abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56581704
Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#37)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73:
Had PCOS nu waarschijnlijk niet meer. 11 feb. naar gyn geweest en ze is doorverwezen naar het fertiteam. Binnen nu en 6 weken een afspraak.

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

Jose81:
Stoppen met Clomid, starten met Pregnyl en Puregon. Eind mei weer terug naar de gyn

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

Nijo
Vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-02-2008 18:05:02 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56581744
Laatste paar posten:
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 09:25 schreef miss_sly het volgende:
vanochtend 36,77, dalende, maar afgerond op 1 cijfer achter de komma nog steeds 36,8. Had vanmorgen wel een paar krampjes die op menstruatiepijn lijken, dus zou me niets verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word.

Jose, dinsdag naar de gyn? Voortgangsgesprek, mogelijk nieuwe stappen in de behandeling?
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:23 schreef Tally het volgende:
Nou gister ziekenhuisje gepikt
Project baby is naar een nieuwe level getild..
Vanmorgen mijn puregon en pregnyl opgehaald..
Ik mag gaan spuiten nu.. Eerst een menstruatie opwekken..
We proberen dit 1 maand/keer.. En de volgende level zal IVF worden in het UMC..
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 13:34 schreef miss_sly het volgende:
Wat gaan jullie nu proberen dan, Tally? Ik snap het niet helemaal

Spannende tijd dus in ieder geval
pi_56582157
We gaan nu met hormoonspuiten (puregnon) de follikelgroei stimuleren en met pregnyl de eisprong stimuleren.
Eerst werd alleen dmv clomid de follikelgroei gestimuleerd.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_56582524
Dit is toch gebruikelijk bij IVF? Of gaan jullie dit nu een keer doen met IUI en daarna IVF?
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:27:34 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56582667
Met IUI worden Puregon en Pregnyl toch ook wel gebruikt? (volgens mij heeft Catootje dat destijds ook gespoten met IUI)

Puregon spuiten is gelukkig niet zo 'moeilijk'. Onwijs dunne en scherpe naaldjes op de prikpen, voel je amper wat van. Geen gedoe met mengen enzo (en van de puregon zelf had ik ook nagenoeg geen last).
Pregnyl is het HcG-hormoon (zwangeren-hormoon) en geeft dus meer bijwerkingen (en moet zelf gemengd worden).

Succes iig Tally!

miss-sly, bij jou nog steeds geen duidelijkheid waar je in je cyclus zit he? Vervelend
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:29:07 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56582694
Spannend hoor Tally.... ik hoop dat het goed bij je aanslaat en dat je er niet veel last van hebt.

marie... nog één weekje wachten....
Make love, not war ☮
pi_56582736
Heb IUI uit de link gehad..
Maar zowel KI als IUI doe ik niet.
Nu spuit ik tot aan de eisprong en dan is het gebruikelijk om de dag na de pregnyl seks te hebben.
Dus er worden geen zaadcellen of wat dan ook ingespoten.
pi_56582827
niet? hier staat bijv. een uitleg.
pi_56582832
Ok, dus deze keer een keer gewoon zelf thuis proberen en daarna gaan jullie IVF doen?

Spannend! Hoop dat het zonder IVF al gaat lukken
pi_56582854
thanks Bix..

Ja dit keer is het nog zelf klussen..
We mogen dit 1 keer doen.. En daarna worden we doorverwezen naar het UMC.
Ik hoop ook dat dit werkt. Mja.. We zullen wel weer zien..
pi_56582865
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
pi_56582909
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh wacht, je hebt je vraag weggehaald.

tally, succes! heb je veel last van dat spuiten en de bijverschijnselen?
Nee maar dat ligt meer aan dat ik nog niet spuit..
Ik heb nu primolut om een menstruatie op te wekken..
Sinds de operatie ben ik niet (op wat dagen een beetje bloed erna) meer ongesteld geweest..
Nu is dat ook maar pas geleden.. Vandaag begonnen met de primolut..
Dan op dag 2 van de menstruatie moet ik beginnen met prikken..

Ik zie er tegen op.. Maar ach.. Een mens went snel
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:42:35 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_56582934
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56582962
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:42 schreef Troel het volgende:
Tally, hier wordt gigantisch voor jullie geduimd!
Ik weet het Troel
Dank je!
pi_56583041
Wow, jullie zijn allemaal wel een paar stappen verder dan ik en mijn vrouw. Wij hebben begin dit jaar de uitslag gekregen van een gromosomen- en eventueelk stollingsprobleem-onderzoek. Allemaal moeilijke termen werden er gebruikt, maar het resultaat was dat er met ons niets mis is.

Zwanger worden is ook niet het probleem, zwanger blijven begint een uitdaging te worden......
pi_56583870
Tally wat spannend!! Ook hier wordt meegeduimd!

MissSly wat een nare berichten, hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt lief!

Bart wat vervelend! Er kwam helemaal niets uit de onderzoeken, wat zijn jullie vervolgstappen nu?
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_56583966
Bij ons was het de derde zwangerschap raak.. In 2005 is onze dochter geboren. Halverwege vorig jaar weer een miskraam en dan willen ze je toch graag even onderzoeken.. Nu het advies gekregen om te blijven proberen want het bewijs dat het wel kan is er tenslotte...
pi_56584066
Jeetje heftig hoor! Telkens maar die gigantische spanning en de teleurstelling en het verdriet dat het niet lukt.. Gelukkig was daar wonder 1! Ik hoop van harte dat wonder 2 zich snel aandient voor jullie!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_56589329
Tally wat spannend. Inderdaad is het te hopen dat je uiteindelijk niet bij de IVF terecht komt, en dat het de komende ronde eindelijk eens raak is! Dat zou in elk geval helemaal goed zijn!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_56593493
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
moi moi het leven is mooi
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:48:26 #21
114177 Diaan73
pi_56597350
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:
Even een vraagje hoe jullie denken over zwanger worden en alcoholgebruik. Nu weet ik dat het natuurlijk beter is om geen alcohol te drinken als je zwanger wilt worden, dat is algemeen bekend. Maar persoonlijk hou ik wel van af en toe een biertje in het weekend, of een wijntje met het eten. En het gebeurt ook wel eens dat dat er wat teveel worden. Zelf vind ik dat ik dat mag omdat ik gewoon nog een beetje een leuk leven wil hebben. Misschien duurt het nog wel jaren voordat ik zwanger ben en dat zou ik al die jaren niet kunnen drinken.

Maar ik heb nu al van 2 mensen gehoord in niet precies die bewoording maar toch dat ‘het misschien wel m'n eigen schuld is dat ik niet zwanger word omdat ik zoveel drink’. In beide gevallen waren dat vrouwen die binnen een maand zwanger werden. Ik word dan echt woedend als ik zulk soort opmerkingen krijg. Ook al bedoelen ze het waarschijnlijk goed hoor. Hoe denken jullie daarover??
Jaape, ik vind het bullshit. wat die vrouwen zeggen.... ik ken ook een aantal mensen die juist zwanger werden toen ze "dronken" waren, dan gaat het allemaal wat losser, minder geremd.

Ikzelf zou er pas rekening mee houden als ik een positieve test in de handen heb. Tot die tijd leef ik gewoon mn leven.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:13:32 #22
5428 crew  miss_sly
pi_56597653
De gyn. van mijn zusje zei vorige week na de IUI op haara vraag dat een goed moment om je te gedragen alsof je zwanger bent, het moment is dat je een positieve test in handen hebt. Tot die tijd kan bijvoorbeeld een beetje alcohol geen kwaad, alhoewel je je niet klem moet zuipen, zoals hij het zei

En daarbij, Jaape, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Als jij je prettig voelt met eens een wijntje of biertje, prima. Als je je daar schuldig of onprettig bij voelt, niet doen. Zo simpel is het. En de personen in kwestie die dat zeiden, zou ik even filnk de mantel uitvegen

Vanochtend 36,90...zometeen even bellen...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 09:47:41 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56598160
Jaape, ik zou zo boos worden op zulke meiden. Die hebben dus echt geen flauw benul waar ze het over hebben.

Na IVF/ICSI is mij door de artsen ook altijd gewoon verteld dat je tot de positieve test gewoon normaal je borrel en broodje filet mag nemen. Mits je dit niet overdrijft natuurlijk.

miss-sly, spannend. Ben benieuwd wat ze zeggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 09:50:10 #24
5428 crew  miss_sly
pi_56598208
Nou, ze gaat even overleggen met de gyn en ik word teruggebeld...had ik wel verwacht.
Ik denk dat ze of zullen vragen even bloed te rpikken (hoewel me dat onnodig lijkt, gezien het uitblijven van de menstruatie en de huidige hoge temp lijkt het me duidelijk dat er een eisprong en dus progesteron is) of nog minstens een week afwachten. En dan maar dat laatste, heb geen zin in weer geprik Mijn aders worden er steeds minder blij mee en iedere keer wordt het moeilijker om goed te prikken en dat ene zielige buisje vol te laten lopen.

Dus we wachten weer vrolijk en geduldig verder
pi_56599159
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 23:24 schreef Jaape het volgende:

Ik ben ook gemaakt, gegroeid en geboren op een glas wijn per week... Alles met mate natuurlijk..
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:37:54 #26
114177 Diaan73
pi_56599955
Jeetje miss_sly... the neverending story is er niets bij.

Dames en heer, ik ga zo een weekendje weg... ben er maandag pas weer maar aangezien we al om half 2 die dag bij de gyn moeten zijn, zal ik hier niet meer verschijnen.... hopelijk word ik niet juist dit weekend ongi.. we gaan zwemmen enz. gaat wel door dan, maar is toch minder prettig

Tot maandagmiddag/avond dan maar
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 11:38:45 #27
5428 crew  miss_sly
pi_56599970
Diaan, heel veel plezier en succes bij de gyn maandag
pi_56600517
Diaan een heel fijn weekend! En Miss_sly

En bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ben ook van mening dat je gewoon moet doen waar je je het beste bij voelt. Maar er was wel eens een periode dat ik wat baalde van het leven en met uitgaan dan ook regelmatig te veel dronk, en teveel is natuurlijk nooit goed, en daar refereerden die meiden waarschijnlijk ook aan als ze zeiden dat ik misschien wat minder moet drinken. want ze zeiden natuurlijk niet echt dat het m'n eigen schuld is maar dat maak ik er dan in mijn boosheid meteen van

Op intenet vond ik soms wel sites waar op staat dat je beter helemaal niet kan drinken als je zwanger wil worden, maar dat geldt dan ook voor de man. Maar het merendeel over zwangercshap en drank gaat toch echt over de periode van zwangerschap zelf en dan staat het buiten kijf dat je gezond leeft. Overigens vond ik ook een artikel waarin een verband werd gelegd met wijn drinken en zwanger worden. Uit een onderzoekje bleek dat vrouwen die naast bier en korte drank (sterke drank??) ook wijn drinken sneller zwanger waren geworden dan bijvoorbeeld alleen bierdinksters.
quote:
Vrouwen die zowel van wijn, bier, als korte drank konden genieten, werden, samen met exclusieve wijndrinksters het snelst zwanger.
Het onderzoek is uit 2005 (www.wijntrends.be/cmp/51/47/954/Wijndrinksters_sneller_zwanger__.html) en er staat natuurlijk ook dat je beter niet teveel kan drinken etc etc maar ik vond het toch wel grappig om hier even te laten zien Het zal ook wel met je algehele levensttijl te maken hebben denk ik...
  Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 13:39:19 #29
5428 crew  miss_sly
pi_56601953
Ik ben teruggebeld, uiteraard net op een moment dat ik mijn telefoon niet kon opnemen

Uitslag: blijven temperaturen en testen, alleen zei ze er niet bij hoelang en wanneer. Indien positief afspraak maken voor een echo en gesprek met gyn, indien negatief ook bellen alleen een afspraak met gyn maken.

Aangezien ze geen termijnen heeft genoemd en ze 's middags niet telefonisch bereikbaar zijn, heb ik besloten dan maar morgen even te testen. Indien negatief temperaturen tot volgende week zaterdag en dan nog een keer testen. Dan moet ie onderhand wel positief zijn, of ik ongesteld! En dan 's maandags even bellen.

Dus eigenlijke uitslag: even afwachten
pi_56602027
Ja Miss_Sly, afwachten en hoe dan ook weer een afspraak met de gyn maken, niks nieuws dus eigenlijk...

Wachten is Succes er maar weer mee!!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:58:49 #31
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56604506
Tjonge MIss_sly het zal eens van een leien dakkie gaan maar we gaan bij deze van het positieve uit

Jaape een biertje of borreltje op zijn tijd zie ik totaal geen kwaad in beetje overdreven reactie vind ik het van die vriendinnen.
pi_56608124
Jeetje MissSly, als je op een menstruatie zit te wachten komt ie niet, wil je zwanger worden en weer beginnen met medicatie etc moet je in ene gaat temperaturen, testen en afwachten. Ik hoop voor je dat het positief uitpakt, welke kant het ook op gaat.
pi_56629655
Hallo allemaal. Bij mij is eind vorig jaar PCOS vastgesteld. Ik twijfel een beetje of ik me nu hier zou melden of in het gewone tweede streepjes topic, maar hier lijkt met toch handiger omdat de meeste van jullie er al wat meer van weten dan ik.
Ik rammel al heel lang maar mijn vriend twijfelde nog. Nu heeft hij vorige week groen licht gegeven en willen wij er dus voor gaan. Ik heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor 22 februari. Al een half jaar wordt ik niet ongesteld en ik ging er dus vanuit dat ik van de gynaecoloog iets zou krijgen om een ongesteldheid op te wekken zodat ik met clomid kan beginnen.
Tot zover allemaal prima dus, maar nu ben ik vandaag ongesteld geworden... (was ff vergeten hoe vervelend dat was...) Wat zouden jullie doen? Zouden jullie de gynaecoloog bellen om maandag gelijk langs te komen en dan dus ook gelijk met clomid beginnen of zouden jullie gewoon de afspraak van 22 februari afwachten met als gevolg dus: nog langer wachten (ik wil zo graag en heb zo lang moeten wachten op groen licht...) want als ik nu al ongesteld ben geworden kan ik waarschijnlijk niet de 22ste gelijk weer een ongesteldheid opwekken toch?
Zo haha, dat was mijn binnenval-post.
pi_56632038
Ik ben in 3 keer ongesteld geweest in een aantal weken (ik schat een week of 6) ze hebben bij mij 3 keer een ongesteldheid opgewekt.. Ze zullen waarschijnlijk (deden ze bij mij) een echo maken om te kijken hoe het er uit ziet in de eierstokken..
Wanneer zij constateren dat er geen folikkelgroei is zal je primolut of provera mee krijgen om een ongesteldheid op te wekken.
Je kan natuurlijk altijd een telefoontje plegen om te kijken of je de clomid kan krijgen.. Maar ik denk dat zij de afspraak van 22 feb zullen afwachten
pi_56632289
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier, en hierheen gestuurd door een lieve vriendin.

Ik heet gewoon Laura, ben 29, woon in de mooiste stad van het Noorden (op Groningen na) en ben getrouwd met Hans. Al sinds 2 jaar en een aantal maanden proberen wij onze kinderwens vaste vorm te geven, maar het wil niet lukken. In het ziekenhuis is vanalles onderzocht maar wij mankeren niks. Onbegrepen infertiliteit....

Ik heb inmiddels 5 iui pogingen gedaan zonder succes, de 6de moet nog. Mijn man is voor een semenanalyse naar het UMCG geweest en daar krijgen wij de 14de de uitslag van. Daarna komen we op de wachtlijst voor IVF.

Het is voor ons, maar vooral voor mij, onbegrijpelijk waarom we niet zwanger worden. Als er niks is, wat is er dan wel?????

Ik hoop hier mijn ei af en toe een beetje kwijt te kunnen. Ik zit er momenteel goed doorheen omdat werkelijk iedereen om me heen (eindelijk) zwanger is, of net bevallen........
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_56632661
Welkom No_Promises en McLaura

Niet het topic waar men graag wil belanden, maar toch fijn dat het er is.

No_Promises, heb je het hele voortraject van onderzoeken al gehad? Is er al een behandelplan besproken vorig jaar? Je kunt natuurlijk maandag even bellen, voor de zekerheid, maar ik denk dat ze je gewoon op de afspraak laten komen en niet zomaar clomid geven. Ik loop al een tijdje bij de gyn en ik heb al een aantal keren clomid gehad, maar dat doen ze nooit zonder nog eens bloedprikken of een echo of een gesprek. Kan me voorstellen dat je het liever niet wilt uitstellen om te starten, hoor

McLaura, lijkt me echt heel naar, onbegrepen inferiliteit. Als er ergens een oorzaak wordt gevonden, welke dan ook, kun je het in ieder geval snappen, maar als alles in orde is, waarom lukt het dan niet
Sterkte, ik hoop dat de 6e IUI alsnog raak is! Wanneer starten jullie daarmee?
pi_56636289
Ja ik heb de onderzoeken al gehad. Bloedonderzoek en echo. Nog niet zo heel erg lang geleden ook (weet niet precies wanneer) Behandelplan is wel ter sprake gekomen maar omdat we er nog niet echt voor wilde gaan is het niet tot in de puntjes uitgestippeld o.i.d. Het kwam er op neer dat zo gauw wij aan de slag wilde gaan we een afspraak moesten maken zodat we met clomid konden beginnen. Hij heeft ook al wel uitgelegd hoe dat allemaal werkte. Of iig, nog niet echt zo van hoe en wanneer maar wel een beetje waar de Clomid voor was. Dus voor mijn gevoel kunnen we zo beginnen.
Ik denk dat ik gewoon bel maandag en dan hoor ik het vanzelf wel. Wat misschien ook weer niet zo handig is is dat ik voor maandag ook al een afspraak heb staan bij een endocrinoloog omdat ze de testosteron waarde in mijn bloed te hoog vonden. ( ) dus waarschijnlijk moet dat ook eerst nog uitgezocht worden.

Komt die te hoge testosteron waarde iemand ook nog bekend voor?
pi_56639583
@ Miss Sly : Ik heb nog geen idee... Ik word stapelgek van de hormonen (en helemaal opgeblazen) dus ik wacht nog wel even. Ik denk dat ik poging 6 in mei doe, zodat ik met mijn en mijn mans verjaardag in elk geval geen hormonenbom ben, en op vakantie in juni ook niet (of het moeten andere hormonen zijn, haha)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 10:58:31 #39
5428 crew  miss_sly
pi_56639629
No_Promises, zijn de zwemmertjes ook al getest?
Bij ons duurde het allemaal nogal lang, voor ik het eerste recept clomid op zak had: in december 2006 hadden wij onze eerste afspraak en in augustus 2007 had ik voor het eerst clomid. Verder allerlei (bloed)onderzoeken, zwemmertjes testen, nog een keer testen, baarmoederfoto, etc. Vandaar dat ik vroeg of je alle onderzoeken al had gehad, want het lijkt me zo teleurstellend als je er op gaat dat je bij je afspraak meteen een recept krijgt en er volgt toch nog een hele reeks onderzoeken

McLaura, welke hormonen heb je gebruikt? Dat opgeblazen en dat humeur herken ik maar al te goed. Ben afgelopen week ook maar weer begonnen met lijnen om het allemaal een beetje binnen de perken te houden.
Ik hoop dat je in juni lekker last hebt van andere hormonen
pi_56640780
@miss_sly: Nee de zwemmertjes zijn nog niet getest. Is dat eigenlijk standaard? Dat dat gelijk ook getest wordt?
Heb jij ook PCOS? Of heb jij iets anders? Ik heb er idd geen rekening mee gehouden dat er nog een hoop onderzoeken volgen. Dat zou wel een behoorlijke teleurstelling zijn ja. Maar toch denk ik niet dat er nog heel veel onderzoeken gedaan worden omdat ik toen aangaf dat ik er al klaar voor was maar dat alleen mijn vriend nog twijfelde. Het lijkt me dat anders die onderzoeken toen al wel gedaan waren. In principe is het ook al duidelijk wat er mis is...
Maar goed dat je me even waarschuwt , ik ga er iig rekening mee houden dat we niet gelijk aan de clomid kunnen.
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 12:49:39 #41
5428 crew  miss_sly
pi_56641207
Ik heb ook PCOS inderdaad. Was zelfs meer dan 10 jaar geleden al vastgesteld en toen h eb ik ook 3 jaar (zonder resultaat helaas) in de mmm rondgelopen. Dat dossier hebben ze ook natuurlijk en toch konden we in augustus pas ergens mee starten. Vandaar dat ik je even probeerde te waarschuwen. Misschien gaat het bij jullie niet zo, en dat hoop ik echt, maar zoals ik zei: als je snel verwacht en het duurt langer, is dat natuurlijk een grote teleurstelling.

Testen van zwemmertjes is wel normaal volgens mij. Logisch ook, want stel dat het zaad niet zo goed is en jij hebt wel een eisprong, dan heb je nog weinig aan die clomid gehad.
pi_56642903
pffff jouw verhaal klinkt een beetje als mijn 'nachtmerrie'. Ik ben heel bang dat het bij ons ook niet gaat lukken. Vandaar ook dat ik eigenlijk zo ongeduldig ben Knap dat jij (en de anderen hier ook) het allemaal nog vol houdt!
Weet jij, of iemand anders hier, trouwens hoe het nu precies zit met op welke dag van je menstruatie je met clomid begint? Ik lees namelijk bij de ene dat ze op dag 3 moet beginnen en anderen bijvoorbeeld op dag 5? Zit daar nog een reden achter of ligt dat aan de gynaecoloog?
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 14:12:39 #43
5428 crew  miss_sly
pi_56643128
10 jaar geleden waren ze natuurlijk een stuk minder ver dan nu. Bovendien bleek het bij mij erg moeilijk een eisprong op te wekken en hebben ze echt allerlei toeters en bellen uit de kast gehaald om het te proberen. UIteindelijk bleek 'gewoon' hormonen spuiten het wel te doen. Mijn toenmalige relatie liep echter mis, waardoor uiteraard ook het kind-krijgen niet meer doorging.

Ik moet zelf de clomid slikken op dag 5 t/m 9. Ik las echter ook hier en daar dat ze op dag 3 beginnen, dus ik wil het de gyn ook eens vragen de volgende keer. Er zal wel een gedachte achter zitten, maar welke is mij ook nog duister
pi_56643774
In verband met die clomid vraag ik me eigenlijk 2 dingen af:
- wat is nu precies dag 1 van de cyclus? Als je menstruatie om 8u 's morgens of om 14u in de namiddag of om 22u begint, is dat dan altijd dag 1?
- moet je die Clomid ook steeds op hetzelfde tijdstip nemen (zoals de pil) of speelt dat geen rol?
pi_56643974
Dag 1 van de cyclus is wanneer je rood bloed vind.. Dan begint het.. En dan moet je ook kijken naar de hoeveelheid.. Een beetje op een wc papiertje is dan weer niet dag 1
Verwarring alom..

En het slikken heb ik altijd op een vast tijdstip gedaan. Zo rond het avondeten.. Dan kan ik het niet vergeten..
pi_56646651
pff het lijkt me toch allemaal maar heel verwarrend hoor Ik vraag me af hoe erg het zou zijn als je een dag verkeerd bent.
  Moderator zondag 10 februari 2008 @ 16:57:16 #47
5428 crew  miss_sly
pi_56646859
Ik hou dag 1 aan als de dag dat ik echt bloedverlies heb. Als dat 's avonds pas is, neem ik de volgende dag pas als dag 1. Ik neem de clomid 's ochtends in, samen met de foliumzuur en mijn vitaminepilletje. Dat zit er al zo ingebakken, dat ik dat echt niet vergeet

Ik denk dat een dag verkeerd tellen met je cyclus op zich niet zo heel erg is, trouwens. De gyn heeft mij nog nooit gevraagd of ik wel heeeel zeker weet dat het dag 1 was ofzo, dus zo nauw zal het niet komen.
pi_56648521
Nee idd.. Ik moet altijd beginnen of dag 3 met de clomid..
De laatste keer ben ik pas op dag 6 begonnen..
Erg nauw nemen ze het niet.. Natte vingerwerk (als klinkt dat erg smerig in deze combi )
pi_56659913
@ Miss Sly : Clomid (2x50) en Pregnyl (5000). Ik ben nu ook op dieet....
pi_56661491
Nou ik ben net bij de endocrinoloog geweest en ik ben echt alle schaamte voorbij... Ik moest daar dus heen omdat uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik een iets verhoogd testosterongehalte heb. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik me uit moest kleden en dat hij alles (ja alles ) moest gaan bekijken. Ik moet echt nog wennen aan al dat gepruts daar beneden hoor. Maar goed, hij is iig tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon uit zie als een vrouw. Joh...

Het enige wat ik nu nog moet doen voordat ik naar de gynaecoloog moet is een synacten test om te kijken waar de testosteron vandaan komt. Maar de internist wist bijna zeker dat het uit de eierstokken kwam en niet uit de bijnieren. Ik heb nog wat moeten goochelen met afspraken zodat ik donderdag al voor die test terecht kan (3 keer prikken met telkens een half uur wachten ertussen) kan. Anders had ik de afspraak bij de gynaecoloog kunnen verzetten omdat de uitslag dan nog niet binnen zou zijn.

Ik hoef iig niet te bellen of ik vandaag nog terecht kan want dat heeft dus geen nut zonder ie uitslag van die test.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')