Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Miss_S het volgende:
Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
Pedagogische Wetenschappenquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Wat wil je dan gaan doen, pedagogiek ofzo?
Na die MRI moet ik ook iets met veel suiker meenemen, omdat ik een stof krijg toegediend die mn bloedsuikerspiegel verlaagd, dus ik neem wel gewoon een lekkere chocoladereep mee. Eet verder nooit chocola, maar nu heb ik een keer een goed excuusquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
Ik word ook altijd heel draaierig/duizelig op bergen (2km) dacht dat het gebrek aan conditie wasquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
@Chicolate: Ik heb in de bergen ook eerder last van een lage suikerspiegel, ben net als jij heel gevoelig voor, ik word trillerig en duizelig en ben ook al een paar x flauw gevallen. Ik neem altijd een pakje sinaasappelsap mee de piste op, als ik dan merk dat ik suiker tekort heb, werkt dat het beste en het is minder slecht voor je dan een mars.
quote:Als iemand hyperventileert, geeft hij te veel koolzuurgas af en neemt hij, doordat er te
diep geademd wordt, te veel zuurstof op. Hierdoor verandert het evenwicht tussen
zuurstof en koolzuur in het bloed, er ontstaat een tekort aan koolzuur in het bloed en de
weefsels, waardoor je als het ware een 'zuurstofvergiftiging' krijgt.
Zou kunnen dat dat er mee te maken heeft, maar ik moet er in het dagelijks leven ook op letten! Maar op skivakantie ben je natuurlijk de hele dag aan het sporten op grote hoogte, dus dat zal de boel wel versnellen,quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:06 schreef freecell het volgende:
Gebrek aan zuurstof lijkt me eerder
Ik schiet spontaan in de lach, niet om jou, maar om wat er vorig jaar gebeurd was ... zo'n snowboardleraar had ook pakjes sinaasappelsap/ander drinken bij zich, en was gevallen bij het springen van een klein schansje ... op zijn rug, dus op zijn tas en alle pakjes waren uit elkaar gespat, hele tas natquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:40 schreef conleche het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig wordquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:20 schreef Jeipod het volgende:
Ik heb hyperventillatie (gehad)
En het is niet grappig. Je ademt niet goed en je krijgt het zelfstandig vaak ook niet goed ... bij mij gingen mn handen tintelen en werd mn linkerarm lam ... toen ik nog neit wist dat het hyperventillatie was raakte ik in paniek vanwege die lamme arm en tintelende handen zodat ik hartkloppingen kreeg ... en ik dacht dat ik dood ging zeg maar
Ben ervoor in mensendiek geweest en nu hou ik het onder controlemaar toen ik nog niet wist wat het was was het wel ff vervelend. Volgens de zuster heb je inderdaad dezelfde symptomen als wanneer je een hartaanval krijgt ... daarom schrok ik dus ook zo
wat het weer erger maakt.
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerderquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Wat betreft suikerduizeligheid.. In het hoogst uitzonderlijke geval dat ik me zodanig inspan dat mijn normale maaltijd niet voldoet, hou ik altijd erg van Lu Time Out volkoren granenkoekjes. Naturel, die met appel is niet lekker.Op koekies met vezels kun je toch wat langer doorknallen dan op een zak snoep.
Oeeh klinkt lekkerquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef minilotje het volgende:
Toch maar geen citroenroompasta met zalm vanavond.
Ik bedenk me net dat we morgenochtend om vier uur 's morgens op willen om naar de maansverduistering te kijken!![]()
Ja, vind je? Hoe godsgruwelijk veel ik ook van chocolade hou, ik prefereer bij die koekjes toch echt de variant zonder chocoladelaagje. Om de een of andere reden proef ik daarbij vooral de (niet bijzondere) chocolade, en merk ik niks meer van het stoere, heerlijke tarwesmaakje van het koekje zelf.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Die vind ik ook erg lekker! (jammer dat ik nu ook de versie met chocola heb geprobeerd, want die is natuurlijk nog weer lekkerder![]()
Glaasje zout water is niet eens zo gekquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:36 schreef conleche het volgende:
Ik was een keer heel druk op een dag, geen tijd om te eten, onverwacht mee naar een concert 's avonds, dus ook geen avondeten, had de hele dag geleefd op wat nootjes en 3 biertjes bij het concert. Na het concert gingen we in de stad nog wat drinken en ik zei tegen meneer C. na 1 biertje; 'k geloof dat ik naar huis moet, ben niet zo lekker" Ik was nog niet buiten of het werd zwart voor m'n ogen en ik ging neer. Toen ik weer bijkwam, iedereen geschrokken, glaasje water van de portier gehad. Ik:" Het gaat wel weer kom op we gaan naar huis." Ik sta op en ploef, weer zwart en toen ik bijkwam lag ik weer op de grond. Toen kreeg ik zout water te drinken (WTF???) natuurlijk niet opgedronken, dacht dat het wel weer ging, stond weer op en ging weer neer. Nu begon die portier zich toch zorgen te maken en belde 112. En iemand kwam op het idee om me een glaasje jus d'orange te geven. Daarna was er dus NIKS MEER AAN DE HAND. Politie kwam en heeft ons naar huis gebracht, wat gewoon een gratis taxi was, want alles was weer oké. Dus nu, als ik me even in de verte voel zoal toen: een glaasje jus en ik kan er weer tegen......
O ja en sindsdien ben ik niet meer bang voor zo'n soort dood, want; boem het licht gaat uit en het is over, niks an 't handje. (ik heb het nu niet over enge doden als verdrinken, verbranden en nare ziektes hè)
Jazeker! Het is wel heeeeeeeeeel citroenig, en daar moet je van houden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oeeh klinkt lekkerHeb je een receptje?
ja, dat zal het zijn geweest ja, vaak komen die 2 dingen samen. Gelukkig was het alleen een periode en heb ik er nu weinig last meer van. Heb het ook maar 2x zo erg als dat ik beschreef gehad. De eerste keer was ik in het buitenland en gebeurde het midden in de nacht en ben ik zelfs opgenomen geweest in eht ziekenhuis. Had dan ook veel rare bacterien in mn lichaam bleek. Magoed, 2e keer meteen de eerste avond nadat ik thuis was uit het buitenland nog aan d emedicijnen enzo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dit doet me een beetje denken aan wat de dokter bij mij paniekaanvallen noemde. Ik krijg het gelukkig altijd onder controle (geen tintelde lichaamsdelen, alleen vervelend ademen, stikken in mn eigen ademhaling, duizelig zijn, hartkloppingen en geen controle meer over mijn lichaam hebben) zodra ik zelf rustig word. Ben ook altijd bang om flauw te vallen, vooral als ik zo'n aanval op een halflege piste heb
...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paniekaanval ... alleen denk ik niet dood te gaan, onkruid vergaat niet.
Mijn vriend wou al dat ik bij zijn vereniging ging, en tuurlijk zou ik dan op kamers gaanquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:09 schreef motorbloempje het volgende:
@Miss_S: Leiden heb ik ook gestudeerd, en dat is een échte studentenstad waar je nagenoeg alleen vrienden maakt (geen kennissen van de studie dus) als je bij een vereniging gaat.... daarbij zal je dan op kamers 'moeten' vanwege de reistijd.. heb je dat ervoor over?Verder is Leiden zelf opzich wel leuk, maar Nijmegen is leuker
en een Wiskunde toets is prima te doen! Als zelfs ik het gehaald heb
Ghehe zoiets heb ik ook twee keer gehad, maar nooit flauwgevallen gelukkig (had niets met ademhaling te maken): warme dag, 30 graden, wezen fietsen en de hele dag nog niets gedronken ... stonden in de rij bij de supermarkt om water te kopen en begon alles te draaien. Moest gaan zitten van mijn moeder, maar ik wilde eerst de winkel uit ... alles was zwart, maar ik bleef doorlopen. Toen omvergetrokken door mn moeder, moest gaan zitten ... paar slokken water en het was weer okquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Glaasje zout water is niet eens zo gek
Denk je in: al 2 weken warmer dan 40 graden
al 3 dagen hoge koorts (elke ochtend in een drijfnat bed wakker worden)
al 2 weken lang elke nacht alleen maar bier drinken en verder niks
(overdag wel normaal eten) en 2x per dag warm (zit niet zoveel zout in)
Enorme rugkrampenOf nierkrampen weet ik het.. maar toch eigenwijs zijn en een dagtrip naar Barcalona maken
Nou..... alles werd zwart voor m'n ogen ik werd lijkbleek en zakte in elkaar![]()
Na een beetje zout en wat water kreeg ik binnen 3seconden weer kleur en ik deed het weer
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 17:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Pedagogische Wetenschappen
Heb brochures aangevraagd dus eens rondkijken. Als ik het in Nijmegen wil doen moet ik volgens mij eerst een wiskunde toets doen terwijl in Leiden dat niet nodig is.....
Heus niet! Het is best leuk, als het maar wat verder gaat dan een T-toetsquote:
Ik ben best slim schatquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die wiskundetoets zal wel niet voor niets zijn.
Ergo: je zult wel wiskunde (statistiek) nodig hebben voor pedagogische wetenschappen. Ik heb zelf heel sterk het idee dat universiteiten soms toelatingseisen versoepelen om maar meer studenten te trekken. Dat komt de kwaliteit van de studie natuurlijk niet ten goede. Ik kan bijv. met een paar bachelorvakken theologie al een bepaalde master in de theologie doen, maar ik weet half niet zoveel als iemand die de bachelor theologie in z'n geheel heeft gedaan.
Bovendien zul je waarschijnlijk ook veel in het Engels moeten lezen. Ik studeer Nederlands, maar 95 % van het leesmateriaal is in het Engels, zeker in de latere jaren. Verder schijnen weinig HBO'ers met succes door te stromen naar de uni.
Niet om je bang te praten, maar bedenk wel goed waarom je naar de universiteit wilt, of het theoretische je wel aanspreekt en of je het aan zou kunnen.
Het is zonde als je het probeert en dan ook een (half) jaar HBO kwijt bent. Je kunt je stufi goed gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |