Vind je dit al geblaat?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:22 schreef HMaster-II het volgende:
En nu mogen de dames Schanulleke en k_man stoppen met blaten en lief mee doen.
Inderdaad. We moeten nog uitdiepen dat de onderwerpen niet in spoilertags zijn gezet zoals in het brainstormtopic als geweldig compromis was voorgesteld. Jammer hoor, gemiste kans. Maar ach, het gaat toch maar om users he. Die moeten niet blaten maar 'leuk' meedoen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:59 schreef k_man het volgende:
Ik begin net los te komen.
Je kunt ook respect hebben voor mensen die het aandurven om proberen een ongeregeld zooitje vol met aan wal staande kapiteins als FOT in goede banen proberen te leiden in plaats van er kritiek op te hebben.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:07 schreef k_man het volgende:
Ze zijn nog geen maand blauw en je hebt het gevoel met compleet andere mensen te maken te hebben. Machtswellustelingen die hun eigen zin doordrijven.
Creatief moeten zijn in de fotografie zou verboden moeten worden! Een lastig onderwerp! Vlucht! Ren voor je leven! Als je prijsvragen of opdrachtjes zoekt zonder uitdaging, zou ik je willen verwijzen naar de belspellen overdag. Daar kan je zonder enige cerebrale inspanningen, toch een kans maken op de hoofdprijs. Met fotografie blijf ik het toch leuk vinden als er enige uitdaging in zit, naast het kunnen hanteren van je camera is het toch elke keer weer leuk om mensen jouw visie te geven op een onderwerp.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Het gaat erom dat we de helft van deze onderwerpen al eens eerder gehad hebben. En da's een beetje veel.
En als je dan tóch onderwerpen gaat herhalen, doe het dan met onderwerpen waar je wél iets mee kunt (dat geldt trouwens ook voor de nieuwe onderwerpen). Ik heb zo het idee dat er maanden tussen zullen zitten met wel heel erg weinig inzendingen, net als deze maand trouwens. Herhaal dan onderwerpen als 'dieren', 'portret' of 'vakantie' als je FOT toegankelijker wilt maken / houden.
psies... net als bij de onderwerpenquote:Op woensdag 30 januari 2008 07:52 schreef freud het volgende:
[..]
Creatief moeten zijn in de fotografie zou verboden moeten worden!
Mja, misschien een alternatieve lijst met meer toegankelijke onderwerpen dan? Minder denkwerk als criterium?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
psies... net als bij de onderwerpen![]()
Misschien kun je nog switchen naar de KABK, je hebt de attitude alquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Toeps het volgende:
Mijn leraar kunstacademie zou je afmaken, élke foto zou emotie op moeten roepen, ergo emotie is geen onderwerp. Ik wacht de cliché's af.
Die reserveer ik alvast op mijn werkquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:53 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, misschien een alternatieve lijst met meer toegankelijke onderwerpen dan? Minder denkwerk als criterium?Goudrenet van de c1000 op een zwart gelakte billy boekenkast Parker pen op de T4 pagina van de telegraaf van 21 maart 2008 Closeup van een prairiehondje in blijdorp Overbelichte foto van een dicht wolkendek Stilleven van een houten lepel van de Xenos op een wit doek Macro opname van de [Enter] toets op een standaard toetsenbord Zelfportret op 1/160, f5.6, 50mm, iso400, 132cm van de lens af genomen. Kiekje uit het raam
En als het nog laagdrempeliger wordt, stel ik voor om het onderwerp 'wat je geschoten hebt als je op de ontspan knop drukt' te nemen.
Dan is het toch juist de kunst om de emotie die bij elke foto aanwezig is, zo in beeld te brengen dat het een prominente plaats inneemt, en tot onderwerp verheven wordt, ipv altijd aanwezig element?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:59 schreef Toeps het volgende:
Mijn leraar kunstacademie zou je afmaken, élke foto zou emotie op moeten roepen, ergo emotie is geen onderwerp. Ik wacht de cliché's af.
Ze zijn nog geen maand blauw en jullie reageren al 200% agressiever op ons blauwen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:07 schreef k_man het volgende:
Ze zijn nog geen maand blauw en je hebt het gevoel met compleet andere mensen te maken te hebben. Machtswellustelingen die hun eigen zin doordrijven.
Eigenlijk wel gelijk, maar ik ben pas begonnen met fotograferen, dus alles is nieuw voor mijquote:Op woensdag 30 januari 2008 08:57 schreef ..bennie het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik heel wat creatievere en ook creatieve nieuwe onderwerpen langs zien komen en had dus ook wel een ietwat meer vernieuwender lijst verwacht. Wel slim om Emotie als eerste te plaatsen, want daar begint het ieder jaar mee, met veel emotie over de onderwerpen.
Jeetje Schanul, wat had je 'r aangedaan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:03 schreef Schanulleke het volgende:
Bedenk me opeens dat ik afgelopen zondag al wat had gemaakt. Even een keer overmaken met een betere achtergrond. Hoef ik daarna alleen even d'r speelgoed af te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |