abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56787368

Het vorige deel: Slank de lente in # 127

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56787425
FiPo
pi_56787429
SePo
pi_56787456
TriPo!
Ja doei.
pi_56787582

Mn moeder zit nog steeds in de psychose, maar het is allemaal wat minder heftig dan vrijdag, ze is wat rustiger, maar spreekt nog wel steeds wartaal en heeft nog wel waanideëen enzo, maar ze rent niet meer hysterisch het hele huis door ofzo Morgen heeft ze om half 12 gesprek met crisisdienst, ze vonden het nou niet nodig om der gelijk op te nemen, dus maar ff afwachten wat daar uitkomt

Ik ben al sinds 7 uur wakker, Peter zou om 9 uur moeten voetballen, maar toen we aankwamen, bleek dat het niet doorging.

Aangezien ik geen zin had om de hele dag thuis te zitten, gaan we nu maar impulsief een dagje naar Amsterdam
pi_56787594
Quadruppeloooo!!

-edit- O,nee shoot; cinqueldepopo
  zondag 17 februari 2008 @ 11:36:26 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56787631
En wat moet je dan zeggen als je de zesde post hebt? .
* Viking84 is het spoor bijster.
Ik ben met statistiek bezig en ik snap er de ballen van. Gelukkig is mijn personal coach bijna klaar met douchen en dan krijg ik hulp .
Niet meer actief op Fok!
pi_56787648
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
sexpost
Ja doei.
pi_56787661
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:36 schreef Viking84 het volgende:
* Viking84 is het spoor bijster.
Ik ben met statistiek bezig en ik snap er de ballen van. Gelukkig is mijn personal coach bijna klaar met douchen en dan krijg ik hulp .

Sexxxxxtoto
pi_56787673
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sexpost
Haha, die van jou is leuker!
pi_56787716
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sexpost

Het is koud buiten! Vanmorgen was mn haar bevroren! (ik stond om 8 uur naast mn bed en om 9 uur fietste ik buiten, met nog nat haar ... 5 minuten later was dat bevroren) ... doe mij de zomer maar weer, hoef ik me niet druk te maken over nat haar
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56787749
Ik heb vandaag een mini-mini-meet met Greys en Maes van FF! Best spannend
pi_56787821
Goedebijnamiddag Allen .
Mijn goede voornemens beginnen altijd op zondagen, gek is dat. Het ging de afgelopen weken helemaal niet lekker met lijnen, sta nog wel stil qua gewicht gelukkig.

Dus wat gaan we doen? Juist! Opletten! Gezond eten! Chocola verdelen onder huisgenoot en vriend! Morgen veel fruit inslaan en vandaag lekker balansen!

Gisteren na het chinees eten (ik had inktvis en garnalen in een hele hete zwarte saus lekker met mie) 's avonds laat nog wat druiven en een kaasplankje gehad, helemaal niet verantwoord maar oh wat lekker en wat was het lang geleden.

Vanmorgen al weer lekker gesport (ik vind het wel erg vervelend als het heel druk is in de sportschool, en dat mensen dan ook nog eens op de crosstrainer naast je de meest oninteressante gesprekken met elkaar gaan voeren...).

Sylvana, heel veel plezier in Amsterdam, even lekker tijd voor jezelf en nergens aan denken, dan kun je wel goed gebruiken volgens mij .
pi_56787945
Mijn goede voornemens (meer fruit, minder chocola ) beginnen ook altijd op zondag.
Zéker na het feestje van gisteravond.

Voordeel: ik ben ziek, dus heb géén behoefte aan chocola
pi_56787977
Bij mij begint alles altijd op maandagochtend. Hoewel ik na gisteravond ook even geen chocola meer hoef......
pi_56788161
Ik ben nu bezig met klussen, en heb ineens geen zin meer om te sporten. Heb nu al 3 weken niet mer gesport, en ben 2 kilo aangekomen. Wat een ellende
  zondag 17 februari 2008 @ 12:11:24 #17
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56788193
Gisteren heb ik 5 biertjes gehad, maar ook 12 uren gewerkt dus het mocht wel van mij en normaliter is het nog meer ook
Bernie en ik zijn tof.
pi_56788650
Ik wil wel hardlopen maar het is zo koud buiten
pi_56788788

Wat hebben jullie toch allemaal met koud? Hier in het hoge Noorden is het hartstikke mooi weer!
pi_56788905
Ja, 't is schitterend weer, ook hier in het Gooi .
Maar het is wel stervenskoud !!
pi_56789312
Het is hier ook prachtig weer, maar ik zit in de galerie ook te vernikkelen van de kou. Ik ga de boel maar es omhangen, dan word ik misschien wel warm.......

Greys smste net dat er iemand voor de trein was gesprongen waar ze inzat Dat lijkt me zo erg voor de machinist hè, dat je zo iemand ziet staan en je kan de trein niet meer stoppen.
pi_56789430
Ik kan na het sporten vanmorgen helemaal niet warm worden dus ik heb maar een flinke pan pompoensoep gemaakt, en daar zit ik nu lekker een kom van leeg te eten. Met extra sambal erdoor .
pi_56789536
Ik heb net zelfgemaakt ijs gegeten
  zondag 17 februari 2008 @ 13:40:11 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56789820
Zo, ik heb m'n statistiek af en de opdrachten gingen heul goed.
Gevoel van zelfverzekerheid stijgt flink nu .

Ben nu een eitje aan het eten en ik wil morgen idd ook weer echt op m'n eten gaan letten, want het gaat maar waardeloos. Ga weer echt streng zijn. Geen tussendoortjes, geen eten bestellen (max 1 keer in de 2 wk), meer groente, meer fruit en opschrijven wat ik eet, zodat ik een beter overzicht heb. Ik heb me al weken niet meer gewogen (omdat de weegschaal volgens mij stuk is), maar m'n broeken gaan niet strakker zitten oid (heb zelfs t idee dat ze losser gaan zitten), dus de schade valt kennelijk mee, maar ik wil toch weer serieus opletten .

Nu ga ik even op het balkon kijken of het hier (ook in Groningen, net als Freecell) inderdaad zo mooi weer is of dat ik beter achter het raam van de zon kan genieten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56790174
hello

Ik ga vandaag denk ik maar mijn jurkje ruilen, maat 38 was te groot Ik pak toch nog steeds een grotere maat uit het rek, en hou ook niet van passen

Gister kreeg ik uit het niets allemaal complimentjes van mijn collega's, dat ik zo'n mooi figuur had en dat ik goed ben zo, dus was wel even happy
pi_56790630
ook leeuwentemmers ?
pi_56790727
zo ook hier minder opgelet de laatste dagen, visite uit oostenrijk gehad ... toastje met kruidenboter erbij (man, dat is echt mijn zwakte > kruidenboter)
voor de rest ook niet al te gek gemaakt, dus de schade valt hopelijk mee.
Als mn vriend van de wc afkomt gaan we een stuk lopen. Even van het zonnetje genieten.

Dinsdag wss naar stage fietsen ... woensdag weer eens naar de pabo, dus lopen vanaf en naar het station, dus heb wel weer wat beweging deze week. Wie weet nog wel mer, maar dat ligt er even aan hoe lui ik deze week ben

vanavond russische stroganoff eten, nog nooit gehad, dus even zien wat het is (gratis vd super monopoly kaarten )

-edit: ow en mn broeken beginnen wat losser te zitten en heb 2 kledingstukken erbij, niet maatje L maar M
pi_56790753
zooooow

lekker filmpje gekeken net en nu hard aan de studie

moet nog een taak maken voor 'beweren en bewijzen' en een security-artikel vinden voor 'research & developement'

alleen heb ik niet veel interessante artikelen kunnen vinden tot op heden

daarbij is Sushi helemaal om ineens hij heeft gedurende de hele film op schoot gelegen
Ja doei.
pi_56790893
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ook leeuwentemmers ?
klopt
pi_56792381
Net een warm me foccatia met pesto, pomedori tomaat, buffelmozerella.. Een snufje zout en peper en een druppeltje olijfolie gegeten

Zo boodschappen doen want ik heb trek in een warm stokbroodje met krabsalade, avocado, gerookte zalm met een paar druppels citroen
pi_56792407
Did i sound like conleche
pi_56792590
@Principessa

had je het nou over de foto's in mijn fotoboek dat ik er SLANK uitzag?
Neuh.. vind van niet, eigenlijk.. onderkinnen ftw

maar het meeste gaat naar mijn buik en bovenbenen
Ja doei.
pi_56792614
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
daarbij is Sushi helemaal om ineens hij heeft gedurende de hele film op schoot gelegen

Wat super!

Succes met het studeren verder
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56792888
TVP

De koorts wil maar niet weg hier, dag tentamen van morgen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56793292
ik ben er ook weer na een paar dagen valentijnsdag en verjaardag vieren
pi_56793449
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:25 schreef Jeipod het volgende:
vanavond russische stroganoff eten, nog nooit gehad, dus even zien wat het is (gratis vd super monopoly kaarten )

-edit: ow en mn broeken beginnen wat losser te zitten en heb 2 kledingstukken erbij, niet maatje L maar M
Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.

En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meer ik draag dus vaak geen broek
pi_56793680
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Stroganoff zie ik wel eens staan en ik neem me altijd voor het te proberen maar uiteindelijk nooit gedaan, dus ben wel benieuwd of dat dan lekker is.

En dat met kleding is idd fijn! Al heb ik altijd problemen met broeken, er hoeft maar 2 kilo af of bij en het past al niet meer ik draag dus vaak geen broek
ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekker alleen doen we er iets meer bij dan alleen paprika, maar ook broccoli en prei enzo

het is snel te maken, en eetbaar, dus staat het hier meestal 'voor het geval dat' klaar
Ja doei.
pi_56793892
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ze staan altijd voor 1,zoveel bij de Xenos.. en het is best lekker alleen doen we er iets meer bij dan alleen paprika, maar ook broccoli en prei enzo

het is snel te maken, en eetbaar, dus staat het hier meestal 'voor het geval dat' klaar
ja het ziet er altijd wel lekker uit (al ben ik daar al vaak genoeg de mist mee in gegaan ) maar van de week toch eens proberen dan
pi_56795729
Als ik had geweten hoe mijn avondeten van vanavond gemaakt was, had ik het ook wollig kunnen beschrijven ... want alles was vers en mn moeder had alles helemaal zelfgemaakt.

Zelfgemaakte visburgers (dus vis in de keukenmachine, maar wij hebben geen keukenmachine, dus handmatig moeten kneden enzo en zelf paneren ed) op een superbruin broodje met een blaadje sla en een yoghurtsausje (met italiaanse kruiden, maar heb ik heb de kruidenvrije versie genomen) ... en sla met zelfgemaakte oliedressing, pijnboompitten, zongedroogde tomaatjes, verse tomaat en parmezaanse kaasschaafsel.
Toetje ... iets met lange vingers en kwark+gelatine en mandarijntjes ... zag er wel maf uit.

Maar vooral: het was enorm lekker ... in tijden niet zo lekker gegeten ... (en dan te bedenken dat het sonja bakker recepten waren )
pi_56795745
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
@Principessa

had je het nou over de foto's in mijn fotoboek dat ik er SLANK uitzag?
Neuh.. vind van niet, eigenlijk.. onderkinnen ftw

maar het meeste gaat naar mijn buik en bovenbenen
Ja op die 1e 2 wel eigenlijk? Niet wat ik zou verwachten bij 87 kg
pi_56796902

Vandaag helaas niet kunnen hardlopen, was bij een vriendin om aan onze scriptie te werken. Zij doet aan Sonja Bakker, dus ik heb de hele dag Sonjaproof gegeten Het was gelukkig wel lekker, maar ik maak van mijn avondeten maar even een feestje . Vanavond ga ik nog naar de bios met m'n lief, zin in!
pi_56797526
quote:
Op zondag 17 februari 2008 15:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Did i sound like conleche
Huh, mocht je willen!
pi_56798402
een contractverlenging!!! Had t wel al n btje verwacht, maar ben er alsnog blij mee!

Ik heb lijntechnisch een vreselijk weekend gehad, maar het was wel leuk! gelukkig maar dat ik volgende week met vakantie ga, dan ga ik weer helemaal sportief doen. (mountainbiken op texel, boarden, zwemmen etc )

zal voor de grap morgen nog ff op de weegschaal springen en dan volgende week maandag weer, mij benieuwen of er echt wat af gaat!

Tot volgende week!
pi_56800928
Net nog een stukje taart op en dan morgen weer lekker gezond doen
Als het goed is de komende tijd geen feestjes en vanalles dus dat is mooi
Alleen tijd en zin maken voor hardlopen, morgen les 9 van Evy
pi_56801260
ik kan morgen uitslapen

hoef pas om half 1 op de uni te verschijnen

maar moet zodadelijk nog steeds een artikel vinden... moet écht de juiste zoekkanalen voor mijn studie nog even gaan ontdekken Gelukkig heeft pas 1 iemand van onze groep van 4 artikelen aangeleverd dus heel schuldig voel ik me niet dat ik nog aan het zoeken ben.

Wel ga ik niet al te laat opstaan, want morgen even mijn bijdrage voor Fok! Idols inzingen
Heb het al ingezongen, opzich, maar het moet met een youtube-filmpje, dus die ga ik morgen even maken van dit liedje: http://www.faithy.nl/files/my_immortal.wav

Heerlijk gegeten vanavond. Kipjes lekker gegrild met lekkere kruiden en een lading gemengde sla met wat gebakken aardapeltjes in olijfolie met een klein beetje knoflookmayo (zelfgemaakt, weer met heel veel knoflook, zodat je geen lik mayo op de aardappeltje doet )

Vind dat ik er écht goed uit begin te zien.. als ik in de spiegel kijk denk ik ook: jeetje, je buik is al een stuk minder. Idem voor mijn bovenbenen trouwens wat een beetje geluk + sporten wel niet voor je kan doen
Deze week kom ik nog onder de 80, daar ben ik van overtuigd! En dan blijf ik er ook onder! Tenzij ik misschien onverhoopt ooit zwanger word, maar die kans acht ik heel klein

I feel goooooood, tudududududu
Ja doei.
pi_56801283
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:00 schreef Bagel het volgende:
een contractverlenging!!! Had t wel al n btje verwacht, maar ben er alsnog blij mee!

Ik heb lijntechnisch een vreselijk weekend gehad, maar het was wel leuk! gelukkig maar dat ik volgende week met vakantie ga, dan ga ik weer helemaal sportief doen. (mountainbiken op texel, boarden, zwemmen etc )

zal voor de grap morgen nog ff op de weegschaal springen en dan volgende week maandag weer, mij benieuwen of er echt wat af gaat!

Tot volgende week!
Gefeliciteerd en veel plezier! Geniet ervan
Ja doei.
pi_56801337
Trouwens nog een discussie met mijn vriendje gehad wie er een hoger bmi had
Hij was overtuigd dat die van hem hoger was maar dat geloofde ik niet, en bleek ook dat mijn bmi een halve punt hoger is
pi_56801728
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:18 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

mja het was goed en snel te maken en op zich wel lekker =) als ik es geld over heb, met biefstuk doen ipv varkensfilet.

hehe, ja dat is wel rottig met je broeken, ik draag eigenlijk zelf alleen maar broeken ... ik kan maar niet wennen aan rokjes enzo. Af en toe wel eens aan, maar dan leer ik het ook weer snel af ...
pi_56802419
Ik koop mijn broeken altijd een paar maten te groot ... en als ik verder afval gaat er een riem in ... zal vast heel onvrouwelijk zijn, maar hoef ik tenminste niet steeds nieuwe kleren te kopen ...

En ik begin opeens te vrezen dat ik het misschien wel niet voor wintersport red om in die broek te passen, te onregelmatig ritme komende week (herkansingen, dus een hele dag thuis + leren = veel eten en een slecht humeur) ... Bleh, blij dat ik die andere broek nog heb Die past zeker wel, zat bij 71,5 nog ruim namelijk
pi_56803170
ik koop mijn kleren ook altijd veel te groot maar dat komt doordat ik mezelf als 'echt heel dik' zie

gelukkig is dat de afgelopen 2 maanden minder geworden

Ik heb twee hele leuke onderzoeksvragen aangeleverd, al zeg ik het zelf, voor Research & Developement:

Een over een nationale CV en levensloop-database en wat daarbij aan (privacy) beveliging komt kijken (koppeling met DigiD bijvoorbeeld). Aan te passen door de persoon over wie het gaat, en door scholen, universiteiten en werkgevers in te kijken met toestemming van de 'eigenaar' van het profiel. Geef je bijvoorbeeld bepaalde info wel, zodat je potentiele werkgevers kunt 'trekken? En kunnen ze een volledig profiel opvragen?

De ander over de beveiliging van de steeds geavanceerdere mobiele telefoons, die helaas niemand nog als een volwaardige 'pc' ziet: pc's worden tot in den treure beveiligd voor ALLES, terwijl (smart)telefoons het onderspit delven. Wat zijn de risico's, hoe verklein je ze en hoe maak je dat de (gemiddelde) gebruiker duidelijk?

vind het zeer stoer, al zeg ik het zelf, dat we zelf nieuwe dingen mogen gaan bedenken die we misschien ooit écht gaan uitvoeren.. Universiteit roeleert!

En nu slapen, want mijn taken zijn áf

fijne nachtrust allemaal, inclusief de mooie dromen
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')