abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:07:55 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56414187
Wat is het hier weer spannend voor een aantal meiden!

NieTTus, je klinkt iig wel heel 'goed'. Fijn om te lezen.
  Moderator woensdag 30 januari 2008 @ 22:11:54 #252
5428 crew  miss_sly
pi_56420294
NieTTus
Dikke kus voor jou
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56426343
Marie, vergeet ik je helemaal een goede broedtijd te wensen
Ik hoop dat die 2 weken een beetje meevallen, maar de ervaring leert dat het inderdaad hele moeilijke weken zijn!
pi_56439522
1 februari ga ik wel halen, nog niet het kleinste teken dat ik ongesteld moet worden. Snap er niets van, dat is toch wel vrij laat na de laatste duphaston-tablet, volgens mij, dat was namelijk vorige week vrijdag...

Ik wacht maar even af, en als ik maandag nog niet ongesteld ben, zal ik even de apotheek bellen om te vragen hoe lang dat kan duren.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 08:45:15 #255
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_56451039
Ow miss_sly dat is inderdaad erg lang. Daar staat volgens mij een paar dagen voor. Maar je hebt wel 1 februari gehaald...
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 1 februari 2008 @ 09:16:11 #256
5428 crew  miss_sly
pi_56451435
Yep, 1 februari heb ik gehaald
Nu maar afwachten...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:08:13 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56452429
* Brighteyes kan het tussen alle verhalen niet meer helemaal volgen...
Is er een kans dat je nu zwanger bent? Of is het 'afwachten tot je weer terug het traject in kan'?
Waar is die duphaston dan voor? Dat is niet om een menstruatie op te wekken dan?

Sorry voor de vragen, ik ben het echt een beetje kwijt.
  Moderator vrijdag 1 februari 2008 @ 10:33:56 #258
5428 crew  miss_sly
pi_56452949
Geeft niet BE, jij hebt nu een iets ander leventje met je kleine jongen

Ik heb Clomid gehad, geslikt rond kerst. Geen temperatuurstijging, dus progesteron laten prikken op dag 29 en volgens die uitslag geen eisprong. Duphaston gekregen om de menstruatie op te wekken, zodat we nog een eigen rondje clomid (dubbele dosis) kunnen doen tot we in februari aan de IUI mogen beginnen. Laatste duphastontabeltje vorige week vrijdag geslikt, dus ik verwachtte afgelopen dinsdag/woensdag ongesteld te worden...maar nee

Logischerwijs kan ik niet zwanger zijn, maar ook logischerwijs zou ik ongesteld moeten zijn...ik snap het zelf ook niet meer
Ik wacht even op maandag en bel dan maar even de apotheek om te vragen hoe lang het kan duren voor je ongesteld wordt na duphaston.

Hoe dan ook: als ik ongesteld word, kunnen we starten met IUI als het niet vol is...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:52:39 #259
114177 Diaan73
pi_56453414
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes kan het tussen alle verhalen niet meer helemaal volgen...
Is er een kans dat je nu zwanger bent? Of is het 'afwachten tot je weer terug het traject in kan'?
Waar is die duphaston dan voor? Dat is niet om een menstruatie op te wekken dan?

Sorry voor de vragen, ik ben het echt een beetje kwijt.
Hee wel blijven opletten hè??
Make love, not war ☮
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:57:12 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56453529
Ah kijk, dat van die niet-stijgende temperatuur had ik nog wel meegekregen.
Ik ben heel benieuwd dan hoor, welke kant het kwartje op valt.

Diaan!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:05:21 #261
114177 Diaan73
pi_56453757
BE

miss_sly staat het ook niet op de bijsluiter? Dat zou toch de gewezen plek moeten zijn....
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 1 februari 2008 @ 11:34:06 #262
5428 crew  miss_sly
pi_56454571
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:05 schreef Diaan73 het volgende:
BE

miss_sly staat het ook niet op de bijsluiter? Dat zou toch de gewezen plek moeten zijn....
Duphaston wordt wel gebruikt om menstruatie op te wekken, maar ook voor een dreigende miskraam en bij endometriose. Het is gewoon progestageen. Er staat dus niet op hoe snel je ongesteld zou moten worden. Via google vind ik ervaringen van meiden die inderdaad na 3-4 dagen ongesteld werden. Een spannende thread met zelfs mogelijke zwangerschap maar geen einde aan het verhaal

Ik wil me trouwens helemaal niet eens een klein beetje vasthouden aan de mogelijkheid van een zwangerschap, want dat is zoo onlogisch en onwaarschijnlijk. Ik ben veel banger dat mijn lichaam misschien zelfs gewoon niet reageert ofzo...
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:52:49 #263
114177 Diaan73
pi_56455099
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duphaston wordt wel gebruikt om menstruatie op te wekken, maar ook voor een dreigende miskraam en bij endometriose. Het is gewoon progestageen. Er staat dus niet op hoe snel je ongesteld zou moten worden. Via google vind ik ervaringen van meiden die inderdaad na 3-4 dagen ongesteld werden. Een spannende thread met zelfs mogelijke zwangerschap maar geen einde aan het verhaal

Ik wil me trouwens helemaal niet eens een klein beetje vasthouden aan de mogelijkheid van een zwangerschap, want dat is zoo onlogisch en onwaarschijnlijk. Ik ben veel banger dat mijn lichaam misschien zelfs gewoon niet reageert ofzo...
Okay, ik had ook al even snel gekeken, maar er is idd niets over te vinden. Wel balen dat je lichaam misschien gewoon niet reageert hierop. Goed van je dat je je niet vasthoudt aan een evt. mogelijkheid van een zwangerschap. Ik denk dat dat ook beter is.
Make love, not war ☮
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:58:59 #264
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56468272
Tjee Miss_sly dat gaat ook weer lekker
  zondag 3 februari 2008 @ 16:06:57 #265
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56502065
miss_sly ben je al ongesteld geworden?

Hier gaat het nu wel zijn gangetje, ben me er steeds van bewust dat ik over ... dagen ongesteld ga worden of mag testen! En ik voel ook van alles in mijn onderbuik, meer dan dat ik normaal gesproken voel. Ik denk eigenlijk dat ik er nu ook veel meer oplet... *** lichaam ook...
Is het al snel volgende week woensdag?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_56502218
quote:
[b]
Is het al snel volgende week woensdag?
Eh, ik wil je niet teleurstellen maar dat zijn nog wel wat nachtjes slapen hoor.... Ik vond inderdaad de 2e week het moeilijkst, in de 1e week kan het toch nog niet misgaan, ben je nog even 'veilig'. Hopelijk heb je genoeg afleiding de komende tijd zodat het een beetje opschiet! Veel sterkte in ieder geval en ik ga hard voor je duimen!
  zondag 3 februari 2008 @ 16:16:54 #267
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56502295
Ik weet het, ik weet het. Ik heb gelukkig veel afleiding komende dagen, morgen nog vrij, rest van de week werken. Vrijdag t/m zondag naar mijn schoonouders en dan is het nog maar een paar dagen wachten!
Over het algemeen ben ik er vrij nuchter onder en wacht ik rustig af wat er allemaal komen gaat...
  Moderator zondag 3 februari 2008 @ 17:02:11 #268
5428 crew  miss_sly
pi_56503318
Nog niet ongesteld
Vanochtend voor de zekerheid getest, maar uiteraard negatief, kan ook neit anders. Morgenochtend maar eens bellen met de apotheek, kijken wat zij zeggen. Heb er wel genoeg van eigenlijk

Marie, slopende weken zijn het! Afleiding is goed
Nuchter zijn is nu natuurlijk veel moeilijker, omdat je weet dat de omstandigheden zo optimaal mogelijk zijn gemaakt. Sterkte met wachten, ik hoop zo voor je dat het fijn meteen raak is
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 10:09:38 #269
5428 crew  miss_sly
pi_56521098
Ik heb maar eventjes wat telefoontjes gepleegd. Eerst met de apotheek, die vonden 10 dagen na Duphaston nog niet ongesteld ook wel lang. Dus ik moest even bellen met degene die het voorgeschreven had.
Dus heb ik het VU gebeld, mijn favo assistente aan de lijn (heerljk direct, duidelijk recht-door-zee mens) en met haar even eea besproken. Ze vroeg of ik had getemperatuurd, maar dat had ik nou net niet gedaan omdat ik dacht dat deze cyclus dus niks zou worden
Op zich kan ik nog wel een eisprong gehad hebben en daarom nog niet menstrueren. Mijn progesteron bij het prikken was kleiner dan 2,0 dus dat is echt heel, heel laag.

Afspraak nu: ik ga de komende 4 dagen temperaturen om te kijken of er iets van te maken is. Ga ik in de tussentijd menstrueren, bel ik eventjes op. Gebeurt dat niet dan moet ik vrijdag even bellen met de temperaturen en kijken we verder.

Dus we wachten weer rustig verder af
pi_56521292
Ah miss_sly wat naar dat het nu zo tegenvalt. Na die duphaston moet de menstruatie er gewoon komen, punt andere lijn en dan verder.
Ik duim voor jou dat die rotte duivels er vandaag gewoon nog doorkomen want het is ongehoord dat je zo lang moet wachten. Vertel ze DAT maar eens!
  maandag 4 februari 2008 @ 10:28:54 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56521449
Miss_Sly... wat balen dat het nu weer niet gaat zoals het hoort...
Hopelijk heb je snel duidelijkheid, one way or another.
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 10:55:44 #272
5428 crew  miss_sly
pi_56521952
Mja, ik vind dit ook wel heel erg vervelend, moet ik zeggen. Dat het allemaal moeizaam gaat, dat mijn lichaam niet geweldig reageert op clomid, dat ik last heb van die hormonen, allemaal te accepteren en te verwachten...maar als je duphaston krijgt om ongesteld te worden, dan moet mijn lichaam toch eens een keertje meewerken
pi_56522024
Nou Miss_Sly het zit je ook niet echt mee

Marie succes met je geduldzenuwen onder controle houden ;-)

Bij mij is het weer tijd. Balen dus, maar ik ik wist het al een week, ik voel het echt al tijden van tevoren aankomen, echt een verrassing is het dus niet meer.

Hebben jullie dat ook dat je het ruim een week van tevoren al aan je buik en je borsten voelt dat het weer niks wordt? Aan de een kant is het wel fijn, dan is de teleurstelling wat minder, maar aan de andere kant wordt elke vorm van hoop ook wel meteen de kop in gedrukt elke maand
moi moi het leven is mooi
  maandag 4 februari 2008 @ 11:27:17 #274
114177 Diaan73
pi_56522585
miss_sly wat een gedoe en wat een k*tlichaam heb je zeg... zo frustrerend als je lichaam zo tegenwerkt. Dikke knuffel van mij en hopelijk komt je ongi toch snel op gang. Vreemd verhaal eigenlijk. De medicijnen nemen dan toch de werking van het lichaam over. Nou ja, de assistente zal er wel meer verstand van hebben. Het klinkt alleen gewoon niet erg logisch.

Jaape dat heb ik niet.... ik vertrouw mijn lichaam ook nergens meer op.. de ene keer heb ik hoofdpijn de dag voordat ik ongi word, de andere keer komt het zo out of the blue. Deze week moet ik ook ongi worden, zit vandaag op dag 29.
Volgende week naar de gyn, vind het best spannend. Ik heb zelf het idee dat ik wel gewoon een eisprong heb, maar dat de periode daarna niet goed gaat/te lang duurt. Daarom wil ik ook vragen om nieuwe echo.
Make love, not war ☮
pi_56523249
Diaan, kan zo'n echo daar wat zekerheid over geven? Ikzelf ben het al weer een poosje aan het bijhouden, ik heb zeker een eisprong, en nu word ik steeds zo'n 11 dagen erna ongesteld, daarmee heb ik dan wel een mooie cucys van 28 dagen. Die 11 dagen is wel kort ('standaard' is 14 dagen) maar volgens mij niet té kort. Als die periode te kort is kan ik me voorstellen dat er te weinig tijd is voor de bevruchting en innesteling. Wat zou er mis zijn als die periode juist te lang duurt? Spannend volgende week, misschien hoor je dan wel meer....
  maandag 4 februari 2008 @ 12:10:57 #276
114177 Diaan73
pi_56523414
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:02 schreef Jaape het volgende:
Diaan, kan zo'n echo daar wat zekerheid over geven? Ikzelf ben het al weer een poosje aan het bijhouden, ik heb zeker een eisprong, en nu word ik steeds zo'n 11 dagen erna ongesteld, daarmee heb ik dan wel een mooie cucys van 28 dagen. Die 11 dagen is wel kort ('standaard' is 14 dagen) maar volgens mij niet té kort. Als die periode te kort is kan ik me voorstellen dat er te weinig tijd is voor de bevruchting en innesteling. Wat zou er mis zijn als die periode juist te lang duurt? Spannend volgende week, misschien hoor je dan wel meer....
Nou de echo kan in ieder geval aangeven of er blaasjes of eitjes zitten. Het kan ook gewoon zijn dat het blaasjes zijn (ivm PCOS) en dat daarom het uitbreken van de ongi langer duurt. Maar daar wil ik graag meer duidelijkheid over. Wat je zegt, klinkt idd heel logisch en ik weet ook niet precies of er dan wat mis is. Daarentegen lijkt me een cyclus van soms 38 dagen ook niet goed, maar dat ga ik ook de gyn vragen.

Belangrijkste om te weten is of mn eisprong goed is.... en nog sterker: of er eitjes of blaasjes in mn eileider zitten. 14 dagen na mn ongi voel ik wel buik"krampen" en heb ik ook dat lijmachtige cervixslijm, daarom denk ik dat de eisprong er wel is....
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 12:21:47 #277
5428 crew  miss_sly
pi_56523617
Diaan volgens mij is de tijd tussen eisprong en menstruatie geen 24 dagen. Dus ik denk dat op dag 14 van je cyclus de buikkrampen toch niet echt een eisprong betekent, eigenlijk. Heb je al eens ovulatietesten geprobeerd?

Ze kunnen trouwens met bloedprikken meer zien dan met een echo. De hoeveelheid progesteron in je bloed laat duidelijk zien of er een eisprong is geweest of niet. Toen ik zwanger werd, was mijn progesteron iets van 38 geloof ik, en deze keer kleiner dan 2,0. Duidelijk verschil en dus ook duidelijk geen eisprong.

Jaapen, jammer dat het weer niet gelukt is
Ik voel trouwens soms mijn menstruatie wel aankomen, en soms is het er ineens zonder waarschuwing. En toen ik zwanger bleek, had ik ook wat krampjes gehad. Ik heb dus gewoon een onduidelijk, onbetrouwbaar lichaam
  maandag 4 februari 2008 @ 12:46:04 #278
114177 Diaan73
pi_56524059
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:21 schreef miss_sly het volgende:
Diaan volgens mij is de tijd tussen eisprong en menstruatie geen 24 dagen. Dus ik denk dat op dag 14 van je cyclus de buikkrampen toch niet echt een eisprong betekent, eigenlijk. Heb je al eens ovulatietesten geprobeerd?

Ze kunnen trouwens met bloedprikken meer zien dan met een echo. De hoeveelheid progesteron in je bloed laat duidelijk zien of er een eisprong is geweest of niet. Toen ik zwanger werd, was mijn progesteron iets van 38 geloof ik, en deze keer kleiner dan 2,0. Duidelijk verschil en dus ook duidelijk geen eisprong.

Jaapen, jammer dat het weer niet gelukt is
Ik voel trouwens soms mijn menstruatie wel aankomen, en soms is het er ineens zonder waarschuwing. En toen ik zwanger bleek, had ik ook wat krampjes gehad. Ik heb dus gewoon een onduidelijk, onbetrouwbaar lichaam
Mijn gyn heeft me ooit verteld dat tussen 1e dag van de laatste ongi en de eisprong altijd 14 dagen zitten, zoveel dagen heeft een eitje normaal gesproken nodig om te kunnen springen. Verder: destijds waren bij mijn bloedonderzoek de waarden goed, maar bleek ik op de echo toch blaasjes te hebben. Ik quote mijn gyn: "de eileiders zijn eigenwijs, ze doen wat anders dan de hormonen zeggen". En hij heeft toen op basis van de echo, de diagnose PCOS vastgesteld. PCOS hoef je echter niet altijd te hebben. 5 jaar geleden had ik het nl. ook niet...

Ovulatietesten hebben voor mijn gevoel dus niet zoveel toegevoegde waar... maar is natuurlijk wel het proberen waard.

Ach zo zegt iedere gyn weer wat anders... en is elk vrouwelijk lichaam weer anders.

Ow Jaape... wat balen dat je weer ongi bent geworden helemaal vergeten . Ook voor jou een dikke knuffel

[ Bericht 7% gewijzigd door Diaan73 op 04-02-2008 12:52:50 ]
Make love, not war ☮
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 13:12:22 #279
5428 crew  miss_sly
pi_56524551
Diaan, ik heb juist altijd gehoord en gelezen dat er tussen de eisprong en de eerste dag van de volgende menstruatie 14-16 dagen zit! De eerste tijd van de cyclus kan nog wel eens langer zijn, maar na de eisprong duurt het 14-16 dagen voor je weer ongesteld wordt!!

PCOS kan op basis van enkele dingen worden vastgesteld: de kralenkrans op de eierstokken, de hormoonwaarden, en daarbij ook vaker overgewicht en overbeharing.
Inderdaad kan PCOS ook verdwijnen of minder worden. Dat is bij mij denk ik ook het geval, want eerst werd ik nooit ongesteld, en later zo nu en dan toch weer.

http://www.woomb.org/bom/hormones/index_nl.html
http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1930

Hier een paar linkjes waar dat ook staat van die 14 dagen NA de eisprong.
  maandag 4 februari 2008 @ 13:40:09 #280
114177 Diaan73
pi_56525087
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:12 schreef miss_sly het volgende:
heel veel informatie
Hmm het staat mij heel anders bij, maar ik ga dat morgenavond nog eens rustig thuis lezen.... en natuurlijk volgende week vragen aan de gyn.

Het lijmachtig cervixslijm heb ik trouwens wel vaak rond de 14e dag van de cyclus. Dat dus wel!!
Make love, not war ☮
pi_56525093
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, ik heb juist altijd gehoord en gelezen dat er tussen de eisprong en de eerste dag van de volgende menstruatie 14-16 dagen zit! De eerste tijd van de cyclus kan nog wel eens langer zijn, maar na de eisprong duurt het 14-16 dagen voor je weer ongesteld wordt!!
Ja, dat is volgens mij ook zo! Daarom is het ook zo moeilijk om de datum van je eisprong te bepalen, als het standaard 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie was, waren ovulatietesten overbodig! het enige wat je dus "zeker" kunt weten is dat je 14-16 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Maar daar heb je dan niet zo veel meer aan...

Sterkte iedereen!
pi_56525538
quote:
het enige wat je dus "zeker" kunt weten is dat je 14-16 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Maar daar heb je dan niet zo veel meer aan...
En dat is dus ook niet zeker. Ik werk met ovulatietesten ik weet zeker dat het bij mij 11 dagen is. Mijn zus heeft het ook maandenlang bijgehouden en bij haar was het altijd precies 10 dagen. Die 14 a 16 dagen zijn dus ook geen harde waarheid
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 14:09:24 #283
5428 crew  miss_sly
pi_56525678
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:01 schreef Jaape het volgende:

[..]

En dat is dus ook niet zeker. Ik werk met ovulatietesten ik weet zeker dat het bij mij 11 dagen is. Mijn zus heeft het ook maandenlang bijgehouden en bij haar was het altijd precies 10 dagen. Die 14 a 16 dagen zijn dus ook geen harde waarheid
Klopt, maar "harder" (voor zover je daarover kunt spreken uiteraard ) dan dat je op dag 14 van je cyclus een eisprong hebt
  maandag 4 februari 2008 @ 14:15:36 #284
114177 Diaan73
pi_56525786
En zo blijkt... elk vrouwelijk lichaam werkt en reageert anders... helaas.
Make love, not war ☮
  maandag 4 februari 2008 @ 21:54:18 #285
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56535406
Hier klopt de theorie wel dag 16 eisprong, dag 30 ongesteld

Miss_sly onze lichamen zullen eens hun best doen om ons te begrijpen
pi_56535501
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:40 schreef peterfan het volgende:
Ja, dat is volgens mij ook zo! Daarom is het ook zo moeilijk om de datum van je eisprong te bepalen, als het standaard 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie was, waren ovulatietesten overbodig! het enige wat je dus "zeker" kunt weten is dat je 14-16 dagen na je eisprong ongesteld wordt.
Nee, inderdaad is ook dat niet zeker. Ik werd de laatste twee rondes met 150 mg Clomid pas na ongeveer 20 (!!) dagen na mijn eisprong ongesteld... dus ook dat is mogelijk...

Wat een gedoe, zeg, Miss_Sly... ppffff...

Marie... spannend!! Hoe is het nu met je?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_56535887
Miss Sly, even een . Wat een gedoe weer, je wilt gewoon verder nu! Hoop dat je ongesteldheid snel doorzet en jullie met IUI kunnen beginnen!

(en ja, natuurlijk dat je dan gewoon bij de 1e poging zwanger wordt en dat dat allemaal goed gaat en je een prachtig en lief kind krijgt dat goed kan leren en gelukkig wordt enzo maar daar gaan we allemaal later wel weer voor duimen ok ?)
  Moderator maandag 4 februari 2008 @ 23:35:09 #288
5428 crew  miss_sly
pi_56537890
Ik heb vanmiddag bedacht dat ik mijn lichaam even op Marktplaats zet, om een jaartje te ruilen tegen een lichaam dat het wel doet: 9 maanden zwangerschap en dan maar 3 maandjes borstvoeding, en dan mogen ze het weer terug hebben Zoek jij ook meteen een ander lichaam, Rottdog

Ik heb gedurende de dag wat krampjes gehad, vooral als mijn blasa vol is, dus wie weet komt het dan morgen eindelijk! Zul je net zien: bel ik het ziekenhuis om te vragen hoe en wat, kan ik morgen bellen dat het vals alarm was

Jullie zijn trouwens lief

Joseetje, hoe is het bij jou?

Diaan, morgen weer naar de accupuntuur? Hoop zo dat het echt wat doet voor je
pi_56540519
quote:
Op maandag 4 februari 2008 21:58 schreef Jose81 het volgende:

[..]
Nee, inderdaad is ook dat niet zeker. Ik werd de laatste twee rondes met 150 mg Clomid pas na ongeveer 20 (!!) dagen na mijn eisprong ongesteld... dus ook dat is mogelijk...
Op zich is dat inderdaad wel bekend dat het na Clomid weer wat langer duurt voordat je ongesteld wordt, 16-18 dagen ipv de gebruikelijke 14-16 zeggen ze... Maar het kan dus ook best een dagje meer of minder zijn

Mis_Sly, hebben die zich nou eindelijk aangemeld?!?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:31:32 #290
114177 Diaan73
pi_56541195
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 08:26 schreef Jaape het volgende:

[..]

Op zich is dat inderdaad wel bekend dat het na Clomid weer wat langer duurt voordat je ongesteld wordt, 16-18 dagen ipv de gebruikelijke 14-16 zeggen ze... Maar het kan dus ook best een dagje meer of minder zijn

Mis_Sly, hebben die zich nou eindelijk aangemeld?!?
Zo gek hè, mijn gyn zegt dus juist dat je door Clomid een cyclus van 28 dagen hebt, niet dat ik dat had tijdens mijn Clomidgebruik, maar dat is weer een ander verhaal.

Ben net weer naar acupunctuur geweest... ik heb er toch best een goed gevoel over.... maar even afwachten of het ook echt werkt, maar wat ze zegt, klinkt wel logisch. Ow ja zij redeneren vanuit de acupunctuur en niet uit de westere medische wetenschap. Zij zegt trouwens dat als ik cervixslijm heb gehad, ik wel degelijk een eisprong heb gehad.... Volgende week weer!!

omdat ik nu flink grieperig ben en thuis zit, heeft ze meteen even "gewerkt" aan mn weerstand
Make love, not war ☮
pi_56545298
Ik had mijn info over Clomid en eisprong van de Freya site:
quote:
Een vraag n.a.v. verwarrende berichten in literatuur.
Ik heb clomid 50mg geslikt op dag 3 t/m 7. Mijn gynacoloog verwachtte dan een eisprong op dag 17. Maar bij een gewone cyclus is dit toch meestal dag 14? Waarom is dit eigenlijk bij clomid anders? Wanneer moet ik dan vrijen als we zwanger willen worden? Een dag ervoor, elke dag? ik zie soms door de bomen het bos niet meer....

Ja bij Clomid treedt de eisprong inderdaad op bij 17-19 dagen, dus wat later dan je in een gemiddelde spontane cyclus verwacht. Dat komt doordat Clomid een anti-oestriogeen is dat eerst een soort onderdrukkende werking heeft. Daardoor wordt het op gang komen van de ovulatie ook iets uitgesteld. De meest vruchtbare periode ligt dus bij Clomid ook wat later. Verder is "om de dag" voldoende hoor.
Maar het is mij onduidelijk of ze hier nu uitgaan van een regelmatige cyclus van 28 dagen. Niet dat ik ooit zo'n cyclus heb gehad met Clomid
  Moderator dinsdag 5 februari 2008 @ 17:19:16 #292
5428 crew  miss_sly
pi_56546522
Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt, Diaan

Tja, Clomid wordt natuurlijk gegeven aan vrouwen met een menstruatiecyclus, en bovendien zijn/worden veel vrouwen clomifeenresistent. Een perfecte cyclus creeeren bij vrouwen met een onregelmatige of geen cyclus is natuurlijk niet zomaar te doen.

Hier nog steeds niets. Vanochtend uiteraard glad vergeten te temperaturen Nu de komende drie ochtenden maar even doen, dan verzin ik die van vanochtend er wel bij
Wel heb ik last van mijn onderbuik. Sinds zondagavond en steeds een beetje langer heb ik een trekkend gevoel. Geen krampjes dus, doet ook neit echt pijn, meer een beetje spierpijnachtig. Snap er echt geen dril meer van

Ow ja, de gyn van mijn zusje had gezegd dat de dag van de positieve test een prima dag was om je te gaan gedragen als een zwangere vrouw, dus ervoor nog wat drinken ofzo kon geen kwaad, zei hij.
pi_56546528
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 08:26 schreef Jaape het volgende:
Ja... klopt dat het door clomid langer kan duren... maar ik weet nog dat ik met een eisprong op dag 18 'nog net binnen de marge viel'. Nu heb ik dus al 3 keer een cyclus gehad met eisprong tussen dag 20-24 en vervolgens nog 20 dagen voordat ik ongesteld werd. Dus dit klopt gewoon niet. Mijn vriendin (die dezelfde problemen en dezelfde gyn had) had het erover dat ik er nu wellicht een medicijn bij krijg... medformine, wordt ook gebruikt bij diabeten. Maar moet eerst maar even afwachten wat de gyn zegt.

Miss_Sly, het gaat hier oke. Beetje drukke rottijd gehad. Moet dinsdag weer naar de gyn...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 6 februari 2008 @ 07:13:59 #294
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56554877
Miss_Sly... vandaag wel getemperatuurd?

Hier gaat het zijn gangetje, denk nog wel soms aan volgende week woensdag en voel ook nog van alles, maar ik heb mijn lichaam (en geest) maar even in de wachtstand gezet...
  Moderator woensdag 6 februari 2008 @ 08:21:40 #295
5428 crew  miss_sly
pi_56555156
Vanmorgen 36,83, hoog dus. Wijst in ieder geval op een eisprong, lijkt me. Vandaag is dag 45 en tot dag 29 was mijn temp laag. Erg late eisprong dus, ondanks clomid. Nu maar even afwachten wat ze vrijdag zeggen.

Een week nog, Marie! Wanneer heeft de gyn gezegd dat je mag testen? Mijn zusje 17 dagen na de IUI pas, dus volgende week vrijdag.
  woensdag 6 februari 2008 @ 19:16:44 #296
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56566898
Nou, ik ben benieuwd dan wat de gynaecoloog zal zeggen hierover miss_sly

Ik mag testen op dag 28 van mijn cyclus, zeg maar gewoon wat ik normaal ook zou hebben. Alleen heb ik normaal gesproken een cyclus van ongeveer 25/26 dagen de laatste periodes. De insemantie was dag 13 en dan moet ik dus iets langer dan normaal afwachten. In principe weet ik woensdag of donderdag volgende week of ik ongesteld ben geworden. Denk dat ik dan ook wel ga testen als ik nog niet ongesteld ben.
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:26:37 #297
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56568408
donderdag is wel valentijnsdag.. Best een leuke symbolische dag

maar goed.. elke dag is een leuke symbolische dag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 februari 2008 @ 21:27:07 #298
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_56569814
typ ik net een heel verhaal, druk ik niet op invoeren, maar gewoon op het kopje 'ouders' hoezo blonT?

Ik had daar nog niet eens bij stilgestaan, donderdag Valentijn

Voor en mij is het zaterdag een meer symbolischere dag, dan zijn we een half jaar en een jaar geleden gigen we in onder .
Maar of ik zo lang kan wachten met evt. testen?
pi_56576767
vanochtend 36,77, dalende, maar afgerond op 1 cijfer achter de komma nog steeds 36,8. Had vanmorgen wel een paar krampjes die op menstruatiepijn lijken, dus zou me niets verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word.

Jose, dinsdag naar de gyn? Voortgangsgesprek, mogelijk nieuwe stappen in de behandeling?
pi_56580092
Nou gister ziekenhuisje gepikt
Project baby is naar een nieuwe level getild..
Vanmorgen mijn puregon en pregnyl opgehaald..
Ik mag gaan spuiten nu.. Eerst een menstruatie opwekken..
We proberen dit 1 maand/keer.. En de volgende level zal IVF worden in het UMC..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')