ahhh nu snap ik hetquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Je was vast Queen Victoria in een vorig leven
Freecell, ja, die had ik ook. Zou m je niet aanbevelen; het is een dun ding met een antiaanbaklaag. En dan werkt het grillen dus niet echt, want de grap van grillen is dat je de pan loeiheet maakt (dat kan met een dunne pan sowieso minder natuurlijk) en het dan een beetje 'aan laat branden' maar dat lukt natuurlijk niet met een antiaanbaklaag.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:19 schreef freecell het volgende:
Grillpan! Wil ik ook graag!
Ik zag ze gisteren bij de IKEA voor 11,- iemand ervaring met die grillpan?
Ik herinner me ineens dat wij het al een keer over die pannen hebben gehad, omdat jij het toen ook over gietijzer had en ik over verzwikte polsenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Freecell, ja, die had ik ook. Zou m je niet aanbevelen; het is een dun ding met een antiaanbaklaag. En dan werkt het grillen dus niet echt, want de grap van grillen is dat je de pan loeiheet maakt (dat kan met een dunne pan sowieso minder natuurlijk) en het dan een beetje 'aan laat branden' maar dat lukt natuurlijk niet met een antiaanbaklaag.
Ik zou je van harte willen aanraden om een tientje of misschien 20 euro meer uit te geven voor een gietijzeren exemplaar, zonder anti-aanbaklaag. Let er goed op of de ribbels niet te diep/ondiep zijn, of ze smal zijn en redelijk dicht op elkaar zitten!
Oh ja en conleche, een echte aanrader in combinatie met een grillpan vind ik zo'n oliespuitbus. Niet van die vieze non-fat cooking spraygewoon zo'n busje van de kookwinkel, zelf vullen met de olie die je lekker vindt, en dan lekker vernevelen. Krijg je veel minder vet binnen, en is het mooi verdeeld over het oppervlak.
* ColdFeet is verslaafd aan het kopen vaan kook-gadgets
O ja ik heb ook een ijsmachine. (En ook een sapcentrifuge en een stoommachine en een broodmachine) gebruik ik allemaal nooit.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:32 schreef ColdFeet het volgende:
Om eens een paar topstukken te noemen: twee ijsmachines, een sapcentrifugeen een mezzalune (wiebelmes). En een caquelon en een fraaie zwarte chamotte sudderpan.
Maar goeie messen is het halve werk! Mag ik vragen welk merk?
Geen idee, ik kom er op terug als ik weer in dat huis ben, dan zal ik eens kijken. Heb de een cadeau gekregen van mijn vader en de ander van een ex vriendje, dus die is al heel oud want ik ben al 12 jaar met meneer C.!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:43 schreef ColdFeet het volgende:
Welke sabatier, PF? Het is in principe een onbeschermde merknaam, net als bijvoorbeeld Solingen, maar er zitten heel goede tussen!
Je hebt bijv Lion Sabatier, da's een heel bekende & goeie, of Diamant Sabatier... Ik weet er ook niet heel veel van, ik heb bij de keuze van mijn messen me vooral georienteerd op de duitse (en ooit, als ik Mr ColdFeet heb overtuigd van het belang van het eten van rauwe vis, ga ik van die supergave japanse messen kopenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
gewoon van de kookhandel? staat sabbatier op?
Stoommandjes gebruik ik ook vaak! Tosti-ijzer gebruik ik wel, vind dat samengeperste wel lekker. Ijsmachine gebruik ik niet om dezelfde reden als jij: nooit plaats over in mijn toch best ruime vriezer. Broodmachine gebruik ik niet omdat ik m'n eigengebakken brood maar zozo vind. Ik moet gaan slapen, moet morgen weer werken, maar ik heb nog niet zoveel slaapquote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:47 schreef ColdFeet het volgende:
Conleche, om eerlijk te zijn: de ijsmachines staan hier stof te vangen... Mijn vriezer is te klein. Maar in m'n studentenhuis gebruikte ik ze echt vaak, heerlijk! Desnoods gewoon een pak magere yoghurt met rode vruchten van AH erin pleuren
Oh ja, en ik heb ook stoommandjes van de toko! En die gebruik ik weliswaar met vlagen, maar toch best vaak!
Enige apparaat dat ik NOOIT gebruik is het tosti-ijzer. ik vind tosti's uit de koekenpan veel lekkerderEn het electrische fonduestel is ook geen favoriet
Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 1 februari 2008 08:42 schreef freecell het volgende:
Oja een vriezerWij hebben een tafelmodel vriezer met grote laden en een lossen grote koelkast, ook met groot vriesvak. Zo heerlijk
Er is altijd wel een maaltijd in huis!
Nee, ga nooit zo verquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat wil ik ook
Miss_S, ga je skiën?
Tof dat je het hier naar je zin hebtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:50 schreef conleche het volgende:
Maar goed ik vier dus m'n eerste verjaardag van m'n gezonde regime en ik wil jullie allen hartelijk bedanken, want ik geloof dat ik echt veel aan deze slankclub heb!! Ik weet niet waaraan het precies ligt: de sociale controle, het van je afschrijven of jullie tips. Feit is dat ik hier met plezier kom!
Volgens mij kan ik wel namens iedereen zeggen dat wij ook heel veel aan jou gehad hebbenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:50 schreef conleche het volgende:
Nou das pech hebben!! Is het 1 februari en gisteren stond ik op 63,2 dus ik had nog stille hoop dat ik vandaag precies op de 62,9 zou zitten. (na het avondeten expres niets meer gegeten) Ben ik ongesteld geworden zeg! Weeg ik gewoon 64,1!!![]()
Maar goed ik vier dus m'n eerste verjaardag van m'n gezonde regime en ik wil jullie allen hartelijk bedanken, want ik geloof dat ik echt veel aan deze slankclub heb!! Ik weet niet waaraan het precies ligt: de sociale controle, het van je afschrijven of jullie tips. Feit is dat ik hier met plezier kom!
Dank, dat is liefquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Volgens mij kan ik wel namens iedereen zeggen dat wij ook heel veel aan jou gehad hebben
Ik heb trouwens hetzelfde gevoel w.b. gezonderen bij slank als jij: best nuttig en veel tips enzo. Ik was anders bv. nooit op het idee gekomen te gaan hardlopen denk ik!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Dank, dat is lief![]()
@veiligheidsspeldje: maat 27!!! Dat is echt superklein!! Wat goed.Volgens mij had ik voor het laatst 27 op de middelbare school!! Mogen we een foto??
Ik was aardig rood aangelopen op dat moment, want ik wilde daarna gaan sporten, m'n sporttas was zwaar, de tas met WC-bril ook, ik moest plassen èn er ging net een andere kassa open waarvan de rij véél sneller ging. Ik ook altijd met m'n nooit-van-rij-wisselen-strategiequote:"Zou dit mijn maat zijn? Ik denk het wel hè. Ja. Dat denk ik wel. Wat denkt u, kassameisje? Is dit mijn maat? En mijn kleur? Gaat er ook korting af? Ik wil graag pinnen. Hè, waarom doet mijn pasje het nou niet. Wat raar. Wat een raar apparaat. Andersom? Hoezo? Ohja, nu doet hij het. Niet genoeg saldo? Wat raar! Oh, wacht, dit is het pasje van mijn oude rekening. Haha, wat grappig. Zomaar het verkeerde pasje. Nou, even de andere zoeken hoor. Wat zit er veel zooi in m'n portemonnee. Jeetje. Oh, daar is hij. Nou, weer even opnieuw. Wat duurt het lang! Oh, moet ik nog op ja drukken. Ja, dat had ik toch al gedaan? Niet? Nou, doen we het nog een keer. Raar apparaat. Zo, betaald. Kan ik het nog wel ruilen? Want ik weet nog niet zeker of dit wel m'n kleur is.
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Ooh, ik heb echt een pechdag vandaag!
1. De WC-bril is doormidden gescheurd (en nee, niet door m'n gewicht) .Het is er één van hout en hij was net nieuw, en dan zo *krak* op de nerf doormidden. Bleh. Dus, naar het dorp voor een nieuwe WC-bril. Bij de Hubo.
2. Meneer Hubo staat te bellen met een vriend, gok ik, want het klonk erg gezellig. Ik heb verdorie 10 minuten bij de kassa staan wachten voordat ik m'n WC-bril kon afrekenen, toen hing hij pas op! Heb hem gezegd dat ik het erg klantonvriendelijk vind, en dat hij geluk had dat hij in de wijde omtrek de enige is die WC-brillen verkoopt. Hij was er niet erg van onder de indruk.
Wat doe je als je boos uit de Hubo komt? Juist - comfort shopping bij de HEMA. Mijn buit: een nieuwe joggingbroek, een lekker warm vest, wat hemdjes en dikke sokken.
Fijn!! Denk je dan hè. Want...
3. ... Je rekent natuurlijk niet op mevrouw Ik Ben Heel Eenzaam En Dus Ga Ik Praatjes Maken Met Winkelpersoneel. Eén kassa open, en dan het volgende tafereel:
[..]
Ik was aardig rood aangelopen op dat moment, want ik wilde daarna gaan sporten, m'n sporttas was zwaar, de tas met WC-bril ook, ik moest plassen èn er ging net een andere kassa open waarvan de rij véél sneller ging. Ik ook altijd met m'n nooit-van-rij-wisselen-strategie. Na een kwartier wachten was ik dus eindelijk aan de beurt, gauw afgerekend en naar de sportschool gefietst.
4. Bij de sportschool, lekker sporten, maar er was iemand aan de waterleidingen bezig, waardoor ik m'n flesje water niet kon bijvullen. De automaat met flesjes water/sportdrank was ook stuk, dus resultaat na een uur sporten: hoofdpijn. De douches deden het logischerwijs ook niet (fijn dat ze dat soort dingen even aankondigen...), dus bezweet, vies, en met hoofdpijn naar huis.
...
5. Lekke band.
Halverwege huis, dus helemáál niet in de buurt van een fietsenwinkel, dus maar naar huis lopen heuvelop en tegen de wind en motregen in en vriendlief opbellen dat hij even een setje bandenplakspul mee naar huis moet nemen uit z'n werk.
Anyway..
Mijn positieve het-leven-is-mooi-attitude is aardig op de proef gesteld vandaag, en ik heb heel slecht geluncht met een bagel met boter en hagelslag en een mok warme chocolademelk met slagroom. (Je begrijpt natuurlijk dat het hele verhaal hierboven puur en alleen is geschreven om dit goed te praten hè..)
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja lach maarop het moment zelf was het niet echt grappig.
Nou, ik ga aan de thee en studie, maar ik moest het gewoon even kwijt. Het leek echt wel zo'n film, waarin de hoofdpersoon geteisterd wordt totdat hij/zij doordraait.
Je kan het in ieder geval ook namens mij zeggenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Volgens mij kan ik wel namens iedereen zeggen dat wij ook heel veel aan jou gehad hebben
Op msn heb ik een *aai*-smiley, die is nu wel van toepassing.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:41 schreef Razztwizzle het volgende:
You made my dayquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:41 schreef Razztwizzle het volgende:
1. De WC-bril is doormidden gescheurd (en nee, niet door m'n gewicht) .Het is er één van hout en hij was net nieuw, en dan zo *krak* op de nerf doormidden. Bleh. Dus, naar het dorp voor een nieuwe WC-bril. Bij de Hubo.
2. Meneer Hubo staat te bellen met een vriend, gok ik, want het klonk erg gezellig. Ik heb verdorie 10 minuten bij de kassa staan wachten voordat ik m'n WC-bril kon afrekenen, toen hing hij pas op! Heb hem gezegd dat ik het erg klantonvriendelijk vind, en dat hij geluk had dat hij in de wijde omtrek de enige is die WC-brillen verkoopt. Hij was er niet erg van onder de indruk.
Wat doe je als je boos uit de Hubo komt? Juist - comfort shopping bij de HEMA. Mijn buit: een nieuwe joggingbroek, een lekker warm vest, wat hemdjes en dikke sokken.
Fijn!! Denk je dan hè. Want...
3. ... Je rekent natuurlijk niet op mevrouw Ik Ben Heel Eenzaam En Dus Ga Ik Praatjes Maken Met Winkelpersoneel. Eén kassa open, en dan het volgende tafereel:
[..]
Ik was aardig rood aangelopen op dat moment, want ik wilde daarna gaan sporten, m'n sporttas was zwaar, de tas met WC-bril ook, ik moest plassen èn er ging net een andere kassa open waarvan de rij véél sneller ging. Ik ook altijd met m'n nooit-van-rij-wisselen-strategie. Na een kwartier wachten was ik dus eindelijk aan de beurt, gauw afgerekend en naar de sportschool gefietst.
4. Bij de sportschool, lekker sporten, maar er was iemand aan de waterleidingen bezig, waardoor ik m'n flesje water niet kon bijvullen. De automaat met flesjes water/sportdrank was ook stuk, dus resultaat na een uur sporten: hoofdpijn. De douches deden het logischerwijs ook niet (fijn dat ze dat soort dingen even aankondigen...), dus bezweet, vies, en met hoofdpijn naar huis.
...
5. Lekke band.
Halverwege huis, dus helemáál niet in de buurt van een fietsenwinkel, dus maar naar huis lopen heuvelop en tegen de wind en motregen in en vriendlief opbellen dat hij even een setje bandenplakspul mee naar huis moet nemen uit z'n werk.
Anyway..
Mijn positieve het-leven-is-mooi-attitude is aardig op de proef gesteld vandaag, en ik heb heel slecht geluncht met een bagel met boter en hagelslag en een mok warme chocolademelk met slagroom. (Je begrijpt natuurlijk dat het hele verhaal hierboven puur en alleen is geschreven om dit goed te praten hè..)
quote:Maar waar ruik je nou aan minilotje? Omdat ik je zo vaak over lekker eten hoor, doet het me heel erg aan een krop sla denken. (ook groen enzo)
quote:Zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik zie een meisje met een groene trui dat haar hoofd op haar arm legt
.
quote:Ik dacht dat het een sjaal oid wasIedereen andere mening
quote:Ik zat ertussen in: ik dacht dat ze haar gezicht begroef in een groene trui, alsof ie net uit de was kwam.
quote:We wachten vol spanning het verlossende antwoord af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |