-edit-quote:Op zondag 10 februari 2008 21:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
eigen beweging?
nou ik had toch een andere indruk, ze is weggepest uit nederland
onder het mum van.. laten we de boel bij elkaar houden..
ze moest weg uit nederland... zodat de rust weer zou keren.. dat hoopte balkenende
Oh jee, ik noem je dom. Nou, wat een ordinair gescheld. Hoe durf ik dat te doen tegen een user die zo respectvol omgaat met andere users met teksten als "jij ziet haar liever dood, is het niet? had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden" en "ben je tegen de vrijheid op meningsuiting? ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op religie?"quote:Op maandag 11 februari 2008 08:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja zolang het bij ordinair schelden blijft. Vind ik het best.
Het schijnt dat Sarkozy bij voorbaat al naar Europees geld voor haar beveiliging begint te hengelen. Als de Fransen gaan beseffen dat hun nieuw binnengehaalde trofee in de V.S. haar huidige werkgever wenst te blijven werken i.p.v. bij een van de glorieuze, toonaangevende instituten in Frankrijk, voorspel ik alvast dat het enthousiasme flink getemperd zal worden. Het zou me niets verbazen als Hirsi Ali straks de facto dezelfde beveiliging krijgt als in Nederland: alleen binnen de eigen landsgrenzen.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:41 schreef Drugshond het volgende:
Het verhaal ligt iets genuanceerder.
In Frankrijk kijken ze op tegen vrijheidsdenkers, een soort van elite. Frankrijk heeft ook een rijke historie als het gaat om juist deze mensen te beschermen of een podiumplaats te geven. Hier in 'Ollanda' kijken we slechts naar de rekening. Frankrijk wil haar graag hebben en neemt de kosten van de beveiliging over. Hoewel er ook constructies mogelijk zijn dat de beveiliging door de EU betaald wordt.
De vraag is niet of ze Franse nationaliteit krijgt.... maar wanneer.
Bron : BNR
Ze wordt niet aan haar lot overgelaten... alleen koos ze er voor naar een ander land te gaan. prima, maar dan is de verantwoordelijkheid voor haar beveiliging ook voor dat andere land. Heel simpel. Zodra ze voet op Nederlandse bodem zet krijgt ze weer door Nederland bekostigde beveiliging.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:15 schreef damian5700 het volgende:
Over laf gesproken, dat is natuurlijk ook bedreigde slachtoffers aan hun lot over laten of je oren laten hangen onder de bedreigingen.
Volgens mij was het advies van Balkenende, dat Hirsi Ali maar beter weg kon blijven.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ze wordt niet aan haar lot overgelaten... alleen koos ze er voor naar een ander land te gaan. prima, maar dan is de verantwoordelijkheid voor haar beveiliging ook voor dat andere land. Heel simpel. Zodra ze voet op Nederlandse bodem zet krijgt ze weer door Nederland bekostigde beveiliging.
dit zijn mijn aannames over Hirsi Ali:quote:Op maandag 11 februari 2008 09:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Oh jee, ik noem je dom. Nou, wat een ordinair gescheld. Hoe durf ik dat te doen tegen een user die zo respectvol omgaat met andere users met teksten als "jij ziet haar liever dood, is het niet? had dat brutale wijf maar haar bek moeten dichthouden" en "ben je tegen de vrijheid op meningsuiting? ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op religie?"
Ik toon inhoudelijk aan dat al jouw aannames over Hirsi Ali niet kloppen en jij valt over het woordje dom. Het toegeven van je fouten zou veel beter overkomen.
Nota bene de post waarop ik reageer.quote:nou ik had toch een andere indruk, ze is weggepest uit nederland
onder het mum van.. laten we de boel bij elkaar houden..
ze moest weg uit nederland... zodat de rust weer zou keren.. dat hoopte balkenende
kloppen ? hoe weet jij dat ?quote:Op maandag 11 februari 2008 10:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dit zijn mijn aannames over Hirsi Ali:
ze is een ex-moslim
ze steld misstanden aan de kaak ( positie vrouwen, homo's enz)
ze wordt met de dood bedreigt omdat ze haar mening verkondigd(kritiek uit over bepaalde aspecten van een religie)
nou welke van deze aannames, heb jij onderuit gehaald?
geen enkele, ze kloppen stuk voor stuk
Ik vraag me dan ook af wat er in de banlieus zou gebeuren als blijkt dat haar beveiliging in de States wel betaald wordt maar in die buurten na de zoveelste belofte van verbetering nog steeds niets gebeurdquote:Op maandag 11 februari 2008 10:16 schreef djnospinzone het volgende:
Wat een ontzettend zielige vertoning.. uitspraken als 'de erfgename van Voltaire', en die arrogantie om Frankrijk neer te zetten als hoofdstad van het intellectuele kapitaal en laatste vluchtoord voor vrijheidsdenkers.. laten we voor het gemak vooral vergeten dat de zeer enge kruistocht van Hirsi Ali toch echt te maken heeft met jeugdtrauma's.. ik zou iets kunnen zeggen over de verkeerde lippen dichtnaaien.. maar doe ik niet
als het waar is wat jij zegt, dat ze nog steeds moslim is .. en maar doet alsofquote:Op maandag 11 februari 2008 10:37 schreef moussie het volgende:
[..]
kloppen ? hoe weet jij dat ?
1 .. is zij wel een ex-moslim .. voor hetzelfde geld is zij nog steeds lid van het broederschap en werkt zij als infiltrant .. het blinde fanatisme is er iig nog wel
2 .. dezelfde misstanden zijn al eerder door andere vrouwen/mensen aan de kaak gesteld, maar dan zonder bevolkingsgroepen tegen elkaar uit te spelen .. en waren het niet juist die vrouwen, homo's etc, haar 'doelgroep', die haar vroegen haar bek dicht te houden omdat ze meer schade dan goed doet ?
3 .. ze is met de dood bedreigt door een klein groepje nederlandse moslims, klopt, maar er is geen fatwa oid, dus geen internationale bedreiging .. dus de noodzaak van beveiliging in de States zie ik niet zo ..
leuk stukje leesvoer dit artikel .. http://www.militantislammonitor.org/article/id/1940 ..
Het komt ook, denk ik, omdat Frankrijk meer een land is voor theoretische denkers, filosofen e.d. En wij in Nederland meer pragmatisch, constructief ingesteld zijn. In Frankrijk vinden ze het mooi als je essays vol met mooie moeilijke woorden schrijft. In Nederland vinden we het mooi als je met werkende oplossingen komt.quote:Op maandag 11 februari 2008 08:41 schreef Drugshond het volgende:
Het verhaal ligt iets genuanceerder.
In Frankrijk kijken ze op tegen vrijheidsdenkers, een soort van elite. Frankrijk heeft ook een rijke historie als het gaat om juist deze mensen te beschermen of een podiumplaats te geven. Hier in 'Ollanda' kijken we slechts naar de rekening. Frankrijk wil haar graag hebben en neemt de kosten van de beveiliging over. Hoewel er ook constructies mogelijk zijn dat de beveiliging door de EU betaald wordt.
De vraag is niet of ze Franse nationaliteit krijgt.... maar wanneer.
Bron : BNR
Zo ze heeft al behoorlijk wat landen gehadquote:Op maandag 11 februari 2008 17:58 schreef Super7fighter het volgende:
Even een lijst van haar jumps:
Somalie -> Saudi Arabie-> Kenia -> Duitsland-> Nederland -> VS -> Frankrijk (?).
Als jij ziet waar zij begonnen is en je kijkt naar waar zij nu zit .. wat denk je zelf ?quote:Op maandag 11 februari 2008 12:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als het waar is wat jij zegt, dat ze nog steeds moslim is .. en maar doet alsof
wat is dan haar belang om dit te doen? wat bereikt ze hiermee dan ?
Hmz .. wat ik mij dan afvraag .. wie wordt er eigenlijk wel permanent beveiligd buiten de grens op kosten van het 'vaderland' ? Volgens mij is dat toch heel normaal dat je dat buiten de grens zelf bekostigd .. ?quote:Op maandag 11 februari 2008 20:12 schreef Strolie75 het volgende:
Goed dat die laffe houding van het kabinet nu ook Europees flink te kakken wordt gezet.
Helemaal mee eens. Frankrijk zit vol met dat soort intellectuelen, dus vandaar dat ze daar meteen ontvangen wordt. Daarom lopen de alle internationale intellectuelen ook zo met haar weg. En als je dan als nuchtere Hollander op merkt dat het allemaal gelul zonder daden is, wordt je neer gezet als een moslimlievelingetje en vrijheid van meningsuiter hater.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:45 schreef Dirkh het volgende:
Heel dom misschien, maar wat heeft AhA de afgelopen tijd bereikt dan? In hoe verre is de vrijheid waar zij zich sterk voor maakt door haar veranderd of aan de kaak gesteld, dat wat anderen hebben nagelaten?
Mijn kijk op haar is niet echt door een overvloed aan kennis besmet. Ik heb meer het idee dat ze omarmd wordt door de intellectuelen die over haar rug willen laten zien hoe geëmancipeerd ze zijn. Gewoon omdat zij zo'n reputatie heeft, maar is die gestoelt op feiten?
Zij is toch echt niet van plan om Washington te verlaten heb ik de indruk .. ze wil alleen maar bereiken dat Europa/Frankrijk/Nederland voor haar beveiliging betaald in de States .. mi zit zij gewoon bikkelhard iedereen tegen iedereen uit te spelen ..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Tof, over een half jaar staat Parijs weer in de fik als die kuthoer d'r besneden bek opendoet.
Mm, tegen elkaar uit te spelen? Denk je dat de Fransen die een lans voor haar breken door haar uitgespeeld zijn tegen de Nederlandse regering dan? Ik denk dat er weldegelijk mensen zijn die het (los van wat zij probeert uit te spelen, wel of niet) voor haar willen opnemen hoor. Ook Freek de Jonge deed het bij Pauw en Paul, ook Adriaan van Dis deed het, volgens mij, in zelfde uitzending.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij is toch echt niet van plan om Washington te verlaten heb ik de indruk .. ze wil alleen maar bereiken dat Europa/Frankrijk/Nederland voor haar beveiliging betaald in de States .. mi zit zij gewoon bikkelhard iedereen tegen iedereen uit te spelen ..
en dat past wonderwel, als een missend puzzelstukje, precies in mijn scenario van 'stiekum nog steeds lid van het broederschap', groningse jojo
Idd, er lopen/liepen aardig wat Nederlandse intellectuelen weg met haar, gek genoeg hoor je daar nu vrij weinig van .. ? Zou dat komen omdat die dame het zorgvuldig heeft nagelaten om de ware toedracht uit de doeken te doen in de rest van de wereld, dat zij zonder enige schaamte gebruik heeft gemaakt en nog maakt van halve waarheden en misverstanden om haar positie te versterken ? Hoeveel van al die lui die nu op Nederland zitten te schelden zijn bekend met het feit dat zij hoe dan ook naar de States zou gaan bvb ..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 03:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, tegen elkaar uit te spelen? Denk je dat de Fransen die een lans voor haar breken door haar uitgespeeld zijn tegen de Nederlandse regering dan? Ik denk dat er weldegelijk mensen zijn die het (los van wat zij probeert uit te spelen, wel of niet) voor haar willen opnemen hoor. Ook Freek de Jonge deed het bij Pauw en Paul, ook Adriaan van Dis deed het, volgens mij, in zelfde uitzending.
En wat betekent dat? Stiekem nog lid van het broederschap? Welk broederschap?
Ik ben benieuwd naar jouw bronvermelding over de bewering, dat Hirsi Ali lid is (of is geweest) van het Moslimbroederschap.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij is toch echt niet van plan om Washington te verlaten heb ik de indruk .. ze wil alleen maar bereiken dat Europa/Frankrijk/Nederland voor haar beveiliging betaald in de States .. mi zit zij gewoon bikkelhard iedereen tegen iedereen uit te spelen ..
en dat past wonderwel, als een missend puzzelstukje, precies in mijn scenario van 'stiekum nog steeds lid van het broederschap', groningse jojo
Maar noem nu eens één intellectuele, diepgaande of filosofische uitspraak van mevrouw AhA? Of één gedachte of theorie die iets verder gaat dan een op de onderbuikquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:50 schreef moussie het volgende:
[..]
Idd, er lopen/liepen aardig wat Nederlandse intellectuelen weg met haar, gek genoeg hoor je daar nu vrij weinig van .. ?
hij is vast nog ergens online te inden, de uitzending van Zembla toen .. compleet met verklaringen van klasgenootjes en foto's met outfit van het broederschap .. volgens eigen zeggen, in dezelfde documentaire, beseft zij op 9/11 dat zij het had kunnen zijn in dat vliegtuig, dat was de ommekeerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:17 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben benieuwd naar jouw bronvermelding over de bewering, dat Hirsi Ali lid is (of is geweest) van het Moslimbroederschap.
Ik vraag me af waarom Denemarken en Frankrijk het überhaupt aanbieden, die zouden bij een overzeese beveiliging tegen precies dezelfde problemen aanlopen, risicoanalyse door buitenlandse veiligheidsdiensten wordt niet toegestaan, Frankrijk en Denemarken zijn bereid jaarlijks een aanzienlijke som neer te tellen terwijl zij niet mogen kijken of dat geld al dan niet terecht wordt uit gegeven ?quote:Verder lijkt me de bewering, dat Hirsi Ali voor haar eigen gewin landen tegen elkaar uitspeelt niet conform de feiten.
Hoe past bijvoorbeeld de aanbieding van Denemarken of het Europees parlement in deze complottheorie?
Je mag je als EU burger zonder problemen overal in de EU vestigen. Dat betekent niet dat je ook direct de nationaliteit mag aanvragen.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo 'laten worden'? Als Nederlands staatsburger en dus ingezetene van de EU kan HA zonder problemen de Franse nationaliteit aanvragen.
Inderdaad, als je je standpunten niet precies zo formuleert als L_V wil dan verdien je het om gedood te worden door een Moslimradicaal.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Grappig.
Mevrouw liegt voor haar asielaanvraag, komt desondanks in de Kamer, strijkt Belastinggeld op (allemaal gebaseerd op die valse inform,atie), gaat vervolgens tot het uiterste om een bevolkingsgroep te beledigen, krijgt dan bescherming, vertrekt naar een ander land en verwacht dat nog steeds wij betalen voor haar grote bek? Je kunt je standpunt ook op een andere manier uiten en een normale discussie aangaan, in plaats van je uiterste best te doen zoveel mogelijk mensen op hun tenen te trappen en tegen hun schenen te schoppen.
Terug naar Somalie met een stempel op haar voorhoofd dat ze nooit meer Europa in mag, net als we doen met alle andere leugenaars die hier asiel willen aanvragen en betrapt worden.
Laat ze lekker in Frankrijk gaan zitten. Of nog beter: In Frans Guyana odf een dergelijk oerwoudland. Beveiliging is daar erg goedkoop.
tja, ze zat idd mooi in te haken op 9/11 .. het was wel een bliksemcarrière vanaf dat moment, binnen nog geen 5 jaar in Washington, het centrum van de macht, in de periode switchend van sociaal-links (opkomen voor laag opgeleide asielzoekers die geweigerd worden) naar neo-con rechtsquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar noem nu eens één intellectuele, diepgaande of filosofische uitspraak van mevrouw AhA? Of één gedachte of theorie die iets verder gaat dan een op de onderbuik![]()
!! gebaseerd haatgevoel jegens de Islam?
Het zijn de kleren van de keizer. een hoop geblaat zonder fundement. En de enige reden dat het geaccepteerd werd, zelfs door een behoorlijk deel van de intellectuele gemeenschap, is dat het de juiste (vluchtelinge, zwart, ex-moslimea, pot?) op de juiste tijd en plaats was. Qua timing valt das AhA-erlebnis niets te verwijten, nee.
Sowieso moet daar ons belastinggeld niet heen, evenmin naar Wilders. Als ze politiek radicaal willen zijn dokken ze maar voor hun eigen beveiliging.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:48 schreef Devrim_ het volgende:
Leuk...gaat ze iig niet meer zeiken dat NL haar beveiliging moet betalen
Alleen die 2e reden is echt een reden om haar het Nederlanderschap te weigeren.quote:Op maandag 11 februari 2008 06:08 schreef WallOfStars het volgende:
Dat mens heeft geen recht op een nederlands paspoort, vanwege 2 redenen
1. Ze is VIA een EU land naar Nederland gekomen.
2. Heeft gelogen op asiel aanvraag.
Oftewel: mensen die niet oproepen tot geweld gaan we niet beschermen tegen mensen met te lange tenen die wel oproepen tot geweld.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Sowieso moet daar ons belastinggeld niet heen, evenmin naar Wilders. Als ze politiek radicaal willen zijn dokken ze maar voor hun eigen beveiliging.
Dus als bvb Leon de Winter (ik roep maar wat) nu bedreigt zou worden heeft die maar door ons betaalde bescherming te krijgen, ook als die naar het buitenland verhuist ?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Oftewel: mensen die niet oproepen tot geweld gaan we niet beschermen tegen mensen met te lange tenen die wel oproepen tot geweld.
Heel fraai.
Ik ben het niet eens met wat AHA of Wilders zeggen, maar ik vind dat zolang zeniet oproepen tot geweld (wat ze niet doen) ze bescherming verdienen tegen agressieve idioten die dat wel doen.
Als we dat niet doen, wat is dan de volgende stap? Mensen met gematigder opinies die ook niet precies zijn wat de agressieve medemens wil moeten ook maar hun mond houden? Totdat iedereen maar zijn mond moet houden, want de mensen die met geweld dreigen hebben gelijk? En de mensen die niet precies zeggen wat de radicalen willen die hebben het aan zichzelf te danken?
Wat als jouw geliefde Obama bedreigt wordt door de Aryan Nation oid, dan moet ie ook maar zijn mond houden?
Ik had van jou toch een iets verstandiger standpunt verwacht...
Dat vind ik wel ja. Of wil jij dat een aantal radicalen door dreiging met geweld mag bepalen wat er wel of niet gezegd wordt in Nederland?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus als bvb Leon de Winter (ik roep maar wat) nu bedreigt zou worden heeft die maar door ons betaalde bescherming te krijgen, ook als die naar het buitenland verhuist ?
In Nederland krijgt ze het dan ook .. waar het om gaat is dat buitenlandse veiligheidsdiensten in Amerika geen toegang krijgen tot de gegevens die nodig zijn om de goede beveiliging te leveren, zij wil een soort blanco check dus ..quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat vind ik wel ja. Of wil jij dat een aantal radicalen door dreiging met geweld mag bepalen wat er wel of niet gezegd wordt in Nederland?
Wat het bij AHA nog erger maakt is dat zij in de tweede kamer zat, en dat we in Nederland het kennelijk niet belangrijk vinden dat een volksvertegenwoordiger kan zeggen wat ze zelf wil zonder bedreigd te worden.
Nogmaals, ik ben het niet met AHA eens, maar ik vind wel dat ze het recht heeft op bescherming tegen bedreiging terwijl ze alleen haar mening uit.
En die krijgt ze ook. Binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden en Aruba. Daarbuiten?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben het niet met AHA eens, maar ik vind wel dat ze het recht heeft op bescherming tegen bedreiging terwijl ze alleen haar mening uit.
Dus als je je mening wil geven dan mag je nooit meer op vakantie, laat staan in het buitenland wonen? Leuke keuze.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die krijgt ze ook. Binnen de grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden en Aruba. Daarbuiten?En terecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |