abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:07:49 #251
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57033127
Miss_sly goed nieuws
pi_57035749
Ik ben nog steeds in hyperstand
En ik blijf maar op mijn telefoon gluren, alsof ze daardoor eerder gaan bellen

Basimah, wat voor reacties heb je wel eens gehoord van pregnyl? Lichamelijke of hormonale (zoals stemmingswisselingen enzo)? Ik heb geen idee mbt pregnyl en wil wel graag weten wat ik zou kunnen verwachten...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:35 #253
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_57035777
Hmm net gebeld met ziekenhuis, nog geen stap verder. Het fertiteam is vandaag niet meer te bereiken en morgen ook niet. Ik moet maandag tussen 10:30 en 11:30 uur terugbellen. De secretaresse van de gynaecologen kan me niet verder helpen. Maandag maar weer bellen als ik nog niets gehoord heb.
Make love, not war ☮
pi_57036491
Het spul spuit je in een spier ipv zoals Puregon gewoon in je lichaam, en spieren hebben toch even een hersteltijd van enkele uren dus dat voel je even.
Pregyl zorgt er daarnaast voor da t je alle tekenen van zwanger zijn krijgt. Van zere borsten tot aan misselijk tot aan positieve zwangerschapstesten.
pi_57036600
Diaan: balen zeg ik heb dat ook eens gehad dat ik moeite had om ertussen te geraken. Ik hoop dat ze je maandag echt wel wat op weg kunnen helpen.

laat je niet onzeker maken hoor!
pi_57036899
Ik ben net gebeld: vanavond tussen 18 en 18.30 uur spuiten en zaterdagochtend om 11.50 uur de IUI

Even nog vette paniek: ik heb geen pregnyl in huis. Heeft niemand het over gehad en ik had ergens in mijn achterhoofd het idee dat ze de eerste keer dat in het IVF-centrum zouden doen.
Niet dus...wat nou?? Recept doorgefaxt naar mijn apotheek, apotheek gebeld: hebben ze maar 1 ampul
Paniek! Alles is nu perfect, gaat dit ineens de boel in het honderd schoppen
Andere apotheek gebeld: jawel ze hebben het!
Schaap gebeld en instructies gegeven: pasje bij mij ophalen, recept in de ene apotheek, pregnyl in de andere

NU moet ik dus wel prikken vanavond, en dat is dus 10 jaar geleden Volgens de mevrouw gewoon in mijn buik, niet in een spier, trouwens.

Maar, dus, ik ga gewoon verder hyperen het wordt nu wel echt echt, een hele echte kans
pi_57037000
miss_sly : Het gaat goedkomen! Ik weet zeker dat het mee zal vallen. En die echte kans die moet het gewoon worden. Je hebt er zolang op gewacht!
Ik heb overigens bij mijn eerste recept Puregon meteen mijn Pregyl gekregen, dat moet ik dan in de koelkast bewaren, totdat de gyn zegt dat ik het moet gaan gebruiken.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:45:55 #258
114177 Diaan73
pi_57037260
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben net gebeld: vanavond tussen 18 en 18.30 uur spuiten en zaterdagochtend om 11.50 uur de IUI

Even nog vette paniek: ik heb geen pregnyl in huis. Heeft niemand het over gehad en ik had ergens in mijn achterhoofd het idee dat ze de eerste keer dat in het IVF-centrum zouden doen.
Niet dus...wat nou?? Recept doorgefaxt naar mijn apotheek, apotheek gebeld: hebben ze maar 1 ampul
Paniek! Alles is nu perfect, gaat dit ineens de boel in het honderd schoppen
Andere apotheek gebeld: jawel ze hebben het!
Schaap gebeld en instructies gegeven: pasje bij mij ophalen, recept in de ene apotheek, pregnyl in de andere

NU moet ik dus wel prikken vanavond, en dat is dus 10 jaar geleden Volgens de mevrouw gewoon in mijn buik, niet in een spier, trouwens.

Maar, dus, ik ga gewoon verder hyperen het wordt nu wel echt echt, een hele echte kans
dat was even stressen, maar gelukkig is het goedgekomen!!! Een tip dus voor de evt. volgers onder ons. Zaterdag wordt een belangrijke dag.... spannend hoor. Succes met spuiten vanavond!
Make love, not war ☮
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:48:11 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57037312
spannend miss_sly!

20 mm is trouwens erg mooie score! (en laat schaap even opletten dat ie een mooi dun naaldje mee heeft vanuit de apotheek om te prikken.. om te mengen heb je een grote naald nodig)

Succes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:02:51 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57037625
Oh wat wordt het weer spannend de komen de dagen miss_sly!
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:29:54 #261
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_57038866
Miss_Sly spannend, super!!
pi_57039022
Miss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HOERA wat GOED! Gewoon 2 eieren broedkipje! Prikken gaat goedkomen, hoeveel moet je prikken? Pregnyl is wel wat stroperiger, dus rustig erin spuiten! Ohh het zou zo mooi zijn!!!
Ik ga lekker met je meehyperen!!!

Lishe, kun je dit niet bij je gyn kwijt? Ik kan wat ik over heb geven aan de kliniek, en zij gebruiken het voor mensen die geen vergoeding krijgen, of die al boven de 3 pogingen zitten en dus ook niets meer vergoed krijgen. Maar of dat met clomid de moeite is, geen idee! Met Menopur zijn ze altijd erg blij in elk geval!

Diaan Dat is echt vervelend. Hoop dat je maandag direct meer duidelijkheid hebt..
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 februari 2008 @ 17:10:10 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57039199
Spannend hoor Miss_Sly!!!

Vraagje, Pregnyl, is dat nou wat ze maken uit zwangere vrouwen urine?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:12:39 #265
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57039360
Niettus: volgens mij is de waarde van clomid ongeveer 10 euro per kuur (Dacht ik te lezen op mijn doosje)
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:18:06 #267
3011 E.T.
pi_57039388
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:10 schreef Sjeen het volgende:
Spannend hoor Miss_Sly!!!

Vraagje, Pregnyl, is dat nou wat ze maken uit zwangere vrouwen urine?

yep
Je kunt er ook echt zwangerschapsverschijnselen van krijgen en dus misselijk, last van borsten etc..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 februari 2008 @ 17:28:17 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57039620
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:18 schreef E.T. het volgende:

[..]

yep
Je kunt er ook echt zwangerschapsverschijnselen van krijgen en dus misselijk, last van borsten etc..
Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doen

*limburgs voor stoer/leuk/geweldig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57039691
Ik weet niet hoeveel ik moet spuiten en ik word met de minuut zenuwachtiger. Geen instructie gehad of zo en nu op goed geluk wat zooi in mijn lichaam spuiten...kan er iets heel erg fout mee gaan?
pi_57039822
Sjeen, ik vind dat niet stom hoor! Precies de reden dat ik me ook meteen bij MvM heb aangemeld toen het kon. Ik kon maar een par weken meedoen, maar ik ben erg blij dat ikd at heb gedaan
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:37:30 #271
3011 E.T.
pi_57039834
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik voel me een beetje stommig, maar ik vind het zo sjiek* dat mensen die ik 'ken' er bij gebaat kunnen zijn. En dat ik alleen al daarvoor bij een eventuele volgende zwangerschap het zo weer zou doen

*limburgs voor stoer/leuk/geweldig
ik had datzelfde gevoel wel hoor
Alsof ik had meegewerkt aan mijn eigen zwangerschap

Miss_sly... meestal is het 5000IE of 10.000 IE. 1 of 2 ampullen poeder dus.
Per ampul poeder is een ampul vloeistof bijgeleverd. (alleen moest ik maar 1 vloeistof gebruiken).
Dan is het: vloeistof opzuigen, bij poeder spuiten (dit lost meteen op), geheel weer opzuigen en bij volgende poeder spuiten en weer opzuigen. Dan het fijne naaldje erop, alle lucht eruit, huidplooi pakken en spuit erin

Maar als ze vanmiddag het recept hebben doorgefaxd, mag ik toch aannemen dat ze de juiste hoeveelheid hebben doorgegeven aan de apotheek. Overigens is er geen man overboord als je 2 ampullen vloeistof gebruikt ipv 1. Alleen het verschil tussen 1 of 2 ampullen poeder is wel aanzienlijk.
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:39 #272
114177 Diaan73
pi_57039891
miss_sly ik heb geen idee, maar succes zometeen.

Ik kwam net thuis en er lag een brief van het ziekenhuis in de brievenbus We mogen 19 maart a.s. om 8:30 uur voor het eerste gesprek komen. Redelijk snel dus nog. Ook ik ben hier erg blij mee... dus miss_sly ik hyper nog meer met je mee Daarnaast stuurden ze ook een hele uitgebreide brochure die ze zelf, samen met oregon, hebben ontwikkeld. Ik heb even snel doorgebladerd maar erg interessant. Binnenkort even lezen.

Ik hoef maandag dus niet meer te bellen....
Make love, not war ☮
pi_57039930
Diaan, goed nieuws ik had je post wel gelezen maar in mijn hyper-bui vergeten ook even te reageren...sorry
19 maart is zo
pi_57040037
Ik denk dat Miss 5000IE moet prikken, alleen bij IVF/ICSI zit je op 10.000IE omdat er ook meer eitjes moeten "springen" (lees beginnen met springen zodat ze bij punctie makkelijker op te zuigen zijn)... Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn... Kun je niet bellen? Hoeveel ampullen heb je gehad, meestal krijg je wat je moet prikken! Verder zoals ET zegt!

Diaan wat goed!
pi_57040063
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

ik had datzelfde gevoel wel hoor
Alsof ik had meegewerkt aan mijn eigen zwangerschap

Miss_sly... meestal is het 5000IE of 10.000 IE. 1 of 2 ampullen poeder dus.
Per ampul poeder is een ampul vloeistof bijgeleverd. (alleen moest ik maar 1 vloeistof gebruiken).
Dan is het: vloeistof opzuigen, bij poeder spuiten (dit lost meteen op), geheel weer opzuigen en bij volgende poeder spuiten en weer opzuigen. Dan het fijne naaldje erop, alle lucht eruit, huidplooi pakken en spuit erin

Maar als ze vanmiddag het recept hebben doorgefaxd, mag ik toch aannemen dat ze de juiste hoeveelheid hebben doorgegeven aan de apotheek. Overigens is er geen man overboord als je 2 ampullen vloeistof gebruikt ipv 1. Alleen het verschil tussen 1 of 2 ampullen poeder is wel aanzienlijk.
Ik hou jouw post er straks even bij, gewoon...goede duidelijke uitleg. Thanks
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:49:36 #276
114177 Diaan73
pi_57040146
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:41 schreef miss_sly het volgende:
Diaan, goed nieuws ik had je post wel gelezen maar in mijn hyper-bui vergeten ook even te reageren...sorry
19 maart is zo
Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.

ja gaat heel snel, 20 maart is Twan jarig... 24 maart naar REM in Linden, wordt een leuke week. nou ja ziekenhuis is op zich niet zo leuk, maar wel fijn dat we zo snel al kunnen komen daar. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.. toch?
Make love, not war ☮
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:18 #277
3011 E.T.
pi_57040881
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:45 schreef NieTTus het volgende:
Ik denk dat Miss 5000IE moet prikken, alleen bij IVF/ICSI zit je op 10.000IE omdat er ook meer eitjes moeten "springen" (lees beginnen met springen zodat ze bij punctie makkelijker op te zuigen zijn)... Alhoewel er natuurlijk uitzonderingen kunnen zijn... Kun je niet bellen? Hoeveel ampullen heb je gehad, meestal krijg je wat je moet prikken! Verder zoals ET zegt!

Diaan wat goed!
zo zat ik ook te denken idd maar ik las vanmiddag ook dat de eigen apotheek maar 1 ampul had en ze daarom naar een andere apotheek moesten uitwijken..
Vandaar dat ik ook de 10.000 optie genoemd heb
pi_57041231
In het boekje van het VU over IUI staat dat er 2 ampullen van 5000 IE moeten worden ingespoten en dat was precies wat ik ook had gekregen. Dus....ik heb net een lekkere dikke spuit (nou ja, het is eigenlijk maar een heel lief klein dun naaldje waar je niets van voelt ) gezet van 10000 IE.

Hij zit er in, nu wachten op zaterdag en dan 2 weken heerlijk zwanger lopen zijn

Mijn zusje moet morgen voor een echo en als haar ei dan goed is, heeft ze ook zaterdag de IUI
pi_57041261
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:49 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Geeft niet joh, ik snap het wel.... ik ga al van jouw berichten hyperen, laat staan hoe je het zelf voelt.

ja gaat heel snel, 20 maart is Twan jarig... 24 maart naar REM in Linden, wordt een leuke week. nou ja ziekenhuis is op zich niet zo leuk, maar wel fijn dat we zo snel al kunnen komen daar. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel.. toch?
Afleiding in de vorm van leuke dingen is goed
En ziekenhuis is misschien op zich neit leuk, maar als ze jullie dadelijk kunnen helpen, is het toch maar fijn dat je er zo snel heen kunt!
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:34:59 #280
3011 E.T.
pi_57041263

Niet schrikken als je last van ochtendmisselijkheid hebt he

Zou wel heel leuk zijn, je zusje ook zaterdag.. en dan samen zwanger worden
pi_57041309
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:34 schreef E.T. het volgende:

Niet schrikken als je last van ochtendmisselijkheid hebt he

Zou wel heel leuk zijn, je zusje ook zaterdag.. en dan samen zwanger worden
Ow, je kunt van die pregnyl sowieso zwangerschapsverschijnselen krijgen he, ook al ben je niet zwanger?
Niet vergeten en niet mijn hoofd op hol laten brengen Hoewel ik toch wel stiekem denk: van die 2 eieren moet er toch eentje goed blijven plakken, zou je zeggen...

Samen met mijn zusje zwanger lijkt me echt helemaal geweldig
  donderdag 28 februari 2008 @ 18:38:44 #282
3011 E.T.
pi_57041367
als je morgenochtend over een zw.test zou piesen, zou die positief zijn zefls

(vandaar dat veel te vroeg testen geen betrouwbaar resultaat geeft na het spuiten van Pregyl)
pi_57041400
Ik ga helemaal nooit niet testen
pi_57041744
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:38 schreef E.T. het volgende:
als je morgenochtend over een zw.test zou piesen, zou die positief zijn zefls

(vandaar dat veel te vroeg testen geen betrouwbaar resultaat geeft na het spuiten van Pregyl)
Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesen Gewoon om te weten hoe dat eruit ziet, twee strepen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_57041987
miss sly: heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zwanger wordt... zou wel leuk zijn zeg als je tegelijkertijd met je zus zwanger zou zijn, haha.

Ik wist helemaal niet dat je die kwalen van pregyl kunt krijgen.

wat leuk dat iedereen zo met elkaar meeleeft hier!!!

eigenlijk zouden wij een vereniging moeten oprichten met 'gratis' medicijnen voor degene die het niet kunnen betalen of al 3 behandelingen gehad heeft.... is toch zonde dat ze die medicijnen weg gooien....

Mijn apotheek had niet eens voldoende puregon ampullen en ik had voor 600 meegekregen en morgen moet ik de tweede lading ophalen. Ik hoop maar dat ze wel pregyl op voorraad hebben, want als de gyn zegt dat je het die dag moet innemen, dan moet het ook echt die dag.....

Prikken aan de linkerkant van de buik doet minder zeer dan aan de rechterkant... nog iemand daar last van?
pi_57043222
O ja, dat heb ik wel vaker, enthousiast een reactie gaan typen en er dan achter komen dat je de laatste pagina helemaal nog niet hebt gelezen .

Ik wenste Miss Sly net succes met prikken maar die spuit zit er dus al een paar uur in .

Jee, wat een bijzonder verhaal zeg, precies gelijk met je zus! Als jullie allebei zwanger blijken is dat wel typisch zo'n verhaal dat als je dat als ingezonden brief ofzo naar Libelle opstuurt je er vast een gouden speldje of zo voor krijgt

Ik ga gewoon alvast heel hard voor je duimen ok? Heel veel sterkte!

[ Bericht 69% gewijzigd door Madelieve op 28-02-2008 20:05:48 ]
  donderdag 28 februari 2008 @ 20:43:53 #287
3011 E.T.
pi_57044358
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:55 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat zou echt iets voor mij zijn, ff expres over zo'n test piesen Gewoon om te weten hoe dat eruit ziet, twee strepen
Ik zou van jou niet anders verwachten
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:54:05 #288
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_57046148
Weer een heleboel te lezen voor me...
Miss_Sly, wow een ei van 20mm en zaterdag de insemenatie!

Diaan, ook al heel snel een eerste gesprek!
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:08:44 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57046705
Diaan, wat fijn dat jullie al weer zo snel terecht kunnen!
pi_57053293
Ik ga vanmorgen ook weer ter controle naar het ziekenhuis. Kijken of de 75 puregon is aangeslagen. Ik ben benieuwd. Anders ga ik door met 75 tot aan maandag en dan word het maandag opgehoogd naar 100.
Het is toch altijd weer spannend als ik naar het ziekenhuis moet gaan.
pi_57053674
Spannend Basimah!

Ja nu je het zegt ET

Miss wat zou het mooi zijn!!
(ik heb trouwens bij beide ivf-en na 10 dagen gewoon getest (wel negatief...) en dat terwijl ik ook nog 2 keer pregnyl na moest prikken om innesteling te bevorderen... (ik ben zo'n eigenwijse die wilde weten wanneer de pregnyl eruit zou zijn )
  vrijdag 29 februari 2008 @ 09:12:44 #292
114177 Diaan73
pi_57054037
Succes straks Basimah, hopelijk heeft de 75 puregon aangeslagen!!
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 09:21:42 #293
5428 crew  miss_sly
pi_57054188
Succes in het ziekenhuis Basimah!

NieTTus volgens het boekje gaan ze 16 dagen na de IUI een bloedtest doen in het ziekenhuis...misschien dat ik wel gewoon daarop wacht en helemaal niet zelf test...en misschien test ik ook wel te vroeg...ik weet het gewoon nog niet
pi_57055589
Er is nog niets gebeurd
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:47:39 #295
114177 Diaan73
pi_57055898
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:34 schreef Basimah het volgende:
Er is nog niets gebeurd
Jeetje dat is balen zeg... en nu? Naar 100 puregon?
Make love, not war ☮
pi_57055918
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:47 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Jeetje dat is balen zeg... en nu? Naar 100 puregon?
112.5 word het dan..
Althans is bij mij.. maandag echo.. niets..
Woensdag echo.. Niets..
Vandaag echo.. Niets..

Nu moet ik zondag terugkomen.. En 112.5 eenheden blijven spuiten..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_57056367
ik word op maandags pas verhoogd in dosis.
bij mij is het ritme op maandag word de dosis voor die week voorgeschreven
vrijdag controle (mijn eigen gyn is er nooit op vrijdag)
maandags kom ik terug en krijg ik dus nieuwe dosis.
ik ga maandag dus naar 100
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 18:48:10 #298
5428 crew  miss_sly
pi_57066503
Basimah en Tally, wat rot dat er nog niets gebeurt
Hopelijk met de hogere dosis snel resultaat
pi_57066643
Wat balen zeg, Tally en Basimah! Niets frustrerender als bezig zijn en gewoon nog geen resultaat ik werd na al 4 weken prikken in totaal (eerst lucrin om alles stop te zetten dan stimuleren) op dubbele dosis gezet, omdat er nog amper activiteit was... Je voelt dat er van alles gebeurd, maar dan blijkt dat niet zo te zijn, blegh!

Hoop heel erg dat de volgende hogere dosis gewoon lekker direct aanslaat en gewoon de hele poging direct gaat lukken! Zo zou het moeten gaan, dat gun ik iedereen, dus ook jullie

Sterkte meiden!

Miss hoe voel je je? Morgen de insemenatie?? Ik zit hier duimen te slijten!!!!!!!
  Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 19:09:24 #300
5428 crew  miss_sly
pi_57066957
Ik voel me wel goed, eigenlijk, nog steeds een beetje hyper Zo nu en dan heb ik last van mijn buik, dan voel ik toch echt wel dat daar twee grote follikels zitten.

Morgen om 11.50 uur heb ik dus de IUI en mijn zusje morgen om 13.50 uur Wat een toeval he? Zoveel toeval bestaat gewoonweg niet, denken mijn zusje en ik

NieTTus, enig zicht op een poging voor jullie al, of doe je het nog even rustig aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')