abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56441814
game on! OP komt er zo aan!

OP

Vorige deel: Slank de lente in # 123

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

met een kleine aanvullig
Ja doei.
pi_56441886
Zometeen Wie is de mol kijken met 2 bruine pistoletjes erbij
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:15:28 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56441888
Mehehehe .
Niet meer actief op Fok!
pi_56441901
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:15 schreef Viking84 het volgende:
Mehehehe .
Het is je gelukt
pi_56441930
Ik heb net een "gezond" broodje hamburger gegeten!

Een zacht meergranen vloerkadetje, daarop wat jonge bladsla, een gegrilde Ierse magere Beefburger van Greenfields, daar weer op meegegrilde uienringetjes, tomaat, augurk en tomatenketchup! Heel fijn. Nu weet ik wel waarom ik zoiets alleen eet als ik alleen ben; zoiets kan je nl. niet netjes eten. M'n hele snoet zat onder de ketchup Toetje weer vla met frambozenjam en vifit.
pi_56441941
like I said:

lekker wraps gegeten
René had ze klaar gemaakt, dus hoefde lekker niets te doen.. alleen maar eten

straks lekker filmpje kijken op de bank, en daarna vroeg slapen, want: morgen om 10 uur op de motorbeurs zijn in Utrecht

geld uitgeven
Ja doei.
pi_56441979
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
like I said:

lekker wraps gegeten
René had ze klaar gemaakt, dus hoefde lekker niets te doen.. alleen maar eten

straks lekker filmpje kijken op de bank, en daarna vroeg slapen, want: morgen om 10 uur op de motorbeurs zijn in Utrecht

geld uitgeven
Dus MoBlo aka Faithy is eigenlijk Gaby!!
pi_56441980
Dinsdag had mijn vriendje ook wraps gemaakt
Dus eindelijk ook weer een keer wraps op
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:19:12 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56441988
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:15 schreef Miss_S het volgende:
Zometeen Wie is de mol kijken met 2 bruine pistoletjes erbij
Dito.
Minus de pistoletjes dan.
En minus Mark, want hij moet voor middernacht een opdracht van school inleveren.
Niet meer actief op Fok!
pi_56442015
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dito.
Minus de pistoletjes dan.
En minus Mark, want hij moet voor middernacht een opdracht van school inleveren.
Ben benieuwd of het vandaag een beetje leuk word
En ik heb echt zin in die pistoletjes nu ik niet elke avond meer iets van brood eet
pi_56442025
Geen zin in tv vanavond: ik ga lekker in bad liggen met een stapel tijdschriften.
pi_56442046
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:18 schreef conleche het volgende:

[..]

Dus MoBlo aka Faithy is eigenlijk Gaby!!
als ik een quizmistress was, dan had ik nu geroepen:

"U gaat door voor de koel-vriescombinatie!!!!!"

Ja doei.
pi_56442063
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:20 schreef conleche het volgende:
Geen zin in tv vanavond: ik ga lekker in bad liggen met een stapel tijdschriften.
Dat heb ik 2 uur geleden al gedaan
pi_56442269
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:17 schreef conleche het volgende:

Een zacht meergranen vloerkadetje, daarop wat jonge bladsla, een gegrilde Ierse magere Beefburger van Greenfields, daar weer op meegegrilde uienringetjes, tomaat, augurk en tomatenketchup! Heel fijn. Nu weet ik wel waarom ik zoiets alleen eet als ik alleen ben; zoiets kan je nl. niet netjes eten. M'n hele snoet zat onder de ketchup Toetje weer vla met frambozenjam en vifit.
* omearos vult boodschappenlijstje voor het weekend aan
Ik was vroeger zo gek op zulke zelfgemaakte hamburgers, lekker aan teafel alles op elkaar stapelen, yum Volgens mij heb ik dat nog niet gegeten sinds ik op mezelf woon.
pi_56442430
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:31 schreef omearos het volgende:

[..]

Ik was vroeger zo gek op zulke zelfgemaakte hamburgers, lekker aan teafel alles op elkaar stapelen, yum Volgens mij heb ik dat nog niet gegeten sinds ik op mezelf woon.
ja, lekker he? En het voelt helemaal niet heel slecht als je ze zelf maakt

heerlijk bakken in olijfolie, en dan een klein plakje kaas, verse sla, tomaatjes, uitjes.. en dan een klein beetje curry en mayo

ge-wel-dig!

volgende week ook maar weer eens doen
Ja doei.
pi_56442458
nu lekker Blast from the Past kijken fijne avond allemaal!

misschien met wat pelpinda's
Ja doei.
pi_56442464
Zometeen ook weer voor de tv, 'Little Britain', echt geweldige show is dat

Ik heb vanavond beef suriyaki gemaakt, als ik het goed zeg. Reepjes biefstuk in suriyaki saus met snijbonen en taugé, met rijst erbij. Was de eerste keer in hele lange tijd dat ik oosters heb gekookt, was errug lekker
pi_56442555
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:17 schreef conleche het volgende:

Klinkt lekker! Ik eet eigenlijk nooit hamburgers, misschien binnenkort ook een keer maken
pi_56442581
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, lekker he? En het voelt helemaal niet heel slecht als je ze zelf maakt

heerlijk bakken in olijfolie, en dan een klein plakje kaas, verse sla, tomaatjes, uitjes.. en dan een klein beetje curry en mayo

ge-wel-dig!

volgende week ook maar weer eens doen
Nee, het is echt precies als een gewone maaltijd: brood ipv aardappelen, rijst of pasta. Vlees en groenten. Ik vind kaas en mayo er niet eens lekker op, dus dat scheelt ook alweer!
pi_56442647
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 20:31 schreef omearos het volgende:

[..]

Dat wilde ik gister ook! Zelf bakken enzo, maar helaas, de frituurpan stond op de kookplaat dus ik moest hem toch maar gefrituurd eten. Maar verse hamburgers zijn ook veel lekkerder dan de diepvries, die hebben we op vakantie altijd . (en dan lekker veel rauwkost erbij) Trouwens, klopt het dat frituurvet betere vetten heeft dan bakboter? Zoiets hoorde ik (mits vet vers en schoon is).

... en mijn dagmenuutje voor morgen maar vast aangepast, helft van de producten die ik had staan zijn op .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56442797
Ik heb zo'n grillpan en dan krijg je ook nog eens van die mooie streepjes erop. Van te voren heel licht bestrijken met olie en nog wat extra peper erop
pi_56443370
Grillpan! Wil ik ook graag!
Ik zag ze gisteren bij de IKEA voor 11,- iemand ervaring met die grillpan?
pi_56443410
tvp
pi_56443503
ook nog een liga op, en nu ben ik klaar voor vandaag
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:25:49 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56443524
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
tvp
Jij wilde mij erin luizen hè .

Anyway, WIDM is afgelopen (leuke, spannende aflevering trouwens en de computer gaat uit. Nog even tv kijken en / of lezen .

Trusten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56443650
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:19 schreef freecell het volgende:
Die heb ik en hij is niet slecht, maar ik heb later een "dure" van Tefal gekocht, zoeen met een groen handvat en ik moet zeggen dat die wel echt een stuk beter is.

Ben nog steeds niet in bad geweest, heb eerst m'n bedje nog even verschoond en de keuken opgeruimd. (had per ongeluk alleen de warme kraan opengezet, dus het water moet nog steeds wat afkoelen)
pi_56443764
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij wilde mij erin luizen hè .

Anyway, WIDM is afgelopen (leuke, spannende aflevering trouwens en de computer gaat uit. Nog even tv kijken en / of lezen .

Trusten .
Nee hoor Slaap lekker !
pi_56443910
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:30 schreef conleche het volgende:

[..]

Die heb ik en hij is niet slecht, maar ik heb later een "dure" van Tefal gekocht, zoeen met een groen handvat en ik moet zeggen dat die wel echt een stuk beter is.
Wat is nou het voordeel van zo'n pan?
quote:
Ben nog steeds niet in bad geweest, heb eerst m'n bedje nog even verschoond en de keuken opgeruimd. (had per ongeluk alleen de warme kraan opengezet, dus het water moet nog steeds wat afkoelen)
Veel plezier in bad.
Later als ik groot ben wil ik ook een bad
pi_56443953
Zou vanavond sporten maar bus gemist grrr
pi_56444180
Er zitten hier best wel wat Evy'ers, toch?

Uhm.... Ben ik de enige die zich bij vlagen stoort aan haar muziekkeuze? Sowieso is het mijn genre niet. Zoals bijvoorbeeld dat nummer van 'You're looking at my [piep]' vind ik al schijtirritant, maar vandaag, in les 14: dat eerste nummer spande wel de kroon zeg Ik heb helemaal geen zin in orgastisch gekreun als ik aan het rennen ben Laat ik zeggen dat het gedetailleerder was dan de sex-praat die ik weleens met vriendinnen heb
pi_56444203
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:40 schreef omearos het volgende:

[..]

Wat is nou het voordeel van zo'n pan?
[..]

Veel plezier in bad.
Later als ik groot ben wil ik ook een bad
Je kan zonder, of met heel weinig vet vlees en groenten grillen. Ik smeer het altijd heel licht in met (olijf) olie, maar dat hoeft in principe niet persé. Het vlees of de groente krijgt er heel decoratieve grillstreepjes of ruitjes van (halverwege kwartslag draaien). Eventuele sappen lopen weg in de gleufjes, waardoor je niet het risico loopt dat je vlees gaat koken. Groenten die heel geschikt zijn zijn bv. courgetteplakjes (over de lengte gesneden), witlofblaadjes of van die dunne groene asperges.
pi_56444228
@Conleche, je vergeet het lekkere grillsmaakje nog; geroosterde groente smaakt anders dan gewoon gebakken.
pi_56444240
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:50 schreef ColdFeet het volgende:

Uhm.... Ben ik de enige die zich bij vlagen stoort aan haar muziekkeuze? Sowieso is het mijn genre niet. Zoals bijvoorbeeld dat nummer van 'You're looking at my [piep]' vind ik al schijtirritant, maar vandaag, in les 14: dat eerste nummer spande wel de kroon zeg Ik heb helemaal geen zin in orgastisch gekreun als ik aan het rennen ben Laat ik zeggen dat het gedetailleerder was dan de sex-praat die ik weleens met vriendinnen heb
Welk liedje? En ach.. iedereen neukt toch
pi_56444244
quote:

Was je bij het lik-meisje aanbeland??

Ik loop mede door haar muziekkeuze niet meer met Evy. Het ritme in haar liedjes was helemaal niet op het lopen afgestemd en dat vind ik wel zo prettig. Heb wel de 1e reeks helemaal afgemaakt en tot les 20 van de 2e, maar doe het nu op eigen muziek......
pi_56444262
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Zou vanavond sporten maar bus gemist grrr
Da's ook de hele reden dat ik 2 fietsen heb heb een hekel aan met de bus gaan, omdat ik steeds vergeet hoe laat ze gaan en dan mis ik ze
pi_56444279
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:53 schreef omearos het volgende:

[..]

Da's ook de hele reden dat ik 2 fietsen heb heb een hekel aan met de bus gaan, omdat ik steeds vergeet hoe laat ze gaan en dan mis ik ze
Ja maar 't woei zo hard
pi_56444280
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:52 schreef ColdFeet het volgende:
@Conleche, je vergeet het lekkere grillsmaakje nog; geroosterde groente smaakt anders dan gewoon gebakken.
Ja, dat ook!!
pi_56444326
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Welk liedje? En ach.. iedereen neukt toch
Nou, ik kreeg er bijna een rood hoofd van En niet eens van inspanning, of misschien toch
pi_56444338
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Was je bij het lik-meisje aanbeland??

Ik loop mede door haar muziekkeuze niet meer met Evy. Het ritme in haar liedjes was helemaal niet op het lopen afgestemd en dat vind ik wel zo prettig. Heb wel de 1e reeks helemaal afgemaakt en tot les 20 van de 2e, maar doe het nu op eigen muziek......
http://youtube.com/watch?v=jMCMlNyySvo

dit liedje ?
pi_56444340
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:53 schreef omearos het volgende:

[..]

En dan heb je 2 fietsen voor het geval dat van de ene fiets de band lek is??
pi_56444367
quote:

Ja, dat dus! Ik begrijp precies wat je bedoelt! Stoorde me ook mateloos aan dat nummer. Aan die eerste die je noemde trouwens ook
pi_56444371
Ik vind die foute muziekjes juist wel grappig Het is toch steeds maar voor een half uur
pi_56444411
Ik zie opeens miss s voor me in die reclame van
"cursus engels nodig"
hele familie, vakantie met de auto, luidkeels meegezongen:
faaaaaak mie in de asss fak mieee in de aaaas
pi_56444422
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:56 schreef conleche het volgende:

[..]

En dan heb je 2 fietsen voor het geval dat van de ene fiets de band lek is??
Nou meer voor het geval er eentje naar de fietsenmaker moet (beide fietsen zijn ruim 10 jaar oud en gaan soms stuk)
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik uit luiheid idd nog steeds mijn band nog niet heb geplakt
pi_56444438
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:56 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

http://youtube.com/watch?v=jMCMlNyySvo

dit liedje ?
Volgens mij was er in 1 van de vorige seizoenen van Idols een meisje dat met dit liedje auditeerde en die kon ook nog es niet zingen. Ik geloof niet dat ik de jury ooit zo verbouwereerd heb zien kijken
pi_56444462
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik zie opeens miss s voor me in die reclame van
"cursus engels nodig"
hele familie, vakantie met de auto, luidkeels meegezongen:
faaaaaak mie in de asss fak mieee in de aaaas
Behalve dat ik op mijn 9e al meer engels kende dan de meeste hier
pi_56444481
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Volgens mij was er in 1 van de vorige seizoenen van Idols een meisje dat met dit liedje auditeerde en die kon ook nog es niet zingen. Ik geloof niet dat ik de jury ooit zo verbouwereerd heb zien kijken
Dat kan ik me nog herinneren ja
Kan niet begrijpen waarom je voor zo'n nummer kiest
pi_56444519
Ik kraak je niet af hoor.. kreeg alleen een mental image
Op mn 9e had ik al cursussen in het engels, en nu jij
nee grapje hoe kan het dat je zo goed engels kan/kon?
pi_56444570
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kraak je niet af hoor.. kreeg alleen een mental image
Op mn 9e had ik al cursussen in het engels, en nu jij
nee grapje hoe kan het dat je zo goed engels kan/kon?
Veel tv kijken denk ik, anders weet ik het niet.
Ik moest op de basisschool ook altijd de leraar verbeteren (niet dat dat veel zegt)
Ik heb nu nog steeds vaak dat ik het word wel in het engels weet maar niet in het nederlands, heb ik ook heel erg met gevoelens
Weet niet wat het in me is
pi_56444600
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Veel tv kijken denk ik, anders weet ik het niet.
Ik moest op de basisschool ook altijd de leraar verbeteren (niet dat dat veel zegt)
Ik heb nu nog steeds vaak dat ik het word wel in het engels weet maar niet in het nederlands, heb ik ook heel erg met gevoelens
Weet niet wat het in me is
Je was vast Queen Victoria in een vorig leven
pi_56444746
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:04 schreef conleche het volgende:

[..]

Je was vast Queen Victoria in een vorig leven
ahhh nu snap ik het
  Vis een optie? donderdag 31 januari 2008 @ 23:50:46 #52
70532 loveli
N
pi_56447581
Vanavond moest ik nog snel boodschappen doen en ik kreeg een enorme choco-craving. De pondsverpakking Guylian lag al een kwartier in mijn winkelwagen toen er 3 meiden voor me invoegden. Na de aanblik van 3 zeer volslanke achterwerken heb ik direct de chocola weer teruggelegd. 1-0 voor mij (vanaf half januari gerekend, de score t/m december 2007 was 0-17 in mijn nadeel).
crap in = crap out
pi_56448146
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 21:19 schreef freecell het volgende:
Freecell, ja, die had ik ook. Zou m je niet aanbevelen; het is een dun ding met een antiaanbaklaag. En dan werkt het grillen dus niet echt, want de grap van grillen is dat je de pan loeiheet maakt (dat kan met een dunne pan sowieso minder natuurlijk) en het dan een beetje 'aan laat branden' maar dat lukt natuurlijk niet met een antiaanbaklaag.

Ik zou je van harte willen aanraden om een tientje of misschien 20 euro meer uit te geven voor een gietijzeren exemplaar, zonder anti-aanbaklaag. Let er goed op of de ribbels niet te diep/ondiep zijn, of ze smal zijn en redelijk dicht op elkaar zitten!

Oh ja en conleche, een echte aanrader in combinatie met een grillpan vind ik zo'n oliespuitbus. Niet van die vieze non-fat cooking spray gewoon zo'n busje van de kookwinkel, zelf vullen met de olie die je lekker vindt, en dan lekker vernevelen. Krijg je veel minder vet binnen, en is het mooi verdeeld over het oppervlak.

* ColdFeet is verslaafd aan het kopen vaan kook-gadgets
pi_56448425
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Freecell, ja, die had ik ook. Zou m je niet aanbevelen; het is een dun ding met een antiaanbaklaag. En dan werkt het grillen dus niet echt, want de grap van grillen is dat je de pan loeiheet maakt (dat kan met een dunne pan sowieso minder natuurlijk) en het dan een beetje 'aan laat branden' maar dat lukt natuurlijk niet met een antiaanbaklaag.

Ik zou je van harte willen aanraden om een tientje of misschien 20 euro meer uit te geven voor een gietijzeren exemplaar, zonder anti-aanbaklaag. Let er goed op of de ribbels niet te diep/ondiep zijn, of ze smal zijn en redelijk dicht op elkaar zitten!

Oh ja en conleche, een echte aanrader in combinatie met een grillpan vind ik zo'n oliespuitbus. Niet van die vieze non-fat cooking spray gewoon zo'n busje van de kookwinkel, zelf vullen met de olie die je lekker vindt, en dan lekker vernevelen. Krijg je veel minder vet binnen, en is het mooi verdeeld over het oppervlak.

* ColdFeet is verslaafd aan het kopen vaan kook-gadgets
Ik herinner me ineens dat wij het al een keer over die pannen hebben gehad, omdat jij het toen ook over gietijzer had en ik over verzwikte polsen Die van tefal is ook al best zwaar en dik, maar nog wel handelbaar! Ik smeer de olie uit met zo'n siliconen kwastje, wat mij betreft de gadget van de eeuw. (nou ja dat is misschien wat overdreven) kan je gewoon in de vaatwasser doen en je hebt dan ook maar héél weinig olie nodig.... Ik heb eigenlijk maar weinig kookgadgets. M'n staafmixer die gebruik ik wel in allerlei hoedanigheden en ik heb ook goeie messen, maar voor de rest eigenlijk niet zoveel. Wat heb jij nog meer aan leukigheden?
pi_56448603
Om eens een paar topstukken te noemen: twee ijsmachines, een sapcentrifuge en een mezzalune (wiebelmes). En een caquelon en een fraaie zwarte chamotte sudderpan.

