niet dik), niet geweldig veel taille, grote cupmaat en een smal bovenlichaam. Denk dat peer het meest in de buurt komt ...

@Principessa, welke shuffle? Die nieuwe in kleurtjes of de oude? Ik ken wel iemand met een oude shuffle van 512 mb die al een nano heeft, geen idee of ie hem zou willen verkopen ...
pi_56817447
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:07 schreef conleche het volgende:

Dan ben ik nog minder mevrouwig Ik gebruik nooit make-up, hooguit om een puist te verbergen bij een presentatie of concert.
Ik gebruik wel dagcreme, heb een droge huid en kan anders in de winter steeds schilfers van mijn gezicht krabben. Gelukkig kan ik gewoon simpele hydraterende creme gebruiken, al heb ik nu de verkeerde te pakken (puisten!} dus maar nieuwe kopen binnenkort.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:57 schreef mordradead het volgende:
Ik heb iedere dag Nivea creme op m'n gezicht, na het douchen altijd een verrekte droge huid dus dan mag het van mezelf wel
Net even m'n moeder gevraagd voor het recept van Sajur Boontjes, Sajur Lodeh recept gaf ze me toen (zitten oa boontjes in) als je wilt post ik die wel even, ik eet het nu vanavond ook
Oeh, dat recept wil ik wel
pi_56817450
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol!

Ik denk dat ik gewoon een niks ben. Ik loop in één rechte lijn naar beneden, zonder taille of borsten of heupen. Ik ben gewoone een plank, maar dan dik. Dus meer.. een blok .

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 16:48:14 ]
  maandag 18 februari 2008 @ 16:52:44 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56817570
Net even gekeken hoe ver ik morgen moet fietsen. Minder dan ik gedacht had: 10 km in totaal (ietsje meer als je van huis naar uni ook meetelt). Als ik besluit ook meteen nog naar Haren te gaan (maar dat doe ik woensdag, denk ik), dan zijn het zelfs 20 kms .

Ik ga morgen nml langs scholen fietsen. In de pauzes (voor zover ik die heb kunnen achterhalen), zodat de docenten niet aan mij kunnen ontkomen . Nu even koken en de katjes eten geven, want Taco doet enorm vervelend. Steeds tegen mijn handen aanbonken, terwijl ik aan het typen ben enzo en papieren e.d. op de grond gooien . Stom beest.
Niet meer actief op Fok!
pi_56817588
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmm, volgens mij zit ik dan tussen peer en zandloper in, maar ik heb dan ook nog overgewicht. Ben wel benieuwd wat het wordt bij een gezond gewicht, ik hoop iig dat mijn bovenlichaam dan niet meer klein is vergeleken met mijn kont/bovenbenen
pi_56817694
Oh, ja. Dan ben je de asperge
pi_56817731
Ben weer thuis, heb nog even geshopt na school en heel goed geslaagd Net als 4 uur tussendoortje nog een kopje cup a soup en een wasa cracker genomen, en vanavond een restje lasagnette van gister opeten. Ik had gister als toetje warme appelflappen gemaakt en daarbij een lepel yoghurt ijs mijn guilty pleasures

Ik hou ook niet zo van make-up, en heb van mezelf al een lichtbruin kleurtje dus vooral in de zomer doe ik niet echt iets op (behalve mascara en lipbalsem). In de winter zie ik erg bleek, dus heb nu af en toe wel rouge op, en plekjes en puistjes zie je veel sneller dus ook foundation soms. En sowieso altijd dag en nacht creme, mijn huid is echt hartstikke droog. Tea Tree olie en dag/nacht creme werkt trouwens echt perfect tegen puistjes
pi_56817749
Ik heb een nieuwe spijkerbroek gekocht en het is maatje 29!! Jeuh (28 ging ook nog, maar zat wat oncomfortabel) Wat me wel opvalt: al die showmodellen die ze hebben hangen is in maatje 25 of 26 en dan zien alle jeans er leuk uit, maar als je dat dan ziet in maat 29 zijn de meeste modellen helemaal niet meer in verhouding. Veel te kleine zakken enzo, het lijkt wel of ze die niet genoeg laten meegroeien...Had ook nog even zo'n hoog flare model gepast, wat nu in de mode is, maar dat staat voor geen meter: daar krijg je een enorme kont in (althans ik wel )
pi_56817912
Ik vind spijkerbroeken passen echt een ramp, maar pas 1 gekocht en toen had ik maat 31...

Ik gebruik ook nooit make-up, heb het zelfs niet eens, maar ik ben wel van het scrubben en bodylotion smeren, maar daar blijft het ook bij

Ik heb vanmiddag een klein oventje gekocht, begon het toch wel steeds meer te missen, en ga vnaavond eindelijk weer eens pizza eten Vind ik echt lekker, maar omdat ik dus geen oven heb, en het te duur vind om te bestellen ( en het dan niet eens echt lekker vind) at ik het alleen af en toe bij Peter. Maar nu kan ik ze dus gewoon weer zelf in de oven doen, en als het mooi weer is afbakbroodjes of stokbroodjes en dan lekker op het dakterras lunchen enzo
  maandag 18 februari 2008 @ 17:15:48 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56817984
hmm ik ben ook niet van de dagcreme, krijg ik pukkeltjes van enzo... (en ook al veel verschillende merken geprobeerd.)

wat trouwens ook goed schijnt te helpen bij eczeem: Palmer's en dan die variant met cacoa boter en Vitamine E. ook niet erg duur. weet alleen niet of je die ook op je gezicht kan gebruiken. Er is trouwens wel ook een lipbalsem van.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_56818685
Sjow =) weer terug van stage en alle gesprekjes doorgelezen ...

ik gebruik zelf al jaren dagcreme ... mijn huid is op dit moment zó droog. Als ik het niet doe zie je alle schilfers zitten. Maar een vette creme mag het niet zijn, want dan ga ik weer glimmen. Dus ertussenin. Gebruik het meest de creme waarvan je een tint krijgt (waar???) van l'oreal. Die smeert zo lkkr weg en soms als ik heel droog ben een creme van de hema.
Verder qua make up: vroeger stond ik half 7 op en ging mn haar opgestoken en makeup op ... tegenwoordig: niets. Ben ik eigenlijk tevredener over, ik zie er minder goed uit, maar zodra ik wat make up opdoe, zie je ook meteen daadwerkelijk het verschil en heb je er nog wat aan!

Eten: cracker met jam, cracker met ham, brood met ham, peer, 2 minikaasjes en een ontbijtkoek ... vanavond hollandpannetje boontjes in sate met rijst.

pi_56819216
Vanavond zelfgemaakte stampot zuurkool met ananas gehad
Zonder worst
We hadden een lekkere rookworst, maar de binnenverpakking bleek gescheurd en de worst was lichtelijk groen en pluizig

Dus dan maar zonder worst... (allebei nog ziekig, dus geen zin om er speciaal voor naa de winkel te fietsen)

En make-up gebruik ik alleen bij bijzondere gelegenheden
pi_56819575
Ik heb ook zuurkool op, maar zonder ananas
En ook zonder worst, gelukkig want vind dat niet lekker

Nog wel een koekje op tijdens stage, maar goed dat zal geen problemen opleveren
pi_56819626
De meeste mensen schijnen zuurkool te eten met iets van vlees erbij. Draadjesvlees of iets dergelijks.
Heb ik nooit zo goed begrepen Gewoon lekker met ananas en worst

En zonder ananas vind ik het altijd een beetje kaal. Dus het lijkt me helemaal saai zonder vlees én zonder ananas
Helemaal niets erbij miss-s? Gewoon alleenn aardappels, zuurkool en stampen maar?
pi_56819631
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef freecell het volgende:
Zonder worst
We hadden een lekkere rookworst, maar de binnenverpakking bleek gescheurd en de worst was lichtelijk groen en pluizig

klinkt lekker! Heb je een receptje? Mijn zus doet er ook salami en spekjes bij
pi_56819676
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:44 schreef freecell het volgende:
De meeste mensen schijnen zuurkool te eten met iets van vlees erbij. Draadjesvlees of iets dergelijks.
Heb ik nooit zo goed begrepen Gewoon lekker met ananas en worst

En zonder ananas vind ik het altijd een beetje kaal. Dus het lijkt me helemaal saai zonder vlees én zonder ananas
Helemaal niets erbij miss-s? Gewoon alleenn aardappels, zuurkool en stampen maar?
Nope niets erbij, maar moet zeggen wil die ananas wel onthouden. Lijkt me lekker
En we hadden wel iets anders van vlees erbij hoor
pi_56819681
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

klinkt lekker! Heb je een receptje?
Simpel

Voor ongeveer 2 á 3 personen
1 groot blikje ananasstukjes
1 pak zuurkool
aardappels (ongeschild ongeveer een kilo)

De zuurkool opzetten in het sap van de ananas
De aardappels koken in water en met de worst er op (als die niet groen is )

Als de aardappels gaar zijn, is de zuurkool ook klaar. Door elkaar gooien, stampen.
Daarna de ananas erdoor roeren en eventueel nog een half kopje hete melk.

Klaar
pi_56819732
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nope niets erbij, maar moet zeggen wil die ananas wel onthouden. Lijkt me lekker
En we hadden wel iets anders van vlees erbij hoor
Had je er nou wel of niet iets bij?

Met ananas is erg lekker inderdaad
Ik ken ook mensen die er 1 of 2 bananen doorheen stampen Dat heb ik zelf nog nooit aangedurfd, maar voor de dappere mensen hier misschien een idee?
pi_56819782
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:48 schreef freecell het volgende:

[..]

Had je er nou wel of niet iets bij?

Met ananas is erg lekker inderdaad
Ik ken ook mensen die er 1 of 2 bananen doorheen stampen Dat heb ik zelf nog nooit aangedurfd, maar voor de dappere mensen hier misschien een idee?

Nou ik had er wel iets bij maar niet er doorheen zo klopt het

En bananen......misschien ook wel lekker ja
pi_56819960
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nou ik had er wel iets bij maar niet er doorheen zo klopt het

En bananen......misschien ook wel lekker ja
Dat verklaart
Wat voor vlees eet je er dan bij? Misschien inspiratie voor de volgende keer hier

En banaan... tja ik weet het niet. Dan moet ik wel een hele dappere bui hebben hoor!
pi_56820068
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:47 schreef freecell het volgende:

[..]

Simpel

Voor ongeveer 2 á 3 personen
1 groot blikje ananasstukjes
1 pak zuurkool
aardappels (ongeschild ongeveer een kilo)

De zuurkool opzetten in het sap van de ananas
De aardappels koken in water en met de worst er op (als die niet groen is )

Als de aardappels gaar zijn, is de zuurkool ook klaar. Door elkaar gooien, stampen.
Daarna de ananas erdoor roeren en eventueel nog een half kopje hete melk.

Klaar
Dank je. Spekjes en salami kan je er bij bakken en er later bij doen ipv de worst. Ook lekker
pi_56820131
zuurkool/aadrappels/appel/room/rookworst
pi_56820243
ik ben een peer

net les 19 gelopen van Evy, en het ging echt heerlijk! Dacht dat het niets ging worden, en schrok een beetje van de tijden: 5 6 7 8, MAAR het ging echt super, en heb tijdens de 8 minuten zelfs nog een sprint getrokken zonder enorm af te zwakken daarna

nu lekker douchen en pasta maken en eten
Ja doei.
pi_56820735
Ik voel me nu echt niet lekker hoop dat dit geen griep wordt, dat kan ik deze week echt niet gebruiken. Veel te druk. Heb spierpijn en ik het het koud/warm/koud/warm en m'n hoofd suist. Bah!

Heb maar een grote schep sambal door m'n spaghettisaus gegooid. Niet echt veel van gegeten, maar dan is het in ieder geval pittig, scherp eten vind ik altijd lekker bij dreigend lichamelijk onheil net of ik het er dan uit kan zweten. Straks maar met hete thee en m'n laptop op de bank nog even verder aan scriptie.
pi_56821060
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:22 schreef freecell het volgende:
Zonder worst

Dus dan maar zonder worst... (allebei nog ziekig, dus geen zin om er speciaal voor naa de winkel te fietsen)

Ananas ... het klinkt echt heel exotisch, hou absoluut niet van zuurkool eigenlijk, maar hier word ik gewoon nieuwsgierig van ... wij eten het tegenwoordig vaak in een soort ovenschotel: zuurkool, aardappelpuree, plakjes rookworst, cornflakes, iets van noten ofzo en nog wel meer, dat ik weer eens niet herken . Maar het blijft me te zuur, zuurkool.

Ik wil weer wollig beschrijfbaar avondeten (geen wollige rookworst trouwens ), ik zit nu helemaal niet zo vol en heb er eigenlijk ook veel minder van genoten ... (aardappelpuree met appelmoes (anders blaren op mn tong), witlofsalade en gelderse schijf) ... visburger van gister
  maandag 18 februari 2008 @ 19:44:31 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56821249
Mijn ouders waren hier gisteren ook met stamppot zuurkool. Zonder ananas, maar mét rookworst en spekjes.
Ik vind het best wel bizar om ananas door je zuurkool te doen, maar goed, het is maar net wat je gewend bent natuurlijk . Ik ken ook mensen die mayonaise over hun zuurkool doen, dus dan is ananas toch wel een tikkeltje gezonder .
Ik ga zo weer eens hardlopen. Voor het eerst in een week. Ben er een paar keer niet aan toegekomen en ik ben wat ziekjes geweest. Nu nog steeds eigenlijk, maar ik wil per se wel weer hardlopen vanavond .
Niet meer actief op Fok!
pi_56821321
Ik ken mensen die banaan met mayo eten, en het nog lekker vinden ook ... of appelmoes met slagroom ... koffie met mayo ... mijn broertje vindt dat soort eetexperimenten altijd wel leuk ... gekste combi die ik ooit heb gemaakt is dropfruitduo's met naturelchips. Dat is ook alleen rond 3 uur 's nachts lekker
pi_56821333
Ik moet nog eten en ga zo maken: een ribeye gebakken in de grillpan. met heel veel Franse wokgroenten (das met spinazie). Heel simpel en in 10 minuten op tafel.

Heb vandaag ook hardgelopen: 4:78 km. in 26 nog wat minuten. Vond het op het einde niet zo lekker gaan, ik denk dat ik in het begin te snel liep want ik probeerde iemand bij te houden in het park en waarschijnlijk liep diegene harder dan ik normaal doe. Op zich werkt het wel goed om je te richten op iemand voor je, dan heb je geen zin om achter te blijven, maar ja dan moet diegene niet de andere uitgang van het park nemen want dan moet je nog het hele eind in je uppie terug
pi_56821384
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:47 schreef Chicolate het volgende:
Ik ken mensen die banaan met mayo eten, en het nog lekker vinden ook ... of appelmoes met slagroom ... koffie met mayo ... mijn broertje vindt dat soort eetexperimenten altijd wel leuk ... gekste combi die ik ooit heb gemaakt is dropfruitduo's met naturelchips. Dat is ook alleen rond 3 uur 's nachts lekker
Appelmoes met slagroom
Ja doei.
pi_56821396
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat verklaart
Wat voor vlees eet je er dan bij? Misschien inspiratie voor de volgende keer hier

En banaan... tja ik weet het niet. Dan moet ik wel een hele dappere bui hebben hoor!
Iets van tartaar

Heb alleen nu weer honger zometeen nog maar iets van yoghurt of cornflakes eten

Morgen trouwens voor het eerst met de auto naar mijn vriendjes kamer, dat is 140 km rijden dus leuke cd's meenemen
pi_56821406
Oh, zuurkool . Dat lust ik pas sinds een paar maanden, maar dan wel op mijn manier klaargemaakt, waardoor het helemaal niet meer zuur is. Ik doe het zo:

Smelt een grote klont boter in een braadpan (wel 1 met deksel!) strooi er wat rozemarijn en tijm in, en een laurierblaadje. Fruit een gesnipperd uitje en twee tenen knoflook in plakjes mee (zacht vuur) totdat ze glazig zijn. Dan een pak zuurkool erbij (liefst gewoon naturel) en 3/4 flesje bier (liefst bokbier, maar met gewoon bier is het ook wel te doen). Doe ook nog wat kruidnagelen in een halve ui en leg die erbij in de pan. Deksel erop na een paar minuten (zorg dus dat de alcohol is verdampt!) en laat het 20 minuten op laag vuur sudderen.

Dit serveer je dan met gepofte of geroosterde aardappelen, uitgebakken spekjes en een flinke kwak zure room héérlijk!

En dat na 21 jaar geen zuurkool gelust te hebben .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 19:51:30 ]
pi_56821497
Mijn moeder maakte hele lekkere, maar vette zuurkoolstamppot vroeger: met aardappels, een grote klont boter, met rookworst van de slager (die is veel grover) en ze liet zuurkoolspek meekoken. Het vleesgedeelte van dat spek is wel lekker, maar dat lillerige vetgedeelte: ieuww!

Zelf maak ik het alleen met aardappels en een beetje slankroom erdoor. Ik maak dan wel een soort bouillon-jus voor in een kuiltje. En dan mager vlees erbij of magere rookworst. (maar die is eigenlijk nog niet zo heel mager, dus daar neem ik dan maar een klein stukje van.) Ananas is om de zure smaak wat te maskeren, maar die zure smaak vind ik juist lekker. Ik houd ook altijd een handje rauwe zuurkool achter om er op het laatst nog door te doen.
  maandag 18 februari 2008 @ 19:58:04 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56821610
Jullie (maar vnml raztwizzle) weten hier ook overal een ingewikkeld recept van te maken hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_56821631
Wat is er ingewikkeld aan . Je hebt er vijf minuten werk van en dan na 20 minuten is het klaar . Gepofte aardappels: 8 minuten in de magnetron, 10 minuten laten liggen, ook klaar. Zure room: kant en klaar uit een bakje. Spekjes uitbakken: tien minuten in een pannetje. Hopla .

En voor mijn recept hoef je tenminste geen aardappels te schillen want daar heb ik toch zo'n hekel aan!

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 20:01:12 ]
  maandag 18 februari 2008 @ 20:03:41 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56821766
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat is er ingewikkeld aan . Je hebt er vijf minuten werk van en dan na 20 minuten is het klaar . Gepofte aardappels: 8 minuten in de magnetron, 10 minuten laten liggen, ook klaar. Zure room: kant en klaar uit een bakje. Spekjes uitbakken: tien minuten in een pannetje. Hopla .

En voor mijn recept hoef je tenminste geen aardappels te schillen want daar heb ik toch zo'n hekel aan!
knoflook, bier, kruidnagelen.

Niet echt alledaags hè .
Niet meer actief op Fok!
pi_56821813
Och, het zijn dingen die hier altijd wel in huis zijn. Bier voor vriendlief, kruidnagelen in de kruidenvoorraad, en knoflook.. ik heb eigenlijk geen dag dat ik zonder knoflook kook .

Maar het is ook maar net hoe leuk je koken vindt denk ik. Ik heb ook een vriendin die niet meer dan een potje zout en paprikapoeder in huis heeft (voor over de patat). Als ik daar ga koken neem ik altijd een hele berg spullen mee .
pi_56822037
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:47 schreef Chicolate het volgende:
oeh, daar ben ik ook altijd wel voor in
op de middelbare school kreeg ika ltijd brood met kaas mee naar school, op school voegde ik er zelf aan toe: doritos nacho cheese. Heerlijk!
Of op een feestje ooit, ik lust geen bier, geen frisdrank, dan maar jus dorange ... smaakte me toen prima. Nooit herhaald overigens.

=)

vanavond cup a soup specials kip met lente ui en nog wat. Traktatie van een kindje ... inclusief mok
pi_56822449
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet echt alledaags hè .
Knoflook is hier heel alledaags. Koken met bier niet, maar met wijn wel!
Kruidnagelen vind ik niet lekker.
pi_56822930
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:20 schreef Razztwizzle het volgende:

De Lancome werkt op zich wel fijn, maar is echt niet te betalen. Het fijne van wat duurdere cremes is wel dat ik een testertje mee kan krijgen om te zien of ik er tegen kan, net als bij de Body Shop. Dan zit ik niet met alemaal aangebroken potjes die ik weer weg kan gooien.
En het allerfijnste van de duurdere cremes is dat je ze terug kan brengen als je er niet tegen kan

Ik heb vanavond Chinees gegeten en ik vond het helemaal niet lekker Nou ja, dan heb ik er tenminste zelden tot nooit zin in.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56823077
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Niet echt alledaags hè .
die drie dingen zijn best alledaags.. vooral knoflook

geen maaltijd zonder knoflook hier
Ja doei.
  maandag 18 februari 2008 @ 21:18:27 #144
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56823795
Vooral bier bedoel je.

Anyways, ik zou hardlopen maar ik had er geen zin in omdat ik geen muziek heb.... tot overmaat van ramp (het muziekkabeltje voor m'n telefoon is er nog niet) ging ik op internet zoeken hoe een ipod mini open moest... het is gelukt, dat + een paar ferme tikken en weer in elkaar zetten
Morgen dus maar vroeg op en lekker lopen geniaaaaaal hahaaaa!
Bernie en ik zijn tof.
pi_56823838
bier drink ik niet elke dag knoflook nagenoeg wel
Ja doei.
  maandag 18 februari 2008 @ 21:22:56 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56823919
Zo, weer terug vh hardlopen.
Had er zó géén zin in, hè, dus 1 minuut voor ik klaar was met de derde vd vierde reeks van 5 mins gekapt. En toen raakte Mark geïrriteerd, waardoor z'n hartslag in het rood kwam (maximale intensiteit), konden we net zien op de grafiek. Wel grappig . Ik zal ook eens een hartslagmeter om doen als ik boos ben. Kijken wat er dan gebeurt .
Niet meer actief op Fok!
pi_56825688
dus, maar even gekeken hoeveel kcal ik vandaag binnen heb gekregen. 1700 ... Kan minder ... al is sommig eten wel slecht te berekene, aangezien ik een rijst prutje heb gegeten, waarvan ik neit precies weet hoeveel gram ik van wat gegeten heb. Dus heb kan iets meer zijn of iets minder.
Morgen even op mn eten letten .. en een tweede fruitje nemen.
pi_56825723
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:19 schreef motorbloempje het volgende:
bier drink ik niet elke dag knoflook nagenoeg wel
Straight of met een klontje ijs??
pi_56825736
Ik denk dat ik tussen de 1200 en 1400kcal zit, geen zin om het echt uit te rekenen
Hoe dan ook wel goed dus morgen naar school en daarna meteen naar vriendje dus nauwelijks tijd om te eten, kan ik meteen tellen als een balansdagje
  maandag 18 februari 2008 @ 22:40:44 #150
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_56826328
hmm lekker gevolleybald net morgen en donderdag lekker weer nu al zin in.
alleen een beetje jammer dat ik de nachtdienst in ga en het dus soort off ochtendgymnastiek wordt haha
pi_56826574
Zuurkool Echt al heel lang niet meer gehad, maar ik eet het altijd met worst

Vanavond met zwemmen BBB-training gedaan en Aquarobics, toen had ik geen zin meer en heb ik nog ff in het bubbelbad gezeten en wat gedronken en toen ben ik weer naar huis gegaan.

Woensdag nog 1 keer gewoon schema en volgende week is er een apart vakantieschema, wat betekent dat er op maandag en woensdag van 7 tot kwart voor 8 Aquajogging is en van 8 tot kwart voor 9 Aquarobics. Normaal duren die activiteiten een half uur en heb je ook nog Aquaspinning, maar dat laatste is dus een weekje niet ( niet dat ik er ooit aan mee doe) en nu duren de andere activiteiten dus 3 kwartier
pi_56830251
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Straight of met een klontje ijs??
shaken, not stirred
Ja doei.
pi_56830303
Goedemorgen allemaal
Morgen kan ik niet wegen omdat ik bij mijn vriendje blijf slapen dus donderdag word mijn officiele weegdag, ben benieuwd

Nu eerst weer naar school, net ontbeten met special K en halfvolle melk en daarna nog een peer
Voor op school heb ik een appel en ontbijtkoek bij
pi_56830536
Mogge!

Heb niet zoveel te melden, maar wil laten zien dat ik ook wel es vroeg m'n bed uit ben
  dinsdag 19 februari 2008 @ 08:38:24 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56830691
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:16 schreef conleche het volgende:
Mogge!

Heb niet zoveel te melden, maar wil laten zien dat ik ook wel es vroeg m'n bed uit ben
.

Ik ben ziek . Nog steeds keelpijn, maar ook koortsig en spierpijn. Griepje?

Helaas heb ik een verplicht college en ik moet proefpersonen werven voor mijn onderzoek, dus ik zal wel op pad moeten.
Maar misschien ga ik ook wel alleen naar college en morgen proefpersonen werven, als ik me dan beter voel, that is. Maar even kijken hoe het zo gaat.

Nu aan de yoghurt met banaan , as always.
Niet meer actief op Fok!
pi_56830733
Beterschap

Ik had vorige week rondgebeld voor een glazenwasser, maar is best lastig, meeste gaat via vereniging van huiseigenaren of doen alleen grote bedrijven. Maar nou had ik er 1 gevonden die van de week het bejaardentehuis hier in de straat doet, en die wilden mijn huis ook wel even meepakken dan. Gaat net de telefoon, nummer van een vriend van me die ik al heel lang niet meer gesproken heb, blijkt hij bij dat glazenwassersbedrijf te werken Over een half uur zijn ze bij me, dus dat is wel toevallig

Nu dus al aan het ontbijt, vanmiddag naar het ziekenhuis toe voor uitslag van bloed- en ontlastingonderzoeken, maar denk niet dat ze nu wel wat gevonden hebben, maar goed, we zullen wel zien
  dinsdag 19 februari 2008 @ 08:49:14 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56830792
Succes Sylvana . Hoe gaat het nu trouwens met je moeder?
Niet meer actief op Fok!
pi_56830851
Thnx

Ze is gisteren op gesprek geweest bij crisisdienst, samen met mn stiefvader, en ze blijft waarschijnlijk nog wel lang in de psychose zitten, maar verwacht wordt dat ze over enkele weken weer een beetje normaal kan functioneren, in de zin van alleen thuis blijven en dingen zelf doen enzo. Mocht dat over een paar weken nog niet zo zijn, dan wordt ze wel opgenomen, nu nog niet, terwijl mn broer, zusje en ik dat toch wel erg graag zouden zien. Mn stiefvader heeft nu voor 1 week vrijgenomen, en daarna wisselt hij het af met mn broer, alleen mn stiefvader heeft het waarschijnlijk zelf ook niet meer op een rijtje, want denkt dat ze er (bijna) uit is en laat haar dus nu al helemaal vrij, zelf naar buiten gaan, medicijnen in haar beheer, wat volgens ons en de psychiater dus helemaal nog niet verantwoord is, maar we kunnen mn stiefvader niet overtuigen, dus dat is een lastige situatie, want hou ga je daar nou mee om?

En mn broertje heeft er natuurlijk onder te lijden, die is bijna 10, gaat 's ochtends naar school toe, blijft daar over, 's middags na school naar de oppas, en dan 's avonds komt hij nog een paar uurtjes thuis tot hij gaat slapen. En volgende week heeft hij vakantie, en mn moeder zit dus allemaal dingen te plannen die ze met hem wil gaan doen, maar wat dus echt niet gaat gebeuren omdat het totaal onverantwoord is. Dus ik heb al tegen mn broer gezegd, dat mn broertje anders wel een paar dagen bij mij kan logeren, zodat ik wel leuke dingen met hem kan doen en hij ff weg is daar. Maar het is allemaal nog heel eng en spannend dus...
pi_56831281
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:

Helaas heb ik een verplicht college en ik moet proefpersonen werven voor mijn onderzoek, dus ik zal wel op pad moeten.
Maar misschien ga ik ook wel alleen naar college en morgen proefpersonen werven, als ik me dan beter voel, that is. Maar even kijken hoe het zo gaat.
I share your pain, sister heb precies hetzelfde. En ik maar denken dat die griep het land alláng weer uit was.

Jee, Sylvana, het is allemaal erg heftig zo te lezen. Wat lief van je dat je je broertje wil opvangen, voor hem is natuurlijk helemaal erg. Ga lekker leuke dingen met hem doen, dat zal hij ook vast kunnen gebruiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2008 09:34:27 ]
pi_56831674
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Dat dus al een paar dagen hier
Onze halve omgeving heeft het Gelukkig zijn wij niet begonnen, zul je net weer zien dat je de schuld krijgt van iedereen

@Sylvana: klinkt als een plan om je broertje bij jou te laten logeren. Is hij even uit de spannende situatie weg. Geen prettige situatie voor zo'n jong jochie...
Veel sterkte met de hele toestand.
pi_56833382
Heb echt medelijden met Sylvana Niet 1 ding gaat kut nee alles gaat kut :/
pi_56833987
Whie Vanochtend gaf de weegschaal 60.3 aan. Ben begonnen op 62.2, dus ik ben superblij!
pi_56834367
Beterschap voor alle zieken!

Ik ben weer goed bezig lijntechnisch gezien. Goed en gezond gegeten gisteren, zo'n 1350 cal. Dus dat is precies goed: niet teveel en niet te weinig.

Vandaag ontbeten (heel vroeg voor mijn doen) met 2 crackers+filet Americain. En nu net 3 volkoren melba toastjes met slankie smeerkaas als tussendoortje.

Mijn nieuwe doel is dat ik tegen de tijd dat ik een bikini aan moet onder de 60 moet zijn. 3,7 kilo in zo'n 3 maanden moet te doen zijn.

Vanochtend erg geschrokken, want de brandweerauto's reden af en aan, ging ik aar eens kijken, bleek het appartement van een vriend van ons in de fik te staan (2 bovenste verdiepingen van een gebouw op de Herengracht) Ik was bang dat hij nog binnen was, maar gelukkig heb ik hem net aan de telefoon gekregen en hij was al op z'n werk toen het gebeurde. (een huisgenoot ligt wel in het ziekenhuis) Het is wel helemaal uitgebrand!
pi_56834948
Jeetje, dat is idd wel schrikken ja. Gelukkig was hij zelf niet thuis, maar wel kut voor die huisgenoot. Ik heb zondag nog over de Herengracht gelopen, apart is dat dan, dat er nu zo'n grote brand is. Waar zit jouw galerie trouwens Conleche, heb je wel eens verteld, maar ik ben er misschien wel langsgelopen zondag

Ik ga zo maar eens lunchen, alleen nog geen idee wat ik op mn brood doe, heb aardig veel verschillende dingen in huis, dus maar ff kijken
pi_56835010
Oh, wat een naar iets is dat toch, brand. Het herinnert me er wel aan dat wij nog steeds een kopie van de huissleutel en een lijstje telefoonnummers aan onze buren moeten geven (maatschappelijk werk). We waren namelijk met oudejaarsavond alledrie niet thuis, en toen is er brand geweest in de wijk. Ik kreeg er koude rillingen van toen ik bedacht dat eigenlijk niemand ons had kunnen bereiken of de kat uit huis had kunnen redden als het wel mis was gegaan ..

Ik ga maar eens lunchen, heb alleen nergens echt zin in. Wat yoghurt en een kiwi moet het wel doen denk ik. En vanavond groentesoep.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:06:31 #166
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56835098
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:00 schreef Sylvana het volgende:
Waar zit jouw galerie trouwens Conleche, heb je wel eens verteld, maar ik ben er misschien wel langsgelopen zondag
Nu moet je wel met een hele goede smoes op de proppen komen waarom je niet langs bent gegaan .

Ik ben naar college geweest. Echt zo dodelijk saai. Heb nog nooit zo'n saai college gehad. Heb besloten eerst maar even uit te zieken voor ik naar scholen ga (nu maak ik ook niet veel indruk ), dus ik zit nu een beetje met SPSS te klooien . Straks ga ik even op bed liggen. Even lezen, misschien even een hazenslaapje.
Niet meer actief op Fok!
pi_56835231
De galerie zit op de Spiegelgracht, das vlak bij het Rijksmuseum en de Prinsengracht.
pi_56835237
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nu moet je wel met een hele goede smoes op de proppen komen waarom je niet langs bent gegaan .
Uhm, omdat ik niet weet waar hij zit? Anders hoefde ik het ook niet te vragen

Maar goed, de Spiegelgracht dus. Daar zijn we volgens mij ook wel overheen gelopen, maar weet niet meer zeker. Als we weer een keer naar Amsterdam gaan, kom ik wel langs

Thnx trouwens voor alle lieve reacties, doet me goed
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:22:27 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56835458
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Uhm, omdat ik niet weet waar hij zit? Anders hoefde ik het ook niet te vragen
Uiteraard .
De griep tast m'n hersenen aan. Laten we het daar maar op houden .

Ik zit me hier een partij te steunen en te kreunen . Volgens Mark ben ik een dramaqueen, maar ik ben echt heul zielig, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_56835556
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:22 schreef Viking84 het volgende:

Ik zit me hier een partij te steunen en te kreunen . Volgens Mark ben ik een dramaqueen, maar ik ben echt heul zielig, hoor .
Hee, herkenbaar. M'n vriend vond het maar stom dat ik morgen niet ga lesgeven. Hij ging toch ook werken ondanks dat hij niet zo lekker is...

Een dagje bijbaantje-bij-de-bank kan ik nog wel trekken met griep, een beetje rustig aan doe enzo. Maar met een griepje zes uren lesgeven en dan ook nog vergaderen, nee danku. Komt ook nog bij dat ik dan minstens 90 kinderen kan aansteken en een paar collega's, dat is wel even wat anders dan vier klanten en een pinautomaat besmetten .
pi_56835623
even een terugvindpostje

weer op 't werk aangekomen na een ochtendje colleges. Wiskunde, érg moeilijk maar ga proberen om vanavond even door te halen met de stof...

80,0 vanochtend, dat vond ik héél lief van de weegschaal nog maar 1 tiende verwijderd van onder de 80

Gelukkig ook geen werkoverleg vanavond, dus lekker vroeg thuis, vroeg eten en dan hard aan de studie!
Doei.
pi_56836774
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:26 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hee, herkenbaar. M'n vriend vond het maar stom dat ik morgen niet ga lesgeven. Hij ging toch ook werken ondanks dat hij niet zo lekker is...

Een dagje bijbaantje-bij-de-bank kan ik nog wel trekken met griep, een beetje rustig aan doe enzo. Maar met een griepje zes uren lesgeven en dan ook nog vergaderen, nee danku. Komt ook nog bij dat ik dan minstens 90 kinderen kan aansteken en een paar collega's, dat is wel even wat anders dan vier klanten en een pinautomaat besmetten .
Haha
pi_56839374
Peoh, net thuis van stage. Gefietst erheen, vond ik al erg knap van mezelf. Ik heb wel honger, de hele dag al! Heb mn standaard procedure eigenlijk gegeten en is op. Maar mn maag blijft rommelen en schreeuwen om eten ...
Hmm ...
pi_56839422
Hallo allemaal!

Ben toch maar eens in dit topic beland... Heb momenteel een BMI van 22, prima dus. Maarrrr, ik wil toch iets van 4 kg kwijt. Vooral mijn bovenbenen zijn me wat aan de maat. Maargoed, ik ga dus proberen wat minder te snoepen en wat meer te bewegen (ulgh!!)
pi_56840103
TVP op pagina 4..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56840545
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:15 schreef Alcarin het volgende:
TVP op pagina 4..
Bij mij zelfs pagina 7
pi_56841031
bij mij nog op pagina 1

301 posts per pagina

en weer thuis, en de lasagnette ruikt heerlijk
Ja doei.
pi_56841631
Na alle zuurkool verhalen eet ik, jawel: zuurkool. Ik ga de Albert Heijn versie proberen, want ik moet vanavond nog weg, dus ik had geen zin om uitgebreid te koken. Ik hoop dat het lekker is. Ik heb ooit de boerenkool van de AH geprobeerd en die was erg goed te doen! Deze zuurkool heeft 95 cal. per 100 gram en er zit 500 gram in zo'n bak en dat krijg ik volgens mij niet in m'n eentje op. Ik zal hier verslag uitbrengen of het te kanen is
pi_56841781
Haha op het idee gebracht?

.. ik leef nog, saaie schooldag, niets bijzonders te melden en eigenlijk gewoon strontchagarijnig. Zometeen sporten (wordt erger als dat ook niet lukt, of als ik thuisblijf) en dan maar snel slapen. Morgen hele dag herkansingen leren, kijk er nu al naar uit .

Zo, lang geleden dat ik zó chagarijnig was (merk het nu pas echt goed, loop te zeuren enzo) ga jullie weer even met rust laten denk ik .
pi_56841822
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:40 schreef Chicolate het volgende:
Haha op het idee gebracht?

.. ik leef nog, saaie schooldag, niets bijzonders te melden en eigenlijk gewoon strontchagarijnig. Zometeen sporten (wordt erger als dat ook niet lukt, of als ik thuisblijf) en dan maar snel slapen. Morgen hele dag herkansingen leren, kijk er nu al naar uit .

Zo, lang geleden dat ik zó chagarijnig was (merk het nu pas echt goed, loop te zeuren enzo) ga jullie weer even met rust laten denk ik .
Zeur maar een end raak hoor! Dan ben jij 't kwijt en als wij d'r geen zin in hebben, nou, dan lezen we er over heen
pi_56842208
Zo, kom net lekker onder de douche vandaan. Dat fietsen is wel leuk hoor, heb het alleen de hele dag koud gehad. Ook misschien omdat vanwege de verbouwing in de personeelskamer geen kachel is
Eniwee, ben nu weer war,, hete douche en afgesloten met koud en ff schrobben, dus mn bloedsomloop werkt weer
Verder vanavond gegeten: slavink, broccoli en bloemkool met aardappels. In de winkel wat rosbief voor vanavond gehaald. Daar kan je je echt te pletter aan vreten, zitten nauwelijks kcals in. Heerlijk ook nog es =)
Nu lkkr muziekje aan het luisteren en doe lekekr niets aan school. Heb morgen toch 2,5 uur tussendoor niets.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:29:59 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56842838
Ik moet ook maar even douchen straks. Je kunt een eitje bakken op mijn blote rug .
Wat duren de dagen lang als je ziek bent . Hopelijk ben ik morgen weer beter .
Niet meer actief op Fok!
pi_56843120
Oké, die zuurkool geef ik een 7 uit 10. Pluspunt: goede smaak. Minpunten: heel af en toe zat er een wat hard stukje aardappel door en de (magere) worst had iets pittiger gekund.

Zo'n bak is idd iets teveel voor 1 persoon; ik heb ongeveer 2/3 op. Zowel van worst als zuurkool. Dat is nog geen 350 cal. voor een avondmaaltijd, nou dat vind ik prima!

Kortom: heel goede oplossing als je geen zin/tijd hebt om te koken.
pi_56843278
Ik weeg nog steeds 62 zoveel maar ik voel me wel dikker
en de 59 mag ook wel even in het zicht komen binnenkort @
pi_56843383
59 .. mèn.. ik ben al blij als ik een 7 zie, éindelijk
Ja doei.
pi_56843610
Volgens mij hebben we echt een heul andere bouw.. Want ik ben ook 1.75!
pi_56843760
De 6 komt bij mij steeds dichterbij Alleen vind ik mezelf nog steeds héél erg dik Als ik naar mijn buik en benen kijk denk ik: 'jee, wat een blubbervet' en dan vraag ik me serieus af hoe dik ik nou egenlijk was, 30 kg geleden...het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
pi_56843801
ik ben ook nog gewoon heel erg dik dus ik maak me maar geen illusies
Ja doei.
pi_56843885
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:10 schreef Isabeau het volgende:
De 6 komt bij mij steeds dichterbij Alleen vind ik mezelf nog steeds héél erg dik Als ik naar mijn buik en benen kijk denk ik: 'jee, wat een blubbervet' en dan vraag ik me serieus af hoe dik ik nou egenlijk was, 30 kg geleden...het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
Ja dat beeeld is wel traag.. Toen ik van 55kg naar 70 ging of zo.. Droeg ik nog wel dezelfde maat en vond ik mezelf niet echt dikker of zo Ook al was het wel vreemd dat AL mn kleren toch steeds te heet gewassen werden
pi_56844049
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:16 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Ook al was het wel vreemd dat AL mn kleren toch steeds te heet gewassen werden

Zó herkenbaar! Ik heb ook tussen de 85 en 100 kg dezelfde kleren wel aangedaan, maar dat kón eigenlijk echt niet meer. Pas boven de 100 kg kwam ik erachter hoe weinig kleren ik eigenlijk had die echt pasten Daarbij kocht ik amper nieuwe kleren 'omdat ik toch nog ging afvallen en dan zou zo'n grote maat maar zonde van het geld zijn' Gevolg: amper leuke kleren in de kast die ik aan kon. Ook goed voor je zelfbeeld. Not.
pi_56844163
quote:
Kijk naar foto's van 30 kilo geleden; dan zie je heus het verschil wel!

Trouwens: ontzettend goed dat je zoveel bent afgevallen de laatste tijd!
pi_56844560
Ik wil nog 10 kg afvallen, conleche Alleen maakt het tempo me niet zoveel meer uit, ik ben nu op zich al heel erg trots op mezelf
pi_56844644
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Zeur maar een end raak hoor! Dan ben jij 't kwijt en als wij d'r geen zin in hebben, nou, dan lezen we er over heen
Dan kan ik net zo goed mijn hele priveleven en al mn eventuele relatieproblemen of andere kleine probleempjes hier neer gaan gooien, is beetje complex enzo ... Conclusie is gewoon dat ik chagarijnig was enzo ...

En nu weer, trainen ging bagger ... was veel te moe bij aankomst al, werd niet goed warm, had een extreem hoge hartslag en kreeg het benauwd. Na misschien een halfuur alweer gestopt ... stomme ademhaling ging niet meer goedkomen ...
pi_56844748
Jeutje Isa, ik wist dat je veel was afgevallen, maar 30 kilo! Dat is echt heel erg knap !
Nu kan je extra veel leuke kleren kopen

Ik wilde dat bij mij de knop nou ook echt eens om ging. Ben dan wel ziek, maar in plaats van zin in fruit en gezonde dingen heb ik zin in chocola en thee met honing . Vanavond pannekoeken gegeten, heb 1,5 pannekoek op en een bakje yoghurt met mango, dat dan weer wel.

Mijn ideale gewicht zou 70 kilo zijn, en als ik heel realistisch ben dan wil ik dat het liefst in juli bereikt hebben, als ik met m'n moeder een week op vakantie ga. Dat is vier maanden voor 6 kilo, dat moet te doen zijn toch? Maar dan moet ik er ook echt wat aan gaan doen, en niet meer aan omgekeerde psychologie doen (ik heb gesport, dan mag ik best een chocolaatje...)
pi_56844751
Zou ik ook zijn. Nadeel van niet te dik zijn maar wel dik en je gaat afvallen is dat het supersloom gaat, dat is zo niet goed voor het zelfvertrouwen en volhoud-vermogen zeg maar.
Moet volgende week ongesteld worden, heb nu al 6 blokjes chocolade op
Als het nu al gaat beginnen, dan heb ik nog een zware tijd tegemoet te gaan. Ook stressy: moet volgende week afrijden. Hopelijk heeft het geen of positief effect op mn lichaam.
pi_56844778
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil nog 10 kg afvallen, conleche Alleen maakt het tempo me niet zoveel meer uit, ik ben nu op zich al heel erg trots op mezelf
You should be!!

Het is ook wel fijn dat het niet meer zo urgent is toch! Ik bedoel, je hebt nu een gezond gewicht en alles wat er nu nog afgaat is meegenomen. Sterker nog; het is misschien wel beter als dat wat langzamer gaat, dan heeft je huid ook tijd om het een beetje bij te benen!
pi_56844876
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Maar dan moet ik er ook echt wat aan gaan doen, en niet meer aan omgekeerde psychologie doen (ik heb gesport, dan mag ik best een chocolaatje...)
Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!
pi_56846670
De omgekeerde psychologie is herkenbaar

Inmiddels ben ik weer beter, dus morgen weer gewoon werken. Vandaag nog even thuisgebleven en wat dingen opgeruimd in m'n nieuwe ladekast.
pi_56847696
quote:
het is net of mijn lichaamsbeeld niet is veranderd.
Dat heb ik dus ook, en het werkt idd twee kanten op, of ik nou dikker wordt of dunner. ik ging van 77 naar 62 en vond mezelf nog steeds dik, terwijl iedereen om me heen steeds zei dat ik te mager was en meer moest eten Nu dus weer naar 68, het duurde ook even voordat ik daar achter kwam

Ik heb het de laatste 2 dagen heel druk gehad en jammer genoeg ook weer wat snoep op Thuis valt het dan nog wel mee, maar ik was vandaag bij mijn ouders eten en daar ligt dus altijd snoep en koek voor mijn broertje en zusje, dus daar heb ik ook nog ff wat van genomen. Ik heb uiteindelijk (als lunch) 4 van die zakjes gummibeertjes op, 3 eierkoeken, een handje chips en 2 nuts repen (na het avondeten) Ik ben wel altijd van hot naar her aan het racen met de fiets, dus misschien trekt dat vandaag wel weer wat recht. Ik ga maar eens vroeg mijn nest in vandaag, dus slaap lekker
pi_56852493
@Isa:
dat vraagt eigenlijk om voor en na foto's? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Ik ben al met al ook 30 kg kwijt en wil er nu nog 10-15 ...

naja al het goede komt langzaam.

Ik heb trouwens de herhaling van Oprah gezien en wat zagen die mensen er onwijs goed uit zeg! en wat een enorm verschil!
was weer helemaal gemotiveerd toen ik dat had gezien

vanavond wederom bijna 2 uur gevolleybald. Was weer lekker
nu nachtdienst
pi_56853027
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 01:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Isa:
dat vraagt eigenlijk om voor en na foto's? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Ik ben al met al ook 30 kg kwijt en wil er nu nog 10-15 ...
Ik heb afgelopen week leuke 'voor'foto's gevonden en 'na'foto's maak ik pas als ik op mijn streefgewicht ben
Nu zouden het 'tussen'foto's zijn
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:28:20 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56853582
Wow, 30 kilo, Isa! .
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt .

Ik ben weer wat beter dan gisteren. Geen koorts meer, wel een droge keel en een snotneus en ik blijf nog maar even zoveel mogelijk thuis vandaag (alleen even computerpracticum van 11-13) en morgen ga ik, denk ik, weer de hort op .
Niet meer actief op Fok!
pi_56854242

*grin*

enneh.. ik ben ook blij...

79,6, zei de platte witte schijf vanochtend ónder de 80, ineens
Ja doei.
pi_56854257
vandaag overigens lekker spinnen eindelijk spullies zitten in de tas, dus na college even flink raggen, en dan samen met René naar huis met de trein, gezellig

nu snel naar de bus, want anders ben ik straks nog te laat in Nijmegen
Ja doei.
pi_56854317
Ik riep een paar dagen geleden nooit in mn skibroek te passen, heb maar een klein beetje gesport (meteen uitgeput) en gegeten wat ik wilde ... en spontaan genoeg afgevallen om weer in dat ding te passen . Tenminste, de 64 was zichtbaar en daarbij zou het moeten passen. Gek lichaam. Stress is dus toch goed voor de lijn .

Eigenlijk zou ik nu moeten ontbijten, maar beneden wordt schoongemaakt en ik heb geen zin in praten met mensen, en eet het liever rustig in mn eentje op. Dat wordt een uurtje wachten .

@Isa: snel die 10 afvallen, ik wil de foto's zien (nouja, liever niet snel eigenlijk, beter voor jou en je lichaam om het rustig te doen. Maar ik ben nieuwsgierig!)

Oh ja: voor motorbloempje (Ha! Het is je gelukt)
pi_56854560
Mogge!

Feli MoBlo!! Goed hoor! En ook meteen 4 ons eronder gedoken

Isabeau, jij had toch een tijdje geleden een '2 weken balans theorie'? Heb ik nu goed begrepen dat je een bepaald aantal cal. per 2 weken mag eten en dat je zo niet een strenge balansdag doet, maar gewoon over meer dagen uitgesmeerd wat minder cal. eet? Het lijkt mij wel iets wat ik wil proberen. Dus als ik gemiddeld 1400 cal. per dag wil eten. wat dus 19600 per 14 dagen is. Dan kan ik die indelen naar believen. (Het lijkt mij dan wel verstandig om niet 2/3 van die cal. de eerste week te eten )

Gisteren 1700 cal gegeten, eergisteren 1350. Dus om de 250 die ik nu " teveel" heb gegeten te compenseren moet ik bv 5 dagen. 50 cal. minder eten, dus 1350 ipv 1400. Ik vind dat een goed plan: 50 cal. minder merk je niet, 250 wel, dat is gewoon een hele maaltijd!

Heb ik het systeem goed begrepen?
pi_56854613
Goedemorgen iedereen die hopelijk Slank de Lente In Gaat

Ik heb lekker de hele nacht rondgespookt, had koorts en kon niet slapen, dus van dekentje op de bank en tv naar dekentje om me heen en laptop naar dekentje in de keuken met boek naar onder de dekens in bed.. heerlijk En toen ging Mr. Huisgenoot ook nog om 4:00 vanmorgen nasi maken waardoor het hele huis daar naar rook .

Dus vandaag maar even bijslapen, heb gelukkig geen koorts meer. Ik moet nog wel naar de supermarkt, want lief moet werken tot 23.00 en anders hebben we helemaal geen fruit meer in huis, en dan is het wel erg makkelijk toegeven aan alle chocoladebehoeftes... Dus ik ga zo m'n dikste sjaal maar omdoen en even op de fiets weg.
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:41:35 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56855508
Waardeloos Razztwizzle, maar wel goed dat je geen koorts meer hebt . Ik dus ook niet meer.
Alleen ben ik nu ineens snipverkouden. *Snif, snotter, snuif* . Zo maar even aankleden en dan naar computerpracticum statistiek. Als dat maar niet zo boring is als de hoorcolleges. En weer een buitenlandse docent, Italiaans dit keer. Ben benieuwd of ze wel een beetje te verstaan is .

.
Niet meer actief op Fok!
pi_56855674
om 4:00 nasi maken? Wat was de gedachte dáár dan achter?

Hier nog steeds op normaal gewicht Wel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
pi_56856039
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
om 4:00 nasi maken? Wat was de gedachte dáár dan achter?

Hier nog steeds op normaal gewicht Wel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
Hij heeft een beetje een raar ritme hij is freelance audiodesigner, dus kan werken op z'n eigen tijden. Wat resulteert in om 15:00 uit bed komen, en om 4:00 nasi maken. Erg fijn als je midden in de nacht wakker wordt van etensluchtjes.
pi_56856811
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:

Inmiddels ben ik weer beter, dus morgen weer gewoon werken. Vandaag nog even thuisgebleven en wat dingen opgeruimd in m'n nieuwe ladekast.
Nou, dus niet Vannacht de gehele nacht liggen woelen, steeds heet, koorts, etc. Vanochtend toch maar afgebeld, bah. Ook flinke hoofdpijn, maar die is nu wel aardig gezakt sinds ik wat meer geslapen heb. Had best zin om weer te gaan werken, maar met hoofdpijn een hele dag achter de computer zitten... nee.

Ondertussen kan ik genieten van de werklieden die heel hard Andre Hazes op hebben staan

1 positief puntje: vanochtend woog ik 59,8. Op naar de 55.
pi_56857275
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:37 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal!

Ben toch maar eens in dit topic beland... Heb momenteel een BMI van 22, prima dus. Maarrrr, ik wil toch iets van 4 kg kwijt. Vooral mijn bovenbenen zijn me wat aan de maat. Maargoed, ik ga dus proberen wat minder te snoepen en wat meer te bewegen (ulgh!!)
Welkom hier en veel succes

Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
pi_56857829
Het gaat lekker hier, vandaag woog ik 60,5. Ik schrok een beetje van de 60,3 gister, aangezien ik de dag daarvoor nog 61,0 woog. Maar ik blijk dus wel echt af te vallen .
pi_56857973
Ik wil updaten ... heb de broek net gepast en die past (kan er zelfs weer mee zitten, maar om em perfect te maken moet er ooit nog wel een halfje ofzo af) en ik ben daar gewoon zo blij mee! Stom getal in het lijstje ... waarom moet donderdag nou pas mijn updatedag zijn ... (dat was omdat de grove lijn dan beter te zien was. Maar als ik nu update ben ik bang dat ik 'laks' omga met eten en alsnog weer zwaarder uitkom )

En welkom @ Ooi86 ... ik had dr een beetje overheen gelezen vrees ik. En bovenbenen zijn herkenbaar ...

Zo, toetsen leren, tas inpakken, kranten lopen en straks naar winkels om wat lekkers voor de wintersport te kopen ... Honingdrop ofzo
pi_56858021
Zo mijn schooldag zit er alweer op, nu even boterhammen opeten en nog wat schoolwerk doen. We gaan vanavond naar de tuschinski voor een voorpremiere van de film 27 dresses, lijkt me wel leuk Daarvoor ff iets eten bij la place ofzo.

Ik woog vanochtend nog steeds 67, was wel blij dat het snoepfestijn van gister geen schade heeft aangericht

@ Mademoiselle.Moi: das idd fijn, als je weer eens wat resultaat ziet
pi_56858317
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!
Dat is toch ook gewoon heel goed? Je bent echt wel een slanke meid, hoor.

Ik moet zeggen, ik ben vrij makkelijk met streefgewichten. Ik hoef geen supermodel te worden (daar ben ik te oud voor ) en ik geloof ook niet dat ik in een branche aan de slag ga waar looks heel erg tellen (sterker nog, ik denk dat ik daar sowieso wel word gewaardeerd ).
Wat ik wel héél graag wil, is een fit, enigszins gespierd lijf, normale kleding passen en lekker eten, en vooral ophouden met emo-eten en me rot voelen. Maar of ik dan een BMI van 22 of 26 heb, maakt me echt geen fluit uit
pi_56858381
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Welkom hier en veel succes

Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
Hoe was het gister in het ziekenhuis?
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:15:55 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56858411
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier .
Ik ben net naar computerpracticum geweest (en meteen ook de laatste keer dat ik geweest ben... wat saai en zinloos) en ik zat flink te snotteren en te snuiven.
Net even een eitje gebakken en nu met mijn opdrachten voor statistiek bezig .
Niet meer actief op Fok!
pi_56858476
Beterschap voor alle zieken!

Ik ben nog niet ziek, en mag dat ook niet worden zo vlak voor wintersport . Mijn vriend is dan wel net ziek geworden, dus hoop dat ie nog mee kan ...

En ik dacht toch echt dat het nu wel bijna half 3 zou zijn ... *zucht*
pi_56858477
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:14 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Hoe was het gister in het ziekenhuis?
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
pi_56858575
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier .
Ik niet, ben noooooit ziek!
(gevaarlijke uitspraak..)
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56858598
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:22 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik niet, ben noooooit ziek!
(gevaarlijke uitspraak..)
Idd, ik zou hem maar snel afkloppen

Ik heb het ook nog niet gehad hoor, de griep, maar ik heb al genoeg aan mn hoofd, dus hoop dat ik een rondje mag overslaan dit jaar
pi_56858790
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....

Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
pi_56858848
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoep Kan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
pi_56858883
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoep Kan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Frambozen. Veel.

Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
pi_56858885
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....

Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
pi_56859029
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Frambozen. Veel.

Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
Klinkt echt verrukkelijk Alleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
pi_56859083
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.

Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
pi_56859125
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Klinkt echt verrukkelijk Alleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
Gewoon met de hand persen, de frambozen even laten weken in de jus en dan met een pollepel de hele zwik door een zeef drukken. Of een passevite gebruiken, of, of, gewoon wat klonten framboos in je jus laten zitten en later oplepelen.

Geloof me, je wordt echt blij van zo'n knalrood vitaminedrankje
pi_56859133
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Druiven! Daar kan je ook echt van 'snoepen', zoals bij een gewone zak snoep. (en als je wel perse snoep wil: suikervrij drop, liefst hele zoute. Dat spul laxeert joh ... laat je volgende keer wel uit je hoofd om een zak leeg te eten ) Maar makkelijk fruit is dan wel beter hoor
pi_56859135
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.

Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
pi_56859193
Nou, het gaat iets fruitigs worden in ieder geval! Bedankt voor de tips ladies
pi_56859267
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de arts natuurlijk.

Les één is natuurlijk: nooit googlen op ziektes. Zéker niet als je je er zo druk om maakt als jij. Echt niet doen.
Je komt altijd de meest afschuwelijke dingen tegen bij de simpelste dingen. Ik bedacht laatst: geez, ik heb wel erg vaak en snel blauwe plekken, misschien heb ik een klein gebrek aan een of andere vitamine ofzo (ik dacht helemaal niet aan iets ergers). Maar als je dan gaat googlen kom je echt de meest angstwekkende stollingsziektes tegen, waar inderdaad blauwe plekken een symptoom van zijn.
Ik heb nu maar geconcludeerd dat ik gewoon een heel teer huidje heb

Chicolate, goed idee, ga ik zo ook even halen! Mmmm.
pi_56859407
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.

Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
pi_56859609
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
pi_56859624
Pfff... en dan denk je dat je heus met je grieplichaam wel eventjes naar de markt en apotheek kan. Niet dus, ben weer heerlijk beroerd en alles doet pijn.

Maar ik heb wèl aardbeien en ze zijn nog lekker ook.
pi_56859763
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.

Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchten En daar ben ik nou juist zo dol op

Afijn, Sylvana, Lianne zou weleens gelijk kunnen hebben. Probeer de plate schnitzels en de subways eens een paar weken te laten staan!
pi_56859922
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.

Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchten En daar ben ik nou juist zo dol op
Klopt, ik had laatst knoflook en rode peper in de sla en ik heb 3 dagen last van mijn buik gehad Vet kan ik ook niet tegen, dus dingen van de frituur komen er bij mij niet in (ook wel weer een voordeel). Het komt bij mij eigenlijk neer op zoveel mogelijk natuurlijke producten eten, al is het moeilijk je daaraan helemaal te houden. Maar Sylvana, schrijf eens elke dag op wat je eet en eventueel welke klachten je hebt, het klinkt suf maar het heeft bij mij al erg geholpen
pi_56859995
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar (stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan )

Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig . In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
pi_56860047
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar (stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan )

Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig . In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
Smokkel gewoon een paar boterhammen mee van het ontbijt: prima vervanging voor frites!

(of misschien wordt er wel gewoon brood bij het warme eten geserveerd: dan ben je helemaal klaar!)
pi_56860489
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Wow, 30 kilo, Isa! .
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt .
Ik ben meer dan 25 kwijt :p
ook bijna 30
Saskia's zijn gewoon goed

Gister trouwens Sweeney Todd gezien
pi_56860696
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

dit is best wel onzin Je kan prima zonder suiker. Waarschijnlijk eet je sowieso te weinig voor zo'n inspannende activiteit als skieen of boarden. Iets met veel suiker eten helpt dan tijdelijk omdat je bloedsuikerspiegel even omhoog schiet, maar dat houdt maar even aan. Het beste is om 's ochtends goed te eten met volkoren brood, yoghurt of havermoutpap oid (die laatste is echt een aanrader, vult heel goed en zit vol met vezels). Smeer nog een boterham voor onderweg en eet die als je een dipje krijgt.
Tussen de middag is wat lastiger als je op de pistes gaat eten want meestal is het eten behoorlijk vet of zoet (ligt een beetje aan waar je naartoe gaat). Meestal kan je in die eettentjes wel een maaltijdsoep (gulash ofzo) of iets met stevig brood krijgen.

Ik weet natuurlijk niet precies je situatie voor het avondeten, maar als je zelf iets mag klaarmaken dan zou ik voor rijst of volkorenpasta gaan ipv patat. Als snack kan ik nootjes (macadamia's) aanraden. Dat zijn trouwens wel behoorlijk wat calorieen!

Oja en rustig aan met de schnapps, bier, gluhwein, heisse cacao mit rhum enzo
pi_56861035
Het is wintersport met school, al het eten wordt door school geregeld ...

De situatie vorig jaar: 's morgens soort zoete korrels, moest doorgaan voor cornflakes met melk of witte harde bolletjes met mierzoete jam ... 's middags een warme maaltijd, keuze uit 2 dingen: patat of kaiserschmarrn (zoete pannenkoek met veel poedersuiker plaatje). Andere keuze heb je niet, je krijgt van die bonnen van school. 's Avonds is het ook eten wat de pot schaft, dat was gelukkig vaak iets van aardappelpuree met groentes of rijst met een prutje . We krijgen tussendoor verder geen pauzes om te eten.

Ik merk wel heel duidelijk aan mezelf dat als ik te weinig suiker binnen krijg (ook in het dagelijks leven) dat ik heel erg duizelig wordt, en 1 glas cola of dropje dat tijdelijk kan oplossen: tot we weer een normale maaltijd hebben. Suikers zijn sowieso makkelijke brandstoffen (geleerd bij bio tenminste, dat spieren makkelijk glucose kunnen gebruiken) dus ik neem wel een klein zakje snoep mee voor die gevallen ...

Kan dus niets zelf maken, helaas. Aan alcohol doe ik niet, dus met het bier enzo gaat het wel goedkomen .

Maar ik ga dus boterhammen (als ze die hebben) smeren en neem wel een zakje mee . Had er wel al half een beetje aan gedacht, maar was bang voor geplet brood (ik val nogal veel zeg maar ). Gelukkig staan we grootste deel van de dag op de piste, en is mijn vriendinnetje ook mee, en zij let ook heel erg op dr eten. Gaan we samen broodjes smeren voor overdag haha. Vorig jaar at ik veel teveel voor de inspanning die ik leverde ... was 5 kilo aangekomen in de week , wil dat dit jaar niet weer ...

(mên wat een megapost)
pi_56861365
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef Liejannuh het volgende:
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.

Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Dat hebben we in het begin al meerdere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.

Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
pi_56861473
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

[..]

Dat hebben we in het begin al meredere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.

Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
Ok, nouja dan hoop ik voor je dat het uiteindelijk lukt met die tests en uitslagen, ik weet hoe slopend dat hele onderzoek kan zijn
pi_56862738
Zoheeeeee, lieve dames, wat een hoop bij te lezen als je het een weekje te druk hebt gehad om op Fok rond te banjeren.

Wat betreft de vorige paar pagina's: ik geloof dat ik in vergelijking met de meesten van jullie toch wat bovengemiddeld meisjesachtig ben: ik heb elke ochtend bergen lol met makeup om te zorgen dat mijn hoofd bij de rest past.
Vintage eyelinerstreepjes met een omhoogwippend puntje aan het uiteinde, oogschaduw-overloopjes in de kleuren van m'n kleren, ik hou er wel van! Waar andere mensen hun salaris naar Lush-zeep of Trollbeads smijten, geef ik graag mijn zuurverdiende geld uit aan een hip kleurtje van MAC, of nieuwe kwasten. Ik doe echter nooit iets op mijn lippen, want dat vind ik vervelend zitten. En nagellak is ook niet aan mij besteed.
Met verzorgingsproducten ben ik nogal wat minder vrouwelijk dan met oogmakeup: ik heb genoeg aan zeep en scrub van de Hema, en een grote tube Nivea-crème voor noodgevallen. Het scheelt dat mijn huid niet droog én niet vet is, dus ik heb helemaal geen behoefte aan wat voor smeersels dan ook. Ik ben sowieso te lui voor bodylotion enzo, als ik klaar ben met douchen wil ik gewoon meteen afdrogen en mijn kleren aan.

En verder (bladerblader, waar hadden jullie het nog meer over?) ben ik een soort van mix tussen peer en zandloper. Ik neig meer naar een korte zandloper - brede heupen, bolle beentjes en bovenarmpjes - maar ik heb dan wel weer kleine borsten. Een appel zal ik niet zo gauw worden, vet blijft op mijn buik niet hangen, het schiet zó mijn billen in.

Ik zit overigens nog maar een kilo bij mijn streefgewicht vandaan. Ik ben sinds nieuwjaarsdag inmiddels acht kilo afgevallen, maar het is nu wel zo'n beetje gestagneerd. Een pietsje eraf mag nog wel, maar volgende week woensdag begin ik aan een wekelijkse hoepel-les voor gevorderden, dus dat komt wel goed.

Vandaag gegeten: volle vanillekwark met AllBran Plus (poepen ahoy! ), twee appeltjes en een handje rozijntjes als ontbijt. Tussen de middag twee volkoren boterhammen met schapenkaas en tomaat en wat ik strakjes eet weet ik nog niet. Ik denk dat het zalm met pasta in citroenroomsaus wordt en een groene salade. Geen toetje, of het moet een appel zijn. Schiet die laatste kilo tenminste een beetje op.

Om de één of andere reden kost het me de laatste dagen trouwens ineens een berg moeite om van de chocolade af te blijven. Een week geleden een boel paaseitjes gegeten, en hup: het hek is van de dam. Je zou toch bijna denken dat chocolade werkelijk verslavend is! Het zou niet zo erg zijn als ik niet voortdurend geconfronteerd zou worden met veel chocoladeverkooppunten, maar ik heb de laatste tijd nogal wat ruime overstappen in het openbaar vervoer.. En élke ochtend en middag woedt er momenteel een kleine oorlog in mijn hoofd omdat ik het liefste drie zakken Maltezers, een Mars en twee blikkies Chocomel zou kopen. Bah! Terwijl ik er normaal echt niet zoveel moeite mee heb.
Ter vervanging heb ik de afgelopen week stapels kranten, kladblokken, pennen en kaugumpjes gekocht bij de winkeltjes op de station. Ik hoop dat het vlug weer overwaait!

Tot slot: Sylvana, wat een enorm gedoe allemaal zeg! Hoe gaat het vandaag met je moeder?
pi_56862925
Ik heb nog niks gehoord van vandaag, weet alleen dat mn broer inmiddels weer in Rotterdam zit, omdat hij moet werken, en mn stiefvader dus alleen met haar is. Gisteren had ie haar al bijna auto laten rijden, terwijl ze dus nog in de psychose zit en medicijnen slikt met een gele sticker, dus ik hou mn hart vast. Maar geen nieuws is goed nieuws denk ik maar
pi_56863012
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
pi_56863085
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
Wat lekker is en erg mager als broodbeleg: gerookte kipfilet, rosbief, filet americain. Achterham valt ook nog wel mee volgens mij (is vooral erg lekker van de versafdeling van de AH).

Qua niet-broodbeleg: Kip en vis zijn mager, lekker en op heel veel manieren klaar te maken. Varkensvlees is volgens mij het vetst (maar wel erg lekker.. karbonades hmm). Rundvlees kan je lekker stoven, en een biefstukje is ook niet zo vet. Lekker kort bakken.

Ooh, ik wou dat ik geen griep had, dan at ik vanavond lekker vlees. Maar ik heb nergens zin in vandaag.
pi_56864421
Vanavond weer dansen ben benieuwd of ik alles van de vorige keer nog onthouden heb

Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
pi_56864720
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Miss_S het volgende:

Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?

Ik heb het eten al op, heb besloten om op woensdagavond alleen aquarobics en aquajogging te gaan doen, en geen baantjes te zwemmen daarna, want ik begin me steeds meer te irriteren aan de drukte op woensdag. Dus dan gewoon alleen op maandag baantjeszwemmen naast de andere activiteiten. Op woensdag kom ik dan toch nog op 5 kwartier, dus das best redelijk
pi_56864775
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
pi_56864902
Lycheesap is fijn als je bibberig en duizelig bent! Dronk ik veel toen ik op stage lange dagen in de brandende zon veldwerk deed.
pi_56864940
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?
Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
pi_56865045
Sjow, vandaag dagje op de pabo doorgebracht, ookw el weer een sleuk om klasgenoten te zien. Al heel lang niet meer gezien die mensen, hoef ook nauwelijks meer naar school.

Magoed, vandaag veel gehuiswerkt op school, daarbij 4 lolly's gekocht om erdoorheen tekomen. Dat zal vast niet zo'n impact hebben en zo ja dan merk ik dat morgen.

Heb gister iets raars gedaan denk ik, ik heb toch zo'n pijn met ademen. Met name aan mn linkerkant vlak boven mn long. God wat doet dat zeer. Ik adem in maar tegelijkertijd voelt het alsof mn lkuchtpijpje daar dicht gaat. Terwijl dat de omgekeerde werking is.
pi_56865064
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
Na die MRI moet ik ook iets met veel suiker meenemen, omdat ik een stof krijg toegediend die mn bloedsuikerspiegel verlaagd, dus ik neem wel gewoon een lekkere chocoladereep mee. Eet verder nooit chocola, maar nu heb ik een keer een goed excuus
pi_56865276
quote:
Ik word ook altijd heel draaierig/duizelig op bergen (2km) dacht dat het gebrek aan conditie was ? Of hyperventilatie of zo..
pi_56865346
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
pi_56865551
Hm..
quote:
Als iemand hyperventileert, geeft hij te veel koolzuurgas af en neemt hij, doordat er te
diep geademd wordt, te veel zuurstof op. Hierdoor verandert het evenwicht tussen
zuurstof en koolzuur in het bloed, er ontstaat een tekort aan koolzuur in het bloed en de
weefsels, waardoor je als het ware een 'zuurstofvergiftiging' krijgt.

Ik heb dat als ik ga hardlopen/skaten/bergwandelen met 40 graden.. Dan zie ik de weg zo stromen en zo.. en vlekken en zo..

en als ik dronken ben en een beetje in paniek ga ik ook te snel en te diep inademen en ik heb ook astma achtig ietss.. dus hardlopen is echt mijn ding eh
pi_56865592
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:06 schreef freecell het volgende:
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
Zou kunnen dat dat er mee te maken heeft, maar ik moet er in het dagelijks leven ook op letten! Maar op skivakantie ben je natuurlijk de hele dag aan het sporten op grote hoogte, dus dat zal de boel wel versnellen,

@ Coldfeet: Lycheesap lijkt me dan weer niet bij iedere skisupermarkt te verkrijgen. Over lycheesap gesproken; wij krijgen ieder jaar van de Chinees zo'n klein flesje lycheelikeur, ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, maar nu verdwijnt het met de rode wijn samen in de pan als ik stoofpeertjes maak. Ik weet niet of het van die likeur komt; maar mijn stoofpeertjes zijn niet te versmaden/
pi_56865622
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controle maar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo wat het weer erger maakt.
pi_56865635
Vorig jaar was ik heel erg duizelig en benauwd in de bergen, 4 hyperventilatie-aanvallen op 1 dag gehad ... binnen een halfuur ... zuurstofgebrek ftw, dit jaar maar meerdere keren per dag ventolin 'slikken'/ademen. En rustig blijven, het zouden volgens de huisarts ook paniekaanvallen kunnen zijn, of de laatste 3 tenminste. Best wel vervelend trouwens, heb sinds deze week weer last van benauwdheid, had het al weken niet meer gehad, net als ik op vakantie ga .
quote:
Ik schiet spontaan in de lach, niet om jou, maar om wat er vorig jaar gebeurd was ... zo'n snowboardleraar had ook pakjes sinaasappelsap/ander drinken bij zich, en was gevallen bij het springen van een klein schansje ... op zijn rug, dus op zijn tas en alle pakjes waren uit elkaar gespat, hele tas nat . Was ie de muts van de dag .
pi_56865712
Hm.. ik ging 1x heel snel ademen toen ik met 20kg op m'n rug op een berg moest klimmen en dan steeds sneller en niet kunnen stoppen eh... want k was me toch boos eh.. das toch hyperventilatie ?

en.. verdrietig/paniek/alcohol enz en dan snel snel snel ademen en niet stoppenn..
en nog een x heel hard aan t fietsen/alleen/donker bos/dronke/ ook weer dat

en dan tijdens t sporten adem ik veeel te snel........ zodat ik helemaal duizelig wordt en ik dwing mezelf altijd goed te ademen maar dat kost echt energie..
pi_56865723
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:20 schreef Jeipod het volgende:
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controle maar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo wat het weer erger maakt.
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word . Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet .
pi_56865724
Zonet nog even hardgelopen, ging wel lekker! We eten vanavond wel pannenkoeken Zelfgebakken met stukjes banaan en/of appel er doorheen
pi_56865976
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!

Ik heb voor de gein eens opgezocht wat voor voedsel bekend staat om slaapbevorderende eigenschappen..
Het wordt een simpele soep met veel groene groenten erin. Daarbij een zacht volkoren broodje met een gestoomde kalkoenfilet en een sausje van yoghurt, tijm, dille en salie erop. Als 'toetje' een banaan.
Na het eten een knusse, warme douche en een beker anijsmelk. Ik heb nog nooit anijsmelk op!
En dan slapen.

Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker. Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
pi_56865981
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......

O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
pi_56866026
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:

Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker. Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder
pi_56866076
En poeh, hyperventilatie.
Mijn mams had er vroeger veel last van, het lijkt me vreselijk eng.
Grappig is wel dat ik als klein meisje altijd meedeed met de ademhalingsoefeningen van mijn moeder, en dat ik jaaaaaren later, reeds volwassen, van een dokter een keer te horen kreeg dat ik zo keurig ademhaalde: heel langzaam, en echt alleen met mijn buik.
Dankzij mijn moeders pleinvreesperiode dus!
pi_56866119
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!
Oeeh klinkt lekker Heb je een receptje?

Ik was van plan om freecells zuurkool te gaan proberen, totdat ik me bedacht dat ik maar 1 kookpan heb. Dus vanavond kipfilet gemarineerd in ketjap met sesamzaad, nasi en saté. Met gebakken uitjes (waar ik natuurlijk niet te veel van neem), ajam tampoer en salade
pi_56866124
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder
Ja, vind je? Hoe godsgruwelijk veel ik ook van chocolade hou, ik prefereer bij die koekjes toch echt de variant zonder chocoladelaagje. Om de een of andere reden proef ik daarbij vooral de (niet bijzondere) chocolade, en merk ik niks meer van het stoere, heerlijke tarwesmaakje van het koekje zelf.
pi_56866174
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef conleche het volgende:
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......

O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampen Of nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken

Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar

Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
pi_56866206
Qua ademhaling haal ik redelijk goed adem; jarenlang op hoog niveau gemusiceerd (speel klarinet) en dan heb je ook een goede buikademhaling nodig.
pi_56866265
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oeeh klinkt lekker Heb je een receptje?
Jazeker! Het is wel heeeeeeeeeel citroenig, en daar moet je van houden.

Benodigdheden (2 personen):

- 2 stuks zalmfilet (uit diepvries)
- 2 el lemon curd (potje)
- 1 el gedroogde provencaalse kruiden of het verse equivalent daarvan
- 20 gram roomboter
- 4 citroenen
- 200 gram verse tagliatelle
- 125 gram mascarpone
- 1 tl gepureerde knoflook
- 1 tl gedroogde dille
- 50 gram veldsla

Bereiding:

Zalm:
- Oven voorverwarmen op 180 graden, ovenschaal invetten
- Zalmfilets onder koude kraan afspoelen en droogdeppen
- Zalmfilets aan beide kanten inwrijven met zout, peper en provencaalse kruiden
- Lepel lemon curd uitsmeren over één kant van de filets, filets op ingesmeerde kant in de ovenschaal leggen
- Stukje boter op zalmfilets leggen, twee citroenen uitpersen en citroensap over de filets schenken
- Zalmfilets 30 minuten lang in de oven bakken, waarvan de laatste vijf minuten met de oven op de grillstand voor een knapperig laagje.

Pasta:
- In pan ruim water aan de kook brengen
- Tagliatelle met een beetje zout aan het water toevoegen en zolang laten koken als de verpakking voorschrijft
- Ondertussen overgebleven citroenen raspen en uitpersen
- Citroenrasp met sap in steelpannetje verwarmen, mascarpone aan mengsel toevoegen en laten smelten
- Saus op smaak brengen met zout, peper, dille en knoflook
- Tagliatelle afgieten en mengen met saus en veldsla

Serveren:
- Pasta op verwarmd bord serveren met zalm uit de oven ernaast. Citroen halveren en op het bord leggen en de boel bestrooien met een beetje dille.

Veel wijn bij drinken.
pi_56866305
Dank je! Binnenkort uitproberen
pi_56866854
Hoi!

Terug van mijn laatste reguliere tentamen (helaas dus nog niet echt m'n laatste gewone tentamen) en hij ging best goed. Had ook wel erg hard geleerd natuurlijk. Het bleef eetbui-vrij tot aan gisteren: in 10 minuten een bak biogarde opeten is niet zo fijn voor je buik En 's avonds nog een bak sorbetijs. Maar eigenlijk is dat wel minder calorierijk en het is zo knetterzoet dat ik dat toch maar ERG weinig doe
Morgen ga ik weer hardlopen, in zeeland gaat het vaak best goed en er zijn hier op de route maar 2 stoplichten dus dat wordt vast erg lekker.

Nu moet ik eens gaan nadenken over m'n onderzoeksopzet, dat gaat ook alweer bijna beginnen.
pi_56866914
goedenavond!

ik ben blij
79,6 en heerlijk gespinned vanmiddag! Nu ik weet dat 't spinnen daar ook leuk is (aardige instructeur!) ga ik me daar wekelijks voor opgeven als het even meezit! Lekkere muziekjes, fijne fietsen, koele zaal.. ja! Top!

ik zit onder de 80! Ik moet er aan wennen maar ik zit er écht onder! Al heb ik als ik naar mezelf in de spiegel kijk nog het idee: hoe krijg ik dan die buik weg.. het is nog zoveel wat daar zit, voel me net een hangbuikzwijn!

Maar... binnenkort maar eens beginnen aan de sit-ups, en eens kijken naar het pilatesboek wat CF heeft.. krijg binnenkort weer salaris (morgen als het goed is!) dus dan kan dat er wel af, waarschijnlijk..

@ Sylvana: balen meid kan me voorstellen dat je eerst denkt 'laat er maar een uitslag komen, dan weet ik tenminste wat er is (slecht of goed)' en als er dan een ziekte/aandoening genoemd wordt, dat je dan echt schrikt.. want dan komt het wel heel dichtbij.. slecht of goed (ik hoop natuurlijk goed), ik duim voor je dat er binnenkort in ieder geval zekerheid is

@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over? Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb

@minilotje: bedankt nu heb ik daar dus zin in, terwijl René net Kip Tandori ofzo staat te maken

maar, al met al: ik ben écht blij
Ja doei.
pi_56866962
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word . Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet .
ja, dat zal het zijn geweest ja, vaak komen die 2 dingen samen. Gelukkig was het alleen een periode en heb ik er nu weinig last meer van. Heb het ook maar 2x zo erg als dat ik beschreef gehad. De eerste keer was ik in het buitenland en gebeurde het midden in de nacht en ben ik zelfs opgenomen geweest in eht ziekenhuis. Had dan ook veel rare bacterien in mn lichaam bleek. Magoed, 2e keer meteen de eerste avond nadat ik thuis was uit het buitenland nog aan d emedicijnen enzo.
Maja ben een stress kipje dat werkt ook niet echt mee.
pi_56867068
Beker met zout water en een beker met zoet water of sinaasappelsap zijn beproefde middeltjes bij zonnesteek Jammer alleen dat ik bij zout water over mijn nek ga Heb wel vaker last van zonnesteek op duikvakantie in warme landen. Meestal ben ik dan simpelweg uitgedroogd en last van warmtestuwing door de zon en met een zwart duikpak in een houten bootje zitten

Wisten jullie dat sinaasappelsap bijna net zoveel suiker bevat als een glas cola? Geen wonder dat het een goede kick geeft. Mijn schoonmoeder drinkt sinaasappelsap als ze een hypo heeft omdat de suiker heel snel in het bloed komt.
pi_56867215
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:

@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over? Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb
Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaan
Maar goed eerst goed overal kijken en dan beslissen

Maar is Nijmegen dan gewoon meer georienteerd op wiskunde? omdat ze dat bij Leiden en Utrecht helemaal niet vragen
pi_56867815
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampen Of nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken

Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar

Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
Ghehe zoiets heb ik ook twee keer gehad, maar nooit flauwgevallen gelukkig (had niets met ademhaling te maken): warme dag, 30 graden, wezen fietsen en de hele dag nog niets gedronken ... stonden in de rij bij de supermarkt om water te kopen en begon alles te draaien. Moest gaan zitten van mijn moeder, maar ik wilde eerst de winkel uit ... alles was zwart, maar ik bleef doorlopen. Toen omvergetrokken door mn moeder, moest gaan zitten ... paar slokken water en het was weer ok . Was toen 10 ofzo.

Leuker was het op vakantie. Jaar of 14. Overdag bijna niets gegeten: geen honger en het was te warm. Op een of andere manier ook vergeten te drinken, al anderhalve dag geen druppel water gehad. Dan is het avond, en sta je op een veldje ... naast iemand die rookt ... ik werd zo ongelooflijk benauwd en duizelig, begon te hyperventileren, werd lijkbleek en hebben ze me in een plantenbak gelegd met van die boomschors, voel dat spul nog prikken op mn blote rug ... waarop een vrouw dacht dat ik geblowd had ... werd terug naar de camping gebracht (Nee je hoeft me niet te ondersteunen!), heb wat gedronken (eerst een slok bier, hoe komen ze erbij! En ik lustte dat niet eens. Daarna glas hey sinaasappelsap ). Toen ging het zo goed dat ik weigerde om te gaan slapen. Die vrouw nog 2x tegengekomen en toen snel in de bosjes gesprongen ...

Eigenlijk zou ik best willen weten hoe het is om flauw te vallen, het is me tot nu toe nog nooit overkomen ...
pi_56868613
Flauwvallen deed ik vroeger bij bijna elke menstruatie wel een keer
En als ik erg moe of grieperig was.
Lage bloeddruk.

Tegenwoordig wordt het wel vaak zwart voor mijn ogen (of een stadium verder: wit ) maar ik weet tegenwoordig altijd op tijd een zitplaats te vinden. Als ik eenmaal zit gaat het heel snel weer prima
pi_56868865
he, ben nog maar 1x flauwgevallen, was heel vreemd. Ik had gym buiten op het veld en het was een zonnige dag. Ik voelde me niet lkkr en wilde in de schaduw zitten (nu wilde ik altijd al onder gym uitkomen en dat wist meneer) dus ik zeg voel me niet goed wil in de schaduw. Mocht niet, volgende wat ik weet is dat ik wkkr werd met zijn kop boven mn hoofd: ga jij maar even in de schaduw liggen
Je merkt er eigenlijk niets van ... ik dan
pi_56868979
Flauwvalverhalen, leuk
Bij weinig eten/warm weer ben ik weleens duizelig in de ochtend, maar echt flauwvallen heb ik maar 1x gedaan.
Ik was 15, het was erg warm en ik was aan het werk in de koekjesfabriek. M'n vinger kwam per ongeluk tussen de band en hij ging een beetje bloeden. In de wc ben ik flauwgevallen.
Ohja en iets met drank enzo maar dat is anders
pi_56870404
Ik ben weer terug van het zwemmen

Vandaag hadden de instructeurs er lekker zin in om ons eens af te beulen. Met Aquarobics kregen we voor onze armen schijven met een handvat in het midden, voor extra weerstand tijdens de armoefeningen. Nou, ik heb nu al spierpijn in mn bovenarmen.

En met Aquajogging kregen we weer van die schuimrubberen "enkelboeien" voor extra weerstand voor de benen, en halverwege moesten we de wetbelt afdoen, en hadden we dus alleen die "enkelboeien" om, en dan moet je helemaal veel moeite doen om boven water te blijven, dus het was wel een erg intensief avondje zo, maar wel lekker

Weet alleen niet of ik morgen mn bed uit kan komen, maar dat zien we dan wel weer

Volgende week is er vakantie, dus dan heb je op maandag- en woensdagavond om 7 uur 3 kwartier aquajogging, en dan van 8 tot kwart voor 9 aquarobics

Over flauwvalverhalen, dat heb ik alleen in een drukke trein, als ik moet staan, dan wil ik nog wel eens tegen de vlakte gaan. En er zijn maar weinig keren geweest dat mensen me hielpen daarna, meesten bleven gewoon stom voor zich uit staren, ipv dat ze zich druk om mij maakten. Als ik nu zie dat een trein heel vol is en de kans groot is dat ik moet staan, dan ga ik met de volgende trein mee, wel zo veilig En als ik 's ochtends nog niet gegeten heb voor ik ga douchen, wil ik ook nog wel eens duizelig worden, maar dan ga ik gewoon direct onder de douche weg en op de grond zitten.
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:32:39 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56870615
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn .
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen .
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56870979
Het zal idd. voornamelijk de statistiek zijn denk ik. Dat wordt door best veel mensen wel als moeilijk ervaren. Ik weet niet of het niveau statistiek nog erg verschilt per studie, maar echt simpel was het bij mij ook weer niet.
pi_56871340
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:47 schreef Liejannuh het volgende:
Statistiek is saai.
Heus niet! Het is best leuk, als het maar wat verder gaat dan een T-toets
pi_56871388
Dat heel veel in het Engels is, was voor mij ook een reden om niet naar de Uni te gaan, aangezien ik echt slecht ben in Engels. Ik heb nl wel eerst een aantal jaren VWO gedaan, maar toen bedacht ik me dat ik SPH wilde gaan doen, en toch niet naar de Uni wilde, en dat ik dan net zo goed naar de Havo kon overstappen, was ik nog een jaar eerder klaar ook In september weer verder met de SPH, moet alleen nog ff kijken of het deeltijd of voltijd wordt. Heb al wel een lijstje met instellingen gemaakt waar ik eventueel zou willen werken, dus die maar eens benaderen of ze deeltijdbanen aanbieden voor mensen die in deeltijd SPH willen doen, of niet. Als ik geen baan kan vinden, dan ga ik het gewoon voltijd doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Heb niet echt zin om nog 3 jaar voltijd te moeten studeren, ben ik zowat 25 als ik klaar ben. Maar goed, als het niet anders kan dan moet het maar
pi_56872143
wat is er mis met 25 zijn als je klaar bent?

ik ben waarschijnlijk 28 als ik klaar ben! En nou ja.. da's niet heel vroeg, maar ben dan ook laat begonnen.. Echter, mijn vriend is al wel vanaf zijn 18e bezig, en nog steeds bezig, op zijn 26ste, en zal 'pas' op zijn 27ste afstuderen.. werken kan altijd nog... weet ik ook nu, na eerst 3 jaar full-time werken...

Dus denk goed na om wat je gaat doet.. deeltijd is namelijk niet minder zwaar dan voltijd... vaak zwaarder.. na een dag hard werken ook nog naar school, en dan óók nog opdrachten maken, etc...

Ben blij dat ik geen deeltijd heb gedaan! Ik zou het iig niet trekken
Ja doei.
pi_56872532
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn .
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen .
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken .
Ik ben best slim schat
Zoals ik al eerder hier heb gezegd is mijn engels zeker op niveau (als het niet hoger is)
en wiskunde als ik het wil kan ik dat vast ook
Voor mij kan het ook niet theoretisch genoeg zijn

Vanwege omstandigheden heb ik VWO niet af kunnen maken anders had ik al op de universiteit gezeten

[ Bericht 1% gewijzigd door Miss_S op 20-02-2008 22:45:39 ]
pi_56872561
Dansen was trouwens weer super
pi_56872725
pff ik stop ermee voor vanavond, net lekker op de bank een filmpje gekeken, maar ik moet zo liggen, mn longen doen gewoon zonder enige aanleiding verdomde pijn ...
pi_56872843
Ik ben, indien zonder vertraging, op mijn 23e klaar met de uni, en dan ben ik alsnog nix ... ja master of science, maar heb nou niet het idee dat ik dan enige werkervaring heb ... ga dan wel promoveren ofzo, 4 jaar aan een onderzoek werken zal vast goed op je cv staan ... Dus zal pas 27 zijn voor ik echt ga werken enzo ...

En die herkansing natuurkunde voor morgen moet ik maar niet op een goed cijfer rekenen ... het boek nu nog steeds niet aangeraakt ... wel veel aan wiskunde gedaan, geoefend, hoop maar dat dat effectief is geweest, heb ik wiskunde tenminste nog verbeterd ... of morgenochtend/zometeen nog natuurkunde gaan leren ...
pi_56873305
Iedereen loopt vertraging op Dus maak van die 23 maar 24 Chicolate
pi_56873390
Tja, ik heb al helemaal vet veel vertraging opgelopen. Ik had eigenlijk nou al in mn laatste jaar kunnen zitten, als ik geen vertraging op had gelopen, maar nou heb ik dus alleen mn Propedeuse SPH en moet ik dus nog 3 jaar

Ik heb net lekker uitgebreid gedouched en gescrubd enzo en ga nu nog lekker een filmpje kijken, ben nog niet echt moe nl.

Trusten voor degenen die al wel gaan slapen
pi_56873414
* veiligheidsspeldje zou in theorie ook met 23 klaar kunnen zijn, maar dat lijkt me niet echt haalbaar eigenlijk.
Een beetje vertraging is ook niet zo erg, maar jaren zou wel vervelend zijn...
pi_56874823
Ik had vroeger hetzelfde als Sylvana, zat op het VWO tot en met de vierde, ben op m'n 15e het huis uitgegaan en besloot toen dat ik toch niet wilde studeren aan een universiteit en ben toen ook geswitched naar de HAVO en op m'n 17e naar Amsterdam verhuisd. Ik heb er eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik ben niet zo het studeerderige type. Snel verveeld met een onderwerp en zo. Op school was ik ook alleen maar goed volgens mij omdat ik een heel goed (korte termijn) geheugen heb en de avond voor een toets iets las, het dan de volgende dag goed genoeg wist voor een goed cijfer en dan vergat ik het weer.

Het enige is dat als mensen er soms naar vragen, dat je dan soms het gevoel hebt dat je jezelf moet verdedigen dat je "maar" havo hebt gedaan, ik heb dan altijd de neiging om te zeggen dat ik wel een heel hoog IQ heb, heel stom, ik weet het, maar ik doe het hier nu ook weer

Vanavond had ik een vriendin hier te eten en heb de witlof uit de oven gemaakt. Toe had ik biologische yoghurt met optimel vla en zelfgemaakte frambozensaus.
  donderdag 21 februari 2008 @ 00:16:11 #300
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56875217
feestje! wel bier nu hihi
Bernie en ik zijn tof.
pi_56877203
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaan
Maar goed eerst goed overal kijken en dan beslissen

Maar is Nijmegen dan gewoon meer georienteerd op wiskunde? omdat ze dat bij Leiden en Utrecht helemaal niet vragen
Utrecht heeft de beste pedagogiekopleiding van Nederland.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')