abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56497034
goedemorgen

vandaag gaan we dus helemaal NIETS doen uurtje geleden ontbeten met 3 mini pistoletjes, en dan ergens vanmiddag een banaantje, en vanavond (ba)mi(e) met roerboekgroenten

dat was 't dan wel weer.. maar, we doen dan ook helemaal niets vandaag

filmpje kijken misschien... en Rollercoaster Tycoon... enop de bank hangen.. en en en..

en de weegschaal was lief 3 ons minder dan gisteren
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:40:25 #152
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497098
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:26 schreef conleche het volgende:
Die zat vroeger ook bij de club. Ik heb vandaag gegeten tot nog toe:

1 kom met fruit 'n fibre en halfvolle melk.

2 geroosterde sneeen brood met dubbel rosbief (moest op vandaag)

Kom Chinese tomatensoep.

Vanavond ga ik eten: Dim Summetjes met meegestoomde aspergetips. Ik ben daar dol op, maar meneer C. vindt dat geen echt eten, maar aangezien hij er niet is vanavond..........Ik doe dat wel vaker als ik alleen ben: iets eten wat eigenlijk niet als avondeten bedoeld is, dus een boterham met gebakken ei, of een potje koude rode kool met appeltjes, dat soort werk. Doen jullie dat wel eens?
Ik vind dat deze schets van wat je gisteren hebt gegeten veel te weinig is. En te weinig eten komt je duur te staan; want dat ga je compenseren..hoe dan ook.

Ik eet altijd zo als ik ziek ben* SHE niet lekker voel..dus volgens mij geen goed idee om regelmatig te doen.
Die dim sums zijn goed te doen als avond maaltijd hoor; maar dan moet je er nogal wat wegwerken. Dimsum isnamelijk een lunchgerecht.
Daarnaast heeft het niet zo bijster veel energetische-en voedingswaarde.
Maar het is wel 1 van de lekkerste dingen die ik ken
pi_56497270
ergens herken ik wel wat SHE zegt..

heb me jarenlang kut gevoeld, en als ik dan probeerde af te vallen ging het gewoon niet. MAAR, dat kwam niet omdat ik 'troosteten' deed ofzo, maar een gebrek aan doorzettingsvermogen door een gebrek aan zelfvertrouwen, dat wel..

Heb nooit vreetbuien gehad, ben nooit aan een pak koekjes begonnen omdat ik me kut voelde, of wat dan ook, maar merkte wel, dat ik geen zin had om naar buiten te gaan. Om te gaan sporten, om te gaan bewegen.
Toen ik nog veel zwom, bleef ik wel op gewicht, maar deed er verder niets naast. Toen ik daarmee stopte door studie, bleef ik wel hetzelfde eten, en bewoog ik helemáál niet meer.. en ja.. dan gaat 't hard..

Nu ik eindelijk mijn plek in deze wereld heb gevonden, ik redelijk tevreden ben met wie en wat ik ben, ik een geweldig lieve vriend en een doel heb (studie, hobbies) gaat het veel makkelijker, omdat ik me goed voel, en nog béter als ik ook beweeg. Sinds ik Evy ben gaan lopen, voel ik me ondanks de enorme spierpijn die ik nu heb ontzettend goed! Gisteren mijn sportkaart van de uni gehad, en ga vanaf volgende week ook lekker 2 keer per week fitnessen..
En dat had ik me nooit zien doen toen ik nog zo aanmodderde met mijn 'issues'..

Het scheelt, als je jezelf de moeite waard vindt om er wat aan te doen... als je niet het gevoel hebt dat je de moeite waard bent, waarom zou je dan gaan sporten 'want het helpt toch niet'...
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 12:56:26 #154
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497525
Dat is het natuurlijk ook; en met die geestelijk ballast bedoel ik natuurlijk niet perse emotionele wrakken.
Problemen zijn er groot en klein.
Gebrek aan zelf-liefde is een veel voorkomende , maar wat mildere vorm van toestanden in je hoofd.
Issues zijn natuurlijk geen probleem ( whehehe ) , maar soms denk ik dat mensen de volgorde verkeerd doen.
Eerst je hoofd op orde brengen, dan pas met je lichaam aan de slag. Anders is het namelijk alleen maar zinloos, vermoeiend en vooral teleurstellend.

En met acceptatie bedoel ik natuurlijk niet het accepteren van het dik zijn he..want daar is natuurlijk niets goeds of bewonderingswaardigs aan. Het is het accepteren van jezelf, met al je nukken, eigenschappen en je verleden.
Volgens mij noemen ze dat innerlijke schoonheid ofzo ; een kutwoord , maar het maakt je wel een lekker wijf natuurlijk
pi_56497592
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:40 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind dat deze schets van wat je gisteren hebt gegeten veel te weinig is. En te weinig eten komt je duur te staan; want dat ga je compenseren..hoe dan ook.

Ik eet altijd zo als ik ziek ben* SHE niet lekker voel..dus volgens mij geen goed idee om regelmatig te doen.
Die dim sums zijn goed te doen als avond maaltijd hoor; maar dan moet je er nogal wat wegwerken. Dimsum isnamelijk een lunchgerecht.
Daarnaast heeft het niet zo bijster veel energetische-en voedingswaarde.
Maar het is wel 1 van de lekkerste dingen die ik ken
Maar dat schreef ik om half 7 Dan begint mijn dag pas! Ik ben gister overdag echt hoeredruk geweest, anders eet ik daar meestal ook nog wel een tussendoortje of 2! Maar goed, gisteren na m'n dim summetjes (12 stuks= 300cal.) en m'n asperges heb ik nog op:
Bakje optimelvla met bolletje framboossorbetijs (best goeie combi ) koffie met een koekje. Een sinaasappel en een glas witte wijn met een handje Japanse mix.

Dus dan valt het wel weer mee.....
pi_56497646
Hier klopt het wel hoor
Hoe beter ik me voel, hoe makkelijker ik afval. Ik voel me nu uitstekend met mezelf en mijn lijf en blijf dan ook zonder moeite op gewicht en ook zonder er ook maar iets extra's voor te doen. En dat terwijl ik eerst redelijk streng lijnde en NIET afviel. Intussen is mijn zelfbeeld ook een aardig aantal procenten gestegen en ook hoe ik me bij andere mensen voel. En volgens mij hangt dat samen met afvallen, maar ik merk wel dat het er niet van af hangt. Dus ik wordt niet gelukkiger omdat ik dunner ben, maar juist andersom.
Dus bij mij heb je gelijk!
pi_56497680
@ SHE, als je dat zo stelt (en voor een aanzienlijk deel heb je gelijk, iig als het om volwassenen gaat) dan is het sterk toegenomen overgewicht natuurlijk helemaal zorgwekkend!!

Overigens: accepteren van dik zijn, nee, accepteren van ronde heupen en billen, ja graag. Die verdwijnen bij mij alleen als ik minder dan 55 kilo weeg, en daar ben ik dan weer net iets te lang voor
Ik bedoel maar te zeggen: het ene lijf is het andere niet. De een bereikt met gezond en regelmatig eten en behoorlijk sporten nooit een BMI lager dan 25, terwijl de ander daarmee op 21 komt. Geen probleem, lijkt mij.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:02:36 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497687
Gelukkig, dat lijkt er meer op.
Mocht je trouwens ooit een keer in het Utrechtse zijn; in Hoog Catherijne zit een chinees ( Tai-Soen ) die elk weekend tot 5 uur een waar dimsum paradijs is.
Het zit er dan ook stampvol met chinezen. Je moet er s'avonds niet eten hoor ( ieuw ) maar in het weekend , overdag, is het er echt dimsum-heaven
pi_56497777
denk dat ik, als ik nog in Den Haag woonde, René niet kende en weer van uitzendbaantje naar uitzendbaantje had gezworven, ik nóg zwaarder was geworden

Nadat ik in augustus mijn hele leven heb omgegooid is het alleen maar beter gegaan, met de dag! En nu René en ik ook nog samenwonen, ik aangenomen ben bij de universiteit (ik ben slim! echt waar!!!!) en ik ook hier in het oosten steeds meer vrienden maak, kan het alleen nog maar beter worden..
En 'ineens' ging ik Evy-en.. en ineens gaat 't hard. Ben nu al 4 weken aan het hardlopen! Hardlopen! waar ik vroeger een grafhekel aan had! Ik heb weer zin in sporten, en niet zozeer om 't gewicht/de cm's, maar omdat ik me elke keer als ik hardgelopen heb, ik me geweldig voel, ondanks het knalrode hoofd en een hartslag die nog flink wat naar beneden moet..

Je moet er ZIN in hebben om te gaan sporten/meer te bewegen, je moet het niet als iets zien 'wat je maar moet doen, anders VAL JE NOOIT AF'.. je moet zin hebben om jezelf te zijn en je lichamelijk goed te voelen.. dan is een gewichtsafname alleen nog maar een hele grote fijne bijkomstigheid
Ja doei.
pi_56497819
oh ja, ik vergat een 'TSJAKKA'

Ja doei.
pi_56497833
Hardlopen is idioot: het is saai, stom, slecht voor je gewrichten, je wordt er doodmoe van, gaat ervan hijgen en krijgt er een rood hoofd en zweetplekken van.

Lekker hè, ik ga zo weer
  zondag 3 februari 2008 @ 13:09:58 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497883
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
@ SHE, als je dat zo stelt (en voor een aanzienlijk deel heb je gelijk, iig als het om volwassenen gaat) dan is het sterk toegenomen overgewicht natuurlijk helemaal zorgwekkend!!

Overigens: accepteren van dik zijn, nee, accepteren van ronde heupen en billen, ja graag. Die verdwijnen bij mij alleen als ik minder dan 55 kilo weeg, en daar ben ik dan weer net iets te lang voor
Ik bedoel maar te zeggen: het ene lijf is het andere niet. De een bereikt met gezond en regelmatig eten en behoorlijk sporten nooit een BMI lager dan 25, terwijl de ander daarmee op 21 komt. Geen probleem, lijkt mij.
Het gaat niet om ronde heupen of grote borsten. Iedereen kan zijn streefgewicht uitrekenen en voor elk persoon ligt die anders. Net als dat niet iedereen van nature een wespentaille heeft.
Maar dik zijn hoeft niet. Mollig ook niet. Ik kan zo mager als een lat zijn, maar op mijn streefgewicht heb ik gek genoeg borsten en heupen. Godzij dank trouwens.

En vwb het hoofd-verhaal. Ja, het is zorgwekkend, maar je hoeft geen genius te zijn om te zien dat je anno 2008 gewoon meer aan je hoofd hebt dan goed voor je is.
Die balans zoeken is wat lastig tussen al die keuzes, uitdagingen, toestanden en druk. Even los van wat je nog aan bagage uit je jeugd meeneemt. En de één is nu eenmaal gevoeliger dan de ander, al lijkt het erp dat dat tegenwoordig niet meer mag ofzo, gevoelig zijn.
Maar het gaat niet alleen om volwassenen hoor; ook dikke kindjes hebben vaak exact dezelfde problematiek, maar dan in micro-vorm. Same shit, different size.
Het zou zoveel schelen als we niet meer geloofden in dieten ( en laten we wel wezen, ze hebben nooit gewerkt, dus waarom toch proberen?? ) maar eens wat meer aandacht zouden besteden aan ons hoofd. Daar zit het zenuwcentrum , nergens anders.
pi_56497887
Ik ben het niet met je eens overigens, dat het altijd maar psychisch is, overgewicht. Als je aanleg hebt om dik te worden is het heus niet zo gemakkelijk om altijd maar tegen je honger te vechten. Ik weet niet of je weleens gestopt bent met roken? Nou het gevoel dat je dan de 1e paar weken hebt, dat constante verlangen naar een sigaret, dat hebben sommige mensen ook, maar dan naar eten en niet 1 of 2 weken lang maar hun hele leven En het is misschien wel waar dat als het emotioneel even wat minder gaat, dat je dan eerder het gevecht (even) verliest. Maar het begin van het probleem was dan toch echt lichamelijk. Dat altijd maar trek hebben is gewoon een crime. Dus je moet juist wel zorgen dat je jezelf vult met gezond en niet dikmakend eten. Zodat je geen trek hebt. Dunne mensen hebben gewoon minder trek en dat is mijn mening.
pi_56497888
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Hardlopen is idioot: het is saai, stom, slecht voor je gewrichten, je wordt er doodmoe van, gaat ervan hijgen en krijgt er een rood hoofd en zweetplekken van.

Lekker hè, ik ga zo weer
vergeet die leuke Evy-muziek niet

ik ben gisteren geweest, maar mag morgen weer samen met René en Isa
Ja doei.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:12:06 #165
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56497937
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, ik vergat een 'TSJAKKA'

Ik word helemaal vrolijk van je verhaal.
pi_56497997
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:12 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik word helemaal vrolijk van je verhaal.
sarcasme of echt?
Ja doei.
pi_56498016
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Het gaat niet om ronde heupen of grote borsten. Iedereen kan zijn streefgewicht uitrekenen en voor elk persoon ligt die anders. Net als dat niet iedereen van nature een wespentaille heeft.
Maar dik zijn hoeft niet. Mollig ook niet. Ik kan zo mager als een lat zijn, maar op mijn streefgewicht heb ik gek genoeg borsten en heupen. Godzij dank trouwens.
You lucky cow
Mijn voorgevel zakt en mijn kont blijft. Bovendien, in de tijd dat ik echt mager was, at ik zo schrikbarend slecht dat ik het eetpatroon had van een ana maar zonder die motivatie.
Wil ik normale porties echt lekker eten combineren met een beschaafde hoeveelheid sport, dan kom ik echt niet lager dan 25,26. Mij best.

Onderschat niet het effect van je metabolisme verneuken door bizar weinig eten: ik kwam, toen ik weer normaal ging eten, in no time 20 kilo aan...
pi_56498077
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:10 schreef conleche het volgende:
Ik ben het niet met je eens overigens, dat het altijd maar psychisch is, overgewicht. Als je aanleg hebt om dik te worden is het heus niet zo gemakkelijk om altijd maar tegen je honger te vechten. Ik weet niet of je weleens gestopt bent met roken? Nou het gevoel dat je dan de 1e paar weken hebt, dat constante verlangen naar een sigaret, dat hebben sommige mensen ook, maar dan naar eten en niet 1 of 2 weken lang maar hun hele leven En het is misschien wel waar dat als het emotioneel even wat minder gaat, dat je dan eerder het gevecht (even) verliest. Maar het begin van het probleem was dan toch echt lichamelijk. Dat altijd maar trek hebben is gewoon een crime. Dus je moet juist wel zorgen dat je jezelf vult met gezond en niet dikmakend eten. Zodat je geen trek hebt. Dunne mensen hebben gewoon minder trek en dat is mijn mening.
Nou, dat weet ik niet hoor. Ik ken het gevoel wel wat je beschrijft, maar dat gevoel is dus gedeeltelijk verdwenen toen ik lekkerder in mijn vel kwam te zitten. Was dus wel degelijk psychisch.
En inmiddels heb ik een BMI van 21 en ben ik meer dan 25 KG afgevallen, maar ik heb nog steeds net zoveel trek in ongezonde dingen. Ik heb alleen geleerd om die trek te vullen met liefde en afleiding in plaats van met eten. Zoiets.
En eigenlijk is dat ook veel leuker
En als je eenmaal in die spiraal zit, gaat het opeens allemaal veel makkelijker!
pi_56498102
Ik herken het afvallen/hoofd op orde verhaal ook wel . Ik val veel sneller af als ik vrolijk ben, me niet druk maak en overal van kan genieten. Dan heb ik ook geen vreetbuien of het gevoel dat het 'moet', ben ik gewoon blij met mezelf en dat begin je steeds meer te zien. Nu ben ik wel blij met mezelf, maar zit even wat minder lekker in mijn vel en maak me veel zorgen, dus dan gaat het even wat minder goed met gezond leven. Kan gebeuren, is geen ramp, ik vind mezelf nog steeds net zo lief .

Over anorexia: niet eten en lijnen kan een vorm van zelfbestraffing zijn. Je lichaam pijn doen, omdat het in je hoofd zo in de knoop zit. Boos zijn op zichzelf, op hun lichaam, en het daarom slecht verzorgen, en laten zien dat hun wil sterker is dan de noodzaak om te eten. Was zelf ook een tijdje zo, tot ik alles op orde kreeg . Bij overgewicht weet ik het niet, ik weet alleen dat je uit boosheid op jezelf ook veel kan gaan eten, om jezelf gelijk te geven ("ik ben lelijk en dik" vreet jezelf vol "kijk zie je, ik heb gelijk").

Ik heb zin in groente (ik heb nooit spontaan zin in groente . Niet buiten het avondeten)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 3 februari 2008 @ 13:18:52 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56498132
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

sarcasme of echt?
I'm bloody serial
Serieus, ik vind het echt een verademing te lezen dat iemand zijn overgwicht niet buiten zichzelf plaatst, maar het omarmt en er iets verstandigs mee doet.
Het is zo makkelijk om het aan je metabolisme, je bouw en je zware botten te wijten. Het is moeilijker te erkennen dat je gewoon niet ok in je vel zit, en daar eens even de bezem doorheen jast.
Dus wat mij betreft ben je een voorbeeld.
  zondag 3 februari 2008 @ 13:21:20 #171
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56498200
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:15 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Onderschat niet het effect van je metabolisme verneuken door bizar weinig eten: ik kwam, toen ik weer normaal ging eten, in no time 20 kilo aan...
Waarom denk je dat ik hier altijd zo opgewonden raak van die mensen die TOCH aan het dieten slaan?
Woest word ik ervan, want ze hebben geen idee hoe slecht dat is voor je natuurlijk stofwisseling.
Zeker als je dat jaren achter elkaar volhoud.
En een BMI van 25.6..c'mon..dat is gewoon gezond. En bovendien zijn de cijfers niet zaligmaken.
Zie je er mooi, gelukkig en gezond uit? Nou, dan ben je dat gewoon. Geen BMI die daar wat aan verandert.
pi_56498256
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:21 schreef SHE het volgende:

[..]
Zie je er mooi, gelukkig en gezond uit? Nou, dan ben je dat gewoon. Geen BMI die daar wat aan verandert.

(die moest ik even quoten, want die is/vind ik zo ongelooflijk waar)
pi_56498263
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:18 schreef SHE het volgende:

[..]

I'm bloody serial
Serieus, ik vind het echt een verademing te lezen dat iemand zijn overgwicht niet buiten zichzelf plaatst, maar het omarmt en er iets verstandigs mee doet.
Het is zo makkelijk om het aan je metabolisme, je bouw en je zware botten te wijten. Het is moeilijker te erkennen dat je gewoon niet ok in je vel zit, en daar eens even de bezem doorheen jast.
Dus wat mij betreft ben je een voorbeeld.

Ja doei.
pi_56498412
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:17 schreef Chicolate het volgende:

Ik heb zin in groente (ik heb nooit spontaan zin in groente . Niet buiten het avondeten)
Ben ik echt een doos als ik zeg: ikke wel?
Als ik naar de markt ga, en daar die hoog opgetaste stapel prachtige vruchten en groentes zie, dan denk ik: is het al tijd voor het avondeten. Het kan zo simpel zijn.... Groenten hebben veel smaak, hoor. Ik vind spinazie lekkerder dan een big mac. Echt.

En nu ga ik rennen. Op het strand, met manlief.

Mijn magere periode had overigens niets te maken met een dieet; ik wist gewoon stomweg niet hoe ik voor mezelf moest zorgen

Oh ja en MoBlo: veel sex helpt ook enorm mee, dat heeft vast ook geholpen bij jou... Niet vanwege de 'sport', maar omdat je je blij & gelukkig & fijn voelt, ook over je lijf.
pi_56498478
Het is echt zo hè. Ik heb jaren geroepen "ik kom toch nooit onder de 80 kilo, dat is gewoon niet hoe ik ben gebouwd" ( ). Totdat de knop omging, ik veel minder en gezonder ben gaan eten, en toen op een gegeven moment 74 kilo woog en me beter dan ooit voelde.

Maar.. toen kwam de stress weer (want in de zomervakantie kan ik echt heel makkelijk afvallen, maar als de studie/stages weer beginnen, berg je dan maar), en kon het me echt niets meer schelen wat ik er allemaal in propte. En hups - weer naar de 80 kilo . Maar pas op het moment dat ik me weer bedacht dat alles wat je uiteindelijk hebt je eigen lichaam is, en ik ging nadenken wat je daar allemaal instopt om de motor draaiende te houden helemaal je eigen keuze is, is het gewoon niet logisch om weer aan te komen en dik te blijven.

En dan bedoel ik dus óók dat het (voor mij) niet logisch is om daar véél te weinig en helemaal niet lekkere dingen in te stoppen, à la Sonja. Vandaar laatst mijn ommezwaai, en ik kan nu weer gelukkig de dagen doorkomen, met veel sport en lekker eten, in plaats van te sippen met krackers en water.
pi_56498762
Oh, en meneer de instructeur heeft me vandaag even geholpen met mijn buikspierapparaat-oefeningen, want die deed ik volgens mij niet goed, ik voelde niet zoveel als ik ze deed en dat klopte toch niet helemaal volgens mij (als ik zag hoe moeilijk al die andere mensen keken als ze dat apparaat gebruikten...).

Hij heeft m'n houding wat verbeterd, en de hoogte van de zitting. Nou.. nu voel ik genoeg auw!! Maar wel heel fijn dat ik ze nu weer goed doe, ik begon al aan het bestaan van mijn buikspieren te twijfelen .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2008 13:47:19 ]
pi_56499035
misschien dat dát het volgende is wat ik na hardlopen ga 'masteren': situps enzo

zelfs met zo'n tell-sell-ding dat in iedere sportschool te vinden is lukt het me niet meer dan 3 keer: gebrek aan buikspieren maar die moeten dus wel gekweekt worden..

ik ga volgende week (de week van 11 februari) voor het eerst naar het universiteits-sportcentrum dus wie weet kan ik dat daar eens op gaan pakken
Ja doei.
pi_56501241
Het hardlopen ging echt ontzettend KUT

Ik baal echt van m'n eigen stommigheid, want het was zulk lekker weer en hardlopen op het strand kan alleen in het weekend.
Ik startte veel te hard, wilde lekker met Mr CF meerennen, maar was even vergeten dat die rustig harder dan 12 km/u loopt. Gevolg: zere benen en ontzettend hard happen naar lucht (niet echt makkelijk met tegenwind). Gevolg: beetje aanmodderen, heel erg misselijk. Toen ik na 20 min. begon te kokhalzen, ben ik maar gestopt

Moest ik helemaal teruglopen met een blaar op m'n voet Ik denk dat ik maar even een paar dagen wacht met lopen; ik ga morgen wel baantjes trekken.

Oh @MoBlo: probeer dat pilatesboek. Je buikspieren jammeren het uit van de pijn, maar je krijgt er wel een mooie taille van
pi_56501359
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik echt een doos als ik zeg: ikke wel?
Als ik naar de markt ga, en daar die hoog opgetaste stapel prachtige vruchten en groentes zie, dan denk ik: is het al tijd voor het avondeten. Het kan zo simpel zijn.... Groenten hebben veel smaak, hoor. Ik vind spinazie lekkerder dan een big mac. Echt.

En nu ga ik rennen. Op het strand, met manlief.

Mijn magere periode had overigens niets te maken met een dieet; ik wist gewoon stomweg niet hoe ik voor mezelf moest zorgen

Oh ja en MoBlo: veel sex helpt ook enorm mee, dat heeft vast ook geholpen bij jou... Niet vanwege de 'sport', maar omdat je je blij & gelukkig & fijn voelt, ook over je lijf.
Ik vind groente heerlijk als avondeten, mij hoef je ook echt niet wakker te maken voor een Big Mac ofzo (Spinazie is zoveel lekkerder dan een Big Mac!), maar als tussendoortje heb ik er eigenlijk nooit trek in. Fruit wel . Op de markt allemaal lekkere soorten fruit kopen vind ik heerlijk, maar groente heb ik eigenlijk nooit spontaan trek in. Of het moet bijna etenstijd zijn .

En volgende keer lekker op je eigen tempo lopen, dan lukt het wel zonder blaren
pi_56501528
jaja, no pain.. no gain..

ik zal eens kijken morgen in de stad of ik het gewoon kan kopen... anders kan ik het morgenavond nog wel 's bestellen bij bol.com Moest er gisteren nog aan denken.. dus moet 't echt maar eens doen.

En je kan zó balen als het hardlopen kut gaat.. ik heb ook ups en downs, maar ik merk wel dat het écht lekker gaat als ik al wat dingen heb gedaan op een dag en dán ga hardlopen.. Opstaan, ontbijten, eten laten zakken, hardlopen is niets voor mij en opstaan, hardlopen, ontbijten ook niet

dus ga ik meestal lekker wat dingen doen, zoals boodschappen en fietsen enzo.. en daarna hardlopen, ja, dat werkt wel..

Gelukkig eten wij nagenoeg alleen maar groente.. het gaat elke dag (ok, behalve gisteren) overal in eigenlijk.. gisteren weer twee courgettes, twee broccoli's, twee bakken champignons, een zak paprika's en chinese spinazieachtigiets en sla en roerbakgroentes gehaald.. en dat is voor 1 week ik houd van mijn groente-voorkeur.. en ben blij dat René dat ook heeft. in mijn geval is samenwonen wél goed voor me

@CF: ben je bij de Sav het strand op gegaan? Dat hels-hoge duin op? dat was 's zomers een hel toen ik daar nog bij de reddingsbrigade moest zijn regelmatig
Ja doei.
pi_56501707
Meld!

Er hoeft bij mij niet veel vanaf, een kilo of 5-6 hoop ik, maximaal. Ik ben 1.74 en weeg nu 66 kilo. Opzich niet te dik, maar ik heb een buikje, en kwabjes die ik kan beetpakken bij mijn rug. En omdat ik heel kleine borsten heb is het allemaal niet in verhouding
Ook ga ik over 2 maandjes naar Florida, en daar wil ik uiteraard enorm gaan shoppen. En een beetje leuk op het strand verschijnen.

Ik heb me al vaak voorgenomen om gezonder te gaan eten, de wijn te laten staan, en sit ups te doen, maar elke keer heb ik weer een smoes. Koken is leuk maar na het werk ben ik moe, dus maar ff makkelijk, stress op het werk dus dat wijntje is zo lekker, sit ups heb ik geen zin meer in aan het eind van de dag enz enz. En zo komt er nooit iets van.

En nu, heb ik me voor de 100ste keer voorgenomen het te gaan doen. En 100 keer "reageer op dit topic" aangeklikt en weer weggeklikt. Maar ik post toch maar. Misschien dat meepraten me helpt, me meer motiveert.

Dus, vanaf vandaag drink ik geen wijn meer, alleen nog maar thee zonder suiker en water (deed ik overdag al wel de hele dag), ga ik geen vette tussendoortjes meer eten, ga ik gewoon normaal koken, en ik ga die verdammte sit ups doen!
Proud property of hollander172
pi_56501779
je kunt ook een andere leuke sport gaan proberen?

welkom in ieder geval
Ja doei.
pi_56501912
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:53 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt ook een andere leuke sport gaan proberen?

welkom in ieder geval
Mja, heb wel het een en ander geprobeerd, maar ik wil het liefst iets in mijn eentje doen. In de sportschool vermaak ik me helemaal niet, teamsporten vind ik ook niet leuk. Hardlopen zou kunnen, maar ik rook, en ben na een trap oplopen al buiten adem. Kortom, mijn conditie is dramatisch. Ga overigens wel elke dag netjes op de fiets naar mijn werk, en fiets dan ook lekker hard in een lichte versnelling, of normaal in een zware versnelling. In elk geval gaat het bij mij puur om mijn buikspieren, van boven ben ik heel smal, dus daar hoeft niks af, dat buikje moet weg, en ik heb een behoorlijke kont en benen, maar die zijn wel strak.
pi_56502207
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik vind groente heerlijk als avondeten, mij hoef je ook echt niet wakker te maken voor een Big Mac ofzo (Spinazie is zoveel lekkerder dan een Big Mac!), maar als tussendoortje heb ik er eigenlijk nooit trek in. Fruit wel . Op de markt allemaal lekkere soorten fruit kopen vind ik heerlijk, maar groente heb ik eigenlijk nooit spontaan trek in. Of het moet bijna etenstijd zijn .

En volgende keer lekker op je eigen tempo lopen, dan lukt het wel zonder blaren
Ja, maar die blaar had ik stiekem al

Afijn, ik heb twee jaar geleden veldwerk gedaan in een heel arm gebied in Afrika, dan zit je in zo'n resort en krijg je elke dag kleffe sandwiches en zakjes chips en candybars als ontbijt en lunch, en steak & chips of ribs & chips als diner...
Na een week ga je dat echt voelen, en na anderhalve week kreeg ik letterlijk zo'n pavlovreactie (dat speekselverhaal zeg maar) toen iemand het over spinazie had
Dus toen hebben we avocado's en sinaasappels gekocht in zo'n dorpje op de markt, grote hemel, wat heb ik toen gesmuld!!
Groente is verrukkelijk
  zondag 3 februari 2008 @ 16:30:14 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56502630
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:00 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Mja, heb wel het een en ander geprobeerd, maar ik wil het liefst iets in mijn eentje doen. In de sportschool vermaak ik me helemaal niet, teamsporten vind ik ook niet leuk. Hardlopen zou kunnen, maar ik rook, en ben na een trap oplopen al buiten adem. Kortom, mijn conditie is dramatisch. Ga overigens wel elke dag netjes op de fiets naar mijn werk, en fiets dan ook lekker hard in een lichte versnelling, of normaal in een zware versnelling. In elk geval gaat het bij mij puur om mijn buikspieren, van boven ben ik heel smal, dus daar hoeft niks af, dat buikje moet weg, en ik heb een behoorlijke kont en benen, maar die zijn wel strak.
Welkom .
En met hardlopen kun je je conditie juist verbeteren. Klinkt ongelofelijk, maar het is waar .

Ik ben naar No country for old men aan het kijken . We gaan zo eten, want we willen vroeg hardlopen. Op tijd weer binnen zijn voor Boer zoekt Vrouw en Peter R. de Vries .
Niet meer actief op Fok!
pi_56502676
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]
Op tijd weer binnen zijn voor Boer zoekt Vrouw en Peter R. de Vries .
Heel Nederland blijft binnen voor deze programma's vanavond volgens mij .
Wij ook dus .
pi_56502714
Wij kijken meestal BzV op uitzendinggemist.nl, maar gaan nu maar 'live' kijken...

en ja.. ook wij zijn wel benieuwd naar wat Peter R te zeggen heeft voel me nu zo'n kuddedier
Ja doei.
pi_56502818
Yep, hier vanavond ook Peter R. Ben te nieuwsgierig om het niet op te zetten.
En vanavond nog wel ongezond eten...Broodje shoarma.
pi_56502951
ik heb honger zo maar lekker een banaantje eten

en dan rustig aan beginnen met groente snijden voor de bami enzo...
Ja doei.
pi_56504933
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je bent heel ongezond en onverstandig bezig...

als je op deze manier doorgaat en je ideale gewicht bereikt en daarna denkt weer normaal te kunnen gaan eten kom je binnen no-time weer aan

daarbij verbruik je alleen door gewoon dingen te doen op een dag al meer dan 1000 calorieën volgens mij dus sta je in de MIN, en dat is nooit gezond

ah, dit is een quote van die site! ok..

sorry, dat had ik niet begrepen
Ja sorry was ff verkeerd ingelogt
pi_56505078
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:09 schreef SHE het volgende:

[..]

Jaloers ben ik op je ! Denk wel dat ik altijd een bil blijf houden (heupen had ik toch al niet)
8kg geleden had ik eindelijk iets wat op een deco leek en nu is 't helemaal niks meer
pi_56505279
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja sorry was ff verkeerd ingelogt
Nou ja zeg!!! Dat jij King huppeldepup nog wat was, dat wist ik dan weer helemaal niet
pi_56505364
quote:
Op zondag 3 februari 2008 18:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou ja zeg!!! Dat jij King huppeldepup nog wat was, dat wist ik dan weer helemaal niet
ja die was ik ook maar heel even en daar postte ik beetje stereotyp op haha
pi_56506332

we zijn verliefd geworden op een koopwoning

hij is zó mooi.. zo perfect.. zó geweldig..

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ja doei.
pi_56507106
quote:
Op zondag 3 februari 2008 19:40 schreef motorbloempje het volgende:

we zijn verliefd geworden op een koopwoning

hij is zó mooi.. zo perfect.. zó geweldig..

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Want te duur? Of is er wat anders mee?
pi_56507179
we kunnen niet eens een hypotheek krijgen wrsch.. maar dat moeten we deze week nog even uitzoeken...

maar het is zo'n mooi huis..
Ja doei.
pi_56507249
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
we kunnen niet eens een hypotheek krijgen wrsch.. maar dat moeten we deze week nog even uitzoeken...

maar het is zo'n mooi huis..
Staat 't op funda? (Kan ik ook even lurken)
pi_56507483
Ik ben het eigenlijk wel eens met wat SHE zegt... nu voel ik me even wat minder en ja hoor, ik zie de weegschaal idd wat stijgen en ik heb zowaar sinds jaren weer een vreetbui gehad :} Als je je goed voelt is het veel makkelijker om gewoon 'nee' te zeggen of gewoon met mate te genieten. Een hoop dikke mensen die eten gewoon veel te veel.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56508525
Jaaaaaaaaaah ik heb eindelijk (de nederlandse...) Flexi Points op mn computertje staan!!! Heb alles al ingevoerd en het plan is als volgt:

Ik ben 177 lang en weeg nu 68,5. Gezond streefgewicht is volgens de flexi 63. Dus 5,5 kilo, moet te doen zijn... Ik mag 21 punten dus dat is ook nog goed te doen.

Morgen begin ik!
pi_56508590
Ik heb vandaag voor het eerst Evy gelopen! :C
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')