Ik heb afgelopen week leuke 'voor'foto's gevonden en 'na'foto's maak ik pas als ik op mijn streefgewicht benquote:Op woensdag 20 februari 2008 01:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Isa:
dat vraagt eigenlijk om voor en na foto's? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Ik ben al met al ook 30 kg kwijt en wil er nu nog 10-15 ...
![]()
Hij heeft een beetje een raar ritmequote:Op woensdag 20 februari 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
om 4:00 nasi maken?Wat was de gedachte dáár dan achter?
Hier nog steeds op normaal gewichtWel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
Nou, dus nietquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:
Inmiddels ben ik weer beter, dus morgen weer gewoon werken. Vandaag nog even thuisgebleven en wat dingen opgeruimd in m'n nieuwe ladekast.
Welkom hier en veel succesquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:37 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal!
Ben toch maar eens in dit topic beland... Heb momenteel een BMI van 22, prima dus. Maarrrr, ik wil toch iets van 4 kg kwijt. Vooral mijn bovenbenen zijn me wat aan de maat. Maargoed, ik ga dus proberen wat minder te snoepen en wat meer te bewegen (ulgh!!)
Dat is toch ook gewoon heel goed? Je bent echt wel een slanke meid, hoor.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!
Hoe was het gister in het ziekenhuis?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Welkom hier en veel succes
Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hoe was het gister in het ziekenhuis?
Ik niet, ben noooooit ziek!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier.
Idd, ik zou hem maar snel afkloppenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:22 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik niet, ben noooooit ziek!![]()
(gevaarlijke uitspraak..)
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
Frambozen. Veel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoepKan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....
Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
Klinkt echt verrukkelijkquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Frambozen. Veel.
Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
Gewoon met de hand persen, de frambozen even laten weken in de jus en dan met een pollepel de hele zwik door een zeef drukken. Of een passevite gebruiken, of, of, gewoon wat klonten framboos in je jus laten zitten en later oplepelen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
[..]
Klinkt echt verrukkelijkAlleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
Druiven! Daar kan je ook echt van 'snoepen', zoals bij een gewone zak snoep. (en als je wel perse snoep wil: suikervrij drop, liefst hele zoute. Dat spul laxeert joh ... laat je volgende keer wel uit je hoofd om een zak leeg te etenquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoepKan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.
Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de arts natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Klopt, ik had laatst knoflook en rode peper in de sla en ik heb 3 dagen last van mijn buik gehadquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.
Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchtenEn daar ben ik nou juist zo dol op
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaarquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchtenEn daar ben ik nou juist zo dol op
Smokkel gewoon een paar boterhammen mee van het ontbijt: prima vervanging voor frites!quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar(stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan
)
Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig. In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
Ik ben meer dan 25 kwijt :pquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Wow, 30 kilo, Isa!.
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt.
dit is best wel onzinquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar(stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan
)
Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig. In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef Liejannuh het volgende:
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.
Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
Dat hebben we in het begin al meerdere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Ok, nouja dan hoop ik voor je dat het uiteindelijk lukt met die tests en uitslagen, ik weet hoe slopend dat hele onderzoek kan zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Dat hebben we in het begin al meredere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.
Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
Wat lekker is en erg mager als broodbeleg: gerookte kipfilet, rosbief, filet americain. Achterham valt ook nog wel mee volgens mij (is vooral erg lekker van de versafdeling van de AH).quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |