abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56581704
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#37)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
Had PCOS nu waarschijnlijk niet meer. 11 feb. naar gyn geweest en ze is doorverwezen naar het fertiteam. Binnen nu en 6 weken een afspraak.

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

Jose81:
Stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-02-2008 18:05:02 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56581744
Laatste paar posten:
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 09:25 schreef miss_sly het volgende:
vanochtend 36,77, dalende, maar afgerond op 1 cijfer achter de komma nog steeds 36,8. Had vanmorgen wel een paar krampjes die op menstruatiepijn lijken, dus zou me niets verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word.

Jose, dinsdag naar de gyn? Voortgangsgesprek, mogelijk nieuwe stappen in de behandeling?
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:23 schreef Tally het volgende:
Nou gister ziekenhuisje gepikt
Project baby is naar een nieuwe level getild..
Vanmorgen mijn puregon en pregnyl opgehaald..
Ik mag gaan spuiten nu.. Eerst een menstruatie opwekken..
We proberen dit 1 maand/keer.. En de volgende level zal IVF worden in het UMC..
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat gaan jullie nu proberen dan, Tally? Ik snap het niet helemaal

Spannende tijd dus in ieder geval
pi_56582157
We gaan nu met hormoonspuiten (puregnon) de follikelgroei stimuleren en met pregnyl de eisprong stimuleren.
Eerst werd alleen dmv clomid de follikelgroei gestimuleerd.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_56582524
Dit is toch gebruikelijk bij IVF? Of gaan jullie dit nu een keer doen met IUI en daarna IVF?
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:27:34 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56582667
Met IUI worden Puregon en Pregnyl toch ook wel gebruikt? (volgens mij heeft Catootje dat destijds ook gespoten met IUI)

Puregon spuiten is gelukkig niet zo 'moeilijk'. Onwijs dunne en scherpe naaldjes op de prikpen, voel je amper wat van. Geen gedoe met mengen enzo (en van de puregon zelf had ik ook nagenoeg geen last).
Pregnyl is het HcG-hormoon (zwangeren-hormoon) en geeft dus meer bijwerkingen (en moet zelf gemengd worden).

Succes iig Tally!

miss-sly, bij jou nog steeds geen duidelijkheid waar je in je cyclus zit he? Vervelend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:29:07 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56582694
Spannend hoor Tally.... ik hoop dat het goed bij je aanslaat en dat je er niet veel last van hebt.

marie... nog één weekje wachten....
Make love, not war ☮
pi_56582736
Heb IUI uit de link gehad..
Maar zowel KI als IUI doe ik niet.
Nu spuit ik tot aan de eisprong en dan is het gebruikelijk om de dag na de pregnyl seks te hebben.
Dus er worden geen zaadcellen of wat dan ook ingespoten.
pi_56582827
niet? hier staat bijv. een uitleg.
pi_56582832
Ok, dus deze keer een keer gewoon zelf thuis proberen en daarna gaan jullie IVF doen?

Spannend! Hoop dat het zonder IVF al gaat lukken
pi_56582854
thanks Bix..

Ja dit keer is het nog zelf klussen..
We mogen dit 1 keer doen.. En daarna worden we doorverwezen naar het UMC.
Ik hoop ook dat dit werkt. Mja.. We zullen wel weer zien..
pi_56582865
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
pi_56582909
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
Nee maar dat ligt meer aan dat ik nog niet spuit..
Ik heb nu primolut om een menstruatie op te wekken..
Sinds de operatie ben ik niet (op wat dagen een beetje bloed erna) meer ongesteld geweest..
Nu is dat ook maar pas geleden.. Vandaag begonnen met de primolut..
Dan op dag 2 van de menstruatie moet ik beginnen met prikken..

Ik zie er tegen op.. Maar ach.. Een mens went snel
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:42:35 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_56582934
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56582962
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:42 schreef Troel het volgende:
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
Ik weet het Troel
Dank je!
pi_56583041
Wow, jullie zijn allemaal wel een paar stappen verder dan ik en mijn vrouw. Wij hebben begin dit jaar de uitslag gekregen van een gromosomen- en eventueelk stollingsprobleem-onderzoek. Allemaal moeilijke termen werden er gebruikt, maar het resultaat was dat er met ons niets mis is.

Zwanger worden is ook niet het probleem, zwanger blijven begint een uitdaging te worden......
pi_56583870
Tally wat spannend!! Ook hier wordt meegeduimd!

MissSly wat een nare berichten, hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt lief!

Bart wat vervelend! Er kwam helemaal niets uit de onderzoeken, wat zijn jullie vervolgstappen nu?
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_56583966
Bij ons was het de derde zwangerschap raak.. In 2005 is onze dochter geboren. Halverwege vorig jaar weer een miskraam en dan willen ze je toch graag even onderzoeken.. Nu het advies gekregen om te blijven proberen want het bewijs dat het wel kan is er tenslotte...
pi_56584066
Jeetje heftig hoor! Telkens maar die gigantische spanning en de teleurstelling en het verdriet dat het niet lukt.. Gelukkig was daar wonder 1! Ik hoop van harte dat wonder 2 zich snel aandient voor jullie!!
pi_56589329
Tally wat spannend. Inderdaad is het te hopen dat je uiteindelijk niet bij de IVF terecht komt, en dat het de komende ronde eindelijk eens raak is! Dat zou in elk geval helemaal goed zijn!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_56593493
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
moi moi het leven is mooi
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:48:26 #21
114177 Diaan73
pi_56597350
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
Jaape, ik vind het bullshit. wat die vrouwen zeggen.... ik ken ook een aantal mensen die juist zwanger werden toen ze "dronken" waren, dan gaat het allemaal wat losser, minder geremd.

Ikzelf zou er pas rekening mee houden als ik een positieve test in de handen heb. Tot die tijd leef ik gewoon mn leven.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:13:32 #22
5428 crew  miss_sly
pi_56597653
De gyn. van mijn zusje zei vorige week na de IUI op haara vraag dat een goed moment om je te gedragen alsof je zwanger bent, het moment is dat je een positieve test in handen hebt. Tot die tijd kan bijvoorbeeld een beetje alcohol geen kwaad, alhoewel je je niet klem moet zuipen, zoals hij het zei

En daarbij, Jaape, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Als jij je prettig voelt met eens een wijntje of biertje, prima. Als je je daar schuldig of onprettig bij voelt, niet doen. Zo simpel is het. En de personen in kwestie die dat zeiden, zou ik even filnk de mantel uitvegen

Vanochtend 36,90...zometeen even bellen...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:47:41 #23
3011 E.T.
pi_56598160
Jaape, ik zou zo boos worden op zulke meiden. Die hebben dus echt geen flauw benul waar ze het over hebben.

Na IVF/ICSI is mij door de artsen ook altijd gewoon verteld dat je tot de positieve test gewoon normaal je borrel en broodje filet mag nemen. Mits je dit niet overdrijft natuurlijk.

miss-sly, spannend. Ben benieuwd wat ze zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:50:10 #24
5428 crew  miss_sly
pi_56598208
Nou, ze gaat even overleggen met de gyn en ik word teruggebeld...had ik wel verwacht.
Ik denk dat ze of zullen vragen even bloed te rpikken (hoewel me dat onnodig lijkt, gezien het uitblijven van de menstruatie en de huidige hoge temp lijkt het me duidelijk dat er een eisprong en dus progesteron is) of nog minstens een week afwachten. En dan maar dat laatste, heb geen zin in weer geprik Mijn aders worden er steeds minder blij mee en iedere keer wordt het moeilijker om goed te prikken en dat ene zielige buisje vol te laten lopen.

Dus we wachten weer vrolijk en geduldig verder
pi_56599159
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:

Ik ben ook gemaakt, gegroeid en geboren op een glas wijn per week... Alles met mate natuurlijk..
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:37:54 #26
114177 Diaan73
pi_56599955
Jeetje miss_sly... the neverending story is er niets bij.

Dames en heer, ik ga zo een weekendje weg... ben er maandag pas weer maar aangezien we al om half 2 die dag bij de gyn moeten zijn, zal ik hier niet meer verschijnen.... hopelijk word ik niet juist dit weekend ongi.. we gaan zwemmen enz. gaat wel door dan, maar is toch minder prettig

Tot maandagmiddag/avond dan maar
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 11:38:45 #27
5428 crew  miss_sly
pi_56599970
Diaan, heel veel plezier en succes bij de gyn maandag
pi_56600517
Diaan een heel fijn weekend! En Miss_sly

En bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ben ook van mening dat je gewoon moet doen waar je je het beste bij voelt. Maar er was wel eens een periode dat ik wat baalde van het leven en met uitgaan dan ook regelmatig te veel dronk, en teveel is natuurlijk nooit goed, en daar refereerden die meiden waarschijnlijk ook aan als ze zeiden dat ik misschien wat minder moet drinken. want ze zeiden natuurlijk niet echt dat het m'n eigen schuld is maar dat maak ik er dan in mijn boosheid meteen van

Op intenet vond ik soms wel sites waar op staat dat je beter helemaal niet kan drinken als je zwanger wil worden, maar dat geldt dan ook voor de man. Maar het merendeel over zwangercshap en drank gaat toch echt over de periode van zwangerschap zelf en dan staat het buiten kijf dat je gezond leeft. Overigens vond ik ook een artikel waarin een verband werd gelegd met wijn drinken en zwanger worden. Uit een onderzoekje bleek dat vrouwen die naast bier en korte drank (sterke drank??) ook wijn drinken sneller zwanger waren geworden dan bijvoorbeeld alleen bierdinksters.
quote:
Vrouwen die zowel van wijn, bier, als korte drank konden genieten, werden, samen met exclusieve wijndrinksters het snelst zwanger.
Het onderzoek is uit 2005 (www.wijntrends.be/cmp/51/47/954/Wijndrinksters_sneller_zwanger__.html) en er staat natuurlijk ook dat je beter niet teveel kan drinken etc etc maar ik vond het toch wel grappig om hier even te laten zien Het zal ook wel met je algehele levensttijl te maken hebben denk ik...
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 13:39:19 #29
5428 crew  miss_sly
pi_56601953
Ik ben teruggebeld, uiteraard net op een moment dat ik mijn telefoon niet kon opnemen

Uitslag: blijven temperaturen en testen, alleen zei ze er niet bij hoelang en wanneer. Indien positief afspraak maken voor een echo en gesprek met gyn, indien negatief ook bellen alleen een afspraak met gyn maken.

Aangezien ze geen termijnen heeft genoemd en ze 's middags niet telefonisch bereikbaar zijn, heb ik besloten dan maar morgen even te testen. Indien negatief temperaturen tot volgende week zaterdag en dan nog een keer testen. Dan moet ie onderhand wel positief zijn, of ik ongesteld! En dan 's maandags even bellen.

Dus eigenlijke uitslag: even afwachten
pi_56602027
Ja Miss_Sly, afwachten en hoe dan ook weer een afspraak met de gyn maken, niks nieuws dus eigenlijk...

Wachten is Succes er maar weer mee!!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:58:49 #31
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56604506
Tjonge MIss_sly het zal eens van een leien dakkie gaan maar we gaan bij deze van het positieve uit

Jaape een biertje of borreltje op zijn tijd zie ik totaal geen kwaad in beetje overdreven reactie vind ik het van die vriendinnen.
pi_56608124
Jeetje MissSly, als je op een menstruatie zit te wachten komt ie niet, wil je zwanger worden en weer beginnen met medicatie etc moet je in ene gaat temperaturen, testen en afwachten. Ik hoop voor je dat het positief uitpakt, welke kant het ook op gaat.
pi_56629655
Hallo allemaal. Bij mij is eind vorig jaar PCOS vastgesteld. Ik twijfel een beetje of ik me nu hier zou melden of in het gewone tweede streepjes topic, maar hier lijkt met toch handiger omdat de meeste van jullie er al wat meer van weten dan ik.
Ik rammel al heel lang maar mijn vriend twijfelde nog. Nu heeft hij vorige week groen licht gegeven en willen wij er dus voor gaan. Ik heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor 22 februari. Al een half jaar wordt ik niet ongesteld en ik ging er dus vanuit dat ik van de gynaecoloog iets zou krijgen om een ongesteldheid op te wekken zodat ik met clomid kan beginnen.
Tot zover allemaal prima dus, maar nu ben ik vandaag ongesteld geworden... (was ff vergeten hoe vervelend dat was...) Wat zouden jullie doen? Zouden jullie de gynaecoloog bellen om maandag gelijk langs te komen en dan dus ook gelijk met clomid beginnen of zouden jullie gewoon de afspraak van 22 februari afwachten met als gevolg dus: nog langer wachten (ik wil zo graag en heb zo lang moeten wachten op groen licht...) want als ik nu al ongesteld ben geworden kan ik waarschijnlijk niet de 22ste gelijk weer een ongesteldheid opwekken toch?
Zo haha, dat was mijn binnenval-post.
pi_56632038
Ik ben in 3 keer ongesteld geweest in een aantal weken (ik schat een week of 6) ze hebben bij mij 3 keer een ongesteldheid opgewekt.. Ze zullen waarschijnlijk (deden ze bij mij) een echo maken om te kijken hoe het er uit ziet in de eierstokken..
Wanneer zij constateren dat er geen folikkelgroei is zal je primolut of provera mee krijgen om een ongesteldheid op te wekken.
Je kan natuurlijk altijd een telefoontje plegen om te kijken of je de clomid kan krijgen.. Maar ik denk dat zij de afspraak van 22 feb zullen afwachten
pi_56632289
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier, en hierheen gestuurd door een lieve vriendin.

Ik heet gewoon Laura, ben 29, woon in de mooiste stad van het Noorden (op Groningen na) en ben getrouwd met Hans. Al sinds 2 jaar en een aantal maanden proberen wij onze kinderwens vaste vorm te geven, maar het wil niet lukken. In het ziekenhuis is vanalles onderzocht maar wij mankeren niks. Onbegrepen infertiliteit....

Ik heb inmiddels 5 iui pogingen gedaan zonder succes, de 6de moet nog. Mijn man is voor een semenanalyse naar het UMCG geweest en daar krijgen wij de 14de de uitslag van. Daarna komen we op de wachtlijst voor IVF.

Het is voor ons, maar vooral voor mij, onbegrijpelijk waarom we niet zwanger worden. Als er niks is, wat is er dan wel?????

Ik hoop hier mijn ei af en toe een beetje kwijt te kunnen. Ik zit er momenteel goed doorheen omdat werkelijk iedereen om me heen (eindelijk) zwanger is, of net bevallen........
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_56632661
Welkom No_Promises en McLaura

Niet het topic waar men graag wil belanden, maar toch fijn dat het er is.

No_Promises, heb je het hele voortraject van onderzoeken al gehad? Is er al een behandelplan besproken vorig jaar? Je kunt natuurlijk maandag even bellen, voor de zekerheid, maar ik denk dat ze je gewoon op de afspraak laten komen en niet zomaar clomid geven. Ik loop al een tijdje bij de gyn en ik heb al een aantal keren clomid gehad, maar dat doen ze nooit zonder nog eens bloedprikken of een echo of een gesprek. Kan me voorstellen dat je het liever niet wilt uitstellen om te starten, hoor

McLaura, lijkt me echt heel naar, onbegrepen inferiliteit. Als er ergens een oorzaak wordt gevonden, welke dan ook, kun je het in ieder geval snappen, maar als alles in orde is, waarom lukt het dan niet
Sterkte, ik hoop dat de 6e IUI alsnog raak is! Wanneer starten jullie daarmee?
pi_56636289
Ja ik heb de onderzoeken al gehad. Bloedonderzoek en echo. Nog niet zo heel erg lang geleden ook (weet niet precies wanneer) Behandelplan is wel ter sprake gekomen maar omdat we er nog niet echt voor wilde gaan is het niet tot in de puntjes uitgestippeld o.i.d. Het kwam er op neer dat zo gauw wij aan de slag wilde gaan we een afspraak moesten maken zodat we met clomid konden beginnen. Hij heeft ook al wel uitgelegd hoe dat allemaal werkte. Of iig, nog niet echt zo van hoe en wanneer maar wel een beetje waar de Clomid voor was. Dus voor mijn gevoel kunnen we zo beginnen.
Ik denk dat ik gewoon bel maandag en dan hoor ik het vanzelf wel. Wat misschien ook weer niet zo handig is is dat ik voor maandag ook al een afspraak heb staan bij een endocrinoloog omdat ze de testosteron waarde in mijn bloed te hoog vonden. ( ) dus waarschijnlijk moet dat ook eerst nog uitgezocht worden.

Komt die te hoge testosteron waarde iemand ook nog bekend voor?
pi_56639583
@ Miss Sly : Ik heb nog geen idee... Ik word stapelgek van de hormonen (en helemaal opgeblazen) dus ik wacht nog wel even. Ik denk dat ik poging 6 in mei doe, zodat ik met mijn en mijn mans verjaardag in elk geval geen hormonenbom ben, en op vakantie in juni ook niet (of het moeten andere hormonen zijn, haha)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 10:58:31 #39
5428 crew  miss_sly
pi_56639629
No_Promises, zijn de zwemmertjes ook al getest?
Bij ons duurde het allemaal nogal lang, voor ik het eerste recept clomid op zak had: in december 2006 hadden wij onze eerste afspraak en in augustus 2007 had ik voor het eerst clomid. Verder allerlei (bloed)onderzoeken, zwemmertjes testen, nog een keer testen, baarmoederfoto, etc. Vandaar dat ik vroeg of je alle onderzoeken al had gehad, want het lijkt me zo teleurstellend als je er op gaat dat je bij je afspraak meteen een recept krijgt en er volgt toch nog een hele reeks onderzoeken

McLaura, welke hormonen heb je gebruikt? Dat opgeblazen en dat humeur herken ik maar al te goed. Ben afgelopen week ook maar weer begonnen met lijnen om het allemaal een beetje binnen de perken te houden.
Ik hoop dat je in juni lekker last hebt van andere hormonen
pi_56640780
@miss_sly: Nee de zwemmertjes zijn nog niet getest. Is dat eigenlijk standaard? Dat dat gelijk ook getest wordt?
Heb jij ook PCOS? Of heb jij iets anders? Ik heb er idd geen rekening mee gehouden dat er nog een hoop onderzoeken volgen. Dat zou wel een behoorlijke teleurstelling zijn ja. Maar toch denk ik niet dat er nog heel veel onderzoeken gedaan worden omdat ik toen aangaf dat ik er al klaar voor was maar dat alleen mijn vriend nog twijfelde. Het lijkt me dat anders die onderzoeken toen al wel gedaan waren. In principe is het ook al duidelijk wat er mis is...
Maar goed dat je me even waarschuwt , ik ga er iig rekening mee houden dat we niet gelijk aan de clomid kunnen.
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 12:49:39 #41
5428 crew  miss_sly
pi_56641207
Ik heb ook PCOS inderdaad. Was zelfs meer dan 10 jaar geleden al vastgesteld en toen h eb ik ook 3 jaar (zonder resultaat helaas) in de mmm rondgelopen. Dat dossier hebben ze ook natuurlijk en toch konden we in augustus pas ergens mee starten. Vandaar dat ik je even probeerde te waarschuwen. Misschien gaat het bij jullie niet zo, en dat hoop ik echt, maar zoals ik zei: als je snel verwacht en het duurt langer, is dat natuurlijk een grote teleurstelling.

Testen van zwemmertjes is wel normaal volgens mij. Logisch ook, want stel dat het zaad niet zo goed is en jij hebt wel een eisprong, dan heb je nog weinig aan die clomid gehad.
pi_56642903
pffff jouw verhaal klinkt een beetje als mijn 'nachtmerrie'. Ik ben heel bang dat het bij ons ook niet gaat lukken. Vandaar ook dat ik eigenlijk zo ongeduldig ben Knap dat jij (en de anderen hier ook) het allemaal nog vol houdt!
Weet jij, of iemand anders hier, trouwens hoe het nu precies zit met op welke dag van je menstruatie je met clomid begint? Ik lees namelijk bij de ene dat ze op dag 3 moet beginnen en anderen bijvoorbeeld op dag 5? Zit daar nog een reden achter of ligt dat aan de gynaecoloog?
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 14:12:39 #43
5428 crew  miss_sly
pi_56643128
10 jaar geleden waren ze natuurlijk een stuk minder ver dan nu. Bovendien bleek het bij mij erg moeilijk een eisprong op te wekken en hebben ze echt allerlei toeters en bellen uit de kast gehaald om het te proberen. UIteindelijk bleek 'gewoon' hormonen spuiten het wel te doen. Mijn toenmalige relatie liep echter mis, waardoor uiteraard ook het kind-krijgen niet meer doorging.

Ik moet zelf de clomid slikken op dag 5 t/m 9. Ik las echter ook hier en daar dat ze op dag 3 beginnen, dus ik wil het de gyn ook eens vragen de volgende keer. Er zal wel een gedachte achter zitten, maar welke is mij ook nog duister
pi_56643774
In verband met die clomid vraag ik me eigenlijk 2 dingen af:
- wat is nu precies dag 1 van de cyclus? Als je menstruatie om 8u 's morgens of om 14u in de namiddag of om 22u begint, is dat dan altijd dag 1?
- moet je die Clomid ook steeds op hetzelfde tijdstip nemen (zoals de pil) of speelt dat geen rol?
pi_56643974
Dag 1 van de cyclus is wanneer je rood bloed vind.. Dan begint het.. En dan moet je ook kijken naar de hoeveelheid.. Een beetje op een wc papiertje is dan weer niet dag 1
Verwarring alom..

En het slikken heb ik altijd op een vast tijdstip gedaan. Zo rond het avondeten.. Dan kan ik het niet vergeten..
pi_56646651
pff het lijkt me toch allemaal maar heel verwarrend hoor Ik vraag me af hoe erg het zou zijn als je een dag verkeerd bent.
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 16:57:16 #47
5428 crew  miss_sly
pi_56646859
Ik hou dag 1 aan als de dag dat ik echt bloedverlies heb. Als dat 's avonds pas is, neem ik de volgende dag pas als dag 1. Ik neem de clomid 's ochtends in, samen met de foliumzuur en mijn vitaminepilletje. Dat zit er al zo ingebakken, dat ik dat echt niet vergeet

Ik denk dat een dag verkeerd tellen met je cyclus op zich niet zo heel erg is, trouwens. De gyn heeft mij nog nooit gevraagd of ik wel heeeel zeker weet dat het dag 1 was ofzo, dus zo nauw zal het niet komen.
pi_56648521
Nee idd.. Ik moet altijd beginnen of dag 3 met de clomid..
De laatste keer ben ik pas op dag 6 begonnen..
Erg nauw nemen ze het niet.. Natte vingerwerk (als klinkt dat erg smerig in deze combi )
pi_56659913
@ Miss Sly : Clomid (2x50) en Pregnyl (5000). Ik ben nu ook op dieet....
pi_56661491
Nou ik ben net bij de endocrinoloog geweest en ik ben echt alle schaamte voorbij... Ik moest daar dus heen omdat uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik een iets verhoogd testosterongehalte heb. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik me uit moest kleden en dat hij alles (ja alles ) moest gaan bekijken. Ik moet echt nog wennen aan al dat gepruts daar beneden hoor. Maar goed, hij is iig tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon uit zie als een vrouw. Joh...

Het enige wat ik nu nog moet doen voordat ik naar de gynaecoloog moet is een synacten test om te kijken waar de testosteron vandaan komt. Maar de internist wist bijna zeker dat het uit de eierstokken kwam en niet uit de bijnieren. Ik heb nog wat moeten goochelen met afspraken zodat ik donderdag al voor die test terecht kan (3 keer prikken met telkens een half uur wachten ertussen) kan. Anders had ik de afspraak bij de gynaecoloog kunnen verzetten omdat de uitslag dan nog niet binnen zou zijn.

Ik hoef iig niet te bellen of ik vandaag nog terecht kan want dat heeft dus geen nut zonder ie uitslag van die test.
pi_56661806
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:28 schreef McLaura het volgende:
Ik ben nu ook op dieet....
Ik dus ook..
Sinds die HSG onderzoek ben ik flink aangekomen..
Waarom weet ik niet want ik deed toch nog gewoon aan hardlopen..
En at nu niet meer of minder dan anders.. Sinds de operatie heb ik geen beweging meer.
Meer omdat ik gewoon echt niet kan hardlopen ik verga van de pijn..
Maar ik ga het toch langzaam weer oppakken.. Ik wil dus echt geen waggeleend worden
pi_56663381
Vanavond de laatste primolut en dan ben ik daar weer vanaf
  maandag 11 februari 2008 @ 15:47:21 #53
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56666495
Miss_sly... nog steeds aan het wachten... sterkte

Welkom Laura en No_Promises

Tally, weer de laatste primolut vanavond!

Hier is het echte wachten nu wel begonnen. Ik weet nog niet zo goed wat ik voel allemaal enzo, ik zit nu op dag 25 van mijn cyclus en ergens heb ik het idee dat ik wel ongesteld ga worden. Nog een paar dagen en dan weten we het wel zeker of dit het geval was...

Diaan, hoe was het bij de gyn?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_56667220
Ik denk dat het wachten bijna voorbij is: volgens mij ontdekte ik net bloed
Even kijken of het doorzet, maar als dat zo is, kan ik morgen bellen en kunnen we ons eindelijk melden voor de IUI

Marie, de laatste echt heel erg spannende dagen! Ik hoop zo dat je je vergist en dat je niet ongesteld wordt
  maandag 11 februari 2008 @ 17:09:40 #55
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56667747
Hè dat is hartstikke fijn voor je (jullie)

Ik hoop het ook miss_sly, ik hoop het ook...
  maandag 11 februari 2008 @ 19:32:46 #56
114177 Diaan73
pi_56670137
Allereerst no_promiss en McLaura van harte welkom hier. Helaas zitten jullie ook in het traject.

miss_sly het zou toch wel prettig zijn als het nu gaat doorzetten....

Nou ik ben weer terug van een heerlijk weekendje weg, met superweer. Ben wel zaterdag ongi geworden. Ik heb vandaag eens al mijn 1e dag van mijn ongi's naast elkaar gezet. Het is een wisselende cyclus maar eigenlijk altijd tussen de 30 en 34 dagen, op 2 cycli na. Dus valt eigenlijk best mee. Dit heb ik de gyn ook verteld en hij was het met mij eens dat ik waarschijnlijk geen PCOS meer heb. Na mijn verhaal weer aangehoord te hebben, vond hij dat het tijd was om mij aan te melden voor het zgn. speciale fertiteam van het ziekenhuis. Ik voldeed aan alle voorwaarden, dat heeft hij dan ook meteen gedaan. Zij zullen verder gaan onderzoeken en kom dan evt. in de vervolgtrajecten. Binnen nu en 3 weken krijg ik een uitnodiging voor een gesprek en zal ik binnen nu en 6 weken dat gesprek hebben. Spannend dus. Peaceman moet nog wel in de tussentijd zn zwemmertjes laten testen.

Marie, ik hoop zo voor jullie dat je niet ongi wordt.... we kunnen hier wel weer een positieve test gebruiken.

De OP mag wat mij betreft veranderd worden in: Diaan73, had PCOS nu waarschijnlijk niet meer. 11 feb. naar gyn geweest en ze is doorverwezen naar het fertiteam. Binnen nu en 6 weken een afspraak.
Make love, not war ☮
pi_56670551
Dat was de laatste

Nu wachten op de duiveltjes
pi_56671263
Iedereen die aan het wachten is om niet of juist wel ongesteld te worden: Succes!!
pi_56672453
Nou, het zet niet door
Na die paar druppeltjes helemaal niets meer...hopen maar dat het vanacht alsnog gebeurt.

Diaan, spannend, door naar het fertiteam! Hoop dat de zwemmertjes helemaal in orde zijn en dat ze jullie snel en gemakkelijk kunnen helpen.

McLaura, ik moet de volgende cyclus ook 100 mg clomid gaan slikken, en boy wat zie ik daar tegenop

No_Promises, dat bij de gyn went echt, al lijkt dat niet zo. Inwendige echo's, eendebekken, stagiaires erbij, het maakt me allemaal niets meer uit
Wat betekent het als je eierstokken testosteron aanmaken en wat heeft dat voor effect? In ieder geval fijn dat je de afspraak zo hebt kunnen zetten dat je afspraak met de gyn gewoon door kan gaan.
pi_56673353
Ik kom even om het hoekje kijken om Marie veel sterkte te wensen! Ik hoop dat de dagen een beetje snel voorbij zijn gegaan en dat je nu een minimensje aan het bakken bent!
  maandag 11 februari 2008 @ 23:23:33 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56675724
Even tussendoor: Madelieve, ik wilde je laatst een PM sturen maar die heb je nog niet geactiveerd blijkbaar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 07:14:06 #62
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56678008
Diaan, wat fijn dat er nu snel wat gaat gebeuren, iig al binnen 6 weken een gesprek!

'k Had gedroomd dat ik ongesteld was geworden vannacht dus ik vanmorgen gelijk naar de wc maar gelukkig nog niks. Wel nog rare pijntjes in mijn buik, houd de opties nog open!
Morgen is het wel 14 dagen na de inseminatie...
pi_56678311
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:
No_Promises, dat bij de gyn went echt, al lijkt dat niet zo. Inwendige echo's, eendebekken, stagiaires erbij, het maakt me allemaal niets meer uit
Ik zei laatst op een verjaardag bij mn schoonouders dat het me geen reet meer uitmaakt wie er mee kijkt..
En dat ik zelf op vrijdag (is er markt in de binnenstad) mijn benen zij spreiden als de gyn dat zou vragen
Ik heb nu al zo veel verschillende mensen er tussen gehad (uhm dat klinkt stom)..
Maar in het ziekenhuis dus..
pi_56678405
Marie, de 14e dag na de inseminatie! Alles nog goed? Ik hoop het zo voor je
  dinsdag 12 februari 2008 @ 08:56:46 #65
114177 Diaan73
pi_56678531
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:41 schreef miss_sly het volgende:
Marie, de 14e dag na de inseminatie! Alles nog goed? Ik hoop het zo voor je
Ik hoop met je mee..... good vibrations richting Marie

Ik kijk ook nergens meer van op bij de gyn... de schaamte gaat idd voorbij.
Make love, not war ☮
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:19:28 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_56679781
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:27 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zei laatst op een verjaardag bij mn schoonouders dat het me geen reet meer uitmaakt wie er mee kijkt..
En dat ik zelf op vrijdag (is er markt in de binnenstad) mijn benen zij spreiden als de gyn dat zou vragen
Ik heb nu al zo veel verschillende mensen er tussen gehad (uhm dat klinkt stom)..
Maar in het ziekenhuis dus..
Geef even een gil als je dat gaat doen

Ik kan me voorstellen dat het steeds makkelijker wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56680094
Even over die hormonen…
Ik probeer er maar open en luchtig over te doen, grapjes te maken over mijn ‘heksengedrag’ als ik clomid slik, aar ergens voel ik me toch ook wel erg in de verdediging gedrukt. Mijn collega’s en vrienden enzo maken er ook grapjes over, maar toch…het voelt toch niet echt fijn om met een schuin oog bekeken te worden als degene die ieder moment in een heks kan veranderen. Ik snap het wel, hoor, maar toch –O-
pi_56680118
@ Miss_Sly: Ik weet niet precies wat dat betekent. Ik heb een iets verhoogd gehalte testosteron in mijn bloed en volgens mij past dat gewoon binnen het beeld van PCO mits het vanuit de eileiders of eierstokken (ik weet het niet precies) komt. Die test is om uit te sluiten dat het door een afwijking in de bijnieren komt.

Heeft de ongesteldheid nog doorgezet?

@ Marie79: Hier wordt ook geduimd

Wat vindt jullie wederhelft er eigenlijk van dat alles zo bekeken wordt door jan en alleman? Mijn vriend vindt dat echt 3 x niks. Het liefst zou hij niet meegaan naar gynaecologen bezoekjes omdat hij bang is dat hij zo'n man (waarom zijn het zo vaak mannen?) iets aan gaat doen. Ik snap het niet helemaal. Tot nu toe is hij er nog nooit bij geweest, maar dat zal vast en zeker nog wel een keer gebeuren. Zijn jullie mannen ook zo terratoriaal gericht?
pi_56681594
Gisteren en vannacht niets meer. Sinds vanochtend weer wat druppels, maar ik durf me hier echt niet mee te melden voor de IUI

No_Promises, mijn vriend gaat eigenlijk bijna met elk bezoekje mee. Heeft er ook geen moeite mee, volgens mij. Het is toch allemaal functioneel wat er gebeurt?
pi_56684624
Mijn vriend gaat ook meestal wel mee en heeft geen problemen met dat onderzoeken, het hoort er toch bij en is tenslotte functioneel zoals Miss_Sly ook al zegt. Ik hoef gelukkig niet zo vaak onderzocht te worden maar de laatste keer ging trouwens wel het gordijntje voor z'n neus dicht (wat ik dan wel weer prettig vind) en was het bovendien een vrouw.

Even een vraag van heel andere orde. Hebben jullie een samenlevingstest ondergaan? En zou dat voor mij ook zin hebben? Het zaad van mijn vriend is wel onderzocht en goed bevonden maar verder is er nooit wat getest, dus voor hetzelfde geld zitten we nu elke maand voor jan lul te oefenen
pi_56684765
Ik heb er toen omgevraagd Jaape..
En mijn gyneacoloog zei dat het eigenlijk geen toevoeging heeft..
Dus "kregen" wij hem niet..

En idd.. Dat met het schuine oog heb ik ook wel..
Bij mijn familie niet.. Vooral bij familie van lief..
Steeds meer mensen komen het te weten omdat ik ziek word van al die grappig bedoelde vragen alsin wanneer we nu tante of opa of weet ik veel..
Krijg er steeds meer de schijt in.. En omdat ik er nu ook gewoon over kan praten vertel ik het gewoon..
Kan er immers ook niets aan doen..
pi_56684799
haha ja mijn vriend zal er nog wel in moeten komen denk ik. Onze eerste echte 'wij gaan een baby maken' afspraak moet nog komen. De keren daarvoor dat ik onderzocht ben was óf om de PCO vast te stellen óf voor andere vaginale ongemakken.
Vanaf nu gaat hij waarschijnlijk wel gewoon mee naar de afspraken.

Miss_Sly: balen dat het niet doorzet...
pi_56697120
Marietje, hoe is het met je?
pi_56699761
Ik heb me vanochtend aangemeld bij het IVF-centrum waar de IUI wordt gedaan

Nu afwachten, tussen half 3 en half 5 word ik teruggebeld of we ook daadwerkelijk kunnen starten...zul je zien dat wij het geluk hebben dat dat niet gaat deze keer
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:15:03 #75
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56699868
Even snel melden hier dat er nog geen bloed is
(ben op mijn werk en behoor eigenlijk een verslag te gaan schrijven)

Gisteravond dacht ik dat ik ongesteld ging worden, drie druppels bloed, maar tot nu toe helemaal niets!
M.a.w. ik weet het even niet meer en wacht nog een paar dagen (denk ik) voor ik überhaupt een test ga kopen...
pi_56700011
Marie, wat spannend
Ik duim stiekem voor je
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:21:59 #77
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56702474
Marie, spannend...ik duim voor je !!
Leef je eigen leven, je sterft toch ook je eigen dood ;-)
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:47:30 #79
61800 Rottdog
pi_56702920
Marie super spannend gaan aan het werk.

Jaape ik heb de test wel ondergaan en daar uit is gekomen dat ik last heb van droogval (te weinig slijm aanmaak voor geleiding zaad) waarschijnlijk door de clomid.
pi_56703014
tsjonge rottdog, neem je die vervelende clomid om zwanger te raken, zorgt 't voor 'droogval'. dikke zoen voor jou maar weer eens. jullie geduld wordt toch ook al erg lang op de proef gesteld zeg.

marie, ik duim voor je!!! valentijnsdag testdag lijkt me toch wel een goed plan hoor!
  woensdag 13 februari 2008 @ 14:11:50 #81
114177 Diaan73
pi_56703491
Ow Marie spannend zeg.....

En miss_sly ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws krijgt en dat jullie deze maand mogen beginnen!!!
Make love, not war ☮
pi_56705036
Mijn zusje belde vandaag dat de IUI mislukt was ze was helemaal verdrietig en vond dat stom van zichzelf omdat ze al twee gezonde kindjes heeft en ik nog niets. Heel lief van haar, maar haar verdriet is er niet minder om. Gelukkig heb ik haar daarvan kunnen overtuigen.

En morgenvroeg om half 9 heb ik een uitgangsecho We mogen dus beginnen aan de IUI

Zusje en ik dus allebei dag 1 vandaag
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:33:33 #83
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56705124
Miss sly wat verdrietig voor je zusje.
Heel veel succes met de IUI voor jou en je zusje!
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:04 #84
114177 Diaan73
pi_56705358
Wat verdrietig voor je zusje miss_sly maar voor jezelf dus goed nieuws..... Heel veel succes!!!! Wel leuk dat je gelijk opgaat met je zusje nu.
Make love, not war ☮
pi_56706704
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 15:09 schreef Jaape het volgende:
Even een vraag van heel andere orde. Hebben jullie een samenlevingstest ondergaan? En zou dat voor mij ook zin hebben? Het zaad van mijn vriend is wel onderzocht en goed bevonden maar verder is er nooit wat getest, dus voor hetzelfde geld zitten we nu elke maand voor jan lul te oefenen
Ja, wij hebben twee keer een samenlevingstest gehad. Beide keren was het goed. De tweede keer was het nog spannend, omdat ik door de Clomid ook mogelijk te weinig slijm aan zou maken... maar toch was het later allemaal weer goed. Bij ons in het ziekenhuis vinden ze die test dus wel belangrijk... maar zo zie je maar hoe het verschilt per ziekenhuis.

Miss_Sly, wat rot voor je zusje... maar wat ik me afvroeg... is je menstruatie nou wel goed doorgezet dan? Al met al wel weer spannend, hoor!!

No_Promises, mijn heeft 2 keer zijn zaad moeten laten onderzoeken... want wat Miss_Sly ook zegt; voor hetzelfde geld is er met jou niks aan de hand en ligt het probleem bij je vriend... Dan kun jij wel Clomid slikken, maar dat heeft toch geen nut als het probleem ook (gedeeltelijk) bij hem ligt.

Marie, wat spannend, zeg!! Hoe is het nu? Nog steeds geen bloed?

Ik ben gister in het ziekenhuis geweest... en wij hebben een volgend station bereikt. Ik moet stoppen met Clomid, omdat het gewoon te weinig doet. Vanaf de komende cyclus moet ik gaan starten met Pregnyl en Puregon... Morgen ga ik dat spul allemaal ophalen bij de apotheek. Ik krijg a.s maandag prikinstructie in het ziekenhuis en als ik dan ongesteld ben geworden, krijg ik een uitgangsecho... en als dat allemaal klopt, gaan we beginnen met de nieuwe medicijnen.

Ik moet zeggen dat ik er toch wel erg van onder de indruk was. Ik heb altijd het gevoel gehad als mensen over Pregnyl en Puregon spraken 'ooh, maar die medicijnen hoef ik nog lang niet te gebruiken... dan ben je al zo'n stap verder!'. Uuh... tja... en volgende week is het waarschijnlijk al zo ver. Het is op de één of andere manier gewoon weer een nieuwe mijlpaal.

Bij mij trouwens dus ook geen IUI, net als bij Tally... gewoon die andere medicijnen en dan nog een paar cyclussen zelf proberen, maar wel dus onder strenge controle van het ziekenhuis...

Mijn OP mag dus veranderd worden:
"Jose81: stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn"
pi_56707557
Ja hoor Jose, het heeft doorgezet...en hoe
Ik had er heel erge buikpijn van en was zelfs misselijk, dat heb ik anders nooit. Maar goed, niet geklaagd, het is er, dus we kunnen verder

Ik kan me voorstellen dat je even onder de indruk bent van die volgende stap. Ik weet echter van mijn vriendinnetje die eerst was begonnen met IUI-met-clomid wat ook niet lukte, dat het meteen raak was toen ze aan IUI-met-prikhormonen begon. Het verschil tussen clomid en die andere hormonen kan dus wel precies het juiste verschil zijn waardoor het wel lukt. Ik hoop het iig voor jullie
Waarom nog geen IUI, trouwens?
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:12:46 #87
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56708296
Ik ging vanmiddag nietsvermoedend naar de wc... en daar waren de ...
Ik sluit me dus aan met ook een dag 1 bij miss_sly en haar zusje.

Nu mag ik morgen het ziekenhuis bellen en dan krijg ik ws. vrijdag (of misschien zaterdag) een waterecho om even nader naar de poliep te kijken die ze in mijn baarmoeder zagen zitten.
Net bij de apotheek mijn recept voor de clomid en puregon ingeleverd en dit mag dan vrijdag ophalen.

Helaas dus niet het goede nieuws waar ik op gehoopt had te kunnen melden... ik vind het ook erg naar nu, zwangeren, baby's, ik wil oohook............
pi_56708429
Ach, Marie, wat ontzettend jammer Had zo gehoopt dat jullie meteen met een wondertje werden verblijd.
Sterkte, het is gewoon k*t en daar mag je best verdrietig om zijn
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:24:20 #89
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56708505
Ik zie ook best wel weer een beetje op tegen de ziekenhuisbezoeken en zal blij zijn als het nu over 2 weken is!

Vanavond ga ik lekker met mijn dekbedje op de bank soaps kijken, heerlijk nog wat as the world turns op band staan!
pi_56711079
Marie, wat ontzettend balen, het had echt geweldig geweest als de eerste IUI gelijk raak was geweest . Kruip maar lekker onder je dekbedje, veel sterkte....

Jose, kan me voorstellen dat het best even slikken is, toch weer een stap verder... maar hopelijk is dit dan jullie wondermiddel, het zal tijd worden...

Miss Sly, het gaat voor jullie nu echt beginnen en dat is ook hoog tijd zeg! Ik ga gewoon alvast duimen ok?
pi_56712125
Miss_Sly, mooi in ieder geval dat het nu goed is doorgezet, want dat ge-emmer is ook niks! Wáááárdeloos is dat, als je 'er zo tussen in' hangt. Ik hoop dat jij en je zusje de volgende ronde gewoon lekker samen zwanger zijn...ik ga in elk geval voor je duimen!

Marie, wat rot... ik moet eerlijk zeggen dat ik al wel een beetje schrok toen je zei dat je wat bloedverlies had... maar goed, dat hoeft niet altijd een opkomende ongesteldheid te betekenen... dus dat hoopte ik ook zo... Jammer, hoor...

Waarom er bij mij niet voor IUI is gekozen... hhmm... dat weet ik eigenlijk niet. De gyn begon er niet over. Ik denk dat hij het eerst gewoon 3 cycli zo wil proberen. In mei moet ik dan weer terug. en mocht het dan nog niet raak zijn, dan zullen we wel aan de IUI moeten gaan denken, denk ik... Nu ik er zo over nadenk, zei hij de vorige keer wel -toen ik vroeg wat we zouden gaan doen als ik na die te volgen maanden Clomid nog steeds niet zwanger zou zijn- dat we dan aan inseminaties moesten denken... Misschien dat hij er nog wel even mee wil wachten, omdat het zaad van het in principe zelf zou moeten kunnen (al denk ik dan gelijk; na 2 jaar wachten, komt dat beetje extra hulp misschien toch wel goed van pas)... maar misschien komt het ook wel omdat het super druk is, ofzo...

We wachten weer af. Eerst moet ik weer ongesteld worden, al heb ik geen idee wanneer... de afgelopen cycli waren over de 40 dagen... dus dat kan wel ergens volgende week worden...

Madelieve...dank je...
pi_56713702
Ik wil hier eigenllijk gewoon even zeggen hoe knap en dapper ik jullie allemaal vind. Er word hier met woorden gegooid die ik niet snap en niet begrijp, gelukkig eigenlijk maar. Ik vind het zo goed dat jullie zo blijven vechten voor een klein groot wonder. Dus daarom gewoon even een voor jullie en jullie mannentjes thuis.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:46:48 #93
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56713781
Dank je wel Nicole, voor je lieve woorden

Ik wil trouwens alle meiden bedanken voor het duimen de afgelopen dagen en ook een voor jullie hoor!
pi_56713798
MeNicole, wat lief
Dank je wel voor je lieve woorden
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:13:46 #95
114177 Diaan73
pi_56714591
Ow marie wat een tegenvaller toch, je hoopt zo dat het bij jou de 1e keer gewoon lekker lukt. Je ligt nu vast lekker de soapjes te kijken... even een hele dikke knuffel van mij

MeNicole, je bent een lieverd.

Jose bij jou schiet het ook niet op zeg.... ook een dikke knuffel voor jou vervelend toch dat je weer tot eind mei moet wachten....
Make love, not war ☮
pi_56720596
Ow Marie wat balen weer zeg. Komen die toch weer roet in het eten gooien Nieuwe ronden nieuwe kanse weer voor jou

Jose fijn dat jullie eindelijk een nieuwe stap beginnen ook al moet je nu nog even wachten zucht, dat gewacht ook altijd je zou er niet goed van worden...
Volgens mij is het redelijk standaard om na Clomid eerst hormonen te spuiten en pas daarna aan inseminaties te gaan denken. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen. Maar jullie wachte inderdaad al een poosje. Ik zit nu ook aan de 2 jaar en dat schiet natuurlijk niet op

Is dat ook de reden dat jullie een LEO helemaal niet overwogen hebben? Of heeft de arts het daar gewoon helemaal niet over gehad? Bij mij ook niet hoor, ik heb het zelf moeten aankaarten maar heb daardoor nu wel weer een eigen cyclus en zal dus iig geen hormonen hoeven te spuiten, dat vind ik ook wel wat waard. Maar met zo'n LEO ben je natuurlijk wel weer wat extra tijd kwijt....

Grappig inderdaad dat sommige ziekenuizen wel waarde hechten aan zo'n samenlevingstest en andere niet. Ik heb mijn ziekenhuis gebeld maar die doen daar helemaal niet meer aan.
pi_56721268
De uitgangsecho was goed! Ik mag starten met de clomid, nu dag 3-7 ipv 5-9. Ik heb nog gevraagd hoe het zit met die dagen waarop geslikt wordt, en ze zei dat ieder ziekenhuis zijn eigen protocol heeft waarmee ze wat spelen als het niet volgens plan gaat, zoals nu bij mij.

Volgende week vrijdag echo om te kijken of er iets groeit

En wat een vieze bende is zo'n uitgangsecho
pi_56721981
Super Miss_Sly!! Ik hoop zooooo voor jullie
pi_56722299
Geduld hebben bij dit soort dingen heb ik dus niet.. 3 tot 7 dagen op de duiveltjes wachten..
Vandaag dag 3 wel krampen de hele tijd maar nog geen bloed en ook niet iets dat het snel zou moeten komen.. Met de provera had ik minder last van de primolut.. Ik ben echt een hormonenmonster
Wachten is gewoon KUT! Al zie ik tegen het prikken op.. Wil er zo snel mogelijk aan beginnen zodat ik er vanaf ben

Jammer Marie.. Natuurlijk duimen we de volgende keer weer mee!
Net zolang tot het "ons" gelukt is..

Miss_sly zet hem op!

En de rest natuurlijk heeeeeeeel veel succes bij deze ontzettende onzekere klote dagen..
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:20:13 #100
114177 Diaan73
pi_56723122
miss_sly hoezo een vieze bende? Wat doen ze precies met een uitgangsecho? Maar wel godd nieuws
Make love, not war ☮
pi_56723637
Een uitgangsecho is een inwendige echo om te kijken of de baarmoeder er goed uitziet en vooral om te kijken of de eierstokken 'rustig' zijn. Maar: dit is dus op CD2, en de menstruatie is dus nog in volle (zeer volle ) gang...vieze bende dus
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:07:52 #102
114177 Diaan73
pi_56724181
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Een uitgangsecho is een inwendige echo om te kijken of de baarmoeder er goed uitziet en vooral om te kijken of de eierstokken 'rustig' zijn. Maar: dit is dus op CD2, en de menstruatie is dus nog in volle (zeer volle ) gang...vieze bende dus
Okay, duidelijk. Een inwendige echo is op zich niet zo vies vond ik... maar met een menstruatie in volle gang kan het idd vies zijn.
Make love, not war ☮
pi_56734743
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:51 schreef Jaape het volgende:
Is dat ook de reden dat jullie een LEO helemaal niet overwogen hebben? Of heeft de arts het daar gewoon helemaal niet over gehad? Bij mij ook niet hoor, ik heb het zelf moeten aankaarten maar heb daardoor nu wel weer een eigen cyclus en zal dus iig geen hormonen hoeven te spuiten, dat vind ik ook wel wat waard. Maar met zo'n LEO ben je natuurlijk wel weer wat extra tijd kwijt....
Over een LEO operatie heb ik het nooit gehad, had er ook nog nooit van gehoord totdat jij het hier vertelde. Is een LEO operatie niet alleen voor vrouwen met PCOS of heb ik het nou helemaal mis...? Ik heb geen PCOS... ik heb alleen een zeer onregelmatige cyclus... ik krijg af en toe wel een eisprong, maar dat is maar één keer in de zoveel maanden... En wat ik me afvraag; bij een LEO kijken ze toch of je eileiders goed doorgankelijk zijn? Wat is het verschil dan met een HSG? Bij die foto waren er bij mij geen afwijkingen...
Ik ben het even helemaal kwijt ...

MeNicole, dank je wel voor je lieve woorden...! En nee, tuurlijk is het voor jou gelukkig dat jij hier niet rond hebt hoeven hangen...

Miss_Sly... ik ben me ook aan mentaal aan het voorbereiden op mijn eerste uitgangsecho ... dat lijkt me dus echt helemaal niks... haha... ik moest wel lachen dat jij zei dat het zo'n vieze bende was, want dat is precies hoe ik er ook over denk...

Ik heb vandaag mijn medicijnen opgehaald, staat nu in de koelkast. Ik mis alleen de prikpen voor de puregon... wel waardeloos. Ik had begrepen dat ik die er ook bij nodig heb (al kan het ook zonder hoorde ik vandaag in de apotheek), dat zei de gyn tenminste. Maar misschien krijg ik die pen wel in het ziekenhuis dan. Maandag is die prikinstructie... het is sowieso te laat om die pen nog te bestellen, omdat ik maandag gelijk uit mijn werk naar het ziekenhuis rij. Nou ja, ik bel morgen in elk geval even naar het ziekenhuis voor alle zekerheid.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:19:19 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56737213
miss_sly goed dat de uitgangsecho prima was

tally, aan het wachten op de Sterkte!

josé, spannend ook de prikinstructie. Hoe vind je het zelf prikken? Of laat je je man het doen?
Ik prik wel zelf, maar laat het mengen van de pregnyl aan over (vertrouw mezelf niet met dat mengen)

Nou, ik heb het ziekenhuis vanmiddag gebeld. Ik krijg nu deze cyclus de waterecho om naar die poliep te kijken die ze in mijn baarmoeder zagen. Deze krijg ik op 3 maart en in principe gaan we de volgende cyclus dan weer verder met de IUI.
Ik voel me er goed bij om even een maandje rust te hebben qua ziekenhuisbezoeken, echo's etc. Het heeft er tich bij me ingehakt allemaal...
pi_56738743
Ik pak het wel goed aan hier geloof ik, heb nooit pagina 3-4-5 bekeken Maar goed, nu wel
pi_56739687
Goh,wat zijn er eigenlijk veel mensen met dezelfde problemen zeg. Best een leerzaam topic ook.
Wij zijn nu ook zo'n kleine 3 jaar bezig om zwanger te raken (situatie=ik als donor voor een vriendin)
En de laatste tijd zijn we (zij vooral) ook de medische molen aan het bewandelen.
Het wilde dus maar niet lukken, uiteindelijk naar de huisarts, doorgestuurd naar ziekenhuis...
Na een intake werden we geschikt bevonden voor verder onderzoek en mochten we een maand later terugkomen.
We werden zowat tegelijkertijd onderzocht,en circa 6 weken later waren alle uitslagen er.
Bijna alle waarden in mijn bloed waren in orde. Te weinig glucose(bijzaak) ,en de uitslagen van het zaadonderzoek waren redelijk goed.
Zij kwam ijzer tekort...en bleek na een inwendige echo een slechte eileider te hebben.
Dus eigenlijk kon er hierdoor maar om de maand een bevruchting plaatsvinden,omdat de eierstokken elkaar steeds afwisselen...We hebben ook niet continu elke maand geprobeerd,dus stel dat je dan net die paar vruchtbare maanden hebt gemist! Dat was echt rot om te horen.
Dat kon een verklaring zijn natuurlijk,dus moest ze aan de Clomid. Met de gedachte dat extra eitjes werden aangemaakt. Dat werkte wel goed,er ontstonden nu elke maand aan 2 kanten eitjes! Meerdere ja! Na 3 maanden had het dan nog geen resultaat. Die 3e maand werd er bij een echo wél een wit puntje gezien,yeey een bevruchting!
Helaas had deze zich niet in kunnen nestelen en was de vreugde al snel weer voorbij.Toen werd geconstateerd dat de opbouw van de baarmoederwand te dun bleek. En gestreste eierstokken! Waarschijnlijk allebei door de clomid, toen ze hiermee gestopt was werd ook de opbouw weer normaal!
Nu even 3 maanden rust voor zowel de fysieke kant als de mentale. In april of mei gaan we er weer voor, en dan met behulp van Puregnon meen ik. Iemand hier positieve ervaringen mee?
Het kan iig een flink traject zijn wat je af moet leggen,en ik kan onderhand heel goed begrijpen dat de moed je in de schoenen zinkt soms.
Ik ben ook donor geworden voor anderen, waar het soms in één keer lukte. En dan denk je wel eens, was het maar voor iedereen zo weggelegd!
Maargoed dames, volhouden en blijf hopen op dat kleine wondertje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Menn0 op 15-02-2008 14:22:29 ]
pi_56741678
Jose.. Ik heb de pen inderdaad in het ziekenhuis gekregen. De prikinstructie stelt niet veel voor hoor..
Je krijgt een stukje nep huis/buik waarin je de prik moet zetten. En ze laten zien hoe je hem in elkaar moet zetten..
Maar ook dat spreek eigenlijk allemaal voor zich..

Thanks Marie.. Ik verloor oud bloed vanmorgen en net.. Dus dit weekend zal het prikken beginnen denk ik..

En Menn0.. Mijn buurvrouw is van de eerste keer puregnon en pregnyl zwanger geraakt.. Nu rent er een klein jongetje door onze straat heen
pi_56742738
Menno, welkom, wat leuk nou ja leuk, leuk, als iemand hier zijn toevlucht zoekt is de reden nooit leuk maar je begrijpt wel wat ik bedoel dat er ook een donor zich hier meldt, dat is weer eens wat anders dan al die vrouwelijke helften van stelletjes hier Ben je overigens ook donor met een pappa-functie of ben je er echt alleen maar voor de zaadlevering? Ik realiseer me dat ik off-topic ben en als je geen antwoord wilt geven dan hoeft dat natuurlijk ook niet, ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig. Ik krijg een beetje van de zijlijn mee hoe dat gaat met zo’n donor omdat mijn zus ook een kind op die manier heeft gekregen en nu bezig is met een tweede, vandaar. Wel balen dat het helemaal niet gaat zoals jullie zouden willen, het klinkt als een lang vervelend traject, hopelijk komt er gauw schot in de zaak! En heir kan je inderdaad lezen dat er meer van dat soort ellende-verhalen bestaan

José je hebt gelijk hoor, volgens mij is LEO alleen geschikt voor PCO. En als je alleen een onregelmatige cyclus hebt maar wel af en toe een cyclus dan heeft dat vast geen zin. Volgens mij bekijken ze bij een HSG inderdaad de hele boel maar dat weet ik niet zeker want dat heb ik nooit gehad. Bij een LEO maken ze in ieder geval een paar gaatjes in de eitjes (blaasjes) zodat de hormoonhuishouding op orde kan komen en een normale cyclus kan gaan regelen. Daar heb je dus niks aan als je niet teveel eitejs hebt...

Ik was in de war door je Clomid denk ik Hopelijk slaat dat puregon spul bij jou goed aan straks! En succes met prikken enzo, dat went vast wel snel
pi_56743326
Bij een HSG pompen ze de baarmoeder vol met contrastvloeistof om te kijken of de eileiders "schoon" zijn en er dus vloeistof naar de eierstok loopt.
En de vorm van de baarmoeder kunnen ze dan ongeveer zien..
Bij mij zagen ze bij de baarmoeder al gelijk een rare vlek..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:22:27 #110
114177 Diaan73
pi_56743638
Net de gyn gebeld voor de uitslag van de zwemmertjestest... mag ze het telefonisch niet doorgeven. Ik krijg het te horen bij een volgend bezoek aan de gyn, of in dit geval het fertiteam. Dus nog ong. 6 weken wachten.....

Menn0 welkom hier.....

Is een HSG dan hetzelfde als een laparoscopie? Want die heb ik 4 jaar geleden al een keer gehad.
Make love, not war ☮
pi_56743763
Ja Diaan is inderdaad hetzelfde..
Ik kreeg dat boekje namelijk mee..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:18 #112
114177 Diaan73
pi_56744665
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:28 schreef Tally het volgende:
Ja Diaan is inderdaad hetzelfde..
Ik kreeg dat boekje namelijk mee..
Okay, het is me weer helemaal duidelijk.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 11:04:02 #113
5428 crew  miss_sly
pi_56744683
Nee, HSG en laparascopie izjn twee vershcillende dingen.

HSG is een onderzoek mbv rontgenstraling waarbij ze inderdaad contrastvloeistof via de vagina in de baarmoeder spuiten om de kijken of de eileiders toegankelijk zijn.

Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laparoscopie
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:15:29 #114
114177 Diaan73
pi_56744959
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Nee, HSG en laparascopie izjn twee vershcillende dingen.

HSG is een onderzoek mbv rontgenstraling waarbij ze inderdaad contrastvloeistof via de vagina in de baarmoeder spuiten om de kijken of de eileiders toegankelijk zijn.

Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laparoscopie
Ow okay.... die laatste heb ik zeker gehad.... vond die narcose ook wel wat eng namelijk.

Dan staat het dus wel verkeerd in dat boekje dat Tally heeft meegekregen.
Make love, not war ☮
pi_56745003
O nee sorry ik haal nu dingen door elkaar
Want dat boekje dat ik heb meegekregen is inderdaad van de buikoperatie en niet van het contrastvloeistof onderzoek
Ik heb ook zoveel info liggen thuis
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:31:31 #116
114177 Diaan73
pi_56745454
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:17 schreef Tally het volgende:
O nee sorry ik haal nu dingen door elkaar
Want dat boekje dat ik heb meegekregen is inderdaad van de buikoperatie en niet van het contrastvloeistof onderzoek
Ik heb ook zoveel info liggen thuis
het is je vergeven hoor Ik kan me het wel voorstellen.... het is ook allemaal zoveel.....
Make love, not war ☮
pi_56746110
Gelukkig maar Diaan

Het is een beetje hectisch hier
En ik kan mn hoofd er niet bijhouden..
Enige waar ik aan kan denken zijn de spuiten
pi_56746337
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Yep, en even voor mezelf Een LEO is een speciale vorm van een laparoscopie waarbij ze dan ook nog het een ander wegbranden daarbinnen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:04:45 #119
61800 Rottdog
pi_56748906
Tjee wat een hectisch topic er gebeurt zoveel tis haast niet meer bij te houden.

Zie je op tegen het prikken jose?

Tsss Diaan

Hier is de "klusperiode" voorbij maar zwanger deze maand zeker niet mijn buikgriep hield de lol tegen
pi_56749278
Thanks all!
Tally,leuk om te horen van die buurvrouw...was het snel raak toen die middelen eenmaal werden gebruikt? En had ze last van bijwerkingen? Zoals ik hier al eerder las en in de praktijk meekreeg kun je dus moodswings alle kanten op krijgen. Best lastig lijkt me,maarja it's all for the cause. Sterkte alvast voor als je ze zelf krijgt!

Jaape,dan moet ik even teruggaan in de tijd... ik heb er lang over nagedacht of, en hoe ik het donorschap aan zou pakken. Anoniem,niet anoniem,minimaal contact,veel contact,vaderrol? En vooral vanuit wie komt het contact evt? Oorspronkelijk vroeg die vriendin het aan me, en dan ben je ten eerste nogal overrompeld. Ik zei dat ik erover na zou denken. Dat heeft een paar jaar geduurd, mede omdat je alle voors en tegens tegen elkaar af gaat wegen. Op zo'n tijdspan kun je er dan ook een heleboel bedenken. Die ga ik niet allemaal neerzetten,want dan ben ik nog lang niet klaar! Uiteindelijk ging ik voor haar doneren,dat was dus een hele stap! Toen ik zag hoe gelukkig ze was, alleen al tijdens de periode van proberen, was het eigenlijk nog maar een kleine stap om dit geluk ook anderen te gunnen.
Ik heb in ieder geval besloten om niet anoniem te willen blijven, omdat ik vind dat een kind ten allen tijde zijn/haar vader moet kunnen leren kennen als daar de wens/vraag naar is. Ongeacht de leeftijd. Tegen contact helemaal geen bezwaar dus. Het minste wat ik hierin verwacht is dat een wensmoeder me af en toe op de hoogte houdt van het reilen en zeilen. Geen spermabank dus,vanwege de anonimiteit.
Maar een vaderrol heb ik niet voor ogen. Want mijn leven is behoorlijk druk,onregelmatig en de wensmoeders wonen ver weg. Geen ideale situatie voor zo'n taak dus, ik zou niet genoeg kunnen geven. En een vaderrol op afstand lijkt me onhaalbaar. Ik zocht dus eigenlijk een middenweg.
Is dat voldoende inzicht zover? Anders kan je mss beter pm'en
Voor evt. meelezende wensmoeders,Ik ga niet in op donorverzoeken hoor! Ik probeer degenen te helpen waar ik nu contact mee heb, en daarna is het klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Menn0 op 15-02-2008 14:35:23 ]
pi_56749400
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:22 schreef Diaan73 het volgende:

Is een HSG dan hetzelfde als een laparoscopie? Want die heb ik 4 jaar geleden al een keer gehad.
Nee, een laparoscopie is een kijkoperatie.....
pi_56749988
Helemaal duidelijk hoor MennO! Klinkt ook erg fijn zoals jij dat aanpakt met je 'moeders'. Want zolang iedereen vrede heeft met de manier waarop het gaat en een kind inderdaad later tenminste weet wie z'n biologische vader is wordt denk ik iedereen er beter van. Top dat je dit doet

Maar ik ge heeeeeeelemaal off topic sorry mensen
*jaape richt zich weer on topic *

Ik mag weer klussen deze week. Altijd weer gemengde gevoelens
Want heel vaak wil ik gewoon lekker hahaha
pi_56750737
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:04 schreef Rottdog het volgende:
Zie je op tegen het prikken jose?
Hier is de "klusperiode" voorbij maar zwanger deze maand zeker niet mijn buikgriep hield de lol tegen
Rot is dat, he, als je van te voren al weet dat het weer niet raak is/kan zijn. Ik had dat ook over afgelopen maand; ik had gewoon helemaal geen zin in zo'n verplichte polonaise aan m'n lijf... we hebben het één keer gedaan in ongeveer de goeie periode. Ik had het even helemaal gehad, vooral ook omdat ik wist dat Clomid weer niet goed had gewerkt.

Nou, ik weet niet of ik echt op zie tegen dat prikken... ik zit er natuurlijk niet om te springen...ik vind het wel spannend. Gister heb ik het spul allemaal opgehaald en ik moet zeggen dat ik wel schrok van de dikte van de naald voor de Pregnyl... maar het zal allemaal wel goed komen.

Oooh ja! Vandaag heb ik nog naar het ziekenhusis gebeld om te vragen hoe het nou zat met die prikpen en die krijg ik inderdaad ook in het ziekenhuis!! Scheelt weer. Ik kon ook gelijk een afspraak maken voor zo'n lekkere uitgangsecho, want ik ben ongesteld geworden ! Ik ben blij dat het nu al is begonnen en dat ik niet weer een weer zo loos zit te wachten om niks... Maandag moet ik dan na die prikinstructie gelijk gaan beginnen met de puregon... ben benieuwd!

Aah oke, Tally, dus gewoon een stuk nep huid. Dat valt alweer mee dan. Ik hoorde al dat die prikinstructie niet al teveel voorstelt. En ik weet inderdaad wat een HSG is, die heb ik zelf ook gehad, maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen zo'n LEO en een HSG. Maar dat is me inmiddels helemaal duidelijk...

Een laporascopie is inderdaad een kijkoperatie... ik heb namelijk geen galblaas meer, omdat die is weggehaald tijdens zo'n laporascopische operatie, nu alweer 4 jaar geleden.

Hoop nieuwe mensen hier trouwens! Ik blijf het fijn vinden om je ervaringen te delen met mensen die in 'hetzelfde' schuitje zitten... dat wilde ik nog even kwijt
pi_56750798
en wil iemand mijn OP nog aanpassen...
Jose81: stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn
pi_56753507
Morgenavond moet ik mn eerste prik zetten.. En Jose wat een troep krijg je mee he..
Ik heb mijn pretpakket op een fotootje gezet Je ziet niet de vullingen voor de pen want die liggen in de koelkast..

vrijdag 15 februari 2008 @ 18:13:09 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56754613
Imposant pakketje hoor!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:14:14 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56754634
Jose, ik heb het aangepast hoor!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:34:17 #128
3011 E.T.
pi_56755013
Het was toch alleen Puregon en Pregnyl, Tally???

Waarom heb je dan in hemelsnaam zo veel injectie-spuiten meegekregen??
pi_56756029
Ik begreep dat ook niet zo
Toen ik thuis kwam heb ik het allemaal uitgepakt..
Zij dacht dat ik Puregon ook moest prikken met injectiespuiten
Maar in de doosjes die in de koelkast staan zitten ook 4 naalden in voor de pen..
Ik denk dat het meisje van de apotheek even haar dag niet had ofzo..
Ik heb maar 2 injectiespuiten nodig en 1 lange en 1 korte naald..
Dus de rest wat ik over heb breng ik gewoon terug..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:02:51 #130
3011 E.T.
pi_56758665
Idd, bij de ampullen zitten ook naaldjes (ik had altijd bergen naaldjes over trouwens)..

De injectiespuiten en naalden heb je trouwens ws. gewoon voor betaald bij de apotheek.. je krijgt geen geld terug (nou is het maar 2 euro ofzo... maar vond dat best raar. Toen heb ik 't hele zwikkie gehouden.. nu speelt het resultaat van al die spuiten ermee )
pi_56760244
Nou ja alles word bij ons vergoed..
Alleen de alcoholdoekjes moest ik zelf betalen
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:35:07 #132
114177 Diaan73
pi_56767504
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:14 schreef Brighteyes het volgende:
Jose, ik heb het aangepast hoor!
Psss BE heb je die van mij ook nog even aangepast. Het staat wel ergens in dit topic.
Make love, not war ☮
pi_56772509
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:18 schreef Tally het volgende:
Morgenavond moet ik mn eerste prik zetten.. En Jose wat een troep krijg je mee he..
Ik heb mijn pretpakket op een fotootje gezet Je ziet niet de vullingen voor de pen want die liggen in de koelkast..
[ afbeelding ]
Ik heb het ook gehaald inderdaad... ik zal ook eens een foto maken.. ik kreeg lang niet zoveel mee als jij, maar dat zal inderdaad wel een foutje zijn van dat meisje van de apotheek...

Wacht... even een foto maken en dan toevoegen... Zo, klaar... dit is wat ik mee kreeg:

De prikpen staat er nog niet op, die krijg ik maandag in het ziekenhuis.
pi_56780356
Hoeveel moet je gaan spuiten Jose? Ik 75
pi_56793489
even kijken... weet ik niet eens zo... er staat op de doosjes puregon 0,36ml, dus ik neem aan dat dat het dan is. Morgen meer info! En morgen moet ik ook gaan beginnen met spuiten... Ben jij al begonnen?
pi_56794361
Je krijgt morgen dan te horen hoeveel je moet spuiten
Staat niet op het doosje..

Vanavond mn eerste spuit..
Rond een uur of 7.. Omdat het elke keer op hetzelfde tijdstip moet lijkt me dat het beste uur
Ik zie er echt tegen op.. Mja.. Wennen he
pi_56795172
nee, ik begreep het ook al niet. Ik heb 4 doosjes met naaldjes en zo'n klein glazen flesje (ampul?), en er zit dus 0,36 ml in zo'n flesje. Ik keek net nog een keer op het doosje... en ik weet niet of het er bij jou ook op staat.. maar heb je gezien wat dat kost???? E. 567,20!!!! Ik wist niet zat ik zag!!

Ik vraag me alleen wel af of die assistente wel weet hoeveel ik moet gaan spuiten, zij legt me alleen uit hoe ik het moet doen. Nou ja, het zal wel goed komen... en als zij het niet weet, loop ik gewoon even bij de gyn naar binnen .

Spannend ja! Ik ben benieuwd hoe je het ervaren hebt... ik ben dus morgen aan de beurt. Op welkde CD zit je nu? Ik start (tenminste... daar ga ik vanuit) morgen op CD 4.

Ik hoop dat het je mee gaat vallen straks!!!
pi_56795606
Ik zit nu op CD 2.. En de assistente wist bij mij meteen hoeveel ik moest spuiten..
Alleen moest ze toen even een receptje vragen voor de primolut..

Ik ga eten en dan spuiten

Ben zo terug
pi_56795726
Dames, heel veel succes met spuiten! Gelukkig beginnen jullie met de Puregon, dat is echt een heel klein naaldje, voel je bijna niets van!

En ik kan me goed voorstellen hoor Tally dat je er tegen op ziet. Ik dacht 'dat doe ik wel even' maar heb toen met het eerste spuitje Decapeptyl echt een half uur zitten mutsen, het voelt zo tegennatuurlijk om jezelf te prikken.

Veel sterkte!
  zondag 17 februari 2008 @ 18:08:29 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56795842
Diaan, de OP is aangepast.
Ik wist trouwens niet dat PCO weer over kan gaan ook? Maar dat is dan zeker niet te beinvloeden ofzo?
  zondag 17 februari 2008 @ 18:24:14 #141
114177 Diaan73
pi_56796188
Succes Tally...

En BE dankjewel Nee is niet te beinvloeden geloof ik... het kan volgens mij zo opkomen en weer verdwijnen doordat je het verstoort door de Clomid. Ik ben nog wel benieuwd of het echt weg is hoor, ik kan het pas definitief zeggen als ik een echo heb gehad.
Make love, not war ☮
  zondag 17 februari 2008 @ 18:25:14 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_56796216
Oew, zonde Tally, ik heb hier nog bergen van die alcoholdoekjes staan van de 10 keer dat ik mijn Trombosespul moest spuiten Had je toch een paar euro kunnen schelen
En de apothekersassistentes hier hebben wel vaker van die rare acties. Ik kreeg mijn vitamineampullen toen met alleen maar de spuiten, maar zonder de naalden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56796858
Miss_Sly: Wat spannend!! Ik zal voor je duimen vrijdag.

Marie: balen dat het niet gewoon lekker gelijk gelukt is.

Tally en Jose: Veel succes met spuiten. Dat lijkt me echt super eng. Ik ben ook al niet zo'n fan van bloedprikken en kijk dan dus altijd weg, maar zelf zo'n naald in je lichaam brengen lijkt me zo onnatuurlijk. Ik word al misselijk bij het idee... Maar het is voor het goede doel hè!

Ik heb donderdag mijn bloedonderzoek gehad om te kijken of ik geen afwijkingen in mijn bijnieren heb. 1 injectie en 3 keer bloedprikken. Helaas was de prikmevrouw niet echt goed geoefend en heeft ze me flink toegetakeld In mijn rechterarm lukte het niet zo goed dus heeft ze ook een keer in mijn linkerarm geprikt... Die middag was het al helemaal dik maar nu is het echt alsof ik zwaar mishandeld ben. Een plek van 10 bij 10cm helemaal groen, blauw en zwart. En dat van iets simpels als wat bloed afnemen. Gelukkig is het nog winter en hoef ik niet met korte mouwen rond te lopen
Vrijdag onze eerste afspraak bij de gyn, ik vind het zo spannend!!!!
pi_56797439
Nou de eerste spuit zit er in.. Viel allemaal wel mee.. Maar vreemd blijft het..
Maar de berichtjes van Madelief en van No_Promises hielpen daar aan mee
Dacht wil geen half uur miepen over waar ik hem moet zetten of misselijk worden..
Denk ff snel ben ik er vanaf
pi_56797522
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:08 schreef Brighteyes het volgende:
Diaan, de OP is aangepast.
Ik wist trouwens niet dat PCO weer over kan gaan ook? Maar dat is dan zeker niet te beinvloeden ofzo?
Wist ik ook niet..
Maar de laatste keer dat ik een echo heb gehad had ik geen kralenkrans meer in mijn eierstokken..
Vond ik een beetje vreemd.. De gyn zei toen dat het er niet meer op leek dat ik PCO heb/had..
pi_56797544
Goed joh! En fijn dat het meeviel.
pi_56798651
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:22 schreef Tally het volgende:
Nou de eerste spuit zit er in.. Viel allemaal wel mee.. Maar vreemd blijft het..
Maar de berichtjes van Madelief en van No_Promises hielpen daar aan mee
Dacht wil geen half uur miepen over waar ik hem moet zetten of misselijk worden..
Denk ff snel ben ik er vanaf
Held! Goed zo! En na de eerste ben je er doorheen dus vanaf nu is het dan helemaal een eitje .
  zondag 17 februari 2008 @ 20:44:27 #148
3011 E.T.
pi_56799721
Tally, goed gedaan!

Wat Madelieve ook al zegt.. die eerste heb je gehad.. de rest is echt piece of cake

(Jose, de hoeveelheden om te spuiten gaan in IE (internationale eenheden), op die manier is de pen ook afgesteld. Voor IVF moest ik 150 IE spuiten.. Zo'n ampul met 0,36 ml is volgens mij (uit m'n hoofd) 300 IE. Ze zijn er ook met 600 IE)
  zondag 17 februari 2008 @ 20:57:47 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56800127
Tally, dappere dame!
  zondag 17 februari 2008 @ 21:19:55 #150
61800 Rottdog
  Moderator zondag 17 februari 2008 @ 21:56:43 #151
5428 crew  miss_sly
pi_56801890
Tally, goed gedaan
  zondag 17 februari 2008 @ 22:14:51 #152
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56802473
Tally, top hoor!

Hier een beetje in de ruststand, had gisteren even een inzinking met gedachten dat we nooit een kindje zouden hebben enzo... maar dat zijn maar korte momentjes gelukkig, meeste tijd kan ik nog wel positief denken dat het allemaal wel goed gaat komen enzo en dat ik heus wel zwanger raak (en blijf). Herkennen jullie dit ook?
pi_56808436
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:14 schreef Marie79 het volgende:

Hier een beetje in de ruststand, had gisteren even een inzinking met gedachten dat we nooit een kindje zouden hebben enzo... maar dat zijn maar korte momentjes gelukkig, meeste tijd kan ik nog wel positief denken dat het allemaal wel goed gaat komen enzo en dat ik heus wel zwanger raak (en blijf). Herkennen jullie dit ook?
Dat herken ik maar al te goed.... ik wil wel in de 'ruststand' maar het lukt me niet... (na 2,5 jaar)
  maandag 18 februari 2008 @ 09:41:39 #154
114177 Diaan73
pi_56809088
Tally goed gedaan!!! Hopelijk vallen de bijwerkingen van de hormonen ook mee.

Marie79, een soortgelijk gevoel ken ik wel, maar ik heb natuurlijk al een kind. Bij mij komt soms het gevoel op dat Twan nooit een broertje of zusje bij ons zal krijgen en dat hij "altijd" alleen is bij vakanties etz. Bij zn vader heeft hij al een zusje. Dat is soms frustrerend maar ik vind het voor Twan wel fijn.
Make love, not war ☮
pi_56810368
En of ik dat ken Marie.. Zaterdag ben ik lekker naar Scheveningen geweest.. Met mn tante..
Ff weg.. En dan zie je overal die kindertjes... En die kinderkledingboetiekjes..
En dan mn tante die niet kan wachten tot het zo ver is..
Dan krijg ik het savonds moeilijk.. Overdag kan ik nog lekker mee doen en denken alles komt goed..
En dan savonds lig ik te piekeren en bedenk ik me dat het misschien helemaal wel niet lukt..
De ene keer ben ik er zo vanaf.. En de andere keer heb ik er toch wel een dag (aantal dagen) last van..
pi_56818347
ik lees straks even bij... kom alleen even zeggen dat ik nog niet mag beginnen met prikken. Vandaag bij de echo vonden we een hele mooie cyste van maarliefst 5 cm in mijn linker eierstok... Stom, stom, stom gedoe!

Verder heeeeel veel geouwehoer met mijn verzekering! Kort samengevat; er staat op het vergoedingen overzicht dat 'vruchtbaarheidsbehandelingen' 100% vergoed worden. Op de één of andere manier vertrouwde ik het niet, heb ik dus op internet opnieuw gekeken. Je kon daar klikken op het "plusje" (betekent dus vergoeding), staat er ineens TUSSEN HAAKJES (!!) (m.u.v geneesmiddelen). Ik was helemaal over mijn toeren en vandaag heb ik de hele dag haast lopen bellen naar het ziekenhuis, de apotheek en de verzekeraar. En wat denk je? Bij die k*t verzekering kunnen ze me NIET EENS vertellen of ik de eerste keer wel of niet vergoed krijg, de apotheek zei namelijk van wel en dat wilde ik ff checken.

Voor nu weet ik het even niet meer. Mijn verzekeringsagent (c.q kennis/vriend) gaat erachteraan, want hij vond het ook wel een vreemd verhaal...

Punt nu is dus; willen we doorgaan met die dure medicijnen die ik dan zelf moet gaan betalen, of nemen we wellicht een pauze??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Nou... echt... schiet mij maar lek, ik weet het echt niet meer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jose81 op 18-02-2008 21:01:04 ]
  Moderator maandag 18 februari 2008 @ 17:47:53 #157
5428 crew  miss_sly
pi_56818617
Joseetje, wat ongelofelijk k*t allemaal

dikke en ik hoop dat het allemaal toch meevalt en alles vergoed wordt en je geen pauze hoeft in te lassen
pi_56818718
Jose, grrrrr, instanties af en toe!!! Zou je ze niet!

Voor jou een dikke .
Hardloper.
IG @webkim
pi_56822368
Jeetje Jose wat een k*tnieuws

Ik hoop zo hard dat alles morgenochtend uitgeklaard is en jullie verder kunnen, zonder een pauze.

Wat moet er nu gebeuren met de cyste, Jose?
pi_56822688
quote:
Op maandag 18 februari 2008 17:33 schreef Jose81 het volgende:
ik lees straks even bij... kom alleen even zeggen dat ik nog niet mag beginnen met prikken. Vandaag bij de echo vonden we een hele mooie cyste van maarliefst 5 cm in mijn linker eierstok... Stom, stom, stom gedoe!

Verder heeeeel veel geouwehoer met mijn verzekering! Kort samengevat; er staat op het vergoedingen overzicht dat 'vruchtbaarheidsbehandelingen' 100% vergoed worden. Op de één of andere manier vertrouwde ik het niet, heb ik dus op internet opnieuw gekeken. Je kon daar klikken op het "plusje" (betekent dus vergoeding), staat er ineens TUSSEN HAAKJES (!!) (m.u.v geneesmiddelen). Ik was helemaal over mijn toeren en vandaag heb ik de hele dag haast lopen bellen naar het ziekenhuis, de apotheek en de verzekeraar. En wat denk je? Bij die k*t verzekering kunnen we me NIET EENS vertellen of ik de eerste keer wel of niet vergoed krijg, de apotheek zei namelijk van wel en dat wilde ik ff checken.

Voor nu weet ik het even niet meer. Mijn verzekeringsagent (c.q kennis/vriend) gaat erachteraan, want hij vond het ook wel een vreemd verhaal...

Punt nu is dus; willen we doorgaan met die dure medicijnen die ik dan zelf moet gaan betalen, of nemen we wellicht een pauze??!?!?!?!?!?!?!??!?!?! Nou... echt... schiet mij maar lek, ik weet het echt niet meer...
Het zit je ook niet echt mee he
  maandag 18 februari 2008 @ 20:52:30 #161
114177 Diaan73
pi_56823148
Jeetje Jose dat is balen zeg... hopelijk pakt het nog goed uit voor jullie!!!
Make love, not war ☮
  maandag 18 februari 2008 @ 20:56:42 #162
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56823268
Jee José wat balen allemaal
Sterkte hoor met alles
pi_56823382
Ach Jose, wat een k.gedoe zeg! Heel veel sterkte!
pi_56823541
Fijn... die reacties hier... doet me wel goed.
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:25 schreef leonieke het volgende:
Wat moet er nu gebeuren met de cyste, Jose?
Gelukkig is het een 'vochtcyste', dus die moet vanzelf weer oplossen... de vraag is dus alleen wanneer...dat kost een paar weken. Ik moet over een week of 4 weer een echo laten maken om te kijken of ie inderdaad verdwenen is of niet. Als ie dan verdwenen is, krijg ik medicijnen mee om een menstruatie op te wekken (want ja; geen medicijnen, betekent geen eisprong en dat betekent weer geen menstruatie).

En dan dat verzekering verhaal; Ik baal er zo vreselijk van... mocht ik straks door kunnen met de medicijnen, dan is nog maar de vraag of de lichtste hoeveelheid werkt. Is dat niet het geval en moet ik dus meer van het spul gebruiken, dan ga ik me dus helemaal scheel betalen... en dat kàn gewoon niet........

Hier dus ècht een vreselijke kl*te dag gehad...

Tally... jij hebt de 'vuurdoop' gehad!! Fijn dat het zo is meegevallen...
pi_56823797
Ik moet zeggen dat ik vanavond meer last heb gehad van het prikken dan gister..
Pijnlijke buik enzo.. Beetje raar gevoel ook er na..
Lekkere is wel dat ik bijna niet meer ongesteld ben..
Vandaag nog wat oud bloed.. Eigenlijk gisteravond al..
pi_56832511
He getver Jose wat een gezeik nou weer
Heb je eerst al een cyste en gaat nou de verzekering ook nog tegenwerken. Ik weet hoe frustrerend zulke instanties kunnen zijn, je weet soms echt niet waar je aan toe bent. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid en kan je daarna snel weer verder
Laat zo'n stomme cyste en verzekering je week niet verpesten!ik wou eerst zeggen 'dag'maar daar ben ik waarschijnlijk al te laat mee....
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:25:42 #167
61800 Rottdog
pi_56835543
Het zal is een mzzl topic worden zeg

Jose
pi_56843055
dank jullie wel allemaal...!!

Gister op bed kon ik niet slapen, alles maalde maar door mijn hoofd. Ik zat er zo vol van, dat ik gewoon op ontploffen stond (dat was 's middags overigens ook al zo. Ik zei tegen mijn stagiaire 'als je een knal hoort, weet je dat ik uit elkaar ben geploft'). Ik heb een paar flinke huilbuien gehad en we hebben er natuurlijk over gepraat...

Maaaaar... we zijn er wel uit hoe we nu verder willen. In eerste instantie hopen we dat per 1 april de medicijnen wel in het basispakket komen (dat vertelden ze me gister in het ziekenhuis). Maar of dat nou wel of niet het geval is, we gaat toch door met de medicijnen. Dan maar E. 600,- per cyclus. Mocht ik méér nodig hebben, dan gebruiken we de medicijnen om de maand, zodat het wel enigzins betaalbaar blijft. Ik wil gewoon doorgaan. Sommige mensen (zullen) denken 'goh, wat zonde... je kunt toch ook een jaar wachten? Je bent nog jong...', maar nu zijn we eindelijk zover en dan zal een verzekeringskwestie alles omgooien? We hebben momenteel de financiële middelen ... ik bedoel... wat is nou belangrijker?? Een stuk levensgeluk of een volle spaarrekening (nou ja... vol... da's wel weer een beetje erg overdreven )??

Maar goed... Het is nu nog niet zover... eerst die cyste maar eens afwachten... en hopen dat mijn verzekeringsagent nog iets voor elkaar kan krijgen bij die kl*te verzekering... vandaag hebben we alle gegevens aan hem doorgegeven.
pi_56844078
't Is maar net waar je je prioriteiten legt Jose, en ik kan me heel goed voorstellen dat jij van die medicijnen (of nouja, van het gehoopte resultaat ervan) veel gelukkiger wordt dan van dure vakanties ofzo. Dus als jullie de middelen hebben is het toch volkomen te rechtvaardigen, jong of niet.
Maar ik hoop dat het in april met een sisser af blijkt te lopen en je het hele zwikkie gewoon kan declareren. Het is toch ook allemaal niet eerlijk he: de grootste idioten kunnen onoverwogen een kind krijgen en dan zijn er mensen die je het ZO erg gunt bij wie het allemaal niet wil en dan ook nog eens handenvol geld zou moeten kosten..?
Kromme, kromme wereld.

Nog een *knuf* van hieruit.
En lees af en toe de onderste regel van je sig nog eens... Want da's een goeie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_56855321
Hallo!
Ben nieuw hier, dus het zal wel even zoeken zijn voor me in het begin...
Heb een vraagje...

Ben zelf gestart op de 21e cyclusdag met neusspray Synarel en ben nu halverwege. Moet het 3 weken gebruiken, maar nu heb ik vandaag een bloeding gehad...
Weet niet of het ongesteld is of een vaginale bloeding....
Is dit goed, kan iemand me er iets over vertellen???
Na deze 3 weken moet ik beginnen met de spuiten...

Groetjes, wilmadonna
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:40:42 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_56855496
wilmadonna, ik denk dat je dat het beste kan vragen aan je arts, hoe kan iemand hier op het forum weten of het een bloeding is of dat je ongesteld bent?

Ik denk dat een arts je beter gerust kan stellen dan iemand hier?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:10:53 #172
3011 E.T.
pi_56856103
Wilmadonna, ik heb geen ervaring met Synarel, wel met Decapeptyl. Met decapeptyl is het wel de bedoeling dat je op de 'normale' tijd ongesteld wordt, zodat je daarna met follikel-stimulatie kunt beginnen. Even het spreekuur van je ferti-kliniek bellen over hoe en wat

Jose, ik heb ook een keer gezeik gehad met de verzekering en toen was voor mij de keuze ook heel duidelijk hoor Bij mij wilden ze bijna de hele tweede ICSI niet vergoeden (zowel behandeling als hormonen)..
Heeft jouw verzekering niet zelf een nummer voor klantenservice/vergoedingsvragen? Verzekeringsagent zal het ook na moeten vragen en zal ws. vragen terug krijgen over de behandeling die hij dan weer aan jou moet gaan stellen. Direct contact is in zulke specialistische gevallen soms handiger
pi_56863477
Webkim... dank je wel... Ja, ik lees mijn sig inderdaad ook nog weleens... al is het soms toch wel moeilijk... En ja... ik ben het er ook helemaal mee eens, dat het een kromme wereld is..

E.T, die verzekeringsagent belde me net inderdaad om wat vragen te stellen... maar ik leg het liever aan hem uit, dan dat ik wéér zilverenkruis achmea moet bellen, want daar loop je toch tegen een stenen muur aan. Je krijgt alleen maar 'nee' en 'sorry', er is echt nergens een opening te vinden. Ik kan net zo goed tegen een boom gaan praten.

Het stomme is wel; doe je IVF, dan krijg je de medicijnen wel vergoed, maar omdat dit nog geen IVF is (ik noem het maar een voorstadium), valt het onder 'vruchtbaarheids bevorderende behandelingen' en krijg ik het niet vergoed...

Ik vind het zo vervelend nu om maar een beetje te gaan zitten wachten... ik kan nu nergens mee door, alles ligt nu een maand stil (vanwege die cyste). Heel vreemd vind ik dat. Er is dus gewoon geen enkele kans op een zwangerschap deze cyclus. Laat het maar snel maart worden, dan kunnen we weer verder...(nou ja, hopelijk dan). Zul je zien dat dat ook weer niet kan, omdat die cyste blijft zitten ofzo...
pi_56865367
Jose wat balen! Kan me je gevoel goed voorstellen... Hoop wel dat je snel de goede moed weer te pakken hebt, want dat is zo belangrijk!

na de 2 mislukte ivf pogingen hier, en de 2 cryo pogingen die op het laatste moment niet doorgingen doordat het ziekenhuis geen plek had (en door de ontbrekende eileiders ook tussendoor geen enkele kans om ineens spontaan toch tussendoor zwanger te worden) laat je ook snel de hoop even varen.... soms is het nog wel moeilijk, maar wij staan bewust even stil nu, dus dat ik de moed/hoop soms even laat varen, is nu niet zo erg. Straks als we weer beginnen is die gewoon weer helemaal terug, maar ik probeer te zeggen: hou vol meid! Die cyste MOET gewoon wegzijn in Maart...!!

Wilmadonna, als je nu halverwege zit, dan zit je nu aan het eind van je cyclus, dan menstrueer je nog een keer. Dan werkt de synarel goed en kun je gaat beginnen met stimuleren. Hebben ze je dit in het ziekenhuis niet verteld? Heb je niet een schema gekregen met verwachte dagen etc.? Succes in elk geval!!!
pi_56867435
NieTTus... dank je wel... en ja... je hebt gelijk. Je laat de hoop op een gegeven moment gewoon varen. Soms heb je van die momenten dat alles wel tegen lijkt te werken. Dat is gewoon moeilijk.

Ik vind ook dat die cyste weg moet zijn in maart...! Het zal wel een tegenvaller zijn als dat niet zo blijkt te zijn, maar ja, wat doe je eraan?

Ik hoop verder dat het met jullie goed gaat...
pi_56878464
Jose, ik hoop dat die cyste straks inderdaad gewoon weg is, en dat jullie alles vergoed krijgen en dat het dan gewoon lekker meteen de eerste poging raak is Wordt onderhand tijd voor een beetje geluk, toch?
pi_56887355
vind ik ook
pi_56887603
Gaat goed hier zo goed als helemaal teruggekrabbelt, dus volop genieten!

Miss!! hoe gaat het met de clomid, ben je daar al weer mee begonnen?

Rest van de dames Denk nog steeds aan jullie en duim daar ook bij!!
pi_56890175
Ik heb gisteren de uitslag van mijn man gekregen, hij had weer eens superzaad (80.000.000 stuks).

We staan nu op de wachtlijst voor IVF, en beginnen in week 30 (21 juli)

Ben wat kort van stof, heb een tenniselleboog en vooral 's avonds veel pijn.
pi_56891047
Poehee José, het zit je wel tegen zeg. Ik heb bij mijn verzekering nog even gekeken (CZ) en daar staat niks tussen haakjes. Het lijkt me echt erg pijnlijk als je ineens voor zo'n verrassing staat... Maar ik begrijp het goed dat je gewoon door gaat hoor. Zeker als je de financiële middelen hebt zou ik ook het geduld niet op kunnen brengen om nog een jaar te wachten.

Hier ook een kleine tegenvaller. Ik heb vorige week een bloedonderzoek gehad om wat dingetjes uit te sluiten en die uitslag heb ik nodig voor mijn afspraak bij de gynaecoloog morgen. Vandaag kon ik hiervoor bellen en toen kreeg ik te horen dat ze me al de hele tijd probeerden te bellen (op het verkeerde nummer) want er was iets mis gegaan met het onderzoek . Er was niet goed gekeken op de formulieren en er zijn dus niet de goeie testjes gedaan Nu moet dat onderzoek dus overnieuw. (Dat onderzoek waar ik die belachelijk grote blauwe plek aan over heb gehouden omdat die niet kon prikken) En heb ik dus morgen geen uitslag dus kan ik (waarschijnlijk) nog niet beginnen aan de behandeling (clomid) Nu kan ik pas 4 maart terecht voor dat onderzoek en kan ik pas 18 (!!) maart bellen voor de uitslag omdat de internist eerst op vakantie gaat.
Ik kon echt wel janken toen die assistente het vertelde. Ik wil gewoon zo graag beginnen... (en dan heb ik nog niet over het feit dat ik me in allerlei bochten heb moeten wringen om vorige week op die afspraak te kunnen komen )
pi_56891382
Tjonge, No_Promises... da's ook wat! Heb je eindelijk alle moed bij elkaar geraapt en alle hoop gevestigd op Clomid, kun je nog niet beginnen... Dat lijkt me ook rot. Je moet nu -net als ik- zo'n lekkere loze periode gaan wachten. En ook erg fijn dat zo'n internist eerst op vakantie gaat...Het begint wel op een super pech topic te lijken hier...

Ik heb even een vraagje. Omdat de medicijnen dus bij IVF wel vergoed worden, wil ik gaan informeren of het niet mogelijk is dat wij ook met IVF gaan beginnen (maar eerst een poging zelf klussen, omdat ik die medicijnen toch al in huis heb), i.v.m de verzekering.

Moet je eerst een bepaald traject doorlopen, wil je bij IVF terecht komen? Moet je bijvoorbeeld eerst een aantal IUI pogingen doen? En word je alleen toegelaten bij IVF als er geen andere mogelijkheid meer is?
pi_56892238
Nee, ik heb geen schema gehad..
Het is allemaal een beetje vreemd gelopen... Gynacologe die op vakantie is, een receptioniste aan de telefoon die geen afspraken kan maken, want er waren zieken... dat soort dingen...
Ik woon in Zweden, dus het is dus niet alleen in Nederland soms pech met die dingen...
Vandaar dat ik ook geen uitvoerig gesprek gehad heb, en omdat ik 37 ben kan ik er niet te lang meer mee wachten.
Maar ik weet ondertussen dat het 'goed' is dat ik mijn menstruatie heb tijdens mijn gebruik van de neusspray.

Vraagje... zijn er mensen online waarbij het gelukt is met IVF????
Oh, ik zou zo graag willen dat het nu lukt met die injecties... gewoon de onzekerheid dat het misschien weer geen goede eisprong zou zijn.... dat is zo slopend....
Moet proberen niet teveel te piekeren, maar automatisch doe je dat toch...

Meiden, succes allemaal met de behandelingen!!!
En tjee... wat een gedoe met die verzekeringen zeg.....

Groetjes
pi_56892379
o ja, als ik wil bellen voor info, dan gaat dat helaas vrij moeilijk.
Ik bel dan naar de afdeling (speciaal nummer) en dan bellen zij terug (zo gaat dat hier altijd ook bij de huisarts) en dan krijg je iemand aan de lijn, die niet jouw arts is... vaak weten ze dan niet waar het over gaat en wordt je een dag later of een paar dagen later teruggebeld door je arts.
Vandaar dat het me makkelijker leek om hier wat rond te vragen... heb er zo'n hekel aan dat ik zolang moet wachten en ook dat je bij je telefoon moet zitten omdat je gebeld kunt worden....
pi_56892776
No Pro wat balen zeg!! Echt dat DAT soort dingen dan nog fout moeten gaan, het is al beladen genoeg allemaal... Hoop dat je snel uitslagen hebt en dat die goed zullen zijn!

Wilmadonna, gaat er daar dus wel anders aan toe dan hier! Voelt het dan wel goed om zo te starten, zonder dat je weet hoe het eigenlijk moet gaan? Ik vond het in elk geval heel belangrijk om te weten, tot in detail, wat er ging gebeuren etc... Maar fijn dat je nu gerustgesteld bent! Het is van te voren echt niet te zeggen of het bij jou in 1 keer gaat lukken. Het lukt vaak genoeg wel in de eerste poging, dus we duimen gewoon mee! Sterkte en hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt!

Jose, goede vraag! Geen idee hoe dat gaat, volgens mij moet je wel eerst een bepaalde weg afleggen helaas, al zou het verzekeringstechnisch beter anders zijn. Dat is zuur, het is ook zuur dat je medicijnen niet vergoed worden. Net zoals het geschommel met IVF/ICSI vergoedingen, dat verandert ondertussen elk jaar, of je iets vergoed krijgt of niet. Het is gewoon allemaal niet eerlijk. Hoop dat er een snel een goede oplossing komt!
  Moderator vrijdag 22 februari 2008 @ 08:40:42 #185
5428 crew  miss_sly
pi_56899612
Hallo dames

Even een kort berichtje, want we zijn nogal druk met verhuizen. Ons hele huis staat in dozen en vuilniszakken te wachten op de verhuizers die om 9 uur komen. Ik moet om half 10 een echo laten maken, CD10, dus ik ben benieuwd. Heb wel het idee dat er iets groeit, dus wie weet

Als het goed is, is ons internet verhuisd, maar of dat vandaag al werkelijk zo is, is de vraag Dus als jullie even niets horen: met ons is het goed

succes andere dames

en nog een extra voor NieTTus
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:32:22 #186
114177 Diaan73
pi_56900357
Succes met verhuizen en straks met de echo!!! maar je zult dit voor die tijd niet meer lezen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 22 februari 2008 @ 20:19:50 #187
186094 Floria
Ghost of shark
pi_56913353
Ik was even helemaal klaar met het hele baby gedoe. Vandaar dat ik ook een week of drie mijn neus niet heb laten zien. Ronde 3 Clomid is bijna 'klaar' en uitgaande van de vorige twee keer zou ik morgen ongesteld moeten worden. Dat klopt wel aardig met mijn temp. dus ik wacht af. Ik voel en denk helemaal niets. Ik ben een soort doorgeslagen blasé denk ik. Vorige week wilde ik kappen met alles. Als het zó moet dan maar niet. Slaat nergens op want ik ga niet stoppen en hoef ook alleen maar aan de Clomid, geen enge prikken oid (waarvoor respect!!!).

Welkom aan de nieuwe dames en heer. Ik hoop dat jullie met de rest van ons snel gaan opzouten hiero.

Miss_sly wat goed dat je tóch ongesteld bent geworden zodat je door kan gaan naar de IUI balie! Dit gaat hét wondermiddel moeten zijn hoor je me! Ik duim voor je!

Diaan, misschien heb ik het gemist maar huh? geen pco meer? Hoe ben je dr af gekomen want dat zie ik ook wel zitten! Wat duren die test uitslagen lang pffff! Ik vinnut ook raar dat de assistente niets over de zwemmers van je man kon zeggen. Bij mij werd dat wel door de telefoon verteld. Zal wel per ziekenhuis verschillen. 6 weken wachten is echt niet menselijk.

Rottdog, néééé. Wat een kloterige zooi die buikgriep!

Tally & José MIJN HEMEL! Wat een gigantische hoeveelheid (prik)spul. Moge het een vruchtbaar resultaat hebben!
En verzekeringen....grrrr!
En cystes

Vraagje aan Leonieke, in wat voor hoedanigheid post jij hier in dit topic? Jij bent toch zelf niet bezig met kindjes? Of heb ik dat fout?

[ Bericht 0% gewijzigd door Floria op 22-02-2008 20:28:10 ]
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_56913462
Nog 2 avonden! Maandag een echo..
Dan hoor ik of het effect heeft..
En dan hoor ik wanneer ik de pregnyl mag gaan prikken..
Van mij mag het snel maandag zijn..
Al heb ik wel het gevoel dat er iets gebeurt..
Ik heb pijntjes overal in mn buik
pi_56914696
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:19 schreef Floria het volgende:
Vraagje aan Leonieke, in wat voor hoedanigheid post jij hier in dit topic? Jij bent toch zelf niet bezig met kindjes? Of heb ik dat fout?
Ik ben in mijn hoofd al jaren bezig met kindjes en weet al bijna 5 jaar dat ik PCO heb waardoor ik eigenlijk net iets meer meeleef met de dames hier dan in de andere topics in OUD (wat niet wil zeggen dat ik niet wegsmelt bij het zien van de foto's van de kindjes en dat ik de verhalen van de zwangere vrouwen of moeders/vaders niet graag lees).
Ik heb geprobeerd om hier niet meer te posten en hier niet meer mee te leven, maar kan het eigenlijk gewoon niet laten (ook al lurk ik tegenwoordig meer )
En normaalgezien gingen we in maart of april met Clomid beginnen (mijn voorschriften liggen klaar, de instructies heb ik al gekregen van de gyn) maar door de vertragingen met de bouw van ons huis is het plan weer naar achteren geschoven.
pi_56915825
Zo vandaag bij de gyn geweest. Een andere dan vorige keer en (vandaag iig) een hele aardige, grappige, niet dokter achtige man. We hebben alvast doorgesproken hoe we het aan gaan pakken. Beginnen met clomid 50 mg als dat niet aanslaat 100, vervolgens 150 en als dat niet aansluit spuiten. Dat wist ik natuurlijk al ongeveer maar ik vind het fijn dat hij geen verrassingen voor me had. Dus niet nog meer onderzoeken, foto's of wat dan ook.
Vriendliefs goedje wordt ook nagekeken. Wij hadden samen al zitten geinen over het hokje met de bijbehorende boekjes maar hij mag het gewoon thuis doen Nooit geweten dat dat ook tot de mogelijkheden behoort. Hij zit nu al wel te zeuren over zijn 3 dagen onthouding
26 maart moeten we dan terugkomen bij de gyn en dan gaan we beginnen
Ook al gaat het minder snel dan dat ik zou willen heb ik toch een goed gevoel over vandaag. Een fijne gyn, veel lol met mijn lief en eindelijk een datum dat we ervoor kunnen gaan. Vooral die lol met mijn lief is fijn
  zaterdag 23 februari 2008 @ 08:52:24 #191
3011 E.T.
pi_56921505
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:19 schreef No_Promises het volgende:.
Vooral die lol met mijn lief is fijn
Is idd zoooo belangrijk om het zo te 'ondergaan'. Lol en gezelligheid om te relativeren en het luchtig te houden.

WilmaDonna, hier geen IVF maar wel twee hele mooie ICSI-kindjes. In Z&G lopen er ook nog twee meiden rond (webkim en Madelieve) die zwanger zijn na IVF of ICSI (weet niet meer precies wat ze in het lab hebben gedaan bij hun ) En er is recent nog een ICSI baby'tje geboren op fok
Er zijn echt wel succes-verhalen te vinden, al lijkt het voornamlijk of dat niet zo is als je net begint en alles nog somber inziet
pi_56921699

Er was nog niet echt een ei op de echo. Er zat er rechts eentje van 8,4 geloof ik, en dat is toch wel aan de kleine kant. Ze zei dat door de clomid de groei best wat later kan beginnen. Dus maandag moet ik terug om te kijken of er dan wat groei te zien is. Ben benieuwd.
pi_56924461
Miss_Sly, jammer dat het toch een beetje tegenviel... maar inderdaad, met Clomid kan het allemaal wat langzamer gaan... dat heb ik de afgelopen maanden ook gehad (met een eisprong rond dag 24). De grens waarop het met Clomid mag, is rond dag 18... tenminste, dat zei mijn gyn. Dus dan heb je nog even
Succes met je verhuizing trouwens!!

No_Promises, fijn dat je er zo'n goed gevoel aan overgehouden hebt! Het is ook fijn als een dokter geen verrassingen voor je achterhoudt en gewoon vertelt hoe het allemaal kan lopen. Ik heb jouw straatje ook doorlopen; eerst 50 mg, toen 100 mg en toen 150 mg Clomid... en volgende maand als die cyste weg is, dus gaan spuiten.

Tally, ik ben héééééél benieuwd!! Ik hoop dat er inderdaad wat gebeurd daar van binnen!!

Gister het ziekenhuis gebeld. Woensdag word er besproken in het teamoverleg of ik toch niet stiekem met IUI kan beginnen. Ik heb verteld hoe het met de verzekering af is gelopen... en dus dat ik het maximale uit die medicijnen wil halen, omdat ik het dus zelf moet gaan betalen. De kans op een zwangerschap is toch wat groter als je IUI doet, dan wanneer je gewoon zelf thuis klust, zeg maar. Ben benieuwd of dat nog wat gaat worden... Wordt vervolgd...
pi_56924696
Lieve meiden,

WIlde jullie even laten weten dat ik hier regelmatig meelees en meeleef met jullie.

En duim echt heel hard voor jullie dat jullie snel een tweede streepje plassen!

En laat de moed niet zakken hoor; what's for you, will not pass you by.
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_56924822
Ik zal sowieso direct met 100mg Clomid moeten beginnen. Maar dan nog heeft de gyn er geen goed oog in. Ze heeft gezegd dat ze sowieso niet gelooft dat het binnen de 3 maand zal lukken. Dan ga ik 3 maand geen Clomid moeten gebruiken en dat is pas de eerste keer dat ik terug zal moeten gaan.

Ik vind het vreemd dat ik nooit op controle moet, maar dat is blijkbaar haar manier van werken. Pas na 6 maand meer controle zei ze.
pi_56925902
Leonieke, ik ben ook niet heel veel gecontroleerd, hoor, met Clomid... maar dat kwam ook omdat dat moeilijk te regelen was met mijn werk. Mijn gyn maakte altijd een echo als ik op controle kwam, dus om de 3 maanden. Waarom moet je al gelijk met 100mg beginnen, eigenlijk?
pi_56925932
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:59 schreef Jose81 het volgende:
Leonieke, ik ben ook niet heel veel gecontroleerd, hoor, met Clomid... maar dat kwam ook omdat dat moeilijk te regelen was met mijn werk. Mijn gyn maakte altijd een echo als ik op controle kwam, dus om de 3 maanden. Waarom moet je al gelijk met 100mg beginnen, eigenlijk?
Maar ik lees van sommige mensen dat ze rond de eisprong om de 2 dagen ofzo moeten langsgaan. (maar ik ben wel blij om te lezen dat er nog mensen zijn die niet vaak gecontroleerd werden).

Ze zei dat 50mg voor mij sowieso niets zal uithalen en vreest ook voor 100mg. Misschien omdat mijn eierstokken er niet goed uitzien ofzo?
Ik heb nog nooit (zonder de pil of andere hormonen) gemenstrueerd. Misschien speelt dat ook een rol.
pi_56926125
aah, oke... dan snap ik het inderdaad wat beter.

Ik ben in de tijd met Clomid twee keer voor een samenlevingstest geweest... toen hebben ze ook gezegd hoe groot de eitjes op dat moment waren, waardoor ik dus wist hoe lang ik nog ongeveer moest wachten. En de gyn heeft dus gekeken bij de controles, wat ik net al schreef...

Ik hoop in ieder geval dat 100mg wel z'n werk goed doet!!
pi_56926212
Over een samenlevingstest heeft ze niet gesproken. Ze zei me dat de volgende test die van toxoplasmose (schrijf ik het juist?) ging zijn als ik dus effectief zwanger ben.
Het sperma van mijn man is wel al gecontroleerd en dat bleek goed te zijn.

Ik vraag me gewoon af of je het kunt voelen of die Clomid effectief iets doet. Zij zei dat ik met die 100mg bv mijn eisprong ging moeten voelen als hij er zou komen (en dat ik ook daarom niet op controle moet gaan)
Normaalgezien moet ik pas na 6 cyclussen terug gaan, maar ik denk dat als die Clomid niets doet ik toch contact ga opnemen. Ik zou niet weten wanneer ik zelfs opnieuw met Clomid zou moeten beginnen als ik niet menstrueer.

Ik moet wel toegeven dat ik geschrokken was toen ze zei dat ze niet gelooft dat ik binnen de 6 cyclussen ga zwanger zijn. Mijn man ziet het dan positiever en gaat ervan uit dat ze geen valse hoop wil geven.

En wat het klussen betreft, moet het volgens haar van dag 10 tot en met 18, om de twee dagen, in de veronderstelling dat de eisprong op dag 14 plaatsvindt.
pi_56931243
nou Leonieke ik moet zeggen dat ik niet blij zou worden van het verhaal van jouw gyn. Ze zegt dat je de eisprong zeker moet gaan voelen terwijl er toch ook een hoop vrouwen zijn die het nooit voelen? En daarbij... ik zou niet weten hoe een eisprong voelt. Ik denk dat ik dan bij elk steekje zou denken: Zou dit het dan zijn? Ik ben wel blij dat ik wel gecontroleerd ga worden. Dus na een x aantal dagen wordt er gekeken of de clomid zijn werk doet. Alhoewel dat bij mij ook erg vervelend gaat worden met mijn werk... Ik wil het nog helemaal niet gaan vertellen.
Ook erg vervelend dat zij gelijk zo negatief is. Ik ben zelf al heel pessimistisch ingesteld, dus dat zou voor mij echt niks zijn.
pi_56931681
Mja ik was toen ook niet echt blij Er zijn wel wat traantjes gevloeid toen ik in de auto zat, maar mijn man ziet het gelukkiglijk positiever in (ik ben zelf ook een beetje een pessimist, toch op dat gebied) en hij probeert me wel steeds op te beuren als het even tegen zit of als ik een beetje de moed verlies (ik zit nog steeds op schema wat zwangere vrienden betreft. Vorig weekend ook het goede (en dan bedoel ik dit niet ironisch ofzo ) nieuws gehoord van een collega dus er is al elk weekend iemand bijgekomen )

Ik heb zelf ook geen flauw idee hoe een eisprong voelt (nog nooit meegemaakt, dus laat staat dat ik het al gevoeld zou hebben). Toen ik vroeg hoe ik dit ging merken omdat veel vrouwen er nooit iets van merken, zei ze dat je het met 100mg Clomid wel voelt en dat ik het wel zou weten als het de eisprong is.

Als het na 6 cyclussen nog niet gelukt is, ga ik wel eisen dat ik op controle mag komen (als ze natuurlijk zegt dat het dan nog niet mag, zal ik van gyn moeten veranderen, vrees ik). Op het werk zou ik er zelf geen problemen mee hebben. Ik heb glijdende uren, maar mijn baas zou het wel begrijpen (hij was de eerste die me op het werk een baby toewenste met nieuwjaar ).

Ik vind het gewoon spijtig dat ik zelfs niet één keer kan gaan zien of de clomid zijn werk doet. Maar misschien zal ik het idd wel voelen omdat het om 100mg gaat. Iemand hier ervaring mee?
pi_56936081
hoi Leonieke!

Heb zelf ook tabletten gebruikt die helaas niet werkten bij mij....
Heb zelf ook lang geen menstruatie gehad, maar dat is sinds 2005 ineens spontaan teruggekomen.
Ook wij moesten het om de 2 dagen doen en ik kreeg ook niet iedere keer een echo.
Maar niet iedere vrouw kan een eisprong voelen, raar dat ze dit tegen je zei.
Als ze echt zo pessimistisch is, is het misschien toch een goed idee om een andere gynacholoog op te zoeken. Het is wel belangrijk dat je je op je gemak voelt bij zo'n persoon en die persoon ook veel aandacht aan je schenkt en 'meeleeft'.
Het is al zo heftig allemaal en als zo'n gynacholoog dan zo reageert...... dat gaat je niet in de koude kleren zitten....
Ik leef met je mee!

Zelf moet ik aanstaande woensdag naar het ziekenhuis en krijg dan weer een ultra geluidsonderzoek en dan gaan ze me de injecties demonstreren... hoe ik het moet prepareren en zetten....
En ik ben al zo'n held met spuiten, haha maar goed, het is voor een goed doel!

Fijn te lezen dat er meer mensen zijn die steeds tijdens een kuur denken: ik stop ermee!
Ik heb dat namelijk ook steeds.... heb vooral met die tabletten heel veel bijwerkingen gehad, lag dan echt 6 dagen met migraine op bed... en nu met de neusspray is het gelukkig minder geworden....
maar vooral 's nachts kan ik maar niet in slaap komen en voel ik me beroerd... dan denk ik ook steeds.. als het zo moet....
Maar de volgende dag voel ik me weer fit en dan ga ik er weer voor...

Groetjes!!!
pi_56943781
Ik zal sowieso de eerste maanden afwachten en nog bij dezelfde gynaecologe blijven. Als ze mij na 6 cyclussen niet regelmatiger wil controleren, ga ik haar toch vragen dat te doen en erbij zeggen dat ik anders van gyn ga veranderen. Maar ik wil nu nog niets overhaast doen Want voor de rest is het echt een goede gyn (het is dankzij haar dat ik weet dat ik PCO heb, mijn vorige gyn waar ik 4 jaar ben bijgeweest heeft die conclusie nooit getrokken).
Trouwens, mijn plan is nog steeds om haar versteld te doen staan en gewoon zwanger te zijn binnen die 6 maand (als ik nu al niet meer positief kan denken, zal het helemaal verkeerd lopen natuurlijk ).

Wat is de bedoeling eigenlijk van het ultra geluidsonderzoek?
Ik durf er trouwens voor wedden dat dat spuiten probleemloos zal gaan bij jou
pi_56954290
Mijn laatste spuit is gezet!
pi_56954904
Leonieke, ik vind het ook wel een beetje een rare opmerking van jouw gyn dat ze zei 'een eisprong moet je wel voelen als je 100 mg Clomid gebruikt'. Ikzelf heb aansluitend 50-100-150 mg gebruikt en ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld!

Ik zou ook trouwens heel verdrietig zijn als mijn gyn zou zeggen dat ze niet verwacht dat ik binnen 6 maanden zwanger ben. Ook ik ben een beetje een pessimist op dit gebied en ik zou het echt niet kunnen hebben als dat dan zo gezegd zou worden. Ik zou dan echt denken 'waarom zou ik die pillen dan nemen?!".

Ik heb trouwens niet echt veel last gehad van de Clomid. Het enige wat ik had, was opvliegers... die had ik vooral tot aan de eisprong en na de eisprong was het dan zo goed als voorbij.

Ik wist trouwens dat ik mijn eisprong gehad had, door mijn temperatuur curve. Moet jij dit ook (nog) bijhouden?

Tally; mooi zo!! En nu morgen maar afwachten...! Ben benieuwd!
  maandag 25 februari 2008 @ 16:17:02 #206
61800 Rottdog
pi_56966439
Sinds ik Clomid slik weet ik wanneer ik een eisprong heb de laatste was zelfs zo erg dat ik nog gedacht heb aan een acute blindedarmontsteking
  Moderator maandag 25 februari 2008 @ 16:21:09 #207
5428 crew  miss_sly
pi_56966543
Ik heb nooit iets gevoeld van mijn eisprong, niet puur natuur, niet met clomid en niet met gespoten hormonen. Het is volgens mij ook neit vanzelfsprekend dat je die wel gaat voelen bij 100 mg

Vanochtend een nog wat meer gegroeid baarmoederslijmvlies dat er erg mooi uitzag qua dikte en de mooie drie lagen die je hoort te zien en wat groei van 1 follikel. Nog niet groot genoeg, maar ze verwachten dat het wel groot genoeg gaat worden. Donderdag terug voor nog een echo.
pi_56969232
Ik wil dit al een paar dagen vragen maar ik twijfel steeds omdat ik bang ben dat het vervelend over komt
Maar goed, toch maar wel even want ik ben nog steeds benieuwd.

leonieke, je schrijft:
quote:
Ik moet wel toegeven dat ik geschrokken was toen ze zei dat ze niet gelooft dat ik binnen de 6 cyclussen ga zwanger zijn. Mijn man ziet het dan positiever en gaat ervan uit dat ze geen valse hoop wil geven.
Daardoor vroeg ik me af of het bij Clomidgebruik raar is als je er langer dan zes maanden over doet om zwanger te worden. Ik bedoel, iemand die geen hulpmiddelen nodig heeft om zwanger te worden kan er ook makkelijk langer dan zes maanden over doen om zwanger te worden, daar is niets raars aan.
Als ik er van uit ga dat iemand die Clomid gebruikt in principe (even heel algemeen gesproken) door de medicatie een "gezonde" eisprong heeft dan zouden die zes maanden toch niet vreemd zijn?

Waarmee ik dus absoluut niet wil zeggen dat ik vind dat Leonieke zich aanstelt ofzo, ik hoop met haar mee dat ze zo snel mogelijk zwanger gaat worden!
Maar ik ben wel benieuwd of het over het algemeen de bedoeling is dat je door Clomid enkel een normale cyclus gaat benaderen of dat je ook sneller dan gemiddeld zwanger zal zijn.
  Moderator maandag 25 februari 2008 @ 18:54:25 #209
5428 crew  miss_sly
pi_56969526
Geen rare vraag, hoor owlet
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de benadering van de gyn van leonieke ook wat vreemd vind. Is ze een 'gewone' gyn of is ze fertiliteitsarts?

Anyway, clomid is inderdaad bedoeld om een normale cyclus te krijgen. Het wordt dus gebruikt bij een verstoorde cyclus, bijvoorbeeld bij PCOS zoals leonieke ook heeft. Echter clomid geeft geen garantie op een eisprong. Het kan bij een lage dosering een eisprong geven, maar het kan ook zelfs bij hoge doses niets doen. Bovendien kun je eerst goed reageren op de clomid en later resistent worden; of je kunt dat al zijn voor je ooit clomid hebt gebruikt.

Het is dus helemaal niet vreemd als er alleen clomid wordt gebruikt om een normale cyclus te krijgen en het stel dan gewoon thuis moet klussen, dat zwanger worden langer dan 6 maanden duurt. Wat wel regelmatig gebeurt, is dat er lang gezocht moet worden naar een dosis die voor een eisprong zorgt of een bijstelling van de dosis door de tijd. Vaak wordt echter wel goed gemonitord en een combinatie met IUI gedaan, en dan zijn natuurlijk de omstandigheden optimaal, zodat de kans op een zwangerschap wel redelijjk zijn.
pi_56971526
bedankt voo rhet antwoord
pi_56979486
Thx voor het heel erg uitgebreide antwoord miss_sly.

Ik denk dat het een gewone gyn is, ook al is ze ooit verbonden geweest aan het ziekenhuis in Jette (maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen).

@ owlet: het was helemaal niet mijn bedoeling om over te komen als "ik moet clomid slikken dus ik wil direct zwanger zijn" (oké oké, ik wil wel direct zwanger zijn (maar wie wil dat niet als ze er voor gaan?), maar ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat die kans heel erg miniem is ) Ik was gewoon erg geschrokken dat ze het zo zei, alsof ik er gewoon de eerste 6 maanden helemaal niet moet op hopen.
Tuurlijk besef ik dat dat gemiddelde van een jaar bezig zijn ook op mij van toepassing is want zoals miss_sly zegt: er moet eerst een juiste dosis gevonden worden én ik moet al reageren op Clomid. Maar net daarom vind ik het jammer dat ik de eerste zes cyclussen niet in de gaten gehouden word. Zo is het in mijn ogen wat proberen in het wilde weg en zien of er iets gebeurt (ik zou bijna gaan hopen dat ik na de eerste ronde niet ongesteld word zodat ik dan (hopelijk toch) wel op controle kan gaan )
(en dit niet omdat ik me aangevallen voel door jouw post, maar misschien gewoon wat extra verduidelijking, ook voor de anderen ).
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 08:25:33 #212
5428 crew  miss_sly
pi_56979740
Maar leonieke, zou je dan niet liever op zoek gaan naar een fertiliteitsarts? Die kan je vast beter helpen dan een gewone gyn, lijkt me..
pi_56979854
Is dat echt al nodig als het gewoon om Clomid gaat? Ik ben wel sowieso van plan om als er verdere stappen moeten ondernomen worden direct naar Jette te gaan (staat toch hoog aangeschreven, dacht ik, en ik werk er nog eens dicht bij ook).

Ik dacht dat ik die clomid wel nog bij een gewone gyn kon nemen.

Zitten jullie dan allemaal bij een fertiliteitsgyn? (en hoe vind je die in godsnaam )
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 08:57:15 #214
5428 crew  miss_sly
pi_56980093
Ik heb een jaar of 10 geleden ook in de mmm gezeten. Eerst een tijd bij een gewone gyn en later bij een fertiliteitsarts en ik vind dat er wel degelijk verschil is. Nu zit ik in het VU ook bij voortplantingsgeneeskunde, een aparte afdeling binnen gynaecologie en verkoskunde.

Of het echt nodig is? Weet ik niet, maar ik zelf voel me prettiger bij de fertiliteitsarts, want dat is uiteindelijk waar iets aan gedaan moet worden: mijn vruchtbaarheid en de mogelijkheid zwanger te worden.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:00:19 #215
114177 Diaan73
pi_56980119
Volgens mij kun je niet zelf naar een fertiliteitsarts maar moet je daarvoor doorverwezen worden door je gyn. Maar of dat ook zo is in België weet ik niet.

Ik denk dat de Clomid mij op weg heeft geholpen naar een - voor mij - redelijk regelmatige cyclus. Ik heb zelf het gevoel afgelopen weekend geen echte eisprong te ehbben gehad.... geen lijmerige slijm gezien. Nog steeds geen bericht voor de afspraak, nog een weekje en dan ga ik bellen.

miss_sly.. je ei gaat nu de goede kant op Maar wat een gesleep naar het ziekenhuis en dat staat ons ook te wachten
Make love, not war ☮
pi_56980146
Ik zou ook somber kunnen worden van zo'n bericht, Leonieke. Zeker in combinatie met de algehele houding van de gyn, dan kan ik me voorstellen dat het een beetje zinloos ofzo voelt.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:34:48 #217
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56980541
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:20 schreef leonieke het volgende:

Ik vraag me gewoon af of je het kunt voelen of die Clomid effectief iets doet. Zij zei dat ik met die 100mg bv mijn eisprong ging moeten voelen als hij er zou komen (en dat ik ook daarom niet op controle moet gaan)
Normaalgezien moet ik pas na 6 cyclussen terug gaan, maar ik denk dat als die Clomid niets doet ik toch contact ga opnemen. Ik zou niet weten wanneer ik zelfs opnieuw met Clomid zou moeten beginnen als ik niet menstrueer.
Ik heb zelf ook Clomid gebruikt, gelukkig maar drie keer en toen was ik al zwanger. Ik vind het ook allemaal zo knap en dapper hoe iedereen in dit topic er zo doorheen staat. Zo moedig want het moet af en toe goed wanhopig zijn en voelen.

Ik merkte een heel erg verschil met de Clomid. Ik kreeg inderdaad een soort premenstruale buikpijn tijdens mijn eisprong en gigantische koppijn. Niet echt bevoordelijk voor je sexdrive maar goed. Ik werd ook heel nerveus en zenuwachtig en kreeg erge moodswings, die ik tijdens de pil ook kreeg.

Maar ik begrijp dat jij niet menstrueert? Ik menstrueerde namelijk wel, maar kreeg de eerste keer wel medicijnen om de menstruatie te laten stoppen en helemaal met een schone lei te beginnen. Mijn menstruaties waren altijd zeer heftig, zeer lang en zeer onregelmatig, zonder eisprong gek genoeg. Als je niet menstrueert denk ik dat je medicijnen krijgt die het opwekken, maar daar weet ik niet zo veel van.

Hoop dat jullie huisje snel af is zodat je kunt beginnen.

Trouwens ik ben eerst een paar maal geweest om te kijken of ik een eisprong had, daarna dus de clomid, toen na 1 maand terug om te kijken of ik een eisprong had, die had ik, en mij werd gemeld dat als ik binnen 6 maanden niet zwanger was, moest ik terug komen om te kijken hoe en wat. Maar niet dat ik dan wat anders moest proberen.
pi_56983967
Tally:

Ik weet zelf nog niet echt al het reilen en zeilen op dit gebied maar ik had vorige week dus een afspraak bij de gyn. Ik had gewoon gynaecologie gebeld en het heel kort uitgelegd en zij vertelde me dus gewoon naar welke gyn ik moest. Vorige week was ik daar dus en toen vertelde hij me dat ik eigenlijk een afspraak had moeten maken op de fertiliteitsafdeling... Mijn volgende afspraak is dus daar maar wel bij dezelfde gynaecoloog. Dus ik weet niet echt wat nu precies het verschil is... Maar ik, als beginneling in de mmm moet ook al naar de fertiliteitsafdeling.
En even voor Leonieke omdat ik weet hoe vervelend is om al zo lang te rammelen en ondertussen te weten dat áls de tijd er dan is het ook nog eens allemaal niet makkelijk zal gaan. (geef je schoonvader maar een schop onder zijn kont van mij )
pi_56985139
(ik lurk al een maand of twee mee, maar ik ben nogal verlegen aangelegd)

hey all,

what happend so far?

Ik heb pcos wat meer mensen hier hebben, met alle gevolgen van dien.
Ik ben nu 29 jaar en ondanks dat ik wist dat mijn maandelijkse periodes nooit maandelijks zijn geweest had ik niet verwacht dat het zo n impact zou hebben.
Anderhalf jaar terug ben ik de confrontatie aangegaan en ben ik op de huisarts afgestapt, zonder twijfelen kreeg ik een doorverwijzing naar een specialiste in het lokale ziekenhuis.
Dat viel mij dan weer mee, maar goed, toen alle testen, met mannetje is alles goed, gelukkig. Maar het schort aan mijn kant. Ik wist dat eigenlijk al, want dat had het stemmetje in mijn achterhoofd mij al jaren ingefluisterd.
Dus eerst maar eens proberen met Clomid, wat na een aantal maanden proberen ook op driedubbele dosis niet aansloeg.
Toen ben ik even gestopt, ik trok het gewoon niet, het psychische effect werd overheerst door een gevoel van; ik ga dit niet trekken.
Nu ben ik begonnen met prikken, puregon is wat ik gebruik. MEt een hoeveelheid van 50 sloeg het niet aan, nu zit ik sinds vandaag op 75.
Vind ik het prikken zelf erg? Nee ik voel er bijna niets van, de prikgaatjes helen snel. Ik heb bijna geen lichamelijke bijwerkingen van deze medicijnen buiten dat ik sneller vermoeid ben, en daarnaast wat opvliegerig ben (maar dat kan ook van de spanning zijn)

Ik zit ook heel erg met mijn leeftijd, vroeger, wilde ik altijd een jonge moeder zijn, en nu ben ik al bijna dertig jaar, erger nog als ik vandaag zwanger raak (wat niet gebeurt) dan ben ik 30 als ik mijn kindje kan vasthouden. En eigenlijk wilde ik meerdere kinderen, dus dan loopt het best wel door.
Het is een soort klokje dat tikt in mij zo van, nu is het tijd, echt tijd.

Nu zit ik dus op 75 en ik kan gewoon niet wachten tot ik een eerste eisprong krijg. Volgens de gyn zijn de vooruitzichten goed. Met puregon kan 80% en eisprong krijgen, maar ja een eisprong wil niet zeggen dat het ook meteen raak is, hoe hoog die kans dan is word niet gezegd (ik las op een ander forum 10% per poging).
pi_56986051
Hee allemaal,
Wat een pco populatie opeens hier! Welkom

Ik wil dan ook wel even reageren, want ik zit (eigenlijk zat) ook in dat schuitje.
Ik heb ook Clomid geslikt, eerst 50, toen 100 en toen 150, in die tijd moest ik steeds bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong had, toen dat uiteindelijk het geval bleek te zijn moet ik ook gewoon een half jaar klussen. Maar mijn arts bracht het niet zo negatief als die van Leonieke, die dacht zelfs dat ik best een normale kans had om zwanger te worden met Clomid ikzelf had daar absoluut geen vertrouwen, maar dat terzijde.

Na die 6 maanden kreeg ik de mogelijkheid aangeboden om hormonen te gaan spuiten. Maar toen heb ik zelf gekozen om een LEO operatie te ondergaan (dan proberen ze dmv een operatie je hormoonhuishouding weer op orde te brengen) en die heeft goed geholpen, dat wil zeggen dat ik sinds 6 maanden weer een regelmatige eigen cyclus heb, iets wat ik nooit had.

Ik ben nog wel niet zwanger maar ik heb wel weer een cyclus. Dus ik zou eigenlijk iedereen die PCO heeft aanraden om bij z’n arts eens te gaan informeren of een LEO ook tot de mogelijkheden behoort. Of iig even googelen of het wat voor je kan zijn. Natuurlijk zal het niet bij iedereen zinvol zijn en ook niet per se aanslaan maar bij mij heeft het toch effekt gehad. Maar als je nu al aan het hormoonspuiten bent is het misschien wel mosterd na de maaltijd hoor

Ik heb trouwens geen idee of een speciale fertiviteitsgyn heb Misschien soms, ik heb zo’n beetje elke keer een andere arts als ik naar het ziekenhuis ga. Ik zit geloof ik wel bij de voortplantingsafdeling bah wat klinkt dat klinisch

En m’n eisprong heb ik met Clomid nooit gevoeld, sinds ik geopereerd ben voel ik hem wel, maar dat is ook omdat ik dan weet dat ie er is omdat m’n testje dat aangeeft, anders is het wel behoorlijk lastig te onderscheiden van allerlei andere krampen die je in je buik en darmen kan hebben.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:23:09 #221
61800 Rottdog
pi_56986556
Welkom ten eerste, ten tweede jammer dat we je gaan verwelkomen ipv dat het allemaal zo gaat zoals iedereen wil dat het zo zou gaan.

Zoals verwacht zijn hier de red devils aangekomen

Op naar een nieuwe ronde
pi_56986899
Balen Rottdog
Nieuwe ronden nieuwe kansen dan maar

Zouden die rode duivels voor Leonieke nog een andere betekenis hebben ?
pi_56987120
De nederlandse medici zijn er vooral op ingesteld om de belasting voor je lichaam zo beperkt mogelijk te laten. Ze beginnen met de lichte middelen en verzwaren dat. De meeste gyneacologen beginnen daarom met Clomid en daarna met prikken. Een operatie komt ook wel voor maar doen ze minder snel als er geen grote ontwikkeling van slijm is.

Dank Rottdog, ik hoop ook elke dag weer dat ik snel mag posten in het andere topic

[ Bericht 1% gewijzigd door Basimah op 26-02-2008 15:25:55 ]
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 14:58:44 #224
5428 crew  miss_sly
pi_56987417
Basimah, welkom, helaas...
Een curetage is het schoonmaken van de baarmoeder na een miskraam, dat heeft dan weer neit zoveel met zwanger worden te maken.

Rottdog, wat naar weer...ik vind het zo naar zoals je hier telkens weer gelaten je menstruatie komt melden. Wordt zo ontzettend tijd voor een brusje voor Zoë!
pi_56988069
uhoh ik dacht dat ze het ook wel deden voor een zwangerschap hoor miss sly
nu voel ik mij gelijk bij de derde post al weer dom

maar dit bedoelde ik eigenlijk
Bij de operatieve ingreep worden de cystes in de eierstokken met een electrode ingebrand. Deze techniek heet laparoscopische electrocoagulatie van de ovaria (LEO).
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 15:35:19 #226
5428 crew  miss_sly
pi_56988330
Wat jij bedoelt, is wat Jaape dus heeft gehad. 10 jaar geleden heb ik ook zoiets gehad, dat noemde mijn arts toen een wigexcisie.

Curretage is echt het schoonmaken van de baarmoeder, meestal na een miskraam die niet volledig is. Om uberhaupt opnieuw zwanger te kunnen worden, moet alles weg zijn en de baarmoeder helemaal schoon.

Je hoeft je niet dom te voelen hoor, er zijn zoveel termen enzo
pi_56988409
leonieke: dat ultra geluids onderzoek doen ze om te kijken naar je baarmoeder (en slijm daar omheen) en de eitjes. Ze kunnen dan steeds zien hoe groot de eitjes gerijpt zijn. Als er zeg maar teveel eitjes gerijpt zijn, dan gaat de sperma toediening niet door... vaak willen ze wel dat er 2 eitjes gerijpt zijn.
Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor het eerste onderzoek en de demonstratie hoe ik moet spuiten... ben wel een beetje zenuwachtig...

basimah: je bent beslist niet te oud hoor! Ik denk nu ook zo net als jij, maar ik ben al wel 37 jaar... ik wilde altijd graag voor mijn 28e moeder worden en het is er nog steeds niet van gekomen.
Wel wil ik het niet meer proberen als ik de 40 gepasseerd ben... dat vind ik gewoon sneu voor het kind... die zou dan zoveel missen als die ouder is en de ouders al heel oud zijn dan.

Raar vraagje aan iedereen hier.... heeft er nog iemand problemen met een te droge vagina??? Ik heb het gekregen sinds ik mijn menstruatie weer terug kreeg en het lijkt erop dat ik ook allergisch ben voor maandverband (tampons gaan al helemaal niet)... is wel lastig, want sex doet ook zeer soms. Heb er diverse zalfjes voor gehad, maar niks helpt. Iedere keer is het bijna weg, maar na de menstruatie is het weer terug en is dan heel rood en geiiriteerd. Lijkt ook of het samenhangt met de hormonen kuren die ik steeds krijg.
Heeft hier ook iemand last van toevallig????
pi_56988938
Is het gebruik van babyolie geen goed idee wilmadonna.
Ik heb nooi het probleem van droge huid, eerder te nat, maar dat heb ik altijd al gehad.

Ik ben ook altijd zo zenuwachtig voor onderzoeken en voor elk bezoekje weer, alsof je je altijd voorbereid op goed/slecht nieuws of iets onverwacht. Maar die ultra geluids onderzoeken vallen mee hoor, over het technische gedeelte hoef je je geen zorgen te maken. Kom je morgen maar heel erg afreageren hier als je daar geweest bent of het nu meeviel of niet.
  Moderator dinsdag 26 februari 2008 @ 16:20:35 #229
5428 crew  miss_sly
pi_56989351
Hoe het met andere hormonen zit, weet ik niet, maar van Clomid kun je inderdaad droger worden, heb ik begrepen. Heb er zelf geen last van. Misschien iets droger, maar niet dusdanig dat ik er last van heb.

Geen babyolie op die plek, lijkt me. de PH-waarde kan heel gemakkelijk in de war worden geschopt daar, en dan heb je grote(re) kans op schimmels etc. Je zou wel glijmiddel kunnen gebruiken om de seks aangenamer te maken
pi_56989611
ewww
ik vind het nadeel juist van glijmiddel dat het opdroogt, dan is het eerst heel lekker en daarna gaat het schuren dat vind ik helemaal niets. maar volgens mij is het per persoon afhankelijk hoe je op dingen reageert, misschien een beetje experimenteren
pi_57014719
Hoi!
Nou, vandaag dus naar het ziekenhuis geweest. Viel allemaal gelukkig mee. Alleen het inwendige onderzoek was weer erg pijnlijk, maar dat komt gewoon omdat het bij mij erg droog is daar. Ik had dat vorige keer al zo meegemaakt, en vandaag was hetzelfde helaas.
Daarna kreeg ik een bloedtest en de verpleegster demonstreerde hoe ik de spuit moet klaarmaken en zetten. Het is gewoon een pen met naaldje, net zoals diabetici gebruiken, en je voelt er eigenlijk niet veel van.
Dus vanavond ga ik beginnen met de kuur van 75 mg. Na een week moet ik weer op controle komen en dan kijken we of de dosis goed is of niet. Het kan dan nog verhoogd worden en alles kan toch wel zeker een maand duren voordat ik mijn eisprong heb.... mits deze dosering al voldoende is voor me.
Ben wel blij dat ik zo dapper was om de oefenspuit zelf te zetten vanmorgen... Vanavond is voor het echie...
Ook moet ik mijn neusspray erbij blijven gebruiken.
Ik was zo zenuwachtig dat ik erg moe ben, en dus ga ik achter mijn computer vandaan nu.

Groetjes!!!!
pi_57016680
wilmadonna, succes met het spuiten! gaat helemaal goedkomen
pi_57017450
Basimah, helaas welkom hier!

Rottdog potverdrie, het word nu wel eens tijd voor een brusje voor Zoe!
Ik duim met je mee voor de volgende ronde!!

Wilmadonna, succes! Met prikken gaat het gewoon echt helemaal goedkomen!

Miss hoe is het met U?

Tally, en met jou? Lees steeds over je heen niet bewust hoor!

Ik mailde de kliniek dat ik nog menopur heb liggen wat tot mei-2008 goed is, en of ik het langs kon brengen. Als we weer beginnen, hebben we sowieso nog 2 cryo pogingen tegoed, dus in mei weer een IVF is niet aan de orde. Blijkt dat je Menopur tot een half jaar na dato kunt gebruiken, wisten jullie dit?
pi_57017950
Even inbreken als lurker zijnde

Voor droogheid kan ik uit eigen ervaring Eros Bodyglide aanraden. Zit in een zwart flesje. Zo noemen we het bij ons ook, het Zwarte Flesje Het is op basis van siliconen, je hebt er maar heel weinig van nodig en het droogt niet op en gaat ook niet "rullen" (dat je van die velletjes krijgt). Het is wel tamelijk prijzig, maar je doet er superlang mee.

Verder heb ik mijn "huishouding" beneden weer op peil gekregen met Bioclin tabletten. Ik heb jaren last gehad van terugkerende schimmelinfecties. Maar ja, spoelen na de sex is bij jullie niet de bedoeling natuurlijk
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:24:02 #235
114177 Diaan73
pi_57018702
Wilmadonna veel succes met spuiten.

En Rottdog: balen zeg dat je weer ongi bent geworden. Dikke knuffel van mij.

Basima van harte welkom!

Hier geen nieuws, waarschijnlijk geen eisprong en ook nog geen bericht van het fertiteam. Ik ga morgen denk ik bellen.
Make love, not war ☮
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:45:36 #236
3011 E.T.
pi_57019316
Rottdogg..

Wat een hoop spuiters hier ineens! (helaas.. het zou hier leeg moeten worden jah! )
pi_57019447
Grappig dat het over glijmiddel gaat, ik zat me vandaag toevallig af te vragen of het wel slim is om glijmiddel te gebruiken als je zwanger wilt worden.
Even opzoeken leverde op dat siliconenglijmiddel niet zo handig is maar dat glijmiddel op waterbasis (mist niet zaaddodend, duh ) wel kan.
Klopt dat?
voor de zekerheid toch maar ky aangeschaft inplaats van good old eros.
pi_57019606
Het wordt jammer genoeg steeds drukker hier ... maar goed, welkom allemaal in elk geval...

Ik kwam even om de hoek kijken hoe het met jou was Tally... hoe was het in het ziekenhuis maandag?

Vandaag heb ik telefoon gehad van het ziekenhuis. We gaan nog niet met IUI beginnen, omdat de kans mèt IUI kleiner is dan alleen het gebruik van puregon en pregnyl. Ik ben nu alleen bang dat ze niet begrepen heeft dat ik de medicijnen in combinatie met IUI wilde gaan gebruiken... maar goed, maakt niet uit.

Ze zei verder nog dat de kans heel groot is dat de medicijnen per 1 april in het basispakket komen!! Ik zei nog dat ik daar nog achteraan heb gebeld naar zilverenkruis en dat zij daar niks over konden zeggen, maar ze zei dat verzekeringen dat vaak nog niet weten. Zij verwerken alleen maar wat door het ministerie door is gegeven, zeg maar. Ze zei dat het eigenlijk de bedoeling was dat die medicijnen per 1 januari in het pakket zouden komen, maar dat kon niet meer op tijd geregeld worden, dus nu zouden ze voor 1 april gaan.. Dus ALS dat zo is... dan hoeven we het niet zelf te betalen... Ik hoop zo dat het er door komt!!

Basimah, vandaag zei de fertiliteitsassistente mij dat je 13% kans hebt op zwangerschap met de puregon en pregnyl. En met IUI maar 6 % (maar volgens mij bedoelde ze dus zonder het gebruik van de hormoonspuiten).

Miss_Sly, je gebruikt nu toch geen puregon en pregnyl? Gebruikte je dat toen je 10 jaar terug in de MMM zat? Jij bent nu toch alleen nog met Clomid bezig? Ik ben het even kwijt geloof ik...
pi_57022415
Met meer bij elkaar is het wel een beetje steun bij elkaar, al hoop ik natuurlijk dat jullie blijven supporten als jullie zwanger zijn hoor ik kan het wel gebruiken om af en toe ff stoom af te blazen maar ik hoop dat jullie morgen allemaal dit topic verlaten en naar dat andere topic verhuizen.

Jose : Ik wacht mijn kansen wel af, ze zijn nu positief en ik probeer die gedachte vast te houden hoor, anders trek ik het echt niet. Jammer dat het ziekenhuis je niet snapte, dat vind ik ook gelijk het nadeel van telefonische afspraken omdat ik denk dat als je elkaar in de ogen kijkt, je gelijk ook beter op elkaar overkomt. Gelukkig doen ze hier bijna nooit aan telefonische afspraken.

Diaan73: Vervelend die onzekerheid Hopelijk dat je morgen gelijk antwoorden krijgt als je belt

Niettus ik wist niet dat het spul zolang goed bleef. Puregon is ook maar beperkt houdbaar volgens mij (drie maanden dacht ik te lezen maar dat weet ik niet zeker)

Owlet: ik weet niet of het verstandig is om glijmiddel te gebruiken als je zwanger wilt worden, ik ben daarin misschien een muts maar ik heb dan het idee dat alles er weer uitglijdt en het moet juist naar binnen, niet naar buiten.
pi_57024021
nou zonder glijmiddel komt er sowieso hier niet veel binnen
pi_57026568
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:50 schreef Syrena het volgende:
Even inbreken als lurker zijnde

Voor droogheid kan ik uit eigen ervaring Eros Bodyglide aanraden. Zit in een zwart flesje. Zo noemen we het bij ons ook, het Zwarte Flesje Het is op basis van siliconen, je hebt er maar heel weinig van nodig en het droogt niet op en gaat ook niet "rullen" (dat je van die velletjes krijgt). Het is wel tamelijk prijzig, maar je doet er superlang mee.
Pjur Aqua is op waterbasis iig, er zijn verschillende soorten Pjur namelijk.
pi_57029430
Ik had gewoon 2 mooie eieren: eentje van 19 en eentje van 20 mm
Vanmiddag krijg ik te horen of ik vandaag of morgen de pregnyl moet prikken en dan is de IUI zaterdag of zondag

Ik voel me echt helemaal
pi_57029497
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf :D:D
ik denk dat ik je gevoel mij een klein beetje kan voorstellen :D:D
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:53:53 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57030039
Miss Sly, te gek! Wiehoe!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57030048
Wat goed miss_sly!
En wat groot eigenlijk, 20 mm
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:01:08 #246
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57030180
Ik heb misschien een beetje een rare vraag. Ik heb hier nog een kuur provera en een kuur Clomid liggen. Weet iemand of er instanties zijn die deze medicijnen willen hebben? En waar ze ze dan gebruiken voor mensen die uitbehandeld zijn en niet een extra kuur kunnen betalen? Of bestaat zoiets niet? (En ik weet uberhaupt niet wat deze pillen kosten als je ze zelf moet betalen dus of het wel de moeite is.) Nouja, ik hoop dat iemand wat meer weet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:02:16 #247
114177 Diaan73
pi_57030202
Wow miss_sly wat een goed nieuws en wat spannend Ik ben zo blij voor jullie.
Misschien een domme vraag, maar waarom moet je dan nog pregnyl prikken?
Make love, not war ☮
pi_57030336
Ik vind het ook geweldig en spannend en leuk en eng en alles wat je maar kunt bedenken

Die pregnyl moet ik spuiten om te zorgen dat de eisprong ook plaatsvindt en te timen. Bij PCO is het zomaar nog mogelijk dat het mooie follikel niet springt maar weer inzakt, volgens mij, en dat moet niet natuurlijk. Bovendien kunnen ze dus met die pregnyl timen wanneer de eisprong is en wanneer de IUI dan moet plaatsvinden.

Lishe, volgens mij gaan tableteen altijd de vuilnisbak in, waar je ze ook inlevert. Je zou een fertiliteitskliniek kunnen bellen om te vragen of zij er nog iets mee doen, maar volgens mij doen ze met tabletten niet veel.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:36:55 #249
114177 Diaan73
pi_57030982
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het ook geweldig en spannend en leuk en eng en alles wat je maar kunt bedenken

Die pregnyl moet ik spuiten om te zorgen dat de eisprong ook plaatsvindt en te timen. Bij PCO is het zomaar nog mogelijk dat het mooie follikel niet springt maar weer inzakt, volgens mij, en dat moet niet natuurlijk. Bovendien kunnen ze dus met die pregnyl timen wanneer de eisprong is en wanneer de IUI dan moet plaatsvinden.
Okay helemaal duidelijk en logisch ook..... gelukkig zijn er zulke preparaten. Ik zit een beetje met je mee te hyperen haha
Make love, not war ☮
pi_57032059
Ik hoop zooo dat dit het gaat worden hoor, ik gun het je zo onwijs! Ik ben wel benieuwd hoe die pregyl bevalt omdat het vrij heftige medicijnen zouden zijn.

Volgens mij worden die medicijnen ook vernietigd, de Clomid.
De apotheek vraagt wel of de Puregon terug kan, omdat het kostbare medicijnen zijn, mits de verpakking dus niet aangebroken is. Zonde eigenlijk he, dat ze dat gewoon vernietigen, je kan er zoveel mensen blij mee maken die gewoonweg niet beschikken over financiele middelen of wat dan ook
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:07:49 #251
61800 Rottdog
pi_57033127
Miss_sly goed nieuws
pi_57035749
Ik ben nog steeds in hyperstand
En ik blijf maar op mijn telefoon gluren, alsof ze daardoor eerder gaan bellen

Basimah, wat voor reacties heb je wel eens gehoord van pregnyl? Lichamelijke of hormonale (zoals stemmingswisselingen enzo)? Ik heb geen idee mbt pregnyl en wil wel graag weten wat ik zou kunnen verwachten...
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:35 #253
114177 Diaan73
pi_57035777
Hmm net gebeld met ziekenhuis, nog geen stap verder. Het fertiteam is vandaag niet meer te bereiken en morgen ook niet. Ik moet maandag tussen 10:30 en 11:30 uur terugbellen. De secretaresse van de gynaecologen kan me niet verder helpen. Maandag maar weer bellen als ik nog niets gehoord heb.
Make love, not war ☮
pi_57036491
Het spul spuit je in een spier ipv zoals Puregon gewoon in je lichaam, en spieren hebben toch even een hersteltijd van enkele uren dus dat voel je even.
Pregyl zorgt er daarnaast voor da t je alle tekenen van zwanger zijn krijgt. Van zere borsten tot aan misselijk tot aan positieve zwangerschapstesten.
pi_57036600
Diaan: balen zeg ik heb dat ook eens gehad dat ik moeite had om ertussen te geraken. Ik hoop dat ze je maandag echt wel wat op weg kunnen helpen.

laat je niet onzeker maken hoor!
pi_57036899
Ik ben net gebeld: vanavond tussen 18 en 18.30 uur spuiten en zaterdagochtend om 11.50 uur de IUI

Even nog vette paniek: ik heb geen pregnyl in huis. Heeft niemand het over gehad en ik had ergens in mijn achterhoofd het idee dat ze de eerste keer dat in het IVF-centrum zouden doen.
Niet dus...wat nou?? Recept doorgefaxt naar mijn apotheek, apotheek gebeld: hebben ze maar 1 ampul
Paniek! Alles is nu perfect, gaat dit ineens de boel in het honderd schoppen
Andere apotheek gebeld: jawel ze hebben het!
Schaap gebeld en instructies gegeven: pasje bij mij ophalen, recept in de ene apotheek, pregnyl in de andere

NU moet ik dus wel prikken vanavond, en dat is dus 10 jaar geleden Volgens de mevrouw gewoon in mijn buik, niet in een spier, trouwens.

Maar, dus, ik ga gewoon verder hyperen het wordt nu wel echt echt, een hele echte kans
pi_57037000
miss_sly : Het gaat goedkomen! Ik weet zeker dat het mee zal vallen. En die echte kans die moet het gewoon worden. Je hebt er zolang op gewacht!
Ik heb overigens bij mijn eerste recept Puregon meteen mijn Pregyl gekregen, dat moet ik dan in de koelkast bewaren, totdat de gyn zegt dat ik het moet gaan gebruiken.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:45:55 #258
114177 Diaan73
pi_57037260
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben net gebeld: vanavond tussen 18 en 18.30 uur spuiten en zaterdagochtend om 11.50 uur de IUI

Even nog vette paniek: ik heb geen pregnyl in huis. Heeft niemand het over gehad en ik had ergens in mijn achterhoofd het idee dat ze de eerste keer dat in het IVF-centrum zouden doen.
Niet dus...wat nou?? Recept doorgefaxt naar mijn apotheek, apotheek gebeld: hebben ze maar 1 ampul
Paniek! Alles is nu perfect, gaat dit ineens de boel in het honderd schoppen
Andere apotheek gebeld: jawel ze hebben het!
Schaap gebeld en instructies gegeven: pasje bij mij ophalen, recept in de ene apotheek, pregnyl in de andere

NU moet ik dus wel prikken vanavond, en dat is dus 10 jaar geleden Volgens de mevrouw gewoon in mijn buik, niet in een spier, trouwens.

Maar, dus, ik ga gewoon verder hyperen het wordt nu wel echt echt, een hele echte kans
dat was even stressen, maar gelukkig is het goedgekomen!!! Een tip dus voor de evt. volgers onder ons. Zaterdag wordt een belangrijke dag.... spannend hoor. Succes met spuiten vanavond!
Make love, not war ☮
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:48:11 #259
3011 E.T.
pi_57037312
spannend miss_sly!

20 mm is trouwens erg mooie score! (en laat schaap even opletten dat ie een mooi dun naaldje mee heeft vanuit de apotheek om te prikken.. om te mengen heb je een grote naald nodig)

Succes
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:02:51 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57037625
Oh wat wordt het weer spannend de komen de dagen miss_sly!
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:29:54 #261
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57038866
Miss_Sly spannend, super!!
pi_57039022
Miss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HOERA wat GOED! Gewoon 2 eieren broedkipje! Prikken gaat goedkomen, hoeveel moet je prikken? Pregnyl is wel wat stroperiger, dus rustig erin spuiten! Ohh het zou zo mooi zijn!!!
Ik ga lekker met je meehyperen!!!

Lishe, kun je dit niet bij je gyn kwijt? Ik kan wat ik over heb geven aan de kliniek, en zij gebruiken het voor mensen die geen vergoeding krijgen, of die al boven de 3 pogingen zitten en dus ook niets meer vergoed krijgen. Maar of dat met clomid de moeite is, geen idee! Met Menopur zijn ze altijd erg blij in elk geval!

Diaan Dat is echt vervelend. Hoop dat je maandag direct meer duidelijkheid hebt..
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 februari 2008 @ 17:10:10 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57039199
Spannend hoor Miss_Sly!!!

Vraagje, Pregnyl, is dat nou wat ze maken uit zwangere vrouwen urine?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:12:39 #265
61800 Rottdog
pi_57039360
Niettus: volgens mij is de waarde van clomid ongeveer 10 euro per kuur (Dacht ik te lezen op mijn doosje)
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:18:06 #267
3011 E.T.
pi_57039388
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Spannend hoor Miss_Sly!!!

Vraagje, Pregnyl, is dat nou wat ze maken uit zwangere vrouwen urine?

yep
Je kunt er ook echt zwangerschapsverschijnselen van krijgen en dus misselijk, last van borsten etc..
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 februari 2008 @ 17:28:17 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57039620
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:18 schreef E.T. het volgende:

[..]

yep
Je kunt er ook echt zwangerschapsverschijnselen van krijgen en dus misselijk, last van borsten etc..
Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doen

*limburgs voor stoer/leuk/geweldig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57039691
Ik weet niet hoeveel ik moet spuiten en ik word met de minuut zenuwachtiger. Geen instructie gehad of zo en nu op goed geluk wat zooi in mijn lichaam spuiten...kan er iets heel erg fout mee gaan?
pi_57039822
Sjeen, ik vind dat niet stom hoor! Precies de reden dat ik me ook meteen bij MvM heb aangemeld toen het kon. Ik kon maar een par weken meedoen, maar ik ben erg blij dat ikd at heb gedaan
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:37:30 #271
3011 E.T.
pi_57039834
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doen

*limburgs voor stoer/leuk/geweldig
ik had datzelfde gevoel wel hoor
Alsof ik had meegewerkt aan mijn eigen zwangerschap

Miss_sly... meestal is het 5000IE of 10.000 IE. 1 of 2 ampullen poeder dus.
Per ampul poeder is een ampul vloeistof bijgeleverd. (alleen moest ik maar 1 vloeistof gebruiken).
Dan is het: vloeistof opzuigen, bij poeder spuiten (dit lost meteen op), geheel weer opzuigen en bij volgende poeder spuiten en weer opzuigen. Dan het fijne naaldje erop, alle lucht eruit, huidplooi pakken en spuit erin

Maar als ze vanmiddag het recept hebben doorgefaxd, mag ik toch aannemen dat ze de juiste hoeveelheid hebben doorgegeven aan de apotheek. Overigens is er geen man overboord als je 2 ampullen vloeistof gebruikt ipv 1. Alleen het verschil tussen 1 of 2 ampullen poeder is wel aanzienlijk.
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:39 #272
114177 Diaan73
pi_57039891
miss_sly ik heb geen idee, maar succes zometeen.

Ik kwam net thuis en er lag een brief van het ziekenhuis in de brievenbus We mogen 19 maart a.s. om 8:30 uur voor het eerste gesprek komen. Redelijk snel dus nog. Ook ik ben hier erg blij mee... dus miss_sly ik hyper nog meer met je mee Daarnaast stuurden ze ook een hele uitgebreide brochure die ze zelf, samen met oregon, hebben ontwikkeld. Ik heb even snel doorgebladerd maar erg interessant. Binnenkort even lezen.

Ik hoef maandag dus niet meer te bellen....
Make love, not war ☮
pi_57039930
Diaan, goed nieuws ik had je post wel gelezen maar in mijn hyper-bui vergeten ook even te reageren...sorry
19 maart is zo
pi_57040037
Ik denk dat Miss 5000IE moet prikken, alleen bij IVF/ICSI zit je op 10.000IE omdat er ook meer eitjes moeten "springen" (lees beginnen met springen zodat ze bij punctie makkelijker op te zuigen zijn)... Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn... Kun je niet bellen? Hoeveel ampullen heb je gehad, meestal krijg je wat je moet prikken! Verder zoals ET zegt!

Diaan wat goed!
pi_57040063
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

ik had datzelfde gevoel wel hoor
Alsof ik had meegewerkt aan mijn eigen zwangerschap

Miss_sly... meestal is het 5000IE of 10.000 IE. 1 of 2 ampullen poeder dus.
Per ampul poeder is een ampul vloeistof bijgeleverd. (alleen moest ik maar 1 vloeistof gebruiken).
Dan is het: vloeistof opzuigen, bij poeder spuiten (dit lost meteen op), geheel weer opzuigen en bij volgende poeder spuiten en weer opzuigen. Dan het fijne naaldje erop, alle lucht eruit, huidplooi pakken en spuit erin

Maar als ze vanmiddag het recept hebben doorgefaxd, mag ik toch aannemen dat ze de juiste hoeveelheid hebben doorgegeven aan de apotheek. Overigens is er geen man overboord als je 2 ampullen vloeistof gebruikt ipv 1. Alleen het verschil tussen 1 of 2 ampullen poeder is wel aanzienlijk.
Ik hou jouw post er straks even bij, gewoon...goede duidelijke uitleg. Thanks
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:49:36 #276
114177 Diaan73
pi_57040146
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:41 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, goed nieuws ik had je post wel gelezen maar in mijn hyper-bui vergeten ook even te reageren...sorry
19 maart is zo
Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.

ja gaat heel snel, 20 maart is Twan jarig... 24 maart naar REM in Linden, wordt een leuke week. nou ja ziekenhuis is op zich niet zo leuk, maar wel fijn dat we zo snel al kunnen komen daar. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.. toch?
Make love, not war ☮
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:18 #277
3011 E.T.
pi_57040881
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:45 schreef NieTTus het volgende:
Ik denk dat Miss 5000IE moet prikken, alleen bij IVF/ICSI zit je op 10.000IE omdat er ook meer eitjes moeten "springen" (lees beginnen met springen zodat ze bij punctie makkelijker op te zuigen zijn)... Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn... Kun je niet bellen? Hoeveel ampullen heb je gehad, meestal krijg je wat je moet prikken! Verder zoals ET zegt!

Diaan wat goed!
zo zat ik ook te denken idd maar ik las vanmiddag ook dat de eigen apotheek maar 1 ampul had en ze daarom naar een andere apotheek moesten uitwijken..
Vandaar dat ik ook de 10.000 optie genoemd heb
pi_57041231
In het boekje van het VU over IUI staat dat er 2 ampullen van 5000 IE moeten worden ingespoten en dat was precies wat ik ook had gekregen. Dus....ik heb net een lekkere dikke spuit (nou ja, het is eigenlijk maar een heel lief klein dun naaldje waar je niets van voelt ) gezet van 10000 IE.

Hij zit er in, nu wachten op zaterdag en dan 2 weken heerlijk zwanger lopen zijn

Mijn zusje moet morgen voor een echo en als haar ei dan goed is, heeft ze ook zaterdag de IUI
pi_57041261
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:49 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.

ja gaat heel snel, 20 maart is Twan jarig... 24 maart naar REM in Linden, wordt een leuke week. nou ja ziekenhuis is op zich niet zo leuk, maar wel fijn dat we zo snel al kunnen komen daar. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.. toch?
Afleiding in de vorm van leuke dingen is goed
En ziekenhuis is misschien op zich neit leuk, maar als ze jullie dadelijk kunnen helpen, is het toch maar fijn dat je er zo snel heen kunt!
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:34:59 #280
3011 E.T.
pi_57041263

Niet schrikken als je last van ochtendmisselijkheid hebt he

Zou wel heel leuk zijn, je zusje ook zaterdag.. en dan samen zwanger worden
pi_57041309
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:34 schreef E.T. het volgende:

Niet schrikken als je last van ochtendmisselijkheid hebt he

Zou wel heel leuk zijn, je zusje ook zaterdag.. en dan samen zwanger worden
Ow, je kunt van die pregnyl sowieso zwangerschapsverschijnselen krijgen he, ook al ben je niet zwanger?
Niet vergeten en niet mijn hoofd op hol laten brengen Hoewel ik toch wel stiekem denk: van die 2 eieren moet er toch eentje goed blijven plakken, zou je zeggen...

Samen met mijn zusje zwanger lijkt me echt helemaal geweldig
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:38:44 #282
3011 E.T.
pi_57041367
als je morgenochtend over een zw.test zou piesen, zou die positief zijn zefls

(vandaar dat veel te vroeg testen geen betrouwbaar resultaat geeft na het spuiten van Pregyl)
pi_57041400
Ik ga helemaal nooit niet testen
pi_57041744
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:38 schreef E.T. het volgende:
als je morgenochtend over een zw.test zou piesen, zou die positief zijn zefls

(vandaar dat veel te vroeg testen geen betrouwbaar resultaat geeft na het spuiten van Pregyl)
Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesen Gewoon om te weten hoe dat eruit ziet, twee strepen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_57041987
miss sly: heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zwanger wordt... zou wel leuk zijn zeg als je tegelijkertijd met je zus zwanger zou zijn, haha.

Ik wist helemaal niet dat je die kwalen van pregyl kunt krijgen.

wat leuk dat iedereen zo met elkaar meeleeft hier!!!

eigenlijk zouden wij een vereniging moeten oprichten met 'gratis' medicijnen voor degene die het niet kunnen betalen of al 3 behandelingen gehad heeft.... is toch zonde dat ze die medicijnen weg gooien....

Mijn apotheek had niet eens voldoende puregon ampullen en ik had voor 600 meegekregen en morgen moet ik de tweede lading ophalen. Ik hoop maar dat ze wel pregyl op voorraad hebben, want als de gyn zegt dat je het die dag moet innemen, dan moet het ook echt die dag.....

Prikken aan de linkerkant van de buik doet minder zeer dan aan de rechterkant... nog iemand daar last van?
pi_57043222
O ja, dat heb ik wel vaker, enthousiast een reactie gaan typen en er dan achter komen dat je de laatste pagina helemaal nog niet hebt gelezen .

Ik wenste Miss Sly net succes met prikken maar die spuit zit er dus al een paar uur in .

Jee, wat een bijzonder verhaal zeg, precies gelijk met je zus! Als jullie allebei zwanger blijken is dat wel typisch zo'n verhaal dat als je dat als ingezonden brief ofzo naar Libelle opstuurt je er vast een gouden speldje of zo voor krijgt

Ik ga gewoon alvast heel hard voor je duimen ok? Heel veel sterkte!

[ Bericht 69% gewijzigd door Madelieve op 28-02-2008 20:05:48 ]
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:43:53 #287
3011 E.T.
pi_57044358
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:55 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesen Gewoon om te weten hoe dat eruit ziet, twee strepen
Ik zou van jou niet anders verwachten
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:54:05 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_57046148
Weer een heleboel te lezen voor me...
Miss_Sly, wow een ei van 20mm en zaterdag de insemenatie!

Diaan, ook al heel snel een eerste gesprek!
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:08:44 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57046705
Diaan, wat fijn dat jullie al weer zo snel terecht kunnen!
pi_57053293
Ik ga vanmorgen ook weer ter controle naar het ziekenhuis. Kijken of de 75 puregon is aangeslagen. Ik ben benieuwd. Anders ga ik door met 75 tot aan maandag en dan word het maandag opgehoogd naar 100.
Het is toch altijd weer spannend als ik naar het ziekenhuis moet gaan.
pi_57053674
Spannend Basimah!

Ja nu je het zegt ET

Miss wat zou het mooi zijn!!
(ik heb trouwens bij beide ivf-en na 10 dagen gewoon getest (wel negatief...) en dat terwijl ik ook nog 2 keer pregnyl na moest prikken om innesteling te bevorderen... (ik ben zo'n eigenwijse die wilde weten wanneer de pregnyl eruit zou zijn )
  vrijdag 29 februari 2008 @ 09:12:44 #292
114177 Diaan73
pi_57054037
Succes straks Basimah, hopelijk heeft de 75 puregon aangeslagen!!
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 09:21:42 #293
5428 crew  miss_sly
pi_57054188
Succes in het ziekenhuis Basimah!

NieTTus volgens het boekje gaan ze 16 dagen na de IUI een bloedtest doen in het ziekenhuis...misschien dat ik wel gewoon daarop wacht en helemaal niet zelf test...en misschien test ik ook wel te vroeg...ik weet het gewoon nog niet
pi_57055589
Er is nog niets gebeurd
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:47:39 #295
114177 Diaan73
pi_57055898
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:34 schreef Basimah het volgende:
Er is nog niets gebeurd
Jeetje dat is balen zeg... en nu? Naar 100 puregon?
Make love, not war ☮
pi_57055918
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:47 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Jeetje dat is balen zeg... en nu? Naar 100 puregon?
112.5 word het dan..
Althans is bij mij.. maandag echo.. niets..
Woensdag echo.. Niets..
Vandaag echo.. Niets..

Nu moet ik zondag terugkomen.. En 112.5 eenheden blijven spuiten..
pi_57056367
ik word op maandags pas verhoogd in dosis.
bij mij is het ritme op maandag word de dosis voor die week voorgeschreven
vrijdag controle (mijn eigen gyn is er nooit op vrijdag)
maandags kom ik terug en krijg ik dus nieuwe dosis.
ik ga maandag dus naar 100
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 18:48:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_57066503
Basimah en Tally, wat rot dat er nog niets gebeurt
Hopelijk met de hogere dosis snel resultaat
pi_57066643
Wat balen zeg, Tally en Basimah! Niets frustrerender als bezig zijn en gewoon nog geen resultaat ik werd na al 4 weken prikken in totaal (eerst lucrin om alles stop te zetten dan stimuleren) op dubbele dosis gezet, omdat er nog amper activiteit was... Je voelt dat er van alles gebeurd, maar dan blijkt dat niet zo te zijn, blegh!

Hoop heel erg dat de volgende hogere dosis gewoon lekker direct aanslaat en gewoon de hele poging direct gaat lukken! Zo zou het moeten gaan, dat gun ik iedereen, dus ook jullie

Sterkte meiden!

Miss hoe voel je je? Morgen de insemenatie?? Ik zit hier duimen te slijten!!!!!!!
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 19:09:24 #300
5428 crew  miss_sly
pi_57066957
Ik voel me wel goed, eigenlijk, nog steeds een beetje hyper Zo nu en dan heb ik last van mijn buik, dan voel ik toch echt wel dat daar twee grote follikels zitten.

Morgen om 11.50 uur heb ik dus de IUI en mijn zusje morgen om 13.50 uur Wat een toeval he? Zoveel toeval bestaat gewoonweg niet, denken mijn zusje en ik

NieTTus, enig zicht op een poging voor jullie al, of doe je het nog even rustig aan?
pi_57067069
Miss_sly, wat spannend! Veel succes morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')