quote:In een vraaggesprek met het Franse Journal du Dimanche zegt ze dat "in termen van mijn persoonlijke veiligheid de situatie alleen maar gevaarlijker is geworden".
Hirsi Ali is zondag in Parijs voor een steunbijeenkomst van Franse intellectuelen en politici. Onder de deelnemers is de Franse staatssecretaris van Mensenrechten, Rama Yade, die vindt dat Frankrijk er alles aan moet doen om Hirsi Ali te beschermen.
Gesprek
De Nederlandse heeft naar verluidt al weken geleden een eerste gesprek gehad met het Franse ministerie van Justitie over een mogelijke naturalisatie.
De organisatoren van de steunbijeenkomst noemen het "een groot schandaal" dat Nederland niet langer de beveiligingskosten van Hirsi Ali wil betalen. Het voormalige parlementslid voor de VVD woont nu in de Verenigde Staten en werft sinds november fondsen om haar beveiliging te financieren.
Ondenkbaar
"Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden", aldus filosoof Bernard-Henri Lévy eerder dit weekeinde tegen Le Nouvel Observateur.
De met de dood bedreigde Hirsi Ali krijgt in Parijs ook de feministische Simone de Beauvoir-prijs, samen met de Bengaalse schrijfster Taslima Nasreen. Vervolgens komt zij naar het Europees Parlement.
Parlementariërs zijn op inititatief van Franse sociaaldemocraten een actie begonnen om de Europese Unie (mee) te laten betalen voor de beveiliging van de - nu nog - Nederlandse.
jij ziet haar liever dood, is het niet?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:48 schreef Devrim_ het volgende:
Leuk...gaat ze iig niet meer zeiken dat NL haar beveiliging moet betalen
Ali
oh dat wist ik niet, je kunt dus bv deens, duits, frans enz tegelijk zijn?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo 'laten worden'? Als Nederlands staatsburger en dus ingezetene van de EU kan HA zonder problemen de Franse nationaliteit aanvragen.
Dat ligt aan het land zelf. Er zijn landen die 2 nationaliteiten toestaan, en er zijn landen die je automatisch je oude nationaliteit afnemen als je een andere aanneemt. Nederland staat 2 nationaliteiten toe.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh dat wist ik niet, je kunt dus bv deens, duits, frans enz tegelijk zijn?
Verklaar je nader? Waarom is dat een afgang? Ik vind die Fransen eerder achterlijk. Maarja, de maatschappij daar is dan ook anders dus in hun ogen klopt het waarschijnlijk allemaal wel.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
In Frankrijk wordt nu een actie in touw gezet om Hirsi Ali frans burger te laten worden.
Ze vinden haar een held en hebben haar zelfs een prijs gegeven.
Zou wel een afgang zijn voor Nederland als ze haar nederlandse paspoort moet inleveren om als franse wel veilig te zijn.
Ik schaam me diep![]()
ik quote het artikelquote:Op zondag 10 februari 2008 19:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Verklaar je nader? Waarom is dat een afgang? Ik vind die Fransen eerder achterlijk. Maarja, de maatschappij daar is dan ook anders dus in hun ogen klopt het waarschijnlijk allemaal wel.
Maar nogmaals..waarom is het een afgang voor Nederland?
oh verklaar je naderquote:Op zondag 10 februari 2008 19:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Prima, wordt maar lekker francaise en ga maar fijn in Frankrijk wonen. Au revoir
quote:Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik quote het artikel
: "Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden"
ik vind dat onze regering het grote belang van waar Ali voor staat niet herkend
Die bekrompenheid en dat gezeur over geld.. zo Nederlands..
Whahahaquote:Op zondag 10 februari 2008 19:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ben je tegen de vrijheid op meningsuiting?
in jou ogen verteld ze leugens en daarom moet ze gedood worden door een moslim extremistquote:Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Hussain het volgende:
[..]
WhahahaDus alleen omdat NL niet voor haar beveiligingskosten wil opdraaien zijn wij tegen vrijheid van meningsuiting.
![]()
Hirsi is een leugenares. Eens een leugenaar, altijd..........
Lul noui eens niet zo dom. Nederland heeft aangegeven dat HA, zolang ze binnen de grenzen van ons land verblijft, gewoon beveiligd wordt. Maar NL trekt, en terecht, de grens bij de grens. Als ze zo nodig ergens anders wil wonen, regelt ze zelf haar beveiliging maar lekker.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:48 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
in jou ogen verteld ze leugens en daarom moet ze gedood worden door een moslim extremist
is dat wat je zegt?
volgens mij moet jij rechter worden in de VS, dan kun je ook mensen ter dood veroordelen
maar goed, moraal van het verhaal, iemand die bedreigt wordt omdat hij/zij een mening heeft.. behoeft niet beschermt te worden
ok.. nou dat is ook een mening... eh niet de mijne.. dat mag duidelijk zijn.. ik houd er niet van te zwichten voor geweldsdreiging
Ah ja...dus jij baseert je mening op een quotequote:Op zondag 10 februari 2008 19:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik quote het artikel
: "Het is ondenkbaar dat een vrouw die onze waarden verdedigt, zonder bescherming wordt overgeleverd aan hen die haar willen doden"
ik vind dat onze regering het grote belang van waar Ali voor staat niet herkend
Die bekrompenheid en dat gezeur over geld.. zo Nederlands..
tja, je kunt er van alles bijhalenquote:Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Grappig.
Mevrouw liegt voor haar asielaanvraag, komt desondanks in de Kamer, strijkt Belastinggeld op (allemaal gebaseerd op die valse inform,atie), gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen, krijgt dan bescherming, vertrekt naar een ander land en verwacht dat nog steeds wij betalen voor haar grote bek? Je kunt je standpunt ook op een andere manier uiten en een normale discussie aangaan, in plaats van je uiterste best te doen zoveel mogelijk mensen op hun tenen te trappen en tegen hun schenen te schoppen.
Terug naar Somalie met een stempel op haar voorhoofd dat ze nooit meer Europa in mag, net als we doen met alle andere leugenaars die hier asiel willen aanvragen en betrapt worden.
Laat ze lekker in Frankrijk gaan zitten. Of nog beter: In Frans Guyana odf een dergelijk oerwoudland. Beveiliging is daar erg goedkoop.
Jezus, ben jij nou zo dom of doe je het alleen om te trollen?quote:Op zondag 10 februari 2008 19:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, je kunt er van alles bijhalen
die zaken die je noemt vind ik niet relevant
iemands afkomst zou niet uit mogen maken
moet je toch niet aan denken dat men zegt:
komt een nederlandse man van turkse afkomst bij de politie
help zegt die man, er zit een moordenaar achter mij aan, wilt u mij helpen?
nee zegt dan de politie.. u heeft als allochtoon al genoeg geprofiteerd van de nederlandse samenleving
en dat iemand u wilt vermoorden.. tja.. u zult het er wel naar gemaakt hebben
nou doei ..
tja .. nee dus.. klinkt niet echt logisch en riekt naar discriminatie
klinkt logisch wat je zegt of toch niet?quote:Op zondag 10 februari 2008 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lul noui eens niet zo dom. Nederland heeft aangegeven dat HA, zolang ze binnen de grenzen van ons land verblijft, gewoon beveiligd wordt. Maar NL trekt, en terecht, de grens bij de grens. Als ze zo nodig ergens anders wil wonen, regelt ze zelf haar beveiliging maar lekker.
Ander kan iedereen wel even iemand beledigen en vervolgens claimen alleen op een tropisch eiland veilig te zijn en of NL even wil betalen.
Wat let je dan om al je zakgeld aan Ayaan te schenken? Als alle huilies zoals jij dat nou eens doen, dan is dit hele probleem opgelost.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ze is voor mij zo'n belangrijk persoon van internationale statuur.. dat ik van mening ben dat ze overal beschermt moet worden.. waar ze ook werkt
ik ben heel trots op haar en vind dat ze heel inhoudelijk bezig is..
Zeker, maar niet op kosten van Nederland. Bovendien lijkt me het hebben van een bepaalde nationaliteit voor HA slecht een middel om een doel te bereiken. Ze woont werkt en leeft in Amerika en heeft eigenlijk geen band meer met Nederland. Nu Nederland stopt met haar beveiliging wil ze de franse nationaliteit aannemen omdat die haar beveiliging wel betalen?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ze is voor mij zo'n belangrijk persoon van internationale statuur.. dat ik van mening ben dat ze overal beschermt moet worden.. waar ze ook werkt
moet ze weer naar Nederland komen en op een militaire basis gaan wonen, zoals balkenende geregeld had?quote:Op zondag 10 februari 2008 20:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, maar niet op kosten van Nederland. Bovendien lijkt me het hebben van een bepaalde nationaliteit voor HA slecht een middel om een doel te bereiken. Ze woont werkt en leeft in Amerika en heeft eigenlijk geen band meer met Nederland. Nu Nederland stopt met haar beveiliging wil ze de franse nationaliteit aannemen omdat die haar beveiliging wel betalen?
Ik moest lachenquote:Op zondag 10 februari 2008 18:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
jij ziet haar liever dood, is het niet?
had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden
ze heeft het er zelf naar gemaakt, hoe durft ze, om kritiek te hebben op een religie
nee, dat doen we hier niet hoor, in het vrije westen
geweldig, dat is de juiste instelling , vind ikquote:Op zondag 10 februari 2008 20:55 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Overigens hoeft ze niet dood hoor..Op deze manier maakt ze zich alleen maar meer belachelijker.
wel eens van Salman Rushdie gehoord?quote:Op zondag 10 februari 2008 21:29 schreef Montov het volgende:
Ze verblijft in Amerika; ze heeft daar een permanente verblijfsvergunning gekregen. Nederland heeft een overgangsperiode betaalt tot het moment dat de directeur van de Amerikaanse immigratiedienst zei "We welcome her to the protection provided by the U.S Constitution".
Wat bleek: alleen (ex-) presidenten krijgen voldoende bescherming bij extra gevaar in de VS.
En nu is Nederland opeens de schuldige, en schuimbekt ene Jojo uit Groningen over hoe *wij* zo tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Snapt u het nog?
Het is helemaal niet raar voor een land om bescherming te bieden aan je ingezetenen. Daarom wijs ik er ook op dat Amerika, de nieuwe permanente verblijfsplaats van Hirsi Ali, daar in eerste instantie verantwoordelijk voor is.quote:Op zondag 10 februari 2008 21:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
wel eens van Salman Rushdie gehoord?
zo raar is het niet hoor, om bescherming te bieden
eigen beweging?quote:Op zondag 10 februari 2008 21:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is helemaal niet raar voor een land om bescherming te bieden aan je ingezetenen. Daarom wijs ik er ook op dat Amerika, de nieuwe permanente verblijfsplaats van Hirsi Ali, daar in eerste instantie verantwoordelijk voor is.
Salman Rushdie had trouwens een totaal misplaatste en ongepaste opmerking door Hirsi Ali "the first refugee from Western Europe since the Holocaust" te noemen, en dat terwijl ze toch echt uit eigen eigen beweging naar Amerika ging voor haar carriere. Was ze in Nederland gebleven dan had ze nog steeds voldoende beveiliging gekregen, wat ook blijkt uit het feit dat ze die onlangs ook heeft gekregen toen ze hier weer was.
Auw.quote:The Somali-born author, who repudiated traditional Islam in her best-selling memoir, "Infidel," fled her adopted Netherlands for America this year in the face of threats from radical Muslims, thereby becoming, as Salman Rushdie and Sam Harris wrote in the Los Angeles Times, the first political refugee from Western Europe since the Holocaust.
Cosign ... zal niet wakker liggen om haar.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:57 schreef Zyggie het volgende:
Ze geeft blijkbaar niet zoveel om een nationaliteit, Frans, Amerikaans, Nederlands, Somalisch, Fries, het is haar om het even, zolang zij er maar baat bij heeft.
Vooral pijnlijk voor Newsweek zelf, zoveel onwetendheid. Hoofdschuldige aan AHA's voortijdige (want naar de VS ging ze sowieso) vertrek is nog steeds een populistische (inmiddels ex-)minister, en niet moslimradicalen.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:00 schreef popolon het volgende:
Newsweek schreef een tijdje geleden dit:
[..]
Auw.
Tsk tsk, ze komt op voor de slachtoffers van een religie. Afvalligen, homo's, vrouwen, ongelovigen. Bovendien heeft ze kritiek op een indoctrinerend denksysteem (en op praktijken, zoals vrouwenbesnijdenis), dat is haar goed recht. Dat recht dient verdedigd te worden.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen
Dat maakt haar nog niet minder een politieke vluchteling.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:11 schreef qwertysss336 het volgende:
[..]
Vooral pijnlijk voor Newsweek zelf, zoveel onwetendheid. Hoofdschuldige aan AHA's voortijdige (want naar de VS ging ze sowieso) vertrek is nog steeds een populistische (inmiddels ex-)minister, en niet moslimradicalen.
Helemaal niet. Ze kwam verdomme terug omdat ze geen geld meer kreeg van het land dat ze 'ontvlucht' was. Ze had geen politiek asiel gevraagd, ze werd niet gedwongen uitgezet.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat maakt haar nog niet minder een politieke vluchteling.
Ja, NL staat er weer fraai op dan.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Zou wel een afgang zijn voor Nederland als ze haar nederlandse paspoort moet inleveren om als franse wel veilig te zijn.
Ik schaam me diep![]()
Wat heb ik er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 10 februari 2008 23:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ze kwam verdomme terug omdat ze geen geld meer kreeg van het land dat ze 'ontvlucht' was. Ze had geen politiek asiel gevraagd, ze werd niet gedwongen uitgezet.
Jij was zeker de eerste economische vluchteling uit west-europa nadat de internetbubble was geknapt?.
Want? Waarvoor vluchtte ze? Het ergste wat haar had kunnen overkomen was dat - conform de Nederlandse wetten - haar Nederlanderschap zou worden afgenomen wegens het opgeven van een valse naam (wat uiteindelijk niet eens gebeurde omdat draaikont Verdonk uiteindelijk toch vond dat het Somalische recht ook een beetje geldt in Nederland..).quote:Op zondag 10 februari 2008 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat maakt haar nog niet minder een politieke vluchteling.
Niks persoonlijks, slechts om aan te geven hoe absurd de uitspraak is.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat heb ik er nou weer mee te maken?
Toch vreemd dat de vertoning van Submission haar in Amerika hoofdzakelijk kritiek heeft opgeleverd .. ik heb destijds toch aardig wat all-american-girls voor de camera zien verklaren dat zij die film beledigend vonden .. daar zijn ze iig nog niet vergeten dat battered women niets te maken heeft met je geloofquote:Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Tsk tsk, ze komt op voor de slachtoffers van een religie. Afvalligen, homo's, vrouwen, ongelovigen. Bovendien heeft ze kritiek op een indoctrinerend denksysteem (en op praktijken, zoals vrouwenbesnijdenis), dat is haar goed recht. Dat recht dient verdedigd te worden.
Politkovskaya en Litvinenko waren volgens jou zeker ook geen bescherming waardig geweest?
In Nederland misschien, en dan vooral slechts bij bepaalde groeperingen. In het buitenland maakt vooral Nederland en de Nederlandse regering zich hiermee belachelijk.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:55 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik moest lachen
Overigens hoeft ze niet dood hoor..Op deze manier maakt ze zich alleen maar meer belachelijker.
Golddigger anyonequote:Op maandag 11 februari 2008 03:19 schreef djnospinzone het volgende:
Sneu.. goedkoop... hoereren.. bedelen.. kutwijf.. slechts enkele termen die mij te binnen schieten bij het horen van dit nieuws.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |