Dos37 | zondag 27 januari 2008 @ 20:42 |
Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore. Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus. | |
Pony-Lover | zondag 27 januari 2008 @ 20:58 |
quote:Air France krijgt ze, KLM niet, Schiphol is er klaar voor maar of ze in de reguliere dienstregeling naar schiphol komen is niet duidelijk (niet heel waarschijnlijk). ![]() | |
Orthello | zondag 27 januari 2008 @ 21:10 |
Als een dikke 6 motorige antonov op schiphol kan landen.... kan die A380 dat ook. Nu nog een dienstregeling waarin de A380 voor komt. En als het zo ver is... sta ik aan de Ei-weg om hem te spotten! | |
Hiephiephoera | zondag 27 januari 2008 @ 21:12 |
quote:Singapore Airlines heeft er overigens al 2 in gebruik, 2e geleverd op 11 januari. Bron: http://www.airbus.com/en/(...)ry_2nd_a380_sia.html | |
Intrepidity | zondag 27 januari 2008 @ 21:13 |
quote:Tsja, maar ten eerste kon die antonov niet de viaducten over, en ten tweede hoefde die niet aan de gate te staan, dus of een A380 qua afhandeling erg praktisch is weet je ook niet | |
Curri | zondag 27 januari 2008 @ 21:15 |
Ik sta er eigenlijk wel op te wachten, lijkt me een prachtig vliegtuig om ERIN te mogen zitten ![]() | |
Dos37 | zondag 27 januari 2008 @ 21:34 |
ah thx voor alle info. Ja ik was net niet meer in Sydney toen die van Singapore in Oktober voor het eerst ging landen. Ik was de dag ervoor weg gegaan. | |
AQuila360 | zondag 27 januari 2008 @ 21:37 |
In de KIJK van deze maand staat een stuk over de A380. Daar staat in dat die op zijn vroegst pas in 2010 naar Schiphol komt als die al komt! | |
Tique3 | zondag 27 januari 2008 @ 21:43 |
Het enige probleem waarom de A380 niet op schiphol zou kunnen landen, zouden de smalle verbindingswegen van de landingsbanen naar de taxistroken zijn. Hij kon dus niet van de landingsbanen op de taxistroken komen. Een simpele oplossing: een paar metertjes breder maken. Het is dus mogelijk om op schiphol te landen. | |
Peterselieman | zondag 27 januari 2008 @ 22:00 |
Mja dan vergeet je even voor het gemak dat door de breedte van het vliegtuig allerlei markeringen verplaatst moeten worden en er gates aangepast moeten worden. Verder kan de A380 volgens mij vooralsnog alleen nog maar op de polderbaan landen en is de rest van de banen nog niet geschikt gemaakt. | |
Intrepidity | zondag 27 januari 2008 @ 22:02 |
quote:Tsja, maar dan nog, als je alle twy's vanaf de kolderbaan moet verbreden kun je net zo goed meteen heel schiphol doen, is ook een duur grapje.. taxi vanaf de polderbaan naar de gates en je krijgt meteen een hele sightseeing-tour van noord-holland | |
Peterselieman | zondag 27 januari 2008 @ 22:04 |
Zo ver willen ze niet gaan. Alleen de belangrijkste wegen worden verbreedt en verder maar een beperkt aantal gates geschikt gemaakt. Het is een duur grapje, maar dat ze de gehele luchthaven aanpakken, daar geloof ik niet in. | |
Red_85 | zondag 27 januari 2008 @ 22:09 |
Die 380 komt. hoe dan ook. 40 jaar geleden zaten de azijnpissers ook dit soort verhalen de wereld in te helpen over de 747. zou ook veel te groot zijn en bla bla. moet je eens kijken wat er nu vooral binnenkomt na de ultralelijke 737's | |
Intrepidity | zondag 27 januari 2008 @ 22:22 |
quote:M'n favokist, wat doe je?! ![]() | |
elcastel | zondag 27 januari 2008 @ 22:26 |
quote:Is het niet de IJweg ? | |
FloggingMolly | maandag 28 januari 2008 @ 07:29 |
quote:Het lijkt het me niet dat hij naar schiphol komt als hij maar op één baan kan landen, als die baan dan dicht is moet hij uitwijken. | |
Archie | maandag 28 januari 2008 @ 08:08 |
Schiphol is niet geschikt voor de A380. De landingsbaan wel (polderbaan) maar de gate totaal niet, tevens geen hangar beschikbaar. Air France (CDG) is wel geschikt voor de A380. Daar is AFI tevens een nieuwe hangar aan't bouwen voor de A380. Voor een keertje landen op Schiphol zijn er dus geen problemen, maar verwacht niet dat de A380 op korte termijn (voor 2012) regelmatig gaat landen op Schiphol. Dit past niet in de filosofie van Airbus. De A380 is een hub-hub vliegtuig. De hub in Europa zal voor Air France-KLM uiteraard dan CDG worden. Vandaar uit worden mensen verder vervoerd met kleinere vliegtuigen. De Boeing 787 is een port-port vliegtuig en hierbij zal Schiphol wel een bestemming kunnen zijn. | |
wimmel_1 | maandag 28 januari 2008 @ 23:39 |
Klikje ... ![]() | |
sander89 | dinsdag 29 januari 2008 @ 01:03 |
Voor de A380 zijn pas paar luchthavens geschikt: Lijstje Schiphol is niet geschikt en zal zoals al velen gezegd hebben als die komt nog jaren duren. | |
admiraal_anaal | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:16 |
Maar wanneer precies? En wanneer wordt bekend welke baan? Iemand die meer informatie heeft? | |
loowie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:18 |
SCHIPHOL - Vliegtuigbouwer Airbus toont donderdag 15 juli voor het eerst de A380 in Nederland. Een van de testvliegtuigen van het model landt die dag op de luchthaven Schiphol, zo bevestigen Airbus en Schiphol maandag (21 juni) aan Luchtvaartnieuws.nl. Het toestel vliegt vervolgens door naar Groot-Brittannië, waar van 19 tot 25 juli de tweejaarlijkse Farnborough Airshow plaatsvindt. De Airbus A380 landt naar verwachting rond 10.00 uur 's morgens en vertrekt in de loop van de middag. Tijdens het verblijf van het vliegtuig wordt onder andere de operationele afhandeling getest. Welke baan is denk nog niet bekend. bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=all&id=35332 | |
kikoooooo | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:18 |
TVP ![]() Ik ben ook zeer benieuwd. Wil wel ff een kijkje gaan nemen ![]() | |
loowie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:20 |
Ik denk de polderbaan. Die is volgens mij als enige geschikt op dit moment. | |
admiraal_anaal | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:22 |
Enige wat ik kan vinden op luchtvaart fora is dat er geruchten gaan dat het of 15 of 17 juli wordt omdat die daarna door kan vliegen naar Engeland waar wel de datum vaststaat. En polderbaan gaat hem niet worden omdat de brug over de A4 nog niet verstevigd is Dan zou de Aalsmeerbaan het meest geschikt zijn omdat ie qua lengte de langste is | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:24 |
quote:Complete onzin ![]() quote:15 juli, 10.00 uur - 18.00 uur ongeveer. De baan is pas kort van te voren bekend ivm weersomstandigheden. | |
loowie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:25 |
De overige banen zijn niet breed genoeg. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. | |
loowie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26 |
quote:want? | |
nattermann | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26 |
Even kijken wanneer er een vlucht naar New York komt met dit toestel ![]() | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26 |
Opstelplaats E24 wordt het zo te lezen op Scramble, dus mooi op Centrum ![]() | |
CaptainCookie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:26 |
quote: Extra rijstrook. | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:27 |
quote:Zoals op Scramble te lezen is kan ie ook gewoon op de 27 ![]() | |
loowie | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:28 |
quote:Ow oke | |
IBAZ | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:28 |
tvp en bookmark, ik kom kijken. | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:28 |
quote:Lengte maakt niet uit, gaat om gewicht: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=417920 quote: | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:31 |
Oh, en aan alle spotter-haters: ik sta er 15 juli, met scanner en camera ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:33 |
quote:Ik sta er ook, alleen zonder scanner ![]() | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:33 |
quote:Dan maar hopen dat je bij de goede baan staat ![]() ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:34 |
quote:Dan ga ik hem airside wel bekijken ![]() | |
xpompompomx | dinsdag 22 juni 2010 @ 11:36 |
In augustus vlieg ik in een A380 van Sydney naar Dubai ![]() | |
Piles | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:15 |
quote: quote: quote: | |
Campervanner | dinsdag 22 juni 2010 @ 23:35 |
Beter laat dan nooit. | |
its_me_ | woensdag 23 juni 2010 @ 01:05 |
eindelijk dan! dat stond toch al heel lang op de planning? | |
FCZwolleZuid | woensdag 23 juni 2010 @ 01:40 |
quote:Ze gooien de spitsstrook open ![]() | |
Piles | woensdag 23 juni 2010 @ 15:56 |
quote:Ik had er nog niet van gehoord eigenlijk. Een lijnvlucht met de A380 zal ook nog wel ff duren, als het ooit al gebeurt ![]() | |
Bowny | woensdag 23 juni 2010 @ 21:31 |
Spotters ![]() 90% is kansloos volk. Ik zie 'm wel langs m'n kantoor fladderen en over 2 maanden zelf ermee vliegen ![]() | |
Campervanner | woensdag 23 juni 2010 @ 22:01 |
quote:True, maar ik snap de interesse wel. Als iemand een lift naar het vliegveld nodig heeft bied ik mezelf altijd aan en blijf ik graag een tijdje plakken en kijken. En als ik zelf ga vliegen vertrek ben ik meestal lekker op tijd om nog even te rond te neuzen. | |
Sounddragon | woensdag 23 juni 2010 @ 22:03 |
quote: ![]() | |
IBAZ | donderdag 24 juni 2010 @ 13:02 |
quote:Wat is jouw hobby? | |
nattermann | donderdag 24 juni 2010 @ 13:10 |
quote:BMW-rijders ![]() 90% is kansloos volk. Ik zie 'm wel langs mijn huis rijden en er over 2 maanden afbranden voor de flat in de tokkiebuurt. Makkelijk he, iedereen over één kam scheren. Ben zelf geen vliegtuigspotter, maar ieder z'n ding zou ik zeggen. | |
Anne | donderdag 24 juni 2010 @ 14:34 |
Don't feed the troll ![]() | |
Bowny | donderdag 24 juni 2010 @ 14:43 |
quote: ![]() | |
JuiceJuice | donderdag 24 juni 2010 @ 15:23 |
Nice, die ga ik ook bekijken ![]() | |
FoolWithMokey | donderdag 24 juni 2010 @ 15:38 |
![]() | |
Meike26 | donderdag 24 juni 2010 @ 21:13 |
IK ben ook niet echt een vliegtuigspotter, maar heb vaak zat in de auto op de A4 gereden en dan zo'n Jumbo zien stijgen/landen ! Dat is dan echt genieten, zeker bij het stijgen, als ze hem gelijk na een paar honderd meter naar links of rechts sturen ![]() | |
Qebbel | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:12 |
Ik ga zeker kijken de 15e! Heb alleen een keer z'n staart gezien toen hij aan de gate stond op JFK. Polderbaan zou wel vreemd zijn, want hij kon toch niet over die brug?? Edit: Zie dat ie wsl landt op de Kaagbaan (06), aldus scramble. [ Bericht 18% gewijzigd door Qebbel op 29-06-2010 16:21:01 ] | |
Piles | dinsdag 29 juni 2010 @ 16:34 |
quote:Volledig afhankelijk van de wind ![]() Maar hij kan wel op de Polder, als ie landt is ie een stuk lichter ![]() Maar op Scramble stond dat ie op de 27, 36C of 18R zou landen, nu opeens weer wel op de 06 ![]() | |
Qebbel | dinsdag 29 juni 2010 @ 17:11 |
18R zou wel het leukst zijn, omdat je daar beter kan staan dan bij 06. Plus dat je dan ook nog naast de taxibaan kan gaan kijken ![]() ![]() | |
Piles | dinsdag 29 juni 2010 @ 18:02 |
![]() http://www.ais-netherlands.nl/ quote:Lijkt me duidelijk toch? ![]() | |
JuiceJuice | woensdag 14 juli 2010 @ 19:53 |
quote:Morgen komt de a380 op AMS ![]() ![]() | |
Dos37 | woensdag 14 juli 2010 @ 20:08 |
quote:Met welke vlucht ![]() | |
Intrepidity | woensdag 14 juli 2010 @ 20:12 |
quote: Een speciale vlucht van airbus om de afhandeling te testen. Callsigns Airbus 101 (inkomend) en Airbus 102 (uitgaand) Edit: vluchtnummers AIB101 en AIB102 | |
Thetallguy | woensdag 14 juli 2010 @ 20:12 |
9:45 aankomst, 17:30 vertrek geloof ik ![]() | |
Intrepidity | woensdag 14 juli 2010 @ 20:15 |
Landing is morgenochtend tevens live te volgen op rtlnieuws.nl lees ik net ![]() | |
oYo | woensdag 14 juli 2010 @ 20:24 |
Beest van een vliegtuig.... | |
JuiceJuice | woensdag 14 juli 2010 @ 20:51 |
Ik ga dat ding maar van dichtbij bewonderen ±D | |
Qebbel | donderdag 15 juli 2010 @ 07:55 |
Nog mensen op pad? Ik ga dadelijk wel ff een kijkje nemen! Hij wordt om 09.45u verwacht. | |
Roel_Jewel | donderdag 15 juli 2010 @ 09:10 |
Benieuwd naar de beelden/foto's ![]() | |
Solique | donderdag 15 juli 2010 @ 09:12 |
Voor de mensen die hem willen volgen. ![]() Flightradar24 zet filter op AIB101 (callsign) | |
Intrepidity | donderdag 15 juli 2010 @ 09:16 |
Vliegt over een minuut of 5 Zeeland binnen ![]() Voor de liefhebbers: Het is de F-WWDD | |
Solique | donderdag 15 juli 2010 @ 09:21 |
Voor de mensen die hem willen volgen. ![]() Flightradar24 zet filter op AIB101 (callsign) quote:Hij is al voorbij Goes. ![]() | |
Bravebart | donderdag 15 juli 2010 @ 09:31 |
Net (bijna) langs gevlogen hier ![]() De RTL stream faalt ![]() Hij doet het weer ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Bravebart op 15-07-2010 09:38:15 ] | |
LightLuke | donderdag 15 juli 2010 @ 09:35 |
Hij doet een rondje over schiphol zo te zien op mijn radar ![]() | |
Intrepidity | donderdag 15 juli 2010 @ 09:40 |
Nee, ik kijk gewoon scheef ![]() | |
Impry | donderdag 15 juli 2010 @ 09:45 |
![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 15 juli 2010 @ 09:45 |
Live beeld - http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml | |
henkde_j | donderdag 15 juli 2010 @ 09:47 |
Stream loopt achter ![]() | |
Roel_Jewel | donderdag 15 juli 2010 @ 09:51 |
Hij is aan de grond ![]() | |
wendywendy | donderdag 15 juli 2010 @ 10:58 |
Tot hoe laat staat dat ding op schiphol? | |
Peterselieman | donderdag 15 juli 2010 @ 11:07 |
quote: Ik meende dat hij aan het eind van de middag, dus rond 17.30 uur weer zal vertrekken | |
Artbij2 | donderdag 15 juli 2010 @ 11:08 |
quote:Lui ben je zeker, word ongeveer 10 keer genoemd in dit topic..... | |
wendywendy | donderdag 15 juli 2010 @ 11:11 |
quote:Sorry he! Zat ff niet op te letten :$ | |
Severus | donderdag 15 juli 2010 @ 11:20 |
Ben pas met de A380 van CDG naar JFK gevlogen. Wat een fantastisch toestel zeg. Opstijgen en landen gaat zo smooth, niet te vergelijken met een ander toestel waar ik in gezeten heb. Staartcamera etc. is ook erg leuk, met name bij het landen. | |
GenesiZ | donderdag 15 juli 2010 @ 11:20 |
Ik heb hem 2 jaar geleden in Juni live gezien op London Heatrow en in Juli tijdens een airshow in Farnborough, Engeland. Wat een bak zeg, we stonden dicht op de baan hebben de start niet helemaal kunnen fotograferen door al het stof en zand dat we naar binnen kregen geduwd door de vortex ![]() De piloot kon er ook wel mee omgaan. Uiteraard was het een demomodel zonder interieur maar het laat toch zien wat zo'n beest kan doen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Qebbel | donderdag 15 juli 2010 @ 12:21 |
Mijn foto's van vandaag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jovak | donderdag 15 juli 2010 @ 12:21 |
![]() quote:Ik stond er ook. Airside en 160meter van de landing ![]() ![]() | |
jovak | donderdag 15 juli 2010 @ 12:26 |
quote:Als je goed inzoomt op de achtergrond zie je 2 gele autos staan bij het roodwitte gebouwtje naast de baan. Hier had ik erg goed uitzicht. Ik zou deze foto wel in een hogere kwaliteit willen hebben. | |
Taneli | donderdag 15 juli 2010 @ 12:29 |
Ik stond even verderop, kwam rond kwart voor 9 met de auto aan en mocht - godzijdank - m'n auto in de berm parkeren! ![]() ![]() 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() ![]() | |
Bravebart | donderdag 15 juli 2010 @ 12:31 |
quote: ![]() | |
Qebbel | donderdag 15 juli 2010 @ 12:34 |
quote:Prima, ik heb 'm 3600x2048. Als je mij een mailtje stuurt naar qebbel@hotmail.com mail ik 'm wel ff. ![]() | |
DaBuzzzzz | donderdag 15 juli 2010 @ 12:37 |
![]() | |
elcastel | donderdag 15 juli 2010 @ 12:54 |
quote:Stond jij op dat plekje naast de spottersplek ? Gaaf ding om gezien te hebben btw, mooie kromming in de vleugels. | |
Dos37 | donderdag 15 juli 2010 @ 13:03 |
Mooie foto's hoor. ![]() | |
Lone_Gunman | donderdag 15 juli 2010 @ 13:45 |
What are the odds... vandaag is toevallig ook een A380 voor het eerst aangekomen aan de nieuwe terminal (3) van Indira Gandhi International Airport (Delhi, India) ![]() Het gaat tevens om een test-vlucht ten behoeve van de afhandeling. Deze is echter van Emirates. | |
Piles | donderdag 15 juli 2010 @ 14:48 |
En weer thuis. Tof ding hoor ![]() En wat een drukte ![]() | |
2cv | donderdag 15 juli 2010 @ 14:49 |
Volgens mij was het hier al een beetje bekend ( ![]() | |
Taneli | donderdag 15 juli 2010 @ 15:10 |
quote:Nah ik stond ietsje verderop van de spottersplek naast het fietspad! ![]() | |
De_Hertog | donderdag 15 juli 2010 @ 15:12 |
quote:Mooie foto, kun je het verschil goed zien.. | |
IBAZ | donderdag 15 juli 2010 @ 15:21 |
Hij was super !!! | |
Dos37 | donderdag 15 juli 2010 @ 15:25 |
quote: | |
jovak | donderdag 15 juli 2010 @ 15:54 |
quote:you've got mail. ![]() | |
The_Emotion | donderdag 15 juli 2010 @ 17:19 |
Op m'n werk heb ik goed uitzicht op de aanvliegroute, het is ook niet ver van Schiphol. Rond 9:30 kwam hij dan langsvliegen, m'n collega's en ik stonden met het neus tegen het raam gedrukt om het te zien. Wat een apparaat ![]() Helaas zijn er geen foto's gemaakt. | |
JuiceJuice | donderdag 15 juli 2010 @ 18:05 |
En hij is weer in de lucht. Gaat naar het zuiden nu volgens Flightradar ![]() | |
JuiceJuice | donderdag 15 juli 2010 @ 18:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 82% gewijzigd door JuiceJuice op 15-07-2010 18:21:05 ] | |
remlof | donderdag 15 juli 2010 @ 18:44 |
quote:Hij ging toch naar Farnborough in Engeland? | |
Taneli | donderdag 15 juli 2010 @ 19:46 |
quote:Hij gaat eerst terug naar de "fabriek" in Toulouse waar 'ie vanochtend vandaan kwam... ![]() | |
remlof | donderdag 15 juli 2010 @ 19:58 |
quote:Ow ok, ik dacht dat Farnborough al op vrijdag begon ![]() | |
Taneli | donderdag 15 juli 2010 @ 20:05 |
quote:En morgen staat ie weer op een testvluchtje naar Zürich om 6.20, wellicht dat ie vanaf daar meteen doorvliegt naar Farnborough... ![]() | |
remlof | donderdag 15 juli 2010 @ 20:09 |
quote:Kloten ![]() Gaan ze nu alle vliegvelden in de wereld uitproberen om te zien of ze die A380 wel aankunnen? ![]() | |
Piles | donderdag 15 juli 2010 @ 20:09 |
quote:Europese promotie-tour ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 15 juli 2010 @ 20:09 |
Ben met Emirates met de A380 van Dubai naar Auckland gevlogen. Goddelijk luxe Douche, prive cabine, een bed, geweldig entertainment systeem. | |
Taneli | donderdag 15 juli 2010 @ 20:30 |
En ik was ook aanwezig bij het vertrek van de A380 vanaf de Aalsmeerbaan: 1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() 7. ![]() ![]() | |
Dos37 | donderdag 15 juli 2010 @ 23:27 |
quote:Wtf vloog je first clasd ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 16 juli 2010 @ 07:15 |
quote: ![]() | |
Skaai | vrijdag 16 juli 2010 @ 20:53 |
![]() ![]() ![]() Ik vind maar dat ie een rare kop heeft. Conehead onder de vliegtuigen ![]() | |
elcastel | vrijdag 16 juli 2010 @ 20:56 |
Ik ben normaal niet zo'n heethoofd (alhoewel), maar ik stond dus op de spottersplek aan de IJweg. Na 9 uur kwamen er steeds meer mensen op het braakliggende stukje naast dat terrein staan. Na (vriendelijk) roepen gingen sommigen weg, maar er stond dus een hele rits volk in mijn beeld. Ik hou zat over, maar nu net de foto's waar ik wel even mee aan de bak wou staan al die broodmongolen. Ik poets me suf om ze eruit te krijgen en verbijt me opnieuw over die asociale honden. Zo, ik ben eraf. | |
GenesiZ | vrijdag 16 juli 2010 @ 22:12 |
Trap meenemen, schiet je over de mensen heen!! | |
buzz1291 | vrijdag 16 juli 2010 @ 22:48 |
quote:Als je een pic van de stub van je boarding pas laat zien geloof ik je direct. Ik doe het binnenkort maar in Economy, DXB-BKK ................. | |
bleiblei | vrijdag 16 juli 2010 @ 23:22 |
quote:Dus omdat meneer een camera in zijn klauwen heeft moet de rest maar even wijken ![]() Dat is pas asociaal. Er zijn meer mensen op de wereld dan jij ![]() Ik heb echt een godvergeten schurfthekel aan de fotografen tegenwoordig. Het worden er steeds meer en ze vinden allemaal dat het terrein tussen die camera en het te fotograferen object van hun is ![]() | |
ikweethetookniet | zaterdag 17 juli 2010 @ 00:07 |
Filmpje ![]() http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=2194 | |
#ANONIEM | zaterdag 17 juli 2010 @ 00:14 |
Leuk toestel, maar tov van een 747 scheelt het qua grootte toch ook weer niet zo heel veel?![]() | |
elcastel | zaterdag 17 juli 2010 @ 00:26 |
quote:Wat een ontzettende onzin, die mensen kunnen prima 5 meter naar achteren en hetzelfde beeld behouden, zónder dat ze anderen daarmee in de weg staan. Je hebt ook nog zoiets als logisch nadenken, zeker als je er ook nog eens op geattendeerd wordt. Maar zo te zien dragen ze dezelfde frustratie als waar jij mee loopt. ![]() | |
Jimmie | zaterdag 17 juli 2010 @ 02:22 |
quote:Snap die ophef ook niet zo... Gewoon een 747 op steroiden... ![]() Mariginaal groter. Ziet er wel dikker uit door die dubbele rij uiteraard. Zit alleen naar die plaat te kijken en daar klopt geen coño van ![]() ![]() Even de verschil lengtes gecopypast... ![]() ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:08 |
Er vliegt nu een A380 van Qantas over Nederland (nu bij Soest) Deze om precies te zijn: ![]() | |
Piles | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:09 |
quote:Er vliegt er vaak genoeg 1 over, meerdere keren per dag zelfs volgens mij. | |
Iemand91 | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:20 |
quote:Misschien, maar ik keek op die radar-site hier ergens genoemd om te kijken naar het vliegtuig van een zus van me en toen zag ik die A380 ook er tussen ineens (rond klikken op die vliegtuigen). En er zijn maar 27 in gebruik dus elke dag lijkt me niet ![]() | |
Piles | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:36 |
quote:Denk er wel aan dat die radar (Casper zeker?) een tijdje achterloopt (kwartier dacht ik). A380 vliegt lijndienst naar Londen, maar weet niet zeker of dat elke dag is ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:46 |
Casper en deze: http://www.flightradar24.com/ Was inderdaad Qantas naar Sydney geloof ik. Damn, ik wilde er bij geweest zijn in Schiphol. Kwam er alleen de vorige avond/morgen (was zo'n 2 uur in de nacht) pas achter en lopen vanaf een bushalte naar een propvolle spottersplaats bij de polderbaan heeft me tegengehouden. Dan maar live op rtlnieuws.nl. | |
Dos37 | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:48 |
Als het zo'n mooie blauwe lucht is kun je wel zien wat een A380 is en wat een 747 is. | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 20 juli 2010 @ 21:55 |
quote:Er komen er 4 per dag op Heathrow (2x Singapore Airlines, 1x Emirates, 1x Qantas) | |
TTD | zaterdag 31 juli 2010 @ 15:18 |
weet er iemand misschien welke ritten er met de a380 worden gevlogen? | |
Dos37 | zaterdag 31 juli 2010 @ 15:49 |
quote:Al heel veel, Dit is een overzicht van Qantas http://www.qantas.com.au/travel/airlines/a380-schedule/global/en | |
Piles | zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51 |
En Emirates: http://www.emirates.com/e(...)flight_schedule.aspx Singapore Airlines (niet officieel): http://biztravelguru.com/(...)nd-destinations.aspx | |
Rydell | zaterdag 31 juli 2010 @ 16:46 |
Waarom moest ie nou op de Polderbaan landen!? ![]() | |
Iemand91 | maandag 9 augustus 2010 @ 14:36 |
's werelds lelijkste vliegtuig vloog ook net over NL; de Airbus Beluga ![]() | |
Saekerhett | maandag 9 augustus 2010 @ 23:45 |
quote:Omdat de Polderbaan de langste baan is. Niet dat de andere banen geen A380 aankunnen, maar ik gok dat ze de eerste landing zo safe mogelijk wilden uitvoeren. | |
Saekerhett | maandag 9 augustus 2010 @ 23:48 |
quote: ![]() Hierin worden ook complete rompen van de A380 vervoerd! | |
Iemand91 | maandag 9 augustus 2010 @ 23:53 |
quote:Die lengtes van de andere banen zijn ze vast wel eerder geland. Veel verschil zal er dan niet wezen met dezelfde lengte op Schiphol. Tenzij het bij bergen, zee o.i.d. lag. | |
OEM | dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:49 |
quote:Grappenmaker. Bepaalde onderdelen van de fuselage (tail sectie e.d.) worden er misschien ermee vervoerd, maar de complete romp past toch echt niet. En als het gepast had, dan was het veels te zwaar. Die komen over water en land naar Toulouse. | |
Piles | dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:14 |
quote:Denk niet dat de hoofdreden is. Polderbaan was op dat moment gewoon de enige baan beschikbaar ivm wind en geluidsoverlast (preferente baan). En de lengte bij landing is ook niet echt nodig, een paar meter breder kwam meer van pas denk ik ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:25 |
quote:Sorry, het was een complete romp voor een A310 en delen van de romp van de A380 ![]() | |
EddyAlbena | maandag 16 augustus 2010 @ 07:49 |
Buiten dat ie zo stil is vind ik er maar weinig bijzonders aan. Qua uiterlijk vind ik het al helemaal niks. Doe mij dan maar een oude 74 of 773. Maar hoe zit het nou met Schiphol, dat ie hier kan landen is duidelijk, maar ik had begrepen dat we er nog aangepast gate(s) voor hebben. | |
rubje | maandag 16 augustus 2010 @ 12:45 |
Ik las dat Schiphol nog lang niet klaar is voor de AB380 en je dus naar Parijs of London zal moeten uitwijken als je zo graag ermee wilt vliegen. kaartje schijnt ook niet goedkoop te zijn las ik. Klopt dat?![]() | |
dj-wasabi | maandag 16 augustus 2010 @ 12:58 |
quote:En die van de 320 serie, 330 en de 340 serie. Zover ik weet kan die van de eerder genoemde series alles vervoeren (Uiteraard in losse delen en niet alles tegelijk) en voor de 380 maar enkele delen... | |
Piles | maandag 16 augustus 2010 @ 13:02 |
quote:Of Schiphol klaar is weet ik niet, met de eerste vlucht is de afhandeling getest en ik weet niet wat daar uitgekomen is. Wel heb ik het gerucht gelezen dat Emirates vanaf oktober met een A380 wil komen, maar dat zal voorlopig nog niet gebeuren lijkt me. Londen en Parijs ontvangen 'm allebei, en vliegen er mee naar de andere kant van de wereld, dus dat zijn dure kaartjes ja ![]() | |
Saekerhett | maandag 16 augustus 2010 @ 17:02 |
Ik vind dat KLM ook een paar A380's moet bestellen. Ik bedoel: kijk hoe fucking leip:![]() | |
Piles | maandag 16 augustus 2010 @ 17:38 |
quote: ![]() ![]() Gelijk m'n eigen gerucht even ontkrachten: vanaf november komt Emirates met 777-300ER, dus geen A380. Filmpje als troost: | |
EddyAlbena | maandag 16 augustus 2010 @ 23:09 |
quote:Achja, troost. Vind dit wel iets meer ![]() ![]() ![]() Maar A380 is natuurlijk wel gewoon vet om te hebben. | |
#ANONIEM | maandag 16 augustus 2010 @ 23:16 |
quote:Dat wel idd. Ik heb er 2. ![]() | |
Bowny | dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:23 |
Damn, KLM livery misstaat een A380 niet ![]() ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 19 augustus 2010 @ 11:29 |
quote:Geef mij maar die lange triple. Opbokken met die spuuglelijke 380 ![]() | |
Lucifer_Doosje | donderdag 19 augustus 2010 @ 11:32 |
quote:KLM Sud vliegt er al mee vanaf Parijs ![]() | |
buzz1291 | donderdag 19 augustus 2010 @ 12:40 |
quote:Alsof zo'n 777-300 een geweldig ding is. Zwabberende staart en inrichting door de meeste maatschappijen zwaar verziekt met die 3-4-3 stoel opstelling die zo onderdehand aardig op RyanAir begint te lijken. SVP nu even niet zeggen dat ik dan maar business class moet vliegen want dat vind ik weggegooid geld zolang er nog voldoende alternatieven zijn. | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 13:00 |
Ik vind die A380 nou eigenlijk helemaal niet zo groot. Hij is gewoon hoog, that's it. | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 13:10 |
quote:Geloof me, hij is groot. | |
Lucifer_Doosje | donderdag 19 augustus 2010 @ 13:48 |
quote:Geen idee, heb nooit met een 77W gevlogen dus ken ze verder niet van binnen. Ik had het puur over de buitenkant ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Lucifer_Doosje op 19-08-2010 13:57:54 ] | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 13:52 |
quote:Ik heb 'm al een paar keer gezien hoor. Ik vind 'm echt niet bijzonder. Hij valt in ieder geval niet erg op. | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 14:42 |
quote:Een hummer ook niet, tot je er een golf naast zet. ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 14:44 |
Nja... Jij en ik hebben echt totaal verschillende referentiekaders. Een Hummer vind ik ook allesbehalve erg groot. Ook naast een Golf. En die A380 heb ik ook tussen andere jumbojets gezien. Zoals ik al zei: Not Impressed. Hij is ietsje groter dan een 747, dat wel. | |
Dos37 | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:22 |
Hij is wel elegant vind ik behalve van voren dan lijkt het net alsof ie een tumor op zijn hoofd heeft. ![]() Ze hadden die cockpit precies tussen dek 1 en 2 in moeten maken. | |
Skaai | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:29 |
Van gate E2 tot E20 stonden wel 5 soorten vliegtuigen, van kleine Airbusjes tot middelgrote Boeings en er stond ook nog een 747 tussen. Die staart van de A380 stak aan het einde op E24 triomfantelijk boven alles uit, dat terwijl ik een 747 al machtig vind. Toen vond ik hem pas groot ![]() ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:38 |
quote:Er is maar 1 elegant passagiersvliegtuig ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:43 |
![]() Zo erg veel scheelt het zeker niet. En ik vind de 747 gewoon veeeeeeel mooier. | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:46 |
quote:Dat mag, maar ik heb staan douchen op 30.000 voet, en dat is toch echt heel erg geil | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:53 |
quote:Haha, waarom zou je willen douchen in een vliegtuig? Dat lijkt me enorm kut en bovenal overbodig. | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:58 |
quote:Als je een vlucht hebt van een uur of 14 en lekker hebt liggen slapen in je bed, is het douchen een kroon op de luxe en comfort. ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 18:01 |
Tja... Het is wel luxe enzo. Maar ik vind het zwaar overdreven. En dit kun je ook gewoon in een ander vliegtuig doen hoor, maar dit is natuurlijk meer zo'n prestige dingetje. En de prijs zal wel astronomisch zijn. Dan douche je toch veel liever lekker in je hotel ofzo? | |
Pietverdriet | donderdag 19 augustus 2010 @ 18:02 |
quote:Tuurlijk, en je kan ook een boterhammetje van thuis meenemen ipv buiten de deur eten. | |
Lightning_NL | donderdag 19 augustus 2010 @ 18:39 |
Nja, je moet het zelf weten als je geil wordt van het douchen in een vliegtuig. Ik kan me leukere plekken bedenken. | |
Iemand91 | donderdag 19 augustus 2010 @ 19:05 |
Misschien is de A380 groter, luxer en moderner maar toch gaat mijn voorkeur naar de 747. Na 40 jaar de wereld rondgevlogen te hebben, die karakteristieke bult heeft die mijns inziens gewoon veel meer karakter. Het ding vliegt presidenten rond, draagt spaceshuttles en werd ontworpen toen Woodstock nog niet eens gehouden werd. De A380 is nog gewoon te nieuw om dit te hebben en het zal ook nog wel lang duren voordat hij in die positie zit. Bovendien werd de A380 altijd geprezen om het feit dat het de prijs van tickets omlaag kon brengen vanwege het feit dat ie meer passagiers mee kon nemen. Tja, dan moeten de maatschappijen nog wel meewerken en die foto van die douche hierboven getuigt van het tegenovergestelde. Over het algemeen zijn de tickets op de A380 gewoon nog duurder. Bovendien gelooft Boeing nu in meerdere kleine vliegtuigen die van hub naar hub vliegen en Airbus gaat voor grote vliegtuigen met minder hubs. Persoonlijk denk ik dat Boeing toch gelijk gaat krijgen op de lange termijn. En de Concorde is inderdaad het allermooiste vliegtuig oooooit. Jammer dat ik er niet in gevlogen heb en nooit zal kunnen. ![]() Einde van mijn betoog ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 19-08-2010 19:16:14 ] | |
lurf_doctor | donderdag 19 augustus 2010 @ 19:06 |
quote:Was, helaas. Maar ik ben het met je eens. Toen ze nog vlogen had ik het geld er niet voor en ik vrees dat het nog wel een tijdje voor er weer supersonisch met passagiers gevlogen wordt. | |
Iemand91 | donderdag 19 augustus 2010 @ 19:28 |
Want kom op zeg:![]() ![]() Dat is toch gewoon mooi! De eerste foto doet me denken aan dit: ![]() Niet de mooiste (in tegenstelling tot de Concorde) maar daar ga je toch met champagne in de hand 330.6 km/h. Dat is Ferrari Enzo snelheid, sneller dan een Pagani Zonda. | |
Lone_Gunman | vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:12 |
quote:Mee eens ![]() Ik vind hem ook niet zo bijzonder mooi. De B747, Airbus A300, A330 en zelfs een Tu-152 vind ik vele malen mooier om te zien. En niet te vergeten de IL-76: ![]() ![]() Maar goed hier kan ik weer niet in douchen ![]() ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:49 |
quote:Ja dat zijn wel mooie plaatjes. Lijken wel zo van het internet geplukt. Dus post hier nu eens een scan van je boardingpass en we geloven je nog ook. | |
Pietverdriet | vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:52 |
quote:Ach gus, zijn we jaloers? Geloof je het toch lekker niet. | |
OEM | zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:12 |
quote:Je zegt het precies verkeerd om. Boeing gaat voor point-hub-point, Airbus gaat voor point-hub-hub-point. | |
Iemand91 | zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:24 |
quote:Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb.... | |
OEM | zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:34 |
quote:Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub. Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350. | |
De_Hertog | zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46 |
quote:En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn. | |
OEM | zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:54 |
quote:Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt. | |
GenesiZ | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:02 |
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer ![]() | |
Archie | zondag 29 augustus 2010 @ 23:21 |
quote:Bijna goed: Boeing gaat voor port-port Airbus gaat voor port-hub-hub-port | |
OEM | maandag 30 augustus 2010 @ 22:42 |
quote:Boeing gaat voor point-to-point bekeken vanuit het oogpunt van de passagier. In de realiteit zal 1 van die points vaak een hub zijn. Oude blog van Randy: http://www.boeing.com/randy/archives/2005/05/your_point_of_v.html | |
De_Hertog | maandag 30 augustus 2010 @ 22:44 |
quote:Ach, jammer.. Die 747 ken ik nu onderhand wel, tijd voor wat meer A380 in de lucht. | |
Blik | dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:41 |
Hoe ziet de economy van een Airbus 380 er eigenlijk uit? Zelfde beenruimte e.d. als van een 747/777? | |
Mylene | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:16 |
quote:Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update: quote:bron | |
Pietverdriet | woensdag 13 oktober 2010 @ 19:17 |
quote:Ahum, nee, bottom line gaat het erom wat de passagiers willen. | |
Straalkachel | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:08 |
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFI ![]() | |
OEM | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:13 |
Gerucht gaat dat KLM binnenkort 4 tot 9 A330-300 gaat bestellen. Die hadden we nog niet. | |
Sharpdressedman | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:25 |
quote: ![]() | |
OEM | woensdag 13 oktober 2010 @ 21:34 |
quote:That's a pretty good trick doc, but can you do this? | |
Iemand91 | woensdag 13 oktober 2010 @ 23:29 |
quote:Die ken ik, geweldig! '...asked me what I was doing.' I said 'I was selling airplanes, it was safe and everything' (kort samengevat) He said: 'You know that, we know that, but don't do that ever again. ![]() ![]() | |
Archie | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:28 |
quote:KLM zal geen A380's kopen. Die zijn/blijven bij AFI. | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 08:23 |
Nov 4 (Reuters) - Australian airline Qantas Airways (QAN.AX) grounded its entire fleet of A380 aircraft on Thursday after an engine failure forced one its flights to make an emergency landing in Singapore http://www.reuters.com/article/idUSSDY4ME64420101104 Foto's: ![]() ![]() ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door OEM op 04-11-2010 08:54:52 ] | |
rubje | donderdag 4 november 2010 @ 10:46 |
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." ![]() | |
Mylene | donderdag 4 november 2010 @ 11:30 |
bron | |
Iemand91 | donderdag 4 november 2010 @ 11:50 |
Je moet eens weten dat dit vliegtuig uit ten treure getest is. | |
Red_85 | donderdag 4 november 2010 @ 12:05 |
Kinderziektes? | |
Qebbel | donderdag 4 november 2010 @ 12:26 |
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Qebbel op 04-11-2010 12:50:37 ] | |
Red_85 | donderdag 4 november 2010 @ 15:10 |
Ziet eruit als een onthoofde kangaroo. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 4 november 2010 @ 15:23 |
Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel! Ik zou zeggen dat dit juist een voorbeeld is van goed doordacht failsafe ontwerp. Zelfs als de aerodynamische vorm van 1 van de vleugels is aangetast is het vliegtuig nog prima bestuurbaar blijkbaar | |
Omniej | donderdag 4 november 2010 @ 15:39 |
Dat lijkt me niet iets bijzonders eerlijk gezegd... Als ik me niet vergis is van de Boeing 747 ook bekend dat 'ie desnoods op één motor nog door kan blijven vliegen. En een kleine aantasting in de aerodynamische vorm moet al helemaal geen probleem zijn; dat zorgt hooguit voor extra brandstofgebruik geloof ik. ![]() Bekijk deze Airbus A300 maar eens die in Baghdad werd geraakt door een raket. Die is met een halve vleugel ook nog gewoon geland. Had het eerder verbazingwekkend gevonden als de A380 hier niet toe in staat zou zijn... | |
elcastel | donderdag 4 november 2010 @ 20:49 |
Dat was ook het eerste wat ik dacht ... | |
Lightning_NL | donderdag 4 november 2010 @ 20:54 |
Heeft natuurlijk niks met een vulkaan te maken. Lijkt mij logischer dat er gewoon iets mechanisch mis is gegaan in de motor. Iets losgeschoten misschien. Men mag van geluk spreken dat de vleugel niet in de fik was gegaan, want dan was het einde oefening. | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 21:01 |
Rotorblad van een turbine (de IPT) is gebroken. Op een van de foto's zie je hem op de grond liggen. | |
Lightning_NL | donderdag 4 november 2010 @ 21:04 |
Wat is een IPT? | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 21:09 |
intermediate pressure turbine verder opmerkelijk: - #1 engine blijft draaien (geen communicatie meer met motor, die blijft dan op de laatste setting doordraaien). Uitgezet door (veel) water er doorheen te jagen - bij landing zie je de helft van de airbrakes gedeployed -> hydraulische problemen - nose landing gear deuren blijven open -> hydraulische problemen | |
elcastel | donderdag 4 november 2010 @ 21:12 |
Hoe weet je dat zo zeker ? | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 21:17 |
Vulkanische as resulteert in een motor die er gewoon mee stopt. Niet dat de interne onderdelen op de grond eindigen. Bovendien zouden dan alle 4 de motoren problemen hebben gehad. | |
Lightning_NL | donderdag 4 november 2010 @ 21:20 |
Wat OEM zegt. Kun je zelfs zelf redeneren als je er 0 verstand van zou hebben. | |
IBAZ | donderdag 4 november 2010 @ 21:22 |
Het heeft er in dit geval niets mee te maken, maar een heftige plotselinge stall van de engine (evt. door een dikke vogel of een hoeveelheid verstikkende as kan inwendig zulke drukverschillen (overdruk/onderdruk) opleveren dat er enorme krachten vrijkomen die een motor enorm kunnen beschadigen. Er zitten overigens blusmechanismen in de engine, dus de brandgevaarlijkheid is redelijk onder controle te houden. | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 21:27 |
Nou... in dit geval is er een onderdeel wat een enorme hoeveelheid energie heeft (turbine blad) losgeslagen. Als die door de vleugel heen gaat... Vergelijk het met de Concorde, waar een stuk metaal ingeslagen is. Die is volledig afgefikt. | |
Lightning_NL | donderdag 4 november 2010 @ 21:28 |
Er is geen enkele blusmechanisme die je gaat helpen als er een gat in je vleugel is geslagen en de kerosine vlam vat. En een plotselinge heftige stall kan nooit ervoor zorgen dat een motor uit elkaar spat, tenzij er iets helemaal mis is/was met die motor, wat schandalig zou zijn. | |
elcastel | donderdag 4 november 2010 @ 21:29 |
Beredeneneren wel, uitsluiten niet. | |
OEM | donderdag 4 november 2010 @ 21:35 |
| |
Lightning_NL | donderdag 4 november 2010 @ 21:37 |
Ok, voor het uitsluiten heb je een heel klein beetje verstand nodig. | |
elcastel | vrijdag 5 november 2010 @ 05:26 |
Zeiksnor, we zitten ons niet allemaal af te rukken op vliegtuigplaatjes de hele dag, ik geloof dat ik redelijk normale vragen stel hier. | |
Lightning_NL | vrijdag 5 november 2010 @ 07:19 |
Ik ook niet. Heeft er ook 0,0 mee te maken. Heeft meer te maken met een klein beetje intelligentie en gezond verstand. Sorry dat je dat niet hebt. | |
Mylene | vrijdag 5 november 2010 @ 08:02 |
bron bron [ Bericht 47% gewijzigd door Mylene op 05-11-2010 11:21:49 ] | |
elcastel | vrijdag 5 november 2010 @ 14:09 |
Je hoeft geen sorry te zeggen als je het niet meent hoor. Mensen zeggen het wel vaker; ik ben blij dat er ook mensen zijn zoals OEM die wél de moeite nemen om gewoon een normaal antwoord te geven. | |
Zwappel | vrijdag 5 november 2010 @ 15:01 |
Zou het mogelijk zijn dat er een A380 vliegt rond 2012-2013 naar Tokyo? (Vanuit Amsterdam of Dusseldorf?) | |
Lightning_NL | vrijdag 5 november 2010 @ 15:02 |
Ik zou dat ook doen, maar OEM was me net voor. Mja, boeiend verder. Die huillie huillie posts zijn offtopic. | |
Iemand91 | vrijdag 5 november 2010 @ 15:04 |
Alstu! Ja dus. Edit: Ik ben wel een beetje thuis in de vliegwereld maar wat denken jullie: Zal de Boeing 747-8 (en de bijbehorende uitvoeringen) de laatste versie van de 747 worden? Aan alles komt ooit een einde, maar ik vind dit toch wel het meest karakteristieke vliegtuig wat tegenwoordig (nog) rondvliegt. | |
elcastel | vrijdag 5 november 2010 @ 15:05 |
Ik vind het gewoon dom om iemand zomaar als dom af te schilderen, prima dat jij alles pikt, ik pik dat niet. Je had ook gewoon je bek kunnen houden als er al een normale reactie stond. | |
OEM | vrijdag 5 november 2010 @ 16:32 |
Doe geen moeite. Lightning heeft al te vaak bewezen dat ie een volslagen mongool is wat dat betreft. | |
Lightning_NL | vrijdag 5 november 2010 @ 16:43 |
Eindeloze domheid mag benoemd worden, en dat doe ik dan ook gewoon. | |
elcastel | vrijdag 5 november 2010 @ 18:36 |
Tja en wie is er dan uiteindelijk de huilie hè .... | |
Skaai | vrijdag 5 november 2010 @ 20:22 |
Beetje bitchfighten om een vliegtuig. ![]() | |
FoolWithMokey | vrijdag 5 november 2010 @ 20:24 |
Boing 747 is groter dan airbus A380. | |
Straalkachel | vrijdag 5 november 2010 @ 21:12 |
Oh no u didn't.. ![]() ![]() | |
IBAZ | vrijdag 5 november 2010 @ 21:15 |
Het blusmechanisme is inderdaad slechts geschikt voor de engine fire itself. Die is ook nooit developped om collateral fires te blussen. Heftige stalls, waarbij zelfs flamefire aan de intake kant van de turbine waargenomen wordt (lab tests) kunnen een zodanige operational damage impact aan de turbine veroorzaken dat de combustion chamber zodanig onder stress komt dat er ook daarbuiten schade aangericht kan worden. | |
Omniej | vrijdag 5 november 2010 @ 22:13 |
Seriously? ![]() | |
Straalkachel | vrijdag 5 november 2010 @ 22:17 |
Geen L/E slats maar wel T/E flaps, emergency landing gear extended en geen thrust reversers, respect voor de flight crew hoor ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 5 november 2010 @ 22:25 |
Spelling: ![]() Maar de Boeing 747-8 is wél langer dan de A380. Het is de langste passagiersvliegtuig dat er is. | |
Straalkachel | vrijdag 5 november 2010 @ 22:27 |
Groot verschil tussen grootste en langste.. ![]() | |
OEM | vrijdag 5 november 2010 @ 22:28 |
En dat #1 op cruise vermogen draait. | |
Straalkachel | vrijdag 5 november 2010 @ 22:30 |
Idd, even quote:
![]() Komt over als een lullig pisstraaltje vergeleken met wat ze bij het testen gebruikte ![]() ![]() | |
OEM | vrijdag 5 november 2010 @ 22:36 |
Ik las dat die splinternieuwe A340 die Airbus in Toulouse heeft gesloopt. dat ze een engine niet uit kregen omdat de brandweer er niet bij kon. Die moest gewoon alle fuel opbranden ![]() | |
Mylene | dinsdag 9 november 2010 @ 16:23 |
bron bron | |
OEM | woensdag 10 november 2010 @ 16:19 |
http://www.nu.nl/economie/2375826/lufthansa-wisselt-motor-a380.html | |
OEM | woensdag 10 november 2010 @ 21:22 |
En ook SQ is aan de beurt:http://www.bloomberg.com/(...)changes-on-a380.html | |
Omniej | donderdag 11 november 2010 @ 01:43 |
Toch bizar. Hoe kan het dat deze fouten (wat blijkbaar ontwerpfouten zijn) niet in de testfase al naar boven zijn gekomen eigenlijk? ![]() | |
lenticularis | donderdag 11 november 2010 @ 09:24 |
Vliegtuigen zijn te vergelijken met de huidige consumenten elektronica. Al het oude meuk gaat maar niet kapot, maar de nieuwe spullen kappen er na een paar jaar mee ![]() | |
ShaoliN | donderdag 11 november 2010 @ 09:48 |
Maar niet met de intensiteit die de maatschappijen ze testen waarschijnlijk. Ik las trouwens dat de Boeing 787 nu ook aan de grond staat. | |
OEM | donderdag 11 november 2010 @ 10:42 |
EASA vindt het mooi geweest. Elke motor moet nu elke 20 vluchten gecontroleerd worden. Als er iets gevonden wordt in die inspectie is het einde oefening voor die motor. http://ad.easa.europa.eu/ad/2010-0236-E | |
OEM | donderdag 11 november 2010 @ 10:51 |
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1513 | |
Straalkachel | donderdag 11 november 2010 @ 11:54 |
Tja EASA.. nu de rest nog. | |
Mylene | woensdag 15 februari 2012 @ 15:48 |
bron | |
Leatherface | woensdag 15 februari 2012 @ 16:56 |
Ging Malaysia ook nog de A380 op Schiphol laten vliegen, of zien ze daar vanaf? | |
Pietverdriet | woensdag 15 februari 2012 @ 16:58 |
Jammer alleen dat ze naar Dubai vliegen en via Dubai. | |
ShaoliN | woensdag 15 februari 2012 @ 17:25 |
Sweet | |
Piles | woensdag 15 februari 2012 @ 19:43 |
Wat ik zo snel kan vinden is dat ie onder voorbehoud ook komt dit jaar ja ![]() | |
Diepvriez | woensdag 15 februari 2012 @ 20:28 |
Dacht dat al deze kisten weer eerst allemaal getest moesten worden...? | |
Piles | woensdag 15 februari 2012 @ 20:29 |
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest. | |
Diepvriez | woensdag 15 februari 2012 @ 20:45 |
Ja, dat bedoelde ik dus.... | |
PH-KCD | woensdag 15 februari 2012 @ 21:15 |
Een doorn in het oog voor KLM. Die stront 380 is niet welkom, bah. Malaysia gaat met de 380 naar AMS vliegen ja, maar ze hebben er nog geen één, dus dan is dat niet echt mogelijk ![]() | |
Mylene | donderdag 16 februari 2012 @ 07:31 |
bron bron | |
Mylene | donderdag 16 februari 2012 @ 11:25 |
bron | |
OEM | donderdag 16 februari 2012 @ 19:39 |
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 21:38 |
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebben ![]() Heb echt een hekel aan Emirates. Ze zijn al hun T7's behalve de 77W en de 77L aan het retiren, hoe arrogant kun je zijn... Nog een paar jaar en je hebt standaard een tussenstop in Dubai als je een lange vlucht maakt. ![]() | |
Lightning_NL | donderdag 16 februari 2012 @ 22:21 |
Wat een gelul ook over die A380. Is het eigenlijk niet gewoon een beetje een faalproject? En zo héél veel groter dan een 747 is het zeker niet! | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:25 |
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard. | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 22:28 |
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen. ![]() | |
Red_85 | donderdag 16 februari 2012 @ 22:31 |
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES! Die 380 is namelijk een ramp qua dat. Waar de 747 van MH gemiddeld 15 ton meeneemt + pax, pakt de 380 nog niet eens 5 ton per vlucht. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:31 |
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit... | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 22:33 |
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg. | |
Lightning_NL | donderdag 16 februari 2012 @ 22:44 |
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk.... | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:44 |
...? ![]() Als jij wilt vliegen, heb jij hun flexibiliteit nodig, en zij niet de jouwe. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:46 |
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes. Ik zie de 747-8 de A380 niet verslaan, naast dat is de 747 nog steeds de dikke winnaar ja, maar die was er dan ook 40 jaar eerder. Het voordeel van een A380 ligt er aan wat je doeleinde is. Je hebt natuurlijk met die extra ruimte meer flexibiliteit. Ook is het een state-of-the-art machine en daar geylen passagiers op. Begrijp me niet verkeerd, ik mag die A380 ook niet, kutkist ![]() | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 22:47 |
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:48 |
Je hebt het niet helemaal door he... | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 22:49 |
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 22:51 |
Zo flexibel is het anders niet als je zonder KLM in Amsterdam staat en je via Dubai moet overal waar je heen wil. Die A380 is echt geen goed nieuws voor KLM, al helemaal niet in de financiële situatie waar ze nu in zitten. | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 22:59 |
Och ja, als de KLM bepaalde routes niet meer vliegt doet iemand anders het wel. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 23:00 |
Dag dag nette prijzen ![]() En er zijn genoeg routes waarop KLM monopoly heeft. Die zie je dan niet meer. | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 23:16 |
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper. En die andere routes zijn blijkbaar rendabel voor de KLM, als die er niet meer op zou vliegen doet iemand anders het wel. | |
PH-KCD | donderdag 16 februari 2012 @ 23:25 |
Doe eens gauw research. | |
Nobu | donderdag 16 februari 2012 @ 23:30 |
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen. ![]() | |
OEM | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:44 |
Bij Airbus stroomt het geld binnen door de A320 familie. Het gaat nog wel even duren voordat een A380 met winst verkocht wordt, laat staan dat alle voorgaande verliezen terugverdiend zijn. | |
Lightning_NL | vrijdag 17 februari 2012 @ 10:52 |
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben. | |
OEM | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:24 |
Dan mag Boeing opschieten, want er wordt de laatste paar jaar nagenoeg geen 747 meer verkocht. | |
Lucifer_Doosje | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:28 |
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen. Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn ![]() | |
Red_85 | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:00 |
MH was not amused nee. Naja, het gaat mij om de vracht. MH heeft niet zo heel veel full freighters over op AMS, SQ wel en CZ ook. | |
Iemand91 | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:16 |
Een vliegtuig is een vliegtuig en daar kijk je naar droge feiten en niet naar dingen als "Oh, wat is ie mooi! ![]() Simpelweg vliegtuigen vergelijken: - Hoeveel passagiers / ton vracht kan ie vervoeren? - Welke is naar verhouding het meest gunstig (brandstof/onderhoud p/km p/ton/passagier. - e.d. De Airbus is nog gloednieuw in verhouding met wat er veel rondvliegt in de wereld. (De 747 had al in 1970 z'n eerste commerciële vlucht (dat exacte vliegtuig is op Tenerife in 1977 verwoest) en dat is nu 32 jaar geleden. De A380 maakte z'n eerste commerciële vlucht in 2007; 5 jaar terug.) Al ben ik het wel gedeeltelijk met je eens; de A380 is geen looker; de 747 vind ik gewoon erg gaaf; en idd er karakteristiek, maar dat kan de A380 ook opbouwen in de komende decennia. De A380 is weer cool doordat je gewoon 2 volledige vloeren hebt wat ergens natuurlijk ook gewoon gaaf en uniek is. Maar goed, de Concorde is nog altijd het gaafste vliegtuig ooit. ![]() | |
Lucifer_Doosje | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:32 |
Mij ook. Pax is verder niet boeiend. ![]() | |
Mylene | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:34 |
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor? | |
Lightning_NL | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:36 |
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos. | |
Mylene | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:37 |
Singapore Airlines neemt al afscheid van de Boeing 747.bron | |
Leatherface | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:48 |
Ik vind de 747 esthetisch ook mooier, maar dat is een andere discussie. ![]() | |
Red_85 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:17 |
Nee, ik ga niet lullig doen, ik leg het je gewoon even uit ![]() In de luchtvaart werkt men met afkortingen. Reden daarvan is dat het de onderliggende informatie uitwisseling een stuksimpeler maakt. Luchthaven afkortingen zijn 3 letters, Bijv. AMS voor Amsterdam, en LHR voor London Heathrow Maatschappij afkortingen zijn 2 letters, bijv. MH voor Malaysia Airlines en CZ voor China Southern en KL voor onze smurfen. | |
Red_85 | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:19 |
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes. | |
Piles | vrijdag 17 februari 2012 @ 19:21 |
Doe gewoon zonder afkortingen, wel zo leuk voor geinteresseerde buitenstaanders. | |
elcastel | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:19 |
Heb je de A380 al in het echt gezien ? Ik vind de 747 ook sprekender hoor, maar als je een A380 in het echt ziet kijk je er toch anders tegenaan, althans dat deed ik. En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ... (damn, het lijkt wel of ik over een vrouw praat) | |
elcastel | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:21 |
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld. | |
Piles | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:21 |
Dat is waar ja ![]()
![]() | |
Red_85 | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:54 |
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1. | |
OEM | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:24 |
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia: http://www.thestar.com/ne(...)instead-of-australia | |
Red_85 | zaterdag 18 februari 2012 @ 13:06 |
Op dat verhaal doelde ik ook ![]() | |
dreamzk | zaterdag 18 februari 2012 @ 13:15 |
Toen ik nog geregeld op Londen vloog en terminal 5 had bij heathrow zag je er 3/4 op een rij staan bij het taxien. Machtig mooie machines, deze zomer met Emirates naar Bangkok een vlucht ermee maken. Zin in ![]() | |
PH-KCD | zaterdag 18 februari 2012 @ 13:28 |
Scheelt misschien een paar euro's op de 'grote' routes. Als je naar Barcelona vliegt, tja dat kan voor 100 euro met Transavia, 150 euro met KLM en 5 euro met Ryanair (vanaf Bremen oid) | |
Barcaconia | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:01 |
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc. | |
krokdown | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:01 |
wat een huge ding! |