Maar goeie messen is het halve werk! Mag ik vragen welk merk?
pi_56448681
ik heb een favoriet mes van sabbatier
en verder hebben mn ouders wel alles wat er bestaat aan keukenspullen
pi_56448791
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:32 schreef ColdFeet het volgende:
Om eens een paar topstukken te noemen: twee ijsmachines, een sapcentrifuge en een mezzalune (wiebelmes). En een caquelon en een fraaie zwarte chamotte sudderpan.

Maar goeie messen is het halve werk! Mag ik vragen welk merk?
O ja ik heb ook een ijsmachine. (En ook een sapcentrifuge en een stoommachine en een broodmachine) gebruik ik allemaal nooit.
Wel een oranje sudderpan van gietijzer. Ik ben nu in het atelier van Meneer C. en ik heb hier een koksmes van 5 of 6 euro bij de Blokker gekocht dat vlijmscherp is Echt waar! Ik weet niet hoe lang het zo blijft, want hij is net nieuw, maar ik was echt verbaasd want in mijn huis en in Belgie heb ik wel dure messen, eentje van Zwilling en de andere van Sabatier en daar heb ik ook best plezier van, maar raar genoeg ook van deze van de Blokker. Niet van leChef, maar van "art of cooking"
pi_56448820
Welke sabatier, PF? Het is in principe een onbeschermde merknaam, net als bijvoorbeeld Solingen, maar er zitten heel goede tussen!
pi_56448834
gewoon van de kookhandel? staat sabbatier op?
pi_56448861
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:43 schreef ColdFeet het volgende:
Welke sabatier, PF? Het is in principe een onbeschermde merknaam, net als bijvoorbeeld Solingen, maar er zitten heel goede tussen!
Geen idee, ik kom er op terug als ik weer in dat huis ben, dan zal ik eens kijken. Heb de een cadeau gekregen van mijn vader en de ander van een ex vriendje, dus die is al heel oud want ik ben al 12 jaar met meneer C.!
pi_56448881
Conleche, om eerlijk te zijn: de ijsmachines staan hier stof te vangen... Mijn vriezer is te klein. Maar in m'n studentenhuis gebruikte ik ze echt vaak, heerlijk! Desnoods gewoon een pak magere yoghurt met rode vruchten van AH erin pleuren
Oh ja, en ik heb ook stoommandjes van de toko! En die gebruik ik weliswaar met vlagen, maar toch best vaak!

Enige apparaat dat ik NOOIT gebruik is het tosti-ijzer. ik vind tosti's uit de koekenpan veel lekkerder En het electrische fonduestel is ook geen favoriet
pi_56448938
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
gewoon van de kookhandel? staat sabbatier op?
Je hebt bijv Lion Sabatier, da's een heel bekende & goeie, of Diamant Sabatier... Ik weet er ook niet heel veel van, ik heb bij de keuze van mijn messen me vooral georienteerd op de duitse (en ooit, als ik Mr ColdFeet heb overtuigd van het belang van het eten van rauwe vis, ga ik van die supergave japanse messen kopen ).
pi_56449228
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:47 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche, om eerlijk te zijn: de ijsmachines staan hier stof te vangen... Mijn vriezer is te klein. Maar in m'n studentenhuis gebruikte ik ze echt vaak, heerlijk! Desnoods gewoon een pak magere yoghurt met rode vruchten van AH erin pleuren
Oh ja, en ik heb ook stoommandjes van de toko! En die gebruik ik weliswaar met vlagen, maar toch best vaak!

Enige apparaat dat ik NOOIT gebruik is het tosti-ijzer. ik vind tosti's uit de koekenpan veel lekkerder En het electrische fonduestel is ook geen favoriet
Stoommandjes gebruik ik ook vaak! Tosti-ijzer gebruik ik wel, vind dat samengeperste wel lekker. Ijsmachine gebruik ik niet om dezelfde reden als jij: nooit plaats over in mijn toch best ruime vriezer. Broodmachine gebruik ik niet omdat ik m'n eigengebakken brood maar zozo vind. Ik moet gaan slapen, moet morgen weer werken, maar ik heb nog niet zoveel slaap
pi_56449327
Een grote vriezer staat erg hoog op mijn verlanglijstje. Ik ben dol op grote pannen eten maken en dan bakjes invriezen, mijn kleine vriesvakje is volgepropt met porties stoofvlees en pompoensoep (en een pak wontonvelletjes ).
Op een dag koop ik zo'n grote vrieskist, lijkt me heerlijk

Afijn, slaap wel. Ik drink nog even een versgecentrifugeerd appelsapje met Stoli en dan ga ik ook!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 07:15:43 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56450520
.

Ik ben alweer wakker. Stomme studiestress ook . Normaal sta ik pas om 8:30 op, maar nu ben ik meteen maar aan het werk gegaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_56450883
Goedemorgen
Vanmorgen gaf mijn weegschaal toch weer het juiste gewicht aan
Zometeen maar eens beginnen met alles in te pakken
pi_56450897
Goedemorgen
Ik heb een messenset van mijn moeder gekregen een tijd terug. Geen merk, maar idioot scherp
Ik heb een hele goede braadpan En verder niet zoveel boeiends eigenlijk
pi_56450956
Wij hebben zo'n enorme vrieskist ... maar geen sapcentrifuge, ijsmachine, broodbakmachine of andere keukenmachine. Ja een tosti-ijzer en een staafmixer . Maar onze vriezer zit eigenlijk altijd wel redelijk vol: allemaal groentes en vooral veel brood en ijs .
pi_56451015
Oja een vriezer Wij hebben een tafelmodel vriezer met grote laden en een lossen grote koelkast, ook met groot vriesvak. Zo heerlijk Er is altijd wel een maaltijd in huis!
pi_56451440
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 08:42 schreef freecell het volgende:
Oja een vriezer Wij hebben een tafelmodel vriezer met grote laden en een lossen grote koelkast, ook met groot vriesvak. Zo heerlijk Er is altijd wel een maaltijd in huis!
Dat wil ik ook

Miss_S, ga je skiën?
pi_56451446
Hier hebben we ook alleen een tosti-ijzer en een sapcentrifuge
En in de vriezer zit nooit iets komt misschien omdat we elke dag boodschappen doen
pi_56451523
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat wil ik ook

Miss_S, ga je skiën?
Nee, ga nooit zo ver
pi_56452048
Nou das pech hebben!! Is het 1 februari en gisteren stond ik op 63,2 dus ik had nog stille hoop dat ik vandaag precies op de 62,9 zou zitten. (na het avondeten expres niets meer gegeten) Ben ik ongesteld geworden zeg! Weeg ik gewoon 64,1!!

Maar goed ik vier dus m'n eerste verjaardag van m'n gezonde regime en ik wil jullie allen hartelijk bedanken, want ik geloof dat ik echt veel aan deze slankclub heb!! Ik weet niet waaraan het precies ligt: de sociale controle, het van je afschrijven of jullie tips. Feit is dat ik hier met plezier kom!
pi_56452143
Mogge!

Gisteren gebakken vis op met rosti en salade. En een bakje vla en een paar langetjes. Na het werk nog een bakje biogarde met cruesli.
Van het weekend ga ik m'n best doen de ongezonde dingen te weerstaan, maar ik vrees dat het niet helemaal geweldig ga lukken (motivatie is wel dat ik natuurlijk in m'n nieuwe broek moet blijven passen. W27 , ik ben er nog steeds niet over uit dat die verkoopster stug volhield dat de maten niet groter vallen dan een tijd terug)...
Het mooi kotsende meisje.
pi_56452232
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:50 schreef conleche het volgende:

Maar goed ik vier dus m'n eerste verjaardag van m'n gezonde regime en ik wil jullie allen hartelijk bedanken, want ik geloof dat ik echt veel aan deze slankclub heb!! Ik weet niet waaraan het precies ligt: de sociale controle, het van je afschrijven of jullie tips. Feit is dat ik hier met plezier kom!
Tof dat je het hier naar je zin hebt
En als je ongesteld bent, hoor je gewoon zwaarder te zijn
pi_56452255
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:50 schreef conleche het volgende:
Nou das pech hebben!! Is het 1 februari en gisteren stond ik op 63,2 dus ik had nog stille hoop dat ik vandaag precies op de 62,9 zou zitten. (na het avondeten expres niets meer gegeten) Ben ik ongesteld geworden zeg! Weeg ik gewoon 64,1!!

Volgens mij kan ik wel namens iedereen zeggen dat wij ook heel veel aan jou gehad hebben
pi_56452541
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Volgens mij kan ik wel namens iedereen zeggen dat wij ook heel veel aan jou gehad hebben
Dank, dat is lief

@veiligheidsspeldje: maat 27!!! Dat is echt superklein!! Wat goed. Volgens mij had ik voor het laatst 27 op de middelbare school!! Mogen we een foto??
pi_56452602
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Dank, dat is lief

@veiligheidsspeldje: maat 27!!! Dat is echt superklein!! Wat goed. Volgens mij had ik voor het laatst 27 op de middelbare school!! Mogen we een foto??
Ik heb trouwens hetzelfde gevoel w.b. gezonderen bij slank als jij: best nuttig en veel tips enzo. Ik was anders bv. nooit op het idee gekomen te gaan hardlopen denk ik!

En een foto komt mss. wel nog, maar nu heb ik er geen, moet studeren nu eigenlijk
pi_56456274
Goeiemiddag

Wat gaat het weer ontzettend hard zeg

Gisteravond stoommaaltijd met kip, aardappeltjes, sperzieboontjes en broccioli gehad, was wel lekker

Daarna al naar Peter gegaan, zit nu tosti's te eten, wat we vanavond gaan eten weet ik nog niet, moeten nog boodschappen doen. Morgen uit eten, en zondag naar carnavalsoptocht in Oldenzaal, dus nog maar ff kijken hoe we dat dan met eten doen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:48:35 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56456289
Zo, ik ben weer klaar voor vandaag en ik ga nu eens douchen. Dan boodschappen doen en dan maar eens naar Drachten. Even kijken of mijn ouders nog leven .
Tot vanavond .
Niet meer actief op Fok!
pi_56458337
Ik moet zometeen naar de fysio, daarna gelijk door naar werk...'s avonds werken vind ik nooit zo prettig, want ze hebben daar nog nooit van een fatsoenlijke maaltijd gehoord. Ben ook ontzettend moe want ik heb vannacht tot 3 uur aan mijn project zitten werken (klaag klaag klaag )

fijne dag nog iedereen!
pi_56458850
Ooh, ik heb echt een pechdag vandaag!

1. De WC-bril is doormidden gescheurd (en nee, niet door m'n gewicht ) .Het is er één van hout en hij was net nieuw, en dan zo *krak* op de nerf doormidden. Bleh. Dus, naar het dorp voor een nieuwe WC-bril. Bij de Hubo.

2. Meneer Hubo staat te bellen met een vriend, gok ik, want het klonk erg gezellig. Ik heb verdorie 10 minuten bij de kassa staan wachten voordat ik m'n WC-bril kon afrekenen , toen hing hij pas op! Heb hem gezegd dat ik het erg klantonvriendelijk vind, en dat hij geluk had dat hij in de wijde omtrek de enige is die WC-brillen verkoopt. Hij was er niet erg van onder de indruk.

Wat doe je als je boos uit de Hubo komt? Juist - comfort shopping bij de HEMA . Mijn buit: een nieuwe joggingbroek, een lekker warm vest, wat hemdjes en dikke sokken. Fijn!! Denk je dan hè. Want...

3. ... Je rekent natuurlijk niet op mevrouw Ik Ben Heel Eenzaam En Dus Ga Ik Praatjes Maken Met Winkelpersoneel. Eén kassa open, en dan het volgende tafereel:
quote:
"Zou dit mijn maat zijn? Ik denk het wel hè. Ja. Dat denk ik wel. Wat denkt u, kassameisje? Is dit mijn maat? En mijn kleur? Gaat er ook korting af? Ik wil graag pinnen. Hè, waarom doet mijn pasje het nou niet. Wat raar. Wat een raar apparaat. Andersom? Hoezo? Ohja, nu doet hij het. Niet genoeg saldo? Wat raar! Oh, wacht, dit is het pasje van mijn oude rekening. Haha, wat grappig. Zomaar het verkeerde pasje. Nou, even de andere zoeken hoor. Wat zit er veel zooi in m'n portemonnee. Jeetje. Oh, daar is hij. Nou, weer even opnieuw. Wat duurt het lang! Oh, moet ik nog op ja drukken. Ja, dat had ik toch al gedaan? Niet? Nou, doen we het nog een keer. Raar apparaat. Zo, betaald. Kan ik het nog wel ruilen? Want ik weet nog niet zeker of dit wel m'n kleur is.
Ik was aardig rood aangelopen op dat moment, want ik wilde daarna gaan sporten, m'n sporttas was zwaar, de tas met WC-bril ook, ik moest plassen èn er ging net een andere kassa open waarvan de rij véél sneller ging. Ik ook altijd met m'n nooit-van-rij-wisselen-strategie . Na een kwartier wachten was ik dus eindelijk aan de beurt, gauw afgerekend en naar de sportschool gefietst.

4. Bij de sportschool, lekker sporten, maar er was iemand aan de waterleidingen bezig, waardoor ik m'n flesje water niet kon bijvullen. De automaat met flesjes water/sportdrank was ook stuk, dus resultaat na een uur sporten: hoofdpijn . De douches deden het logischerwijs ook niet (fijn dat ze dat soort dingen even aankondigen...), dus bezweet, vies, en met hoofdpijn naar huis.

...

5. Lekke band .

Halverwege huis, dus helemáál niet in de buurt van een fietsenwinkel, dus maar naar huis lopen heuvelop en tegen de wind en motregen in en vriendlief opbellen dat hij even een setje bandenplakspul mee naar huis moet nemen uit z'n werk.

Anyway..
Mijn positieve het-leven-is-mooi-attitude is aardig op de proef gesteld vandaag, en ik heb heel slecht geluncht met een bagel met boter en hagelslag en een mok warme chocolademelk met slagroom . (Je begrijpt natuurlijk dat het hele verhaal hierboven puur en alleen is geschreven om dit goed te praten hè..)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2008 14:42:33 ]
pi_56458936
Omg, de wet van Murphy is wel erg van toepassing op jou vandaag. Als ik zo'n dag had, dan zou ik ook gewoon ff mezelf verwennen met wat lekkers hoor
pi_56458948
Razz

Ontzettend rot voor je allemaal, maar je beschrijft het nèt iets te geestig om echt medelijden op te wekken
pi_56459243
Ja lach maar op het moment zelf was het niet echt grappig.
Nou, ik ga aan de thee en studie, maar ik moest het gewoon even kwijt. Het leek echt wel zo'n film, waarin de hoofdpersoon geteisterd wordt totdat hij/zij doordraait .
pi_56459901
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:41 schreef Razztwizzle het volgende:

1. De WC-bril is doormidden gescheurd (en nee, niet door m'n gewicht ) .Het is er één van hout en hij was net nieuw, en dan zo *krak* op de nerf doormidden. Bleh. Dus, naar het dorp voor een nieuwe WC-bril. Bij de Hubo.

2. Meneer Hubo staat te bellen met een vriend, gok ik, want het klonk erg gezellig. Ik heb verdorie 10 minuten bij de kassa staan wachten voordat ik m'n WC-bril kon afrekenen , toen hing hij pas op! Heb hem gezegd dat ik het erg klantonvriendelijk vind, en dat hij geluk had dat hij in de wijde omtrek de enige is die WC-brillen verkoopt. Hij was er niet erg van onder de indruk.

Wat doe je als je boos uit de Hubo komt? Juist - comfort shopping bij de HEMA . Mijn buit: een nieuwe joggingbroek, een lekker warm vest, wat hemdjes en dikke sokken. Fijn!! Denk je dan hè. Want...

3. ... Je rekent natuurlijk niet op mevrouw Ik Ben Heel Eenzaam En Dus Ga Ik Praatjes Maken Met Winkelpersoneel. Eén kassa open, en dan het volgende tafereel:
[..]

Ik was aardig rood aangelopen op dat moment, want ik wilde daarna gaan sporten, m'n sporttas was zwaar, de tas met WC-bril ook, ik moest plassen èn er ging net een andere kassa open waarvan de rij véél sneller ging. Ik ook altijd met m'n nooit-van-rij-wisselen-strategie . Na een kwartier wachten was ik dus eindelijk aan de beurt, gauw afgerekend en naar de sportschool gefietst.

4. Bij de sportschool, lekker sporten, maar er was iemand aan de waterleidingen bezig, waardoor ik m'n flesje water niet kon bijvullen. De automaat met flesjes water/sportdrank was ook stuk, dus resultaat na een uur sporten: hoofdpijn . De douches deden het logischerwijs ook niet (fijn dat ze dat soort dingen even aankondigen...), dus bezweet, vies, en met hoofdpijn naar huis.

...

5. Lekke band .

Halverwege huis, dus helemáál niet in de buurt van een fietsenwinkel, dus maar naar huis lopen heuvelop en tegen de wind en motregen in en vriendlief opbellen dat hij even een setje bandenplakspul mee naar huis moet nemen uit z'n werk.

Anyway..
Mijn positieve het-leven-is-mooi-attitude is aardig op de proef gesteld vandaag, en ik heb heel slecht geluncht met een bagel met boter en hagelslag en een mok warme chocolademelk met slagroom . (Je begrijpt natuurlijk dat het hele verhaal hierboven puur en alleen is geschreven om dit goed te praten hè..)
Woon jij soms in Tiel?? Want die vrouw bij de HEMA klinkt precies als mijn schoonmoeder, ik zweer het je!
pi_56460506
Gister weer een meetdagje gehad ... weer wat cm kwijt .. en wij hebben zo'n nieuwe ouderwetse weegschaal (lees: niet digitaal) en ik kon niet zien hoe zwaar ik precies woog want het zat tussen streepjes in dus ik weeg nu , denk ik, 77.3 kg.
Al 0,7 kilo eraf.... WAT GAAT HET LANGZAAAM

Vandaag een bakje cruesli balans met melk gehad. En dat was het ... was erg erg erg laat uit bed. Vanavond staat geloof ik pannekoeken op het menu en morgen een verjaardag, dus ik doe het heel rustig aan met eten
pi_56460676
...

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2008 17:45:21 ]
pi_56460802
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 14:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja lach maar op het moment zelf was het niet echt grappig.
Nou, ik ga aan de thee en studie, maar ik moest het gewoon even kwijt. Het leek echt wel zo'n film, waarin de hoofdpersoon geteisterd wordt totdat hij/zij doordraait .

Ik voelde wel enig medelijden toen ik het las hoor
Maar die films zijn ook niet voor niets vaak grappig
pi_56461315
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 10:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je kan het in ieder geval ook namens mij zeggen . Ik heb sowieso heel erg veel aan de mensen hier, kom hier ook met plezier en dit zorgt ervoor dat ik het niet ongezond ga proberen, maar gewoon normale hoeveelheden blijf eten ...
quote:
Op msn heb ik een *aai*-smiley, die is nu wel van toepassing. Al kan je veel te grappig schrijven, moest stiekem een beetje lachen ...

Ik ben naar de stad geweest, heb níets lekkers gekocht, alleen al omdat het niet op mn menuutje stond . Wel de halve stad doorgezocht naar een gewoon basic tshirtje in het blauw. Basics kon ik wel vinden op zich, maar in van die fantasieloze kleuren als donkergroen, grijs en wit. Ik wil felblauw, lime, knaloranje en dat soort zooi . H&M had ze alleen in het meest onmogelijke model, maar na een halve dag zoeken wel gevonden bij de New Yorker. Nu heb ik lekker 3 shirtjes voor totaal 14.90, maatje S, zelfs nu ik wat aangekomen ben .
pi_56461909
Ik heb mezelf vandaag schandelijk verwend.

De stad ingeweest en een galajurk gekocht Terwijl ik helemaal geen gala in het vooruitzicht heb
En nog lekker naar de kapper geweest, m'n haar zit weer goed nu Al is het net wel verwaaid door de wind

@Razz: Al klinkt het wel heel grappig

[ Bericht 26% gewijzigd door Ewelina op 01-02-2008 17:37:33 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:32:45 #92
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56462608
quote:

[..]

...

5. Lekke band .

Anyway..
You made my day .
En: ook jij bent een aanwinst voor dit topic .

Ik zit nu bij m'n ouders. Even afleiding . Gaan straks gebakken aardappelen met sla en een hamburger eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56462746
Zo, net boodschappen gedaan, vandaag babi pangang, met die heerlijke komkommersalade, morgen uit eten omdat mn ouders 8 jaar getrouwd zijn en zondag bamboe sajoer boontjes Dat laatste nog nooit gehad, dus ben bekend peter had van de week bamboe ajam paniki, en die was hem goed bevallen, dus nou maar es een stel van die bamboes uitproberen
pi_56463085
Vredig wandelend door het vorige topic kwam ik dit tegen:
quote:
Maar waar ruik je nou aan minilotje? Omdat ik je zo vaak over lekker eten hoor, doet het me heel erg aan een krop sla denken . (ook groen enzo)
quote:
Zo heb ik er nog nooit naar gekeken . Ik zie een meisje met een groene trui dat haar hoofd op haar arm legt .
quote:
Ik dacht dat het een sjaal oid was Iedereen andere mening
quote:
Ik zat ertussen in: ik dacht dat ze haar gezicht begroef in een groene trui, alsof ie net uit de was kwam.
quote:
We wachten vol spanning het verlossende antwoord af .
!

Dat dan maar even eerst. Ik moest even zoeken naar het origineel:

Geen trui. Geen sjaal. Zélfs geen krop sla ( ).
Het is een..
Gebreide, groene armwarmer!

En nu ga ik eens even vlug bijlezen.
pi_56463149
Ik schoot in de lach ...

(dat hadden we toch nooit kunnen raden )
pi_56463189
Lol dat hadden we idd nooit kunnen raden

Maar het mysterie is nu dus opgelost
pi_56464280
Net tamelijk saai eten gehad; kipboomstammetjes, aardappelbolletjes uit de oven en tuinbonen.
Zelf vond ik de tuinbonen heerlijk, maar TARA vindt het saai eten. Volgens hem zijn het stiekem gewoon grote doperwten
Nuja, hij vond de kipboomstammetjes geniaal, dus dat scheelt al
pi_56465904
goedenavond

en weer terug van de beurs.. en helemaal niets gekocht

ja, wel iets, maar dat was het verjaardagscadeau voor René: een druppellader

De jas helaas niet gevonden, maar die ga ik dinsdag kopen in de winkel waar ik hem gezien heb ben verliefd! Heb geen enkele jas gevonden die mooier was of beter zat,dus dit gaat 'm worden..

we hebben de hele dag rondgelopen (van 10 tot half 5) en het eetlijstje staat op:

kom yoghurt/muesli
3 boterhammen
appel
bord pasta

en qua drinken

mok melk
3 bakken thee
flesje water

redelijk al zeg ik het zelf..

nu zo nog naar Nijmegen met de motor, om even wat te drinken bij vrienden van René, maar we gaan op de motor, dus geen drank en dus veel extra calorieën voor mij vanavond
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:44:24 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56475739
Hoi .

Waar is iedereen? .

Ik was gisteren dus bij mijn ouders. Mocht kiezen tussen aardappeltjes, sla en hamburger dus of boerenkool. Achteraf wilde ik dat ik boerenkool had gekozen. Dat eet ik al bijna nooit. En die hamburger was vies. Vroeger at ik ze heel vaak, maar het zijn van die voorgefabriceerde dingen uit de vrieskist van de Aldi. Bleh.
Ik heb trouwens ook een Aldi ontdekt bij mij in de buurt, dus binnenkort maar even kijken wat ik daar aan boodschappen zou kunnen halen. Kan een hoop geld schelen .

Dit weekend lekker relaxen. Vanmiddag even naar de stad met Mark, vanavond naar de bios (Gone baby gone) en morgen lezen, denk ik. Maandag een presentatie in elkaar draaien (ben niet tevreden over de eerste versie ) en ik heb besloten mijn onderzoek iets anders aan te pakken. Als ik op deze manier doorga ben ik, perfectionist als ik ben, na de zomer nog niet klaar en ik wil er toch echt in april een punt achter kunnen zetten. Hopelijk vindt de prof dat ook goed, maar dat zal wel .

Zometeen even douchen. Hè, ik ben meteen helemaal blij .
Niet meer actief op Fok!
pi_56476265
Ik zit me te vervelen op m'n bijbaantje bij dè bank . Gelukkig staan er dit keer geen spekkies of pepernoten of koekjes op de balie. Heb voor tussendemiddag fruit en yoghurt mee. Mijn strategie is: ik doe hier niets, dus heb ik ook niet zoveel eten nodig .

Gaap. Ik ga maar eens iets archiveren ofzo. Of mensen bij de pinautomaat aanspreken op onze geweldige nieuwe actie. Joehoe.
pi_56476321
Saaie bijbaantjes zijn inderdaad erg dodelijk Ik heb een keer op een begeleid wonen gewerkt waar je ongeveer 80% van de tijd op het kantoor zat te niksen
pi_56476890
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:58 schreef freecell het volgende:
Net tamelijk saai eten gehad; kipboomstammetjes, aardappelbolletjes uit de oven en tuinbonen.
Zelf vond ik de tuinbonen heerlijk, maar TARA vindt het saai eten. Volgens hem zijn het stiekem gewoon grote doperwten
Nuja, hij vond de kipboomstammetjes geniaal, dus dat scheelt al
Tuinbonen tuinbonenrisotto

Minilotje, volgens mij heb ik dezelfde in het roze
pi_56477164
1 sabatier met een diamandje als logo
en 1 waarbij staat lion 2, dat mes is echt fijn
pi_56477184
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 12:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
1 sabatier met een diamandje als logo
en 1 waarbij staat lion 2, dat mes is echt fijn
Goed zeg. Dan heb j eop intuitie of wat dan ook precies de twee beste sabatier-merken gekocht
pi_56477280
Gisteren dus motorbeurs:

Even op het grote broertje van mijn motor zitten: het nieuwe model GSXF van Suzuki Mijn eigen motor zit toch lekkerder!

En hier even dromen op mijn droommotor, de FZ1.. van Yamaha. hij is zooo mooi

Zodadelijk lekker boodschapjes doen voor 't eten en dan lekker hardlopen
Ja doei.
pi_56477353
Ik weet niet of het echt kan, maar volgens mij kan ik in je gezicht zien dat je bent afgevallen . Of ik zie spoken en heb bij de vorige foto niet opgelet . Je ziet er in elk geval vrolijk uit ...

Ik heb een echte brakke zaterdagochtend, gisteravond op feestje me heel netjes gehouden, maar brak geslapen en vanochtend schreeuwende honger. Werd er chagarijnig van, er maar aan toegegeven (en nu ook geen honger meer, dus gebruncht, totale hoeveelheid valt wel mee ). Maar moe! En ik moet zometeen weer een heel stuk fietsen, om experimenten te doen voor school, waar ik ook al geen zin in heb . Ik wil lekker voor de computer/tv hangen, niet fietsen en nuttig doen. Pffff
pi_56477493
Leuke foto's Moblo! Je staat er heel vrolijk op en die eerste motor vind ik eigenlijk toffer (en deze uitspraak van iemand die motoren echt haat )

Ik ben lekker aan het lunchen met versgebakken grieks brood, gekregen van mijn schoonmoeder gisteren, erg lekker!
pi_56478072
Leuke foto's! Is het heel erg dat ik bij de tweede gelijk aan een transformer dacht?

Vanmorgen weer gewogen, ik zat weer tussen de 66 en de 67 in, ik kom maar niet onder die 66 Ben nu bij mijn ouders, vanavond komt er wat familie en dan mosselen met aardappelkroketjes en lofsalade eten, volgens mij ga ik dat morgen ook zien op de weegschaal
pi_56478710
Wel grappig die motorbeurs ben er ook wel eens geweest
maar waarom moet elke post van jou over motoren gaan ?
pi_56480757
pardon

misschien in dit topic, maar verder gaat het hier nóóit over motoren.
En ja, misschien omdat het mijn grootste hobby is, en ik mij érg verheugde op de motorbeurs, en ik dat érg leuk vind? En ga zo maar door? Dan mag ik het daar toch ook hier wel over hebben, wat ik ga doen? Als de rest dat ook mag Ik brabbel toch niet over pk's, koppel, types en merken met jullie? Ik zeg alleen wat ik ging doen en wat ik gedaan had, zoals iedereen dat hier post als hij/zij een dagje weg is geweest.. en ja.. dat van mij heeft vaak/veel te maken met motorrijden, maar dat krijg je, als dat je passie is

Maar, de beurs is afgelopen, en ik ga dinsdag alleen nog een jas kopen, en dan zal ik het wel alleen nog maar over eten (of juist niet eten ) hebben, ok?

[ Bericht 51% gewijzigd door motorbloempje op 02-02-2008 16:11:20 ]
Ja doei.
pi_56480821
net 5 winkels afgelopen, en alles binnen aan spullen.. de hele koelkast ligt vol maar gelukkig voornamelijk met groente en gezonde dingen dat is wel fijn, gelukkig maar dat René ook van gezond eten houdt!

Wilde dus iets lekkers maken uit mijn wokbijbel, maar helaas waren de kruiden alleen in grootverpakkingen te krijgen bij onze toko, dus morgen maar simpele bami, en dan even op zoek waar ik kleinere verpakkingen cardemom en garam massala kan vinden..

Dus weer aardig wat rondgefietst, en zometeen gaan we Evy 12 lopen! Vind het zo fijn dat René meegaat! Extra motivatie
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 16:12:50 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56480897
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar waarom moet elke post van jou over motoren gaan ?
Overdrijf niet zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_56480993
dank je Viking

ik had zelf ook niet het idee dat het héél erg was ofzo
Ja doei.
pi_56481186
Middag allemaal!
Zit nu wat van die Pro-Ana weblogs te bekijken. Brrr, echt eng wat die mensen zichzelf aandoen!

Hier het eetdagboek van eentje bijvoordeeld..
http://theendjustifiesthemeans.punt.nl/?gr=776623&page=3
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:01:22 #115
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_56481556
Ontbijt: yoghurt(150 ml=60 kcal) met lijnzaad(? kcal)
Lunch: niets
Avondeten: 100 gr minikrieltjes(85 kcal) + 100 gr spinazie a la creme AH huismerk(40 kcal)

Dus tot nu toe +/- 185 kcal(zonder die lijnzaad meegerekend) ik denk alleen dat ik straks weer een kommetje yoghurt met lijnzaad neem.. dus dan weer 60 kcal erbij, zonder lijnzaad meegerekend dus dan kom ik op totaal uit: 245 kcal
veni vidi gebanned
pi_56481577
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
dank je Viking

ik had zelf ook niet het idee dat het héél erg was ofzo
Mee eens, het valt echt wel mee . En kan het helemaal begrijpen dat iemand af en toe ergens superenthousiast over is, ik loop ook heel vaak over taekwondo te schreeuwen omdat het een passie van me is .
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:35 schreef Huppelei het volgende:
Middag allemaal!
Zit nu wat van die Pro-Ana weblogs te bekijken. Brrr, echt eng wat die mensen zichzelf aandoen!

Hier het eetdagboek van eentje bijvoordeeld..
http://theendjustifiesthemeans.punt.nl/?gr=776623&page=3
Dat is echt ziek ... ze praat bijna net zoals wij doen (even zin in een theelepel kwark . Dat zeg ik alleen als ik opeens een magnum of een halve zak drop op heb) ... Yes roepen bij minder dan 400 kcal ... die mensen maken zichzelf kapot, en hebben het niet eens in de gaten
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:28:13 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56481940
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:01 schreef KingKullWarriorKing het volgende:
Avondeten: 100 gr minikrieltjes(85 kcal) + 100 gr spinazie a la creme AH huismerk(40 kcal)

Dus tot nu toe +/- 185 kcal(zonder die lijnzaad meegerekend) ik denk alleen dat ik straks weer een kommetje yoghurt met lijnzaad neem.. dus dan weer 60 kcal erbij, zonder lijnzaad meegerekend dus dan kom ik op totaal uit: 245 kcal
Niet normaal.
Terecht dat je eerst een waarschuwing krijgt op die site. Zit nu ook te kijken.

"Theelepel kwark (had ik even zin in )" .

Je gaat je bijna afvragen of ze geen grapje maken. Ze slaan maaltijden over (vaak ontbijt, soms lunch) en zie dit dan: " k heb een vastendagje ik eet niets, ik heb wel een glas tomaten/groentesap op(38 kcal) en verder alleen thee/water " .
Niet meer actief op Fok!
pi_56482024
quote:

je bent heel ongezond en onverstandig bezig...

als je op deze manier doorgaat en je ideale gewicht bereikt en daarna denkt weer normaal te kunnen gaan eten kom je binnen no-time weer aan

daarbij verbruik je alleen door gewoon dingen te doen op een dag al meer dan 1000 calorieën volgens mij dus sta je in de MIN, en dat is nooit gezond

ah, dit is een quote van die site! ok..

sorry, dat had ik niet begrepen
Ja doei.
pi_56482087
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je op deze manier doorgaat en je ideale gewicht bereikt en daarna denkt weer normaal te kunnen gaan eten kom je binnen no-time weer aan

daarbij verbruik je alleen door gewoon dingen te doen op een dag al meer dan 1000 calorieën volgens mij dus sta je in de MIN, en dat is nooit gezond

Typisch
pi_56482125
Wij hebben overigens net Evy 12 gelopen

was dit keer

1 keer 1
1 keer 2
2 keer 4
1 keer 5

Ging écht héél lekker alleen ging de battarij op halverwege de laatste 5 minuten dus ja.. en nu? Hoe lang nog? Ja.. geen idee.. dus maar een punt uitgekozen en tot daar gerend.. en dat was zeker langer dan 5 minuten wel tof, nog even een sprintje getrokken toen het eindpunt in zicht was samen, en toen was ik écht dood, maar wat voelde ik me goed!

De muziekjes an sich vind ik nog niet eens zo rot overigens.. het is niet mijn smaak, maar wat ik wel vervelend vind, is dat het ALTIJD DEZELFDE MUZIEKJES zijn een keer dat hijg-mens, ok.. 2 keer.. mwah.. maar elke les maargoed --> tijdens dat laatste stukje zonder muziek, had ik wel door hoe fijn het is om MET muziek te lopen.. dus ik bijt wel door
Ja doei.
pi_56482133
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:37 schreef conleche het volgende:

[..]

Typisch
Typisch?
Ja doei.
pi_56482192
Ik heb er niet veel verstand van maar moet je niet iets van 2000/2500 calorieen per dag binnenkrijgen?

Gister voelde ik me trouwens weer slecht. Gevolg was dat ik bijna geen hap door de keel kreeg. Sta ik vandaag op de weegschaal, ben ik weer een kilo afgevallen. Weeg nu weer 70/70,5. De bedoeling is dat ik iets van twee kilo aankom. Dus jullie kunnen wel raden wat ik vanavond ga doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2008 17:44:11 ]
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:48:00 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56482250
quote:

Jeetje; waarom avondeten? Wat een loser ben je zeg als je niet eens een paar maaltijden per dag kan skippen
pi_56482350
ik gelóóf dat het een quote was.. en dat KinggKullWarriorKing dat alleen quotte zonder een quote te gebruiken..

althans, dat hoop ik
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 18:15:30 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56482652
Het is inderdaad een quote. Een dagboekfragment van de website .
Niet meer actief op Fok!
pi_56482699
maar wie is KKWK??
Ja doei.
pi_56482815
Die zat vroeger ook bij de club. Ik heb vandaag gegeten tot nog toe:

1 kom met fruit 'n fibre en halfvolle melk.

2 geroosterde sneeen brood met dubbel rosbief (moest op vandaag)

Kom Chinese tomatensoep.

Vanavond ga ik eten: Dim Summetjes met meegestoomde aspergetips. Ik ben daar dol op, maar meneer C. vindt dat geen echt eten, maar aangezien hij er niet is vanavond..........Ik doe dat wel vaker als ik alleen ben: iets eten wat eigenlijk niet als avondeten bedoeld is, dus een boterham met gebakken ei, of een potje koude rode kool met appeltjes, dat soort werk. Doen jullie dat wel eens?
pi_56482817
Hier nog wat 'goede voorbeelden'
quote:
ej
ik heb al 9 jaar anorexia ( kort tijdje bulimia) en andere psychische problemen. ben al heel lang onder behandeling en 2 1/2 jaar opgenomen geweest. ik zit nu eindelijk weer thuis en ben die hele gezondsheidszorg zat! mijn enige doel nu is = AFVALLEN! want dankzij oa ziekenhuisopnames ben ik behoorlijk wat aangekomen
weeg f*cking 53 kg. lengte = 1.68 m
ik loop nog wel bij een psych maar die is niet zo snugger en ik ontken alles vanaf nu tegen iedereen...
"hoe gaat t met eten ?" mijn ant: prima!
het gaat ook prima want ik ben aan t afvallen...dus volgens mijn maatstaven gaat t prima
seeyou xx mij
en
quote:
Hii.
Ik ben het beu om terug vet te zijn.
Dus ik probeer het hier opnieuw.
Ik was ooit heel zwaarlijvig, ging op dieet en kreeg anorexia.
Ik woog nog 28kg voor 1m60.
Heb 4 opname's gehad, aan n sonde en baxter gelegen.
Maar de laatste opname was een echte hel ze hebben me vol gepropt en terug zo wat in dat binge-eating geholpen.
Nu weeg ik 60kg voor 1m60 ik vind het vre-se-lijk.
Ik wil niet terugvallen, maar ik zou gewoon wat afvallen.
45 lijkt me perfect. Steun mij? Groetjes, x
word hier zo triest van
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 19:00:48 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56483319
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

en
[..]

word hier zo triest van
Vooral die eerste idd.
Niet inzien hoe verkeerd je bezig bent en hulpverleners voor de mal houden, want die hebben er geen verstand van en willen je tegenwerken etc. Al herken ik dat gedrag wel. Heb het zelf ook gedaan (maar niet met eten). Zoals zij zeggen: the end justifies the means.
Niet meer actief op Fok!
pi_56483437
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]

en
[..]

word hier zo triest van
Ik ook ... (kan me herinneren dat er hier een tijd geleden ook een docu stond, over anorexia, en meiden die waren 'afgekickt'. Was echt eng eigenlijk)

Te bedenken dat veel mijn leeftijd of jonger zijn ... en niet heel veel ouder worden als ze zo doorgaan ...
pi_56485973
ik wil geen pro-ana lijken maar ik voel me een beetje schuldig over de kipkluifjes die ik op heb.. en de patat

maar ze waren zooooooooooooooo lekker heb 5 kipkluifjes op ofzo.. en een flink bord patat..
niet te vaak doen, dit soort lekkere uitspattingen morgen wordt het gelukkig gewoon mie met groenten, dus dat scheelt!

Ik vind het aan de ene kant naar, dat ik me 'schuldig' voel over eten, want lekker koken (de kruiden voor de kip waren geweldig!) is een van mijn grootste hobbies.. en ik kan er écht van genieten.. maar aan de andere kant: eindelijk let ik eens écht op wat ik eet..

Gisteravond expres op de eigen motor naar Nijmegen gegaan zodat ik niet kon drinken,en heb daar 3 chipjes en een klein handje nootjes op, en verder enkel thee, terwijl de rest aan het bier zat en hand na hand nam uit de schaaltjes. En dat vond ik voor hen niet erg (zij kunnen het wel hebben ) en ik vond het voor mezelf ook niet erg.. heb voor de smaak die handjes genomen, maar 'verlangde' niet naar meer ofzo.. dus ja.. ik kan er prima vanaf blijven, maar af en toe een bord patat met curry.. dat vind ik wel zó lekker... en dat moet ook eigenlijk kunnen, AF EN TOE.. maar waarom dan tóch denken: 'had ik maar gewoon wat groente gewokt met wat rijst'

en tóch gaat 't goed..
Ja doei.
  Vis een optie? zaterdag 2 februari 2008 @ 21:35:57 #132
70532 loveli
N
pi_56487326
Weird. Een jongen die een crush op me had (niet wederzijds) denkt dat ik lesbisch ben omdat hij een uitspraak verkeerd opgevat heeft. Ik ben er nog niet helemaal achter of ik het een probleem vind of een oplossing. De crush in in ieder geval gecrashed.
crap in = crap out
pi_56488434
Het ís een oplossing Loveli
Heb je nou niet het risico dat de hele populatie leuke jongens om je heem dat straks denkt?
  Vis een optie? zaterdag 2 februari 2008 @ 22:16:57 #134
70532 loveli
N
pi_56488690
Hm... ik ga even de schade beperken...
crap in = crap out
pi_56488784
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:16 schreef loveli het volgende:
Lijkt me niet onverstandig

Hete, suikervrije citroenlimonade is trouwens best lekker
pi_56488835
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 22:16 schreef loveli het volgende:
Jongens vinden dat sexy. Ze denken dan dat ze mee mogen doen

MoBlo: Niet schuldig voelen als je af en toe wat minder gezond eet. Je moet het gewoon niet vaak doen en als je het doet: gewoon genieten en weer door!!

(volg zelf ook niet altijd m'n goede raad op hoor....)
  zondag 3 februari 2008 @ 03:05:52 #137
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_56494019
ok...

Brrrr, die pro anna verhalen blergh!
Mensen dachten ook dat ik zo was omdat afvallen zo'n issue was in 't dagelijkse leven. Gelukkig zit er teveel bourgondisch gen in me, eten = Je moet 't alleen in mate en proporties doen icm beweging zeg maar.

Maarrrrrrrrrrrrrr
Vandaag heb ik een wetsuit gehaald (mijn carnavalspak, icm wat zuurstofflessen en een duikbril (die ik nog zoek). Stond even in de spiegel te kijken en ineens vond ik mezelf wel erg dun.
Van de week stond ik op video en bekeek ik mezelf 's terug en schrok ik ook wel een beetje. Ben echt dun geworden. Damn. Maar wel prettig dun zeg maar.

Succes iedereen weer!

Loveli, hier is 't juist net andersom, ik ben gecrashed Gisteren wel een zak chips in recordtempo naar binnen gewerkt.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_56494547
Die pro-ana websites zijn idd erg eng, heb ze ook wel eens gezien, en ook wel eens docu's, maar brrrrr, echt scary

Hier gisteren lekker uit eten geweest, heerlijke carpaccio gehad, varkenshaasje met champignonsaus en een dame blanche toe

Alleen op de terugweg was mn lichaam weer niet lief, onderweg gestopt bij tankstation, kwam weer allemaal bloed mee, en nu is mn hoofd dus allemaal draaiboeken aan het bedenken voor de verschillende uitslagen die ik kan krijgen dinsdag. De meeste zijn niet echt slaapbevorderend kan ik zeggen. Dus nu maar ff afleiding zoeken, en zometeen nog maar ff proberen te slapen.
  zondag 3 februari 2008 @ 05:59:08 #139
84524 Morwen
I got life
pi_56494556
quote:
Op zondag 3 februari 2008 05:52 schreef Sylvana het volgende:
Die pro-ana websites zijn idd erg eng, heb ze ook wel eens gezien, en ook wel eens docu's, maar brrrrr, echt scary

Hier gisteren lekker uit eten geweest, heerlijke carpaccio gehad, varkenshaasje met champignonsaus en een dame blanche toe

Alleen op de terugweg was mn lichaam weer niet lief, onderweg gestopt bij tankstation, kwam weer allemaal bloed mee, en nu is mn hoofd dus allemaal draaiboeken aan het bedenken voor de verschillende uitslagen die ik kan krijgen dinsdag. De meeste zijn niet echt slaapbevorderend kan ik zeggen. Dus nu maar ff afleiding zoeken, en zometeen nog maar ff proberen te slapen.
Je maakt je veels te druk, hoe vaak ik dat al niet zeg, schijt aan wat iedereen denkt Bloed komt waarschijnlijk van een maagzweer, door stress vaak of een bacterie (moet je even opzoeken). Laat je toch niet zo opnaaien
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_56494569
quote:
Op zondag 3 februari 2008 05:59 schreef Morwen het volgende:

[..]

Je maakt je veels te druk, hoe vaak ik dat al niet zeg, schijt aan wat iedereen denkt Bloed komt waarschijnlijk van een maagzweer, door stress vaak of een bacterie (moet je even opzoeken). Laat je toch niet zo opnaaien
Uhm, lees mn weblog even., laatste 3 logs, dan kun je lezen dat dit niet zomaar iets is, maar dat er veel meer aan de hand is...
  zondag 3 februari 2008 @ 06:12:47 #141
84524 Morwen
I got life
pi_56494587
quote:
Op zondag 3 februari 2008 06:05 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Uhm, lees mn weblog even., laatste 3 logs, dan kun je lezen dat dit niet zomaar iets is, maar dat er veel meer aan de hand is...
En jij denkt dat ik dat niet weet? Ok, prima, ik wens je heel veel sterkte en dat meen ik
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_56494593
thnx, en het is gewoon ff de uitslagen afwachten, maar kans dat het is wat jij zegt, is wel erg klein, dat hadden ze allang kunnen vinden met de onderzoeken die ik al gehad heb Want mn maag hebben ze al onderzocht, dus als het een maagzweer is, hadden ze dat al kunnen zien op scopie, en in mn bloed hadden ze een bacterie of infectie kunnen vinden, maar dat is het ook niet volgens mn specialist.
pi_56494792
quote:
Op zondag 3 februari 2008 06:17 schreef Sylvana het volgende:
thnx, en het is gewoon ff de uitslagen afwachten, maar kans dat het is wat jij zegt, is wel erg klein, dat hadden ze allang kunnen vinden met de onderzoeken die ik al gehad heb Want mn maag hebben ze al onderzocht, dus als het een maagzweer is, hadden ze dat al kunnen zien op scopie, en in mn bloed hadden ze een bacterie of infectie kunnen vinden, maar dat is het ook niet volgens mn specialist.
Ik heb de laatste 3 jaar regelmatig last van mijn buik, heb ook ontzettend veel onderzoeken laten doen waaronder een endoscopie en uiteindelijk hebben ze wel iets kunnen ontdekken wat er niet thuishoorde, maar omdat de dokter niet wist wat het was hebben ze het maar zo gelaten

Maar ik begrijp dus wel die stress voor de uitslag. Het klinkt raar maar ik hoop wel dat ze iets bij je vinden, dan weet je tenminste wat het is (en er misschien bij jou wel iets aan willen doen).
pi_56494835
Goeiemorgen iedereen

Wat een posttijden zeg en ik maar denken dat ik vroeg ben met mijn 8 uur opstaan op zondagochtend (iedere week, je went eraan). Gister waardeloze dag wat eten betreft, had er totaal geen vat meer op, maar dat gaat vandaag weer gewoon prima .. net 2 minipistoletjes (grootte van je handpalm) met light jam en verse aarbeien gehad, heerlijk (tja, niet echt aardbeientijd, maar mijn vader had ze gehaald en ze waren wel lekker)
pi_56494855
Ik ben ook al een tijdje wakker
Eens even bedenken waarmee ik ga ontbijten. Ik heb in ieder geval al een lekkere pot thee
pi_56494865
Er is helaas een verschil in wakker zijn en opstaan

En ik had ook een pot thee . In zo'n enorm grote mok .
pi_56495145
Goedemorgen
  zondag 3 februari 2008 @ 10:28:56 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56495184
Morgen .

Gisteravond naar de film geweest. Stomme film (Gone baby gone) en mijn diner bestond uit een bak popcorn . Verder geen honger .

Straks even m'n kamer opruimen en verder lekker relaxen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56495217
Goedemorgen! Ik heb morgen weer weegdag, dus vandaag weer even mezelf voor de gek houden en wat strenger doen .

Zometeen sporten, want gisteravond filmavond gehouden met veel lekkers. Op zich niet eens zo gek, paar toastjes met filet americain gehad, en wat stokbrood met rivierkreeftjessalade, en cherrytomaatjes, maar wel flink wat wijn en dat tikt toch ook wel aan.

Nu eerst maar even een broodje voor het sporten, en de merels in de tuin de restjes oud brood geven die er nog liggen (ze zitten me haast boos aan te kijken dat er niets ligt dat krijg je als je vogels te vaak voert).
  zondag 3 februari 2008 @ 12:36:57 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497002
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 19:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vooral die eerste idd.
Niet inzien hoe verkeerd je bezig bent en hulpverleners voor de mal houden, want die hebben er geen verstand van en willen je tegenwerken etc. Al herken ik dat gedrag wel. Heb het zelf ook gedaan (maar niet met eten). Zoals zij zeggen: the end justifies the means.
Tja, maar dit is niet anders dan het gedrag van mensen die overgewicht hebben.
Het zal voor sommigen hier wel weer vervelend klinken ( en dat bedoel ik niet zo ), maar los van de mensen die door ziekte overgewicht hebben, is het echt een feit dat overgewicht voornamelijk wordt veroorzaakt door psychische problemen/niet lekker in de vel zitten/emotionele overgevoeligheid.
Je ziet dan ook regelmatig dat molligerds en dikkerds zonder moeite hun overgewicht kwijtraken als ze hun 'ballast' kwijtraken.
Zo werkt het lichaam ook; die is onlosmakelijk verbonden met de geest.

Dit is slechts de andere zijde van de medaille, en die vind ik net zo treurig als de mensen die al jaren worstelen met overgewicht. Iemand met anorexia doet in feite niets anders dan een emotionele eter.
Ze worstelen namelijk met het verkeerde. Het is vaak niet de voeding..de meeste dikkerds die ik ken eten veel te gezond, bijna eng gezond.
En ja, tuurlijk kan je aanleg hebben om dik te worden, maar dan hoef je nog niet dik te worden. Een risico is geen voldongen feit.

Een life-coach, misschien wat therapie, of zelfs een echte hoofddokter zou volgens mij beter werken dan welk dieet dan ook. Sterker nog, ik heb gezien dat het werkt en dat die meiden ineens veel minder moeite hoefden te doen om weer op streef te komen.

Wat jullie?
pi_56497034
goedemorgen

vandaag gaan we dus helemaal NIETS doen uurtje geleden ontbeten met 3 mini pistoletjes, en dan ergens vanmiddag een banaantje, en vanavond (ba)mi(e) met roerboekgroenten

dat was 't dan wel weer.. maar, we doen dan ook helemaal niets vandaag

filmpje kijken misschien... en Rollercoaster Tycoon... enop de bank hangen.. en en en..

en de weegschaal was lief 3 ons minder dan gisteren
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:40:25 #152
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497098
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:26 schreef conleche het volgende:
Die zat vroeger ook bij de club. Ik heb vandaag gegeten tot nog toe:

1 kom met fruit 'n fibre en halfvolle melk.

2 geroosterde sneeen brood met dubbel rosbief (moest op vandaag)

Kom Chinese tomatensoep.

Vanavond ga ik eten: Dim Summetjes met meegestoomde aspergetips. Ik ben daar dol op, maar meneer C. vindt dat geen echt eten, maar aangezien hij er niet is vanavond..........Ik doe dat wel vaker als ik alleen ben: iets eten wat eigenlijk niet als avondeten bedoeld is, dus een boterham met gebakken ei, of een potje koude rode kool met appeltjes, dat soort werk. Doen jullie dat wel eens?
Ik vind dat deze schets van wat je gisteren hebt gegeten veel te weinig is. En te weinig eten komt je duur te staan; want dat ga je compenseren..hoe dan ook.

Ik eet altijd zo als ik ziek ben* SHE niet lekker voel..dus volgens mij geen goed idee om regelmatig te doen.
Die dim sums zijn goed te doen als avond maaltijd hoor; maar dan moet je er nogal wat wegwerken. Dimsum isnamelijk een lunchgerecht.
Daarnaast heeft het niet zo bijster veel energetische-en voedingswaarde.
Maar het is wel 1 van de lekkerste dingen die ik ken
pi_56497270
ergens herken ik wel wat SHE zegt..

heb me jarenlang kut gevoeld, en als ik dan probeerde af te vallen ging het gewoon niet. MAAR, dat kwam niet omdat ik 'troosteten' deed ofzo, maar een gebrek aan doorzettingsvermogen door een gebrek aan zelfvertrouwen, dat wel..

Heb nooit vreetbuien gehad, ben nooit aan een pak koekjes begonnen omdat ik me kut voelde, of wat dan ook, maar merkte wel, dat ik geen zin had om naar buiten te gaan. Om te gaan sporten, om te gaan bewegen.
Toen ik nog veel zwom, bleef ik wel op gewicht, maar deed er verder niets naast. Toen ik daarmee stopte door studie, bleef ik wel hetzelfde eten, en bewoog ik helemáál niet meer.. en ja.. dan gaat 't hard..

Nu ik eindelijk mijn plek in deze wereld heb gevonden, ik redelijk tevreden ben met wie en wat ik ben, ik een geweldig lieve vriend en een doel heb (studie, hobbies) gaat het veel makkelijker, omdat ik me goed voel, en nog béter als ik ook beweeg. Sinds ik Evy ben gaan lopen, voel ik me ondanks de enorme spierpijn die ik nu heb ontzettend goed! Gisteren mijn sportkaart van de uni gehad, en ga vanaf volgende week ook lekker 2 keer per week fitnessen..
En dat had ik me nooit zien doen toen ik nog zo aanmodderde met mijn 'issues'..

Het scheelt, als je jezelf de moeite waard vindt om er wat aan te doen... als je niet het gevoel hebt dat je de moeite waard bent, waarom zou je dan gaan sporten 'want het helpt toch niet'...
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:56:26 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497525
Dat is het natuurlijk ook; en met die geestelijk ballast bedoel ik natuurlijk niet perse emotionele wrakken.
Problemen zijn er groot en klein.
Gebrek aan zelf-liefde is een veel voorkomende , maar wat mildere vorm van toestanden in je hoofd.
Issues zijn natuurlijk geen probleem ( whehehe ) , maar soms denk ik dat mensen de volgorde verkeerd doen.
Eerst je hoofd op orde brengen, dan pas met je lichaam aan de slag. Anders is het namelijk alleen maar zinloos, vermoeiend en vooral teleurstellend.

En met acceptatie bedoel ik natuurlijk niet het accepteren van het dik zijn he..want daar is natuurlijk niets goeds of bewonderingswaardigs aan. Het is het accepteren van jezelf, met al je nukken, eigenschappen en je verleden.
Volgens mij noemen ze dat innerlijke schoonheid ofzo ; een kutwoord , maar het maakt je wel een lekker wijf natuurlijk
pi_56497592
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind dat deze schets van wat je gisteren hebt gegeten veel te weinig is. En te weinig eten komt je duur te staan; want dat ga je compenseren..hoe dan ook.

Ik eet altijd zo als ik ziek ben* SHE niet lekker voel..dus volgens mij geen goed idee om regelmatig te doen.
Die dim sums zijn goed te doen als avond maaltijd hoor; maar dan moet je er nogal wat wegwerken. Dimsum isnamelijk een lunchgerecht.
Daarnaast heeft het niet zo bijster veel energetische-en voedingswaarde.
Maar het is wel 1 van de lekkerste dingen die ik ken
Maar dat schreef ik om half 7 Dan begint mijn dag pas! Ik ben gister overdag echt hoeredruk geweest, anders eet ik daar meestal ook nog wel een tussendoortje of 2! Maar goed, gisteren na m'n dim summetjes (12 stuks= 300cal.) en m'n asperges heb ik nog op:
Bakje optimelvla met bolletje framboossorbetijs (best goeie combi ) koffie met een koekje. Een sinaasappel en een glas witte wijn met een handje Japanse mix.

Dus dan valt het wel weer mee.....
pi_56497646
Hier klopt het wel hoor
Hoe beter ik me voel, hoe makkelijker ik afval. Ik voel me nu uitstekend met mezelf en mijn lijf en blijf dan ook zonder moeite op gewicht en ook zonder er ook maar iets extra's voor te doen. En dat terwijl ik eerst redelijk streng lijnde en NIET afviel. Intussen is mijn zelfbeeld ook een aardig aantal procenten gestegen en ook hoe ik me bij andere mensen voel. En volgens mij hangt dat samen met afvallen, maar ik merk wel dat het er niet van af hangt. Dus ik wordt niet gelukkiger omdat ik dunner ben, maar juist andersom.
Dus bij mij heb je gelijk!
pi_56497680
@ SHE, als je dat zo stelt (en voor een aanzienlijk deel heb je gelijk, iig als het om volwassenen gaat) dan is het sterk toegenomen overgewicht natuurlijk helemaal zorgwekkend!!

Overigens: accepteren van dik zijn, nee, accepteren van ronde heupen en billen, ja graag. Die verdwijnen bij mij alleen als ik minder dan 55 kilo weeg, en daar ben ik dan weer net iets te lang voor
Ik bedoel maar te zeggen: het ene lijf is het andere niet. De een bereikt met gezond en regelmatig eten en behoorlijk sporten nooit een BMI lager dan 25, terwijl de ander daarmee op 21 komt. Geen probleem, lijkt mij.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:02:36 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497687
Gelukkig, dat lijkt er meer op.
Mocht je trouwens ooit een keer in het Utrechtse zijn; in Hoog Catherijne zit een chinees ( Tai-Soen ) die elk weekend tot 5 uur een waar dimsum paradijs is.
Het zit er dan ook stampvol met chinezen. Je moet er s'avonds niet eten hoor ( ieuw ) maar in het weekend , overdag, is het er echt dimsum-heaven
pi_56497777
denk dat ik, als ik nog in Den Haag woonde, René niet kende en weer van uitzendbaantje naar uitzendbaantje had gezworven, ik nóg zwaarder was geworden

Nadat ik in augustus mijn hele leven heb omgegooid is het alleen maar beter gegaan, met de dag! En nu René en ik ook nog samenwonen, ik aangenomen ben bij de universiteit (ik ben slim! echt waar!!!!) en ik ook hier in het oosten steeds meer vrienden maak, kan het alleen nog maar beter worden..
En 'ineens' ging ik Evy-en.. en ineens gaat 't hard. Ben nu al 4 weken aan het hardlopen! Hardlopen! waar ik vroeger een grafhekel aan had! Ik heb weer zin in sporten, en niet zozeer om 't gewicht/de cm's, maar omdat ik me elke keer als ik hardgelopen heb, ik me geweldig voel, ondanks het knalrode hoofd en een hartslag die nog flink wat naar beneden moet..

Je moet er ZIN in hebben om te gaan sporten/meer te bewegen, je moet het niet als iets zien 'wat je maar moet doen, anders VAL JE NOOIT AF'.. je moet zin hebben om jezelf te zijn en je lichamelijk goed te voelen.. dan is een gewichtsafname alleen nog maar een hele grote fijne bijkomstigheid
Ja doei.
pi_56497819
oh ja, ik vergat een 'TSJAKKA'

Ja doei.
pi_56497833
Hardlopen is idioot: het is saai, stom, slecht voor je gewrichten, je wordt er doodmoe van, gaat ervan hijgen en krijgt er een rood hoofd en zweetplekken van.

Lekker hè, ik ga zo weer
  zondag 3 februari 2008 @ 13:09:58 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497883
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
@ SHE, als je dat zo stelt (en voor een aanzienlijk deel heb je gelijk, iig als het om volwassenen gaat) dan is het sterk toegenomen overgewicht natuurlijk helemaal zorgwekkend!!

Overigens: accepteren van dik zijn, nee, accepteren van ronde heupen en billen, ja graag. Die verdwijnen bij mij alleen als ik minder dan 55 kilo weeg, en daar ben ik dan weer net iets te lang voor
Ik bedoel maar te zeggen: het ene lijf is het andere niet. De een bereikt met gezond en regelmatig eten en behoorlijk sporten nooit een BMI lager dan 25, terwijl de ander daarmee op 21 komt. Geen probleem, lijkt mij.
Het gaat niet om ronde heupen of grote borsten. Iedereen kan zijn streefgewicht uitrekenen en voor elk persoon ligt die anders. Net als dat niet iedereen van nature een wespentaille heeft.
Maar dik zijn hoeft niet. Mollig ook niet. Ik kan zo mager als een lat zijn, maar op mijn streefgewicht heb ik gek genoeg borsten en heupen. Godzij dank trouwens.

En vwb het hoofd-verhaal. Ja, het is zorgwekkend, maar je hoeft geen genius te zijn om te zien dat je anno 2008 gewoon meer aan je hoofd hebt dan goed voor je is.
Die balans zoeken is wat lastig tussen al die keuzes, uitdagingen, toestanden en druk. Even los van wat je nog aan bagage uit je jeugd meeneemt. En de één is nu eenmaal gevoeliger dan de ander, al lijkt het erp dat dat tegenwoordig niet meer mag ofzo, gevoelig zijn.
Maar het gaat niet alleen om volwassenen hoor; ook dikke kindjes hebben vaak exact dezelfde problematiek, maar dan in micro-vorm. Same shit, different size.
Het zou zoveel schelen als we niet meer geloofden in dieten ( en laten we wel wezen, ze hebben nooit gewerkt, dus waarom toch proberen?? ) maar eens wat meer aandacht zouden besteden aan ons hoofd. Daar zit het zenuwcentrum , nergens anders.
pi_56497887
Ik ben het niet met je eens overigens, dat het altijd maar psychisch is, overgewicht. Als je aanleg hebt om dik te worden is het heus niet zo gemakkelijk om altijd maar tegen je honger te vechten. Ik weet niet of je weleens gestopt bent met roken? Nou het gevoel dat je dan de 1e paar weken hebt, dat constante verlangen naar een sigaret, dat hebben sommige mensen ook, maar dan naar eten en niet 1 of 2 weken lang maar hun hele leven En het is misschien wel waar dat als het emotioneel even wat minder gaat, dat je dan eerder het gevecht (even) verliest. Maar het begin van het probleem was dan toch echt lichamelijk. Dat altijd maar trek hebben is gewoon een crime. Dus je moet juist wel zorgen dat je jezelf vult met gezond en niet dikmakend eten. Zodat je geen trek hebt. Dunne mensen hebben gewoon minder trek en dat is mijn mening.
pi_56497888
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Hardlopen is idioot: het is saai, stom, slecht voor je gewrichten, je wordt er doodmoe van, gaat ervan hijgen en krijgt er een rood hoofd en zweetplekken van.

Lekker hè, ik ga zo weer
vergeet die leuke Evy-muziek niet

ik ben gisteren geweest, maar mag morgen weer samen met René en Isa
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:12:06 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497937
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, ik vergat een 'TSJAKKA'

Ik word helemaal vrolijk van je verhaal.
pi_56497997
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:12 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik word helemaal vrolijk van je verhaal.
sarcasme of echt?
Ja doei.
pi_56498016
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Het gaat niet om ronde heupen of grote borsten. Iedereen kan zijn streefgewicht uitrekenen en voor elk persoon ligt die anders. Net als dat niet iedereen van nature een wespentaille heeft.
Maar dik zijn hoeft niet. Mollig ook niet. Ik kan zo mager als een lat zijn, maar op mijn streefgewicht heb ik gek genoeg borsten en heupen. Godzij dank trouwens.
You lucky cow
Mijn voorgevel zakt en mijn kont blijft. Bovendien, in de tijd dat ik echt mager was, at ik zo schrikbarend slecht dat ik het eetpatroon had van een ana maar zonder die motivatie.
Wil ik normale porties echt lekker eten combineren met een beschaafde hoeveelheid sport, dan kom ik echt niet lager dan 25,26. Mij best.

Onderschat niet het effect van je metabolisme verneuken door bizar weinig eten: ik kwam, toen ik weer normaal ging eten, in no time 20 kilo aan...
pi_56498077
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:10 schreef conleche het volgende:
Ik ben het niet met je eens overigens, dat het altijd maar psychisch is, overgewicht. Als je aanleg hebt om dik te worden is het heus niet zo gemakkelijk om altijd maar tegen je honger te vechten. Ik weet niet of je weleens gestopt bent met roken? Nou het gevoel dat je dan de 1e paar weken hebt, dat constante verlangen naar een sigaret, dat hebben sommige mensen ook, maar dan naar eten en niet 1 of 2 weken lang maar hun hele leven En het is misschien wel waar dat als het emotioneel even wat minder gaat, dat je dan eerder het gevecht (even) verliest. Maar het begin van het probleem was dan toch echt lichamelijk. Dat altijd maar trek hebben is gewoon een crime. Dus je moet juist wel zorgen dat je jezelf vult met gezond en niet dikmakend eten. Zodat je geen trek hebt. Dunne mensen hebben gewoon minder trek en dat is mijn mening.
Nou, dat weet ik niet hoor. Ik ken het gevoel wel wat je beschrijft, maar dat gevoel is dus gedeeltelijk verdwenen toen ik lekkerder in mijn vel kwam te zitten. Was dus wel degelijk psychisch.
En inmiddels heb ik een BMI van 21 en ben ik meer dan 25 KG afgevallen, maar ik heb nog steeds net zoveel trek in ongezonde dingen. Ik heb alleen geleerd om die trek te vullen met liefde en afleiding in plaats van met eten. Zoiets.
En eigenlijk is dat ook veel leuker
En als je eenmaal in die spiraal zit, gaat het opeens allemaal veel makkelijker!
pi_56498102
Ik herken het afvallen/hoofd op orde verhaal ook wel . Ik val veel sneller af als ik vrolijk ben, me niet druk maak en overal van kan genieten. Dan heb ik ook geen vreetbuien of het gevoel dat het 'moet', ben ik gewoon blij met mezelf en dat begin je steeds meer te zien. Nu ben ik wel blij met mezelf, maar zit even wat minder lekker in mijn vel en maak me veel zorgen, dus dan gaat het even wat minder goed met gezond leven. Kan gebeuren, is geen ramp, ik vind mezelf nog steeds net zo lief .

Over anorexia: niet eten en lijnen kan een vorm van zelfbestraffing zijn. Je lichaam pijn doen, omdat het in je hoofd zo in de knoop zit. Boos zijn op zichzelf, op hun lichaam, en het daarom slecht verzorgen, en laten zien dat hun wil sterker is dan de noodzaak om te eten. Was zelf ook een tijdje zo, tot ik alles op orde kreeg . Bij overgewicht weet ik het niet, ik weet alleen dat je uit boosheid op jezelf ook veel kan gaan eten, om jezelf gelijk te geven ("ik ben lelijk en dik" vreet jezelf vol "kijk zie je, ik heb gelijk").

Ik heb zin in groente (ik heb nooit spontaan zin in groente . Niet buiten het avondeten)
  zondag 3 februari 2008 @ 13:18:52 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56498132
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sarcasme of echt?
I'm bloody serial
Serieus, ik vind het echt een verademing te lezen dat iemand zijn overgwicht niet buiten zichzelf plaatst, maar het omarmt en er iets verstandigs mee doet.
Het is zo makkelijk om het aan je metabolisme, je bouw en je zware botten te wijten. Het is moeilijker te erkennen dat je gewoon niet ok in je vel zit, en daar eens even de bezem doorheen jast.
Dus wat mij betreft ben je een voorbeeld.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:21:20 #171
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56498200
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Onderschat niet het effect van je metabolisme verneuken door bizar weinig eten: ik kwam, toen ik weer normaal ging eten, in no time 20 kilo aan...
Waarom denk je dat ik hier altijd zo opgewonden raak van die mensen die TOCH aan het dieten slaan?
Woest word ik ervan, want ze hebben geen idee hoe slecht dat is voor je natuurlijk stofwisseling.
Zeker als je dat jaren achter elkaar volhoud.
En een BMI van 25.6..c'mon..dat is gewoon gezond. En bovendien zijn de cijfers niet zaligmaken.
Zie je er mooi, gelukkig en gezond uit? Nou, dan ben je dat gewoon. Geen BMI die daar wat aan verandert.
pi_56498256
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:21 schreef SHE het volgende:

[..]
Zie je er mooi, gelukkig en gezond uit? Nou, dan ben je dat gewoon. Geen BMI die daar wat aan verandert.

(die moest ik even quoten, want die is/vind ik zo ongelooflijk waar)
pi_56498263
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:18 schreef SHE het volgende:

[..]

I'm bloody serial
Serieus, ik vind het echt een verademing te lezen dat iemand zijn overgwicht niet buiten zichzelf plaatst, maar het omarmt en er iets verstandigs mee doet.
Het is zo makkelijk om het aan je metabolisme, je bouw en je zware botten te wijten. Het is moeilijker te erkennen dat je gewoon niet ok in je vel zit, en daar eens even de bezem doorheen jast.
Dus wat mij betreft ben je een voorbeeld.

Ja doei.
pi_56498412
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:17 schreef Chicolate het volgende:

Ik heb zin in groente (ik heb nooit spontaan zin in groente . Niet buiten het avondeten)
Ben ik echt een doos als ik zeg: ikke wel?
Als ik naar de markt ga, en daar die hoog opgetaste stapel prachtige vruchten en groentes zie, dan denk ik: is het al tijd voor het avondeten. Het kan zo simpel zijn.... Groenten hebben veel smaak, hoor. Ik vind spinazie lekkerder dan een big mac. Echt.

En nu ga ik rennen. Op het strand, met manlief.

Mijn magere periode had overigens niets te maken met een dieet; ik wist gewoon stomweg niet hoe ik voor mezelf moest zorgen

Oh ja en MoBlo: veel sex helpt ook enorm mee, dat heeft vast ook geholpen bij jou... Niet vanwege de 'sport', maar omdat je je blij & gelukkig & fijn voelt, ook over je lijf.
pi_56498478
Het is echt zo hè. Ik heb jaren geroepen "ik kom toch nooit onder de 80 kilo, dat is gewoon niet hoe ik ben gebouwd" ( ). Totdat de knop omging, ik veel minder en gezonder ben gaan eten, en toen op een gegeven moment 74 kilo woog en me beter dan ooit voelde.

Maar.. toen kwam de stress weer (want in de zomervakantie kan ik echt heel makkelijk afvallen, maar als de studie/stages weer beginnen, berg je dan maar), en kon het me echt niets meer schelen wat ik er allemaal in propte. En hups - weer naar de 80 kilo . Maar pas op het moment dat ik me weer bedacht dat alles wat je uiteindelijk hebt je eigen lichaam is, en ik ging nadenken wat je daar allemaal instopt om de motor draaiende te houden helemaal je eigen keuze is, is het gewoon niet logisch om weer aan te komen en dik te blijven.

En dan bedoel ik dus óók dat het (voor mij) niet logisch is om daar véél te weinig en helemaal niet lekkere dingen in te stoppen, à la Sonja. Vandaar laatst mijn ommezwaai, en ik kan nu weer gelukkig de dagen doorkomen, met veel sport en lekker eten, in plaats van te sippen met krackers en water.
pi_56498762
Oh, en meneer de instructeur heeft me vandaag even geholpen met mijn buikspierapparaat-oefeningen, want die deed ik volgens mij niet goed, ik voelde niet zoveel als ik ze deed en dat klopte toch niet helemaal volgens mij (als ik zag hoe moeilijk al die andere mensen keken als ze dat apparaat gebruikten...).

Hij heeft m'n houding wat verbeterd, en de hoogte van de zitting. Nou.. nu voel ik genoeg auw!! Maar wel heel fijn dat ik ze nu weer goed doe, ik begon al aan het bestaan van mijn buikspieren te twijfelen .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2008 13:47:19 ]
pi_56499035
misschien dat dát het volgende is wat ik na hardlopen ga 'masteren': situps enzo

zelfs met zo'n tell-sell-ding dat in iedere sportschool te vinden is lukt het me niet meer dan 3 keer: gebrek aan buikspieren maar die moeten dus wel gekweekt worden..

ik ga volgende week (de week van 11 februari) voor het eerst naar het universiteits-sportcentrum dus wie weet kan ik dat daar eens op gaan pakken
Ja doei.
pi_56501241
Het hardlopen ging echt ontzettend KUT

Ik baal echt van m'n eigen stommigheid, want het was zulk lekker weer en hardlopen op het strand kan alleen in het weekend.
Ik startte veel te hard, wilde lekker met Mr CF meerennen, maar was even vergeten dat die rustig harder dan 12 km/u loopt. Gevolg: zere benen en ontzettend hard happen naar lucht (niet echt makkelijk met tegenwind). Gevolg: beetje aanmodderen, heel erg misselijk. Toen ik na 20 min. begon te kokhalzen, ben ik maar gestopt

Moest ik helemaal teruglopen met een blaar op m'n voet Ik denk dat ik maar even een paar dagen wacht met lopen; ik ga morgen wel baantjes trekken.

Oh @MoBlo: probeer dat pilatesboek. Je buikspieren jammeren het uit van de pijn, maar je krijgt er wel een mooie taille van
pi_56501359
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik echt een doos als ik zeg: ikke wel?
Als ik naar de markt ga, en daar die hoog opgetaste stapel prachtige vruchten en groentes zie, dan denk ik: is het al tijd voor het avondeten. Het kan zo simpel zijn.... Groenten hebben veel smaak, hoor. Ik vind spinazie lekkerder dan een big mac. Echt.

En nu ga ik rennen. Op het strand, met manlief.

Mijn magere periode had overigens niets te maken met een dieet; ik wist gewoon stomweg niet hoe ik voor mezelf moest zorgen

Oh ja en MoBlo: veel sex helpt ook enorm mee, dat heeft vast ook geholpen bij jou... Niet vanwege de 'sport', maar omdat je je blij & gelukkig & fijn voelt, ook over je lijf.
Ik vind groente heerlijk als avondeten, mij hoef je ook echt niet wakker te maken voor een Big Mac ofzo (Spinazie is zoveel lekkerder dan een Big Mac!), maar als tussendoortje heb ik er eigenlijk nooit trek in. Fruit wel . Op de markt allemaal lekkere soorten fruit kopen vind ik heerlijk, maar groente heb ik eigenlijk nooit spontaan trek in. Of het moet bijna etenstijd zijn .

En volgende keer lekker op je eigen tempo lopen, dan lukt het wel zonder blaren
pi_56501528
jaja, no pain.. no gain..

ik zal eens kijken morgen in de stad of ik het gewoon kan kopen... anders kan ik het morgenavond nog wel 's bestellen bij bol.com Moest er gisteren nog aan denken.. dus moet 't echt maar eens doen.

En je kan zó balen als het hardlopen kut gaat.. ik heb ook ups en downs, maar ik merk wel dat het écht lekker gaat als ik al wat dingen heb gedaan op een dag en dán ga hardlopen.. Opstaan, ontbijten, eten laten zakken, hardlopen is niets voor mij en opstaan, hardlopen, ontbijten ook niet

dus ga ik meestal lekker wat dingen doen, zoals boodschappen en fietsen enzo.. en daarna hardlopen, ja, dat werkt wel..

Gelukkig eten wij nagenoeg alleen maar groente.. het gaat elke dag (ok, behalve gisteren) overal in eigenlijk.. gisteren weer twee courgettes, twee broccoli's, twee bakken champignons, een zak paprika's en chinese spinazieachtigiets en sla en roerbakgroentes gehaald.. en dat is voor 1 week ik houd van mijn groente-voorkeur.. en ben blij dat René dat ook heeft. in mijn geval is samenwonen wél goed voor me

@CF: ben je bij de Sav het strand op gegaan? Dat hels-hoge duin op? dat was 's zomers een hel toen ik daar nog bij de reddingsbrigade moest zijn regelmatig
Ja doei.
pi_56501707
Meld!

Er hoeft bij mij niet veel vanaf, een kilo of 5-6 hoop ik, maximaal. Ik ben 1.74 en weeg nu 66 kilo. Opzich niet te dik, maar ik heb een buikje, en kwabjes die ik kan beetpakken bij mijn rug. En omdat ik heel kleine borsten heb is het allemaal niet in verhouding
Ook ga ik over 2 maandjes naar Florida, en daar wil ik uiteraard enorm gaan shoppen. En een beetje leuk op het strand verschijnen.

Ik heb me al vaak voorgenomen om gezonder te gaan eten, de wijn te laten staan, en sit ups te doen, maar elke keer heb ik weer een smoes. Koken is leuk maar na het werk ben ik moe, dus maar ff makkelijk, stress op het werk dus dat wijntje is zo lekker, sit ups heb ik geen zin meer in aan het eind van de dag enz enz. En zo komt er nooit iets van.

En nu, heb ik me voor de 100ste keer voorgenomen het te gaan doen. En 100 keer "reageer op dit topic" aangeklikt en weer weggeklikt. Maar ik post toch maar. Misschien dat meepraten me helpt, me meer motiveert.

Dus, vanaf vandaag drink ik geen wijn meer, alleen nog maar thee zonder suiker en water (deed ik overdag al wel de hele dag), ga ik geen vette tussendoortjes meer eten, ga ik gewoon normaal koken, en ik ga die verdammte sit ups doen!
Proud property of hollander172
pi_56501779
je kunt ook een andere leuke sport gaan proberen?

welkom in ieder geval
Ja doei.
pi_56501912
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:53 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt ook een andere leuke sport gaan proberen?

welkom in ieder geval
Mja, heb wel het een en ander geprobeerd, maar ik wil het liefst iets in mijn eentje doen. In de sportschool vermaak ik me helemaal niet, teamsporten vind ik ook niet leuk. Hardlopen zou kunnen, maar ik rook, en ben na een trap oplopen al buiten adem. Kortom, mijn conditie is dramatisch. Ga overigens wel elke dag netjes op de fiets naar mijn werk, en fiets dan ook lekker hard in een lichte versnelling, of normaal in een zware versnelling. In elk geval gaat het bij mij puur om mijn buikspieren, van boven ben ik heel smal, dus daar hoeft niks af, dat buikje moet weg, en ik heb een behoorlijke kont en benen, maar die zijn wel strak.
pi_56502207
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik vind groente heerlijk als avondeten, mij hoef je ook echt niet wakker te maken voor een Big Mac ofzo (Spinazie is zoveel lekkerder dan een Big Mac!), maar als tussendoortje heb ik er eigenlijk nooit trek in. Fruit wel . Op de markt allemaal lekkere soorten fruit kopen vind ik heerlijk, maar groente heb ik eigenlijk nooit spontaan trek in. Of het moet bijna etenstijd zijn .

En volgende keer lekker op je eigen tempo lopen, dan lukt het wel zonder blaren
Ja, maar die blaar had ik stiekem al

Afijn, ik heb twee jaar geleden veldwerk gedaan in een heel arm gebied in Afrika, dan zit je in zo'n resort en krijg je elke dag kleffe sandwiches en zakjes chips en candybars als ontbijt en lunch, en steak & chips of ribs & chips als diner...
Na een week ga je dat echt voelen, en na anderhalve week kreeg ik letterlijk zo'n pavlovreactie (dat speekselverhaal zeg maar) toen iemand het over spinazie had
Dus toen hebben we avocado's en sinaasappels gekocht in zo'n dorpje op de markt, grote hemel, wat heb ik toen gesmuld!!
Groente is verrukkelijk
  zondag 3 februari 2008 @ 16:30:14 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56502630
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:00 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Mja, heb wel het een en ander geprobeerd, maar ik wil het liefst iets in mijn eentje doen. In de sportschool vermaak ik me helemaal niet, teamsporten vind ik ook niet leuk. Hardlopen zou kunnen, maar ik rook, en ben na een trap oplopen al buiten adem. Kortom, mijn conditie is dramatisch. Ga overigens wel elke dag netjes op de fiets naar mijn werk, en fiets dan ook lekker hard in een lichte versnelling, of normaal in een zware versnelling. In elk geval gaat het bij mij puur om mijn buikspieren, van boven ben ik heel smal, dus daar hoeft niks af, dat buikje moet weg, en ik heb een behoorlijke kont en benen, maar die zijn wel strak.
Welkom .
En met hardlopen kun je je conditie juist verbeteren. Klinkt ongelofelijk, maar het is waar .

Ik ben naar No country for old men aan het kijken . We gaan zo eten, want we willen vroeg hardlopen. Op tijd weer binnen zijn voor Boer zoekt Vrouw en Peter R. de Vries .
Niet meer actief op Fok!
pi_56502676
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Op tijd weer binnen zijn voor Boer zoekt Vrouw en Peter R. de Vries .
Heel Nederland blijft binnen voor deze programma's vanavond volgens mij .
Wij ook dus .
pi_56502714
Wij kijken meestal BzV op uitzendinggemist.nl, maar gaan nu maar 'live' kijken...

en ja.. ook wij zijn wel benieuwd naar wat Peter R te zeggen heeft voel me nu zo'n kuddedier
Ja doei.
pi_56502818
Yep, hier vanavond ook Peter R. Ben te nieuwsgierig om het niet op te zetten.
En vanavond nog wel ongezond eten...Broodje shoarma.
pi_56502951
ik heb honger zo maar lekker een banaantje eten

en dan rustig aan beginnen met groente snijden voor de bami enzo...
Ja doei.
pi_56504933
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja sorry was ff verkeerd ingelogt
pi_56505078
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Jaloers ben ik op je ! Denk wel dat ik altijd een bil blijf houden (heupen had ik toch al niet)
8kg geleden had ik eindelijk iets wat op een deco leek en nu is 't helemaal niks meer
pi_56505279
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja sorry was ff verkeerd ingelogt
Nou ja zeg!!! Dat jij King huppeldepup nog wat was, dat wist ik dan weer helemaal niet
pi_56505364
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou ja zeg!!! Dat jij King huppeldepup nog wat was, dat wist ik dan weer helemaal niet
ja die was ik ook maar heel even en daar postte ik beetje stereotyp op haha
pi_56506332

we zijn verliefd geworden op een koopwoning

hij is zó mooi.. zo perfect.. zó geweldig..

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ja doei.
pi_56507106
quote:
Op zondag 3 februari 2008 19:40 schreef motorbloempje het volgende:

we zijn verliefd geworden op een koopwoning

hij is zó mooi.. zo perfect.. zó geweldig..

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Want te duur? Of is er wat anders mee?
pi_56507179
we kunnen niet eens een hypotheek krijgen wrsch.. maar dat moeten we deze week nog even uitzoeken...

maar het is zo'n mooi huis..
Ja doei.
pi_56507249
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
we kunnen niet eens een hypotheek krijgen wrsch.. maar dat moeten we deze week nog even uitzoeken...

maar het is zo'n mooi huis..
Staat 't op funda? (Kan ik ook even lurken)
pi_56507483
Ik ben het eigenlijk wel eens met wat SHE zegt... nu voel ik me even wat minder en ja hoor, ik zie de weegschaal idd wat stijgen en ik heb zowaar sinds jaren weer een vreetbui gehad :} Als je je goed voelt is het veel makkelijker om gewoon 'nee' te zeggen of gewoon met mate te genieten. Een hoop dikke mensen die eten gewoon veel te veel.
pi_56508525
Jaaaaaaaaaah ik heb eindelijk (de nederlandse...) Flexi Points op mn computertje staan!!! Heb alles al ingevoerd en het plan is als volgt:

Ik ben 177 lang en weeg nu 68,5. Gezond streefgewicht is volgens de flexi 63. Dus 5,5 kilo, moet te doen zijn... Ik mag 21 punten dus dat is ook nog goed te doen.

Morgen begin ik!
pi_56508590
Ik heb vandaag voor het eerst Evy gelopen! :C
pi_56508607
en? Hoe ging het?
Ja doei.
pi_56509329
quote:
Op zondag 3 februari 2008 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
en? Hoe ging het?
Ja wel goed! Al is dit nog maar het begin, zie . mezelf niet over 9 weken een half uur non stop rennen
pi_56509391
geloof me, het gaat steeds beter
Ja doei.
pi_56509431
quote:
Op zondag 3 februari 2008 21:46 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Ja wel goed! Al is dit nog maar het begin, zie . mezelf niet over 9 weken een half uur non stop rennen
Echt wel ... daar is dat schema juist goed in, je gaat verbaast staan van jezelf

Ik ben moe, te moe om nog iets nuttigs te doen, maar ik kan niet slapen als ik in mn hoofd hou dat ik het hele weekend niets aan school gedaan heb (met over 2 weken herkansingen en inleverdatum pws) ... wiskunde here I come op zondagavond
pi_56519631
quote:
Op zondag 3 februari 2008 09:08 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik heb de laatste 3 jaar regelmatig last van mijn buik, heb ook ontzettend veel onderzoeken laten doen waaronder een endoscopie en uiteindelijk hebben ze wel iets kunnen ontdekken wat er niet thuishoorde, maar omdat de dokter niet wist wat het was hebben ze het maar zo gelaten

Maar ik begrijp dus wel die stress voor de uitslag. Het klinkt raar maar ik hoop wel dat ze iets bij je vinden, dan weet je tenminste wat het is (en er misschien bij jou wel iets aan willen doen).
Thnx, balen dat ze het bij jou gewoon zo hebben gelaten, lijkt me echt irritant als ze wel wat kunnen vinden, maar er niks mee doen. En een endoscopie is idd ook geen fijn onderzoek nee, heb ik ook al gehad ( en een gastoscopie, MRI en CT-scan) En ja, aan de ene kant hoop ik natuurlijk ook dat ze wat kunnen vinden en ik behandeld kan worden, aan de andere kant ben ik ook gewoon zo bang dat de uitslag echt heel erg slecht nieuws is.

Zometeen cystoscopie, hopelijk kan ik daarna nog ff slapen, want dat lukte vannacht weer niet echt. En dan zie ik wel of ik vanavond ga zwemmen, of dat ik er geen puf meer heb.

Fornuis is nog steeds niet gemaakt, waarschijnlijk krijgen we een nieuw fornuis+ afzuigkap, maar ff kijken hoe ik dat dus voorlopig met eten doe, zoveel lekkere stoommaaltijden hebbben ze niet in de winkel vind ik...
pi_56521051
Kan je niet op een campingkookstelletje koken? Zo een 2pits ding en een gastankje?
pi_56521193
Mogge!

Van het weekend niet hardgelopen, maar wel gisteren weggewaaid op het strand. Erg lang gelopen, en het was wel heel fijn, samen met lief
Wat ik vreemd vond was dat er vooral veel mensen hun auto geparkeerd hadden richting de stena line boten en daar in hun auto naar zaten te kijken Dat is toch niet leuk????

Heb ontzetttend veel dingen gehaald op de markt, waarschijnlijk wel te veel:
- ananas, appels, abrikozen, mango, vijgen
- aubergines, courgettes, paprika, sla, ui, olijven, nog meer dingen.
Ging er vanuit dat vriend ook wat mee zou nemen naar huis maar dat deed ie niet dus nu moet ik erg veel moeite doen het op te krijgen...
Zaterdag wel ontzettend lekker gegeten: sla met avocado, paprika's en tomaatjes en zelfgemaakt sausje met hele lekkere aardappeltjes en een zalmforel uit de oven
pi_56521209
stena line boten?
pi_56521230
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
stena line boten?
Die naar Engeland gaan... Van die grote witte boten met wat raampjes...
pi_56521319
o op die manier
ik dacht net zo iets als sail
pi_56521324
Goeiemorgen

Ik ben gister naar Palazzo geweest, een soort van dinershow met theater en eten in een, in een grote circus tent. Het staat tegenover m'n ouders dus ik heb het maanden mogen aanschouwen en nu dus echt heen geweest, was echt leuk! Ik had 's ochtends en 's middags wel alleen broog gegeten zodat er veel in kon 's avonds, maar dat bleek niet nodig want Haute Cuisine, kreeg je van die kleine rot beetjes Maar heerlijk. Ik weet niet eens meer precies wat het allemaal was, er zat wel een zalmtartaartje in en het toetje was een soort van gepofte (?) warme appel met daaronder zo'n zoete deegkorst met roomijs Show was ook heel leuk. Nu weer terug naar normaal eten, zit nu aan 2 boterhammen met kipkerrie salade
pi_56521414
Goeiemorgen

Door een gekke roosterfout lekker een ochtendje vrij, zometeen pas naar school. En ik zit weer vol energie om gezond te doen, want ik heb gewoon bijna mijn wiskunde afgekregen gister (mentale opsteker, het onderwerp was nog makkelijk ook)

En manier om magere kwark wat lekkerder te maken gevonden: 1 eetlepel roomkwark citroensmaak erbij doen. Meteen heel bakje dat naar citroen smaakte . Helaas is de pot citroenkwak nu op, dus niet voor herhaling vatbaar .
pi_56521476
wij gingen vroeger ook altijd bootjes kijken op Hoek van Holland geweldig was dat

de Stena Line, de P&O, en dan bedenken wat wij zouden doen als we nu naar Engeland gingen... Onze familie is nogal anglofiel

ik heb nog niet ontbeten, ga ik zo doen, en dan Isa van station af plukken en vis kopen voor de sushi

woog vanochtend 3 ons minder dan vorige week dinsdag dus het gaat nog steeds lekker
Ja doei.
pi_56521560
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:07 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Kan je niet op een campingkookstelletje koken? Zo een 2pits ding en een gastankje?
Die ga ik er niet speciaal voor kopen. Als het goed is krijgen we van de week een nieuw gasfornuis en afzuigkap, en het extra geld dat ik voor stoommaaltijden kwijt ben, trek ik wel van de huur af

Terug uit het ziekenhuis, waarschijnlijk gaat de soap nog wel ff door, want op cystoscopie hebben ze niks kunnen vinden, blaas en urinebuis zagen er goed uit. In urine hadden ze weer bloed gevonden, maar kunnen ze dus niet vinden waar dat dan vandaan komt, CT-scan had ze al ff vluchtig bekeken en zag er goed uit volgens haar, maar zij is geen radioloog, dus zijn verslag maar ff afwachten ( morgen uitslag) en ze hebben nieuw urine-onderzoek gedaan, wat ze gaan testen op kwaadaardige cellen in de urine, en daar krijg ik volgende week maandag uitslag van.

Maar kans is dus groot dat ze nog steeds niks kunnen vinden, en dan ben ik erg benieuwd wat ze nu weer willen gaan doen.

Zo eerst maar eens eten, best wel honger inmiddels.
pi_56521609
Hoe kook jij dan als je gaat kamperen
pi_56521631
Uhm, gewoon niet kamperen? Heb ik echt een hekel aan.
pi_56521711
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:39 schreef Sylvana het volgende:
Uhm, gewoon niet kamperen? Heb ik echt een hekel aan.
wat zij zei

al geloof ik dat we deze zomer wel gaan kamperen
Ja doei.
pi_56522086
Wat een gezellig deeltje is dit! Bijna iedereen lijkt lekker in zijn vel te zitten de laatste dagen.
Geldt ook voor mij, er is weer een halve kilo af. En het klopt voor mij ook wat er hier gezegd wordt: als ik me goed voel over mezelf, dan gaat het afvallen stukken beter.
Sylvana, ik hoop dat je uitslagen goed zijn, al is dat aan de andere kant vervelend omdat je dan nog niet weet wat er aan de hand is...
pi_56522128
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:31 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel eens met wat SHE zegt... nu voel ik me even wat minder en ja hoor, ik zie de weegschaal idd wat stijgen en ik heb zowaar sinds jaren weer een vreetbui gehad :} Als je je goed voelt is het veel makkelijker om gewoon 'nee' te zeggen of gewoon met mate te genieten. Een hoop dikke mensen die eten gewoon veel te veel.
Daar ben ik het niet mee eens. Denk dat dit voor iedereen anders is. Als ik me niet goed voel krijg ik bijna geen hap door me keel. Juist als ik me wel goed voel pak ik sneller een zak chips.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2008 11:05:26 ]
pi_56522238
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:04 schreef Gewas het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Denk dat dit voor iedereen anders is. Als ik me niet goed voel krijg ik bijna geen hap door me keel. Juist als ik me wel goed voel pak ik sneller een zak chips.
same!

alleen als ik het koud heb eet ik veel
pi_56522562
In het begin van de winter (als je nog moet wennen aan de temperatuur) krijg ik altijd belachelijk veel behoefte aan stampot en bonen
TARA wordt dan altijd een beetje simpel van hoevaak we dat dan eten
pi_56523791
Bleh, ik heb afgelopen week helemaal niet lekker in mijn vel gezeten. De hele week kiespijn gehad. Nu gaat het weer redelijk. Ik heb voor het eerst weer een nacht doorgeslapen, werd niet wakker om een pijnstiller te drinken.
Door die kies heb ik gewoon een hele week op de bank gehangen en achter de pc gezeten. Niet naar college, niet naar de sportschool. Weinig zin om te koken en gezond te doen omdat ik me een beetje zielig voelde.
Maar ik ben net op de weegschaal gaan staan en er was toch een halve kilo af, dat valt dus weer mee!
Spoilers!
pi_56524244
Kamperen is juist leuk! Als het mooi weer is tenminste. Lekker klooien met een pitje en daar toch hele lekkere dingen mee tevoorschijn toveren

Jammer dat er alweer niets concreets uit de onderzoeken is gekomen sylvana, het zou me niet heel erg vrolijk stemmen op deze manier...

Zo wat boterhammen eten en dan college en vanavond werken., Morgen ga ik toch weer eens hardlopen.
pi_56524314
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Wat ik vreemd vond was dat er vooral veel mensen hun auto geparkeerd hadden richting de stena line boten en daar in hun auto naar zaten te kijken Dat is toch niet leuk????

Heb ontzetttend veel dingen gehaald op de markt, waarschijnlijk wel te veel:
- ananas, appels, abrikozen, mango, vijgen
- aubergines, courgettes, paprika, sla, ui, olijven, nog meer dingen.
Was dat niet vanwege dat vastgelopen schip?

Enne, mmm, heerlijk. Wat ga je allemaal maken?
pi_56524430
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Was dat niet vanwege dat vastgelopen schip?

Enne, mmm, heerlijk. Wat ga je allemaal maken?
Van een vastgelopen schip had ik verder niets gehoord eigenlijk, maar dat zou dan natuurlijk kunnen. Is dan wel een beetje ramptoerisme hoor

Wat ik ga maken: ik had erg veel plannen, maar voor vanavond hoef ik alvast niets te koken. Fruit vind ik sowieso lekker, dus dat komt goed op, maar groente 'zomaar' eten doe ik niet zo snel, behalve paprika's dan.
Gevulde aubergine in de oven, aubergine en courgette grillen en dan op een broodje heb ik uit m'n bezoek aan rome en is best lekker icm ham/mozarella bv. zijn wel goede ideeen, maar als mensen nog meer suggesties hebben beveel ik me aan!
pi_56524680
Twee kilo aangekomen. Maar goed, dat was ook wel de bedoeling eigenlijk. En nu zorgen dat ik op dit gewicht blijf. Dus geen bockworsten meer 's avonds.
  maandag 4 februari 2008 @ 13:54:05 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56525387
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:18 schreef Gewas het volgende:
Twee kilo aangekomen. Maar goed, dat was ook wel de bedoeling eigenlijk. En nu zorgen dat ik op dit gewicht blijf. Dus geen bockworsten meer 's avonds.
Waarom post jij hier eigenlijk nog .
2 kg eraan, 1 kg eraf, 1 kg eraan, 2 kg eraf.
Als je echt wilt afvallen, bedenk dan eens een plan.
Niet meer actief op Fok!
pi_56525456
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom post jij hier eigenlijk nog .
2 kg eraan, 1 kg eraf, 1 kg eraan, 2 kg eraf.
Als je echt wilt afvallen, bedenk dan eens een plan.
Iedereen is toch vrij om hier te posten?

En hoe vaak moet ik nog vertellen dat ik mijn streefgewicht al heb gehaald?
pi_56525514
@veiligheidsspeldje: ik vind courgette en aubergine ook gegrild het lekkerst Courgettesalade met limoensap en rode peper, ofzo. MMMM.

Met de aubergine kun je ook moussaka maken (veel werk, maar zo vreselijk lekker!). Of op een pizza? Er zij veel italiaanse recepten met aubergine.
pi_56527559
Jaaah moussaka !

Tot nu toe genast:

Ontbijt: 2 plakken ontbijtkoek
Tussendoor: 1 appel, 2 soepstengels
Lunch: 1 tosti kaas, 1 boterham sandwichspread
Nu: cup a soupje

Ongeveer 10 punten bij elkaar.
pi_56527826
Goedemiddag! Vanmorgen was m'n weegmoment, en het is hetzelfde gebleven als vorige week: 75,5. Viel ook wel te verwachten, heb niet zo goed opgelet en ik moet vandaag of morgen ongesteld worden. Heb ook dikke vingers en dikke enkels, dus ik ga maar eens aan de potten thee om wat vocht weg te krijgen .

Verder weinig te melden, ben weer druk met vanalles, maar nu eerst maar eens stofzuigen en schoonmaken, want anders heb ik geen rust om te werken.
pi_56527874
net lekker hard gelopen..

leek in het begin wel een hel, maar uiteindelijk ging het wel...

1 keer 2
1 keer 3
3 keer 5

waarvan we de laatste keer 5 minuten ongeveer 6 minuten gelopen hebben

en nu douchen en dan beginnen met sushi maken
Ja doei.
pi_56528489
quote:
Op maandag 4 februari 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
en nu douchen en dan beginnen met sushi maken
Jij kan sushi maken . Leer mij!

Ik ben uit school, alles ging wel redelijk vandaag, en had totaal geen honger enzo . Ik ben toch zoveel gelukkiger als ik me hou aan mijn eigen eetplannen dan wanneer ik me volvreet! Dus ik ga me eraan houden .
pi_56528682
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:20 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Jij kan sushi maken . Leer mij!

Ik ben uit school, alles ging wel redelijk vandaag, en had totaal geen honger enzo . Ik ben toch zoveel gelukkiger als ik me hou aan mijn eigen eetplannen dan wanneer ik me volvreet! Dus ik ga me eraan houden .
is heel makkelijk! je kan zo een starterskit kopen bij de AH XL
pi_56529706
Goedemiddag, vandaga niet zoveel gegeten ... had het erg druk:

Ontbijt: cracker met jam en optimel drink
Lunch: had gesprek met stage en school, dus binnen 2 min broodje kipfilet erin gegooid, want de kids kwamen alweer binnendruppelen
Tussendoor: ontbijtkoek en een zakje chips > het was carnaval, weinig gegeten en dat deelden ze uit
Vanavond witloftaart, vanuit het sonja bakker boek
pi_56529730
ik teveel gegegeten junkfooood
maar ja 1 dagje vet slecht eten dan schrikt mn lichaam weer toch
pi_56529967
Ik heb tch nog wat meer stoommaaltijden gevonden bij de Dirk, dus vanavond wordt het een stoommaaltijd met kip tandoori En das nog goedkoper dan wanneer ik het zelf maak.
pi_56529973
quote:
Vanavond hartige witloftaart, vanuit het sonja bakker boek
En die was echt lekker
quote:
Op maandag 4 februari 2008 16:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

is heel makkelijk! je kan zo een starterskit kopen bij de AH XL
Keukengereedschap, of kant en klaar ingredienten die jij alleen in een pakketje hoeft te vouwen? Dat laatste telt niet, ik wil het dan echt zelf maken/uitzoeken . (Recepten opzoeken, ingredienten bij elkaar sprokkelen bij de lokale toko en dan heerlijke sushi maken). Moet ik eerlijk toegeven dat ik nooit verder ben gekomen dan de sushi van een wokrestaurant, was volgens de meeste mensen geen 'echte' sushi, maar zelfs dat vond ik lekker . (Ik ben dol op Japan, moet je wel sushi lusten he )
pi_56530023
je hebt een zakje rijst nodig
wasabi blaadjes
rolmatje
soja saus
en die pittige saus

garnalen, komkommer enz moet je zelf nog kopen
dus ja, vind ik wel aardig zelf maken
pi_56530070
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb tch nog wat meer stoommaaltijden gevonden bij de Dirk, dus vanavond wordt het een stoommaaltijd met kip tandoori En das nog goedkoper dan wanneer ik het zelf maak.
Laat even weten of hij lekker was, ik stond er vanmiddag nog mee in handen maar toch maar niet meegenomen (beetje blut ).

Wij eten vanavond macaroni. Vriendlief gaat koken, en die kookt bijna nooit dus hij is nu allemaal hele basic gerechten aan het proberen . Af en toe hoor ik dan een kreet uit de keuken komen dat ik Nu Moet Helpen, maar meestal lukt het toch wel aardig. De spaghetti ging bijvoorbeeld supergoed, alleen op het moment dat hij vantevoren de pasta wilde gaan koken en daarna met de saus wilde beginnen heb ik maar even ingegrepen en hem het belang van timing uitgelegd .

Vandaag trouwens lekker gezond gegeten: ontbeten met yoghurt/sinaasappel/muesli, geluncht met tomaatpompoensoep. twee boterhammen met philadelphia light en sla en een beker karnemelk.
pi_56530184
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:42 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Laat even weten of hij lekker was, ik stond er vanmiddag nog mee in handen maar toch maar niet meegenomen (beetje blut ).
Jup, hij was erg lekker Hele lekkere gemarineerde kip, en het is ook wel erg fijn dat de groenten apart gestoomd worden. Saus is ook erg lekker En het is een erg voedzame maaltijd, als je het op heb, heb je ook genoeg gehad, wat ik bij sommige andere stoommaaltijden een beetje mis.
pi_56530341
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:04 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik ga juist snaaien als ik me niet goed voel, ook niet echt handig, want dan kom ik weer aan en word ik chagrijnig. Lekkere vicieuze cirkel

Vanaf vandaag kan ik weer fietsen, ben ik erg blij mee

Minder is dat ik zojuist voor 100 euro aan studieboeken heb moeten kopen, bijna allemaal voor 1 vak
pi_56530441
Op tv nu, Oprah over afvallen
En ik vond mezelf al stoer met mijn kilo's er af Ben benieuwd hoe zij zich voelen
pi_56530486
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:59 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ga juist snaaien als ik me niet goed voel, ook niet echt handig, want dan kom ik weer aan en word ik chagrijnig. Lekkere vicieuze cirkel
Die vicieuze cirkel is hier ook erg herkenbaar. Als ik goed in me vel zit, dan kan ik het toch makkelijker volhouden om nee te zeggen en zelf geen ongezonde dingen te kopen.
pi_56530574
Klopt

Vandaag gezond gegeten:

Ontbijt:
- banaan
- 2 bruine boterhammen met Schwarzwalder schinken

Lunch:
- 1/4 stokbrood met filet americain

Tussendoor:
- groot bakje magere yoghurt

Avondeten:
- zelfgemaakte nasi met 250 gram groenten
- 3 saté stokjes (dat ubergoedkope spul uit de diepvries voor 0,29)
- atjar tempoer

Later op de avond neem ik denk ik nog een kiwi en misschien nog yoghurt
  maandag 4 februari 2008 @ 18:25:12 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56530745
Bleh, wat een kutdag.

1) Ik stond net een half uur bij het spreekuur vd fysio te wachten toen ik erachter kwam dat ik me moest inschrijven. Dus nu heb ik me ingeschreven voor donderdag.
2) Ik ben gestopt met mijn onderzoekscollege (was gewoon níet te doen) en nu moet ik een nieuw onderzoeksvoorstel in elkaar draaien en de prof ervan overtuigen dat mijn nieuwe voorstel een beter idee is. En morgen mag ik fijn gaan luisteren naar presentaties van mensen die hun onderzoek al af hebben en moet ik nog met ze uit eten ook . Dat eerste: fine; dat tweede: no way! .

Als ik dit zo lees, denk ik: "Stel je niet zo aan!", maar ik ben nu eenmaal een stresskip .

Vanmiddag Italiaanse pannenkoeken gemaakt. 2 opgegeten en ik zit wel vol voor de rest vd dag. Misschien nog even toast om een uur of 20 ofzo. We'll see . Verder geen nieuws.
Niet meer actief op Fok!
pi_56530782
quote:
Op maandag 4 februari 2008 17:22 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik teveel gegegeten junkfooood
maar ja 1 dagje vet slecht eten dan schrikt mn lichaam weer toch
Het is zelfs beter om een keer in de week meer/slechter te eten. Dan went je lichaam niet aan die lage calorieën inname.

Anyway, vanochtend op de weegschaal 66.2 kilo. Dat is dan ook weer niet de bedoeling. Wil ik aankomen, gaat er een kilo af...
pi_56530871
Italiaanse pannenkoeken? Wat voor pannenkoeken zijn dat precies?

Kun je een receptje neerzetten?
  maandag 4 februari 2008 @ 19:02:13 #249
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56531440
quote:
Op maandag 4 februari 2008 18:32 schreef Ewelina het volgende:
Italiaanse pannenkoeken? Wat voor pannenkoeken zijn dat precies?

Kun je een receptje neerzetten?
Gewoon pannenkoeken met salami, kaas en Italiaanse kruiden. Echt njum. Alleen wel precisiewerk (pannenkoeken gaan snel stuk als je het niet goed doet).
Ik leg eerst de salami erin. Die trekt dan helemaal krom, dan beslag vanaf de buitenkant eromheen gieten (als je het gewoon in de pan pleurt, schuiven de plakken salami naar buiten). Als de ene kant klaar is, omdraaien en dan geraspte kaas en Italiaanse kruiden eroverheen. Echt heel lekker pikant .
Je kunt er ook nog een salade bij doen, maar dat vind ik zelf nooit zo nodig .
Niet meer actief op Fok!
pi_56531647
Klinkt lekker, ga ik zeker een keer proberen

Alleen wel zonder de kaas,want dat lust ik niet
pi_56532095
Kaas is het allerlekkerste van alles!!

Wat ik me afvraag he, als jullie punten oid tellen, wegen jullie dan alles af? Qua brood en crackers enzo vertrouw ik hun puntentelling wel maar als ik pasta of muesli moet invoeren heb ik eigenlijk geen idee of ik nou de goede hoeveelheden kies. Hoe doen jullie dat?
pi_56532485
Morgen rijles... Saai saai saai.. wil mn papiertje
pi_56532569
Ja, dan zul je toch moeten lessen Momenteel heb ik daar niet eens geld voor.

Ik heb 'n nieuwe galajurk gekocht in de aanbieding: van E369,- voor E99,-! Had mezelf beloofd om een nieuwe te kopen dit jaar, omdat ik al eerder veel was afgevallen, en wilde er per sé 1 met open rug. Kom ik er van de week eentje tegen terwijl ik er helemaal niet naar op zoek was

Net de foto geupload en bekeken en ik zie er toch wel slank in uit

[ Bericht 5% gewijzigd door Ewelina op 04-02-2008 20:08:44 ]
  maandag 4 februari 2008 @ 20:02:22 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56532775
Het is lijntechnisch niet zo verantwoord hè, Ewelina, maar als je er niet teveel van eet en het niet te vaak doet, komt het goed .
En kaas is idd njum . Ik heb nog een pannenkoek liggen. Die ga ik dadelijk even opwarmen.

Waar is Saskia (Miss_S) eigenlijk? Ik heb haar al een paar dagen niet meer gezien.
Niet meer actief op Fok!
pi_56532803
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:02 schreef Viking84 het volgende:
Het is lijntechnisch niet zo verantwoord hè, Ewelina, maar als je er niet teveel van eet en het niet te vaak doet, komt het goed .
En kaas is idd njum . Ik heb nog een pannenkoek liggen. Die ga ik dadelijk even opwarmen.

Waar is Saskia (Miss_S) eigenlijk? Ik heb haar al een paar dagen niet meer gezien.
Op vakantie toch?
pi_56532873
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:02 schreef Viking84 het volgende:

Ik eet zelden pannenkoeken, dus dat zal wel meevallen

Miss_S is op vakantie.
  maandag 4 februari 2008 @ 20:09:50 #257
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56532908
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:03 schreef freecell het volgende:

[..]

Op vakantie toch?
Oh ja, even vergeten .
Als ik jullie toch niet had .
Niet meer actief op Fok!
pi_56532996
quote:
Op maandag 4 februari 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:

Ik heb 'n nieuwe galajurk gekocht in de aanbieding: van E369,- voor E99,-! Had mezelf beloofd om een nieuwe te kopen dit jaar, omdat ik al eerder veel was afgevallen, en wilde er per sé 1 met open rug. Kom ik er van de week eentje tegen terwijl ik er helemaal niet naar op zoek was

Zo, dat ziet er idd erg slank uit ja
pi_56533015
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh ja, even vergeten .
Als ik jullie toch niet had .
En je beide ogen niet, dan was je stekeblind

zou mn moeder zeggen
pi_56533225
Dus sushi was weer goddelijk en helemaal op

Isa is weer op weg naar het Hoge Noorden, en René en ik ploffen zo op de bank voor een filmpje

Lekker dagje geweest vandaag gezellig en lekker hardgelopen.. mèn, ik dacht dat ik dood ging bij de eerste 5 minuten, maar daarna ging het wel, eigenlijk.. ben trots weer een les verder
Ja doei.
pi_56533652
quote:
Op maandag 4 februari 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:

Zo he dat ziet er mooi en slank uit! (en wat goedkoop voor zo'n jurk )

Ik zit hier steeds te kijken, maar heb eigenlijk helemaal niets te melden en zou verder moeten gaan aan mn huiswerk . Zometeen maar even energie bijtanken, het gaat wel redelijk tot nu toe .
pi_56535842
quote:
Op maandag 4 februari 2008 19:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gewoon pannenkoeken met salami, kaas en Italiaanse kruiden. Echt njum. Alleen wel precisiewerk (pannenkoeken gaan snel stuk als je het niet goed doet).
Ik leg eerst de salami erin. Die trekt dan helemaal krom, dan beslag vanaf de buitenkant eromheen gieten (als je het gewoon in de pan pleurt, schuiven de plakken salami naar buiten). Als de ene kant klaar is, omdraaien en dan geraspte kaas en Italiaanse kruiden eroverheen. Echt heel lekker pikant .
Je kunt er ook nog een salade bij doen, maar dat vind ik zelf nooit zo nodig .
Ha, nog een Italiaanse pannenkoek-liefhebber! Hier nog een. En mijn vriend inmiddels ook.

Ik maak ze iets anders dan jij. Pannenkoek bakken aan een kant, omdraaien, salami, tomaat en geraspte kaas erover. En als ie op mn bord ligt doe ik er nog italiaanse tomatensaus over. Potje tomatenpurree met wat peper, zout italiaanse kruiden en een klein beetje water. Knoflookpoeder optioneel. En als ik nog een paprika over heb snijd ik die heel fijn en meng met het beslag. Super recept!
Spoilers!
pi_56540524
Ha! Ik ben een keer de eerste

Niet dat ik verder iets te melden heb, maar het klinkt gewoon grappig om dat te zeggen .
pi_56540700
Ik was al sinds 8 uur online, maar had ook weinig te melden, dus daarom nog niet gepost.

Enige dat ik te melden heb is dat ik vandaag gesprek heb op school en vanmiddag naar ziekenhuis moet, maar niet verwacht dat ze nu wel wat hebben gevonden, en erg benieuwd ben wat ze dan nu willen gaan onderzoeken, als het niet in mn buik zit?
pi_56540939
Succes vanmiddag Sylvana.

Ik heb vandaag een BMI van precies 25.
pi_56541032
Veel succes vanmiddag Sylvana, ik zal voor je duimen .

Verder zou ik vandaag eigenlijk heel vroeg gaan sporten, maar toen ik wakker werd om 6.30 hoosde het buiten en had ik enorme hoofdpijn. Dus maar een paracetamol genomen en me weer omgedraaid. Toen werd ik pas net om 9.00 wakker . Ik laat het sporten vandaag maar even zitten, heb teveel te doen en vanavond naar de film met een vriendin, en lekker uit eten (ik denk dat we hier heen gaan).

Maar nu eerst ontbijt: fruit fruit fruit (appel sinaasappel mango) met yoghurt en een hele grote koffie verkeerd

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2008 09:24:40 ]
pi_56541364
Brr, koud hier. Ik werd helemaal verkleumd wakker. Maar een paar uur geslapen want mn boek was te spannend. Ik ga me maar eens douchen en op weg naar college. Helemaal geen zin vandaag...
Spoilers!
pi_56541428
Goed zeg Liejannuh!

Maar kan het kloppen dat je nergens meer in een lijstje staat? Ik was nl. ook wel benieuwd hoeveel je nu dan kwijt was enzo.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56541605
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Veel succes vanmiddag Sylvana, ik zal voor je duimen .
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:11 schreef Liejannuh het volgende:
Succes vanmiddag Sylvana.

Ik heb vandaag een BMI van precies 25.
Thnx en gefeliciteerd met je mooie BMI

Net gesprek op school gehad, en verteld hoe het er nu voor staat enzo, en wordt voorlopig nog niet uitgeschreven. Moet 4 maart terugkomen om te zeggen hoe het dan gaat, en dan gaan ze weer bekijken of ik uitgeschreven moet worden of niet. Hoop van niet natuurlijk.

Zo eerst maar eens wat eten, nog niet echt zin in gehad vanochtend, dus nog maar 1 rijstwafel gehad
pi_56541693
Goedemorgen

Vanavond pas om 18:00 college en verder niets
pi_56542550
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 10:04 schreef Sylvana het volgende:

Thnx en gefeliciteerd met je mooie BMI

Net gesprek op school gehad, en verteld hoe het er nu voor staat enzo, en wordt voorlopig nog niet uitgeschreven. Moet 4 maart terugkomen om te zeggen hoe het dan gaat, en dan gaan ze weer bekijken of ik uitgeschreven moet worden of niet. Hoop van niet natuurlijk.

Zo eerst maar eens wat eten, nog niet echt zin in gehad vanochtend, dus nog maar 1 rijstwafel gehad
Qua school lijkt me wel dat het tactischer geweest zou zijn om te zeggen dat je je totaal niet goed voelt en dat je daarom op dit moment niet komt, maar wanneer het beter gaat je wel weer wil gaan, dan dat je zegt dat je niet meer komt maar toch ingeschreven wil blijven...

De mango is alweer op, was HEEL erg lekker
Vanmiddag ga ik lekkere broodjes met groente eten en vanavond kip met rijst en verse ananas en dingen (ook heel ). Het plan was vanochtend hardlopen, maar vanwege de regen + lege iPod is dat uitgesteld naar vanmiddag.
Nu nog wat casussen maken enzo en dan strakjes ook nog een hoop opruimen
pi_56542692
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:03 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Qua school lijkt me wel dat het tactischer geweest zou zijn om te zeggen dat je je totaal niet goed voelt en dat je daarom op dit moment niet komt, maar wanneer het beter gaat je wel weer wil gaan, dan dat je zegt dat je niet meer komt maar toch ingeschreven wil blijven...
Ja, zo heb ik het ook wel tegen school gezegd hoor
pi_56542860
Gefeli Liejannuh met je mooie BMI! Gezond!
pi_56543050
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:49 schreef teigan het volgende:
Goed zeg Liejannuh!

Maar kan het kloppen dat je nergens meer in een lijstje staat? Ik was nl. ook wel benieuwd hoeveel je nu dan kwijt was enzo.
Ik sta nergens in lijstjes. Hoeft van mij niet zo nodig enzo.
Schiet me maar aan op MSN, dan laat ik je wel weten hoe het zit.
pi_56543298
hippe shit Liejannuh!

gefelicieerd

Hier ook goedemorgen!
Succes in het ziekenhuis vandaag Sylvana hopen dat ze tóch wat meer weten nu..

hier alles lekker, net ontbeten met mn yoghurt en muesli, en stap zo op de trein naar Nijmegen om daar mijn motorjas te gaan halen! Kan ik 'm morgen voor 't eerst uitproberen naar 't werk En kan ik stiekem nog een cadeautje voor René halen.. want die is morgen jarig en wil hem nog wel ergens mee verrassen naast het cadeau wat hij al had

en, sinds vorige week dinsda is er weer 4 ons af gaat lekker!
Ja doei.
pi_56543633
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:49 schreef motorbloempje het volgende:

Succes in het ziekenhuis vandaag Sylvana hopen dat ze tóch wat meer weten nu..
Thnx Daarna iig lekker shoppen met mn moeder, op haar kosten, dus dat is sowieso goed
pi_56543919
Liejannuh, held! Fijn, zeg!
pi_56543940
[totaal offtopic]
*zucht* Wat kan het DCO toch enorm frustrerend zijn! Volgens alle contacten die ik ermee gehad heb, leek het erop dat ik binnenkort beginnen met m'n onderzoek. Waar ik zelf niet zozeer op gelet had (en tja, dat weet je zelf ook niet precies) is dat ik de echte 'verklaring starten keuze-onderzoek' nog niet gehad heb.
En waarom kreeg ik die niet? Omdat ik niet voldoe aan een regeling, die ondertussen zo is aangepast dat ik daar wel aan voldoe. Hierover heb ik meermalen contact gehad met het DCO, maar na het stupide antwoord dat ik nog niet mag beginnen omdat ik een tentamen nog niet gemaakt heb, dat ik nog helemaal niet gemaakt KAN hebben, ging ik er vanuit dat het goed zat.
Nu moet ik ze ZELF uitleggen wat de regels zijn, en hoe mijn correspondentie met hen verloopt, evenals mijn punten, terwijl ze dat juist moeten weten, en hoop ik maar dat ik zo niet dermate vertraging oploop dat ik alsnog wachttijd krijg. Want ik moest maar een emailtje sturen in plaats van naar de balie komen.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren....
[/totaal offtopic]

Reden voor frustratie dus
Als ik nu thuis zat zou ik keihard gaan vreten. Gelukkig heb ik dat niet hier, dus doe ik dat ook niet.
pi_56544001
Jeetje, dat schiet idd niet op zo Balen hoor
pi_56544020
Ooh, je zou toch soms ook gestoord worden van de bureaucratie op universiteiten hè. Ik ken het hoor. Is er niet een docent/professor/begeleider die voor je kan bemiddelen waardoor je alvast kan beginnen?
pi_56544213
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 12:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooh, je zou toch soms ook gestoord worden van de bureaucratie op universiteiten hè. Ik ken het hoor. Is er niet een docent/professor/begeleider die voor je kan bemiddelen waardoor je alvast kan beginnen?
Mijn begeleider is een sympathieke man voor zover ik dat nu kan inschatten, dus ik zal waarschijnlijk wel officieus kunnen beginnen wanneer ik wil, als ik hem de situatie uitleg.
Het is alleen dat het me nu behoorlijk wat meer tijd en frustratie kost dan waar ik op gerekend heb.
pi_56544257
Pfff, vervelend veiligheidsspeldje! Soms word je helemaal moedeloos van school....

* freecell eet een ei! best lekker!
pi_56545675

mijn nieuwe jas! ok, dit is het herenmodel, de damesjas is iets getailleerder

Helaas was hij uitverkocht in deze kleur, dus is hij besteld, en kan ik hem nog eind deze week ophalen En ook nog met 15% korting Dus gewoon 195 euro betalen in plaats van 230

Dus van 't weekend even showen
Ja doei.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:59:19 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56546945
Zo, ik ben er ook weer.
Studies kunnen inderdaad voor nogal wat frustratie zorgen. Vooral in de laatste fase, heb ik gemerkt. Zonet naar presentaties van medestudenten geluisterd en voor iedereen lijkt wel te gelden dat het niet zo gaat zoals ze voorheen hadden gehoopt. Geldt ook voor mij. Ik heb vrijdag een gesprek met de prof. Ik heb wel een nieuw onderwerp in mijn hoofd zitten, maar dit is niet de eerste keer dat ik switch (dit is al de 5e keer ofzo, al kon ik er de vorige keren weinig aan doen en nu eigenlijk ook), dus of ik hem kan overtuigen.... Mijn huidige onderwerp is níet te doen en ik vind zelf dat ik een heel goed idee heb voor een nieuw onderwerp, dus hopelijk is hij vrijdag in een goede bui .
Nu ben ik net thuis en Mark heeft burrito's gemaakt. Die zit ik nu dus lekker op te eten .
Nu even rusten (hoofdpijn) en vanavond weer hardlopen. Ik heb nu geen last meer van mijn shin splints. Kennelijk helpt het echt om er ijs op te leggen. Maar even afwachten wat er na vanavond gebeurt en op basis daarvan bepalen of ik nog naar de fysio ga dodag.
Niet meer actief op Fok!
pi_56548265
Daar was ik ook weer. Was in Rotterdam. Heb een vriendin naar het oogziekenhuis gebracht waar ze een staaroperatie moest ondergaan (zeer exeptioneel op haar leeftijd) In een hotel overnacht en vandaag weer terug. Ik zou er niet willen wonen, maar ik vind het hartstikke leuk om te zien; die "wolkenkrabbers'!!

Gisteren gegeten: 1 snee geroosterd brood met filet Amricain
gelunched in een tentje met volkoren brood en een van dobben kroket en een kleine salade.
's avonds roomservice. Het meest gezonde wat je kon bestellen was de 100%; mager rundvlees hamburger XXL Ach het viel ook wel mee: het was weliswaar witbrood, maar daar heb ik alleen de onderste helft van opgegeten en ik heb er geen mayo opgedaan, maar alleen ketchup en van de bijgeleverde frieten heb ik er een stuk of 4 gehad. Te overzien dus.

Ik heb net een ovenschotel gemaakt van: kabeljauw op een bedje van ( ) even gewokte: ui, zoete paprika en wortel in juliennereepjes, een witlofstronkje en een half bakje groene aspergetips. Daarover een sausje van wat halfvolle melk gebonden met een beetje maizena veel peper en een brokje roquefortkaas en een scheutje slankroom. Met alu-folie in de oven. (laatste 5 minuten zonder folie onder de grill: was echt heel lekker. Ik had er verder niks bij, maar ik kan me voorstellen dat je er wat tagliatelle of gekookte kleine aardappeltjes bij kan eten.
pi_56548524
Klinkt lekker Conleche!

Bij mij gaat het niet zo goed eigenlijk. Ik heb ook een aantal problemen met mijn studie, erg irritant ook als projectleden niet goed meewerken Maar ook het afvallen gaat wat minder, vanmorgen woog ik 67,5, 1 kilo meer dan de laatste weken Terwijl ik helemaal geen rare uitspattingen heb gehad ofzo. Klinkt vreemd maar hebben jullie dat ook gehad, opeens van die wisselingen in gewicht?

[ Bericht 5% gewijzigd door shinydiscoball op 05-02-2008 22:16:01 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 20:45:27 #287
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56548922
Ook hier niet zo goed, m'n vader moest opeens naar het ziekenhuis en werd geopereerd... vandaag weer teruggekomen en dat gaat volgens mij wel weer goed
Daarom niet gesport en ook wat slechter gegeten, vandaag trouwens lemper gemaakt... iemand enig idee hoeveel Kcal in een stuk zitten?
Bernie en ik zijn tof.
pi_56549553
Bij mij gaat he took niet zo goed, niet dat ik meer eet .. of erg rare uitspattingen heb, maar ik 'voel' m egewoon weer dikker.
Kan ook komen omdat ik last had van mn maag vandaag ... heb iets aan mn spijsvertering ofso, ben de naam vergeten ... de dokter zegt dat ik ermee moet leren leven en dat ik voor mezelf moet uitvogelen wat ik wel en niet kan hebben.

Klachten: heel veel last aan de bovenkant van je maag of juist aan je darmen. en de maagpijn is echt erg. Had voorheen heel veel last, nu niet zoveel meer gelukkig, maar ik zwel altijd op dan. Mijn buikomvang kan als ik last heb wel 20 cm dikker zijn dan op een normale dag ...

Heb trouwens ook niet zo'n beste ontlasting meer. Voorheen elke dag en gewoon goed, maar nu elke dag een beetje of om de dag een beetje ... kan er maar niet aan wennen. Ben ik de enige?
pi_56549711
hihihi, ik lijn dan wel niet, maar ik kijk toch altijd even achterom of ik wel de "aanbevolen dagelijkse hoeveelheid poep" heb gehad eigenlijk...k maak me toch altijd zorgen als ik een paar dagen minder ben geweest ofzo, visioen van ophopingen ofzo...
pi_56550228
mja, vraag me af of het door het lijnen komt hoor, ja voorheen at ik meer, maar ik eet nu ook neit weinig ofso:

Ontbijt: cracker et jam
Lunch: broodje kipfilet, peer, actimel, cracker kipfilet
Avond: Lasagne, 2x opgeschept
Tussendoor: ontbijtkoek, chocolade eitje, broodje kipfilet

Dit is ongv wel een normale dag, dus weinig is anders ... dus idd heb ook visioenen over ophopingen enzo :p
pi_56550370
Zo, heerlijk getraind en weer te enthousiast (nu al spierpijn). Maar wel lekker moe nu, nog even de laatste hand leggen aan een werkplan en dan douchen + slapen.

@Jeipod: ik heb juist dat ik nu veel meer naar de wc ga, omdat ik gezond en veel meer vezels eet. Misschien een ideetje? (dat lekkere slanke gevoel als je eens goed naar de wc geweest bent is ook wel prettig )

Ik heb stiekem al gewogen vanmorgen, en ik ben nu (na een paar dagen gezond eten, en het weekend totaal niet, het wilde gewoon even niet) al afgevallen . Vasthouden nu, voel me nu echt veel gelukkiger dan wanneer ik steeds loop te snoepen! (sowieso minder misselijk en opgepropt)
pi_56550436
Ja, dat is het dus, ik eet veel vezels!
Volkoren crackers, meergranen brood, cruesli, vandaag toevallig pasta ... en ik eet normaal 2 stuks fruit per dag ... lijkt mij voldoende vezels?
Of nog meer vezeltips?
pi_56552530
Meer fruit misschien? Dat wil bij mij nog wel eens helpen
Ik voel me nu nogal opgeblazen. Vanmiddag handvol winegums gehad en dat is toch echt teveel suiker voor mij, Word ik enorm opgeblazen van
Morgen gelukkig weer over
pi_56552972
Fruit is een goed idee tegen obstipatie Vooral kiwi doet het erg goed en ook de vertrouwde pruim
Maar het gaat ook om de juiste verhouding in je eten, dus denk ook aan voldoende vetten! Je krijgt ook verstopping als je veel te weinig vet binnen krijgt, iets wat vaak over het hoofd wordt gezien.

Vanavond vreselijk ongezond uit eten geweest. We hadden een soort tapasmenu met z'n allen, maar er zat werkelijk niets verantwoords bij Ook de gevulde aubergine en de salade waren vreselijk vet. Nou ja, ik wilde ook niet moeilijk doen en heb maar gewoon gegeten, maar voel me nu wel opgeblazen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56554909
én een onsje d'r af weer

net lekker ontbeten en stap zo rustig aan op de motor richting Wereldstad Renkum voor een half dagje werken

René is jarig vandaag dus daarna snel naar huis, ontbijt op bed maken (om half 2 ofzo ) en dan dingen voor de gourmet klaarmaken, want m'n schoonouders komen gourmetten, gezellig!

En oh ja.. het regent
Ja doei.
pi_56555071
Gefeliciteerd, René! Fijne verjaardag beiden En veel plezier met het gourmetten. Ik ben trouwens net in een echte ouderwetse plensbui terecht gekomen op de fiets
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56555209
nagenoeg droog overgekomen

en koffie
Doei.
pi_56555295
Faithy, gefeliciteerd met René!

Isa, wat doe je dan ook al zo vroeg op de fiets zeg!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56555379
dankjullie
Doei.
  woensdag 6 februari 2008 @ 09:39:18 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56556071
Feli met René .

Ik heb gisteravond hardgelopen. Voor het eerst 1 x 15. Ging prima . Ik merk wel dat mijn tempo niet constant is. Als ik fit ben, ga ik steeds harder lopen en als ik niet zo fit ben, ga ik angzamer lopen. Bij de warming-up heb ik vaak een gevoel van: "Nou, dat wordt niks", maar als ik dan eenmaal bezig ben aan de duurloop gaat het prima. Ik durf echter niet al te hard te lopen nu (dus 10 km/u), vanwege mijn scheenbenen. Dat is wel irritant, want nu loop ik minder hard dan ik zou kunnen (warming-up 8,5, normale looptempo ergens in de 9).
Nog 2 lessen en dan moet ik 20 mins achter elkaar. Maar dat gaat ook wel lukken als 15 mins lukt . Ik had vrijwel geen last van mijn scheenbenen. Thuis meteen ijs erop gelegd. Nu voel ik het echter wel. Ik ga sowieso even naar de fysio morgen. Die kan vast wel concrete tips geven.

Ik kwam gisteravond met knallende koppijn thuis en nu heb ik nog steeds koppijn . Maar ik ben gisteravond vergeten de verwarming uit te zetten, dus dat zal er ook mee te maken hebben. Mijn bed staat tegen de CV aan, dus kun je nagaan . Straks komt er een vriendin van mij op bezoek. Gaan we eerst even thee leuten hier en dan de stad in. Lekker broodje eten bij één of andere croissanterie en een beetje shoppen. Wel zin in . Zo eerst even douchen, eten en aankleden en dan nog een beetje opruimen. En dan ga ik haar ophalen van het CS .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')