abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56648831
In Frankrijk wordt nu een actie in touw gezet om Hirsi Ali frans burger te laten worden.

Ze vinden haar een held en hebben haar zelfs een prijs gegeven.

Zou wel een afgang zijn voor Nederland als ze haar nederlandse paspoort moet inleveren om als franse wel veilig te zijn.

Ik schaam me diep

bron: nu.nl
http://www.nu.nl/news/142(...)sburgerschap%27.html
quote:
In een vraaggesprek met het Franse Journal du Dimanche zegt ze dat "in termen van mijn persoonlijke veiligheid de situatie alleen maar gevaarlijker is geworden".

Hirsi Ali is zondag in Parijs voor een steunbijeenkomst van Franse intellectuelen en politici. Onder de deelnemers is de Franse staatssecretaris van Mensenrechten, Rama Yade, die vindt dat Frankrijk er alles aan moet doen om Hirsi Ali te beschermen.

Gesprek

De Nederlandse heeft naar verluidt al weken geleden een eerste gesprek gehad met het Franse ministerie van Justitie over een mogelijke naturalisatie.

De organisatoren van de steunbijeenkomst noemen het "een groot schandaal" dat Nederland niet langer de beveiligingskosten van Hirsi Ali wil betalen. Het voormalige parlementslid voor de VVD woont nu in de Verenigde Staten en werft sinds november fondsen om haar beveiliging te financieren.

Ondenkbaar

"Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden", aldus filosoof Bernard-Henri Lévy eerder dit weekeinde tegen Le Nouvel Observateur.

De met de dood bedreigde Hirsi Ali krijgt in Parijs ook de feministische Simone de Beauvoir-prijs, samen met de Bengaalse schrijfster Taslima Nasreen. Vervolgens komt zij naar het Europees Parlement.

Parlementariërs zijn op inititatief van Franse sociaaldemocraten een actie begonnen om de Europese Unie (mee) te laten betalen voor de beveiliging van de - nu nog - Nederlandse.
pi_56648857
Leuk...gaat ze iig niet meer zeiken dat NL haar beveiliging moet betalen

Ali
pi_56648997
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:48 schreef Devrim_ het volgende:

Ali
jij ziet haar liever dood, is het niet?

had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden

ze heeft het er zelf naar gemaakt, hoe durft ze, om kritiek te hebben op een religie

nee, dat doen we hier niet hoor, in het vrije westen

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 10-02-2008 19:04:14 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 18:57:12 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56649024
Hoezo 'laten worden'? Als Nederlands staatsburger en dus ingezetene van de EU kan HA zonder problemen de Franse nationaliteit aanvragen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56649074
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo 'laten worden'? Als Nederlands staatsburger en dus ingezetene van de EU kan HA zonder problemen de Franse nationaliteit aanvragen.
oh dat wist ik niet, je kunt dus bv deens, duits, frans enz tegelijk zijn?
  zondag 10 februari 2008 @ 19:02:14 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_56649114
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh dat wist ik niet, je kunt dus bv deens, duits, frans enz tegelijk zijn?
Dat ligt aan het land zelf. Er zijn landen die 2 nationaliteiten toestaan, en er zijn landen die je automatisch je oude nationaliteit afnemen als je een andere aanneemt. Nederland staat 2 nationaliteiten toe.
pi_56649598
Ik moet echt schijten van dat wijf. Ze is druk met haar eigen persoonlijke oorlogje en switcht van loyaliteit zoals wij van een paar sokken.

PvdA --> VVD en nu wordt ze francaise omdat ze haar grote mond niet kan houden en zich "bedreigt voelt" maar niet het geld heeft om de bescherming te kunnen regelen. Dan zadelt ze lekker een ander land er toch mee op? Toedeledokie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 10 februari 2008 @ 19:27:39 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56649653
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
In Frankrijk wordt nu een actie in touw gezet om Hirsi Ali frans burger te laten worden.

Ze vinden haar een held en hebben haar zelfs een prijs gegeven.

Zou wel een afgang zijn voor Nederland als ze haar nederlandse paspoort moet inleveren om als franse wel veilig te zijn.

Ik schaam me diep
Verklaar je nader? Waarom is dat een afgang? Ik vind die Fransen eerder achterlijk. Maarja, de maatschappij daar is dan ook anders dus in hun ogen klopt het waarschijnlijk allemaal wel.

Maar nogmaals..waarom is het een afgang voor Nederland?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56649829
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Verklaar je nader? Waarom is dat een afgang? Ik vind die Fransen eerder achterlijk. Maarja, de maatschappij daar is dan ook anders dus in hun ogen klopt het waarschijnlijk allemaal wel.

Maar nogmaals..waarom is het een afgang voor Nederland?
ik quote het artikel

: "Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden"

ik vind dat onze regering het grote belang van waar Ali voor staat niet herkend

Die bekrompenheid en dat gezeur over geld.. zo Nederlands..
  zondag 10 februari 2008 @ 19:38:34 #10
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56649895
Prima, wordt maar lekker francaise en ga maar fijn in Frankrijk wonen. Au revoir
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56649952
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima, wordt maar lekker francaise en ga maar fijn in Frankrijk wonen. Au revoir
oh verklaar je nader

ben je tegen de vrijheid op meningsuiting?

ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op religie?

onderbouw je mening aub

-edit- nutteloos

inhoud en onderbouwing aub

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 11-02-2008 12:55:55 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 19:44:09 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_56649994
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik quote het artikel

: "Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden"

Grappig.

Mevrouw liegt voor haar asielaanvraag, komt desondanks in de Kamer, strijkt Belastinggeld op (allemaal gebaseerd op die valse inform,atie), gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen, krijgt dan bescherming, vertrekt naar een ander land en verwacht dat nog steeds wij betalen voor haar grote bek? Je kunt je standpunt ook op een andere manier uiten en een normale discussie aangaan, in plaats van je uiterste best te doen zoveel mogelijk mensen op hun tenen te trappen en tegen hun schenen te schoppen.

Terug naar Somalie met een stempel op haar voorhoofd dat ze nooit meer Europa in mag, net als we doen met alle andere leugenaars die hier asiel willen aanvragen en betrapt worden.

Laat ze lekker in Frankrijk gaan zitten. Of nog beter: In Frans Guyana odf een dergelijk oerwoudland. Beveiliging is daar erg goedkoop.
pi_56649999
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

ben je tegen de vrijheid op meningsuiting?
Whahaha Dus alleen omdat NL niet voor haar beveiligingskosten wil opdraaien zijn wij tegen vrijheid van meningsuiting.

Hirsi is een leugenares. Eens een leugenaar, altijd..........
pi_56650109
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Hussain het volgende:

[..]

Whahaha Dus alleen omdat NL niet voor haar beveiligingskosten wil opdraaien zijn wij tegen vrijheid van meningsuiting.

Hirsi is een leugenares. Eens een leugenaar, altijd..........
in jou ogen verteld ze leugens en daarom moet ze gedood worden door een moslim extremist

is dat wat je zegt?

-edit- Stoppen met die nutteloze teksten

maar goed, moraal van het verhaal, iemand die bedreigt wordt omdat hij/zij een mening heeft.. behoeft niet beschermt te worden

ok.. nou dat is ook een mening... eh niet de mijne.. dat mag duidelijk zijn.. ik houd er niet van te zwichten voor geweldsdreiging

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 11-02-2008 13:02:09 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 19:50:54 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_56650154
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

in jou ogen verteld ze leugens en daarom moet ze gedood worden door een moslim extremist

is dat wat je zegt?

volgens mij moet jij rechter worden in de VS, dan kun je ook mensen ter dood veroordelen

maar goed, moraal van het verhaal, iemand die bedreigt wordt omdat hij/zij een mening heeft.. behoeft niet beschermt te worden

ok.. nou dat is ook een mening... eh niet de mijne.. dat mag duidelijk zijn.. ik houd er niet van te zwichten voor geweldsdreiging
Lul noui eens niet zo dom. Nederland heeft aangegeven dat HA, zolang ze binnen de grenzen van ons land verblijft, gewoon beveiligd wordt. Maar NL trekt, en terecht, de grens bij de grens. Als ze zo nodig ergens anders wil wonen, regelt ze zelf haar beveiliging maar lekker.

Ander kan iedereen wel even iemand beledigen en vervolgens claimen alleen op een tropisch eiland veilig te zijn en of NL even wil betalen.
  zondag 10 februari 2008 @ 19:50:58 #16
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56650155
Dat gezeik van haar over die beveiliging moet eens afgelopen zijn. Prima dat je beveiliging wilt als je je bedreigd voelt, maar betaal dat dan wel even lekker zelf. En ze moet eens kappen met het iedere keer opzoeken van de media, want ze geilt gewoon enorm op aandacht.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 10 februari 2008 @ 19:52:48 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56650198
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik quote het artikel

Ah ja...dus jij baseert je mening op een quote

Gezeur over geld..zo Nederlands?
IEDEREEN in de hele wereld zeikt over geld. En vooral als het om belastinggeld gaat.

Mevrouw gaat in het buitenland wonene, werken en stoken en wil een ANDERE nationaliteit. Waarom zouden WIJ dan moeten betalen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_56650239
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappig.

Mevrouw liegt voor haar asielaanvraag, komt desondanks in de Kamer, strijkt Belastinggeld op (allemaal gebaseerd op die valse inform,atie), gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen, krijgt dan bescherming, vertrekt naar een ander land en verwacht dat nog steeds wij betalen voor haar grote bek? Je kunt je standpunt ook op een andere manier uiten en een normale discussie aangaan, in plaats van je uiterste best te doen zoveel mogelijk mensen op hun tenen te trappen en tegen hun schenen te schoppen.

Terug naar Somalie met een stempel op haar voorhoofd dat ze nooit meer Europa in mag, net als we doen met alle andere leugenaars die hier asiel willen aanvragen en betrapt worden.

Laat ze lekker in Frankrijk gaan zitten. Of nog beter: In Frans Guyana odf een dergelijk oerwoudland. Beveiliging is daar erg goedkoop.
tja, je kunt er van alles bijhalen
die zaken die je noemt vind ik niet relevant
iemands afkomst zou niet uit mogen maken

moet je toch niet aan denken dat men zegt:

komt een nederlandse man van turkse afkomst bij de politie

help zegt die man, er zit een moordenaar achter mij aan, wilt u mij helpen?

nee zegt dan de politie.. u heeft als allochtoon al genoeg geprofiteerd van de nederlandse samenleving

en dat iemand u wilt vermoorden.. tja.. u zult het er wel naar gemaakt hebben

nou doei ..

tja .. nee dus.. klinkt niet echt logisch en riekt naar discriminatie
  zondag 10 februari 2008 @ 19:55:55 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_56650280
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja, je kunt er van alles bijhalen
die zaken die je noemt vind ik niet relevant
iemands afkomst zou niet uit mogen maken

moet je toch niet aan denken dat men zegt:

komt een nederlandse man van turkse afkomst bij de politie

help zegt die man, er zit een moordenaar achter mij aan, wilt u mij helpen?

nee zegt dan de politie.. u heeft als allochtoon al genoeg geprofiteerd van de nederlandse samenleving

en dat iemand u wilt vermoorden.. tja.. u zult het er wel naar gemaakt hebben

nou doei ..

tja .. nee dus.. klinkt niet echt logisch en riekt naar discriminatie
Jezus, ben jij nou zo dom of doe je het alleen om te trollen?
pi_56650433
quote:
Op zondag 10 februari 2008 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lul noui eens niet zo dom. Nederland heeft aangegeven dat HA, zolang ze binnen de grenzen van ons land verblijft, gewoon beveiligd wordt. Maar NL trekt, en terecht, de grens bij de grens. Als ze zo nodig ergens anders wil wonen, regelt ze zelf haar beveiliging maar lekker.

Ander kan iedereen wel even iemand beledigen en vervolgens claimen alleen op een tropisch eiland veilig te zijn en of NL even wil betalen.
klinkt logisch wat je zegt of toch niet?

ze is voor mij zo'n belangrijk persoon van internationale statuur.. dat ik van mening ben dat ze overal beschermt moet worden.. waar ze ook werkt

ik ben heel trots op haar en vind dat ze heel inhoudelijk bezig is.. en tja.. sommige mensen zijn zo gauw beledigd

als we beledigen als uitgangspunt nemen.. tja.. dan kan niemand meer iets zeggen

er is altijd wel iemand die een mening van een ander beledigend vindt

ik hoop op een toekomst waar we zonder geweldsdreiging gewoon vrij onze mening kunnen blijven uitten

Die hoop,daarvan is Ali voor mij het symbool van.

De keuze die we moeten maken is: buigen voor geweldsdreiging

of accepteren. dat meningen beledigend kunnen zijn en dat niemand gevrijwaard kan worden van mogelijke belediging
pi_56650524
-edit- Troll/flame

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 11-02-2008 13:05:06 ]
pi_56650902
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ze is voor mij zo'n belangrijk persoon van internationale statuur.. dat ik van mening ben dat ze overal beschermt moet worden.. waar ze ook werkt

ik ben heel trots op haar en vind dat ze heel inhoudelijk bezig is..
Wat let je dan om al je zakgeld aan Ayaan te schenken? Als alle huilies zoals jij dat nou eens doen, dan is dit hele probleem opgelost.
  zondag 10 februari 2008 @ 20:28:19 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56651043
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Zeker, maar niet op kosten van Nederland. Bovendien lijkt me het hebben van een bepaalde nationaliteit voor HA slecht een middel om een doel te bereiken. Ze woont werkt en leeft in Amerika en heeft eigenlijk geen band meer met Nederland. Nu Nederland stopt met haar beveiliging wil ze de franse nationaliteit aannemen omdat die haar beveiliging wel betalen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56651217
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar niet op kosten van Nederland. Bovendien lijkt me het hebben van een bepaalde nationaliteit voor HA slecht een middel om een doel te bereiken. Ze woont werkt en leeft in Amerika en heeft eigenlijk geen band meer met Nederland. Nu Nederland stopt met haar beveiliging wil ze de franse nationaliteit aannemen omdat die haar beveiliging wel betalen?
moet ze weer naar Nederland komen en op een militaire basis gaan wonen, zoals balkenende geregeld had?

in het buitenland kan ze veel meer betekenen voor het vrije westen en dus ook voor Nederland

zie het als een subsidie voor het vrije woord

is een kleine prijs.. als je bedenkt wat het ons kan kosten als ze haar doel niet haalt

onze vrijheid op meningsuiting en moslim dominantie in het westen
  zondag 10 februari 2008 @ 20:50:54 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56651567
Ze moet doen wat ze wil, maar niet voor haar beveiliging in het buitenland bij Nederand aankloppen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56651654
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

jij ziet haar liever dood, is het niet?

had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden

ze heeft het er zelf naar gemaakt, hoe durft ze, om kritiek te hebben op een religie

nee, dat doen we hier niet hoor, in het vrije westen
Ik moest lachen

Overigens hoeft ze niet dood hoor..Op deze manier maakt ze zich alleen maar meer belachelijker.
pi_56652137
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:55 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen

Overigens hoeft ze niet dood hoor..Op deze manier maakt ze zich alleen maar meer belachelijker.
geweldig, dat is de juiste instelling , vind ik

als nou die moslim extremisten ook gewoon zouden lachen om wat Hersi Ali doet

dan was het hele probleem opgelost en heeft ze geen beveiliging nodig

zondag 10 februari 2008 @ 21:29:51 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56652558
Ze verblijft in Amerika; ze heeft daar een permanente verblijfsvergunning gekregen. Nederland heeft een overgangsperiode betaalt tot het moment dat de directeur van de Amerikaanse immigratiedienst zei "We welcome her to the protection provided by the U.S Constitution".

Wat bleek: alleen (ex-) presidenten krijgen voldoende bescherming bij extra gevaar in de VS.

En nu is Nederland opeens de schuldige, en schuimbekt ene Jojo uit Groningen over hoe *wij* zo tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Snapt u het nog?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56652656
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:29 schreef Montov het volgende:
Ze verblijft in Amerika; ze heeft daar een permanente verblijfsvergunning gekregen. Nederland heeft een overgangsperiode betaalt tot het moment dat de directeur van de Amerikaanse immigratiedienst zei "We welcome her to the protection provided by the U.S Constitution".

Wat bleek: alleen (ex-) presidenten krijgen voldoende bescherming bij extra gevaar in de VS.

En nu is Nederland opeens de schuldige, en schuimbekt ene Jojo uit Groningen over hoe *wij* zo tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Snapt u het nog?
wel eens van Salman Rushdie gehoord?

zo raar is het niet hoor, om bescherming te bieden
  zondag 10 februari 2008 @ 21:42:00 #30
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56652863
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wel eens van Salman Rushdie gehoord?

zo raar is het niet hoor, om bescherming te bieden
Het is helemaal niet raar voor een land om bescherming te bieden aan je ingezetenen. Daarom wijs ik er ook op dat Amerika, de nieuwe permanente verblijfsplaats van Hirsi Ali, daar in eerste instantie verantwoordelijk voor is.

Salman Rushdie had trouwens een totaal misplaatste en ongepaste opmerking door Hirsi Ali "the first refugee from Western Europe since the Holocaust" te noemen, en dat terwijl ze toch echt uit eigen eigen beweging naar Amerika ging voor haar carriere. Was ze in Nederland gebleven dan had ze nog steeds voldoende beveiliging gekregen, wat ook blijkt uit het feit dat ze die onlangs ook heeft gekregen toen ze hier weer was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56653116
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is helemaal niet raar voor een land om bescherming te bieden aan je ingezetenen. Daarom wijs ik er ook op dat Amerika, de nieuwe permanente verblijfsplaats van Hirsi Ali, daar in eerste instantie verantwoordelijk voor is.

Salman Rushdie had trouwens een totaal misplaatste en ongepaste opmerking door Hirsi Ali "the first refugee from Western Europe since the Holocaust" te noemen, en dat terwijl ze toch echt uit eigen eigen beweging naar Amerika ging voor haar carriere. Was ze in Nederland gebleven dan had ze nog steeds voldoende beveiliging gekregen, wat ook blijkt uit het feit dat ze die onlangs ook heeft gekregen toen ze hier weer was.
eigen beweging?

nou ik had toch een andere indruk, ze is weggepest uit nederland

onder het mum van.. laten we de boel bij elkaar houden..

ze moest weg uit nederland... zodat de rust weer zou keren.. dat hoopte balkenende
  zondag 10 februari 2008 @ 22:57:08 #32
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56655335
Als ze als genaturaliseerd Nederlandertje bescherming wil hebben moet ze maar op Nederlands grondgebied blijven. Ze geeft blijkbaar niet zoveel om een nationaliteit, Frans, Amerikaans, Nederlands, Somalisch, Fries, het is haar om het even, zolang zij er maar baat bij heeft.
Zyggie.
pi_56655344
Nederland was helaas toch een maatje te klein voor haar. Internationaal krijgt zij bewondering voor haar moed en inzichten, maar in Nederland niet. Zegt helaas toch wel iets over ons land. Vooral je bek dichthouden en je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 10 februari 2008 @ 22:57:59 #34
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56655359
Dat is nu al de 3e keer dat ik die reactie lees.
Zyggie.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:00:01 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56655413
Newsweek schreef een tijdje geleden dit:
quote:
The Somali-born author, who repudiated traditional Islam in her best-selling memoir, "Infidel," fled her adopted Netherlands for America this year in the face of threats from radical Muslims, thereby becoming, as Salman Rushdie and Sam Harris wrote in the Los Angeles Times, the first political refugee from Western Europe since the Holocaust.
Auw.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56655668
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:57 schreef Zyggie het volgende:

Ze geeft blijkbaar niet zoveel om een nationaliteit, Frans, Amerikaans, Nederlands, Somalisch, Fries, het is haar om het even, zolang zij er maar baat bij heeft.
Cosign ... zal niet wakker liggen om haar.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_56655759
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:00 schreef popolon het volgende:
Newsweek schreef een tijdje geleden dit:
[..]

Auw.
Vooral pijnlijk voor Newsweek zelf, zoveel onwetendheid. Hoofdschuldige aan AHA's voortijdige (want naar de VS ging ze sowieso) vertrek is nog steeds een populistische (inmiddels ex-)minister, en niet moslimradicalen.
pi_56656177
quote:

gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen
Tsk tsk, ze komt op voor de slachtoffers van een religie. Afvalligen, homo's, vrouwen, ongelovigen. Bovendien heeft ze kritiek op een indoctrinerend denksysteem (en op praktijken, zoals vrouwenbesnijdenis), dat is haar goed recht. Dat recht dient verdedigd te worden.

Politkovskaya en Litvinenko waren volgens jou zeker ook geen bescherming waardig geweest?

[ Bericht 3% gewijzigd door K-Billy op 10-02-2008 23:35:50 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 23:31:20 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656232
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:11 schreef qwertysss336 het volgende:

[..]

Vooral pijnlijk voor Newsweek zelf, zoveel onwetendheid. Hoofdschuldige aan AHA's voortijdige (want naar de VS ging ze sowieso) vertrek is nog steeds een populistische (inmiddels ex-)minister, en niet moslimradicalen.
Dat maakt haar nog niet minder een politieke vluchteling.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:38:16 #40
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56656409
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ze kwam verdomme terug omdat ze geen geld meer kreeg van het land dat ze 'ontvlucht' was. Ze had geen politiek asiel gevraagd, ze werd niet gedwongen uitgezet.

Jij was zeker de eerste economische vluchteling uit west-europa nadat de internetbubble was geknapt? .
Zyggie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 februari 2008 @ 23:40:08 #41
862 Arcee
Look closer
pi_56656446
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Ik schaam me diep
Ja, NL staat er weer fraai op dan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:42:12 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656491
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ze kwam verdomme terug omdat ze geen geld meer kreeg van het land dat ze 'ontvlucht' was. Ze had geen politiek asiel gevraagd, ze werd niet gedwongen uitgezet.

Jij was zeker de eerste economische vluchteling uit west-europa nadat de internetbubble was geknapt? .
Wat heb ik er nou weer mee te maken?
pi_56656519
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:31 schreef popolon het volgende:

[..]

Want? Waarvoor vluchtte ze? Het ergste wat haar had kunnen overkomen was dat - conform de Nederlandse wetten - haar Nederlanderschap zou worden afgenomen wegens het opgeven van een valse naam (wat uiteindelijk niet eens gebeurde omdat draaikont Verdonk uiteindelijk toch vond dat het Somalische recht ook een beetje geldt in Nederland..).

Als AHA een politieke vluchteling is, dan wel vanuit de VS naar Frankrijk, omdat de VS haar beveiling weigert te betalen. Laat Newsweek daar mee een stukje over schrijven.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:47:46 #44
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56656595
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat heb ik er nou weer mee te maken?
Niks persoonlijks, slechts om aan te geven hoe absurd de uitspraak is.
Zyggie.
  maandag 11 februari 2008 @ 00:00:11 #45
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656838
Ach, het is andere kijk vanuit een ander land.

Ik vind het allemaal een rare zaak, zeker als Frankrijk zich over haar gaat 'ontfermen'.
pi_56656875
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Tsk tsk, ze komt op voor de slachtoffers van een religie. Afvalligen, homo's, vrouwen, ongelovigen. Bovendien heeft ze kritiek op een indoctrinerend denksysteem (en op praktijken, zoals vrouwenbesnijdenis), dat is haar goed recht. Dat recht dient verdedigd te worden.

Politkovskaya en Litvinenko waren volgens jou zeker ook geen bescherming waardig geweest?
Toch vreemd dat de vertoning van Submission haar in Amerika hoofdzakelijk kritiek heeft opgeleverd .. ik heb destijds toch aardig wat all-american-girls voor de camera zien verklaren dat zij die film beledigend vonden .. daar zijn ze iig nog niet vergeten dat battered women niets te maken heeft met je geloof
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 03:19:11 #47
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56658425
Sneu.. goedkoop... hoereren.. bedelen.. kutwijf.. slechts enkele termen die mij te binnen schieten bij het horen van dit nieuws.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_56658602
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:55 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik moest lachen

In Nederland misschien, en dan vooral slechts bij bepaalde groeperingen. In het buitenland maakt vooral Nederland en de Nederlandse regering zich hiermee belachelijk.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_56658620
quote:
Op maandag 11 februari 2008 03:19 schreef djnospinzone het volgende:
Sneu.. goedkoop... hoereren.. bedelen.. kutwijf.. slechts enkele termen die mij te binnen schieten bij het horen van dit nieuws.
Golddigger anyone
  maandag 11 februari 2008 @ 06:08:57 #50
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_56658763
Dat mens heeft geen recht op een nederlands paspoort, vanwege 2 redenen

1. Ze is VIA een EU land naar Nederland gekomen.
2. Heeft gelogen op asiel aanvraag.

en roep te veel onzin
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  maandag 11 februari 2008 @ 08:08:45 #51
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56659166
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

eigen beweging?

ze moest weg uit nederland... zodat de rust weer zou keren.. dat hoopte balkenende
-edit-

Natuurlijk, het was blamerend hoe Verdonk ten koste van Hirsi Ali haar daadkrachtige imago wilde behouden, maar gelukkig werd ze teruggefloten door de gehele Nederlandse politiek, inclusief Balkenende, en behield Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit. Zij had allang besloten om naar Amerika te gaan voor haar carriere, haar goed recht overigens, en door alle hectiek, waaronder de problemen met haar buren die teveel last hadden van de dreiging en beveiligingsmaatregelen, werd het moment van vertrekken vervroegd.

-edit-

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 11-02-2008 12:49:52 ]
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 11 februari 2008 @ 08:41:17 #52
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56659382
Het verhaal ligt iets genuanceerder.
In Frankrijk kijken ze op tegen vrijheidsdenkers, een soort van elite. Frankrijk heeft ook een rijke historie als het gaat om juist deze mensen te beschermen of een podiumplaats te geven. Hier in 'Ollanda' kijken we slechts naar de rekening. Frankrijk wil haar graag hebben en neemt de kosten van de beveiliging over. Hoewel er ook constructies mogelijk zijn dat de beveiliging door de EU betaald wordt.
De vraag is niet of ze Franse nationaliteit krijgt.... maar wanneer.

Bron : BNR
pi_56659464
Zou het niet kunnen dat de mensen die zich in Nederland zo tegen Islam afzetten ook mensen zijn die zich afzetten tegen 'niet-westerse allochtonen' en niet-westerse dingen in het algemeen?
AYA's huidskleur geeft niet echt de 'boerenkool met worst-uitstraling' van Wilders.
pi_56659507
-edit- Is verwijderd

[ Bericht 75% gewijzigd door paddy op 11-02-2008 13:07:36 ]
pi_56659524
Ach als die opportunistische illegaal geen geld meer kost voor de Nederlandse staat is dat alleen maar goed. Zou me verder niet drukmaken om wat de Franse elite over ons denkt.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:15:30 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56659752
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja zolang het bij ordinair schelden blijft. Vind ik het best.
Oh jee, ik noem je dom. Nou, wat een ordinair gescheld. Hoe durf ik dat te doen tegen een user die zo respectvol omgaat met andere users met teksten als "jij ziet haar liever dood, is het niet? had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden" en "ben je tegen de vrijheid op meningsuiting? ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op religie?"

Ik toon inhoudelijk aan dat al jouw aannames over Hirsi Ali niet kloppen en jij valt over het woordje dom. Het toegeven van je fouten zou veel beter overkomen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56659755
Een Europese oplossing kost ook Nederlands geld.

Ik vind het maar en rare situatie. Toen Balkenende een bezoekje bracht aan de Russische president Poetin werd er door Kamerleden aan de minister van Buitenlandse Zaken geëist hem op te bellen voor nadere instructies met het aanhangig maken van de kwestie van de mensenrechten in Rusland.
Hoe hypocriet is deze situatie, waarin de burgerrechten van een bedreigde landgenoot niet worden bewaakt?
Deze situatie lijkt normaal te zijn, maar houdt alleen op wanneer moslims tot inkeer komen en ophouden met hun laffe intimidaties.

Over laf gesproken, dat is natuurlijk ook bedreigde slachtoffers aan hun lot over laten of je oren laten hangen onder de bedreigingen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56660015
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:41 schreef Drugshond het volgende:
In Frankrijk kijken ze op tegen vrijheidsdenkers, een soort van elite. Frankrijk heeft ook een rijke historie als het gaat om juist deze mensen te beschermen of een podiumplaats te geven. Hier in 'Ollanda' kijken we slechts naar de rekening. Frankrijk wil haar graag hebben en neemt de kosten van de beveiliging over. Hoewel er ook constructies mogelijk zijn dat de beveiliging door de EU betaald wordt.

Het schijnt dat Sarkozy bij voorbaat al naar Europees geld voor haar beveiliging begint te hengelen. Als de Fransen gaan beseffen dat hun nieuw binnengehaalde trofee in de V.S. haar huidige werkgever wenst te blijven werken i.p.v. bij een van de glorieuze, toonaangevende instituten in Frankrijk, voorspel ik alvast dat het enthousiasme flink getemperd zal worden. Het zou me niets verbazen als Hirsi Ali straks de facto dezelfde beveiliging krijgt als in Nederland: alleen binnen de eigen landsgrenzen.
  maandag 11 februari 2008 @ 09:39:06 #59
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56660030
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:15 schreef damian5700 het volgende:
Over laf gesproken, dat is natuurlijk ook bedreigde slachtoffers aan hun lot over laten of je oren laten hangen onder de bedreigingen.
Ze wordt niet aan haar lot overgelaten... alleen koos ze er voor naar een ander land te gaan. prima, maar dan is de verantwoordelijkheid voor haar beveiliging ook voor dat andere land. Heel simpel. Zodra ze voet op Nederlandse bodem zet krijgt ze weer door Nederland bekostigde beveiliging.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56660355
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ze wordt niet aan haar lot overgelaten... alleen koos ze er voor naar een ander land te gaan. prima, maar dan is de verantwoordelijkheid voor haar beveiliging ook voor dat andere land. Heel simpel. Zodra ze voet op Nederlandse bodem zet krijgt ze weer door Nederland bekostigde beveiliging.
Volgens mij was het advies van Balkenende, dat Hirsi Ali maar beter weg kon blijven.
Daarnaast was, volgens het zeggen van Hirsi Ali, pas nadat zij verhuisd was de kennisgeving dat de financiering van de beveiliging zou stoppen.
pi_56660442
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:15 schreef Montov het volgende:

[..]

Oh jee, ik noem je dom. Nou, wat een ordinair gescheld. Hoe durf ik dat te doen tegen een user die zo respectvol omgaat met andere users met teksten als "jij ziet haar liever dood, is het niet? had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden" en "ben je tegen de vrijheid op meningsuiting? ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op religie?"

Ik toon inhoudelijk aan dat al jouw aannames over Hirsi Ali niet kloppen en jij valt over het woordje dom. Het toegeven van je fouten zou veel beter overkomen.
dit zijn mijn aannames over Hirsi Ali:

ze is een ex-moslim
ze steld misstanden aan de kaak ( positie vrouwen, homo's enz)
ze wordt met de dood bedreigt omdat ze haar mening verkondigd(kritiek uit over bepaalde aspecten van een religie)

nou welke van deze aannames, heb jij onderuit gehaald?

geen enkele, ze kloppen stuk voor stuk
  maandag 11 februari 2008 @ 10:16:43 #62
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56660538
Wat een ontzettend zielige vertoning.. uitspraken als 'de erfgename van Voltaire', en die arrogantie om Frankrijk neer te zetten als hoofdstad van het intellectuele kapitaal en laatste vluchtoord voor vrijheidsdenkers.. laten we voor het gemak vooral vergeten dat de zeer enge kruistocht van Hirsi Ali toch echt te maken heeft met jeugdtrauma's.. ik zou iets kunnen zeggen over de verkeerde lippen dichtnaaien.. maar doe ik niet
colours of my home
  maandag 11 februari 2008 @ 10:19:25 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56660584
Ik zie nog nog een bewering over Hirsi Ali:
quote:

Nota bene de post waarop ik reageer.

Maar goed, de kern van het verhaal is dat Amerika, haar nieuwe permanente verblijfplaats, verantwoordelijk is voor haar veiligheid. Dus je kan je beter richten op de onvoldoende bescherming vdoor het land of the free.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56660833
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dit zijn mijn aannames over Hirsi Ali:

ze is een ex-moslim
ze steld misstanden aan de kaak ( positie vrouwen, homo's enz)
ze wordt met de dood bedreigt omdat ze haar mening verkondigd(kritiek uit over bepaalde aspecten van een religie)

nou welke van deze aannames, heb jij onderuit gehaald?

geen enkele, ze kloppen stuk voor stuk
kloppen ? hoe weet jij dat ?

1 .. is zij wel een ex-moslim .. voor hetzelfde geld is zij nog steeds lid van het broederschap en werkt zij als infiltrant .. het blinde fanatisme is er iig nog wel

2 .. dezelfde misstanden zijn al eerder door andere vrouwen/mensen aan de kaak gesteld, maar dan zonder bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen .. en waren het niet juist die vrouwen, homo's etc, haar 'doelgroep', die haar vroegen haar bek dicht te houden omdat ze meer schade dan goed doet ?

3 .. ze is met de dood bedreigt door een klein groepje nederlandse moslims, klopt, maar er is geen fatwa oid, dus geen internationale bedreiging .. dus de noodzaak van beveiliging in de States zie ik niet zo ..

leuk stukje leesvoer dit artikel .. http://www.militantislammonitor.org/article/id/1940 ..
pleased to meet you
pi_56660897
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:16 schreef djnospinzone het volgende:
Wat een ontzettend zielige vertoning.. uitspraken als 'de erfgename van Voltaire', en die arrogantie om Frankrijk neer te zetten als hoofdstad van het intellectuele kapitaal en laatste vluchtoord voor vrijheidsdenkers.. laten we voor het gemak vooral vergeten dat de zeer enge kruistocht van Hirsi Ali toch echt te maken heeft met jeugdtrauma's.. ik zou iets kunnen zeggen over de verkeerde lippen dichtnaaien.. maar doe ik niet
Ik vraag me dan ook af wat er in de banlieus zou gebeuren als blijkt dat haar beveiliging in de States wel betaald wordt maar in die buurten na de zoveelste belofte van verbetering nog steeds niets gebeurd
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 10:43:04 #66
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_56660922
Wat mij een beetje verbaast is dat er steeds met het vinger naar Nederland wordt gewezen terwijl Hiris Ali nu net zo zeer (of meer zelfs aangezien ze er woont) landgenoot is van de Amerikanen. En waar wij (zover ik weet) nog steeds haar beveiliging betalen (snap de kritiek op Nederland dan ook niet echt) heeft de VS volgens mij nog geen cent uitgegeven hieraan. Waarom krijgt de VS dan niet dezelfde kritiek? Als het al zo zou zijn dat we iemand in het buitenland moeten beschermen dan zou je op zijn minst verwachten dat we de kosten delen met de VS aangezien die net zo zeer (zo niet meer) verantwoordelijk zijn.

Maar goed als de Fransen haar willen beschermen met eigen geld (dus niet Europees) dan is het een goede zaak toch? Voor iedereen mooie oplossing. Hirsi Ali nog steeds veilig, Nederland heeft geen uitgaven meer en de Fransen hebben mooie PR en kunnen zich erop beroepen de vrijhaven te zijn van vrijdenkende mensen oid.
En ik vind het prima als er mensen zijn die hierdoor denken dat Nederland enkel denkt om de rekening en niks geeft om beschermen van mensen en hun denkbeelden.
pi_56663283
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:37 schreef moussie het volgende:

[..]

kloppen ? hoe weet jij dat ?

1 .. is zij wel een ex-moslim .. voor hetzelfde geld is zij nog steeds lid van het broederschap en werkt zij als infiltrant .. het blinde fanatisme is er iig nog wel

2 .. dezelfde misstanden zijn al eerder door andere vrouwen/mensen aan de kaak gesteld, maar dan zonder bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen .. en waren het niet juist die vrouwen, homo's etc, haar 'doelgroep', die haar vroegen haar bek dicht te houden omdat ze meer schade dan goed doet ?

3 .. ze is met de dood bedreigt door een klein groepje nederlandse moslims, klopt, maar er is geen fatwa oid, dus geen internationale bedreiging .. dus de noodzaak van beveiliging in de States zie ik niet zo ..

leuk stukje leesvoer dit artikel .. http://www.militantislammonitor.org/article/id/1940 ..
als het waar is wat jij zegt, dat ze nog steeds moslim is .. en maar doet alsof

wat is dan haar belang om dit te doen? wat bereikt ze hiermee dan ?
pi_56663724
Gefeliciteerd extremistische moslims en Geert Wilders, dit hebben jullie als Kriegswilligen toch weer mooi voor elkaar gekregen, smerig uitschot

[ Bericht 0% gewijzigd door NLweltmeister op 11-02-2008 13:11:10 ]
pi_56663905
Persoonlijk gebagger weggehaald. Probeer het eens met een discussie zonder flames.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 11 februari 2008 @ 15:09:47 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56665838
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:41 schreef Drugshond het volgende:

Het komt ook, denk ik, omdat Frankrijk meer een land is voor theoretische denkers, filosofen e.d. En wij in Nederland meer pragmatisch, constructief ingesteld zijn. In Frankrijk vinden ze het mooi als je essays vol met mooie moeilijke woorden schrijft. In Nederland vinden we het mooi als je met werkende oplossingen komt.

Mevrouw Hirsi Ali is altijd meer van het eerste dan het tweede geweest. Ik wens haar dan ook veel succes toe in Frankrijk.
  maandag 11 februari 2008 @ 17:58:25 #71
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_56668547
Het parasitair vermogen van Hirsi Ali Magan is wel ongelooflijk!
Ik ken geen enkel soort uit het vierrijkenstelsel dat overspringt op zoveel gastheren. Zelfs de vlo die een verwoestende werking op het Middeleeuwse Europa ( de Zwarte dood) had en 1/3 van de Europese bevolking indirect uitroeide, bleef bij een gastheer. De rat.
Maar Hirsi Magan/Ali/.. maakt het wel erg bont.
Even een lijst van haar jumps:

Somalie -> Saudi Arabie-> Kenia -> Duitsland-> Nederland -> VS -> Frankrijk (?).

Hoe lang voordat Hirsi Ali het geliefde Frankrijk de rug toekeert en een mes plant in het hart van haar fanatieke Franse aanhangers?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 11 februari 2008 @ 19:34:46 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56670176
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:58 schreef Super7fighter het volgende:
Even een lijst van haar jumps:

Somalie -> Saudi Arabie-> Kenia -> Duitsland-> Nederland -> VS -> Frankrijk (?).
Zo ze heeft al behoorlijk wat landen gehad
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56670415
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als het waar is wat jij zegt, dat ze nog steeds moslim is .. en maar doet alsof

wat is dan haar belang om dit te doen? wat bereikt ze hiermee dan ?
Als jij ziet waar zij begonnen is en je kijkt naar waar zij nu zit .. wat denk je zelf ?
pleased to meet you
pi_56670881
Goed dat die laffe houding van het kabinet nu ook Europees flink te kakken wordt gezet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56673768
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:12 schreef Strolie75 het volgende:
Goed dat die laffe houding van het kabinet nu ook Europees flink te kakken wordt gezet.
Hmz .. wat ik mij dan afvraag .. wie wordt er eigenlijk wel permanent beveiligd buiten de grens op kosten van het 'vaderland' ? Volgens mij is dat toch heel normaal dat je dat buiten de grens zelf bekostigd .. ?
Ik ben dan ook niet zo verbaasd dat Salman Rushdie hier zo fel op inspringt, zover mij bekend moest hij het grootste gedeelte van zijn beveiliging tijdens korte buitenlandse trips zelf betalen, uit de opbrengsten van zijn boek
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2008 @ 22:43:15 #76
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56674618
Wat een ontzettend genante vertoning zeg.. ze voelt zich duidelijk op haar gemak in de rol van zielige bedrieigde monddood in de steek gelaten vrijheidsdenker cq superfilosofe cq wereldverbeteraar
colours of my home
pi_56674698
Heel dom misschien, maar wat heeft AhA de afgelopen tijd bereikt dan? In hoe verre is de vrijheid waar zij zich sterk voor maakt door haar veranderd of aan de kaak gesteld, dat wat anderen hebben nagelaten?

Mijn kijk op haar is niet echt door een overvloed aan kennis besmet. Ik heb meer het idee dat ze omarmd wordt door de intellectuelen die over haar rug willen laten zien hoe geëmancipeerd ze zijn. Gewoon omdat zij zo'n reputatie heeft, maar is die gestoelt op feiten?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 00:00:56 #78
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56676456
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:45 schreef Dirkh het volgende:
Heel dom misschien, maar wat heeft AhA de afgelopen tijd bereikt dan? In hoe verre is de vrijheid waar zij zich sterk voor maakt door haar veranderd of aan de kaak gesteld, dat wat anderen hebben nagelaten?

Mijn kijk op haar is niet echt door een overvloed aan kennis besmet. Ik heb meer het idee dat ze omarmd wordt door de intellectuelen die over haar rug willen laten zien hoe geëmancipeerd ze zijn. Gewoon omdat zij zo'n reputatie heeft, maar is die gestoelt op feiten?
Helemaal mee eens. Frankrijk zit vol met dat soort intellectuelen, dus vandaar dat ze daar meteen ontvangen wordt. Daarom lopen de alle internationale intellectuelen ook zo met haar weg. En als je dan als nuchtere Hollander op merkt dat het allemaal gelul zonder daden is, wordt je neer gezet als een moslimlievelingetje en vrijheid van meningsuiter hater.
pi_56676655
Nou, wat een briljante actie van de Nederlandse regering is dit weer geweest. Je zou bijna een voorstander van de EU worden.
pi_56677089
pleased to meet you
pi_56677110
Tof, over een half jaar staat Parijs weer in de fik als die kuthoer d'r besneden bek opendoet .
-
pi_56677228
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 00:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Tof, over een half jaar staat Parijs weer in de fik als die kuthoer d'r besneden bek opendoet .
Zij is toch echt niet van plan om Washington te verlaten heb ik de indruk .. ze wil alleen maar bereiken dat Europa/Frankrijk/Nederland voor haar beveiliging betaald in de States .. mi zit zij gewoon bikkelhard iedereen tegen iedereen uit te spelen ..
en dat past wonderwel, als een missend puzzelstukje, precies in mijn scenario van 'stiekum nog steeds lid van het broederschap', groningse jojo
pleased to meet you
pi_56677663
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 01:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Zij is toch echt niet van plan om Washington te verlaten heb ik de indruk .. ze wil alleen maar bereiken dat Europa/Frankrijk/Nederland voor haar beveiliging betaald in de States .. mi zit zij gewoon bikkelhard iedereen tegen iedereen uit te spelen ..
en dat past wonderwel, als een missend puzzelstukje, precies in mijn scenario van 'stiekum nog steeds lid van het broederschap', groningse jojo
Mm, tegen elkaar uit te spelen? Denk je dat de Fransen die een lans voor haar breken door haar uitgespeeld zijn tegen de Nederlandse regering dan? Ik denk dat er weldegelijk mensen zijn die het (los van wat zij probeert uit te spelen, wel of niet) voor haar willen opnemen hoor. Ook Freek de Jonge deed het bij Pauw en Paul, ook Adriaan van Dis deed het, volgens mij, in zelfde uitzending.
En wat betekent dat? Stiekem nog lid van het broederschap? Welk broederschap?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-02-2008 03:30:06 ]
I´m back.
pi_56678517
Als toch iedereen zo begaan zou zijn met de veiligheid van Ayaan in Amerika, waarom is het haar dan niet gelukt genoeg geld voor beveiliging bijeen te harken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:42:00 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56679105
Haat zaaien, liegen en uit het niets blaten. Het duurde een paar jaar voordat Nederland inzag dat deze Somalische keizerin helemaal geen kleren droeg.
Maar boontje komt om haar loontje. Ik denk trouwens dat het in de VS helemaal niet zo gevaarlijk is voor haar. Wie kent haar daar?
The End Times are wild
pi_56680310
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 03:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, tegen elkaar uit te spelen? Denk je dat de Fransen die een lans voor haar breken door haar uitgespeeld zijn tegen de Nederlandse regering dan? Ik denk dat er weldegelijk mensen zijn die het (los van wat zij probeert uit te spelen, wel of niet) voor haar willen opnemen hoor. Ook Freek de Jonge deed het bij Pauw en Paul, ook Adriaan van Dis deed het, volgens mij, in zelfde uitzending.
En wat betekent dat? Stiekem nog lid van het broederschap? Welk broederschap?
Idd, er lopen/liepen aardig wat Nederlandse intellectuelen weg met haar, gek genoeg hoor je daar nu vrij weinig van .. ? Zou dat komen omdat die dame het zorgvuldig heeft nagelaten om de ware toedracht uit de doeken te doen in de rest van de wereld, dat zij zonder enige schaamte gebruik heeft gemaakt en nog maakt van halve waarheden en misverstanden om haar positie te versterken ? Hoeveel van al die lui die nu op Nederland zitten te schelden zijn bekend met het feit dat zij hoe dan ook naar de States zou gaan bvb ..
Dus ja, zij heeft ons internationaal aardig wat schade toegebracht door mensen in hun waan te laten, en dat gebeurd iedere keer met het doel om er zelf beter van te worden .. en dat noem ik dan mensen tegen elkaar uitspelen .. wat waren wij ook alweer volgens haar, in verval, allemaal dhimmi's en appeasement politici toch ? Leuke binnenkomer bij het AEI, bevestigd het lekker minachtend neer kijken op die Nederlanders met hun drugs, euthanasie en homo-huwelijk, en dat zijn dan uitspraken die gedaan zijn kort nadat zij ondanks haar leugens haar paspoort mocht houden omdat al die dhimmi's en appeasement politici het voor haar opnamen ..

En het broederschap ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood
pleased to meet you
pi_56680772
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 01:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw bronvermelding over de bewering, dat Hirsi Ali lid is (of is geweest) van het Moslimbroederschap.

Verder lijkt me de bewering, dat Hirsi Ali voor haar eigen gewin landen tegen elkaar uitspeelt niet conform de feiten.
Hoe past bijvoorbeeld de aanbieding van Denemarken of het Europees parlement in deze complottheorie?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:24:57 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56680905
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Idd, er lopen/liepen aardig wat Nederlandse intellectuelen weg met haar, gek genoeg hoor je daar nu vrij weinig van .. ?
Maar noem nu eens één intellectuele, diepgaande of filosofische uitspraak van mevrouw AhA? Of één gedachte of theorie die iets verder gaat dan een op de onderbuik !! gebaseerd haatgevoel jegens de Islam?
Het zijn de kleren van de keizer. een hoop geblaat zonder fundement. En de enige reden dat het geaccepteerd werd, zelfs door een behoorlijk deel van de intellectuele gemeenschap, is dat het de juiste (vluchtelinge, zwart, ex-moslimea, pot?) op de juiste tijd en plaats was. Qua timing valt das AhA-erlebnis niets te verwijten, nee.
The End Times are wild
pi_56682345
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:17 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw bronvermelding over de bewering, dat Hirsi Ali lid is (of is geweest) van het Moslimbroederschap.
hij is vast nog ergens online te inden, de uitzending van Zembla toen .. compleet met verklaringen van klasgenootjes en foto's met outfit van het broederschap .. volgens eigen zeggen, in dezelfde documentaire, beseft zij op 9/11 dat zij het had kunnen zijn in dat vliegtuig, dat was de ommekeer
quote:
Verder lijkt me de bewering, dat Hirsi Ali voor haar eigen gewin landen tegen elkaar uitspeelt niet conform de feiten.
Hoe past bijvoorbeeld de aanbieding van Denemarken of het Europees parlement in deze complottheorie?
Ik vraag me af waarom Denemarken en Frankrijk het überhaupt aanbieden, die zouden bij een overzeese beveiliging tegen precies dezelfde problemen aanlopen, risicoanalyse door buitenlandse veiligheidsdiensten wordt niet toegestaan, Frankrijk en Denemarken zijn bereid jaarlijks een aanzienlijke som neer te tellen terwijl zij niet mogen kijken of dat geld al dan niet terecht wordt uit gegeven ?
En je bedoelt het Denemarken waar zij nog niet eens naar toe kan om haar prijs in ontvangst te nemen, men kon haar veiligheid niet garanderen ?
Maw, het is wel even leuk en goedkoop scoren in de media, en ondertussen lekker sneren naar dopeland Nederland, het enige land waar we tot nu geen grootscheepse rellen hebben gehad, zoals in Frankrijk en Denemarken ..
En het voorstel van het EP was niet specifiek voor haar dacht ik, meer een algemeen fonds, in te voeren onder voorzitterschap van de fransen .. om Hamon te citeren „Wie zegt dat Frankrijk of een ander land wel altijd bescherming zal bieden in de toekomst?”
Of te wel, wel met de eer willen strijken maar alvast zorgen dat het jezelf geen cent gaat kosten

Anyway, dat zij haar paspoort mocht houden ondanks al haar gelieg is vergeten, dat zij geruime tijd wel door Nederland in het buitenland is beveiligd, wat zover mij bekend een unicum is, is vergeten .. Salman Rushdie is vergeten dat zijn beveiliging zich ook beperkte tot britisch grondgebied ..
terug naar mijn eerdere vraag .. sinds wanneer worden burgers die op eigen initiatief gaan wonen in het buitenland om te gaan werken voor een lokaal bedrijf beveiligt op kosten van het vaderland ?
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:54:17 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56682411
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je mag je als EU burger zonder problemen overal in de EU vestigen. Dat betekent niet dat je ook direct de nationaliteit mag aanvragen.

Hier in het VK moet je bv vijf jaar hier wonen voor je de nationaliteit mag aanvragen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:57:49 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56682464
quote:

[..]

Grappig.

Inderdaad, als je je standpunten niet precies zo formuleert als L_V wil dan verdien je het om gedood te worden door een Moslimradicaal.

Vrijheid van meningsuiting houdt natuurlijk op als L_V het niet met je mening eens is.

En jij had geschiedenis gestudeerd? Diep triest dat je zulke totalitaire denkbeelden hebt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_56682621
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar noem nu eens één intellectuele, diepgaande of filosofische uitspraak van mevrouw AhA? Of één gedachte of theorie die iets verder gaat dan een op de onderbuik !! gebaseerd haatgevoel jegens de Islam?
Het zijn de kleren van de keizer. een hoop geblaat zonder fundement. En de enige reden dat het geaccepteerd werd, zelfs door een behoorlijk deel van de intellectuele gemeenschap, is dat het de juiste (vluchtelinge, zwart, ex-moslimea, pot?) op de juiste tijd en plaats was. Qua timing valt das AhA-erlebnis niets te verwijten, nee.
tja, ze zat idd mooi in te haken op 9/11 .. het was wel een bliksemcarrière vanaf dat moment, binnen nog geen 5 jaar in Washington, het centrum van de macht, in de periode switchend van sociaal-links (opkomen voor laag opgeleide asielzoekers die geweigerd worden) naar neo-con rechts
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:00:35 #93
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56685426
quote:
Op zondag 10 februari 2008 18:48 schreef Devrim_ het volgende:
Sowieso moet daar ons belastinggeld niet heen, evenmin naar Wilders. Als ze politiek radicaal willen zijn dokken ze maar voor hun eigen beveiliging.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:04:39 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56685493
quote:
Op maandag 11 februari 2008 06:08 schreef WallOfStars het volgende:
Dat mens heeft geen recht op een nederlands paspoort, vanwege 2 redenen

1. Ze is VIA een EU land naar Nederland gekomen.
2. Heeft gelogen op asiel aanvraag.
Alleen die 2e reden is echt een reden om haar het Nederlanderschap te weigeren.

Afpakken, dat is een heel andere zaak. Eens gegeven, pak je een nationaliteit heel moeilijk af. (Nou ja, onze oosterburen hadden in 1935 een wet doorgevoerd om Joden gemakkelijk te ontdoen van het Duits staatsburgerschap, maar sinds die tijd is het zo goed als onmogelijk).

Alleen bij hoogverraad, zoals voorbeeld Ponke Prinse, kan het staatsburgerschap worden afgepakt. Ook een gevallen van fraude zoals bij Hirsi is het mogelijk, maar die kwestie is allang geweest, en oude koeien hoeven we niet meer uit de sloot te halen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:12:41 #95
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56686581
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Sowieso moet daar ons belastinggeld niet heen, evenmin naar Wilders. Als ze politiek radicaal willen zijn dokken ze maar voor hun eigen beveiliging.
Oftewel: mensen die niet oproepen tot geweld gaan we niet beschermen tegen mensen met te lange tenen die wel oproepen tot geweld.

Heel fraai.

Ik ben het niet eens met wat AHA of Wilders zeggen, maar ik vind dat zolang zeniet oproepen tot geweld (wat ze niet doen) ze bescherming verdienen tegen agressieve idioten die dat wel doen.

Als we dat niet doen, wat is dan de volgende stap? Mensen met gematigder opinies die ook niet precies zijn wat de agressieve medemens wil moeten ook maar hun mond houden? Totdat iedereen maar zijn mond moet houden, want de mensen die met geweld dreigen hebben gelijk? En de mensen die niet precies zeggen wat de radicalen willen die hebben het aan zichzelf te danken?

Wat als jouw geliefde Obama bedreigt wordt door de Aryan Nation oid, dan moet ie ook maar zijn mond houden?

Ik had van jou toch een iets verstandiger standpunt verwacht...
pi_56686676
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Oftewel: mensen die niet oproepen tot geweld gaan we niet beschermen tegen mensen met te lange tenen die wel oproepen tot geweld.

Heel fraai.

Ik ben het niet eens met wat AHA of Wilders zeggen, maar ik vind dat zolang zeniet oproepen tot geweld (wat ze niet doen) ze bescherming verdienen tegen agressieve idioten die dat wel doen.

Als we dat niet doen, wat is dan de volgende stap? Mensen met gematigder opinies die ook niet precies zijn wat de agressieve medemens wil moeten ook maar hun mond houden? Totdat iedereen maar zijn mond moet houden, want de mensen die met geweld dreigen hebben gelijk? En de mensen die niet precies zeggen wat de radicalen willen die hebben het aan zichzelf te danken?

Wat als jouw geliefde Obama bedreigt wordt door de Aryan Nation oid, dan moet ie ook maar zijn mond houden?

Ik had van jou toch een iets verstandiger standpunt verwacht...
Dus als bvb Leon de Winter (ik roep maar wat) nu bedreigt zou worden heeft die maar door ons betaalde bescherming te krijgen, ook als die naar het buitenland verhuist ?
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:38:29 #97
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56686907
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus als bvb Leon de Winter (ik roep maar wat) nu bedreigt zou worden heeft die maar door ons betaalde bescherming te krijgen, ook als die naar het buitenland verhuist ?
Dat vind ik wel ja. Of wil jij dat een aantal radicalen door dreiging met geweld mag bepalen wat er wel of niet gezegd wordt in Nederland?

Wat het bij AHA nog erger maakt is dat zij in de tweede kamer zat, en dat we in Nederland het kennelijk niet belangrijk vinden dat een volksvertegenwoordiger kan zeggen wat ze zelf wil zonder bedreigd te worden.

Nogmaals, ik ben het niet met AHA eens, maar ik vind wel dat ze het recht heeft op bescherming tegen bedreiging terwijl ze alleen haar mening uit.
pi_56687036
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat vind ik wel ja. Of wil jij dat een aantal radicalen door dreiging met geweld mag bepalen wat er wel of niet gezegd wordt in Nederland?

Wat het bij AHA nog erger maakt is dat zij in de tweede kamer zat, en dat we in Nederland het kennelijk niet belangrijk vinden dat een volksvertegenwoordiger kan zeggen wat ze zelf wil zonder bedreigd te worden.

Nogmaals, ik ben het niet met AHA eens, maar ik vind wel dat ze het recht heeft op bescherming tegen bedreiging terwijl ze alleen haar mening uit.
In Nederland krijgt ze het dan ook .. waar het om gaat is dat buitenlandse veiligheidsdiensten in Amerika geen toegang krijgen tot de gegevens die nodig zijn om de goede beveiliging te leveren, zij wil een soort blanco check dus ..

Maar je beseft dat je nu feitelijk stelt dat iedere nederlander die in het buitenland bedreigt wordt, om wat voor reden dan ook, eigenlijk recht heeft op 24/7 bescherming betaald uit jouw geldbuidel ?
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:47:36 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_56687038
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

En die krijgt ze ook. Binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden en Aruba. Daarbuiten? En terecht.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:09:47 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56687355
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En die krijgt ze ook. Binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden en Aruba. Daarbuiten? En terecht.
Dus als je je mening wil geven dan mag je nooit meer op vakantie, laat staan in het buitenland wonen? Leuke keuze.
pi_56687686
Het argument wat ik nog mis is dat Hersi Ali gewoon haar werk moet kunnen doen.

Waar dat ook is. Als ze in de VS belangrijk werk kan doen en haar werkgever en de VS willen haar niet beveiligen.

Ja, dan blijft alleen nederland over.

Anders zou ze terug moeten naar nederland... en kan ze haar werk niet meer doen in de VS

Zou toch jammer zijn als ze die belangrijke baan moet opzeggen omdat ze wordt bedreigt

dan wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt door geweldsdreiging en krijgen die moslim terroristen hun zin

dat is toch veel erger dan die paar centen die de beveiliging kost?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:33:51 #102
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56687742
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus als je je mening wil geven dan mag je nooit meer op vakantie, laat staan in het buitenland wonen? Leuke keuze.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:29 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt mij toch primair te taak van het land waarin men zich bevindt om te zorgen voor veiligheid. Om praktische en theoretische redenen. Er gaan geen Nederlandse politieagenten mee als ik op vakantie ga. (Ja ja ja, ik vind het ook geen waterdichte vergelijking.)
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:40:44 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56687853
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Het argument wat ik nog mis is dat Hersi Ali gewoon haar werk moet kunnen doen.

Waar dat ook is. Als ze in de VS belangrijk werk kan doen en haar werkgever en de VS willen haar niet beveiligen.

Ja, dan blijft alleen nederland over.

Anders zou ze terug moeten naar nederland... en kan ze haar werk niet meer doen in de VS

Zou toch jammer zijn als ze die belangrijke baan moet opzeggen omdat ze wordt bedreigt

dan wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt door geweldsdreiging en krijgen die moslim terroristen hun zin

dat is toch veel erger dan die paar centen die de beveiliging kost?
Dus omdat iemand haar werk niet kan doen, wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dit is toch een redenatie van lik me vestje?

Je stapt zo makkelijk over de verantwoordelijkheden van Amerika en haar werkgever heen, maar waarom stap je niet net zo makkelijk over Nederlandse mogelijkheden heen? Waarom financier je haar zelf niet? Door jouw zuinigheid krijgen de terroristen hun zin.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:00:34 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56688250
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:12 schreef Viajero het volgende:
Ayaan roept niet op tot geweld nee. Met Wilders en zijn Koran film zou dat anders kunnen zijn.... we hebben die film niet gezien, maar als je VAN TE VOREN weet dat bijv. het verbranden van een Koran tot geweld kan leiden, als je het dan TOCH doet dan ben je verkeerd bezig, en heb je er geen enkel probleem mee dat dat geweld ook tot uiting komt.
quote:
Ik heb er ook geen problemen dat er normale beveiliging is. Senators in de VS krijgen ook een bepaalde beveiliging. Presidents-kandidaten moeten echter gewoon voor de eigen beveiliging betalen, pas als ze verkozen zijn tot President krijgen ze beveiliging.

Net als Balkenende, en andere ministers. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Wilders op een geheime lokatie woont, overmatige beveiliging heeft die vele tienduizenden euros per maand kost en in principe zwaarder beveiligd is als onze Premier. En waarom? Omdat hij zijn mond niet kan houden en zo'n beetje wekelijks weer wat nieuws vindt om moslims te beledigen of hun godsdienst de kop in te drukken.

DAAR heb ik een probleem mee, niet met de beveilging an-sich, maar dat ie OP KOSTEN VAN DE STAAT fijntjes door mag gaan. Ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen: Als je door wil gaan met je radicale politieke ideeen, PRIMA, maar dan ZELF betalen.
-
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:11:46 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56688447
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 19:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Ayaan roept niet op tot geweld nee. Met Wilders en zijn Koran film zou dat anders kunnen zijn.... we hebben die film niet gezien, maar als je VAN TE VOREN weet dat bijv. het verbranden van een Koran tot geweld kan leiden, als je het dan TOCH doet dan ben je verkeerd bezig, en heb je er geen enkel probleem mee dat dat geweld ook tot uiting komt.
[..]

Ik heb er ook geen problemen dat er normale beveiliging is. Senators in de VS krijgen ook een bepaalde beveiliging. Presidents-kandidaten moeten echter gewoon voor de eigen beveiliging betalen, pas als ze verkozen zijn tot President krijgen ze beveiliging.

Net als Balkenende, en andere ministers. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Wilders op een geheime lokatie woont, overmatige beveiliging heeft die vele tienduizenden euros per maand kost en in principe zwaarder beveiligd is als onze Premier. En waarom? Omdat hij zijn mond niet kan houden en zo'n beetje wekelijks weer wat nieuws vindt om moslims te beledigen of hun godsdienst de kop in te drukken.

DAAR heb ik een probleem mee, niet met de beveilging an-sich, maar dat ie OP KOSTEN VAN DE STAAT fijntjes door mag gaan. Ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen: Als je door wil gaan met je radicale politieke ideeen, PRIMA, maar dan ZELF betalen.
Dus als er geweld komt dan is dat niet de schuld van de radicaal die de trekker overhaalt, maar van Wilders? Je laat de radicalen de grens leggen van wat mag en wat niet, ipv dat aan een rechter over te laten.

Als het beledigen van groep A tot geweld leidt, dan is dat nog steeds de schuld van groep A die te dom is om beledigingen te negeren, en niet van degene die beledigt. De grens ligt bij geweld.

Anders laat je de radicalen bepalen wat belediging is (een teddybeer Mo noemen bv) ipv de rechter.
pi_56688462
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

zover ik weet wordt je tijdens korte buitenlandse bezoeken wel beveiligd, uiteraard met toestemming van het gast-land .. maar als je in het buitenland gaat wonen, waar je van te voren weet dat je die beveiliging niet, of maar tijdelijk, geboden wordt is het toch je eigen pakkie aan ?
Het zou toch van de zotte wezen als iedere gek even lekker tegen wat zere schenen kon aanschoppen en daarna met constante beveiliging op jouw kosten ergens lekker in het buitenland gaat wonen ..

wat is er trouwens gebeurd met haar amerikaans staatsburgerschap, dat was haar toch ook aangeboden destijds, nog voor zij haar nederlandse paspoort terug kreeg .. dat is niet meer interessant nu blijkt dat privé-personen zich in de States maar zelf te beveiligen hebben ?
Verbazend ergens, ze wilden haar wel oh zo graag hebben met al haar felle uitspraken, maar de gevolgen moet zij zelf maar dragen vinden zij daar .. en dat vindt iedereen blijkbaar heel normaal, je hoort er niemand over klagen dat amerikanen privé-personen niet beveiligen, zelfs al zijn ze met veel egards binnen gehaald, maar van de Nederlanders wordt wel verwacht dat zij een privé-persoon niet alleen beschermen in het eigen land maar wereldwijd ?
pleased to meet you
pi_56691514
Somalie wilt Hirsi Ali Somali graag hebben
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56691583
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:40 schreef Montov het volgende:

[..]

Dus omdat iemand haar werk niet kan doen, wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dit is toch een redenatie van lik me vestje?

.
Nee, is pure logika

Ze schrijft stukken voor die denktank, artikelen enz.

Dit is ook vrijheid van meningsuiting.. wat valt daar nu niet aan te snappen?
pi_56691682
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nee, is pure logika

Dat kan ze ook doen in Somalie , waar een denktank ook is
pi_56692030
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nee, is pure logika

dan betaald die denktank haar beveiliging toch als haar werk zo waardevol is ?
pleased to meet you
pi_56692115
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:57 schreef moussie het volgende:

[..]

dan betaald die denktank haar beveiliging toch als haar werk zo waardevol is ?
als ik moet gokken, zou ik zeggen dat ze het niet kunnen betalen

voor een kleine organisatie is miljoenen dollars voor beveiliging veel geld

voor een land als nederland niet
pi_56692177
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Als jij een miljoen euro niks vindt dan ga jij haar de beveiling betalen
ik heb liever dat die 1 miljoen wordt besteed aan Nederland dan aan het Somali die graag provoceert
pi_56692192
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat kan ze ook doen in Somalie , waar een denktank ook is
Eh moet ik je serieus nemen, of is dit een grap?

Als het een grap is moet ik lachen

Als je het serieus neemt moet ik huilen

Nou ja... vind dit soort opmerkingen beetje flame of zo.. maar de moderators zien dat hier anders geloof ik
pi_56692295
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Eh moet ik je serieus nemen, of is dit een grap?

Als het een grap is moet ik lachen

Als je het serieus neemt moet ik huilen

Nou ja... vind dit soort opmerkingen beetje flame of zo.. maar de moderators zien dat hier anders geloof ik
Er is een echte denktank in Somalie die op haar zit te wachten
pi_56692330
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Er is een echte denktank in Somalie die op haar zit te wachten
bron?
link?
Wat voor denktank?
Wat is de relevantie van je opmerking i.v.m. beveiliging
pi_56692760
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Als jij een miljoen euro niks vindt dan ga jij haar de beveiling betalen
Leer eerst eens lezen, ik heb dat nergens gezegt ja
pi_56700614
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

voor een kleine organisatie ?? .. de AEI en klein ? Jij hebt echt geen idee waarover je het hebt hé ?
pleased to meet you
pi_56700956
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:54 schreef moussie het volgende:

[..]

voor een kleine organisatie ?? .. de AEI en klein ? Jij hebt echt geen idee waarover je het hebt hé ?
klein is relatief.. einstein weet je nog wel

ik bedoel in verhouding met een land

en stoppen met geneuzel en aanvallen aub . alsof jij het allemaal zo goed weet.. dacht het niet .. met die persoonlijke aanvallen sla je een inhoudlijke discussie dood...

maar goed even wat anders en terug naar de inhoud; ik lees net een leuk artikel op nu.nl

http://www.nu.nl/news/1433329/1201/Welkom%21.html
pi_56702197
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

klein is relatief.. einstein weet je nog wel

ik bedoel in verhouding met een land
daar heeft dat niets mee te maken, de neo-cons hebben poen zat, het is een principe-kwestie
quote:
Voor AEI-collega Michael Ledeen is Hirsi Ali’s eis van overheidsbescherming te Europees, een voorbeeld van Europa’s defensieve houding. „Als je iedereen bodyguards geeft, verlies je het initiatief. (...) In de oorlog tegen de terreur moeten we aanvallen”, riep hij in de Nederlandse pers. Veel conservatieven zijn principieel tegen persoonsbeveiliging door de overheid. Volgens hen is dat een privézaak.
http://tinyurl.com/22oylf
quote:
en stoppen met geneuzel en aanvallen aub . alsof jij het allemaal zo goed weet.. dacht het niet .. met die persoonlijke aanvallen sla je een inhoudlijke discussie dood...
jij gaat anders af op wat emotioneel gewauwel zonder je verder te verdiepen in de materie .. het kleine probleem dat de amerikanen geen buitenlandse veiligheidsdiensten toelaten om de dreiging op waarde te schatten bvb, dat zullen de fransen uiteraard ook tegenkomen .. of denk je nou echt dat de fransen haar een levenslange blanco cheque gaan geven en de garantie dat zij overal beveiligd gaat worden (en dat terwijl die toch weer een stuk groter zijn dan Nederland ) .. ze zitten zich nu al in te dekken, onder frans voorzitterschap een europees potje hiervoor invoeren omdat situaties/toezeggingen kunnen veranderen
quote:
maar goed even wat anders en terug naar de inhoud; ik lees net een leuk artikel op nu.nl

http://www.nu.nl/news/1433329/1201/Welkom%21.html
en dit is dan een bevestiging dat Nederlanders geen vrijdenkers zijn maar op geld belust .. daar komt het iedere keer weer op neer .. geld ?
of zie je meer de context van : de Fransen hebben ons na al die eeuwen nog een hak te zetten ?
pleased to meet you
pi_56702870
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:50 schreef moussie het volgende:

[..]

hij is vast nog ergens online te inden, de uitzending van Zembla toen .. compleet met verklaringen van klasgenootjes en foto's met outfit van het broederschap .. volgens eigen zeggen, in dezelfde documentaire, beseft zij op 9/11 dat zij het had kunnen zijn in dat vliegtuig, dat was de ommekeer
[..]

Ik vraag me af waarom Denemarken en Frankrijk het überhaupt aanbieden, die zouden bij een overzeese beveiliging tegen precies dezelfde problemen aanlopen, risicoanalyse door buitenlandse veiligheidsdiensten wordt niet toegestaan, Frankrijk en Denemarken zijn bereid jaarlijks een aanzienlijke som neer te tellen terwijl zij niet mogen kijken of dat geld al dan niet terecht wordt uit gegeven ?
En je bedoelt het Denemarken waar zij nog niet eens naar toe kan om haar prijs in ontvangst te nemen, men kon haar veiligheid niet garanderen ?
Maw, het is wel even leuk en goedkoop scoren in de media, en ondertussen lekker sneren naar dopeland Nederland, het enige land waar we tot nu geen grootscheepse rellen hebben gehad, zoals in Frankrijk en Denemarken ..
En het voorstel van het EP was niet specifiek voor haar dacht ik, meer een algemeen fonds, in te voeren onder voorzitterschap van de fransen .. om Hamon te citeren „Wie zegt dat Frankrijk of een ander land wel altijd bescherming zal bieden in de toekomst?”
Of te wel, wel met de eer willen strijken maar alvast zorgen dat het jezelf geen cent gaat kosten

Anyway, dat zij haar paspoort mocht houden ondanks al haar gelieg is vergeten, dat zij geruime tijd wel door Nederland in het buitenland is beveiligd, wat zover mij bekend een unicum is, is vergeten .. Salman Rushdie is vergeten dat zijn beveiliging zich ook beperkte tot britisch grondgebied ..
terug naar mijn eerdere vraag .. sinds wanneer worden burgers die op eigen initiatief gaan wonen in het buitenland om te gaan werken voor een lokaal bedrijf beveiligt op kosten van het vaderland ?
Ik wil dat best aannemen, dat Hirsi Ali lid is geweest van het Moslimbroederschap (als je nog jong bent, zoekende en gemakkelijk beïnvloedbaar; je herkent het misschien wel), maar volgens mij kan je niet hardmaken, dat ze dat nog steeds is, want ze moet tegelijkertijd ook dood, omdat ze een afvallige is.
Ik vind het ook heel erg vergaan, dat deze bewering zoveel gestalte moet krijgen om het complot te creëren alsof de intentie van het Moslimbroederschap is via Hirsi Ali Europese landen tegen elkaar te laten uitspelen en (je hebt het weliswaar niet feitelijk gezegd, maar ik leid het af uit het door jou reeds gezegde) oorlogen te veroorzaken waarmee uiteindelijk de moslims zullen zegevieren.
Misschien is het een scenario voor een nieuwe van Steven Spielberg, maar verder dan dat lijkt me niet reëel.

Ik had het over Denemarken als in de Deense minister van Cultuur, Brian Mikkelsen die namens de Deense regering aanbood om de bewaking te betalen en over het Europees parlement als in de tachtig euro parlementariërs die een oproep deden.

Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken, dat de Nederlandse nationaliteit van iemand (ook al heeft hij gelogen bij de aanvraag van de verblijfsvergunning) niet zomaar kan worden afgepakt.
Enkel bij onherroepelijke veroordeling voor terrorisme (en dan nog eens wanneer er sprake is van het bezit van een dubbele nationaliteit) is dat het geval.
In het geval Hirsi Ali ging het in juridische zin over 'het nooit verkregen hebben' van de Nederlandse nationaliteit.

Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit mag wel wat worden gelogen, zoals blijkt uit de bepalingen van het generaal pardon.
pi_56704109
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef moussie het volgende:

het kleine probleem dat de amerikanen geen buitenlandse veiligheidsdiensten toelaten om de dreiging op waarde te schatten bvb, dat zullen de fransen uiteraard ook tegenkomen .. of denk je nou echt dat de fransen haar een levenslange blanco cheque gaan geven en de garantie dat zij overal beveiligd gaat worden (en dat terwijl die toch weer een stuk groter zijn dan Nederland ) .. ze zitten zich nu al in te dekken, onder frans voorzitterschap een europees potje hiervoor invoeren omdat situaties/toezeggingen kunnen veranderen
de eerste periode dat ze in de states was regelde nederland wel haar beveiliging

dus het kan wel , blijkbaar
pi_56706083
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik wil dat best aannemen, dat Hirsi Ali lid is geweest van het Moslimbroederschap (als je nog jong bent, zoekende en gemakkelijk beïnvloedbaar; je herkent het misschien wel), maar volgens mij kan je niet hardmaken, dat ze dat nog steeds is, want ze moet tegelijkertijd ook dood, omdat ze een afvallige is.
Ik vind het ook heel erg vergaan, dat deze bewering zoveel gestalte moet krijgen om het complot te creëren alsof de intentie van het Moslimbroederschap is via Hirsi Ali Europese landen tegen elkaar te laten uitspelen en (je hebt het weliswaar niet feitelijk gezegd, maar ik leid het af uit het door jou reeds gezegde) oorlogen te veroorzaken waarmee uiteindelijk de moslims zullen zegevieren.
Misschien is het een scenario voor een nieuwe van Steven Spielberg, maar verder dan dat lijkt me niet reëel.
steven spielberg nog wel .. wauw, ik heb talent
en dat tegen elkaar uitspelen is een toegift in dat scenario, hoofddoel was binnen no time in het centrum van de macht te komen, adviseurs van de president, daar kan je aardig wat info vandaan halen en verkeerde info voeren .. en dat is dus goed gelukt ..

en nee, ik geloof dat zelf ook niet, maar je moet toegeven dat het een mogelijkheid is, Hirsi Ali als sleeper cell oid ..
en daar verbaas ik me dan over, bij ieder ander wordt de betrouwbaarheid van de uitspraken in twijfel getrokken, er wordt gewezen op het feit dat moslims mogen liegen over hun geloof als het gaat om het bereiken van een hoger doel etc etc .. deze dame is opportunist en leugenaar, binnen no time vanuit het niets naar Washington, werken bij een denktank met aardig wat macht en niets, niemand die ook maar enige twijfel heeft aan haar integriteit
quote:
Ik had het over Denemarken als in de Deense minister van Cultuur, Brian Mikkelsen die namens de Deense regering aanbood om de bewaking te betalen en over het Europees parlement als in de tachtig euro parlementariërs die een oproep deden.
gaat die deense minister ook de beveiliging betalen van die cartoonist als die elders gaat wonen vraag ik me af
quote:
Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken, dat de Nederlandse nationaliteit van iemand (ook al heeft hij gelogen bij de aanvraag van de verblijfsvergunning) niet zomaar kan worden afgepakt.
Enkel bij onherroepelijke veroordeling voor terrorisme (en dan nog eens wanneer er sprake is van het bezit van een dubbele nationaliteit) is dat het geval.
In het geval Hirsi Ali ging het in juridische zin over 'het nooit verkregen hebben' van de Nederlandse nationaliteit.

Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit mag wel wat worden gelogen, zoals blijkt uit de bepalingen van het generaal pardon.
er staat me iets bij van nog bikkelhard uitgewezen worden als je over je naam gelogen had, zelfs al deed je het om je achtergebleven familie te beschermen .. je herinnert je dat gezin dat nu nog niet eens meer het graf van hun dochter kan bezoeken ? .. dat het nu, in het generale pardon wel mag hebben we dus te danken aan dat rare gedraai over Hirsi Ali/Magan .. gelijke monniken, gelijke kappen
pleased to meet you
pi_56706846
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:19 schreef moussie het volgende:

[..]

steven spielberg nog wel .. wauw, ik heb talent
en dat tegen elkaar uitspelen is een toegift in dat scenario, hoofddoel was binnen no time in het centrum van de macht te komen, adviseurs van de president, daar kan je aardig wat info vandaan halen en verkeerde info voeren .. en dat is dus goed gelukt ..
Het is niet ondenkbaar, dat het American Enterprise Institute na de machtswisseling in het Witte Huis minder invloedrijk zal zijn.
Wanneer het allemaal vooropgezet zou zijn, zoals jij doet suggereert, is de timing bijzonder slecht. Bush zijn regering zijn inmiddels de koffers aan het pakken.
quote:
en nee, ik geloof dat zelf ook niet, maar je moet toegeven dat het een mogelijkheid is, Hirsi Ali als sleeper cell oid ..
en daar verbaas ik me dan over, bij ieder ander wordt de betrouwbaarheid van de uitspraken in twijfel getrokken, er wordt gewezen op het feit dat moslims mogen liegen over hun geloof als het gaat om het bereiken van een hoger doel etc etc .. deze dame is opportunist en leugenaar, binnen no time vanuit het niets naar Washington, werken bij een denktank met aardig wat macht en niets, niemand die ook maar enige twijfel heeft aan haar integriteit
Ik geloof niet, dat het een mogelijkheid is. Er is geen complot. Landen worden niet tegen elkaar uitgespeeld door Hirsi Ali.

Verder beschrijf je toch het verschijnsel Taquija?
quote:
Islam's attitude towards lying and honoring agreements with non-Muslims. This conclusion is taken from "The 4th Conference of Islamic Research" at Al Azar University in Cairo, 1970. The teachings at Al Azr University is normative for all Sunni Muslims. For Shiites it is Qum in Iran.

Taquija

The expression taquija means to dissimulate and is used when serving the propagation of Islam or benefitting a Muslim compared to 'infidels'. Lying to 'infidels' is officially acknowledged and is religiously motivated.
Dit vergelijken met ongestaafde verdachtmakingen over de carrière van Hirsi Ali is wel een beetje vergezocht. Dat lukt me niet om er in mee te gaan.
quote:
gaat die deense minister ook de beveiliging betalen van die cartoonist als die elders gaat wonen vraag ik me af
Hoe dan ook zijn er genoeg mensen bereid, uit eigen beweging, het voor haar op te nemen. Dat wilde ik benadrukken om de complottheorie in perspectief te zetten.
quote:
er staat me iets bij van nog bikkelhard uitgewezen worden als je over je naam gelogen had, zelfs al deed je het om je achtergebleven familie te beschermen .. je herinnert je dat gezin dat nu nog niet eens meer het graf van hun dochter kan bezoeken ? .. dat het nu, in het generale pardon wel mag hebben we dus te danken aan dat rare gedraai over Hirsi Ali/Magan .. gelijke monniken, gelijke kappen
Ik heb het over wetgeving van onze regering. Die vindt namelijk, dat mensen die hebben gesjoemeld met hun identiteit hun recht op een verblijfsvergunning daardoor niet verspelen en dus in aanmerking komen van de pardonregeling.
pi_56712015
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:56 schreef damian5700 het volgende:
Het is niet ondenkbaar, dat het American Enterprise Institute na de machtswisseling in het Witte Huis minder invloedrijk zal zijn.
Wanneer het allemaal vooropgezet zou zijn, zoals jij doet suggereert, is de timing bijzonder slecht. Bush zijn regering zijn inmiddels de koffers aan het pakken.
Typisch westers, dit korte-termijn denken .. dat er nog steeds mensen zijn die plannen maken die over tientallen jaren lopen komt niet bij je op ?
quote:
Ik geloof niet, dat het een mogelijkheid is. Er is geen complot. Landen worden niet tegen elkaar uitgespeeld door Hirsi Ali.

Verder beschrijf je toch het verschijnsel Taquija?
[..]

Dit vergelijken met ongestaafde verdachtmakingen over de carrière van Hirsi Ali is wel een beetje vergezocht. Dat lukt me niet om er in mee te gaan.
[..]

Hoe dan ook zijn er genoeg mensen bereid, uit eigen beweging, het voor haar op te nemen. Dat wilde ik benadrukken om de complottheorie in perspectief te zetten.
Als je nou eens gewoon kijkt naar de feiten ipv iets te 'geloven', het is zo maar mogelijk dat je de waarheid niet ziet omdat je het gewoon niet wil geloven ..
Vraag je eens af waarom je het niet wil geloven, het bij voorbaat afwist, is je perceptie van deze dame wel reëel .. ? Ze was om te beginnen al geen slachtoffer van oorlogsgeweld, zij heeft in tegenstelling tot menige andere Somaliër die hier aangeklopt heeft en terug werd gestuurd en hele vredige jeugd gehad met een goede opleiding, voldoende voedsel en medische verzorging, haar broer heeft zelfs op een christelijke school gezeten .. zij heeft zich een rol aangemeten, het slachtoffer van <vul in de lijst> , en daarmee naam gemaakt ...

Anyway, deze verdachtmakingen zijn idd ongestaafd en vergezocht, dat zei ik eerder ook al, net zo ongestaafd als jouw geloof dat het zo niet kan zijn .. dat jij in dit geval niet wil geloven aan de mogelijkheid van Taqiya (of hoe je het spelt, en ja dat bedoel ik idd) en in anderen gevallen weer wel, tja, ik geloof dat die mogelijkheid er zeker wel is, het fanatisme wat daarvoor nodig is heeft zij iig wel in huis en liegen kan ze ook als de beste

En ja, er lopen heel wat mensen weg met haar, en heel wat mensen die met haar weg liepen doen dan tegenwoordig niet meer .. in de tussentijd gaat Ali gewoon verder met liegen/halve waarheden vertellen en manipuleren .. interview op de franse TV
quote:
"I live under protection now, but it's a protection in which I still have to move from place to place, and look for donors to pay for my protection," she said in English, simultaneously translated into French for the program.

She said she had chosen France because she received support from French intellectuals and expressions of understanding from French political leaders.

Since last October, "I've found myself in the position in which my own government — the government of the Netherlands — has said it doesn't want to pay for my protection," Hirsi Ali said.

"The American government said: 'You are a Dutch citizen,' and that it doesn't pay for the protection of foreigners," she said.

Hirsi Ali, a former right-leaning member of the Dutch parliament, resigned her seat and left the Netherlands in 2006 after its immigration minister threatened to revoke her passport: Hirsi Ali had lied about her real name when she arrived as a refugee 14 years earlier.
http://www.wacotrib.com/w(...)rance_Hirsi_Ali.html

Ten eerste willen ze best voor de beveiliging betalen, maar niet in de States, manipulatieve halve waarheid
ten tweede worden burgers niet beveiligd in de States, zelfs Obama betaald zijn eigen security, dus dat is een klinkklare manipulatieve leugen ..
en dat zij alleen maar vervroegd naar de States is vertrokken wordt ook weer vergeten, het wordt weer neergezet alsof zij moest vluchten, en dat terwijl zij toen in die peperdure beveiligde burcht zat die speciaal voor haar gekocht is, enige empathie voor haar buren die toen geweldig in de stress zaten na iedere gedurfde uitspraak van haar is er ook niet bij ..

maar nee, we worden niet tegen elkaar uitgespeeld, we worden niet op de shame-stoel gezet en door haar gemanipuleerd .. echt niet hoor
quote:
Ik heb het over wetgeving van onze regering. Die vindt namelijk, dat mensen die hebben gesjoemeld met hun identiteit hun recht op een verblijfsvergunning daardoor niet verspelen en dus in aanmerking komen van de pardonregeling.
ik ook, ik zei namelijk dat ze wel moeten na dat gebeuren met Ali .. het zou me pas een internationaal schandaal worden als zij ondanks haar leugens het paspoort toch mag houden terwijl ieder ander die ook gelogen heeft over zijn naam weg wordt gestuurd
pleased to meet you
pi_56714303
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Typisch westers, dit korte-termijn denken .. dat er nog steeds mensen zijn die plannen maken die over tientallen jaren lopen komt niet bij je op ?
Niet typisch als je beredeneert, dat deze westerse denktank plannen maken die over tientallen jaren lopen.
quote:
[...]
Ik zie het niet zo zitten, zo'n complot theorie, maar wanneer je al ontvankelijk bent voor enige aversie jegens Hirsi Ali kan ik die denkwijze wel begrijpen.
quote:
ik ook, ik zei namelijk dat ze wel moeten na dat gebeuren met Ali .. het zou me pas een internationaal schandaal worden als zij ondanks haar leugens het paspoort toch mag houden terwijl ieder ander die ook gelogen heeft over zijn naam weg wordt gestuurd
Ik denk, dat jij goedgelovig bent, wanneer je denkt dat de zaak Hirsi Ali een precedent heeft geschapen en in moreel opzicht richtlijnen heeft gevormd.
Het is allang bekend, dat talloze asielzoekers leugens en leugentjes hebben verteld om maar in Nederland te verblijven, zelfs mensen die de meest verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid hebben begaan.
pi_56714980
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:04 schreef damian5700 het volgende:
Het is allang bekend, dat talloze asielzoekers leugens en leugentjes hebben verteld om maar in Nederland te verblijven, zelfs mensen die de meest verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid hebben begaan.
Dat klopt maar die kregen geen speciale voorkeursbehandeling van de Tweede Kamer. Zeker vlak na de affaire Taida Pasic was dat matsen totaal onverkoopbaar en dat zal Ayaan dan ook tot in lengte der dagen blijven achtervolgen. Haar daarna getoonde gebrek aan loyaliteit jegens Nederland deed voor velen de deur helemaal dicht.
pi_56715043
Waarom hoopt ze op Frans staatsburgerschap, het is toch al weer veilig in Somalië?

oh, een golddigger.
pi_56715191
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:26 schreef OldJeller het volgende:
oh, een golddigger.
Dat vind ik altijd wat goedkope kritiek.
De gemiddelde burger in Nederland is ook alleen maar uit op zijn eigen portmonnee.
pi_56715219
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als we Meki en Jojo_Ut_Grun in een kooi stoppen.
Zou nog leuk kunnen worden !
pi_56715354
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:31 schreef Graspol het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd wat goedkope kritiek.
De gemiddelde burger in Nederland is ook alleen maar uit op zijn eigen portmonnee.
Tuurlijk zorgt ieder voor zichzelf, maar dit is wel erg triest én goedkoop.
Goedkope kritiek voor goedkope mensen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:42:22 #131
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_56715553
Franse intellectuelen,- ha! .

Ik weet precies niet hoe ze het doen maar al eeuwenlang slagen ze er keer op keer weer in om de grootst mogelijke onzin die de mensheid tot dusver voort heeft gebracht tot wereldcultuurerfgoed te liegen. Hirsi Ali en haar broddelwerkjes passen daar perfect bij. Laten we hopen dat ze Française wordt! De Franse intellectuelen, , blij, Hirsi Ali blij, ik ook blij...- al was het alleen maar dat ik me dan niet meer hoef te schamen met zo'n ongeïnspireerde profiteusse m'n staatsburgerschap te delen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_56715688
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:25 schreef Graspol het volgende:
Dat klopt maar die kregen geen speciale voorkeursbehandeling van de Tweede Kamer. Zeker vlak na de affaire Taida Pasic was dat matsen totaal onverkoopbaar en dat zal Ayaan dan ook tot in lengte der dagen blijven achtervolgen. Haar daarna getoonde gebrek aan loyaliteit jegens Nederland deed voor velen de deur helemaal dicht.
Hirsi Ali werd al gematst en dan zou je denken dat ze haar handen dicht knijpt en zich rustig houdt. Maar nee ze komt alleen maar met steeds meer verwijten en eisen. Niet zo slim, want dan overspeel je je hand.
Achteraf heeft Pasic het gewoon een stuk slimmer aangepakt: in stilte terugkomen, gewoon studeren, niet meer in de publiciteit en straks geruisloos hier blijven hangen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_56718397
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:04 schreef damian5700 het volgende:
Niet typisch als je beredeneert, dat deze westerse denktank plannen maken die over tientallen jaren lopen.
uitzonderingen die de regel bevestigen heb je altijd .. jij liet daar anders net een leuk staaltje van zien
quote:
Ik zie het niet zo zitten, zo'n complot theorie, maar wanneer je al ontvankelijk bent voor enige aversie jegens Hirsi Ali kan ik die denkwijze wel begrijpen.
Ik heb een hekel aan leugenaars .. zo simpel is het .. als je nou liegt om je leven of dat van een ander te redden kan ik begrijpen, maar zoals zij dat doet, dit manipulatieve gekonkel met leugens en halve waarheden .. nee, op mijn sympathie kan zij niet meer rekenen
quote:
Ik denk, dat jij goedgelovig bent, wanneer je denkt dat de zaak Hirsi Ali een precedent heeft geschapen en in moreel opzicht richtlijnen heeft gevormd.
klopt, er glippen al jaren mensen door het net, dat is helaas onvermijdelijk .. maar tot Hirsi Ali werden dat soort mensen als zij opgespoord werden alsnog verwijdert, weet je nog, en ook Hirsi Ali was normaal gesproken gewoon verwijdert geworden, daar ging dat hele gedoe nou juist om .. dus er is wel degelijk een precedent geschapen
pleased to meet you
pi_56733705
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef Devrim_ het volgende:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als we Meki en Jojo_Ut_Grun in een kooi stoppen.
Zou nog leuk kunnen worden !
Ik denk dat we een leuk gesprek zouden hebben.

Volgens mij is Meki in het echt best wel leuk.
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:54:36 #135
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56733968
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:42 schreef JAM het volgende:
Franse intellectuelen,- ha! .

Ik weet precies niet hoe ze het doen maar al eeuwenlang slagen ze er keer op keer weer in om de grootst mogelijke onzin die de mensheid tot dusver voort heeft gebracht tot wereldcultuurerfgoed te liegen. Hirsi Ali en haar broddelwerkjes passen daar perfect bij. Laten we hopen dat ze Française wordt! De Franse intellectuelen, , blij, Hirsi Ali blij, ik ook blij...- al was het alleen maar dat ik me dan niet meer hoef te schamen met zo'n ongeïnspireerde profiteusse m'n staatsburgerschap te delen.
Je kunt zeggen wat je wil van de Franse arrogantie maar als op het intellectuele/culturele erfgoed aankomt kennen ze geen gelijke
colours of my home
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:20:38 #136
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_56735816
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:54 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil van de Franse arrogantie maar als op het intellectuele/culturele erfgoed aankomt kennen ze geen gelijke
Ik zeg helemaal niets van Franse arrogantie. De grap is juist dat dat hele intellectuele en culurele erfgoed van die grappenmakers geen reet voorstelt en generatie op generatie daar maar intuint. God, stel je eens voor: een wereld zonder romantiek, humanisme, gelijkheid, soft-core porno en schimmelkaas. Nee, dat land heeft nog nóóit iets voortgebracht wat ik met de beste wil van de wereld van mij mooi mag heten. Ja, Céline,- maar daar houdt het dan ook gelijk bij op.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:03:15 #137
66444 Lord_Vetinari
pi_56868264
quote:
Ayaan Hirsi Ali schiet er voor haar veiligheid niets mee op als ze zich laat naturaliseren tot Française. De Franse staat beschermt onderdanen in eigen land maar in het buitenland alleen Franse diplomaten, meldde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag.

Aangezien Hirsi Ali in Washington wil blijven wonen en werken kan ze dus niet rekenen op Franse beveiliging of Franse financiering van haar bescherming in de Verenigde Staten.

"Als een Franse burger naar het buitenland gaat, is zijn veiligheid de verantwoordelijkheid voor de lokale autoriteiten. Dat is een algemene regel die overal in de wereld geldt. Het is ook moeilijk te veranderen want het gaat over de soevereiniteit van landen", aldus het ministerie in Parijs.
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:04:55 #138
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56868308
quote:
Ook Frankrijk beveiligt Hirsi Ali niet in VS

PARIJS/BRUSSEL - Ayaan Hirsi Ali schiet er voor haar veiligheid niets mee op als ze zich laat naturaliseren tot Française. De Franse staat beschermt onderdanen in eigen land maar in het buitenland alleen Franse diplomaten.

Dat meldde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag. Diplomatieke bronnen bevestigen dat de Franse regering dit onlangs informeel ook heeft laten weten aan de Nederlandse regering. Aangezien Hirsi Ali in Washington wil blijven wonen en werken kan ze dus niet rekenen op Franse beveiliging of Franse financiering van haar bescherming in de Verenigde Staten.

Soevereiniteit

"Als een Franse burger naar het buitenland gaat, is zijn veiligheid de verantwoordelijkheid voor de lokale autoriteiten. Dat is een algemene regel die overal in de wereld geldt. Het is ook moeilijk te veranderen want het gaat over de soevereiniteit van landen", aldus het ministerie in Parijs.

Uitzonderingen op die regel zijn niet van toepassing op de situatie van Hirsi Ali. Dan gaat het bijvoorbeeld over Franse politici op bezoek in het buitenland of Fransen die in een oorlogssituatie belanden, zoals onlangs in Tsjaad. Maar voor een continue beveiliging van een eigen burger (niet-diplomaat) in een ander land is geen wetgeving.

Fondsen

Hirsi Ali werd tot vorig jaar oktober door Nederland in de VS beveiligd. Maar sindsdien betaalt het kabinet daar niet meer voor en moet Hirsi Ali zelf fondsen werven, iets waar ze bijna continu mee bezig is, zei ze vorige week tijdens een bezoek aan het Europees Parlement in Brussel.

Daar kwam ze om hulp vragen voor haar "wanhopige situatie". Franse Europarlementariërs hebben het initiatief genomen om de EU-landen te vragen een Europees fonds op te richten voor de bescherming van mensen die met de dood bedreigd worden vanwege hun mening. De Franse president Nicolas Sarkozy heeft aangekondigd hiervoor voorstellen te willen doen als hij later dit jaar voorzitter van de Europese Unie is.

Denktank

Tegelijkertijd liep het pleidooi van Franse intellectuelen om Hirsi Ali Française te laten worden. Maar omdat Hirsi Ali in Washington wil blijven, waar ze werkt voor de denktank American Enterprise Institute, is naturalisatie voor wat haar beveiliging betreft geen oplossing.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:14:19 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_56868550
Wat een stilte ineens. Waar blijven nou al die mensen die roepen dat Frankrijk vreselijk te kijk staat? Nu blijkt dat Nederland gewoon de internationale regels volgt?
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 20:52:27 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56869566
maar wat is nu precies dat heel erg belangrijke werk dat ze doet voor die American Enterprise Institute wat ook nog is zo gevaarlijk is dat ze ervoor beveiligd moet worden?

als ik google vind ik verder nix, verder kan ik me behalve dat ik dr een beetje vervelend vond ook niet zoveel schokkends herinneren van wat ze in Nederland heeft gedaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_56869653
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:52 schreef sp3c het volgende:
maar wat is nu precies dat heel erg belangrijke werk dat ze doet voor die American Enterprise Institute wat ook nog is zo gevaarlijk is dat ze ervoor beveiligd moet worden?

als ik google vind ik verder nix, verder kan ik me behalve dat ik dr een beetje vervelend vond ook niet zoveel schokkends herinneren van wat ze in Nederland heeft gedaan
tja, naar westerse maatstaven doet ze inderdaad weinig schokkends

echter naar orthodoxe moslim maatstaven begaat ze een doodzonde door kritische stukken te publiceren

dus eigenlijk heb je gelijk... het zou het normaal moeten zijn wat ze doet.

maar dat is het helaas niet
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 21:13:41 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56870088
maar dan zou iedereen in dat instituut toch beveiligd moeten worden?
pi_56870230
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:37 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Het schijnt dat Sarkozy bij voorbaat al naar Europees geld voor haar beveiliging begint te hengelen. Als de Fransen gaan beseffen dat hun nieuw binnengehaalde trofee in de V.S. haar huidige werkgever wenst te blijven werken i.p.v. bij een van de glorieuze, toonaangevende instituten in Frankrijk, voorspel ik alvast dat het enthousiasme flink getemperd zal worden. Het zou me niets verbazen als Hirsi Ali straks de facto dezelfde beveiliging krijgt als in Nederland: alleen binnen de eigen landsgrenzen.
Fransen voorspelbaar? Hoezo?
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 21:39:14 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56870835
of jij hebt voorspellende gaven, dat kan natuurlijk ook

snel zeg iets waar ik geld op in kan zetten!!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:06:05 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_56877496
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:39 schreef sp3c het volgende:

snel zeg iets waar ik geld op in kan zetten!!
Ik wed 100.000 Euro met je dat ik niet de hoofdprijs in de Staatsloterij win volgende maand. Als ik gelijk heb betaal je me een ton, anders krijg jij er een van mij. Oke?
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:16:36 #146
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56877574
Haar werk bij die dentank is niet het probleem, haar geschiedenis maar ook recente uitspraken over de Islam zorgen ervoor dat ze beveiligd moet worden.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:19:43 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_56877610
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:16 schreef Montov het volgende:
Haar werk bij die dentank is niet het probleem, haar geschiedenis maar ook recente uitspraken over de Islam zorgen ervoor dat ze beveiligd moet worden.
Dan moet ze lekker in Nederland blijven. Of Francaise worden en in Frankrijk gaan wonen (wat mijn verregaande voorkeur heeft). Alsof het van belang is dat ze in Washington woont. Je kunt je onderzoek, dankzij Internet, overal doen. Toegang tot je bedrijfsnetwerk regelen en klaar. En publiceren kun je ook via Internet. gewoon je stukje even doormailen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:37:55 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_56890761
De stilte blijft oorverdovend...
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:56:16 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_56891170
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:15:17 #150
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56891575
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een stilte ineens. Waar blijven nou al die mensen die roepen dat Frankrijk vreselijk te kijk staat? Nu blijkt dat Nederland gewoon de internationale regels volgt?
Je bedoelt mensen die zeggen dat Nederland te kijk staat neem ik aan. Verder geheel mee eens. Ik rolde ook van mijn stoel toen ik het las.

Hoe zit dat nu met mevrouw watishaarnaam? Ze zou toch Amerikaanse worden? Hoeveel nationaliteten gaat die verwerven in haar leven? Voorlopig is er geen land ter wereld bereid haar te beveiligen in het buitenland en haar geliefde VS doet het niet eens binnenlands.

En dat fonds? Loopt dat ook al niet zo of was deze flirt met de linkse Fransen deel van de campagne om geld te werven? Ze werkt voor een rechtse denktank, switchde eerder van de PvdA naar de VVV, maar is nu het liefje van de Franse intellectuelen. What's next? Bekeert ze zich met veel commotie weer tot moslim om weer wat aandacht te krijgen?
Here we are now, entertain us.
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:22:46 #151
66444 Lord_Vetinari
pi_56891738
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:15 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je bedoelt mensen die zeggen dat Nederland te kijk staat neem ik aan.
Nee, Frankrijk. Toen Nederland het niet wilde betalen, stond Nederland te kijk en bla bla bla. Maar nu Frankrijk ook niet wil betalen hoor ik niemand meer.
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:26:43 #152
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56891833
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, Frankrijk. Toen Nederland het niet wilde betalen, stond Nederland te kijk en bla bla bla. Maar nu Frankrijk ook niet wil betalen hoor ik niemand meer.
Oh, op die fiets. Anyway het blijft vermakelijk en inderdaad hoor je rechtse rukkertjes plots niet meer.
Here we are now, entertain us.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:03:50 #153
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56892743
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan moet ze lekker in Nederland blijven. Of Francaise worden en in Frankrijk gaan wonen (wat mijn verregaande voorkeur heeft). Alsof het van belang is dat ze in Washington woont. Je kunt je onderzoek, dankzij Internet, overal doen. Toegang tot je bedrijfsnetwerk regelen en klaar. En publiceren kun je ook via Internet. gewoon je stukje even doormailen.
Vind ik niet, iedereen heeft het recht om te gaan werken waar en hoe diegene het wil. Bedreiging mag geen reden zijn om daar van af te wijken. Blijft natuurlijk dat het land waar ze verblijft primair verantwoordelijk is voor de nodige bescherming.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56915160
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:03 schreef Montov het volgende:

[..]

Vind ik niet, iedereen heeft het recht om te gaan werken waar en hoe diegene het wil. Bedreiging mag geen reden zijn om daar van af te wijken. Blijft natuurlijk dat het land waar ze verblijft primair verantwoordelijk is voor de nodige bescherming.
tja, en haar rechtse vrienden in de States steunen haar dus niet in deze, die vinden al die persoons-beveiliging maar Europees onzin .. als je denkt dat je bescherming nodig hebt regel je dat zelf maar ..

en tja, we hebben dan hier in het westen zo onze helden, Salman Rushdie, Hirsi Whatsinaname, die vanuit een veilige haven tegen de islam zitten aan te schoppen .. ik persoonlijk heb meer bewondering voor de vrouw uit deze post van schatje
Ferme uithaal naar Saudisch vrouwenbeleid

kleine quote uit die post
quote:
Her story offers a rare first-hand glimpse of the discrimination faced by women living in Saudi Arabia. In her first interview with the foreign press, Yara told The Times that she would remain in Saudi Arabia to challenge its harsh enforcement of conservative Islam rather than return to America.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')