abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56853027
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 01:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Isa:
dat vraagt eigenlijk om voor en na foto's? ben wel heel erg benieuwd naar het verschil.
Ik ben al met al ook 30 kg kwijt en wil er nu nog 10-15 ...
Ik heb afgelopen week leuke 'voor'foto's gevonden en 'na'foto's maak ik pas als ik op mijn streefgewicht ben
Nu zouden het 'tussen'foto's zijn
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:28:20 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56853582
Wow, 30 kilo, Isa! .
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt .

Ik ben weer wat beter dan gisteren. Geen koorts meer, wel een droge keel en een snotneus en ik blijf nog maar even zoveel mogelijk thuis vandaag (alleen even computerpracticum van 11-13) en morgen ga ik, denk ik, weer de hort op .
Niet meer actief op Fok!
pi_56854242

*grin*

enneh.. ik ben ook blij...

79,6, zei de platte witte schijf vanochtend ónder de 80, ineens
Ja doei.
pi_56854257
vandaag overigens lekker spinnen eindelijk spullies zitten in de tas, dus na college even flink raggen, en dan samen met René naar huis met de trein, gezellig

nu snel naar de bus, want anders ben ik straks nog te laat in Nijmegen
Ja doei.
pi_56854317
Ik riep een paar dagen geleden nooit in mn skibroek te passen, heb maar een klein beetje gesport (meteen uitgeput) en gegeten wat ik wilde ... en spontaan genoeg afgevallen om weer in dat ding te passen . Tenminste, de 64 was zichtbaar en daarbij zou het moeten passen. Gek lichaam. Stress is dus toch goed voor de lijn .

Eigenlijk zou ik nu moeten ontbijten, maar beneden wordt schoongemaakt en ik heb geen zin in praten met mensen, en eet het liever rustig in mn eentje op. Dat wordt een uurtje wachten .

@Isa: snel die 10 afvallen, ik wil de foto's zien (nouja, liever niet snel eigenlijk, beter voor jou en je lichaam om het rustig te doen. Maar ik ben nieuwsgierig!)

Oh ja: voor motorbloempje (Ha! Het is je gelukt)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56854560
Mogge!

Feli MoBlo!! Goed hoor! En ook meteen 4 ons eronder gedoken

Isabeau, jij had toch een tijdje geleden een '2 weken balans theorie'? Heb ik nu goed begrepen dat je een bepaald aantal cal. per 2 weken mag eten en dat je zo niet een strenge balansdag doet, maar gewoon over meer dagen uitgesmeerd wat minder cal. eet? Het lijkt mij wel iets wat ik wil proberen. Dus als ik gemiddeld 1400 cal. per dag wil eten. wat dus 19600 per 14 dagen is. Dan kan ik die indelen naar believen. (Het lijkt mij dan wel verstandig om niet 2/3 van die cal. de eerste week te eten )

Gisteren 1700 cal gegeten, eergisteren 1350. Dus om de 250 die ik nu " teveel" heb gegeten te compenseren moet ik bv 5 dagen. 50 cal. minder eten, dus 1350 ipv 1400. Ik vind dat een goed plan: 50 cal. minder merk je niet, 250 wel, dat is gewoon een hele maaltijd!

Heb ik het systeem goed begrepen?
pi_56854613
Goedemorgen iedereen die hopelijk Slank de Lente In Gaat

Ik heb lekker de hele nacht rondgespookt, had koorts en kon niet slapen, dus van dekentje op de bank en tv naar dekentje om me heen en laptop naar dekentje in de keuken met boek naar onder de dekens in bed.. heerlijk En toen ging Mr. Huisgenoot ook nog om 4:00 vanmorgen nasi maken waardoor het hele huis daar naar rook .

Dus vandaag maar even bijslapen, heb gelukkig geen koorts meer. Ik moet nog wel naar de supermarkt, want lief moet werken tot 23.00 en anders hebben we helemaal geen fruit meer in huis, en dan is het wel erg makkelijk toegeven aan alle chocoladebehoeftes... Dus ik ga zo m'n dikste sjaal maar omdoen en even op de fiets weg.
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:41:35 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56855508
Waardeloos Razztwizzle, maar wel goed dat je geen koorts meer hebt . Ik dus ook niet meer.
Alleen ben ik nu ineens snipverkouden. *Snif, snotter, snuif* . Zo maar even aankleden en dan naar computerpracticum statistiek. Als dat maar niet zo boring is als de hoorcolleges. En weer een buitenlandse docent, Italiaans dit keer. Ben benieuwd of ze wel een beetje te verstaan is .

.
Niet meer actief op Fok!
pi_56855674
om 4:00 nasi maken? Wat was de gedachte dáár dan achter?

Hier nog steeds op normaal gewicht Wel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
pi_56856039
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
om 4:00 nasi maken? Wat was de gedachte dáár dan achter?

Hier nog steeds op normaal gewicht Wel relaxed dat het nou zo makkelijk gaat!
Hij heeft een beetje een raar ritme hij is freelance audiodesigner, dus kan werken op z'n eigen tijden. Wat resulteert in om 15:00 uit bed komen, en om 4:00 nasi maken. Erg fijn als je midden in de nacht wakker wordt van etensluchtjes.
pi_56856811
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:43 schreef Ewelina het volgende:

Inmiddels ben ik weer beter, dus morgen weer gewoon werken. Vandaag nog even thuisgebleven en wat dingen opgeruimd in m'n nieuwe ladekast.
Nou, dus niet Vannacht de gehele nacht liggen woelen, steeds heet, koorts, etc. Vanochtend toch maar afgebeld, bah. Ook flinke hoofdpijn, maar die is nu wel aardig gezakt sinds ik wat meer geslapen heb. Had best zin om weer te gaan werken, maar met hoofdpijn een hele dag achter de computer zitten... nee.

Ondertussen kan ik genieten van de werklieden die heel hard Andre Hazes op hebben staan

1 positief puntje: vanochtend woog ik 59,8. Op naar de 55.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56857275
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:37 schreef Ooi86 het volgende:
Hallo allemaal!

Ben toch maar eens in dit topic beland... Heb momenteel een BMI van 22, prima dus. Maarrrr, ik wil toch iets van 4 kg kwijt. Vooral mijn bovenbenen zijn me wat aan de maat. Maargoed, ik ga dus proberen wat minder te snoepen en wat meer te bewegen (ulgh!!)
Welkom hier en veel succes

Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
pi_56857829
Het gaat lekker hier, vandaag woog ik 60,5. Ik schrok een beetje van de 60,3 gister, aangezien ik de dag daarvoor nog 61,0 woog. Maar ik blijk dus wel echt af te vallen .
pi_56857973
Ik wil updaten ... heb de broek net gepast en die past (kan er zelfs weer mee zitten, maar om em perfect te maken moet er ooit nog wel een halfje ofzo af) en ik ben daar gewoon zo blij mee! Stom getal in het lijstje ... waarom moet donderdag nou pas mijn updatedag zijn ... (dat was omdat de grove lijn dan beter te zien was. Maar als ik nu update ben ik bang dat ik 'laks' omga met eten en alsnog weer zwaarder uitkom )

En welkom @ Ooi86 ... ik had dr een beetje overheen gelezen vrees ik. En bovenbenen zijn herkenbaar ...

Zo, toetsen leren, tas inpakken, kranten lopen en straks naar winkels om wat lekkers voor de wintersport te kopen ... Honingdrop ofzo
pi_56858021
Zo mijn schooldag zit er alweer op, nu even boterhammen opeten en nog wat schoolwerk doen. We gaan vanavond naar de tuschinski voor een voorpremiere van de film 27 dresses, lijkt me wel leuk Daarvoor ff iets eten bij la place ofzo.

Ik woog vanochtend nog steeds 67, was wel blij dat het snoepfestijn van gister geen schade heeft aangericht

@ Mademoiselle.Moi: das idd fijn, als je weer eens wat resultaat ziet
pi_56858317
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Erg herkenbaar! Ik volg nu al maanden een soort op-gewicht-blijf-regime. Dan doe ik het weer een week goed en dan laat ik me toch weer verleiden tot een zondetje en zo schiet het niet op, ondanks het sporten. Maar ik moet niet zeuren, want door dat sporten kan ik eindelijk wel genoeg eten zonder honger te hebben. Voorheen kwam ik dan altijd aan!
Dat is toch ook gewoon heel goed? Je bent echt wel een slanke meid, hoor.

Ik moet zeggen, ik ben vrij makkelijk met streefgewichten. Ik hoef geen supermodel te worden (daar ben ik te oud voor ) en ik geloof ook niet dat ik in een branche aan de slag ga waar looks heel erg tellen (sterker nog, ik denk dat ik daar sowieso wel word gewaardeerd ).
Wat ik wel héél graag wil, is een fit, enigszins gespierd lijf, normale kleding passen en lekker eten, en vooral ophouden met emo-eten en me rot voelen. Maar of ik dan een BMI van 22 of 26 heb, maakt me echt geen fluit uit
pi_56858381
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Welkom hier en veel succes

Peter heeft geen beleg meer op brood, dus ga zo maar ff naar de stad om een broodje te halen en dan loop ik door naar het station. Vanavond provencaalse kipschotel van Knorr Mixx eten en weer lekker zwemmen
Hoe was het gister in het ziekenhuis?
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:15:55 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56858411
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier .
Ik ben net naar computerpracticum geweest (en meteen ook de laatste keer dat ik geweest ben... wat saai en zinloos) en ik zat flink te snotteren en te snuiven.
Net even een eitje gebakken en nu met mijn opdrachten voor statistiek bezig .
Niet meer actief op Fok!
pi_56858476
Beterschap voor alle zieken!

Ik ben nog niet ziek, en mag dat ook niet worden zo vlak voor wintersport . Mijn vriend is dan wel net ziek geworden, dus hoop dat ie nog mee kan ...

En ik dacht toch echt dat het nu wel bijna half 3 zou zijn ... *zucht*
pi_56858477
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:14 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Hoe was het gister in het ziekenhuis?
Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
pi_56858575
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:15 schreef Viking84 het volgende:
Nou, echt iedereen lijkt wel ziek te zijn hier .
Ik niet, ben noooooit ziek!
(gevaarlijke uitspraak..)
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56858598
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:22 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik niet, ben noooooit ziek!
(gevaarlijke uitspraak..)
Idd, ik zou hem maar snel afkloppen

Ik heb het ook nog niet gehad hoor, de griep, maar ik heb al genoeg aan mn hoofd, dus hoop dat ik een rondje mag overslaan dit jaar
pi_56858790
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Er is weer niks uitgekomen. Dus nou heb ik 6 maart een MRI van de dunne darm, die heb ik nog niet gehad, wel van de dikke darm en met scopie hebben ze begin en eind van de dunnedarm wel gezien, maar nog niet de hele dunne darm, dus dat gaan ze nu bekijken. En op aanvraagformulier had ze erbij gezet: Crohn? Dus ben wel beetje bezorgd dat ze daar nu aan denkt...
Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....

Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
pi_56858848
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoep Kan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
pi_56858883
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Oké, ik moet zo naar de supermarkt en ik heb me toch zooooo'n zin in snoep Kan er iemand een gezond iets voor me bedenken waar ik me op kan verheugen?
Frambozen. Veel.

Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
pi_56858885
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sylvana, dat begrijp ik niet zo goed. Laatst zei je nog dat je liever een diagnose had dan nog langer in onzekerheid te moeten verkeren, zelfs al zou dat kanker zijn....

Ik bedoel, Crohn is echt niet leuk, en het kan behoorlijk hinderlijk zijn (maar dat hoeft niet!!), dus waarom dan nu ineens zo bezorgd?
Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
pi_56859029
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Frambozen. Veel.

Zo'n bak diepvriesframbozen en een net sinaasappels kopen. Sinaasappels uitpersen, bevroren frambozen erbij, in de blender, en brrrrt, je ijskoude zoetigheid vol vitamine C
Klinkt echt verrukkelijk Alleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
pi_56859083
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja, het is meer het feit dat ze eerst nergens aan dacht, maar gewoon wilde testen op alles, en nou opeens wel ergens aan denkt. Het klopt idd dat ik graag een diagnose wil hebben, maar aan de andere kant ben ik toch wel bang voor die diagnose hoor. Dat heb ik ook altijd wel laten merken in mn posts, die dubbele gevoelens, dat je aan de ene kant wel wil weten wat je hebt, maar aan de andere kant er toch wel bang voor bent....
Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.

Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
pi_56859125
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Klinkt echt verrukkelijk Alleen heb ik geen blender en moet ik sinaasappels met de hand persen
Gewoon met de hand persen, de frambozen even laten weken in de jus en dan met een pollepel de hele zwik door een zeef drukken. Of een passevite gebruiken, of, of, gewoon wat klonten framboos in je jus laten zitten en later oplepelen.

Geloof me, je wordt echt blij van zo'n knalrood vitaminedrankje
pi_56859133
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:34 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:
Druiven! Daar kan je ook echt van 'snoepen', zoals bij een gewone zak snoep. (en als je wel perse snoep wil: suikervrij drop, liefst hele zoute. Dat spul laxeert joh ... laat je volgende keer wel uit je hoofd om een zak leeg te eten ) Maar makkelijk fruit is dan wel beter hoor
pi_56859135
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik snap dat je dubbele gevoelens hebt, hoor. Maar Crohn kun je met medicijnen en een dieet vaak redelijk onder controle houden, heb ik me laten vertellen. Dus vind ik het een beetje strijdig met wat je vorige week zei.

Hoe komt die arts nu zo ineens bij Crohn? En hebben ze je darmen niet al vaker gecheckt op ontstekingen?
Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
pi_56859193
Nou, het gaat iets fruitigs worden in ieder geval! Bedankt voor de tips ladies
pi_56859267
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja, ik heb gewoon een beetje gegoogled op Crohn, weet ook niet precies wat het allemaal inhoudt hoor. En ze hebben mn darmen wel vaker onderzocht op ontstekingen, maar dat waren mn endeldarm, dikke darm, 12vingerige darm, en mn dunne darm hebben ze nog niet helemaal onderzocht, alleen het begin en het eind. Maar wat ik me dus ook afvraag, haddenz e dat bij de CT-scan niet kunnen zien? Want toen hebben ze mn darmen ook helemaal bekeken, kunnen ze daarmee het niet zien dan?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de arts natuurlijk.

Les één is natuurlijk: nooit googlen op ziektes. Zéker niet als je je er zo druk om maakt als jij. Echt niet doen.
Je komt altijd de meest afschuwelijke dingen tegen bij de simpelste dingen. Ik bedacht laatst: geez, ik heb wel erg vaak en snel blauwe plekken, misschien heb ik een klein gebrek aan een of andere vitamine ofzo (ik dacht helemaal niet aan iets ergers). Maar als je dan gaat googlen kom je echt de meest angstwekkende stollingsziektes tegen, waar inderdaad blauwe plekken een symptoom van zijn.
Ik heb nu maar geconcludeerd dat ik gewoon een heel teer huidje heb

Chicolate, goed idee, ga ik zo ook even halen! Mmmm.
pi_56859407
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.

Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
pi_56859609
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
pi_56859624
Pfff... en dan denk je dat je heus met je grieplichaam wel eventjes naar de markt en apotheek kan. Niet dus, ben weer heerlijk beroerd en alles doet pijn.

Maar ik heb wèl aardbeien en ze zijn nog lekker ook.
pi_56859763
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Sylvana, kan het ook niet gewoon een spastische darm zijn? Of dat je gewoon niet zo goed tegen lactose/tarwe/suikers kan? Er bestaan tests voor, maar meestal moet je dat toch een beetje zelf uitzoeken. Ik weet nu bijvoorbeeld wel een beetje wat ik wel en niet kan eten en op die manier de pijn een beetje onder controle houden.
Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.

Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchten En daar ben ik nou juist zo dol op

Afijn, Sylvana, Lianne zou weleens gelijk kunnen hebben. Probeer de plate schnitzels en de subways eens een paar weken te laten staan!
pi_56859922
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Scheelt veel, hè. Ik weet, na een paar jaar, ook heel goed wat de bitchin' combinaties zijn. Bij mij is dat vooral veel vet en weinig vezels, of veel alcohol. Afhaalchinees is altijd raak, bijvoorbeeld.
Ik weet dat sommige anderen het krijgen van bijv. scherpe kruiden, ui en knoflook. Daar kan ik dan gelukkig weer prima tegen.
En bepaalde dingen op je nuchtere maag, om eens wat te noemen. Terwijl een vezelrijk ontbijt echt helpt om het allemaal onder controle te houden.

Ik krijg trouwens ook altijd een extreem pruttelende buik van peulvruchten En daar ben ik nou juist zo dol op
Klopt, ik had laatst knoflook en rode peper in de sla en ik heb 3 dagen last van mijn buik gehad Vet kan ik ook niet tegen, dus dingen van de frituur komen er bij mij niet in (ook wel weer een voordeel). Het komt bij mij eigenlijk neer op zoveel mogelijk natuurlijke producten eten, al is het moeilijk je daaraan helemaal te houden. Maar Sylvana, schrijf eens elke dag op wat je eet en eventueel welke klachten je hebt, het klinkt suf maar het heeft bij mij al erg geholpen
pi_56859995
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar (stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan )

Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig . In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
pi_56860047
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Altijd bij dingen die je lekker vindt he? Herkenbaar (stiekem ben ik niet alleen allergisch/gevoelig voor pinda's en frituurvet, maar gaat mijn buik ook heel erg borrelen en opzetten van chinees eten en suikervrije drop. Maar dat doet geen pijn, dus ik doe alsof ik het niet merk, wil vooral de chinees echt niet laten staan )

Trouwens klein beetje advies nodig: ik ga deze week op wintersport, met school. Het eten is algemeen geregeld, en toen ik mn lijst moest inleveren had ik nog geen last van frituurvoedsel enzo. We eten minstens 1x patat ... wat voor eten zal ik voor mezelf meenemen, om niet een avond op een stokje te bijten? Ik ga het echt niet eten, de buikpijn is daarvoor veel te heftig . In de planning staat al: pak rijstwafels mee (tussendoortjes, avondsnack), zakje drop en zakje truly juicy snoepjes (suikertekort is dodelijk op de piste, zo duizelig van geweest). Iemand nog meer tips? We eten trouwens 2 keer op een dag warm, de oplossing voor patat hoeft niet geen echte maaltijd te zijn. Buiten dat ik geen keuken ofzo tot mn beschikking heb.
Smokkel gewoon een paar boterhammen mee van het ontbijt: prima vervanging voor frites!

(of misschien wordt er wel gewoon brood bij het warme eten geserveerd: dan ben je helemaal klaar!)
pi_56860489
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:28 schreef Viking84 het volgende:
Wow, 30 kilo, Isa! .
Dan heb je het 'gewonnen' van Miss_S en elke keer als zij zegt dat ze al 25 kg is kwijtgeraakt, zeggen wij dan dat Isa maar liefst 30 kg is kwijtgeraakt .
Ik ben meer dan 25 kwijt :p
ook bijna 30
Saskia's zijn gewoon goed

Gister trouwens Sweeney Todd gezien
pi_56860696
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:23 schreef Chicolate het volgende:

[..]

dit is best wel onzin Je kan prima zonder suiker. Waarschijnlijk eet je sowieso te weinig voor zo'n inspannende activiteit als skieen of boarden. Iets met veel suiker eten helpt dan tijdelijk omdat je bloedsuikerspiegel even omhoog schiet, maar dat houdt maar even aan. Het beste is om 's ochtends goed te eten met volkoren brood, yoghurt of havermoutpap oid (die laatste is echt een aanrader, vult heel goed en zit vol met vezels). Smeer nog een boterham voor onderweg en eet die als je een dipje krijgt.
Tussen de middag is wat lastiger als je op de pistes gaat eten want meestal is het eten behoorlijk vet of zoet (ligt een beetje aan waar je naartoe gaat). Meestal kan je in die eettentjes wel een maaltijdsoep (gulash ofzo) of iets met stevig brood krijgen.

Ik weet natuurlijk niet precies je situatie voor het avondeten, maar als je zelf iets mag klaarmaken dan zou ik voor rijst of volkorenpasta gaan ipv patat. Als snack kan ik nootjes (macadamia's) aanraden. Dat zijn trouwens wel behoorlijk wat calorieen!

Oja en rustig aan met de schnapps, bier, gluhwein, heisse cacao mit rhum enzo
pi_56861035
Het is wintersport met school, al het eten wordt door school geregeld ...

De situatie vorig jaar: 's morgens soort zoete korrels, moest doorgaan voor cornflakes met melk of witte harde bolletjes met mierzoete jam ... 's middags een warme maaltijd, keuze uit 2 dingen: patat of kaiserschmarrn (zoete pannenkoek met veel poedersuiker plaatje). Andere keuze heb je niet, je krijgt van die bonnen van school. 's Avonds is het ook eten wat de pot schaft, dat was gelukkig vaak iets van aardappelpuree met groentes of rijst met een prutje . We krijgen tussendoor verder geen pauzes om te eten.

Ik merk wel heel duidelijk aan mezelf dat als ik te weinig suiker binnen krijg (ook in het dagelijks leven) dat ik heel erg duizelig wordt, en 1 glas cola of dropje dat tijdelijk kan oplossen: tot we weer een normale maaltijd hebben. Suikers zijn sowieso makkelijke brandstoffen (geleerd bij bio tenminste, dat spieren makkelijk glucose kunnen gebruiken) dus ik neem wel een klein zakje snoep mee voor die gevallen ...

Kan dus niets zelf maken, helaas. Aan alcohol doe ik niet, dus met het bier enzo gaat het wel goedkomen .

Maar ik ga dus boterhammen (als ze die hebben) smeren en neem wel een zakje mee . Had er wel al half een beetje aan gedacht, maar was bang voor geplet brood (ik val nogal veel zeg maar ). Gelukkig staan we grootste deel van de dag op de piste, en is mijn vriendinnetje ook mee, en zij let ook heel erg op dr eten. Gaan we samen broodjes smeren voor overdag haha. Vorig jaar at ik veel teveel voor de inspanning die ik leverde ... was 5 kilo aangekomen in de week , wil dat dit jaar niet weer ...

(mên wat een megapost)
pi_56861365
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef Liejannuh het volgende:
Vervelend Sylvana, dat ze nog steeds niets gevonden hebben. Merk je zelf geen verschil als je iets anders eet? Het ene voedsel is immers zware voor je darmen om te verteren dan het andere voedsel. Je zou eens kunnen proberen om een tijdje alleen maar licht verteerbare dingen te eten.

Owja, en ColdFeet heeft helemaal gelijk. Nooit googlen op ziekes, je vindt de meest ellendige verhalen over dingen die mis kunnen gaan.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef shinydiscoball het volgende:
Dat hebben we in het begin al meerdere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.

Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
pi_56861473
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

[..]

Dat hebben we in het begin al meredere keren getest, of verschillende etenswaren van invloed waren, maar dat was niet zo. Heb het al sinds augustus dus, en toen helemaal in het begin heb ik al een eet-klachten-dagboek bij moeten houden. Het maakt geen verschil of ik licht verteerbaar voedsel eet of zwaar, of ik veel eet of weinig, er is gewoon echt geen peil op te trekken.

Ook komt mijn ziektebeeld niet overeen met een spastische darm, mijn symptomen en bloed/ontlastinguitslagen zijn anders dan de dingen die je hebt als je een spastische darm hebt. Dus dat is het ook niet...
Ok, nouja dan hoop ik voor je dat het uiteindelijk lukt met die tests en uitslagen, ik weet hoe slopend dat hele onderzoek kan zijn
pi_56862738
Zoheeeeee, lieve dames, wat een hoop bij te lezen als je het een weekje te druk hebt gehad om op Fok rond te banjeren.

Wat betreft de vorige paar pagina's: ik geloof dat ik in vergelijking met de meesten van jullie toch wat bovengemiddeld meisjesachtig ben: ik heb elke ochtend bergen lol met makeup om te zorgen dat mijn hoofd bij de rest past.
Vintage eyelinerstreepjes met een omhoogwippend puntje aan het uiteinde, oogschaduw-overloopjes in de kleuren van m'n kleren, ik hou er wel van! Waar andere mensen hun salaris naar Lush-zeep of Trollbeads smijten, geef ik graag mijn zuurverdiende geld uit aan een hip kleurtje van MAC, of nieuwe kwasten. Ik doe echter nooit iets op mijn lippen, want dat vind ik vervelend zitten. En nagellak is ook niet aan mij besteed.
Met verzorgingsproducten ben ik nogal wat minder vrouwelijk dan met oogmakeup: ik heb genoeg aan zeep en scrub van de Hema, en een grote tube Nivea-crème voor noodgevallen. Het scheelt dat mijn huid niet droog én niet vet is, dus ik heb helemaal geen behoefte aan wat voor smeersels dan ook. Ik ben sowieso te lui voor bodylotion enzo, als ik klaar ben met douchen wil ik gewoon meteen afdrogen en mijn kleren aan.

En verder (bladerblader, waar hadden jullie het nog meer over?) ben ik een soort van mix tussen peer en zandloper. Ik neig meer naar een korte zandloper - brede heupen, bolle beentjes en bovenarmpjes - maar ik heb dan wel weer kleine borsten. Een appel zal ik niet zo gauw worden, vet blijft op mijn buik niet hangen, het schiet zó mijn billen in.

Ik zit overigens nog maar een kilo bij mijn streefgewicht vandaan. Ik ben sinds nieuwjaarsdag inmiddels acht kilo afgevallen, maar het is nu wel zo'n beetje gestagneerd. Een pietsje eraf mag nog wel, maar volgende week woensdag begin ik aan een wekelijkse hoepel-les voor gevorderden, dus dat komt wel goed.

Vandaag gegeten: volle vanillekwark met AllBran Plus (poepen ahoy! ), twee appeltjes en een handje rozijntjes als ontbijt. Tussen de middag twee volkoren boterhammen met schapenkaas en tomaat en wat ik strakjes eet weet ik nog niet. Ik denk dat het zalm met pasta in citroenroomsaus wordt en een groene salade. Geen toetje, of het moet een appel zijn. Schiet die laatste kilo tenminste een beetje op.

Om de één of andere reden kost het me de laatste dagen trouwens ineens een berg moeite om van de chocolade af te blijven. Een week geleden een boel paaseitjes gegeten, en hup: het hek is van de dam. Je zou toch bijna denken dat chocolade werkelijk verslavend is! Het zou niet zo erg zijn als ik niet voortdurend geconfronteerd zou worden met veel chocoladeverkooppunten, maar ik heb de laatste tijd nogal wat ruime overstappen in het openbaar vervoer.. En élke ochtend en middag woedt er momenteel een kleine oorlog in mijn hoofd omdat ik het liefste drie zakken Maltezers, een Mars en twee blikkies Chocomel zou kopen. Bah! Terwijl ik er normaal echt niet zoveel moeite mee heb.
Ter vervanging heb ik de afgelopen week stapels kranten, kladblokken, pennen en kaugumpjes gekocht bij de winkeltjes op de station. Ik hoop dat het vlug weer overwaait!

Tot slot: Sylvana, wat een enorm gedoe allemaal zeg! Hoe gaat het vandaag met je moeder?
pi_56862925
Ik heb nog niks gehoord van vandaag, weet alleen dat mn broer inmiddels weer in Rotterdam zit, omdat hij moet werken, en mn stiefvader dus alleen met haar is. Gisteren had ie haar al bijna auto laten rijden, terwijl ze dus nog in de psychose zit en medicijnen slikt met een gele sticker, dus ik hou mn hart vast. Maar geen nieuws is goed nieuws denk ik maar
pi_56863012
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
pi_56863085
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een vraag. Ben sinds een week van mijn vegetarische gewoontes af (ging zomaar ineens! Ik had zin in wat anders), maar na 13 jaar vega eten, weet ik niet goed meer wat lekker en vooral gezond vlees is. Ossenworst is volgens mij wel okee en ik kan me voorstellen dat grillworst niet zo okee is, maar verder heb ik geen idee! Kunnen jullie me helpen?
Wat lekker is en erg mager als broodbeleg: gerookte kipfilet, rosbief, filet americain. Achterham valt ook nog wel mee volgens mij (is vooral erg lekker van de versafdeling van de AH).

Qua niet-broodbeleg: Kip en vis zijn mager, lekker en op heel veel manieren klaar te maken. Varkensvlees is volgens mij het vetst (maar wel erg lekker.. karbonades hmm). Rundvlees kan je lekker stoven, en een biefstukje is ook niet zo vet. Lekker kort bakken.

Ooh, ik wou dat ik geen griep had, dan at ik vanavond lekker vlees. Maar ik heb nergens zin in vandaag.
pi_56864421
Vanavond weer dansen ben benieuwd of ik alles van de vorige keer nog onthouden heb

Ik zit trouwens ook te denken om naar een universiteit te gaan na dit jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')