quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef hamkaastosti het volgende:
hierdoor voel je je vast beter:
ik knalde met 80 km/h over een kruispunt zonder door te hebben dat het een kruispunt was en ik ben in 1x geslaagd
Dat had je beter kunnen doen, dan was je op een iets prettigere manier genaaid geweest.quote:180 euro naar de hoeren
Kun je iemand vandaag als examinator zijn/haar rijbewijs geven omdat hij/zij geslaagd is met afrijden. En morgen vorder je hem als agent weer in, als je diegene aan de kant zet na een overtreding.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:40 schreef Armageddon het volgende:
Politieagent EN Examinator. Wat een kankerkneus ben je dan!?
kan er over mee praten.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef hamkaastosti het volgende:
hierdoor voel je je vast beter:
ik knalde met 80 km/h over een kruispunt zonder door te hebben dat het een kruispunt was en ik ben in 1x geslaagd
Bullshit.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef Stabdogg het volgende:
PS. In elk land lachen ze er om hoe er hier met het rijbewijs wordt omgegaan.
quote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef Stabdogg het volgende:
'Je bent gezakt want je had in het begin daar op de kruising wat harder op moeten trekken'
Hij zei zelf dat ik absoluut had moeten slagen (in tegenstelling to vorige keer).
TS voelt zich er vast stukken beter doorquote:Op maandag 11 februari 2008 11:51 schreef Lippie85 het volgende:
Erg geruststellend al die verhalen van mensen die grove fouten maakten tijdens hun examen en toch waren geslaagd. Ik liet overigens een auto van rechts niet voor en was toch in 1x geslaagd.
Tja, ik vind het overigens totaal terecht dat de TS gezakt is, hij had harder op moeten trekken.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:51 schreef Lippie85 het volgende:
Erg geruststellend al die verhalen van mensen die grove fouten maakten tijdens hun examen en toch waren geslaagd. Ik liet overigens een auto van rechts niet voor en was toch in 1x geslaagd.
Que? Je examinator zegt dat je eigenlijk wel bent geslaagd, maar laat je toch zakken?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef Stabdogg het volgende:
Mijn examinator is een politie agent en een 'sul' die alle regeltjes letterlijk neemt en alles volgens het boekje doet. Hij zei zelf dat ik absoluut had moeten slagen (in tegenstelling to vorige keer).
U was de betreffende examinator?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:54 schreef Argento het volgende:
Ik vind het wel terecht dat je gezakt bent.
Maar denk niet dat je dan kunt rijden, het is gewoon een loterij. Je hebt mensen die ze echt niet kunnen laten zaken (en die groep is heel klein), de extreme kneuzen die ze wel moeten laten zakken en de twijfelgevallen, en dan hangt het af van de vraag of het quotum voor die dag al gehaald is.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:16 schreef MaxPower het volgende:
ik wist de olie niet van de ruitenwisselvloeistof te onderscheiden onder de motorkap, reed weg met de handrem erop en de motor sloeg af bij de hellingproef.
In 1x geslaagd, uiteraard.
`quote:Op maandag 11 februari 2008 12:03 schreef Jordy-B het volgende:
'k ben eens bijna bovenop een auto geknald die net zo naar rechts en direct naar links ging als jij tijdens je examen deed.
Probleem was dat ik met 80 over een voorrangsweg reed en meneer de "ik ga niet zo hard optrekken, want ik moet zo toch naar links"-automobilist vlak voor m'n neus de weg op dook en ik vol in de ankers moest, omdat hij geen snelheid maakte.
Als jij in zo'n situatie voorrang neemt, moet je ook gas geven, imo.
Jongens jongens zo maken jullie TS alleen maar verdrietigerquote:Op maandag 11 februari 2008 11:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
kan er over mee praten.
ik stopte tijdens mijn examen niet voor een zebrapad toen er een vrouwtje met kinderwagen wilde oversteken.
na mijn examen was ik vergeten de auto op de handrem te zetten.
in 1 keer geslaagd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.i'm not living, i'm just killing time
quote:Op maandag 11 februari 2008 12:29 schreef Ravage het volgende:
[..]
Jongens jongens zo maken jullie TS alleen maar verdrietigerdaar wordt hij hard van. is goed voor hemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef Stabdogg het volgende:
[..]
KUT CBR
KUT LAND (veel te duur, belastingen, rijbewijzen)
KUT ZOOI
[..]
Ik reed helemaal op de andere rijbaanquote:Toen ik terug kwam bij het CBR dacht ik echt dat ik gezakt was.
Heelveel domme foutjes gemaakt, zoals voorsorteren achter vrachtwagens terwijl er nog 2 banen vrij waren, een bocht te ruim nemen, teveel nutteloos kijken, 30 rijden waar je 50 mag, remmen voor wegen van rechts op een voorrangsweg, zelfs de handrem had ik er niet goed opgezet
maar het ging om het totaal plaatje en dat was voldoende.
lol, bestaat dat ja? Ik moest juist overdreven kijken altijd.quote:teveel nutteloos kijken
Deze heb ik ook meegemaakt, geen ingreep maar 't vrouwke attendeerde me op 'n rond rood bord met witte streep in 't midden. Doordat ik de situatie goed oploste door er maar 'n bijzondere verrichting van te maken (recht achteruit en voor de betreffende weg rechtsaf) was ik min of meer geslaagd.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:36 schreef OssieMan het volgende:
Ik wilde een 1-richtingsweg inrijden (niet toegankelijk van mijn kant), maar had dat hele bord gemist.
Ingreep en toch geslaagd
quote:Op maandag 11 februari 2008 12:37 schreef jpg97 het volgende:
Je houdt het verkeer op. Je rijdt 30 waar je 50 mag. Optiefen en zakken.
Onterechte klacht derhalve.
Mja, hij vroeg of ik spierpijn had van het kijken.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:52 schreef calabi_yau het volgende:
[..]
lol, bestaat dat ja? Ik moest juist overdreven kijken altijd.
Ze moeten goed zijn in rijden maar dat hoeft niet persee in een auto te zijnquote:Op maandag 11 februari 2008 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jongens, hoe kan het eigenlijk dat vrouwen ook in staat zijn hun rijbewijs te halen? Gezien hun rij'kunsten'.
Omdat de examinator in de meeste gevallen een man is, en vrouwen tieten hebbenquote:Op maandag 11 februari 2008 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jongens, hoe kan het eigenlijk dat vrouwen ook in staat zijn hun rijbewijs te halen? Gezien hun rij'kunsten'.
quote:Op maandag 11 februari 2008 12:29 schreef Ravage het volgende:
[..]
Jongens jongens zo maken jullie TS alleen maar verdrietigerafgetraptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT: tja. TS kwam blijkbaar dus wat onzeker overIf you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
Als ik bij iedere voorrangskruising dertig ga rijden, " omdat er wel eens eentje voorrang kan nemen", schiet het niet op. Komt bij dat je dan gevaarlijke inhaalacties krijgt.quote:
Dat denk ik dus ook. Waar ze mannen vaak laten zakken op onzeker rijden is dat voor vrouwen klaarblijkelijk geen probleem, zowat alle vrouwen rijden immers onzeker, ook na slagen.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:15 schreef slindenau het volgende:
[..]
Omdat de examinator in de meeste gevallen een man is, en vrouwen tieten hebben.
Ik had een vrouwelijke examinator...quote:Op maandag 11 februari 2008 13:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat
[..]
Dat denk ik dus ook. Waar ze mannen vaak laten zakken op onzeker rijden is dat voor vrouwen klaarblijkelijk geen probleem, zowat alle vrouwen rijden immers onzeker, ook na slagen.
Dit is gewoon bullshit, want als jij te ver uitloopt, dan mag je hem gewoon even aan de kant zetten en wachten. En ja, ik heb dat rijbewijs ook.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:46 schreef Ultralaser het volgende:
Ik reed met mijn motor rijexamen mijn examinator kwijt omdat ik te hard ging toch de eerste keer geslaagd
Zoiets had ik ook, alleen was dat bij mijn vliegexamenquote:Op maandag 11 februari 2008 11:46 schreef Ultralaser het volgende:
Ik reed met mijn motor rijexamen mijn examinator kwijt omdat ik te hard ging toch de eerste keer geslaagd
Grappig! ik ook voor mijn duikboot examenquote:Op maandag 11 februari 2008 13:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook, alleen was dat bij mijn vliegexamen
Euh dat de examinator op de rem trapt ("een ingreep" noemen ze t ook wel)quote:
Ik heb een gatso omver gereden en een politie auto de berm in gedrukt, maar toch nog geslaagd!quote:Op maandag 11 februari 2008 14:06 schreef Provincie het volgende:
Kut voor je TS. Ik had ook iemand aangereden en op de snelweg een 2e aanrijding gehad, en toch nog geslaagd!
Het wordt steeds grappigerquote:Op maandag 11 februari 2008 14:06 schreef Provincie het volgende:
Kut voor je TS. Ik had ook iemand aangereden en op de snelweg een 2e aanrijding gehad, en toch nog geslaagd!
DoH.. ze willen ook geld verdienen. Telkens iemand met opzet laten zakken zodat je de volgende keer weer zoveel euries winst hebt.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:40 schreef Armageddon het volgende:
Die had dus duidelijk z'n dag niet die tiefus NSB'er. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze gewoon express een aantal mensen per dag laten zakken. Weet het nu eigenlijk wel zeker.
Politieagent EN Examinator. Wat een kankerkneus ben je dan!?
Dit klopt helemaal, ze hebben liever dat je 5 a 10 te hard rijd dan te zacht..quote:Op maandag 11 februari 2008 14:39 schreef Me_Wesley het volgende:
Meeste examinatoren houden trouwens wel van een beetje doorrijden. Niet asociaal, maar lekker vlot.
Je kan er gewoon niet mee omgaan dat je niet kan autorijden, en je projecteert dit op onschuldige mensen zoals de examinator. Volgens mij ben je gewoon een beetje onzeker van jezelf en probeer je dit te verhullen door op Internet deze verhalen op te hangen.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:17 schreef Stabdogg het volgende:
Voor al de mensen die denken dat ik onzeker reed, of wat dan ook:
Mijn rit was 'perfect' op dit ene foutje na. Voor de rest absoluut 100% veilig gereden en hij heeft daar ook totaal geen aanmerkingen meer op gemaakt. Zelfs nog gezegd dat er voor de rest niks op aan te merken viel.
Hij rekende mij deze ene situatie 'ernstig aan', hoewel er absoluut geen ernst in de zaak was.
Ik reed gewoon 30 meter iets langzamer dan 50 omdat ik af moest slaan terwijl er achter mij een gefrustreerde malloot achter de vrachtwagen komt uitschieten.
Dit is gewoon puur zoeken naar iets waardoor hij mij kan laten zakken. De hond.
Een perfecte rit bestaat niet.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:17 schreef Stabdogg het volgende:
Mijn rit was 'perfect' op dit ene foutje na.
Pwndquote:Op maandag 11 februari 2008 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan er gewoon niet mee omgaan dat je niet kan autorijden, en je projecteert dit op onschuldige mensen zoals de examinator. Volgens mij ben je gewoon een beetje onzeker van jezelf en probeer je dit te verhullen door op Internet deze verhalen op te hangen.
Ben je wel eens getest op stoornissen enzo? Want ik ben geen deskundige, maar je kan best wel eens iets hebben, faalangst ofzo.
Daarom staat het wsl ook tussen aanhalingstekens.quote:
Ja TS, ik denk ook dat je faalangst hebt. Dit probeer je te verhullen je extreem zeker voor te doen en je eigen falen op anderen af te schuiven. Steek je hand eens in eigen boezem zou ik zeggen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, eigen haard is goud waard enzo.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan er gewoon niet mee omgaan dat je niet kan autorijden, en je projecteert dit op onschuldige mensen zoals de examinator. Volgens mij ben je gewoon een beetje onzeker van jezelf en probeer je dit te verhullen door op Internet deze verhalen op te hangen.
Ben je wel eens getest op stoornissen enzo? Want ik ben geen deskundige, maar je kan best wel eens iets hebben, faalangst ofzo.
Mja ik snap dat het voor de TS een grote confrontatie is, en hij in 1e instantie dit gaat ontkennen. Het moet een geleidelijk proces zijn, die jongen zit al jaren in deze problemen.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:50 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja TS, ik denk ook dat je faalangst hebt. Dit probeer je te verhullen je extreem zeker voor te doen en je eigen falen op anderen af te schuiven. Steek je hand eens in eigen boezem zou ik zeggen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, eigen haard is goud waard enzo.
Afkorten prima, maar nu kan je er wel heeeel veel variaties op bedenkenquote:Op maandag 11 februari 2008 15:34 schreef calabi_yau het volgende:
[..]
Daarom staat hetwsl
ook tussen aanhalingstekens.
quote:Op maandag 11 februari 2008 15:17 schreef Stabdogg het volgende:
Ik reed gewoon 30 meter iets langzamer dan 50 omdat ik af moest slaan terwijl er achter mij een gefrustreerde malloot achter de vrachtwagen komt uitschieten.
Dit is gewoon puur zoeken naar iets waardoor hij mij kan laten zakken. De hond.
Jippppieeequote:Op maandag 11 februari 2008 16:06 schreef calabi_yau het volgende:
Ja, het is waterslang... heel goed van je
Zo iemand ken ik ook! Ik zie hem zelfs elke dag, als ik in de spiegel kijk.quote:Op maandag 11 februari 2008 16:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nou dan zal ik je niet tekort doen.. Ik heb iemand die van rechts kwam geen voorrang gegeven terwijl hij dit wel had. Toch geslaagd.
hihi
pwn
net geen aanrijding gehad en een van mn bijzondere verrichten verneukt, ook in 1 keer geslaagd.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef hamkaastosti het volgende:
hierdoor voel je je vast beter:
ik knalde met 80 km/h over een kruispunt zonder door te hebben dat het een kruispunt was en ik ben in 1x geslaagd
zo erg is het ook niet hoor. Ik had een km of 2000 gereden (zal niet meer geweest zijn) en dan mijn eerste ongeluk gehad. Daarna heb heb ik 6 maand niet meer gereden, en vanaf toen enkel met een automaat (ook nog eens 10 maand), dus bijna anderhalf jaar niet meer gereden. Onlangs heb ik nog met een handgeschakelde benzine moeten rijden & geen enkele keer heb ik de motor laten afslaan... Gewoon gas goed ingeduwd houden & de koppeling gebruikenquote:Op maandag 11 februari 2008 18:48 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Ik weet niet of je het buitenland wou gaan rijden, of een half jaar niet gaan rijden is natuurlijk ook niet slim, dan laat je over 3 kwart jaar nog steeds je motor afslaan, en ik weet niet naar welk land je gaat maar met bergen, onverlichte wegen enz gaten in de weg, allemaal dingen die je niet gewend bent en dat na 30 rijlessen is best riskant!
Ik had die speciale manouvres al een keertje gedaan in zo'n pre-examen of hoe het ook heet. 1 daarvan was goed gegaan, en die ander deed ik wel goed (fileparkeren), maar ze vond dat ik hem te snel deed, dus keurde ze hem af. (ik stond wel 100% goed enzo, maar ja...)quote:Op maandag 11 februari 2008 20:30 schreef Agiath het volgende:
Ik verneukte allebei mijn speciale manoeuvres (achteruit inparkeren enhalve draai
)
Maar ik slaagde wel in 1 keer, je moet gewoon geluk hebben dat die man een goed humeur heeft....
Die examinator van mij deed zelf ook nog examen voor zijn vak, misschien had dat er ook mee te maken...
Bullshit, als jij niet goed van afstand kan lezen laten ze je echt niet opgaan.quote:Op maandag 11 februari 2008 15:16 schreef Guncta het volgende:
Geslaagd in 1 keer.
De fouten:
- Gokte na minimaal 10 keer pas het nummerbord goed.
Niks te bullshit, ik had hetzelfde, sterker nog, ik kon het HELEMAAL niet lezen.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:54 schreef Platina het volgende:
[..]
Bullshit, als jij niet goed van afstand kan lezen laten ze je echt niet opgaan.
Zou goed kunnenquote:Op maandag 11 februari 2008 16:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jij was dan die gast achter hem en die hem dus gepwnd heeft?
Ik ook. Kon ik weten dat die 44, AA was (of net andersom).quote:Op maandag 11 februari 2008 21:24 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was ik er niet in geslaagd om het kenteken te lezen, ze zou het na de rit nogmaals vragen maar dat heeft ze nooit gedaan. Geslaagd.
wat belachelijk dat je een nummerbord moet kunnen lezen... ik heb als het begint te schemeren last om een 90 en een 50 bord te kunnen lezen (moet er echt al op 20m af rijden), en ik heb daarvan nog nooit last gehad in het verkeer. Alles wat kleinder is dan die letters & ik dus eventueel over het hoofd zou kunnen zien (ik zie wel dat er iets is, maar niet perfect wat) zal ik dan wel overrijden, dat is toch nooit een mensquote:Op maandag 11 februari 2008 23:26 schreef Guncta het volgende:
[..]
Ik ook. Kon ik weten dat die 44, AA was (of net andersom).En een B zag ik aan voor een P
ze noemde toch geen Nathaleequote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:51 schreef VjenneKloetn het volgende:
Toen ik mijn vaarbewijs haalde in Aruba kieperde der iemand overboord zonder dat ik het doorhad.
Toch gewoon geslaagd
Ook niet iedereen heeft talent voor autorijden, boeiendquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:07 schreef DANILXL het volgende:
nou ik heb geen petje maar ik ben wel 3x gezakt en 4e keer gehaald
mja ik snap het wel. Die instructeurs zijn gewoon niet consequent en als je een beetje pech hebt zak je door een klein foutje. Dit kost dan echter wel 200e per keer oidquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:13 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ook niet iedereen heeft talent voor autorijden, boeiendMaar ik vind het altijd grappig dat mensen altijd boos worden als ze niet geslaagd zijn.
Ik ben wel van mening dat een kleine fout al een fout is en dat je dus moet zakken. Op dat moment moet je vol gefocust zijn om goed te rijden en als het dan niet lukt kan je het niet goed genoeg. Als ze die mensen wel laten slagen dan is de kans groter dat straks, wanneer er niemand naast zit om te controleren, het wel fout gaat.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:17 schreef DANILXL het volgende:
[..]
mja ik snap het wel. Die instructeurs zijn gewoon niet consequent en als je een beetje pech hebt zak je door een klein foutje. Dit kost dan echter wel 200e per keer oid
Ach kom, echt rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt, en niet daarvoor. Dat is zo onnatuurlijk rijden (en slecht voor je nek trouwens, al die overdreven hoofdbewegingen).quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat een kleine fout al een fout is en dat je dus moet zakken. Op dat moment moet je vol gefocust zijn om goed te rijden en als het dan niet lukt kan je het niet goed genoeg. Als ze die mensen wel laten slagen dan is de kans groter dat straks, wanneer er niemand naast zit om te controleren, het wel fout gaat.
Het is inderdaad een dure grap, maar het zou belachelijk zijn als de regels zouden worden versoepelt.
Ja en wat boeit dat?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ach kom, echt rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt, en niet daarvoor. Dat is zo onnatuurlijk rijden (en slecht voor je nek trouwens, al die overdreven hoofdbewegingen).
Dat je helemaal nog niet kunt autorijden als je mag autorijden volgens het CBR, en dat de normen die zij hanteren dus weinig met echt autorijden te maken hebben.quote:
Dat zeg ik helemaal niet/quote:Volgens jou kan je iemand dus bij wijze van spreken net zo goed bij de 5e les iemand een rijbewijs geven?
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik kijk met mijn ogen en niet met mijn nek... Dat je zo heen en weer moet zwaaien is omdat ze anders helemaal niet kunnen zien dat je kijkt, maar het heeft met serieus kijken natuurlijk niks te maken (het kost veel meer tijd en je kunt veel minder snel 'schakelen', wat nu juist het kenmerk is van een ervaren chauffeur).quote:En overdreven hoofdbewegingen kunnen mensen een voorbeeld aan nemen, hoe vaak ik wel niet zie dat iemand vrolijk bijvoorbeeld een rotonde af gaat zonder een fietser te zien, hoe vaak mensen geen richting aangeven en zo nog duizend en een voorbeelden waar ik me aan erger. Mensen denken zodra ze het mooie papiertje hebben dat ze ineens heel veel dingen niet meer moeten doen. Natuurlijk geef ik toe dat sommige dingen overdreven zijn maar een beetje kijken kan geen kwaad.
Je stelt voor na 10 jaar rijervaring iemand pas een rijbewijs te geven?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat je helemaal nog niet kunt autorijden als je mag autorijden volgens het CBR, en dat de normen die zij hanteren dus weinig met echt autorijden te maken hebben.
[..]
Nee natuurlijk niet. Er is ook nog zoiets als een maatschappelijk/economisch belang. Dat is niet gediend bij ridicule eisen (volgens mij liggen de eisen daarvoor nu zelfs al te hoog...).quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je stelt voor na 10 jaar rijervaring iemand pas een rijbewijs te geven?
Je hebt helemaal niet bewezen veilig en zelfstandig te kunnen rijden, je hebt alleen maar bewezen dat je op dat moment binnen zekere normen kunt rijden. Wat is er trouwens zelfstandig aan het rijden olv een examinator? Zelfstandig rijden is dat je zelf je plan kunt trekken, niet dat iemand je opdrachten geeft. En ik weet wel zeker dat iedere net in bezit van rijbewijs zijnde grote problemen heeft zodra er echt iets geks op de weg gebeurt. Rijden is gewoon een vaardigheid waar tijd in moet zitten, met 30 lesjes oid kun je daar nog geen klap van, en dat valt ook niet te verwachten.quote:Als je slaagt bij het CBR heb je bewezen veilig en zelfstandig te kunnen rijden, dat je daarna nog beter wordt is alleen maar mooi meegenomen. Er zijn trouwnes ook mensen die daarna alleen nog maar slechter gaan rijden.
jaquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:29 schreef Hijacking het volgende:
kerel die ik ken was gezakt omdat die te vaak in de spiegels keek
Wat staat hier?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:46 schreef Ultralaser het volgende:
Ik reed met mijn motor rijexamen mijn examinator kwijt omdat ik te hard ging toch de eerste keer geslaagd
Dat is natuurlijk over het algemeen gezien waar. Echter hebben sommige mensen natuurlijk talent en sommige ook precies het tegenovergestelde. Iemand met talent kan waarschijnlijk binnen een paar maanden beter rijden dan de gemiddelde automobilist en iemand anders kan net zoveel kilometers maken als hij of zij wil maar dat zal weinig uitmaken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Rijden is gewoon een vaardigheid waar tijd in moet zitten, met 30 lesjes oid kun je daar nog geen klap van, en dat valt ook niet te verwachten.
Exact.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:56 schreef Twin1983 het volgende:
Die gasten kijken naar het hele plaatje, als dat ze niet bevalt gaan ze redenen zoeken om je te laten zakken. je kunt iemand beter op iets concreets laten zakken dan op een vaag beeld van de rijstijl.
Ik irriteer me wel eens aan dat gelul van die mensen zeggen "Jaaa ze moeten hun quota halen he deze maand.. zo en zoveel moeten en zakken en zoveel mogen er slagen" is gewoon onzin als je even nadenkt. Er zijn genoeg mongolen die je kunt laten zakken die gewoon echt geen gevoel hebben voor dergelijke machines.
Behoorlijk kansloos als je onder bedreiging je rijbewijs moet afdwingen, hoop dat ik deze primaat nooit op de weg tegenkom.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:29 schreef Lippie85 het volgende:
Mijn broer (groot en sterk) was de eerste keer gezakt omdat hij te weinig in de spiegels keek. 2e keer deed hij het heel overdreven: 'gezakt, je kijkt te overdreven in de spiegels'. Toen werd hij kwaad. Eerste keer te weinig en nu teveel??!!
Examinator: 'Oh, sorry, dat wist ik niet, dan ben je wel geslaagd.'_
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed. En hij heeft zijn papiertje al sinds 93 en rijdt gemiddeld 1000 km per week.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Behoorlijk kansloos als je onder bedreiging je rijbewijs moet afdwingen, hoop dat ik deze primaat nooit op de weg tegenkom.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:01 schreef Pollewoppie het volgende:
tja... terecht eigenlijk...
Maar ik had vandaag ook rijexamen door het CBR, ik ben een keer of 6 door het rode licht gereden en heb ongeveer 40 a 45 km/h te hard gereden op de snelweg, dus ik was wel geslaagd... maar goed was ook wel een ander soort rijexamen nl. om met optische en geluidssignalen te mogen rijden...
Mensen maken fouten. + complexe omgeving + zenuwen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat een kleine fout al een fout is en dat je dus moet zakken. Op dat moment moet je vol gefocust zijn om goed te rijden en als het dan niet lukt kan je het niet goed genoeg. Als ze die mensen wel laten slagen dan is de kans groter dat straks, wanneer er niemand naast zit om te controleren, het wel fout gaat.
Het is inderdaad een dure grap, maar het zou belachelijk zijn als de regels zouden worden versoepelt.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:44 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben al toeterend met mijn brommert door een allochtonenwijk gereden, waardoor er allemaal bankstellen naar beneden werden gegooid. Deze wist ik allemaal te ontwijken, zodat mijn examinator zag dat ik goed overweg kon met mijn brommert, dus ben ik in 1x geslaagd. Het feit dat ik er aan het eind van de rit eentje van zijn scooter trapte leverde zelfs bonuspunten op
Ook echt met paint een L erop geplakt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:18 schreef PhifeDawg het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was examen![]()
Maar toch geslaagd![]()
![]()
![]()
![]()
Het grootste deel van die 1700 euro zal je aan je rijschool betaald hebben hoor, je kan natuurlijk ook zonder rijlessen een examen aanvragen, nietmand verplicht je eerst rijlessen te nemen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:46 schreef Enfermera het volgende:
Maar sowieso paupers bij het CBR: ik heb alles in 1x gehaald en nog meer dan 1700 euries kwijt. Afzetters.
Jij noemt het boos uitleggen, ik noem het dreigen. Als je jezelf in zo'n situatie niet rustig kan houden hoor je wat mij betreft niet in het verkeer en ook niet in de maatschappij thuis, of je nu 1 of 1000 km in de week rijdt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:40 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed. En hij heeft zijn papiertje al sinds 93 en rijdt gemiddeld 1000 km per week.
Doei!
quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:44 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben al toeterend met mijn brommert door een allochtonenwijk gereden, waardoor er allemaal bankstellen naar beneden werden gegooid. Deze wist ik allemaal te ontwijken, zodat mijn examinator zag dat ik goed overweg kon met mijn brommert, dus ben ik in 1x geslaagd. Het feit dat ik er aan het eind van de rit eentje van zijn scooter trapte leverde zelfs bonuspunten op
Als hij zelf zegt dat hij overdreven veel in de spiegels keek, dan is hij dus bewust fout bezig.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:40 schreef Lippie85 het volgende:
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed.
Het is namelijk volkomen onmenselijk om boos te worden als je voor de tweede keer 200 euro hebt verneuktquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij noemt het boos uitleggen, ik noem het dreigen. Als je jezelf in zo'n situatie niet rustig kan houden hoor je wat mij betreft niet in het verkeer en ook niet in de maatschappij thuis, of je nu 1 of 1000 km in de week rijdt.
Als je dan weinig werk hebt als examinator kan je gewoon ff wat rijbewijzen innemenquote:Op maandag 11 februari 2008 11:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Kun je iemand vandaag als examinator zijn/haar rijbewijs geven omdat hij/zij geslaagd is met afrijden. En morgen vorder je hem als agent weer in, als je diegene aan de kant zet na een overtreding.
Waarom dubbele bediening? In de meeste landen mag je gewoon rijden als er een ervaren chauffeur naast je zit.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het grootste deel van die 1700 euro zal je aan je rijschool betaald hebben hoor, je kan natuurlijk ook zonder rijlessen een examen aanvragen, nietmand verplicht je eerst rijlessen te nemen.
Moet je voor je examen alleen wel zelf een auto met dubbele bediening regelen.
Mischien waardeerde hij het dat je toch zoveel inzicht had om niet vol op de rem te trappen, maar gewoon zag dat je er met wat extra gas ruim voor langs kon.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:57 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben de eerste keer onterecht gezakt en de tweede keer onterecht geslaagd
onterecht gezakt: iemand die mij geen voorrang gaf terwijl ik het had en de examinator was een fraktie van een seconde eerder bij de rem
onterecht geslaagd: zijstraatje van rechts gemist. te laat gezien dat er een vrachtwagen aan kwam, gas ingetrapt en er voorlangs gegaan. ik ging er vanuit dat ik was gezakt, relaxed examen afgereden, zegt ie dat ik geslaagd ben
dat inzicht was idd wel goed, maar een zijstraat missen is normaal gesproken een no-no bij je rijexamen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mischien waardeerde hij het dat je toch zoveel inzicht had om niet vol op de rem te trappen, maar gewoon zag dat je er met wat extra gas ruim voor langs kon.
Als ik jouw posts zo leest heb ik gelijk een verklaring voor het hoge aantal verkeersdoden in Belgie, naast de slechte wegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
wat belachelijk dat je een nummerbord moet kunnen lezen... ik heb als het begint te schemeren last om een 90 en een 50 bord te kunnen lezen (moet er echt al op 20m af rijden), en ik heb daarvan nog nooit last gehad in het verkeer. Alles wat kleinder is dan die letters & ik dus eventueel over het hoofd zou kunnen zien (ik zie wel dat er iets is, maar niet perfect wat) zal ik dan wel overrijden, dat is toch nooit een mens
[..]
ze noemde toch geen Nathalee![]()
aantal verkeersdoden valt goed mee als je in rekening neemt hoeveel vrachtverkeer hier door BE passeert tov wat er in NL rijdt (het is nl het vrachtverkeer wat voor de meeste doden zorgt).quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Als ik jouw posts zo leest heb ik gelijk een verklaring voor het hoge aantal verkeersdoden in Belgie, naast de slechte wegen.
Same herequote:Op maandag 11 februari 2008 11:51 schreef Lippie85 het volgende:
Erg geruststellend al die verhalen van mensen die grove fouten maakten tijdens hun examen en toch waren geslaagd. Ik liet overigens een auto van rechts niet voor en was toch in 1x geslaagd.
Mee eens.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:37 schreef jpg97 het volgende:
Je houdt het verkeer op. Je rijdt 30 waar je 50 mag. Optiefen en zakken.
Onterechte klacht derhalve.
Voor je invalidewagentje?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:07 schreef Mof het volgende:
Haha!
Stelletje amateurs.
Ik ben in één keer geslaagd
voor mijn staatsexamen dan.
Juist niet oelewapper, de examinator weet dan dat er iemand meekijkt die de regels kent, en die wil ze niet ondermijnen met iemand anders erbij die eventueel gezeik ter weeg kan brengen als je je niet aan de regels houdt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:00 schreef Mr.Cooper het volgende:
Trouwens TS als je instructeur vind dat je geslaagd moest zijn, waarom zegt die dat niet. Was die mee met je examen rit?
Bij mijn 1ste keer hadden ze een flinke discussie omdat de instructeur vond dat ik geslaagd was en de examinator niet, uiteindelijk was ik toen toch gezakt. Maar je maakt wel een grotere kans als die mee gaat.
Wat een mongool ben je, ik heb dat toch ook gehad, en denk je nou werkelijk dat de instructeurs instructies geven tijdens de examen?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:29 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Juist niet oelewapper, de examinator weet dan dat er iemand meekijkt die de regels kent, en die wil ze niet ondermijnen met iemand anders erbij die eventueel gezeik ter weeg kan brengen als je je niet aan de regels houdt.
Cursusje begrijpend gelezen gemist soms?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:17 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Wat een mongool ben je, ik heb dat toch ook gehad, en denk je nou werkelijk dat de instructeurs instructies geven tijdens de examen?
Wees voortaan dan duidelijker waar je op doelde... In de gehele quote kan je drie dingen uithalen waarop je zou kunnen reageren en ben het er sowieso niet mee eens. Maargoed boeiend, heb het rijbewijs al, dus maak me er niet meer druk over.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:12 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Cursusje begrijpend gelezen gemist soms?
Nogal logisch dat ze vragen krijgen als hun percentage duidelijk afwijkt van het gemiddelde. Dat betekent namelijk dat ze of te soepel of te streng zijn. De kans dat ze namelijk steeds mensen krijgen die heel goed of juist helemaal niet kunnen rijden is namelijk nihil. En ja, het blijven mensen. De ene keer kom je met een fout weg, de andere keer niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:06 schreef Noin het volgende:
Je bent genaaid omdat er bepaalde quota's zijn.
Ik weet de exacte cijfers niet maar het is ongeveer als volgt:
Stel dat op dit moment 60% van de mensen slaagt. Mensen rijden niet perfect, dus dat kan.
Als nou ineens iedereen wel perfect ging rijden, zou nog steeds maar 60% van de mensen slagen want het CBR heeft gewoon bepaalde quota's. Als je geluk hebt zitten ze op het eind van de maand nog maar op 55% en dan slagen er die week ineens veel mensen.
Als je pech hebt zitten ze al op 65% dan zakt ineens iedereen die week.
Ok, dit is wel heel zwart/wit gesteld maar ik heb 2 kennissen die allebei examinator zijn, en die merken gewoon dat er druk wordt uitgeoefend als ze al teveel mensen hebben laten slagen.
Ze moeten dan serieus verantwoording komen afleggen waarom bij Jantje 70% van de mensen slaagt en bij Pietje maar 60%. Ze worden eigenlijk gepushed om dus de volgende keer maar wat mensen te laten zakken op futiliteiten of dingen door de vingers te zien.
En dan als 2e: op dit moment ben je afhankelijk van 1 persoon. Als je examinator die ochtend niet heeft mogen neuken van zijn vrouw of hij heeft net ontdekt dat zijn dochter een date heeft met een of andere drugsdealer is de kans dat jij zakt groter dan anders.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat er altijd 2 examinatoren in de auto zitten die onafhankelijk van elkaar een oordeel vellen.
Maar ja, vergeet niet: het CBR is gewoon een commerciele instelling waar geld verdient moet worden.
Tis gewoon een bedrijf dus, en elke keer 180 euro cashen is gewoon inkomsten.
Eigenlijk zou je je rijbewijs van de staat moeten krijgen, gratis en voor nop.
Ik ben bij 1 kruising (naar mijn eigen mening) te hard er overheen gereden, terwil er een auto van rechts kwam (waar ik nog wel voor kon, maar echt netjes was het gewoon echt niet).quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:42 schreef Lippie85 het volgende:
Dit topic blijft grappig. Ondanks dat de helft van de reacties natuurlijk nep is, helaas. Geslaagd ondanks een aanrijding enz.
Overigens zijn al mijn reacties wel echt. Ik liet echt tijdens mijn examen iemand van rechts niet voor en was toch geslaagd.
Hoe verklaar jij dan de sterk wisselende slagingspercentages van rijscholen?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:06 schreef Noin het volgende:
Verhaal
Nee man, allemaal omkopingquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan de sterk wisselende slagingspercentages van rijscholen?
Die zouden dan ook hetzelfde moeten zijn
En dan met name als jij die een of andere drugsdealer bent.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:06 schreef Noin het volgende:
En dan als 2e: op dit moment ben je afhankelijk van 1 persoon. Als je examinator die ochtend niet heeft mogen neuken van zijn vrouw of hij heeft net ontdekt dat zijn dochter een date heeft met een of andere drugsdealer is de kans dat jij zakt groter dan anders.
Heb je ook een bron van die quota's? Anders kan je misschien beter in TRU gaan posten.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 02:06 schreef Noin het volgende:
Je bent genaaid omdat er bepaalde quota's zijn.
...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |