abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56687686
Het argument wat ik nog mis is dat Hersi Ali gewoon haar werk moet kunnen doen.

Waar dat ook is. Als ze in de VS belangrijk werk kan doen en haar werkgever en de VS willen haar niet beveiligen.

Ja, dan blijft alleen nederland over.

Anders zou ze terug moeten naar nederland... en kan ze haar werk niet meer doen in de VS

Zou toch jammer zijn als ze die belangrijke baan moet opzeggen omdat ze wordt bedreigt

dan wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt door geweldsdreiging en krijgen die moslim terroristen hun zin

dat is toch veel erger dan die paar centen die de beveiliging kost?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:33:51 #102
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56687742
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus als je je mening wil geven dan mag je nooit meer op vakantie, laat staan in het buitenland wonen? Leuke keuze.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:29 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt mij toch primair te taak van het land waarin men zich bevindt om te zorgen voor veiligheid. Om praktische en theoretische redenen. Er gaan geen Nederlandse politieagenten mee als ik op vakantie ga. (Ja ja ja, ik vind het ook geen waterdichte vergelijking.)
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:40:44 #103
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56687853
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Het argument wat ik nog mis is dat Hersi Ali gewoon haar werk moet kunnen doen.

Waar dat ook is. Als ze in de VS belangrijk werk kan doen en haar werkgever en de VS willen haar niet beveiligen.

Ja, dan blijft alleen nederland over.

Anders zou ze terug moeten naar nederland... en kan ze haar werk niet meer doen in de VS

Zou toch jammer zijn als ze die belangrijke baan moet opzeggen omdat ze wordt bedreigt

dan wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt door geweldsdreiging en krijgen die moslim terroristen hun zin

dat is toch veel erger dan die paar centen die de beveiliging kost?
Dus omdat iemand haar werk niet kan doen, wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dit is toch een redenatie van lik me vestje?

Je stapt zo makkelijk over de verantwoordelijkheden van Amerika en haar werkgever heen, maar waarom stap je niet net zo makkelijk over Nederlandse mogelijkheden heen? Waarom financier je haar zelf niet? Door jouw zuinigheid krijgen de terroristen hun zin.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:00:34 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56688250
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:12 schreef Viajero het volgende:
Ik ben het niet eens met wat AHA of Wilders zeggen, maar ik vind dat zolang zeniet oproepen tot geweld (wat ze niet doen) ze bescherming verdienen tegen agressieve idioten die dat wel doen.
Ayaan roept niet op tot geweld nee. Met Wilders en zijn Koran film zou dat anders kunnen zijn.... we hebben die film niet gezien, maar als je VAN TE VOREN weet dat bijv. het verbranden van een Koran tot geweld kan leiden, als je het dan TOCH doet dan ben je verkeerd bezig, en heb je er geen enkel probleem mee dat dat geweld ook tot uiting komt.
quote:
Wat als jouw geliefde Obama bedreigt wordt door de Aryan Nation oid, dan moet ie ook maar zijn mond houden?
Ik heb er ook geen problemen dat er normale beveiliging is. Senators in de VS krijgen ook een bepaalde beveiliging. Presidents-kandidaten moeten echter gewoon voor de eigen beveiliging betalen, pas als ze verkozen zijn tot President krijgen ze beveiliging.

Net als Balkenende, en andere ministers. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Wilders op een geheime lokatie woont, overmatige beveiliging heeft die vele tienduizenden euros per maand kost en in principe zwaarder beveiligd is als onze Premier. En waarom? Omdat hij zijn mond niet kan houden en zo'n beetje wekelijks weer wat nieuws vindt om moslims te beledigen of hun godsdienst de kop in te drukken.

DAAR heb ik een probleem mee, niet met de beveilging an-sich, maar dat ie OP KOSTEN VAN DE STAAT fijntjes door mag gaan. Ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen: Als je door wil gaan met je radicale politieke ideeen, PRIMA, maar dan ZELF betalen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:11:46 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56688447
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 19:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Ayaan roept niet op tot geweld nee. Met Wilders en zijn Koran film zou dat anders kunnen zijn.... we hebben die film niet gezien, maar als je VAN TE VOREN weet dat bijv. het verbranden van een Koran tot geweld kan leiden, als je het dan TOCH doet dan ben je verkeerd bezig, en heb je er geen enkel probleem mee dat dat geweld ook tot uiting komt.
[..]

Ik heb er ook geen problemen dat er normale beveiliging is. Senators in de VS krijgen ook een bepaalde beveiliging. Presidents-kandidaten moeten echter gewoon voor de eigen beveiliging betalen, pas als ze verkozen zijn tot President krijgen ze beveiliging.

Net als Balkenende, en andere ministers. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Wilders op een geheime lokatie woont, overmatige beveiliging heeft die vele tienduizenden euros per maand kost en in principe zwaarder beveiligd is als onze Premier. En waarom? Omdat hij zijn mond niet kan houden en zo'n beetje wekelijks weer wat nieuws vindt om moslims te beledigen of hun godsdienst de kop in te drukken.

DAAR heb ik een probleem mee, niet met de beveilging an-sich, maar dat ie OP KOSTEN VAN DE STAAT fijntjes door mag gaan. Ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen: Als je door wil gaan met je radicale politieke ideeen, PRIMA, maar dan ZELF betalen.
Dus als er geweld komt dan is dat niet de schuld van de radicaal die de trekker overhaalt, maar van Wilders? Je laat de radicalen de grens leggen van wat mag en wat niet, ipv dat aan een rechter over te laten.

Als het beledigen van groep A tot geweld leidt, dan is dat nog steeds de schuld van groep A die te dom is om beledigingen te negeren, en niet van degene die beledigt. De grens ligt bij geweld.

Anders laat je de radicalen bepalen wat belediging is (een teddybeer Mo noemen bv) ipv de rechter.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_56688462
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dus als je je mening wil geven dan mag je nooit meer op vakantie, laat staan in het buitenland wonen? Leuke keuze.
zover ik weet wordt je tijdens korte buitenlandse bezoeken wel beveiligd, uiteraard met toestemming van het gast-land .. maar als je in het buitenland gaat wonen, waar je van te voren weet dat je die beveiliging niet, of maar tijdelijk, geboden wordt is het toch je eigen pakkie aan ?
Het zou toch van de zotte wezen als iedere gek even lekker tegen wat zere schenen kon aanschoppen en daarna met constante beveiliging op jouw kosten ergens lekker in het buitenland gaat wonen ..

wat is er trouwens gebeurd met haar amerikaans staatsburgerschap, dat was haar toch ook aangeboden destijds, nog voor zij haar nederlandse paspoort terug kreeg .. dat is niet meer interessant nu blijkt dat privé-personen zich in de States maar zelf te beveiligen hebben ?
Verbazend ergens, ze wilden haar wel oh zo graag hebben met al haar felle uitspraken, maar de gevolgen moet zij zelf maar dragen vinden zij daar .. en dat vindt iedereen blijkbaar heel normaal, je hoort er niemand over klagen dat amerikanen privé-personen niet beveiligen, zelfs al zijn ze met veel egards binnen gehaald, maar van de Nederlanders wordt wel verwacht dat zij een privé-persoon niet alleen beschermen in het eigen land maar wereldwijd ?
pleased to meet you
pi_56691514
Somalie wilt Hirsi Ali Somali graag hebben
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56691583
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:40 schreef Montov het volgende:

[..]

Dus omdat iemand haar werk niet kan doen, wordt de vrijheid van meningsuiting beperkt. Dit is toch een redenatie van lik me vestje?

.
Nee, is pure logika

Ze schrijft stukken voor die denktank, artikelen enz.

Dit is ook vrijheid van meningsuiting.. wat valt daar nu niet aan te snappen?
pi_56691682
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nee, is pure logika

Dat kan ze ook doen in Somalie , waar een denktank ook is
pi_56692030
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nee, is pure logika

dan betaald die denktank haar beveiliging toch als haar werk zo waardevol is ?
pleased to meet you
pi_56692115
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:57 schreef moussie het volgende:

[..]

dan betaald die denktank haar beveiliging toch als haar werk zo waardevol is ?
als ik moet gokken, zou ik zeggen dat ze het niet kunnen betalen

voor een kleine organisatie is miljoenen dollars voor beveiliging veel geld

voor een land als nederland niet
pi_56692177
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Als jij een miljoen euro niks vindt dan ga jij haar de beveiling betalen
ik heb liever dat die 1 miljoen wordt besteed aan Nederland dan aan het Somali die graag provoceert
pi_56692192
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat kan ze ook doen in Somalie , waar een denktank ook is
Eh moet ik je serieus nemen, of is dit een grap?

Als het een grap is moet ik lachen

Als je het serieus neemt moet ik huilen

Nou ja... vind dit soort opmerkingen beetje flame of zo.. maar de moderators zien dat hier anders geloof ik
pi_56692295
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Eh moet ik je serieus nemen, of is dit een grap?

Als het een grap is moet ik lachen

Als je het serieus neemt moet ik huilen

Nou ja... vind dit soort opmerkingen beetje flame of zo.. maar de moderators zien dat hier anders geloof ik
Er is een echte denktank in Somalie die op haar zit te wachten
pi_56692330
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Er is een echte denktank in Somalie die op haar zit te wachten
bron?
link?
Wat voor denktank?
Wat is de relevantie van je opmerking i.v.m. beveiliging
pi_56692760
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Als jij een miljoen euro niks vindt dan ga jij haar de beveiling betalen
Leer eerst eens lezen, ik heb dat nergens gezegt ja
pi_56700614
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

voor een kleine organisatie ?? .. de AEI en klein ? Jij hebt echt geen idee waarover je het hebt hé ?
pleased to meet you
pi_56700956
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:54 schreef moussie het volgende:

[..]

voor een kleine organisatie ?? .. de AEI en klein ? Jij hebt echt geen idee waarover je het hebt hé ?
klein is relatief.. einstein weet je nog wel

ik bedoel in verhouding met een land

en stoppen met geneuzel en aanvallen aub . alsof jij het allemaal zo goed weet.. dacht het niet .. met die persoonlijke aanvallen sla je een inhoudlijke discussie dood...

maar goed even wat anders en terug naar de inhoud; ik lees net een leuk artikel op nu.nl

http://www.nu.nl/news/1433329/1201/Welkom%21.html
pi_56702197
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

klein is relatief.. einstein weet je nog wel

ik bedoel in verhouding met een land
daar heeft dat niets mee te maken, de neo-cons hebben poen zat, het is een principe-kwestie
quote:
Voor AEI-collega Michael Ledeen is Hirsi Ali’s eis van overheidsbescherming te Europees, een voorbeeld van Europa’s defensieve houding. „Als je iedereen bodyguards geeft, verlies je het initiatief. (...) In de oorlog tegen de terreur moeten we aanvallen”, riep hij in de Nederlandse pers. Veel conservatieven zijn principieel tegen persoonsbeveiliging door de overheid. Volgens hen is dat een privézaak.
http://tinyurl.com/22oylf
quote:
en stoppen met geneuzel en aanvallen aub . alsof jij het allemaal zo goed weet.. dacht het niet .. met die persoonlijke aanvallen sla je een inhoudlijke discussie dood...
jij gaat anders af op wat emotioneel gewauwel zonder je verder te verdiepen in de materie .. het kleine probleem dat de amerikanen geen buitenlandse veiligheidsdiensten toelaten om de dreiging op waarde te schatten bvb, dat zullen de fransen uiteraard ook tegenkomen .. of denk je nou echt dat de fransen haar een levenslange blanco cheque gaan geven en de garantie dat zij overal beveiligd gaat worden (en dat terwijl die toch weer een stuk groter zijn dan Nederland ) .. ze zitten zich nu al in te dekken, onder frans voorzitterschap een europees potje hiervoor invoeren omdat situaties/toezeggingen kunnen veranderen
quote:
maar goed even wat anders en terug naar de inhoud; ik lees net een leuk artikel op nu.nl

http://www.nu.nl/news/1433329/1201/Welkom%21.html
en dit is dan een bevestiging dat Nederlanders geen vrijdenkers zijn maar op geld belust .. daar komt het iedere keer weer op neer .. geld ?
of zie je meer de context van : de Fransen hebben ons na al die eeuwen nog een hak te zetten ?
pleased to meet you
pi_56702870
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:50 schreef moussie het volgende:

[..]

hij is vast nog ergens online te inden, de uitzending van Zembla toen .. compleet met verklaringen van klasgenootjes en foto's met outfit van het broederschap .. volgens eigen zeggen, in dezelfde documentaire, beseft zij op 9/11 dat zij het had kunnen zijn in dat vliegtuig, dat was de ommekeer
[..]

Ik vraag me af waarom Denemarken en Frankrijk het überhaupt aanbieden, die zouden bij een overzeese beveiliging tegen precies dezelfde problemen aanlopen, risicoanalyse door buitenlandse veiligheidsdiensten wordt niet toegestaan, Frankrijk en Denemarken zijn bereid jaarlijks een aanzienlijke som neer te tellen terwijl zij niet mogen kijken of dat geld al dan niet terecht wordt uit gegeven ?
En je bedoelt het Denemarken waar zij nog niet eens naar toe kan om haar prijs in ontvangst te nemen, men kon haar veiligheid niet garanderen ?
Maw, het is wel even leuk en goedkoop scoren in de media, en ondertussen lekker sneren naar dopeland Nederland, het enige land waar we tot nu geen grootscheepse rellen hebben gehad, zoals in Frankrijk en Denemarken ..
En het voorstel van het EP was niet specifiek voor haar dacht ik, meer een algemeen fonds, in te voeren onder voorzitterschap van de fransen .. om Hamon te citeren „Wie zegt dat Frankrijk of een ander land wel altijd bescherming zal bieden in de toekomst?”
Of te wel, wel met de eer willen strijken maar alvast zorgen dat het jezelf geen cent gaat kosten

Anyway, dat zij haar paspoort mocht houden ondanks al haar gelieg is vergeten, dat zij geruime tijd wel door Nederland in het buitenland is beveiligd, wat zover mij bekend een unicum is, is vergeten .. Salman Rushdie is vergeten dat zijn beveiliging zich ook beperkte tot britisch grondgebied ..
terug naar mijn eerdere vraag .. sinds wanneer worden burgers die op eigen initiatief gaan wonen in het buitenland om te gaan werken voor een lokaal bedrijf beveiligt op kosten van het vaderland ?
Ik wil dat best aannemen, dat Hirsi Ali lid is geweest van het Moslimbroederschap (als je nog jong bent, zoekende en gemakkelijk beïnvloedbaar; je herkent het misschien wel), maar volgens mij kan je niet hardmaken, dat ze dat nog steeds is, want ze moet tegelijkertijd ook dood, omdat ze een afvallige is.
Ik vind het ook heel erg vergaan, dat deze bewering zoveel gestalte moet krijgen om het complot te creëren alsof de intentie van het Moslimbroederschap is via Hirsi Ali Europese landen tegen elkaar te laten uitspelen en (je hebt het weliswaar niet feitelijk gezegd, maar ik leid het af uit het door jou reeds gezegde) oorlogen te veroorzaken waarmee uiteindelijk de moslims zullen zegevieren.
Misschien is het een scenario voor een nieuwe van Steven Spielberg, maar verder dan dat lijkt me niet reëel.

Ik had het over Denemarken als in de Deense minister van Cultuur, Brian Mikkelsen die namens de Deense regering aanbood om de bewaking te betalen en over het Europees parlement als in de tachtig euro parlementariërs die een oproep deden.

Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken, dat de Nederlandse nationaliteit van iemand (ook al heeft hij gelogen bij de aanvraag van de verblijfsvergunning) niet zomaar kan worden afgepakt.
Enkel bij onherroepelijke veroordeling voor terrorisme (en dan nog eens wanneer er sprake is van het bezit van een dubbele nationaliteit) is dat het geval.
In het geval Hirsi Ali ging het in juridische zin over 'het nooit verkregen hebben' van de Nederlandse nationaliteit.

Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit mag wel wat worden gelogen, zoals blijkt uit de bepalingen van het generaal pardon.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56704109
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef moussie het volgende:

het kleine probleem dat de amerikanen geen buitenlandse veiligheidsdiensten toelaten om de dreiging op waarde te schatten bvb, dat zullen de fransen uiteraard ook tegenkomen .. of denk je nou echt dat de fransen haar een levenslange blanco cheque gaan geven en de garantie dat zij overal beveiligd gaat worden (en dat terwijl die toch weer een stuk groter zijn dan Nederland ) .. ze zitten zich nu al in te dekken, onder frans voorzitterschap een europees potje hiervoor invoeren omdat situaties/toezeggingen kunnen veranderen
de eerste periode dat ze in de states was regelde nederland wel haar beveiliging

dus het kan wel , blijkbaar
pi_56706083
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik wil dat best aannemen, dat Hirsi Ali lid is geweest van het Moslimbroederschap (als je nog jong bent, zoekende en gemakkelijk beïnvloedbaar; je herkent het misschien wel), maar volgens mij kan je niet hardmaken, dat ze dat nog steeds is, want ze moet tegelijkertijd ook dood, omdat ze een afvallige is.
Ik vind het ook heel erg vergaan, dat deze bewering zoveel gestalte moet krijgen om het complot te creëren alsof de intentie van het Moslimbroederschap is via Hirsi Ali Europese landen tegen elkaar te laten uitspelen en (je hebt het weliswaar niet feitelijk gezegd, maar ik leid het af uit het door jou reeds gezegde) oorlogen te veroorzaken waarmee uiteindelijk de moslims zullen zegevieren.
Misschien is het een scenario voor een nieuwe van Steven Spielberg, maar verder dan dat lijkt me niet reëel.
steven spielberg nog wel .. wauw, ik heb talent
en dat tegen elkaar uitspelen is een toegift in dat scenario, hoofddoel was binnen no time in het centrum van de macht te komen, adviseurs van de president, daar kan je aardig wat info vandaan halen en verkeerde info voeren .. en dat is dus goed gelukt ..

en nee, ik geloof dat zelf ook niet, maar je moet toegeven dat het een mogelijkheid is, Hirsi Ali als sleeper cell oid ..
en daar verbaas ik me dan over, bij ieder ander wordt de betrouwbaarheid van de uitspraken in twijfel getrokken, er wordt gewezen op het feit dat moslims mogen liegen over hun geloof als het gaat om het bereiken van een hoger doel etc etc .. deze dame is opportunist en leugenaar, binnen no time vanuit het niets naar Washington, werken bij een denktank met aardig wat macht en niets, niemand die ook maar enige twijfel heeft aan haar integriteit
quote:
Ik had het over Denemarken als in de Deense minister van Cultuur, Brian Mikkelsen die namens de Deense regering aanbood om de bewaking te betalen en over het Europees parlement als in de tachtig euro parlementariërs die een oproep deden.
gaat die deense minister ook de beveiliging betalen van die cartoonist als die elders gaat wonen vraag ik me af
quote:
Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken, dat de Nederlandse nationaliteit van iemand (ook al heeft hij gelogen bij de aanvraag van de verblijfsvergunning) niet zomaar kan worden afgepakt.
Enkel bij onherroepelijke veroordeling voor terrorisme (en dan nog eens wanneer er sprake is van het bezit van een dubbele nationaliteit) is dat het geval.
In het geval Hirsi Ali ging het in juridische zin over 'het nooit verkregen hebben' van de Nederlandse nationaliteit.

Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit mag wel wat worden gelogen, zoals blijkt uit de bepalingen van het generaal pardon.
er staat me iets bij van nog bikkelhard uitgewezen worden als je over je naam gelogen had, zelfs al deed je het om je achtergebleven familie te beschermen .. je herinnert je dat gezin dat nu nog niet eens meer het graf van hun dochter kan bezoeken ? .. dat het nu, in het generale pardon wel mag hebben we dus te danken aan dat rare gedraai over Hirsi Ali/Magan .. gelijke monniken, gelijke kappen
pleased to meet you
pi_56706846
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:19 schreef moussie het volgende:

[..]

steven spielberg nog wel .. wauw, ik heb talent
en dat tegen elkaar uitspelen is een toegift in dat scenario, hoofddoel was binnen no time in het centrum van de macht te komen, adviseurs van de president, daar kan je aardig wat info vandaan halen en verkeerde info voeren .. en dat is dus goed gelukt ..
Het is niet ondenkbaar, dat het American Enterprise Institute na de machtswisseling in het Witte Huis minder invloedrijk zal zijn.
Wanneer het allemaal vooropgezet zou zijn, zoals jij doet suggereert, is de timing bijzonder slecht. Bush zijn regering zijn inmiddels de koffers aan het pakken.
quote:
en nee, ik geloof dat zelf ook niet, maar je moet toegeven dat het een mogelijkheid is, Hirsi Ali als sleeper cell oid ..
en daar verbaas ik me dan over, bij ieder ander wordt de betrouwbaarheid van de uitspraken in twijfel getrokken, er wordt gewezen op het feit dat moslims mogen liegen over hun geloof als het gaat om het bereiken van een hoger doel etc etc .. deze dame is opportunist en leugenaar, binnen no time vanuit het niets naar Washington, werken bij een denktank met aardig wat macht en niets, niemand die ook maar enige twijfel heeft aan haar integriteit
Ik geloof niet, dat het een mogelijkheid is. Er is geen complot. Landen worden niet tegen elkaar uitgespeeld door Hirsi Ali.

Verder beschrijf je toch het verschijnsel Taquija?
quote:
Islam's attitude towards lying and honoring agreements with non-Muslims. This conclusion is taken from "The 4th Conference of Islamic Research" at Al Azar University in Cairo, 1970. The teachings at Al Azr University is normative for all Sunni Muslims. For Shiites it is Qum in Iran.

Taquija

The expression taquija means to dissimulate and is used when serving the propagation of Islam or benefitting a Muslim compared to 'infidels'. Lying to 'infidels' is officially acknowledged and is religiously motivated.
Dit vergelijken met ongestaafde verdachtmakingen over de carrière van Hirsi Ali is wel een beetje vergezocht. Dat lukt me niet om er in mee te gaan.
quote:
gaat die deense minister ook de beveiliging betalen van die cartoonist als die elders gaat wonen vraag ik me af
Hoe dan ook zijn er genoeg mensen bereid, uit eigen beweging, het voor haar op te nemen. Dat wilde ik benadrukken om de complottheorie in perspectief te zetten.
quote:
er staat me iets bij van nog bikkelhard uitgewezen worden als je over je naam gelogen had, zelfs al deed je het om je achtergebleven familie te beschermen .. je herinnert je dat gezin dat nu nog niet eens meer het graf van hun dochter kan bezoeken ? .. dat het nu, in het generale pardon wel mag hebben we dus te danken aan dat rare gedraai over Hirsi Ali/Magan .. gelijke monniken, gelijke kappen
Ik heb het over wetgeving van onze regering. Die vindt namelijk, dat mensen die hebben gesjoemeld met hun identiteit hun recht op een verblijfsvergunning daardoor niet verspelen en dus in aanmerking komen van de pardonregeling.
pi_56712015
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:56 schreef damian5700 het volgende:
Het is niet ondenkbaar, dat het American Enterprise Institute na de machtswisseling in het Witte Huis minder invloedrijk zal zijn.
Wanneer het allemaal vooropgezet zou zijn, zoals jij doet suggereert, is de timing bijzonder slecht. Bush zijn regering zijn inmiddels de koffers aan het pakken.
Typisch westers, dit korte-termijn denken .. dat er nog steeds mensen zijn die plannen maken die over tientallen jaren lopen komt niet bij je op ?
quote:
Ik geloof niet, dat het een mogelijkheid is. Er is geen complot. Landen worden niet tegen elkaar uitgespeeld door Hirsi Ali.

Verder beschrijf je toch het verschijnsel Taquija?
[..]

Dit vergelijken met ongestaafde verdachtmakingen over de carrière van Hirsi Ali is wel een beetje vergezocht. Dat lukt me niet om er in mee te gaan.
[..]

Hoe dan ook zijn er genoeg mensen bereid, uit eigen beweging, het voor haar op te nemen. Dat wilde ik benadrukken om de complottheorie in perspectief te zetten.
Als je nou eens gewoon kijkt naar de feiten ipv iets te 'geloven', het is zo maar mogelijk dat je de waarheid niet ziet omdat je het gewoon niet wil geloven ..
Vraag je eens af waarom je het niet wil geloven, het bij voorbaat afwist, is je perceptie van deze dame wel reëel .. ? Ze was om te beginnen al geen slachtoffer van oorlogsgeweld, zij heeft in tegenstelling tot menige andere Somaliër die hier aangeklopt heeft en terug werd gestuurd en hele vredige jeugd gehad met een goede opleiding, voldoende voedsel en medische verzorging, haar broer heeft zelfs op een christelijke school gezeten .. zij heeft zich een rol aangemeten, het slachtoffer van <vul in de lijst> , en daarmee naam gemaakt ...

Anyway, deze verdachtmakingen zijn idd ongestaafd en vergezocht, dat zei ik eerder ook al, net zo ongestaafd als jouw geloof dat het zo niet kan zijn .. dat jij in dit geval niet wil geloven aan de mogelijkheid van Taqiya (of hoe je het spelt, en ja dat bedoel ik idd) en in anderen gevallen weer wel, tja, ik geloof dat die mogelijkheid er zeker wel is, het fanatisme wat daarvoor nodig is heeft zij iig wel in huis en liegen kan ze ook als de beste

En ja, er lopen heel wat mensen weg met haar, en heel wat mensen die met haar weg liepen doen dan tegenwoordig niet meer .. in de tussentijd gaat Ali gewoon verder met liegen/halve waarheden vertellen en manipuleren .. interview op de franse TV
quote:
"I live under protection now, but it's a protection in which I still have to move from place to place, and look for donors to pay for my protection," she said in English, simultaneously translated into French for the program.

She said she had chosen France because she received support from French intellectuals and expressions of understanding from French political leaders.

Since last October, "I've found myself in the position in which my own government — the government of the Netherlands — has said it doesn't want to pay for my protection," Hirsi Ali said.

"The American government said: 'You are a Dutch citizen,' and that it doesn't pay for the protection of foreigners," she said.

Hirsi Ali, a former right-leaning member of the Dutch parliament, resigned her seat and left the Netherlands in 2006 after its immigration minister threatened to revoke her passport: Hirsi Ali had lied about her real name when she arrived as a refugee 14 years earlier.
http://www.wacotrib.com/w(...)rance_Hirsi_Ali.html

Ten eerste willen ze best voor de beveiliging betalen, maar niet in de States, manipulatieve halve waarheid
ten tweede worden burgers niet beveiligd in de States, zelfs Obama betaald zijn eigen security, dus dat is een klinkklare manipulatieve leugen ..
en dat zij alleen maar vervroegd naar de States is vertrokken wordt ook weer vergeten, het wordt weer neergezet alsof zij moest vluchten, en dat terwijl zij toen in die peperdure beveiligde burcht zat die speciaal voor haar gekocht is, enige empathie voor haar buren die toen geweldig in de stress zaten na iedere gedurfde uitspraak van haar is er ook niet bij ..

maar nee, we worden niet tegen elkaar uitgespeeld, we worden niet op de shame-stoel gezet en door haar gemanipuleerd .. echt niet hoor
quote:
Ik heb het over wetgeving van onze regering. Die vindt namelijk, dat mensen die hebben gesjoemeld met hun identiteit hun recht op een verblijfsvergunning daardoor niet verspelen en dus in aanmerking komen van de pardonregeling.
ik ook, ik zei namelijk dat ze wel moeten na dat gebeuren met Ali .. het zou me pas een internationaal schandaal worden als zij ondanks haar leugens het paspoort toch mag houden terwijl ieder ander die ook gelogen heeft over zijn naam weg wordt gestuurd
pleased to meet you
pi_56714303
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Typisch westers, dit korte-termijn denken .. dat er nog steeds mensen zijn die plannen maken die over tientallen jaren lopen komt niet bij je op ?
Niet typisch als je beredeneert, dat deze westerse denktank plannen maken die over tientallen jaren lopen.
quote:
[...]
Ik zie het niet zo zitten, zo'n complot theorie, maar wanneer je al ontvankelijk bent voor enige aversie jegens Hirsi Ali kan ik die denkwijze wel begrijpen.
quote:
ik ook, ik zei namelijk dat ze wel moeten na dat gebeuren met Ali .. het zou me pas een internationaal schandaal worden als zij ondanks haar leugens het paspoort toch mag houden terwijl ieder ander die ook gelogen heeft over zijn naam weg wordt gestuurd
Ik denk, dat jij goedgelovig bent, wanneer je denkt dat de zaak Hirsi Ali een precedent heeft geschapen en in moreel opzicht richtlijnen heeft gevormd.
Het is allang bekend, dat talloze asielzoekers leugens en leugentjes hebben verteld om maar in Nederland te verblijven, zelfs mensen die de meest verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid hebben begaan.
pi_56714980
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:04 schreef damian5700 het volgende:
Het is allang bekend, dat talloze asielzoekers leugens en leugentjes hebben verteld om maar in Nederland te verblijven, zelfs mensen die de meest verschrikkelijke misdaden tegen de mensheid hebben begaan.
Dat klopt maar die kregen geen speciale voorkeursbehandeling van de Tweede Kamer. Zeker vlak na de affaire Taida Pasic was dat matsen totaal onverkoopbaar en dat zal Ayaan dan ook tot in lengte der dagen blijven achtervolgen. Haar daarna getoonde gebrek aan loyaliteit jegens Nederland deed voor velen de deur helemaal dicht.
pi_56715043
Waarom hoopt ze op Frans staatsburgerschap, het is toch al weer veilig in Somalië?

oh, een golddigger.
pi_56715191
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:26 schreef OldJeller het volgende:
oh, een golddigger.
Dat vind ik altijd wat goedkope kritiek.
De gemiddelde burger in Nederland is ook alleen maar uit op zijn eigen portmonnee.
pi_56715219
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als we Meki en Jojo_Ut_Grun in een kooi stoppen.
Zou nog leuk kunnen worden !
pi_56715354
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:31 schreef Graspol het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd wat goedkope kritiek.
De gemiddelde burger in Nederland is ook alleen maar uit op zijn eigen portmonnee.
Tuurlijk zorgt ieder voor zichzelf, maar dit is wel erg triest én goedkoop.
Goedkope kritiek voor goedkope mensen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:42:22 #131
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_56715553
Franse intellectuelen,- ha! .

Ik weet precies niet hoe ze het doen maar al eeuwenlang slagen ze er keer op keer weer in om de grootst mogelijke onzin die de mensheid tot dusver voort heeft gebracht tot wereldcultuurerfgoed te liegen. Hirsi Ali en haar broddelwerkjes passen daar perfect bij. Laten we hopen dat ze Française wordt! De Franse intellectuelen, , blij, Hirsi Ali blij, ik ook blij...- al was het alleen maar dat ik me dan niet meer hoef te schamen met zo'n ongeïnspireerde profiteusse m'n staatsburgerschap te delen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_56715688
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:25 schreef Graspol het volgende:
Dat klopt maar die kregen geen speciale voorkeursbehandeling van de Tweede Kamer. Zeker vlak na de affaire Taida Pasic was dat matsen totaal onverkoopbaar en dat zal Ayaan dan ook tot in lengte der dagen blijven achtervolgen. Haar daarna getoonde gebrek aan loyaliteit jegens Nederland deed voor velen de deur helemaal dicht.
Hirsi Ali werd al gematst en dan zou je denken dat ze haar handen dicht knijpt en zich rustig houdt. Maar nee ze komt alleen maar met steeds meer verwijten en eisen. Niet zo slim, want dan overspeel je je hand.
Achteraf heeft Pasic het gewoon een stuk slimmer aangepakt: in stilte terugkomen, gewoon studeren, niet meer in de publiciteit en straks geruisloos hier blijven hangen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_56718397
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:04 schreef damian5700 het volgende:
Niet typisch als je beredeneert, dat deze westerse denktank plannen maken die over tientallen jaren lopen.
uitzonderingen die de regel bevestigen heb je altijd .. jij liet daar anders net een leuk staaltje van zien
quote:
Ik zie het niet zo zitten, zo'n complot theorie, maar wanneer je al ontvankelijk bent voor enige aversie jegens Hirsi Ali kan ik die denkwijze wel begrijpen.
Ik heb een hekel aan leugenaars .. zo simpel is het .. als je nou liegt om je leven of dat van een ander te redden kan ik begrijpen, maar zoals zij dat doet, dit manipulatieve gekonkel met leugens en halve waarheden .. nee, op mijn sympathie kan zij niet meer rekenen
quote:
Ik denk, dat jij goedgelovig bent, wanneer je denkt dat de zaak Hirsi Ali een precedent heeft geschapen en in moreel opzicht richtlijnen heeft gevormd.
klopt, er glippen al jaren mensen door het net, dat is helaas onvermijdelijk .. maar tot Hirsi Ali werden dat soort mensen als zij opgespoord werden alsnog verwijdert, weet je nog, en ook Hirsi Ali was normaal gesproken gewoon verwijdert geworden, daar ging dat hele gedoe nou juist om .. dus er is wel degelijk een precedent geschapen
pleased to meet you
pi_56733705
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef Devrim_ het volgende:
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als we Meki en Jojo_Ut_Grun in een kooi stoppen.
Zou nog leuk kunnen worden !
Ik denk dat we een leuk gesprek zouden hebben.

Volgens mij is Meki in het echt best wel leuk.
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:54:36 #135
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_56733968
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:42 schreef JAM het volgende:
Franse intellectuelen,- ha! .

Ik weet precies niet hoe ze het doen maar al eeuwenlang slagen ze er keer op keer weer in om de grootst mogelijke onzin die de mensheid tot dusver voort heeft gebracht tot wereldcultuurerfgoed te liegen. Hirsi Ali en haar broddelwerkjes passen daar perfect bij. Laten we hopen dat ze Française wordt! De Franse intellectuelen, , blij, Hirsi Ali blij, ik ook blij...- al was het alleen maar dat ik me dan niet meer hoef te schamen met zo'n ongeïnspireerde profiteusse m'n staatsburgerschap te delen.
Je kunt zeggen wat je wil van de Franse arrogantie maar als op het intellectuele/culturele erfgoed aankomt kennen ze geen gelijke
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
  donderdag 14 februari 2008 @ 21:20:38 #136
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_56735816
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:54 schreef djnospinzone het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil van de Franse arrogantie maar als op het intellectuele/culturele erfgoed aankomt kennen ze geen gelijke
Ik zeg helemaal niets van Franse arrogantie. De grap is juist dat dat hele intellectuele en culurele erfgoed van die grappenmakers geen reet voorstelt en generatie op generatie daar maar intuint. God, stel je eens voor: een wereld zonder romantiek, humanisme, gelijkheid, soft-core porno en schimmelkaas. Nee, dat land heeft nog nóóit iets voortgebracht wat ik met de beste wil van de wereld van mij mooi mag heten. Ja, Céline,- maar daar houdt het dan ook gelijk bij op.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:03:15 #137
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56868264
quote:
Ayaan Hirsi Ali schiet er voor haar veiligheid niets mee op als ze zich laat naturaliseren tot Française. De Franse staat beschermt onderdanen in eigen land maar in het buitenland alleen Franse diplomaten, meldde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag.

Aangezien Hirsi Ali in Washington wil blijven wonen en werken kan ze dus niet rekenen op Franse beveiliging of Franse financiering van haar bescherming in de Verenigde Staten.

"Als een Franse burger naar het buitenland gaat, is zijn veiligheid de verantwoordelijkheid voor de lokale autoriteiten. Dat is een algemene regel die overal in de wereld geldt. Het is ook moeilijk te veranderen want het gaat over de soevereiniteit van landen", aldus het ministerie in Parijs.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:04:55 #138
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56868308
quote:
Ook Frankrijk beveiligt Hirsi Ali niet in VS

PARIJS/BRUSSEL - Ayaan Hirsi Ali schiet er voor haar veiligheid niets mee op als ze zich laat naturaliseren tot Française. De Franse staat beschermt onderdanen in eigen land maar in het buitenland alleen Franse diplomaten.

Dat meldde het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdag. Diplomatieke bronnen bevestigen dat de Franse regering dit onlangs informeel ook heeft laten weten aan de Nederlandse regering. Aangezien Hirsi Ali in Washington wil blijven wonen en werken kan ze dus niet rekenen op Franse beveiliging of Franse financiering van haar bescherming in de Verenigde Staten.

Soevereiniteit

"Als een Franse burger naar het buitenland gaat, is zijn veiligheid de verantwoordelijkheid voor de lokale autoriteiten. Dat is een algemene regel die overal in de wereld geldt. Het is ook moeilijk te veranderen want het gaat over de soevereiniteit van landen", aldus het ministerie in Parijs.

Uitzonderingen op die regel zijn niet van toepassing op de situatie van Hirsi Ali. Dan gaat het bijvoorbeeld over Franse politici op bezoek in het buitenland of Fransen die in een oorlogssituatie belanden, zoals onlangs in Tsjaad. Maar voor een continue beveiliging van een eigen burger (niet-diplomaat) in een ander land is geen wetgeving.

Fondsen

Hirsi Ali werd tot vorig jaar oktober door Nederland in de VS beveiligd. Maar sindsdien betaalt het kabinet daar niet meer voor en moet Hirsi Ali zelf fondsen werven, iets waar ze bijna continu mee bezig is, zei ze vorige week tijdens een bezoek aan het Europees Parlement in Brussel.

Daar kwam ze om hulp vragen voor haar "wanhopige situatie". Franse Europarlementariërs hebben het initiatief genomen om de EU-landen te vragen een Europees fonds op te richten voor de bescherming van mensen die met de dood bedreigd worden vanwege hun mening. De Franse president Nicolas Sarkozy heeft aangekondigd hiervoor voorstellen te willen doen als hij later dit jaar voorzitter van de Europese Unie is.

Denktank

Tegelijkertijd liep het pleidooi van Franse intellectuelen om Hirsi Ali Française te laten worden. Maar omdat Hirsi Ali in Washington wil blijven, waar ze werkt voor de denktank American Enterprise Institute, is naturalisatie voor wat haar beveiliging betreft geen oplossing.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:14:19 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_56868550
Wat een stilte ineens. Waar blijven nou al die mensen die roepen dat Frankrijk vreselijk te kijk staat? Nu blijkt dat Nederland gewoon de internationale regels volgt?
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 20:52:27 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56869566
maar wat is nu precies dat heel erg belangrijke werk dat ze doet voor die American Enterprise Institute wat ook nog is zo gevaarlijk is dat ze ervoor beveiligd moet worden?

als ik google vind ik verder nix, verder kan ik me behalve dat ik dr een beetje vervelend vond ook niet zoveel schokkends herinneren van wat ze in Nederland heeft gedaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_56869653
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:52 schreef sp3c het volgende:
maar wat is nu precies dat heel erg belangrijke werk dat ze doet voor die American Enterprise Institute wat ook nog is zo gevaarlijk is dat ze ervoor beveiligd moet worden?

als ik google vind ik verder nix, verder kan ik me behalve dat ik dr een beetje vervelend vond ook niet zoveel schokkends herinneren van wat ze in Nederland heeft gedaan
tja, naar westerse maatstaven doet ze inderdaad weinig schokkends

echter naar orthodoxe moslim maatstaven begaat ze een doodzonde door kritische stukken te publiceren

dus eigenlijk heb je gelijk... het zou het normaal moeten zijn wat ze doet.

maar dat is het helaas niet
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 21:13:41 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56870088
maar dan zou iedereen in dat instituut toch beveiligd moeten worden?
pi_56870230
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:37 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Het schijnt dat Sarkozy bij voorbaat al naar Europees geld voor haar beveiliging begint te hengelen. Als de Fransen gaan beseffen dat hun nieuw binnengehaalde trofee in de V.S. haar huidige werkgever wenst te blijven werken i.p.v. bij een van de glorieuze, toonaangevende instituten in Frankrijk, voorspel ik alvast dat het enthousiasme flink getemperd zal worden. Het zou me niets verbazen als Hirsi Ali straks de facto dezelfde beveiliging krijgt als in Nederland: alleen binnen de eigen landsgrenzen.
Fransen voorspelbaar? Hoezo?
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 21:39:14 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56870835
of jij hebt voorspellende gaven, dat kan natuurlijk ook

snel zeg iets waar ik geld op in kan zetten!!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:06:05 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_56877496
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:39 schreef sp3c het volgende:

snel zeg iets waar ik geld op in kan zetten!!
Ik wed 100.000 Euro met je dat ik niet de hoofdprijs in de Staatsloterij win volgende maand. Als ik gelijk heb betaal je me een ton, anders krijg jij er een van mij. Oke?
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:16:36 #146
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56877574
Haar werk bij die dentank is niet het probleem, haar geschiedenis maar ook recente uitspraken over de Islam zorgen ervoor dat ze beveiligd moet worden.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:19:43 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_56877610
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:16 schreef Montov het volgende:
Haar werk bij die dentank is niet het probleem, haar geschiedenis maar ook recente uitspraken over de Islam zorgen ervoor dat ze beveiligd moet worden.
Dan moet ze lekker in Nederland blijven. Of Francaise worden en in Frankrijk gaan wonen (wat mijn verregaande voorkeur heeft). Alsof het van belang is dat ze in Washington woont. Je kunt je onderzoek, dankzij Internet, overal doen. Toegang tot je bedrijfsnetwerk regelen en klaar. En publiceren kun je ook via Internet. gewoon je stukje even doormailen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:37:55 #148
66444 Lord_Vetinari
pi_56890761
De stilte blijft oorverdovend...
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:56:16 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_56891170
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 21 februari 2008 @ 20:15:17 #150
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56891575
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat een stilte ineens. Waar blijven nou al die mensen die roepen dat Frankrijk vreselijk te kijk staat? Nu blijkt dat Nederland gewoon de internationale regels volgt?
Je bedoelt mensen die zeggen dat Nederland te kijk staat neem ik aan. Verder geheel mee eens. Ik rolde ook van mijn stoel toen ik het las.

Hoe zit dat nu met mevrouw watishaarnaam? Ze zou toch Amerikaanse worden? Hoeveel nationaliteten gaat die verwerven in haar leven? Voorlopig is er geen land ter wereld bereid haar te beveiligen in het buitenland en haar geliefde VS doet het niet eens binnenlands.

En dat fonds? Loopt dat ook al niet zo of was deze flirt met de linkse Fransen deel van de campagne om geld te werven? Ze werkt voor een rechtse denktank, switchde eerder van de PvdA naar de VVV, maar is nu het liefje van de Franse intellectuelen. What's next? Bekeert ze zich met veel commotie weer tot moslim om weer wat aandacht te krijgen?
Here we are now, entertain us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')