Dat je helemaal nog niet kunt autorijden als je mag autorijden volgens het CBR, en dat de normen die zij hanteren dus weinig met echt autorijden te maken hebben.quote:
Dat zeg ik helemaal niet/quote:Volgens jou kan je iemand dus bij wijze van spreken net zo goed bij de 5e les iemand een rijbewijs geven?
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik kijk met mijn ogen en niet met mijn nek... Dat je zo heen en weer moet zwaaien is omdat ze anders helemaal niet kunnen zien dat je kijkt, maar het heeft met serieus kijken natuurlijk niks te maken (het kost veel meer tijd en je kunt veel minder snel 'schakelen', wat nu juist het kenmerk is van een ervaren chauffeur).quote:En overdreven hoofdbewegingen kunnen mensen een voorbeeld aan nemen, hoe vaak ik wel niet zie dat iemand vrolijk bijvoorbeeld een rotonde af gaat zonder een fietser te zien, hoe vaak mensen geen richting aangeven en zo nog duizend en een voorbeelden waar ik me aan erger. Mensen denken zodra ze het mooie papiertje hebben dat ze ineens heel veel dingen niet meer moeten doen. Natuurlijk geef ik toe dat sommige dingen overdreven zijn maar een beetje kijken kan geen kwaad.
Je stelt voor na 10 jaar rijervaring iemand pas een rijbewijs te geven?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:53 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat je helemaal nog niet kunt autorijden als je mag autorijden volgens het CBR, en dat de normen die zij hanteren dus weinig met echt autorijden te maken hebben.
[..]
Nee natuurlijk niet. Er is ook nog zoiets als een maatschappelijk/economisch belang. Dat is niet gediend bij ridicule eisen (volgens mij liggen de eisen daarvoor nu zelfs al te hoog...).quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je stelt voor na 10 jaar rijervaring iemand pas een rijbewijs te geven?
Je hebt helemaal niet bewezen veilig en zelfstandig te kunnen rijden, je hebt alleen maar bewezen dat je op dat moment binnen zekere normen kunt rijden. Wat is er trouwens zelfstandig aan het rijden olv een examinator? Zelfstandig rijden is dat je zelf je plan kunt trekken, niet dat iemand je opdrachten geeft. En ik weet wel zeker dat iedere net in bezit van rijbewijs zijnde grote problemen heeft zodra er echt iets geks op de weg gebeurt. Rijden is gewoon een vaardigheid waar tijd in moet zitten, met 30 lesjes oid kun je daar nog geen klap van, en dat valt ook niet te verwachten.quote:Als je slaagt bij het CBR heb je bewezen veilig en zelfstandig te kunnen rijden, dat je daarna nog beter wordt is alleen maar mooi meegenomen. Er zijn trouwnes ook mensen die daarna alleen nog maar slechter gaan rijden.
jaquote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:29 schreef Hijacking het volgende:
kerel die ik ken was gezakt omdat die te vaak in de spiegels keek
Wat staat hier?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:46 schreef Ultralaser het volgende:
Ik reed met mijn motor rijexamen mijn examinator kwijt omdat ik te hard ging toch de eerste keer geslaagd
Dat is natuurlijk over het algemeen gezien waar. Echter hebben sommige mensen natuurlijk talent en sommige ook precies het tegenovergestelde. Iemand met talent kan waarschijnlijk binnen een paar maanden beter rijden dan de gemiddelde automobilist en iemand anders kan net zoveel kilometers maken als hij of zij wil maar dat zal weinig uitmaken.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Rijden is gewoon een vaardigheid waar tijd in moet zitten, met 30 lesjes oid kun je daar nog geen klap van, en dat valt ook niet te verwachten.
Exact.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:56 schreef Twin1983 het volgende:
Die gasten kijken naar het hele plaatje, als dat ze niet bevalt gaan ze redenen zoeken om je te laten zakken. je kunt iemand beter op iets concreets laten zakken dan op een vaag beeld van de rijstijl.
Ik irriteer me wel eens aan dat gelul van die mensen zeggen "Jaaa ze moeten hun quota halen he deze maand.. zo en zoveel moeten en zakken en zoveel mogen er slagen" is gewoon onzin als je even nadenkt. Er zijn genoeg mongolen die je kunt laten zakken die gewoon echt geen gevoel hebben voor dergelijke machines.
Behoorlijk kansloos als je onder bedreiging je rijbewijs moet afdwingen, hoop dat ik deze primaat nooit op de weg tegenkom.quote:Op woensdag 13 februari 2008 00:29 schreef Lippie85 het volgende:
Mijn broer (groot en sterk) was de eerste keer gezakt omdat hij te weinig in de spiegels keek. 2e keer deed hij het heel overdreven: 'gezakt, je kijkt te overdreven in de spiegels'. Toen werd hij kwaad. Eerste keer te weinig en nu teveel??!!
Examinator: 'Oh, sorry, dat wist ik niet, dan ben je wel geslaagd.'_
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed. En hij heeft zijn papiertje al sinds 93 en rijdt gemiddeld 1000 km per week.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:57 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Behoorlijk kansloos als je onder bedreiging je rijbewijs moet afdwingen, hoop dat ik deze primaat nooit op de weg tegenkom.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:01 schreef Pollewoppie het volgende:
tja... terecht eigenlijk...
Maar ik had vandaag ook rijexamen door het CBR, ik ben een keer of 6 door het rode licht gereden en heb ongeveer 40 a 45 km/h te hard gereden op de snelweg, dus ik was wel geslaagd... maar goed was ook wel een ander soort rijexamen nl. om met optische en geluidssignalen te mogen rijden...
Mensen maken fouten. + complexe omgeving + zenuwen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat een kleine fout al een fout is en dat je dus moet zakken. Op dat moment moet je vol gefocust zijn om goed te rijden en als het dan niet lukt kan je het niet goed genoeg. Als ze die mensen wel laten slagen dan is de kans groter dat straks, wanneer er niemand naast zit om te controleren, het wel fout gaat.
Het is inderdaad een dure grap, maar het zou belachelijk zijn als de regels zouden worden versoepelt.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:44 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben al toeterend met mijn brommert door een allochtonenwijk gereden, waardoor er allemaal bankstellen naar beneden werden gegooid. Deze wist ik allemaal te ontwijken, zodat mijn examinator zag dat ik goed overweg kon met mijn brommert, dus ben ik in 1x geslaagd. Het feit dat ik er aan het eind van de rit eentje van zijn scooter trapte leverde zelfs bonuspunten op
Ook echt met paint een L erop geplakt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:18 schreef PhifeDawg het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was examen![]()
Maar toch geslaagd![]()
![]()
![]()
![]()
Het grootste deel van die 1700 euro zal je aan je rijschool betaald hebben hoor, je kan natuurlijk ook zonder rijlessen een examen aanvragen, nietmand verplicht je eerst rijlessen te nemen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:46 schreef Enfermera het volgende:
Maar sowieso paupers bij het CBR: ik heb alles in 1x gehaald en nog meer dan 1700 euries kwijt. Afzetters.
Jij noemt het boos uitleggen, ik noem het dreigen. Als je jezelf in zo'n situatie niet rustig kan houden hoor je wat mij betreft niet in het verkeer en ook niet in de maatschappij thuis, of je nu 1 of 1000 km in de week rijdt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:40 schreef Lippie85 het volgende:
[..]
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed. En hij heeft zijn papiertje al sinds 93 en rijdt gemiddeld 1000 km per week.
Doei!
quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:44 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben al toeterend met mijn brommert door een allochtonenwijk gereden, waardoor er allemaal bankstellen naar beneden werden gegooid. Deze wist ik allemaal te ontwijken, zodat mijn examinator zag dat ik goed overweg kon met mijn brommert, dus ben ik in 1x geslaagd. Het feit dat ik er aan het eind van de rit eentje van zijn scooter trapte leverde zelfs bonuspunten op
Als hij zelf zegt dat hij overdreven veel in de spiegels keek, dan is hij dus bewust fout bezig.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:40 schreef Lippie85 het volgende:
Hij is geen primaat en hij heeft niemand bedreigd. Hij legde alleen (terecht boos) uit dat hij de vorige keer was gezakt wegens te weinig spiegels kijken en het daarom zo overdreven deed.
Het is namelijk volkomen onmenselijk om boos te worden als je voor de tweede keer 200 euro hebt verneuktquote:Op donderdag 14 februari 2008 10:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Jij noemt het boos uitleggen, ik noem het dreigen. Als je jezelf in zo'n situatie niet rustig kan houden hoor je wat mij betreft niet in het verkeer en ook niet in de maatschappij thuis, of je nu 1 of 1000 km in de week rijdt.
Als je dan weinig werk hebt als examinator kan je gewoon ff wat rijbewijzen innemenquote:Op maandag 11 februari 2008 11:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Kun je iemand vandaag als examinator zijn/haar rijbewijs geven omdat hij/zij geslaagd is met afrijden. En morgen vorder je hem als agent weer in, als je diegene aan de kant zet na een overtreding.
Waarom dubbele bediening? In de meeste landen mag je gewoon rijden als er een ervaren chauffeur naast je zit.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het grootste deel van die 1700 euro zal je aan je rijschool betaald hebben hoor, je kan natuurlijk ook zonder rijlessen een examen aanvragen, nietmand verplicht je eerst rijlessen te nemen.
Moet je voor je examen alleen wel zelf een auto met dubbele bediening regelen.
Mischien waardeerde hij het dat je toch zoveel inzicht had om niet vol op de rem te trappen, maar gewoon zag dat je er met wat extra gas ruim voor langs kon.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:57 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben de eerste keer onterecht gezakt en de tweede keer onterecht geslaagd
onterecht gezakt: iemand die mij geen voorrang gaf terwijl ik het had en de examinator was een fraktie van een seconde eerder bij de rem
onterecht geslaagd: zijstraatje van rechts gemist. te laat gezien dat er een vrachtwagen aan kwam, gas ingetrapt en er voorlangs gegaan. ik ging er vanuit dat ik was gezakt, relaxed examen afgereden, zegt ie dat ik geslaagd ben
dat inzicht was idd wel goed, maar een zijstraat missen is normaal gesproken een no-no bij je rijexamen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mischien waardeerde hij het dat je toch zoveel inzicht had om niet vol op de rem te trappen, maar gewoon zag dat je er met wat extra gas ruim voor langs kon.
Als ik jouw posts zo leest heb ik gelijk een verklaring voor het hoge aantal verkeersdoden in Belgie, naast de slechte wegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
wat belachelijk dat je een nummerbord moet kunnen lezen... ik heb als het begint te schemeren last om een 90 en een 50 bord te kunnen lezen (moet er echt al op 20m af rijden), en ik heb daarvan nog nooit last gehad in het verkeer. Alles wat kleinder is dan die letters & ik dus eventueel over het hoofd zou kunnen zien (ik zie wel dat er iets is, maar niet perfect wat) zal ik dan wel overrijden, dat is toch nooit een mens
[..]
ze noemde toch geen Nathalee![]()
aantal verkeersdoden valt goed mee als je in rekening neemt hoeveel vrachtverkeer hier door BE passeert tov wat er in NL rijdt (het is nl het vrachtverkeer wat voor de meeste doden zorgt).quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Als ik jouw posts zo leest heb ik gelijk een verklaring voor het hoge aantal verkeersdoden in Belgie, naast de slechte wegen.
Same herequote:Op maandag 11 februari 2008 11:51 schreef Lippie85 het volgende:
Erg geruststellend al die verhalen van mensen die grove fouten maakten tijdens hun examen en toch waren geslaagd. Ik liet overigens een auto van rechts niet voor en was toch in 1x geslaagd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |