abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56864720
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Miss_S het volgende:

Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?

Ik heb het eten al op, heb besloten om op woensdagavond alleen aquarobics en aquajogging te gaan doen, en geen baantjes te zwemmen daarna, want ik begin me steeds meer te irriteren aan de drukte op woensdag. Dus dan gewoon alleen op maandag baantjeszwemmen naast de andere activiteiten. Op woensdag kom ik dan toch nog op 5 kwartier, dus das best redelijk
pi_56864775
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
pi_56864902
Lycheesap is fijn als je bibberig en duizelig bent! Dronk ik veel toen ik op stage lange dagen in de brandende zon veldwerk deed.
pi_56864940
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?
Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
pi_56865045
Sjow, vandaag dagje op de pabo doorgebracht, ookw el weer een sleuk om klasgenoten te zien. Al heel lang niet meer gezien die mensen, hoef ook nauwelijks meer naar school.

Magoed, vandaag veel gehuiswerkt op school, daarbij 4 lolly's gekocht om erdoorheen tekomen. Dat zal vast niet zo'n impact hebben en zo ja dan merk ik dat morgen.

Heb gister iets raars gedaan denk ik, ik heb toch zo'n pijn met ademen. Met name aan mn linkerkant vlak boven mn long. God wat doet dat zeer. Ik adem in maar tegelijkertijd voelt het alsof mn lkuchtpijpje daar dicht gaat. Terwijl dat de omgekeerde werking is.
pi_56865064
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
Na die MRI moet ik ook iets met veel suiker meenemen, omdat ik een stof krijg toegediend die mn bloedsuikerspiegel verlaagd, dus ik neem wel gewoon een lekkere chocoladereep mee. Eet verder nooit chocola, maar nu heb ik een keer een goed excuus
pi_56865276
quote:
Ik word ook altijd heel draaierig/duizelig op bergen (2km) dacht dat het gebrek aan conditie was ? Of hyperventilatie of zo..
pi_56865346
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
pi_56865551
Hm..
quote:
Als iemand hyperventileert, geeft hij te veel koolzuurgas af en neemt hij, doordat er te
diep geademd wordt, te veel zuurstof op. Hierdoor verandert het evenwicht tussen
zuurstof en koolzuur in het bloed, er ontstaat een tekort aan koolzuur in het bloed en de
weefsels, waardoor je als het ware een 'zuurstofvergiftiging' krijgt.

Ik heb dat als ik ga hardlopen/skaten/bergwandelen met 40 graden.. Dan zie ik de weg zo stromen en zo.. en vlekken en zo..

en als ik dronken ben en een beetje in paniek ga ik ook te snel en te diep inademen en ik heb ook astma achtig ietss.. dus hardlopen is echt mijn ding eh
pi_56865592
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:06 schreef freecell het volgende:
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
Zou kunnen dat dat er mee te maken heeft, maar ik moet er in het dagelijks leven ook op letten! Maar op skivakantie ben je natuurlijk de hele dag aan het sporten op grote hoogte, dus dat zal de boel wel versnellen,

@ Coldfeet: Lycheesap lijkt me dan weer niet bij iedere skisupermarkt te verkrijgen. Over lycheesap gesproken; wij krijgen ieder jaar van de Chinees zo'n klein flesje lycheelikeur, ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, maar nu verdwijnt het met de rode wijn samen in de pan als ik stoofpeertjes maak. Ik weet niet of het van die likeur komt; maar mijn stoofpeertjes zijn niet te versmaden/
pi_56865622
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controle maar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo wat het weer erger maakt.
pi_56865635
Vorig jaar was ik heel erg duizelig en benauwd in de bergen, 4 hyperventilatie-aanvallen op 1 dag gehad ... binnen een halfuur ... zuurstofgebrek ftw, dit jaar maar meerdere keren per dag ventolin 'slikken'/ademen. En rustig blijven, het zouden volgens de huisarts ook paniekaanvallen kunnen zijn, of de laatste 3 tenminste. Best wel vervelend trouwens, heb sinds deze week weer last van benauwdheid, had het al weken niet meer gehad, net als ik op vakantie ga .
quote:
Ik schiet spontaan in de lach, niet om jou, maar om wat er vorig jaar gebeurd was ... zo'n snowboardleraar had ook pakjes sinaasappelsap/ander drinken bij zich, en was gevallen bij het springen van een klein schansje ... op zijn rug, dus op zijn tas en alle pakjes waren uit elkaar gespat, hele tas nat . Was ie de muts van de dag .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56865712
Hm.. ik ging 1x heel snel ademen toen ik met 20kg op m'n rug op een berg moest klimmen en dan steeds sneller en niet kunnen stoppen eh... want k was me toch boos eh.. das toch hyperventilatie ?

en.. verdrietig/paniek/alcohol enz en dan snel snel snel ademen en niet stoppenn..
en nog een x heel hard aan t fietsen/alleen/donker bos/dronke/ ook weer dat

en dan tijdens t sporten adem ik veeel te snel........ zodat ik helemaal duizelig wordt en ik dwing mezelf altijd goed te ademen maar dat kost echt energie..
pi_56865723
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:20 schreef Jeipod het volgende:
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controle maar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo wat het weer erger maakt.
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word . Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet .
pi_56865724
Zonet nog even hardgelopen, ging wel lekker! We eten vanavond wel pannenkoeken Zelfgebakken met stukjes banaan en/of appel er doorheen
pi_56865976
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!

Ik heb voor de gein eens opgezocht wat voor voedsel bekend staat om slaapbevorderende eigenschappen..
Het wordt een simpele soep met veel groene groenten erin. Daarbij een zacht volkoren broodje met een gestoomde kalkoenfilet en een sausje van yoghurt, tijm, dille en salie erop. Als 'toetje' een banaan.
Na het eten een knusse, warme douche en een beker anijsmelk. Ik heb nog nooit anijsmelk op!
En dan slapen.

Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker. Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
pi_56865981
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......

O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
pi_56866026
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:

Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker. Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder
pi_56866076
En poeh, hyperventilatie.
Mijn mams had er vroeger veel last van, het lijkt me vreselijk eng.
Grappig is wel dat ik als klein meisje altijd meedeed met de ademhalingsoefeningen van mijn moeder, en dat ik jaaaaaren later, reeds volwassen, van een dokter een keer te horen kreeg dat ik zo keurig ademhaalde: heel langzaam, en echt alleen met mijn buik.
Dankzij mijn moeders pleinvreesperiode dus!
pi_56866119
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!
Oeeh klinkt lekker Heb je een receptje?

Ik was van plan om freecells zuurkool te gaan proberen, totdat ik me bedacht dat ik maar 1 kookpan heb. Dus vanavond kipfilet gemarineerd in ketjap met sesamzaad, nasi en saté. Met gebakken uitjes (waar ik natuurlijk niet te veel van neem), ajam tampoer en salade
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56866124
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder
Ja, vind je? Hoe godsgruwelijk veel ik ook van chocolade hou, ik prefereer bij die koekjes toch echt de variant zonder chocoladelaagje. Om de een of andere reden proef ik daarbij vooral de (niet bijzondere) chocolade, en merk ik niks meer van het stoere, heerlijke tarwesmaakje van het koekje zelf.
pi_56866174
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef conleche het volgende:
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......

O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampen Of nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken

Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar

Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
pi_56866206
Qua ademhaling haal ik redelijk goed adem; jarenlang op hoog niveau gemusiceerd (speel klarinet) en dan heb je ook een goede buikademhaling nodig.
pi_56866265
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oeeh klinkt lekker Heb je een receptje?
Jazeker! Het is wel heeeeeeeeeel citroenig, en daar moet je van houden.

Benodigdheden (2 personen):

- 2 stuks zalmfilet (uit diepvries)
- 2 el lemon curd (potje)
- 1 el gedroogde provencaalse kruiden of het verse equivalent daarvan
- 20 gram roomboter
- 4 citroenen
- 200 gram verse tagliatelle
- 125 gram mascarpone
- 1 tl gepureerde knoflook
- 1 tl gedroogde dille
- 50 gram veldsla

Bereiding:

Zalm:
- Oven voorverwarmen op 180 graden, ovenschaal invetten
- Zalmfilets onder koude kraan afspoelen en droogdeppen
- Zalmfilets aan beide kanten inwrijven met zout, peper en provencaalse kruiden
- Lepel lemon curd uitsmeren over één kant van de filets, filets op ingesmeerde kant in de ovenschaal leggen
- Stukje boter op zalmfilets leggen, twee citroenen uitpersen en citroensap over de filets schenken
- Zalmfilets 30 minuten lang in de oven bakken, waarvan de laatste vijf minuten met de oven op de grillstand voor een knapperig laagje.

Pasta:
- In pan ruim water aan de kook brengen
- Tagliatelle met een beetje zout aan het water toevoegen en zolang laten koken als de verpakking voorschrijft
- Ondertussen overgebleven citroenen raspen en uitpersen
- Citroenrasp met sap in steelpannetje verwarmen, mascarpone aan mengsel toevoegen en laten smelten
- Saus op smaak brengen met zout, peper, dille en knoflook
- Tagliatelle afgieten en mengen met saus en veldsla

Serveren:
- Pasta op verwarmd bord serveren met zalm uit de oven ernaast. Citroen halveren en op het bord leggen en de boel bestrooien met een beetje dille.

Veel wijn bij drinken.
pi_56866305
Dank je! Binnenkort uitproberen
pi_56866854
Hoi!

Terug van mijn laatste reguliere tentamen (helaas dus nog niet echt m'n laatste gewone tentamen) en hij ging best goed. Had ook wel erg hard geleerd natuurlijk. Het bleef eetbui-vrij tot aan gisteren: in 10 minuten een bak biogarde opeten is niet zo fijn voor je buik En 's avonds nog een bak sorbetijs. Maar eigenlijk is dat wel minder calorierijk en het is zo knetterzoet dat ik dat toch maar ERG weinig doe
Morgen ga ik weer hardlopen, in zeeland gaat het vaak best goed en er zijn hier op de route maar 2 stoplichten dus dat wordt vast erg lekker.

Nu moet ik eens gaan nadenken over m'n onderzoeksopzet, dat gaat ook alweer bijna beginnen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56866914
goedenavond!

ik ben blij
79,6 en heerlijk gespinned vanmiddag! Nu ik weet dat 't spinnen daar ook leuk is (aardige instructeur!) ga ik me daar wekelijks voor opgeven als het even meezit! Lekkere muziekjes, fijne fietsen, koele zaal.. ja! Top!

ik zit onder de 80! Ik moet er aan wennen maar ik zit er écht onder! Al heb ik als ik naar mezelf in de spiegel kijk nog het idee: hoe krijg ik dan die buik weg.. het is nog zoveel wat daar zit, voel me net een hangbuikzwijn!

Maar... binnenkort maar eens beginnen aan de sit-ups, en eens kijken naar het pilatesboek wat CF heeft.. krijg binnenkort weer salaris (morgen als het goed is!) dus dan kan dat er wel af, waarschijnlijk..

@ Sylvana: balen meid kan me voorstellen dat je eerst denkt 'laat er maar een uitslag komen, dan weet ik tenminste wat er is (slecht of goed)' en als er dan een ziekte/aandoening genoemd wordt, dat je dan echt schrikt.. want dan komt het wel heel dichtbij.. slecht of goed (ik hoop natuurlijk goed), ik duim voor je dat er binnenkort in ieder geval zekerheid is

@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over? Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb

@minilotje: bedankt nu heb ik daar dus zin in, terwijl René net Kip Tandori ofzo staat te maken

maar, al met al: ik ben écht blij
Ja doei.
pi_56866962
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word . Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet .
ja, dat zal het zijn geweest ja, vaak komen die 2 dingen samen. Gelukkig was het alleen een periode en heb ik er nu weinig last meer van. Heb het ook maar 2x zo erg als dat ik beschreef gehad. De eerste keer was ik in het buitenland en gebeurde het midden in de nacht en ben ik zelfs opgenomen geweest in eht ziekenhuis. Had dan ook veel rare bacterien in mn lichaam bleek. Magoed, 2e keer meteen de eerste avond nadat ik thuis was uit het buitenland nog aan d emedicijnen enzo.
Maja ben een stress kipje dat werkt ook niet echt mee.
pi_56867068
Beker met zout water en een beker met zoet water of sinaasappelsap zijn beproefde middeltjes bij zonnesteek Jammer alleen dat ik bij zout water over mijn nek ga Heb wel vaker last van zonnesteek op duikvakantie in warme landen. Meestal ben ik dan simpelweg uitgedroogd en last van warmtestuwing door de zon en met een zwart duikpak in een houten bootje zitten

Wisten jullie dat sinaasappelsap bijna net zoveel suiker bevat als een glas cola? Geen wonder dat het een goede kick geeft. Mijn schoonmoeder drinkt sinaasappelsap als ze een hypo heeft omdat de suiker heel snel in het bloed komt.
pi_56867215
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:

@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over? Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb
Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaan
Maar goed eerst goed overal kijken en dan beslissen

Maar is Nijmegen dan gewoon meer georienteerd op wiskunde? omdat ze dat bij Leiden en Utrecht helemaal niet vragen
pi_56867815
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampen Of nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken

Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar

Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
Ghehe zoiets heb ik ook twee keer gehad, maar nooit flauwgevallen gelukkig (had niets met ademhaling te maken): warme dag, 30 graden, wezen fietsen en de hele dag nog niets gedronken ... stonden in de rij bij de supermarkt om water te kopen en begon alles te draaien. Moest gaan zitten van mijn moeder, maar ik wilde eerst de winkel uit ... alles was zwart, maar ik bleef doorlopen. Toen omvergetrokken door mn moeder, moest gaan zitten ... paar slokken water en het was weer ok . Was toen 10 ofzo.

Leuker was het op vakantie. Jaar of 14. Overdag bijna niets gegeten: geen honger en het was te warm. Op een of andere manier ook vergeten te drinken, al anderhalve dag geen druppel water gehad. Dan is het avond, en sta je op een veldje ... naast iemand die rookt ... ik werd zo ongelooflijk benauwd en duizelig, begon te hyperventileren, werd lijkbleek en hebben ze me in een plantenbak gelegd met van die boomschors, voel dat spul nog prikken op mn blote rug ... waarop een vrouw dacht dat ik geblowd had ... werd terug naar de camping gebracht (Nee je hoeft me niet te ondersteunen!), heb wat gedronken (eerst een slok bier, hoe komen ze erbij! En ik lustte dat niet eens. Daarna glas hey sinaasappelsap ). Toen ging het zo goed dat ik weigerde om te gaan slapen. Die vrouw nog 2x tegengekomen en toen snel in de bosjes gesprongen ...

Eigenlijk zou ik best willen weten hoe het is om flauw te vallen, het is me tot nu toe nog nooit overkomen ...
pi_56868613
Flauwvallen deed ik vroeger bij bijna elke menstruatie wel een keer
En als ik erg moe of grieperig was.
Lage bloeddruk.

Tegenwoordig wordt het wel vaak zwart voor mijn ogen (of een stadium verder: wit ) maar ik weet tegenwoordig altijd op tijd een zitplaats te vinden. Als ik eenmaal zit gaat het heel snel weer prima
pi_56868865
he, ben nog maar 1x flauwgevallen, was heel vreemd. Ik had gym buiten op het veld en het was een zonnige dag. Ik voelde me niet lkkr en wilde in de schaduw zitten (nu wilde ik altijd al onder gym uitkomen en dat wist meneer) dus ik zeg voel me niet goed wil in de schaduw. Mocht niet, volgende wat ik weet is dat ik wkkr werd met zijn kop boven mn hoofd: ga jij maar even in de schaduw liggen
Je merkt er eigenlijk niets van ... ik dan
pi_56868979
Flauwvalverhalen, leuk
Bij weinig eten/warm weer ben ik weleens duizelig in de ochtend, maar echt flauwvallen heb ik maar 1x gedaan.
Ik was 15, het was erg warm en ik was aan het werk in de koekjesfabriek. M'n vinger kwam per ongeluk tussen de band en hij ging een beetje bloeden. In de wc ben ik flauwgevallen.
Ohja en iets met drank enzo maar dat is anders
pi_56870404
Ik ben weer terug van het zwemmen

Vandaag hadden de instructeurs er lekker zin in om ons eens af te beulen. Met Aquarobics kregen we voor onze armen schijven met een handvat in het midden, voor extra weerstand tijdens de armoefeningen. Nou, ik heb nu al spierpijn in mn bovenarmen.

En met Aquajogging kregen we weer van die schuimrubberen "enkelboeien" voor extra weerstand voor de benen, en halverwege moesten we de wetbelt afdoen, en hadden we dus alleen die "enkelboeien" om, en dan moet je helemaal veel moeite doen om boven water te blijven, dus het was wel een erg intensief avondje zo, maar wel lekker

Weet alleen niet of ik morgen mn bed uit kan komen, maar dat zien we dan wel weer

Volgende week is er vakantie, dus dan heb je op maandag- en woensdagavond om 7 uur 3 kwartier aquajogging, en dan van 8 tot kwart voor 9 aquarobics

Over flauwvalverhalen, dat heb ik alleen in een drukke trein, als ik moet staan, dan wil ik nog wel eens tegen de vlakte gaan. En er zijn maar weinig keren geweest dat mensen me hielpen daarna, meesten bleven gewoon stom voor zich uit staren, ipv dat ze zich druk om mij maakten. Als ik nu zie dat een trein heel vol is en de kans groot is dat ik moet staan, dan ga ik met de volgende trein mee, wel zo veilig En als ik 's ochtends nog niet gegeten heb voor ik ga douchen, wil ik ook nog wel eens duizelig worden, maar dan ga ik gewoon direct onder de douche weg en op de grond zitten.
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:32:39 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56870615
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:46 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn .
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen .
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken .
Niet meer actief op Fok!
pi_56870979
Het zal idd. voornamelijk de statistiek zijn denk ik. Dat wordt door best veel mensen wel als moeilijk ervaren. Ik weet niet of het niveau statistiek nog erg verschilt per studie, maar echt simpel was het bij mij ook weer niet.
pi_56871340
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:47 schreef Liejannuh het volgende:
Statistiek is saai.
Heus niet! Het is best leuk, als het maar wat verder gaat dan een T-toets
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56871388
Dat heel veel in het Engels is, was voor mij ook een reden om niet naar de Uni te gaan, aangezien ik echt slecht ben in Engels. Ik heb nl wel eerst een aantal jaren VWO gedaan, maar toen bedacht ik me dat ik SPH wilde gaan doen, en toch niet naar de Uni wilde, en dat ik dan net zo goed naar de Havo kon overstappen, was ik nog een jaar eerder klaar ook In september weer verder met de SPH, moet alleen nog ff kijken of het deeltijd of voltijd wordt. Heb al wel een lijstje met instellingen gemaakt waar ik eventueel zou willen werken, dus die maar eens benaderen of ze deeltijdbanen aanbieden voor mensen die in deeltijd SPH willen doen, of niet. Als ik geen baan kan vinden, dan ga ik het gewoon voltijd doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Heb niet echt zin om nog 3 jaar voltijd te moeten studeren, ben ik zowat 25 als ik klaar ben. Maar goed, als het niet anders kan dan moet het maar
pi_56872143
wat is er mis met 25 zijn als je klaar bent?

ik ben waarschijnlijk 28 als ik klaar ben! En nou ja.. da's niet heel vroeg, maar ben dan ook laat begonnen.. Echter, mijn vriend is al wel vanaf zijn 18e bezig, en nog steeds bezig, op zijn 26ste, en zal 'pas' op zijn 27ste afstuderen.. werken kan altijd nog... weet ik ook nu, na eerst 3 jaar full-time werken...

Dus denk goed na om wat je gaat doet.. deeltijd is namelijk niet minder zwaar dan voltijd... vaak zwaarder.. na een dag hard werken ook nog naar school, en dan óók nog opdrachten maken, etc...

Ben blij dat ik geen deeltijd heb gedaan! Ik zou het iig niet trekken
Ja doei.
pi_56872532
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn .
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen .
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken .
Ik ben best slim schat
Zoals ik al eerder hier heb gezegd is mijn engels zeker op niveau (als het niet hoger is)
en wiskunde als ik het wil kan ik dat vast ook
Voor mij kan het ook niet theoretisch genoeg zijn

Vanwege omstandigheden heb ik VWO niet af kunnen maken anders had ik al op de universiteit gezeten

[ Bericht 1% gewijzigd door Miss_S op 20-02-2008 22:45:39 ]
pi_56872561
Dansen was trouwens weer super
pi_56872725
pff ik stop ermee voor vanavond, net lekker op de bank een filmpje gekeken, maar ik moet zo liggen, mn longen doen gewoon zonder enige aanleiding verdomde pijn ...
pi_56872843
Ik ben, indien zonder vertraging, op mijn 23e klaar met de uni, en dan ben ik alsnog nix ... ja master of science, maar heb nou niet het idee dat ik dan enige werkervaring heb ... ga dan wel promoveren ofzo, 4 jaar aan een onderzoek werken zal vast goed op je cv staan ... Dus zal pas 27 zijn voor ik echt ga werken enzo ...

En die herkansing natuurkunde voor morgen moet ik maar niet op een goed cijfer rekenen ... het boek nu nog steeds niet aangeraakt ... wel veel aan wiskunde gedaan, geoefend, hoop maar dat dat effectief is geweest, heb ik wiskunde tenminste nog verbeterd ... of morgenochtend/zometeen nog natuurkunde gaan leren ...
pi_56873305
Iedereen loopt vertraging op Dus maak van die 23 maar 24 Chicolate
pi_56873390
Tja, ik heb al helemaal vet veel vertraging opgelopen. Ik had eigenlijk nou al in mn laatste jaar kunnen zitten, als ik geen vertraging op had gelopen, maar nou heb ik dus alleen mn Propedeuse SPH en moet ik dus nog 3 jaar

Ik heb net lekker uitgebreid gedouched en gescrubd enzo en ga nu nog lekker een filmpje kijken, ben nog niet echt moe nl.

Trusten voor degenen die al wel gaan slapen
pi_56873414
* veiligheidsspeldje zou in theorie ook met 23 klaar kunnen zijn, maar dat lijkt me niet echt haalbaar eigenlijk.
Een beetje vertraging is ook niet zo erg, maar jaren zou wel vervelend zijn...
pi_56874823
Ik had vroeger hetzelfde als Sylvana, zat op het VWO tot en met de vierde, ben op m'n 15e het huis uitgegaan en besloot toen dat ik toch niet wilde studeren aan een universiteit en ben toen ook geswitched naar de HAVO en op m'n 17e naar Amsterdam verhuisd. Ik heb er eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik ben niet zo het studeerderige type. Snel verveeld met een onderwerp en zo. Op school was ik ook alleen maar goed volgens mij omdat ik een heel goed (korte termijn) geheugen heb en de avond voor een toets iets las, het dan de volgende dag goed genoeg wist voor een goed cijfer en dan vergat ik het weer.

Het enige is dat als mensen er soms naar vragen, dat je dan soms het gevoel hebt dat je jezelf moet verdedigen dat je "maar" havo hebt gedaan, ik heb dan altijd de neiging om te zeggen dat ik wel een heel hoog IQ heb, heel stom, ik weet het, maar ik doe het hier nu ook weer

Vanavond had ik een vriendin hier te eten en heb de witlof uit de oven gemaakt. Toe had ik biologische yoghurt met optimel vla en zelfgemaakte frambozensaus.
  donderdag 21 februari 2008 @ 00:16:11 #300
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56875217
feestje! wel bier nu hihi
Bernie en ik zijn tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')