Lijkt er wel op.quote:Op woensdag 13 februari 2008 03:11 schreef maartena het volgende:
Clinton vervangt haar campaign manager gisteren, en vandaag stapt de deputy campaign manager gewoon op.... the Clinton campaign starting to crumble?
Ik geloof er nog niks van, na TX en OH kun je dat pas echt zien. Want daar zitten de grote nummers.quote:Op woensdag 13 februari 2008 03:11 schreef maartena het volgende:
Clinton vervangt haar campaign manager gisteren, en vandaag stapt de deputy campaign manager gewoon op.... the Clinton campaign starting to crumble?
Je kunt merken dat hij luistert naar kritiek en hij probeert die te weerleggen. Hij probeert in deze speech ook echt mensen te overtuigen dat hij McCain aankan, veel kan doen voor de minder bedeelden en geen blinde idealist is.quote:Op woensdag 13 februari 2008 03:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Toch gewoon weer een goede, inspirerende speech van Obama zeg
Voor zover ik volg met mn halfdronken kop dan
Inderdaad, daar zitten echt 20 mensen ofzo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 04:07 schreef popolon het volgende:
Van een stadion gaan we over naar een achterkamertje voor de speech van McCain.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 04:16 schreef popolon het volgende:
MSNBC: Never speak after Obama, especially if you're McCain.
Yep, net als Mainequote:Op woensdag 13 februari 2008 06:34 schreef Hertog_Martin het volgende:
Virginia zou voor Clinton zijn werd een tijdje terug gezegd...
Niet alle staten. Volgens mij de meeste Super Tuesday staten wel, maar daarbuiten de meesten weer geen winner takes all.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, net als Maine![]()
Net vaag op CNN: ze zeiden dat zelfs als Huckabee alle staten nu zou winnen, Mc Cain nog meer delegates zou hebbenMaar ik dacht dat republikeinen met winner takes all werkten?
Dat denk ik niet. De staat Californië, die in de algemene verkiezingen van 2004 naar de Democraten ging, heeft 155 Republikeinse kiesmannen en 441 Democratische (waarvan 71 supergedelegeerden). Maar het totaal aantal te winnen kiesmannen is bij de Democraten ongeveer twee keer zo groot.quote:Op woensdag 13 februari 2008 09:22 schreef du_ke het volgende:
is de verdeling (%) van de kiesmannen over de staten ongeveer gelijk voor rep en dem? Kan me namelijk voorstellen dat bepaalde staten die toch standaard naar rep of dem gaan voor de ander minder belangrijk zijn ondanks veel inwoners
Het is een echte Guilliani strategie, want ook hij ging gewoon de confrontatie weg bij staten waar hij er slecht voorstond. Ze proberen hun status als frontrunner te gebruiken om te doen alsof ze voor de grote staten gaan, maar de werkelijkheid is dat ze financieel en qua peilingen totaal niet meekunnen in de kleinere staten. In de trant van "we doen niet mee, dus kunnen we ook niet verliezen". Het begon de media al op te vallen dat Clinton Obama tot twee keer toe niet feliciteerde met zijn winst...quote:Op woensdag 13 februari 2008 11:46 schreef Monidique het volgende:
Obama won bij de vrouwen en de latino's. En bij iedereen..
Clinton heeft nog alle kans, want er zijn nog zo'n 2000+ afgevaardigden te winnen, maar ze richtte zich niet eens op deze staten, a la Giuliani, en nu is al haar tweede campagnemanager vertrokken, dus erg goed gaat het niet, maar ik onderschat haar ook niet.
Clinton kan beticht worden van feminisme. Ook vrij dodelijk, dus het maakt eigenlijk niet uit we er wint bij de Democraten. Ze zijn allebei vrij eenvoudig te demoniseren, wat ook zal gebeuren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef pberends het volgende:
Gaat wel goed met Obama nu... met deze winning mood kan hij nog sneller staten winnen.
Of zou het een vooropgezet plan zijn om Obama te laten winnen zodat McCain 'm voor extreem-links kan uitmaken en zo de verkiezing kan winnen?
Ik vind Hillary makkelijker te demoniseren dan Obama, en pakken op z'n ras of dat ie zogenaamd moslim zou zijn is een gevalletje wie een kuil graaft voor een ander...quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Clinton kan beticht worden van feminisme. Ook vrij dodelijk, dus het maakt eigenlijk niet uit we er wint bij de Democraten. Ze zijn allebei vrij eenvoudig te demoniseren, wat ook zal gebeuren.
Romney had ook wat negatieve spotjes, het werkte averechts.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef SpaRood het volgende:
De Amerikanen zullen niet opnieuw in deze vuile politiek trappen.
dat dachten we ook van de vorige keerquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef SpaRood het volgende:
De Amerikanen zullen niet opnieuw in deze vuile politiek trappen.
Wat straks ook zijn grootste zwakte kan zijn, zijn fanatiekste aanhangers zijn ook de groep die het snelste verveeld raken door de verkiezingen (jongeren, studenten etc). Nu zijn ze nog enthousiast en voor Obama is het te hopen dat, mocht hij de primaries winnen, ze dat ook nog in november zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:49 schreef rubbereend het volgende:
Voordeel is dat Obama ook voor een deel kiezers trekt die anders niet zouden gaan stemmen!
Ik denk eerder andersom, als hij het type aanspreekt dat normaal niet stemt, zal hij extra winst daarvan boeken bij de presidentsverkiezingen, want dat type zal grotendeels zich niet interesseren in voorverkiezingen als deze.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat straks ook zijn grootste zwakte kan zijn, zijn fanatiekste aanhangers zijn ook de groep die het snelste verveeld raken door de verkiezingen (jongeren, studenten etc). Nu zijn ze nog enthousiast en voor Obama is het te hopen dat, mocht hij de primaries winnen, ze dat ook nog in november zijn.
In de VS werkt het over het algemeen andersom, bij de primaries lukt het de campagneteams om traditionele niet stemmers enthousiast te krijgen maar hoe langer de verkiezingstijd duurt hoe sneller deze groep weer afhaakt. Dukakis had daar in 1988 ook bijhoorlijk last van en Mondale in 1984 ook.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:58 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom, als hij het type aanspreekt dat normaal niet stemt, zal hij extra winst daarvan boeken bij de presidentsverkiezingen, want dat type zal grotendeels zich niet interesseren in voorverkiezingen als deze.
Obama is eerlijk gezegd natuurlijk wel een beetje het lievelingetje van de media.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:05 schreef Chewie het volgende:
Ook heb ik het idee dat de media Hillary iets te vroeg afschrijven.
Nog wel, kan snel omslaan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Obama is eerlijk gezegd natuurlijk wel een beetje het lievelingetje van de media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |