Wat ik zo snel kan vinden is dat ie onder voorbehoud ook komt dit jaar jaquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:56 schreef Leatherface het volgende:
Ging Malaysia ook nog de A380 op Schiphol laten vliegen, of zien ze daar vanaf?
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:28 schreef Diepvriez het volgende:
Dacht dat al deze kisten weer eerst allemaal getest moesten worden...?
Ja, dat bedoelde ik dus....quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is niet dat ie nu komt hè, deze zomer pas. En ze moeten geinspecteerd worden volgens mij. Niet getest.
bronquote:Geen Malaysia A380 op Schiphol?
Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken.
Nu maar hopen dat Emirates wel met de A380 op Schiphol gaat vliegen
bronquote:China met A380 naar Schiphol
SCHIPHOL – Het is vrijwel zeker dat China Southern als KLM-partner in SkyTeam in 2013 ook met een A380 naar Schiphol komt.
Emirates heeft op 1 augustus dit jaar de primeur. De Arabische maatschappij gaat dagelijks met de super-Airbus voor ruim vijfhonderd passagiers op de route Dubai-Amsterdam vliegen.
KLM-topman Peter Hartman heeft gemengde gevoelens. „We zijn nooit bang voor wat meer concurrentie, maar een A380 in SkyTeam-verband is altijd beter voor Schiphol Mainport en ook voor Air France KLM”, zegt hij in een reactie. Nu kunnen meer passagiers ’weglekken’ naar het snelgroeiende Dubai-knooppunt.
bronquote:'A380 bedreigt KLM'
AMSTERDAM - De A380, het gigantische passagiersvliegtuig dat met ingang van 1 augustus onder de vlag van Emirates Airlines dagelijks op en neer vliegt tussen Amsterdam en Dubai, is een stevige bedreiging voor luchtvaartmaatschappij KLM.
Dat stellen luchtvaarteconoom Jan Veldhuis en reisondernemer Bob Rus van Vliegtickets.nl donderdag tegenover NU.nl.
"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus. "Reken maar dat veel reizigers zullen kiezen voor goede service tegen goede prijzen."
Het XXL-toestel A380 met twee volledige passagiersdekken meet vanaf de grond ruim 24 meter hoog en is daarmee vergelijkbaar met een flatgebouw van acht woonlagen. "Puur prestige", volgens Rus die met Vliegtickets.nl en Vliegtarieven.nl jaarlijks verantwoordelijk is voor de vliegreizen van zo’n 300.000 mensen.
Volgens luchtvaarteconoom aan de UvA Jan Veldhuis is er nog een tweede aspect dat luchtvaartmaatschappij KLM bedreigt:
"Nog maar heel weinig mensen in Nederland hebben met een A380 gevlogen. Als je dan toch een verre reis maakt naar Afrika, naar het Verre Oosten of naar Australië, dan wil je ook wel eens in zo’n bijzonder toestel zitten."
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.quote:"De KLM zal er qua prijzen hard aan moeten trekken op weerstand te bieden aan de powerplay van Emirates", aldus Rus.
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 19:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij bedoelt de powerplay van de Verenigde Arabische Emiraten.
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:21 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat een gelul ook over die A380. Is het eigenlijk niet gewoon een beetje een faalproject? En zo héél veel groter dan een 747 is het zeker niet!
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:38 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Inderdaad, met oliegeld een mega airline opzetten en zo passagiers stelen van airlines die al decennia lang zich bewezen hebben
Heb echt een hekel aan Emirates.
Ze zijn al hun T7's behalve de 77W en de 77L aan het retiren, hoe arrogant kun je zijn...
Nog een paar jaar en je hebt standaard een tussenstop in Dubai als je een lange vlucht maakt.
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!quote:Malaysia Airlines gaat de capaciteit op Schiphol verminderen. In mei maakten ze nog bekend dat de capaciteit juist vergroot werd. De vlucht met een 747 zou begin 2012 worden vervangen door een A380. Nu is echter bekend geworden dat de 747 (359 stoelen) juist door een kleinere 777-200 (282 passagiers) wordt vervangen.
Geen Skyteam
De reden om een A380 in te zetten was de banden die Malaysia had met Air France-KLM via Skyteam. Vlak na het bericht dat MAS een A380 in zou gaan zetten kwam echter het bericht dat Skyteam werd ingeruild voor de OneWorld alliantie. Het zou voor de capaciteit op Schiphol geen verschil maken
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het zal me aan mijn reet roesten wie er voor mijn ticket betaald, als ik maar tegen een nette prijs een beetje comfortabel kan vliegen.
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Als dit echt schade gaat aanrichten bij de KLM klaag jij om je dure ticket en geen flexibiliteit...
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:25 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Op wat voor manier wil je het een faalproject noemen? Het verkoopt redelijk goed, en dat is wat Airbus heeft willen bereiken hiermee uiteraard.
...?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof mijn flexibiliteit van de klem afhangt, gelukkig niet zeg.
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes. Ik zie de 747-8 de A380 niet verslaan, naast dat is de 747 nog steeds de dikke winnaar ja, maar die was er dan ook 40 jaar eerder. Het voordeel van een A380 ligt er aan wat je doeleinde is. Je hebt natuurlijk met die extra ruimte meer flexibiliteit. Ook is het een state-of-the-art machine en daar geylen passagiers op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De verschrikkelijke vertragingen en stijgende kosten de afgelopen jaren natuurlijk, en nog steeds de 747 die heer en meester is, en waarschijnlijk nog blijft ook. Wat is nou het voordeel van een A380 boven een 747? En niet te vergeten al die negatieve publiciteit rondom de A380 natuurlijk....
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
...?
Als jij wilt vliegen, heb jij hun flexibiliteit nodig, en zij niet de jouwe.
Je hebt het niet helemaal door he...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik gebruik de flexibiliteit van een van hun tientallen concurrenten wel als ze kapot gaan.
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:48 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Je hebt het niet helemaal door he...
Zo flexibel is het anders niet als je zonder KLM in Amsterdam staat en je via Dubai moet overal waar je heen wil. Die A380 is echt geen goed nieuws voor KLM, al helemaal niet in de financiële situatie waar ze nu in zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jawel heur, dat rampscenario van je waarin alleen Emirates blijft vliegen slaat gewoon nergens op.
Dag dag nette prijzenquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:59 schreef Nobu het volgende:
Och ja, als de KLM bepaalde routes niet meer vliegt doet iemand anders het wel.
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper. En die andere routes zijn blijkbaar rendabel voor de KLM, als die er niet meer op zou vliegen doet iemand anders het wel.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:00 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Dag dag nette prijzen
En er zijn genoeg routes waarop KLM monopoly heeft. Die zie je dan niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |