abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85544098
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zegt het precies verkeerd om.

Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:34:03 #177
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85544343
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:24 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik bedoelde Boeing meer kleinere vliegtuigen,vaker vliegen meer vluchten en Airbus meer grote vliegtuigen naar grote vliegvelden en vandaar met kleinere vliegtuigen verder. Ik dacht echt dat ik dat een keer gelezen/gezien heb....
Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.

Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:46:33 #178
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85544666
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:34 schreef OEM het volgende:

[..]

Klopt. alleen je zei dat je met een groot vliegtuig langs minder hubs komt, terwijl die grote vliegtuigen juist van hub naar hub vliegen (dus 3 vliegbewegingen: x->hub1->hub2->y). In tegenstelling tot de "kleinere" die of meteen van x naar y vliegen of via een hub.

Overigens is airbus natuurlijk net zo hard bezig met de 787 concurrent, de A350.
En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:54:40 #179
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85544878
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En Boeing net zo hard met doorontwikkelen van de 747, de 747-8. Het lijkt me ook nogal wat om te zeggen dat het echt of-of is, volgens mij ligt alleen het zwaartepunt net wat anders bij de twee maatschappijen. Ze snappen beide echt wel dat voorlopig zowel kleinere vliegtuigen voor korte afstanden als grotere voor drukke verbindingen nodig zijn.
Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.
pi_85718492
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer :)


Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:21:56 #181
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_85856037
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 12:12 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zegt het precies verkeerd om.

Boeing gaat voor point-hub-point,
Airbus gaat voor point-hub-hub-point.
Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:42:31 #182
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85891738
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:

[..]

Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Boeing gaat voor point-to-point bekeken vanuit het oogpunt van de passagier. In de realiteit zal 1 van die points vaak een hub zijn. Oude blog van Randy: http://www.boeing.com/randy/archives/2005/05/your_point_of_v.html
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:44:41 #183
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85891855
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:54 schreef OEM het volgende:

[..]

Inderdaad. De basisfilosofie kan misschien anders zijn (geweest), maar ze bouwen natuurlijk van alles in alle soorten maten. Jammer dat de 748i zo slecht verkoopt.
Ach, jammer.. Die 747 ken ik nu onderhand wel, tijd voor wat meer A380 in de lucht.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:41:00 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_85903196
Hoe ziet de economy van een Airbus 380 er eigenlijk uit? Zelfde beenruimte e.d. als van een 747/777?
pi_87505663
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:21 schreef Archie het volgende:

[..]

Bijna goed:
Boeing gaat voor port-port
Airbus gaat voor port-hub-hub-port
Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:

quote:
Emirates: nog dertig A380's als nieuwe luchthaven klaar is

DUBAI - Luchtvaartmaatschappij Emirates wil nog dertig Airbus A380's bestellen als het bedrijf zich verzekerd weet van voldoende luchthavencapaciteit. Dat heeft topman Tim Clark van Emirates gezegd in een interview met Reuters. De maatschappij verhoogde in juni het aantal bestelde A380's nog van 58 naar 90.

Volgens Clark wilde Emirates de order uitbreiden tot 120 toestellen, maar werd vanwege capaciteitsrestricties voorlopig gekozen voor 90 A380’s.

In Dubai is de laatste jaren hard gewerkt aan de opening van een tweede grote internationale luchthaven, Al Maktoum International Airport. Het vliegveld is inmiddels gedeeltelijk operationeel en wordt gebruikt door enkele vrachtmaatschappijen. Vanaf 2011 vinden er ook passagiersvluchten plaats.

Als door de opening van Al Maktoum International Airport voldoende capaciteit vrijkomt, wil Emirates ook de laatste dertig A380’s bestellen. Daarnaast ondersteunt de maatschappij vliegtuigbouwer Boeing bij de ontwikkeling van een nieuwe generatie 777’s. Emirates zoekt een opvolger voor de oudste 777’s in de vloot.
bron
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:17:53 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87505732
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:16 schreef Mylene het volgende:

[..]


Het gaat uiteindelijk om wat de vliegtuigmaatschappijen willen. Even een update:
[..]

bron
Ahum, nee, bottom line gaat het erom wat de passagiers willen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_87510935
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFI 8)7 denk ik dan..
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:13:15 #188
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_87511145
Gerucht gaat dat KLM binnenkort 4 tot 9 A330-300 gaat bestellen. Die hadden we nog niet.
pi_87511715
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:02 schreef GenesiZ het volgende:
Best behendig hoor zo'n 380, dit is de show van 2010 maar ik heb daar ook gestaan in 2008. Daar ging hij ook zo lekker tekeer :)


:o
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:34:47 #190
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_87512179
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:25 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

:o
That's a pretty good trick doc, but can you do this?

pi_87517766
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:34 schreef OEM het volgende:

[..]

That's a pretty good trick doc, but can you do this?

Die ken ik, geweldig!
'...asked me what I was doing.'
I said 'I was selling airplanes, it was safe and everything' (kort samengevat)
He said: 'You know that, we know that, but don't do that ever again.
_O_ HELD _O_
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:28:28 #192
29071 Archie
Wegmisbruiker ;)
pi_87774356
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:08 schreef Straalkachel het volgende:
Tijdens mijn stage bij de KLM werd mij verteld (door een projectmanager) dat KLM voorlopig/misschien wel niet van plan is om met A380's te gaan vliegen. Dit vind ik zelf ook vrij logisch want het is ook veel goedkoper voor de klem om met relatief "kleinere" vliegtuigen(737's & a320's?) op en neer naar drukke bestemmingen te vliegen (bijv. suriname) dan in met zo'n grote guppy. Voor langere afstanden hebben zij de 777's en a330's voor, wat dus zuiniger is. Maar uiteindelijk is AFI de eindbeslisser.. airbus <-> AFI 8)7 denk ik dan..
KLM zal geen A380's kopen. Die zijn/blijven bij AFI.
Laag vliegen is ook een kunst!!!
  donderdag 4 november 2010 @ 08:23:57 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_88315053
Nov 4 (Reuters) - Australian airline Qantas Airways (QAN.AX) grounded its entire fleet of A380 aircraft on Thursday after an engine failure forced one its flights to make an emergency landing in Singapore

http://www.reuters.com/article/idUSSDY4ME64420101104

Foto's:







[ Bericht 50% gewijzigd door OEM op 04-11-2010 08:54:52 ]
pi_88318412
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88319799
quote:
Andere maatschappijen blijven vliegen met A380

DRIEBERGEN - In navolging van Qantas heeft vooralsnog geen enkele luchtvaartmaatschappij die met de Airbus A380 vliegt besloten de toestellen aan de grond te houden. Singapore Airlines, Emirates, Air France en Lufthansa zien geen reden om naar aanleiding van het incident met een A380 van Qantas de vluchten te schrappen.

Qantas houdt de A380's aan de grond totdat duidelijk is wat er gebeurde. Op videobeelden die na de landing werden gemaakt is te zien dat er delen van een motor zijn afgevallen. Ook zijn brandsporen zichtbaar.

De A380s van Qantas zijn voorzien van Rolls-Royce Trent 900-motoren. Dat geldt ook voor de A380s van Lufthansa en Singapore Airlines. De superjumbos van Air France en Emirates hebben GP7000-motoren van Engine Alliance.
bron
pi_88320509
quote:
Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Je moet eens weten dat dit vliegtuig uit ten treure getest is.
pi_88321001
Kinderziektes?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 november 2010 @ 12:26:24 #198
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88321790
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:05 schreef Red_85 het volgende:
Kinderziektes?
Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! :o



[ Bericht 15% gewijzigd door Qebbel op 04-11-2010 12:50:37 ]
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88327743
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:26 schreef Qebbel het volgende:

[..]



Uitbarsting Merapi? Zal wel niet, maar is natuurlijk in de richting. Best een klap geweest aan die foto's te zien! :o

[ afbeelding ]
Ziet eruit als een onthoofde kangaroo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88328249
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:46 schreef rubje het volgende:
eerst had ik zoiets van: "Wauw.. dat is echt een bazenvliegtuig" maar na deze laatste foto denk ik van: "hmm... wel groot maar verre van stevig of veilig terwijl het net nieuw is." :{
Maar het ding vliegt wel gewoon door, zelfs met enigszins beschadigde vleugel!
Ik zou zeggen dat dit juist een voorbeeld is van goed doordacht failsafe ontwerp.
Zelfs als de aerodynamische vorm van 1 van de vleugels is aangetast is het vliegtuig nog prima bestuurbaar blijkbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')