Ja, zo'n allergietest is natuurlijk best een idee, ik zal het eens aan de huisarts vragen. Ik heb het vroeger wel gedaan, maar daar kwam niets uit. Kan je ook op latere leeftijd allergisch worden?
Het probleem met mijn huid is trouwens voornamelijk aanwezig in de winter. Dan krijg ik eczeem op m'n rug, handen, oren en ellebogen/knieholtes. Veel smeren dus, goed vet houden (of droog, als het nat eczeem is). Dagcreme heb ik dan ook nodig omdat zelfs als ik niet douche en niets smeer m'n huid gewoon breekt en enorm schilfert op sommige plekken (onder m'n ogen, tussen m'n ogen, onder m'n lippen, en op m'n slapen). De hormoonzalf tegen eczeem wil ik niet op m'n gezicht smeren, en de vette basiszalf is te vet en te verstikkend, waardoor ik weer uitslag krijg (jaja, verzin het maar eens

).
De Lancome werkt op zich wel fijn, maar is echt niet te betalen. Het fijne van wat duurdere cremes is wel dat ik een testertje mee kan krijgen om te zien of ik er tegen kan, net als bij de Body Shop. Dan zit ik niet met alemaal aangebroken potjes die ik weer weg kan gooien. De meeste cremes die beweren natuurlijk of zonder toevoegingen te zijn vallen nog vies tegen, of er staat gewoon niet goed op vermeld wat er in zit. Als ik spul pak voor een droge huid dan krijg ik bulten, en bij dingen voor een gevoelige huid wordt het vaak nog droger

De Aloe-Vera lijn van de Body Shop werd me aangeraden door een vriendin die ook een moeilijke huid heeft, dus daar ga ik vanaf morgen maar eens mee beginnen. Het ruikt vies, maar meestal is dat wel een goed teken

.
En verder ken ik na een leven met eczeem het standaard rijtje wel

niet te lang/vaak/heet douchen, geen zeep, shampoo niet over m'n gezicht laten lopen bij het uitspoelen, weinig make-up, goede vetten eten (olijfolie

) en smeren (babyolie

) en veel water drinken. En niet boos worden als mensen zeggen dat je niet mag krabben

.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 14:30:03 ]