Wat ik zo snel kan vinden is dat ie onder voorbehoud ook komt dit jaar jaquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:56 schreef Leatherface het volgende:
Ging Malaysia ook nog de A380 op Schiphol laten vliegen, of zien ze daar vanaf?
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:28 schreef Diepvriez het volgende:
Dacht dat al deze kisten weer eerst allemaal getest moesten worden...?
Ja, dat bedoelde ik dus....quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.
bronquote:Geen Malaysia A380 op Schiphol?
Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken.
Nu maar hopen dat Emirates wel met de A380 op Schiphol gaat vliegen
bronquote:China met A380 naar Schiphol
SCHIPHOL – Het is vrijwel zeker dat China Southern als KLM-partner in SkyTeam in 2013 ook met een A380 naar Schiphol komt.
Emirates heeft op 1 augustus dit jaar de primeur. De Arabische maatschappij gaat dagelijks met de super-Airbus voor ruim vijfhonderd passagiers op de route Dubai-Amsterdam vliegen.
KLM-topman Peter Hartman heeft gemengde gevoelens. „We zijn nooit bang voor wat meer concurrentie, maar een A380 in SkyTeam-verband is altijd beter voor Schiphol Mainport en ook voor Air France KLM”, zegt hij in een reactie. Nu kunnen meer passagiers ’weglekken’ naar het snelgroeiende Dubai-knooppunt.
bronquote:'A380 bedreigt KLM'
AMSTERDAM - De A380, het gigantische passagiersvliegtuig dat met ingang van 1 augustus onder de vlag van Emirates Airlines dagelijks op en neer vliegt tussen Amsterdam en Dubai, is een stevige bedreiging voor luchtvaartmaatschappij KLM.
Dat stellen luchtvaarteconoom Jan Veldhuis en reisondernemer Bob Rus van Vliegtickets.nl donderdag tegenover NU.nl.
"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus. "Reken maar dat veel reizigers zullen kiezen voor goede service tegen goede prijzen."
Het XXL-toestel A380 met twee volledige passagiersdekken meet vanaf de grond ruim 24 meter hoog en is daarmee vergelijkbaar met een flatgebouw van acht woonlagen. "Puur prestige", volgens Rus die met Vliegtickets.nl en Vliegtarieven.nl jaarlijks verantwoordelijk is voor de vliegreizen van zo’n 300.000 mensen.
Volgens luchtvaarteconoom aan de UvA Jan Veldhuis is er nog een tweede aspect dat luchtvaartmaatschappij KLM bedreigt:
"Nog maar heel weinig mensen in Nederland hebben met een A380 gevlogen. Als je dan toch een verre reis maakt naar Afrika, naar het Verre Oosten of naar Australië, dan wil je ook wel eens in zo’n bijzonder toestel zitten."
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.quote:"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus.
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een gelul ook over die A380. Is het eigenlijk niet gewoon een beetje een faalproject? En zo héél veel groter dan een 747 is het zeker niet!
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebben
Heb echt een hekel aan Emirates.
Ze zijn al hun T7's behalve de 77W en de 77L aan het retiren, hoe arrogant kun je zijn...
Nog een paar jaar en je hebt standaard een tussenstop in Dubai als je een lange vlucht maakt.
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!quote:Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:25 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.
...?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes. Ik zie de 747-8 de A380 niet verslaan, naast dat is de 747 nog steeds de dikke winnaar ja, maar die was er dan ook 40 jaar eerder. Het voordeel van een A380 ligt er aan wat je doeleinde is. Je hebt natuurlijk met die extra ruimte meer flexibiliteit. Ook is het een state-of-the-art machine en daar geylen passagiers op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
...?
Als jij wilt vliegen, heb jij hun flexibiliteit nodig, en zij niet de jouwe.
Je hebt het niet helemaal door he...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:48 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal door he...
Zo flexibel is het anders niet als je zonder KLM in Amsterdam staat en je via Dubai moet overal waar je heen wil. Die A380 is echt geen goed nieuws voor KLM, al helemaal niet in de financiële situatie waar ze nu in zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.
Dag dag nette prijzenquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:59 schreef Nobu het volgende:
Och ja, als de KLM bepaalde routes niet meer vliegt doet iemand anders het wel.
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper. En die andere routes zijn blijkbaar rendabel voor de KLM, als die er niet meer op zou vliegen doet iemand anders het wel.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:00 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Dag dag nette prijzen
En er zijn genoeg routes waarop KLM monopoly heeft. Die zie je dan niet meer.
Doe eens gauw research.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper.
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.quote:
Bij Airbus stroomt het geld binnen door de A320 familie. Het gaat nog wel even duren voordat een A380 met winst verkocht wordt, laat staan dat alle voorgaande verliezen terugverdiend zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:46 schreef PH-KCD het volgende:
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes
Dan mag Boeing opschieten, want er wordt de laatste paar jaar nagenoeg geen 747 meer verkocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!
Die 380 is namelijk een ramp qua dat. Waar de 747 van MH gemiddeld 15 ton meeneemt + pax, pakt de 380 nog niet eens 5 ton per vlucht.
MH was not amused nee. Naja, het gaat mij om de vracht. MH heeft niet zo heel veel full freighters over op AMS, SQ wel en CZ ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
Een vliegtuig is een vliegtuig en daar kijk je naar droge feiten en niet naar dingen als "Oh, wat is ie mooi!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Mij ook. Pax is verder niet boeiend.quote:
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
bronquote:Singapore Airlines zwaait Boeing 747 uit met speciale vlucht
SINGAPORE - Na bijna vier decennia een beroep op de Boeing 747 te hebben gedaan, neemt Singapore Airlines (SIA) in april afscheid van de 'jumbo'. De drie laatste toestellen van de maatschappij - Boeing 747-400's - worden eind maart uitgeroosterd. Op 6 april wordt het type voor de laatste keer ingezet op een speciale lijndienstvlucht naar Hongkong.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, ik ga niet lullig doen, ik leg het je gewoon even uit
In de luchtvaart werkt men met afkortingen. Reden daarvan is dat het de onderliggende informatie uitwisseling een stuksimpeler maakt.
Luchthaven afkortingen zijn 3 letters, Bijv. AMS voor Amsterdam, en LHR voor London Heathrow
Maatschappij afkortingen zijn 2 letters, bijv. MH voor Malaysia Airlines en CZ voor China Southern en KL voor onze smurfen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Heb je de A380 al in het echt gezien ? Ik vind de 747 ook sprekender hoor, maar als je een A380 in het echt ziet kijk je er toch anders tegenaan, althans dat deed ik. En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de 747 esthetisch ook mooier, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.
Dat is waar jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:19 schreef elcastel het volgende:
En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...
quote:(damn, het lijkt wel of ik over een vrouw praat)
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.
Op dat verhaal doelde ik ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:
http://www.thestar.com/ne(...)instead-of-australia
Scheelt misschien een paar euro's op de 'grote' routes.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |