quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:25 schreef miss_sly het volgende:
vanochtend 36,77, dalende, maar afgerond op 1 cijfer achter de komma nog steeds 36,8. Had vanmorgen wel een paar krampjes die op menstruatiepijn lijken, dus zou me niets verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word.
Jose, dinsdag naar de gyn? Voortgangsgesprek, mogelijk nieuwe stappen in de behandeling?
quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:23 schreef Tally het volgende:
Nou gister ziekenhuisje gepikt
Project baby is naar een nieuwe level getild..
Vanmorgen mijn puregon en pregnyl opgehaald..
Ik mag gaan spuiten nu.. Eerst een menstruatie opwekken..
We proberen dit 1 maand/keer.. En de volgende level zal IVF worden in het UMC..
quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat gaan jullie nu proberen dan, Tally? Ik snap het niet helemaal
Spannende tijd dus in ieder geval
Nee maar dat ligt meer aan dat ik nog niet spuit..quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.
tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
Ik weet het Troelquote:Op donderdag 7 februari 2008 14:42 schreef Troel het volgende:
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
Jaape, ik vind het bullshit. wat die vrouwen zeggen.... ik ken ook een aantal mensen die juist zwanger werden toen ze "dronken" waren, dan gaat het allemaal wat losser, minder geremd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.
Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
Ik ben ook gemaakt, gegroeid en geboren op een glas wijn per week... Alles met mate natuurlijk..quote:Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.
Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
Het onderzoek is uit 2005 (www.wijntrends.be/cmp/51/47/954/Wijndrinksters_sneller_zwanger__.html) en er staat natuurlijk ook dat je beter niet teveel kan drinken etc etc maar ik vond het toch wel grappig om hier even te laten zienquote:Vrouwen die zowel van wijn, bier, als korte drank konden genieten, werden, samen met exclusieve wijndrinksters het snelst zwanger.
Ik dus ook..quote:Op maandag 11 februari 2008 09:28 schreef McLaura het volgende:
Ik ben nu ook op dieet....
Ik zei laatst op een verjaardag bij mn schoonouders dat het me geen reet meer uitmaakt wie er mee kijkt..quote:Op maandag 11 februari 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:
No_Promises, dat bij de gyn went echt, al lijkt dat niet zo. Inwendige echo's, eendebekken, stagiaires erbij, het maakt me allemaal niets meer uit
Ik hoop met je mee..... good vibrations richting Mariequote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:41 schreef miss_sly het volgende:
Marie, de 14e dag na de inseminatie! Alles nog goed? Ik hoop het zo voor je
Geef even een gil als je dat gaat doenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:27 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zei laatst op een verjaardag bij mn schoonouders dat het me geen reet meer uitmaakt wie er mee kijkt..
En dat ik zelf op vrijdag (is er markt in de binnenstad) mijn benen zij spreiden als de gyn dat zou vragen
Ik heb nu al zo veel verschillende mensen er tussen gehad(uhm dat klinkt stom)..
Maar in het ziekenhuis dus..
Ja, wij hebben twee keer een samenlevingstest gehad. Beide keren was het goed. De tweede keer was het nog spannend, omdat ik door de Clomid ook mogelijk te weinig slijm aan zou maken... maar toch was het later allemaal weer goed. Bij ons in het ziekenhuis vinden ze die test dus wel belangrijk... maar zo zie je maar hoe het verschilt per ziekenhuis.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:09 schreef Jaape het volgende:
Even een vraag van heel andere orde. Hebben jullie een samenlevingstest ondergaan? En zou dat voor mij ook zin hebben? Het zaad van mijn vriend is wel onderzocht en goed bevonden maar verder is er nooit wat getest, dus voor hetzelfde geld zitten we nu elke maand voor jan lul te oefenen
Okay, duidelijk. Een inwendige echo is op zich niet zo vies vond ik... maar met een menstruatie in volle gang kan het idd vies zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Een uitgangsecho is een inwendige echo om te kijken of de baarmoeder er goed uitziet en vooral om te kijken of de eierstokken 'rustig' zijn. Maar: dit is dus op CD2, en de menstruatie is dus nog in volle (zeer volle) gang...vieze bende dus
Over een LEO operatie heb ik het nooit gehad, had er ook nog nooit van gehoord totdat jij het hier vertelde. Is een LEO operatie niet alleen voor vrouwen met PCOS of heb ik het nou helemaal mis...? Ik heb geen PCOS... ik heb alleen een zeer onregelmatige cyclus... ik krijg af en toe wel een eisprong, maar dat is maar één keer in de zoveel maanden... En wat ik me afvraag; bij een LEO kijken ze toch of je eileiders goed doorgankelijk zijn? Wat is het verschil dan met een HSG? Bij die foto waren er bij mij geen afwijkingen...quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:51 schreef Jaape het volgende:
Is dat ook de reden dat jullie een LEO helemaal niet overwogen hebben? Of heeft de arts het daar gewoon helemaal niet over gehad? Bij mij ook niet hoor, ik heb het zelf moeten aankaarten maar heb daardoor nu wel weer een eigen cyclus en zal dus iig geen hormonen hoeven te spuiten, dat vind ik ook wel wat waard. Maar met zo'n LEO ben je natuurlijk wel weer wat extra tijd kwijt....
Okay, het is me weer helemaal duidelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:28 schreef Tally het volgende:
Ja Diaan is inderdaad hetzelfde..
Ik kreeg dat boekje namelijk mee..
Ow okay.... die laatste heb ik zeker gehad.... vond die narcose ook wel wat eng namelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Nee, HSG en laparascopie izjn twee vershcillende dingen.
HSG is een onderzoek mbv rontgenstraling waarbij ze inderdaad contrastvloeistof via de vagina in de baarmoeder spuiten om de kijken of de eileiders toegankelijk zijn.
Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laparoscopie
het is je vergeven hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:17 schreef Tally het volgende:
O nee sorryik haal nu dingen door elkaar
Want dat boekje dat ik heb meegekregen is inderdaad van de buikoperatie en niet van het contrastvloeistof onderzoek
Ik heb ook zoveel info liggen thuis
Yep, en even voor mezelfquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.
Nee, een laparoscopie is een kijkoperatie.....quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:22 schreef Diaan73 het volgende:
Is een HSG dan hetzelfde als een laparoscopie? Want die heb ik 4 jaar geleden al een keer gehad.
Rot is dat, he, als je van te voren al weet dat het weer niet raak is/kan zijn. Ik had dat ook over afgelopen maand; ik had gewoon helemaal geen zin in zo'n verplichte polonaise aan m'n lijf... we hebben het één keer gedaan in ongeveer de goeie periode. Ik had het even helemaal gehad, vooral ook omdat ik wist dat Clomid weer niet goed had gewerkt.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:04 schreef Rottdog het volgende:
Zie je op tegen het prikken jose?
Hier is de "klusperiode" voorbij maar zwanger deze maand zeker nietmijn buikgriep hield de lol tegen
Psss BE heb je die van mij ook nog even aangepast. Het staat wel ergens in dit topic.quote:
Ik heb het ook gehaald inderdaad... ik zal ook eens een foto maken.. ik kreeg lang niet zoveel mee als jij, maar dat zal inderdaad wel een foutje zijn van dat meisje van de apotheek...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:18 schreef Tally het volgende:
Morgenavond moet ik mn eerste prik zetten.. En Jose wat een troep krijg je mee he..
Ik heb mijn pretpakket op een fotootje gezetJe ziet niet de vullingen voor de pen want die liggen in de koelkast..
[ afbeelding ]
Wist ik ook niet..quote:Op zondag 17 februari 2008 18:08 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, de OP is aangepast.
Ik wist trouwens niet dat PCO weer over kan gaan ook?Maar dat is dan zeker niet te beinvloeden ofzo?
quote:Op zondag 17 februari 2008 19:22 schreef Tally het volgende:
Nou de eerste spuit zit er in.. Viel allemaal wel mee.. Maar vreemd blijft het..
Maar de berichtjes van Madelief en van No_Promises hielpen daar aan mee
Dacht wil geen half uur miepen over waar ik hem moet zetten of misselijk worden..
Denk ff snel ben ik er vanaf
Dat herken ik maar al te goed.... ik wil wel in de 'ruststand' maar het lukt me niet... (na 2,5 jaar)quote:Op zondag 17 februari 2008 22:14 schreef Marie79 het volgende:
Hier een beetje in de ruststand, had gisteren even een inzinking met gedachten dat we nooit een kindje zouden hebben enzo... maar dat zijn maar korte momentjes gelukkig, meeste tijd kan ik nog wel positief denken dat het allemaal wel goed gaat komen enzo en dat ik heus wel zwanger raak (en blijf). Herkennen jullie dit ook?
Het zit je ook niet echt mee hequote:Op maandag 18 februari 2008 17:33 schreef Jose81 het volgende:
ik lees straks even bij... kom alleen even zeggen dat ik nog niet mag beginnen met prikken. Vandaag bij de echo vonden we een hele mooie cyste van maarliefst 5 cm in mijn linker eierstok...Stom, stom, stom gedoe!
Verder heeeeel veel geouwehoer met mijn verzekering! Kort samengevat; er staat op het vergoedingen overzicht dat 'vruchtbaarheidsbehandelingen' 100% vergoed worden. Op de één of andere manier vertrouwde ik het niet, heb ik dus op internet opnieuw gekeken. Je kon daar klikken op het "plusje" (betekent dus vergoeding), staat er ineens TUSSEN HAAKJES (!!) (m.u.v geneesmiddelen). Ik was helemaal over mijn toeren en vandaag heb ik de hele dag haast lopen bellen naar het ziekenhuis, de apotheek en de verzekeraar. En wat denk je? Bij die k*t verzekering kunnen we me NIET EENS vertellen of ik de eerste keer wel of niet vergoed krijg, de apotheek zei namelijk van wel en dat wilde ik ff checken.![]()
Voor nu weet ik het even niet meer. Mijn verzekeringsagent (c.q kennis/vriend) gaat erachteraan, want hij vond het ook wel een vreemd verhaal...![]()
Punt nu is dus; willen we doorgaan met die dure medicijnen die ik dan zelf moet gaan betalen, of nemen we wellicht een pauze??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Nou... echt... schiet mij maar lek, ik weet het echt niet meer...
Gelukkig is het een 'vochtcyste', dus die moet vanzelf weer oplossen... de vraag is dus alleen wanneer...dat kost een paar weken. Ik moet over een week of 4 weer een echo laten maken om te kijken of ie inderdaad verdwenen is of niet. Als ie dan verdwenen is, krijg ik medicijnen mee om een menstruatie op te wekken (want ja; geen medicijnen, betekent geen eisprong en dat betekent weer geen menstruatie).quote:Op maandag 18 februari 2008 20:25 schreef leonieke het volgende:
Wat moet er nu gebeuren met de cyste, Jose?
Ik ben in mijn hoofd al jaren bezig met kindjesquote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:19 schreef Floria het volgende:
Vraagje aan Leonieke, in wat voor hoedanigheid post jij hier in dit topic? Jij bent toch zelf niet bezig met kindjes? Of heb ik dat fout?
Is idd zoooo belangrijk om het zo te 'ondergaan'. Lol en gezelligheid om te relativeren en het luchtig te houden.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:19 schreef No_Promises het volgende:.
Vooral die lol met mijn lief is fijn
Maar ik lees van sommige mensen dat ze rond de eisprong om de 2 dagen ofzo moeten langsgaan. (maar ik ben wel blij om te lezen dat er nog mensen zijn die niet vaak gecontroleerd werden).quote:Op zaterdag 23 februari 2008 14:59 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, ik ben ook niet heel veel gecontroleerd, hoor, met Clomid... maar dat kwam ook omdat dat moeilijk te regelen was met mijn werk. Mijn gyn maakte altijd een echo als ik op controle kwam, dus om de 3 maanden. Waarom moet je al gelijk met 100mg beginnen, eigenlijk?
Daardoor vroeg ik me af of het bij Clomidgebruik raar is als je er langer dan zes maanden over doet om zwanger te worden. Ik bedoel, iemand die geen hulpmiddelen nodig heeft om zwanger te worden kan er ook makkelijk langer dan zes maanden over doen om zwanger te worden, daar is niets raars aan.quote:Ik moet wel toegeven dat ik geschrokken was toen ze zei dat ze niet gelooft dat ik binnen de 6 cyclussen ga zwanger zijn. Mijn man ziet het dan positiever en gaat ervan uit dat ze geen valse hoop wil geven.
Ik heb zelf ook Clomid gebruikt, gelukkig maar drie keer en toen was ik al zwanger. Ik vind het ook allemaal zo knap en dapper hoe iedereen in dit topic er zo doorheen staat. Zo moedig want het moet af en toe goed wanhopig zijn en voelen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 15:20 schreef leonieke het volgende:
Ik vraag me gewoon af of je het kunt voelen of die Clomid effectief iets doet. Zij zei dat ik met die 100mg bv mijn eisprong ging moeten voelen als hij er zou komen (en dat ik ook daarom niet op controle moet gaan)
Normaalgezien moet ik pas na 6 cyclussen terug gaan, maar ik denk dat als die Clomid niets doet ik toch contact ga opnemen. Ik zou niet weten wanneer ik zelfs opnieuw met Clomid zou moeten beginnen als ik niet menstrueer.
Pjur Aqua is op waterbasis iig, er zijn verschillende soorten Pjur namelijk.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:50 schreef Syrena het volgende:
Even inbreken als lurker zijnde
Voor droogheid kan ik uit eigen ervaring Eros Bodyglide aanraden. Zit in een zwart flesje. Zo noemen we het bij ons ook, het Zwarte FlesjeHet is op basis van siliconen, je hebt er maar heel weinig van nodig en het droogt niet op en gaat ook niet "rullen" (dat je van die velletjes krijgt). Het is wel tamelijk prijzig, maar je doet er superlang mee.
Okay helemaal duidelijk en logisch ook..... gelukkig zijn er zulke preparaten. Ik zit een beetje met je mee te hyperen hahaquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook geweldig en spannend en leuk en eng en alles wat je maar kunt bedenken
Die pregnyl moet ik spuiten om te zorgen dat de eisprong ook plaatsvindt en te timen. Bij PCO is het zomaar nog mogelijk dat het mooie follikel niet springt maar weer inzakt, volgens mij, en dat moet niet natuurlijk. Bovendien kunnen ze dus met die pregnyl timen wanneer de eisprong is en wanneer de IUI dan moet plaatsvinden.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben net gebeld: vanavond tussen 18 en 18.30 uur spuiten en zaterdagochtend om 11.50 uur de IUI
Even nog vette paniek: ik heb geen pregnyl in huis. Heeft niemand het over gehad en ik had ergens in mijn achterhoofd het idee dat ze de eerste keer dat in het IVF-centrum zouden doen.
Niet dus...wat nou?? Recept doorgefaxt naar mijn apotheek, apotheek gebeld: hebben ze maar 1 ampul
Paniek! Alles is nu perfect, gaat dit ineens de boel in het honderd schoppen
Andere apotheek gebeld: jawel ze hebben het!
Schaap gebeld en instructies gegeven: pasje bij mij ophalen, recept in de ene apotheek, pregnyl in de andere
NU moet ik dus wel prikken vanavond, en dat is dus 10 jaar geledenVolgens de mevrouw gewoon in mijn buik, niet in een spier, trouwens.
Maar, dus, ik ga gewoon verder hyperenhet wordt nu wel echt echt, een hele echte kans
![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Spannend hoor Miss_Sly!!!
Vraagje, Pregnyl, is dat nou wat ze maken uit zwangere vrouwen urine?
Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doenquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:18 schreef E.T. het volgende:
[..]
yep![]()
Je kunt er ook echt zwangerschapsverschijnselen van krijgen en dus misselijk, last van borsten etc..
ik had datzelfde gevoel wel hoorquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doen
*limburgs voor stoer/leuk/geweldig
Ik hou jouw post er straks even bij, gewoon...goede duidelijke uitleg. Thanksquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik had datzelfde gevoel wel hoor![]()
Alsof ik had meegewerkt aan mijn eigen zwangerschap![]()
Miss_sly... meestal is het 5000IE of 10.000 IE. 1 of 2 ampullen poeder dus.
Per ampul poeder is een ampul vloeistof bijgeleverd. (alleen moest ik maar 1 vloeistof gebruiken).
Dan is het: vloeistof opzuigen, bij poeder spuiten (dit lost meteen op), geheel weer opzuigen en bij volgende poeder spuiten en weer opzuigen. Dan het fijne naaldje erop, alle lucht eruit, huidplooi pakken en spuit erin![]()
Maar als ze vanmiddag het recept hebben doorgefaxd, mag ik toch aannemen dat ze de juiste hoeveelheid hebben doorgegeven aan de apotheek. Overigens is er geen man overboord als je 2 ampullen vloeistof gebruikt ipv 1. Alleen het verschil tussen 1 of 2 ampullen poeder is wel aanzienlijk.
Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:41 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, goed nieuwsik had je post wel gelezen maar in mijn hyper-bui vergeten ook even te reageren...sorry
19 maart is zo
zo zat ik ook te denken idd maar ik las vanmiddag ook dat de eigen apotheek maar 1 ampul had en ze daarom naar een andere apotheek moesten uitwijken..quote:Op donderdag 28 februari 2008 17:45 schreef NieTTus het volgende:
Ik denk dat Miss 5000IE moet prikken, alleen bij IVF/ICSI zit je op 10.000IE omdat er ook meer eitjes moeten "springen" (lees beginnen met springen zodat ze bij punctie makkelijker op te zuigen zijn)... Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn... Kun je niet bellen? Hoeveel ampullen heb je gehad, meestal krijg je wat je moet prikken! Verder zoals ET zegt!
Diaan wat goed!
Afleiding in de vorm van leuke dingen is goedquote:Op donderdag 28 februari 2008 17:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.
ja gaat heel snel, 20 maart is Twan jarig... 24 maart naar REM in Linden, wordt een leuke week. nou ja ziekenhuis is op zich niet zo leuk, maar wel fijn dat we zo snel al kunnen komen daar. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.. toch?
Ow, je kunt van die pregnyl sowieso zwangerschapsverschijnselen krijgen he, ook al ben je niet zwanger?quote:Op donderdag 28 februari 2008 18:34 schreef E.T. het volgende:![]()
Niet schrikken als je last van ochtendmisselijkheid hebt he![]()
Zou wel heel leuk zijn, je zusje ook zaterdag.. en dan samen zwanger worden
Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesenquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:38 schreef E.T. het volgende:
als je morgenochtend over een zw.test zou piesen, zou die positief zijn zefls![]()
(vandaar dat veel te vroeg testen geen betrouwbaar resultaat geeft na het spuiten van Pregyl)
Ik zou van jou niet anders verwachtenquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesenGewoon om te weten hoe dat eruit ziet, twee strepen
112.5 word het dan..quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Jeetje dat is balen zeg... en nu? Naar 100 puregon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |