Dit is het klaag topic nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Emotie. Wat moet ik daar nou weer mee. Eerst maar eens 30 dagen brainstormen en dan last minute een flutinzending doen.
Tevens TVP
Leuk dat je meedoetquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Emotie. Wat moet ik daar nou weer mee. Eerst maar eens 30 dagen brainstormen en dan last minute een flutinzending doen.
Tevens TVP
Nu snel een zelfportret maken?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Tevens TVP
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Emotie. Wat moet ik daar nou weer mee.
Dan hebben we goed gekozen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:05 schreef k_man het volgende:
De rest bestaat trouwens ook grotendeels uit rukonderwerpen.
Nou, weten we jouw hobby ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Dan hebben we goed gekozen.
Photoshop-vrij toch? Kun je zo wat leuks met de achtergrond doenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:03 schreef Schanulleke het volgende:
Bedenk me opeens dat ik afgelopen zondag al wat had gemaakt. Even een keer overmaken met een betere achtergrond. Hoef ik daarna alleen even d'r speelgoed af te pakken.
[ afbeelding ]
zoals het derde drieluik...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:05 schreef k_man het volgende:
De rest bestaat trouwens ook grotendeels uit rukonderwerpen.
Alles is een potentieel klaagtopic. Daar is het een Nederlands forum voor.quote:
Ik ben niet tegen herhaling van onderwerpen, maar in dit 'nieuwe' rijtje zitten haast geen onderwerpen die we nog niet gehad hebben. Da's weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:14 schreef PankPinther het volgende:
[..]
zoals het derde drieluik...
kan daar geen maximum op komen?
Dan heb je dit jaar mooi de tijd om je te verbeteren en een winnende foto te maken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen herhaling van onderwerpen, maar in dit 'nieuwe' rijtje zitten haast geen onderwerpen die we nog niet gehad hebben. Da's weer het andere uiterste.
Of gewoon weer dezelfde in te sturen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:25 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dan heb je dit jaar mooi de tijd om je te verbeteren en een winnende foto te maken.![]()
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat we de helft van deze onderwerpen al eens eerder gehad hebben. En da's een beetje veel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Vast. Maar om eerlijk te zijn vind ik 5 jaar terug wel erg ver om daarvoor een onderwerp niet te kiezen, nietwaar?
Vind je dit al geblaat?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:22 schreef HMaster-II het volgende:
En nu mogen de dames Schanulleke en k_man stoppen met blaten en lief mee doen.
Inderdaad. We moeten nog uitdiepen dat de onderwerpen niet in spoilertags zijn gezet zoals in het brainstormtopic als geweldig compromis was voorgesteld. Jammer hoor, gemiste kans. Maar ach, het gaat toch maar om users he. Die moeten niet blaten maar 'leuk' meedoen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:59 schreef k_man het volgende:
Ik begin net los te komen.
Je kunt ook respect hebben voor mensen die het aandurven om proberen een ongeregeld zooitje vol met aan wal staande kapiteins als FOT in goede banen proberen te leiden in plaats van er kritiek op te hebben.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:07 schreef k_man het volgende:
Ze zijn nog geen maand blauw en je hebt het gevoel met compleet andere mensen te maken te hebben. Machtswellustelingen die hun eigen zin doordrijven.
Creatief moeten zijn in de fotografie zou verboden moeten worden! Een lastig onderwerp! Vlucht! Ren voor je leven! Als je prijsvragen of opdrachtjes zoekt zonder uitdaging, zou ik je willen verwijzen naar de belspellen overdag. Daar kan je zonder enige cerebrale inspanningen, toch een kans maken op de hoofdprijs. Met fotografie blijf ik het toch leuk vinden als er enige uitdaging in zit, naast het kunnen hanteren van je camera is het toch elke keer weer leuk om mensen jouw visie te geven op een onderwerp.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat we de helft van deze onderwerpen al eens eerder gehad hebben. En da's een beetje veel.
En als je dan tóch onderwerpen gaat herhalen, doe het dan met onderwerpen waar je wél iets mee kunt (dat geldt trouwens ook voor de nieuwe onderwerpen). Ik heb zo het idee dat er maanden tussen zullen zitten met wel heel erg weinig inzendingen, net als deze maand trouwens. Herhaal dan onderwerpen als 'dieren', 'portret' of 'vakantie' als je FOT toegankelijker wilt maken / houden.
psies... net als bij de onderwerpenquote:Op woensdag 30 januari 2008 07:52 schreef freud het volgende:
[..]
Creatief moeten zijn in de fotografie zou verboden moeten worden!
Mja, misschien een alternatieve lijst met meer toegankelijke onderwerpen dan? Minder denkwerk als criterium?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
psies... net als bij de onderwerpen![]()
Misschien kun je nog switchen naar de KABK, je hebt de attitude alquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Toeps het volgende:
Mijn leraar kunstacademie zou je afmaken, élke foto zou emotie op moeten roepen, ergo emotie is geen onderwerp. Ik wacht de cliché's af.
Die reserveer ik alvast op mijn werkquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:53 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, misschien een alternatieve lijst met meer toegankelijke onderwerpen dan? Minder denkwerk als criterium?Goudrenet van de c1000 op een zwart gelakte billy boekenkast Parker pen op de T4 pagina van de telegraaf van 21 maart 2008 Closeup van een prairiehondje in blijdorp Overbelichte foto van een dicht wolkendek Stilleven van een houten lepel van de Xenos op een wit doek Macro opname van de [Enter] toets op een standaard toetsenbord Zelfportret op 1/160, f5.6, 50mm, iso400, 132cm van de lens af genomen. Kiekje uit het raam
En als het nog laagdrempeliger wordt, stel ik voor om het onderwerp 'wat je geschoten hebt als je op de ontspan knop drukt' te nemen.
Dan is het toch juist de kunst om de emotie die bij elke foto aanwezig is, zo in beeld te brengen dat het een prominente plaats inneemt, en tot onderwerp verheven wordt, ipv altijd aanwezig element?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Toeps het volgende:
Mijn leraar kunstacademie zou je afmaken, élke foto zou emotie op moeten roepen, ergo emotie is geen onderwerp. Ik wacht de cliché's af.
Ze zijn nog geen maand blauw en jullie reageren al 200% agressiever op ons blauwen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:07 schreef k_man het volgende:
Ze zijn nog geen maand blauw en je hebt het gevoel met compleet andere mensen te maken te hebben. Machtswellustelingen die hun eigen zin doordrijven.
Eigenlijk wel gelijk, maar ik ben pas begonnen met fotograferen, dus alles is nieuw voor mijquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:57 schreef ..bennie het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik heel wat creatievere en ook creatieve nieuwe onderwerpen langs zien komen en had dus ook wel een ietwat meer vernieuwender lijst verwacht. Wel slim om Emotie als eerste te plaatsen, want daar begint het ieder jaar mee, met veel emotie over de onderwerpen.
Jeetje Schanul, wat had je 'r aangedaan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:03 schreef Schanulleke het volgende:
Bedenk me opeens dat ik afgelopen zondag al wat had gemaakt. Even een keer overmaken met een betere achtergrond. Hoef ik daarna alleen even d'r speelgoed af te pakken.
Is natuurlijk ook interessant hequote:Op woensdag 30 januari 2008 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Onze Thaise medemens heeft het niet zo op het tonen van emotie.
Geen emotie is ook emotiequote:Op woensdag 30 januari 2008 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moet eens even ernstig na gaan denken. Eropuit trekken zal weinig zin hebben: onze Thaise medemens heeft het niet zo op het tonen van emotie.
Ah, en dan tegelijk de frustratie op mijn gezicht!quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:22 schreef PdeHoog het volgende:
Is natuurlijk ook interessant heEen emotieloos gezicht
Dat mag he, hij is photoshopvrijquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ah, en dan tegelijk de frustratie op mijn gezicht!
quote:Op woensdag 30 januari 2008 07:18 schreef EchnaDarr het volgende:
Je kunt ook respect hebben voor mensen die het aandurven om proberen een ongeregeld zooitje vol met aan wal staande kapiteins als FOT in goede banen proberen te leiden in plaats van er kritiek op te hebben.![]()
quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:59 schreef HMaster-II het volgende:
Ze zijn nog geen maand blauw en jullie reageren al 200% agressiever op ons blauwen.![]()
![]()
Hadden we als Zwarten deze reactie gepost en je had niet zo gereageerd.![]()
Dus stel je niet zo aan.
Het ging wat mij betreft ook niet om die laatste paar opmerkingen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:06 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Jongens, die PI's zijn er niet voor niets hè? Was het nou echt niet duidelijk dat die laatste opmerkingen van Schanulleke en mij ironisch waren?
Ik heb er 1 van drie maanden in de aanbieding als je wiltquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef Ymke het volgende:
Ik heb een leuk idee , nu nog ergens een jongetje van ongeveer 3 jaar opscharrellen
Viespeuk!quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef Ymke het volgende:
Ik heb een leuk idee , nu nog ergens een jongetje van ongeveer 3 jaar opscharrellen
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb er 1 van drie maanden in de aanbieding als je wilt
Nee dat is net te jong , de mijne is 13 en dat is weer te oudquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb er 1 van drie maanden in de aanbieding als je wilt
quote:
Tuurlijk wel... Want we hadden al bijna weddenschappen lopen hoe snel jij en Schanulleke zouden gaan zeuren en mekkeren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:06 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
Jongens, die PI's zijn er niet voor niets hè? Was het nou echt niet duidelijk dat die laatste opmerkingen van Schanulleke en mij ironisch waren?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:11 schreef Schanulleke het volgende:
Sarcasme is duidelijk niet besteed aan de Fot-populatie.
Gaat goed komenquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:27 schreef Saffier het volgende:
Ik heb een foto![]()
Nu nog leren soepen...
verkapte tvp omdat ik mee wil doen dus
Ik heb er een van 2, maar dan moet je m wel houdenquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef Ymke het volgende:
En ik heb er een van 3, maar ja.... het is zo ver fietsen....quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef Ymke het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:35 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik heb er een van 2, maar dan moet je m wel houden
Dank jequote:
Mag ik die ook houden?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En ik heb er een van 3, maar ja.... het is zo ver fietsen....
Ik mag toch niet meer werpen , dus ik hou het alleen bij gevoelensquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:45 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat gaat geen jongentje van 3 opleveren voor de deadline
Je spreekt jezelf tegenquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:31 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... Want we hadden al bijna weddenschappen lopen hoe snel jij en Schanulleke zouden gaan zeuren en mekkeren.
Alleen begon jij sneller met mekkeren dan wij de weddenschap konden afsluiten.![]()
We hadden je standaard opmerking dan wel weer goed geraden'rukonderwerpen (c) k_man'
![]()
[..]
De inzendingen zullen zoals altijd van de allerhoogste kwaliteit zijn maar of ze ook zo gewaardeerd worden is niet aan ons natuurlijk.quote:![]()
We verwachte van jullie nu wel een paar goede inzendingen![]()
k_man en Schanul op gedeeld 4e plek achter Puckzzz natuurlijk
Hij heeft me doorquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:13 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen![]()
[..]
De inzendingen zullen zoals altijd van de allerhoogste kwaliteit zijn maar of ze ook zo gewaardeerd worden is niet aan ons natuurlijk.
13/4 komt dan in de goede richtingquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:28 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee dat is net te jong , de mijne is 13 en dat is weer te oud
k-man en ik waren gisterenavond al klaar met 'mekkeren' maar toen kwam jij 'stoer' doen. Je kan dat beter aan Tha_Erik overlaten, die snapt wel hoe dat moet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:20 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hij heeft me doorWeerhoudt niet van mijn mening dat jullie eens mogen minderen met mekkeren.
![]()
![]()
Das dan jammer.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
k-man en ik waren gisterenavond al klaar met 'mekkeren' maar toen kwam jij 'stoer' doen. Je kan dat beter aan Tha_Erik overlaten, die snapt wel hoe dat moet.
Heb je een vrouwlijk model van 18+ voor me?quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:33 schreef Ymke het volgende:
En nu allemaal ophouden met dat gemekker hier , ga foto's maken!!!
Ik ben wel 18+ maar nou niet echt een modeltypjequote:Op woensdag 30 januari 2008 14:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Heb je een vrouwlijk model van 18+ voor me?Anders kan ik haar emoties niet goed fotograferen
![]()
Zolang je maar emoties hebtquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:37 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik ben wel 18+ maar nou niet echt een modeltypje
Dat was mijn tekstquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:33 schreef Ymke het volgende:
En nu allemaal ophouden met dat gemekker hier , ga foto's maken!!!
Moet je wel vragen of ze omkijkt naar je als ze gillend weg rentquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Heb je een vrouwlijk model van 18+ voor me?Anders kan ik haar emoties niet goed fotograferen
![]()
quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef freud het volgende:
[..]
Moet je wel vragen of ze omkijkt naar je als ze gillend weg rent
Je moet niet soepen, he, de mogelijkheid is er. Als jij gewoon een prima foto met gering soepwerk maakt, dan mag en kan dat natuurlijk ook gewoon.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:27 schreef Saffier het volgende:
Ik heb een foto![]()
Nu nog leren soepen...
verkapte tvp omdat ik mee wil doen dus
Dan sjop je er toch een stukkie bijquote:
Hmmm...zie hier niet echt emotie in eigenlijkquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:39 schreef Gaddle het volgende:
[ [url=http://http://gaddle.deviantart.com/art/the-look-75829941]afbeelding[/url] ]
http://gaddle.deviantart.com/art/the-look-75829941
...quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm...zie hier niet echt emotie in eigenlijk
Mist ook scherpte. En best veel ruis al bij ISO 800quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:17 schreef Sugar het volgende:
Deze beter? Of niet eens?
[ afbeelding ]
Die is wel mooi, alleen beetje cliche ben ik bang want toen ik dit onderwerp zag dacht ik meteen aan fotos van mensen/kinderen met de handen dicht bij het hoofdquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:29 schreef Sugar het volgende:
Nog een, die is in elk geval wel scherp.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je er van gaat makenquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:22 schreef Chanty het volgende:
Leuk sugar, ben het wel met Mis_s eens, maar aan de andere kant: als t een sterke foto is, maakt het niets uitIk had alleen graag nog wat meer mond gezien of de bovenlip eraf croppen.
Denk dat ik zelf deze over ga doen en dan beter.
[ afbeelding ]
Had m vorig jaar gemaakt met het onderwerp water maar uiteindelijk toch wat anders ingezondenMaar wilde het idee altijd nog eens overdoen, dus bij gebrek aan een beter idee is dit een mooie kans
En dan kun je daarna mooi wat emoties vastleggenquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, als ze niet doet wat ik wil dan kan het daar best ook nog van komen.
hmm nee je hebt gelijkquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm...zie hier niet echt emotie in eigenlijk
haha!!quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
...
ik schaam me rotvroeg me meteen af met wat voor lijn ze aan t bellen was
sorry Gaddle
Tuurlijk kan je een andere maken. Je hebt tot ongeveer het einde van de maand om een inzending te doen. Tot die tijd kan je zoveel proberen en wisselen als je wilt.quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:35 schreef Gaddle het volgende:
[..]
hmm nee je hebt gelijk![]()
het is meer een uitdrukking
Kan ik nog een andere maken?
Weet ze dat je die foto van haar in de geurwedstrijd hebt gebruikt?quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:28 schreef Dickies het volgende:
Ik zal m'n standaard model (vriendin) wel weer van stal halen.
Ik zat het topic door te lezen en ik vroeg me al af wanneer of jullie twee het nog gingen verklappen. Lig geweldig in een deuk hierquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:06 schreef k_man het volgende:
[..]
[..]
[..]
![]()
yep, ben bijna 21 weken zwanger!!quote:Op zondag 3 februari 2008 10:18 schreef PdeHoog het volgende:
Door speelgoed af te pakken bij Demi?Ik zie nu je ondertitel... zwanger?
Feliquote:Op zondag 3 februari 2008 12:48 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
yep, ben bijna 21 weken zwanger!!
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 3 februari 2008 12:48 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
yep, ben bijna 21 weken zwanger!!
Maak een foto van je leraarquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Toeps het volgende:
Waarom weer? Dan stuur je deze toch gewoon in?quote:Op zondag 3 februari 2008 01:32 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb deze een tijdje terug gemaakt van een Fok!kindje.
Die uitdrukking vind ik geweldig maar geen idee hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen.
[ afbeelding ]
niet iedereen is fan van archiefmateriaal maar ach, je hebt gelijk ook, ik vind het een leuek foto en past goed bij het thema.quote:Op maandag 4 februari 2008 12:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom weer? Dan stuur je deze toch gewoon in?
Nadat je hem vertelt dat het een het ander niet uitsluit en dat hij er dus niks van begrijpt.quote:
Niet helemaal up-to-date...quote:Op maandag 4 februari 2008 19:41 schreef Schanulleke het volgende:
D'r was toch een archiefje met de wedstrijdtopics van vroeger? Ik kan het nu niet vinden.
Ik mis Offy :'{
Jammer dat je bij de ogen zo bent doorgeschoten met bewerken.quote:Op zondag 3 februari 2008 01:32 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb deze een tijdje terug gemaakt van een Fok!kindje.
Die uitdrukking vind ik geweldig maar geen idee hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen.
[ afbeelding ]
Zoveel heb ik er anders niet aan gedaan, het geheel wat lichter gemaakt (omdat het origineel in de schaduw is genomen) het ventje heeft gewoonweg prachtige ogen van zichzelf.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:50 schreef Dickies het volgende:
[..]
Jammer dat je bij de ogen zo bent doorgeschoten met bewerken.
Zo dan?quote:Op maandag 4 februari 2008 21:28 schreef Schanulleke het volgende:
Dank je Marjo. Jammer dat het niet up-to-date is inderdaad.
quote:Op maandag 4 februari 2008 22:30 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Zo dan?
http://www.woeiii.nl/fotowedstrijd/
quote:Op maandag 4 februari 2008 22:49 schreef prupke het volgende:
[..]geweldig
schouderklopje voor ons Marjo
Ik vind ze erg mooi kamermans! vooral de eerste, vanwege de combi gebruik van dof en schaduw!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:34 schreef Kamermans het volgende:
wil eigenlijk iets andes dan portret doen, maar heb nog niet echt origneele ideetjes,.. heb ondertusse wel deze twee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het niet ervaren van een emotie op een foto kan wel een emotie bij de kijker oproepen...ik vind hem dus prima passen in het thema! Maar wie ben ik, mijn foto's winnen niet, dus neem maar niet te veel van me aanquote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:45 schreef Kamermans het volgende:
maar is die niet een beetje emotie-loos?
Das pas emotiequote:
wij hebben ideeen ...zonder personen op de foto te zettenquote:Op zondag 10 februari 2008 11:21 schreef Ynske het volgende:
Is dr al iemand echt mee aan de slag gegaan?
k heb emoties genoeg, maar niets vastliggen
welke emotie zie jij hierin?quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:50 schreef Sugar het volgende:
Ik denk er ernstig over om deze in te sturen.
[ afbeelding ]
Nog een keer....misschien is dat juist het mooie ervan?quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke emotie zie jij hierin?
ik mis eigenlijk de emotie
Ik denk dat dat meer te maken heeft hoe iemand een onderwerp zietquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:06 schreef -Robbedoes- het volgende:
Op FOT hebben we nog een 6de bril.
Wij zien niets in de foto's van andere.![]()
Waardoor mooie en leuke foto's vaak naast de boot vallen.
wat is er out of the box aan aan de bovenstaande foto?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:12 schreef An24 het volgende:
of niet "out of the box" kunnen denken....
Beide, de ervaring van het ontbreken van emotie is ook emotie.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:15 schreef prupke het volgende:
[..]
wat is er out of the box aan aan de bovenstaande foto?
Ik zie het niet ...
of bedoel je het in zijn algemeenheid?
de eerste zin kan ik geen touw aan vastknopen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:23 schreef An24 het volgende:
[..]
Beide, de ervaring van het ontbreken van emotie is ook emotie.
En verder vind ik inderdaad dat mensen liever gaan voor een foto waar de plaat voor zich spreekt, dan dat ze er over moeten nadenken!
Ik zag het wel.quote:Op donderdag 14 februari 2008 06:45 schreef Sugar het volgende:
Ik kan me de reactie van Ynske en ook van anderen wel voorstellen, de foto schreeuwt geen emotie. Maar dat vind ik inderdaad juist erg mooi. Ik vind het vooral ook leuk dat een combinatie van blik, hartje in het wachthokje én het onderwerp van de wedstrijd samen een suggestie vormen. En het beeld nog interessanter maken, vind ik dus.
ik vind t fijn dat je hier nog mee reageerd, nu kan ik nl weer naar de foto gaan kijken, en kijken of ik hetzelfde eruit kan halen als jij. dank je voor de reactie alsnogquote:Op donderdag 14 februari 2008 06:45 schreef Sugar het volgende:
Ik kan me de reactie van Ynske en ook van anderen wel voorstellen, de foto schreeuwt geen emotie. Maar dat vind ik inderdaad juist erg mooi. Ik vind het vooral ook leuk dat een combinatie van blik, hartje in het wachthokje én het onderwerp van de wedstrijd samen een suggestie vormen. En het beeld nog interessanter maken, vind ik dus.
Ik zou hem vierkant croppen, zodat de nadruk meer op de blik en het hartje komt te liggen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:50 schreef Sugar het volgende:
Ik denk er ernstig over om deze in te sturen.
[ afbeelding ]
Toch vrij duidelijk?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:28 schreef prupke het volgende:
[..]
de eerste zin kan ik geen touw aan vastknopen...
Ik vind er juist best veel emotie in zitten. De meneer kijkt alsof hij zich heel erg aan het inhouden is om de ander niet bruut te pakken, stiekem, als niemand kijktquote:
Zieke geestquote:Op donderdag 14 februari 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind er juist best veel emotie in zitten. De meneer kijkt alsof hij zich heel erg aan het inhouden is om de ander niet bruut te pakken, stiekem, als niemand kijkt
Bij een emotie komt een gevoel wat zich uit. En als je dus geen gevoel uit /laat zien ben je emotieloos ..dus dan ishet toch geen emotie meer?quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:36 schreef Dickies het volgende:
[..]
Toch vrij duidelijk?
Geen emotie = ook emotie.
Per je echt emotieloos als dat zo van je gezicht af te lezen is? Is misschien weer een heel andere discussie maar goed..quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Bij een emotie komt een gevoel wat zich uit. En als je dus geen gevoel uit /laat zien ben je emotieloos ..dus dan ishet toch geen emotie meer?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:57 schreef Sugar het volgende:
Bedankt voor alle reacties nog.
Vandaag maakte ik er een die wel emotie schreeuwt:
[ afbeelding ]
ALS JIJ NOU NOG EEN KEER MIJN SPEELGOED AFPAKT HE MAM..DAN PEER IK JE HELEMAAL AF!!!quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:57 schreef Sugar het volgende:
Bedankt voor alle reacties nog.
Vandaag maakte ik er een die wel emotie schreeuwt:
Ja, datquote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:19 schreef prupke het volgende:
[..]
ALS JIJ NOU NOG EEN KEER MIJN SPEELGOED AFPAKT HE MAM..DAN PEER IK JE HELEMAAL AF!!!
geweldige foto
dat rooie haar met die bruine kijkers
leuke serie alleen nog iets te netjes, na een fles wijn lukt het mij niet om mijn as recht in de asbak te pleurenquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:48 schreef ElizabethR het volgende:
Frog, ik vind de tweede het mooiste!!
Ik heb ook wat geprobeerd, maar weet niet wat ik zal kiezen, kleur of zwart/wit, of hele fletse kleruen om het verdriet te benadrukken, en welke crop
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met iemand als storm in je gelederen kun je je lol wel op qua emotie fotografiequote:
Shopwerk kan ietsje beter inderdaad, maar wel een vette duim voor het idee. Eindelijk iemand hier die eens wat origineels verzint. (Vind eigelijk zelf portretten ietwat voor de hand liggend.)quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:31 schreef Kamermans het volgende:
zo nu maar eens iets andes en aangezien het een photoshop vrije maand is :
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat m;n hand niet meer gespannen is.
idee afgeleid van Santa Cruz
Leuk idee, maar (is persoonlijk hoor) past niet direct in het thema emotie vind ik zelf. En wat ookal eerder werd gezegd: het scenario is nog wat te netjes, die hand die op de fles rust oogt zelfs een beetje onrealistisch.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:48 schreef ElizabethR het volgende:
Frog, ik vind de tweede het mooiste!!
Ik heb ook wat geprobeerd, maar weet niet wat ik zal kiezen, kleur of zwart/wit, of hele fletse kleruen om het verdriet te benadrukken, en welke crop
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:31 schreef Kamermans het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel ik het (natuurlijk) een enorm toffe plaat vind, moet ik toch vragen of het wel uit één foto bestaat, en niet een losse foto van de hand en een van een gezicht die je hebt samengevoegd. Tenminste, als je 'm in gaat sturen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:31 schreef Kamermans het volgende:
[ afbeelding ]
Ow jaquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hoewel ik het (natuurlijk) een enorm toffe plaat vind, moet ik toch vragen of het wel uit één foto bestaat, en niet een losse foto van de hand en een van een gezicht die je hebt samengevoegd. Tenminste, als je 'm in gaat sturen.
Ik ken het probleemquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:10 schreef Kamermans het volgende:
Hij bestaat uit 1 foto, was wel lastig om hand en hoofd scherp te krijgen, kon niet door camera kijken want dan was m;n mond niet goed zichbaar. en moest dus tegelijkertijd m;n hand gespannen houden en m'n mond.
O ja, natuurlijkquote:
Ik ben best onder de indruk Prupke, ik vind dit een betere foto van jou handquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:59 schreef prupke het volgende:
zo vandaag en en andere cam in mijn handen gehad en een geweldig modelletje voor de lens ...
(mijn mening is dat)
resultaat :
[ afbeelding ]
Heel mooiquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:59 schreef prupke het volgende:
zo vandaag en en andere cam in mijn handen gehad en een geweldig modelletje voor de lens ...
(mijn mening is dat)
resultaat :
[ afbeelding ]
je doelt op haar rechteroog? neem ik aan:)quote:Op zondag 17 februari 2008 13:38 schreef Re het volgende:
mooi portretje prupke, ietwat dichtgelopen ogen
ik heb maar een foto ingestuurd, dat topic bleef zo leeg...
iddquote:Op maandag 18 februari 2008 11:50 schreef Sugar het volgende:
Ik vind het wel een mooie foto, I_m_m_0. Ik zou alleen niet erbij zetten (hier ook niet dus) welke emotie het is. Dat spreekt voor zich en bovendien zie ik er wat anders in dan jouw omschrijving.
quote:
optie om onbewerkt in te sturen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:47 schreef Ymke het volgende:
Ik zie je foto's niet kman
Ik doe deze maand niet mee , heb wel erg leuke kinderportretten gemaakt van de week , zit zeker inzendingswaardig spul tussen, maar ik vetrek morgen naar texel en geen tijd dan om ze te bewerken daarna
Ik ga morgenochtend al weg , ik doe volgende maand wel weer mee .quote:
leuk voor je dat je ff weg gaat naar texel , jammer dat je niet mee kan doenquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend al weg , ik doe volgende maand wel weer mee .
Even spieken nog wat de opdrachten zijn voor de komende maanden , misschien kan ik op texel nog wat leuks schieten
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:59 schreef prupke het volgende:
(mijn mening is dat)
resultaat :
[ afbeelding ]
dank je welquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:19 schreef Ymke het volgende:
[..]
Wat een mooi , indringend portret is dit zeg , je beste werk van wat ik van jou tot nu toe gezien heb
Deze foto doet me wat, ik weet niet of het komt omdat dit meisje op mn zusje lijkt zoals ze vroeger was of door de lichtval. Hoe dan ook, een enorm compliment van mij voor deze foto!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:59 schreef prupke het volgende:
(mijn mening is dat)
resultaat :
[ afbeelding ]
Ehm, wat is dan het grote verschil tussen 1 en 2? Beide zijn foto's van linten bij (verdorde) kransen en bloemen op een begraafplaats.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:51 schreef Ymke het volgende:
Ik zie ze nu wel , ben momenteel nogal emotioneel incontinent dus mijn 5 punten gaan naar nummer 2
Ik kan niet gaan stemmen straks maar mijn punten heb je!!!!
Dan zou ik voor de 2de gaan.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:19 schreef BabblingBrook het volgende:
Oké, ik doe zelde mee (een keer meegedaan nog maar), maar ik heb even een emotie op de foto gezet. Ken die of ken die nie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Who cares, we doen ze allebei. Mocht ik besluiten ze in te zenden, welke zal ik dan doen of moet ik t toch maar over een andere boeg gooien?![]()
Ik vind het niet veel om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:19 schreef BabblingBrook het volgende:
Oké, ik doe zelde mee (een keer meegedaan nog maar), maar ik heb even een emotie op de foto gezet. Ken die of ken die nie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Who cares, we doen ze allebei. Mocht ik besluiten ze in te zenden, welke zal ik dan doen of moet ik t toch maar over een andere boeg gooien?![]()
Ja und??quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:48 schreef k_man het volgende:
Hmmmfff, ik zie net dat de inzending van Yoni ongeveer hetzelfde idee heeft als dat van mij.
Toffe foto!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:57 schreef Sugar het volgende:
Mag ik (ondanks mijn inzending al in het wedstrijdtopic) jullie mening vragen over deze?
[ afbeelding ]
Huh? Waar dan ergens. 't Komt me zo bekend voor.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 05:56 schreef Sugar het volgende:
Nee, Eindhoven. En dankjewel!
Vinden jullie deze beter dan mijn foto van Storm in het wedstrijdtopic?
Nee ik vind die van Storm beterquote:Op zaterdag 23 februari 2008 05:56 schreef Sugar het volgende:
Nee, Eindhoven. En dankjewel!
Vinden jullie deze beter dan mijn foto van Storm in het wedstrijdtopic?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik mag morgen mijn zus fotograferen. Dat wordt mijn eerste "modellenshoot" ooit met een ander model dan mijzelf
.
Nou, vooral voor mezelfquote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:45 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt heel raarSta je zelf weleens model voor iemand anders? Ik werd pas gevraagd om eens model te staan, maar ik zou dat echt niet kunnen, ik weet van mezelf hoe ik op de foto wil staan een ander kan dat toch vaak net niet goed vastleggen vind ik
Ook dat lijkt me raar "doe je hoofd eens zo en doe eens dit" "rechtervoet op groen" nouja je snapt me welquote:Op zaterdag 23 februari 2008 21:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, vooral voor mezelf, voor een ander zou ik me ongemakkelijk voelen.
Maar ik ga haar dus fotograferen, en dan kan ik lekker toch mijn visie verwerkelijken.
portret geld ook voor totale lichaam hequote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ben ook benieuwd.Gelukkig is het alleen een portret, dus hoef ik me niet bezig te houden met lichaamshouding
.
Je hebt nog een paar dagen, en anders nog een paar maanden met een ander onderwerp.quote:Op zondag 24 februari 2008 02:06 schreef CanonFTW het volgende:
Had ik dit topic nou maar eerder gezien...
Zelfportret?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:40 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Oeh! Die wil je niet tegenkomen in een donker steegje...![]()
Doe zo op de valreep ook nog wel even mee:
[ afbeelding ]
Hij's fijn.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Goed hoor, Prupke.
Ik ben klaar met mijn zus en zowaar tevreden:
[ afbeelding ]
Eerste keer dat mijn zus zo voor model stond, en voor mij de eerste keer dat ik een model had. Haren zijn verschrikkelijk moeilijk, trouwens
, maar met mousse haarlak water klemmetjes en borstels vind ik dat het best goed gelukt is.
het is maar 1 fotoquote:Op zondag 24 februari 2008 20:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Het zijn toch niet twee foto's samengevoegd tot een plaat he? Want het is wel een toffe plaat
.
Ik heb de ene helft van mijn gezicht netjes opgemaakt en de andere helft met blauwe plekken en wat arcrylverf bewerkt.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Dan ben ik benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, want dat vind ik misschien ooit ook nog wel handig
.
Deze vind ik sterkerquote:Op zondag 24 februari 2008 18:47 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Zo beter?
[ afbeelding ]
Uitsnede is ook wat ruimer.
Tunneltje onder de ringweg denk ikquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:30 schreef kvdv het volgende:
[..]
Huh? Waar dan ergens. 't Komt me zo bekend voor.
quote:Op maandag 25 februari 2008 23:52 schreef ElizabethR het volgende:
Ow, en Prup, ik vind hem briljant!!
Tobias onder de koude douche zetten is gemeen!!quote:Op maandag 25 februari 2008 21:41 schreef Saffier het volgende:
Dit wordt mijn inzending
[ afbeelding ]
vooral omdat er modjes ook nog meedoenquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Wel een grotere winkans.
Zonde!quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:19 schreef The_Frog het volgende:
getver, vergeten mijn inzending op te sturen. Heb niet goed op de datum/dag gelet en vakantie ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |