Air France krijgt ze, KLM niet, Schiphol is er klaar voor maar of ze in de reguliere dienstregeling naar schiphol komen is niet duidelijk (niet heel waarschijnlijk).quote:Op zondag 27 januari 2008 20:42 schreef Dos37 het volgende:
Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.
Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus.
Singapore Airlines heeft er overigens al 2 in gebruik, 2e geleverd op 11 januari.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:42 schreef Dos37 het volgende:
Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.
Tsja, maar ten eerste kon die antonov niet de viaducten over, en ten tweede hoefde die niet aan de gate te staan, dus of een A380 qua afhandeling erg praktisch is weet je ook nietquote:Op zondag 27 januari 2008 21:10 schreef Orthello het volgende:
Als een dikke 6 motorige antonov op schiphol kan landen.... kan die A380 dat ook.
Nu nog een dienstregeling waarin de A380 voor komt.
En als het zo ver is... sta ik aan de Ei-weg om hem te spotten!
Tsja, maar dan nog, als je alle twy's vanaf de kolderbaan moet verbreden kun je net zo goed meteen heel schiphol doen, is ook een duur grapje.. taxi vanaf de polderbaan naar de gates en je krijgt meteen een hele sightseeing-tour van noord-hollandquote:Op zondag 27 januari 2008 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
Mja dan vergeet je even voor het gemak dat door de breedte van het vliegtuig allerlei markeringen verplaatst moeten worden en er gates aangepast moeten worden. Verder kan de A380 volgens mij vooralsnog alleen nog maar op de polderbaan landen en is de rest van de banen nog niet geschikt gemaakt.
M'n favokist, wat doe je?!quote:Op zondag 27 januari 2008 22:09 schreef Red_85 het volgende:
ultralelijke 737's
Is het niet de IJweg ?quote:Op zondag 27 januari 2008 21:10 schreef Orthello het volgende:
... de Ei-weg ...
Het lijkt het me niet dat hij naar schiphol komt als hij maar op één baan kan landen, als die baan dan dicht is moet hij uitwijken.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Tsja, maar dan nog, als je alle twy's vanaf de kolderbaan moet verbreden kun je net zo goed meteen heel schiphol doen, is ook een duur grapje.. taxi vanaf de polderbaan naar de gates en je krijgt meteen een hele sightseeing-tour van noord-holland
Complete onzinquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:20 schreef loowie het volgende:
Ik denk de polderbaan. Die is volgens mij als enige geschikt op dit moment.
15 juli, 10.00 uur - 18.00 uur ongeveer. De baan is pas kort van te voren bekend ivm weersomstandigheden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar wanneer precies? En wanneer wordt bekend welke baan?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:25 schreef loowie het volgende:
De overige banen zijn niet breed genoeg. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Ow okequote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Zoals op Scramble te lezen is kan ie ook gewoon op de 27
Lengte maakt niet uit, gaat om gewicht:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Enige wat ik kan vinden op luchtvaart fora is dat er geruchten gaan dat het of 15 of 17 juli wordt omdat die daarna door kan vliegen naar Engeland waar wel de datum vaststaat. En polderbaan gaat hem niet worden omdat de brug over de A4 nog niet verstevigd is
Dan zou de Aalsmeerbaan het meest geschikt zijn omdat ie qua lengte de langste is
quote:Zie ook alle andere uitleg. De restricties gelden voor een aankomst en vertrek met lading. Ook deze keer gaat de bak eerst naar P12, en ik verwacht voor de start en landing de inmiddels bekende opties. Tussendoor een proefafhandeling op E24, waar hij natuurlijk veel lichter naartoe gesleept kan worden dan
tijdens een landing met pax, vracht en resterende peut.
Ik sta er ook, alleen zonder scannerquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:31 schreef Piles het volgende:
Oh, en aan alle spotter-haters: ik sta er 15 juli, met scanner en camera![]()
Dan maar hopen dat je bij de goede baan staatquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik sta er ook, alleen zonder scanner
Dan ga ik hem airside wel bekijkenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:31 schreef Piles het volgende:
quote:Kan landen op 27 (Buitenveldert), 18/36C (Zwanenburg) & 18R (Polder).
Take off van 18/36C of 36L.
quote:Na de landing gaat de kist parkeren op het Pappa-plaftorm (P12).
In de loop van de middag gaat de kist naar E24, alwaar een proefafhandeling plaats gaat vinden.
quote:De telegraaf noemt ook de F-WWDD (MSN-4) als vliegtuig. Lijkt redelijk betrouwbaar.
Ze gooien de spitsstrook openquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:25 schreef loowie het volgende:
De overige banen zijn niet breed genoeg. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Ik had er nog niet van gehoord eigenlijk. Een lijnvlucht met de A380 zal ook nog wel ff duren, als het ooit al gebeurtquote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef its_me_ het volgende:
eindelijk dan! dat stond toch al heel lang op de planning?
True, maar ik snap de interesse wel. Als iemand een lift naar het vliegveld nodig heeft bied ik mezelf altijd aan en blijf ik graag een tijdje plakken en kijken. En als ik zelf ga vliegen vertrek ben ik meestal lekker op tijd om nog even te rond te neuzen.quote:
quote:
Wat is jouw hobby?quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Bowny het volgende:
Spotters![]()
90% is kansloos volk. Ik zie 'm wel langs m'n kantoor fladderen en over 2 maanden zelf ermee vliegen
BMW-rijdersquote:Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Bowny het volgende:
Spotters![]()
90% is kansloos volk. Ik zie 'm wel langs m'n kantoor fladderen en over 2 maanden zelf ermee vliegen
Volledig afhankelijk van de windquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:12 schreef Qebbel het volgende:
Ik ga zeker kijken de 15e! Heb alleen een keer z'n staart gezien toen hij aan de gate stond op JFK. Polderbaan zou wel vreemd zijn, want hij kon toch niet over die brug??
Edit: Zie dat ie wsl landt op de Kaagbaan (06), aldus scramble.
Lijkt me duidelijk toch?quote:2.23
7 AIRBUS A380 PROCEDURES
Schiphol Airport is on request AVBL as an alternate aerodrome for the Airbus A380. However, Schiphol Airport has limited facilities to accommodate the Airbus A380:
* Designated runways: RWY 18C/36C and RWY 18R/36L. RWY 27 AVBL for landing only.
* Designated parking positions: P10, P12, P14, P16 and J81.
Morgen komt de a380 op AMSquote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:03 schreef sander89 het volgende:
Voor de A380 zijn pas paar luchthavens geschikt: Lijstje
Schiphol is niet geschikt en zal zoals al velen gezegd hebben als die komt nog jaren duren.
Met welke vluchtquote:
quote:
Hij is al voorbij Goes.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:16 schreef Intrepidity het volgende:
Vliegt over een minuut of 5 Zeeland binnen
Voor de liefhebbers: Het is de F-WWDD
quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:58 schreef wendywendy het volgende:
Tot hoe laat staat dat ding op schiphol?
Lui ben je zeker, word ongeveer 10 keer genoemd in dit topic.....quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:58 schreef wendywendy het volgende:
Tot hoe laat staat dat ding op schiphol?
Sorry he! Zat ff niet op te letten :$quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:08 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Lui ben je zeker, word ongeveer 10 keer genoemd in dit topic.....
Ik stond er ook. Airside en 160meter van de landingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:31 schreef Piles het volgende:
Als je goed inzoomt op de achtergrond zie je 2 gele autos staan bij het roodwitte gebouwtje naast de baan. Hier had ik erg goed uitzicht.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:21 schreef Qebbel het volgende:
Mijn foto's van vandaag't Was druk! Was blij dat ik met de scooter was gegaan. Was geen doorkomen aan!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:29 schreef Taneli het volgende:
Ik stond even verderop, kwam rond kwart voor 9 met de auto aan en mocht - godzijdank - m'n auto in de berm parkeren!Lucky me
![]()
1.
[ link | afbeelding ]
2.
[ link | afbeelding ]
3.
[ link | afbeelding ]
4.
[ link | afbeelding ]
5.
[ link | afbeelding ]
6.
[ link | afbeelding ]
Prima, ik heb 'm 3600x2048. Als je mij een mailtje stuurt naar qebbel@hotmail.com mail ik 'm wel ff.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:26 schreef jovak het volgende:
[..]
Als je goed inzoomt op de achtergrond zie je 2 gele autos staan bij het roodwitte gebouwtje naast de baan. Hier had ik erg goed uitzicht.
Ik zou deze foto wel in een hogere kwaliteit willen hebben.
Stond jij op dat plekje naast de spottersplek ?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:29 schreef Taneli het volgende:
Ik stond even verderop, kwam rond kwart voor 9 met de auto aan en mocht - godzijdank - m'n auto in de berm parkeren!Lucky me
![]()
Nah ik stond ietsje verderop van de spottersplek naast het fietspad!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Stond jij op dat plekje naast de spottersplek ?
Gaaf ding om gezien te hebben btw, mooie kromming in de vleugels.
quote:De Airbus A380 staat nu aan Gate E 24 en is vanaf het Panoramaterras gedeeltelijk te zien. Tussen 17.00 uur en 17.30 uur zal de Airbus A380 naar verwachting vanaf de Aalsmeerbaan weer vertrekken van Schiphol.
you've got mail.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:34 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Prima, ik heb 'm 3600x2048. Als je mij een mailtje stuurt naar qebbel@hotmail.com mail ik 'm wel ff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |