abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56723637
Een uitgangsecho is een inwendige echo om te kijken of de baarmoeder er goed uitziet en vooral om te kijken of de eierstokken 'rustig' zijn. Maar: dit is dus op CD2, en de menstruatie is dus nog in volle (zeer volle ) gang...vieze bende dus
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:07:52 #102
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56724181
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:41 schreef miss_sly het volgende:
Een uitgangsecho is een inwendige echo om te kijken of de baarmoeder er goed uitziet en vooral om te kijken of de eierstokken 'rustig' zijn. Maar: dit is dus op CD2, en de menstruatie is dus nog in volle (zeer volle ) gang...vieze bende dus
Okay, duidelijk. Een inwendige echo is op zich niet zo vies vond ik... maar met een menstruatie in volle gang kan het idd vies zijn.
Make love, not war ☮
pi_56734743
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 08:51 schreef Jaape het volgende:
Is dat ook de reden dat jullie een LEO helemaal niet overwogen hebben? Of heeft de arts het daar gewoon helemaal niet over gehad? Bij mij ook niet hoor, ik heb het zelf moeten aankaarten maar heb daardoor nu wel weer een eigen cyclus en zal dus iig geen hormonen hoeven te spuiten, dat vind ik ook wel wat waard. Maar met zo'n LEO ben je natuurlijk wel weer wat extra tijd kwijt....
Over een LEO operatie heb ik het nooit gehad, had er ook nog nooit van gehoord totdat jij het hier vertelde. Is een LEO operatie niet alleen voor vrouwen met PCOS of heb ik het nou helemaal mis...? Ik heb geen PCOS... ik heb alleen een zeer onregelmatige cyclus... ik krijg af en toe wel een eisprong, maar dat is maar één keer in de zoveel maanden... En wat ik me afvraag; bij een LEO kijken ze toch of je eileiders goed doorgankelijk zijn? Wat is het verschil dan met een HSG? Bij die foto waren er bij mij geen afwijkingen...
Ik ben het even helemaal kwijt ...

MeNicole, dank je wel voor je lieve woorden...! En nee, tuurlijk is het voor jou gelukkig dat jij hier niet rond hebt hoeven hangen...

Miss_Sly... ik ben me ook aan mentaal aan het voorbereiden op mijn eerste uitgangsecho ... dat lijkt me dus echt helemaal niks... haha... ik moest wel lachen dat jij zei dat het zo'n vieze bende was, want dat is precies hoe ik er ook over denk...

Ik heb vandaag mijn medicijnen opgehaald, staat nu in de koelkast. Ik mis alleen de prikpen voor de puregon... wel waardeloos. Ik had begrepen dat ik die er ook bij nodig heb (al kan het ook zonder hoorde ik vandaag in de apotheek), dat zei de gyn tenminste. Maar misschien krijg ik die pen wel in het ziekenhuis dan. Maandag is die prikinstructie... het is sowieso te laat om die pen nog te bestellen, omdat ik maandag gelijk uit mijn werk naar het ziekenhuis rij. Nou ja, ik bel morgen in elk geval even naar het ziekenhuis voor alle zekerheid.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:19:19 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56737213
miss_sly goed dat de uitgangsecho prima was

tally, aan het wachten op de Sterkte!

josé, spannend ook de prikinstructie. Hoe vind je het zelf prikken? Of laat je je man het doen?
Ik prik wel zelf, maar laat het mengen van de pregnyl aan over (vertrouw mezelf niet met dat mengen)

Nou, ik heb het ziekenhuis vanmiddag gebeld. Ik krijg nu deze cyclus de waterecho om naar die poliep te kijken die ze in mijn baarmoeder zagen. Deze krijg ik op 3 maart en in principe gaan we de volgende cyclus dan weer verder met de IUI.
Ik voel me er goed bij om even een maandje rust te hebben qua ziekenhuisbezoeken, echo's etc. Het heeft er tich bij me ingehakt allemaal...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_56738743
Ik pak het wel goed aan hier geloof ik, heb nooit pagina 3-4-5 bekeken Maar goed, nu wel
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_56739687
Goh,wat zijn er eigenlijk veel mensen met dezelfde problemen zeg. Best een leerzaam topic ook.
Wij zijn nu ook zo'n kleine 3 jaar bezig om zwanger te raken (situatie=ik als donor voor een vriendin)
En de laatste tijd zijn we (zij vooral) ook de medische molen aan het bewandelen.
Het wilde dus maar niet lukken, uiteindelijk naar de huisarts, doorgestuurd naar ziekenhuis...
Na een intake werden we geschikt bevonden voor verder onderzoek en mochten we een maand later terugkomen.
We werden zowat tegelijkertijd onderzocht,en circa 6 weken later waren alle uitslagen er.
Bijna alle waarden in mijn bloed waren in orde. Te weinig glucose(bijzaak) ,en de uitslagen van het zaadonderzoek waren redelijk goed.
Zij kwam ijzer tekort...en bleek na een inwendige echo een slechte eileider te hebben.
Dus eigenlijk kon er hierdoor maar om de maand een bevruchting plaatsvinden,omdat de eierstokken elkaar steeds afwisselen...We hebben ook niet continu elke maand geprobeerd,dus stel dat je dan net die paar vruchtbare maanden hebt gemist! Dat was echt rot om te horen.
Dat kon een verklaring zijn natuurlijk,dus moest ze aan de Clomid. Met de gedachte dat extra eitjes werden aangemaakt. Dat werkte wel goed,er ontstonden nu elke maand aan 2 kanten eitjes! Meerdere ja! Na 3 maanden had het dan nog geen resultaat. Die 3e maand werd er bij een echo wél een wit puntje gezien,yeey een bevruchting!
Helaas had deze zich niet in kunnen nestelen en was de vreugde al snel weer voorbij.Toen werd geconstateerd dat de opbouw van de baarmoederwand te dun bleek. En gestreste eierstokken! Waarschijnlijk allebei door de clomid, toen ze hiermee gestopt was werd ook de opbouw weer normaal!
Nu even 3 maanden rust voor zowel de fysieke kant als de mentale. In april of mei gaan we er weer voor, en dan met behulp van Puregnon meen ik. Iemand hier positieve ervaringen mee?
Het kan iig een flink traject zijn wat je af moet leggen,en ik kan onderhand heel goed begrijpen dat de moed je in de schoenen zinkt soms.
Ik ben ook donor geworden voor anderen, waar het soms in één keer lukte. En dan denk je wel eens, was het maar voor iedereen zo weggelegd!
Maargoed dames, volhouden en blijf hopen op dat kleine wondertje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Menn0 op 15-02-2008 14:22:29 ]
pi_56741678
Jose.. Ik heb de pen inderdaad in het ziekenhuis gekregen. De prikinstructie stelt niet veel voor hoor..
Je krijgt een stukje nep huis/buik waarin je de prik moet zetten. En ze laten zien hoe je hem in elkaar moet zetten..
Maar ook dat spreek eigenlijk allemaal voor zich..

Thanks Marie.. Ik verloor oud bloed vanmorgen en net.. Dus dit weekend zal het prikken beginnen denk ik..

En Menn0.. Mijn buurvrouw is van de eerste keer puregnon en pregnyl zwanger geraakt.. Nu rent er een klein jongetje door onze straat heen
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_56742738
Menno, welkom, wat leuk nou ja leuk, leuk, als iemand hier zijn toevlucht zoekt is de reden nooit leuk maar je begrijpt wel wat ik bedoel dat er ook een donor zich hier meldt, dat is weer eens wat anders dan al die vrouwelijke helften van stelletjes hier Ben je overigens ook donor met een pappa-functie of ben je er echt alleen maar voor de zaadlevering? Ik realiseer me dat ik off-topic ben en als je geen antwoord wilt geven dan hoeft dat natuurlijk ook niet, ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig. Ik krijg een beetje van de zijlijn mee hoe dat gaat met zo’n donor omdat mijn zus ook een kind op die manier heeft gekregen en nu bezig is met een tweede, vandaar. Wel balen dat het helemaal niet gaat zoals jullie zouden willen, het klinkt als een lang vervelend traject, hopelijk komt er gauw schot in de zaak! En heir kan je inderdaad lezen dat er meer van dat soort ellende-verhalen bestaan

José je hebt gelijk hoor, volgens mij is LEO alleen geschikt voor PCO. En als je alleen een onregelmatige cyclus hebt maar wel af en toe een cyclus dan heeft dat vast geen zin. Volgens mij bekijken ze bij een HSG inderdaad de hele boel maar dat weet ik niet zeker want dat heb ik nooit gehad. Bij een LEO maken ze in ieder geval een paar gaatjes in de eitjes (blaasjes) zodat de hormoonhuishouding op orde kan komen en een normale cyclus kan gaan regelen. Daar heb je dus niks aan als je niet teveel eitejs hebt...

Ik was in de war door je Clomid denk ik Hopelijk slaat dat puregon spul bij jou goed aan straks! En succes met prikken enzo, dat went vast wel snel
moi moi het leven is mooi
pi_56743326
Bij een HSG pompen ze de baarmoeder vol met contrastvloeistof om te kijken of de eileiders "schoon" zijn en er dus vloeistof naar de eierstok loopt.
En de vorm van de baarmoeder kunnen ze dan ongeveer zien..
Bij mij zagen ze bij de baarmoeder al gelijk een rare vlek..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 10:22:27 #110
114177 Diaan73
pi_56743638
Net de gyn gebeld voor de uitslag van de zwemmertjestest... mag ze het telefonisch niet doorgeven. Ik krijg het te horen bij een volgend bezoek aan de gyn, of in dit geval het fertiteam. Dus nog ong. 6 weken wachten.....

Menn0 welkom hier.....

Is een HSG dan hetzelfde als een laparoscopie? Want die heb ik 4 jaar geleden al een keer gehad.
Make love, not war ☮
pi_56743763
Ja Diaan is inderdaad hetzelfde..
Ik kreeg dat boekje namelijk mee..
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:03:18 #112
114177 Diaan73
pi_56744665
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:28 schreef Tally het volgende:
Ja Diaan is inderdaad hetzelfde..
Ik kreeg dat boekje namelijk mee..
Okay, het is me weer helemaal duidelijk.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 11:04:02 #113
5428 crew  miss_sly
pi_56744683
Nee, HSG en laparascopie izjn twee vershcillende dingen.

HSG is een onderzoek mbv rontgenstraling waarbij ze inderdaad contrastvloeistof via de vagina in de baarmoeder spuiten om de kijken of de eileiders toegankelijk zijn.

Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laparoscopie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:15:29 #114
114177 Diaan73
pi_56744959
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Nee, HSG en laparascopie izjn twee vershcillende dingen.

HSG is een onderzoek mbv rontgenstraling waarbij ze inderdaad contrastvloeistof via de vagina in de baarmoeder spuiten om de kijken of de eileiders toegankelijk zijn.

Laparascopie is een kijkoperatie, onder narcose, waarbij ze met cameraatjes door kleine sneetjes in de buik naar binnen gaan om te kijken hoe alles er nou echt uitziet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laparoscopie
Ow okay.... die laatste heb ik zeker gehad.... vond die narcose ook wel wat eng namelijk.

Dan staat het dus wel verkeerd in dat boekje dat Tally heeft meegekregen.
Make love, not war ☮
pi_56745003
O nee sorry ik haal nu dingen door elkaar
Want dat boekje dat ik heb meegekregen is inderdaad van de buikoperatie en niet van het contrastvloeistof onderzoek
Ik heb ook zoveel info liggen thuis
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:31:31 #116
114177 Diaan73
pi_56745454
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:17 schreef Tally het volgende:
O nee sorry ik haal nu dingen door elkaar
Want dat boekje dat ik heb meegekregen is inderdaad van de buikoperatie en niet van het contrastvloeistof onderzoek
Ik heb ook zoveel info liggen thuis
het is je vergeven hoor Ik kan me het wel voorstellen.... het is ook allemaal zoveel.....
Make love, not war ☮
pi_56746110
Gelukkig maar Diaan

Het is een beetje hectisch hier
En ik kan mn hoofd er niet bijhouden..
Enige waar ik aan kan denken zijn de spuiten
pi_56746337
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:04 schreef miss_sly het volgende:
Yep, en even voor mezelf Een LEO is een speciale vorm van een laparoscopie waarbij ze dan ook nog het een ander wegbranden daarbinnen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:04:45 #119
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56748906
Tjee wat een hectisch topic er gebeurt zoveel tis haast niet meer bij te houden.

Zie je op tegen het prikken jose?

Tsss Diaan

Hier is de "klusperiode" voorbij maar zwanger deze maand zeker niet mijn buikgriep hield de lol tegen
pi_56749278
Thanks all!
Tally,leuk om te horen van die buurvrouw...was het snel raak toen die middelen eenmaal werden gebruikt? En had ze last van bijwerkingen? Zoals ik hier al eerder las en in de praktijk meekreeg kun je dus moodswings alle kanten op krijgen. Best lastig lijkt me,maarja it's all for the cause. Sterkte alvast voor als je ze zelf krijgt!

Jaape,dan moet ik even teruggaan in de tijd... ik heb er lang over nagedacht of, en hoe ik het donorschap aan zou pakken. Anoniem,niet anoniem,minimaal contact,veel contact,vaderrol? En vooral vanuit wie komt het contact evt? Oorspronkelijk vroeg die vriendin het aan me, en dan ben je ten eerste nogal overrompeld. Ik zei dat ik erover na zou denken. Dat heeft een paar jaar geduurd, mede omdat je alle voors en tegens tegen elkaar af gaat wegen. Op zo'n tijdspan kun je er dan ook een heleboel bedenken. Die ga ik niet allemaal neerzetten,want dan ben ik nog lang niet klaar! Uiteindelijk ging ik voor haar doneren,dat was dus een hele stap! Toen ik zag hoe gelukkig ze was, alleen al tijdens de periode van proberen, was het eigenlijk nog maar een kleine stap om dit geluk ook anderen te gunnen.
Ik heb in ieder geval besloten om niet anoniem te willen blijven, omdat ik vind dat een kind ten allen tijde zijn/haar vader moet kunnen leren kennen als daar de wens/vraag naar is. Ongeacht de leeftijd. Tegen contact helemaal geen bezwaar dus. Het minste wat ik hierin verwacht is dat een wensmoeder me af en toe op de hoogte houdt van het reilen en zeilen. Geen spermabank dus,vanwege de anonimiteit.
Maar een vaderrol heb ik niet voor ogen. Want mijn leven is behoorlijk druk,onregelmatig en de wensmoeders wonen ver weg. Geen ideale situatie voor zo'n taak dus, ik zou niet genoeg kunnen geven. En een vaderrol op afstand lijkt me onhaalbaar. Ik zocht dus eigenlijk een middenweg.
Is dat voldoende inzicht zover? Anders kan je mss beter pm'en
Voor evt. meelezende wensmoeders,Ik ga niet in op donorverzoeken hoor! Ik probeer degenen te helpen waar ik nu contact mee heb, en daarna is het klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Menn0 op 15-02-2008 14:35:23 ]
pi_56749400
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 10:22 schreef Diaan73 het volgende:

Is een HSG dan hetzelfde als een laparoscopie? Want die heb ik 4 jaar geleden al een keer gehad.
Nee, een laparoscopie is een kijkoperatie.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_56749988
Helemaal duidelijk hoor MennO! Klinkt ook erg fijn zoals jij dat aanpakt met je 'moeders'. Want zolang iedereen vrede heeft met de manier waarop het gaat en een kind inderdaad later tenminste weet wie z'n biologische vader is wordt denk ik iedereen er beter van. Top dat je dit doet

Maar ik ge heeeeeeelemaal off topic sorry mensen
*jaape richt zich weer on topic *

Ik mag weer klussen deze week. Altijd weer gemengde gevoelens
Want heel vaak wil ik gewoon lekker hahaha
pi_56750737
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 14:04 schreef Rottdog het volgende:
Zie je op tegen het prikken jose?
Hier is de "klusperiode" voorbij maar zwanger deze maand zeker niet mijn buikgriep hield de lol tegen
Rot is dat, he, als je van te voren al weet dat het weer niet raak is/kan zijn. Ik had dat ook over afgelopen maand; ik had gewoon helemaal geen zin in zo'n verplichte polonaise aan m'n lijf... we hebben het één keer gedaan in ongeveer de goeie periode. Ik had het even helemaal gehad, vooral ook omdat ik wist dat Clomid weer niet goed had gewerkt.

Nou, ik weet niet of ik echt op zie tegen dat prikken... ik zit er natuurlijk niet om te springen...ik vind het wel spannend. Gister heb ik het spul allemaal opgehaald en ik moet zeggen dat ik wel schrok van de dikte van de naald voor de Pregnyl... maar het zal allemaal wel goed komen.

Oooh ja! Vandaag heb ik nog naar het ziekenhusis gebeld om te vragen hoe het nou zat met die prikpen en die krijg ik inderdaad ook in het ziekenhuis!! Scheelt weer. Ik kon ook gelijk een afspraak maken voor zo'n lekkere uitgangsecho, want ik ben ongesteld geworden ! Ik ben blij dat het nu al is begonnen en dat ik niet weer een weer zo loos zit te wachten om niks... Maandag moet ik dan na die prikinstructie gelijk gaan beginnen met de puregon... ben benieuwd!

Aah oke, Tally, dus gewoon een stuk nep huid. Dat valt alweer mee dan. Ik hoorde al dat die prikinstructie niet al teveel voorstelt. En ik weet inderdaad wat een HSG is, die heb ik zelf ook gehad, maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen zo'n LEO en een HSG. Maar dat is me inmiddels helemaal duidelijk...

Een laporascopie is inderdaad een kijkoperatie... ik heb namelijk geen galblaas meer, omdat die is weggehaald tijdens zo'n laporascopische operatie, nu alweer 4 jaar geleden.

Hoop nieuwe mensen hier trouwens! Ik blijf het fijn vinden om je ervaringen te delen met mensen die in 'hetzelfde' schuitje zitten... dat wilde ik nog even kwijt
pi_56750798
en wil iemand mijn OP nog aanpassen...
Jose81: stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn
pi_56753507
Morgenavond moet ik mn eerste prik zetten.. En Jose wat een troep krijg je mee he..
Ik heb mijn pretpakket op een fotootje gezet Je ziet niet de vullingen voor de pen want die liggen in de koelkast..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')