abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56803223
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:13 schreef Chicolate het volgende:
Ik koop mijn broeken altijd een paar maten te groot ... en als ik verder afval gaat er een riem in ... zal vast heel onvrouwelijk zijn, maar hoef ik tenminste niet steeds nieuwe kleren te kopen ...

En ik begin opeens te vrezen dat ik het misschien wel niet voor wintersport red om in die broek te passen, te onregelmatig ritme komende week (herkansingen, dus een hele dag thuis + leren = veel eten en een slecht humeur) ... Bleh, blij dat ik die andere broek nog heb Die past zeker wel, zat bij 71,5 nog ruim namelijk
Mijn broeken zijn ook te groot alleen vind ik riemen zo irritant
Ik hou het maar bij mijn rokjes
pi_56806125
Hallo allemaal,

Ik ben Tine, 21 jaar & uit Belgie. Mijn doel is om 5 kilo af te vallen, eigelijk is dit al bijna 2 jaar mijn doel, maar het komt er nooit van, ik heb dus nu besloten om het eens echt te doen en hoe kan dat beter via dit topic

Ik ben tot nu toe eigelijk nog helemaal niet heel actief op het forum, maar daar moet maar eens verandering in komen.
Ik ben wel gemotiveerd om af te vallen, ik ga ook eens beginnen sporten, en stoppen met de koekjes (en de paaseieren, die nu alweer beginnen te komen, daar ga ik het moeilijk mee hebben )

Het ziet er hier alvast een leuke boel uit, hopelijk helpt het om vol te houden !
pi_56808247
Succes
pi_56808302
Welkom Tine, wil je ook in het lijstje ?

Vanmorgen werd ik ook blij van mijn weegschaal na zo'n lang weekend met feestjes had ik we verwacht dat ik was aangekomen, maar ik woog een kilo minder dan afgelopen maandag.
Nu is maandag niet mijn weegdag dus ben ik benieuwd of ik ook ben afgevallen dan
  maandag 18 februari 2008 @ 08:38:03 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56808346
Welkom Tine .

Nou vanochtend toch weer even op de weegschaal gestaan en als hij het tenminste goed aangaf ben ik niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.
Ik moet echt weer even streng zijn voor mezelf, want anders gebeurt er niks. Ga vanaf vandaag ook weer een eetdagboek bijhouden en vanavond weer hardlopen .
Vandaag een rustig dagje. Ik heb nu drie scholen bereid gevonden mee te doen met mijn onderzoek . Nu nog eentje zien te vinden, daar ga ik morgen even achteraan . Dan ben ik verder ook weer gerust . Na de voorjaarsvakantie even die vragenlijsten uitdelen, een week later weer ophalen en klaar is Renske . Het schiet nu allemaal lekker op en het moment dat ik daadwerkelijk afstudeer komt nu steeds dichterbij .
Niet meer actief op Fok!
pi_56808407
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Tine .

Nou vanochtend toch weer even op de weegschaal gestaan en als hij het tenminste goed aangaf ben ik niet aangekomen, maar ook niet afgevallen.
Ik moet echt weer even streng zijn voor mezelf, want anders gebeurt er niks. Ga vanaf vandaag ook weer een eetdagboek bijhouden en vanavond weer hardlopen .
Wel fijn dat je niet aangekomen bent
Ik wil vandaag ook weer echt beginnen, alleen kan ik voorlopig nog geen zin maken om te hardlopen misschien over 3 uur.
Moet toch eerst vanalles lezen voor school.
pi_56808427
verkoopt hier iemand toevallig een iPof shuffle ?
pi_56809400
nee, sorry, maar ik zou wel een mp3speler met wat meer geheugen willen hebben

net lekker rustig opgestaan, verwarming aangezet en mijn muesli met yoghurt (en kleine stukjes banaan) opgegeten..

Weegschaal gaf 5 ons meer aan lang leve schommelen, dus dit weekend onder de 80 gaat niet lukken, maar ik schommel niet meer BOVEN de 81, vind ik dús, eind van de week onder de 80 gaat wél lukken, daar ben ik van overtuigd

3 keer hardlopen en een rondje spinnen staan op het programma deze week, heb er zin in!
Nu even een pot thee zetten en die nuttigen terwijl ik wat laatste dingen doe voor mijn taken, en dan op weg naar Nijmegen! Met twee volkoren bammetjes en een appel
Ja doei.
pi_56809540
Goedemorgen!!
Heb heel het weekend keihard gestudeerd, op een uurtje in het park za. en 3 kwartier hardlopen zondag (heerlijk, en niet eens echt koud) na. Het gekke is dat ik me helemaal volstouw normaal in zo'n weekend, nu vergat ik zelfs tussendoortjes te nemen en heb dus 2 dagen net iets meer dan 1000/dag op gok ik Eigenlijk te weinig natuurlijk....
M'n smalste buikomtrek is weer 72 cm, dat ziet er echt weer mooier uit dan vlak na de feestdagen
Heb van het weekend broodjes avocado gemaakt en dat was heerlijk Bedankt voor de tip conleche!

Ohja ik vroeg me laatst af of een 'appelfiguur' wel echt bestaat, of dat je dan eigenlijk gewoon een te dikke buik hebt? Wat denken jullie ervan?
Het mooi kotsende meisje.
pi_56809648
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen!!
Heb heel het weekend keihard gestudeerd, op een uurtje in het park za. en 3 kwartier hardlopen zondag (heerlijk, en niet eens echt koud) na. Het gekke is dat ik me helemaal volstouw normaal in zo'n weekend, nu vergat ik zelfs tussendoortjes te nemen en heb dus 2 dagen net iets meer dan 1000/dag op gok ik Eigenlijk te weinig natuurlijk....
M'n smalste buikomtrek is weer 72 cm, dat ziet er echt weer mooier uit dan vlak na de feestdagen
Heb van het weekend broodjes avocado gemaakt en dat was heerlijk Bedankt voor de tip conleche!

Ohja ik vroeg me laatst af of een 'appelfiguur' wel echt bestaat, of dat je dan eigenlijk gewoon een te dikke buik hebt? Wat denken jullie ervan?
Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuur
Maar hoeft niet te betekenen dat je een dikke buik moet hebben, maar dat er in verhouding daar meer vet zit
Als ik weer 30 kilo zou aan komen zou ik nog geen dikke buik hebben omdat ik nu eenmaal een zandloperfiguur heb
pi_56809682
Ik ken wel degelijk mensen die hun armen en benen normaal hebben en hun buik echt mega in verhouding.
Ik ken ook mensen met eenr edelijk strakke buik en grote heupen en kont. (peer)

Dus volgens mij bestaan de figuren wel degelijk, je valt dan gewoon makkelijker af op de ene plaats dan op de andere.

Ik heb zelf als basismodel zandloper, dat is wel mazzel Al komt dat basismodel er nu eigenlijk pas uit
Maar zelfs met 90 KG had ik nog een taille.
Een vriendin van mij heeft een echt appelfiguur en is een kléin beetje te dik (maar veel minder dan ik was) en zij heeft absoluut geen taille.
pi_56809692
Goeiemorgen

Gister dagje Amsterdam geweest, en totaal niet gelet op mn eten, maar dat is sowieso al lastig de laatste tijd, heb al genoeg andere dingen om aan te denken.

Hadden voor in de trein een zak schepsnoep, in Amsterdam bij de Subway een broodje gegeten en 's avonds uit eten geweest, had een mixed grill met entrecote, biefstuk, kipfilet en kalsfsschnitzel, was wel erg lekker allemaal

En in Amsterdam natuurlijk wel veel rondgelopen, dus wel veel kcal verbrand
pi_56809783
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het figuur zelf zal wel bestaan, iedereen heeft een ander figuur
Maar hoeft niet te betekenen dat je een dikke buik moet hebben, maar dat er in verhouding daar meer vet zit
Als ik weer 30 kilo zou aan komen zou ik nog geen dikke buik hebben omdat ik nu eenmaal een zandloperfiguur heb
Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.

Die laatste zin van je is niet relevant op zich, maar uiteindelijk kan iedereen een verhoogde buikomtrek krijgen denk ik wel. In verhouding zou het echter niet zo dik lijken.
pi_56810017
Ik heb echt een appelfiguur Want op die foto's die ik vorg topic liet zien is van m'n armen en benen volgens mij niks afgegaan 10kg van m'n buik alleen.. wattt
pi_56810033
Ik hoop dat als ik "appel af" ben dat ik dan zandloper word
pi_56810079
Ik heb gister met Isabeau even onze maten vergeleken en we hebben redelijk dezelfde maten. Haar benen zijn echter iets slanker en dat terwijl zij er van overtuigd was dat ik veel dunner zou zijn.
Komt vast door de lengte (ben ruim 10 cm langer) en mijn platte buik ofzo.

Maar afijn, de vriendin met wie ik naar India ben, heeft dus gewoon een hogere tailleomtrek dan ik! En dat terwijl ze echt 3 kledingmaten kleiner heeft (en minstens 15 cm kleiner is).
Maar geen hele dikke buik ofzo en ze heeft dus duidelijk een heel ander figuur.
pi_56810137
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:43 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik hoop dat als ik "appel af" ben dat ik dan zandloper word
Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?
Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot? Dan lijkt je buik in verhouding ook wat dikker, maar dan kan je nog wel degelijk taille hebben.
pi_56810670
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:29 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Als er in verhouding meer vet zit, kan het toch te dik zijn? Eerst dacht ik dat ik een appelfiguur heb, maar nu zou het eerder een peer of recht zijn (er verschijnt wat taille zelfs). Misschien is dat voor iedereen met een appelfiguur wel zo.

Die laatste zin van je is niet relevant op zich, maar uiteindelijk kan iedereen een verhoogde buikomtrek krijgen denk ik wel. In verhouding zou het echter niet zo dik lijken.
tuurlijk kan iedereen uiteindelijk een buikomtrek krijgen maar bij mij zal dat veel later zijn (als ik boven een bmi van de 40 zit) terwijl iemand met een bmi van 25 al een verhoogd buikomtrek heeft, en dat heeft met het figuur te maken

En dat dat bij jou van een appel naar peer gaat vind ik eigenlijk raar, maar dat kan misschien aan het appelfiguur liggen
Een zandloperfiguur zal niet snel veranderen
pi_56810797
Ik ben geen appel maar ik zou niet weten wat voor figuur ik heb verder..ik had met 77 kilo nog wel een taille hoewel niet echt duidelijk, in ieder geval zijn mijn heupen in verhouding altijd breder en mijn bovenlichaam smaller.

Van een appel naar een peer of zandloper kan denk ik wel, ik heb tenminste een vriendin waarvan haar bovenlichaam altijd een stuk dikker en ronder was dan haar onderlichaam, maar dat is nu een beetje bijgetrokken en je ziet nu toch meer heupen en ook taille.
pi_56811179
Je ziet vaak bij mensen met een alcoholprobleem een echt appelfiguur: hele dúnne armpjes en beentjes en dan zo'n rondje in het midden. Als zo'n M&M poppetje zeg maar

Ik denk ook wel dat er echt verschillende figuren bestaan, toen ik op m'n dikst was, had ik veel meer buikvet, rugvet en grotere borsten en mijn benen waren maar nauwelijks dikker dan nu. Ik heb ook geen brede heupen in vergelijking met mijn taille. (dat klinkt positiever dan om te zeggen dat ik weinig taille heb )
Máár wat veiligheidsspeldje zegt is ook waar: als appeltjes afvallen, komt er vaak toch ook wel een taille te voorschijn. Maar dat is altijd minder dan als iemand met een peerfiguur zou afvallen. VS heeftt bijvoorbeeld nu een omtrek van 72 en ik denk Miss_S ook, terwijl die toch nog 12 kilo (of zo) zwaarder is.
pi_56811850
Net gelunched met 2 volkoren pistoletjes met slankie kaas, tomaat en komkommer

Vanmiddag naar stage dus eet een paar uur later, hopelijk krijg ik dan ook minder trek in de avond
pi_56811853
Als je 10 cm heup hebt, zou je je waarschijnlijk zeker 5 kg meer kunnen permitteren voor eenzelfde beeld. Voor kleding geloof ik dan weer wel dat niet te brede heupen handig is.

Ik bedoel wel dat er verschillende figuren zijn, maar daarbij wordt altijd uitgegaan van de breedte van botten: de verhouding borstkas en heup geeft dan een recht, peer of zandlopervormig figuur. Alleen bij de appel wordt het bepaald door de hoeveelheid vet, daarom dacht ik dat je dan eigenlijk (abdominaal gezien) 'te dik voor je figuur' bent.
pi_56812069
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:12 schreef Miss_S het volgende:
Net gelunched met 2 volkoren pistoletjes met slankie kaas, tomaat en komkommer

Vanmiddag naar stage dus eet een paar uur later, hopelijk krijg ik dan ook minder trek in de avond
Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.
pi_56812108
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:23 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik schrok laatst dat er zoveel cal. méér zitten in pistoletjes dan in gewoon brood. (iets van 160 per stuk of zo) Dus ik eet ze ook nog wel hoor, maar niet zomaar meer ipv brood.
Ik hou niet zo van brood de meeste dagen eet ik dan ook niets wat daar op lijkt
En de dagen dat ik het wel eet zijn het vaak pistoletjes en nog geen 300kcal voor lunch vind ik niet zo heel veel eerlijk gezegd (120 per bruin pistoletje)
Kom dan met moeite aan 1200kcal op een dag
pi_56812330
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:26 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van brood de meeste dagen eet ik dan ook niets wat daar op lijkt
En de dagen dat ik het wel eet zijn het vaak pistoletjes en nog geen 300kcal voor lunch vind ik niet zo heel veel eerlijk gezegd (120 per bruin pistoletje)
Kom dan met moeite aan 1200kcal op een dag
Dan bevatten jouw pistoletjes veel minder cal. dan die van mij (of die van mij zijn groter, dat kan natuurlijk ook!)
Welk "merk" koop jij? Dan ga ik die ook maar eens halen, want ik vind de korst van zo'n broodje als het net uit de oven komt echt erg lekker! (ik pluk ook vaak het middenbrood eruit, zodat ik alleen maar korst overhoud
pi_56812506
Ik heb gelunched met 1 tosti ( 2 sneëen brood) en heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten, moet nog boodschappen doen. Vanavond wel weer lekker zwemmen
  maandag 18 februari 2008 @ 13:35:24 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56813390
Ik heb geluncht met drie korenlanders zonne bammetjes met hero delight jam. Tussen het ontbijt en lunch door nog 2,5 ons worteltjes gegeten, dus heb m'n groente voor vandaag ook weer binnen (ontbreekt bij de avondmaaltijd). Vond ik wel erg lekker, dus moet er maar even een gewoonte van maken om, als ik geen groente eet bij het avondeten, dan in ieder geval op een ander moment van de dag wat groente te eten.
Ik heb last van keelpijn en altijd als ik iets heb, denk ik dat mijn gebrek aan groente daar debet aan is of de boel verergert. Misschien valt het wel mee, maar het kan geen kwaad om dat te denken . Ga zo even naar de stad. Overleg met de prof en dan nog even naar de Xenos om een nieuwe voorraad vanillethee in te slaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_56813440
brood héérlijk.. vooral vers brood, bruin met pitjes!

Of een nog warme witte boterham met hagelslag of kaas

weet niet wat ik zonder brood zou moeten

Net dan ook twee volkorenbammetjes op met knoflookzooi en straks tussendoor nog een appel.. Gelukkig 'mag' ik weer hardlopen vandaag, les 19! Het gaat wel hard zo
Ja doei.
pi_56813517
Pfffff ik ben de hele ochtend al aan het klooien met m'n MacBook . Ben sinds een week helemaal over op Apple, maar moet echt nog wennen aan sommige dingen.

Vanmiddag weer verder met de scriptie. Lekker in m'n joggingkloffie, want volgens mij heb ik iets onder de leden; ik ben bibberig en m'n rug doet zeer. Hoop niet dat ik zo vlak voor de voorjaarsvakantie nog ziek word! Maar het zou me niets verbazen, met al die snotterende leerlingen in de klas.

Wel lekker gegeten in ieder geval, ontbeten met dikke yoghurt en een banaan en een grote mok koffie, en net geluncht met een salade van druiven, rucola en een plakje blauwe kaas, met wat walnotenolie en balsamicoazijn en een geroosterde boterham met sambal en komkommer en gebakken uitjes.

Voor vanmiddag heb ik nog wat kiwi's en lekkere groente thee, dus ik kom de dag wel door. Misschien wandel ik nog wel even naar het dorp, moet nog op zoek naar een nieuwe dagcreme voor een supergevoelige huid (heb er nu wel één maar die is veeeel te duur...) - dus als iemand nog tips heeft: graag!
pi_56813653
De dagcreme van de Aldi van 2,50 is in een onafhankelijke test als beste getest van alle in Nederland verkrijgbare crème's
pi_56813699
Ja, die heb ik al eens geprobeerd. Rode bulten en vlekken als resultaat .
Het is echt een ramp bij mij. Ik gebruik nu Hydra Zen van Lancome, maar die is 55 euro ( ) per heel klein potje.

Ik heb wel een testertje van de Body Shop gekregen, van de Aloe Vera lijn, die ga ik morgenochtend maar eens proberen.

Oh, en niks smeren is ook geen optie want dan barst/jeukt/ontploft de boel.
pi_56813715
het is dat ik geen dagcrème gebruik, maar anders had ik 't wel meegenomen
Ja doei.
pi_56813856
Ik heb ontbeten met 2 volkoren vezelcrackers met filet A. en ui en net gelunched met een salade van:

pittige slamelange
ui
wortel
zoete paprika
komkommer

Allemaal heel fijn gesneden. Ipv dressing een eetlepel light-mayo erdoor en een geroerbakt eitje. Verse peper en wat zout erover en je hebt een heerlijke, koolhydraatarme lunch!

Ik ga deze week een beetje op de koolhydraten letten, want ik was de laatste tijd weer een behoorlijke verslaving naar zoetigheid aan het creeeren en als ik dan even wat minder koolhydraten eet, wordt die drang naar zoet een stuk minder
pi_56814044
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
het is dat ik geen dagcrème gebruik, maar anders had ik 't wel meegenomen
Hé, we zijn het een keer eens

Ik smeer ook geen dagcrème. Alleen als het heel hard vriest, of als ik de hele dag met m'n kop in de zon ben geweest, op het strand of zo. Ik ben van mening dat je huid lui wordt, als je iedere dag smeert.

Je kan ook kiezen voor de luie-huid optie en dus er voor zorgen dat je huid altijd vol crème zit, dat is waarschijnlijk ook goed, maar dat is voor mij om 2 redenen geen optie:

1. ik ben slordig en vergeetachtig, dus ik zou het toch de helft van de tijd vergeten
2. ik vind zo'n glimmend vet gezicht ook niet zo heel charmant, dan maar een rimpeltje extra (en dat laatste denk ik dus niet dat gebeurd, ik heb heul nog niet veel rimpels en ik ben al vrij oud )
  maandag 18 februari 2008 @ 14:02:50 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56814077
Ik smeer ook geen dagcrème. Heb vaak wel een erg droge huid (ws omdat ik elke dag douche) en smeer 's avonds wel eens een beetje Dove op, maar that's it. Ik ga maar plakken van die zooi .
Niet meer actief op Fok!
pi_56814091
*grin*

ik ben pas 22 zie niet in waarom ik nu al aan de cremetjes zou beginnen

daarbij.. het enige wa tik gebruik is mascara en een klein beetje oogschaduw..
Ik heb geen lippenstift, geen lipliner, geen foundation, geen cremetjes, geen dure shampoo's enzo..
Voel me soms net een nepvrouw

Moet al de hele tijd naar de wc, eigenlijk.. maar heb geen zin om op te staan..
Ja doei.
pi_56814092
Ik smeer geen dagcreme op, maar verdere verzorgingsproducten ( reiniging/lotion, facewash, gezichtsscrub) gebruik ik altijd van Dr. van der Hoog, die vind ik ook erg goed, is ook wel prijzig, maar niet zo heel erg dat je 55 euro per potje betaal ofzo
pi_56814121
* veiligheidsspeldje smeert ook niet dat soort spulletjes, hoogstens nivea soft creme als het erg droog is
- die glimmende huid inderdaad, niet mooi
- het is vaak irriterend, ook al staat er 'gevoelige huid'.
- ben er niet consequent in, dus kan het net zo goed niet doen.
- in de zomer ben ik wel consequent met zonnebrand en aftersun, dat zal allicht ook wat schelen

Razz: als je echt zo veel last hebt van veel smeersels, kan je dan niet een allergietest laten doen? Dan krijg je een lijstje met ingredienten die je kan wegstrepen mee.
pi_56814169
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.

Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
pi_56814252
Ik smeer ook niet
In de zomer wel consequent met factor 60, maar dat gebruik ik dan op mijn hele lijf (huidtype 1 met rood haar en sproetvorming )

scrubben en lekkere dingen voor onder de douche/in bad vind ik wel heerlijk. En als ik er aan denk is bodylotion ook wel lekker, maar dat vergeet ik altijd
  maandag 18 februari 2008 @ 14:11:00 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56814258
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:07 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook niet zo mevrouwerig. Mijn make up bestaat uit mascara en een bruin oogpotlood. En als ik heel erg de geest heb, wat lipgloss.

Ik sta ook iedere morgen op met de mascara op m'n wangen. Dus weer of geen weer: als ik de hond uitlaat heb ik een zonnebril op
.

Dat is echt slecht voor je ogen . Ik heb soms echt zere ogen, omdat ik de zooi 's avonds niet van m'n gezicht haal. Ik doe ook niet aan mascara, wel aan eye-liner en soms oogschaduw . Lipgloss moet ik ook eens doen, want ik heb superonaantrekkelijke lippen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56814313
Purol (oid) scheelt ook een hoop qua lipuiterlijk, dat plakt ook nog eens niet zo op je lippen als gloss.

moet nu echt weer gaan studerenstuderen
pi_56814487
Ja, zo'n allergietest is natuurlijk best een idee, ik zal het eens aan de huisarts vragen. Ik heb het vroeger wel gedaan, maar daar kwam niets uit. Kan je ook op latere leeftijd allergisch worden?

Het probleem met mijn huid is trouwens voornamelijk aanwezig in de winter. Dan krijg ik eczeem op m'n rug, handen, oren en ellebogen/knieholtes. Veel smeren dus, goed vet houden (of droog, als het nat eczeem is). Dagcreme heb ik dan ook nodig omdat zelfs als ik niet douche en niets smeer m'n huid gewoon breekt en enorm schilfert op sommige plekken (onder m'n ogen, tussen m'n ogen, onder m'n lippen, en op m'n slapen). De hormoonzalf tegen eczeem wil ik niet op m'n gezicht smeren, en de vette basiszalf is te vet en te verstikkend, waardoor ik weer uitslag krijg (jaja, verzin het maar eens ).

De Lancome werkt op zich wel fijn, maar is echt niet te betalen. Het fijne van wat duurdere cremes is wel dat ik een testertje mee kan krijgen om te zien of ik er tegen kan, net als bij de Body Shop. Dan zit ik niet met alemaal aangebroken potjes die ik weer weg kan gooien. De meeste cremes die beweren natuurlijk of zonder toevoegingen te zijn vallen nog vies tegen, of er staat gewoon niet goed op vermeld wat er in zit. Als ik spul pak voor een droge huid dan krijg ik bulten, en bij dingen voor een gevoelige huid wordt het vaak nog droger

De Aloe-Vera lijn van de Body Shop werd me aangeraden door een vriendin die ook een moeilijke huid heeft, dus daar ga ik vanaf morgen maar eens mee beginnen. Het ruikt vies, maar meestal is dat wel een goed teken .

En verder ken ik na een leven met eczeem het standaard rijtje wel niet te lang/vaak/heet douchen, geen zeep, shampoo niet over m'n gezicht laten lopen bij het uitspoelen, weinig make-up, goede vetten eten (olijfolie ) en smeren (babyolie ) en veel water drinken. En niet boos worden als mensen zeggen dat je niet mag krabben .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2008 14:30:03 ]
pi_56814645
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Purol (oid) scheelt ook een hoop qua lipuiterlijk, dat plakt ook nog eens niet zo op je lippen als gloss.

moet nu echt weer gaan studerenstuderen

Ja als ik zeg lipgloss bedoelde ik eigenlijk een tubetje van Clarins, wat een soort lippen balsem is. Tubetje is wel een tientje of zoiets, maar je doet er erg lang mee.

@Razztwizzle: ik denk wel dat je op latere leeftijd allergisch kan worden, zo heb ik tot mijn 20e ongeveer gewoon oorbellen gedragen en toen ineens kon ik het niet meer verdragen! (alleen 24 karaats goud dus ik heb nu nog maar 1 paar oorbellen )

Ook mijn hooikoorts kwam pas toen ik een jaar of 13 was.
pi_56814771
Het was wel een hele lange post zie ik nu Weet je waarom ik dat doe? Vaak krijg ik zoveel "adviezen" van mensen als het aankomt op m'n huid. Er was zelfs ooit iemand die zei dat het m'n eigen schuld was dat ik eczeem had, want dan had ik maar niet zoveel moeten smeren met zonnebrand (.....).
Dus meestal raffel ik het hele rijtje even af om mensen te laten weten dat ik echt wel weet waar ik het over heb. Eigenlijk een beetje hetzelfde als met diëten .

De allergietest heb ik gedaan toen ik 11 was, en ik ben nu 22. Misschien een idee om het weer eens aan te vragen. En dan ga ik nu aan de Spa rood en scriptie .
  maandag 18 februari 2008 @ 14:57:16 #96
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56815175
Ik heb iedere dag Nivea creme op m'n gezicht, na het douchen altijd een verrekte droge huid dus dan mag het van mezelf wel
Net even m'n moeder gevraagd voor het recept van Sajur Boontjes, Sajur Lodeh recept gaf ze me toen (zitten oa boontjes in) als je wilt post ik die wel even, ik eet het nu vanavond ook
Bernie en ik zijn tof.
pi_56815223
Na het douchen smeer ik ook nivea dagcreme, heb ook nacht creme maar die gebruik ik eigenlijk niet
Verder ben ik wel heel erg van de lekkere badspullen, make up eigenlijk alleen mascara en lipgloss (balsem)
pi_56816222
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:49 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dat (die foto's die je liet zien) een appelfiguur is? Ik zie toch heel duidelijk een taille hoor?
Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot? Dan lijkt je buik in verhouding ook wat dikker, maar dan kan je nog wel degelijk taille hebben.
Al het vet zit op m'n buik/zwembandjes
en ik heb geen heuepen.
Dus heb ik een appelfiguur
onder mn heubot is bijna geen vet daarboven wel

snap niet helemaal wat je bedoeld met: Misschien bedoel je veel vet op het heupbot ivm. op het dijbeenbot?
pi_56816304
quote:
Op maandag 18 februari 2008 14:01 schreef conleche het volgende:

[..]

Hé, we zijn het een keer eens

Ik smeer ook geen dagcrème. Alleen als het heel hard vriest, of als ik de hele dag met m'n kop in de zon ben geweest, op het strand of zo. Ik ben van mening dat je huid lui wordt, als je iedere dag smeert.

Je kan ook kiezen voor de luie-huid optie en dus er voor zorgen dat je huid altijd vol crème zit, dat is waarschijnlijk ook goed, maar dat is voor mij om 2 redenen geen optie:

1. ik ben slordig en vergeetachtig, dus ik zou het toch de helft van de tijd vergeten
2. ik vind zo'n glimmend vet gezicht ook niet zo heel charmant, dan maar een rimpeltje extra (en dat laatste denk ik dus niet dat gebeurd, ik heb heul nog niet veel rimpels en ik ben al vrij oud )
Ik moet wel want heb eczeem soms.. en vaak hele droge pijnlijke trekkende huid alsof ie niet meer elastisch is en een maatje te klein Als m'n gezicht goed voelt doe ik er niets op
pi_56816403
Ik gebruik normaal geen créme oid. Soms als mijn huid wel erg droog is.

Qua make-up: mascara, oogschaduw en soms wat concealer als ik erge wallen heb. Bijna al het spul wat ik gebruik is van Clinique. Ik wil weer wat nieuw spul kopen, moet nog oogpotlood, eyeliner, poeder, blush en andere oogschaduw aanschaffen.

Ik vind het heerlijk om me op te tutten, maar ik sta nooit langer dan 5 minuten voor de spiegel.

En luxe badspulletjes
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')