Hee wel blijven opletten hè??quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:08 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes kan het tussen alle verhalen niet meer helemaal volgen...
Is er een kans dat je nu zwanger bent? Of is het 'afwachten tot je weer terug het traject in kan'?
Waar is die duphaston dan voor? Dat is niet om een menstruatie op te wekken dan?
Sorry voor de vragen, ik ben het echt een beetje kwijt.
Duphaston wordt wel gebruikt om menstruatie op te wekken, maar ook voor een dreigende miskraam en bij endometriose. Het is gewoon progestageen. Er staat dus niet op hoe snel je ongesteld zou moten worden. Via google vind ik ervaringen van meiden die inderdaad na 3-4 dagen ongesteld werden. Een spannende thread met zelfs mogelijke zwangerschap maar geen einde aan het verhaalquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:05 schreef Diaan73 het volgende:
BE
miss_sly staat het ook niet op de bijsluiter? Dat zou toch de gewezen plek moeten zijn....
Okay, ik had ook al even snel gekeken, maar er is idd niets over te vinden. Wel balen dat je lichaam misschien gewoon niet reageert hierop. Goed van je dat je je niet vasthoudt aan een evt. mogelijkheid van een zwangerschap. Ik denk dat dat ook beter is.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Duphaston wordt wel gebruikt om menstruatie op te wekken, maar ook voor een dreigende miskraam en bij endometriose. Het is gewoon progestageen. Er staat dus niet op hoe snel je ongesteld zou moten worden. Via google vind ik ervaringen van meiden die inderdaad na 3-4 dagen ongesteld werden. Een spannende thread met zelfs mogelijke zwangerschap maar geen einde aan het verhaal
Ik wil me trouwens helemaal niet eens een klein beetje vasthouden aan de mogelijkheid van een zwangerschap, want dat is zoo onlogisch en onwaarschijnlijk. Ik ben veel banger dat mijn lichaam misschien zelfs gewoon niet reageert ofzo...
Eh, ik wil je niet teleurstellen maar dat zijn nog wel wat nachtjes slapen hoor.... Ik vond inderdaad de 2e week het moeilijkst, in de 1e week kan het toch nog niet misgaan, ben je nog even 'veilig'. Hopelijk heb je genoeg afleiding de komende tijd zodat het een beetje opschiet! Veel sterkte in ieder geval en ik ga hard voor je duimen!quote:[b]
Is het al snel volgende week woensdag?![]()
Nou de echo kan in ieder geval aangeven of er blaasjes of eitjes zitten. Het kan ook gewoon zijn dat het blaasjes zijn (ivm PCOS) en dat daarom het uitbreken van de ongi langer duurt. Maar daar wil ik graag meer duidelijkheid over. Wat je zegt, klinkt idd heel logisch en ik weet ook niet precies of er dan wat mis is. Daarentegen lijkt me een cyclus van soms 38 dagen ook niet goed, maar dat ga ik ook de gyn vragen.quote:Op maandag 4 februari 2008 12:02 schreef Jaape het volgende:
Diaan, kan zo'n echo daar wat zekerheid over geven? Ikzelf ben het al weer een poosje aan het bijhouden, ik heb zeker een eisprong, en nu word ik steeds zo'n 11 dagen erna ongesteld, daarmee heb ik dan wel een mooie cucys van 28 dagen. Die 11 dagen is wel kort ('standaard' is 14 dagen) maar volgens mij niet té kort. Als die periode te kort is kan ik me voorstellen dat er te weinig tijd is voor de bevruchting en innesteling. Wat zou er mis zijn als die periode juist te lang duurt? Spannend volgende week, misschien hoor je dan wel meer....
Mijn gyn heeft me ooit verteld dat tussen 1e dag van de laatste ongi en de eisprong altijd 14 dagen zitten, zoveel dagen heeft een eitje normaal gesproken nodig om te kunnen springen. Verder: destijds waren bij mijn bloedonderzoek de waarden goed, maar bleek ik op de echo toch blaasjes te hebben. Ik quote mijn gyn: "de eileiders zijn eigenwijs, ze doen wat anders dan de hormonen zeggen". En hij heeft toen op basis van de echo, de diagnose PCOS vastgesteld. PCOS hoef je echter niet altijd te hebben. 5 jaar geleden had ik het nl. ook niet...quote:Op maandag 4 februari 2008 12:21 schreef miss_sly het volgende:
Diaan volgens mij is de tijd tussen eisprong en menstruatie geen 24 dagen. Dus ik denk dat op dag 14 van je cyclus de buikkrampen toch niet echt een eisprong betekent, eigenlijk. Heb je al eens ovulatietesten geprobeerd?
Ze kunnen trouwens met bloedprikken meer zien dan met een echo. De hoeveelheid progesteron in je bloed laat duidelijk zien of er een eisprong is geweest of niet. Toen ik zwanger werd, was mijn progesteron iets van 38 geloof ik, en deze keer kleiner dan 2,0. Duidelijk verschil en dus ook duidelijk geen eisprong.
Jaapen, jammer dat het weer niet gelukt is
Ik voel trouwens soms mijn menstruatie wel aankomen, en soms is het er ineens zonder waarschuwing. En toen ik zwanger bleek, had ik ook wat krampjes gehad. Ik heb dus gewoon een onduidelijk, onbetrouwbaar lichaam
Hmm het staat mij heel anders bij, maar ik ga dat morgenavond nog eens rustig thuis lezen....quote:Op maandag 4 februari 2008 13:12 schreef miss_sly het volgende:
heel veel informatie
Ja, dat is volgens mij ook zo! Daarom is het ook zo moeilijk om de datum van je eisprong te bepalen, als het standaard 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie was, waren ovulatietesten overbodig!quote:Op maandag 4 februari 2008 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, ik heb juist altijd gehoord en gelezen dat er tussen de eisprong en de eerste dag van de volgende menstruatie 14-16 dagen zit! De eerste tijd van de cyclus kan nog wel eens langer zijn, maar na de eisprong duurt het 14-16 dagen voor je weer ongesteld wordt!!
En dat is dus ook niet zeker. Ik werk met ovulatietesten ik weet zeker dat het bij mij 11 dagen is. Mijn zus heeft het ook maandenlang bijgehouden en bij haar was het altijd precies 10 dagen. Die 14 a 16 dagen zijn dus ook geen harde waarheidquote:het enige wat je dus "zeker" kunt weten is dat je 14-16 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Maar daar heb je dan niet zo veel meer aan...
Klopt, maar "harder" (voor zover je daarover kunt spreken uiteraardquote:Op maandag 4 februari 2008 14:01 schreef Jaape het volgende:
[..]
En dat is dus ook niet zeker. Ik werk met ovulatietesten ik weet zeker dat het bij mij 11 dagen is. Mijn zus heeft het ook maandenlang bijgehouden en bij haar was het altijd precies 10 dagen. Die 14 a 16 dagen zijn dus ook geen harde waarheid
Nee, inderdaad is ook dat niet zeker. Ik werd de laatste twee rondes met 150 mg Clomid pas na ongeveer 20 (!!) dagen na mijn eisprong ongesteld... dus ook dat is mogelijk...quote:Op maandag 4 februari 2008 13:40 schreef peterfan het volgende:
Ja, dat is volgens mij ook zo! Daarom is het ook zo moeilijk om de datum van je eisprong te bepalen, als het standaard 14 dagen na de eerste dag van je menstruatie was, waren ovulatietesten overbodig!het enige wat je dus "zeker" kunt weten is dat je 14-16 dagen na je eisprong ongesteld wordt.
Op zich is dat inderdaad wel bekend dat het na Clomid weer wat langer duurt voordat je ongesteld wordt, 16-18 dagen ipv de gebruikelijke 14-16 zeggen ze... Maar het kan dus ook best een dagje meer of minder zijnquote:Op maandag 4 februari 2008 21:58 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Nee, inderdaad is ook dat niet zeker. Ik werd de laatste twee rondes met 150 mg Clomid pas na ongeveer 20 (!!) dagen na mijn eisprong ongesteld... dus ook dat is mogelijk...![]()
![]()
Zo gek hè, mijn gyn zegt dus juist dat je door Clomid een cyclus van 28 dagen hebt, niet dat ik dat had tijdens mijn Clomidgebruik, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 08:26 schreef Jaape het volgende:
[..]
Op zich is dat inderdaad wel bekend dat het na Clomid weer wat langer duurt voordat je ongesteld wordt, 16-18 dagen ipv de gebruikelijke 14-16 zeggen ze... Maar het kan dus ook best een dagje meer of minder zijn![]()
Mis_Sly, hebben diezich nou eindelijk aangemeld?!?
Maar het is mij onduidelijk of ze hier nu uitgaan van een regelmatige cyclus van 28 dagen. Niet dat ik ooit zo'n cyclus heb gehad met Clomidquote:Een vraag n.a.v. verwarrende berichten in literatuur.
Ik heb clomid 50mg geslikt op dag 3 t/m 7. Mijn gynacoloog verwachtte dan een eisprong op dag 17. Maar bij een gewone cyclus is dit toch meestal dag 14? Waarom is dit eigenlijk bij clomid anders? Wanneer moet ik dan vrijen als we zwanger willen worden? Een dag ervoor, elke dag? ik zie soms door de bomen het bos niet meer....
Ja bij Clomid treedt de eisprong inderdaad op bij 17-19 dagen, dus wat later dan je in een gemiddelde spontane cyclus verwacht. Dat komt doordat Clomid een anti-oestriogeen is dat eerst een soort onderdrukkende werking heeft. Daardoor wordt het op gang komen van de ovulatie ook iets uitgesteld. De meest vruchtbare periode ligt dus bij Clomid ook wat later. Verder is "om de dag" voldoende hoor.
Ja... klopt dat het door clomid langer kan duren... maar ik weet nog dat ik met een eisprong op dag 18 'nog net binnen de marge viel'. Nu heb ik dus al 3 keer een cyclus gehad met eisprong tussen dag 20-24 en vervolgens nog 20 dagen voordat ik ongesteld werd. Dus dit klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 08:26 schreef Jaape het volgende:
Op zich is dat inderdaad wel bekend dat het na Clomid weer wat langer duurt voordat je ongesteld wordt, 16-18 dagen ipv de gebruikelijke 14-16 zeggen ze... Maar het kan dus ook best een dagje meer of minder zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |